Nog meer mensen problemen met inloggen op de Ziggo GO app? Wordt er steeds uitgegooid bij verder kijken.
Zijn er hier meer mensen die met downloaden wel eens de 400/450mb aantikken?
Hoezo zullen oude kaarten niet meer werken? Ik heb al een tijdje een Horizon doos staan maar m'n oude humax doet het nog in de slaapkamer.ArcticWolf schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:05:
[...]
In het abonnement zit sowieso 1 mediabox of 1 CI+ module met kaartje inbegrepen, als je er meer wilt betaal je daar extra voor.
Oude kaarten zullen niet meer werken.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
lezen....de persoon die het vroeg is weggeweest bij Ziggo, dan zijn je kaarten gedeactiveerd.amphora schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:24:
[...]
Hoezo zullen oude kaarten niet meer werken? Ik heb al een tijdje een Horizon doos staan maar m'n oude humax doet het nog in de slaapkamer.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Die kan je gewoon weer (laten) activeren? Toen ik de horizon box kreeg werden al mijn kaarten ook gedeactiveerd. Via twitter DM kaartnummer doorgegeven en het werkte weer.martinusz schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:31:
[...]
lezen....de persoon die het vroeg is weggeweest bij Ziggo, dan zijn je kaarten gedeactiveerd.
Bestaande klanten ja, omdat je kaarten per ongeluk (systeem doet dat automatisch) gedeactiveerd hebben, terwijl je gewoon klant bent met actieve kaarten.amphora schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:36:
[...]
Die kan je gewoon weer (laten) activeren? Toen ik de horizon box kreeg werden al mijn kaarten ook gedeactiveerd. Via twitter DM kaartnummer doorgegeven en het werkte weer.
Hier gaat het om een nieuwe klant (die na x jaar terugkomt), daaractiveren ze geen kaarten meer voor.
Klopt het dat ze bij jullie ook niet in de lijst staan bij mijn ziggo? Zie daar de losse kaarten niet staan, alleen de horizon box.martinusz schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:42:
[...]
Bestaande klanten ja, omdat je kaarten per ongeluk (systeem doet dat automatisch) gedeactiveerd hebben, terwijl je gewoon klant bent met actieve kaarten.
Hier gaat het om een nieuwe klant (die na x jaar terugkomt), daaractiveren ze geen kaarten meer voor.
Na die actie van Vodafone en Ziggo hebben we thuis het Ziggo sport pakket geactiveerd. Dit werkt ook grotendeels op de beide TV's. Echter, Ziggo Sport Voetbal (402) werkt niet op beide TV's. Wel online via de HorizonGo. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Een tv heeft de Horizon box, de andere maakt gebruik van een CI+module. Verder ook geen problemen. Heel vreemd
fookin mad fer it
Bij mij wel.DoeEensGek schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:51:
[...]
Klopt het dat ze bij jullie ook niet in de lijst staan bij mijn ziggo? Zie daar de losse kaarten niet staan, alleen de horizon box.
Dan ga ik maar eens contact opnemen met Ziggo. Wilde een reset uitvoeren op een kaart maar kon ze niet terug vinden.
Soms moet je de mijnziggo pagina verversen, kijk bij producten dan zie je ze bij digitale televisie activatie.(daar kan je ze ook stuk voor stuk weer activeren/herstellen
En het klopt idd dat ziggo geen kaarten meer activeert https://www.ziggo.nl/klan...e-tv/smartcard-activeren/
Wel krijg je in je digitale decoder (niet de horizon box) als je dat abbo neemt, een smartcard in! die je nog moet activeren, dat is dan toch wel vreemd?
Hij is nu nog niet geactiveerd ik heb de media decoder pas een week, en had me oude kaarten nog (3 stuks geactiveerd en al) dus nu heb ik nog een nieuwe vrij
Ik heb gehoord dat ze 5 max kunnen activeren.
Maargoed ik snap nu de melding op de site die ik gaf niet.
ik moet het kaartje toch nog zeker wel laten activeren want nu is dit kaartje niet actief (waarom zou ik hem anders erbij krijgen inde nieuwe decoder humax 5300c)
En het klopt idd dat ziggo geen kaarten meer activeert https://www.ziggo.nl/klan...e-tv/smartcard-activeren/
Wel krijg je in je digitale decoder (niet de horizon box) als je dat abbo neemt, een smartcard in! die je nog moet activeren, dat is dan toch wel vreemd?
Hij is nu nog niet geactiveerd ik heb de media decoder pas een week, en had me oude kaarten nog (3 stuks geactiveerd en al) dus nu heb ik nog een nieuwe vrij
Ik heb gehoord dat ze 5 max kunnen activeren.
Maargoed ik snap nu de melding op de site die ik gaf niet.
ik moet het kaartje toch nog zeker wel laten activeren want nu is dit kaartje niet actief (waarom zou ik hem anders erbij krijgen inde nieuwe decoder humax 5300c)
[ Voor 12% gewijzigd door Mel33 op 26-04-2017 14:14 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
TV met ci+ en de Horizon even paar minuten van het stroom afhalen, stroom terug erop en testen. Mis je het nog altijd: de ziggo lijn bellen en ergens in het keuze menu aangeven dat je zenders mist. Volgens mij is dit heel simpel door aan te geven: tv - digitale tv - hier ergens komt die optie volgens mij. Vervolgens zou alles binnen circa 10 minuten moeten werken.. Hiervoor krijg je geen medewerker aan de lijn (die doen immers hetzelfde als wat jij kan via het bandje/keuzemenu).DikkeBMW schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:57:
Na die actie van Vodafone en Ziggo hebben we thuis het Ziggo sport pakket geactiveerd. Dit werkt ook grotendeels op de beide TV's. Echter, Ziggo Sport Voetbal (402) werkt niet op beide TV's. Wel online via de HorizonGo. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Een tv heeft de Horizon box, de andere maakt gebruik van een CI+module. Verder ook geen problemen. Heel vreemd
Zelf dit ook weleens meegemaakt met HBO, dit was bij mij de oplossing (keuze menu volgen).
Top, ga ik vanavond meteen proberenLopendeVogel schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:10:
[...]
TV met ci+ en de Horizon even paar minuten van het stroom afhalen, stroom terug erop en testen. Mis je het nog altijd: de ziggo lijn bellen en ergens in het keuze menu aangeven dat je zenders mist. Volgens mij is dit heel simpel door aan te geven: tv - digitale tv - hier ergens komt die optie volgens mij. Vervolgens zou alles binnen circa 10 minuten moeten werken.. Hiervoor krijg je geen medewerker aan de lijn (die doen immers hetzelfde als wat jij kan via het bandje/keuzemenu).
Zelf dit ook weleens meegemaakt met HBO, dit was bij mij de oplossing (keuze menu volgen).
fookin mad fer it
Ik heb ook een Ziggo + Vodafone combi en heb daarvoor het Movies en Series pakket genomen. Daar zit dus ook HBO in.
Nu heb ik een TV met CI+ module. Ik zit in oud UPC gebied, dus het is geen interactieve module. Ik heb dus geen ondemand op m'n tv.
Iemand een idee hoe ik dan uberhaupt gebruik kan maken van HBO? Ziggo GO app is geen optie, want die heeft voor alles wat ik tot nu toe (ongeacht welke aanbieder) het casten uitgeschakeld. En ik kan geen ZiggoTV app vinden voor AndroidTV.
Nu heb ik een TV met CI+ module. Ik zit in oud UPC gebied, dus het is geen interactieve module. Ik heb dus geen ondemand op m'n tv.
Iemand een idee hoe ik dan uberhaupt gebruik kan maken van HBO? Ziggo GO app is geen optie, want die heeft voor alles wat ik tot nu toe (ongeacht welke aanbieder) het casten uitgeschakeld. En ik kan geen ZiggoTV app vinden voor AndroidTV.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Even het kaartje herstellen in mijn ziggo producten, daar staan al je smartcards duurt 15 min en hij zet het even goed door.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
je kan bellen voor een media box, of online in mijn ziggo (ik geloof dat je dan je smartcard nummer even moet invullen en dan kan je een decoder gratis krijgen. (ik heb daar een mail van gehad, ik kan de link op de site zo even niet vinden. maar je kan bellen wat de mogelijkheden zijn zonder bij betalen (ligt aan je pakket)AllSeeyinEye schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:14:
Ik heb ook een Ziggo + Vodafone combi en heb daarvoor het Movies en Series pakket genomen. Daar zit dus ook HBO in.
edit oeps sorry dubbel post
Sorry dat ik het schandalig kopieer en plak vanaf hun website:AllSeeyinEye schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:14:
Waar en wanneer je maar wilt
Je vindt de series en films van HBO op je interactieve mediabox, op Ziggo GO en op ziggogo.tv. Op je box ga je naar het On Demand menu en kies je voor Movies & Series (XL). Kies vervolgens voor ‘Series’ en kies voor de categorie HBO Series (XL). Heb je geen interactieve box of kijk je liever mobieler? Pak dan je smartphone of tablet en ga naar je Ziggo GO app, of kijk op je laptop via ziggogo.tv.
Met Ziggo GO op je tv
Heb je geen Ziggo Mediabox XL of interactieve CI+ module? Met de Ziggo GO app en Chromecast of Airplay stream je je favoriete HBO-series en -films gewoon naar je televisie.
Movies & Series XL
De prachtige programma’s van HBO krijg je bij een abonnement op Movies & Series XL. Meer weten over het pakket?
https://ontdek.ziggo.nl/films-series/hbo
Toen ik vorig jaar nog HBO had (vanwege GOT) deed ik het via het on demand menu via de horizon, ook had ik hier verschillende zenders voor. Nu zijn er geen zenders meer voor HBO volgens mij waardoor het wel via een interactief of mediabox menu moet.
Welke CI+ modules levert ziggo vandaag de dag uit? Ik wil namelijk af van mijn HD ontvanger en ga dus liever over op CI+. Nu heb ik geen zin om maandelijks voor zo'n ding te moeten betalen die je dan na twee jaar heb afbetaald maar nog steeds lekker door mag betalen.
80eu zijn zeLanithro schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:22:
Welke CI+ modules levert ziggo vandaag de dag uit? Ik wil namelijk af van mijn HD ontvanger en ga dus liever over op CI+. Nu heb ik geen zin om maandelijks voor zo'n ding te moeten betalen die je dan na twee jaar heb afbetaald maar nog steeds lekker door mag betalen.
maar als je 2 jaar 2eu pm betaald voor ci ben je goedkoper toch?
Owh ik dacht dat het 5 euro per maand was.mell33 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:24:
[...]
80eu zijn ze
maar als je 2 jaar 2eu pm betaald voor ci ben je goedkoper toch?
https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus/Lanithro schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:25:
[...]
Owh ik dacht dat het 5 euro per maand was.
Nee 2eu maar
En je krijgt Een 1.3 interactieve CI+ Module geschikt voor Ziggo is van het merk Quantis of @Smit. https://www.ziggo.nl/pdf/...o-certificatie-ciplus.pdf
[ Voor 10% gewijzigd door Mel33 op 26-04-2017 14:27 ]
Die kosten los 60 50 euro: pricewatch: Smit Interactieve CI+ 1.3 module (Ziggo) of pricewatch: Quantis Interactieve CI+ 1.3 module (Ziggo). Toevallig vorige week eentje (Smit) op marktplaats voor 28 euro gescoord. Let wel op dat je een 1.3 versie koopt en niet 1.2mell33 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:27:
[...]
https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus/
Nee 2eu maar
En je krijgt Een 1.3 interactieve CI+ Module geschikt voor Ziggo is van het merk Quantis of @Smit. https://www.ziggo.nl/pdf/...o-certificatie-ciplus.pdf
[ Voor 23% gewijzigd door amphora op 26-04-2017 14:30 ]
En blijkbaar kan je ze updaten https://community.ziggo.n...odules-31-maart-2016-9929
Ik zit nog wel met mijn vraag over de smartcard, hoe dat nou zit. mell33 in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10"
Ik zit nog wel met mijn vraag over de smartcard, hoe dat nou zit. mell33 in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10"
[ Voor 29% gewijzigd door Mel33 op 26-04-2017 14:33 ]
Ik kan hier prima HBO van mijn ipad naar mijn chromecast casten.[b]AllSeeyinEye schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:14:
Vanuit de Ziggo GO app? Want dat is de enige manier om HBO in Nederland te kunnen kijken...menzo schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:33:
[...]
Ik kan hier prima HBO van mijn ipad naar mijn chromecast casten.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Die box heb ik er niet voor niet uitgegooid... Die was ik helemaal zat. Ga nooit meer zo'n ding terug naar binnen halen.mell33 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:19:
[...]
je kan bellen voor een media box, of online in mijn ziggo (ik geloof dat je dan je smartcard nummer even moet invullen en dan kan je een decoder gratis krijgen. (ik heb daar een mail van gehad, ik kan de link op de site zo even niet vinden. maar je kan bellen wat de mogelijkheden zijn zonder bij betalen (ligt aan je pakket)
edit oeps sorry dubbel post
Die box bij het goedkoopste pakket is een Humax, die is opzich wel ok hoor.
Maar het blijft een box. Dus:tiguan schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:55:
Die box bij het goedkoopste pakket is een Humax, die is opzich wel ok hoor.
- Twee afstandsbedieningen
- Traag opstarten en zappen
- Vaak handshake problemen
- Extra stroomverbruik
Ik heb mijn box er na jarenlange frustratie (mijn TV had een CI slot, geen CI+) er eindelijk uitgegooid nu ik een Smart TV heb. En Android TV werkt wat dat aangaat zoveel makkelijker, sneller en soepeler.
Als Ziggo nou die GO app ook gewoon aan zou bieden in de Android TV app store....
Ik vond de CI module in mijn Sony Android TV juist trager zappen dan de Horizon Box.AllSeeyinEye schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:07:
[...]
Maar het blijft een box. Dus:
- Twee afstandsbedieningen
- Traag opstarten en zappen
- Vaak handshake problemen
- Extra stroomverbruik
Ik heb mijn box er na jarenlange frustratie (mijn TV had een CI slot, geen CI+) er eindelijk uitgegooid nu ik een Smart TV heb. En Android TV werkt wat dat aangaat zoveel makkelijker, sneller en soepeler.
Als Ziggo nou die GO app ook gewoon aan zou bieden in de Android TV app store....
Maar ik kijk zelden live TV, alleen sport, neem veel op (voornamelijk NPO).
[ Voor 5% gewijzigd door amphora op 26-04-2017 15:11 ]
Het schijnt dat je die app kan sideloaden. In het Sony TV topic wordt hier af en toe over gepraat. Weet niet of je een Sony TV hebt.AllSeeyinEye schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:07:
[...]
Ja, je mag van Ziggo, live tv en HBO casten naar een chromecast.AllSeeyinEye schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:51:
[...]
Vanuit de Ziggo GO app? Want dat is de enige manier om HBO in Nederland te kunnen kijken...
Heb je linkje naar dat topic? Kan 'm zo snel niet vindentiguan schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:15:
[...]
Het schijnt dat je die app kan sideloaden. In het Sony TV topic wordt hier af en toe over gepraat. Weet niet of je een Sony TV hebt.
Zeker, dat is \[3D/LED/UHD TV] Sony 2015 line-upamphora schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:25:
[...]
Heb je linkje naar dat topic? Kan 'm zo snel niet vinden
Het was trouwens niet echt sideloaden zie ik nu, de Horizon Go app zou wel werken maar de Ziggo Go app niet. Ik weet niet of de Horizon Go app nog te krijgen is.
Thanks. Alleen oude Horizon Go app zo lijkt het inderdaad. Toch een halve oplossing dan. Zou ook niet weten waar ik de binaries voor die versie nu nog vandaan zou moeten halen. Ach, zo slecht is die Horizon Box ook weer niet, al is ie zeker niet bugvrij.tiguan schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:28:
[...]
Zeker, dat is \[3D/LED/UHD TV] Sony 2015 line-up
Het was trouwens niet echt sideloaden zie ik nu, de Horizon Go app zou wel werken maar de Ziggo Go app niet. Ik weet niet of de Horizon Go app nog te krijgen is.
Als ik bijvoorbeeld Game of Thrones start in die app op mijn telefoon, dan kan ik die echt niet casten. Niets uit replay of ondemand kan ik casten. Het is mij een raadsel hoe jij dat dan wel kan, want ook op haar website geeft Ziggo aan dat casten alleen werkt voor live tv.menzo schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:19:
[...]
Ja, je mag van Ziggo, live tv en HBO casten naar een chromecast.
ReplayTV mag je ook niet casten van Ziggo.AllSeeyinEye schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:39:
[...]
Als ik bijvoorbeeld Game of Thrones start in die app op mijn telefoon, dan kan ik die echt niet casten. Niets uit replay of ondemand kan ik casten. Het is mij een raadsel hoe jij dat dan wel kan, want ook op haar website geeft Ziggo aan dat casten alleen werkt voor live tv.
Maar als ik op mijn ipad in de ziggoGO app naar movies and series XL ga, en daar naar Game of Thrones, kan ik rechts boven op het cast icoon drukken en dan start hij gewoon.
Sinds enkele dagen heb ik problemen met het downloaden van apps uit de App Store en ik verdenk mijn Ziggo verbinding. Ik kan op mijn ipads niets downloaden, ik krijg echter geen foutmeldingen. Ook op mijn PC lukt het iTunes niet (fout -3150). Via 4g van KPN lukt het op alle apparaten wel. Router en modem heb ik al opnieuw gestart, ook een andere router gebruiken lost niks op.
Kan ik bijvoorbeeld een bepaalde server pingen om te kijken of ik Apple kan bereiken via de Ziggo verbinding?
Kan ik bijvoorbeeld een bepaalde server pingen om te kijken of ik Apple kan bereiken via de Ziggo verbinding?
Kan momenteel geen enkele zender kijken via ziggogo.tv (Safari OSX)
Iemand anders problemen?
Iemand anders problemen?
De video is onderbroken. Onze excuses voor het ongemak.
De video kan op dit moment niet worden afgespeeld.
[ Voor 40% gewijzigd door amphora op 26-04-2017 17:30 ]
Dan ben je niet de enige.jasperzweed schreef op woensdag 26 april 2017 @ 17:25:
Sinds enkele dagen heb ik problemen met het downloaden van apps uit de App Store en ik verdenk mijn Ziggo verbinding. Ik kan op mijn ipads niets downloaden, ik krijg echter geen foutmeldingen. Ook op mijn PC lukt het iTunes niet (fout -3150). Via 4g van KPN lukt het op alle apparaten wel. Router en modem heb ik al opnieuw gestart, ook een andere router gebruiken lost niks op.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/51023973
Monteur is geweest, heeft zowat alle connectoren en doosjes vervangen omdat die niet goed / verouderd zouden zijn (2⁄3 ervan is anderhalf jaar geleden door een andere Ziggo-monteur ook gedaan, dus als ze daar een rekening voor sturen dan wordt het interessantPaul schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 00:07:
Ik heb (in fZiggo gebied) sinds een paar dagen een Connect Box en een Horizon / Mediabox XL.
Paradoxaal genoeg is het enige doosje / connectording wat niet vervangen is de "POA 01-UPC", oftewel het enige ding dat ik er tussenuit moest halen om de Mediabox XL te laten werken

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Moet een nieuwe abo afsluiten voor iemand anders, maar die heeft liever geen aparte mediabox. Volgens mij kon je altijd voor zo'n CI+ module kiezen i.p.v. een mediabox. Zat zonet op de site te kijken, maar dit lijkt helemaal niet meer mogelijk (via de site)? Je kan alleen zo'n CI+ voor 2 euro extra erbij huren zie ik. Misschien dat dit telefonisch nog wel kan..
Afgelopen nacht werkzaamheden gehad:

Voorheen:

Resultaat:

(DIO-01 + PTS-02KK splitter)

Voorheen:

Resultaat:

[ Voor 14% gewijzigd door ArcticWolf op 26-04-2017 19:44 ]
Dus geen significant verschil? Mogelijk bij de downstreams?ArcticWolf schreef op woensdag 26 april 2017 @ 19:43:
Voorheen:
[afbeelding]
Resultaat:
[afbeelding]
(DIO-01 + PTS-02KK splitter)
Ze zijn allemaal gelijk nu.ANdrode schreef op woensdag 26 april 2017 @ 19:56:
[...]
Dus geen significant verschil? Mogelijk bij de downstreams?
Downstreams zijn ongewijzigd gebleven.
Is het overigens nieuw dat ze werkzaamheden plannen overdag ?
Of is dat al langer ?
Begin: 1 mei
Einde: 4 mei
Het onderhoud vindt plaats op werkdagen tussen 07.00 en 17.00.
Of is dat al langer ?
Begin: 1 mei
Einde: 4 mei
Het onderhoud vindt plaats op werkdagen tussen 07.00 en 17.00.
2250 WP Zuid PVoutput
Inmiddels is het probleem bij mij verholpen door gebruik te maken van een andere DNS-server. Het blijft toch lastig voor Ziggo om een goede DNS te laten draaien.krakendmodem schreef op woensdag 26 april 2017 @ 18:01:
[...]
Dan ben je niet de enige.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/51023973
Werkzaamheden hoeven niet perse in de wijk te zijn toch? Dat kan ook verderop ergens in de core plaatsvinden of weten we zeker dat Ziggo alleen " wijk" emails verstuurt? Omdat de core automatisch convergeert als er onderhoud is en men dat niet merkt in theorie?ArcticWolf schreef op woensdag 26 april 2017 @ 21:02:
[...]
Ze zijn allemaal gelijk nu.
Prima waardes, ik ken een locatie die zit op 50dBm. Daar willen ze niet eens voor langs komen " tis stabiel en binnen de marge". Maar het internet viel wel af en toe weg, maar dat is alleen uitgaand dus eerder een brak WiFi/Modem. Inkomend (smokeping ping) blijft het wel stabiel, dus het klopt dat hun tool geen packetloss laat zien.
Ze verschillen maar ik betwijfel of dit significant is.ArcticWolf schreef op woensdag 26 april 2017 @ 21:02:
[...]
Ze zijn allemaal gelijk nu.
De upstream waarde wordt door het modem gekozen aan de hand van responses van de CMTS (ranging). Het zijn dynamische waarden. Mogelijk verschuiven ze een beetje/starten ze dicht bij elkaar na elke reboot of T3/T4 timeout
Ze zaten voorheen wel iets hoger hoor (vooral op warme dagen), nu zitten ze alle 4 stabiel op 47 en dat is idd prima. Ik zag alleen dat m'n verbinding verbroken was woensdagnacht voor een tijdje en dat is normaal tijdens werkzaamheden of maar een paar seconden of helemaal niet. Dus het lijkt erop dat ze iets aan de verbindingen hier hebben gedaan... alleen wat is de vraagstormfly schreef op donderdag 27 april 2017 @ 08:04:
[...]
Werkzaamheden hoeven niet perse in de wijk te zijn toch? Dat kan ook verderop ergens in de core plaatsvinden of weten we zeker dat Ziggo alleen " wijk" emails verstuurt? Omdat de core automatisch convergeert als er onderhoud is en men dat niet merkt in theorie?
Prima waardes, ik ken een locatie die zit op 50dBm. Daar willen ze niet eens voor langs komen " tis stabiel en binnen de marge". Maar het internet viel wel af en toe weg, maar dat is alleen uitgaand dus eerder een brak WiFi/Modem. Inkomend (smokeping ping) blijft het wel stabiel, dus het klopt dat hun tool geen packetloss laat zien.
Yup, overigens zijn dit m'n downstream waardes:ANdrode schreef op donderdag 27 april 2017 @ 09:45:
[...]
Ze verschillen maar ik betwijfel of dit significant is.
De upstream waarde wordt door het modem gekozen aan de hand van responses van de CMTS (ranging). Het zijn dynamische waarden. Mogelijk verschuiven ze een beetje/starten ze dicht bij elkaar na elke reboot of T3/T4 timeout

Verwijderd
Telefonisch kon dit inderdaad tot nu toe altijd.xileS schreef op woensdag 26 april 2017 @ 19:41:
Moet een nieuwe abo afsluiten voor iemand anders, maar die heeft liever geen aparte mediabox. Volgens mij kon je altijd voor zo'n CI+ module kiezen i.p.v. een mediabox. Zat zonet op de site te kijken, maar dit lijkt helemaal niet meer mogelijk (via de site)? Je kan alleen zo'n CI+ voor 2 euro extra erbij huren zie ik. Misschien dat dit telefonisch nog wel kan..
De afgelopen weken hier thuis al last van af en toe wegvallende verbinden. Op totaal willekeurige moment valt de internet hier dan weg en dit is dan ongeveer 1-2 minuten. Vorige week al een monteur geweest en heeft de horizon mediabox vervangen. Helaas probleem nog steeds niet opgelost en met gamen is die wegvallende verbinding best irritant. Ben er inmiddels wel achter dat op het moment dat de verbinding wegvalt dat er dan een rood offline en telefoontje gaat branden op de horizon mediabox.
Ik ben een enorme leek op het gebied met interactieve tv. Dus sorry voor deze domme vraag.
Ik hoor goede dingen voor de 7 days replay tv van Ziggo. Kan ik dat nu ook ontvangen via CI+ module?
Zojuist even getest. Als ik op de rode knop van mijn tv afstandsbediening druk kom ik in een Ziggo omgeving. Daar kan ik kiezen voor programma's gemist en ook terug kijken, maar volgens mij is dat niet in HD. Mis ik iets?
Ik hoor goede dingen voor de 7 days replay tv van Ziggo. Kan ik dat nu ook ontvangen via CI+ module?
Zojuist even getest. Als ik op de rode knop van mijn tv afstandsbediening druk kom ik in een Ziggo omgeving. Daar kan ik kiezen voor programma's gemist en ook terug kijken, maar volgens mij is dat niet in HD. Mis ik iets?
[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 27-04-2017 22:42 ]
Replay tv werkt alleen met de Horizon... eh Mediabox XL bedoel ik
Iemand die deze problemen ook ooit eerder heeft gehad?destroye schreef op donderdag 27 april 2017 @ 22:14:
De afgelopen weken hier thuis al last van af en toe wegvallende verbinden. Op totaal willekeurige moment valt de internet hier dan weg en dit is dan ongeveer 1-2 minuten. Vorige week al een monteur geweest en heeft de horizon mediabox vervangen. Helaas probleem nog steeds niet opgelost en met gamen is die wegvallende verbinding best irritant. Ben er inmiddels wel achter dat op het moment dat de verbinding wegvalt dat er dan een rood offline en telefoontje gaat branden op de horizon mediabox.
Monteur terug laten komen, je hebt 28 dgn garantie. Heeft ie naast het vervangen van je box ook kabel naar buiten doorgemeten en je WCD/AOP vervangen voor een Braun? Dit soort problemen los je nl zelden op door de box te wisselen.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Nee volgensmij heeft hij de kabel niet doorgemeten. Gekke is ook dat met de tv helemaal niks aan de hand is, deze verbinding valt niet weg, het zou misschien nog kunnen komen door een 2e router die ik in huis heb, maar daar heb ik de firewall en dhcp al van uitgeschakeldJim423 schreef op donderdag 27 april 2017 @ 23:02:
Monteur terug laten komen, je hebt 28 dgn garantie. Heeft ie naast het vervangen van je box ook kabel naar buiten doorgemeten en je WCD/AOP vervangen voor een Braun? Dit soort problemen los je nl zelden op door de box te wisselen.
Je kan hem afkoppelen voor de zekerheid. Maar waarschijnlijk ligt het in je retoursignaal. Dan blijft televisie lekker doorpruttelen.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Ja heb een verbinding welke random uitvalt, ook bij de buren.destroye schreef op donderdag 27 april 2017 @ 22:58:
[...]
Iemand die deze problemen ook ooit eerder heeft gehad?
Op het moment dat het voorkomt zie je dat de modem reboot.
Oorzaak onbekend, inmiddels al 2 modems en kabels vervangen.
Hier regio Waalwijk
PS maandag komt de monteur
Ja inderdaad hier ook random en zodra het gebeurt gaat er een rood offline knopje aan, duurt 1-2 minuten en weer internet. Hiervoor nooit problemen mee gehad, alleen de afgelopen 3 wekengenesisfm schreef op donderdag 27 april 2017 @ 23:28:
[...]
Ja heb een verbinding welke random uitvalt, ook bij de buren.
Op het moment dat het voorkomt zie je dat de modem reboot.
Oorzaak onbekend, inmiddels al 2 modems en kabels vervangen.
Hier regio Waalwijk
PS maandag komt de monteur
Zoek eens op "T3 Timeout" of "T4 Timeout" in dit topic. Dat is hoogstwaarschijnlijk wat jullie ervaren als het internet een minuut of twee wegvalt. Het modem gaat dan namelijk opnieuw opstarten. Wordt meestal veroorzaakt doordat het retoursignaal (van jouw modem naar buiten toe dus) onderweg wordt verstoord. De oorzaak (en dus oplossing) is dan meestal te vinden in kabels, connectors en splitters. Het eerste wat een monteur hierbij moet doen is zorgen dat het AOP voldoet aan de huidige standaard. Ik vraag me af wat die monteur dacht op te lossen met het wisselen van de box
Met een modern AOP en dito korte kabel naar het modem is dit probleem in 99% van de gevallen opgelost. In die laatste 1% zitten dan de echt lastige gevallen waarbij het probleem buitenshuis zit en je mogelijk eerst een tijdje van het kastje naar de muur wordt gestuurd voordat er een straatkast geopend wordt om de boel grondig te onderzoeken.
[ Voor 22% gewijzigd door Jerrythafast op 28-04-2017 09:43 ]
Inderdaad, misschien kunnen jullie toevoegen welke splitter,versterker, aop, kabels jullie hebben?
Voor de mensen die hier gelijk roepen dat het een Braun AOP moet zijn...
De Braun aop's worden sinds november geleverd, omdat deze de aanbesteding hebben gewonnen voor het leveren van AOP's. 1 van de eisen was dat hij volledig docsis 3.1 proof moest zijn (tot 1218MHz dus). Dat is een DIO-01 bijvoorbeeld niet. Maar toch is een Hirschmann/Technetix DIO-01, Astro GUT14D, UPC (Technetix) VQ601R (en de rest van het lijstje bekend bij ziggo) toch prima volgens de huidige standaard. Vervangen doet een goede monteur preventief om uit te sluiten dat daar de oorzaak ligt.
De in het verleden geleverde AOP's voldoen ook nog prima (mits goed aangesloten). En daar gaat het vaak fout. Niet goed aansluiten is vaker de oorzaak van problemen dat het verouderd zijn van een AOP.
Daarbij is in veel gevallen issues met het retoursignaal niets in huis te vinden maar verder in het netwerk. Een klant in een ander deel van een segment kan meer problemen veroorzaken voor de overige klanten dan je denkt. Echter zijn retourstoringen lang niet altijd aanwezig en daarom op te sporen. De bron moet wel actief zijn op het moment dat de monteur aan het speuren is.
De Braun aop's worden sinds november geleverd, omdat deze de aanbesteding hebben gewonnen voor het leveren van AOP's. 1 van de eisen was dat hij volledig docsis 3.1 proof moest zijn (tot 1218MHz dus). Dat is een DIO-01 bijvoorbeeld niet. Maar toch is een Hirschmann/Technetix DIO-01, Astro GUT14D, UPC (Technetix) VQ601R (en de rest van het lijstje bekend bij ziggo) toch prima volgens de huidige standaard. Vervangen doet een goede monteur preventief om uit te sluiten dat daar de oorzaak ligt.
De in het verleden geleverde AOP's voldoen ook nog prima (mits goed aangesloten). En daar gaat het vaak fout. Niet goed aansluiten is vaker de oorzaak van problemen dat het verouderd zijn van een AOP.
Daarbij is in veel gevallen issues met het retoursignaal niets in huis te vinden maar verder in het netwerk. Een klant in een ander deel van een segment kan meer problemen veroorzaken voor de overige klanten dan je denkt. Echter zijn retourstoringen lang niet altijd aanwezig en daarom op te sporen. De bron moet wel actief zijn op het moment dat de monteur aan het speuren is.
Weet iemand al wat de aanbieding van vodafone zal zijn voor de telefonie klanten van Ziggo? Is dat de actie die ze nu al hebben (alemaal extra's als je al inet en TV hebt) of is het waard om te wachten?
@Lanithro dit is het, en ik verwacht niet dat daar binnenkort veel aan gaat veranderen. Of het het waard is moet je voor jezelf nagaan. Stel jezelf deze vragen: "wat betaal je nu?", "wat krijg je nu?", "wat betaal je dan?", "wat krijg je dan?" en tot slot "wat is dan voor mij de betere deal?".
Dat doe ik ook wel, maar er is aangekondigd dat je een aanbieding krijgt vanuit Ziggo. Ben alleen benieuwd of het de moeite waard is om te wachten.
Voor bestaande Ziggo Mobiel klanten zullen ze nog wel wat extra's doen, extra korting ofzo, anders zeggen ze niet dat mensen met Ziggo Mobiel nog iets kunnen verwachten.Lanithro schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:02:
Dat doe ik ook wel, maar er is aangekondigd dat je een aanbieding krijgt vanuit Ziggo. Ben alleen benieuwd of het de moeite waard is om te wachten.
Ik hoop het wel (nog een betere aanbieding), want de huidige overstap gaat alleen lonen als de huidige aanbiedingsprijzen blijven gelden in de toekomst...
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Dit is een nieuwe voor mij: Continu geen/zwart beeld op RTL4 en NPO3, geluid doet prima
Aangezien het analoog is valt er geen decoder uit/aan te zetten, dus maar wachten tot Ziggo het fixed
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Na mijn verhuizing eind maart kreeg ik op het oude abonnement (ik ging van fZiggo naarfUPC, dus feitelijk opzeggen en nieuw abonnement) nog een volle factuur voor april. Gelijk 1200 gebeld, want mer 25 maart oude abo opgezegd, dus verwachtte ik een creditnota voor 25-31 maart. Ging eind april allemaal goed komen met een creditnota. En die kwam inderdaad... niet voor 57,45 voor april en nog iets voor eind maart, maar voor weinig voor 19 april tot eind april en ook nog kosten voor standaard televisie voor mei? Huh?
1200 maar weer gebeld en daar werd gelijk gezegd dat ik inderdaad per 25 maart had opgezegd en er werd een extra credit van 57,45 aangemaakt. Komt samen op 70 euro terug, wat wel ongeveer klopt. Moest nog wel een supervisor aan te pas komen, omdat mijn (oude) abo al gestopt was.
Rare facturen, maar netjes opgelost.
1200 maar weer gebeld en daar werd gelijk gezegd dat ik inderdaad per 25 maart had opgezegd en er werd een extra credit van 57,45 aangemaakt. Komt samen op 70 euro terug, wat wel ongeveer klopt. Moest nog wel een supervisor aan te pas komen, omdat mijn (oude) abo al gestopt was.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Na enkele maanden terug bestookt te zijn door zowel Ziggo als Vodafone over de voordelen die ik als klant van beide bedrijven zou gaan krijgen, was mijn teleurstelling nogal groot dat nu bekend is wat voorwaarden van deze voordelen zijn, ik er niet voor in aanmerking kom. Nu had ik met deze 'voordelen' in het vooruitzicht mijn Vodafone abonnement net met een jaar verlengd omdat ik had aangenomen dat ik wel in aanmerking zou gaan komen voor een toekomstige korting en/of dubbele data op mijn RED abonnement.
Maar... Ziggo had er destijds niet bij verteld dat één van de voorwaarden zou zijn dat ik ook internet van Ziggo moest hebben, terwijl ze wisten dat ik dat niet had. En dat wil ik helemaal niet, want ik heb een glasvezel internet aansluiting (160Mb up en down) welke ik niet kwijt wil. Waarom moeten deze voorwaarden gekoppeld worden aan een 'alles in één' abonnement? Als ik b.v. internet van KPN/XS4ALL heb icm allen een mobiel KPN abonnement (dus zonder TV), dan krijg je daar gewoon de voordelen op je mobiele abonnement.
Maar... Ziggo had er destijds niet bij verteld dat één van de voorwaarden zou zijn dat ik ook internet van Ziggo moest hebben, terwijl ze wisten dat ik dat niet had. En dat wil ik helemaal niet, want ik heb een glasvezel internet aansluiting (160Mb up en down) welke ik niet kwijt wil. Waarom moeten deze voorwaarden gekoppeld worden aan een 'alles in één' abonnement? Als ik b.v. internet van KPN/XS4ALL heb icm allen een mobiel KPN abonnement (dus zonder TV), dan krijg je daar gewoon de voordelen op je mobiele abonnement.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Omdat ze wellicht net zoals KPN Triple pakketten willen aanbieden ?
Gok ik dan
Dus bij Alles in 1 + mobiel heb je voordelen anders val je helaas buiten de boot.
Gok ik dan
Dus bij Alles in 1 + mobiel heb je voordelen anders val je helaas buiten de boot.
2250 WP Zuid PVoutput
Herkenbaar, ik had drie weken geleden gebeld met de afdelingen opzeggingen om te melden dat ik wilde overstappen naar NLEx. Had een aanbod gekregen om te blijven, zes maanden alles-in-1 basis voor €18,70 per maand, samen met het volop bellen was ik dan op jaarbasis €20,- goedkoper uit bij Ziggo, toch maar gebleven dus.elsinga schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 19:37:
Na mijn verhuizing eind maart kreeg ik op het oude abonnement (ik ging van fZiggo naarfUPC, dus feitelijk opzeggen en nieuw abonnement) nog een volle factuur voor april. Gelijk 1200 gebeld, want mer 25 maart oude abo opgezegd, dus verwachtte ik een creditnota voor 25-31 maart. Ging eind april allemaal goed komen met een creditnota. En die kwam inderdaad... niet voor 57,45 voor april en nog iets voor eind maart, maar voor weinig voor 19 april tot eind april en ook nog kosten voor standaard televisie voor mei? Huh?
Dus ik keek vandaag op de nieuwe factuur, moest ik gewoon de volle mep betalen voor mei. Maar even met de afdeling facturen gebeld. Volgens de medewerker die ik vandaag sprak was het goed dat ik belde, want de Ziggo medewerker van een paar weken geleden had mij wel op het nieuwe abonnement gezet, maar had de korting niet goed in het systeem verwerkt. Ja, op zo'n manier kan ik ook korting uitdelen

Niet helemaal waar. Want bij XS4ALL compleet heb je alleen een internet en mobiel abonnement nodig. De extra's die je dan ook nog ontvangt bij TV krijg je dan natuurlijk niet, maar wel korting op je KPN mobiel abo en dubbele data. En dat is waar ik bij Ziggo/Vodafone ook op hoopte.MdO82 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 20:35:
Omdat ze wellicht net zoals KPN Triple pakketten willen aanbieden ?
Gok ik dan
En... zowel Ziggo als Vodafone stuurde mij maanden geleden post dat er voordelen voor mij zouden komen als klant van beide, terwijl ze wisten dat ik helemaal geen Internet bij Ziggo heb, dus waarom dan wel iets beloven.
[ Voor 16% gewijzigd door PatrickC op 28-04-2017 21:13 ]
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik krijg voornamelijk de volgende foutmeldingen:Jerrythafast schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 09:40:
Zoek eens op "T3 Timeout" of "T4 Timeout" in dit topic. Dat is hoogstwaarschijnlijk wat jullie ervaren als het internet een minuut of twee wegvalt. Het modem gaat dan namelijk opnieuw opstarten. Wordt meestal veroorzaakt doordat het retoursignaal (van jouw modem naar buiten toe dus) onderweg wordt verstoord. De oorzaak (en dus oplossing) is dan meestal te vinden in kabels, connectors en splitters. Het eerste wat een monteur hierbij moet doen is zorgen dat het AOP voldoet aan de huidige standaard. Ik vraag me af wat die monteur dacht op te lossen met het wisselen van de boxMet een modern AOP en dito korte kabel naar het modem is dit probleem in 99% van de gevallen opgelost. In die laatste 1% zitten dan de echt lastige gevallen waarbij het probleem buitenshuis zit en je mogelijk eerst een tijdje van het kastje naar de muur wordt gestuurd voordat er een straatkast geopend wordt om de boel grondig te onderzoeken.
Vandaag 3x: No Ranging Response received - T3 time-out;CM-
Gisteren 2x: No Ranging Response received - T3 time-out;CM-
Eergisteren: Lost MDD Timeout;
De buren hebben dezelfde problemen en geadviseerd om ook even te bellen.
Het wazige is dat het de ene keer dagen niet voorkomt en de andere keer is het een hele dag ellende.
Maandag de monteur eens wijzen op de AOP en de time-outs, wellicht is het een monteur die er raad mee weet...
Thx voor de tips.
En je verwacht dat de monteur met het vervangen van het AOP dit "probleem" oplost?genesisfm schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 00:14:
[...]
Ik krijg voornamelijk de volgende foutmeldingen:
Het wazige is dat het de ene keer dagen niet voorkomt en de andere keer is het een hele dag ellende.
Maandag de monteur eens wijzen op de AOP en de time-outs, wellicht is het een monteur die er raad mee weet...
Thx voor de tips.
in 24 uur dus 86400 seconden is er 3x 200 ms een probleem. Je verwacht dat de monteur een probleem opspoort dat zich nagenoet niet voordoet?"
Daarbij zijn T3 foutmeldingen in 99% van de gevallen te wijden aan zaken waar niemand iets aan kan doen. Hier heb ik een een RFoG installatie. Glasvezel tot de meterkast, daarna pas coax. Het modem direct op de DPON aansluiten levert ook T3 fouten op.
Het inschakelen van een TV 3 straten verder kan tot een time-out bij jou leiden. Kan iemand hier is aan doen, ja mits je weet welke aansluiting het is, mits die klant meewerkt kun je er een retourfilter plaatsen tussen de tv en het netwerk om het probleem op te lossen. Realiseer je hierbij wel dat een tv inschakelen random gebeurd, je iedere aansluiting 24/7 moet monitoren op de tap zelf om te achterhalen om te achterhalen waar heb probleem zich bevind. In een segment kom je al snel tot een 100-tal actieve aansluitingen. De meetapparatuur waarmee je dit doet kost beginnend bij 2000 euro. Dit is totaal onhaalbaar.
En wazig is het totaal niet, maar een binnenhuis monteur zal je hier niet mee kunnen helpen en een netwerk monteur krijg je niet, omdat deze storingen niet op te sporen zijn. Dat is het probleem van een kabelnetwerk. Je bent niet de enige aansluiting, elke aansluiting in een segment beïnvloed het signaal.
Wat ervaar je als gebruiker? Want volgens mij heeft iedereen T3 timeouts en is dat normaal gedrag op een gedeeld coax segment. Dat bevestig je door aan te geven dat je buren het ook hebben, ik heb een vermoeden dat de monteur er helemaal niets aan gaat doen, wil je de uitkomst delen?genesisfm schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 00:14:
[...]
Ik krijg voornamelijk de volgende foutmeldingen:
Thx voor de tips.
Wat ervaar je, hapert je lijn soms?
78 dagen uptime waarin twee keer werkzaamheden:
T3 Timeout 47
T4 Timeout 4
[ Voor 12% gewijzigd door stormfly op 29-04-2017 08:22 ]
Op iedere downstream zendt de CMTS met een tussenpoos van maximaal 2 seconden een MAC Domain Descriptor (MDD) naar de modems in het coaxsegment. Als het modem niet binnen 3 keer die 2 seconden een volledig MDD binnen heeft moet de Lost MDD Timeout gerapporteerd worden. Dit is dus een indicatie dat er iets misgaat met de downstreams die op het modem zijn geconfigureerd waardoor het modem die MDD berichten van de CMTS niet ontvangt.genesisfm schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 00:14:
Volgens mij kan het ook binnenshuis liggen, bij mij zijn de T3 problemen minder geworden na vervanging van AOP en de boel anders aan te sluiten door de monteur (monteur 2 was het).MediaZoo schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 07:29:
[...]
En je verwacht dat de monteur met het vervangen van het AOP dit "probleem" oplost?
in 24 uur dus 86400 seconden is er 3x 200 ms een probleem. Je verwacht dat de monteur een probleem opspoort dat zich nagenoet niet voordoet?"
Daarbij zijn T3 foutmeldingen in 99% van de gevallen te wijden aan zaken waar niemand iets aan kan doen. Hier heb ik een een RFoG installatie. Glasvezel tot de meterkast, daarna pas coax. Het modem direct op de DPON aansluiten levert ook T3 fouten op.
Het inschakelen van een TV 3 straten verder kan tot een time-out bij jou leiden. Kan iemand hier is aan doen, ja mits je weet welke aansluiting het is, mits die klant meewerkt kun je er een retourfilter plaatsen tussen de tv en het netwerk om het probleem op te lossen. Realiseer je hierbij wel dat een tv inschakelen random gebeurd, je iedere aansluiting 24/7 moet monitoren op de tap zelf om te achterhalen om te achterhalen waar heb probleem zich bevind. In een segment kom je al snel tot een 100-tal actieve aansluitingen. De meetapparatuur waarmee je dit doet kost beginnend bij 2000 euro. Dit is totaal onhaalbaar.
En wazig is het totaal niet, maar een binnenhuis monteur zal je hier niet mee kunnen helpen en een netwerk monteur krijg je niet, omdat deze storingen niet op te sporen zijn. Dat is het probleem van een kabelnetwerk. Je bent niet de enige aansluiting, elke aansluiting in een segment beïnvloed het signaal.
Ze zijn niet weg, maar wel in aantal ernstig gedaald en geen modem reset meer.
Het optreden van een T3 en/of T4 timeout geeft een fout situatie aan, namelijk een verstoorde verbinding tussen modem en CMTS waardoor berichten niet aankomen en het modem kortstondig het afhandelen van IP data verkeer van de gebruiker stillegt tot de communicatie met de CMTS hersteld is of als dat niet lukt overgaat tot een reset van de verbinding met de CMTS. Het is dus geen normale toestand. De modem fabrikanten dienen niet voor niets dergelijke foutsituaties te loggen met level critical. Als iets normaal is zou het hooguit met level informational gelogd worden of helemaal niet gelogd worden.stormfly schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 08:20:
Want volgens mij heeft iedereen T3 timeouts en is dat normaal gedrag op een gedeeld coax segment.
Zijn er meerdere mensen die af en toe korte onderbrekingen ervaren de afgelopen dagen? Ook als ik ping naar google dns heb ik timeouts;
Ping-statistieken voor 8.8.8.8:
Pakketten: verzonden = 176, ontvangen = 166, verloren = 10
(5% verlies).
De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 13ms, Maximum = 29ms, Gemiddelde = 15ms
Krijg ook met regelmaat website kan niet worden gevonden.
(5% verlies).
[ Voor 7% gewijzigd door KoRnboy112 op 29-04-2017 09:03 ]
^ is nog steeds zo en Ziggo heeft nog niet gereageerd op Twitter n.a.v. mijn storingsmelding gistermiddagRaven schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 19:19:
Dit is een nieuwe voor mij: Continu geen/zwart beeld op RTL4 en NPO3, geluid doet primaAangezien het analoog is valt er geen decoder uit/aan te zetten, dus maar wachten tot Ziggo het fixed

edit: Nog geen uur na een email teruggebeld, volgende week komt d'r een monteur.
[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 29-04-2017 11:10 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Blij dat ik niet de enige ben... het voelt allemaal wat stroperig aan.KoRnboy112 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 09:03:
Zijn er meerdere mensen die af en toe korte onderbrekingen ervaren de afgelopen dagen? Ook als ik ping naar google dns heb ik timeouts;
(5% verlies).
Zelfs met het modem op de Mediabox XL geactiveerd. Connect Box was nog iets erger.
Pings zitten hier gemiddeld op 25ms.
Op papier heb je helemaal gelijk, maar jij weet ook dat vaak ontstaat doordat een coax segment piekt of even vol zit op de piekuren.ArChie schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 08:40:
[...]
Het optreden van een T3 en/of T4 timeout geeft een fout situatie aan, namelijk een verstoorde verbinding tussen modem en CMTS waardoor berichten niet aankomen en het modem kortstondig het afhandelen van IP data verkeer van de gebruiker stillegt tot de communicatie met de CMTS hersteld is of als dat niet lukt overgaat tot een reset van de verbinding met de CMTS. Het is dus geen normale toestand. De modem fabrikanten dienen niet voor niets dergelijke foutsituaties te loggen met level critical. Als iets normaal is zou het hooguit met level informational gelogd worden of helemaal niet gelogd worden.
Ik denk dat iedereen in dit topic perioden heeft waarbij de T3 counter != 0 Waardoor je je kunt afvragen of het niet vrij "normaal" is voor het type verbinding in een gedeeld segment.
Drukte in het coaxsegment staat volledig los van het ranging proces en de bijbehorende T3/T4 timeout meldingen. Dit soort DOCSIS management verkeer heeft voorrang op de rest van het data verkeer. Het is aan de CMTS om daarvoor te zorgen door enerzijds modems de gelegenheid te geven dergelijke ranging request berichten te verzenden naar de CMTS en anderzijds binnen de gestelde tijd de ranging response terug gezonden hebben. De gevolgen timeouts kunnen immers voor nog meer DOCSIS management verkeer zorgen wanneer het modem tot het besluit komt om de verbinding te resetten.stormfly schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 11:57:
Op papier heb je helemaal gelijk, maar jij weet ook dat vaak ontstaat doordat een coax segment piekt of even vol zit op de piekuren.
Het enige dat ik opvallend vind is dat de introductie van die Connect Boxen geleid heeft tot meer T3/T4 timeout meldingen en klanten die problemen melden met tijdelijk tragere verbindingen of spontane resets. Diverse klanten melden bij doorvragen ook dat ze met hun voorgaande modem niet of nauwelijks T3/T4 timeout meldingen hadden. Daarnaast is Ziggo/UPC langzaam maar zeker bezig met het vervangen van oudere EuroDOCSIS 3.0 modems met maximaal 8x4 streams door deze Connect Boxen wat zal leiden tot nog meer voorkomens van T3/T4 timeout meldingen. Dat maakt het echter nog steeds niet "normaal". Het zegt denk ik meer over de kwaliteit van die Connect Box.Ik denk dat iedereen in dit topic perioden heeft waarbij de T3 counter != 0 Waardoor je je kunt afvragen of het niet vrij "normaal" is voor het type verbinding in een gedeeld segment.
Kan jouw software ranging responses per modem loggen (als je alle primaire downstreams capturesArChie schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 12:39:
[...]
Het enige dat ik opvallend vind is dat de introductie van die Connect Boxen geleid heeft tot meer T3/T4 timeout meldingen en klanten die problemen melden met tijdelijk tragere verbindingen of spontane resets. Diverse klanten melden bij doorvragen ook dat ze met hun voorgaande modem niet of nauwelijks T3/T4 timeout meldingen hadden. Daarnaast is Ziggo/UPC langzaam maar zeker bezig met het vervangen van oudere EuroDOCSIS 3.0 modems met maximaal 16x4 streams door deze Connect Boxen wat zal leiden tot nog meer voorkomens van T3/T4 timeout meldingen. Dat maakt het echter nog steeds niet "normaal". Het zegt denk ik meer over de kwaliteit van die Connect Box.

Een plot van RNG-RSP over tijd per mac adres zou problemen door drukte of warmte/weer kunnen aantonen.
offtopic:
Mogelijk kan je aan de hand van horizon box verkeer zelfs zien wanneer gezinnen TV kijken (omdat hij anders vrijwel niets doet). Leuk zo'n broadcast medium
Mogelijk kan je aan de hand van horizon box verkeer zelfs zien wanneer gezinnen TV kijken (omdat hij anders vrijwel niets doet). Leuk zo'n broadcast medium
[ Voor 11% gewijzigd door ANdrode op 29-04-2017 12:48 ]
Ik gebruik de ranging responses om vast te stellen welke modems er aanwezig zijn in een coaxsegment. De ranging responses wroden immers door de CMTS alleen naar de MAC adressen van CM's verstuurd. Voor een volledig overzicht heb ik daarvoor een capture nodig van iedere downstream in het coaxsegment van ongeveer 45 seconden zodat er afhankelijk van de instellingen in de CMTS minimaal 2 ranging responses zijn langsgekomen. Met een offline DOCSIS parser tooltje scan ik dan de volledige downstream set om een kabelmodem overzicht te kunnen genereren. Zie bijvoorbeeld: ArChie in "[EuroDOCSIS] Capaciteit monitoren met een DVB-C PC-TV tuner"ANdrode schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 12:47:
Kan jouw software ranging responses per modem loggen (als je alle primaire downstreams captures)? En kan je eventueel ook aan het gedrag zien wanneer een horizon box "aan staat" in fZiggo gebied?
Met een ander online DOCSIS Monitor tooltje kan ik voor één downstream de door de CMTS verstuurde ranging response monitoren wat een volgend overzicht oplevert:

In bovenstaand voorbeeld zie je dat zo'n Samsung Horizon geval moeite heeft met de verbinding omdat het niet in hetzelfde tempo ranging response ontvangt als de overige modems. De modems met lege manufacturer velden zijn uit mijn hoofd van die Compal Connect Box gevallen. Zo te zien wordt het tijd dat ik de OUI's weer eens ga updaten omdat 90-5C-44 nog niet in de set zit.
De data voor RTV wordt als broadcasts via de DVB-C RTV transport streams verzonden.offtopic:
Bij fZiggo wordt een Horizon niet als modem gebruikt. Daarom zou ik er vanuit gaat dat er wanneer hij data verstuurd tv gekeken wordt (of EPG/background).ArChie schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 13:28:
[...]
De data voor RTV wordt als broadcasts via de DVB-C RTV transport streams verzonden.
Omdat er meerdere bronnen van verkeer zijn moet er eerst goed gekeken worden maar het lijkt mij een redelijke hypothese
Dat kan ik bevestigen. Ik heb een spare connect box met 90-5C-44 als prefix van zijn MAC-adressenArChie schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 13:28:
[...]
De modems met lege manufacturer velden zijn uit mijn hoofd van die Compal Connect Box gevallen. Zo te zien wordt het tijd dat ik de IOU's weer eens ga updaten omdat 90-5C-44 nog niet in de set zit.
[ Voor 29% gewijzigd door ANdrode op 29-04-2017 13:33 ]
Voor het weergeven van reguliere RTV kanalen is het modem niet nodig. Het EuroDOCSIS modem is o.a. in gebruik voor de besturing van de VOD diensten en de EPG. Ik kan de upstreams niet monitoren, dus heb ik ook geen informatie over wat er verstuurd wordt. Het user data verkeer dat via de downstreams wordt verzonden is uiteraard beveiligd.ANdrode schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 13:31:
Bij fZiggo wordt een Horizon niet als modem gebruikt. Daarom zou ik er vanuit gaat dat er wanneer hij data verstuurd tv gekeken wordt (of EPG/background).
Ik dacht/hoopte dat in de downstreams te zien was aan welk mac adres een frame is geadresseerd. Mijn hypothese is dat je daaraan, puur aan het downstream volume, kan zien of een specifieke horizon box actief is.ArChie schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 13:45:
[...]
Voor het weergeven van reguliere RTV kanalen is het modem niet nodig. Het EuroDOCSIS modem is o.a. in gebruik voor de besturing van de VOD diensten en de EPG. Ik kan de upstreams niet monitoren, dus heb ik ook geen informatie over wat er verstuurd wordt. Het user data verkeer dat via de downstreams wordt verzonden is uiteraard beveiligd.
Ik verwacht namelijk dat er bij het aanzetten/wisselen van zenders requests zijn voor nieuwe EPG of metadata (en/of "red button"/HBB-tv achtige data)
Dat is ook te zien, alleen de data is beveiligd.ANdrode schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 14:11:
Ik dacht/hoopte dat in de downstreams te zien was aan welk mac adres een frame is geadresseerd.
Oké, maar echt veel data zal het niet zijn.Mijn hypothese is dat je daaraan, puur aan het downstream volume, kan zien of een specifieke horizon box actief is.
Ik verwacht namelijk dat er bij het aanzetten/wisselen van zenders requests zijn voor nieuwe EPG of metadata (en/of "red button"/HBB-tv achtige data)
Met die nieuwe horizon boxen zit er geen smartcard meer in, gaat die data dan ook op dezelfde manier?ArChie schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 14:27:
[...]
Dat is ook te zien, alleen de data is beveiligd.
[...]
Oké, maar echt veel data zal het niet zijn.
In dit geval gaat het om de user data die via de DOCSIS packets wordt verstuurd. Die data is ook met behulp van encryptie beveiligd, maar dat werkt allemaal anders dan bij DVB.DoeEensGek schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 20:54:
[...]
Met die nieuwe horizon boxen zit er geen smartcard meer in, gaat die data dan ook op dezelfde manier?
Dus als ik je begrijp gaan de ecm verzoeken naar Ziggo toe, waarna bij hun vandaan een control word weer terug komt. Wat eerst altijd door een kaartje werd gedaan.ArChie schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 21:19:
[...]
In dit geval gaat het om de user data die via de DOCSIS packets wordt verstuurd. Die data is ook met behulp van encryptie beveiligd, maar dat werkt allemaal anders dan bij DVB.
Voor de zekerheid: ik heb het over de beveiliging van het DOCSIS data verkeer dat via het modem deel van het Horizon geval wordt afgehandeld. Gebruikte term in dat verband is Baseline Privacy Interface (BPI). Hoe dat exact functioneert heb ik me niet in verdiept.DoeEensGek schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 21:50:
[...]
Dus als ik je begrijp gaan de ecm verzoeken naar Ziggo toe, waarna bij hun vandaan een control word weer terug komt. Wat eerst altijd door een kaartje werd gedaan.
Voor het DVB deel van het Horizon geval wordt een Nagravision conditional access system gebruikt dat qua werking vermoedelijk niet veel zal afwijken va Nagravision systemen met smartcard. Ook daarin heb ik me echter niet verder verdiept.
EPG staat los van het modem. Opnames e.d. lopen dus ook gewoon door zonder userdata. Voor de apps is die dan wel weer nodigArChie schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 13:45:
[...]
Voor het weergeven van reguliere RTV kanalen is het modem niet nodig. Het EuroDOCSIS modem is o.a. in gebruik voor de besturing van de VOD diensten en de EPG.
Ik zit met een issue en hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik ben onlangs verhuisd en de ZIggo AOP komt binnen in de hoek van woonkamer. Ik heb daar een splitter opgezet (van Ziggo ontvangen) en een COAX kabel naar TV getrokken. Als ik echter in de diezelfde hoek van diezelfde kamer (dus vlak bij AOP en UBEE kastje) op de bank zit en mijn mobiel en/of laptop gebruik gaat het beeld storen (blokkerig, vertraging). Zodra ik weer uit de buurt ga met telefoon/laptop draait alles soepel.
Ik heb het ook getest met een andere (oudere Samsung) TV (zonder Smart functies), die heeft nergens last van. Mijn Sony kdl 43 w 800c dus wel.
Zit dit hem in de AOP (slecht geïsoleerd?), in de UBEE, in de kabel of in de TV? Ik kom er niet helemaal uit.
Alvast bedankt!
Ik heb het ook getest met een andere (oudere Samsung) TV (zonder Smart functies), die heeft nergens last van. Mijn Sony kdl 43 w 800c dus wel.
Zit dit hem in de AOP (slecht geïsoleerd?), in de UBEE, in de kabel of in de TV? Ik kom er niet helemaal uit.
Alvast bedankt!
Klinkt inderdaad als (4G) instraling. Meestal de kabel, maar kan ook de AOP of splitter zijn.
Is het (dan) niet gek dat het op oudere TV wel soepel draait en op nieuwere niet? En hoe kun je dit voorkomen? Splitter heb ik van Ziggo (dus denk dat die wel goed is), kabel geen kabelkeur en AOP is van Ziggo (wel redelijk oud model).
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic