Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 14:53
Roetzen schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 16:56:
Dat moet je even uitleggen. Wat bedoel je met "binnenlangs" en "buitenlangs"?
Of je een verbinding probeert te maken met een interne IP adres als 192.168.x.x of met een domein of extern IP adres als mijnsite.nl of 123.34.456.67 (iets in de Ziggo range)

Het is logisch (nouja, volgens mij iig vrij gebruikelijk) dat je via een gastnetwerk niet bij het lokale netwerk kunt.
Je zou wel gewoon naar mijnsite.nl of je externe IP adres moeten kunnen surfen.

Waar het DENK ik fout gaat (geen idee, ik heb het nooit getest) is bij het volgende.

Ik heb thuis ook een Ziggo Connectbox in bridge + eigen router. (reactie op vraag hierboven: Dit werkt echt perfect. Nooit uitgevallen. (Ik game niet dus heb geen lagspike ervaringen) Zou niet weten waarom ik een andere zou willen afgezien van <10W stroomverbruik.)
Als ik vanuit mijn thuisnetwerk naar mijnsite.nl ga (gehost vanaf mijn thuisnetwerk) dan zorgt mijn router er voor dat dit wordt omgezet naar 192.168.x.x van mijn NAS. Dit weet ik doordat er met 100 MB/s wordt gedownload, wat een stuk sneller is dan de 3MB/s upload die mijn Ziggo abbo aankan. :+

Wat dus het geval KAN zijn (again, niet zeker) is dat als je vanaf je gastnetwerk naar een domein gaat gehost op je eigen netwerk, je router deze omzet naar een lokaal IP adres, maar omdat het een gastnetwerk is dit IP adres dus wordt geblokkeerd..

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SmiGueL schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 17:18:
[...]

Of je een verbinding probeert te maken met een interne IP adres als 192.168.x.x of met een domein of extern IP adres als mijnsite.nl of 123.34.456.57 (iets in de Ziggo range)
O, bedoel je dat. Ik probeer de servers op dezelfde manier te benaderen als van buitenaf. Dus de hostnaam die in het DNS systeem is ingeven en die naar het IPv4 WAN adres van de Coonectbox wijst en naar het IPv6 adres van de machine waarop de server draait. .
Het is logisch (nouja, volgens mij iig vrij gebruikelijk) dat je via een gastnetwerk niet bij het lokale netwerk kunt.
Uiteraard. Het gastnetwerk moet middels een firewall van het normale interne netwerk gescheiden zijn. En dat is het ook voor zover ik kan zien. Echter...
Je zou wel gewoon naar www.mijnsite.nl of je externe IP adres moeten kunnen surfen.
Dat zou ik ook verwachten, maar dat lukt dus niet. :-(
Waar het DENK ik fout gaat (geen idee, ik heb het nooit getest) is bij het volgende.

Ik heb thuis ook een Ziggo Connectbox in bridge + eigen router. (reactie op vraag hierboven: Dit werkt echt perfect
Andere situatie. Bij mij staat de connectbox niet in bridge. Daar wil ik vooalsnog niet aan. Niet omdat ik geen eigen routwr wil maar omdat ik met de connectbox in bridge IPv6 kwijt ben.
Nooit uitgevallen. Zou niet weten waarom ik een andere zou willen afgezien van <10W stroomverbruik.)
Als ik vanuit mijn thuisnetwerk naar mijnsite.nl ga (gehost vanaf mijn thuisnetwerk) dan zorgt mijn router er voor dat dit wordt omgezet naar 192.168.x.x van mijn NAS. Dit weet ik doordat er met 100 MB/s wordt gedownload, wat een stuk sneller is dan de 3MB/s upload die mijn abbo aankan. :+
Als ik dat vanaf het normale netwerk doe, dan gaat het ook zo. Dat heet meen ik : hairpin loopback"
Wat dus het geval KAN zijn (again, niet zeker) is dat als je vanaf je gastnetwerk naar een domein gaat gehost op je eigen netwerk, je router deze omzet naar een lokaal IP adres, maar omdat het een gastnetwerk is dit IP adres dus wordt geblokkeerd..
Voor IPv6 gat dat in elk geval niet op. Er worden geen adressen omgezet. Kennelijk werkt hairpin loopback niet vanaf het gastnetwerk. Ik zie ook geen optie om dat wel toe te staan...

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskeherder
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-09 14:55
SmiGueL schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 17:18:
[...]

Of je een verbinding probeert te maken met een interne IP adres als 192.168.x.x of met een domein of extern IP adres als mijnsite.nl of 123.34.456.67 (iets in de Ziggo range)

Je zou wel gewoon naar mijnsite.nl of je externe IP adres moeten kunnen surfen.

Ik heb thuis ook een Ziggo Connectbox in bridge + eigen router. (reactie op vraag hierboven: Dit werkt echt perfect. Nooit uitgevallen. Zou niet weten waarom ik een andere zou willen afgezien van <10W stroomverbruik.)
Als ik vanuit mijn thuisnetwerk naar mijnsite.nl ga (gehost vanaf mijn thuisnetwerk) dan zorgt mijn router er voor dat dit wordt omgezet naar 192.168.x.x van mijn NAS. Dit weet ik doordat er met 100 MB/s wordt gedownload, wat een stuk sneller is dan de 3MB/s upload die mijn Ziggo abbo aankan. :+

bedankt voor de reactie, ik laat het een monteur aansluiten zeker wat betreft latere garantie problemen. Zijn de beveiligings issues m.b.t. de Puma 6 chip en de latency spikes (als ik dit goed gelezen had) ook inmiddels verholpen. Hoop dat ik de beste monteur kan ompraten naar de UBEE (wish me luck :+ ). nogmaals iedereen enorm bedankt voor de reacties en ik laat zeker weten hoe de zaken er over een week bijstaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@gijskeherder Waar ben je bang voor? De connectbox werkt bij de meeste mensen prima en ze gaan je echt geen andere modem geven omdat je daar iets over gelezen hebt op internet.

Daarnaast, een modem wissel is letterlijk kabeltje uit je oude modem en kabeltje in je nieuwe modem. Dat moet wel lukken toch (of je gebruikt de nieuwe meegeleverde kabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Roetzen schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 17:38:
[...]

O, bedoel je dat. Ik probeer de servers op dezelfde manier te benaderen als van buitenaf. Dus de hostnaam die in het DNS systeem is ingeven en die naar het IPv4 WAN adres van de Coonectbox wijst en naar het IPv6 adres van de machine waarop de server draait. .

[...]

Uiteraard. Het gastnetwerk moet middels een firewall van het normale interne netwerk gescheiden zijn. En dat is het ook voor zover ik kan zien. Echter...

[...]

Dat zou ik ook verwachten, maar dat lukt dus niet. :-(

[...]

Andere situatie. Bij mij staat de connectbox niet in bridge. Daar wil ik vooalsnog niet aan. Niet omdat ik geen eigen routwr wil maar omdat ik met de connectbox in bridge IPv6 kwijt ben.

[...]

Als ik dat vanaf het normale netwerk doe, dan gaat het ook zo. Dat heet meen ik : hairpin loopback"

[...]

Voor IPv6 gat dat in elk geval niet op. Er worden geen adressen omgezet. Kennelijk werkt hairpin loopback niet vanaf het gastnetwerk. Ik zie ook geen optie om dat wel toe te staan...
In dat geval ben ik bang dat op het gast netwerk NAT loopback is uitgeschakeld. Het is immers het idee dat je via het gastnetwerk niet bij de rest van je LAN kan komen. Met NAT loopback wil dat dus wel. Zie het niet als een bug, maar als een (veiligheids)feature! :Y)

Edit: ervan uitgaande dat je dit niet mag instellen in de firmware (niet zeker, check dus) en je je gasten niet op je reguliere netwerk wilt laten:

1. Je snelste en duurste oplossing is je connectbox in bridge zetten en zelf een degelijke router aanschaffen die wel doet wat je wil. Kan je alleen geen gebruik meer maken van Ziggo Hotspots.
2. Tweede optie is ander modem vragen via Ziggo die het wel ondersteund. Verlies je misschien wel andere functionaliteit. Bovendien is dit een vrij specifieke usecase waarvan ik me afvraag of Ziggo je wel een goed antwoord op kan geven.
3. Hopen dat Ziggo het ooit aanpast in de firmware. Ik zou daar alleen niet op wachten. De huidige werking is vermoedelijk precies zoals men dat heeft bedacht.

[ Voor 20% gewijzigd door rodie83 op 19-06-2019 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
jongetje schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:41:
@gijskeherder Waar ben je bang voor? De connectbox werkt bij de meeste mensen prima en ze gaan je echt geen andere modem geven omdat je daar iets over gelezen hebt op internet.

Daarnaast, een modem wissel is letterlijk kabeltje uit je oude modem en kabeltje in je nieuwe modem. Dat moet wel lukken toch (of je gebruikt de nieuwe meegeleverde kabel).
Als jezelf thuis je netwerk op orde hebt met goede spullen dan heb je alleen een goed modem nodig... Waarom moet ik dan een router, switch, firewall, wifi 2,4 en wifi 5 erbij krijgen?
Sowieso verbruikt zo'n ding meer, ook in bridge mode, in vergelijking met alleen een modem.
En daarbij zit er nog steeds een Puma6 chip in waarbij softwarematig wel het e.e.a. opgelost is maar het probleem er nog steeds is. Als ik mijn gemeten waarden vergelijk met mijn oude 7210 dan scoort die toch echt wel beter...
Maar al bij al zou ik ook liever een echt modem hebben i.p.v. zo'n alles in één doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
rodie83 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:50:
[...]
In dat geval ben ik bang dat op het gast netwerk NAT loopback is uitgeschakeld. Het is immers het idee dat je via het gastnetwerk niet bij de rest van je LAN kan komen. Met NAT loopback wil dat dus wel. Zie het niet als een bug, maar als een (veiligheids)feature! :Y)
Omdat het een specifieke use case is kan het zelfs per variant van de Connect Box verschillen. Welke heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVD66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-09 17:05
Bij mij is de volgende situatie:
Ziggo mediabox XL, de connect box en een wifi-signaal wat net niet toereikend is op onze verdieping. Wij hebben alles gelijkvloers, dus geen verdiepingen. Ik wil een sterker wifi-signaal.
Ik wil het liefst een losse eigen router bv linksys, tp link of Netgear plaatsen.
Weet iemand hoe de set-up dan wordt?
Vervangt mijn eigen router dan de connect box of sluit ik de eigen router op de connect box aan?
Ik lees er zoveel over maar krijg niet echt een duidelijk beeld met die connect box erbij.
Ik wil ook één ssid in heel het huis.
Of is het beste als ik voor een bv een Linksys Velop set ga die ik op de connect box aansluit, maar dan moet ik weer een tweede Velop kubus plaatsen ...
Wie heeft wat handige tips?

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-09 17:30
Heeft iemand hier weleens geprobeerd de Ziggo app op AndroidTV werkend te krijgen? Ik heb de bekende instructies van de frontpage gevolgd maar krijg helaas bij het terug compilen een foutmelding
I: Using Apktool 2.4.0
I: Smaling smali folder into classes.dex...
I: Building resources...
brut.androlib.AndrolibException: brut.common.BrutException: could not exec (exit code = -1073741515): [C:\Users\x\AppData\Local\Temp\brut_util_Jar_657222195031640321.tmp, p, --forced-package-id, 127, --min-sdk-version, 21, --target-sdk-version, 28, --version-code, 25, --version-name, 1.0.0, --no-version-vectors, -F, C:\Users\x\AppData\Local\Temp\APKTOOL7419643574640558096.tmp, -0, arsc, -0, kotlin_metadata, -0, kotlin_builtins, -0, res/drawable-hdpi-v4/abc_ab_share_pack_mtrl_alpha.9.png, -0, png, -0, res/drawable-hdpi-v4/abc_btn_switch_to_on_mtrl_00001.9.png, -0, res/drawable-hdpi-v4/abc_btn_switch_to_on_mtrl_00012.9.png, -0, res/drawable-hdpi-v4/abc_cab_background_top_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-hdpi-v4/abc_list_divider_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-hdpi-v4/abc_list_focused_holo.9.png, -0, res/drawable-hdpi-v4/abc_list_longpressed_holo.9.png, -0, res/drawable-hdpi-v4/abc_list_pressed_holo_dark.9.png, -0, res/drawable-hdpi-v4/abc_list_pressed_holo_light.9.png, -0, res/drawable-hdpi-v4/abc_list_selector_disabled_holo_dark.9.png, -0, res/drawable-hdpi-v4/abc_list_selector_disabled_holo_light.9.png, -0, res/drawable-hdpi-v4/abc_menu_hardkey_panel_mtrl_mult.9.png, -0, res/drawable-hdpi-v4/abc_popup_background_mtrl_mult.9.png, -0, res/drawable-hdpi-v4/abc_scrubber_primary_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-hdpi-v4/abc_scrubber_track_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-hdpi-v4/abc_spinner_mtrl_am_alpha.9.png, -0, res/drawable-hdpi-v4/abc_switch_track_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-hdpi-v4/abc_tab_indicator_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-hdpi-v4/abc_textfield_activated_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-hdpi-v4/abc_textfield_default_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-hdpi-v4/abc_textfield_search_activated_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-hdpi-v4/abc_textfield_search_default_mtrl_alpha.9.png, -0, webp, -0, res/drawable-hdpi-v4/notification_bg_low_normal.9.png, -0, res/drawable-hdpi-v4/notification_bg_low_pressed.9.png, -0, res/drawable-hdpi-v4/notification_bg_normal.9.png, -0, res/drawable-hdpi-v4/notification_bg_normal_pressed.9.png, -0, res/drawable-hdpi-v4/tab_bg_selected.9.png, -0, res/drawable-ldrtl-hdpi-v17/abc_spinner_mtrl_am_alpha.9.png, -0, res/drawable-ldrtl-mdpi-v17/abc_spinner_mtrl_am_alpha.9.png, -0, res/drawable-ldrtl-xhdpi-v17/abc_spinner_mtrl_am_alpha.9.png, -0, res/drawable-ldrtl-xxhdpi-v17/abc_spinner_mtrl_am_alpha.9.png, -0, res/drawable-ldrtl-xxxhdpi-v17/abc_spinner_mtrl_am_alpha.9.png, -0, res/drawable-mdpi-v4/abc_ab_share_pack_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-mdpi-v4/abc_btn_switch_to_on_mtrl_00001.9.png, -0, res/drawable-mdpi-v4/abc_btn_switch_to_on_mtrl_00012.9.png, -0, res/drawable-mdpi-v4/abc_cab_background_top_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-mdpi-v4/abc_list_divider_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-mdpi-v4/abc_list_focused_holo.9.png, -0, res/drawable-mdpi-v4/abc_list_longpressed_holo.9.png, -0, res/drawable-mdpi-v4/abc_list_pressed_holo_dark.9.png, -0, res/drawable-mdpi-v4/abc_list_pressed_holo_light.9.png, -0, res/drawable-mdpi-v4/abc_list_selector_disabled_holo_dark.9.png, -0, res/drawable-mdpi-v4/abc_list_selector_disabled_holo_light.9.png, -0, res/drawable-mdpi-v4/abc_menu_hardkey_panel_mtrl_mult.9.png, -0, res/drawable-mdpi-v4/abc_popup_background_mtrl_mult.9.png, -0, res/drawable-mdpi-v4/abc_scrubber_primary_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-mdpi-v4/abc_scrubber_track_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-mdpi-v4/abc_spinner_mtrl_am_alpha.9.png, -0, res/drawable-mdpi-v4/abc_switch_track_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-mdpi-v4/abc_tab_indicator_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-mdpi-v4/abc_textfield_activated_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-mdpi-v4/abc_textfield_default_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-mdpi-v4/abc_textfield_search_activated_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-mdpi-v4/abc_textfield_search_default_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-mdpi-v4/notification_bg_low_normal.9.png, -0, res/drawable-mdpi-v4/notification_bg_low_pressed.9.png, -0, res/drawable-mdpi-v4/notification_bg_normal.9.png, -0, res/drawable-mdpi-v4/notification_bg_normal_pressed.9.png, -0, res/drawable-xhdpi-v4/abc_ab_share_pack_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-xhdpi-v4/abc_btn_switch_to_on_mtrl_00001.9.png, -0, res/drawable-xhdpi-v4/abc_btn_switch_to_on_mtrl_00012.9.png, -0, res/drawable-xhdpi-v4/abc_cab_background_top_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-xhdpi-v4/abc_list_divider_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-xhdpi-v4/abc_list_focused_holo.9.png, -0, res/drawable-xhdpi-v4/abc_list_longpressed_holo.9.png, -0, res/drawable-xhdpi-v4/abc_list_pressed_holo_dark.9.png, -0, res/drawable-xhdpi-v4/abc_list_pressed_holo_light.9.png, -0, res/drawable-xhdpi-v4/abc_list_selector_disabled_holo_dark.9.png, -0, res/drawable-xhdpi-v4/abc_list_selector_disabled_holo_light.9.png, -0, res/drawable-xhdpi-v4/abc_menu_hardkey_panel_mtrl_mult.9.png, -0, res/drawable-xhdpi-v4/abc_popup_background_mtrl_mult.9.png, -0, res/drawable-xhdpi-v4/abc_scrubber_primary_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-xhdpi-v4/abc_scrubber_track_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-xhdpi-v4/abc_spinner_mtrl_am_alpha.9.png, -0, res/drawable-xhdpi-v4/abc_switch_track_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-xhdpi-v4/abc_tab_indicator_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-xhdpi-v4/abc_textfield_activated_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-xhdpi-v4/abc_textfield_default_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-xhdpi-v4/abc_textfield_search_activated_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-xhdpi-v4/abc_textfield_search_default_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-xhdpi-v4/notification_bg_low_normal.9.png, -0, res/drawable-xhdpi-v4/notification_bg_low_pressed.9.png, -0, res/drawable-xhdpi-v4/notification_bg_normal.9.png, -0, res/drawable-xhdpi-v4/notification_bg_normal_pressed.9.png, -0, res/drawable-xxhdpi-v4/abc_ab_share_pack_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-xxhdpi-v4/abc_btn_switch_to_on_mtrl_00001.9.png, -0, res/drawable-xxhdpi-v4/abc_btn_switch_to_on_mtrl_00012.9.png, -0, res/drawable-xxhdpi-v4/abc_cab_background_top_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-xxhdpi-v4/abc_list_divider_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-xxhdpi-v4/abc_list_focused_holo.9.png, -0, res/drawable-xxhdpi-v4/abc_list_longpressed_holo.9.png, -0, res/drawable-xxhdpi-v4/abc_list_pressed_holo_dark.9.png, -0, res/drawable-xxhdpi-v4/abc_list_pressed_holo_light.9.png, -0, res/drawable-xxhdpi-v4/abc_list_selector_disabled_holo_dark.9.png, -0, res/drawable-xxhdpi-v4/abc_list_selector_disabled_holo_light.9.png, -0, res/drawable-xxhdpi-v4/abc_menu_hardkey_panel_mtrl_mult.9.png, -0, res/drawable-xxhdpi-v4/abc_popup_background_mtrl_mult.9.png, -0, res/drawable-xxhdpi-v4/abc_scrubber_primary_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-xxhdpi-v4/abc_scrubber_track_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-xxhdpi-v4/abc_spinner_mtrl_am_alpha.9.png, -0, res/drawable-xxhdpi-v4/abc_switch_track_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-xxhdpi-v4/abc_tab_indicator_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-xxhdpi-v4/abc_textfield_activated_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-xxhdpi-v4/abc_textfield_default_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-xxhdpi-v4/abc_textfield_search_activated_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-xxhdpi-v4/abc_textfield_search_default_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-xxxhdpi-v4/abc_btn_switch_to_on_mtrl_00001.9.png, -0, res/drawable-xxxhdpi-v4/abc_btn_switch_to_on_mtrl_00012.9.png, -0, res/drawable-xxxhdpi-v4/abc_spinner_mtrl_am_alpha.9.png, -0, res/drawable-xxxhdpi-v4/abc_switch_track_mtrl_alpha.9.png, -0, res/drawable-xxxhdpi-v4/abc_tab_indicator_mtrl_alpha.9.png, -0, arsc, -I, C:\Users\Sebas\AppData\Local\apktool\framework\1.apk, -S, D:\apk\apkeasy\1-Decompiled APKs\com-lgi-orionandroid-tv-25-45006640-8cf404a139b80ae9153e80e55630cd71\res, -M, D:\apk\apkeasy\1-Decompiled APKs\com-lgi-orionandroid-tv-25-45006640-8cf404a139b80ae9153e80e55630cd71\AndroidManifest.xml]
APK easy heeft behoorlijk wat settings, maar ik heb er helaas 0.0 ervaring mee.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:47
PVD66 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 21:26:
Bij mij is de volgende situatie:
Ziggo mediabox XL, de connect box en een wifi-signaal wat net niet toereikend is op onze verdieping. Wij hebben alles gelijkvloers, dus geen verdiepingen. Ik wil een sterker wifi-signaal.
Ik wil het liefst een losse eigen router bv linksys, tp link of Netgear plaatsen.
Weet iemand hoe de set-up dan wordt?
Vervangt mijn eigen router dan de connect box of sluit ik de eigen router op de connect box aan?
Ik lees er zoveel over maar krijg niet echt een duidelijk beeld met die connect box erbij.
Ik wil ook één ssid in heel het huis.
Of is het beste als ik voor een bv een Linksys Velop set ga die ik op de connect box aansluit, maar dan moet ik weer een tweede Velop kubus plaatsen ...
Wie heeft wat handige tips?
Plaats een accesspoint verderop waar je bereik minder is. De WiFi van de connectbox is behoorlijk sterk, een andere modem daar neerzetten gaat het probleem waarschijnlijk niet verhelpen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 20:45
Tackleberry schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:34:
Huidige (of eigenlijk oude) abonnement: 2 x 1,5GB + 150min/sms voor €9,22.
Aanbod: 2 x 1,5GB + 50GB 'jaartegoed' voor €7,50.

Blijkt 2 x 0,5GB te zijn met 50GB voor de eerste twee weken te zijn. Lekker nuttig.. :X

Ik geef ze nog een paar dagen om met een reactie te komen, anders mogen ze het contract ontbinden vanwege misleiding. Mijn verwachting: Vodafone <> Ziggo ping-pong en "we kunnen dat oude abonnement helaas niet meer activeren."
Was er vandaag wel klaar mee, dus gebeld om het nieuwe contract te annuleren vanwege misinformatie. Het systeem om bij Vodafone te kijken lag er (toevallig) uit en ik werd (inderdaad) doorverwezen naar Vodafone zelf "omdat zij het abonnement uitvoeren". Het eerste deel van de verwachting komt alvast uit.

Ben benieuwd of ze me daadwerkelijk kunnen helpen met het annuleren van dit contract én vervolgens terug kunnen zetten naar het oude abonnement...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rodie83 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:50:

1. Je snelste en duurste oplossing is je connectbox in bridge zetten en zelf een degelijke router aanschaffen die wel doet wat je wil. Kan je alleen geen gebruik meer maken van Ziggo Hotspots.
Een eigen router zou op zich geen probleem zijn. Zo ben ik immers ook begonnen. De Motorola Surfboard die ik als eerste van Ziggo (toen nog Casema) kreeg was immers een dom modem. Ik had er een eigen router achter hangen, Ook het oppofferen van het gebruik van Ziggo hotspots zou maar een klein offer zijn. Ik gebruik ze zelden.

De show stopper is, is dat ik dan moet afzien van native IPv6. Dat is vooralsnog alleen mogelijk met gebruik van een door Ziggo verstrekte router functionaliteit,
2. Tweede optie is ander modem vragen via Ziggo die het wel ondersteund. Verlies je misschien wel andere functionaliteit. Bovendien is dit een vrij specifieke usecase waarvan ik me afvraag of Ziggo je wel een goed antwoord op kan geven.
Ik denk niet dat hem dat gaat worden. Ik zou eerst moeten weten of Ziggo überhaupt zo'n modem heeft.
3. Hopen dat Ziggo het ooit aanpast in de firmware. Ik zou daar alleen niet op wachten. De huidige werking is vermoedelijk precies zoals men dat heeft bedacht.
Ik weet niet of men het bewust zo bedacht heeft Ik vermoed eerder dat men er helemaal nooit over nagedacht heeft...
.
De reden dat ik het hier opwerp is dat ik hoopte dat ik een vinkje ergens in de settings van het modem over het hoofd had gezien an dat iemand mij er op kon wijzen.
ANdrode schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 19:51:
[...]

Omdat het een specifieke use case is kan het zelfs per variant van de Connect Box verschillen. Welke heb je?
Arris TG2492LG-ZG. Hardware versie 10, Software versie 9.1.1802.613,

[ Voor 8% gewijzigd door Roetzen op 20-06-2019 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 23:48

Pathogen

Shoop Da Whoop

Roetzen schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 00:41:
[...]

Een eigen router zou op zich geen probleem zijn. Zo ben ik immers ook begonnen. De Motorola Surfboard die ik als eerste van Ziggo (toen nog Casema) kreeg was immers een dom modem. Ik had er een eigen router achter hangen, Ook het oppofferen van het gebruik van Ziggo hotspots zou maar een klein offer zijn. Ik gebruik ze zelden.

De show stopper is, is dat ik dan moet afzien van native IPv6. Dat is vooralsnog alleen mogelijk met gebruik van een door Ziggo verstrekte router functionaliteit,

[...]

Ik denk niet dat hem dat gaat worden. Ik zou eerst moeten weten of Ziggo überhaupt zo'n modem heeft.

[...]

Ik weet niet of men het bewust zo bedacht heeft Ik vermoed eerder dat men er helemaal nooit over nagedacht heeft...
.
De reden dat ik het hier opwerp is dat ik hoopte dat ik een vinkje ergens in de settings van het modem over het hoofd had gezien an dat iemand mij er op kon wijzen.

[...]

Ik kan je uit n=1 ervaring vertellen (hoewel ik er meer gelezen heb hier) dat het uitschakelen van je recht op Ziggo-spots niet zo automatisch werkt als je zou denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Roetzen schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 00:41:
[...]
Dan kan dit voor de Compal connect box wel eens anders zijn :X.
Of deze ook met dual stack geleverd is weet ik niet…

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pathogen schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 08:57:
[...]
Ik kan je uit n=1 ervaring vertellen (hoewel ik er meer gelezen heb hier) dat het uitschakelen van je recht op Ziggo-spots niet zo automatisch werkt als je zou denken.
Ik heb er helemaal niet over nagedacht. Ik meen ook uit de verhalen hier begrepen te hebben dat het inderdaad geen automatisme is dat je bij bridge geen gebruik meer kunt maken van de hotspots. Voor mij is het geen issue en geen reden om niet in bridge te gaan. Wat voor mij de reden is om niet in bridge te gaan is het verlies van native IPv6.
ANdrode schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:52:
[...]

Dan kan dit voor de Compal connect box wel eens anders zijn :X.
Zou inderdaad zo maar kunnen...
Of deze ook met dual stack geleverd is weet ik niet…

Naar het gerucht gaat wel. Het gerucht gaat dat alle modems die nu nieuw worden uitgeleverd alle drie modes: Dual Stack, DS-Lite en IPv4 only aankunnen. Maar in bridge dus alleen IPv4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVD66
Martinusz schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 22:10:
[...]

Plaats een accesspoint verderop waar je bereik minder is. De WiFi van de connectbox is behoorlijk sterk, een andere modem daar neerzetten gaat het probleem waarschijnlijk niet verhelpen.
Dank voor je reactie.
Maar ik begrijp dat je met een accesspoint een 2e netwerk krijgt en dat wil ik liever niet of is het mogelijk om dan toch een netwerk te houden?

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 11:45
Roetzen schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:05:
[...]

Ik heb er helemaal niet over nagedacht. Ik meen ook uit de verhalen hier begrepen te hebben dat het inderdaad geen automatisme is dat je bij bridge geen gebruik meer kunt maken van de hotspots. Voor mij is het geen issue en geen reden om niet in bridge te gaan. Wat voor mij de reden is om niet in bridge te gaan is het verlies van native IPv6.

[...]

Zou inderdaad zo maar kunnen...

[...]

Naar het gerucht gaat wel. Het gerucht gaat dat alle modems die nu nieuw worden uitgeleverd alle drie modes: Dual Stack, DS-Lite en IPv4 only aankunnen. Maar in bridge dus alleen IPv4.
De NAT loopback functie is in de connectboxen nogal brak als ik de ziiggo community mag geloven. De laatste weken melden mensen dat de connectboxen spontaan rebooten zodra een beroep gedaan wordt op de NAT loopback. Het gasten netwetwerk zal wel zo zijn geimplenteerd dat het domweg niet werkt zoals jij wilt.
De consumenten routers van Ziggo blinken niet uit in configuratie-opties, want dat vinden klanten toch maar ingewikkeld.
Ik vrees dat je moet kiezen. Nette NAT loopback functies op een goed configureerbare router achter een modem in bridge, of vasthouden aan je IPv6.

Ik snap je liefde voor IPV6, ik had het ook graag gehad, maar voor nu ga ik voor de bridge modus. Ik ben nog geen sites/servers tegengekomen die IPv6 only zijn, dus last heb ik er niet van.
Ik zou graag IPv6 achter bridge testen voor Ziggo, maar ze willen er niet aan.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
PVD66 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:44:
[...]

Dank voor je reactie.
Maar ik begrijp dat je met een accesspoint een 2e netwerk krijgt en dat wil ik liever niet of is het mogelijk om dan toch een netwerk te houden?
Tweede netwerk? Je bedoelt een tweede wifi SSID?
Dat hoeft helemaal niet, je kunt ze natuurlijk hetzelfde noemen, ook zijn er tegenwoordig oplossingen die je naadloos over laten gaan op de sterkste Wifi Signaal als je verplaatst (mesh).

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVD66
Ja 2e wifi ssid, dat wil ik niet. Moet ik het access-point dan dezelfde naam gaven als mn bestaande wifi ssid?
Ik wil namelijk niet dat de apparaten op het eerste wifi ssid blijven hangen met zwakke signaal?
is de Ubiquiti UniFi AP-AC-PRO dan een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
PVD66 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 17:46:
Ja 2e wifi ssid, dat wil ik niet. Moet ik het access-point dan dezelfde naam gaven als mn bestaande wifi ssid?
Ik wil namelijk niet dat de apparaten op het eerste wifi ssid blijven hangen met zwakke signaal?
is de Ubiquiti UniFi AP-AC-PRO dan een optie?
Zie de reactie van @jongetje
Daarom is het misschien beter om bijvoorbeeld 2 x een AC-Lite te kopen en de wifi van de connectbox uit te zetten. (2x een ac-lite is maar iets duurder dan een ac-pro)

En ff als reactie op een ander comment:
Een mesh netwerk zegt iets over de netwerktopologie en is iets heel anders dan roaming principes als basic, fast en seamless roaming zoals hier werd gesuggereerd...

[ Voor 15% gewijzigd door Shaggie_NB op 20-06-2019 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Shaggie_NB huh, in mijn topic is juist de conclusie om de Wi-Fi van de connectbox wel te gebruiken samen met een accesspoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
jongetje schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:19:
@Shaggie_NB huh, in mijn topic is juist de conclusie om de Wi-Fi van de connectbox wel te gebruiken samen met een accesspoint.
Als je twee verschillende merken door elkaar gebruikt moet je op elk apparaat i.i.g. dezelfde SSID / password / authenticatie / encryptie gebruiken. Zelfs dit is niet altijd een garantie dat het werkt omdat verschillende leveranciers onder water toch een iets afwijkende implementatie kunnen gebruiken. Er kan dan een situatie ontstaan van twee netwerken met hetzelfde SSID i.p.v. 1 netwerk met 1 SSID (met twee BSSID's).
Omdat je dit niet altijd zeker weet is het makkelijker twee AP's van hetzelfde merk te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 21:09
Rwin schreef op zondag 26 mei 2019 @ 09:55:
[...]

Dus ik hoef niet te knutselen en hij werkt out of the box op een android tv?
Weet iemand wat de minimale specs zijn , of aanbevolen specs om ziggoGO met een afstandsbediening te draaien op een AndroidTV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 21:40
saken schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 21:29:
[...]

Weet iemand wat de minimale specs zijn , of aanbevolen specs om ziggoGO met een afstandsbediening te draaien op een AndroidTV?
Ziggo Go is er nog niet voor AndroidTV....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVD66
Shaggie_NB schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:40:
[...]

Als je twee verschillende merken door elkaar gebruikt moet je op elk apparaat i.i.g. dezelfde SSID / password / authenticatie / encryptie gebruiken. Zelfs dit is niet altijd een garantie dat het werkt omdat verschillende leveranciers onder water toch een iets afwijkende implementatie kunnen gebruiken. Er kan dan een situatie ontstaan van twee netwerken met hetzelfde SSID i.p.v. 1 netwerk met 1 SSID (met twee BSSID's).
Omdat je dit niet altijd zeker weet is het makkelijker twee AP's van hetzelfde merk te nemen.
Dank je.
Ah ja juist, die zekerheid wil ik ieder geval wel hebben. Maar die is er helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PVD66 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 17:38:
[...]

Dank je.
Ah ja juist, die zekerheid wil ik ieder geval wel hebben. Maar die is er helaas niet.
Zoals ik al een aantal keer heb aangeven werkt de connectbox naadloos samen met een ubiquity accesspoint, zolang je het maar goed instelt. Mocht je ontevreden zijn kun je altijd nog een 2e kopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PVD66
jongetje schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 17:45:
[...]

Zoals ik al een aantal keer heb aangeven werkt de connectbox naadloos samen met een ubiquity accesspoint, zolang je het maar goed instelt. Mocht je ontevreden zijn kun je altijd nog een 2e kopen...
Was even het topic terug aan t lezen en zag je verwijzing naar je topic, die had ik ff gemist.
Maar nu wel gelezen ;)
Ga hem ook maar aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 20:45
Tackleberry schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 22:20:
Was er vandaag wel klaar mee, dus gebeld om het nieuwe contract te annuleren vanwege misinformatie. Het systeem om bij Vodafone te kijken lag er (toevallig) uit en ik werd (inderdaad) doorverwezen naar Vodafone zelf "omdat zij het abonnement uitvoeren". Het eerste deel van de verwachting komt alvast uit.

Ben benieuwd of ze me daadwerkelijk kunnen helpen met het annuleren van dit contract én vervolgens terug kunnen zetten naar het oude abonnement...
Wonderbaarlijk genoeg heel goed geholpen door Vodafone, optie bestelling annuleren gekozen in het menu. De situatie uitgelegd en aangegeven dat ik het contract (1GB + 150min/sms voor 7,50) wilde annuleren en terug naar het oude abonnement (3GB + 150min/sms voor 9,22). Optie geaccepteerd om het nieuwe contract te houden met een coulance databundel per maand. Zeer mooie oplossing die nog voordeliger is dan het oude abonnement.

De connectie met Ziggo? Nou, het abonnement is afgesloten tijdens een gesprek met de Ziggo service desk. Mijn advies: voorzichtig zijn hiermee, als je al een mobiel aanbod accepteert zsm dubbelchecken met Vodafone dat het klopt.

[ Voor 10% gewijzigd door Tackleberry op 21-06-2019 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 21:09
eymey schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:23:
[...]

Ziggo Go is er nog niet voor AndroidTV....
Ik bedoel de 'hack' ..... of wat zou voldoen voor de toekomstige ziggo app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Het valt mij al een tijdje op dat de programmering van Comedy Central in de gids op de kabel nogal afwijkt, zeg maar +/- een half uur 8)7 Waar kun je dat soort fouten eigenlijk melden? :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:08
Raven schreef op zondag 23 juni 2019 @ 10:02:
Het valt mij al een tijdje op dat de programmering van Comedy Central in de gids op de kabel nogal afwijkt, zeg maar +/- een half uur 8)7 Waar kun je dat soort fouten eigenlijk melden? :?
Dat is gedaan om het nog grappiger te maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:45

Oekol

waka waka hey hey

We zijn verhuisd en de oude bewoners hadden glasvezel. Dit gaan wij ook nemen. Echter keken we altijd via de coax ongecodeerd naar NL 1,2 en 3. Er zit op geen enkele coax kaatje een signaal echter. Dit betekent ook geen NL 1 2 3, maar deze moeten toch sowieso doorgegeven worden? Of sta ik niet in m'n recht? -O-

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-09 15:45
Leoon. schreef op zondag 23 juni 2019 @ 10:17:
We zijn verhuisd en de oude bewoners hadden glasvezel. Dit gaan wij ook nemen. Echter keken we altijd via de coax ongecodeerd naar NL 1,2 en 3. Er zit op geen enkele coax kaatje een signaal echter. Dit betekent ook geen NL 1 2 3, maar deze moeten toch sowieso doorgegeven worden? Of sta ik niet in m'n recht? -O-
Als er geen abbonement is op het adres dan sluiten ze het adres af.
Je kan glasvezel nemen dan moet je kijken naar een aanbieder waar je zonder tv kunt kiezen.
Ik weet niet of ze die in jouw regio hebben.
Dan kan je daarnaast een TV pakket nemen van Ziggo

Als je genoeg hebt aan het kabeltv pakket dan ben je €18,70 extra kwijt en kan je zonder smartcard kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door MdO82 op 23-06-2019 10:20 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

MdO82 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 10:18:
[...]

Als er geen abbonement is op het adres dan sluiten ze het adres af.
Je kan glasvezel nemen dan moet je kijken naar een aanbieder waar je zonder tv kunt kiezen.
Ik weet niet of ze die in jouw regio hebben.
Dan kan je daarnaast een TV pakket nemen van Ziggo

Als je genoeg hebt aan het kabeltv pakket dan ben je €18,70 extra kwijt en kan je zonder smartcard kijken.
Dat wordt dan waarschijnlijk the way to go inderdaad. Hebben 750mbit glasvezel van tmobile afgenomen. Moet ziggo hebben vanwege de ziggo sport zenders. Formule 1 e.d. Dacht echter dat NPO 1 2 en 3 standaard zijn en dat die sowieso doorgegeven moeten worden.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:26
Leoon. schreef op zondag 23 juni 2019 @ 10:17:
Mocht het alleen om NED 1,2 en 3 gaan, dan kun je eventueel Digitenne overwegen. Is tegenwoordig in HD, maar niet de meest ideale manier. Wel gratis.

Of je kijkt live via internet.

Bij Ziggo heb je normaal gesproken een abonnement nodig, ook om NPO te kunnen zien. Kan best zijn dat als je niet bij Ziggo klant was, er toch nog signaal op de kabel staat. Kan soms een jaar overheen gaan voordat Ziggo je kabel afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

krakendmodem schreef op zondag 23 juni 2019 @ 10:37:
[...]

Mocht het alleen om NED 1,2 en 3 gaan, dan kun je eventueel Digitenne overwegen. Is tegenwoordig in HD, maar niet de meest ideale manier. Wel gratis.

Of je kijkt live via internet.

Bij Ziggo heb je normaal gesproken een abonnement nodig, ook om NPO te kunnen zien. Kan best zijn dat als je niet bij Ziggo klant was, er toch nog signaal op de kabel staat. Kan soms een jaar overheen gaan voordat Ziggo je kabel afsluit.
Dat was het geval inderdaad. Heb jaren op twee verschillende adressen met een geactiveerde smartcard kunnen kijken. Hang nu met ziggo aan de telefoon voor een Kabel abonnement. Hoop dat ik op tijd signaal heb voor de formule 1 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Leoon. schreef op zondag 23 juni 2019 @ 10:39:
[...]

Dat was het geval inderdaad. Heb jaren op twee verschillende adressen met een geactiveerde smartcard kunnen kijken. Hang nu met ziggo aan de telefoon voor een Kabel abonnement. Hoop dat ik op tijd signaal heb voor de formule 1 :D
Als er helemaal geen signaal is, dan komen ze pas op z'n minst morgen om je aan te sluiten. Op zondag werken de monteurs vziw niet.

Dus als je voor vanmiddag signaal wilt hebben, dan zou ik lekker op de koffie gaan bij de buren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

krakendmodem schreef op zondag 23 juni 2019 @ 10:42:
[...]

Als er helemaal geen signaal is, dan komen ze pas op z'n minst morgen om je aan te sluiten. Op zondag werken de monteurs vziw niet.

Dus als je voor vanmiddag signaal wilt hebben, dan zou ik lekker op de koffie gaan bij de buren :+
-O-

Dan gaan we lekker een kroegje in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Ken je die mop van dat adres dat binnen 24 uur werd aangesloten?

Dat gebeurde niet. Mag in m'n handjes knijpen als de monteur er vrijdag zin in heeft. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Leoon. schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:59:

Dat gebeurde niet. Mag in m'n handjes knijpen als de monteur er vrijdag zin in heeft. -O-
Tsja, hangt er natuurlijk ook vanaf hoe druk die het hebben.

Toevallig net KPN aan de lijn gehad vanwege een storing. (Kabelbreuk buitenshuis). Ze komen morgen al langs :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:02
Zijn er succesverhalen van nieuwe abonnees die nog een korting hebben gekregen over de bestaande nieuwe klanten korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 17:31
Leoon. schreef op zondag 23 juni 2019 @ 10:39:
[...]

Smartcard is niet adres gebonden en kan je dus overal aansluiten en gebruiken.

Zolang er maar prik op de kabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Mektheb schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:50:
[...]

I know, zo heb ik het al 2x gedaan. Helaas zit er deze keer 0,0 signaal op de kabel. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-09 19:14
[...]

Hoe zit dat dan met registratie?
Ik heb vijf smartcards, en die zijn aan mijn abonnement geknoopt. In Mijnziggo staan ze alle vijf opgesomd met nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]

Zolang er maar prik op de kabel is....
...en zolang je maar op een fZiggo adres woonachtig bent, want kom je in een fUPC gebied terecht, dan gaat die losse smartcard vervallen (als je alles volgens het Ziggo boekje doet).

Los van het bovenstaande klopt het dat een Irdeto smartcard, zolang deze maar geactiveerd is, op IEDER Ziggo adres kan werken, in fZiggo en fUPC gebied.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoef
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 19:46
Vandaag weer het jaarlijkse belletje gehad dat ik graag een nieuw jaar abonnement wil met korting.

Helaas omdat ik al een Next in huis heb konden ze echt maar maximaal 3 maanden korting geven ipv 6 maanden. Hij vertelde mij er ook bij dat hij de komende maanden (misschien zelf een jaar) geen andere kortingen komen voor de Next aangezien het kastje zo nieuw is.

Iemand anders nog een betere deal gekregen?
3 maanden voor 39,95 als korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:25
TheBoef schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 21:37:
Vandaag weer het jaarlijkse belletje gehad dat ik graag een nieuw jaar abonnement wil met korting.

Helaas omdat ik al een Next in huis heb konden ze echt maar maximaal 3 maanden korting geven ipv 6 maanden. Hij vertelde mij er ook bij dat hij de komende maanden (misschien zelf een jaar) geen andere kortingen komen voor de Next aangezien het kastje zo nieuw is.

Dan ben jij al verder dan wij! wij krijgen telkens te horen 'Nee, u heeft NEXT? dan geen korting mogelijk'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:14
Korting lijkt vrij willekeurig te zijn, 2 telefoongesprekken gehad, 2 afdelingen, maar na een paar keer 'ik ga het weer even aan de manager vragen' met verschillende argumenten, was het antwoord steevast 'nee'.

Vind het vrij bijzonder dat ze 20 euro activatie kosten vragen voor de Next als bestaande klant. Gaat natuurlijk niet om de 2 tientjes, eerder het principe.

Vier verschillende argumenten opgegeven waarom ik vond dat ik ze niet hoefde te betalen, vier keer de 'chef' gevraagd, maar 4 keer nee. O.a. vertelt dat mijn zwager en hier op t.net deze kosten wel kwijtgescholden werden.

Ach, de next box is wel echt een verademing in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 17:45
TheBoef schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 21:37:

Hier hetzelfde ... Klopt dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09 19:33
krakendmodem schreef op zondag 23 juni 2019 @ 10:37:
[...]

En soms nog veel langer. In mijn eerste huis heb ik zelf 4 jaar Ziggo gehad, maar de eerste 6 jaar zat er gewoon prik op. Als er weinig mutaties in de buurt zijn loont het niet om er een monteur naartoe te sturen om hem af te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siaon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-09 14:39
Valt het jullie ook op dat Ziggo steeds meer websites blokkeert met de "je probeert een pagina van de piratebay te bezoeken", ook al probeer je helemaal geen website van de piratebay te bezoeken?

Daarnaast wil ik als trouwe Ziggo klant (nog van het Essent tijdperk, en daarvoor nog inbellen) wel delen dat het mij opvalt dat mijn abonnement in een vrij korte periode van zo'n 30 euro naar over de 50 euro is gegaan. Ik heb blijkbaar ook een abonnement wat niet meer wordt verkocht (nog Internet Z1), en dat is inmiddels duurder dan het abonnement zonder korting wat ze nu verkopen en het product bied ook nog eens minder (internet lijkt gelijk, grote verschillen in televisie).

Ziggo hier nooit over gehoord, ik moet nu zelf veel moeite doen om te kijken wat hierin mogelijk is.

Ik heb weinig storingen ervaren met Ziggo en ook weinig gedoe. Voorheen was communiceren erg behulpzaam, maar inmiddels is dit onder de voorwaard "als je maar niet met ze hoeft te communiceren". Ik volg al meer dan tien jaar computertechnologie niet echt meer, maar als ik bel krijg ik regelmatig iemand aan wiens kennis van iets al coax letterlijk te lijkt zijn opgelezen. Ik ben dan meer hun aan het coachen om mij te helpen dan andersom. De techneuten lijken te zijn vertrokken bij de helpdesk...

Tegelijkertijd moet ik wel zeggen dat ze niet moeilijk doen om een nieuwe modem op te sturen, dat kan weer zonder gezeur. Over de jaren heen heb ik vooral internet afgenomen zonder gedoe.
Vind de prijsverhogingen wel erg frustrerend, zeker omdat op een of andere manier ze trouwe klanten straffen met hogere prijzen en minder product hiervoor.

(Voor de duidelijkheid: ik betaal nu 52,50 voor internet z1 en tv standaard, internet start is 43,95 en is in alle opzichten hetzelfde of beter dan wat ik heb)

[ Voor 4% gewijzigd door Siaon op 29-06-2019 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Siaon wat houd je tegen om op een nieuwer pakket over te stappen? Krijg je hetzelfde en betaal je minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siaon
jongetje schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 12:30:
@Siaon wat houd je tegen om op een nieuwer pakket over te stappen? Krijg je hetzelfde en betaal je minder.
Pragmatisch gedacht van je.

Daar zijn inmiddels drie telefoontjes overheen gegaan, de vierde regelt het wellicht. Het is blijkbaar veel gedoe, wat de medewerkers aan de lijn niet zelf kunnen oplossen, er moest nu nog teruggebeld worden. Dan zou er 'een goede aanbieding gedaan worden door de collega's van '.

Los daarvan vind ik het raar dat het zover moet komen, ik moet blijkbaar de prijzen van mijn provider beter in de gaten gaan houden en ieder jaar er mee gaan bellen zoals een van de vorige posters en korting vragen voor het volgende jaar. Ik hou gewoon niet zo van gedoe, ik heb wel betere dingen te doen.

Maar laten we zeggen dat hiermee mijn vertrouwen in Ziggo vooral is beschadigd (want wederom: trouwe klant, ook al had ik kunnen overstappen, ook al koste het meer). Een maandelijks verschil van 10 euro en een provider die zich hier vooral niet over laat horen. Maar wie weer komt er uit de terugbelafspraak iets positiefs waarmee het vertrouwen zich hersteld. Als we terug kunnen gaan naar geen gedoe en ik hier niet 25% meer voor hoef te betalen dan andere klanten ben ik wel weer tevreden denk ik.

(En nogmaals voor de duidelijkheid, dit begon eigenlijk allemaal omdat een website die ik wel eens bezocht werd opeens was geblokkeerd, terwijl hij niets te maken heeft met dat piratebay gedoe etc., toen ben ik eens gaan kijken wat voor abonnement ik eigenlijk heb etc.)

[ Voor 9% gewijzigd door Siaon op 29-06-2019 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan66
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-07 18:58
@Siaon Wanneer je overstapt naar het pakket van €43,95 dan komen je bestaande smartcards te vervallen en heb je alleen de tv zenders npo1 t/m 3 en ziggo sport in HD en de rest in SD en minder zenders. Interactieve tv vervalt dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siaon
jan66 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 12:45:
@Siaon Wanneer je overstapt naar het pakket van €43,95 dan komen je bestaande smartcards te vervallen en heb je alleen de tv zenders npo1 t/m 3 en ziggo sport in HD en de rest in SD en minder zenders. Interactieve tv vervalt dan ook.
Interessant, dat is niet wat de helpdeskmedewerker zei, die zei dat alles hetzelfde was maar alleen meer kanalen.

Het tv pakket neem ik alleen af, omdat dit verplicht is. Liever heb ik alleen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jan66 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 12:45:
Ik ben al een aantal keer overgestapt en zit nu op internet start en tv compleet Next en mijn smartcards die ik ooit gekocht heb zijn gewoon nog actief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:41
Als je alles hetzelfde wil houden, ga je denk ik 1 euro per maand besparen voor TV Start en Internet Start zonder korting en dus ook zonder bellen. Met bellen kost ook 52,50 per maand. Misschien dat met het verlengen van je abonnement met 12 maanden je een half jaar korting kunt krijgen of iets dergelijks. Je kunt ook gaan voor het Voordeelpakket, die is 42,50 per maand. Dan heb je wel TV Start met 25 Mbit internet en bellen. Enige wat dan dus veranderd is dat je internetsnelheid lager wordt. Maar met Z1 zit je misschien ook nog wel op 40, dus dan is het geen heel groot verschil. Dat voordeelpakket heb ik zelf ook, helemaal compleet voor relatief weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:25
Siaon schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 12:14:
Valt het jullie ook op dat Ziggo steeds meer websites blokkeert met de "je probeert een pagina van de piratebay te bezoeken", ook al probeer je helemaal geen website van de piratebay te bezoeken?
Ik denk dat op die server dan een proxy draait welk Ziggo blokkeert. De kans is dus altijd groot bij deze 'piratebay' blokkades dat je een legitieme website blokkeert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan66
jongetje schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 14:20:
[...]

Ik ben al een aantal keer overgestapt en zit nu op internet start en tv compleet Next en mijn smartcards die ik ooit gekocht heb zijn gewoon nog actief.
Ik ben zelf ook al een aantal keer overgestapt naar tv max met mediabox xl en weer terug naar tv start en mijn smartcards doen het ook nog altijd. Het pakket waar Siaon op doelt van € 43,95 p/m is echter met kabel tv.
Of ik zou mij heel erg moeten vergissen Als Siaon alleen internet nodig heeft dan is dat natuurlijk voldoende.

[ Voor 10% gewijzigd door jan66 op 29-06-2019 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siaon
Ziggo levert geen gewone kabel-tv meer, alleen nog maar digitaal.

https://www.ziggo.nl/pakketten/

Start
Internet
  • 50 Mbit/s download
  • 5 Mbit/s upload
  • Internetbeveiliging
  • Gegarandeerd perfecte wifi
Digitale Kabel TV
  • 50+ zenders
  • Ziggo Sport
  • Overal TV met Ziggo GO
  • 50+ zenders
  • Ziggo Sport
  • Overal TV met Ziggo GO
Vast Bellen
Uit

43,95 p.m.

Mijn huidige pakket voor tv, TV Standard, kan ik helaas nergens meer de beschrijving van vinden, maar vorige reacties gaven aan dat dit misschien toch meer omvat dan bovenstaand abbonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan66
Siaon schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 21:44:
Ziggo levert geen gewone kabel-tv meer, alleen nog maar digitaal.

https://www.ziggo.nl/pakketten/

Start
Internet
  • 50 Mbit/s download
  • 5 Mbit/s upload
  • Internetbeveiliging
  • Gegarandeerd perfecte wifi
Digitale Kabel TV
  • 50+ zenders
  • Ziggo Sport
  • Overal TV met Ziggo GO
  • 50+ zenders
  • Ziggo Sport
  • Overal TV met Ziggo GO
Vast Bellen
Uit

43,95 p.m.

Mijn huidige pakket voor tv, TV Standard, kan ik helaas nergens meer de beschrijving van vinden, maar vorige reacties gaven aan dat dit misschien toch meer omvat dan bovenstaand abbonnement.
Je kunt in het zenderoverzicht op de website van Ziggo zien welke zenders je ontvangt bij (digitale) kabel tv zonder smartcard en tv standaard (zenderoverzicht digitaal). Bij tv standaard heb je dus een smartcard of mediabox en meer zenders in HD.
Als je dus al een smartcard hebt en die graag wilt behouden dan moet je je dus goed vooraf bedenken voordat je overstapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siaon
jan66 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 21:53:
[...]

Je kunt in het zenderoverzicht op de website van Ziggo zien welke zenders je ontvangt bij (digitale) kabel tv zonder smartcard en tv standaard. Bij tv standaard heb je dus een smartcard of mediabox en meer zenders in HD.
Als je dus al een smartcard hebt en die graag wilt behouden dan moet je je dus goed vooraf bedenken voordat je overstapt.
Ik heb nog nooit een mediabox of smartcard gekregen van Ziggo. Paar maanden terug vervingen ze mijn oude zwarte modem (klein kastje), met zo'n grote witte staande (ben klant sinds wat, 2003/2004 ofzo? Als het niet langer is) (Ik weet de reden niet zo goed meer, wellicht was er een storing en belde ik voor de verandering eens met de helpdesk, staat me wel bij dat ze verbaasd waren dat ik nog zo'n 'oud' modem had staan). Verder heb ik nog nooit apparatuur van Ziggo gekregen.

Ik snap er nu helemaal niets meer van, haha :)

[ Voor 15% gewijzigd door Siaon op 29-06-2019 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan66
Siaon schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 21:59:
[...]

Ik heb nog nooit een mediabox of smartcard gekregen van Ziggo. Paar maanden terug vervingen ze mijn oude zwarte modem (klein kastje), met zo'n grote witte staande (ben klant sinds wat, 2003/2004 ofzo? Als het niet langer is) (Ik weet de reden niet zo goed meer, wellicht was er een storing en belde ik voor de verandering eens met de helpdesk, staat me wel bij dat ze verbaasd waren dat ik nog zo'n 'oud' modem had staan). Verder heb ik nog nooit apparatuur van Ziggo gekregen.

Ik snap er nu helemaal niets meer van, haha :)
Tv standaard is met smartcard. Als je op het digitale tv kanaal 22 bbc first ontvangt dan heb je tv standaard. Dat kanaal kun je dus niet meer bekijken wanneer je overstapt naar digitale kabel tv.
Maar je bent natuurlijk vrij om je pakket te wijzigen. Er is niemand die je tegenhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Leoon. schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:59:

Hij heeft het toch niet kunnen redden. Ziggo vond 't wel grappig om de afspraak te annuleren. Ben maandag weer de eerste tussen 12 en 18u. Top top 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft waarschijnlijk te maken met het warme weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:29

MeNTaL_TO

The future is not set

Heeft iemand bevestiging dat die (in mijn geval) 3 euro duurdere abbo inderdaad 50 cent voor de Next en 2,50 voor de verhoging van 1 juli is?
Ik heb nog steeds het gevoel dat er een 3 euro huur per maand betaald wordt en daarop nog eens de verhoging komt.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MeNTaL_TO schreef op zondag 30 juni 2019 @ 13:04:
Heeft iemand bevestiging dat die (in mijn geval) 3 euro duurdere abbo inderdaad 50 cent voor de Next en 2,50 voor de verhoging van 1 juli is?
Dat klopt. Is tov de mediaboxXL idd een extra verhoging. Dat telt elke maand alle komende jaren lekker door.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
Wauw Ziggo... Zojuist mail gehad
We hebben zorgvuldig naar uw huidige pakket gekeken en uit ons opgefriste aanbod kozen we het pakket dat er het meest op lijkt. Ons voorstel is: Internet Start en TV Start.
We vatten de belangrijkste punten voor u samen:

Televisie
Aan uw tv-abonnement verandert niets. Alles blijft zoals het is.
Internet
De internetsnelheden veranderen. Downloaden gaat van 60 Mbps naar 50 Mbps.
En uploaden gaat van: 6 Mbps naar 5 Mbps.
Bellen
Aan uw telefoonabonnement verandert niets. Alles blijft zoals u gewend bent.
Prijs
De prijs van uw pakket gaat omhoog met € 8,00.
De factuur na 9 augustus 2019 is daarom anders dan anders:
Ik betaal nu € 44 voor inderdaad een oud pakket van bijna 6 jaar oud. Voor minder € 8 meer gaan betalen. Zijn ze helemaal gek geworden ofzo.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nadroJ schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:48:

[...]

Ik betaal nu € 44 voor inderdaad een oud pakket van bijna 6 jaar oud. Voor minder € 8 meer gaan betalen. Zijn ze helemaal gek geworden ofzo.
Is dit een voorstel? Of krijg je dit door je strot geduwd? Indien het laatste, dan vind ik dat wel erg agressief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 16:14

Meneer iCy

swarma

meesje schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:59:
[...]

Is dit een voorstel? Of krijg je dit door je strot geduwd? Indien het laatste, dan vind ik dat wel erg agressief.
Zal vermoed ik een gegenereerd mailtje zijn uit systeem X.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

[...]

De snelheid gaat omlaag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meneer iCy schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:22:
[...]

Zal vermoed ik een gegenereerd mailtje zijn uit systeem X.
Dat beantwoordt nog niet mijn vraag.
De laatste zin van het bericht geeft volgens mij aan dat het niet een voorstel betreft. Hmm, wel erg agressief dit.
Kennelijk vind Ziggo het belangrijker dat zoveel mogelijk klanten over gaan naar de nieuwe abonnementsvormen dan dat ze mogelijk klanten verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Rest van het bericht. Had even een deel gequote. Ik bel later met ze. Belachelijk.
Prijs
De prijs van uw pakket gaat omhoog met € 8,00.
De factuur na 9 augustus 2019 is daarom anders dan anders:
Het 'oude' pakket betaalde u vooruit en wordt verrekend het met nieuwe pakket.
Meer lezen? Kijk op ziggo.nl/factuurvragen onder tabje Abonnement gewijzigd.
Liever iets anders of advies?
Uw nieuwe pakket staat vanaf 9 augustus 2019 automatisch aan. Bestelt u liever iets anders of wilt u kosteloos opzeggen? Via ziggo.nl/mijnziggo vergelijkt u eenvoudig de pakketten. Wijzigen kan elke maand als u wil. Ook later nog als ons voorgestelde pakket niet bevalt. Bellen kan ook. Dat is gratis vanaf een telefoonlijn van Ziggo naar 1200 of 0900-1884 tegen normaal tarief. We zitten zeven dagen per week voor u klaar, van 8.00 uur 's ochtends tot 22.00 uur 's avonds. We helpen u graag.

Fijne dag,

Robin Clements
Directeur Klantenservice

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:29:
[...]

De laatste zin van het bericht geeft volgens mij aan dat het niet een voorstel betreft. Hmm, wel erg agressief dit.
Kennelijk vind Ziggo het belangrijker dat zoveel mogelijk klanten over gaan naar de nieuwe abonnementsvormen dan dat ze mogelijk klanten verliezen.
Lang leve grote bedrijven met een aanzienlijke positie op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
nadroJ schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:47:
Rest van het bericht. Had even een deel gequote. Ik bel later met ze. Belachelijk.

[...]
Even voor de duidelijkheid, omdat het mogelijk verschilt: Woon je in een gebied waar via xDSL of glasvezel een alternatief voor Ziggo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-trakteert-klanten/

Dus ik kan mijn extra pakket, Movies & Series XL, laten vervallen en gewoon via Voadfone/Ziggo het Movies & Series pakket kiezen met behoud van alle zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

fietsbob schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:51:
https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-trakteert-klanten/

Dus ik kan mijn extra pakket, Movies & Series XL, laten vervallen en gewoon via Voadfone/Ziggo het Movies & Series pakket kiezen met behoud van alle zenders?
Ikke nie begrijpe...? Het Movies & Series L pakket was eerder ook al als gratis pakket te kiezen bij het combinatie-abonnement? Dus wat is nu het nieuws, dat het OD aanbod wordt uitgebreid?

Hieronder de verschillen tussen de diverse M&S pakketten.

https://community.ziggo.n...zit-dat-nou-precies-18142

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hardware-lover schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 17:12:
[...]

Ikke nie begrijpe...? Het Movies & Series L pakket was eerder ook al als gratis pakket te kiezen bij het combinatie-abonnement? Dus wat is nu het nieuws, dat het OD aanbod wordt uitgebreid?

Hieronder de verschillen tussen de diverse M&S pakketten.

https://community.ziggo.n...zit-dat-nou-precies-18142
@fietsbob Dit artikel is puur reclame voor Ziggo en wat er gezegd wordt, is niks nieuws. Totaaltv is nu niet echt een topsite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
ANdrode schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:28:
[...]

Even voor de duidelijkheid, omdat het mogelijk verschilt: Woon je in een gebied waar via xDSL of glasvezel een alternatief voor Ziggo is?
Zaandam. Denk wel dat ik alternatieven heb via xDSL. Nooit naar gekeken. Moet nog bellen. Maar mooi ruk als dit echt definitief is. Heb Vodafone, dus extra voordelen, waarvan vooral de kleine heel erg veel gebruik van maakt. Formule1 makkelijk bekijken (altijd wel mogelijk via een of andere stream), maar nu is het gewoon in HD en legaal.aar goed. Eerst even bellen. Dan zien we verder.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben wel nieuwsgierig. Welk pakket heb je nu op je factuur staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 16:14

Meneer iCy

swarma

meesje schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:29:
[...]

Ik weet ook niet wat de beweegreden is van Ziggo, maar als een systeem X procent kost en de mogelijke klanten die door deze wijziging op zeggen minder wordt geschat als het systeem wat X procent kost, sjah dan is er qua business model niet veel op aan te merken dan het keihard door te voeren.

Het is niet fijn, maar wel de mogelijke realiteit.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Jay-B schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 18:40:
Ben wel nieuwsgierig. Welk pakket heb je nu op je factuur staan?
Afbeeldingslocatie: http://oi67.tinypic.com/4qmzc1.jpg

Ik had inderdaad in 2013 het basis pakket met 30/3 met de eerste 12 maanden een dubbele snelheid. Dat zijn ze dus vergeten uit te zetten en dat heb ik nu nog steeds. Dus in feite zou ik een upgrade krijgen van 30>50 en 3>5

Nu word ik dus omgezet naar de prijs van Alles in 1 Start, maar ik heb nu geen HD op de NL commerciële zenders (in 2013 had ik nog geen HD zenders en op een gegeven moment wel NPO in HD gekregen) en die krijg ik er dus volgens de e-mail ook niet bij: Televisie •Aan uw tv-abonnement verandert niets. Alles blijft zoals het is.

Als ik dan het normale bedrag voor Start moet gaan betalen, dan moet ik wel alles van Start krijgen...

Vandaag maar bellen kijken of er wat te onderhandelen valt. Jammer dat er geen actie is met een tablet of een aantal maanden korting. Maar dit is echt wat @Olaf van der Spek zegt
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 14:03:
[...]

Lang leve grote bedrijven met een aanzienlijke positie op de markt.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002

Metro2002

Memento mori

[...]

Ik heb exact dezelfde mail gehad en ik heb gisteren ook besloten dat ik ga stoppen met ziggo en ga overstappen op een andere provider (adsl). Eerst 2 jaar achter elkaar een prijsverhoging van 10% erdoorheen jagen en nu een prijsverhoging van bijna 20% én een lagere snelheid. Ik was ook behoorlijk pissig en ben er wel klaar mee.

Als ze de snelheid gelijk hadden gehouden had ik heel misschien nog gebleven maar dit is echt onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Metro2002 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:03:
[...]

Ik heb exact dezelfde mail gehad en ik heb gisteren direct besloten dat ik ga stoppen met ziggo en ga overstappen op een andere provider (adsl). Eerst 2 jaar achter elkaar een prijsverhoging van 10% erdoorheen jagen en nu een prijsverhoging van bijna 20% én een lagere snelheid. Ik was ook behoorlijk pissig en ben er wel klaar mee.

Als ze de snelheid gelijk hadden gehouden had ik heel misschien nog gebleven maar dit is echt onacceptabel.
Even kijken of het me lukt te bellen vandaag. Ik laat de uitkomst wel weten. Het liefst stap ik ook over, maar ik heb nu met VodafoneZiggo voordelen en we maken heel veel gebruik van het Movies en Series pakket. Dus liefst blijf ik wel, maar dit is niet normaal.

Wat wel zo is (wat ik hierboven zeg), is dat ik eigenlijk dus een upgrade zou moeten krijgen, maar door hun fout lijkt het op een downgrade. Heb jij ook zo'n snelheid verdubbelaar die ze zijn vergeten uit te zetten?

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

nadroJ schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:08:
[...]

Even kijken of het me lukt te bellen vandaag. Ik laat de uitkomst wel weten. Het liefst stap ik ook over, maar ik heb nu met VodafoneZiggo voordelen en we maken heel veel gebruik van het Movies en Series pakket. Dus liefst blijf ik wel, maar dit is niet normaal.

Wat wel zo is (wat ik hierboven zeg), is dat ik eigenlijk dus een upgrade zou moeten krijgen, maar door hun fout lijkt het op een downgrade. Heb jij ook zo'n snelheid verdubbelaar die ze zijn vergeten uit te zetten?
Ja, exact hetzelfde abbo als jij hebt en ook ongeveer 6 jaar geleden afgesloten.
Die 5 euro korting op vodafone boeit me niet zo en tv kijken deed ik toch al niet dus het wordt nu een internet only abonnement, scheelt nog flink in de kosten ook straks.

[ Voor 11% gewijzigd door Metro2002 op 03-07-2019 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beloki
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:32
over een maand gaan we verhuizen van noordholland naar Tilburg

We hebben nu ziggo met deze pakket: Internet Z2 & TV Standaard Met Smartcard

We willen de smartcard natuurlijk meenemen (dus niet huren) , op onze nieuwe huis is er nu ook Ziggo van de oude bewoners

We hebben nu in onze woonkamer decorder met smartcard en boven in onze slaapkamer ook een decorder met smartcard

In onze nieuwe huis willen we nu dus de Next hebben en boven de decorders met de smartcard

Hoe ga ik dat doen?

Het belangrijkste is dat we de smartcards mee kunnen nemen en kunnen gebruiken in onze nieuwe huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Beloki schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:32:

[knip]
https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/verhuizen

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:39
@Nadroj: heb je ook al 6 jaar geen ene prijsverhoging gehad? tJa wat wil je... Succes met iets voor die prijs vinden wat je hetzelfde geeft bij xDsl.
Wat Metro doet is wel slim ja, gewoon Tv eruit gooien, op die route ga ik me ook begeven, nu ik merk dat Npo Start er ook is voor mijn Android Tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Sjah schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:45:
@Nadroj: heb je ook al 6 jaar geen ene prijsverhoging gehad? tJa wat wil je... Succes met iets voor die prijs vinden wat je hetzelfde geeft bij xDsl.
Wat Metro doet is wel slim ja, gewoon Tv eruit gooien, op die route ga ik me ook begeven, nu ik merk dat Npo Start er ook is voor mijn Android Tv.
Jawel, telkens een kleine verhoging, van 1 à 2 euro.
Het is dat de kinderen vooral TV kijken. Voor mij hoeft het niet, maar ja, ik woon niet alleen... Ik zal bellen er sowieso wel uit gooien.

Tja, jij weet dus al xDSL weinig aanbod heeft. Daar was ik al bang voor.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
nadroJ schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:23:
[...]

Het is dat de kinderen vooral TV kijken. Voor mij hoeft het niet, maar ja, ik woon niet alleen... Ik zal bellen er sowieso wel uit gooien.

Mwoah, weinig aanbod valt opzich nog mee.

Weet niet wat je nu kwijt bent aan dat oude pakket, maar met twee ontvangers en 100Mbit internet (indien beschikbaar) kun je voor rond de 40 euro klaar zijn en heb je de meeste zenders die je nu hebt ook op DSL.

Natuurlijk kan er een verschil zijn in snelheid en misschien een paar zenders meer/minder.

Zoals ik begrijp wil je drie decoders, en dan ben je bij DSL meteen een stuk snelheid kwijt en niet elke provider biedt drie ontvangers aan. Maar als je de snelheid met het huidige Z2 pakket vergelijkt, dan zit het wel redelijk in de buurt. Weet zo alleen niet de snelheid van het Z2 pakket.. 30Mb?

Wij zijn uiteindelijk naar KPN overgestapt; we hadden eerst drie decoders en eentje werd zo weinig gebruikt bij de vorige provider, dat we nu op die TV via Chromecast kijken. Dus twee decoders en 50Mb internet. Ja, TV kijken kost snelheid, maar we downloaden thuis zo weinig de dat we er weinig/niets van merken.

Indien je aan 100Mb en 2 ontvangers genoeg hebt, dan kan NLE/Oxxio een optie zijn..

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 03-07-2019 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nadroJ schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:07:
[...]

Ik had inderdaad in 2013 het basis pakket met 30/3 met de eerste 12 maanden een dubbele snelheid. Dat zijn ze dus vergeten uit te zetten en dat heb ik nu nog steeds. Dus in feite zou ik een upgrade krijgen van 30>50 en 3>5

Nu word ik dus omgezet naar de prijs van Alles in 1 Start, maar ik heb nu geen HD op de NL commerciële zenders (in 2013 had ik nog geen HD zenders en op een gegeven moment wel NPO in HD gekregen) en die krijg ik er dus volgens de e-mail ook niet bij: Televisie •Aan uw tv-abonnement verandert niets. Alles blijft zoals het is.

Als ik dan het normale bedrag voor Start moet gaan betalen, dan moet ik wel alles van Start krijgen...
Ah dit verklaart het één en ander. Je hebt dus eigenlijk 30 Mb met een cadeautje. :+

Overigens heb je standaard alles in HD als je overgaat naar TV Start. Dat staat misschien niet expliciet vermeld maar is wel standaard en ga je dus krijgen. In sommige hele oude pakketten was dit niet zo maar nu dus wel.

We willen de smartcard natuurlijk meenemen (dus niet huren) , op onze nieuwe huis is er nu ook Ziggo van de oude bewoners

We hebben nu in onze woonkamer decorder met smartcard en boven in onze slaapkamer ook een decorder met smartcard

In onze nieuwe huis willen we nu dus de Next hebben en boven de decorders met de smartcard

Hoe ga ik dat doen?

Het belangrijkste is dat we de smartcards mee kunnen nemen en kunnen gebruiken in onze nieuwe huis
Standaard neem je altijd je eigen smartcards mee wanneer je overstapt naar een nieuw pakket met DTV (en dus niet alleen Kabel TV). In jouw geval hoef je dus niets extra's te doen. Gewoon nieuw pakket met Next bestellen en je bestaande smartcards blijven gewoon actief. Wel kan het zo zijn dat het beeld even wegvalt wanneer de wijziging plaatsvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:39
nadroJ schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:23:
[...]

Jij weet, ik weet, dat levert niks op. Diezelfde kant is het aan uitgaan met Tv eruitgooien, wat ook normaal is als niemand het meer waardeert op zijn merites (de sub 35-er " heeft al geen Tv meer" ). Met als gevold dat je simpel 25Mbit internet-abo voor 16 a 17 euro allang niet meer vindt. Het geld moet uit het internet-deel komen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-09 15:45
Ik snap totaal niks van de bekabeling de laatste tijd hier 8)7
Goed het kan zijn dat ze de 4G masten hebben gewijzigd en dat ik problemen heb dat snap ik.

Gisteren WK voetbaldames gekeken op NPO3. Constant digitale storing.
Toen een directe kabel aangesloten tussen mijn AOP en tv en nog storing al wel een heel stuk minder.

Nu zit ik vanavond naar de NPO zenders te kijken en totaal geen problemen waar ik gisteren totaal niet op kon kijken door de storingen.
Gisteren maar verder gekeken op Ketnet want daar keek ik zonder storingen.
Ik snap dat de bekabeling problemen kan hebben maar dat ik dan vandaag helemaal nergens last van heb :?

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen ?
Snap dat het lastig is zo op afstand achter een scherm vandaan, maar heb weinig zin dat er straks een monteur voor de deur staat en die dan (ondanks dat ik meer klachten in het dorp heb) naar mijn bekabeling wijst.

(Heb gisteren niet naar de BER gekeken als dat nog van toepassing is)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:06
@MdO82

Afhankelijk van je regio, kijk even hier naar:
http://x264.nl/dump/ziggo...omed-view_qrm_overlay.jpg

Het enige wat ik dan bedenken dat verschil in storingen maakt zijn:

a) condities van lucht signalen. Soms komen signalen heel ver onder sommige condities.
b) nadat het regent heeft kunnen signalen ook wel eens variëren. Hoe droger de grond hoe meer storing er mogelijk kan ontstaan.

Het is dus belangrijk om te weten op welke frequentie het TV station op de kabel zit waar je storing hebt.
Vanuit daar kunnen we verder onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

In onze nieuwe huis willen we nu dus de Nexut hebben en boven de decorders met die smartcard

Hoe ga ik dat doen?

Bel met ziggo en geef aan dat je gaat verhuizen. Vraag hoe je dat moet regelen. (Antwoord zal zijn dat je dat bij die persoon kan doen, jou antwoord is dat je eerst meer informatie wilt)
Vraag of je de smartcards kan meenemen (weet even niet of het oud upc gebied is, dan kon het vroeger niet)
Vraag of je korting kan krijgen als je een nieuw jaar contract af neemt (6 maanden korting zou ik verwachten, dat was het met cyber monday dacht ik)Vraag of je er dan een next bij krijgt. Indien alles na tevredenheid is, regel je het terplekke. Zo niet, dan zeg je dat je er over nadenkt en rond gaat kijken. Daarna zoek je snel even wat een alternatief op het nieuwe adres kost , en bel je met ziggo afd opzeggen ivm verhuizing en de ander goedkoper is (Je hoeft verder niets over het alternatief te zeggen) Dan doet opzeggen afdeling je wel een (beter) aanbod.

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beloki
jeanj schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 08:19:
[...]

Bel met ziggo en geef aan dat je gaat verhuizen. Vraag hoe je dat moet regelen. (Antwoord zal zijn dat je dat bij die persoon kan doen, jou antwoord is dat je eerst meer informatie wilt)
Vraag of je de smartcards kan meenemen (weet even niet of het oud upc gebied is, dan kon het vroeger niet)
Vraag of je korting kan krijgen als je een nieuw jaar contract af neemt (6 maanden korting zou ik verwachten, dat was het met cyber mondadacht ik)Vraag of je er dan een next bij krijgt. Indien alles na tevredenheid is, regel je het terplekke. Zo niet, dan zeg je dat je er over nadenkt en rond gaat kijken. Daarna zoek je snel even wat het alternatief kost, en bel je met ziggo afd opzeggen ivm verhuizing en de ander goedkoper is (Je hoeft verder niets over het alternatief te zeggen)Dan doet opzeggen afdeling je wel een (beter) aanbod.
Het probleem is dat ik doof bent maar gelukkig gaat het steeds beter met de technologie en komen er steeds meer chatrooms bij websites waaronder ook Ziggo.

Dat dus gedaan en ze zeiden dat de smartcards meekunnen naar mijn nieuwe huis.
Daar zijn we dus blij mee ... Maar ik wil idd een Next en een betere modem, heb nu zo'n Ubee (zwarte)
Maar doorgeven van verhuizing kan 3 dagen van te voren dus heb genoeg de tijd... eerst andere dingen regelen en dan vraag ik nog een keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Bij de contract verlening van mijn ouders Alles in 1 laagste, kregen ze een gratis Humax 5300 (ongevraagd, maar een "gratis" extra smarcard was wel handig).

hier staat
"3 maanden €30 [korting] met Next-box. Zonder nieuwe box kon ik 6mnd krijgen."
Als je dan zoekt heeft hij het "TV Basis met internet complete, zonder bellen" abo

Laat ze zeker even het aanbod via email bevestigen, ik zie in de next topics (zie onder aan) dat men soms iets anders aan de telefoon zegt dan wordt uitgevoerd (lees hogere kosten).

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beloki
Ja ik wil ook eerst alles zwart op wit hebben voordat ik akkoord gaat

Dat moet tegenwoordig in deze maatschappij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:18
Hier ook een zeer verontwaardigde Ziggo klant:

Paar maanden geleden was mijn oude Horizon ventilator aan het rammelen. Werd mij vrolijk een nieuwe Next box belooft. Na een maand wachten met een rammelende ventilator, krijg ik eindelijk een "invite" voor de Next. Maar ik moest wel even over stappen naar de nieuwe abonnement vormen en 8 euro per maand meer betalen. Dus toch maar voor gekozen om het gratis om te ruilen naar een oude Horizon box.

Krijg ik deze week doodleuk alsnog een ook een mail over " En daarom ruimen we wat oude pakketten op" met daarin alsnog een extra prijsverhoging van 8 euro zonder enig voordeel.

Dus ze laten me eerst een maand zitten met een herrie horizon. Dan krijg ik geen gratis Next als beloofd en dan verhogen ze daarna alsnog de prijs. Denk dat ze heel graag van hun klanten af willen.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Pagina: 1 ... 136 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic