Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdstaak
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-07 22:09
Noppesnada schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:14:
[...]

Nu heb ik de connectbox rechtstreeks aangesloten. Hieronder de waardes Met en Zonder splitter:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zie dat de upstream waardes toenemen met een splitter, maar kan dit verder niet interpreteren.

[Afbeelding]
Met splitter zijn dit prima waardes. Als ik het me goed herinner had je eerder een upstream van 51? Dat lijkt nu te zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:50
vdstaak schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 17:52:
[...]

Met splitter zijn dit prima waardes. Als ik het me goed herinner had je eerder een upstream van 51? Dat lijkt nu te zijn opgelost.
Mooi, dank je voor de bevestiging. Ik ondervind nu ook geen problemen.

Tv lijkt ook goed te werken. Ga zaterdag wel de coax vanuit de meterkast naar de TV vervangen (advies monteur). Hij heeft echter een kabel achter gelaten met de connectors er al op, die ga ik denk ik niet door de pvc pijp krijgen.

Afknippen en een goede connector er op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdstaak
Noppesnada schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 17:57:
[...]

Mooi, dank je voor de bevestiging. Ik ondervind nu ook geen problemen.

Tv lijkt ook goed te werken. Ga zaterdag wel de coax vanuit de meterkast naar de TV vervangen (advies monteur). Hij heeft echter een kabel achter gelaten met de connectors er al op, die ga ik denk ik niet door de pvc pijp krijgen.

Afknippen en een goede connector er op ?
Zijn het haakse hirshman connectoren? Die kun je op het einde vasthouden en de plastic huls op de kabel kun je een kwartslag losdraaien.
Daarna afknippen, door de pijp halen, en opnieuw afstrippen. Met een goed scherp mes gaat dat lukken. 6mm op de buitenmantel aanhouden, 10mm voor de kern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
vdstaak schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 18:01:
[...]

Zijn het haakse hirshman connectoren? Die kun je op het einde vasthouden en de plastic huls op de kabel kun je een kwartslag losdraaien.
Daarna afknippen, door de pijp halen, en opnieuw afstrippen. Met een goed scherp mes gaat dat lukken. 6mm op de buitenmantel aanhouden, 10mm voor de kern.
nee, een andere kabel van 20 meter. Geen haakse connectors.

artikelnummer op de zak 21014318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdstaak
Noppesnada schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 18:02:
[...]

nee, een andere kabel van 20 meter. Geen haakse connectors.

artikelnummer op de zak 21014318
Ik ben niet bij de auto in de buurt :P zwarte kabel, blauw en groen ringetje erop? Dat gaat eigenlijk niet lukken .... beetje jammer dat je die hebt gekregen, daar gaan nieuwe connectoren eigenlijk gewoon niet op. Vooral niet als je de dunne variant hebt.
Wat je nodig hebt, is een witte C9 kabel. Daar kunnen dan handmatig nieuwe connectoren op gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
vdstaak schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 18:10:
[...]

Ik ben niet bij de auto in de buurt :P zwarte kabel, blauw en groen ringetje erop? Dat gaat eigenlijk niet lukken .... beetje jammer dat je die hebt gekregen, daar gaan nieuwe connectoren eigenlijk gewoon niet op. Vooral niet als je de dunne variant hebt.
Wat je nodig hebt, is een witte C9 kabel. Daar kunnen dan handmatig nieuwe connectoren op gezet worden.
Yep, exact die heb ik. Is eigenlijk dus niet bruikbaar ? Is het wel een "goede" kabel ?

Zijn er wel fatsoenlijke connectors die er op passen, of gewoon niet aan beginnen.

Door de buis met connectors erop ga ik hem niet krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdstaak
Noppesnada schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 18:13:
[...]

Yep, exact die heb ik. Is eigenlijk dus niet bruikbaar ? Is het wel een "goede" kabel ?

Zijn er wel fatsoenlijke connectors die er op passen, of gewoon niet aan beginnen.

Door de buis met connectors erop ga ik hem niet krijgen
Er zijn 2 vormen van zwarte kabel, een dikkere en een dunne. Die dunne ga je simpelweg geen nieuwe connectors op krijgen. Het zijn prima kabels, en ik gebruik ze met liefde en plezier overal waar mogelijk. Ze zijn namelijk signaal technisch echt geweldig. Alleen, en dat ervaar je nu zelf ook, door een buis halen gaat niet met die dingen. De dikke schijnt in theorie wel te kunnen, maar mijn ervaring zegt dat dat vrijwel geen doen is.

Mijn advies: Niet aan beginnen. Als je zelf mogelijkheden hebt, dan kun je die kabel zelf trekken en vragen om een service monteur. Als je iemand in de buurt hebt die handig is, kun je met een setje hirshman connectoren ook zelf dan uit de voeten. Maar met die zwarte kabel, helaas .... nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
vdstaak schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 18:16:
[...]

Er zijn 2 vormen van zwarte kabel, een dikkere en een dunne. Die dunne ga je simpelweg geen nieuwe connectors op krijgen. Het zijn prima kabels, en ik gebruik ze met liefde en plezier overal waar mogelijk. Ze zijn namelijk signaal technisch echt geweldig. Alleen, en dat ervaar je nu zelf ook, door een buis halen gaat niet met die dingen. De dikke schijnt in theorie wel te kunnen, maar mijn ervaring zegt dat dat vrijwel geen doen is.

Mijn advies: Niet aan beginnen. Als je zelf mogelijkheden hebt, dan kun je die kabel zelf trekken en vragen om een service monteur. Als je iemand in de buurt hebt die handig is, kun je met een setje hirshman connectoren ook zelf dan uit de voeten. Maar met die zwarte kabel, helaas .... nee
Okay, dank je voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSupremacy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-06 22:36
Bartjuh1981 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 17:27:
[...]

Dat is via de klantenservice in 5 minuutjes geregeld.
Mooi, dan is morgen tenminste weer m'n server toegankelijk :-)

[ Voor 59% gewijzigd door DragonSupremacy op 08-05-2019 19:38 ]

Ryzen 9 3900x | Crosshair VI Hero | 16GB DDR4-3200C14 | Asus 2080 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 10:51
Verkeerde topic.

[ Voor 97% gewijzigd door CallmeGod op 08-05-2019 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@CallmeGod [wth?], ik denk dat jij een ander apparaat bedoelt, het begint met Ne en eindigt op xt?

Zo ja, dat apparaat heeft zijn eigen topic.

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 09-05-2019 12:07 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 10:51
hardware-lover schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:33:
@CallmeGod [wth?], ik denk dat jij een ander apparaat bedoelt, het begint met Ne en eindigt op xt?

Zo ja, dat apparaat heeft zijn eigen topic.
Pardon, aangepast naar next en naar juiste topic gezet kan alleen deze niet verwijderen.

[ Voor 9% gewijzigd door CallmeGod op 08-05-2019 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CallmeGod schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:37:
[...]

Pardon, aangepast naar next en naar juiste topic gezet kan alleen deze niet verwijderen.
Je kan ‘m editen en bv alleen een punt neerzetten of ‘verkeerd topic’ of whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:28
Ik snap dat ze elke keer een reden moet geven maar geef gewoon aan dat dit jaarlijks gaat gebeuren en gooi er niet elk jaar hetzelfde onnozele mediabericht uit zou ik bijna zeggen 8)7

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:45
harm12nl schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:56:
[...]

Ik snap dat ze elke keer een reden moet geven maar geef gewoon aan dat dit jaarlijks gaat gebeuren en gooi er niet elk jaar hetzelfde onnozele mediabericht uit zou ik bijna zeggen 8)7
Zo krijgen ze minder vragen O-) :+

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Noppesnada schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:14:
[...]

Nu heb ik de connectbox rechtstreeks aangesloten. Hieronder de waardes Met en Zonder splitter:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zie dat de upstream waardes toenemen met een splitter, maar kan dit verder niet interpreteren.

[Afbeelding]
8)7

Jou upstream waardes zijn met en zonder splitter opeens wel goed? Eerst waren ze 51dbmv en nu 42... wat gewoon prima is :X
Lijkt wel of er 1 kabel niet goed is aangesloten/gestript.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 23:48

Pathogen

Shoop Da Whoop

Arunia schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:57:
Moet zeggen dat ik na het wisselen van de oude Cisco "domme" modem voor een Arras Connectbox (als ik het goed heb, zo'n witte) meer problemen heb gehad met het internet dan voorheen. De modem/router is wel meteen omgezet in Bridge modus, maar geen idee of er nog instellingen zijn die ik kan veranderen om hem stabieler te maken?
Telefonie hebben we ook.

Was wel redelijk makkelijk met alles omzetten en instellen, dat scheelt.
En dit is nu precies waarom ik nog steeds wacht, terwijl mijn ouwe Ubee toch echt zijn laatste levensfase ingegaan is. Die moet nu zo ongeveer 3x per week herstart worden...
Misschien kan ik nog iets fiksen met een betere adapter. Maar ik wacht toch nog even tot een nieuwe, niet-Puma6 modem algemeen beschikbaar is voor normale, particuliere klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:08
@Pathogen Het is natuurlijk wel genuanceerder. Uiteindelijk zal het door de downloads komen en ligt het niet aan het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Arunia schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:20:
@Pathogen Het is natuurlijk wel genuanceerder. Uiteindelijk zal het door de downloads komen en ligt het niet aan het modem.
Ik was ook huiverig toen ik m'n TC verving door de Arris CB (in bridge) afgelopen week, maar merk eigenlijk geen verschil. Nu game ik niet (meer) online dus dat kan ik niet testen :P
Enige vreemde was dat de waardes beroerd waren toen ik hem voor het eerst had aangesloten, omdat het modem niet werd geactiveerd heb ik de TC teruggezet en een dag later opnieuw de Arris aangesloten... sindsdien zijn de waardes wel goed en geen problemen ondervonden :+ denk dat ik de kabel niet goed erop had gedrukt oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 23:48

Pathogen

Shoop Da Whoop

Arunia schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:20:
Tsja, en die downloads wil ik ook gewoon zonder problemen blijven doen natuurlijk ;) ik weet dat met name Torrents risicovol zijn voor het goed functioneren van de CB en dat is nog steeds mijn primaire downloadmethode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@ArcticWolf Haha, denk dat we gewoon bang worden gemaakt door de mensen die hem als router ook gebruiken met wifi.
Daarom ook genuanceerd omdat ik ook nog oud spul buiten Unifi heb draaien. Grote kans dat die liep te bokken. Downloaden gaat verder gewoon prima. Alleen mijn vrouw klaagde over de beroerde snelheid. Toen ik de downloads uitschakelde (mind you, dat werd al beter toen ik alleen de nieuwsgroep downloads uitschakelde) ging het gewoon goed. En ik heb de AP's gereset omdat daar nog wat kabels in hangen als soort van switch functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
ArcticWolf schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 07:50:
[...]

8)7

Jou upstream waardes zijn met en zonder splitter opeens wel goed? Eerst waren ze 51dbmv en nu 42... wat gewoon prima is :X
Lijkt wel of er 1 kabel niet goed is aangesloten/gestript.
De monteur gaf aan dat de hele wijk er last van zou hebben. Wellicht is er iets in de wijkcentrale aangepast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Nu in de chat met Ziggo over de Next. Altijd fijn als je precies weet wat je geprobeerd hebt en dus weet waar je naartoe moet. Scheelt een hoop tijd voor beide partijen.
Ze zijn nu aan het kijken wat nog meer opties zijn.

Hmm, was vergeten om een andere kabel te testen. Maar denk dat ik de lange kabel bij het modem aan ga sluiten rechtstreeks op het modem. Kijken of dat verbetering geeft. Anders kon ik weer contact opnemen met ze.

Moet in het Next topic.

[ Voor 38% gewijzigd door Arunia op 09-05-2019 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
vdstaak schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 18:16:
[...]

Heb je nog een advies mbt de connectoren ?

Bij de Hornbach hebben ze die Hirschamnn C9 kabel en ook connectors, maar ik weet niet welke het beste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 22:38

Racing_Reporter

Contentmaker

Zijn er nog meer mensen in/rond Rhenen die al dagenlang op z'n meest positief 'wisselvallig' internet hebben? Het regent hier foutmeldingen en open tabbladen als hij weer eens de verbinding aan het herstellen is, te genânt voor woorden. De Windows probleemoplosser geeft dan aan dat er geen proxyinstellingen automatisch gedetecteerd konden worden, of dat... (even foutmelding vergeten), maar een volledige modemreset doet ook niks op de Connectbox. En het is traaaaaaaaaag, ongelofelijk.

Windows:
Ethernet adapter opnieuw instellen, geen geldige ip configuratie.
Standaard gateway niet beschikbaar

IPv4-adres was er dus wel (tijdelijk/kennelijk).

[ Voor 15% gewijzigd door Racing_Reporter op 09-05-2019 11:37 ]

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdstaak
Noppesnada schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:03:
[...]

Heb je nog een advies mbt de connectoren ?

Bij de Hornbach hebben ze die Hirschamnn C9 kabel en ook connectors, maar ik weet niet welke het beste zijn.
Ga je ze zelf aanstrippen en monteren? Dan deze: https://www.hornbach.nl/s...lauw/6236054/artikel.html

Bij twijfel: Trek een C9 kabel, bel Ziggo en vraag een monteur om dit te doen.
Deze kabel dus: https://www.hornbach.nl/s...20-m/5572806/artikel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
vdstaak schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:29:
[...]

Ga je ze zelf aanstrippen en monteren? Dan deze: https://www.hornbach.nl/s...lauw/6236054/artikel.html

Bij twijfel: Trek een C9 kabel, bel Ziggo en vraag een monteur om dit te doen.
Deze kabel dus: https://www.hornbach.nl/s...20-m/5572806/artikel.html
Die had ik al gezien. Ik ga het uiteraard zelf doen.

Overigens heb ik nu prima beeld en vooralsnog geen storingen. Twijfel nu een beetje om het te doen.

Was wel een advies van de monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:10
Wat er voor u verandert:
• Uw internet- en tv-pakket gaat met 2,50 per maand omhoog.
• De tarieven voor vast bellen veranderen.
o Binnen Nederland: het starttarief en het minuuttarief stijgen met 1 cent.
o Binnen EU: het tarief voor bellen naar vast en mobiel wordt standaard 23 cent per minuut. Het starttarief van 12 cent vervalt, net als de toeslag van 25 cent voor bellen naar mobiele nummers.
o Overige internationale landen: het starttarief stijgt met 1 cent. Voor Noord-Amerika, Australië & Nieuw-Zeeland stijgt ook het minuuttarief met 1 cent.

:O

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 07:24

ArmEagle

Duzz.

Daar gaan we weer. Net dikke reclame vanwege de snelheidsverhoging. De prijsverhoging kón natuurlijk niet achterblijven... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Het lukt me niet om via de website live streaming te kijken.. dat zou gaan via Silverlight? Ook met Edge werkt het niet. Wat ik zie is een oneindig bericht over 'aquiring licence'. Gemiste uitzendingen kan ik wel bekijken. Heeft iemand hier ervaring mee?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
Lekkerrrrr per juli betaal ik € 3,10 per maand meer. € 2,10 voor ITV én € 1,00 voor volop bellen.

Wat er voor u verandert:
• Uw internet- en tv-pakket gaat met 2,10 per maand omhoog.
• Het tarief van het Volop Bellen pakket stijgt met 1,00 per maand.

Lekkerrrr bezig...

Oh ja, en snelheidsverhoging zat er ook niet in.

[ Voor 8% gewijzigd door PE4000 op 09-05-2019 19:23 . Reden: txt toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zoals het er nu naar uitziet gaat ons Ziggo pakket per 01-08 totaal met €11,45 naar beneden, dat had €14,95 kunnen zijn :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
PE4000 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:14:
Lekkerrrrr per juli betaal ik € 3,10 per maand meer. € 2,10 voor ITV én € 1,00 voor volop bellen.

Wat er voor u verandert:

Lekkerrrr bezig...

Snelheidsverhoging heb je al gehad, wel op blijven letten hè!

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-03 14:26
:( Naar aanleiding van de prijsverhoging toch maar besloten internetsnelheid verlagen, dus in mijn ziggo gedoken, prima prima.... Of ik wel even 19,95 activatiekosten wil dokken 8)7 en wel nieuwe klanten lokken met aanbiedingen en bestaande klant niet eens zonder kosten een ander abbo laten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even in de groep gooien. Ik ben benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken.

Als Ziggo in het nieuws is (nu helemaal met de aangekondigde prijsverhoging) lees ik vaak over dat Ziggo zo duur is en dat het bij b.v. t-mobile veel goedkoper is. Ik noem nu even t-mobile omdat ik die de laatste paar keer erg vaak tegen kwam.

Let ik nu niet goed op? Mis ik aanbiedingen? Doe iets verkeerd?
Ik heb al een lange tijd het 'middelste' Alles-in-1 (complete) abonnement. Verder geen extra's. In dit abonnement zit o.a. inbegrepen: 250mb internet, bellen, veel hd zenders incl opneem functie, (een beperkt) tv/series ondemand aanbod (movies & series) en 1 sportzender (ziggo sport).
Voor bovenstaande betaal ik tot 1 oktober 64,50 euro p/m, daarna 67 euro.

Bij t-mobile selecteer ik het volgende: 100mb internet, bellen, hd zenders + opnemen. Ik kom dan uit op 66 euro p/m (bij 200mb kom ik zelfs uit op 68 euro p/m).. Bij t-mobile krijg je ook 1 sportzender (in dit geval fox sports). Laten we dit wegstrepen tegen het sportkanaal van Ziggo. Dan heb je nog 100mb download vs 250mb download, maar wel 100mb upload vs 25mb upload.

Het is natuurlijk sterk afhankelijk of je een liefhebber bent van formule1+buitenlands voetbal of van NL voetbal. Dat zou je keuze kunnen beïnvloeden en of je de upload echt hartstikke hard nodig hebt.

Behalve bovengenoemde verschillen, is het toch niet zo dat de een nu echt verschrikkelijk veel goedkoper is dan de ander? Ik vind deze reacties altijd zo overtrokken. Hoe kijken jullie hier tegenaan? Behalve de persoonlijke voorkeuren en behoeftes is het toch niet zo dat een gemiddeld abonnement (zo zie ik dat van mij) je bij bv t-mobile veel goedkoper uit bent. Ooit ook wel eens een vergelijk gemaakt met KPN en toen kwam ik tot dezelfde conclusie.

Bovenstaande prijzen is los van aanbiedingen (voor nieuwe klant). Zelf bel ik altijd elk jaar met Ziggo en krijg nu al drie jaar op rij (met complete alles-in-1) 6 x 25 euro en twee keer 6 x 30 euro korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorc schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:10:
:( Naar aanleiding van de prijsverhoging toch maar besloten internetsnelheid verlagen, dus in mijn ziggo gedoken, prima prima.... Of ik wel even 19,95 activatiekosten wil dokken 8)7 en wel nieuwe klanten lokken met aanbiedingen en bestaande klant niet eens zonder kosten een ander abbo laten kiezen.
Dat is natuurlijk zot. Maar gewoon bellen met 'opzeggingen' (je hoeft niet te dreigen, maar gewoon probleem voorleggen en vragen om een verlengingsaanbod). Die regelen dat zo voor je en waarschijnlijk ook nog een leuke 'blijf bij Ziggo' korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:24
@meesje

Hangt puur van je eisen af. Je kan ook alleen willekeurig internet (€32 voor 100MB/s) plus NLZiet (€8) afnemen. Dat kost je €40 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
Martinusz schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:08:
[...]

Snelheidsverhoging heb je al gehad, wel op blijven letten hè!
Dat was op 6 okt. 2017 van 200 naar 250, zoals de hele meut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GioStyle schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:23:
@meesje

Hangt puur van je eisen af. Je kan ook alleen willekeurig internet (€32 voor 100MB/s) plus NLZiet (€8) afnemen. Dat kost je €40 per maand.
Dat bedoel ik ook met persoonlijke voorkeuren. Het is inderdaad zo dat als je appels met peren gaat vergelijken, je bij de een veel goedkoper uit kunt zijn. Zo had ik deze 'schreeuwerige' opmerkingen nog niet bekeken. Dan hebben ze wel gelijk. Ik zag het meer als een (zo veel mogelijk) appels met appels vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
PE4000 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:28:
[...]

Dat was op 6 okt. 2017 van 200 naar 250, zoals de hele meut.
Wakker worden, afgelopen maand is er verhoogd.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 09-05-2019 20:31 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
Martinusz schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:31:
[...]

Wakker worden, afgelopen maand is er verhoogd.
Wel even opletten hé!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kEftFa8h.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Gratis en voor niets? Niet dus! Misleidende communicatie van Ziggo |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:36
Ja inderdaad Opletten!

https://tweakers.net/nieu...lheden-met-een-kwart.html

De verhoging waar jij naar refereert is alweer een eerdere verhoging.

https://tweakers.net/nieu...ternet-+-bellen-abos.html

[ Voor 22% gewijzigd door MediaZoo op 09-05-2019 20:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 11:50

Swordlord

Act first, think never

Even omtrent de hele snelheid discussie...
PE4000 zit waarschijnlijk op het ouderwetse hoogste internet abbonement, dat geen snelheids verhoging kreeg en er vast ook niet meer inzit.
Dus voor hem is inderdaad de laatste verhoging in 2017.

Dus @PE4000
Ga eens je gegevens checken en eventueel je abonnement omgooien als je meer snelheid wilt.

Waarschijnlijk kun je ook nog wat geld besparen als je omgaat naar een midden pakket, gezien dat nu even snel is...

[ Voor 12% gewijzigd door Swordlord op 09-05-2019 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monic39
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-09 08:19
GioStyle schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:23:
@meesje

als je vdsl bedoeld dan hangt het maar af hoever je van de wijkkast af woont. Ik haal bijvb dan mx. 20mb. Dus niks 100 mb. Dat is niet te vergelijken met ziggo

[ Voor 8% gewijzigd door monic39 op 10-05-2019 08:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
PE4000 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:14:

Wat er voor u verandert:

Lekkerrrr bezig...

Waarom zou je een volop bellen pakket nemen voor 11 (straks 12) euro per maand als je voor minder met je mobiel onbeperkt kunt bellen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lelytown
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 03-07 21:36
Wie heeft al geprobeerd om zo korting te krijgen bij Ziggo?
Want nu kan je bellen of chatten dat je wilt opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lelytown schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 21:54:
Wie heeft al geprobeerd om zo korting te krijgen bij Ziggo?
Want nu kan je bellen of chatten dat je wilt opzeggen.
Dat kun je zeker doen. Altijd bellen (met opzeggingen) en vragen naar een verlengingsaanbod.
Indien je nog in je jaarcontract zit, gaat je prijsverhoging pas in na je jaarcontract. En dan ook gewoon bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 15:30
meesje schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:39:
[...]

Dat kun je zeker doen. Altijd bellen (met opzeggingen) en vragen naar een verlengingsaanbod.
Indien je nog in je jaarcontract zit, gaat je prijsverhoging pas in na je jaarcontract. En dan ook gewoon bellen.
Door de verhoging is het contract eenzijdig aangepast en is je eventuele jaarcontract niet meer geldig. Ga binnenkort ook even bellen. Liever was ik overgestapt maar er is geen fatsoenlijk alternatief hier 😑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:09

MeNTaL_TO

The future is not set

Tigerblood schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:43:
[...]

Gratis en voor niets? Niet dus! Misleidende communicatie van Ziggo |:(
Zucht. Nee, ieder jaar op 1 juli is er een prijs indexatie.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Crazyanz schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 23:23:
[...]

Door de verhoging is het contract eenzijdig aangepast en is je eventuele jaarcontract niet meer geldig. Ga binnenkort ook even bellen. Liever was ik overgestapt maar er is geen fatsoenlijk alternatief hier 😑
Contracten bij Ziggo zijn tegenwoordig sowieso maandelijks (ook bij abonnementswijzigingen en afgedwongen kortingen), alleen nieuwe klanten krijgen volgens mij nog een jaar contract.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:14

TFHfony

Professional Weirdo

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:59:
[...]

Nou, dan weet ik niet welke index ze gebruiken.... https://statline.cbs.nl/S...?VW=T&DM=SLNL&PA=83131ned

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noppesnada
meesje schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:39:
[...]

Ik bel ieder jaar en vraag naar een voorstel. Heb 3 maanden voor 34.95 ipv 86.50.

Toch snel verdiend.

Enige nadeel is dat ik de komende 3 maanden geen Next box kan aanvragen ter vervanging van de Horizon (tenzij ik de korting op geef).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:09

MeNTaL_TO

The future is not set

Ok, ze gebruiken die term niet, ze noemen het investeren in netwerk.
Maar nog, die wordt ieder jaaar op 1 juli doorgevoerd en begin mei bekend gemaakt. Kijk maar terug op de frontpage.
We hadden deze ook gehad zonder prijs verhoging en staan volledig los van elkaar.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:14

TFHfony

Professional Weirdo

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:12:
[...]

Ok, ze gebruiken die term niet, ze noemen het investeren in netwerk.
Maar nog, die wordt ieder jaaar op 1 juli doorgevoerd en begin mei bekend gemaakt. Kijk maar terug op de frontpage.
We hadden deze ook gehad zonder prijs verhoging en staan volledig los van elkaar.
Nou, dat ze elk jaar de prijs verhogen weet ik ook wel. Is an sich niets mis mee. Alleen de term indexeren geeft aan dat je deze prijs ergens aan gekoppeld hebt (een index).

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:42
Fijn dat ik mijn jaarcontract (3/2020)kan opzeggen, maar kan ik het ook opzeggen voor een bepaalde datum(over 3 maanden)?

[ Voor 3% gewijzigd door Untouchablezz20 op 10-05-2019 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 22:38

Racing_Reporter

Contentmaker

Racing_Reporter schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:24:
Zijn er nog meer mensen in/rond Rhenen die al dagenlang op z'n meest positief 'wisselvallig' internet hebben? Het regent hier foutmeldingen en open tabbladen als hij weer eens de verbinding aan het herstellen is, te genânt voor woorden. De Windows probleemoplosser geeft dan aan dat er geen proxyinstellingen automatisch gedetecteerd konden worden, of dat... (even foutmelding vergeten), maar een volledige modemreset doet ook niks op de Connectbox. En het is traaaaaaaaaag, ongelofelijk.

Windows:
Ethernet adapter opnieuw instellen, geen geldige ip configuratie.
Standaard gateway niet beschikbaar

IPv4-adres was er dus wel (tijdelijk/kennelijk).
Aangezien iedereen lekker door ouwehoert over prijsstijgingen en meedenken niet aan doet :| Update ik zelf maar even over progress. Gisteren werden de crashes langzaam minder, en nu heb ik in ieder geval een stabiele verbinding maar wel één die erg traag is (speedtest: max 1 Mbit down / max 4 up, 10 ms ping). We hebben al gecheckt op signaalsterkte (all over the place, nu goed), een cap, aansluitingen goed, etc. Er komt dinsdag een monteur langs, er is net mee te werken maar meer dan dat is het ook niet.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Noppesnada schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:11:
[...]

Ik bel ieder jaar en vraag naar een voorstel. Heb 3 maanden voor 34.95 ipv 86.50.

Toch snel verdiend.

Enige nadeel is dat ik de komende 3 maanden geen Next box kan aanvragen ter vervanging van de Horizon (tenzij ik de korting op geef).
Volgende keer meteen voor 6 maanden korting vragen. Ik heb verwezen naar black friday maar kon toen niet overstappen. Natuurlijk krijg je te horen dat dat niet meer kon maar wel 6m voor 34.95. Die opzeggingen lijn gebruik ik altijd, gezien ze dat mij eens aangeraden hebben. Daarbij nog nooit over het echte opzeggen gehad :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 22:24
Dat is raar, dat heb ik inmiddels 2x gedaan bij de laatste verhogingen, niets activatie kosten dokken..
alleen kan ik niet meer lager, behalve overstappen naar NLE,

ehhh.. noppes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Untouchablezz20 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:16:
Fijn dat ik mijn jaarcontract (3/2020)kan opzeggen, maar kan ik het ook opzeggen voor een bepaalde datum(over 3 maanden)?
Ik ben maar 4 maanden klant geweest bij Ziggo en heb het toen opgezegd.
Kon gewoon maandelijks, augustus 2018 had ik een abonnement afgenomen.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Laatst online: 14:42
Bel ze even, want heb laatst mijn snelheid ook aangepast en dan vervallen de activatiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
Thc_Nbl schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:22:
[...]

Dat is raar, dat heb ik inmiddels 2x gedaan bij de laatste verhogingen, niets activatie kosten dokken..
alleen kan ik niet meer lager, behalve overstappen naar NLE,
Ik heb het nog een keer gecontroleerd, bij stap 2 bevestiging staat er ineens activatiekosten bij a 19,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Kixtart schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:20:
[...]

Volgende keer meteen voor 6 maanden korting vragen. Ik heb verwezen naar black friday maar kon toen niet overstappen. Natuurlijk krijg je te horen dat dat niet meer kon maar wel 6m voor 34.95. Die opzeggingen lijn gebruik ik altijd, gezien ze dat mij eens aangeraden hebben. Daarbij nog nooit over het echte opzeggen gehad :)
Uiteraard gedaan, vorig jaar lukte dat wel. Dit jaar waren ze niet te vermurwen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:46

amphora

Websites & Fotografie

Sinds aan paar maanden regelmatig wegvallend internet met m'n Connect Box.
Wat ik constateer: Wifi verbinding actief maar kan geen sites openen/pingen etc. http://192.168.178.1 ook niet te benaderen. Via ethernet kabel ook geen internet. Wat ik wel zie op het modem is dat behalve het felle witte ledje de andere groende status indicatoren aan gaan en naar een tijdje weer uit, en weer aan, en weer uit. Alsof het modem zichzelf aan het herstarten is. Uitzetten helpt dan soms maar ook niet altijd. Is de afgelopen maanden denk ik nu 5 of 6x gebeurd en ben dan minstens een uur offline (lang leve 4G tethering). Maar gaat vaak ook weken goed. Modem is al een keer door Ziggo omgeruild en ook een monteur aan huis gehad die de wandcontactdoos en een kabeltje had vervangen. Ik denk zelf aan twee mogelijke oorzaken: De lijn naar buiten spoort niet helemaal of er is een apparaat op mijn netwerk wat storingen veroorzaakt. Bekabeld zit er een Horizon Next box aan (maar probleem was voordat ik die had ook al aanwezig) en een Apple Airport die verderop in huis staat (omdat wifi bereik in slaapkamer anders niet voldoende is) en een Philips Hue Hub 2.1. Verder via Wifi een Apple TV, m'n Macbook en iPhone. Hier iemand enig idee wat ik zou kunnen proberen? Wellicht een modem instelling/tweak?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

amphora schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:11:
Sinds aan paar maanden regelmatig wegvallend internet met m'n Connect Box.
Wat ik constateer: Wifi verbinding actief maar kan geen sites openen/pingen etc. http://192.168.178.1 ook niet te benaderen. Via ethernet kabel ook geen internet. Wat ik wel zie op het modem is dat behalve het felle witte ledje de andere groende status indicatoren aan gaan en naar een tijdje weer uit, en weer aan, en weer uit. Alsof het modem zichzelf aan het herstarten is. Uitzetten helpt dan soms maar ook niet altijd. Is de afgelopen maanden denk ik nu 5 of 6x gebeurd en ben dan minstens een uur offline (lang leve 4G tethering). Maar gaat vaak ook weken goed. Modem is al een keer door Ziggo omgeruild en ook een monteur aan huis gehad die de wandcontactdoos en een kabeltje had vervangen. Ik denk zelf aan twee mogelijke oorzaken: De lijn naar buiten spoort niet helemaal of er is een apparaat op mijn netwerk wat storingen veroorzaakt. Bekabeld zit er een Horizon Next box aan (maar probleem was voordat ik die had ook al aanwezig) en een Apple Airport die verderop in huis staat (omdat wifi bereik in slaapkamer anders niet voldoende is) en een Philips Hue Hub 2.1. Verder via Wifi een Apple TV, m'n Macbook en iPhone. Hier iemand enig idee wat ik zou kunnen proberen? Wellicht een modem instelling/tweak?
Ik heb dat ruim een jaar geleden ook gehad, vooral als ik op een 2e PC torrents aan het downloaden was. Veelvuldig contact gehad met Ziggo. Uiteindelijk was het opgelost zonder feedback van Ziggo maar heb idee dat ze wat veranderd hebben in die straatkast toen. Heb ook in bridge laten zetten en mijn R7000 erachter gezet. Werd helemaal tureluurs van die dichtgetimmerde connectbox.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:46

amphora

Websites & Fotografie

MrMarcie schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:27:
Ik heb dat ruim een jaar geleden ook gehad, vooral als ik op een 2e PC torrents aan het downloaden was. Veelvuldig contact gehad met Ziggo. Uiteindelijk was het opgelost zonder feedback van Ziggo maar heb idee dat ze wat veranderd hebben in die straatkast toen. Heb ook in bridge laten zetten en mijn R7000 erachter gezet. Werd helemaal tureluurs van die dichtgetimmerde connectbox.
Was het in bridge zetten van modem voor of nadat het 'opgelost' was? Zou ik wellicht ook eens kunnen proberen namelijk en dan de airport (die nu in bridge staat) laten routen. Als is het wel een oude airport en wellicht niet bevordelijk voor de overall snelheid?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

amphora schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:31:
[...]

Was het in bridge zetten van modem voor of nadat het 'opgelost' was? Zou ik wellicht ook eens kunnen proberen namelijk en dan de airport (die nu in bridge staat) laten routen. Als is het wel een oude airport en wellicht niet bevordelijk voor de overall snelheid?
Weet ik niet meer of ik dat erna heb gedaan. Maar sinds ik in bridge werk, nu zo'n 1.5 jaar geen last meer gehad in ieder geval.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:59:
[...]

*knip*. Dit mag ook een stuk minder bot / op de man.

[ Voor 43% gewijzigd door rens-br op 10-05-2019 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Wat voor een bagger systeem gebruiken ze tegenwoordig om modems te activeren :?

Je moet gewoon 24 uur wachten tot je modem actief is als je oude defect is.

Dat kan toch sneller. Gelukkig heb ik 4g, maar anders zit je gewoon even zonder.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
  • Laatst online: 25-09 22:16
MdO82 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:46:

Dat kan toch sneller. Gelukkig heb ik 4g, maar anders zit je gewoon even zonder.
Dat is normaliter administratief 2 minuten werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 16:24
MdO82 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:46:

Binnen 24 uur, dat is een subtiel verschil. Dat betekent dat het zomaar over een half uurtje kan werken. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Nou het was dus echt 24 uur later dat het modem werkte :D

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:58
Zelfde hier. Vervolgens via Twitter gevraagd hoe dit kon. Toen hebben zij de snelheid verlaagd en de activatiekosten weggewuifd. Prima geholpen dus. Snelheid was trouwens binnen 2 uurtjes omlaag gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 20:45
Noppesnada schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:11:

Toch snel verdiend.

Ik heb ook recent een nieuw contract afgesloten met drie maanden voor €34,95 en na de eerste maand de Horizon Next besteld. Belofte was toen dat ze de korting weer opnieuw kunnen activeren. Dat bleek helaas anders te zitten. Lang verhaal (anderhalf uur telefonisch contact zonder oplossing, uiteindelijk via Facebook afgehandeld...) kort: op mijn factuur was te zien dat ze de korting in één keer hadden verrekend. Dus heb ik die korting helemaal niet op hoeven geven. Gelukkig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
Alpha89 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 22:09:
[...]

Zelfde hier. Vervolgens via Twitter gevraagd hoe dit kon. Toen hebben zij de snelheid verlaagd en de activatiekosten weggewuifd. Prima geholpen dus. Snelheid was trouwens binnen 2 uurtjes omlaag gezet.
Maar geen antwoord wat de reden voor die kosten zou zijn? Ik nam altijd aan dat je gewoon maandelijks kon switchen zonder kosten. Dus je snelheid gaat direct omlaag, krijg je dan ook al geld terug voor deel van de maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:58
Zorc schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 06:05:
[...]

Maar geen antwoord wat de reden voor die kosten zou zijn? Ik nam altijd aan dat je gewoon maandelijks kon switchen zonder kosten. Dus je snelheid gaat direct omlaag, krijg je dan ook al geld terug voor deel van de maand?
Nope. Alleen “die hoef je uiteraard niet te betalen”. Ik zou bijna zeggen een bug in t systeem ofzo. Als je nu nieuwe hardware moet krijgen lijkt me dit redelijk normaal. Maar in ons geval bleef alles tzelfde en ging alleen de snelheid omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Wat is ziggo een gigantisch %!@#$ bedrijf. Maanden lang al problemen met de TV, maandenlang al gedoe met internetsnelheid die zakt in de avond tot soms 10mbps. Krijgen we eindelijk eens nieuwe apparatuur, wat deze problemen zou moeten oplossen. Kan het niet geactiveerd worden, want Ziggo de amateurs hebben weer eens een storing. Het zal eens niet. |:( En wat denk je dat het antwoord is: 'Sorry, we kunnen niks doen. Je moet maar wachten.' Top service. :(

Blijkbaar gebruikt Ziggo dit slappe excuus al weken sinds ze een achterstand heb in hun orders. :X

[ Voor 22% gewijzigd door ion op 11-05-2019 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Laatst online: 08-09 13:38
Hoii, Ik heb van de week een mediabox Next gekregen en krijg hem niet aan de praat cs1010 melding, meerdere malen vandaag met ziggo aan de lijn gehangen, en inmiddels duikt de mediabox next wel op in mijn abbo op mijn.ziggo.nl maar hij blijft nog steeds dezelfde melding geven.

Weet 1 van jullie mischien hoe je de initial setup terug kan forceren. want wat hij nu doet als je hem aanzet is letterlijk het welcome scherm geven en daarna gelijk naar die foutmelding. verder kan ik gewoon helemaal niks.

Ik dacht mischien als ik dat ding naar factory settings kan forcen ik mischien verder kom maar ik kan in de beschrijvingen nergens wat erover vinden alleen als de box wel werkt staat er bij hoe je hem naar factory settings kunt doen.

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!
blamauci schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 21:21:
Hoii, Ik heb van de week een mediabox Next gekregen en krijg hem niet aan de praat cs1010 melding, meerdere malen vandaag met ziggo aan de lijn gehangen, en inmiddels duikt de mediabox next wel op in mijn abbo op mijn.ziggo.nl maar hij blijft nog steeds dezelfde melding geven.

Weet 1 van jullie mischien hoe je de initial setup terug kan forceren. want wat hij nu doet als je hem aanzet is letterlijk het welcome scherm geven en daarna gelijk naar die foutmelding. verder kan ik gewoon helemaal niks.

Ik dacht mischien als ik dat ding naar factory settings kan forcen ik mischien verder kom maar ik kan in de beschrijvingen nergens wat erover vinden alleen als de box wel werkt staat er bij hoe je hem naar factory settings kunt doen.
Bedoel je een firmware reset? Zo ja, zie OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Laatst online: 08-09 13:38
meesje schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 21:44:
[...]

Bedoel je een firmware reset? Zo ja, zie OP.
Jo thanks ik had er compleet overheen gekeken. en Ziggo helpdesk kon mij dit ook niet vertellen. Super man ga ik proberen.

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik heb een zakelijke alles-in-één aansluiting van Ziggo met één vast IP adres. Vandaag hoorde ik van de helpdesk dat de betreffende afdeling over een paar maanden wordt opgeheven en dit soort abonnementen beëindigd wordt.

Ik ga dan van ca. €55 naar €65 p/mnd en verlies mijn vaste IP adres. Wil ik een vast IP adres houden dan moet ik de 'Pro' optie kiezen van €20 p/mnd voor vijf IP adressen.

Dat is toch ongelooflijk? €30 per maand meer! :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:23
theMob schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 22:42:
Ik heb een zakelijke alles-in-één aansluiting van Ziggo met één vast IP adres. Vandaag hoorde ik van de helpdesk dat de betreffende afdeling over een paar maanden wordt opgeheven en dit soort abonnementen beëindigd wordt.

Ik ga dan van ca. €55 naar €65 p/mnd en verlies mijn vaste IP adres. Wil ik een vast IP adres houden dan moet ik de 'Pro' optie kiezen van €20 p/mnd voor vijf IP adressen.

Dat is toch ongelooflijk? €30 per maand meer! :(
Hoe zeer heb je het vaste IP adres echt nodig?

Ik draai zelf geen Ziggo zakelijk, maar om het in perspectief te plaatsen. Ik benader mijn thuis 'cloud' via extern door middel van een domein. Het IP adres naar waar dit domein resolved wordt door mijn server thuis zelf bijgewerkt mocht dit noodzakelijk zijn. Dit is tot nu toe 1 keer voorgevallen, inmiddels ruim 2 jaar geleden.

Afhankelijk van je gebruik, kun je dan ook overwegen om een daadwerkelijk vast IP te laten vallen. In de praktijk is in ieder geval naar mijn ervaring het dynamische IP toch al zo goed als vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
OK, goed om te weten!

Tot voor kort had ik een website draaien met veel wisselende bestanden die ik slecht bij een hoster kon onderbrengen, maar dat is gelukkig afgelopen.

Ik ben de hele avond al met dynamische domein services bezig voor mijn backups en zo. Dat werkt en als die IP adressen echt langere tijd hetzelfde blijven lijkt dat op termijn ook wel werkbaar, ik geloof dat het IP adres 1x per dag wordt gecheckt.

Blijft wel knap k*t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:29
theMob schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 23:20:
OK, goed om te weten!

Tot voor kort had ik een website draaien met veel wisselende bestanden die ik slecht bij een hoster kon onderbrengen, maar dat is gelukkig afgelopen.

Ik ben de hele avond al met dynamische domein services bezig voor mijn backups en zo. Dat werkt en als die IP adressen echt langere tijd hetzelfde blijven lijkt dat op termijn ook wel werkbaar, ik geloof dat het IP adres 1x per dag wordt gecheckt.

Blijft wel knap k*t.
Yup en als je een Hitron modem hebt, krijg je een Connectbox van Arris door je strot geduwt.
De Hitron zou zogenaamd geen dynamisch ip aankunnen. Complete onzin natuurlijk.

Nou ik heb ook zakelijk en vast IP (nou ja had).
En mijn IP was al 2 veranderd. Mij boeit het niet, ging mij alleen om dat ik die klote Connectbox van Compal niet had. Wat een drama was die in het begin. Kon niet eens UDP connecties tot stand houden.

Lijkt erop dat de Arris dit wel kan.
Toch voor de zekerheid maar een T-Mobile DSL abotje als backup.
Tot nu toe beide in de test stabiel kwa UDP, ook tijdens torrents, scheelt weer.

Hopen dat mijn volgende kabel modem DOCSIS 3.1 wordt en mijn volgende 'DSL' modem een glasmodem wordt.
Misschien haal ik dat nog zolang ik adem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
neeecht schreef op zondag 12 mei 2019 @ 01:16:
[...]

Yup en als je een Hitron modem hebt, krijg je een Connectbox van Arris door je strot geduwt.
De Hitron zou zogenaamd geen dynamisch ip aankunnen. Complete onzin natuurlijk.
Nou, ik nam vorige week contact op met Ziggo omdat ik steeds een een of twee minuten uitval had. Er kwam toen een monteur langs die de splitter vernieuwd heeft en ik kreeg gisteren een ConnectBox ter vervanging van mijn Cisco modem.

Die ConnectBox kon dus geen verbinding maken via mijn vaste IP adres aansluiting. Netwerkcontrole gaf aan:
1. U heft Internet verbinding
2. U heeft WiFi
3. Internet werkt niet.

Verder deed ook de telefoon het niet.

Na contact mijn Cisco modem weer teruggezet en nu werkt alles weer. Toen kreeg ik dat verhaal te horen over het beëindigen van de enkele vaste IP adressen, zeg maar de ZZP aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Ziggo wordt steeds oninteressanter, op cruciale momenten (zoals nu weer tijdens de start van F1) klapt de Ziggo Go stream eruit en dat voor een abo dat inmiddels al tientallen procenten duurder is geworden met dezelfde lage snelheid (25 Mbit). Ziggo WiFispots is ook steeds minder nodig met de goedkoper wordende mobiele data. Het gaat waarschijnlijk T-Mobile glasvezel worden.

@meesje. Ook dan heb ik wel degelijk 'gratis' Formule 1, daarom heb ik zojuist de start niet gemist. Geen Ziggo voor nodig dus, maar dat mag hier niet besproken worden. Ik kijk niet via WiFi, maar over een ethernetkabel via Windows 10 Ziggo Go app of browser. Het probleem lag bij Ziggo, 15 minuten later werkte het overigens weer. Maar dit soort ongein wil je niet bij een wedstrijd.

[ Voor 34% gewijzigd door Megalodon_67 op 12-05-2019 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Megalodon_67 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 15:26:
Ziggo wordt steeds oninteressanter, op cruciale momenten (zoals nu weer tijdens de start van F1) klapt de Ziggo Go stream eruit en dat voor een abo dat inmiddels al tientallen procenten duurder is geworden met dezelfde lage snelheid (25 mbit). Ziggo WiFispots is ook steeds minder nodig met de goedkoper wordende mobiele data. Het gaat waarschijnlijk T-Mobile glasvezel worden.
Als je zulke problemen ervaart, kan ik me goed voorstellen dat je overweegt om over te stappen naar een andere provider. Daar heb je trouwens geen ‘gratis’ formule 1 he. ;) Zelf ervaar ik totaal geen problemen. In ons huishouden kijken we nu formule 1 gelijktijdig via de Go app als via de Next box. Echt nul komma nul problemen.
Is het beeld via de televisie wel goed? Weet je zeker dat je wifi wel stabiel is in je huishouden? Wat als je kijkt via een browser op een laptop welke aangesloten is via een netwerkkabel? Als dat wel stabiel is, dan ligt het aan het wifi (van de modem). Wellicht kan deze omgewisseld worden. Laat desnoods (gratis) een monteur langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Megalodon_67 In ieder geval mooi dat het opgelost is. Had je trouwens niet gewoon via tv kunnen kijken?
Wat betreft het illegaal kijken, dat is appels met peren vergelijken. Ik heb er zelf geen ervaring mee (vroeger wel), maar ik kan met niet voorstellen dat via je illegale weg ook kunt genieten van de beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norbert2
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-03 21:02
Ik wil mensen die willen overstappen wel waarschuwen, en mijn ervaring delen. Ik was jaren tevreden klant bij Tele2, IP cams, Youtube, gamen alles kon. Gewoon strakke 43 mb, geen storing geen downtime niks! Toen kwam er een prijsverhoging. Ik protesteerde bij tele2 klantenservice, ja ik kon een goedkoper pakket krijgen, geen probleem. Drie dagen later zat ik zonder internet. Opnieuw aansluiten zou ongeveer een maand duren, sorry meneer kan niet anders!
Ziggo gebeld en drie dagen later had ik weer ( nog veel duurder) internet, top Maar sindsdien heb ik (nu een ruim half jaar) regelmatig problemen, men kon dat ook zien bij Ziggo. Andere modems, monteur over de vloer, ik heb het modem in bridge laten zetten en er een betere router achter gehangen. Nu gaat het soms dagen goed. Vanuit de klantenservice gaf men meerdere malen aan dat als ik wilde vertrekken ik mocht gaan omdat Ziggo geen goed signaal kon leveren. Vorige week een overstap aangevraagd. Binnen een paar uur ging mijn internet er uit en had ik een mail met extra kosten in het verschiet.Ik heb gebeld. Kon wel weer aangesloten worden maar dan moest ik nu, mondeling, mijn opzegging intrekken. Dat heb ik dan maar knarsetandend gedaan, en zie daar, weer internet! Ik ga straks pas opzeggen als ik een werkende ( en goedkopere ) ADSL aansluiting heb. Oftewel, niet piepen en zodra je overstap aanvraagt weet je zeker dat je minimaal een kleine maand zonder internet zit, wees voorzichtig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
meesje schreef op zondag 12 mei 2019 @ 15:40:
[...]

Als je zulke problemen ervaart, kan ik me goed voorstellen dat je overweegt om over te stappen naar een andere provider. Daar heb je trouwens geen ‘gratis’ formule 1 he. ;)
Dan heb je wellicht geen Ziggo Sport, maar als je de Duitse RTL kan ontvangen is dat op de reclame na ook geen probleem :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
meesje schreef op zondag 12 mei 2019 @ 16:10:
@Megalodon_67 In ieder geval mooi dat het opgelost is. Had je trouwens niet gewoon via tv kunnen kijken?
Wat betreft het illegaal kijken, dat is appels met peren vergelijken. Ik heb er zelf geen ervaring mee (vroeger wel), maar ik kan met niet voorstellen dat via je illegale weg ook kunt genieten van de beeldkwaliteit.
Zeer goede beeldkwaliteit kan ik je verzekeren die *piep* stream. Ziggo Sport via TV kijken gaat hier niet want ik heb een Tientje Vriendje abo bij Ziggo. Dat was destijds in 2015 om kabel TV kijkers ook naar Ziggo te lokken voor internet. De prijs zou nooit verhoogd worden zeiden ze, maar dat bleek achteraf gelogen dus. Waarschijnlijk bedoelden ze de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:23
meesje schreef op zondag 12 mei 2019 @ 15:40:
[...]

Als je zulke problemen ervaart, kan ik me goed voorstellen dat je overweegt om over te stappen naar een andere provider. Daar heb je trouwens geen ‘gratis’ formule 1 he. ;) Zelf ervaar ik totaal geen problemen. In ons huishouden kijken we nu formule 1 gelijktijdig via de Go app als via de Next box. Echt nul komma nul problemen.
Is het beeld via de televisie wel goed? Weet je zeker dat je wifi wel stabiel is in je huishouden? Wat als je kijkt via een browser op een laptop welke aangesloten is via een netwerkkabel? Als dat wel stabiel is, dan ligt het aan het wifi (van de modem). Wellicht kan deze omgewisseld worden. Laat desnoods (gratis) een monteur langskomen.
Ik kan niet voor @Megalodon_67 spreken, maar mijn ervaring met Ziggo is dat voor de gemiddelde Tweaker het probleem hierin niet snel binnen het eigen netwerk zal liggen, maar aan het Ziggo netwerk. En "Ziggo's" bereidwillendheid om dit aan te pakken is doorgaans matig, in ieder geval de helpdesk medewerker waar je als consument mee te maken krijgt.

Het internet in mijn woning is toen ik hier ben komen wonen aangesloten door een Ziggo monteur, aangezien er geen entry point bestond in deze woning. Dit ging de eerste maanden prima. Tot er werkzaamheden in de wijk hadden plaatsgevonden door ziggo. Sindsdien was de verbinding hierbij toenemend dramatisch. SNR werden steeds lager en het downstream vermogen bleef steeds verder teruglopen. Uiteraard niets veranderd aan de gehele access.

Krijg je van de helpdesk medewerker eerst te horen dat er een monteur (tegen betaling) je in-huis netwerk kan beoordelen en optimaliseren. Uiteraard zeg ik nee, er is namelijk geen probleem met het in-huis netwerk. Een monteur dan om de access point te beoordelen. Ligt het probleem bij Ziggo, dan gratis, anders tegen betaling. In het kader van klantgerichtheid vind ik dit in het beginsel al een te idioot voor worden 'strategie'. Oh, en kan uiteraard enkel op de dag verschijnen, niet in de avonduren of weekend uren. Dus ik zeg nee. Leg nogmaals uit, access point is door een Ziggo monteur geplaatst, niets mee veranderd.

Een nieuwe modem dan maar! Sure, waarom ook niet. Niet veel hoop dat dit ook maar iets ging doen, maar gebeurd er tenminste iets. Nieuwe modem gearriveerd. Uiteraard 0,0 verschil.

Weer met de helpdesk aan de lijn. Beaamd weer dat de SNR en downstream vermogen waardes slecht zijn. Monteur voor het in-huis netwerk om te kijken hoe het netwerk te optimaliseren dan maar? Als je vraagt hoe deze appels en peren aan elkaar gerelateerd zijn kom je doorgaans niets verder. Maar nee, ik pas. Ik had geen in-huis monteur nodig. Er moest gewoon een netwerk-monteur een blik in de wijkkast werpen. Moeilijk, moeilijk, moeilijk.

Uiteindelijk is de connectbox vervangen, is meermaals op afstand de connectbox gereset naar fabrieksinstellingen om maar te evalueren wat dit doet, etc. Dit feest heeft meerdere maanden geduurd, zowel ik als mijn partner hebben tevergeefs meermaals aan de lijn gezeten met de Ziggo helpdesk om eindelijk tot ze door te dringen dat er een probleem buiten onze woning lag. Eén medewerker gaf zelfs aan dat eigenlijk in meerdere woningen in de straat de waarden eigenlijk wel slecht waren. Maarja, wat kun je? Een factory reset dan maar! :+

Ongeveer 5 maanden na het vorige netwerk onderhoud in de buurt had Ziggo niet 1, maar zelfs 3 nachten uitgeteld voor het netwerk onderhoud in de buurt. En uiteraard, daarna gewoon weer normale SNR's, normale downstream vermogens en geen problemen meer.

Ziggo werkt als het werkt. Maar bij eventuele problemen? Nee, dan is het echt een waardeloze provider. En het vervelende, bij het ontbreken van een reële concurrentie in de kabelmarkt kun je ook niet bepaald overstappen.

Inmiddels verloopt het gelukkig al weer circa 1.5 jaar prima. Maar toch blijft een zekere wens tot overstappen knagen. En nu de uitrol van glasvezel hier gestart is, mogelijk toch op termijn hier een overstap naar KPN. De vraag is natuurlijk wel, is dat zoveel beter. Maarja, hoop doet leven :p.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MdO82 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 16:20:
[...]

Dan heb je wellicht geen Ziggo Sport, maar als je de Duitse RTL kan ontvangen is dat op de reclame na ook geen probleem :)
Haha, dat klopt helemaal! Maar die ‘stream’ werd volgens mij niet bedoeld. ;)
Megalodon_67 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 16:33:
[...]

Zeer goede beeldkwaliteit kan ik je verzekeren die *piep* stream. Ziggo Sport via TV kijken gaat hier niet want ik heb een Tientje Vriendje abo bij Ziggo. Dat was destijds in 2015 om kabel TV kijkers ook naar Ziggo te lokken voor internet. De prijs zou nooit verhoogd worden zeiden ze, maar dat bleek achteraf gelogen dus. Waarschijnlijk bedoelden ze de snelheid.
Mijn schoonmoeder heeft ook een dergelijk tientjes abonnement. Zij kan gewoon op kanaal 14 naar Ziggo Sport kijken. Dit gaat via DVB-C (digitaal) en is (naast NPO 1, 2 en 3) in full hd kwaliteit. Destijds had ik voor haar een 2ehands digitale ontvanger van Humax geregeld, maar tegenwoordig krijg je deze gratis van Ziggo (vanwege het uitfaseren van het analoge kanaal). En wellicht kan je tv al zelf dvb-c ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@psychodude Menig tweaker zal inderdaad een bepaald kennisniveau hebben. Het lijkt me echter niet juist om hier blind van uit te gaan. Sommige tweakers verstrekken bv vrij weinig info en is het nodig om (soms basic) vragen te stellen. Kijkend naar voorgaand probleem zou bv gelijk aangegeven kunnen worden dat gekeken wordt via utp en op een laptop. Bij ZiggoGo denk ik als eerst aan de app op tablet of phone.
Nogmaals wat betreft het kennisniveau, je ziet dat de betreffende tweaker niet op de hoogte is dat iedere Ziggo klant in full hd naar Ziggo Sport kan kijken. Dit is voor mij een extra bevestiging dat je er zomaar van uit kunt gaan dat iedereen hetzelfde (basis)kennisniveau heeft.

In dit topic kom ik ook best veel problemen tegen die echt wel liggen aan de zijde van de klant: slechte kabels, connectoren, aansluitpunt in de woning (wordt overigens kosteloos vervangen door Ziggo), brakke splitters, slechte versterkers (niet retourgeschikt), etc., etc. Ook hierbij kun je er dus niet vanuit dat een tweaker op dit vlak een bepaald kennisniveau heeft. Allemaal geen enkel probleem. Daarvoor hebben we dit forum, om elkaar te helpen.

Het blijft natuurlijk vervelend als je problemen ervaart met je provider waarbij de oorzaak niet bij de klant ligt. Je kunt je dan best hopeloos voelen.

Ik heb trouwens geen aandelen Ziggo ;), maar ben wel al jaren een tevreden klant van UPC/Ziggo. Ik ben niet de wildgroei aan apparatuur (decoders) gewend uit fZiggo gebied, maar altijd de decoders gehad van UPC/Ziggo en ben ook ‘opgevoed’ met dat je gewoon top bekabeling e.d. moet hebben. Het is volgens mij voor een monteur schrikken van wat diegene allemaal voor rotzooi in een woning tegen komt. Ik zie hier soms foto’s en dan schrik ik al.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 12-05-2019 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluxion
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 31-07-2021
Hebben de mediabox XL sinds vrijdag, de installatie werkt echter niet door de error 1010. De oorzaak is waarschijnlijk dat we een UMU-1006 hebben, er is wel een nieuwe splitter meegeleverd maar de UMU kan er niet afgehaald worden omdat de vorige bewoner een leiding er precies boven heeft geplaatst waardoor die er niet afgedraaid kan worden. Er zit wel een behuizing omheen, maar weet dus niet of ik die er af kan halen zonder dat ik iets kapot maak. Al contact gehad met Ziggo maar die weten ook niet wat ze er aan kunnen doen, kan wel een monteur langs laten komen maar het is ook niet zeker of die het lukt.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:01
De kap van de UMU moet met gepast geweld wel verwijderd kunnen worden, hij zit vast met een viertal klemmen aan de zijkanten. De daadwerkelijke splitter is een stuk kleiner, hopelijk is er genoeg ruimte om hem er dan af te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Fluxion schreef op zondag 12 mei 2019 @ 17:50:
Hebben de mediabox XL sinds vrijdag, de installatie werkt echter niet door de error 1010. De oorzaak is waarschijnlijk dat we een UMU-1006 hebben, er is wel een nieuwe splitter meegeleverd maar de UMU kan er niet afgehaald worden omdat de vorige bewoner een leiding er precies boven heeft geplaatst waardoor die er niet afgedraaid kan worden. Er zit wel een behuizing omheen, maar weet dus niet of ik die er af kan halen zonder dat ik iets kapot maak. Al contact gehad met Ziggo maar die weten ook niet wat ze er aan kunnen doen, kan wel een monteur langs laten komen maar het is ook niet zeker of die het lukt.

Iemand tips?
Kan je een foto plaatsen van de situatie ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluxion
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 31-07-2021
MdO82 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 17:57:
[...]

Kan je een foto plaatsen van de situatie ?
https://imgur.com/a/x9IrXoM
hcQd schreef op zondag 12 mei 2019 @ 17:56:
De kap van de UMU moet met gepast geweld wel verwijderd kunnen worden, hij zit vast met een viertal klemmen aan de zijkanten. De daadwerkelijke splitter is een stuk kleiner, hopelijk is er genoeg ruimte om hem er dan af te draaien.
Kan dat gewoon zonder intern iets te beschadigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:01
Fluxion schreef op zondag 12 mei 2019 @ 18:28:
Kan dat gewoon zonder intern iets te beschadigen?
Als je bang bent de AOP te beschadigen kun je ook even de Dremel erop zetten en verticaal de kap doorsnijden. dan valt hij het zo af.
Pagina: 1 ... 130 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic