Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die waterleiding zit vast met knelkoppelingen. Water afsluiten, leiding aftappen en dan de knelkoppelingen van het T stuk losschroeven en het T stuk wegnemen. Dan kun je de leiding waarschijnlijk voldoende opzij drukken om de spliltter en het AOP te demonteren. AOP een paar cm verplaatsen alvorens het T-stuk weer te monteren. Misschien heb je nieuwe knelringen nodig om het dicht te krijgen. Dus even wat doeken gebruiken om het AOP te beschermen tegen eventuele lekkage.

Overigens wel heel knullig om een leiding op die manier bij het AOP te plaatsen. :(

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op zondag 12 mei 2019 @ 18:43:
[...]

Die waterleiding zit vast met knelkoppelingen. Water afsluiten, leiding aftappen en dan de knelkoppelingen van het T stuk losschroeven en het T stuk wegnemen. Dan kun je de leiding waarschijnlijk voldoende opzij drukken om de spliltter en het AOP te demonteren. AOP een paar cm verplaatsen alvorens het T-stuk weer te monteren. Misschien heb je nieuwe knelringen nodig om het dicht te krijgen. Dus even wat doeken gebruiken om het AOP te beschermen tegen eventuele lekkage.

Overigens wel heel knullig om een leiding op die manier bij het AOP te plaatsen. :(
Ik zou het wat lomper doen. UMU is niet meer van deze tijd. Maar die kan niet gedraaid worden door de leiding. Als je die UMU opoffert, beetje hakken/breken/dremel. Dan kan je daarna de AOP misschien netjes openen dmv de schroefjes en verplaatsen.

Maar goed, UMU verouderd zal voor de AOP ook nagenoeg gelijk zijn. Dus monteur bezoek is ook op zijn plaats lijkt mij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:36
Het plastic kapje kun je met enige subtiele botte kracht met een schroevendraaier verwijderen. Dit is slechts een cosmetisch leuk mooi maak omhulsel. Daarna komt de werkelijke UMU wel vrij.

Wil je nog botter dan kun je ook het plactic kapje van het AOP zelf breken dan komt het een en ander ook los.

Wil je alles netjes houden inderdaad je leidingen los maken.

En voor iedereen die van de daken roept dat een DIO niet meer voldoet. Een DIO is nog steeds een prima geschikt AOP, deze is ook nog steeds 4G dicht (er is niets veranderd aan 4G). Het AOP is alleen niet getest en daarmee geschikt voor > 1006MHz dit met het ook op Docsis 3.1. Zolang Ziggo geen signalen boven de 1000MHz uitstuurt is er totaal niets mis met dit AOP. Hij wordt slechts vervangen om het AOP ook > 1006MHz geschikte te maken om in de toekomst niet nog eens te hoeven komen.

[ Voor 40% gewijzigd door MediaZoo op 12-05-2019 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:05
Zijn er misschien meer mensen die sinds de firmware update CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p5-NOSH problemen hebben met hun interne servers welke via (sub)domeinnaam aangeroepen worden?

Ik heb mijn domotica lopen via domotica.domein.nl en gebruik deze link ook intern. Wanneer ik deze website aanroep duurt het vaak erg lang voordat ik reactie krijg. Af en toe klapt ook het modem er uit wanneer ik dit probeer. Benader ik de domotica via 192.168.1.150, dan is er geen probleem en is de verbinding snel.

Benader ik domotica.mijndomein.nl via 4G, dan werkt ook alles vliegensvlug.

Dit is erg vervelend want ik heb ook diverse IP camera streams die via een subdomein doorgelust zijn. Deze verbindingen zijn vanuit het interne netwerk te traag om een stream te kunnen opzetten. Maar ook hier weer; via 4G perfect te bekijken..

Ik heb hier, in de 8 jaar bij Ziggo, nooit eerder last van gehad.

Domeinnaam en IP zijn fictief, enkel als voorbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:30
psychodude schreef op zondag 12 mei 2019 @ 16:52:
[...]

Krijg je van de helpdesk medewerker eerst te horen dat er een monteur (tegen betaling) je in-huis netwerk kan beoordelen en optimaliseren. Uiteraard zeg ik nee, er is namelijk geen probleem met het in-huis netwerk. Een monteur dan om de access point te beoordelen. Ligt het probleem bij Ziggo, dan gratis, anders tegen betaling. In het kader van klantgerichtheid vind ik dit in het beginsel al een te idioot voor worden 'strategie'. Oh, en kan uiteraard enkel op de dag verschijnen, niet in de avonduren of weekend uren. Dus ik zeg nee. Leg nogmaals uit, access point is door een Ziggo monteur geplaatst, niets mee veranderd.
Je maakt het jezelf hier wel erg lastig. Zelf ben ik daar gewoon mee akkoord gegaan. Volgens mij zou het bezoek als het aan mij lag ergens tussen de 35 a 75 euro of iets in die richting kosten. Dat was natuurlijk niet het geval. AoP netjes uitgemeten en vervangen. Als ik nog problemen zou houden dan kon ik een duurtest aanvragen.

Wil je het echt goed doen en verder komen dan sluit je overigens het acces point volledig uit door direct contact te leggen met je modem via een ethernet kabel. Als je dat aan de helpdesk meldt dan is er weinig meer wat hun script aan valide smoezen kan genereren :+ .

Hoe dan ook; verplaats je eens in Ziggo. Die krijgen klanten die letterlijk de stekker niet in het stopcontact stoppen en dan zeggen dat het internet het niet doet. Die kunnen jou dus niet op je woord geloven en daarom moet je soms nu eenmaal door een hoepel springen.

[ Voor 18% gewijzigd door sdk1985 op 14-05-2019 00:19 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duiveltje666
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
sdk1985 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 00:05:
[...]

+ .

Hoe dan ook; verplaats je eens in Ziggo. Die krijgen klanten die letterlijk de stekker niet in het stopcontact stoppen en dan zeggen dat het internet het niet doet. Die kunnen jou dus niet op je woord geloven en daarom moet je soms nu eenmaal door een hoepel springen.
Dus omdat 70 % compleet *knip*. is moet je maar als klant , met zelf troubleshooting gedaan te hebben , overgeleverd zijn aan bots die enkel maar scripts kunnen oplezen , geen kennis hebben(wanneer naar 2e lijn/3e lijn) en die je ook nog veel geld kosten want 0900 nummer? *knip*.

Tandje minder mag ook wel.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 14-05-2019 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
sdk1985 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 00:05:
[...]

Je maakt het jezelf hier wel erg lastig. Zelf ben ik daar gewoon mee akkoord gegaan. Volgens mij zou het bezoek als het aan mij lag ergens tussen de 35 a 75 euro of iets in die richting kosten. Dat was natuurlijk niet het geval. AoP netjes uitgemeten en vervangen. Als ik nog problemen zou houden dan kon ik een duurtest aanvragen.

Wil je het echt goed doen en verder komen dan sluit je overigens het acces point volledig uit door direct contact te leggen met je modem via een ethernet kabel. Als je dat aan de helpdesk meldt dan is er weinig meer wat hun script aan valide smoezen kan genereren :+ .

De monteur kon enkel op de dag komen zoals gezegd, en nee, ik ga echt geen vrije dag opnemen omdat de helpdesk medewerkers bij ziggo een iq op kamertemperatuur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:12
Hier nu sinds een maandje ook Ziggo.
Ik ben over gestapt vanaf KPN Alles in 1 vanwege de aanmerkelijk hogere snelheden van Ziggo.

De beeldkwaliteit van Ziggo is in mijn beleving wel iets minder stabiel, af en toe wat blokjes/freeze en de kleuren zijn iets killer dan bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:44
TR1969 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:22:
De beeldkwaliteit van Ziggo is in mijn beleving wel iets minder stabiel, af en toe wat blokjes/freeze en de kleuren zijn iets killer dan bij KPN.
Dat ervaar ik niet. Het beeld was bij ons juist beter met Ziggo dan met KPN DSL. Ervaar je dat probleem op elke zender? of op specifieke? Heb je de NEXT of de mediabox XL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:12
king006 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:35:
[...]

Dat ervaar ik niet. Het beeld was bij ons juist beter met Ziggo dan met KPN DSL. Ervaar je dat probleem op elke zender? of op specifieke? Heb je de NEXT of de mediabox XL?
Vooral de RTL zenders op de Mediabox XL (waarvan de ventilator ook veel lawaai maakt)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:12
duiveltje666 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 01:37:
Dus omdat 70 % compleet *knip* is moet je maar als klant , met zelf troubleshooting gedaan te hebben , overgeleverd zijn aan bots die enkel maar scripts kunnen oplezen , geen kennis hebben(wanneer naar 2e lijn/3e lijn) en die je ook nog veel geld kosten want 0900 nummer? Compleet *knip* .. 8)7
*knip* Om met de kosten van een 0900 nummer te beginnen, die zijn er niet meer, dat was vroeger.
Verder garandeert een script dat, ongeacht welke medewerker je te spreken krijgt, altijd dezelfde vragen gesteld worden. De medewerkers van de klantenservice hebben denk ik meer last van klanten die meteen roepen dat ze ITer zijn en daarom denken dat ze het beter weten dan de klantenservice. Zij bellen jou toch niet? JIj belt hen omdat je er zelf niet uitkomt, met andere woorden, jij hebt hen meer nodig dan andersom. Het beste werkt het om ze op dezelfde manier te behandelen zoals jezelf behandeld wilt worden, dat geeft het beste en snelste resultaat.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 14-05-2019 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 11:41
Bij abonnementen voor onbeperkt bellen zijn 0900-nummers vaak niet inbegrepen. Dan kost het wel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duiveltje666
grun93 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:05:
[...]

[mbr]*knip*[/] Om met de kosten van een 0900 nummer te beginnen, die zijn er niet meer, dat was vroeger.
Verder garandeert een script dat, ongeacht welke medewerker je te spreken krijgt, altijd dezelfde vragen gesteld worden. De medewerkers van de klantenservice hebben denk ik meer last van klanten die meteen roepen dat ze ITer zijn en daarom denken dat ze het beter weten dan de klantenservice. Zij bellen jou toch niet? JIj belt hen omdat je er zelf niet uitkomt, met andere woorden, jij hebt hen meer nodig dan andersom. Het beste werkt het om ze op dezelfde manier te behandelen zoals jezelf behandeld wilt worden, dat geeft het beste en snelste resultaat.
Ik ben nog vrij mild, die gasten hebben mij een maand (zonder compensatie voor mobiele databundels) zonder fatsoenlijk inet laten zitten .. Ik draai thuis een monitoringsysteem wat intern , extern en op packetloss checked..
Ik legde het meerdere malen uit aan die bots , maar het lag steeds aan mijn bekabeling of apparatuur(NEE)
en er moest en zou een monteur komen waar ik gezien mijn werkomstandigheden geen tijd voor kon en wilde vrijmaken... Uiteindelijk hebben 3 wijken dus last gehad van "mijn" probleem , als die bots nu ipv als een papegaai scripts op te ratelen die 2e hersencel ook nog hadden ingeschakeld : Dan waren er een stuk minder klanten weggelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

AlbertJP schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:54:
Bij abonnementen voor onbeperkt bellen zijn 0900-nummers vaak niet inbegrepen. Dan kost het wel geld.
Bij abo's met (beperkt aantal) belminuten zit het er ook niet in, paar maanden terug ondervonden nadat ik de rekening voor bellen met 8844 kreeg. * Raven mist T-Mobile Flex.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 14-05-2019 13:12 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
TR1969 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:40:
[...]

Vooral de RTL zenders op de Mediabox XL (waarvan de ventilator ook veel lawaai maakt)
Dus je ziet op de RTL zenders veel haperingen? Kun je eens een foto maken van je AOP?

Wwat betreft de ventilator, draait het schroefje eens een stukje los? maakt hij dan minder lawaai? dit lost het probleem vaak op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

jongetje schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:19:
Dan bel je toch met: 088-121 2817
8844, niet 1884 :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

jongetje schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:26:
[...]

Ik snap niet wat je bedoelt...
Was dat nummer dat jij noemde een reactie op mijn reactie? Mijn voorbeeld was een ander 0900 nummer, niet die van Ziggo.

Oscar Wilde

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:39

HellBeast

Oh My GoT!

Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om met mijn abonnementsvorm (Internet Max en TV complete) de nieuwe Mediabox Next te krijgen. Ik heb al sinds 2017 gezeik met de Horizonbox. Van alles destijds geprobeerd. Signaalmetingen, firmware updates, zelfs een vervangende box gekregen en niks heeft geholpen. Het signaal thuis is perfect. Ik haal makkelijk de 500Mbit. Alleen die rot Horizonbox geeft constant gezeik. Hij loopt geregeld vast, waarbij je echt fysiek een knop op de achterkant uit- en aan moet zetten. Ik krijg soms rare vervormingen in beeld. Soms reageert de afstandbediening nergens meer op. Ik ben zo klaar met het apparaat.... Ik zit niet te wachten op een derde Horizonbox of een monteur over de vloer, terwijl mijn signaal in huis gewoon prima is en de box op de laatste firmware zit. Dus toen ik las dat er een nieuwe mediabox werd uitgerold, dacht ik dat er eindelijk een oplossing aan zat te komen.

Net nogmaals Ziggo gebeld en de enige mogelijkheid is: Downgraden van mijn internetabonnement naar "complete". Dit wil ik niet, want ik vind de snelheid prettig. Ook werk ik veel thuis (IT-er), waarbij de extra bandbreedte vaak een uitkomst is. De andere "oplossing" is mijn TV zenderpakket upgraden naar TV Max. Dit kost mij 12 euro extra, terwijl ik die extra kosten niet wil, omdat ik die zenders niet kijk. Wat mij het meest irriteert, is dat het puur een administratieve maatregel is. Technisch kan het allemaal prima (wat de support medewerker mij ook bevestigde), maar ze kunnen simpelweg de nieuwe mediabox niet aanvragen in het systeem, omdat internet en TV administratief verschillen van pakket.

Het enige wat ik kan doen is wachten tot deze "regel" wordt aangepast. Ik ben al meer dan 10 jaar klant, maar nu gaan waarschijnlijk de wegen dan toch helaas scheiden. Ik ben fan van mijn internetsnelheid en stabiliteit, maar mijn vrouw geeft terecht aan dat het niet normaal is dat je voor bijna 75 euro in de maand niet eens een goed werkende TV box krijgt. ;w

De tariefswijziging komt dan net op een voor mij gunstig moment i.v.m. opzeggen.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duiveltje666
HellBeast schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:40:
Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om met mijn abonnementsvorm (Internet Max en TV complete) de nieuwe Mediabox Next te krijgen. Ik heb al sinds 2017 gezeik met de Horizonbox. Van alles destijds geprobeerd. Signaalmetingen, firmware updates, zelfs een vervangende box gekregen en niks heeft geholpen. Het signaal thuis is perfect. Ik haal makkelijk de 500Mbit. Alleen die rot Horizonbox geeft constant gezeik. Hij loopt geregeld vast, waarbij je echt fysiek een knop op de achterkant uit- en aan moet zetten. Ik krijg soms rare vervormingen in beeld. Soms reageert de afstandbediening nergens meer op. Ik ben zo klaar met het apparaat.... Ik zit niet te wachten op een derde Horizonbox of een monteur over de vloer, terwijl mijn signaal in huis gewoon prima is en de box op de laatste firmware zit. Dus toen ik las dat er een nieuwe mediabox werd uitgerold, dacht ik dat er eindelijk een oplossing aan zat te komen.

Net nogmaals Ziggo gebeld en de enige mogelijkheid is: Downgraden van mijn internetabonnement naar "complete". Dit wil ik niet, want ik vind de snelheid prettig. Ook werk ik veel thuis (IT-er), waarbij de extra bandbreedte vaak een uitkomst is. De andere "oplossing" is mijn TV zenderpakket upgraden naar TV Max. Dit kost mij 12 euro extra, terwijl ik die extra kosten niet wil, omdat ik die zenders niet kijk. Wat mij het meest irriteert, is dat het puur een administratieve maatregel is. Technisch kan het allemaal prima (wat de support medewerker mij ook bevestigde), maar ze kunnen simpelweg de nieuwe mediabox niet aanvragen in het systeem, omdat internet en TV administratief verschillen van pakket.

Het enige wat ik kan doen is wachten tot deze "regel" wordt aangepast. Ik ben al meer dan 10 jaar klant, maar nu gaan waarschijnlijk de wegen dan toch helaas scheiden. Ik ben fan van mijn internetsnelheid en stabiliteit, maar mijn vrouw geeft terecht aan dat het niet normaal is dat je voor bijna 75 euro in de maand niet eens een goed werkende TV box krijgt. ;w

De tariefswijziging komt dan net op een voor mij gunstig moment i.v.m. opzeggen.
Tja , ik herken dit , "the computer says no" .. Klantvriendelijkheid? 0.0 ..
Helpdeskmedewerkers met het IQ ter grootte van mijn schoenmaat en dan over die shitmediabox inderdaad nog maar niet te spreken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:39

HellBeast

Oh My GoT!

duiveltje666 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:57:
[...]

Tja , ik herken dit , "the computer says no" .. Klantvriendelijkheid? 0.0 ..
Helpdeskmedewerkers met het IQ ter grootte van mijn schoenmaat en dan over die shitmediabox inderdaad nog maar niet te spreken..
Het is dat mijn internet via een aparte router loopt, anders had ik in 2017 al maatregelen moeten nemen. Ik vind het wel klote. Los van de diensten moet je dan ook weer een nieuw emailadres. Alle websites af om dit weer aan te passen. Dat alleen al. :-(

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:45
Wellicht een stomme vraag :+
Ik heb in januari een jaarcontract afgesloten met Ziggo.
Net zoals zovelen hebben gaan wij ook €2,50 extra betalen.

Ben je dan eigenlijk alweer contractvrij of is dit gewoon de standaard inflatiecorrectie wat je krijgt en heeft dit verder geen invloed op je contract ?

Ik was even benieuwd hoe dit in elkaar zit :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
MdO82 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:02:

Ben je dan eigenlijk alweer contractvrij of is dit gewoon de standaard inflatiecorrectie wat je krijgt en heeft dit verder geen invloed op je contract ?

Je mag dan gewoon opzeggen. Aantal jaar geleden ook gedaan. Was maar 4 maandjes abonnee. Gebruik nog steeds de Samsung recorder die ik toen gratis kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:14

TFHfony

Professional Weirdo

MdO82 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:02:

Je mag inderdaad nu je contract opzeggen, maar je kan daar niet oneindig mee wachten. Zal wel binnen een maand na bekendmaking van de tarieven moeten of voor dat ze ingaan.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Nou op dit moment heb ik nog geen alternatief.
Maar ik had zoiets je weet dat er elk jaar een verhoging aankomt onder het mom van "verbetering aan het netwerk en dienstverlening" dan mag je opzeggen, maar aan de andere kant geven ze je ook korting voor een half jaar omdat je weer een jaar een contract afsluit.
Dus had even zoiets van hoe zit dat, maar het is duidelijk :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 22:38

Racing_Reporter

Contentmaker

Racing_Reporter schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:24:
Zijn er nog meer mensen in/rond Rhenen die al dagenlang op z'n meest positief 'wisselvallig' internet hebben? Het regent hier foutmeldingen en open tabbladen als hij weer eens de verbinding aan het herstellen is, te genânt voor woorden. De Windows probleemoplosser geeft dan aan dat er geen proxyinstellingen automatisch gedetecteerd konden worden, of dat... (even foutmelding vergeten), maar een volledige modemreset doet ook niks op de Connectbox. En het is traaaaaaaaaag, ongelofelijk.

Windows:
Ethernet adapter opnieuw instellen, geen geldige ip configuratie.
Standaard gateway niet beschikbaar

IPv4-adres was er dus wel (tijdelijk/kennelijk).
Vanochtend is de monteur langsgeweest. Alle waarden waren compleet buiten de norm, veel fouten. Toen wilde hij de kabel checken... en dat ging dus niet. Why? Splitter (internet/tv) was een jaar of 15-20 oud. Aka oude meuk, weerstandjes waren weg. Die vervangen en het probleem was opgelost. Ongelofelijk wat een simpel printplaatje niet voor problemen kan veroorzaken.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
duiveltje666 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 01:37:
[...]

Dus omdat 70 % compleet [mbr]*knip*.[/] is moet je maar als klant , met zelf troubleshooting gedaan te hebben , overgeleverd zijn aan bots die enkel maar scripts kunnen oplezen , geen kennis hebben(wanneer naar 2e lijn/3e lijn) en die je ook nog veel geld kosten want 0900 nummer? [mbr]*knip*.[/]

[mbr]Tandje minder mag ook wel.[/]
(Overigens is het bellen naar Ziggo gratis)

Beetje bot verwoord maar komt er wel op neer. In mijn ervaring is het verder overal hetzelfde, niet alleen bij internet maar ook bij andere 'commodities' als je energie maatschappij e.d.

Overigens moeten helpdesk medewerkers zich aan het script houden, ongeacht hun kennis. Ik ken er toevallig één die er 4 jaar heeft gewerkt en ja het schijnt echt voor te komen dat iemand zijn stekker niet heeft aangesloten (is schijnbaar eng). Er zijn tijden dat je standaard Suriname krijgt, daar heb ik persoonlijk 3 van de 4 keer slechte ervaringen mee :X . Vooral omdat ze dan niet snappen wat je van ze wilt. Dan ben je letterlijk 45 minuten bezig om je onbeperkt bellen op vast op te zeggen.

Ik heb het dus vooral geaccepteerd. Als ik er zelf niet uit kom dan wordt de hoofdvraag altijd; hoe krijg ik dit zo snel mogelijk overgebracht op de helpdesk zodat ze dit doorzetten. Zelf is mijn strategie eigenlijk altijd duidelijk te zijn en wel mee te werken aan de toetsen die worden gesteld. Zoals bijvoorbeeld het uitsluiten van interne apparatuur door direct met de modem te verbinden. Verder vraag ik ook altijd naar de protocollen. Dus zou ik een monteur verwachten maar die krijg ik niet. Dan zeg ik iets van goh oke en wat als het nu volgende week alsnog niet werkt, krijg ik dan wel een monteur? Dan kun je daar in je volgende gesprek naar refereren.

[ Voor 30% gewijzigd door sdk1985 op 14-05-2019 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:58
sdk1985 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:12:
(Overigens is het bellen naar Ziggo gratis)
Veel succes 1200 te bellen zonder vaste telefonie, of wanneer je verbinding eruit ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
hcQd schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:12:
[...]

Veel succes 1200 te bellen zonder vaste telefonie, of wanneer je verbinding eruit ligt.
Is bij mij niet voorgekomen maar an sich valide punt. Het buitelandnummer is +31 881 enz, wellicht dat die wel gratis is?

Zelf ga ik ivm de prijsverhoging deze maand overstappen van een zelf samengestelde 500/40 Max met tv-start en 'gratis' vaste telefonie (wordt nu 67,50), naar de zakelijke 300/40 zonder tv en zonder telefonie. Ik had max puur voor de 40 mbit upload. Zakelijk heeft een 0800 nummer overigens.

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 14-05-2019 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
hcQd schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:12:
[...]

Ik weet niet hoe het bij jouw is, maar als ik mobiel naar het 0900 nummer bel van Ziggo dan kost het mij alleen belminuten en geen kosten verder.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 22:16
MdO82 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:49:
[...]

Ik weet niet hoe het bij jouw is, maar als ik mobiel naar het 0900 nummer bel van Ziggo dan kost het mij alleen belminuten en geen kosten verder.
Dat mag ook al een tijdje niet meer https://www.rtlnieuws.nl/...ers-vanaf-1-juli-verboden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
De politie rekent nog wel een (start)tarief van 10 cent oid, maar goed daar ben je meestal ook geen klant :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Weet iemand of je nog ergens kunt zien op welke frequentie zenders zitten ?
Met mijn oude TV van 2009 kan ik met een CAM-module tv kijken maar deze tv is niet gecertificeerd.
Het werkt dus wel, maar kan dan niet zien op welke frequentie een zender zit.

Sinds vandaag heb ik namelijk problemen met Nick Jr (306) en Disney Channel (27)

De rest nog niet nagekeken.
TV heb ik toen rechtstreeks aangesloten op de AOP en heb dan wel minder storing, maar de storing is er nog wel (digitale ruis)

Ik zat al te vloeken op mijn bekabeling zo van daar gaan we weer 8)7 |:(

Maar heb eerder het idee dat er buiten iets veranderd is.
Viel vandaag pas op namelijk.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
MdO82 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:22:
Weet iemand of je nog ergens kunt zien op welke frequentie zenders zitten ?
Met mijn oude TV van 2009 kan ik met een CAM-module tv kijken maar deze tv is niet gecertificeerd.
Het werkt dus wel, maar kan dan niet zien op welke frequentie een zender zit.

Sinds vandaag heb ik namelijk problemen met Nick Jr (306) en Disney Channel (27)

De rest nog niet nagekeken.
TV heb ik toen rechtstreeks aangesloten op de AOP en heb dan wel minder storing, maar de storing is er nog wel (digitale ruis)

Ik zat al te vloeken op mijn bekabeling zo van daar gaan we weer 8)7 |:(

Maar heb eerder het idee dat er buiten iets veranderd is.
Viel vandaag pas op namelijk.
Weet niet of ze op dezelfde zitten als Disney Junior 302, indien wel dan is het:
Verwijderd in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9" -> 818Mhz

Dat probleem is bij ons opgelost door in de wijkkast de connector te vervangen (door monteur uiteraard) die last had van corrossie.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Martinusz schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:44:
[...]

Weet niet of ze op dezelfde zitten als Disney Junior 302, indien wel dan is het:
Verwijderd in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9" -> 818Mhz

Dat probleem is bij ons opgelost door in de wijkkast de connector te vervangen (door monteur uiteraard) die last had van corrossie.
Ik ga het in de gaten houden anders maar eens een monteur laten komen om de boel door te meten.
Ik heb een jaar of 5 geleden deze kabel gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://static.gamma.nl/dam/29494/123

Maar natuurlijk kan die al achterhaald zijn en is deze al niet meer geschikt.
Al blijft het vreemd dat het op de AOP ook problemen oplevert al is dat wel iets minder.

Verder heb ik de AOP in de meterkast en heb ik in de woonkamer na mijn kabel een einddoos zitten

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
MdO82 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:54:
[...]

Ik ga het in de gaten houden anders maar eens een monteur laten komen om de boel door te meten.
Ik heb een jaar of 5 geleden deze kabel gekocht.

[Afbeelding]

Maar natuurlijk kan die al achterhaald zijn en is deze al niet meer geschikt.
Al blijft het vreemd dat het op de AOP ook problemen oplevert al is dat wel iets minder.

Verder heb ik de AOP in de meterkast en heb ik in de woonkamer na mijn kabel een einddoos zitten
Succes in ieder geval, bij mij heeft het 3 monteurs geduurd voordat ze in de wijkkast gingen kijken ;)
Overigens kon ik die blokjes versterken, als ik op dat kanaal zat en ik startte een flinke upload of speedtest, dan was het beeld haast niet meer te zien. Zo kon ik de monteur steeds laten zien dat ondanks dat het signaal binnen prima was, het probleem niet opgelost was.

De laatste monteur was ook not amused, die zei letterlijk waarom die vorige monteurs niet ff in de wijkkast (die ook nog eens bij ons in de voortuin staat) hebben gekeken, hij had het in 5 minuten opgelost.
Ondertussen was alles binnen al vervangen door de vorige monteurs :P extra afgeschermde kabels, nieuwe AOP, ziggo versterker etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Martinusz schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:59:
[...]

Succes in ieder geval, bij mij heeft het 3 monteurs geduurd voordat ze in de wijkkast gingen kijken ;)
Overigens kon ik die blokjes versterken, als ik op dat kanaal zat en ik startte een flinke upload of speedtest, dan was het beeld haast niet meer te zien. Zo kon ik de monteur steeds laten zien dat ondanks dat het signaal binnen prima was, het probleem niet opgelost was.
Wat voor een speedtest of upload gebruikte je ?

Overigens nog even voor de volledigheid de status uit het modem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wplxMdSgkn9SAqjXGDWRGQ5o/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XrtHqQemKnjfyRZ2gZnmH0cH/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Fnr7sODybOi1p0ciYe4rmcr3/thumb.png

[ Voor 34% gewijzigd door MdO82 op 15-05-2019 17:04 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
@jongetje

Toch even m'n smokeping gechecked en de CB heeft standaard een hogere ping dan de TC

Opzich merk je er niets van, maar opmerkelijk is het wel.

Uptime : 10 days 4h:24m:28s

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9EeUqCOh.png

Modem waardes zijn okay (al staan er sporadisch T3 errors in de log):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/al1Sva6m.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aTijOXzm.png

[ Voor 77% gewijzigd door ArcticWolf op 15-05-2019 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 17:13:
@jongetje

Toch even m'n smokeping gechecked en de CB heeft standaard een hogere ping dan de TC

Opzich merk je er niets van, maar opmerkelijk is het wel.

Uptime : 10 days 4h:24m:28s

[Afbeelding]

Modem waardes zijn okay (al staan er sporadisch T3 errors in de log):

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welke heb je? De Arris? Deze heb ik deze week ontvangen en is echt een heel stuk beter geworden. Ook smokeping laat veel minder uitval zien dan met eerdere firmware versies.

Vooral het vooruit spoelen in filmpjes lijkt beter te gaan dan mijn vorige modem. Filmpje speelt sneller weer door.

De TC7210 is ongeëvenaard in de smokeping stats. Zelfs de nieuwe Ubee1318 presteert “wat minder” dan de TC7210 in de metingen. De Ubee1318 heeft ook de verhoogde ping vanuit jouw screenshot.

Maar goed de Arris hangt er pas een paar dagen ik zal nog verder testen. Maar je kan dit modem echt prima gebruiken. Het is stevig vooruit gegaan tov eind 2017 als in de metingen van toen erbij pak en vergelijk.

Vooral wat jij aangeeft hij lijkt op coax goed stabiel ik heb daar nu minder errors dan voorheen.

[ Voor 6% gewijzigd door stormfly op 15-05-2019 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
stormfly schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 18:20:
[...]

Welke heb je? De Arris? Deze heb ik deze week ontvangen en is echt een heel stuk beter geworden. Ook smokeping laat veel minder uitval zien dan met eerdere firmware versies.

Vooral het vooruit spoelen in filmpjes lijkt beter te gaan dan mijn vorige modem. Filmpje speelt sneller weer door.

De TC7210 is ongeëvenaard in de smokeping stats. Zelfs de nieuwe Ubee1318 presteert “wat minder” dan de TC7210 in de metingen. De Ubee1318 heeft ook de verhoogde ping vanuit jouw screenshot.

Maar goed de Arris hangt er pas een paar dagen ik zal nog verder testen. Maar je kan dit modem echt prima gebruiken. Het is stevig vooruit gegaan tov eind 2017 als in de metingen van toen erbij pak en vergelijk.

Vooral wat jij aangeeft hij lijkt op coax goed stabiel ik heb daar nu minder errors dan voorheen.
Ben idd van de TC7210 naar de Arris CB gegaan. Hij lijkt opzich stabiel maar klop nog even af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:41

Pierre

Van nature lui!

Ik heb sinds een aantal weken een ConnectBox | ArrisType CH7465 maar echt geen enkel probleem hier.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-09 18:13
Is die Arris CB ook met telnet te benaderen? Ik ben volgens de GUI verplicht om een sterk wifi wachtwoord in te voeren, maar wil een iets minder sterk wachtwoord omdat dat al in zoveel devices hier bekend is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb sinds een bijna twee maanden een Arris CB. Nog geen problemen gehad. Als er al een manier is om de CB van buiten af te benaderen heb ik die nog niet gevonden. Niet middels http, noch telnet en SSH. Ik moet bekennen dat ik niet heel hard gezocht heb.. :)

Van binnen uit is ie alleen met http te benaderen.

[ Voor 9% gewijzigd door Roetzen op 16-05-2019 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:19

WCA

Roetzen schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:53:
Ik heb sinds een bijna twee maanden een Arris CB. Nog geen problemen gehad. Als er al een manier is om de CB van buiten af te benaderen heb ik die nog niet gevonden. Niet middels http, noch telnet en SSH. Ik moet bekennen dat ik niet heel hard gezocht heb.. :)
Waarom wil je zoiets in godsnaam van buitenaf bereiken? En als het echt moet, kan je toch gewoon een vpnnetje maken?

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GreNade schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:54:
[...]

Waarom wil je zoiets in godsnaam van buitenaf bereiken? En als het echt moet, kan je toch gewoon een vpnnetje maken?
Wil ik ook niet. Maar ik wilde wel weten of het kon. Vandaar dat ik even gekeken heb. Ik vind het wel prima dat het mij niet lukte. Als het mij niet lukt, lukt het een ander onbevoegde waarschijnlijk hopelijk ook niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:19

WCA

Roetzen schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:59:
[...]

Wil ik ook niet. Maar ik wilde wel weten of het kon. Vandaar dat ik even gekeken heb. Ik vind het wel prima dat het mij niet lukte. Als het mij niet lukt, lukt het een ander waarschijnlijk ook niet. :)
Haha, gelukkig :P

Als het goed is kan Ziggo 'm overigens wèl op afstand bedienen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GreNade schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:00:
[...]

Als het goed is kan Ziggo 'm overigens wèl op afstand bedienen.
Dat bedacht ik mij ook na het versturen van het bericht. Vandaar de wijziging. :) Maar ik verwacht dat de manier waarop Ziggo toegang heeft goed beveiligd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
*laat maar*

[ Voor 94% gewijzigd door ArcticWolf op 16-05-2019 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

hardware-lover schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 17:18:
@elsinga, laat je creativiteit z'n gang gaan en...; geek: Tweaker krijgt Slowaakse Ziggo GO-app in Nederland werkend op Android TV

Buiten bovenstaande..., heeft je dochter geen laptop in het bezit met HDMI uit en daarop een OS waarmee de ZiggoGo app gebruikt kan worden?
Ik heb hem nog niet zelf getest maar hier kan je een aangepaste versie vinden van de Slowaakse app:
https://ufile.io/zqh104w6

Credits naar @Verwijderd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:48
Helaas hier ook niet echt een alternatief voor Ziggo. KPN is volgens mij helemaal gestopt met de VVDSL uitrol en voor glas zijn er hier in het dorp ook geen plannen.

Onder het motto "Nee heb ik en Ja kan ik misschien krijgen" heb ik gisteren toch maar even gebeld met Ziggo en kreeg een vriendelijke jongen aan de lijn aan wie ik vertelde dat ik, mede door de toch wel behoorlijk prijsstijging van € 2,95 voor het 250mbit internet zonder TV (alleen Ziggo Go) pakket, er aan zat te denken om mijn abbo van € 54,- (na de verhoging € 56,95) op te zeggen en of zij evt. nog een leuk voorstel voor mij hadden om mij op andere gedachten te brengen.

Hij stelde eerst voor om een half jaar prijsverhoging te crediteren en toen ik vroeg of ik misschien zes-maanden korting kon krijgen bij verlenging met een jaar moest hij even overleggen. Nu kon ik de eerste zes maanden voor € 39,95 per maand krijgen en daarna de normale prijs van € 56,95.

Scheelt me dus toch iets van € 100,- op jaarbasis!

Het heeft dus altijd zin om te bellen. Niet geschoten is immers altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tranquility schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:04:
Helaas hier ook niet echt een alternatief voor Ziggo. KPN is volgens mij helemaal gestopt met de VVDSL uitrol en voor glas zijn er hier in het dorp ook geen plannen.

Onder het motto "Nee heb ik en Ja kan ik misschien krijgen" heb ik gisteren toch maar even gebeld met Ziggo en kreeg een vriendelijke jongen aan de lijn aan wie ik vertelde dat ik, mede door de toch wel behoorlijk prijsstijging van € 2,95 voor het 250mbit internet zonder TV (alleen Ziggo Go) pakket, er aan zat te denken om mijn abbo van € 54,- (na de verhoging € 56,95) op te zeggen en of zij evt. nog een leuk voorstel voor mij hadden om mij op andere gedachten te brengen.

Hij stelde eerst voor om een half jaar prijsverhoging te crediteren en toen ik vroeg of ik misschien zes-maanden korting kon krijgen bij verlenging met een jaar moest hij even overleggen. Nu kon ik de eerste zes maanden voor € 39,95 per maand krijgen en daarna de normale prijs van € 56,95.

Klopt, aan het einde van je (jaar)contract altijd even bellen (met opzeggingen). Hier regelmatig 6 x 25 en 6 x 30 euro korting gekregen bij AiO Complete. Je moet dan wel altijd mee met de nieuwe voorwaarden. Oude voordeeltjes komen dan b.v. ter vervallen. Sommigen hebben nog gratis Film1, zoiets zou dus dan komen te vervallen. Ik weet het, slecht voorbeeld ;), Film1 komt sowieso voor iedereen per 1 aug. te vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Dat klopt, je gaat immers een contract aan voor een nieuw abonnement waarop je dus die korting krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Begin van de week Ziggo ZZP besteld en huidige consumenten ID ingevoerd. Tot mijn verbazing kreeg ik woensdag een telefoontje dat door een beperking in het systeem ze mij die korting niet konden geven want volgens het systeem zou ik al klant zijn. Vreemd verhaal aangezien de rechtspersoon toch echt anders is en je notabene tijdens het bestellen de optie wordt gegeven voor je huidige klantnummer. Dus dan kun je daar ook het doorbreken van de 3 maanden gratis aan koppelen, dan wel een waarschuwing plaatsen. Maar goed we zijn er alsnog uitgekomen, maar vreemd is het wel.

In de basis houdt ik momenteel mijn eigen modem; de TC7210.Z uit 2016. Is het nog de moeite om een nieuwe aan te vragen? De post van @ArcticWolf is niet heel bemoedigend. An sich geen klachten, haal nu netjes 500+ Mbps / 40 Mbps.

[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 17-05-2019 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
Kreeg vandaag pas (?) deze van Ziggo Zakelijk. Eerst dacht ik "Hè, 1,50 maar?" maar van die (vaste) telefoonkosten sta ik te kijken. Niet dat ik het veel gebruik...
Beste mevrouw, meneer,

Per 1 juli 2019 veranderen de tarieven. Elke dag investeren we in het netwerk van de toekomst. Om het snel, betrouwbaar en veilig te houden. In deze e-mail vatten we de belangrijkste punten voor u samen.
  • De prijs voor uw internet en/of TV-pakket gaat met € 1,50 excl. BTW per maand omhoog.
  • De telefonieverbruikstarieven wijzigen. Indien u een belbundel heeft, geldt dat alleen voor het verbruik dat buiten uw belbundel valt.
  • Voor bellen binnen Nederland stijgt zowel het start- als minuuttarief met € 0,008.
  • Voor bellen naar mobiele en vaste nummers binnen de EU* vervalt het starttarief à € 0,10 en stijgt het minuuttarief met € 0,09.
  • Ook buiten de EU veranderen er beltarieven. Zo stijgt het start- en minuuttarief voor bellen naar de VS, Australië en Nieuw-Zeeland met € 0,008.
  • Bovengenoemde prijzen zijn exclusief BTW.
  • De specifieke landen die wij tot de EU rekenen en een volledig overzicht van de tarieven per 1 juli vindt u hier.
Profiteert u nog van een korting op uw abonnement? Dan houdt u deze natuurlijk.

Uw abonnement aanpassen?
Wilt u uw abonnement aanpassen of zegt u liever kosteloos op? Dat kan tot en met 30 juni 2019. Heeft u sinds 7 april 2019 iets aangepast? Dan hebben we dat nog niet in dit bericht verwerkt.

Met vriendelijke groet,

Robin Clements
Directeur Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
torp schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:46:
Kreeg vandaag pas (?) deze van Ziggo Zakelijk. Eerst dacht ik "Hè, 1,50 maar?" maar van die (vaste) telefoonkosten sta ik te kijken. Niet dat ik het veel gebruik...

[...]
De site is nu ook anders dan afgelopen maandag. Opvallend genoeg kon je maandag nog wel TV als vast bellen op 0 euro zetten. Nu staat er altijd TV en telefonie altijd aan, ook wanneer je via het internet menu naar wijzig pakket gaat. Maar dat kan ook een bug zijn aangezien er nog wel wordt geadverteerd met een prijs van 46,50, welke nu dus niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Ik heb vanmorgen de Arris Connectbox hier aangesloten in de plaats van mijn vertrouwde Ubee'tje. Moest van Ziggo omdat ik een mediabox Next heb gekregen. Hij staat in normale routermodus, maar wat is er aan de hand met dat kreng? Ik kan 'm nauwelijks configureren want hij is niet vooruit te trappen, die webinterface. Sterker nog: hij loopt gewoon geregeld vast en dan kan ik niets anders meer dan de browserwindow sluiten, opnieuw starten en weer inloggen. Elke volgende handeling in de webinterface resulteert in een not-respond.
Wat is dit joh?

Edit: ik heb hier al wat gevonden... Schijnt geintroduceerd te zijn met de laatste firmware-update. Met name de pagina DHCP heeft last van vastlopen, dat ervaar ik ook ja.

[ Voor 23% gewijzigd door rowicom op 17-05-2019 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:41

Pierre

Van nature lui!

@rowicom Je hebt geen eigen router? Die je kan aansluiten. Moet je wel die Arris in Bridge zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Pierre op 17-05-2019 17:18 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Pierre schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 17:18:
@rowicom Je hebt geen eigen router? Die je kan aansluiten. Moet je wel die Arris in Bridge zetten.
Ik had een eigen router en de Ubee in bridge, maar nu ik hier las dat de CB z'n werk als router ook naar behoren doet, dacht ik: dan laat ik 'm uit bridge halen en ga ik de CB als router gebruiken. Scheelt weer een kastje met dienovereenkomstig stroomverbruik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lelytown
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 03-07 21:36
Tranquility schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:04:

Heb jij dan toevallig de Next.....want daar geven ze nog geen korting op geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zelfde hier vorige week: eerst willen ze een jaar 2,50 euro compenseren. Na mijn vraag of dat echt alles is krijg ik 6 maanden voor 29,95 euro en daarna 48,50 euro per maand voor het instap-abonnement.

Lijkt me een prima deal. Als ik dat uitsmeer over een jaar is het een abonnement van nog geen 40 euro per maand.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:07
rowicom schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 17:09:
Ik heb vanmorgen de Arris Connectbox hier aangesloten in de plaats van mijn vertrouwde Ubee'tje. Moest van Ziggo omdat ik een mediabox Next heb gekregen. Hij staat in normale routermodus, maar wat is er aan de hand met dat kreng? Ik kan 'm nauwelijks configureren want hij is niet vooruit te trappen, die webinterface. Sterker nog: hij loopt gewoon geregeld vast en dan kan ik niets anders meer dan de browserwindow sluiten, opnieuw starten en weer inloggen. Elke volgende handeling in de webinterface resulteert in een not-respond.
Wat is dit joh?

Edit: ik heb hier al wat gevonden... Schijnt geintroduceerd te zijn met de laatste firmware-update. Met name de pagina DHCP heeft last van vastlopen, dat ervaar ik ook ja.
ja hier ook zo. Echt drama dat ding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
THE_BASE schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:54:
Zelfde hier vorige week: eerst willen ze een jaar 2,50 euro compenseren. Na mijn vraag of dat echt alles is krijg ik 6 maanden voor 29,95 euro en daarna 48,50 euro per maand voor het instap-abonnement.

Lijkt me een prima deal. Als ik dat uitsmeer over een jaar is het een abonnement van nog geen 40 euro per maand.
Maar zonder de NEXT? Hier namelijk ook geen korting met NEXT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Komende week word bij mij de de Mediabox Next geleverd met een extra modem.

Nu draai ik hier de mediabox XL met daarvoor een Ubee epc3212 ( oudje) en daar staat een Asus AC87 achter voor mijn Wi-Fi.

Nu is de vraag welk modem word geleverd door ZIGGO?

Moet ik mijn vertrouwde Ubee opgeven?

Kan het nieuwe modem zonder problemen in bridge gezet worden?

Ik lees hier en daar toch wat horrorverhalen over onstabiel internet met het nieuwe modem van Ziggo. Problemen met bridgemodus.

Of is het toch allemaal wat gebruiksvriendelijker dan gesuggereerd word? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Laatst online: 22-09 11:08
Heren even een vraag voor ik me bij Ziggo zelf meld. Ze hebben laatst de internetsnelheid van abonnementen verhoogd en ik worstel even of ik daar al het gewenste effect van merk. Ik heb internet compleet waarmee ik dus naar 250 mbit/s toe zou gaan.

Mijn NAS tijdens downloads haalt 16-17 MB/s wat relatief ruim onder de 250 Mb/s ligt. Nu verlies je hier en daar altijd wel wat maar ik vraag me even af wat ruwweg een haalbare snelheid zou moeten zijn. De Ziggo modem staat in mijn meterkast en geeft hem door aan mijn RT-AC68U waar mijn NAS aan hangt, dit alles in dezelfde meterkast.

Ik heb de indruk dat ik een hogere snelheid zou moeten halen maar worstel dus even of dat echt zo is, wellicht dat jullie daar een inschatting op kunnen maken. Zo ja dan ga ik aan mijn kant eens verder zoeken wat de bottleneck nou kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frank1973 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 08:59:
Komende week word bij mij de de Mediabox Next geleverd met een extra modem.

Nu draai ik hier de mediabox XL met daarvoor een Ubee epc3212 ( oudje) en daar staat een Asus AC87 achter voor mijn Wi-Fi.

Nu is de vraag welk modem word geleverd door ZIGGO?

Moet ik mijn vertrouwde Ubee opgeven?

Kan het nieuwe modem zonder problemen in bridge gezet worden?

Ik lees hier en daar toch wat horrorverhalen over onstabiel internet met het nieuwe modem van Ziggo. Problemen met bridgemodus.

Of is het toch allemaal wat gebruiksvriendelijker dan gesuggereerd word? :)
Connectbox, Ja, Ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Dirrukje schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 09:02:
Heren even een vraag voor ik me bij Ziggo zelf meld. Ze hebben laatst de internetsnelheid van abonnementen verhoogd en ik worstel even of ik daar al het gewenste effect van merk. Ik heb internet compleet waarmee ik dus naar 250 mbit/s toe zou gaan.

Mijn NAS tijdens downloads haalt 16-17 MB/s wat relatief ruim onder de 250 Mb/s ligt. Nu verlies je hier en daar altijd wel wat maar ik vraag me even af wat ruwweg een haalbare snelheid zou moeten zijn. De Ziggo modem staat in mijn meterkast en geeft hem door aan mijn RT-AC68U waar mijn NAS aan hangt, dit alles in dezelfde meterkast.

Ik heb de indruk dat ik een hogere snelheid zou moeten halen maar worstel dus even of dat echt zo is, wellicht dat jullie daar een inschatting op kunnen maken. Zo ja dan ga ik aan mijn kant eens verder zoeken wat de bottleneck nou kan zijn.
Wat voor resultaat krijg je bij www.speedtest.net of www.dslreports.com ?

@sdk1985
Deze bufferbloat en quality haalde ik dan weer niet met de TC:
Afbeeldingslocatie: https://www.dslreports.com/speedtest/49817486.png

[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 18-05-2019 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dirrukje schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 09:02:

Wat voor NAS heb je? De cpu van je NAS kan op een gegeven moment de bottleneck zijn. Ik heb een DS215+ welk met torrents gemakkelijk een snelheid van (ruim) 25 MB/s haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Lastige is dat alle andere devices alleen via wifi gekoppeld zijn en ik dus kabels van zolder moet trekken om dat te testen. En het volgens mij niet heel eenvoudig is om vanaf de NAS een speedtest te doen, voor mij althans gezien het ontbreken van enige SSH kennis. Vandaar dat ik dacht eerst hier eens polsen wat ruwweg de baseline zou moeten zijn.
meesje schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 09:16:
[...]

Wat voor NAS heb je? De cpu van je NAS kan op een gegeven moment de bottleneck zijn. Ik heb een DS215+ welk met torrents gemakkelijk een snelheid van (ruim) 25 MB/s haalt.
Ik heb een DS215j staan. Ik zal bij een download eens kijken wat de CPU doet qua belasting.

[ Voor 25% gewijzigd door Dirrukje op 18-05-2019 09:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Dirrukje schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 09:17:
[...]

Lastige is dat alle andere devices alleen via wifi gekoppeld zijn en ik dus kabels van zolder moet trekken om dat te testen. En het volgens mij niet heel eenvoudig is om vanaf de NAS een speedtest te doen, voor mij althans gezien het ontbreken van enige SSH kennis. Vandaar dat ik dacht eerst hier eens polsen wat ruwweg de baseline zou moeten zijn.

[...]

Ik heb een DS215j staan.
Je kan gewoon via Wifi testen, ik haal prima 250Mbit wireless met m'n telefoon bv... Ik heb overigens ook de DS215j staan en die haalt wel de maximum snelheid (met torrents).

Over het algemeen mag je de maximum snelheid verwachten bij Ziggo, soms zit het segment zo vol dat dat niet lukt maar meen dat die problemen al een tijdje geleden zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
ArcticWolf schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 09:24:
[...]

Je kan gewoon via Wifi testen, ik haal prima 250Mbit wireless met m'n telefoon bv... Ik heb overigens ook de DS215j staan en die haalt wel de maximum snelheid (met torrents).

Over het algemeen mag je de maximum snelheid verwachten bij Ziggo, soms zit het segment zo vol dat dat niet lukt maar meen dat die problemen al een tijdje geleden zijn opgelost.
Helder, zou dus gewoon omhoog moeten en kunnen. Dan ga ik verder prutsen om te zien waar het aan zou kunnen liggen.

Qua wifi haal ik dat echt niet hoor. Dat schommelt bij mij tussen de 40-50 mbit, maar dat zou nog allerlei andere oorzaken kunnen hebben. Verouderde endpoints, out of the box config, geen 5g etc. Maar vanuit gebruikersoogpunt nooit echt een issue mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Dirrukje Om zaken uit te sluiten, zal ik altijd bekabeld een speedtest uitvoeren. Dus laptop met kabel aansluiten op je eigen router. Indien niet het max gehaald wordt, alles even opnieuw opstarten (modem, router). Indien dan nog niet het max, kan het wellicht aan Ziggo liggen of je eigen router.
Om je eigen router uit te sluiten, moet je dus direct verbinden met de modem, maar dan ie wel eerst uit bridge gehaald worden. In fUPC kun je dat zelf, in fZiggo niet (maar wellicht kun je dat nu wel zelf doen, anders Ziggo contacten).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirrukje
meesje schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 09:39:
@Dirrukje Om zaken uit te sluiten, zal ik altijd bekabeld een speedtest uitvoeren. Dus laptop met kabel aansluiten op je eigen router. Indien niet het max gehaald wordt, alles even opnieuw opstarten (modem, router). Indien dan nog niet het max, kan het wellicht aan Ziggo liggen of je eigen router.
Om je eigen router uit te sluiten, moet je dus direct verbinden met de modem, maar dan ie wel eerst uit bridge gehaald worden. In fUPC kun je dat zelf, in fZiggo niet (maar wellicht kun je dat nu wel zelf doen, anders Ziggo contacten).
Bekabeld leek mij inderdaad ook, dus ik zal de kabels van zolder trekken en ga eens aan de slag of ik duidelijk kan krijgen waar het issue zit. De bridge functie is voor mijn modem uit te schakelen lees ik op de site van Ziggo inclusief handleiding, dus dat gaat wel lukken. Anders laat ik een keer een monteur langs komen, mijn dank is groot d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
lelytown schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:32:
Heb jij dan toevallig de Next.....want daar geven ze nog geen korting op geloof ik
Nee, ik heb alleen Internet met online TV (Ziggo Go heet dat geloof ik).
Wat betreft het modem, ik had vorig jaar de CB gekregen met de Compal chipset. Deze heb ik onlangs in Bridge modus laten zetten omdat ik zelf een Linksys Velop Mesh systeem heb geïnstalleerd die eigen routerfunctionaliteit heeft en zelfs via je smartphone is te configureren en uiteraard ook via een webinterface. Dit bevalt mij tot nu toe uitstekend en heb ik een zeer stabiele verbinding, zowel bedraad als WiFi in het hele huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:20
rowicom schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 17:09:
Ik heb vanmorgen de Arris Connectbox hier aangesloten in de plaats van mijn vertrouwde Ubee'tje. Moest van Ziggo omdat ik een mediabox Next heb gekregen.
Weet je waarom dat moet? Ik heb alleen de next aangesloten, maar niet de Artis. Dit werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
newtastyland schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 11:54:
[...]

Weet je waarom dat moet? Ik heb alleen de next aangesloten, maar niet de Artis. Dit werkt prima.
Dat is nu al 10 keer voorbij gekomen oa ook in dit: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next topic.

[ Voor 12% gewijzigd door jongetje op 18-05-2019 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
newtastyland schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 11:54:
[...]
De Artis? Da's ook een leuke. Hij lijkt wel wat op een gorilla ja, 😀
Je huidige modem wordt exact 14 dagen na installatie van de Next gedeactiveerd. Daarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:20
jongetje schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 12:51:
[...]

Dat is nu al 10 keer voorbij gekomen oa ook in dit: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next topic.
Was het echt tien keer of toch elf keer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
Vrijdag j.l. schreef ik dit:
Wat is dit joh?

Maar ik constateer, nu de Arris TG2492LG voor werkzaamheden binnenshuis een half uurtje van de stroom is geweest, dat ie m'n hele lijst van ip-reserveringen op basis van mac niet bewaard heeft. En dat dus ook de portforwarding van m'n buitencamera's niet meer werkt. Nou, dat is toch wel zwaar k*t zeg. Ik ga Ziggo bellen dat ze daar wat aan gaan doen en anders ben ik volgende maand nog bij ze weg. En nee, ik wil geen eigen router gebruiken. Voor bijna 80 euro in de maand dienen ze een fatsoenlijke router te leveren, dat was immers beloofd....

[ Voor 5% gewijzigd door rowicom op 19-05-2019 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:14
volgens de website kan je ziggo iedere dag bellen van 0800 tot 2200 maar zodra ik het keuze menu doorlopen heb voor opzeggingen zijn ze ineens het weekend gesloten. ik kan me niet herinneren dat dit vroeger ook zo was. is dit tegenwoordig nieuw ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
RenaldoN schreef op zondag 19 mei 2019 @ 15:11:
volgens de website kan je ziggo iedere dag bellen van 0800 tot 2200 maar zodra ik het keuze menu doorlopen heb voor opzeggingen zijn ze ineens het weekend gesloten. ik kan me niet herinneren dat dit vroeger ook zo was. is dit tegenwoordig nieuw ?
Opzeggingen is geen klantenservice, die zijn alleen doordeweeks bereikbaar.

@rowicom waar wil je nu precies dat ze wat eraan gaan doen? Dat jij de stroom er niet een half uur afhaalt?

[ Voor 11% gewijzigd door Martinusz op 19-05-2019 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:12

vr6-only

Blub Blub

Martinusz schreef op zondag 19 mei 2019 @ 15:21:
[...]
.

@rowicom waar wil je nu precies dat ze wat eraan gaan doen? Dat jij de stroom er niet een half uur afhaalt?
Normaliter hoort een router zulke instellingen te behouden bij stroomverlies, immers is het geen cachegeheugen. Daar zouden zij dus wat aan kunnen doen.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rowicom
Martinusz schreef op zondag 19 mei 2019 @ 15:21:
[...]

Onzinnige opmerking zeg. Alsof ik ook in de hand heb dat de energiemaatschappij hier in het vervolg nooit meer een leveringsonderbreking heeft... De instellingen moeten gewoon bewaard blijven indien spanningsloos, dat snap zelfs jij toch wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
rowicom schreef op zondag 19 mei 2019 @ 17:11:
[...]

Onzinnige opmerking zeg. Alsof ik ook in de hand heb dat de energiemaatschappij hier in het vervolg nooit meer een leveringsonderbreking heeft... De instellingen moeten gewoon bewaard blijven indien spanningsloos, dat snap zelfs jij toch wel?
Goede leer voor de volgende keer: maak een back-up van je instellingen. (onder Opnieuw Opstarten). Met een beetje mazzel krijg je dat advies ook nog van Ziggo als je gaat bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
prijk schreef op zondag 19 mei 2019 @ 18:51:
[...]

Goede leer voor de volgende keer: maak een back-up van je instellingen. (onder Opnieuw Opstarten). Met een beetje mazzel krijg je dat advies ook nog van Ziggo als je gaat bellen.
Dank voor de tip, dat had ik al gedaan natuurlijk en scheelde een hoop tik- en uitzoekwerk. Maar eh.... doet toch niets af aan het probleem dat ik schets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:08
Ziggo zakelijk email 2019-05-09:
Beste mevrouw, meneer,

Per 1 juli 2019 veranderen de tarieven. Elke dag investeren we in het netwerk van de toekomst. Om het snel, betrouwbaar en veilig te houden. In deze e-mail vatten we de belangrijkste punten voor u samen.
• De prijs voor uw internet en/of TV-pakket gaat met € 0,50 excl. BTW per maand omhoog.
De telefonieverbruikstarieven wijzigen. Indien u een belbundel heeft, geldt dat alleen voor het verbruik dat buiten uw belbundel valt.
• Voor bellen binnen Nederland stijgt zowel het start- als minuuttarief met € 0,008.
• Voor bellen naar mobiele en vaste nummers binnen de EU* vervalt het starttarief à € 0,10 en stijgt het minuuttarief met € 0,09.
• Ook buiten de EU veranderen er beltarieven. Zo stijgt het start- en minuuttarief voor bellen naar de VS, Australië en Nieuw-Zeeland met € 0,008.
Bovengenoemde prijzen zijn exclusief BTW.
* De specifieke landen die wij tot de EU rekenen en een volledig overzicht van de tarieven per 1 juli vindt u hier.
Ziggo zakelijk email 2019-05-21:
Beste mevrouw, meneer,

• De prijs voor uw internet en/of TV-pakket gaat met € 1,50 excl. BTW per maand omhoog.
De telefonieverbruikstarieven wijzigen. Indien u een belbundel heeft, geldt dat alleen voor het verbruik dat buiten uw belbundel valt.
Bovengenoemde prijzen zijn exclusief BTW.
* De specifieke landen die wij tot de EU rekenen en een volledig overzicht van de tarieven per 1 juli vindt u hier.
Wat is het nou?
Wat een bedrijf zeg.

@VodafoneZiggo ^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
neeecht schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:50:
Wat is het nou?
Wat een bedrijf zeg.
EUR 2? Dat is ongeveer de bruto verhoging voor consumenten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 16:59
Vandaag email gehad van de verhoging in prijs:
Beste meneer wmeester,
Per 1 juli 2019 veranderen de tarieven. Om de verbinding snel, betrouwbaar en veilig te houden investeren we elke dag in het netwerk van de toekomst. Dit betekent dat uw internet- en tv-pakket met 2,50 per maand omhoog gaat.
Meer informatie?

Lees online verder als u meer wilt weten over het netwerk van de toekomst. Wilt u uw pakket aanpassen of zegt u liever kosteloos op? Dat kan tot en met 30 juni 2019.
Met vriendelijke groet,

Robin Clements
Directeur Klantenservice

Vragen die u mogelijk heeft
• Ik krijg nu een tijdelijke actiekorting. Houd ik die?
o Natuurlijk. Als u profiteert van een actiekorting, houdt u die. Na de actieperiode betaalt u het nieuwe tarief.
• Waarom moet Ziggo investeren in het netwerk van de toekomst?
o Steeds meer mensen maken tegelijkertijd met meerdere apparaten gebruik van internet en genieten van de mooiste televisie op verschillende manieren. Werken aan het netwerk van morgen is nodig om de enorme groei van gebruik en data aan te kunnen. Zodat u elke dag blijft profiteren van ons snelle en veilige netwerk.
• Ik ben klant bij Ziggo en Vodafone. Houd ik de non-stop gratis extra’s?
o Ja. Natuurlijk blijft u profiteren van de non-stop gratis extra’s
Anderen ook? Ik zie nog geen bericht op de FP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:04
wmeester schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:13:

[...]

Zoekfunctie op de FP al eens gebruikt?
Hint: 8-5-2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 16:59
vanaalten schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:01:
[...]

Zoekfunctie op de FP al eens gebruikt?
Hint: 8-5-2019.
Ah, zo ver had ik niet terug gekeken, thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:10

[...]

Ik heb al 120+ EUR korting geregeld door even te bellen met de prijsverhoging-opzeg lijn (optie 4 > 2) en voor 12 maand bij te tekenen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

[...]

Deze mail heb ik ook ontvangen.
Ben het er niet mee eens, elke keer word de "We willen investeren in blablabla" kaart getrokken en keer op keer zie ik er maar weinig van terug. 8)7

Nu ook weer;
Begin deze maand is er een mail de deur uitgegaan dat men vanaf hun zijde een of andere update zou doorvoeren. Ik moet de dag erna, want het zou in een nacht gebeuren, de mediabox en de router/modem de stekkers loshalen en beide tien minuten van het stroom houden en vervolgens weer aansluiten en aan.
Dit braaf gedaan met als resultaat dat NPO 1, NPO 2, NPO 3, Discovery en Nat Geo niks meer doen. Zap ik direct vanaf RTL 4 naar een van deze zenders dan slaat de hele box vast, ga ik zappen dan krijg ik een "Geen signaal" scherm te zien.
Bellen met Ziggo (kost me gewoon geld want alleen mobiel en geen vaste telefoon); krijg ik de opmerking "Dat ligt vast aan de coaxkabel" }:| Dit excuus word telkens maar aangehaald en dat komt mij werkelijk de neusgaten uit. De kabel is nog geen jaar oud, zit vol met Ziggo certificaten en plaatjes en aanbevelingen en nog is het niet goed }:|
De beste man stuurt uit coulance (?) gratis een nieuwe kabel (heb wel meteen 10 meter nodig) op in de hoop dat het daarmee is opgelost... Ziggo moet al dat extra geld een steken in hun signaal over de kabel als dat daadwerkelijk zoooo gevoelig is. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 22:38

Racing_Reporter

Contentmaker

tyson69 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 18:57:
[...]

Ik heb al 120+ EUR korting geregeld door even te bellen met de prijsverhoging-opzeg lijn (optie 4 > 2) en voor 12 maand bij te tekenen
Van welk abonnement kom je af? Ik wil graag weten of dat met het laagste (25/5, 34 euro per maand) ook kans maakt.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Racing_Reporter schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:32:
[...]

Van welk abonnement kom je af? Ik wil graag weten of dat met het laagste (25/5, 34 euro per maand) ook kans maakt.
Internet Start en TV Start (zonder bellen, met CI+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

tyson69 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 18:57:
[...]

Hmm ik heb tijdens Black Friday al voor een jaar weer 'bijgetekend' voor de eerste 6 maanden 29,95. De komende maand is de laatste van die 6 maanden.

In principe is m'n contract nu weer open he, zodat ik op zich weer opnieuw zou kunnen bellen om te kijken wat er mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
hars73 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:55:
[...]

Hmm ik heb tijdens Black Friday al voor een jaar weer 'bijgetekend' voor de eerste 6 maanden 29,95. De komende maand is de laatste van die 6 maanden.

In principe is m'n contract nu weer open he, zodat ik op zich weer opnieuw zou kunnen bellen om te kijken wat er mogelijk is?
Same here en dat is precies waar ik aan zat te denken :)
Of weer wachten op Black Friday of andere actie voor nieuwe klanten, want ik gok niet dat je zomaar 50% korting gaat pakken als je belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
hars73 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:55:
[...]

6x29,95 is precies wat ik heb geregeld (ipv 6x51). Eerste aanbod is om de 12 x 2,50 verhoging kwijt te schelden. Daarna dit voorstel erin gegooid en na intern overleg gingen ze akkoord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Het verbaasd mij altijd dat Ziggo er in mee gaat voor de klanten die jaarlijks bellen. Je zou toch denken dat je na 1 of 2 keer wel een 'vinkje' achter je naam krijgt.

Maar goed (Vodafone)Ziggo heeft het lastig dus wellicht moeten ze daar wel in mee gaan, nieuwe klanten werven is ook niet gratis. Voor wie het niet weet; het resultaat voor Ziggo in 2018 was een verlies van 77,5 miljoen, in 2017 229 miljoen. Operationele winst overigens respectievelijk 110 en 193 miljoen.

https://www.vodafoneziggo...rverslagen-vodafoneziggo/

Hoe meer mensen bellen des te hoger de verhoging volgend jaar :+ .

edit: Voor wie het interessant vindt

3.895 omzet
-858 programming and other direct cost
-467 other operating
-643 SG&A*
-227 Joint Venture
-1552 Depreciation and amortization expense **
-35.7 impariment
*SG&A expenses
General. SG&A expenses include human resources, information technology, general services, management, finance, legal, external sales and marketing costs, share-based compensation, and other general expenses.
II-10
Our SG&A expenses decreased by €45.9 million or 6.7% during 2018, as compared to 2017. Our SG&A expenses include share-based compensation expense, which decreased €2.5 million. Excluding the effects of share-based compensation expense, our SG&A expenses decreased by €43.4 million or 6.3%. This decrease includes the following factors:
• A decrease in sales and marketing costs of €29.8 million or 12.3%, primarily driven by lower sales commissions and lower rebranding campaign expenses in 2018 as compared to 2017;
• A decrease in other costs of €8.5 million or 21.6%, primarily due to lower property costs and lower consumer credit costs;
• A decrease in personnel costs of €5.9 million or 2.2%, primarily due to a decrease in staffing levels as a result of restructuring relating to certain reorganization and integration activities, partially offset by a decrease in capitalization of labor cost in 2018;
• An increase in network and IT costs of €2.9 million or 9.0%, primarily due to a decrease in capitalized IT costs in 2018; and
• An increase in business services costs of €1.0 million or 1.3%, primarily due to an increase in consultancy and legal costs, partially offset by decrease in fleet costs and facility management costs.

**Depreciation and amortization expense
Our depreciation and amortization expenses increased by €65.9 million or 4.4% during 2018, respectively, as compared to 2017. This increase is primarily due to property and equipment additions related to the expansion and upgrade of our network and accelerated depreciation associated with the closure of office locations as a part of our integration efforts.

[ Voor 69% gewijzigd door sdk1985 op 22-05-2019 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

sdk1985 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:18:
Het verbaasd mij altijd dat Ziggo er in mee gaat voor de klanten die jaarlijks bellen. Je zou toch denken dat je na 1 of 2 keer wel een 'vinkje' achter je naam krijgt.
Sterker nog... al een paar keer gehad dat de Ziggo medewerker mij zegt dat ik volgend jaar gewoon weer moet bellen! Denk dat ik morgen maar eens ga bellen om te kijken wat er nog mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
hars73 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:20:
[...]

Sterker nog... al een paar keer gehad dat de Ziggo medewerker mij zegt dat ik volgend jaar gewoon weer moet bellen! Denk dat ik morgen maar eens ga bellen om te kijken wat er nog mogelijk is.
Hou rekening met lang wachten. De eerste keer dat ik belde kreeg ik iemand aan de lijn, deed ik mijn betoog en werd mijn gesprek ineens 'per ongeluk' ergens geparkeerd. Na 25 minuten wachten terwijl ik wel gekraak aan de andere kant hoorde, toch de poging maar gestaakt. 2e poging ging erg soepel
Pagina: 1 ... 131 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic