AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
De reacties boven jou waren van iets vriendelijker aard en een stuk behulpzamer. Het kan aan mij liggen, maar heb Ziggo én een Sony TV met een Humax en CI+ én problemen, dus mijn reacties horen wel degelijk thuis in dit forum.Jim423 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 19:16:
Wanneer je met de Humax en andere tv's ook problemen hebt heeft het sowieso niks met dit topic te maken. Dit gaat namelijk specifiek over Sony tuners icm Ziggo signaal. Monteur langsgeweest en deze is onverrichter zake weer vertrokken? Misschien (in het andere topic) handig om te vermelden wat deze heeft geconstateerd/gedaan heeft.
Kia EV3 GT-Line LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 Home CarPlay MagSafe AirTags
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Ik gooi niet met modder, ik vraag om advies. En als je goed gelezen hebt zag je dat ik slecht signaal heb met een Sony-tv en een DVB-C tuner.Jim423 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 23:38:
We kunnen wel gaan moddergooien maar daar schiet ook niemand wat mee opDit topic gaat over de ingebouwde DVB-C tuner van de Sony toestellen. Niet over blokkerig beeld met Sony TV's via een Humax. Het zou kunnen dat jouw nieuwe toestel dit probleem ook heeft. Echter geef je aan dat het internet niet (goed) werkt en ook de Humax decoder geeft blokkerig beeld. Alleen in de keuken heb je goed beeld begrijp ik. Ook vertel je dat een monteur slechte signaalwaardes heeft geconstateerd bij jou thuis tijdens wijkonderhoud en hier is nooit wat aan gedaan. Dan zou ik logischerwijs dit toch eerst in orde laten brengen door Ziggo voordat je met sperfilters in de weer gaat. Als het signaal op orde is en de humax en het modem werken weer goed maar de Sony via CI+ geeft nog steeds blokkerig beeld dan komen we weer in beeld van de Sony tuner, had je nog geprobeerd om zonder modem tv te kijken overigens?
Ik heb de TV aangesloten zonder tussenkomst van modem, zelfde probleem. Morgen komt de monteur. Ik zal mijn ervaringen delen.
Kia EV3 GT-Line LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 Home CarPlay MagSafe AirTags
- Die 5050c heeft in het menu (status) een optie "Signaalontvangst". Wat laat dat zien?
- Als daar de kwaliteit te wensen overlaat (geen 100%), even met een goede rol coax vanaf de AOP testen
Mmmm, had als quote gemoeten op de brave ziel boven me ...
[ Voor 4% gewijzigd door Houtenklaas op 13-07-2016 21:25 ]
Zie berichtje hierboven, sorry beste lezers, ik reageerde wat te vlotTHE_BASE schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 20:42:
[...]
Ik gooi niet met modder, ik vraag om advies. En als je goed gelezen hebt zag je dat ik slecht signaal heb met een Sony-tv en een DVB-C tuner.
Ik heb de TV aangesloten zonder tussenkomst van modem, zelfde probleem. Morgen komt de monteur. Ik zal mijn ervaringen delen.
Ik ben al blij dat je me wilt helpen. Maar zoals ik aangaf best al veel geprobeerd. En het is zo dat de TV beneden van Sony met een CI+ oude generatie hetzelfde doet. De vraag is dan nog steeds of het aan Sony of Ziggo ligt.Houtenklaas schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 21:26:
[...]
Zie berichtje hierboven, sorry beste lezers, ik reageerde wat te vlot
Morgen de monteur, ben zeer benieuwd. Ik wil nu wel eens haarscherp tv kunnen kijken.
De vraag blijft dezelfde, wat staat er in het signaaloverzicht van die 5050C? Ik heb hier geen glazen bol, even kijken op dat scherm geeft wat zicht op je signaal.No offense, je vraag hulp, ik stel een vraag doe je nog geen 20 seconde tijd kost en je neemt niet eens de moeite om daar even antwoord op te geven.Dat is jouw keuze uiteraard en die respecteer ik, maar vraag dan geen hulp ... Succes met je monteur morgen.THE_BASE schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 22:32:
[...]
Ik ben al blij dat je me wilt helpen. Maar zoals ik aangaf best al veel geprobeerd. En het is zo dat de TV beneden van Sony met een CI+ oude generatie hetzelfde doet. De vraag is dan nog steeds of het aan Sony of Ziggo ligt.
Morgen de monteur, ben zeer benieuwd. Ik wil nu wel eens haarscherp tv kunnen kijken.
Naar ik meen had ik al verteld dat het een Humax 5200 is én de signaalwaardes al doorgegeven: sterkte is 35% en kwaliteit is 100%.Houtenklaas schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 23:09:
[...]
De vraag blijft dezelfde, wat staat er in het signaaloverzicht van die 5050C? Ik heb hier geen glazen bol, even kijken op dat scherm geeft wat zicht op je signaal.No offense, je vraag hulp, ik stel een vraag doe je nog geen 20 seconde tijd kost en je neemt niet eens de moeite om daar even antwoord op te geven.Dat is jouw keuze uiteraard en die respecteer ik, maar vraag dan geen hulp ... Succes met je monteur morgen.
Jammer dat er direct op een neerbuigende toon geantwoordt wordt.
Televisie kijken via Humax is nu blokvrij (vooralsnog), echter via CI+ nog altijd blokken. De schuld lijkt nu toch te liggen bij Sony. Wellicht wordt het ooit opgelost, maar we zullen helaas toch een kastje open moeten zetten om tv te kunnen kijken.
Of zo'n infrarood-kastje kopen... jammer, had op een geweldig signaal via CI+ gehoopt.
Teleurgesteld is een beter woord. Ik heb net nog even teruggelezen in deze thread, is zie nergens de sterkte / kwaliteit terug behalve in dit antwoord. Maar snap je het punt? Je vraagt hulp, iemand wil je helpen en dan geef je niks terug. Het is geenszins mijn bedoeling om neerbuigend te doen, maar heb WEL de verwachting dat een uitgestoken hand wordt aangepakt. En doe je dat niet, stel dan de vraag niet.THE_BASE schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 07:33:
[...]
Naar ik meen had ik al verteld dat het een Humax 5200 is én de signaalwaardes al doorgegeven: sterkte is 35% en kwaliteit is 100%.
Jammer dat er direct op een neerbuigende toon geantwoordt wordt.
Dat gezegd hebbende, de sterkte van 35% is laag. Zonder mijn antenneversterker zit ik rond de 30% en heb ik ook blokken etc. Met antenneversterker kom ik rond de 50% signaal uit met 100% kwaliteit en dat gaat 99% goed. Meer opdraaien qua signaal kan ik niet zonder de TV beneden te oversturen.
Met de filter optie die eerder en de thread besproken is en een antenneversterker is m.i. alsnog het doel te bereiken. Even bij de Gammel een goede versterker halen, testen en indien niet OK, terugbrengen. Risicoloos testen.
De monteur heeft nu een sterkte van rond 46% gemeten, kwaliteit van 100% is schijnbaar belangrijker naar zijn zeggen. Een sperfilter had volgens hem totaal geen zin, dat is per situatie anders.Houtenklaas schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 17:29:
[...]
Dat gezegd hebbende, de sterkte van 35% is laag. Zonder mijn antenneversterker zit ik rond de 30% en heb ik ook blokken etc. Met antenneversterker kom ik rond de 50% signaal uit met 100% kwaliteit en dat gaat 99% goed. Meer opdraaien qua signaal kan ik niet zonder de TV beneden te oversturen.
Met de filter optie die eerder en de thread besproken is en een antenneversterker is m.i. alsnog het doel te bereiken. Even bij de Gammel een goede versterker halen, testen en indien niet OK, terugbrengen. Risicoloos testen.
Nu zit ik al een half uur naar CI+ te kijken zonder blokken, schiet mij maar lek.
Overigens @houtenklaas: excuses als ik niet duidelijk ben geweest of geen reikende hand heb aangenomen. Mijn fout.
En zo hebben we allemaal weleens een bad hairdayTHE_BASE schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 21:26:
[...]
De monteur heeft nu een sterkte van rond 46% gemeten, kwaliteit van 100% is schijnbaar belangrijker naar zijn zeggen. Een sperfilter had volgens hem totaal geen zin, dat is per situatie anders.
Nu zit ik al een half uur naar CI+ te kijken zonder blokken, schiet mij maar lek.
Overigens @houtenklaas: excuses als ik niet duidelijk ben geweest of geen reikende hand heb aangenomen. Mijn fout.
De Humax 5200C beneden is wispelturiger qua sterkte, de tweede tuner is blijkbaar wat gevoeliger en zit meestal rond de 70%, terwijl tuner 1 rond de 60% komt (sterkte). En deze geeft sporadisch blokjes in beeld.
En wat ik eerder meldde, als het percentage "sterkte" onder 40% komt gaat het substantieel slechter hier. Alleen geen Sony TV om mee te testen. Als de Humax OK blijft terwijl het rechtstreeks slechter gaat, dan is het filter een goede test! Gezien de reactie van de monteur eerder in de thread zou ik de gok wagen. Succes daar!
We gaan het eerst een paar dagen proberen zónder versterker of kijken via Humax. Humax zit nu in kastje, de andere optie is een Marmitek Invisable Control bestellen, zodat de kastjes dicht kunnen blijven. En opgelost. Blijft jammer dat het niet gewoon lekker werkt.Houtenklaas schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 22:19:
[...]
En zo hebben we allemaal weleens een bad hairdayDe sterkte is inderdaad minder belangrijk dan die kwaliteit. Mijn Humax 5050c op de tweede zit NET onder de 50% qua sterkte en doet het BIJNA altijd perfect.
De Humax 5200C beneden is wispelturiger qua sterkte, de tweede tuner is blijkbaar wat gevoeliger en zit meestal rond de 70%, terwijl tuner 1 rond de 60% komt (sterkte). En deze geeft sporadisch blokjes in beeld.
En wat ik eerder meldde, als het percentage "sterkte" onder 40% komt gaat het substantieel slechter hier. Alleen geen Sony TV om mee te testen. Als de Humax OK blijft terwijl het rechtstreeks slechter gaat, dan is het filter een goede test! Gezien de reactie van de monteur eerder in de thread zou ik de gok wagen. Succes daar!
Thanks voor alle adviezen!
[ Voor 7% gewijzigd door illsabio op 15-07-2016 12:04 ]

Inmiddels is ook de monteur weer geweest en heeft slechte waardes gemeten. Nieuw ijzeren plaatje achter wit plastic kastje in meterkast (weet even niet hoe dat dingetje heet). Volgens hem nu goede waardes.
Blokken op tv via CI+, Humax lijkt goed te doen. Vooralsnog.
[ Voor 34% gewijzigd door THE_BASE op 18-07-2016 13:56 ]
Verwijderd
Inmiddels al wat zaken uitgeprobeerd zoals uitsluiten van splitter en versterker, helaas zonder resultaat.
Morgen de klantenservice maar is gaan bellen.
Na een volle maand radiostilte, en geen reactie meer van Sony, belt zojuist de reparateur...
[insert ongeïnteresseerde stem] "u had een probleem met uw Sony televisie..... "

ik: naja... om kort te gaan: zonder sperfilter op de kabel kan ik de interne tuner zo goed als niet gebruiken
Ze komen 5 aug een kijkje nemen.
nou het zal me benieuwen
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Ik wil testen of dit het probleem met mijn Sony tv's oplost, ze starten soms op met de melding dat alle zenders (behalve de niet-versleutelde) versleuteld zijn.
en een rapport erbij., Gedateerd: 5/8Hierbij ontvangt u een rapport n.a.v. het door ons uitgevoerde on-site service bezoek.
wat een rotzooi begint het te worden zeg...
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
tv aan, zender op, signaaldiagnose schermpje: 100/57... fotootje *klik
"Ja het signaal is gewoon niet goed. dus..."
"DUS het ligt aan het signaal en niet aan de televisie"
volstrekt zinloos dit
Hij heeft zijn bon ingevuld en is weer weggegaan.
Blijkt het probleem nog niet opgelost te zijn.
hier ook een "Sony/Ziggo" slachtoffer.
Mijn verhaal:
Verhuist naar andere woning, nieuwe TV Sony KD-65X8505C.
CI+ adapter van Smit 1.3 versie
Blokken blokken en nog eens blokken, vooral (en permanent op zender 935 (fox HD).
Aangezien toch nog aan het klussen ben, de gehele kabel tv installatie vernieuwd van voor-tot-achter.
Coax kabel vervangen door:
Hirschmann KOKA 9 TS COAX-kabel 4G-Proof
Aansluiting in meterkast vervangen door:
Hirschmann Opbouw Ant. doos 5-1000MHz
Aansluiting in kamer vervangen door:
Hirschmann EDC1000 antenne einddoos
connectoren vervangen door:
Hirschmann POFC 070 push F-connector
Alle overige splitters & extra tv aansluitingen verwijderd.
Helaas het blijft blokkerig.
Beetje goochelen en voila, dit topic.
Ik ren naar de meterkast, en trek het Ziggo modem van de aansluiting in de meterkast,
en TADAAAAA weg zijn de blokken (alle kanalen)
Modem weer aansluiten (na een uur blokvrij kijken) en de storing is weer terug.
Wat is nu het devies?
ruzie maken met Ziggo en/of Sony en hopen op een oplossing?
of zelf maar zo'n filter kopen?
[ Voor 0% gewijzigd door Bushie op 17-09-2016 21:45 . Reden: nieuw huis ==> andere woning ]
[ Voor 11% gewijzigd door Bushie op 18-09-2016 20:08 ]
die kom je idd wel met bosjes tegen overal :-) alleen of die instaat zijn om genoeg demping te geven op de retour frequenties (zodat die niet meer bij de TV komen) is vraag 2?Jim423 schreef op zondag 18 september 2016 @ 22:08:
Een UMU1006 is misschien ook het proberen waard, gewoon aansluiten op een coax IEC ipv een DIO en de TV poort gebruiken deze heeft geen retoursignaal. Zijn veelvuldig uitgegeven in fZiggo dus misschien heeft iemand binnen je kennissenkring er nog 1 over.
404 Signature not found
die dempt waarschijnlijk niet genoeg.
je bedoeld internetmodem op de TV aansluiting van de UMU1008?TV poort gebruiken deze heeft geen retoursignaal
[ Voor 16% gewijzigd door Jim423 op 19-09-2016 23:12 ]
404 Signature not found
Ik ben ook benieuwd waar je die kan krijgen.Ik kan ze niet vinden behalve een dure Duitse webwinkel. Ik heb ook problemen met een Sony en Ziggo.Bushie schreef op zondag 18 september 2016 @ 20:07:
iemand nog een goed adres om zo'n filter (HPF-85/SHS) te kopen?
Ik heb alles Hirschmann Koka 9 Met geknepen F connectoren (SFC070) en een versterker. Dus aan de bekabeling kan het niet liggen.
De tv hangt wel aan een beugel. Als ik de beugel naar voren klap verdwijnt het probleem. Ook als ik de kabel naar achteren trek wordt het beter. Het lijkt alsof de tuner binnenin niet goed afgeschermd is. Ook lijkt het alsof de chromecast stoort. Een HDMI verlengkabel hielp in dit geval.
maar als je de kabel dus verder van de tuner verwijderd wordt het beterm3gA schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:50:
[...]
Ik ben ook benieuwd waar je die kan krijgen.Ik kan ze niet vinden behalve een dure Duitse webwinkel. Ik heb ook problemen met een Sony en Ziggo.
Ik heb alles Hirschmann Koka 9 Met geknepen F connectoren (SFC070) en een versterker. Dus aan de bekabeling kan het niet liggen.
De tv hangt wel aan een beugel. Als ik de beugel naar voren klap verdwijnt het probleem. Ook als ik de kabel naar achteren trek wordt het beter. Het lijkt alsof de tuner binnenin niet goed afgeschermd is. Ook lijkt het alsof de chromecast stoort. Een HDMI verlengkabel hielp in dit geval.
misschien is een stukje aluminium folie op de juiste plaats als extra shield ook wel een oplossing
404 Signature not found
laat wel even weten wat de uitkomst is.
[ Voor 4% gewijzigd door Bushie op 21-09-2016 18:53 ]
http://www.antennenland.net/index.php?a=1204
Vanavond er tussen geschroefd, perfect beeld, geen blokjes meer, me so horny happy
[ Voor 5% gewijzigd door Bushie op 22-09-2016 22:20 ]
Modem eruit. Blokken weg
Monteur gevraagd om een sperfilter maar die vroeg me ook "wat moet je daar nou mee"
Helaas heeft hij er geen in de bus. Dus nu wordt het jagen op zon filter.
das een aangenaam prijsje.. in tegenstelling tot.... die ruim 20x zo duur zijn.. :-)Bushie schreef op donderdag 22 september 2016 @ 22:19:
Ik had deze nog besteld,
http://www.antennenland.net/index.php?a=1204
Vanavond er tussen geschroefd, perfect beeld, geen blokjes meer, me so horny happy
de Monteur nog geweest eigenlijk? :-)
en die kon die niet even telefonisch bestellen voor jepaQ schreef op maandag 26 september 2016 @ 18:23:
Gloednieuwe Sony 55" bij m'n schoonmoeder opgehangen. CI+ erin van ziggo. Blokken
Modem eruit. Blokken weg
Monteur gevraagd om een sperfilter maar die vroeg me ook "wat moet je daar nou mee"
Helaas heeft hij er geen in de bus. Dus nu wordt het jagen op zon filter.
[ Voor 47% gewijzigd door SMSfreakie op 26-09-2016 19:25 ]
404 Signature not found
had niet zoveel behoefte meer aan een monteur van Ziggo op de zaterdagmiddag (die me waarschijnlijk toch niets meer kon vertellen dan ik al wist).
[ Voor 47% gewijzigd door Bushie op 27-09-2016 11:13 ]
Schijnbaar niet. Dat is een team van andere soort monteurs. Meer over de hardware buiten.SMSfreakie schreef op maandag 26 september 2016 @ 19:22:
[...]
en die kon die niet even telefonisch bestellen voor jezo moeilijk kan het toch niet zijn om zo`n filtertje te plaatsen :-) en gezien het toch een combinatie is van Ziggo + overgevoeligheid van de tuners in een Sony kijkdoos oid.. al verwacht ik dat bij Delta en de andere kleinere kabelboertjes dit probleem ook wel speelt
Hoe dan ook blijf ik erbij dat de oorzaak bij Ziggo ligt, en niet bij de gevoeligheid van de tuners.
helaas blijf ik vrezen dat Ziggo blijft wijzen naar Sony (gezien dat op dit moment de enige toestellen lijken te zijn met dit probleem?).paQ schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:49:
[...]
Schijnbaar niet. Dat is een team van andere soort monteurs. Meer over de hardware buiten.
Hoe dan ook blijf ik erbij dat de oorzaak bij Ziggo ligt, en niet bij de gevoeligheid van de tuners.
Sony wijst waarschijnlijk naar Ziggo omdat de upstream kanalen nou 1 maal binnen het bereik van de tuner komen (VHF kanaal 1 tm 4)
en eigenlijk hebben zowel Ziggo als Sony gelijk, alleen zouden ze ook alle 2 het probleem moeten erkennen.. (en dat er dus sneller actie kan komen)
404 Signature not found
Maar goed, de monteur van Sony die ze steeds sturen is wat dat betreft ook waardeloos. Die wijst naar "dat balkje dat op 55% staat, moet 100% zijn, dus doei"
Terwijl elke Ziggo monteur zegt. "55 is fantastisch!"
mijn Philips in de woonkamer vind het met 67% wel welletjes.. (signaal sterkte en sporadisch een fout)
en de X-Trend PVR maakt er 38% zowel op tuner A als tuner B.... (signaal sterkte verder geen info..)
en het zou goed kunnen dat Ziggo sinds het voorjaar hogere upstream channels heeft ingezet?
404 Signature not found

Nu wil Ziggo dus weer geen sperfilter leveren, want "Ziggo levert geen sperfilters"

Ziggo heeft naar mij toe altijd ontkent dat ze iets hebben gewijzigd destijds.SMSfreakie schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:54:
en het zou goed kunnen dat Ziggo sinds het voorjaar hogere upstream channels heeft ingezet?
[ Voor 49% gewijzigd door paQ op 27-09-2016 16:07 ]

en Ziggo gaat natuurlijk ontkennen.. want stel je voor dat ze ineens aan iedereen met dit probleem een filter moeten leveren van een paar euro (als je goed zoekt dus)
404 Signature not found

de discussie herhaalt zich ook steeds weer gewoon... bah
"Nee kunnen opnieuw ene monteur langssturen..."
"Wat raar dat de monteur gisteren dat niet heeft opgelost..."
"Ziggo levert geen filters aan klanten..."
"...nogmaals naar het probleem te komen kijken..."
Ja geweldig... ik ga weer een hele avond bij mijn schoonmoeder zitten, zodat er nog eens iemand komt kijken.. " oh ja... ik heb het ook gezien nou"
maar... precies als de vorige keer, alle vragen over sperfilters en waarom dat die WEL werken worden stelselmatig ontweken.
Mijn laatste bericht aan Ziggo vanmiddag (nog geen reactie hierop)
Goed... dus de status nu is: We kunnen (weer) een monteur langs sturen, maar die levert geen sperfilter.
Wat schieten we nou precies op met dat bezoek dan? Zonder het sperfilter komen we nergens, tenzij Ziggo de upstream frequenties weer aanpast naar die van voor februari 2016.
[ Voor 24% gewijzigd door paQ op 27-09-2016 19:00 ]
Steek liever energie in het voorkomen van deze problemen. Er wordt alleen maar ontkend/ontweken.
Uhu
404 Signature not found
Na een paar bezoeken door monteurs van Ziggo is bij mij het probleem opgelost door een ouder type AOP te plaatsen in de meterkast die volgende de monteur niet of minder retour geschikt is.
Nu is dit een tijdelijke woning (appartement) en verhuizen we met een maand naar onze nieuwbouwwoning. Ik ga het daar in de gaten houden en plaats waar nodig dan ook wel een sperfilter ipv een oud AOP.
"het blokken komt door lekspanning, en een sperfilter lost dat niet op. Ik ga nu aarde aansluiten en dan moet het weg zijn"
doe mijn een lol: als dat het niet oplost, laat zo'n filter achter van 3 piek
"Nee dan kan en doe ik niet"

FYI, de tv heeft een seperate voeding, aan een stekker niet voorzien van randaarde
edit:
over die lekspanning begonnen ze bij mij destijds ook.
Wordt knap lastig isoleren als alle apparaten geen randaarde hebben. de tv, de modem, de router (maar ook zonder router)
[ Voor 33% gewijzigd door paQ op 03-10-2016 10:39 ]
Ik blijk exact hetzelfde probleem te hebben met een Philips TV (met V1.3 CI+ module) sinds ik van het 200/20 naar het 300/30 abbo ben gegaan.
Hiervoor kreeg ik een nieuw Technicolor modem en moest ik de splitter op het AOP vervangen door een SQ601.
Aanvankelijk dacht ik dat mijn oude coax kabel (15 jaar) naar de TV de schuldige was, maar met een gloednieuwe Hirschman kabel werd het zelfs ERGER !
Van de Ziggo Helpdesk "het ligt aan uw huisinstallatie meneer" werd ik ook niet vrolijk...
Nadat ik dit topic zag ben ik wat gaan experimenteren:
1 op1 reproduceerbaar: Zodra er een beetje traffic door het modem loopt blokt de TV. Dus ik start een nieuwgroup download. 2-3 seconden later begint de ellende. Pauzeer download: 1 seconde later is de TV weer stabiel.
Ik heb nu zelf maar zo'n HPF-85 filter besteld. Laat later deze week wel effe weten hoe dat afloopt.
DIO-01 als AOP... dan hop de Tratec FRA-752/N in.. modem op poort 1, Tv / radio / losse (eigen) PVR met een 3 taks element op poort 2.. en slaapkamer tv (20+ meter coax) op poort 3.. poort 4 netjes gedopt..
want dat past beter achter mn kastje
nou ga ik me wel afvragen wat er gebeuren gaat als ik de FRA er eens tussen weg haal... misschien is de FRA ook gewoon wel aan het sperren
404 Signature not found
Ik kan bevestigen dat het niet alleen Sony is. Philips 37PFL800 heeft het ook. Heb zojuist sper-filter er voor gezet en het probleem is hier ook weg.SMSfreakie schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:38:
[...]
helaas blijf ik vrezen dat Ziggo blijft wijzen naar Sony (gezien dat op dit moment de enige toestellen lijken te zijn met dit probleem?).
Sony wijst waarschijnlijk naar Ziggo omdat de upstream kanalen nou 1 maal binnen het bereik van de tuner komen (VHF kanaal 1 tm 4)
en eigenlijk hebben zowel Ziggo als Sony gelijk, alleen zouden ze ook alle 2 het probleem moeten erkennen.. (en dat er dus sneller actie kan komen)
Zojuist sper-filter geplaatst: Probeem foetsie.TonnyTonny schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:23:
Interresant topic.
Ik blijk exact hetzelfde probleem te hebben met een Philips TV (met V1.3 CI+ module) sinds ik van het 200/20 naar het 300/30 abbo ben gegaan.
Hiervoor kreeg ik een nieuw Technicolor modem en moest ik de splitter op het AOP vervangen door een SQ601.
Aanvankelijk dacht ik dat mijn oude coax kabel (15 jaar) naar de TV de schuldige was, maar met een gloednieuwe Hirschman kabel werd het zelfs ERGER !
Van de Ziggo Helpdesk "het ligt aan uw huisinstallatie meneer" werd ik ook niet vrolijk...
Nadat ik dit topic zag ben ik wat gaan experimenteren:
1 op1 reproduceerbaar: Zodra er een beetje traffic door het modem loopt blokt de TV. Dus ik start een nieuwgroup download. 2-3 seconden later begint de ellende. Pauzeer download: 1 seconde later is de TV weer stabiel.
Ik heb nu zelf maar zo'n HPF-85 filter besteld. Laat later deze week wel effe weten hoe dat afloopt.
En Ziggo beweert nog steeds glashard dat het daar niet aan kan liggen...
Verwijderd
Maar bij gebruik wifi -naast- de TV ontstond het probleem zoals besproken, heel veel meer storing bij gebruik Wifi met de smartfoon en PC. (niet te doen)
In de woonkamer heb ik een aansluiting TV / R. Volgens de gebruiksaanwijzing zou je dan de splitter PTS02KK (bijgeleverd) moeten gebruiken. Of de Signaalverdeler SQ601 (bijgeleverd). Beide geven veel storing. Ik heb nog wel een goede kabel gehaald (TV coax). Maar ook dat bood geen uitkomst.
Ik had toevallig nog een oude CFS 02/60 (Cable Modem Optimizer) liggen, welke -wel- / ook, in de radio aansluiting gaat, deze erop gezet en verhip geen enkele storing meer.
(Ik heb gelezen dat de CFS 02/30 geen retour op TV heeft en dat daardoor ‘on demand’ niet zou werken. Echter bij mij werkt het wel, maar ik heb er geen verstand van. Alternatief zou zijn de MCP-03, zonder filter. Kost ca € 11,-, niet geprobeerd want het werkt bij mij met de CFS 02/60)
Of het werkelijk aan een Sony TV ligt durf ik niet te zeggen, ik lees op meerdere plekken dat Sony vaker een probleem geeft. Bij toeval opgelost dus en alles werkt perfect.
Denk wel dat het aan de Sony tv's ligt, misschien toch bezuinigt op bepaalde onderdelen want met mijn Philips tv's heb / had ik nooit last.Verwijderd schreef op maandag 7 november 2016 @ 18:56:
Of het werkelijk aan een Sony TV ligt durf ik niet te zeggen, ik lees op meerdere plekken dat Sony vaker een probleem geeft. Bij toeval opgelost dus en alles werkt perfect.
Sinds ik een Sony 50W807C heb alleen maar blokken als er inderdaad ook internet verkeer in het huis was.
Recent allles vervangen door een Hirschmann KOKA 9TS kabel, 4 weg splitter en connectors maar geen succes.
Na het lezen in dit topic over een sperfilter heb ik iets anders geprobeerd. Ik heb eerst een 2 weg splitter op de groene inkomende coaxkabel gezet en vandaar een naar de Sony tv en de andere naar de 4 weg splitter, op de 4 weg splitter gaat het dan naar de Thomson TWG870 modem en nog 2 andere tv's.
Eindelijk geen blokken meer op mijn Sony maar een strak beeld.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Hebben jullie overigens al eens geprobeerd LNA uit te vinken bij het zoeken van zenders? Met dank aan Swordlord.
On demand op je tv loopt via IP en niet via de coax. Dus dat werkt primaVerwijderd schreef op maandag 7 november 2016 @ 18:56: had toevallig nog een oude CFS 02/60 (Cable Modem Optimizer) liggen, welke -wel- / ook, in de radio aansluiting gaat, deze erop gezet en verhip geen enkele storing meer.
(Ik heb gelezen dat de CFS 02/30 geen retour op TV heeft en dat daardoor ‘on demand’ niet zou werken. Echter bij mij werkt het wel, maar ik heb er geen verstand van. Alternatief zou zijn de MCP-03, zonder filter. Kost ca € 11,-, niet geprobeerd want het werkt bij mij met de CFS 02/60)
[ Voor 60% gewijzigd door Jim423 op 14-01-2017 18:46 ]
Wil graag het sperfilter trucje proberen echter weten ze bij de Ziggo winkel hier van toeten noch blazen. Online een Hirschmann Moca sperfilter kunnen vinden maar vraag me af of dit het juiste is?
LNA uitschakelen ga ik nog proberen.
Edit:
LNA uitschakelen maakte ook geen verscihl. Zodra de modem er uit was waren er in ieder geval geen problemen, maarja ook geen permanente oplossing. Inmiddels een HPF85 besteld via www.cablers.nl, zij konden er binnen drie dagen één leveren. Problemen lijken verholpen. Toch blijft er een kwaal met het modem, zonder is er een signaalniveau van 70 en mét modem ingeprikt rond de 22.
Ondanks dat is er prima beeld. Thanks voor het topic.
[ Voor 30% gewijzigd door fr3z op 03-02-2017 13:36 ]
Ik wil nu die splitter bestellen (link), maar hoe sluit je die rechtstreeks aan op een COAX kabel? Ben niet zo technisch, maar aansluiting ziet er anders uit dan simpele coax kabel. Of heb ik ook nog een ander tussenstukje nodig?

Het is wel duidelijk dat Ziggo en Sony op deze manier niet samengaan, maar zo lang ze naar elkaar blijven wijzen moeten we het maar met deze oplossingen doen vrees ik.
Staat gewoon in de beschrijving in je link hoor...JK90 schreef op zondag 30 april 2017 @ 18:40:
Ik ben ook naar dit topic verwezen en heb waarschijnlijk hetzelfde probleem. Ben recent verhuisd (voorheen nergens last van) en nu ook blokken/signaalverstoring op Sony TV (andere TV geen last). Ik heb een AOP in de woonkamer en daarnaast staat UBEE Ziggo modem en ligt een 10 meter kabel naar Sony TV.
Ik wil nu die splitter bestellen (link), maar hoe sluit je die rechtstreeks aan op een COAX kabel? Ben niet zo technisch, maar aansluiting ziet er anders uit dan simpele coax kabel. Of heb ik ook nog een ander tussenstukje nodig?
[afbeelding]
Het filter heeft een Fmale en een Ffemale aansluiting. Om dit filter op een IEC connector aan te sluiten heb je 2 adapters nodig:
404 Signature not found
Ik heb dat sperfilter ook besteld met de 2 connectors. Ik heb storing op de 2e TV op de slaapkamer. Ook blokken en strepen op o.a. 139 en 310, 311 e.d. Monteur zei me dat het signaal dat binnenkomt te sterk is.TonnyTonny schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:43:
[...]
Zojuist sper-filter geplaatst: Probeem foetsie.
En Ziggo beweert nog steeds glashard dat het daar niet aan kan liggen...
Waar sluit ik nu dat filter aan? Op de versterker of op de wandcontactdoos bij de tv of nog ergens anders?
Zolang die maar in het pad zit naar de televisie toe. Natuurlijk wel na je modem en mediabox anders stoppen die met werken. Waar exact die zit boeit niet, onderop de versterker is het netst, op de aansluiting van je tv, uit het zicht denk ik. Filter direct in je tv steken mag ook. Heeft de monteur het signaal nu ook ingemeten want met een te sterk signaal kun je ook nog andere problemen krijgen.wvkreg schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 20:33:
[...]
Ik heb dat sperfilter ook besteld met de 2 connectors. Ik heb storing op de 2e TV op de slaapkamer. Ook blokken en strepen op o.a. 139 en 310, 311 e.d. Monteur zei me dat het signaal dat binnenkomt te sterk is.
Waar sluit ik nu dat filter aan? Op de versterker of op de wandcontactdoos bij de tv of nog ergens anders?
Dit soort dingen zijn natuurlijk niet bekend bij de helpdesk. Een monteur zal misschien weer iets heel anders zeggen. ook moet je bekabeling alsnog in orde zijn, sperfilter is geen magisch wonder tegen alle problemen met 4G instraling e.d. en kan Ziggo dus ook niet zo verkopen. Daarnaast blijft het allemaal eigen apparatuur dus moet je zelf voor een oplossing zorgen, je kan ook niet verwachten, bijvoorbeeld, dat na een modemupdate je wifi-repeater niet meer werkt en Ziggo dat voor je gaat uitzoeken. Oftewel de oplossing is boven water, HPF85 ertussen en weer verder leven.SMSfreakie schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 17:21:
blijft toch wel knap dat Ziggo het aan alle kanten blijft ontkennen dat een sperfilter de oplossing is..
Een FRA of OV versterker heeft een veel betere scheiding tussen de uitgangen dan een splitter/verdeler. (Dezelfde reden dat je MoCa voor Horizon e.d. nooit door een versterker moet laten lopen). Het retoursignaal wat je modem zendt bereikt de Sony waarschijnlijk niet of nauwelijks nu waardoor het wel goed werkt. Net als dat de scheiding tussen de aansluitingen in de straatkast ook goed is, anders had je ook last van het modem van de buren op je Sony.paQ schreef op zondag 30 april 2017 @ 20:35:
Bij mijn schoonmoeder is er nu uiteindelijk een Ziggo versterker tussen geplaatst, en die heeft ook geen last meer. Geen idee of er nog iets te regelen is met het retoursignaal daarop.
Het is wel duidelijk dat Ziggo en Sony op deze manier niet samengaan, maar zo lang ze naar elkaar blijven wijzen moeten we het maar met deze oplossingen doen vrees ik.
[ Voor 23% gewijzigd door Jim423 op 04-05-2017 23:26 ]
Ergens tussen TV en de rest van de installatie. Op wandcontact doos of op de TV komt niet zo nauw als er tenminste niks anders tussen de WCD en de TV zit..wvkreg schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 20:33:
[...]
Ik heb dat sperfilter ook besteld met de 2 connectors. Ik heb storing op de 2e TV op de slaapkamer. Ook blokken en strepen op o.a. 139 en 310, 311 e.d. Monteur zei me dat het signaal dat binnenkomt te sterk is.
Gelijk op de TV is waarschijnlijk het handigste. (Uit het zicht
[ Voor 12% gewijzigd door wvkreg op 06-05-2017 09:01 ]
Bij jou is het een stuk erger, maar bij mij loopt ook het beeld (of de module) vast.
Een @smit v1.2 gaf dit probleem een @smit v1.3 interactieve module niet. Deze teruggestuurd ivm tegenvallen van de mogelijkheden, v1.2 teruggeplaatst & hetzelfde probleem weer.
Jij geeft aan dat het vervangen van de module geen positief effect heeft en de tv tuner wel degelijk reageert op het modem.
Ik gebruik ook een Cisco modem, maar ervaar niet deze problemen.
[ Voor 80% gewijzigd door LocK_Out op 12-08-2017 09:27 ]
In eerste instantie de kabel geupgrade naar een kabel met LTE shielding + nieuwe connectoren. Dat hielp niet
Ziggo monteur laten komen en die heeft het het AOP vervangen voor een nieuwe braun met 4k support. Oude AOP bleek ook niet goed te zijn aangesloten. Direct getest met de humax decoder en daarmee ging het perfect.
Monteur weg, CI+ terug erin en toen het eigenlijk direct mis. Soms ging het goed .Zodra je het modem eruit trok, tip in het sony topic, herstelde de kwaliteit zich naar 100%. Een speedtest liet de signaal sterkte met circa 10 dB dalen.
Weer Ziggo gebeld, die zouden een nieuw onderdeel sturen. Ook was de tip de SQ602 terug te plaatsen. Dat gedaan en die gaf inderdaad met 67 dB wat meer.
Monteur toch maar laten laten komen. Die heeft een nieuwe Braun erop gezet. Deze gaf nog iets beter signaal dan de SQ602. Ook nu leek het probleem opgelost. Mocht het probleem niet opgelost zijn dan mocht ik een duurtest bestellen. Sperfilter had ik aan de monteur voorgesteld maar die vond dat niks onder het motto interactieve diensten.
Verder wordt het heel voorspelbaar. Alles ging goed tot er gisteren voetbal op stond er ineens geen doorkomen aan was. Wat bleek, er stond iets met volle vaart te uploaden. Ik zet de upload stil en het probleem is direct opgelost.
Is er ondertussen al een consensus wat de beste prijs/kwaliteit sperfilter is?
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Blijkbaar heeft hij de klok wel horen beieren, maar weet niet waar de kerk staat. TV's bevatten geen modem, er is dus helemaal geen reden om deze een retourgeschikte aansluiting te geven.sdk1985 schreef op maandag 4 september 2017 @ 23:14:
Sperfilter had ik aan de monteur voorgesteld maar die vond dat niks onder het motto interactieve diensten.
Wellicht een retour signaal van de bekende " rode knop" ?hcQd schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 17:27:
[...]
Blijkbaar heeft hij de klok wel horen beieren, maar weet niet waar de kerk staat. TV's bevatten geen modem, er is dus helemaal geen reden om deze een retourgeschikte aansluiting te geven.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Gelukkig wees @hcQd mij op dit topic en heb ik inmiddels met een sperfilter het probleem op kunnen lossen. Gezien de ervaringen met de klantenservice van zowel Ziggo als Sony welke ik hier lees heb ik ze niet eens gebeld, maar zelf een filtertje besteld.
Verwijderd
Klantenservice van Ziggo gebeld en de(ze) medewerker wist van het probleem: het Ziggo kabelmodel gooit er een retoursignaal uit dat richting Ziggo moet, maar via de splitter ook naar de TV gaat en dat vind mijn TV niet leuk. Er komt volgende week een monteur om een HPF85 retourband sperfilter te installeren. FF googlen en dat is een simpel ogend stekkertje van 12,95 euro wat je plaatst na de splitter richting TV.
De klantenservice heeft me verzekerd dat dit op kosten van Ziggo wordt opgelost.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2017 09:33 ]
zelf gelukkig nergens last van.. maar goed de aansluitingen die ik bekijk hangt er nog altijd een FRA-752N inline :-)
404 Signature not found
TC7210 (300/30)
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 16 6952000 298000000 Hz 2.8 dBmV 39.6 dB
2 Locked QAM256 13 6952000 274000000 Hz 3.1 dBmV 39.5 dB
3 Locked QAM256 14 6952000 282000000 Hz 3.2 dBmV 39.7 dB
4 Locked QAM256 15 6952000 290000000 Hz 2.9 dBmV 39.7 dB
5 Locked QAM256 17 6952000 306000000 Hz 3.2 dBmV 39.5 dB
6 Locked QAM256 18 6952000 314000000 Hz 3.8 dBmV 39.6 dB
7 Locked QAM256 19 6952000 322000000 Hz 4.1 dBmV 39.9 dB
8 Locked QAM256 20 6952000 330000000 Hz 4.0 dBmV 39.5 dB
9 Not Locked Unknown 0 Unknown 0.0 dBmV 0.0 dB
10 Not Locked Unknown 0 Unknown 0.0 dBmV 0.0 dB
11 Not Locked Unknown 0 Unknown 0.0 dBmV 0.0 dB
12 Not Locked Unknown 0 Unknown 0.0 dBmV 0.0 dB
13 Not Locked Unknown 0 Unknown 0.0 dBmV 0.0 dB
14 Not Locked Unknown 0 Unknown 0.0 dBmV 0.0 dB
15 Not Locked Unknown 0 Unknown 0.0 dBmV 0.0 dB
16 Not Locked Unknown 0 Unknown 0.0 dBmV 0.0 dB
Upstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power
1 Locked QAM64 1 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 44.7 dBmV
2 Locked QAM64 2 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 43.9 dBmV
3 Locked QAM64 3 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 43.2 dBmV
4 Locked QAM64 4 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 42.5 dBmV
Van 'wijkkast' naar mijn wand doosje, ~20M (staat echt onder mijn raam). De groene kabel komt bij de voorgevel binnen en gaat daarvandaan met ~2M kabel naar de TV vanaf de splitter.
Ik heb dan alleen een CI module en echt geen enkel probleem met de Samsung TV maar 1 en al ellende met de Sony TV..
Ook 3 keer monteur gehad. Sony TV heeft nu RPI2 er aan hangen en staat op de slaapkamer (bijna nooit meer aan).
Samsung TV in de woonkamer en een waar genot.
[ Voor 9% gewijzigd door prutser001 op 13-09-2017 20:24 ]
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Vond dit topic ook. Ik zie ook op mijn XE9305 af en toe (vooral 's avonds) happerend beeld. Mijn vorige Philips TV had nergens last van.GH45T schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:08:
Vanuit het [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10 werd ik hierheen verwezen. Mijn Sony KDL-55w807c had problemen met blokjes, wegvallend beeld en stotterend geluid zodra mijn Ziggo Connectbox was aangesloten.
Gelukkig wees @hcQd mij op dit topic en heb ik inmiddels met een sperfilter het probleem op kunnen lossen. Gezien de ervaringen met de klantenservice van zowel Ziggo als Sony welke ik hier lees heb ik ze niet eens gebeld, maar zelf een filtertje besteld.
Mijn theorie is nu dat de Sony niet tegen MoCA side band signalen kan. Had om de een of andere reden de COAX richting de TV op de WCD zitten en de radio achter de MOKA32 (die op de radio uit van de WCD zat). Inmiddels omgedraaid en lijkt ok nu.. fingers crossed. FYI, ik breng internet via MOKA32 uit de meterkast (waar m'n Fritz!Box modem staat) naar de woonkamer.
Kan een kabelmodem bij de buren ook invloed hebben op je CI+ module ? Bedoel heeft het zin om als het weer stoort (bij bekabeling is ok volgens mij) eens een HPF83 te proberen ? Woon hier in een appartementen complex en de mensen boven en beneden hebben Ziggo internet volgens mij (afgaande op de SSIDs die je ziet oppoppen).
[ Voor 3% gewijzigd door loekf2 op 28-04-2018 14:56 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
De tuner reageert op het upstream signaal van het modem.
Hier kan je 2 dingen aan doen:
retourpath filter op je coax van de tv aansluiten of een oudere niet retourgeschikte versterker plaatsen.
Gaat erom dat je het signaal van 5 tot 65 MHz niet meer naar je tv krijgt,
Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk
Maakt het eigenlijk uit of je dat filter in de tv kant prikt of bij de splitter?fordrwd4ever schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 16:05:
Dit is een bekend probleem met sommige Sony tv`s.
De tuner reageert op het upstream signaal van het modem.
Hier kan je 2 dingen aan doen:
retourpath filter op je coax van de tv aansluiten of een oudere niet retourgeschikte versterker plaatsen.
Gaat erom dat je het signaal van 5 tot 65 MHz niet meer naar je tv krijgt,
Bij de splitter heb ik net niet genoeg ruimte (pas net, maar drukt tegen de muur aan en vind het daardoor niet helemaal top aan die kant), dus dan kan ik hem wellicht gewoon beter in de tv prikken...
Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk
Hoe de situatie is: er komt coax signaal uit de muur hier uit appartementen complex en die gaat via een coax kabel naar mijn Sony 65XE9305. Nu past die sperfilter en niet in de muur bij die coax punt en niet in de tv waar de coax in zit.
Wat voor verloopjes heb ik nodig zodat dit wel gaat werken?
Ik heb nu dit;

En volgens mij moet ik naar dit:

Maar wat heb ik dan nodig?
[ Voor 21% gewijzigd door Oekol op 18-11-2018 10:16 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ik neem de sperfilter dan even mee naar de bouwmarkt /winkel. Uiteindelijk moet er een vrouwelijke en mannelijke op toch? Dan kan ik hem zo tussen elke coax punt drukken?hcQd schreef op zondag 18 november 2018 @ 10:18:
F-connector naar IEC. Je moet wel even goed opletten welke je neemt, beide aansluitingen zijn er manlijk een vrouwelijk, dus vier combinaties mogelijk.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ben bij gamma en media markt geweest en beide konden ze me niet helpen. Had de sperfilter meegenomen maar waarschijnlijk kan het bij ons niet omdat onze coax kabel er op drukken ipv schroeven en dat moet bij die sperfilter wel dus moeten we eerst dat allemaal vervangen of zo? Wat een gedoe..hcQd schreef op zondag 18 november 2018 @ 11:02:
Bij de bouwmarkt verkopen ze meestal twee verschillende setjes van twee (M-M+F-F of M-F+F-M). Ik weet eerlijk gezegd niet of het voor zo'n filter uitmaakt hoe om hij wordt aangesloten, mocht dat wel het geval zijn even opletten.
Mensen hierboven die kunnen uitleggen hoe zij 't gedaan hebben?
[ Voor 5% gewijzigd door Oekol op 18-11-2018 15:02 ]