Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 10:01
Storing in een oneliner is niet de bedoeling, zoals je ook kan lezen in de topicwarning.

[ Voor 72% gewijzigd door rens-br op 01-05-2019 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Berichten over de Mediabox Next mogen in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 20:36
Ja, dat lijkt me dus gedoe om niks als de Connectbox sowieso geen betere modem is dan de TC7210 toch?
Of zijn er redenen om de Connectbox te kiezen in bridge? Want heb een RAX120 Netgear erachter hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 25-09 22:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ArcticWolf schreef op maandag 29 april 2019 @ 22:28:
[...]

Volgens mij kan Ziggo het wel doormeten van de AOP naar de straatkast.

Toen ik er last van had bleek het aan m'n eigen connectors te liggen, maar de signaal kwaliteit en de bitrate fouten die binnen kwamen kon ik ophalen uit m'n TV (Samsung).

Deze vuistregel gebruik ik meestal;

Optie 1:
Modem waardes zijn slecht (voornamelijk upstream) en je hebt last van blokken; probleem Ziggo

Optie 2:
Modem waardes zijn goed en je hebt last van blokken; probleem eigen bekabeling.
Gisteren Ziggo maar eens gebeld. Die kwamen eigenlijk tot de zelfde conclusie (en ook dat ze elkaar niet uitsluiten). Modem hangt net als de rest aan een versterkertje met eigen modemuitgang en waardes waren allemaal goed, niks bijzonders. Dus wat binnenkomt lijkt goed. Wilden best een monteur sturen, maar moet dus eerst met een andere kabel gaan testen rechtstreeks op het AOP om uit te sluiten dat het niet alsnog de kabel is die problemen heeft met 1 bepaalde frequentie. Is allemaal goed spul wat er ligt maar ja je weet het niet.

Zijvraag: weet iemand of er inbouwdozen voor radio en TV bestaan die met F-connectors werken? Wil storing nu echt tot een minimum beperken. En dan bedoel ik jewoon de tweeweg, niet de 2x m/F IEC plus nog een F.

[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 01-05-2019 10:47 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:33:
[...]

Gisteren Ziggo maar eens gebeld. Die kwamen eigenlijk tot de zelfde conclusie (en ook dat ze elkaar niet uitsluiten). Modem hangt net als de rest aan een versterkertje met eigen modemuitgang en waardes waren allemaal goed, niks bijzonders. Dus wat binnenkomt lijkt goed. Wilden best een monteur sturen, maar moet dus eerst met een andere kabel gaan testen rechtstreeks op het AOP om uit te sluiten dat het niet alsnog de kabel is die problemen heeft met 1 bepaalde frequentie. Is allemaal goed spul wat er ligt maar ja je weet het niet.

Zijvraag: weet iemand of er inbouwdozen voor radio en TV bestaan die met F-connectors werken? Wil storing nu echt tot een minimum beperken. En dan bedoel ik jewoon de tweeweg, niet de 2x m/F IEC plus nog een F.
Een versterker tussen je AOP en TV kan ook storingen veroorzaken (en ironisch genoeg kan die ze ook versterken), dus de vraag is waarom zit er een versterker tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 08:12
The Eagle schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:33:
[...]

Ja die bestaan.

Echter is een F-connector net zo storingsgevoelig als een IEC connector. Het maakt niets uit welke connector je gebruik bedien doen exact het zelfde. Dat lost dus niets op.

Als 1 frequentie gestoord is kun je beter gaan zoeken in je bekabeling en of alles correct is aangesloten en ook echt de juiste materialen zijn gebruikt. Het komt nog te vaak voor dat er splinternieuwe rotzooi aangeschaft wordt met als mededeling ja dit is een prima kabel...

Onjuist aansluiten met verkeerde materialen komt het meeste voor.

En ja je moet eerst met een korte kabel op je AOP testen anders komt de monteur ook voor nope..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Excuus, ik bedoelde demping van het signaal. Voor zover ik weet dempen IEC connectors meer dan een F-connector.
ArcticWolf schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:50:
[...]

Een versterker tussen je AOP en TV kan ook storingen veroorzaken (en ironisch genoeg kan die ze ook versterken), dus de vraag is waarom zit er een versterker tussen?
Omdat Ziggo in de loop van de tijd al meer heeft lopen prutsen, ik een kabelmodem en twee dozen in huis moet voorzien en een driewegsplitter niet voldoende bleek. Versterker doet overigens +4dB op alle puntjes, geen overkill dus. Signaalsterkte is ook voor alles 100% op de TV, behalve voor die ene frequentie. En modenwaarden zijn ook goed. Dus die versterker is eigenlijk uit te sluiten als boosdoener. Maar check met lange kabel dus om het zeker te weten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:51:
Excuus, ik bedoelde demping van het signaal. Voor zover ik weet dempen IEC connectors meer dan een F-connector.

[...]

Omdat Ziggo in de loop van de tijd al meer heeft lopen prutsen, ik een kabelmodem en twee dozen in huis moet voorzien en een driewegsplitter niet voldoende bleek. Versterker doet overigens +4dB op alle puntjes, geen overkill dus. Signaalsterkte is ook voor alles 100% op de TV, behalve voor die ene frequentie. En modenwaarden zijn ook goed. Dus die versterker is eigenlijk uit te sluiten als boosdoener. Maar check met lange kabel dus om het zeker te weten :)
Als je signaalsterkte 100% is kan die versterker er wel tussenuit :P zolang je signaalkwaliteit maar 100% is en blijft, mag de sterkte veel lager zijn dan 100%.
Maar even testen met een enkele kabel en je weet het zeker idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maversne
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 14:47
Jongens, ik heb dus de nieuwe snelheid gekregen van Ziggo. Waarom heb ik nu ineens 600mbps download ??? Ik had de 400/40. Holy moly. Foutje van Ziggo ??

https://twitter.com/TheIc.../1123543232867074048?s=19

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

ArcticWolf schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:59:
[...]

Als je signaalsterkte 100% is kan die versterker er wel tussenuit :P zolang je signaalkwaliteit maar 100% is en blijft, mag de sterkte veel lager zijn dan 100%.
Maar even testen met een enkele kabel en je weet het zeker idd.
Dammit, haal ik ze nog door elkaar. Signaalkwaliteit is overal 100% behalve op specifieke frequentie, signaalsterkte varieert tussen ca 70-80 en 35- 40%. Op die specifieke freq is de BER ook dramatisch - heb hem al boven de 10k gezien :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
The Eagle schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:51:

[...]
Je hebt er dus weinig kennis van. Want het is 0,00001dB verschil misschien als je goed gaat zoeken.

Met een normaal meet instrument is dat verschil niet waar te nemen en gewoon gelijk.
100% is way too much. Kwaliteit moet altijd 100% zijn. Sterkte nooit 100%. 120 dB kan een mens horen maar geeft wel gehoor schade. 120dB is dus 100%. 80dB is voor een mens prima te doen over de gehele dag. Laten we zeggen dat dit 60% is van wat de mens kan horen voor schade. Dan is 60% prima als de kwaliteit van het geluid prima is. 100% maakt alleen het geluid harder niet beter en veroorzaakt daarom schade.

Dit werkt bij signaal op de kabel exact zo. Harder != betere kwaliteit. Harder == schade aan apparatuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:57

sjaool

Every life should have 9 cats

MediaZoo schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:33:
[...]
Als 1 frequentie gestoord is kun je beter gaan zoeken in je bekabeling en of alles correct is aangesloten.
Ik heb dit bij mij thuis gehad. Alle zenders kwamen goed door maar een paar niet. Uiteindelijk bleek op zolder bij een plug een dun koperen draadje van de mantel kortsluiting te maken met de kern. Dit verholpen en sinds die tijd altijd perfect beeld. :D

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maversne schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:04:
Jongens, ik heb dus de nieuwe snelheid gekregen van Ziggo. Waarom heb ik nu ineens 600mbps download ??? Ik had de 400/40. Holy moly. Foutje van Ziggo ??

https://twitter.com/TheIc.../1123543232867074048?s=19
Ja daar zou ik ook een klacht voor indienen... :? Hopelijk ben je snel teruggezet naar 500Mbit, dit kan echt niet. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
@The Eagle welke zenders storen?

Ik heb dit ook gehad, op heel specifieke zenders, daarnaast zag ik in de connectbox ook veel T3 meldingen.
Na 3 monteurs is de 4de monteur toen in de wijkkast gaan kijken (binnen was alles al vervangen door de monteurs) en constateerde dat onze groene kabel corrosie bevatte op de connector. Dat ding is vervangen in 5 minuten en sindsdien geen ruis/blokje meer gezien.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Kom binnen van werk en zie opeens allemaal errors in de logboek van mijn Ubee UBC1318Z

Denk onderhoud, meer mensen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hyYiBBAZW8vLUQlm6V4ReUKc/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Bij mij is zowel de signaal kwaliteit als de signaal sterkte 100%. Werkt al maanden probleemloos. Alle zenders werken hier gewoon, afkloppen natuurlijk. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MekWiWvPs38w7FEbbfqR0FpZ/full.jpg
MediaZoo schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:21:
[...]

Je hebt er dus weinig kennis van. Want het is 0,00001dB verschil misschien als je goed gaat zoeken.

Met een normaal meet instrument is dat verschil niet waar te nemen en gewoon gelijk.

[...]

100% is way too much. Kwaliteit moet altijd 100% zijn. Sterkte nooit 100%. 120 dB kan een mens horen maar geeft wel gehoor schade. 120dB is dus 100%. 80dB is voor een mens prima te doen over de gehele dag. Laten we zeggen dat dit 60% is van wat de mens kan horen voor schade. Dan is 60% prima als de kwaliteit van het geluid prima is. 100% maakt alleen het geluid harder niet beter en veroorzaakt daarom schade.

Dit werkt bij signaal op de kabel exact zo. Harder != betere kwaliteit. Harder == schade aan apparatuur...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-09 18:34
@Requa,

Staat er niet iets op de Ziggo website over werkzaamheden of storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Was inderdaad een storing. |:(
king006 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 18:55:
@Requa,

Staat er niet iets op de Ziggo website over werkzaamheden of storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Requa schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 18:18:
Kom binnen van werk en zie opeens allemaal errors in de logboek van mijn Ubee UBC1318Z

Denk onderhoud, meer mensen?

[Afbeelding]
Heb je last van storingen of lagere snelheid. Ik kijk daar echt nooit naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Requa schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 19:02:
Was inderdaad een storing. |:(

[...]
Ook weer opgelost ;) vaak herstart ik de modem dan nog even zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:30
The Eagle schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:08:
[...]

Dammit, haal ik ze nog door elkaar. Signaalkwaliteit is overal 100% behalve op specifieke frequentie, signaalsterkte varieert tussen ca 70-80 en 35- 40%. Op die specifieke freq is de BER ook dramatisch - heb hem al boven de 10k gezien :X
Wat is die "specifieke" frequentie dan? Als de frequentie rond de 800 MHz zit, dan heb je vrijwel zeker te maken met 4G-interferentie. Dat betekent dan vaak dat je interne installatie niet in orde is.
Je zegt "allemaal goed spul" te hebben. Waar heb je het dan over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Niet getest maar rond de ochtenduur kreeg ik een melding van mijn IoT CAM dat deze was ‘ontkoppeld’, bleek dus een storing te zijn waardoor het internet even wegviel tot een uur of 14. Toen ik thuis kwam werkte alles gewoon. _/-\o_
jongetje schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 19:05:
[...]

Heb je last van storingen of lagere snelheid. Ik kijk daar echt nooit naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-09 13:10
Ziggo monteur is zojuist geweest, helaas was ik er zelf niet de hele tijd bij.

Zo te horen heeft hij het AOP vervangen en een aantal kabels, ik zal vanavond de waardes eens uitlezen.

We hebben ook aangegeven dat zenders blokken hebben en storen. Ook hier heeft hij naar gekeken en e.e.a. aangepast (ik weet niet wat aangezien ik niet thuis ben).

Zodra de monteur de deur uit stapte was het beeld op BBC one slechter dan ooit ! Monteur weer naar binnen gehaald (beeld was natuurlijk weer goed). Weer "iets" vervangen volgens mijn vrouw en het leek weer in orde te zijn.

Zodra de monteur weer de deur uit was was het beeld weer slecht. Deze was al weg met zijn busje. De monteur heeft wel een Coax kabel achter gelaten die ik zelf naar de tv mag trekken om de oude te vervangen.

Helaas heeft het voor de TV NIET het gewenste resultaat opgeleverd. Eens kijken of het vervangen van de Coax iets verbeterd.

Blijkbaar had onze hele straat (Tilburg Reeshof, Dalem Noord) last van te hoge waardes ?

Hoop dat we niet van de regen in de drup terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Noppesnada schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:30:
Ziggo monteur is zojuist geweest, helaas was ik er zelf niet de hele tijd bij.

Zo te horen heeft hij het AOP vervangen en een aantal kabels, ik zal vanavond de waardes eens uitlezen.

We hebben ook aangegeven dat zenders blokken hebben en storen. Ook hier heeft hij naar gekeken en e.e.a. aangepast (ik weet niet wat aangezien ik niet thuis ben).

Zodra de monteur de deur uit stapte was het beeld op BBC one slechter dan ooit ! Monteur weer naar binnen gehaald (beeld was natuurlijk weer goed). Weer "iets" vervangen volgens mijn vrouw en het leek weer in orde te zijn.

Zodra de monteur weer de deur uit was was het beeld weer slecht. Deze was al weg met zijn busje. De monteur heeft wel een Coax kabel achter gelaten die ik zelf naar de tv mag trekken om de oude te vervangen.

Helaas heeft het voor de TV NIET het gewenste resultaat opgeleverd. Eens kijken of het vervangen van de Coax iets verbeterd.

Blijkbaar had onze hele straat (Tilburg Reeshof, Dalem Noord) last van te hoge waardes ?

Hoop dat we niet van de regen in de drup terecht komen.
Wat zijn je modem waardes dan? En wat zegt de TV over het signaal? (als je dat kan opvragen...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik begrijp de enthousiasme over de nieuwe box, maar die berichten horen thuis in:
- [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic

Gelieve het daar te post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:50

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Okay heel weird probleem...

Via mijn provider Ziggo kan ik niet meer inloggen bij mijn mail welke wordt gehost door Capitar IT Group op https://webmail.euronet.nl

en krijg error code....
code:
1
2
3
4
HTTP ERROR 404
Problem accessing /zimbra/public/error.jsp. Reason:

/zimbra/public/error.jsp

Surf ik vanaf een ander adres of proxy of bepaalde VPN of RDP sessie via werk kom ik wel in mijn mail op https://webmail.euronet.nl

Wie kan even bevestigen of op dit moment via provider Ziggo https://webmail.euronet.nl het wel doet op dit moment?

Zou het een beveiligings issue zijn bij Capitar IT Group?
Als ik Administrator Zimbra Forum erop na sla wordt die angst wel ingeboezemt als je zoekt op "/zimbra/public/error.jsp"

Iets met HTTPS certificaten welke bij Ziggo op orde zijn en mijn werkgever niet? Of vica versa? Of is er totaal iet anders aan de hand en wie kan hierin opheldering geven :?

[ Voor 26% gewijzigd door lSltAlKeR op 04-05-2019 03:31 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:46

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

lSltAlKeR schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 03:26:

Via mijn provider Ziggo kan ik niet meer inloggen bij mijn mail welke wordt gehost door Capitar IT Group op https://webmail.euronet.nl

en krijg error code....
code:
1
2
3
4
HTTP ERROR 404

/zimbra/public/error.jsp

Surf ik vanaf een ander adres of proxy of bepaalde VPN of RDP sessie via werk kom ik wel in mijn mail op https://webmail.euronet.nl

Wie kan even bevestigen of op dit moment via provider Ziggo https://webmail.euronet.nl het wel doet op dit moment?

Als ik Administrator Zimbra Forum erop na sla wordt die angst wel ingeboezemt als je zoekt op "/zimbra/public/error.jsp"

Iets met HTTPS certificaten welke bij Ziggo op orde zijn en mijn werkgever niet? Of vica versa? Of is er totaal iet anders aan de hand en wie kan hierin opheldering geven :?
Ik kom ook niet op https://webmail.euronet.nl/ via mijn ziggo lijntje.
Als ik daarna via een vpn (italie) probeer, kom ik er evengoed niet op.

Dezelfde 404 melding dan jij in beide gevallen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 07:11:
[...]

Ik kom ook niet op https://webmail.euronet.nl/ via mijn ziggo lijntje.
Als ik daarna via een vpn (italie) probeer, kom ik er evengoed niet op.

Dezelfde 404 melding dan jij in beide gevallen
Opmerkelijk ik kom op een blauwe inlogprompt.
Vanaf een iPhone getest, wifi via ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
stormfly schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 07:23:
[...]

Opmerkelijk ik kom op een blauwe inlogprompt.
Vanaf een iPhone getest, wifi via ziggo.
Hier ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:28

elsinga

=8-)

Hier gewoon een login scherm. fUPC.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

en krijg error code....
code:
1
2
3
4
HTTP ERROR 404

/zimbra/public/error.jsp

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
traceroute to mail.euronet.nl (91.134.168.194), 64 hops max, 52 byte packets
 1  172.16.1.1 (172.16.1.1)  1.753 ms  1.243 ms  1.166 ms
 2  * * *
 3  hvs-rc0002-cr102-ae124-0.core.as9143.net (213.51.190.253)  13.111 ms  10.606 ms  14.675 ms
 4  asd-tr0021-cr101-be105-2.core.as33915.net (213.51.6.32)  12.165 ms  12.092 ms  14.383 ms
 5  nl-ams02a-rc2-lag60-2.core.as33915.net (213.51.64.134)  11.612 ms
    nl-ams02a-rc2-lag61-4.core.as33915.net (213.51.64.162)  12.417 ms
    nl-ams02a-rc2-lag60-2.core.as33915.net (213.51.64.134)  12.406 ms
 6  nl-ams09c-ri1-ae6-0.aorta.net (84.116.136.61)  13.597 ms  12.728 ms  12.698 ms
 7  be100-153.ams-5-a9.nl.eu (91.121.131.85)  13.408 ms  18.129 ms  15.147 ms
 8  be104.rbx-g2-nc5.fr.eu (94.23.122.242)  98.376 ms  21.747 ms  22.010 ms
 9  * * *
10  vl11.rbx1-c2-a72.fr.eu (178.33.100.253)  20.764 ms  20.370 ms
    vl10.rbx1-c2-a72.fr.eu (94.23.122.75)  21.359 ms
11  * * *
12  lxh-sysa-002.node.capitar.com (91.121.83.4)  21.299 ms  23.611 ms  20.508 ms
13  ip194.ip-91-134-168.eu (91.134.168.194)  20.879 ms  21.452 ms  19.967 ms

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:14
Martinusz schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:23:
@The Eagle welke zenders storen?

Ik heb dit ook gehad, op heel specifieke zenders, daarnaast zag ik in de connectbox ook veel T3 meldingen.
Na 3 monteurs is de 4de monteur toen in de wijkkast gaan kijken (binnen was alles al vervangen door de monteurs) en constateerde dat onze groene kabel corrosie bevatte op de connector. Dat ding is vervangen in 5 minuten en sindsdien geen ruis/blokje meer gezien.
Same here, echter hebben ze bij mij (ook) een nieuwe kabel getrokken omdat ik de aansluiting heb laten verplaatsen. Zelfs nu met 3 aansluitingen + kabelmodem geen versterker nodig terwijl ik eerst veel blokjes had op de meeste TV zenders.
stormfly schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 08:50:
[...]

code:
1
traceroute to mail.euronet.nl (91.134.168.194), 64 hops max, 52 byte packets
Dat heeft niks te maken met je verbinding, is de mailserver zelf die het niet doet.
Waarschijnlijk redunante setup waarbij een van de servers het niet doet en je sessie toevallig op die brakke uit komt.

[ Voor 21% gewijzigd door Uberprutser op 04-05-2019 09:50 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:28

en krijg error code....
code:
1
2
3
4
HTTP ERROR 404

/zimbra/public/error.jsp

Ik denk dat het niet bij Ziggo ligt. Via KPN 4G kom ik er ook niet op.

Via KPN DSL wel weer trouwens. Dan krijg ik wel het inlogscherm.

Het zou kunnen dat die server of provider bepaalde Ip adressen (of ranges) aan het blokkeren is.

[ Voor 6% gewijzigd door krakendmodem op 04-05-2019 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ballebek schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 09:47:
[..]
Dat heeft niks te maken met je verbinding, is de mailserver zelf die het niet doet.
Waarschijnlijk redunante setup waarbij een van de servers het niet doet en je sessie toevallig op die brakke uit komt.
Op aannames kan je niet troubleshooten :) pas als zijn tracert exact hetzelfde is kan je jouw conclusie trekken.

Je conclusie is overigens plausibel zeker met de post van @krakendmodem via KPN. 😊

Maar ik heb liever eerst zelf alle data gezien voordat we conclusies trekken. Maar dat gedrag verschilt per persoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:14
stormfly schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 11:06:
[...]

Op aannames kan je niet troubleshooten :) pas als zijn tracert exact hetzelfde is kan je jouw conclusie trekken.

Je conclusie is overigens plausibel zeker met de post van @krakendmodem via KPN. 😊

Maar ik heb liever eerst zelf alle data gezien voordat we conclusies trekken. Maar dat gedrag verschilt per persoon.
Je komt op het IP terecht welke verwijst naar webmail.euronet.nl (91.134.168.194) met een error message dat een webmailapplicatie geen foutmelding kan geven. Dan lijkt mij het niet zo te zijn dat het aan je verbinding ligt.

Hier werkt het overigens op zowel KPN DSL als Ziggo niet.

edit: En vanuit AWS Frankfurt zelfde.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:50

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Ballebek schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 11:19:
[...]

Je komt op het IP terecht welke verwijst naar webmail.euronet.nl (91.134.168.194) met een error message dat een webmailapplicatie geen foutmelding kan geven. Dan lijkt mij het niet zo te zijn dat het aan je verbinding ligt.

Hier werkt het overigens op zowel KPN DSL als Ziggo niet.

edit: En vanuit AWS Frankfurt zelfde.
krakendmodem schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 10:16:
[...]

Ik denk dat het niet bij Ziggo ligt. Via KPN 4G kom ik er ook niet op.

Via KPN DSL wel weer trouwens. Dan krijg ik wel het inlogscherm.

Het zou kunnen dat die server of provider bepaalde Ip adressen (of ranges) aan het blokkeren is.
Het ligt dus klaarblijkelijk aan Capitar IT Group

Het werkt overigens bij mij thuis dus nu nog steeds niet.
Hier ook tracert uitgevoerd thuis.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Traceren van de route naar mail.euronet.nl [91.134.168.194]
via maximaal 30 hops:

1   <1 ms   <1 ms   <1 ms  192.168.178.1
  2     6 ms     8 ms     6 ms  10.255.2.1
  3    11 ms     9 ms    10 ms  ht-rc0001-cr102-ae127-0.core.as9143.net [213.51.
186.193]
  4    11 ms    11 ms    12 ms  asd-tr0021-cr101-bundle-ether102-1.aorta.net [84
.116.194.29]
  5     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  6    14 ms    12 ms    11 ms  nl-ams09c-ri1-ae6-0.aorta.net [84.116.136.61]
[u]7    13 ms    15 ms    12 ms  be100-153.ams-5-a9.nl.eu [91.121.131.85] [/u]
  8    21 ms    21 ms    21 ms  be104.rbx-g2-nc5.fr.eu [94.23.122.242]
  9     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 10    22 ms    19 ms    21 ms  vl10.rbx1-c2-a72.fr.eu [94.23.122.75]
 11     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 12    18 ms    19 ms    18 ms  lxh-sysa-002.node.capitar.com [91.121.83.4]
 13    23 ms    19 ms    19 ms  ip194.ip-91-134-168.eu [91.134.168.194]

De trace is voltooid.

En via mijn werk waar de webapplicatie wel een inlogscherm krijgt en werkt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Tracing route to mail.euronet.nl [91.134.168.194]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.23.1
  2    <1 ms    <1 ms    <1 ms  onbelangerijk
  3    <1 ms    <1 ms    <1 ms  onbelangerijk
  4    <1 ms    <1 ms    <1 ms  onbelangerijk
20.106]
  5    <1 ms    <1 ms    <1 ms  jointtransit.telecity2.openpeering.nl [82.150.15
3.93]
  6     *        *        *     Request timed out.
  7    10 ms     9 ms    10 ms  be104.rbx-g2-nc5.fr.eu [94.23.122.242]
  8     *        *        *     Request timed out.
[B]9     9 ms     8 ms     8 ms  vl11.rbx1-c2-a72.fr.eu [178.33.100.253] [/B]
 10     *        *        *     Request timed out.
 11     9 ms     8 ms     8 ms  lxh-sysa-002.node.capitar.com [91.121.83.4]
 12     9 ms     8 ms     8 ms  ip194.ip-91-134-168.eu [91.134.168.194]

Trace complete.

Het lijkt bij 7 en resp. 8 verkeerd en goed te gaan met het verkrijgen van een inlogscherm voor de webapplicatie.

edit:
Inmiddels werkt het weer

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
ArcticWolf schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 18:05:
[...]

Wat zijn je modem waardes dan? En wat zegt de TV over het signaal? (als je dat kan opvragen...)
Onderstaand de waardes uit de Connectbox. Vooralsnog lijkt het weer goed te werken, maar wellicht kunnen de experts er eens een blik op werpen.
Zover ik kan beoordelen is mijn AOP (technetix D10-01) vervangen en de splitter die daarop op zit. Ook lagen er 2 doosjes van de POA0-1-UPC en is er een antennekabel vervangen achter mijn tv.

Onderstaand de nieuwe waardes na het bezoek van de monteur:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vYhtZTMzoGGKxHktDbZAYpWx/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NxBMdx6iCxFIjtAjovmNT4ma/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/h2cAZer5rWrBPdcUj4dMZGNw/thumb.png

Comments ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Noppesnada schreef op zondag 5 mei 2019 @ 11:18:
[...]

Onderstaand de waardes uit de Connectbox. Vooralsnog lijkt het weer goed te werken, maar wellicht kunnen de experts er eens een blik op werpen.
Zover ik kan beoordelen is mijn AOP (technetix D10-01) vervangen en de splitter die daarop op zit. Ook lagen er 2 doosjes van de POA0-1-UPC en is er een antennekabel vervangen achter mijn tv.

Onderstaand de nieuwe waardes na het bezoek van de monteur:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Comments ?
Je upstream staat op een randje. Deze moet omlaag. Kun je eens foto’s van AOP plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-09 22:11
stormfly schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 11:06:
[...]

Als ik het zo zie op de website is het een probleem op de server en heeft dit niks met de verbinding te maken.
Wellicht dat er op dit moment een probleem is met de server.
Of zoals eerder gezegd dat er bepaalde ip's geblokkeerd worden.

Weet niet of die lui een 24/7 ondersteuning bieden anders even contact met ze opnemen.

[ Voor 4% gewijzigd door MdO82 op 05-05-2019 11:50 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdO82 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 11:49:
[...]

Als ik het zo zie op de website is het een probleem op de server en heeft dit niks met de verbinding te maken.
Wellicht dat er op dit moment een probleem is met de server.
Of zoals eerder gezegd dat er bepaalde ip's geblokkeerd worden.

Weet niet of die lui een 24/7 ondersteuning bieden anders even contact met ze opnemen.
Klopt alle traceroutes komen aan bij de webserver. Daarna gaat het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
king006 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 11:47:
[...]

Je upstream staat op een randje. Deze moet omlaag. Kun je eens foto’s van AOP plaatsen?
Onderstaand de foto. De splitter is gelijk gebleven volgens mij. de AOP is vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kB0aqy5h9bfm6yGEHlV3kQWK/thumb.jpg

Edit, net even de afbeeldingen van de oude waardes en de nieuwe waardes tegen elkaar gezet. Ik zie nauwelijks verschillen zie onderstaand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XVRbraS6GCyNDD1Qp5RiojNL/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6pmI8aVQDtxgbhJI4ern0OrV/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/smsH2GaSyn7LQcrjg8nkMrWS/thumb.png

Excuses voor mijn (ontbrekende) paint skills !

[ Voor 42% gewijzigd door Noppesnada op 05-05-2019 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-09 21:33
Wat mag die upstream zijn dan? of waartussen moet hij zijn, das mij nooit echt duidelijk, en de downstream ook niet

Gebundelde downstream-kanalen,
Power (dBmV) op 6 tot 8
SNR (dB) zit tussen 38 en 40
RxMER (dB) 38.983 en 40.366

Gebundelde upstream-kanalen
Power (dBmV) zit op 50
Symbol Rate (ksps) zit op 5.120

dit zijn mijn waarden

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdstaak
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-07 22:09
Mel33 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:17:
Wat mag die upstream zijn dan? of waartussen moet hij zijn, das mij nooit echt duidelijk, en de downstream ook niet

Gebundelde downstream-kanalen,
Power (dBmV) op 6 tot 8
SNR (dB) zit tussen 38 en 40
RxMER (dB) 38.983 en 40.366

Gebundelde upstream-kanalen
Power (dBmV) zit op 50
Symbol Rate (ksps) zit op 5.120

dit zijn mijn waarden
Downstream is idealiter tussen de -2 en +4. De marge is echter aanzienlijk ruimer, en tussen de -8 en +12 zal het prima werken.
Upstream hangt af van welk type netwerk er ligt. De oude netten liggen regelmatig idealiter op 42, de nieuwe netten zijn op 46 geprojecteerd. Zolang je tussen de 39 en 49 blijft, zit je goed. 50 is aan de hoge kant, hoger dan 51 kan een modem niet op 4 upstreams. Dan kom je te zacht aan bij de andere kant, of hij gaat terugschakelen van 4 naar 1 upstream (dan is 57 de max). Onder de 39 ga je sneller last krijgen van ruis op de lijn, en lager dan 35 kun je simpelweg niet. Ook dan gaat de CMTS uiteindelijk tegen je modem zeggen "Toedeloedokie" en ervaar je wegvallend internet.

in jouw geval lijkt het alsof er teveel gesplitst wordt. Hoe is alles aangesloten? Versterker? Splitters? Foto's doen wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 16:25
vdstaak schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:21:
[...]

Zolang je tussen de 39 en 49 blijft, zit je goed. 50 is aan de hoge kant, hoger dan 51 kan een modem niet op 4 upstreams. Dan kom je te zacht aan bij de andere kant, of hij gaat terugschakelen van 4 naar 1 upstream (dan is 57 de max).
De nieuwe stelregel voor upstream is 52dB heb ik door Ziggo laten vertellen. Voor heen kon je idd simpelweg niet meer locken. Bij een kennis raakte ik een beetje in de stress en trok dus aan de bel bij mijn "interne" contact. 52 is de nieuwe danger zone. Het klopt ook want het modem is super stabiel op 3* 51 en 1* 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Aha dus alleen de 50 up is wat hoog
en de Power (dBmV) op 6 tot 8 kan beter

Ik heb groene kabel en dan het aop en dan de Braun POA 01 UPC naar tv en modem

@vdstaak en @Darkz0rs

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@vdstaak
Ik heb nog een 3928AD modem met Z2 abo 250/25 in oud Ziggo gebied. Maakt dat nog uit voor de waarden? Powerlevel Downstream lijkt dan wat op de rand te liggen :? Volgens gegevens in de Topicstart zou het overigens wel ok zijn.

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -8.6 dBmV 39.9 dB
Channel 2: -8.5 dBmV 39.9 dB
Channel 3: -8.5 dBmV 39.9 dB
Channel 4: -8.8 dBmV 39.8 dB
Channel 5: -9.0 dBmV 39.4 dB
Channel 6: -9.2 dBmV 39.9 dB
Channel 7: -9.4 dBmV 39.4 dB
Channel 8: -9.3 dBmV 39.4 dB

Upstream Channels

Power Level:
Channel 1: 42.3 dBmV
Channel 2: 43.5 dBmV
Channel 3: 42.0 dBmV
Channel 4: 43.8 dBmV

[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 05-05-2019 12:35 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Noppesnada schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:02:
[...]

Onderstaand de foto. De splitter is gelijk gebleven volgens mij. de AOP is vervangen.

[Afbeelding]

Edit, net even de afbeeldingen van de oude waardes en de nieuwe waardes tegen elkaar gezet. Ik zie nauwelijks verschillen zie onderstaand:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Welk modem heb je? De arris? Had je ook een nieuwe POA01?
Help!!!! schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:34:
@vdstaak
Ik heb nog een 3928AD modem met Z2 abo 250/25 in oud Ziggo gebied. Maakt dat nog uit voor de waarden? Powerlevel Downstream lijkt dan wat op de rand te liggen :? Volgens gegevens in de Topicstart zou het overigens wel ok zijn.

Upstream Channels

Power Level:
Jouw down stream kanalen zijn best ver in de - ;) hoe is het aangesloten? (AOP, splitter, kabel)
Darkz0rs schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:27:
[...]

De nieuwe stelregel voor upstream is 52dB heb ik door Ziggo laten vertellen. Voor heen kon je idd simpelweg niet meer locken. Bij een kennis raakte ik een beetje in de stress en trok dus aan de bel bij mijn "interne" contact. 52 is de nieuwe danger zone. Het klopt ook want het modem is super stabiel op 3* 51 en 1* 50.
Dat is apart. Op het Ziggo forum wordt altijd geroepen:

-7 dBmV to +7 dBmV "Recommended"
-8 dBmV to -10 dBmV / +8 dBmV to +10 dBmV - "Acceptable"
-11 dBmV to -15 dBmV / +11 dBmV to +15 dBmV - "Maximum"
Lower than -15 dBmV & Higher than +15 dBmV - "Out Of Spec."

Upstream signaal waarden zijn +35 dBmV tot +49 dBmV.
SNR: 33 dB of hoger.

[ Voor 55% gewijzigd door king006 op 05-05-2019 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

king006 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:59:
Jouw down stream kanalen zijn best ver in de - ;) hoe is het aangesloten? (AOP, splitter, kabel)

Dat is apart. Op het Ziggo forum wordt altijd geroepen:

-7 dBmV to +7 dBmV "Recommended"
-8 dBmV to -10 dBmV / +8 dBmV to +10 dBmV - "Acceptable"
-11 dBmV to -15 dBmV / +11 dBmV to +15 dBmV - "Maximum"
Lower than -15 dBmV & Higher than +15 dBmV - "Out Of Spec."

Upstream signaal waarden zijn +35 dBmV tot +49 dBmV.
SNR: 33 dB of hoger.
Thanks. Ik ben niet zo technisch maar woon in relatief oud appartement op tweede verdieping. Ben hier drie jaar geleden komen wonen en heb de AOP in de woonkamer. Daar vlak naast zit de modem. De modem is via een (denk door Ziggo bijgeleverde) kabel van 50cm direct aangesloten op het AOP zonder splitter.

AOP Technetix DIO-01

Recent heeft Ziggo een aantal dagen werkzaamheden in de kasten/straat uitgevoerd. Daarvoor en voor de recente snelheidsverhoging waren de de downstream waarden wel iets beter:

Downstream Channels Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -6.7 dBmV 42.0 dB
Channel 2: -7.6 dBmV 41.4 dB
Channel 3: -7.2 dBmV 41.9 dB
Channel 4: -6.7 dBmV 41.9 dB
Channel 5: -7.4 dBmV 41.9 dB
Channel 6: -7.1 dBmV 41.9 dB
Channel 7: -6.9 dBmV 41.9 dB
Channel 8: -6.8 dBmV 41.9 dB

Upstream Channels Power Level:
Channel 1: 46.6 dBmV
Channel 2: 45.8 dBmV
Channel 3: 45.1 dBmV
Channel 4: 44.3 dBmV

De recente snelheidsverhoging is volgensmij ook tegen de max van het modem aan. Wellicht zijn de waarden daardoor ook iets verslechterd :?

PS: Vanuit het modem/router gaat een kwaliteits CAT6 kabel naar een NetGear GS105Ev2 Gigabyte 5port Switch waarop mijn pc weer is aangesloten.

[ Voor 9% gewijzigd door Help!!!! op 05-05-2019 13:31 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
En wat kan ik er aan doen dat mijn upstream van 50, tussen +35 dBmV tot +49 dBmV komt?

[ Voor 6% gewijzigd door Mel33 op 05-05-2019 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Mel33 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 13:31:
En wat kan ik er aan doen dat mijn upstream van 50, tussen +35 dBmV tot +49 dBmV komt?
Kun je eens een foto maken van AOP? En van alle pagina`s (down, up) van je modem?

@Help!!!!,

De snelheidsverhoging staat verder los van deze signaalwaardes. Bij jou kan het echter wel zijn dat er een groene kabel beneden naar binnengaat en daar wordt ‘getapt’ met meerdere splitters naar appartementen. Betaal je Ziggo rechtstreeks? Of betaal je aan een verhuurder? Je verliest overigens ook signaal per meter. Dus dan klopt het aardig dat je in de - staat.

[ Voor 50% gewijzigd door king006 op 05-05-2019 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

king006 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 13:39:
[...]

Kun je eens een foto maken van AOP? En van alle pagina`s (down, up) van je modem?

@Help!!!!,

De snelheidsverhoging staat verder los van deze signaalwaardes. Bij jou kan het echter wel zijn dat er een groene kabel beneden naar binnengaat en daar wordt ‘getapt’ met meerdere splitters naar appartementen. Betaal je Ziggo rechtstreeks? Of betaal je aan een verhuurder? Je verliest overigens ook signaal per meter. Dus dan klopt het aardig dat je in de - staat.
Thanks. Ik betaal Ziggo rechtstreeks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/neI2TdGnjGi9vhgqNZCIFQLG/thumb.jpg

Modem is ivm Ziggo werkzaamheden (zijn nu kleine week klaar) recentelijk wel regelmatig gereset/disconnected geweest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HuSgfhCrJD3WbwBfVg8EJjpy/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MJF8kvTssf2w9jw12OzNzfKV/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JNlfJ7gx3CNbRQk7Lvu8dgqh/thumb.png

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Noppesnada schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:02:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Je upstream is nog steeds beroerd, trek de splitter er eens af en plug hem eens direct op het AOP en post de waardes dan nog eens.

De monteur had deze waardes ook kunnen zien overigens en moeten weten dat er meer aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Help!!!! schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:03:
[...]

Thanks. Ik betaal Ziggo rechtstreeks.

[Afbeelding]

Modem is ivm Ziggo werkzaamheden (zijn nu kleine week klaar) recentelijk wel regelmatig gereset/disconnected geweest.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Komt hier jouw groene kabel in binnen? Dan wordt het tijd voor een Braun AOP welk 4G proof is. Een monteur regelt dat gratis. Tevens zit er nog een sterk verouderde connector op die kabel richting je splitter. Regel via de chat van Ziggo even twee nieuwe kabels. 1tje voor richting je modem en 1 voor richting je splitter. Beide zijn dan gelijk 4G proof. Geef bij de KS wel even duidelijk aan welke kabels je wenst. Anders krijg je mogelijk de verkeerde ;)

[ Voor 4% gewijzigd door king006 op 05-05-2019 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdstaak
Help!!!! schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:34:
@vdstaak

Upstream Channels

Power Level:
je RX is te laag :P Dat kan een aantal oorzaken hebben, zoals slechte contacten, gecorrodeerde connectoren, niet goed aangesloten, kabelschades, etc. Je upstream daarentegen is wel weer prachtig! Mogelijk dat het niet goed is gestaffeld in de eindversterker. Foto van je AOP en dergelijke?
Darkz0rs schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:27:
[...]

Leuk bedacht door wie dat heeft gezegd, maar die zit er toch echt 10dB naast :P
Hoger dan 51 red je simpelweg niet op 4 streams, dan gaat de CMTS al negatief staan op de RX. Top dat jouw modem super stabiel is! Hoewel het niet helemaal volgens de huidige voorschriften is, kun je het dan natuurlijk ook prima zo laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
king006 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:38:
[...]

Komt hier jouw groene kabel in binnen? Dan wordt het tijd voor een Braun AOP welk 4G proof is. Een monteur regelt dat gratis. Tevens zit er nog een sterk verouderde connector op die kabel richting je splitter. Regel via de chat van Ziggo even twee nieuwe kabels. 1tje voor richting je modem en 1 voor richting je splitter. Beide zijn dan gelijk 4G proof. Geef bij de KS wel even duidelijk aan welke kabels je wenst. Anders krijg je mogelijk de verkeerde ;)
Wow.. Bullshit alarm ging hier wel heel flink af..

Een Technetix DIO-01 is 4G proof net als de Astro GUT 14D/15D dit is en de Technetix/Qualcom VQ601R dit ook is... in tegenstelling tot een Technetix TRAS1000/B.

De kabels zien er prima uit. De KOKWI 3 connector zou je kunnen vervangen voor een KOKWI 5 maar dit redt je modem waardes niet. Daarnaast kun je aan de hand van deze foto's niet vast stellen of de installatie 4G proof is. Daarvoor moet je de opdrukken van de kabel zelf zien. Maar mijn eerste guess is dat er weinig mis is met deze bekabeling.

Dat Ziggo Braun materialen gebruikt heeft puur met een Tender te maken die Braun gewonnen heeft voor het leveren van 1218MHz en hoger geschikt materiaal. Technetix en Hirschmann leveren ook producten die aan de zelfde specs voldoen en zijn ook prima geschikt. Aan 4G is weinig veranderd in de afgelopen jaren dus AOP's die in 2012 4G proof waren zijn dit nu nog. Het enige verschil in een DIO-01 en een Braun Telecom AOP is dat een Braun getest is tot 2GHz en een DIO-01 tot 1000MHz. Het frequentie bereik loopt maar tot 862 MHz op dit moment dus het maakt niets uit welke je gebruikt. Dat er gekozen is voor 2GHz AOP's heeft puur met de toekomst van DOCSIS 3.1 te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Sinds de nieuwe update (9.1.1802.610) van de Connectbox van Arris blijven de T3 time-outs keurig op 0 staan, dit terwijl de network log toch echt deze meldingen geeft:

02/05/2019 21:28:40 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:9c:e5:33;CMTS-MAC=00:17:10:93:e6:8a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Blijft die waarde bij meer mensen op 0? Het viel mij ineens op. Net als dat de punt verkeerd staat bij de upstream kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@vdstaak en @king006
Thx.Hierboven had ik al wat foto's en info geplaatst.Hier nog een keer + wat extra foto's.

Hele setup incl. connectoren A,B,C en D:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fuqGsou0kwSAdkih0FRTis4E/thumb.jpg

De Groene Ziggo draad komt in de woonkamer uit in de AOP:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/24jcRr2bevGXzdQF7vVIumOI/thumb.jpg

UMU UMU-1006
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RUjAsYSZPtHpnxnsWxGeq6bg/thumb.jpg

Hirschmann VFC 2104 splitter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/huWj7zDQUgJZBzl6dzoTA7It/thumb.jpg

Spullen die ik dus heb zijn:
Cisco 3928AD
AOP Technetix DIO-01
UMU UMU-1006
Hirschmann VFC 2104 splitter
Hirschmann KOKA 9TS, KOKWI 3 & KOSWI 3 en F-Connector + TVkabels (als ik me niet vergis waren de connectoren al door MediaZoo bevestigd op de kabels)

De TV bekabeling en connectoren heb ik 4jr geleden bij Mediazoo gekocht dus daar heb ik eerlijk gezegd wel alle vertrouwen in. Dit zou al 4G proof moeten zijn. En ben toen voor 'beste' kwaliteit connectoren en tv kabels gegaan.

Ethernet:
Alle verdere ethernet bekabeling en contactdozen komt bij MP2 Netwerkproducten B.V. vandaan en is bij mijn weten ook kwaliteitsspul:

-CAT6 utp installatiekabel per meter 100% koper
-Techly Wandcontactdoos CAT6 2x utp opbouw

@king006
- Bedoel je dat de " Groene connectoren (in bovenste foto connector A en B) en draad tussen deze connectoren verouderd zijn?
- Connector C en de draad van Connector C naar de Hirschmann splitter heb ik dus 4 jr geleden aangeschaft bij MediaZoo. Die lijken mij toch nog wel goed?
- Connector D is die dan ook verouderd?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@Help!!!!,

Ik doel op connector c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdstaak
Dat verklaart een hoop. De UMU die je er tussen hebt zitten, dempt vrij veel op de downstream voor je modem. Zodra dat daar een andere splitter op zit, dan gaat je downstream omhoog en is dat deel opgelost. Je upstream blijft daarbij niet veel verandert, zal waarschijnlijk 1-2 dB omhoog gaan.

Het AOP is niet goed gemonteerd, dwz het folie is te ver afgestript.

Connector C is niet altijd hoogfrequent dicht, er zijn tegenwoordig betere connectoren dan deze.

Heel simpel: Monteur laten komen en die lekker de boel op laten knappen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
De Groene kabel in de DIO is onjuist gestript. Daarnaast is het massa niet doorverbonden op de DIO. Dit kan ook de nodige funny effects geven die je echt niet in je installatie wilt hebben. Onvoldoende en onjuiste massa/afscherming is veelal de oorzaak van de problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@vdstaak @MediaZoo @king006 erg bedankt voor jullie hulp. d:)b

De AOP is dacht ik destijds door Ziggo zelf gemonteerd dus dat lijkt dan wat slordig. :o

Ook weet ik dat de groene kabel daar meteen uit de muur komt en geen extra lengte meer heeft. In combinatie met de verwarmingsbuizen is daar dus weinig/geen speelruimte. Hoop niet dat ze er niks meer mee kunnen :?

Hopelijk wil Ziggo een monteur sturen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:36
https://www.allestoringen.nl/storing/ziggo/kaart/

Hier ook last van. Speedtest varieren tussen 50 en 600 Mbps.
Modem is zelfs offline gegaan. Gaat iets niet goed in de regio Amsterdam/Zaanstad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Help!!!! schreef op zondag 5 mei 2019 @ 16:11:
Dat doen ze zeker wel hoor ;) hopelijk kan er snel iemand bij je langskomen. Laat je weten hoe het ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skylevel
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-09 22:07
Heeft iemand een idee of de Mediamarkt cadeaukaart actie nog steeds actief is? Ik vind er niets meer over terug op de website van Ziggo. Kan wel een cadeaukaart gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Skylevel schreef op zondag 5 mei 2019 @ 17:58:
Heeft iemand een idee of de Mediamarkt cadeaukaart actie nog steeds actief is? Ik vind er niets meer over terug op de website van Ziggo. Kan wel een cadeaukaart gebruiken :)
Dan moet je naar de Mediamarkt, maar ik dacht dat dat alleen voor nieuwe klanten was.Of je abonnement aanpassen: https://www.cashbackxl.nl/webshops/ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 11:23
Ligt het aan mij of zijn de streams van de tv zenders beter geworden?

Ik zit nu een aantal zenders te streamen naar de Chromecast, maar ik ben eigenlijk verbaasd over de kwaliteit. In mijn belevenis was het eerder toch wat meer ‘blokkerig’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
  • Laatst online: 16-05 08:34
GioStyle schreef op maandag 6 mei 2019 @ 00:11:
Ligt het aan mij of zijn de streams van de tv zenders beter geworden?

Ik zit nu een aantal zenders te streamen naar de Chromecast, maar ik ben eigenlijk verbaasd over de kwaliteit. In mijn belevenis was het eerder toch wat meer ‘blokkerig’.
Na een krat bier ziet het er inderdaad een stuk minder blokkerig uit jah... (geintje, over dat blokkerig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Help!!!! schreef op zondag 5 mei 2019 @ 16:11:
@vdstaak @MediaZoo @king006 erg bedankt voor jullie hulp. d:)b

De AOP is dacht ik destijds door Ziggo zelf gemonteerd dus dat lijkt dan wat slordig. :o

Ook weet ik dat de groene kabel daar meteen uit de muur komt en geen extra lengte meer heeft. In combinatie met de verwarmingsbuizen is daar dus weinig/geen speelruimte. Hoop niet dat ze er niks meer mee kunnen :?

Heb je een tuin? Zo ja, dan kan het best zijn dat er een lus ligt, heb ik namelijk wel vaker gezien... beetje hard trekken kan helpen anders moet je hem open graven :+

Maar vaak is er nog wel wat extra lengte te vinden *ergens*.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

king006 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 16:40:
[...]

Dat doen ze zeker wel hoor ;) hopelijk kan er snel iemand bij je langskomen. Laat je weten hoe het ging?
Momenteel beetje druk, dus kan niet thuisblijven. TZT zal ik zeker een update posten.
ArcticWolf schreef op maandag 6 mei 2019 @ 08:55:
[...]

Heb je een tuin? Zo ja, dan kan het best zijn dat er een lus ligt, heb ik namelijk wel vaker gezien... beetje hard trekken kan helpen anders moet je hem open graven :+

Maar vaak is er nog wel wat extra lengte te vinden *ergens*.
Helaas niet. Appartement met balkon :)

PC Specs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-09 21:54
Ik mag me eindelijk weer melden in dit topic, ik heb mijn Test-mediabox next na ongeveer een half jaar ingeruild om nu in de commerciële pilot mee te doen met twee boxen.

Met deze commerciële mediabox next zit ik niet meer onder NDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Laatst online: 10:09
Nou, een pilot kun je het niet meer noemen toch? (Heb sinds 10 minuten ook de commerciële Next ter vervanging van het testexemplaar)

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is er geen apart Movies & Series topic, dus dan maar hier. Zojuist las ik op superguide.nl dat er een nieuwe trailer is van Marvel Agents of S.H.I.E.L.D. seizoen 6. Ooit via M&S heb ik seizoen 1 t/m 4 gekeken. Is er al bekend of deze serie weer terug komt en wanneer seizoen 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
menzo schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:17:
Ik mag me eindelijk weer melden in dit topic, ik heb mijn Test-mediabox next na ongeveer een half jaar ingeruild om nu in de commerciële pilot mee te doen met twee boxen.

Met deze commerciële mediabox next zit ik niet meer onder NDA.
Misschien beter (staat ook in de topicwarning die blijkbaar niemand leest) om het hier te doen dan: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

meesje schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:41:
Volgens mij is er geen apart Movies & Series topic, dus dan maar hier. Zojuist las ik op superguide.nl dat er een nieuwe trailer is van Marvel Agents of S.H.I.E.L.D. seizoen 6. Ooit via M&S heb ik seizoen 1 t/m 4 gekeken. Is er al bekend of deze serie weer terug komt en wanneer seizoen 5?
Buitenlandse TV Series 2018-2019 O-)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:54
meesje schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:41:
Op Wiki staat dat seizoen 6 op 10 mei 2019 in première gaat. Welke Nederlandse dienst dit op gaat pakken is volgens mij nog niet bekend....

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze kende ik nog niet. Net even snel bekeken, het is wel een beetje een algemeen topic. Wanneer starten series (op de Amerikaanse zenders)? Zo kun je het hele Netflix topic ook wel daar onderbrengen...
Dus voor nu hou ik met mijn vraag wel even bij dit Ziggo topic.
harm12nl schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:02:
[...]

Op Wiki staat dat seizoen 6 op 10 mei 2019 in première gaat. Welke Nederlandse dienst dit op gaat pakken is volgens mij nog niet bekend....
Bij Netflix is het vaak zo dat als het nieuwe seizoen begint, het voorgaande bij hun beschikbaar komt (of elke week een aflevering. Maar Ziggo M&S heeft deze serie helemaal niet meer. Wellicht komt ie straks op Netflix. In het aanbod van Netflix US is ie wel beschikbaar. Dus wie weet. Nu heb je nog oude afleveringen bij Veronica. Misschien hebben zij de rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Laatst online: 24-09 18:31
Ik ga eind juni ook over naar Ziggo kom van NLEx mijn groene kabel komt in de huiskamer binnen maar hier is geen AOP op geinstalleerd ik heb dus enkel een groene kabel voor de monteur straks. Ook zit er in de meterkast een UMU-01 deze ga ik niet gebruiken dus zal verwijderd worden. Mijn vraag is installeert de Ziggo monteur de AOP op de groene kabel of moet ik deze zelf aanschaffen en erop zetten? Ik heb deze AOP gevonden bij (klik) maar misschien is het niet eens nodig als de monteur het doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-09 21:54
michaeltjeh1 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:30:
Ik ga eind juni ook over naar Ziggo kom van NLEx mijn groene kabel komt in de huiskamer binnen maar hier is geen AOP op geinstalleerd ik heb dus enkel een groene kabel voor de monteur straks. Ook zit er in de meterkast een UMU-01 deze ga ik niet gebruiken dus zal verwijderd worden. Mijn vraag is installeert de Ziggo monteur de AOP op de groene kabel of moet ik deze zelf aanschaffen en erop zetten? Ik heb deze AOP gevonden bij (klik) maar misschien is het niet eens nodig als de monteur het doet.
De monteur neemt een AOP mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@michaeltjeh1, bij een noodzakelijke update van onze interne bekabeling (volgens Ziggo), enige jaren geleden, werd het aansluitpunt op de groene kabel, en een splitter elders in onze woning, beiden vervangen. Ik verwacht dat je er zelf niets aan hoeft te doen.

Edit: wat @menzo schrijft dus ;)

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 06-05-2019 14:41 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Laatst online: 24-09 18:31
Thx voor jullie reactie heren dan wacht ik met bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Laatst online: 25-09 19:47
Ziggo is ook wel lekker creatief. Intermet thuis ligt er uit, maar het is geen storing hoor!
Gewoon onderhoud wat plotseling om 7:21 begonnen is en morgen 8 mei om 17:00 weer afgerond is.

Leuk voor de statistieken denk ik dan maar -O-

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ShadowLord schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:51:
Ziggo is ook wel lekker creatief. Intermet thuis ligt er uit, maar het is geen storing hoor!
Gewoon onderhoud wat plotseling om 7:21 begonnen is en morgen 8 mei om 17:00 weer afgerond is.

Geen mail van gehad? (spambox ook gecheckt? :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Laatst online: 25-09 19:47
ArcticWolf schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:00:
[...]

Geen mail van gehad? (spambox ook gecheckt? :p )
Jawel, maar het onderhoud zou vooral 's nachts zijn. Dit is dus gewoon overdag. Daarnaast is de verbinding eerder 's nachts ook al weggevallen (30 minuten ongeveer) in deze onderhoudsperiode en toen stond er natuurlijk niets op de onderhoudspagina (iets wat overigens tot nu toe altijd de norm is geweest bij Ziggo).

Daarom zie ik dit ook gewoon als storing. Het is niet de bedoeling dat het overdag eruit gaat, dus er zal wel wat kapot zijn gegaan. En de meldtijd (7:21) doet mij vermoeden dat ze dit nu als zwak excuus erop gezet hebben (want normaal nemen ze die moeite niet eens).

En dus als het meer dan 12 uur duurt verwacht ik dus ook gewoon geld terug (en geen excuus van 'ja maar het was onderhoud'). Maar laten we hopen dat het eerder gefixed is.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelst1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-09 20:54
Mijn TV ging vandaag spontaan mijn CI module updaten met op de achtergrond het welbekende testbeeld, het Ziggo logo en een bloed irritant piepje. Is dit een landelijke update? Ik schrok me kapot toen de TV uit het niets begon te piepen. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door roelst1 op 07-05-2019 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 22:38

Racing_Reporter

Contentmaker

ShadowLord schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:51:

Hadden ze aangegeven met een mailtje :) Was netjes gegaan deze keer. Alleen nog steeds grafirritant, geen internet op de verkeerde momenten :|

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-09 22:17
Ik ben sinds vorige week abonnee van Ziggo in mijn 'nieuwe' huis uit 1974. Bij mij hangt een installatie vergelijkbaar met deze:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3yNJFPo.jpg

Alleen de kabel waarvan ik vermoed dat het de 'hoofd'kabel is, is niet groen. Ik heb een drive-in woning en deze hoofdkabel gaat via de vloer richting de garage en daar de vloer in.

Is dit een verouderde installatie en komt een monteur dit gewoon fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdstaak
ShininNL schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 20:49:
Ik ben sinds vorige week abonnee van Ziggo in mijn 'nieuwe' huis uit 1974. Bij mij hangt een installatie vergelijkbaar met deze:

[Afbeelding]

Alleen de kabel waarvan ik vermoed dat het de 'hoofd'kabel is, is niet groen. Ik heb een drive-in woning en deze hoofdkabel gaat via de vloer richting de garage en daar de vloer in.

Is dit een verouderde installatie en komt een monteur dit gewoon fixen?
Het meest belangrijke is dat je een goede aansluiting krijgt. De kabel die bij een eindversterker weg gaat, is groen, en moet dus ook ergens binnen komen. De monteur die langs komt, heeft vaak al een goed gevoel waar de kabel binnen komt en zal dus ook op zoek gaan naar die kabel. Heb je een verouderd AOP, dan wordt daar ook standaard een nieuw AOP op gemonteerd.

Wat van belang is, is dat alles goed hoogfrequent dicht is en dergelijke. Vaak zijn oudere lassen en dergelijke niet altijd even goed, en is het dus wel belangrijk om te weten wat er precies tussen zit. Ga dus vooral even goed op zoek naar waar er mogelijk toch een stukje groen is. Bij twijfel: monteur lekker naar laten kijken!

Het AOP wat je hebt gepost is in ieder geval verouderd en voldoet niet aan wat er nu de standaard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-09 22:17
Bedankt voor je advies! Gelijk even geregeld dat er a.s. zaterdag een monteur van Ziggo komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-09 18:08
*knip*. Open deuren in trappen, zonder daadwerkelijk informatie te geven kan iedereen en voegt niet zoveel toe.

[ Voor 84% gewijzigd door rens-br op 08-05-2019 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Het is bekend:

Dinsdag 4 Juni stopt het analoge signaal hier in Utrecht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Tx9hH5ax2v4smAZCjMt2B4cF/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 09:57
Moet zeggen dat ik na het wisselen van de oude Cisco "domme" modem voor een Arras Connectbox (als ik het goed heb, zo'n witte) meer problemen heb gehad met het internet dan voorheen. De modem/router is wel meteen omgezet in Bridge modus, maar geen idee of er nog instellingen zijn die ik kan veranderen om hem stabieler te maken?
Telefonie hebben we ook.

Was wel redelijk makkelijk met alles omzetten en instellen, dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
Arunia schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:57:
Moet zeggen dat ik na het wisselen van de oude Cisco "domme" modem voor een Arras Connectbox (als ik het goed heb, zo'n witte) meer problemen heb gehad met het internet dan voorheen. De modem/router is wel meteen omgezet in Bridge modus, maar geen idee of er nog instellingen zijn die ik kan veranderen om hem stabieler te maken?
Telefonie hebben we ook.

Was wel redelijk makkelijk met alles omzetten en instellen, dat scheelt.
In bridge-modus doet ie in princiepe niets anders dan het signaal doorgeven, hier kun je verder niets aan tweaken. Wat voor problemen heb je precies?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 09:57
@Martinusz Zo'n idee had ik eigenlijk al.
Traag internet, hoge latency. Maar krijg eerder het idee dat het gewoon toevallig is en dat het meer is dat mijn server sinds lange tijd weer in bedrijf is en achterstallige downloads aan het doen is.
Misschien is het ook wel het commentaar wat meer mensen voor de Connectbox hebben gegeven.

Ga het gewoon aankijken hoe het loopt dat komende tijd. Eind van deze week als ik nog geen retourdoos heb gehad voor de horizon en het oude modem, moet ik nog even contact met ze opnemen om dit alsnog te krijgen. Kan dan ook nog wel vragen stellen bij Ziggo zelf. Gaat helemaal goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
[quote]king006 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:59:
[...]

Welk modem heb je? De arris? Had je ook een nieuwe POA01?

[...]

Ik heb een connectbox (de witte). Of de POA01 vervagen is kan ik niet goed zien. Lijkt dezelfde.

[ Voor 3% gewijzigd door Noppesnada op 08-05-2019 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
ArcticWolf schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:20:
[...]

Je upstream is nog steeds beroerd, trek de splitter er eens af en plug hem eens direct op het AOP en post de waardes dan nog eens.

De monteur had deze waardes ook kunnen zien overigens en moeten weten dat er meer aan de hand is.
Nu heb ik de connectbox rechtstreeks aangesloten. Hieronder de waardes Met en Zonder splitter:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yWKByuBxZlB6sLujIAXCnltR/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IHm3JEt62VNbLHWJTyln0p8v/thumb.png

Zie dat de upstream waardes toenemen met een splitter, maar kan dit verder niet interpreteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IHm3JEt62VNbLHWJTyln0p8v/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Noppesnada schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:14:
[...]

Nu heb ik de connectbox rechtstreeks aangesloten. Hieronder de waardes Met en Zonder splitter:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zie dat de upstream waardes toenemen met een splitter, maar kan dit verder niet interpreteren.

[Afbeelding]
De upstream waardes lopen altijd ietsje op met een splitter. De down waardes lopen uiteraard af.
Heb je nog steeds problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:18
snah001 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 22:44:
Ben benieuwd wanneer Ziggo een prijsverhoging gaat aankondigen na de aankondiging van snelheidsverhogingen kort geleden.
SmiGueL schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:37:
2015: 13 mei
2016: 6 mei
2017: 8 mei
2018: 7 mei

Over een week of 5 zou ik zeggen. ;)
2019: 8 mei

nieuws: Ziggo verhoogt vanaf 1 juli prijzen van abonnementen met ongeveer 2,5...

>:)

[ Voor 34% gewijzigd door SmiGueL op 08-05-2019 16:01 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:00
Martinusz schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:26:

Modems

Ziggo levert op dit moment de Connect Box of een Cisco EPC3928

In het verleden kreeg je in het fZiggo gebied de volgende modems geleverd.
De Ubee EVW321b of EVW3226 of Technicolor TC7210 of de Cisco EPC3928

De nieuwste firmware voor de Ubee EVW321b is: 9.12.709
De nieuwste firmware voor de Ubee EVW3226 is: ?
De nieuwste firmware voor de Technicolor is: STF0.76.09
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/6eznn6.png
Ik zit al geruime tijd op STF0.76.13.1 B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSupremacy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-06 22:36
Iemand anders gemerkt dat port forwarding er volledig uitgesloopt is sinds gisteren op de Connectbox? Had even geen internet rond half 12, om na een reboot erachter te komen dat m'n gameserver niet meer extern benaderbaar was.

Na wat graven kom ik er vervolgens achter dat forward packets gedropped worden:
Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=InterneServerIP
Ik heb in ieder geval een edge router besteld die morgen gaat binnenkomen. Iemand ervaring hoe snel Ziggo de Connect box in brugmodus zet?

[ Voor 1% gewijzigd door DragonSupremacy op 08-05-2019 17:16 . Reden: Grammatica is moeilijk ;-) ]

Ryzen 9 3900x | Crosshair VI Hero | 16GB DDR4-3200C14 | Asus 2080 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh1981
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:31
DragonSupremacy schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 17:15:
Ik heb in ieder geval een edge router besteld die morgen gaat binnenkomen. Iemand ervaring hoe snel Ziggo de Connect box in brugmodus zet?
Dat is via de klantenservice in 5 minuutjes geregeld.
Pagina: 1 ... 129 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic