Haperend digitaal TV signaal > Ziggo of Sony?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:59
Ik val erg tussen wal en schip met onderstaand probleem, zodoende ook vooralsnog even een nieuw topic er voor aangemaakt.

Ik heb sinds een half jaar een SONY KD65X8505C met daarin een CI+ module.
Sinds ca 1 maand begon het tv signaal te haperen, werd rap erger in de loop van die week en sindsdien kan ik amper nog op een normale wijze tv kijken.
Blokjes, geluid dat wegvalt, stilstaand beeld enz.

Nu is het vreemde dat wanneer ik daarnaast mijn intenet belast, het probleem zichtbaar erger wordt.
Sterker nog: als ik het modem uitschakel, danwel afkoppel van mijn kabel, is het probleem weg!
Maar, sluit ik een losse settop box aan via HDMI, dan is het probleem ook weg.

Ik heb daarop wat coax kabels vervangen, maar dat loste niets op.
Splitters vervangen > idem.
Ik ben verder gaan isoleren en heb uiteindelijk een antenne-versterker aangeschaft (alhoewel k voorheen nooit enige problemen heb gehad met tv kijken). Ik kan daarmee het goeie signaal aardig opkrikken in kwaliteit, en het probleem wordt ook wel minder, maar ik krijg het niet weg.

Na enig aandringen heeft Ziggo laat op een avond nog een monteur langs gestuurd. Die meneer is hier ruim 2 uur bezig geweest, heeft alle kabels vervangen, alle splitters vervangen, heeft metingen verricht buitenshuis, modem vervangen maar het probleem blijft hetzelfde.

werd vervolgd...

Een week later is een andere monteur wederom 2 uur bezig geweest. Heeft (geen idee waarom) toch ook weer nieuwe kabels staan maken, metingen verricht binnenshuis, de CI+ module vervangen, maar het probleem blijft terugkomen zodra de modem op de coax lijn verbonden is.

Zijn diagnose: het is de tv

hmmmja...
ik ga er in mee dat een tv tuner een stuk gevoeliger is, en een cisco settop box gewoon errug goed zijn tuning-werk doet, maar er is overduidelijk iets op de lijn aanwezig zodra de modem aanstaat, waar de tv tuner zich geen raad mee weet blijkbaar. (Je ziet dan ook signaal vaak enorm terugvallen tot 35 - 0% met korte dippen)

Ik heb de tv van de muur gehaald van de kinderen, maar daar zit helaas geen digitale tuner in, dus is het daarop niet te testen.
Onze oude tv (LG van 6 jaar oud) heeft blijkbaar ook geen digitale tuner :? wel een module ingang, maar de tv slikt de module niet :(
:'(

Goed, een haspel gezocht, voor de zekerheid de modem met behulp van een verlengkabel op een stopcontact aangesloten dat op een andere groep zat, ook niks.
wifi router afgekoppeld, modem uit en aan (met router uit), maar zodra de modem is geboot (klein minuutje) begint het beeld al weer te blokken, dus dat durf ik ook wel uit te sluiten.

Heeft iemand nog een lumineus idee? want mijn opties raken op...
Sony al een keer gebeld maar die vinden het een vreemd verhaal, en ondertussen word ik wat van het kastje naar de muur gestuurd.

Zo'n kast muur verhaal heb ik al eens eerder gehad met Ziggo (vs Netflix) en dat heeft me ook UREN telefonische discussie opgeleverd met met name Ziggo, maar zie... het probleem lag TOCH bij Ziggo. (kwam uiteindelijk zelfs nog een persbericht van op nieuwssites...)
Dus ik ben niet genegen om zomaar met het laatste standpunt van Ziggo mee te gaan.
offtopic:
er was zelfs een klantenservice medewerkster die beweerde dat je elke 2 jaar je kabels in je huis moest vervangen omdat ze slijten -O-

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 16:04
Ik denk niet dat het de tv is wanneer hij zonder modem wel blokvrij beeld geeft voor langere tijd. Ik heb dit exacte probleem gehad en dat lag aan de wandcontactdoos in de woonkamer, was een oudje. Groene kabel kwam ook binnen in de woonkamer dus de wcd was meteen het AOP. Deze vervangen voor een GUT14D (of DIO als je bij oudziggo zit) en het probleem was over. Wat zei de meter van de monteur op de tvkabel van de Sony wanneer je ging down/uploaden op het modem? Vermoed dat het signaal dan ook om zeep gaat. Het zou ook nog in de groene kabel kunnen liggen, heeft de monteur hier een reflectiemeting op gedaan? Ik begrijp dat je ook een Cisco box hebt, deze doet het wel storingsvrij met het modem aangesloten?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:05
Ik heb precies dezelfde TV en ook ik heb problemen gehad.

Volgens mij is deze TV ''gevoelig'' voor zwak signaal, ik kon hem toen niet instellen omdat mijn connector niet goed zat. Heb er een nieuwe erop gezet en sindsdien geen problemen meer gehad.

Had Ziggo al gebeld en ze wouden een monteur sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Klinkt inderdaad wel als een probleem in de Coax installatie, weet je zeker dat de koperen mantel nergens de kern raakt? En dan zou ik als eerste de aansluiting op het kabelmodem verdenken.

Het klinkt namelijk als een probleem met aarde dat ontstaat wanneer je het kabelmodem aanzet.

[ Voor 20% gewijzigd door ik222 op 29-05-2016 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444220

Heeft 1 van de 2 monteurs überhaupt naar het AOP gekeken cq vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Alles is vervangen, zelfs het punt van binnenkomst, maar ook het aansluitpunt bij de tv.
Overal zitten nieuwe kabels tussen, nieuwe connectoren en nieuwe splitters.

Bij wijze van test nog de kabel die door de muren lopen omzeild en een 10 meter kabel rechtstreeks van de tv naar de splitter in de meterkast getrokken door de woonkamer heen. Exact hetzelfde probleem.

Op de Cisco box op de boven verdieping nergens last van

[ Voor 31% gewijzigd door paQ op 29-05-2016 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-06 14:11
Helaas, hier ook last van met Sony Televisies(4 in totaal). Wat bij ons heel erg heeft geholpen is een CI 1.3 module. (Terwijl de TV's geen interactieve televisie ondersteunen.) En de chromecast uit de TV halen.... :-)

[ Voor 15% gewijzigd door kevinwalter op 29-05-2016 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Nouja. Het wás voorheen nooit. Ineens ontstond het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Allicht handig om iets dieper in het probleem te duiken:

- welke modem heb je exact?
- op welke kanalen ervaar je de problemen (indien alle: welke kijk je dan)?

Als het met het signaal te maken heeft, zal het op bepaalde kanalen (eigenlijk: transport streams), dus bepaalde frequenties beter cq slechter zijn dan andere, aangezien het gaat om breedbandig signaal op veel verschillende frequenties. De kans dat iets exact evenveel verstoring heeft op 116MHz als op 860MHz is volstrekt verwaarloosbaar.

Is het echt identiek op alle frequenties, dan zou ik vooral de TV verdenken, zeker als we weten dat een andere tuner (in de Cisco box) dezelfde problemen niet vertoont. Workaround is dat ook om niet meer de tuner in de TV te gebruiken als een alternatief aantoonbaar wel werkt.

Kun je specifieke frequenties aanwijzen, dan kunnen we kijken wat meest voor de hand liggende oorzaak is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
paQ schreef op zondag 29 mei 2016 @ 18:44:
Nouja. Het wás voorheen nooit. Ineens ontstond het.
Had je de Cisco box ook al beneden geprobeerd (even met HDMI aansluiten op de Sony). Vind het toch wel heel apart dat het samenhangt met verkeer op het modem. Wanneer je een speedtest doet gaat het dan mis bij het downloaden of bij het uploaden in de test met het beeld? En vergeet Dion_b zijn vragen niet :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb zelf eens dergelijke ellende gehad toen ik een settopbox mer recorder doorlustte als ware het een videorecorder. Dus binnenkomend signal in de HD recorder en van dar uit naar de TV. Dat werkt dus niet. Splitter om beiden een eigen signaal te geven en opgelost :)

Hoe zit het spul vanaf AOP richting modem en de rest vande installatie aangesloten? Wellicht hndig als je een schemaatje uittekent :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
ik ga morgen wat frequenties noteren of screenshots maken en kijken welk modem ik nu heb. In elk geval een ander merk dan voorheen. Een van de twee is/was thompson.
In wezen komt het op alle kanalen voor, maar op het ene kanaal sneller dan het andere.
De monteur zei ook dat er sterkere en zwakkere kanalen zijn.

Een work around is idd een tuner er tussen (want dat gaat ook goed), maar dat was nu wel echt de hele opzet van de CI+ module om dat niet meer te hoeven. Daarbij, het heeft 5 maanden gewoon gewerkt...

Zodra als de modem boot, of wanneer ik speedtest start, dan staat het beeld gewoon stil, of wordt grijs, of het signaal valt geheel weg.

Nu is het binnenkomst > 3 weg splitter (van de Ziggo monteur) > 1 coax naar boven, 1 naar huiskamer, 1 naar modem
Vóór de monteur had ik 2 x 2-weg splitter.
geen verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Zojuist even thuis geweest om e.e.a. na te kijken (Sony wilde het serienummer hebben), maar in de middag is het probleem minder erg, althans minder te verergeren.
Storing al om, maar het wordt niet drastisch erger wanneer ik de verbinding belast. 's avonds is het haast onmogelijk normaal tv te kijken. (tenzij ik de modem uitzet)

om gek van te worden.

Sony wel zo ver dat ze toch een monteur gaan langssturen, alhoewel ik nog steeds van mening ben dat het bij Ziggo zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die koppeling met of de modem aan of uit staat is hoogst merkwaardig. Ben toch wel erg benieuwd welk modem het is en welke zenders geraakt zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Nu heb ik een technicolor tc7200u modem. Hiervoor had ik dan een thompson denk ik. (Met hetzelfde probleem overigens)

voorbeeldje:
RTL4 HD
Signaal 100
Niveau 59

Speedtest
Signaal 80 (of minder)
Niveau 0-52

De tv updatet deze signaalweergave ca 1 maal per 2 sec dus het snelle fluctueren kan ik niet zien. Hoogstens de laagste waarde. Dus ik he. De test enkele malen herhaald.

NPO1 HD
Signaal 100
Niveau 65

Speedtest
Signaal 82 (of minder)
Niveau 46-52

Daarna modem uit het stopcontact gehaald waarna ik geen last meer heb.

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 30-05-2016 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
enige wat ik nou bedenken kan, is dat je modem een enorm hard signaal uitstuurt richting Ziggo, en daarmee de tuner in de TV verzadigt :?
maar dan zou je de signaal informatie uit je modem er even bij moeten halen :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat is wel frappant ja. Hoe hard staat je modem te zenden (US Tx level)?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
wut :?
dion_b schreef op maandag 30 mei 2016 @ 21:34:
Dat is wel frappant ja. Hoe hard staat je modem te zenden (US Tx level)?
edit:
dees?
Status upstreamkanaal

Zender # Kanaal ID Status Frequentie Modulatie Symbolenratio Kanaaltype Vermogen
1 3 Vergrendeld 44000000 16QAM 5120000 ATDMA 49.0
2 1 Vergrendeld 57800000 16QAM 5120000 ATDMA 50.0
3 2 Vergrendeld 50900000 16QAM 5120000 ATDMA 48.5
4 4 Vergrendeld 37100000 16QAM 5120000 ATDMA 48.5

[ Voor 116% gewijzigd door paQ op 30-05-2016 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Dat is keurig. Kun je de Cisco box nog even beneden proberen of is dat heel veel werk? Ik vermoed nog steeds dat het probleem in de binneninstallatie ligt, zoals al gezegd, exact dit probleem gehad door een oude wcd. Bij het gebruik maken van internet ging het beeld blokken. Ook met TV + CI+ module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

paQ schreef op maandag 30 mei 2016 @ 22:18:
wut :?

[...]

edit:
dees?

[...]
Die ja. En wat dan ook er aan de hand is, dat zijn keurige waardes, dus je modem zit zeker niet idioot de upstream te oversturen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Jim423 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 23:23:
Dat is keurig. Kun je de Cisco box nog even beneden proberen of is dat heel veel werk? Ik vermoed nog steeds dat het probleem in de binneninstallatie ligt, zoals al gezegd, exact dit probleem gehad door een oude wcd. Bij het gebruik maken van internet ging het beeld blokken. Ook met TV + CI+ module.
Dat kan ik vanavond nog eens doen, maar dat werkt eigenlijk goed. Ik krijg het signaal dan iig niet over de zeik.

Maar bedoel je met de WCD het stopcontact waarop de tv zit aangesloten :? Of juist het wandcontact punt van de cai? (die is namelijk vervangen)
Want dan zou ik moeten proberen met een lange verlengkabel even stroom van de buren te tappen en daarop de tv aansluiten. Lijkt me wat ver gezocht, maar je weet maar nooit :')

Vrijdagochtend komt een monteur van SONY in elk geval, maar die gaven gister telefonisch aan dat ze er niet in geloven dat het iets met de tv te maken heeft.

kastje... muur....

[ Voor 11% gewijzigd door paQ op 31-05-2016 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
je gebruikt nu een versterker? of heb je die er inmiddels weer tussen uit?
en versterkt die ook de retour signalen?
en de Cisco box... heeft die een "eigen" modem en komt deze ook online?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
SMSfreakie schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:09:
je gebruikt nu een versterker? of heb je die er inmiddels weer tussen uit?
die is er weer tussenuit. Volgens Ziggo was het signaal goed genoeg om niet te hoeven evrsterken.
Dat was overigens een twee-weg versterker idd. Het was ook best even zoeken naar de juiste afstelling, uiteindelijk stond ie ca 1/10 open van het totale vermogen.
en de Cisco box... heeft die een "eigen" modem en komt deze ook online?
nope, dat is een stand alone HDD tuner. Die UPC 7 - 8 jaar geleden distribueerde. top ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
paQ schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:59:
[...]

die is er weer tussenuit. Volgens Ziggo was het signaal goed genoeg om niet te hoeven evrsterken.
Dat was overigens een twee-weg versterker idd. Het was ook best even zoeken naar de juiste afstelling, uiteindelijk stond ie ca 1/10 open van het totale vermogen.

[...]

nope, dat is een stand alone HDD tuner. Die UPC 7 - 8 jaar geleden distribueerde. top ding!
valt die optie ook af... anders had het nog gekund dat de versterker je modem waardes een beetje rooskleuriger liet lijken ;)

verder blijft t natuurlijk heel frappant dat je eigenlijk geen last hebt zonder modem.. en met modem ineens de boel stoort, instraling van bv 4G / DVB-T lijkt me dan ook uitgesloten :)

EDIT:

zit ik net even in m'n eigen modem (TC7210) te kijken naar de values.. valt me dit op

Eerst de gegevens van de TS uit een eerdere post
Zender # Kanaal ID Status Frequentie Modulatie Symbolenratio Kanaaltype Vermogen
nu mijn gegevens:
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power
1 Locked QAM64 2 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 40.7 dBmV
2 Locked QAM64 1 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 42.3 dBmV
3 Locked QAM64 3 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 40.8 dBmV
4 Locked QAM64 4 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 42.3 dBmV
QAM16 vs QAM64... ? geen idee of dat "normaal" is voor het abonnement wat de TS afneemt..?

ter referentie hier ligt 300/30

[ Voor 36% gewijzigd door SMSfreakie op 31-05-2016 13:35 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ik heb 100/10, en een uitstekende internetverbinding verder :)
4K streams netflix laden binnen luttele seconden zonder terugval, en via de ASUS wifi router altijd strak 100/10. Wifi van de modem zelf is ronduit dramatisch trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:03
Zou misschien de Wifi de problemen kunnen veroorzaken ?
een conflict met kanalen van de buren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Met WiFi uit zelfde probleem. Durf ik wel uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Wanneer de Cisco box geen problemen vertoont is het signaal wel goed. Inprincipe is zo'n DVB-C tuner in een televisie niet veel gevoeliger dan in een mediabox. TV hangt aan internet? (Via wifi waarschijnlijk). Update binnengehaald misschien waardoor dit is gekomen? Met het modem losgekoppeld: heb je dan helemaal geen blokjes of zeer weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Sorry voor devolgende voor de hand liggend stomme vraag :) (intrigerend probleem !)

Zou het een aarding probleem zijn, een van de apparaten niet goed geaard met de stekker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-01 14:30
Zal dit eens in de gaten houden, ouders hebben met een sony tv dezelfde sympthomen.
Dus misschien toch de tv en niet de kabel.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Toevallig begonnen na de Ziggo update van de CI module zo'n 2 maanden geleden? Torn begon op mijn Sony ook vanuit het niks het gesodemieter. Uiteindelijk was mijn 11 jaar oude kabel in de muur niet meer goed maar voor de CI update geen problemen mee gehad. Lijkt wel alsof de module storingsgevoeliger is geworden na de update.

Ik zou overigens echt een andere tv (merk) proberen om 100% uit te sluiten dat het aan de tv ligt.

[ Voor 13% gewijzigd door Aghanim op 31-05-2016 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ohja welk model LG tv heb je er nou verder nog? mogelijk dat er wel een DVB-C tuner in zit alleen software matig voor de NL markt uit staat .... :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Type van de LG zou ik vanavond moeten nakijken. Hij slikt de module iig niet, en via kabel krijg ik alleen maar een tiental analoge zenders.
Aghanim schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 18:50:
Toevallig begonnen na de Ziggo update van de CI module zo'n 2 maanden geleden? Torn begon op mijn Sony ook vanuit het niks het gesodemieter. Uiteindelijk was mijn 11 jaar oude kabel in de muur niet meer goed maar voor de CI update geen problemen mee gehad. Lijkt wel alsof de module storingsgevoeliger is geworden na de update.

Ik zou overigens echt een andere tv (merk) proberen om 100% uit te sluiten dat het aan de tv ligt.
nee, ca 1 maand geleden begonnen.
Maar ook zonder CI+ module gaat het mis op digitale kanalen.
absrnd schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 18:38:
Sorry voor devolgende voor de hand liggend stomme vraag :) (intrigerend probleem !)

Zou het een aarding probleem zijn, een van de apparaten niet goed geaard met de stekker ?
sja... ik zou het eens met een hele lange verlengkabel kunnen proberen, en stroom van de buren tappen voor de tv.
Jim423 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 18:37:
Wanneer de Cisco box geen problemen vertoont is het signaal wel goed. Inprincipe is zo'n DVB-C tuner in een televisie niet veel gevoeliger dan in een mediabox. TV hangt aan internet? (Via wifi waarschijnlijk). Update binnengehaald misschien waardoor dit is gekomen? Met het modem losgekoppeld: heb je dan helemaal geen blokjes of zeer weinig?
modem los geen probleem
Wifi op de tv ook al uitgeschakeld, en zelfs bedraad geprobeerd 8)7
heb nog een oude FW op een stick staan, kan het proberen, maar dit probleem begon later dan de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marius7
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 18:42
paQ schreef op maandag 30 mei 2016 @ 22:18:

Dat je upstream terugschakelt naar 16QAM is niet goed. 48-50DB is ook aan de hoge kant gezien je er maar 1 splitter tussen hebt zitten.

Modem schakelt terug naar 16QAM als hij de upstream niet op orde krijgt. 16QAM is minder belastend dan de 64QAM. Soort beveiliging om je modem toch online te houden. Kan zijn dat er ruis in de onderband zit. Hoeft niet perse in je binnenhuis installatie te zitten. Kan ook door de buren komen (denk aan verkeerde splitters etc). Om dat op te lossen zou er een retourfilter (onderband filter) geplaatst moeten worden op de veroorzaker. Als het goed is kan een Ziggo monteur dit doormeten wie die veroorzaker is.

Wat betreft je storing op je TV. Collega op het werk had precies hetzelfde. Elke keer als hij blokken in het beeld kreeg trok hij het modem uit en probleem was verdwenen. Verschillende monteurs hadden ''alles'' vervangen. Bleek dat een connector, die steeds alleen opnieuw gemonteerd werd, de storing veroorrzaakten. Schijnbaar kunnen er nog haartjes vastblijfen zitten na hermonteren van de connectors.
Deze haartjes zorgde dus bij hem voor een sluiting in het signaal.

Ben benieuwd of Sony hier iets aan kan doen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Marius7 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 21:12:
[...]

Dat je upstream terugschakelt naar 16QAM is niet goed. 48-50DB is ook aan de hoge kant gezien je er maar 1 splitter tussen hebt zitten.
Daarom poste ik ook mijn gegevens met 64QAM ;) maar geen idee wat er in fUPC gebied gangbaar is etc, mogelijk dat het heel normaal is..
komende donderdag kan ik pas eens kijken op een fZiggo 40/4 aansluiting in welke modus dat ding draait voor zn upstream :)
kan nu hooguit even de sociale kanalen gebruiken en mensen aansporen even de gegevens te bekijken...

maar als het modem idd naar 16QAM gaat omdat op 64QAM het signaal te slecht is..... :-)

Edit: intussen een kanaaltje aangeboord gehad, fUPC, en daar draait het modem gewoon ook op 64QAM.. op een 50/5 lijntje

[ Voor 7% gewijzigd door SMSfreakie op 31-05-2016 21:41 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
De monteur had op de kast buiten (staat pal voor mn huis aan de overkant) metingen verricht de eerste keer.
Hij mat afwijkingen / breuk / einde op 24 en 45 meter afstand. Mijn meterkast staat hemelsbreed 8 meter van de kast, dus we begrepen beide niet waar die waardes vandaan zouden moeten komen.

Ik zal Ziggo nog eens proberen te bewegen om die waardes te bevestigen. Kijken hoe ze daar op reageren.
Had mijn modem gisteren weer in bridge gezet trouwens, maar hoe krijg je hem dan nog benaderd extern? :D

ik zit overigens op UPC netwerk zeg maar :P

[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 31-05-2016 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
De monteur van Sony is al weer weg. Het had volgens hem niets met de tv te maken, maar aan een te hevig fluctuerend signaal. "of het is het modem"

Naja, hier was ik dus al bang voor. Dit is zo;n zelfde situatie als destijds met netflix 4K dat niet streamde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Nou ik denk wel dat het in de televisie zit. Anders heeft die Cisco box er ook last van namelijk. Echter denk ik ook dat de monteur van Sony sowieso geen oplossing hiervoor heeft. Je zou nog kunnen proberen of het met de CI+ te maken heeft, dus module eruit, zenders zoeken met 04444 ipv 4313X) en dan even 2-3 dagen aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Nieuwe installatie gedaan op 04444, direct dezelfde problemen. Minder heftig, maar toch.
Nu met een lange verlengkabel stroom van de buren gepikt, en daarop alleen de tv.
Direct dezelfde problemen.

Vanavond dragen we het ding voorzichtig naar hiernaast. Nie laten vallen :X

edit:
de upstream van het modem is overigens strak dit. Na een reboot ook soms wel eens overal 50.0
Upstream

1 3 Vergrendeld 44000000 16QAM 5120000 ATDMA 50.5
2 4 Vergrendeld 37100000 16QAM 5120000 ATDMA 50.5
3 5 Vergrendeld 30200000 16QAM 2560000 ATDMA 50.5
4 6 Vergrendeld 23300000 16QAM 2560000 ATDMA 50.5

[ Voor 46% gewijzigd door paQ op 04-06-2016 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
vind 50+ vrij hoog ism 16QAM..
hebben je buren ook internet van Ziggo? zoja dan kan je daar evt de gegevens ook even uitlezen,
hebben ze dat niet kan je ook daar je modem even aan de lijn hangen en kijken wat voor waardes die daar geeft ;)

heel vroeger ook eens moeten doen omdat mn "eigen" modem kapot was, en de voorloper van Ziggo er hoog en bij laag bij bleef dat het mijn PC was en niet het modem.. modem even bij de buren 2 huizen verderop aan de lijn.. en hun modem op mijn aansluiting, en toen hadden zij ineens de problemen.. :) 1+1 = 2 lag dus niet aan mijn aparatuur / kabels maar domweg aan Ziggo

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
dit is al een nieuw modem he.
Nu staan de laatste twee regels op 49.0 trouwens.
Ook heb ik op Nat Geographic opmerkelijk minder last dan andere zenders bijv.

Ik kan het mis hebben, maar ik denk nog steeds dat het probleem bij ziggo zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Nou, televisie naar de buurman gedragen, en daar ook storingen via antenne.
Helaas dus zo niet kunnen isoleren dat het aan mijn netwerk ligt (het kan immers nog steeds van buiten komen) noch dat het de tv niet of wel is.
Ik had een soort van gehoopt dat het bij de buren niet zou storen, want dan kun je de tv wegstrepen.

ik ben dus precies niets opgeschoten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
paQ schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 19:47:
Nou, televisie naar de buurman gedragen, en daar ook storingen via antenne.
Helaas dus zo niet kunnen isoleren dat het aan mijn netwerk ligt (het kan immers nog steeds van buiten komen) noch dat het de tv niet of wel is.
Ik had een soort van gehoopt dat het bij de buren niet zou storen, want dan kun je de tv wegstrepen.

ik ben dus precies niets opgeschoten...
Ik zou echt een andere TV gaan proberen nu. Die van de buurman? Desnoods kopen en retourneren na het proberen (is niet netjes dat weet ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Die heeft de zelfde LG als ik eerst. De 50PS3000. Geen digitale tuner aan boord.

Ik ga Sony proberen te moveren om toch echt met een ander scherm te komen, anders word dit een gebed zonder eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Dan zou het dus iets in het signaal zijn waar alleen Sony TV's last van hebben. Want de Ziggo box doet het goed (buren hebben Horizon?) de CI+ heeft er niks mee te maken en op de meter van de monteur niks mis met het signaal. Dan ligt er voor Ziggo alleen nog maar een ondersteunende rol aangezien aan hun kant wel alles uitgesloten is. Misschien kun je de Sony monteur nog laten zien dat het op de Cisco box wel goed werkt met hetzelfde signaal? Mocht Sony absoluut niet willen meewerken dan zul je naar een box moeten of het signaal moet aangepast worden zodat het werkt met de Sony tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Jim423 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 21:36: Mocht Sony absoluut niet willen meewerken dan zul je naar een box moeten of het signaal moet aangepast worden zodat het werkt met de Sony tuner.
nou nee, ik koop deze tv nou net voor heel die functie :P
En naja, het heeft 5 maanden feilloos gefunctioneerd. "iets" is gewijzigd waardoor het plotseling problemo galore is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
paQ schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 21:31:
Die heeft de zelfde LG als ik eerst. De 50PS3000. Geen digitale tuner aan boord.

Ik ga Sony proberen te moveren om toch echt met een ander scherm te komen, anders word dit een gebed zonder eind.
sommige LG toestellen die voor de nederlandse markt een DVB-T only tuner hebben... toch wel eens zo gek krijgen dat ze DVB-C willen.. mits er in een land waar het zelfde model uitgebracht is wel DVB-C ondersteuning is. en dan moet je je TV even wijs maken dat die in dat land staat ;)

de LG van mn schoonouders (gewoon LCD) heeft ook een DVB-C/T combo tuner.. echter als je hem in nederland gebruiken wil kan je alleen DVB-T kiezen.. zet ik hem op Zweden ( menu taal kan je gewoon nederlands laten...) kan je ineens WEL DVB-C :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ik heb het geprobeerd vanmorgen, maar helaas.
Het service menu benaderen lukt ook niet op deze firmware, voorheen kon je schijnbaar het modeltype aanpassen naar een hoger model, met dus ook meer opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hm viel te proberen dan helaas :(

maar heeft je buurman ook internet van Ziggo? en hoe zijn zijn modem waardes?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
SMSfreakie schreef op zondag 05 juni 2016 @ 12:47:
hm viel te proberen dan helaas :(

maar heeft je buurman ook internet van Ziggo? en hoe zijn zijn modem waardes?
hij heeft nog een heul oud modem, waarbij je niet alles kan zien. Aeris?
US waarde 46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
paQ schreef op zondag 05 juni 2016 @ 13:18:
[...]

hij heeft nog een heul oud modem, waarbij je niet alles kan zien. Aeris?
US waarde 46
lastig :/

mischien relevant mischien ook niet.. een kennis van mij is laatst van 200/20 naar 300/30 gegaan, toen bleek dat de verbinding alles behalve stabiel genoeg was.. om 300/30 te halen.. toen heeft Ziggo eens gemeten, en bleek dat er toch een stuk slechte COAX tussen het AOP en de wijkkast zat. en dat is gewoon vervangen probleem weg.. echter hadden ze geen problemen met de TV..

alleen om nou 300/30 te nemen om een "fout" boven water te krijgen :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
pffff... kan best kwaad worden om dit soort non-reacties:
Na contact met ons reparatie centrum is mij duidelijk geworden wat de oorzaak van het probleem is.

De door onze service partner gestelde diagnose is dat het tv signaal verstoort word door het draadloos netwerk.

Wij concluderen dat er geen defect is opgetreden bij uw KD-65X8505C.
aldus Sony.

Zowel Sony als hun service partner duidelijk kenbaar gemaakt dat wifi geen rol speelt in dit probleem.
Trouwens, als een wifi router er voor zorgt dat je geen tv kunt kijken op een Sony tv, dan mankeert er sowieso wat aan, me dunkt.

:( :N

.........en leer je dt's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04:14
hier vorige maand ook vanuit het niets storing op de mijn sony tv icm ci+ module.
ook van alles geprobeerd maar storing bleef bestaan. tv van de slaapkamer gepakt en toen was het probleem weg. uiteindelijk heb ik door de monteur een filter ertussen gezet die het retoursignaal blokkeert en toen was alles opgelost.
Anoniem: 693050 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:20:
Smorgens,

N
Daarnaast had ik last van blokken in het beeld
Dit werd veroorzaakt door het Ziggo/UPC kabelmodem.
Heb dit opgelost door een Tratec RF high-pass filter tussen de TV output van Cable optimizer en TV input te plaatsen.
Zit al 25 jaar in het technische deel van kabeltv wereldje, dus voor mij makkelijk aan te komen ;)

Ziggo/UPC levert een cable optimizer mee die je op de CAI wandcontactdoos plaatst.
Hierdoor krijg je dan een aparte TV/Radio en modem aansluiting.
Gebleken is dus dat de ontkoppeldemping van het TV sigaal en het retoursignaal (0-65MHz) niet voldoende is en dit dus de storing (regelmatig blokken) veroorzaakt.

Als er nog meer mensen zijn die hier last van hebben dan zou ik adviseren om aan Ziggo een 2e optimizer vragen en deze dan in serie tussen de TV output en TV input te zetten, dit werkt ook.
Filter door de ziggo monteur laten plaatsen was bij mij de oplossing

[ Voor 99% gewijzigd door RenaldoN op 07-06-2016 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ik vermoed nog steeds dat Ziggo "iets" heeft veranderd in het netwerk, of zoals zij het altijd uitleggen "verbeterd" waardoor het nu hommeles is.
Ik heb Ziggo nogmaals aangesproken op de upstream waardes. Ze zeggen aan de telefoon immers dat die liefst niet boven de 45 moeten zitten namelijk. Maar daar gaan ze gemakshalve nu even aan voorbij "want het ligt aan de tv"

Ik vind eerlijk gezegd van beide partijen de reacties ronduit zwak, en wijzen maar wat eenvoudig naar elkaar.

[ Voor 54% gewijzigd door paQ op 07-06-2016 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RenaldoN
paQ schreef op zondag 29 mei 2016 @ 14:16:
Ik val erg tussen wal en schip met onderstaand probleem, zodoende ook vooralsnog even een nieuw topic er voor aangemaakt.

Nu is het vreemde dat wanneer ik daarnaast mijn intenet belast, het probleem zichtbaar erger wordt.
Sterker nog: als ik het modem uitschakel, danwel afkoppel van mijn kabel, is het probleem weg!
Maar, sluit ik een losse settop box aan via HDMI, dan is het probleem ook weg.

Ik
dit stuk is dus exact het probleem wat ik ook had ik gok dat wanneer je gaat uploaden het probleem nog erger is dan gewoon downloaden. ik zou ziggo bellen en vragen of ze er een filter tussen kunnen zetten. niet geschoten is altijd mis toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Dat klopt inderdaad.

Ik heb het woord filter nog niet laten vallen bij Ziggo, ik wacht even de reactie op de chat af aangaande de US.

Mijn ervaring is dat de mensen op facebook kundiger en technischer zijn onderlegd dan de 1e-lijns miep aan de telefoon.

edit:
ineens binnen 3 min reactie van Ziggo:
Wil je mij ook nog even je adres sturen? Dan ga ik je verder helpen. #ziggohelptiedereen
#noujaalleenalsjeeromBLIJFTvragendan

//of ze lezen mee

[ Voor 29% gewijzigd door paQ op 07-06-2016 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
#nouhetvaltallemaalwelmee

Ziggo belde me, wat gaat er allemaal mis, we gaan het oplossen
En hoe verder het gesprek vorderde, hoe grimmiger de sfeer, tot "onze dienstverlening stopt echt bij wat de monteurs hebben gedaan"
WAAROM BEL JE ME DAN!? 8)7

Alle vragen over het filter werden ontweken, en het lag gewoon aan de tv, klaar.
Er was niets mis met mijn US waarden, dus alle verhalen over zo'n filter waren onzin.

25 min van mijn dag naar de maan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
paQ schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:32:
#nouhetvaltallemaalwelmee

Ziggo belde me, wat gaat er allemaal mis, we gaan het oplossen
En hoe verder het gesprek vorderde, hoe grimmiger de sfeer, tot "onze dienstverlening stopt echt bij wat de monteurs hebben gedaan"
WAAROM BEL JE ME DAN!? 8)7

Alle vragen over het filter werden ontweken, en het lag gewoon aan de tv, klaar.
Er was niets mis met mijn US waarden, dus alle verhalen over zo'n filter waren onzin.

25 min van mijn dag naar de maan.
pfff lekker dan,
ik zet nog steeds in op het filter. heb je al getest wat er gebeurd als je de kabel van de tv direct in je hoofdaansluiting prik dus zonder het opzetblokje/modem ertussen ? dan wel goed beeld dan zou ik ziggo bellen en blijven volhouden om een filter ertussen te laten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Dan is alles uitstekend, maar dat heeft de monteur zelf ook zo getest en geconstateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
paQ schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:12:
Dan is alles uitstekend, maar dat heeft de monteur zelf ook zo getest en geconstateerd.
dan durf ik er een biertje op te wedden dat je problemen met een filter zijn opgelost.
gewoon blijven volhouden. desnoods mogen ze mij wel bellen als ze dat willen zodat ze mijn case kunnen terugbekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:50

Pierre

Van nature lui!

Bijzonder verhaal dit, ik heb ook een soort van probleem. Heb nu sinds een paar maanden dat mijn tv blokken vertoont op bijna alle zenders. Dan blijft het weer een poos weg en dan is het er ineens weer.

Dat geef ik die hork van een media box een geforceerde update en dan gaat het weer een poos goed.
Iedere keer als ik met Ziggo hier over bel dan willen ze een monteur sturen (die is al 3 keer langs geweest) en geeft duidelijk aan dat er bij ons binnen niets aan de hand is.

Afgelopen vrijdag iemand aan de lijn gehad en die gaat een Horizon box toesturen om te kijken of dit eea oplost.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
RenaldoN schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:15:
[...]

dan durf ik er een biertje op te wedden dat je problemen met een filter zijn opgelost.
gewoon blijven volhouden. desnoods mogen ze mij wel bellen als ze dat willen zodat ze mijn case kunnen terugbekijken.
hoe ziet zo'n filter er uit, en waar koop ik dat?
Dan bestel ik er zelf wel een

[ Voor 67% gewijzigd door paQ op 07-06-2016 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
paQ schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:21:
[...]

hoe ziet zo'n filter er uit, en waar koop ik dat?
Dan bestel ik er zelf wel een
een sperfilter heet dat dan toch? ;)

http://www.allekabels.nl/...er-docsis-frequentie.html als voorbeeld.. helaas ongeschikt voor jou situatie.. ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Hmmm

Ben net wederom gebeld door Ziggo. Maar een andere medewerker.
Morgenvroeg komt er opnieuw een monteur en die moet het gewoon gaan oplossen.

We gaan het meemaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
de wielklem en kettingen al klaar liggen? monteur vertrekt niet zonder dat het opgelost is ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Dat was ook wel een beetje de insteek van deze medewerker :)
"Laat je niet met een kluitje het riet insturen, maar dat kun jij wel :) "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hmm ik heb sinds kort ook vaker haperingen en blokken dan voorheen, zelfs op zenders waarbij ik dat nooit heb gehad, terwijl hier ook niks veranderd is. Enige verschil is wel is dat ik gewoon de Horizon Box gebruik. Ik hou dit in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Erg vreemd dat de retourband zo'n probleem is voor die tuner maar als het met een highpassfilter is opgelost is het mooi natuurlijk. En voor de mensen met mediaboxen: dit gaat puur over Sony met ingebouwde DVB-C tuner, de horizon box heeft hier geen last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Jim423 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 20:38:
Erg vreemd dat de retourband zo'n probleem is voor die tuner maar als het met een highpassfilter is opgelost is het mooi natuurlijk. En voor de mensen met mediaboxen: dit gaat puur over Sony met ingebouwde DVB-C tuner, de horizon box heeft hier geen last van...
afwachten.. maar het zal mij niet verbazen dat zulke problemen in de toekomst vaker gaan voor komen...
mogelijk dat de tuner in de horizon box een iets ruimer bereik heeft kwa signaal sterkten.. ?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
er zit inderdaad bij mij een soortgelijk blokje tussen waarna smsfreakie linkt. hopelijk dat deze monteur het wel gaat fixen voor je. er is niks zo vreselijk als blokken tijdens het tv kijken. dan kan je beter de sneeuw hebben zoals vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ik zal het eens aansnijden bij hem als hij na een uurtje meten, kabels vervangen, en stekkertjes proberen nies kan vinden. :P
In wezen zou het natuurlijk gewoon zonder die fratsen moeten werken. Als ik bij de buren namelijk op mijn televisie hetzelfde probleem heb, dan is er hoogstwaarschijnlijk daar dus ook iets niet in orde en verdenk ik eerder het signaal van buitenaf.

.....of het is toch de televisie :D

8)7

edit:
ik hoor net van het thuisfront dat de storing momenteel erger is dan ooit eerder. Nu kun je zelfs zonder een telefoon aan te raken of laptop open geen tv kijken, zo erg stoort het.

Ik zet m'n geld weer op het ziggo signaal van buitenaf :P

[ Voor 23% gewijzigd door paQ op 08-06-2016 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
paQ schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:52:
Ik zet m'n geld weer op het ziggo signaal van buitenaf :P
ik niet :) want dan moet je ook storing hebben als je je tv direct op de wandcontactdoos aansluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ohja

Naja we zullen zien. Vooralsnog geen monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Monteur, Jeffrey geloof ik, "nou we beginnen met meten :) "
Kabel uit de tv, meten, "oh ja kijk hij valt hier gewoon weg." Laat een mooie grafiek zien. Niet op alle frequenties, maar toch.

Dus ik zeg heel voorzichtig: joh, op diverse fora lees ik iets over een sperfilter dat bepaalde frequenties blockt? :?

hij: "oh nou als jij dat zegt dan ga ik een sperfilter pakken :) "

[insert plaatje not sure if serious or just sceptic]

Hij zet het sperfilter in de meterkast op de kabel naar de woonkamer > opgelost :')
Wij met drie apparaten speedtesten uitvoeren, beeld gaf geen krimp

_O_

Hij had het nog nooit eerder meegemaakt en hij wist oprecht niet dat dergelijke problemen zo konden worden 'opgelost'. Allebei wat geleerd :)

credtis naar RonaldoN en SMSfreakie *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
paQ schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:12:
Monteur, Jeffrey geloof ik, "nou we beginnen met meten :) "
Kabel uit de tv, meten, "oh ja kijk hij valt hier gewoon weg." Laat een mooie grafiek zien. Niet op alle frequenties, maar toch.

Dus ik zeg heel voorzichtig: joh, op diverse fora lees ik iets over een sperfilter dat bepaalde frequenties blockt? :?

hij: "oh nou als jij dat zegt dan ga ik een sperfilter pakken :) "

[insert plaatje not sure if serious or just sceptic]

Hij zet het sperfilter in de meterkast op de kabel naar de woonkamer > opgelost :')
Wij met drie apparaten speedtesten uitvoeren, beeld gaf geen krimp

_O_

Hij had het nog nooit eerder meegemaakt en hij wist oprecht niet dat dergelijke problemen zo konden worden 'opgelost'. Allebei wat geleerd :)

fijn om te horen dat ik gelijk had :P maar ook heel fijn om te horen dat je geen blokkerig beeld meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
paQ schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:12:

En wat hebben ze gewonnen :)
en even serieus, zo zie je maar dat de aanhouder wint _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://cdn.meme.am/instances/61874481.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door absrnd op 08-06-2016 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
absrnd schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:39:
[...]
en even serieus, zo zie je maar dat de aanhouder wint _/-\o_
maar dát dus...

Als ik zelf niet BLIJF vragen, onderzoeken en hameren bij Ziggo, dan was er helemaal niets meer gebeurd, en lost het probleem zich nooit op.
Ze hebben wat goed te maken over de afgelopen 5/6 7 weken in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
*O* en staat er nog boeiende informatie op je "nieuwe" stukje apparatuur

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
zal straks een plaatje maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
behold, een heuse HPF-85/SHS

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/34px6co.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
HPF 85-SHS Highpass filter for blocking reverse channel 5 - 65 MHz, 85 - 1000 MHz

oftewel retour kanalen gaan we lekker dempen.. :)

en ik krijg ineens een idee waarom de losse DECODERS er geen last van zouden kunnen hebben tov een ingebouwde tuner in een TV..

de losse decoders hoeven alleen een DVB-C signaal te herkennen, welke zover ik weet nog nooit lager geweest is dan 164mhz,

echter je TV zal gegarandeerd ook een analoge tuner hebben, en die moet natuurlijk wel BAND 1 ondersteunen.. wat de losse DECODER niet hoeft...
en gezien band 1 van 47 tot 88mhz loopt ;) en mijn modem sowieso al 2! upstream kanalen gebruikt boven de 47mhz... ;)

[ Voor 67% gewijzigd door SMSfreakie op 08-06-2016 18:49 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Hele discussie weer met Ziggo.
Over een schappelijke Compensatie komen we wel uit, maar ze blijven maar volhouden dat het probleem in mijn toestel zit! En dat de oorzaak niet is terug te vinden in hun apparatuur of aansluiting, en die naar behoren functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
SMSfreakie schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 18:34:
HPF 85-SHS Highpass filter for blocking reverse channel 5 - 65 MHz, 85 - 1000 MHz

oftewel retour kanalen gaan we lekker dempen.. :)

en ik krijg ineens een idee waarom de losse DECODERS er geen last van zouden kunnen hebben tov een ingebouwde tuner in een TV..

de losse decoders hoeven alleen een DVB-C signaal te herkennen, welke zover ik weet nog nooit lager geweest is dan 164mhz,

echter je TV zal gegarandeerd ook een analoge tuner hebben, en die moet natuurlijk wel BAND 1 ondersteunen.. wat de losse DECODER niet hoeft...
en gezien band 1 van 47 tot 88mhz loopt ;) en mijn modem sowieso al 2! upstream kanalen gebruikt boven de 47mhz... ;)
Nee man op 124.750Mhz zit Haberturk digitaal :) Maar philips en LG televisies hebben er geen last van, mijn modem locked ook op 57.80Mhz echter mijn LG is blokvrij. Sony's hebben er blijkbaar last van gezien de reacties in dit topic, maar mooi dat het toch is gelukt. En hopelijk blijft het goed :) Inprincipe heeft Ziggo ook wel een punt natuurlijk, alle apparatuur van hun werkt naar behoren. Dat die Sony er dan niet mee om kan gaan is niet hun probleem alleen maar schappelijk dat ze toch het blijven proberen om op te lossen (nu met een workaround resultaat).

[ Voor 10% gewijzigd door Jim423 op 08-06-2016 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Jim423 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 22:52:
[...]

Nee man op 124.750Mhz zit Haberturk digitaal :) Maar philips en LG televisies hebben er geen last van, mijn modem locked ook op 57.80Mhz echter mijn LG is blokvrij. Sony's hebben er blijkbaar last van gezien de reacties in dit topic, maar mooi dat het toch is gelukt. En hopelijk blijft het goed :)
kijk loop ik al weer achter ;)

en tja het is maar net hoe goed de tuner er mee omgaat, hoe goed die alles onder de 108mhz kan wegfilteren... ;) want daar zal het knelpunt zitten denk ik.

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Tja blijkbaar storen carriers onder de 65Mhz hem inderdaad. FM 88Mhz zal er wel op staan tenzij er een WCD tussenzit. (Al laat die ook nog wel wat FM door op de tv kant). Misschien dat andere merken een highpass filter voor de tuner hebben zitten en Sony niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
122mhz is volgens mijn enigma2 box de laagste frequentie.. FILM1 / HBO (SD) ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Jim423 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 22:52:
[...]

Nee man op 124.750Mhz zit Haberturk digitaal :) Maar philips en LG televisies hebben er geen last van, mijn modem locked ook op 57.80Mhz echter mijn LG is blokvrij. Sony's hebben er blijkbaar last van gezien de reacties in dit topic, maar mooi dat het toch is gelukt. En hopelijk blijft het goed :) Inprincipe heeft Ziggo ook wel een punt natuurlijk, alle apparatuur van hun werkt naar behoren. Dat die Sony er dan niet mee om kan gaan is niet hun probleem alleen maar schappelijk dat ze toch het blijven proberen om op te lossen (nu met een workaround resultaat).
Dan is er nog steeds geen verklaring waarom het vijf maanden feilloos heeft gewerkt, en plotseling niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
frequentie plan van Ziggo in jou wijk veranderd :? alleen dat gaan ze natuurlijk nooit toegeven :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:47
Niet dat je het nu nog nodig hebt, maar je LG tv heeft inderdaad wel een dvb-c demod aan boord. Die staat alleen aan als je hem op Finland zet. Werkt verder zonder problemen, maar hij is niet CI+ gecertificeerd als ik met goed herinner. (Dus waarschijnlijk alleen Alphacrypt)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Vorlon schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:26:
Niet dat je het nu nog nodig hebt, maar je LG tv heeft inderdaad wel een dvb-c demod aan boord. Die staat alleen aan als je hem op Finland zet. Werkt verder zonder problemen, maar hij is niet CI+ gecertificeerd als ik met goed herinner. (Dus waarschijnlijk alleen Alphacrypt)
ah :) thx.
Ik ga hem vanavond eens op Finland zetten en kijken of ik DTV kan tunen dan :)
Als die ook stoort, dan ga ik hetzelfde bij de buurman doen, en als die ook stoort dan krijgt Ziggo het teruggeschoven.

Ik vind het best wel stuitend hoe zeer ze hun best doen om vooral de blaam af te schuiven. Ik denk dat ik voor dit probleem al ten minste 15 tot 20 medewerkers heb gesproken, waarbij eigenlijk alleen Tjeerd daadwerkelijk meedacht en pragmatisch en helder naar de situatie keek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 579345

Sinds twee dagen stoorde bij ons tv zender veronica ( samsung tv ) na wat met apparaten te schuiven bleek de kodi de boos doener te zijn ondankt dat die met hdmi en utp is gekoppeld.
Kodi verder van tv en accespoint gezet en het was over.

Dus het hoeft niet eens wifi singaal te zijn wat staat er bij de tv in de buurt zowel kabel als wifi apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Vorlon schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:26:
Helaas ook met Finland als land geen DVB-C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
paQ schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 17:56:
[...]

Helaas ook met Finland als land geen DVB-C
je kan natuurlijk es alle landen die er in zitten bij langs gaan ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
dat zijn er heul veul :+

Ik was er ook al achter dat eht wat met de firmware versie heeft te maken. (3.41.0 hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-06 20:50
Jim423 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 20:38:
Ik heb zelf een samsung tv 2015 model met Cl+ moduleen een humax decoder. Sinds de laatste verbetering onderhoud van Ziggo. Regelmatig blokjes. Als de Humax aan gaat om op te nemen blokjes stil staand beeld blokkerig beeld.

En als klap op de vuurpijl regelmatig dat het geluid even weg valt.

Twee jaar geleden toen hier glasvezel werd aangelegd overgestapt naar tweak voor mijn internet. En toen waren de problemen een hele tijd opgelost. Het zat waarschijnlijk in de versterker van ziggo of ergens tussen huis en de wijkkast. Meerdere monteurs gehad. Allemaal verbaasd over de goede kabels die ik gebruik. Meerdere keren nieuwe kabels gehad van ziggo. Probleem is niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
En het beeld op de Humax is blokvrij? Probeer een sperfilter zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
maar dat ligt niet aan Ziggo... vinden ze zelf :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Het signaal wat geleverd wordt is storingsvrij. Het beeld op de box van Ziggo is in orde. Nu ga je zelf apparatuur introduceren wat niet goed overweg kan met de carriers in de retourband van Ziggo. Ik denk niet dat dat echt de schuld is van Ziggo, immers zijn zij vrij om wijzigingen te maken in hun retourband dit is niets geks/afwijkends. Het is eerder een gevolg van tv fabrikanten welke geen rekening houden met de retourband in hun ontwerp blijkbaar. Straks wordt de retourband uitgerekt naar 120Mhz. Of de docsis wordt uitgerekt naar 1.2Ghz. Sperfilter voldoet nu niet want deze gaat tot 85Mhz. Je krijgt weer storing, is dit dan weer de schuld van Ziggo dat je tv er niet mee overweg kan? Dit is een beetje hetzelfde euvel als met Horizon en Philips/Sony toen, Philips/Sony ondersteunde het (standaard) protocol niet en gingen groen beeld geven. Alle andere merken draaiden als een zonnetje. Is dit dan de schuld van Ziggo omdat zij zich niet aanpassen aan alle merken tv's of is dit de schuld van de fabrikanten om zich niet aan standaarden te houden. Ik neem aan dat ze in andere landen ook gewoon een 5-65Mhz retourband gebruiken. Er wordt gewoon onvoldoende samengewerkt tussen kabelaars en fabrikanten maar ik zou niet echt de vinger naar 1 partij durven te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Nouja vanuit ziggo weten ze wel dat er bepaalde zaken mogelijk met elkaar botsen.. En als je 2 merken ontvangers uitgeeft met de zelfde functies.. En met merk A werkt het niet goed omdat fabrikant Z z'n tv niet voldoet.. Maar de onder van merk B er wel mee werkt...? Dan moet je wel de mogelijkheid aandragen om een wissel te kunnen doen.. Idem met het sperfilter.. Nu is 85mhz genoeg.. Maar als ze het oprekken naar 120 ja dan niet meer maar dan moet je wel rekening houden met het feit dat er mogelijke verstoringen gaan optreden..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Donderdag bij mij een monteur. Sinds nieuwe tv geen of zeer blokkerig beeld. Gisteren spontaan ineens weer fantastisch beeld.

Vanmorgen wederom ellende. Ligt niet aan kabels, aansluitingen of CI+, anders aansluitingen en ontvangers of tv geven zelfde probleem.

Internetten lukt ook niet, modem klapt er telkens uit. De tip tv kijken zonder modem zal ik zo eens proberen, de monteur heeft inmiddels op de pakbon de notitie een filter te proberen. Ziggo gaf wel aan dit niet zomaar geplaatst wordt.

En ja, tv is een Sony.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Pagina: 1 2 Laatste