Na problemen met mijn Cisco EPC3928 lijkt het erop dat deze defect is. Ze wien hem nu vervangen door een TC of een CB. De cisco had ik specifiek omdat daarop de bridge mode goed werkte tov de ubee die ze me eerder een keer gestuurd hebben. (Cisco true bridge, wan weg, verbinding weg in router. Ubee bridge, wan weg, dhcp adres van ubee, false positive op router en daardoor wat uitdagingen in het thuisnetwerk.) Nu vraag ik me af of de TC en/of CB wel echt bridgen. Dus als lijn wegvalt dat dan ook echt de verbinding wegvalt en ik dus niet weer een dhcp adres krijg van het modem. Iemand dit al meegemaakt/getest? Ze komen morgen langs om eea na te kijken cq modem te wisselen. Met deze informatie kan ik aangeven welk modem ze plaatsen. Anders toch maar een paar EPC3928's op de plank gaan leggen.
*empty*
< dit stukje webruimte is te huur >
als ik mijn Technicolor (bridged) reboot krijgt mijn router helaas ook eerst een 192.168.178.x adres.. maar dat is denk ik puur omdat de link state veranderd.. en er daarom automatisch een nieuw dhcp-request gedaan wordt.. welke dan door het modem beantwoord wordt, omdat die volgens mij op dat moment nog niet weet in welke mode die loopt
404 Signature not found
Anders kom je toch op het gebruikelijke advies. Alle splitters en versterkers er tussen uit en zo kort mogelijk op het AOP (hoofdaansluiting) aansluiten. Dan kijken of het goed is en vervolgens één voor één alle onderdelen weer aansluiten. Dan merk je vanzelf wanneer het kapot gaat.
Jij doelt op WAN COAX issues/outage = WAN Ethernet port op down in de Cisco?MR_VIPER schreef op maandag 1 mei 2017 @ 08:39:
Cisco true bridge, wan weg, verbinding weg in router. Ubee bridge, wan weg, dhcp adres van ubee, false positive op router en daardoor wat uitdagingen in het thuisnetwerk.)
Nooit geweten dat de Cisco dat deed

Hmm, welke regio is dit? En is het probleem nog aanwezig? Heb namelijk vergelijkingsmateriaal bij andere personen die dezelfde klacht hebben op analoog sinds vrijdagmiddag. Volgens mij was dat regio Overijssel.Raven schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 19:19:
Dit is een nieuwe voor mij: Continu geen/zwart beeld op RTL4 en NPO3, geluid doet primaAangezien het analoog is valt er geen decoder uit/aan te zetten, dus maar wachten tot Ziggo het fixed
Ja daar was ik al bang voor. Maar is er bijvoorbeeld een makkelijke manier om de signaal waardes uit te lezen?Jerrythafast schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:06:
@aex351 ligt eraan wat 'makkelijk' voor je is. Als je weet hoe goede materialen eruit zien is het het makkelijkst om simpelweg eerst te kijken of er een logische zwakke schakel in de keten zit. Check of er overal triple-shielded kabel is gebruikt (bijvoorbeeld KOKA 9TS). En check voor goede connectoren en dito splitters/versterkers.
Anders kom je toch op het gebruikelijke advies. Alle splitters en versterkers er tussen uit en zo kort mogelijk op het AOP (hoofdaansluiting) aansluiten. Dan kijken of het goed is en vervolgens één voor één alle onderdelen weer aansluiten. Dan merk je vanzelf wanneer het kapot gaat.
< dit stukje webruimte is te huur >
Enschede, dus Overijssel inderdaad, het werkt inmiddels weer normaal.rolandos582 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:15:
[...]
Hmm, welke regio is dit? En is het probleem nog aanwezig? Heb namelijk vergelijkingsmateriaal bij andere personen die dezelfde klacht hebben op analoog sinds vrijdagmiddag. Volgens mij was dat regio Overijssel.
Had eerst geTweet naar Ziggo, geen antwoord (voor de fusie altijd vrij snel antwoord), DM (met locatie), geen antwoord. Zaterdag email gestuurd via het contactformulier op de site: Half uur later telefoon voor details, waarbij er uiteindelijk voor dinsdagmiddag een monteur werd ingepland om het een en ander (eerst buitenshuis) te checken en daarna indien nodig binnen.
Later zaterdag nog een telefoontje met het bericht dat het aan hun kant mis ging, maar geen idee hoe of wat. Ze hadden bij het terugbellen het nummer gebruikt dat bij de registratie staat en niet die wat ik op het contactformulier had ingevuld, waardoor ze mijn atechnische moeder aan de lijn kregen
Maar goed, het werkt weer maar ben toch benieuwd waar deze storing door veroorzaakt werd.
Kan iemand met de juiste knopjes dat nakijken?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Yep Enschede, daar was vrijdag al een ticket voor gelogged doordat een meerdere mensen met problemen waren. Het was in de loop van zaterdag opgelost.Raven schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:32:
[...]
Enschede, dus Overijssel inderdaad, het werkt inmiddels weer normaal.
Had eerst geTweet naar Ziggo, geen antwoord (voor de fusie altijd vrij snel antwoord), DM (met locatie), geen antwoord. Zaterdag email gestuurd via het contactformulier op de site: Half uur later telefoon voor details, waarbij er uiteindelijk voor dinsdagmiddag een monteur werd ingepland om het een en ander (eerst buitenshuis) te checken en daarna indien nodig binnen.
Later zaterdag nog een telefoontje met het bericht dat het aan hun kant mis ging, maar geen idee hoe of wat. Ze hadden bij het terugbellen het nummer gebruikt dat bij de registratie staat en niet die wat ik op het contactformulier had ingevuld, waardoor ze mijn atechnische moeder aan de lijn kregen
Maar goed, het werkt weer maar ben toch benieuwd waar deze storing door veroorzaakt werd.
Kan iemand met de juiste knopjes dat nakijken?
Maar staat er bij dat ticket wat nu de oorzaak was?rolandos582 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:35:
[...]
Yep Enschede, daar was vrijdag al een ticket voor gelogged doordat een meerdere mensen met problemen waren. Het was in de loop van zaterdag opgelost.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Vast welRaven schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:36:
[...]
Maar staat er bij dat ticket wat nu de oorzaak was?
Klopt. Als COAX eruit lazert om welke reden dan ook dan word de verbinding verbroken en krijg je geen DHCP cq intern adres van de modem. Iets wat een bridge in mijn ogen moet doen. Als de TC, zoals gemeld dooe een andere tweaker, inderdaad een IP uitgeeft als de coax zijde eruit ligt dan houd hij vast aan de initieële verbinding (weliswaar op een intern ip vanaf TC) en dan gaat er nog steeds verkeer naar die poort toe. Nu zitten er wel extra checks in voor de failover in mijn router (dubbele lijn ivm thuiswerken) echter dan nog zijn er enkele systemen die hard gerouteerd worden over die verbinding die dan denken dat er daadwerkelijk nog verkeer over kan. Immers de router stuurt het wel weg maar het dropt op het modem.stormfly schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:10:
[...]
Jij doelt op WAN COAX issues/outage = WAN Ethernet port op down in de Cisco?
Nooit geweten dat de Cisco dat deed
Overigens enige nuance. Zoals je stelt dat COAX issue / Ethernet poort down is klopt niet helemaal. Ethernet werkt wel. Echter de data die doorgestuurd wordt valt compleet weg. Dan lijkt het voor de router alsof de gehele verbinding wegvalt. Iets wat Ubee niet deed en zo te zien de TC ook niet. Ik ben dus bang dat de connectbox dezelfde problemen gaat geven. Dan maar zien of ik 2e hands nog aan een paar cisco's kan komen en dat Ziggo die dan wil activeren.
*empty*

Bij mij dachten ze, we doen gewoon een straatje.ArcticWolf schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:44:
1 kanaal had er genoeg van om netjes 47.0 dBmV te blijven
[afbeelding]

rolandos582 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 21:08:
[...]
Bij mij dachten ze, we doen gewoon een straatje.
[afbeelding]
Geen last van soms geen internet?
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Nah, dan heb je dit ook nog ;

Zit ook op 2 splitters/goede coax versterker etc. En heb geen zin om verder alles rechtstreeks te verbinden om te zien hoe het er dan uit ziet. Zolang het werkt vind ik verder wel prima. Als het storend word ga ik er wel wat aan doen

Hmm, van die T3 timeouts merk je soms wel wat van... maar goed kan toeval zijn dat je er op dat moment toevallig niet bentrolandos582 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 22:04:
[...]
Nah, dan heb je dit ook nog ;
[afbeelding]
Zit ook op 2 splitters/goede coax versterker etc. En heb geen zin om verder alles rechtstreeks te verbinden om te zien hoe het er dan uit ziet. Zolang het werkt vind ik verder wel prima. Als het storend word ga ik er wel wat aan doen
Vind het gewoon grappig om m'n verbinding een beetje te monitoren, heb hier eigenlijk nooit vervelende dingen (afkloppen).
Smokeping stats naar de Gateway (laatste 10 dagen):

Ingezoomd @ pingloss:

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 01-05-2017 22:37 ]
Kan interessant zijn, hoe werkt zoiets precies en wat doe je met de data?ArcticWolf schreef op maandag 1 mei 2017 @ 22:34:
[...]
Hmm, van die T3 timeouts merk je soms wel wat van... maar goed kan toeval zijn dat je er op dat moment toevallig niet bent![]()
Vind het gewoon grappig om m'n verbinding een beetje te monitoren, heb hier eigenlijk nooit vervelende dingen (afkloppen).
Smokeping stats naar de Gateway (laatste 10 dagen):
[afbeelding]
Ingezoomd @ pingloss:
[afbeelding]

Zeiken bij Ziggo als het te slecht wordtrolandos582 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 22:38:
[...]
Kan interessant zijn, hoe werkt zoiets precies en wat doe je met de data?
Je kan er niet zoveel mee helaas, maar m'n RPI3 draait sowieso m'n Domotica systeem dus heb Smokeping voor de lol erbij op gezet.
Ik ben vooral nieuwsgierig waarom de waardes bij mij zoveel slechter zijn geworden tov vorig jaar mei/juni toen ze eind juni in 2 weken tijd meerdere werkzaamheden hadden uitgevoerd. Het zal vast een reden hebben... dus ik denk/hoop dat het met Docsis 3.1 te maken heeft?
We vallen in herhaling, maar alles onder de 50 of 50 is prima voor Ziggo dat is gewoon stabiel in veel gevallen. Pas tussen 51-55 kan je geneuzel krijgenArcticWolf schreef op maandag 1 mei 2017 @ 22:46:
[...]
Ik ben vooral nieuwsgierig waarom de waardes bij mij zoveel slechter zijn geworden tov vorig jaar mei/juni toen ze eind juni in 2 weken tijd meerdere werkzaamheden hadden uitgevoerd. Het zal vast een reden hebben... dus ik denk/hoop dat het met Docsis 3.1 te maken heeft?
Jou upstream waardes zijn hoger geworden omdat je van de UMU1006 (zonder upstream demping) naar een PTS2 splitter bent gegaan (met upstream demping). Als ik je berichten goed heb gelezen?
Als je echt aan de getallen " hangt " dan zou je de UMU terug kunnen plaatsen

Ik zou dat gevoel bij die upstream waardes loslaten want je internet is gewoon stabiel
Kloptstormfly schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 06:40:
[...]
We vallen in herhaling, maar alles onder de 50 of 50 is prima voor Ziggo dat is gewoon stabiel in veel gevallen. Pas tussen 51-55 kan je geneuzel krijgen(uitzonderingen daar gelaten).
Jou upstream waardes zijn hoger geworden omdat je van de UMU1006 (zonder upstream demping) naar een PTS2 splitter bent gegaan (met upstream demping). Als ik je berichten goed heb gelezen?
Als je echt aan de getallen " hangt " dan zou je de UMU terug kunnen plaatsenMaar ik zou mij meer focussen op smokeping, die plot namelijk jouw gebruikerservaring achter je devices. En je hebt een rock solid groene streep
Ik zou dat gevoel bij die upstream waardes loslaten want je internet is gewoon stabiel
maar goed, kwam erachter dat deze mooie oude doorlussing opeens blokjes en hikjes veroorzaakte:

Dus volgens mij maakt het nu niet meer uit welke splitter ik gebruik.

Ik dacht even aan een verschil in codec of een oude harde schijf waar de mkv's op staan, maar ook vanaf een vlotte SSD komt er op onregelmatige basis een moment waarop het beeld wat stottert en daarna heel snel afspeelt tot het weer synchroon loopt.
Lijkt me dat de Horizon box het dan even niet aankan qua doorvoersnelheid? Wellicht valt hier nog iets voor te optimaliseren met instellingen?
Netflix via de nuc pc of telefoon werkt gewoon probleemloos op die momenten. Lijkt wel of er dan een blokkade ofzo is via de horizonbox?
Eerder al klantenservice contact gehad, maar die komen met zaken als staat automatisch schijfbeheer aan? Nee mevrouw die staat niet aan. Ook de standaard vraag in welke energiestand de box staat komt uiteraard weer aan bod. Helpt allemaal niets.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik start netflix altijd op via het apps menu, dat werkt tot nu toe altijd ipv zender 150.martinusz schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 09:15:
Gisteren via kanaal 150 of via app weer geen Netflix, blijft hangen op het beginscherm, ook videoland bijvoorbeeld doet het dan niet. Het komt elke keer weer terug, soms werkt het feilloos, soms kun je heel de dag Netflix niet op.
Netflix via de nuc pc of telefoon werkt gewoon probleemloos op die momenten. Lijkt wel of er dan een blokkade ofzo is via de horizonbox?
Eerder al klantenservice contact gehad, maar die komen met zaken als staat automatisch schijfbeheer aan? Nee mevrouw die staat niet aan. Ook de standaard vraag in welke energiestand de box staat komt uiteraard weer aan bod. Helpt allemaal niets.
Helaas, als ik dus de problemen ervaar op kanaal 150, kan ik naar Apps menu gaan, zodra ik op Apps klik, dan loopt ie soort van vast en gaat het beeld terug naar tv beeld. Ik krijg dus niet eens de mogelijkheid om de netflix app te benaderen in dat menu.menzo schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:07:
[...]
Ik start netflix altijd op via het apps menu, dat werkt tot nu toe altijd ipv zender 150.
Alleen wat wordt dat ding warm.. Voorheen had ik hem bovenop mijn bluray speler staan, maar daar heb ik hem nu toch maar vanaf gehaald. Ventilatie is er voldoende. Hij staat nu bovenop de kast waarop ook de tv staat. Het geluid van de fan valt wel mee. Ik hoor hem alleen als het verder geheel stil is in de kamer (en ik de tv uitschakel).
Zou dat een kwestie kunnen zijn van de energiebesparing aanzetten (staat nu uit) ? Maar van een collega hoor ik dat het dan langer duurt alvorens de box is opgestart.
Iemand ervaring ?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Warmte is in gebruik neem ik aan, daar doet de energie besparingsstand weinig aan, in gebruik is het verbruik hetzelfdenextware schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:08:
Mijn horizonbox werkt nu eindelijk bijna een week zonder problemen.
Alleen wat wordt dat ding warm.. Voorheen had ik hem bovenop mijn bluray speler staan, maar daar heb ik hem nu toch maar vanaf gehaald. Ventilatie is er voldoende. Hij staat nu bovenop de kast waarop ook de tv staat. Het geluid van de fan valt wel mee. Ik hoor hem alleen als het verder geheel stil is in de kamer (en ik de tv uitschakel).
Zou dat een kwestie kunnen zijn van de energiebesparing aanzetten (staat nu uit) ? Maar van een collega hoor ik dat het dan langer duurt alvorens de box is opgestart.
Iemand ervaring ?
Zien jullie die wel? Of moet ik niet bij TV pakketten kijken?
Ik kon hem gewoon kiezen als ik inlogde op MIJN ziggo, daar stond een knopje, kies je gratis pakket.meermarco schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:27:
Vraagje: IVm combinatie met Vodafone mag ik een gratis TV pakket kiezen. Wanneer ik inlog bij MIJN ziggo, zie ik bij znderpakketten wel Ziggo sport toaal, maar in de lijst zie ik GEEN Ziggo KIDS.
Zien jullie die wel? Of moet ik niet bij TV pakketten kijken?
Ik betaalde al voor Ziggo Sport totaal, dus deze heb ik weer gekozen maar dan alleen gratis.. Schilt weer 15euro per maand
Maar als ik mijn pakket wil aanpassen, bijvoorbeeld een extra TV pakket, zie ik ziggo kids niet staan
[ Voor 8% gewijzigd door Androo op 02-05-2017 15:35 ]
Nu weet ik dat de horizon box ook een modem heeft dus misschien is het nog aan te raden om ubee modem er helemaal uit te gooien bijvoorbeeld maar voordat ik zelf ga experimenteren ben ik benieuwd naar jullie mening.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
http://allestoringen.nl/ geet een 503-connection timed out, en https://reddit.com/ geeft aan dat het CDN niet te benaderen is.
Als ik mijn VPN gebruikt werkt alles prima. Edit: VPN gaat via Amerika, via België en Nederland zijn er inderdaad problemen lijkt het.
Via T-Mobile netwerk heb ik geen problemen.
Edit: Reddit werkt weer
Edit 2: allestoringen.nl werkt ook weer
[ Voor 42% gewijzigd door Dyon_R op 02-05-2017 17:13 ]
Het probleem is niet bij jouw provider. Ik zit in België bij Telenet en ondervind de zelfde problemen.. Lijkt een routing probleem te zijn.Dyon_R schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:50:
Heeft Ziggo weer een storing?
http://allestoringen.nl/ geet een 503-connection timed out, en https://reddit.com/ geeft aan dat het CDN niet te benaderen is.
Als ik mijn VPN gebruikt werkt alles prima.
Via T-Mobile netwerk heb ik ook geen problemen.
Het doet het weer.
[ Voor 16% gewijzigd door menzo op 02-05-2017 16:57 ]
Hoe lang tot het pakket is geactiveerd? Want heb gisteren voor de Movies en Series L gekozen maar kan nog steeds er geen gebruik van maken.meermarco schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:37:
Die optie heb ik ubverhaupt niet. Ik kan wel Ziffo sport totaal kiezen, maar dan zegt ie dat het extra kost. Maar ik dacht dat zal dan wel verdwijnen. Welllicht moet Ziggo nog doorvoeren dat ik ook Vodafone heb...
Nee joh, want dan kan je de App volledig gebruiken op je tv en dat wil ziggo niet!! Zo kan je wel live tv kijken op de App op tv / tablet en dat streamen naar je tv, maar terug kijken kan je alleen op tv / tablet kijken en niet streamen. Willen ze gewoon niet. Zelfs schermreproductie bij terug kijken werkt niet. Willen ze gewoon niet.AllSeeyinEye schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:07:
[...]
Maar het blijft een box. Dus:
- Twee afstandsbedieningen
- Traag opstarten en zappen
- Vaak handshake problemen
- Extra stroomverbruik
Ik heb mijn box er na jarenlange frustratie (mijn TV had een CI slot, geen CI+) er eindelijk uitgegooid nu ik een Smart TV heb. En Android TV werkt wat dat aangaat zoveel makkelijker, sneller en soepeler.
Als Ziggo nou die GO app ook gewoon aan zou bieden in de Android TV app store....
Geen idee aangezien ik nog geen 'gratis' pakket kan kiezenQu3st schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 17:36:
[...]
Hoe lang tot het pakket is geactiveerd? Want heb gisteren voor de Movies en Series L gekozen maar kan nog steeds er geen gebruik van maken.
staat het wel goed in je mijn ziggo account aangegeven?meermarco schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 21:27:
[...]
Geen idee aangezien ik nog geen 'gratis' pakket kan kiezen
Het kan ook helpen als je hem een tijdje op de desbetreffende zender laat staan (dan blijft hij zeuren dat je geen toegang hebt).
[ Voor 72% gewijzigd door rens-br op 03-05-2017 09:19 ]
Ik zie niks 'nieuws' in mijn ziggo account tov 4 weken geleden. Zie jij ergens duidelijk staan gratis extras ivm Vodafone of iets dergelijks? Anders wacht ik nog weekje en mail ik ziggo wel evencommentator schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 08:20:
[...]
staat het wel goed in je mijn ziggo account aangegeven?
Ik zou ff contact opnemen met Ziggo webcare of telefoon. Weet je zeker dat je het juiste abbo ook hebt bij Vodafone om in aanmerking te komen?meermarco schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:34:
[...]
Ik zie niks 'nieuws' in mijn ziggo account tov 4 weken geleden. Zie jij ergens duidelijk staan gratis extras ivm Vodafone of iets dergelijks? Anders wacht ik nog weekje en mail ik ziggo wel even
Ja staat duidelijk aangegeven in Mijn Ziggo.meermarco schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:34:
[...]
Ik zie niks 'nieuws' in mijn ziggo account tov 4 weken geleden. Zie jij ergens duidelijk staan gratis extras ivm Vodafone of iets dergelijks? Anders wacht ik nog weekje en mail ik ziggo wel even
Overigens na kiezen van het pakket duurt het tot max 4 uur en dan moet het al werken (in praktijk al binnen uurtje). Is dat nog niet het geval dan even op Mijn Ziggo inloggen en naar producten gaan dan naar televisie diensten en daar zender informatie opnieuw ophalen (bij de smartcard of box die je hebt).
[ Voor 10% gewijzigd door tcviper op 03-05-2017 10:07 ]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
[ Voor 9% gewijzigd door WoBBeL op 03-05-2017 10:33 ]
- Sony 55W809C Android TV
- @Smit CI-module 1.3
- Ziggo Smartcard
Het signaal komt vanuit de wandcontactdoos naar de TV via een door Ziggo monteur gemaakte kabel van 3m. Het signaal is uitstekend (kwaliteit tussen de 95 en 100).
Sinds een week of 2 zijn er problemen ontstaan met het bekijken van alle zenders behalve NPO 1-2-3. Ik krijg dan de melding dat het signaal gecodeerd is en niet gedecodeerd kan worden. De stroom van de TV af halen lost dit probleem op echter zodra de TV 1x op standby heeft gestaan is de melding weer terug.
Ik heb de smartcard en CI-module schoongemaakt en opnieuw bevestigd. Ook heb ik de Ziggo procedure gevolgd voor het opnieuw instellen en initialiseren van de CI-module, helaas zonder resultaat. Vervolgens heb ik opnieuw de digitale zenders gezocht op basis van 474.000MHZ en 05555. Nu kan ik alle zenders probleemloos ontvangen echter is dit op 576i en geen HD meer. De smartcard wordt hiervoor niet gebruikt zo lijkt het want als ik deze er uit haal kan ik nog steeds alle zenders op 576i bekijken.Als ik bij Smart Card status kijk via menu - settings - digital setup zie ik status 'D00-4 Card In'. Ik heb in het Sony topic de vraag uit staan of dit de juiste status is bij mensen die wel HD kanalen hebben. Via 'Mijn Ziggo' heb ik het zender aanbod opnieuw opgehaald, helaas ook zonder resultaat.
Er is geen update van de TV uitgevoerd dus of de CI-module of de smart card moet spontaan stuk gegaan zijn? Is dat een logische verklaring of hebben jullie nog een goed idee?
Geregeld. Staat nu aan ;-) Inderdaad is de keuze als het eenmaal geactiveerd is heel duidelijk.tcviper schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:06:
Het is heel simpel, voor alle al bestaande Ziggo en Vodafone klanten zou het inmiddels al actief moeten zijn die extra's. Is dat niet zo, dan kan men even bellen of nog beter de web chat gebruiken (facebook, twitter etc) en word het zo snel als mogelijk alsnog aangezet. Voor mensen die een nieuw VF abonnement hebben gepakt sinds kort kan het tot 14 dagen duren voordat het aan beide kanten allemaal actief is.
Overigens na kiezen van het pakket duurt het tot max 4 uur en dan moet het al werken (in praktijk al binnen uurtje). Is dat nog niet het geval dan even op Mijn Ziggo inloggen en naar producten gaan dan naar televisie diensten en daar zender informatie opnieuw ophalen (bij de smartcard of box die je hebt).
[ Voor 81% gewijzigd door meermarco op 03-05-2017 11:30 ]
Hier al gekeken? Haperend digitaal TV signaal > Ziggo of Sony?Aghanim schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:48:
Ik heb een bijzonder probleem met mijn TV signaal. TV kijken heeft tot heden altijd uitstekend gewerkt. De setup is als volgt:
- Sony 55W809C Android TV
- @Smit CI-module 1.3
- Ziggo Smartcard
Iets met een sperfilter enzo...(ken de details niet)
Ik heb ook nog een oude Ubee 3200 maar vroeg mij af of het verstandig is om deze niet met de tijd te gaan vervangen.. Wat is jullie ervaring? Volgend jaar gaan wij verhuizen (nieuwbouw) en wil ik uiteraard mijn netwerk een complete make-over geven. Is dit het moment om afscheid te nemen van de Ubee?? zo ja, wat is dan de beste optie? Standaard modem+wifi van ziggo of toch een eigen router/ap?Idanue schreef op maandag 20 maart 2017 @ 18:07:
[...]
Hier ook een Ubee 3200, zonder problemen 150/15.
[ Voor 9% gewijzigd door Pelox op 03-05-2017 12:40 ]
Zero.
Had ik al gezien inderdaad maar ik kan ineens helemaal geen HD zenders meer ontvangen terwijl in dat topic het vooral om storingen, slecht beeld en wegvallen signaal lijkt te gaan. Denk dat ik daarom eerst een nieuwe CI-module ga proberen, ook al lijkt het me stug dat die vanuit het niks na 2 jaar stuk gaat.stormfly schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:00:
[...]
Hier al gekeken? Haperend digitaal TV signaal > Ziggo of Sony?
Iets met een sperfilter enzo...(ken de details niet)
[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 03-05-2017 15:07 ]
Wat kies je bij het zoeken naar kanalen? Als je daar voor UPC kiest heb je geen HD zenders, je moet geloof ik voor overige kiezen.Aghanim schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:44:
[...]
Had ik al gezien inderdaad maar ik kan ineens helemaal geen HD zenders meer ontvangen terwijl in dat topic het vooral om storingen, slecht beeld en wegvallen signaal lijkt te gaan. Denk dat ik daarom eerst een nieuwe CI-module ga proberen, ook al lijkt het me stug dat die vanuit het niks na 2 jaar stuk gaat.
Verwijderd
Ik krijg gewoon die site te zien.Barlogirl schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:19:
Het gaat om film.nl, btw.
[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 03-05-2017 15:09 ]
Aangezien mijn virusscanner gisteren tijdens het afsluiten een update heeft uitgevoerd, was ik hoopvol dat dit de oplossing was.menzo schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:51:
Een virus scanner met iets van "web protection" geïnstalleerd?
Helaas, kon niets vinden. Heb het daarom even getest op de ipad en een andere laptop, maar die doen allebei hetzelfde. Moet eigenlijk wel aan de router/ziggo liggen, maar kan daar ook niets vinden.
EDIT: heb gewoon maar ff de ziggo gebeld, en blijk niet de eerste te zijn die hierover contact op genomen heeft
We zullen zien...
Bedankt voor het meedenken in ieder geval
[ Voor 26% gewijzigd door Barlogirl op 03-05-2017 14:34 ]
Lijkt me overigens niet erg handig om het hier over illegale websites te hebben.
Edit; maar het ging me dus enkel om het feit dat ik zonder uitleg doorverwezen werd naar ziggo.nl
[ Voor 15% gewijzigd door Barlogirl op 03-05-2017 14:58 ]
Ik heb 2 week geleden mijn snelheid verhoogd naar 300mbit en kreeg er een connect box bij, maar omdat ik zelf geen DNS kon instellen ivm mijn Pi-hole heb ik hem in bridge laten zetten en gebruik ik mijn eigen router.Pelox schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:39:
[...]
Ik heb ook nog een oude Ubee 3200 maar vroeg mij af of het verstandig is om deze niet met de tijd te gaan vervangen.. Wat is jullie ervaring? Volgend jaar gaan wij verhuizen (nieuwbouw) en wil ik uiteraard mijn netwerk een complete make-over geven. Is dit het moment om afscheid te nemen van de Ubee?? zo ja, wat is dan de beste optie? Standaard modem+wifi van ziggo of toch een eigen router/ap?
Tot nu toe geen problemen.
Verwijderd
Geen trucje, ik gebruik Opera als browser, zowel standaard instelling als via vpn geen probleem.Barlogirl schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:05:
[...]
EDIT: (dus weet niet hoe suay het deed, maar wens dat ik dat trucje ook kende)
Wel gebruik ik andere DNS servers dus niet via Ziggo DNS.
Is het met de connect box dan wel nog steeds zo dat je geen IPv6 meer krijgt wanneer die in bridge gaat?Idanue schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 17:04:
[...]
Ik heb 2 week geleden mijn snelheid verhoogd naar 300mbit en kreeg er een connect box bij, maar omdat ik zelf geen DNS kon instellen ivm mijn Pi-hole heb ik hem in bridge laten zetten en gebruik ik mijn eigen router.
Tot nu toe geen problemen.
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Verwijderd
Voor zover mij bekend krijgen alle nieuwe klanten een IPv6. Wil je een IPv4 dan kan je bellen en regelt men dat. Bridgen kan je in fZiggo zelf doen. Bij boxswitch heb je een nieuw mac-adres en zal je ook een IPv6 krijgen. Wil je een IPv4 dan zal je dan ook even moeten bellen.ShadowLord schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:40:
[...]
Is het met de connect box dan wel nog steeds zo dat je geen IPv6 meer krijgt wanneer die in bridge gaat?
Ik dacht dat het andersom was? Bij fUPC krijg je ds-lite (dus geen eigen IPv4 maar GCNAT + IPv6), bij fZiggo krijg je alleen IPv4 of normale dual stack (eigen IPv4 + IPv6).Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:12:
[...]
Voor zover mij bekend krijgen alle nieuwe klanten een IPv6. Wil je een IPv4 dan kan je bellen en regelt men dat. Bridgen kan je in fZiggo zelf doen. Bij boxswitch heb je een nieuw mac-adres en zal je ook een IPv6 krijgen. Wil je een IPv4 dan zal je dan ook even moeten bellen.
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Inderdaad, fZiggo is dual stack. Voor zolang als het nog duurt. Want...tcviper schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:48:
Juist fUPC is inderdaad ds-lite en fZiggo is dual stack.
Om precies te zijn de Ubee EVW321B. Ik heb er nog een en daarmee heb ik inderdaad dual stack. Maar de Ubee wordt uitgefaseerd. Ik ben benieuwd hoe lang ik die Ubee nog kan of mag houden. De trend is duidelijk: Liberty Global wil haar dochters allemaal op dezelfde techniek zetten en dat betekent alle nieuwe klanten DS-Lite. en de bestaande klanten op termijn waarschijnlijk ook. Ik vrees dat als mijn Ubee vervangen moet worden, ik ook Dual Stack kwijt ben.Voor zover mij bekend (als Ziggo partner) zijn bij beiden alleen bij de Ubee modem IPv6 voor Particulier
Gewoon modem in bridge (Connectbox) laten zetten en eigen router (Cisco RV340/Unifi USG/Synology/ASUS) erachter en klaar is keesRoetzen schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:50:
[...]
Inderdaad, fZiggo is dual stack. Voor zolang als het nog duurt. Want...
[...]
Om precies te zijn de Ubee EVW321B. Ik heb er nog een en daarmee heb ik inderdaad dual stack. Maar de Ubee wordt uitgefaseerd. Ik ben benieuwd hoe lang ik die Ubee nog kan of mag houden. De trend is duidelijk: Liberty Global wil haar dochters allemaal op dezelfde techniek zetten en dat betekent alle nieuwe klanten DS-Lite. en de bestaande klanten op termijn waarschijnlijk ook. Ik vrees dat als mijn Ubee vervangen moet worden, ik ook Dual Stack kwijt ben.
Dat wil ik in m'n nieuwe woning ook gaan doen (fZiggo gebied) en daar zal ik dus ook de Connect Box gaan krijgen. Ik vind het fijn om ook IPv6 te hebben naast een volwaardig IPv4 adres zodat ik al op de toekomst voorbereid ben maar nu geen last heb van alle problemen die CGNAT met zich mee brengt.tcviper schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:54:
[...]
Gewoon modem in bridge (Connectbox) laten zetten en eigen router (Cisco RV340/Unifi USG/Synology/ASUS) erachter en klaar is kees
Van jou begrijp ik dus dat je als particulier gewoon je IPv4 en IPv6 houd in het geval dat je de connect box in bridge zet in een fZiggo gebied, wat fijn is
Is de nieuwe generatie modems/routers beter of kan ik beter de stap ziggo bellen overslaan en gelijk iets online bestellen.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Zelf ook veel last van gehad icm de Technicolor 7210. Op een gegeven moment zo klaar mee, via de V&A een Netgear R7800 gekocht en de Technicolor in bridge laten zetten. Sinds december geen reboot meer nodig geweesticecreamfarmer schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:39:
De laatste tijd bokt onze cisco modem/router enorm. Veel herstarts nodig, wifi signaal dat er mee kapt, aparaten welke in dezelfde ruimte zijn kunnen opeens geen verbinding meer maken, etc.
Is de nieuwe generatie modems/routers beter of kan ik beter de stap ziggo bellen overslaan en gelijk iets online bestellen.

Heb hetzelfde gehad met onze Cisco. Uiteindelijk van Ziggo de Connect Box modem gehad.icecreamfarmer schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:39:
De laatste tijd bokt onze cisco modem/router enorm. Veel herstarts nodig, wifi signaal dat er mee kapt, aparaten welke in dezelfde ruimte zijn kunnen opeens geen verbinding meer maken, etc.
Wat een verschil
Veel sterker wifi signaal en in de afgelopen maanden maar 1 keer een herstart gedaan.
Ik zou dus eerst het bij Ziggo proberen, zelf iets aanschaffen kan altijd nog.
Online (zoals hier
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Verwijderd
Inderdaad, daar waar ik schreef fZiggo, had fUPC moeten staan. Dat is wat ik uit ervaring weet van fUPCShadowLord schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:34:
[...]
Ik dacht dat het andersom was? Bij fUPC krijg je ds-lite (dus geen eigen IPv4 maar GCNAT + IPv6), bij fZiggo krijg je alleen IPv4 of normale dual stack (eigen IPv4 + IPv6).
Konden geen modem opsturen komt eerst een zinloze monteur langs die onze binnenbekabeling komt testenGandalf schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 09:19:
[...]
Heb hetzelfde gehad met onze Cisco. Uiteindelijk van Ziggo de Connect Box modem gehad.
Wat een verschil![]()
Veel sterker wifi signaal en in de afgelopen maanden maar 1 keer een herstart gedaan.
Ik zou dus eerst het bij Ziggo proberen, zelf iets aanschaffen kan altijd nog.
Dit terwijl dat niet het issue is, het modem is gewoon onstabiel.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Ik kreeg ook eerst een monteur en geen nieuw modem.icecreamfarmer schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:57:
[...]
Konden geen modem opsturen komt eerst een zinloze monteur langs die onze binnenbekabeling komt testen
Dit terwijl dat niet het issue is, het modem is gewoon onstabiel.
Uiteindelijk via het contactformulier op de site van Ziggo geklaagd (na monteursbezoek nog steeds brak modem) en een nieuw modem gekregen.
Het heeft even geduurd maar het is opgelost bij mij.
Hoezo vanwege de opzegtermijn? Je hebt na het jaar gewoon een maand opzeg termijn dus kun je altijd weg. Zover ik weet is de regel om pas na anderhalf jaar weer een aanbieding te geven, maar dat kan best anders zijn als je net iemand anders treft (in positieve en negatieve zin)...Janpietertje89 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 16:48:
Wanneer moet ik ongeveer bellen voor nieuwe korting? Iets meer dan een maand voordat mijn jaar om is vanwege de maand opzegtermijn?
Ik bedoel dat ik direct na de 12 maanden weer een korting zou willenjongetje schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 16:54:
[...]
Hoezo vanwege de opzegtermijn? Je hebt na het jaar gewoon een maand opzeg termijn dus kun je altijd weg. Zover ik weet is de regel om pas na anderhalf jaar weer een aanbieding te geven, maar dat kan best anders zijn als je net iemand anders treft (in positieve en negatieve zin)...
Verwijderd
Ik vind dat altijd een grappige uitspraak.Verwijderd schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 16:58:
Bellen met de afdeling retentie en vragen of ze je een passend aanbod kunnen doen. Ben je het er mee eens blijf je nog een jaartje plakken bij Ziggo, niet mee eens je verlies nemen of daadwerkelijk overstappen.
Ik heb diverse lui gesproken, die dat ook aangaven "dan zeg ik op"
Maar vervolgens is er geen beter ( lees stabiel / snel ) aanbod, en laten ze het abonnement doorlopen bij Ziggo ( of de betreffende provider )
Hou rekening met de dataverwerking op die afdelingen, elk contact punt is vastgelegd, samengevat en opgeslagen.
Of je nu de helpdesk spreekt over een slechte verbinding, of navraag doet over een TVpakket, het is genoteerd.
Bel je om 14u en 'dreig' je op te zeggen als er geen passende verlenging is, zal de medewerker die je om 18u spreekt, of de volgende week dit allemaal terug kunnen zien.
Ik spreek dagelijks klanten voor hun alarmsystemen of datalijnen, en mijn collega's met dezelfde functies idem, de afspraken die klant X maakte met collega Y zijn altijd terug te vinden ( alle gesprekken worden opgenomen, OOK bij Ziggo/KPN )
Is het afgesproken en niet genoteerd, komt dat terug bij de medewerker ( buiten jouw weten om ) het staat in de opnames, soms wel zolang het contract loopt ( hier iig wel, maar ander securityprotocol )
Van dat laatste maken ze volgens mij geen melding.FreshMaker schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 17:18:
[...]
Ik vind dat altijd een grappige uitspraak.
Maar vervolgens is er geen beter ( lees stabiel / snel ) aanbod, en laten ze het abonnement doorlopen bij Ziggo ( of de betreffende provider )
Hou rekening met de dataverwerking op die afdelingen, elk contact punt is vastgelegd, samengevat en opgeslagen.
Of je nu de helpdesk spreekt over een slechte verbinding, of navraag doet over een TVpakket, het is genoteerd.
Bel je om 14u en 'dreig' je op te zeggen als er geen passende verlenging is, zal de medewerker die je om 18u spreekt, of de volgende week dit allemaal terug kunnen zien.
Ik spreek dagelijks klanten voor hun alarmsystemen of datalijnen, en mijn collega's met dezelfde functies idem, de afspraken die klant X maakte met collega Y zijn altijd terug te vinden ( alle gesprekken worden opgenomen, OOK bij Ziggo/KPN )
Is het afgesproken en niet genoteerd, komt dat terug bij de medewerker ( buiten jouw weten om ) het staat in de opnames, soms wel zolang het contract loopt ( hier iig wel, maar ander securityprotocol )
Ze zeggen wel dat ze het kunnen opnemen voor trainigsdoeleinden, maar hoe is dat wettelijk als ze alle gesprekken opnemen ?
Als consument wordt je daar dacht ik niet van op de hoogte gesteld.
Althans ik heb het niet gemerkt toen ik nog belde naar de klantenservice
2250 WP Zuid PVoutput
Verwijderd
Je hoeft mij niet uit te leggen hoe het in elkaar steekt. Ik heb gewerkt voor een aantal telecommaatschappijen en weet exact wat wel en niet opgenomen wordt, of genoteerd wordt als gespreksnotitie.FreshMaker schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 17:18:
[...]
Ik vind dat altijd een grappige uitspraak.
Verder is het geen grappige uitspraak om te vrwagen of ze een passen aanbod voor je hebben als klant. Het is een onderhandelingstactiek die je vrij staat als consument te gebruiken, en het is aan de telecomprovider om daarop in te gaan of de neus op te halen.
Ik zeg trouwens ook niet dat je moet dreigen met opzeggen. Je vraagt om een passend aanbod voor nog een jaartje blijven bij Ziggo. Is het niets dan staat het je vrij om te gaan of te blijven.
Dit word ook niet aangegeven bij elk gesprek, gesprekken blijven 5 jaar bewaard, of einde contract ( kortdurende contracten )
Aan onze zijde is het voornamelijk bewijslast t.o verzekering en justitie bij daadwerkelijke meldingen en klachtbehandeling intern.
@Verwijderd
Vandaar ook mijn opmerking dat het soms grappig is, om die gesprekken te horen.
Natuurlijk mag je om kortingen of aanbiedingen vragen, ik doe dat ook elk jaar weer ( nu het aanbod van de FNV onlang genomen, 1 jaar 59€ incl ziggo sport, ipv 99€ )
Over een jaar kijk ik weer opnieuw, Ziggo of KPN ( mits er glas is, of zicht daar op )
Maar veel 'tweakers' gaan er op voorhand van uit dat ze recht hebben op zo'n aanbod, en dat het per medewerker zou verschillen.
Vandaar mijn opmerking over rapportage en documentbeheer in je klanthistorie
[ Voor 44% gewijzigd door FreshMaker op 05-05-2017 18:32 ]
Verwijderd
De meeste gesprekken worden opgenomen, zo niet alle. Maar notities worden zeker niet altijd gemaakt, of er wordt niet juist genoteerd in het klantenbestand. En dat laatste komt zeer vaak voor. Ik merk dat bijvoorbeeld als ik vraag of ze het de vorige keer genoteerd hebben en dan is het bijna altijd een nee. Ik merkte het ook als ik aan de lijn zat bij een telecomboer dat de notities om te janken zijn zo slecht. Niet alle, maar het overgrote deel wel.
Gesprekken worden opgenomen voor bijvoorbeeld trainingsdoeleinden, verleningen van contracten, nieuwe contracten of een extra pakket. Hiervan is het verplicht bij wet de consument er op te wijzen dat er een geluidsopname gestart wordt en dat het gesprek opgenomen gaat worden. In het gesprek wordt nogmaals uitgelegd wat de klant aangaat en worden de NAW gegevens and such nog eens doorgenomen.
Ik heb een Philips 43PUS6201, waarmee ik digitaal televisie kijk middels een CI+ module. Altijd top gewerkt.
Vandaag van het een op het andere moment werkt het niet meer. Analoge zenders werken daarentegen nog wel.
Bij digitale zenders krijg ik de melding:
"Geen signaal. Er wordt signaal gezocht of er is geen signaal. Controleer of de antennekabel goed is aangesloten."
Als ik vervolgens via status mijn signaalsterkte en kwaliteit check staat er:
Sterkte: 'Slecht 0'
Kwaliteit: '100'
Doe ik hetzelfde bij een analoge zender dan staat er:
Sterkte: 'Goed 100'
Kwaliteit: '70'
Via het menu is er de optie 'Digitaal ontvangst testen'. Als ik deze uitvoer staat er:
Sterkte: 'Normaal 78'
Kwaliteit: 100
Al geprobeerd:
Andere kabel
TV terug naar fabrieksinstellingen
Tig keren opnieuw naar zenders gezocht (vind ze ook allemaal, 350+ digitaal en 20+ analoog)
Kabel aansluiten zonder splitter ertussen
Heb sterk het vermoeden dat het aan mijn televisie ligt maar heb helaas geen andere TV staan om dit 100% uit te sluiten.
Verwijderd
Ga ik gelijk even doen!Verwijderd schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 20:19:
@mklkhanou Als je op de site van Philips kijkt ( http://www.philips.nl/c-p...xel-plus-hd/ondersteuning ) zie je dat er een update voor je software is geweest pas geleden. Die zou je op een stickje kunnen zetten en installeren op je tv. Ik had hetzelfde probleem maar da met een ander merk tv. Na de update werkte alles weer perfect.
De TV zelf geeft aan dat ik de laatste versie van de software draai.. mja die zegt wel meer.
/edit: nevermind. De versie op mijn tv blijkt toch de nieuwste te zijn..

[ Voor 5% gewijzigd door Whis! op 05-05-2017 20:26 ]
Verwijderd
Het kabelwerk in mijn huis is als volgt: in de meterkast komt de groene coax binnen. Daar wordt het signaal gesplitst in data, TV/radio en radio. De data gaat naar de wifi router die ook in de meterkast hangt. Het TV/radio signaal gaat met een korte kabel naar een 1 -> 3 splitter (Astro HFT 3). Vandaar uit gaan er 3 coax kabels naar de aansluitpunten in woonkamer en 2 slaapkamers. In 1 van de slaapkamers staat een TV (alleen analoog), de kabelaansluiting in de andere slaapkamer is dus ongebruikt. Afstand meterkast - woonkamer door plafond & muur zal zo'n 15 meter zijn. De TV in de woonkamer is met een coax van 10 meter verbonden met de wandcontactdoos in de woonkamer.
Ik kijk TV op een Sony 43XD8305 en gebruik een Samsung SMT-C7140 digitale ontvanger. Een paar week geleden kreeg ik steeds vaker last van storingen: blokjes op verschillende kanalen en een aantal kanalen (Veronica, Fox, Film1 Drama) was zelfs helemaal niet te zien (E48 melding).
Het eerste wat ik heb gedaan is de 10 meter coax kabel vervangen door een Hirschmann FEKAB 5 kabel. Dit maakte alles een stukken beter! Nauwelijks storingen meer en bijna alle kanalen doen het. Echter 1 kanaal doet het nog steeds niet (104, Film1 Drama) en op andere kanalen krijg ik incidenteel nog een korte storing. Ik hoor een kleine hapering in het geluid en de op de TV verschijnt een informatie balk wat een indicatie is dat er even een hapering in het signaal is. Ik ben toch perfectionistisch dus wil graag kijken of er met kleine ingrepen nog wat te verbeteren is.
De Hirschmann FEKAB kabel was lang genoeg om de TV ontvanger rechtstreeks in de meterkast op de TV/radio aansluiting aan te sluiten. De splitter, kabel door het plafond en de wand contactdoos worden zo dus gebypassed. Bij wijze van experiment heb ik dit ook geprobeerd. En nu waren alle zenders goed, incl kanaal 104. Blijkbaar zit er dus nog een probleem tussen de meterkast aansluiting en de woonkamer contact doos.
Volgende stap was de splitter. De +/- 15 meter van de meterkast naar wandcontactdoos, + nog 10 meter van wandcontactdoos naar TV is misschien wel te veel en is het signaal dus te zwak. Aangezien ik maar 2 van de 3 coax aansluitingen gebruik, leek het me een goed idee om de 1 -> 3 splitter te vervangen door een 1 -> 2 splitter. Ik heb hiervoor de Hirschmann VFC 2104 gebruikt. Verrassend genoeg merk ik geen enkel verschil. Kanaal 104 doet het nog steeds niet en ik heb nog steeds af en toe haperingen. Met de Samsung digitale ontvanger zie ik ook geen verschil in de signaal status. (Signaal status = 32%, signaal kwaliteit = 100%).
Ik vraag me af wat ik eventueel nog kan doen om het signaal te verbeteren. Een nieuwe Hirschmann kabel door het plafond trekken lijkt me iets te veel werk. Maar zou een nieuwe wandcontact doos wellicht kunnen helpen? Heeft iemand nog tips?
Probleem zit dus in wandcontactdoos of kabel of beide. Is de kabel goed gestript/c.q. Aangesloten in de wandcontactdoos? Raakt de kern niet per ongeluk wat ijzer ofzo.
Wat als je de wandcontactdoos van je slaapkamer pakt voor beneden?
Wat voor een AOP (Abonnee Overname Punt) heb je in jouw meterkast? Deze kan kosteloos door Ziggo worden vervangen indien dit geen Braun BTV01-dubbel galvanisch gescheiden AOP is.Homer.J schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:41:
Ik ben bezig met een kleine missie om mijn TV signaal te verbeteren. Ik ben benieuwd of iemand wat feedback heeft, zodat ik wellicht wat gerichter te werk kan gaan.
Het kabelwerk in mijn huis is als volgt: in de meterkast komt de groene coax binnen. Daar wordt het signaal gesplitst in data, TV/radio en radio. De data gaat naar de wifi router die ook in de meterkast hangt. Het TV/radio signaal gaat met een korte kabel naar een 1 -> 3 splitter (Astro HFT 3). Vandaar uit gaan er 3 coax kabels naar de aansluitpunten in woonkamer en 2 slaapkamers. In 1 van de slaapkamers staat een TV (alleen analoog), de kabelaansluiting in de andere slaapkamer is dus ongebruikt. Afstand meterkast - woonkamer door plafond & muur zal zo'n 15 meter zijn. De TV in de woonkamer is met een coax van 10 meter verbonden met de wandcontactdoos in de woonkamer.
Ik kijk TV op een Sony 43XD8305 en gebruik een Samsung SMT-C7140 digitale ontvanger. Een paar week geleden kreeg ik steeds vaker last van storingen: blokjes op verschillende kanalen en een aantal kanalen (Veronica, Fox, Film1 Drama) was zelfs helemaal niet te zien (E48 melding).
Hierop gaat een POA-03 splitter. 2x male. Op de ene uitgang jouw modem, op de andere een FRA752N versterker.
De woonkamer op +2dB, de 2 andere coax kabels op +4 en +8dB versterking (geheel afhankelijk van de lengte van de coax).
De f connectors op de coaxkabels zou ik met compressie connectors EX6 doen. Geen f-connector schroef, maar echt compressie (ja, je moet dan een compressie tang hiervoor gebruiken)
Die haperingen lijken me een indicatie van signaalverlies in kwaliteit van het signaal. Dat kan wellicht toch iets van een wandcontactdoos zijn, of een niet-HF dicht TV stekker, of slechte f connector. De kabel die je gebruikt lijkt me in orde, maar het signaal is erg gevoelig voor elke obstakel buiten de goede coaxkabel om.Het eerste wat ik heb gedaan is de 10 meter coax kabel vervangen door een Hirschmann FEKAB 5 kabel. Dit maakte alles een stukken beter! Nauwelijks storingen meer en bijna alle kanalen doen het. Echter 1 kanaal doet het nog steeds niet (104, Film1 Drama) en op andere kanalen krijg ik incidenteel nog een korte storing. Ik hoor een kleine hapering in het geluid en de op de TV verschijnt een informatie balk wat een indicatie is dat er even een hapering in het signaal is. Ik ben toch perfectionistisch dus wil graag kijken of er met kleine ingrepen nog wat te verbeteren is.
De enige goede wandcontactdoos die nu nog op het lijstje van goed staat bij Ziggo is de Braun BTV01, enkel en dubbel galvanisch gescheiden. Deze heeft bovendien volgens de MoCa blauwdruk 0,5dB demping op het MoCa signaal. Ik zou dus deze doos plaatsen.De Hirschmann FEKAB kabel was lang genoeg om de TV ontvanger rechtstreeks in de meterkast op de TV/radio aansluiting aan te sluiten. De splitter, kabel door het plafond en de wand contactdoos worden zo dus gebypassed. Bij wijze van experiment heb ik dit ook geprobeerd. En nu waren alle zenders goed, incl kanaal 104. Blijkbaar zit er dus nog een probleem tussen de meterkast aansluiting en de woonkamer contact doos.
Inzake splitters zou ik enkel nog splitters gebruiken die ook door Ziggo wordt gebruikt. Dus bijv. een ESX-02N van Technetix, 5 - 1218MHz voor in de meterkast.Volgende stap was de splitter. De +/- 15 meter van de meterkast naar wandcontactdoos, + nog 10 meter van wandcontactdoos naar TV is misschien wel te veel en is het signaal dus te zwak. Aangezien ik maar 2 van de 3 coax aansluitingen gebruik, leek het me een goed idee om de 1 -> 3 splitter te vervangen door een 1 -> 2 splitter. Ik heb hiervoor de Hirschmann VFC 2104 gebruikt. Verrassend genoeg merk ik geen enkel verschil. Kanaal 104 doet het nog steeds niet en ik heb nog steeds af en toe haperingen. Met de Samsung digitale ontvanger zie ik ook geen verschil in de signaal status. (Signaal status = 32%, signaal kwaliteit = 100%).
Kanaal 104 / Film 1 Drama, zit op een transportstream. Het heeft een frequentie, afhankelijk van welk gebied je zit (fZiggo of fUPC). Zou je kunnen aangeven welk gebied je zit? Of je woonplaats.
Ik hoop je met bovenstaande tips al een beetje op weg geholpen te hebben. Mocht je problemen blijven ervaren, lijkt het me nooit weg om een Ziggo monteur langs te laten komen. Die kan het AOP voor je vervangen, en als het een service gerichte monteur is, kan deze even naar jouw probleem kijken. Het kan zomaar meer zijn dan enkel in jouw huis, bijvoorbeeld een ingewaterde groene kabel waardoor je op een of meerdere frequenties gewoon een slechte aanvoer hebt. Een lijnmeting biedt hierbij uitkomst (er wordt dan een netwerkmonteur aangestuurd waarbij de groene kabel o.a. wordt gepulst en gekeken naar het betreffende probleem met Film 1).Ik vraag me af wat ik eventueel nog kan doen om het signaal te verbeteren. Een nieuwe Hirschmann kabel door het plafond trekken lijkt me iets te veel werk. Maar zou een nieuwe wandcontact doos wellicht kunnen helpen? Heeft iemand nog tips?
Kun je hier wat mee?
"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~
Na vele weken bellen en zelfs ongemakkelijke gesprekken kon de korting dan weer enigzins toegevoegd worden.
Dus ik dacht gisteren, laat ik nu eens vooraf polsen voordat ik een wijziging doe. Keurige kerel aan de lijn. En sinds kort kunnen ze de order invoeren en zien wat de impact is. En inderdaad als ik nu naar een 300/30 zou overstappen dan vallen de kortingen er weer direct af. En die zijn niet toe te voegen door de klantenservice omdat het kortingen zijn van de afdeling retentie.
Bij deze de tip, zit je net als ik voor een aantal maanden voor 18,70, zit die die maanden even uit voordat je zaken gaat wijzigen.
Er zijn allerlei vergelijk sites waarbij je zogenaamd extra korting krijgt als je via hun afsluit, maar ik vertrouw dat nooit helemaal. Breedbandwinkel.nl bijvoorbeeld.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic