Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je het hele oude UPC 50 Mbps pakket had (dus niet Internet Start wat pas verhoogd is naar 50 Mbps) dan zal je nu Start XL zien en heb je 100 Mbps. Je hebt ook een bericht gehad dat je snelheid verhoogd is. Volgens mij hoeft er geen expliciete communicatie te volgen wanneer je de prijs of product op een niet nadelige wijze aanpast.

In dit geval is de prijs gelijk gebleven, snelheid verhoogd, contractduur niet aangepast. Je ziet alleen een ander naampje. Waarschijnlijk heb je daarom er niets van gehoord verder. Behalve dan dat de snelheid hoger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:03
vorige week bij klant internetstoring. TP Link 1043 v1 vervangen door een Edgerouter, werkte prima. Bouw de hele shit terug in de patchkast, verbinding binnen 5 minuten weg. Uiteindelijk modem reset en in interface van het Ubee modem gekeken. In de kast 20dB SNR, buiten de kast 43dB SNR. Hoofdverdachte: de kabel. Had wel KOKA799 liggen daar, maar geen F-connectoren.

Vanmorgen dan maar een stuk KOKA799 met 2x POFC070 ertussen gefabriekt. Geslaagd, 43dB SNR, naar volgende klant. 2 uur later om de haverklap mailtjes van Zabbix over veel te hoge pingtijden, ik log op afstand in op modem: -15dB powerlevel, 35dB SNR en 51dB upstream. Randgeval dus.

Vanmiddag dus nog even getest, nieuw stuk kabel gemaakt, maakte niks uit. Uiteindelijk de UMU-01 eraf en modem rechtstreeks op AOP: 5dB down, 43dB SNR, 41dB up. Ik krijg het idee dat die UMU kapot is en op upstream en downstream 10dB signaalverlies teveel geeft. Gaan die dingen vaker spontaan kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
_JGC_ schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 22:51:
vorige week bij klant internetstoring. TP Link 1043 v1 vervangen door een Edgerouter, werkte prima. Bouw de hele shit terug in de patchkast, verbinding binnen 5 minuten weg. Uiteindelijk modem reset en in interface van het Ubee modem gekeken. In de kast 20dB SNR, buiten de kast 43dB SNR. Hoofdverdachte: de kabel. Had wel KOKA799 liggen daar, maar geen F-connectoren.

Vanmorgen dan maar een stuk KOKA799 met 2x POFC070 ertussen gefabriekt. Geslaagd, 43dB SNR, naar volgende klant. 2 uur later om de haverklap mailtjes van Zabbix over veel te hoge pingtijden, ik log op afstand in op modem: -15dB powerlevel, 35dB SNR en 51dB upstream. Randgeval dus.

Vanmiddag dus nog even getest, nieuw stuk kabel gemaakt, maakte niks uit. Uiteindelijk de UMU-01 eraf en modem rechtstreeks op AOP: 5dB down, 43dB SNR, 41dB up. Ik krijg het idee dat die UMU kapot is en op upstream en downstream 10dB signaalverlies teveel geeft. Gaan die dingen vaker spontaan kapot?
Ik had vorige week hetzelfde. Bij mij was de POA-01 kapot gegaan (TV gedeelte was nog goed). Nieuwe POA-01 erop (had ik nog liggen) en alles werkte weer OK. Ik vond het wel vreemd dat zo'n apparaat kapot kon gaan... was nog geen jaar oud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shaggie_NB schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 09:55:
[...]
Ik vond het wel vreemd dat zo'n apparaat kapot kon gaan... was nog geen jaar oud...
Tja, het is nooit te zeggen of iets na 1 dag of 100 jaar kapot gaat. Kan van alles zijn geweest, van een slechtere fabricage t/m een stroompiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opazo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 10:15
Vraagje mbt downloaden van nieuwsgroepen.
Ik gebruik cheapnews en heb een Ziggo Internet Complete met 250 Mbit down

heb de cheapnews legacy wat downloaden tot 25MB zou moeten ondersteunen; dit deed het ook tot ik denk eind mei vzv ik weet. hierna maximale snelheden van 16MB.
heb SABnzbd en GrabIt geprobeerd, maar zelfde resultaat.

Knijpt Ziggo de verbinding naar nieuwsgroepen sinds mei dat iemand weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 20:24
Opazo schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 10:56:
Vraagje mbt downloaden van nieuwsgroepen.

Knijpt Ziggo de verbinding naar nieuwsgroepen sinds mei dat iemand weet?
Nope, hier iemand met een 500-40 abbo met xsnews en eweka. Haal de volle bandbreedte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opazo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 10:15
Rinaldootje schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 11:03:
[...]

Nope, hier iemand met een 500-40 abbo met xsnews en eweka. Haal de volle bandbreedte
thanx, heb even een trial account bij een andere usenet provider aangemaakt en daar haal ik wel gewoon 25MB/s, ligt dus blijkbaar aan Cheapnews...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-06 13:48
Beste mensen, ik heb een ziggo connectbox recent ontvangen en heb geen ervaring ermee.
Ik vraag me af wat beter is, De connectbox gebruiken of deze in bridge mode zetten en een Netgear Hawk AC1900 gebruiken?
Hoor graag van jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb sinds vier maanden aan Arris Connectbox. Hij doet wat ie moet doen, ik heb er geen problemen mee. Hij staat niet in Bridge en dan heb ik IPv4 en IPv6 (Dual Stack). Als je hem in bridge zet en een eigen router gebruikt heb je alleen IPv4. Mijn advies is: probeer het eerst zonder eigen router. Bevalt het niet, dan kun je de Conectbox altijd nog in bridge laten zetten.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

_JGC_ schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 22:51:

Kan altijd stuk raken.

In de UMU zitten aantal passieve elementen. Dat dus in theorie allemaal fout kan gaan.
Het 10dB downstream demping is bij design trouwens.

De opbouw is namelijk ongeveer.
Diplexer die frequenties uitsplitst. Alle 5-65 MHz US signalen gaan richting modem poort.
(Daarom dat TV poort niet retour geschikt is).

Dan heb je je 80-860 MHz DS signaal. Daar zit een 1-10 aftak (ongelijke splitter) op.
1dB demping richting TV poort.
10dB demping richting modem poort.

Bij de modem poort wordt met een diplexer 5-65 en -10 dB 80-860 MHz gecombineerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Swordlord op 14-07-2019 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
Swordlord schreef op zondag 14 juli 2019 @ 09:13:
[...]

Kan altijd stuk raken.

In de UMU zitten aantal passieve elementen. Dat dus in theorie allemaal fout kan gaan.
Het 10dB downstream demping is bij design trouwens.

De opbouw is namelijk ongeveer.
Diplexer die frequenties uitsplitst. Alle 5-65 MHz US signalen gaan richting modem poort.
(Daarom dat TV poort niet retour geschikt is).

Dan heb je je 80-860 MHz DS signaal. Daar zit een 1-10 aftak (ongelijke splitter) op.
1dB demping richting TV poort.
10dB demping richting modem poort.

Bij de modem poort wordt met een diplexer 5-65 en -10 dB 80-860 MHz gecombineerd.
Die 10dB downstream wist ik, maar met de UMU ertussen zit er 20dB verlies op downstream en 10dB verlies op upstream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Roetzen schreef op zondag 14 juli 2019 @ 08:59:
Ik heb sinds vier maanden aan Arris Connectbox. Hij doet wat ie moet doen, ik heb er geen problemen mee. Hij staat niet in Bridge en dan heb ik IPv4 en IPv6 (Dual Stack). Als je hem in bridge zet en een eigen router gebruikt heb je alleen IPv4. Mijn advies is: probeer het eerst zonder eigen router. Bevalt het niet, dan kun je de Conectbox altijd nog in bridge laten zetten.
Die ipv4 is dan wel carrier grade NAT. Ik had daar met ipsec problemen mee, helpdesk gebeld en ding zou in bridge komen, maar in fZiggo moet die bridge instelling anders dan bij fUPC. Nu ipv4 routed zonder ipv6, maar werkt verder prima dus nog niks aan veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:35
xamirz schreef op zondag 14 juli 2019 @ 00:39:
Beste mensen, ik heb een ziggo connectbox recent ontvangen en heb geen ervaring ermee.
Ik vraag me af wat beter is, De connectbox gebruiken of deze in bridge mode zetten en een Netgear Hawk AC1900 gebruiken?
Hoor graag van jullie
Beter voor wat? WiFi signaal? Netwerk? Instellingen?
Je vraagt advies, maar we hebben geen idee waarvoor ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
_JGC_ schreef op zondag 14 juli 2019 @ 09:47:
[...]

Die ipv4 is dan wel carrier grade NAT.
Bij mij dus niet. Ik heb Full Dual Stack. Naar verluid kunnen de beide varianten vande Connect Box (Arris en Compal) allebei drie modes aan: IPv4 only, Ds-Lite en Full Dual Stack. Het beleid van Ziggo over wie wat krijgt is eufemistisch gezegd een beetje ondoorzichtig. Bestaande klanten in fZiggo schijnen allemaal Full Dual Stack te krijgen. In fUPC lijken nieuwe klanten Ds-Lite te krijgen. Maar voor wie problemen heeft met IPv4 achter CGNAT er is altijd de mogelijkheid om naar IPv4 only te gaan. (Al dan niet in bridge)
Martinusz schreef op zondag 14 juli 2019 @ 10:05:
[...]
Vandaar mijn advies om het eerst maar eens te proberen "as is". Dan blijven alle opties open..

[ Voor 13% gewijzigd door Roetzen op 14-07-2019 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
Martinusz schreef op zondag 14 juli 2019 @ 10:05:
[...]

Ze zeggen toch meestal dat isp modems in alles slechter zijn...
Maar inderdaad in de punten die jij noemt zou ik graag advies willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
Roetzen schreef op zondag 14 juli 2019 @ 10:48:

Vandaar mijn advies om het eerst maar eens te proberen "as is". Dan blijven alle opties open..
True. Ik denk dat ik dat ga doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
Ik moet toch eerlijk bekennen dat wij hier nu ongeveer 1,5 jaar de connectbox hebben en tot nu toe nog geen problemen hebben gehad met de WiFi.
Enige wat ik wel heb gedaan is op zolder een extra accesspoint weggezet.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:28
Hoor graag van jullie
Gewoon beide testen . Bij mij is de connectbox wifi sneller dan mijn ac asus router, Die ligt nu stof te happen in de kast,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xamirz schreef op zondag 14 juli 2019 @ 11:37:
[...]

Ze zeggen toch meestal dat isp modems in alles slechter zijn..
Slechte dan wat? Slechter dan een geavanceerde router van €500? Waarschijnlijk wel. Slechter dan een routertje van €17,99 van de AaCeeTion? Waarschijnlijk niet.

En wat is "beter" ? Ik ben niet van de "meer is beter" club. Een los decicated WiFi acces point met drie externe antennes heeft een groter bereik dan de WiFi van de Connect Box. Maar is dat in jouw situatie ook "beter"? Voor mij hoeft de WiFi niet de hele straat te bedienen. Als ik goed signaal heb op de plaatsten waar ik het wil gebruiken is het voor mij goed. Meer is niet altijd beter. De WiFi van de Connectbox voldoet aan mijn behoeften.

De router mogelijkheden van de ConnectBox zijn redelijk "basic", Een geavanceerde route heeft meer mogelijkheden. Maar ja, als je dat allemaal niet nodig hebt, dan is die geavanceerde router ook niet "beter". Het is maar net wat je noden en wensen zijn.

Ik hecht aan native IPv6. Dat heb ik met de ConnectBox. Met het modem in bridge en een eigen router heb ik dat niet. Voor mij is die externe router dus niet "beter". Maar dat is voor mij. Voor een ander kan het anders liggen.
.
Maar inderdaad in de punten die jij noemt zou ik graag advies willen.
Dan moet je eerst duidelijk maken wat je noden en wensen zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:21
Ik heb sinds gisteren ineens dat het internet wegvalt. Als ik in de meterkast kijk dan zie ik de ledje van de connectbox wisselende statussen weergeven:

- groen led en groene pijltjes
- witte led en groene pijltjes
- knipperende ledjes

Ik heb de connectbox sinds januari en nooit problemen gehad. Achter de connectbox hangt een netgear switch waar oa mijn unifi op aangesloten is. Niets veranderd aan de settings ed de afgelopen weken. De buren hebben nergens last van.

Ik heb al meerdere keren de stekker eruit gehaald maar dat is niet de oplossing. Gisteravond bleven de ledjes op groen staan en zijn we gaan slapen. Vanmorgen hadden we weer internet. Na een tijdje ineens weer niet en brandje het ledje wit met groene pijltjes. Even buiten de deur geweest en nu wel weer internet.. internet is altijd stabiel geweest sinds we hier wonen.

Gisteravond Ziggo gebeld en die konden de connectbox niet uitlezen en wilde wel een nieuwe kabel afsturen 8)7 Direct maar opgehangen.

We wonen in een nieuwbouw woning welke in januari is opgeleverd dus qua aansluitingen is alles gloednieuw (en heeft het dus ook altijd goed gedaan). Herkend iemand dit? En heeft diegene wellicht een oplossing waar ik nog niet aangebracht heb? Anders ga ik vragen of ze een monteur willen langssturen... :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:07
saharoen schreef op zondag 14 juli 2019 @ 11:42:
[...]

Gewoon beide testen . Bij mij is de connectbox wifi sneller dan mijn ac asus router, Die ligt nu stof te happen in de kast,
Had je alles wel goed ingesteld dan? Want wij hebben ook een ASUS en deze werkt vele malen beter dan de Arris Connectbox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
harm12nl schreef op zondag 14 juli 2019 @ 13:43:
Ik heb sinds gisteren ineens dat het internet wegvalt. Als ik in de meterkast kijk dan zie ik de ledje van de connectbox wisselende statussen weergeven:

- knipperende ledjes

Ik heb de connectbox sinds januari en nooit problemen gehad. Achter de connectbox hangt een netgear switch waar oa mijn unifi op aangesloten is. Niets veranderd aan de settings ed de afgelopen weken. De buren hebben nergens last van.

Ik heb al meerdere keren de stekker eruit gehaald maar dat is niet de oplossing. Gisteravond bleven de ledjes op groen staan en zijn we gaan slapen. Vanmorgen hadden we weer internet. Na een tijdje ineens weer niet en brandje het ledje wit met groene pijltjes. Even buiten de deur geweest en nu wel weer internet.. internet is altijd stabiel geweest sinds we hier wonen.

Gisteravond Ziggo gebeld en die konden de connectbox niet uitlezen en wilde wel een nieuwe kabel afsturen 8)7 Direct maar opgehangen.

We wonen in een nieuwbouw woning welke in januari is opgeleverd dus qua aansluitingen is alles gloednieuw (en heeft het dus ook altijd goed gedaan). Herkend iemand dit? En heeft diegene wellicht een oplossing waar ik nog niet aangebracht heb? Anders ga ik vragen of ze een monteur willen langssturen... :)
Om even mij zelf alweer te quoten; helaas weer internet uitval. Gelijk Ziggo gebeld en contact met een kundige medewerker gehad (Bas). Aantal opties doorlopen en uiteindelijk de vraag of ik hem ook al een keer gereset had ( :F Had ik zelf natuurlijk ook kunnen bedenken, maar nooit bij stilgestaan :F ). Dit gedaan en het lijkt voor nu opgelost.

Excuus voor het vervuilen van het topic maar wellicht heeft iemand er in de toekomst nog iets aan d:)b

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 08:34

Solid Seal

3D Printer N00b

Hallo Tweakers,

PROBLEEM
Hier een probleem met Ziggo wat ik al een poos heb maar niet logisch vind .

Ik heb een Horizon XL en boven een Horizon Mini verbonden met een Cat5(rede is dat met coax ik vaak geen signaal heb)

De XL zit in een actieve COAX versterker met de rede als ie er niet tussen zit dan heb ik geen TLC en FOX.

Nu 15 minuten geleden was ik League of Legends aan het spelen en klapt mijn internet (en telefoon) eruit. TV deed het nog wel.

Kabels gechecked .. uit en aan gezet..
Vriendin vraagt 'haal versterker eruit. '

Gedaan .. nu werkt het wel. Maar zoals verwacht geen TLC en FOX.

Kan de versterker gaar zijn ? of doet Ziggo iets geks met het binnenkomende signaal ?
Laatste keer dat dit gebeurde (dat wij het meemaakte) is al een paar maanden geleden(28 feb) . Ook versteker eruit gehaald)

De Horizon zit met een originele COAX van Ziggo . Heb via Twitter toen in Feb al contact met hun gehad en die vertelde mij dat ik de CAI moest vervangen. Als die gaar zou zijn, net als de versterker, dan zou ik dit probleem dagelijks moeten hebben lijkt mij. En wat ik vaag vind is dat zonder versterker ALLEEN TLC en FOX het niet doen (of ik er nou wel of niet naar kijk ik betaal voor die meuk)

VRAAG

Kan je met die Ziggo Next ook op een andere TV kijken ? of moet je dan simpelweg een 2e Next hebben ?
Ik heb namelijk meer het idee dat de Horizon gaar is, al zegt Ziggo dat die prima is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik kon sinds het aansluiten van mijn Next box geen interactieve TV meer kijken. Geen uitzending gemist, geen on demand, nada.

Na wat onderzoek kom ik er achter dat de Next box zonder één keer contact gemaakt te hebben met go.microsoft.com interactieve TV niet toestaat, dan krijg je foutmelding CS2318. Dit domein is een van degenen die wordt afgevangen door mijn PiHole. Problem solved, maar ik heb geen idee waarom de Next box dit zo graag wil. Iemand hier een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door FirePuma142 op 14-07-2019 21:58 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:38
Solid Seal schreef op zondag 14 juli 2019 @ 21:15:
Hallo Tweakers,

PROBLEEM
Hier een probleem met Ziggo wat ik al een poos heb maar niet logisch vind .

Ik heb een Horizon XL en boven een Horizon Mini verbonden met een Cat5(rede is dat met coax ik vaak geen signaal heb)

De XL zit in een actieve COAX versterker met de rede als ie er niet tussen zit dan heb ik geen TLC en FOX.

Nu 15 minuten geleden was ik League of Legends aan het spelen en klapt mijn internet (en telefoon) eruit. TV deed het nog wel.

Kabels gechecked .. uit en aan gezet..
Vriendin vraagt 'haal versterker eruit. '

Gedaan .. nu werkt het wel. Maar zoals verwacht geen TLC en FOX.

Kan de versterker gaar zijn ? of doet Ziggo iets geks met het binnenkomende signaal ?
Laatste keer dat dit gebeurde (dat wij het meemaakte) is al een paar maanden geleden(28 feb) . Ook versteker eruit gehaald)

De Horizon zit met een originele COAX van Ziggo . Heb via Twitter toen in Feb al contact met hun gehad en die vertelde mij dat ik de CAI moest vervangen. Als die gaar zou zijn, net als de versterker, dan zou ik dit probleem dagelijks moeten hebben lijkt mij. En wat ik vaag vind is dat zonder versterker ALLEEN TLC en FOX het niet doen (of ik er nou wel of niet naar kijk ik betaal voor die meuk)

VRAAG

Kan je met die Ziggo Next ook op een andere TV kijken ? of moet je dan simpelweg een 2e Next hebben ?
Ik heb namelijk meer het idee dat de Horizon gaar is, al zegt Ziggo dat die prima is.
De next heeft zowel coax als utp nodig. Sowieso levert ziggo vooralsnog geen tweede next uit.

Zou echter eerst even naar de bron gaan kijken. Hoeveel meter coax zit er tussen je abonnee overname punt (waar de groene kabel binnen komt) en je mediabox? Als dit de maximale standaard lengte is van een coax kabel die ziggo verstuurd (max 5 meter) en je hebt zonder versterker geen tlc/fox lijkt er überhaupt iets mis te zijn met het signaal wat van ziggo binnenkomt.. dus zou dat sowieso aankaarten en vragen om een monteur te sturen

daarnaast klinkt het alsof je je mediabox als modem gebruikt ook, zou persoonlijk ook ziggo vragen om een apart modem.. zeker als de rataplan achter een versterker zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 09:36

- knipperende ledjes

@harm12nl sinds gisteren hiero precies hetzelfde, zodra er via een loop back verbinding gemaakt wordt met mijn Synology NAS vanuit DS file reboot de modem.

Op de modem een factory reset uitgevoerd, geen resultaat 😠.

Weet iemand of Ziggo toevallig recent nieuwe firmware heeft uitgebracht voor de Ziggo Connect box aka modem?

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Mijn wifi hapert sinds kort voortdurend op mijn connectbox. Ping tijden lopen op en ik krijg time-outs. Verbinding via kabel blijft wel stabiel. Ik dacht eerst aan interferentie van andere wifi signalen, ik woon in een appartement. Als ik met een tool het wifi spectrum bekijk is dat redelijk clean en het gebeurt ook op kanalen waar niemand anders zit. Iemand een idee?
64 bytes from 52.85.255.75: icmp_seq=421 ttl=239 time=16.356 ms
64 bytes from 52.85.255.75: icmp_seq=422 ttl=239 time=12.349 ms
64 bytes from 52.85.255.75: icmp_seq=423 ttl=239 time=14.432 ms
64 bytes from 52.85.255.75: icmp_seq=424 ttl=239 time=165.567 ms
64 bytes from 52.85.255.75: icmp_seq=425 ttl=239 time=382.148 ms
Request timeout for icmp_seq 426
Request timeout for icmp_seq 427
Request timeout for icmp_seq 428
Request timeout for icmp_seq 429
Request timeout for icmp_seq 430
Request timeout for icmp_seq 431
Request timeout for icmp_seq 432
Request timeout for icmp_seq 433
Request timeout for icmp_seq 434
Request timeout for icmp_seq 435
Request timeout for icmp_seq 436
64 bytes from 52.85.255.75: icmp_seq=433 ttl=239 time=4618.848 ms
64 bytes from 52.85.255.75: icmp_seq=434 ttl=239 time=3720.836 ms
64 bytes from 52.85.255.75: icmp_seq=435 ttl=239 time=2792.724 ms
64 bytes from 52.85.255.75: icmp_seq=436 ttl=239 time=1843.527 ms
64 bytes from 52.85.255.75: icmp_seq=437 ttl=239 time=840.439 ms
64 bytes from 52.85.255.75: icmp_seq=438 ttl=239 time=17.403 ms

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
MrBreaker schreef op zondag 14 juli 2019 @ 23:02:
[...]

@harm12nl sinds gisteren hiero precies hetzelfde, zodra er via een loop back verbinding gemaakt wordt met mijn Synology NAS vanuit DS file reboot de modem.

Op de modem een factory reset uitgevoerd, geen resultaat 😠.

Weet iemand of Ziggo toevallig recent nieuwe firmware heeft uitgebracht voor de Ziggo Connect box aka modem?
Ik ben er ook nog niet vanaf helaas. Ziggo weer gesproken en deze man kon precies zien wanneer ik wel en geen internet had (kwam overeen). Hij is bang dat het aan de kabel tussen het huis en de grijze kast buiten ligt. Wellicht een kabel die open ligt en door het slechte weer van de laatste tijd nu last heeft.

Ik vind het maar vreemd, hele verdere avond geen last gehad. Sowieso is het alleen internet. Tv kijken via de Next geeft geen problemen behalve terugkijken en opnames (internet). Gaat dit niet door dezelfde kabel?

Komt woensdag een monteur...

@MrBreaker bijzonder dat jij het ook hebt en dat het gisteren ook is begonnen. Heb overigens ook een Synology staan...

Edit 1: wat houd ‘loopback’ verbinding in? :)

Edit 2: schiet mij nav jouw bericht wel te binne dat Synology de DSM 6.2.2-24922 update heeft uitgebracht van vrijdag op zaterdag.. zal daar het probleem zitten....???? :?

[ Voor 13% gewijzigd door hk12nl op 14-07-2019 23:34 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
harm12nl schreef op zondag 14 juli 2019 @ 23:20:
[...]

Ik ben er ook nog niet vanaf helaas. Ziggo weer gesproken en deze man kon precies zien wanneer ik wel en geen internet had (kwam overeen). Hij is bang dat het aan de kabel tussen het huis en de grijze kast buiten ligt. Wellicht een kabel die open ligt en door het slechte weer van de laatste tijd nu last heeft.

Ik vind het maar vreemd, hele verdere avond geen last gehad. Sowieso is het alleen internet. Tv kijken via de Next geeft geen problemen behalve terugkijken en opnames (internet). Gaat dit niet door dezelfde kabel?

Komt woensdag een monteur...

@MrBreaker bijzonder dat jij het ook hebt en dat het gisteren ook is begonnen. Heb overigens ook een Synology staan...

Edit 1: wat houd ‘loopback’ verbinding in? :)

Edit 2: schiet mij nav jouw bericht wel te binne dat Synology de DSM 6.2.2-24922 update heeft uitgebracht van vrijdag op zaterdag.. zal daar het probleem zitten....???? :?
@harm12nl
Loopback = verbinding maken met mijn NAS op externe (DNS) naam. Met andere woorden dan ipv mijn Nas intern te benaderen op lokaal ip adres wordt de verbinding tot stand ge bracht via mijn wan adres van de modem.

Daarbij is het probleem 100 procent reproduceerbaar. Verbinding vanaf Android phone met DS file op intern ip adres geen probleem, op wan adres = reboot modem.

Overigens idd de laatste update van Syno op mijn NAS (en) staan DS218play en DS116.

Overigens heb ik ook een Ubiquity AC in mijn config zitten, lijkt ook een overeenkomst te zijn.

Laat me even weten wat woensdag de uitkomst is van het bezoek van de monteur.

You may enlighten me!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
MrBreaker schreef op maandag 15 juli 2019 @ 08:19:
[...]

@harm12nl
Loopback = verbinding maken met mijn NAS op externe (DNS) naam. Met andere woorden dan ipv mijn Nas intern te benaderen op lokaal ip adres wordt de verbinding tot stand ge bracht via mijn wan adres van de modem.

Daarbij is het probleem 100 procent reproduceerbaar. Verbinding vanaf Android phone met DS file op intern ip adres geen probleem, op wan adres = reboot modem.

Overigens idd de laatste update van Syno op mijn NAS (en) staan DS218play en DS116.

Overigens heb ik ook een Ubiquity AC in mijn config zitten, lijkt ook een overeenkomst te zijn.

Laat me even weten wat woensdag de uitkomst is van het bezoek van de monteur.
Thx. Zo benader ik ook mijn nas. Wist niet dat t zo genoemd werd :)

Ben net gebeld door ziggo. Ze constateren toch dat er ca 300 mensen hier in de buurt zijn die pieken en dalen hebben met hun modem. Dus het moet in de grijze kast buiten zitten of in een kabel daar. Ze gaan er direct mee aan de slag. Monteursafspraak is dan ook afgezegd. Ze verwachten het binnen 2 dagen opgelost te hebben.

Toevallig in dezelfde regio woonachtig? Regio West Friesland? :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
harm12nl schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:56:
[...]

Thx. Zo benader ik ook mijn nas. Wist niet dat t zo genoemd werd :)

Ben net gebeld door ziggo. Ze constateren toch dat er ca 300 mensen hier in de buurt zijn die pieken en dalen hebben met hun modem. Dus het moet in de grijze kast buiten zitten of in een kabel daar. Ze gaan er direct mee aan de slag. Monteursafspraak is dan ook afgezegd. Ze verwachten het binnen 2 dagen opgelost te hebben.

Toevallig in dezelfde regio woonachtig? Regio West Friesland? :)
@harm12nl Thanx voor de feedback!
Ik woon niet in dezelfde regio... Ik woon in Zuid Holland.

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
HEY_DUDE schreef op zondag 14 juli 2019 @ 23:18:
Mijn wifi hapert sinds kort voortdurend op mijn connectbox. Ping tijden lopen op en ik krijg time-outs. Verbinding via kabel blijft wel stabiel. Ik dacht eerst aan interferentie van andere wifi signalen, ik woon in een appartement. Als ik met een tool het wifi spectrum bekijk is dat redelijk clean en het gebeurt ook op kanalen waar niemand anders zit. Iemand een idee?
Is dit op 5GHz of op 2.4 GHz? En speelt dit bij meerdere apparaten?

Bij 2.4 GHz kan het interferentie zijn (bijvoorbeeld een magnetron). Bij 5 GHz kan het een kanaal-wissel zijn doordat het AP het signaal van een radar opvangt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
ANdrode schreef op maandag 15 juli 2019 @ 20:16:
[...]

Is dit op 5GHz of op 2.4 GHz? En speelt dit bij meerdere apparaten?

Bij 2.4 GHz kan het interferentie zijn (bijvoorbeeld een magnetron). Bij 5 GHz kan het een kanaal-wissel zijn doordat het AP het signaal van een radar opvangt.
5GHz en heb geen interferentie met andere netwerken. Spectrum bekeken met inssider. Kanaal staat vast op een laag kanaal en is geen DFS kanaal. Radar kan het dan volgensmij niet zijn. Ben nog aan het testen op meerdere apparaten.

Zag vandaag wel een enorm Marine schip liggen in de Maas in Rotterdam op 500-1000 meter afstand.

Edit: Het is dus alleen op mijn macbook en gebeurt wanneer ik veel bandbreedte gebruik. Een groot bestand over wifi downloaden naar mijn laptop levert time outs op. Een flinke video stream ook. Dat zou toch niet mogen? Misschien ligt het toch aan mijn laptop (2016 Mac Pro).

[ Voor 16% gewijzigd door HEY_DUDE op 15-07-2019 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AchtungYall
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:27
Ik moet binnenkort verplicht overstappen naar Ziggo aangezien die de enige zijn die een beetje snelheid kunnen leveren op mijn nieuwe adres.

Nu ga ik voor het start TV pakket, had graag een Next box gehad maar kijk te weinig tv voor dat pakket. En het 250 mbps internet pakket. + Fox Sports eredivisie (Tering wat duur bij Ziggo)

Iemand nog tips om het iets goedkoper te krijgen?? (Klantenservice, Mediamarkt?)

Ook heb ik vernomen dat er in augustus nieuwe aanbiedingen komen, op het moment hebben ze de eerste 6 maanden voor 40 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AchtungYall schreef op maandag 15 juli 2019 @ 21:28:

Iemand nog tips om het iets goedkoper te krijgen?? (Klantenservice, Mediamarkt?)
Via de site en klantenservice krijg je de dan geldende actie waarmee ze adverteren, via https://www.cashbackxl.nl/webshops/ziggo kun je daar nog wat bij plussen aan voordeel.

Anders kun je idd ook naar de mediamarkt gaan en kijken wat je daaruit kunt halen. Al vermoed ik dat je dan geen korting krijgt maar mediamarktbonnen (en die moet je maar net kunnen gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Ik moet binnenkort verplicht overstappen naar Ziggo aangezien die de enige zijn die een beetje snelheid kunnen leveren op mijn nieuwe adres.

Nu ga ik voor het start TV pakket, had graag een Next box gehad maar kijk te weinig tv voor dat pakket. En het 250 mbps internet pakket. + Fox Sports eredivisie (Tering wat duur bij Ziggo)
FOX Sports is inderdaad duur! ik zou gewoon even bellen, vaak geven ze dan bijvoorbeeld 3 of 6 maanden gratis een zenderpakket ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 16:37
Ik zit binnenkort in hetzelfde schuitje, maar ik ga die reden in geen geval noemen. De kans op extra korting lijkt me te verdwijnen als ze weten dat je toch geen redelijk alternatief op je nieuwe adres hebt, dan kunnen ze vragen wat ze willen. Met een beetje pech merken ze dat snel genoeg zodra ze je nieuwe postcode inkloppen. Of zouden ze dat niet kunnen zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
grun93 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:42:
[...]

Ik zit binnenkort in hetzelfde schuitje, maar ik ga die reden in geen geval noemen. De kans op extra korting lijkt me te verdwijnen als ze weten dat je toch geen redelijk alternatief op je nieuwe adres hebt, dan kunnen ze vragen wat ze willen. Met een beetje pech merken ze dat snel genoeg zodra ze je nieuwe postcode inkloppen. Of zouden ze dat niet kunnen zien?
Bij Ziggo zijn ze echt niet met dat soort tientjes-werk bezig hoor. De korting krijg je altijd. Ook als bestaande klant kan je 1x per jaar, elk jaar opnieuw, gewoon de nieuwe kortingen krijgen die gelden voor nieuwe klanten als je weer een jaar bijtekend.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 16-07-2019 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
MrBreaker schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:22:
[...]

@harm12nl Thanx voor de feedback!
Ik woon niet in dezelfde regio... Ik woon in Zuid Holland.
Inmiddels de problemen al opgelost bij je? Bij ons zijn er vandaag geen gekke dingen meer gebeurd en doet alles het weer als vanouds..

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBreaker
harm12nl schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 23:27:
[...]

Inmiddels de problemen al opgelost bij je? Bij ons zijn er vandaag geen gekke dingen meer gebeurd en doet alles het weer als vanouds..
@harm12nl
Hier werkt ook alles weer zonder problemen, en Ziggo heeft ook niks gedaan. Althans volgens hun website is er geen storing geweest... Toch vreemd!

You may enlighten me!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:40
xamirz schreef op zondag 14 juli 2019 @ 00:39:
Hoor graag van jullie
Het is een misverstand dat je moet bridgen om een extra wifi router aan te sluiten. Het volstaat om de night hawk te benaderen via de normale LAN poorten (dus niet WAN), vast ip te geven, dhcp uit te schakelen en klaar is kees.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AchtungYall
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:27
jongetje schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:45:
[...]

Via de site en klantenservice krijg je de dan geldende actie waarmee ze adverteren, via https://www.cashbackxl.nl/webshops/ziggo kun je daar nog wat bij plussen aan voordeel.

Anders kun je idd ook naar de mediamarkt gaan en kijken wat je daaruit kunt halen. Al vermoed ik dat je dan geen korting krijgt maar mediamarktbonnen (en die moet je maar net kunnen gebruiken).
Thanks, de cashback heeft me toch weer wat opgeleverd, als het uitbetaald wordt tenminste hahah.

Ben er wel achter gekomen dat Ziggo met cookies werkt, tijdens het bestellen was mijn prijs ineens hoger... Uiteindelijk ging hij weer omlaag na de cookies te verwijderen.. Heel vies ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
AchtungYall schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:44:
[...]

Thanks, de cashback heeft me toch weer wat opgeleverd, als het uitbetaald wordt tenminste hahah.

Ben er wel achter gekomen dat Ziggo met cookies werkt, tijdens het bestellen was mijn prijs ineens hoger... Uiteindelijk ging hij weer omlaag na de cookies te verwijderen.. Heel vies ;w
Zonder cookies werkt je cashback niet :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Laatst online: 14-09 00:27

TRaSH

koffie ?

veel sites werken niet of voor de helft met cookies.
als je dat nog steeds niet weet 8)7

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AchtungYall schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:44:
[...]

Wat is daar vies aan? Met cookies wordt bijvoorbeeld opgeslagen of je eerder hebt aangegeven al klant te zijn of bepaalde producten al te hebben. Het heeft verder geen invloed op de daadwerkelijke prijs die je uiteindelijk betaalt. Alleen toont het dan de juiste prijs. Of dat de slimste manier is om dat te doen valt over te discussiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
Hier ook vreemde problemen met de ConnectBox. Twee voorbeelden:

Loopback: Bij openen "Log Viewer" van Home Assistant via wan IP adres gaat de ping (bekabeld) naar mijn Connectbox als volgt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Reply from 192.168.xx.1: bytes=32 time=1ms TTL=64
Reply from 192.168.xx.1: bytes=32 time=325ms TTL=64
Reply from 192.168.xx.1: bytes=32 time=219ms TTL=64
Reply from 192.168.xx.1: bytes=32 time=354ms TTL=64
Reply from 192.168.xx.1: bytes=32 time=348ms TTL=64
Reply from 192.168.xx.1: bytes=32 time=244ms TTL=64

Parallel verloopt deze ping:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=8ms TTL=55
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=9ms TTL=55
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=11ms TTL=55
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=13ms TTL=55

Belasting: als mijn zoon aan het spelen is op PS4 (FortNite, bekabeld) is de WiFi op mijn Android (Galaxy A8 ) smartphone onbruikbaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Taigu op 17-07-2019 20:26 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FPSUsername
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-08 13:18
Dennisdn schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 13:43:
[...]

Bij Ziggo zijn ze echt niet met dat soort tientjes-werk bezig hoor. De korting krijg je altijd. Ook als bestaande klant kan je 1x per jaar, elk jaar opnieuw, gewoon de nieuwe kortingen krijgen die gelden voor nieuwe klanten als je weer een jaar bijtekend.
Waar heb je dit vandaan? Ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
FPSUsername schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:56:
[...]

Waar heb je dit vandaan? Ben wel benieuwd.
Het staat vast nergens officieel, maar is al jaren een publiek geheim. Was bij UPC al zo. Lees de reacties maar onder alle Ziggo-nieuwsberichten hier op Tweakers.

Nog simpeler: in dit topic wat bladzijdes teruglezen, dan heb je zo tientallen ervaringen van mede-tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FPSUsername
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-08 13:18
HEY_DUDE schreef op zondag 14 juli 2019 @ 23:18:

[...]
Sinds een maand of twee ervaar ik hetzelfde. Lag het aan mijn nieuwe intel AC9260 netwerk kaart (waarvan intel nogsteeds onstabiele drivers voor heeft), het spel dat ik speel, de nieuwe mediabox next (aangesloten via LAN)?

Mijn snelheid piekte op de 180/200 en daalde naar de 100. Reset gedaan op de modem, werkte helaas niet. Uiteindelijk heeft ziggo een reset vanuit hun kant gedaan, ik krijg de 250mbps weer gelukkig, maar de hoge ping spikes gaan maar niet weg. Die puma 6 chip is ook niet de beste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:26
Ziggo en Jumbo hebben weer een actie voor nieuwe en bestaande leden: link

Wanneer je als nieuwe klant een Ziggo Alles-in-1 pakket afsluit via Jumbo of Smulweb ontvang jij:
  • De eerste 3 maanden het Ziggo Alles-in-1 Start pakket voor 39,95 i.p.v. 49,50
  • De eerste 6 maanden het Ziggo Alles-in-1 Complete pakket voor 49,50 i.p.v. 64,50
  • De eerste 6 maanden het Ziggo Alles-in-1 Max pakket voor 49,50 i.p.v. 84,50
Welkomstgeschenk t.w.v. EUR 100 boodschappentegoed bij Jumbo Dit tegoed is geldig in de Jumbo filialen m.u.v. online bestellingen.

12 maanden Ziggo Sport Totaal of Movies & series XL t.w.v. € 179,- cadeau

Wanneer je als bestaande Ziggo-klant je internetabonnement upgrade naar Complete of Max via Jumbo of Smulweb ontvang jij:

Welkomstgeschenk t.w.v. EUR 50 boodschappentegoed bij Jumbo, dit tegoed is geldig in de Jumbo filialen m.u.v. online bestellingen

Ik zit nu bij NLEx maar ben nu toch wel heel erg aan het twijfelen om over te stappen. Best een mooie prijs en 12 maanden Ziggo Sport Totaal of Movies & series XL cadeau is zeker niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:49
Hier nu ook slechte verbinding met internet. 6651.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:35
hier ook 1312 hoge ping / internet traag
connect box al gereset,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
En is bekend bij Ziggo. Wordt aan gewerkt.

Wel vreemd dat mijn Mi9 geen enkele verbinding krijgt met internet terwijl mijn oude Oneplus 3 nergens last van lijkt te hebben.

[ Voor 61% gewijzigd door coob op 18-07-2019 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisH
Mogelijk internet problemen
actief
Sinds: Donderdag 18-07 om 08:52
Wat is er aan de hand?
Op dit moment zijn er problemen met het maken van verbinding via internet. We werken hard aan het oplossen van de storing. Zodra we meer informatie hebben doen we daar mededelingen over. Excuses voor het ongemak.

Wanneer is het opgelost?
Nog niet bekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coob schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:42:
En is bekend bij Ziggo. Wordt aan gewerkt.

Wel vreemd dat mijn Mi9 geen enkele verbinding krijgt met internet terwijl mijn oude Oneplus 3 nergens last van lijkt te hebben.
DNS is van slag, netwerkadapter instellen op ip: 8.8.4.4 en 8.8.8.8 verhielp het probleem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:51:
[...]

DNS is van slag, netwerkadapter instellen op ip: 8.8.4.4 en 8.8.8.8 verhielp het probleem hier.
Dat doe je in de router? of in het modem van Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
coob schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:53:
[...]

Netwerkadapter, dat suggereert de netwerkinstellingen op je device (laptop, tablet, phone, etc.).
In modem Ziggo kun je sowieso geen DNS aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
meesje schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:55:
[...]

Netwerkadapter, dat suggereert de netwerkinstellingen op je device (laptop, tablet, phone, etc.).
In modem Ziggo kun je sowieso geen DNS aanpassen.
Even uitzoeken hoe dat werkt. ben daar niet zo'n ster in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

coob schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:53:
[...]

Netwerkinstellingen -> adapteropties wijzigen -> adapter selecteren -> rechter muisknop -> eigenschappen -> internet protocol ipv4 -> eigenschappen -> de volgende dns serveradressen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:58:
[...]

Netwerkinstellingen -> adapteropties wijzigen -> adapter selecteren -> rechter muisknop -> eigenschappen -> internet protocol ipv4 -> eigenschappen -> de volgende dns serveradressen gebruiken.
En in android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee, iemand anders misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coob
Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:04:
[...]

Geen idee, iemand anders misschien?
1. Ga naar Instellingen--> WiFi.

2. Selecteer het netwerk waar je mee verbonden bent door dit lang in te drukken.

3. Kies voor 'Netwerkinstellingen beheren'.

4. Tik op 'Geavanceerde opties weergeven'.

5. Klik op DHCP en wijzig dit naar 'Statisch'.

6. Zoek naar DNS 1 en 2 en vul hier in het eerste vakje 8.8.8.8 in en in het tweede veld 8.8.4.4.

Alternatief kan er ook gekozen worden voor OpenNIC met IPadres: 62.141.38.230 of 192.71.249.249

Bij Miui net iets andere instellingen maar komt overeen.
Alleen stond die bij mij al op 8.8.8.8. en 8.8.4.4.

Staat al ingevuld in miui maar je moet bovenin het scherm nog op opslaan drukken. Anders staan de instellingen nog op DHCP.

[ Voor 24% gewijzigd door coob op 18-07-2019 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisH
ziggo internet werkt weer normaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
sdk1985 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:26:
[...]

Het is een misverstand dat je moet bridgen om een extra wifi router aan te sluiten. Het volstaat om de night hawk te benaderen via de normale LAN poorten (dus niet WAN), vast ip te geven, dhcp uit te schakelen en klaar is kees.
Bedankt voor je tip. Ik heb moeite om de DHCP page op de connectbox te benaderen. Loopt steeds vast.
Ik heb voor nu de connectbox op bridge mode gezet en gebruik de ac1900 als router. Ga voorlopig zo aantal weken testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
xamirz schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:46:
[...]

Bedankt voor je tip. Ik heb moeite om de DHCP page op de connectbox te benaderen. Loopt steeds vast.
Ik heb voor nu de connectbox op bridge mode gezet en gebruik de ac1900 als router. Ga voorlopig zo aantal weken testen.
Ik had het over dhcp op de nighthawk uitschakelen. Er is zelfs een AP modus waarbij dat vanzelf gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
sdk1985 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:58:
[...]

Ik had het over dhcp op de nighthawk uitschakelen. Er is zelfs een AP modus waarbij dat vanzelf gebeurd.
Ik heb begrepen wat jij bedoelde. Maar wat ik gedaan had heb ik vorige week al gedaan. Dus ik test hem zo even. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Laatst online: 15:47
Storing sinds 07.00 vanochtend is weer voorbij. Waar kan ik me aanmelden voor een compensatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:26
ShininNL schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:20:
Storing sinds 07.00 vanochtend is weer voorbij. Waar kan ik me aanmelden voor een compensatie?
Als de storing vanochtend om 7 uur begon nergens.
Je hebt recht op compensatie (1/30 deel van je abonnementskosten per 24 uur) als een storing langer dan 12 uur duurt.

https://www.rijksoverheid...ternet-televisie-telefoon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
ShininNL schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:20:
Zoals hierboven gemeld, dat kan niet. Bovendien, waar praten we over. Stel je betaald 50 euro per maand (Internet complete), dan zou je met een storing van 5 uur recht hebben op: 50 euro * (5 uur storing / 744 uur per maand) = 34 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:26
Cpt.Morgan schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 14:12:
[...]

Zoals hierboven gemeld, dat kan niet. Bovendien, waar praten we over. Stel je betaald 50 euro per maand (Internet complete), dan zou je met een storing van 5 uur recht hebben op: 50 euro * (5 uur storing / 744 uur per maand) = 34 cent.
Daar heb je dus geen recht op, als de storing maar 5 uur duurde :)
Ah stel, als, mits, maar, tenzij :P

[ Voor 4% gewijzigd door Dennis-L op 18-07-2019 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
Taigu schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:23:
Hier ook vreemde problemen met de ConnectBox. Twee voorbeelden:

Loopback: Bij openen "Log Viewer" van Home Assistant via wan IP adres gaat de ping (bekabeld) naar mijn Connectbox als volgt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Reply from 192.168.xx.1: bytes=32 time=325ms TTL=64
Reply from 192.168.xx.1: bytes=32 time=219ms TTL=64
Reply from 192.168.xx.1: bytes=32 time=354ms TTL=64
Reply from 192.168.xx.1: bytes=32 time=348ms TTL=64
Reply from 192.168.xx.1: bytes=32 time=244ms TTL=64

Parallel verloopt deze ping:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=9ms TTL=55
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=11ms TTL=55
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=13ms TTL=55

Belasting: als mijn zoon aan het spelen is op PS4 (FortNite, bekabeld) is de WiFi op mijn Android (Galaxy A8 ) smartphone onbruikbaar.
@Taigu Da's wel opvallend, ik heb ook het vermoeden dat de Ziggo connectbox niet al te best overweg kan met veel (gelijktijdige) connecties. Hiero zitten ook vaak twee van die gasten gelijktijdig op Xbox live te gamen, en dat maakt in ieder geval de verbinding er niet beter op... Zal eens uitgebreid gaan testen.

You may enlighten me!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 19:36
Wat een hopeloze toko is dit toch.

Al dagenlang problemen met ziggogo, buffering, crashes, opnieuw starten, nee je mag niet vooruit spoelen, ja, je moet alles opnieuw kijken... bellen met de helpdesk, dan neemt U het toch op? Oh, de horizon box werkt niet, ja inderdaad, U moet wel betalen voor die nieuwe box, we gaan het probleem uitzoeken en bellen u terug, maar nee dat doen we toch niet, oh, U wacht al weer een week op een reactie?

Zucht. Goddank zit het jaar er alweer op, ditchen deze club.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:59
Wat is er in vredesnaam met ziggo aan de hand?

Afgelopen zondag kanaal 14 voor F1 kom ik erachter dat alleen dat kanaal vreselijk stoort.

Sinds vandaag 22:00 liggen bijna alle zenders eruit behalve Nederland 1 2 3 en kanaal 14 maar dat kanaal stoort nog steeds.

En dat vreselijk hopeloos ding dat ze mediabox noemen maakt sinds deze week in standby zelfs een opstijgend geluid.

Ben nu 1 jaar lid van deze baggerzooi vanwege een verhuizing waardoor er geen andere keuze is behalve ziggo maar wat mis ik KPN zeg...

[ Voor 16% gewijzigd door schumi1986 op 18-07-2019 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi1986 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 23:54:

Afgelopen zondag kanaal 14 voor F1 kom ik erachter dat alleen dat kanaal vreselijk stoort.

Sinds vandaag 22:00 liggen bijna alle zenders eruit behalve Nederland 1 2 3 en kanaal 14 maar dat kanaal stoort nog steeds.

En dat vreselijk hopeloos ding dat ze mediabox noemen maakt sinds deze week in standby zelfs een opstijgend geluid.

Ben nu 1 jaar lid van deze baggerzooi vanwege een verhuizing waardoor er geen andere keuze is behalve ziggo maar wat mis ik KPN zeg...
ja want kpn is zo veel beter ..... 8)7 mijn broer heeft niks anders dan gezeik met kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:14
schumi1986 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 23:54:

Mijn tip: Niet zeuren op een forum maar neem contact op met Ziggo. Het is overduidelijk dat er iets niet goed gaat in het signaal dan. Als je zeker weet dat het niet in de binnenhuisbekabeling zit dan vraag je of ze een storingsmonteur willen inplannen, twijfel je of er binnenhuis nog iets te verbeteren is dan doe je dat eerst.

Niks doen en klagen lost niks op, ook bij KPN zal het per adres verschillen of je wel of geen problemen ervaart ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Wellicht dat jullie een idee hebben :)
Laatste tijd last van digitale storing op de NPO zenders en Ziggo Sport
NPO zit bij mij op frequentie 444 MHz en Ziggo Sport op 466MHz.

Even de situatie geschetst.
AOP waar het signaal binnenkomt zit in de meterkast van daaruit heb ik 20 meter kabel lopen naar mijn woonkamer.
Connector in de meterkast is een Hischmann
Wat er in de woonkamer zit aan AOP weet ik niet, maar vandaar gaat er dmv een Technetix PTS-02KK splitter 1 kabel naar mijn TV en 1 kabel naar de Horizonbox.

De tv is een oud model pricewatch: LG 32LH5000 Zwart.
Deze heeft geen CI+ insteekmogelijkheid, maar nog een CAM variant.
Ik heb eens gelezen dat deze nu niet meer ondersteund worden, maar goed zolang het werk is het prima.

Het vreemde is dat ik via mijn TV nu dus storing heb en als ik op dezelfde kabel mijn Humax 5200C aansluit heb ik totaal geen problemen en is het beeld goed zonder enige verstoring.

Tijdens het tikken van dit bericht staat de tv op NPO tijdens het vrouwen wielrennen.
Het wisselt ook erg op wel tijdstip je kijkt hoeveel storing je hebt 's avonds zal het waarschijnlijk drukker zijn omdat dan meer mensen thuis zijn en dan is er bijna niet te kijken.

Ik moet nog even testen wat er gebeurd zonder module, maar ik ben benieuwd of iemand dit bekend klinkt.
Dat een tv kan gaan storen door de module die erin zit.
Wat ik dan persoonlijk vreemd vind omdat deze alleen het signaal decodeert, maar het is natuurlijk altijd mogelijk :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MdO82 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 12:20:
[knip]

Ik moet nog even testen wat er gebeurd zonder module, maar ik ben benieuwd of iemand dit bekend klinkt.
Dat een tv kan gaan storen door de module die erin zit.
Wat ik dan persoonlijk vreemd vind omdat deze alleen het signaal decodeert, maar het is natuurlijk altijd mogelijk :)
Storen door een module kan wel degelijk ja, mits deze niet meer in gezonde staat is. Mijn schoonmoeder heeft hetzelfde meegemaakt, weliswaar met een CI+ module, maar dat maakt verder niet uit als deze defect is.

Om zeker te zijn of het aan de module lag, ben ik naar de winkel gegaan waar deze destijds was gekocht. Op het moment dat de module ter test in een demo-TV werd geplaatst, viel bij alle andere demo-TV's het TV beeld weg, ze hingen allen aan hetzelfde TV signaal. Duidelijk dat de module ter ziele was (oorzaak onbekend, al heb ik een vermoeden).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lelytown
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 03-07 21:36
Ryan_ schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:29:
Ziggo en Jumbo hebben weer een actie voor nieuwe en bestaande leden: link

Wanneer je als nieuwe klant een Ziggo Alles-in-1 pakket afsluit via Jumbo of Smulweb ontvang jij:
  • De eerste 3 maanden het Ziggo Alles-in-1 Start pakket voor 39,95 i.p.v. 49,50
  • De eerste 6 maanden het Ziggo Alles-in-1 Complete pakket voor 49,50 i.p.v. 64,50
  • De eerste 6 maanden het Ziggo Alles-in-1 Max pakket voor 49,50 i.p.v. 84,50
Welkomstgeschenk t.w.v. EUR 100 boodschappentegoed bij Jumbo Dit tegoed is geldig in de Jumbo filialen m.u.v. online bestellingen.

12 maanden Ziggo Sport Totaal of Movies & series XL t.w.v. € 179,- cadeau

Wanneer je als bestaande Ziggo-klant je internetabonnement upgrade naar Complete of Max via Jumbo of Smulweb ontvang jij:

Welkomstgeschenk t.w.v. EUR 50 boodschappentegoed bij Jumbo, dit tegoed is geldig in de Jumbo filialen m.u.v. online bestellingen

Ik zit nu bij NLEx maar ben nu toch wel heel erg aan het twijfelen om over te stappen. Best een mooie prijs en 12 maanden Ziggo Sport Totaal of Movies & series XL cadeau is zeker niet slecht.
Dus als vast klant als je Complete hebt dan kan je dus na max gaan en betaald je de 1e 6 maanden 49.50 euro (ipv 84.50 euro).Zou je dan na die 6 maanden dan weer terug kunnen na de complete?

Ik heb nu 1e 3 maanden ziggosport/foxsport gratis..zou je die dan ook mee kunnen nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
lelytown schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 19:25:
[...]

Dus als vast klant als je Complete hebt dan kan je dus na max gaan en betaald je de 1e 6 maanden 49.50 euro (ipv 84.50 euro).Zou je dan na die 6 maanden dan weer terug kunnen na de complete?

Ik heb nu 1e 3 maanden ziggosport/foxsport gratis..zou je die dan ook mee kunnen nemen?
Ik zou het wel voor de zekerheid goed navragen, maar volgens mij is dat mogelijk. Ik heb afgelopen maart een nieuw jaarcontract afgesloten en ik kreeg 3 maanden korting met Max. Na die 3 maanden ben ik terug gegaan naar Complete.

Nu is mijn vraag: ik heb een contract tot maart 2020. Kan ik meedoen met deze actie? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lelytown
GioStyle schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 20:09:
[...]

Ik zou het wel voor de zekerheid goed navragen, maar volgens mij is dat mogelijk. Ik heb afgelopen maart een nieuw jaarcontract afgesloten en ik kreeg 3 maanden korting met Max. Na die 3 maanden ben ik terug gegaan naar Complete.

Nu is mijn vraag: ik heb een contract tot maart 2020. Kan ik meedoen met deze actie? :D
Volgens mij wel.Want er staat bij ook voor bestaande klant ( ongeacht tot wanneer je contract afloopt) Je zult wel weer 1 jaar contract krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lelytown
Degene die gelukt is als bestaande klant en bijvoorbeeld van complete na Max is gegaan en voor 1e 6 maanden korting hoor ik graag meer van als gelukt is:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
lelytown schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 20:28:
Degene die gelukt is als bestaande klant en bijvoorbeeld van complete na Max is gegaan en voor 1e 6 maanden korting hoor ik graag meer van als gelukt is:-)
Website bevat bugs, daardoor was ik in de veronderstelling dat bestaande klanten ook de eerste 6e maanden korting krijgen...

Bestaande klanten krijgen alleen €50 shoptegoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lelytown
GioStyle schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 20:36:
[...]

Website bevat bugs, daardoor was ik in de veronderstelling dat bestaande klanten ook de eerste 6e maanden korting krijgen...

Bestaande klanten krijgen alleen €50 shoptegoed...
Vreemd toch want dit staat er echt bij:

Wanneer je via Jumbo of Smulweb een pakket of upgrade bij Ziggo hebt afgesloten ontvang je:

De eerste 3 of 6 maanden automatisch korting op de factuur van Ziggo (alleen voor nieuwe klanten en afhankelijk van het gekozen Alles-in-1 pakket)
Het welkomstgeschenk 9 – 12 weken na aansluitingsdatum (afhankelijk van je keuze ontvang je EUR 50 of EUR 100 boodschappentegoed bij Jumbo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
Wellicht dat jullie een idee hebben :)
Laatste tijd last van digitale storing op de NPO zenders en Ziggo Sport
NPO zit bij mij op frequentie 444 MHz en Ziggo Sport op 466MHz.
Bij mij komt de storing op dezelfde zenders door een WiFi repeater die vlakbij de CI+ module zit. Andere zenders hebben geen last van storing. Repeater uit het stopcontact en het beeld is direct storingsvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Tackleberry schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 22:35:
[...]

Bij mij komt de storing op dezelfde zenders door een WiFi repeater die vlakbij de CI+ module zit. Andere zenders hebben geen last van storing. Repeater uit het stopcontact en het beeld is direct storingsvrij.
Ik zal het eens uitzoeken er moet iets zijn wat de boel stoort.
Wat ik wel merkte is dat als ik de humax ertussen zet dan heb ik geen probleem.
Zijn de humax en horizon minder gevoelig dan een ci-module?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
MdO82 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 23:29:
Wat ik wel merkte is dat als ik de humax ertussen zet dan heb ik geen probleem.
Zijn de humax en horizon minder gevoelig dan een ci-module?
CI+ modules zijn helaas gevoelig voor dit soort dingen. Andere (externe) decoders hebben dit voor zover ik weet inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 16:37
MdO82 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 23:29:
Ik heb het wel eens gehad en hier ook gemeld, maar dat is al weer een hele tijd geleden. Dat betrof niet zozeer de apparatuur op zich, maar de bijbehorende voedingsadapter. Als ik me goed herinner was het een Cisco modem van Ziggo. De storing was dat alle radio-gestuurde klokken in huis geen signaal uit Frankfurt meer kregen. Liep ik met zo'n klok naar buiten dan deed hij het wel, maar in huis niet.
Ik kon daar niet echt een vinger achter krijgen, en na een weekje heb ik de dienst Telecom gebeld. Het eerste wat die beste man vroeg, was of ik toevallig Ziggo apparatuur gebruikte, zo ja, dan moest ik eens goed de voedingsadapter onderzoeken. Vond ik nogal frappant, dat dat zijn eerste vraag was. Het was inderdaad de oorzaak, een rotte adapter. De modem zelf deed het gewoon. Dus Ziggo gebeld en de volgende dag kreeg ik een nieuwe adapter en waren alle problemen voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dielie
  • Laatst online: 15-09 19:56

Dielie

*BURP!*

Ik wil overstappen vanaf NLE. Klaarblijkelijk wordt bij de Jumbo/Smulweb aanbieding nog de Mediabox (X)L geleverd. Het telefoonnummer is momenteel niet bereikbaar. Weet iemand toev of je meteen kunt vervangen door de Next? Worden de oude mediaboxen uberhaupt nog uitgeleverd bij AIE Complete/Max?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
Dielie schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 08:39:
Ik wil overstappen vanaf NLE. Klaarblijkelijk wordt bij de Jumbo/Smulweb aanbieding nog de Mediabox (X)L geleverd. Het telefoonnummer is momenteel niet bereikbaar. Weet iemand toev of je meteen kunt vervangen door de Next? Worden de oude mediaboxen uberhaupt nog uitgeleverd bij AIE Complete/Max?
Als je via Ziggo besteld krijg je alleen nog de NEXT box. De mediabox XL wordt niet meer uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jocd
  • Laatst online: 06-09 11:11
grun93 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 07:11:
[...]

Ik heb het wel eens gehad en hier ook gemeld, maar dat is al weer een hele tijd geleden. Dat betrof niet zozeer de apparatuur op zich, maar de bijbehorende voedingsadapter. Als ik me goed herinner was het een Cisco modem van Ziggo. De storing was dat alle radio-gestuurde klokken in huis geen signaal uit Frankfurt meer kregen. Liep ik met zo'n klok naar buiten dan deed hij het wel, maar in huis niet.
Ik kon daar niet echt een vinger achter krijgen, en na een weekje heb ik de dienst Telecom gebeld. Het eerste wat die beste man vroeg, was of ik toevallig Ziggo apparatuur gebruikte, zo ja, dan moest ik eens goed de voedingsadapter onderzoeken. Vond ik nogal frappant, dat dat zijn eerste vraag was. Het was inderdaad de oorzaak, een rotte adapter. De modem zelf deed het gewoon. Dus Ziggo gebeld en de volgende dag kreeg ik een nieuwe adapter en waren alle problemen voorbij.
Hoe onderzoek je dat zonder dat je al een extra adapter in huis hebt? Signaal van de tv komt uit hetzelfde modem, dus zonder adapter heb je sowieso geen tv signaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
jocd schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 13:42:
[...]

Hoe onderzoek je dat zonder dat je al een extra adapter in huis hebt? Signaal van de tv komt uit hetzelfde modem, dus zonder adapter heb je sowieso geen tv signaal.
We hebben het over Ziggo en geen KPN ;)
TV gaat via coax en niet via IPTV.
Alleen on-demand zal niet werken zonder modem, maar tv werkt wel

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yes! De JustWatch app toont nu ook content van Ziggo (tenminste het valt me nu pas op. ;)). Nu met Next box kijk ik vaker naar Ziggo Movies&Series.

[ Voor 24% gewijzigd door meesje op 20-07-2019 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik heb wat vreemds met mijn modem.

Al enige tijd hebben wij slechter beeld op de streaming diensten (Na een halve minuut pas HD, bufferen op Netflix, dat soort zaken) en ervaar ik Lag in Games. Eerst dacht ik aan mijn eigen netwerk maar nu de kabels overal vervangen zijn en ik de router vervangen heb (stond al langer op de planning) kan ik dat inmiddels wel uitsluiten.

Tijdens een speedtest wisselt de snelheid tussen de 30 Mbit en 90 Mbit (30 als default, 90 de minuten na een modem herstart). Ik betaal echter voor 500/40.

Zijn er nog zaken welke ik op voorhand kan testen voor ik met support bel? Ik heb al een tijdje hetzelfde Technicolor modem en pas problemen sinds enkele weken. Ik heb alleen geen zin om een aantal keer van het kastje naar de muur gestuurd te worden.

Kan ik binnen het modem bijvoorbeeld ergens zien welke snelheid hij doorgeeft?

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 21-07-2019 15:21 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 21:42
Donstil schreef op zondag 21 juli 2019 @ 15:18:

Al enige tijd hebben wij slechter beeld op de streaming diensten (Na een halve minuut pas HD, bufferen op Netflix, dat soort zaken) en ervaar ik Lag in Games. Eerst dacht ik aan mijn eigen netwerk maar nu de kabels overal vervangen zijn en ik de router vervangen heb (stond al langer op de planning) kan ik dat inmiddels wel uitsluiten.

Tijdens een speedtest wisselt de snelheid tussen de 30 Mbit en 90 Mbit (30 als default, 90 de minuten na een modem herstart). Ik betaal echter voor 500/40.

Zijn er nog zaken welke ik op voorhand kan testen voor ik met support bel? Ik heb al een tijdje hetzelfde Technicolor modem en pas problemen sinds enkele weken. Ik heb alleen geen zin om een aantal keer van het kastje naar de muur gestuurd te worden.

Hier het zelfde probleem, heb al 10 jaar die Ubee modem in bridge staan en eerst eigen Tplink router er achter maar nu sinds half jaar Deco M5 met 3 nodes.
Dacht eerst dat het aan m'n deco's lag maar nog geen zin om het te testen.
Vreemde is wel dat het slechte beeld op Netflix alleen met de utp kabel rechtstreeks in de tv is en dan via de Sony smarttv Netflix kijk.
Als ik via m'n iPhone naar Chromecast achterin de tv cast is het beeld gelijk vanaf begin HD.

Helaas geen oplossing voor je probleem, maar wel een medestander met hetzelfde probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Donstil schreef op zondag 21 juli 2019 @ 15:18:

Modem uit bridge halen en directe kabel leggen tussen modem en computer/laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985

Het vreemde is dat ik via mijn TV nu dus storing heb en als ik op dezelfde kabel mijn Humax 5200C aansluit heb ik totaal geen problemen en is het beeld goed zonder enige verstoring.
Dat heb ik ook gehad. Ben de verklaring even vergeten maar schijnt normaal te zijn. Bij mij is het opgelost door een retourfilter te plaatsen op de kabel die naar de tv met de ci+ module gaat.

[ Voor 61% gewijzigd door sdk1985 op 21-07-2019 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
sdk1985 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 16:59:
[...]

Dat heb ik ook gehad. Ben de verklaring even vergeten maar schijnt normaal te zijn. Bij mij is het opgelost door een retourfilter te plaatsen op de kabel die naar de tv met de ci+ module gaat.
Er was toch iets met de DVB-C receiver van Sony TV's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Jeffrey87 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 17:15:
[...]

Er was toch iets met de DVB-C receiver van Sony TV's?
:Y Haperend digitaal TV signaal > Ziggo of Sony?
Filter: paQ in "Haperend digitaal TV signaal > Ziggo of Sony?"

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 21-07-2019 17:18 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
sdk1985 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 16:58:
[...]

Modem uit bridge halen en directe kabel leggen tussen modem en computer/laptop.
Dat haalt niet zo veel uit toch?
Ik bedoel "Modem in Bridge > Router (welke het niet is, reeds vervangen) > Kabel > Apparaat" is nagenoeg hetzelfde als "Modem als router > Kabel > Apparaat".

Wat is de reden dat je dit toch adviseert?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Donstil schreef op zondag 21 juli 2019 @ 17:19:
[...]

Dat haalt niet zo veel uit toch?
Ik bedoel "Modem in Bridge > Router (welke het niet is, reeds vervangen) > Kabel > Apparaat" is nagenoeg hetzelfde als "Modem als router > Kabel > Apparaat".

Wat is de reden dat je dit toch adviseert?
Dat is het eerste wat support van Ziggo jou ook zal vragen om te doen.

Volgens mij gaat de helpdesk ook niet eerder troubleshooten. Dus het is
wenselijk dat je het test in de config die het juiste uitgangspunt heeft voor Ziggo.
Pagina: 1 ... 138 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic