Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-09 17:27
Jim423 schreef op zondag 21 april 2019 @ 18:22:
[...]

Ik ben het er niet mee eens. Boven de +10dBmV (QAM256) krijg je al risico's, +16dBmV is echt veel te hoog. Ik heb al Horizon klachten ervaren wanneer je boven de +8 - +9 dBmV instuurt. De range is -15 tot +15 dus met +16 net op het werkbare randje. Bij +20dBmV Rx kan er (in mijn ervaring) wel op lange termijn schade optreden. De TC7200 handleiding geeft als Max. signal input level: +15dBmV. Echter ga je een Max. 3680 Watt verdeelslof ook niet continu met zo'n vermogen belasten. Ik zou dit signaal toch echt wel superhoog benoemen. Het signaal is ongewijzigd (op een dB na) hier al een jaar na analoge afschakeling dus zoals vdstaak aangeeft lijkt me dit een broodje aap. Zou dus ook betekenen dat het signaal in ieder geval op de UHF band op zo'n 81dBuV binnenkomt op je AOP, dit was in het verleden dan 86dBuV PAL. Dit zal elke weldenkende monteur afkeuren dus ik begrijp niet waarom ze dit zo laten, volgens mij was de Ziggo norm op het AOP ook iets van 77dBuV max. PAL. (zie op Google: Ziggo binnenhuis blauwdruk pagina 12). Wanneer de norm wordt gehanteerd zou je dus 9dB zakken en komt je modem dus op +7dBmV Rx te staan wat keurig is. Gezien je upstream van 43dBmV Tx kan je probleemloos een splitter voor je modem toevoegen en 1 uitgang 75ohm termineren (ongebruikt) maar dit lost het probleem natuurlijk niet op.
Toen de monteur op bezoek is geweest was het signaal rond de +14dBmv. Dit kon geen kwaad zei hij. Sinds afgelopen donderdag is het signaal +16dBmv. Ons hele gebouw wordt door 1 eindversterker gevoed en die stond goed afgesteld. De groene kabels zijn korter wat het hoge signaal verklaard. Monteur heeft mij een demper gegeven van 6db. Mijn waardes zitten nu rond de +10dBmV en de upstream rond de 50dBmV. randje dus. vdstaak heeft gezegd zolang er geen problemen zijn het zo te laten. 2 mensen die er verstand van hebben ga ik niet tegen spreken. Weet niet of jij monteur bent of bij Ziggo werkt. Anders hoor ik graag je mening. De laatste weken gaan de signaalwaardes sowieso op en neer. Misschien en hopelijk zakt de downstream nog wat. Kan niet nog meer dempen, want dan gaat de upstream eraan.

[ Voor 5% gewijzigd door blueface op 21-04-2019 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-09 18:34
@OzzieMann,

Dit is inderdaad lastig zien! Maar volgens mij betreft dit niet de nieuwste BRAUN AOP welk ze tegenwoordig installeren. Je zou een monteursafspraak kunnen inplannen zodat ze deze kosteloos komen vervangen. Heb je wel 1 probleem, de bank moet dan opzij ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:02
@blueface Ipv een gewone demper zou je ook een 15dB forward path attenuator kunnen halen, die laten het retoursignaal ongemoeid. In Nederland zijn ze lastig te krijgen, maar op Amazon UK staan er wel. Al zou dit weer problemen kunnen geven als Ziggo met Docsis 3.1 de retourband gaat uitbreiden.

[ Voor 19% gewijzigd door hcQd op 21-04-2019 20:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:16
Gvd weer eens op vakantie geweest, kom terug heeft die stinkbox weer niks opgenomen na een paar dagen. Elke keer hetzelfde liedje. Kansloos ding is het die Horizon.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-09 16:40

OzzieMann

PSN: OzzieMann

king006 schreef op zondag 21 april 2019 @ 20:23:
@OzzieMann,

Dit is inderdaad lastig zien! Maar volgens mij betreft dit niet de nieuwste BRAUN AOP welk ze tegenwoordig installeren. Je zou een monteursafspraak kunnen inplannen zodat ze deze kosteloos komen vervangen. Heb je wel 1 probleem, de bank moet dan opzij ;)
Dit.is volgens mij een Technetix AOP. Geen idee hoeveel jaar geleden deze is geplaatst. Ik heb inmiddels een monteursafspraak voor donderdag staan.
Dat maar even afwachten.

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:06
blueface schreef op zondag 21 april 2019 @ 20:03:
[...]2 mensen die er verstand van hebben ga ik niet tegen spreken. Weet niet of jij monteur bent of bij Ziggo werkt.
Tja, verstand van hebben is een ruim begrip ben ik bang. Het is vrij eenvoudig: de eigen Ziggo norm schrijft voor dat het signaal niet boven de +12dBmV digitaal (QAM256) op het AOP mag liggen. Dit is 77dBuV PAL. Dit is vrij te vinden op google. Na de splitter van 4.0dB demping zal je modem +7dBmV/+8dBmV komen te staan. Hier hoef je niet voor bij Ziggo te werken om dit te begrijpen. Zoals je zelf al hebt ondervonden zit je met de 6dB demper op het randje qua upstream. Boven de 51dBmV Tx krijgt het CMTS geen 0dB meer op zijn kaart en loop je risico's op een ''klapperende lijn''. Je zou ook nog de FPA kunnen kopen van hcqd. Wat je dit wil is aan jou, persoonlijk vind ik dat Ziggo gewoon het signaal moet aanpassen naar hun eigen norm. Ik vermoedde al een situatie met korte kabellengtes, je komt dan gewoon niet uit met staffelen en waarschijnlijk zit jij op een tappositie met weinig demping. Ziggo zal dan FPA's moeten plaatsen of deze eindversterker lager moeten inregelen qua signaalsterkte dan de documenten voorschrijven. Ten alle tijde is overigens hiervoor een lijnmeting vereist.
matthijst schreef op zondag 21 april 2019 @ 22:08:
Gvd weer eens op vakantie geweest, kom terug heeft die stinkbox weer niks opgenomen na een paar dagen. Elke keer hetzelfde liedje. Kansloos ding is het die Horizon.
TV Gids is nog wel goed? Diagnostiek >> datum laatste maintenance checken.
Ik zou je ff opgeven voor de Next box, kan volgens mij via de ziggo community. Volgens mij krijg je dan een mail met een aanbod. (Staat in dit topic ook al wat over geschreven dacht ik).

[ Voor 17% gewijzigd door Jim423 op 21-04-2019 23:17 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-09 08:30
DJMaze schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 21:31:
[...]

Ik heb ook een EVM3200 en haal de 250 prima.
[Afbeelding]
Ik dacht dat ze niet sneller kunnen dan 200.

Ik heb al een aantal keer de spanning van de modem gehaald, maar tot nu toe zit de snelheid nog steeds rond de 200/20.

Maar ik zal het in de gaten houden. Als de snelheid na het einde van de maand nog niet omhoog is gegaan, ga ik maar eens bij Ziggo zeuren om een nieuw modem. Mijn huidige bereikt dit jaar de leeftijd van 10 jaar, dus een mooie leeftijd om vervangen te worden. Van de Puma6 problematiek verwacht ik geen problemen te ondervinden.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeroen O schreef op maandag 22 april 2019 @ 00:03:
[...]
Van de Puma6 problematiek verwacht ik geen problemen te ondervinden.
Ik was ook terughoudend, maar uiteindelijk heb ik toch de stap maar gewaagd De Connectbox draait hier nu een maand en ik heb geen problemen, Ik ben geen gamer.
.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:06
[...]

Ik dacht dat ze niet sneller kunnen dan 200.

Ik heb al een aantal keer de spanning van de modem gehaald, maar tot nu toe zit de snelheid nog steeds rond de 200/20.
Dit is een 8x4 modem volgens mij. Zijn alle 8 downstreams wel gelocked? Zoja dan gaat een nieuw modem niet helpen, je hebt simpelweg de bootfile waarschijnlijk nog niet. EVM3200 zou tot 350-400 Mbit/s kunnen (theoretisch) alleen vanwege overboeking wordt dit gelimiteerd tot 250 Mb/s.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdstaak
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-07 22:09
Jim423 schreef op zondag 21 april 2019 @ 23:14:
[...]

Tja, verstand van hebben is een ruim begrip ben ik bang. Het is vrij eenvoudig: de eigen Ziggo norm schrijft voor dat het signaal niet boven de +12dBmV digitaal (QAM256) op het AOP mag liggen. Dit is 77dBuV PAL. Dit is vrij te vinden op google. Na de splitter van 4.0dB demping zal je modem +7dBmV/+8dBmV komen te staan. Hier hoef je niet voor bij Ziggo te werken om dit te begrijpen. Zoals je zelf al hebt ondervonden zit je met de 6dB demper op het randje qua upstream. Boven de 51dBmV Tx krijgt het CMTS geen 0dB meer op zijn kaart en loop je risico's op een ''klapperende lijn''. Je zou ook nog de FPA kunnen kopen van hcqd. Wat je dit wil is aan jou, persoonlijk vind ik dat Ziggo gewoon het signaal moet aanpassen naar hun eigen norm. Ik vermoedde al een situatie met korte kabellengtes, je komt dan gewoon niet uit met staffelen en waarschijnlijk zit jij op een tappositie met weinig demping. Ziggo zal dan FPA's moeten plaatsen of deze eindversterker lager moeten inregelen qua signaalsterkte dan de documenten voorschrijven. Ten alle tijde is overigens hiervoor een lijnmeting vereist.
De norm van max 77dBuV wordt op heel veel plaatsen niet gehaald. Enerzijds zijn er genoeg plekken waar er te lange kabels liggen, op een te grote afstand, waardoor je geluk hebt als er 55 aan komt het op AOP, anderzijds (zoals bij @blueface ) zijn er genoeg plekken waar de ev op minder dan 35 meter afstand staat. In dit geval een flat, waarbij alle kabels op tap 3 en hoger een maximale lengte hebben van 40 meter.

In zijn geval is het signaal precies zoals het is voorgeschreven. Er had namelijk ook een extra 2e verdeler in de EV geplaatst kunnen worden, maar er is voor gekozen om dat niet te doen.

Lijnmeting gaat niet zomaar iets veranderen aan een EV, vooral niet als deze al goed is ingeregeld. Dat is volgens de monteur die al is geweest ook het geval, dus nogmaals daarvoor bellen gaat geen zoden aan de dijk zetten. Tuurlijk, FPA's plaatsen kan, maar zo is het nou eenmaal niet bedacht. En dan mag @blueface best zelf FPA's zetten, maar er zit nu een 6db demper tussen, waarbij de US op 49 uitkomt en DS op 10. Enigszins hoog, maar zolang er geen problemen optreden dan kan dat geen kwaad.

Dat een Horizon daar al sneller moeilijk over doet, dat weten we allemaal. Dat heeft niet in de minste plaats te maken met de interne splitter die af en toe rare dingen doet met het signaal......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-09 08:30
Jim423 schreef op maandag 22 april 2019 @ 01:44:
[...]

Dit is een 8x4 modem volgens mij. Zijn alle 8 downstreams wel gelocked?
Hoe kan ik dit eigenlijk zien? Voor zover ik weet heeft deze modem geen webinterface.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
OzzieMann schreef op zondag 21 april 2019 @ 23:03:
[...]

Dit.is volgens mij een Technetix AOP. Geen idee hoeveel jaar geleden deze is geplaatst. Ik heb inmiddels een monteursafspraak voor donderdag staan.
Dat maar even afwachten.
Goed te lezen dat je een afspraak hebt gemaakt :) de monteur gaat je AOP aanpassen en zal metingen verrichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeL
  • Laatst online: 20-09 12:15
[...]Van de Puma6 problematiek verwacht ik geen problemen te ondervinden.
Ziggo is bezig met het testen van nieuwe firmware voor de beide varianten van de connectbox. Naar verluid zit er in deze firmware een fix van Intel welke de puma6 issues op zou moeten lossen... De firmware schijnt al beperkt uitgerold te worden, heb hem zelf helaas nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
MikeL schreef op maandag 22 april 2019 @ 10:04:
[...]

Ziggo is bezig met het testen van nieuwe firmware voor de beide varianten van de connectbox. Naar verluid zit er in deze firmware een fix van Intel welke de puma6 issues op zou moeten lossen... De firmware schijnt al beperkt uitgerold te worden, heb hem zelf helaas nog niet.
Aha! Dan is dat zeker die nieuwe firmware waarover klanten onlangs hier melding maakte?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MikeL schreef op maandag 22 april 2019 @ 10:04:
[...]

Hmmm... Naar verluid zou het volgens Intel niet mogelijk zijn het Puma6 probleem in de firmware op te lossen. Nu sluit ik niet uit dat een slimme jongen toch een truuk heeft bedacht om het probleem met software te omzeilen, maar men is er al een paar jaar mee bezig, dus zeg ik dan: "Eerst zien dan geloven".

Edit:

Ik heb overigens die firmware nu wel en als iemand nog even de link geeft naar die test waarmee het te zien is, wil ik nog best even die puma6 test draaien...

[ Voor 10% gewijzigd door Roetzen op 22-04-2019 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeL
Roetzen schreef op maandag 22 april 2019 @ 15:19:
[...]"Eerst zien dan geloven".
Dat zowieso...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:00
[...]

Hmmm... Naar verluid zou het volgens Intel niet mogelijk zijn het Puma6 probleem in de firmware op te lossen. Nu sluit ik niet uit dat een slimme jongen toch een truuk heeft bedacht om het probleem met software te omzeilen, maar men is er al een paar jaar mee bezig, dus zeg ik dan: "Eerst zien dan geloven".

Edit:

Ik heb overigens die firmware nu wel en als iemand nog even de link geeft naar die test waarmee het te zien is, wil ik nog best even die puma6 test draaien...
http://www.dslreports.com/tools/puma6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeL
[...]
Je bedoelt deze firmware: CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p3-NOSH ?

EDIT: ben je trouwens een tester? Ik kreeg van de webcare te horen dat deze firmware op dit moment alleen bij testers in gebruik is...

[ Voor 16% gewijzigd door MikeL op 22-04-2019 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
MikeL schreef op maandag 22 april 2019 @ 16:18:
[...]

EDIT: ben je trouwens een tester? Ik kreeg van de webcare te horen dat deze firmware op dit moment alleen bij testers in gebruik is...
Op de Arris zou het dan gaan om 9.1.1802.610. Ik heb deze zelf nog niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Ik heb die test firmware gehad (op het moment lijkt er een firmware op m'n ConnectBox te staan zonder de fix). Zie hier een ping plot (ICMP en UDP) met oude firmware:
https://fakkelbrigade.eu/...2_2018-10-23_14-28-04.png

En dit is de plot met de test firmware:
http://fakkelbrigade.eu/i...2_2019-01-30_14-01-31.png

De grote uitschieters in TCP en ICMP jitter waren met de test firmware weg.

[ Voor 10% gewijzigd door Kanarie op 22-04-2019 16:26 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeL
Ziggo webcare lijkt er zeker van dat het probleem met de puma6 al lange tijd achter ons ligt:
https://twitter.com/ziggo.../1120335443093065728?s=21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeL schreef op maandag 22 april 2019 @ 16:18:
[...]
Nee, ik heb de Arris variant van de CB..Ik heb versie 9.1.1802.610
Ik ben geen tester.
king006 schreef op maandag 22 april 2019 @ 16:24:
[...]

Op de Arris zou het dan gaan om 9.1.1802.610. Ik heb deze zelf nog niet.
Ik heb die wel. Maar ik ben geen tester, dus mogelijk gaat het om een andere versie.
Could not locate a server within 100ms. This tool is a high speed latency test and results over higher latencies will not be useful 2422

Die test wil hier niet draaien. De conclusie laat ik gaag aan anderen over. Zoals gezegd, Ik ben geen gamer,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Roetzen schreef op maandag 22 april 2019 @ 17:43:
[...]
Could not locate a server within 100ms. This tool is a high speed latency test and results over higher latencies will not be useful 2422

Die test wil hier niet draaien. De conclusie laat ik gaag aan anderen over. Zoals gezegd, Ik ben geen gamer,
Die test zou makkelijk met een server in de buurt moeten kunnen verbinden. Kan je server 56 invullen?

Daarnaast is de dslreports speedtest interessant. Welke rating krijgt hij voor bufferbloat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op maandag 22 april 2019 @ 18:10:
[...]

Die test zou makkelijk met een server in de buurt moeten kunnen verbinden. Kan je server 56 invullen?
Ja, dat werkt. Dit is het resultaat:

14ms : x
16ms : xxxxx
30ms : xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
32ms : xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx»
46ms : xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
48ms : xxxxx
62ms : xxxxx
78ms : x
94ms : x
100 - 149ms :xx
150 - 199ms :x
200 - 249ms :x
250 - 299ms :x
300 - 349ms :x
950 - 999ms :x
1000 - 1049ms :x
1050 - 1099ms :x

Finished. Excess red is a concern if most measurements are 50ms or less.
Daarnaast is de dslreports speedtest interessant. Welke rating krijgt hij voor bufferbloat?
Het varieert nog all. Gemiddeld 18,4 ms met pieken tot boven de 300 ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 11:23
Roetzen schreef op maandag 22 april 2019 @ 18:24:

[...]

Het varieert nog all. Gemiddeld 18,4 ms met pieken tot boven de 300 ms.
Oef, dat is niet best toch? Blij met mijn tc7210...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivar1984
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03:18
Hmm, hier het resultaat van de Puma6 en speedtest op mijn Arris, firmware 9.1.1802.610:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AGeQYfH.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eIpUrUR.jpg

Ratings bij de dslreports speedtest doen het hier al weken niet echt lekker, op de results pagina staat uiteindelijk wel een A voor bufferbloat met deze waardes in de grafiek:
idle 9ms (min), 21ms (max)
dowload 31ms (avg), 37ms (max)
upload 10 ms (avg), 11ms (max)

Ik heb 'm net een week in huis dus geen idee hoe dit met de vorige firmware was, misschien dat @king006 de test ook even wil laten lopen om de resultaten te vergelijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ivar1984 schreef op maandag 22 april 2019 @ 19:13:
Hmm, hier het resultaat van de Puma6 en speedtest op mijn Arris, firmware 9.1.1802.610:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ratings bij de dslreports speedtest doen het hier al weken niet echt lekker, op de results pagina staat uiteindelijk wel een A voor bufferbloat met deze waardes in de grafiek:

Ik heb 'm net een week in huis dus geen idee hoe dit met de vorige firmware was, misschien dat @king006 de test ook even wil laten lopen om de resultaten te vergelijken?
Dat ziet er goed uit! Daar zijn wel vorderingen gemaakt in de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik denk dat dat geen zin heeft met bridge mode en een eigen ASUS router erachter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
king006 schreef op maandag 22 april 2019 @ 22:11:
[...]

Ik denk dat dat geen zin heeft met bridge mode en een eigen ASUS router erachter?
Jazeker wel, de puma impact was zichtbaar in alle situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
[Afbeelding]
Weet je toevallig welk type CMTS je hebt? Dit ziet er gewoon goed uit.
Een B of een C voor bufferbloat is normaal bij de meeste ISP's: Dit is gewoon iets waar apparatuur erg slecht op scoort en waar je niet betrouwbaar een A op gaat scoren terwijl de test ook je volle bandbreedte meet. A is een uitzondering zonder specifieke QoS (en die gebruikt geen enkele ISP in hun apparatuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
stormfly schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 07:04:
[...]

Jazeker wel, de puma impact was zichtbaar in alle situaties.
Dank! ik zal het vanavond even testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Gisteren zat ik TV te kijken via de ziggo web player en de kwaliteit ging omlaag. Kun je in deze player niet met de hand de kwaliteit terug op hoog zetten? Want als ik een hiccup heb na 30 minuten zitten te kijken en de rest moet zien in 320p dan is dat geen pretje.

Waarom kan die player niet onthouden waar ik ben met afspelen? Je mag namelijk niet vooruit spoelen in sommige programma's dus als je na een uur kijken per ongeluk een tab sluit of express om betere kwaliteit terug te krijgen moet je dus als een debiel weer dat eerste uur gaan kijken. Inclisuef alle reclame blokken.. Slecht allemaal, heel gebruikersonvriendelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door MrMonkE op 23-04-2019 10:44 . Reden: Nou, daar komen de bot accounts ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
klopt het nog altijd dat Ziggo op dit moment de Connect Box of een Cisco EPC3928 levert? of zijn er inmiddels weer nieuwe modellen? ik ga binnenkort verhuizen (al doorgegeven) en wil het liefst gelijk een nieuwe modem/router (heb nu nog de EPC3925).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:03
Nog steeds de connectbox.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

MikeL schreef op maandag 22 april 2019 @ 16:50:
Ziggo webcare lijkt er zeker van dat het probleem met de puma6 al lange tijd achter ons ligt:
https://twitter.com/ziggo.../1120335443093065728?s=21
Heb ze bij de eerste beta van deze firmware verteld dat het DoS probleem niet opgelost is. 2Mbit aan junk pakketjes en je verbinding valt weg.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Kanarie schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:49:
[...]

Heb ze bij de eerste beta van deze firmware verteld dat het DoS probleem niet opgelost is. 2Mbit aan junk pakketjes en je verbinding valt weg.
Bedoel je zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GnNBLfPLpFJM39MW008MlXxB/thumb.png

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@Ivar1984, @stormfly,

Geregeld!

Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/khBFL95

[ Voor 67% gewijzigd door king006 op 23-04-2019 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
stormfly schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 19:07:
[...]

Ook beter geworden? Ik heb nog oude screenshots bekeken van toen ik het modem had in een testfase. Dat was beduidend slechter.
Tenzij het probleem minder speelt met een Arris Connectbox in bridge mode? Daar staat hij in, met een ASUS router erachter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
king006 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 19:09:
[...]

Tenzij het probleem minder speelt met een Arris Connectbox in bridge mode? Daar staat hij in, met een ASUS router erachter.
Nope elk pakketje moet door de Puma chip, bridge of geen bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
stormfly schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 19:11:
[...]

Nope elk pakketje moet door de Puma chip, bridge of geen bridge.
Dan weet ik het niet. Wij hebben niet de nieuwste software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivar1984
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03:18
Bij mij staat ie niet in bridge, ik zit trouwens achter een Cisco CMTS @ANdrode (ik meen me te herinneren dat dat ook nog iets uitmaakte bij het puma6 gebeuren?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

stormfly schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 19:08:
[...]

Server 56 staat in Amsterdam, probeer die eens als je wilt?
Beter.

Ik heb 'm trouwens in bridge met een R7000 erachter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sZtTt37dQ2IjbDsEkDK1UbG8/thumb.png

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Ivar1984 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 19:56:
Bij mij staat ie niet in bridge, ik zit trouwens achter een Cisco CMTS @ANdrode (ik meen me te herinneren dat dat ook nog iets uitmaakte bij het puma6 gebeuren?).
Bridge maakt zoals @wopper zegt niet veel uit. CMTS maakt mogelijk uit.

Jouw meetresultaten zien er goed uit. Als je dat continu haalt is het gewoon prima (net zo goed als 4G en bijna net zo goed als DSL) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09 18:09
Ik hang al 25 minuten aan de lijn bij ziggo dus ik verwacht dat dit sneller gaat.

Ik ga binnenkort verhuizen en maak gebruik van de Ziggo verhuisservice.
Nieuwe modem is vandaag binnen gekomen, maar wat moet ik nog meer meenemen uit mijn huidige (oude) woning? Alles wat in mijn meterkast zit? Splitter en kabels?

Ik dacht dat ik een doos met nieuwe producten zou krijgen maar dit is helaas niet het geval :)

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
seadogg schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:28:
Ik hang al 25 minuten aan de lijn bij ziggo dus ik verwacht dat dit sneller gaat.

Nieuwe modem is vandaag binnen gekomen, maar wat moet ik nog meer meenemen uit mijn huidige (oude) woning? Alles wat in mijn meterkast zit? Splitter en kabels?

Ik dacht dat ik een doos met nieuwe producten zou krijgen maar dit is helaas niet het geval :)

Ik zou zeggen alles achter de AOP meenemen :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
seadogg schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:28:

Ik dacht altijd dat je bij een verhuizing al je spullen zou meenemen en dat je geen nieuw modem zou krijgen. Kennelijk krijg je toch een nieuw modem? of had je nog een heel oud modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09 18:09
Martinusz schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:36:
[...]

Ik zou zeggen alles achter de AOP meenemen :)
Ja dacht al zoiets inderdaad. Ik neem gewoon alle mee wat na het groene draadje komt ;)
king006 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:43:
[...]

Ik dacht altijd dat je bij een verhuizing al je spullen zou meenemen en dat je geen nieuw modem zou krijgen. Kennelijk krijg je toch een nieuw modem? of had je nog een heel oud modem?
Had inderdaad een hele oude modem. tijdje geleden gebeld en zodoende een nieuwe gekregen.
Rest van de spullen krijg je dus kennelijk niet (waar ik wel een beetje vanuit ging)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
seadogg schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:51:
[...]

Ja dacht al zoiets inderdaad. Ik neem gewoon alle mee wat na het groene draadje komt ;)

[...]

Had inderdaad een hele oude modem. tijdje geleden gebeld en zodoende een nieuwe gekregen.
Rest van de spullen krijg je dus kennelijk niet (waar ik wel een beetje vanuit ging)
Duidelijk! :) het klopt dat als je een verhuizing uitvoert je alles achter AOP gewoon mee neemt. Dat is natuurlijk maar goed ook, anders zou je een nieuwe mediabox XL krijgen en ben je je opnames kwijt alleen door een verhuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de basis kan je je apparatuur meenemen. Wanneer je verhuist van een oud UPC gebied naar een oud Ziggo gebied of vice versa dan krijg je afhankelijk van je huidige Ziggo hardware wel nieuwe apparatuur. Mediabox XL moet je altijd meenemen. Daarbij maakt het niet uit in welk gebied je zit.

[ Voor 17% gewijzigd door Jay-B op 24-04-2019 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

king006 schreef op maandag 22 april 2019 @ 09:31:
[...]

Goed te lezen dat je een afspraak hebt gemaakt :) de monteur gaat je AOP aanpassen en zal metingen verrichten.
Even opvolging geven aan dit. De monteur gaat inderdaad de AOP vervangen en ook in de buiten kast gaat hij wat aanpassen. Er wordt een te hoge interferentie gemeten van een KPN signaal, zal wel die mast zijn die in de buurt staan.
Blijkbaar is de connectbox hier veel gevoeliger voor, de Technicolor die ik hiervoor had heeft deze problemen nooit gehad. Het gaat in ieder geval goed komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
OzzieMann schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:30:
[...]

Even opvolging geven aan dit. De monteur gaat inderdaad de AOP vervangen en ook in de buiten kast gaat hij wat aanpassen. Er wordt een te hoge interferentie gemeten van een KPN signaal, zal wel die mast zijn die in de buurt staan.
Blijkbaar is de connectbox hier veel gevoeliger voor, de Technicolor die ik hiervoor had heeft deze problemen nooit gehad. Het gaat in ieder geval goed komen denk ik.
Goed om te lezen ;) ben benieuwd of je dan van alle problemen af bent :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueface
  • Laatst online: 24-09 17:27
@Jim423
@vdstaak
@hcQd

Heb ondertussen een FPA van Technetix 10db ertussen gezet. Nu zijn de signaalwaardes prima. Downstream rond de 5db en upstream 43.5 db.

Bedankt voor de tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

king006 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:38:
[...]

Goed om te lezen ;) ben benieuwd of je dan van alle problemen af bent :)
Bijna 7 uur online nu en in elk geval veel minder solomon errors
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lA90EdFpPqQC8cMMJvkG3LXW/full.jpg

Vanavond een gamesessie, daar vielen de problemen het meest op. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 12:51
Ik kan opeens bij RTL4 en RTL 5 doorspoelen met replay tv, is dat nieuw?

[ Voor 4% gewijzigd door Janus Bier op 26-04-2019 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:26

TFHfony

Professional Weirdo

Janus Bier schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 21:22:
Ik kan opeens bij RTL4 en RTL 5 doorspoelen met replay tv, is dat nieuw?
Geen idee.
Ik gebruikte daarom altijd de RTLXL app, omdat je daar altijd al in kon doorspoelen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 12:51
TFHfony schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 21:27:
[...]

Geen idee.
Ik gebruikte daarom altijd de RTLXL app, omdat je daar altijd al in kon doorspoelen.
Ja met de horizon box\ media box XL kijk ik Veronica Inside vanaf het begin en kan ik de reclames doorspoelen.

Via de app geeft die aan: voor deze zender is het niet toegestaan om vooruit te spoelen.

Als dit vanaf nu wel kan is dat best groot nieuws. Veel geklaag dat het niet kon ,niet kunnen doorspoelen bij de commerciële zenders.

[ Voor 42% gewijzigd door Janus Bier op 26-04-2019 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:42
Mijn ervaring is dat je het programma zelf wel kan doorspoelen, maar de reclames niet. Na de reclames kan je weer verder met spoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 22:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb nou wat mafs. LG TV met Ci+ er in. Alle frequenties geven 100% signaalkwaliteit op varierende sterktes (maar allemaal tussen 50-75), op eentje na :?
De 762750Khz. Die heeft een sterkte van 38 en een kwaliteit van 40 of lager. En gaat die kwaliteit lager dan die 40 heb ik storing of gewoon geen beeld. Daar zit hier History HD en Nat Geo Wild op dus das irritant. Rest doet het allemaal prima, heb echt alles nagelopen. Iemand enig idee waar ik moet zoeken of terecht kan?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielC.
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-08-2022
The Eagle schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 11:35:
Heb nou wat mafs. LG TV met Ci+ er in. Alle frequenties geven 100% signaalkwaliteit op varierende sterktes (maar allemaal tussen 50-75), op eentje na :?
De 762750Khz. Die heeft een sterkte van 38 en een kwaliteit van 40 of lager. En gaat die kwaliteit lager dan die 40 heb ik storing of gewoon geen beeld. Daar zit hier History HD en Nat Geo Wild op dus das irritant. Rest doet het allemaal prima, heb echt alles nagelopen. Iemand enig idee waar ik moet zoeken of terecht kan?
Ergens op de coax binnen of buiten de deur. In eerste instantie je coax kabel van de tv eens direct op het aop aansluiten, kijken wat er gebeurd. Als het dan nog rot is, andere coax proberen. Dan nog steeds kut? Bellen voor monteur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:02
@The Eagle Mogelijk interferentie van Digitenne TS2 op kanaal 57, als je in het westen van het land woont. Goed nieuws, in de loop van het jaar wordt de frequentie gewijzigd (planning). Slecht nieuws, deze frequenties worden hergebruikt voor 5G. Beter zorgen dat de kabels helemaal signaaldicht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zit regio Den Bosch. Coax rechtstreeks op het aop gaat hem niet worden maar ik zie ook niet in waarom dat verschil zou maken in deze. Immers, het is echt specifiek die frequentie die issues heeft, en alles wat er boven en beneden zit niet :?

Setup is overigens AOP - 20cm Koka coax - F connected huisversterking (4dB) - 10m koka - hirschmann inbouwdoos - 2m koka coax - f-splitter - 1m koka coax - TV.
Voor TV mag je ook Humax 5500c lezen btw, das de reden van die splitter. Doorlussen geeft issues (bekend dingetje). Enige plek waar ik gewone connectoren gebruik is op de inbouwdoos en op het AOP, omdat dat helaas niet anders kan. Kabel is overal 5-7 mm dik.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 17:05

OgWok

U.N.C.L.E.

The Eagle schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 11:35:
Toevallig nieuwe buren in de dichts bijzijnde huizen gekregen?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

OgWok schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 13:02:
[...]

Toevallig nieuwe buren in de dichts bijzijnde huizen gekregen?
Nope. Laatst in de wijk wel wat werkzaamheden gehad, meen dat het toen begonnen is. Had niet eerder tijd om er naar te kijken helaas.
Zou ook niet echt verwachten dat een buursignaal stoort. Huis is van 2011 en ik ben soms als blij als mijn telefoon met Vodafone het doet. Vang wel her en der wifi uiteraard (zelf Ubiquity hangen, die ziet de free wifi van de lijnbus 250 meter verderop nog voorbij komen :+ ) maar dat heeft nog nooit eerder gestoord. En die AP's hier in huis hingen er al eerder dan het probleem begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mijn Ziggo modem staat in bridge modus ivm eigen ubiquity router. Als ik mijn Ziggo verbinding laat verhuizen naar een andere woning (zelfde dorp), blijft de bridge modus dan actief of is deze adres gebonden?

Ik ben alvast vooruit aan het plannen en wil mijn spullen straks oppakken en verhuizen zodat alles direct weer online is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bridge is aan je klantnummer gekoppeld. Je kunt namelijk gewoon je modem bij de buren aansluiten en misschien zelfs al op je nieuwe adres als de aansluiting actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
jongetje schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 18:10:
Bridge is aan je klantnummer gekoppeld. Je kunt namelijk gewoon je modem bij de buren aansluiten en misschien zelfs al op je nieuwe adres als de aansluiting actief is.
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02:34

CeesKees

I rest my Kees

xantos schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 18:04:
Mijn Ziggo modem staat in bridge modus ivm eigen ubiquity router. Als ik mijn Ziggo verbinding laat verhuizen naar een andere woning (zelfde dorp), blijft de bridge modus dan actief of is deze adres gebonden?

Ik ben alvast vooruit aan het plannen en wil mijn spullen straks oppakken en verhuizen zodat alles direct weer online is.
Ik had hetzelfde. En ben net verhuisd. Na het inschakelen van ziggo modem en eigen router werkte alles zoals in het oude huis.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Laatst online: 25-09 08:57

elsinga

=8-)

xantos schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 18:04:

Ligt er aan. Als je tussen fZiggo en fUPC verhuist krijg je een nieuw WAN IP adres. Intern blijft alles gewoon werken.

Ik verhuisde van fZiggo naar fUPC, ander modem (kon ik wel zelf in bridge zetten), ander WAN IP adres, maar achter mijn eigen router bleef alles uiteraard gelijk.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@elsinga, het is natuurlijk wel zo dat alles aan Irdeto apparatuur en smartcard's niet mee mag verhuizen, dat wordt onbruikbaar. In fUPC is het Nagravision wat de klok slaat.

@elsinga, het kan maar duidelijk zijn, al zal dat een verhuizing niet in de weg staan verwacht ik.

[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 28-04-2019 16:04 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-09 13:10
Sinds 2 weken valt mijn internetverbinding weg en wordt pas weer hersteld als ik mijn connectbox opnieuw opstart.

De connectbox heeft lang probleemloos gewerkt en ik ben er eigenlijk wel tevreden over.

De helspdesk van Ziggo gebeld en deze gaf aan dat het signaal niet goed binnenkwam en dat de box er ieder moment weer mee ging stoppen (niet gebeurd).

Ik heb geen wijzigingen aan mijn netwerk gedaan en geen kabels vervangen of gewijzigd.

Nu komt er een monteur langs komende donderdag.

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@Noppesnada,

Kun je eens inloggen in je Connectbox en dan de signaalwaardes hier plaatsen? Dan kijken we even mee :) post ook gelijk een foto van je AOP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

hardware-lover schreef op zondag 28 april 2019 @ 13:24:
@elsinga, het is natuurlijk wel zo dat alles aan Irdeto apparatuur en smartcard's niet mee mag verhuizen, dat wordt onbruikbaar. In fUPC is het Nagravision wat de klok slaat.
Ja, helaas (mijn smartcards gingen op zwart...). Maar daar ging de vraag niet over, die ging over het netwerk. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
king006 schreef op zondag 28 april 2019 @ 13:53:
@Noppesnada,

Kun je eens inloggen in je Connectbox en dan de signaalwaardes hier plaatsen? Dan kijken we even mee :) post ook gelijk een foto van je AOP.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9kx4wNMKGTu2JTwWSaPYN8sV/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VfqwWEf2VT0yGqbUZNuqpVF4/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Xndxw4JfHqmyiI9hHvC4T12E/thumb.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
Dank! Dit zijn al de nieuwere types zo te zien. Jouw probleem is, dat de up stream op 51 staat. Deze zou onder de 50 moeten blijven.

De downstream is wel in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:46

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

king006 schreef op zondag 28 april 2019 @ 15:05:
[...]

Dank! Dit zijn al de nieuwere types zo te zien. Jouw probleem is, dat de up stream op 51 staat. Deze zou onder de 50 moeten blijven.

De downstream is wel in orde.
Mijn upstream waardes zitten tussen 4.4 en 4.7, werkt evengoed prima zover ik kan zien.
Is dit dan evengoed niet erg laag ?
Of is hoe lager hoe beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Speedy_Gonzalez schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:37:
[...]

Mijn upstream waardes zitten tussen 4.4 en 4.7, werkt evengoed prima zover ik kan zien.
Dat zou gaan om een foutieve weergave. Hij zit dan blijkbaar op 44 en 47.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

king006 schreef op zondag 28 april 2019 @ 17:00:
[...]

Dat zou gaan om een foutieve weergave. Hij zit dan blijkbaar op 44 en 47.
De weergave is niet in te stellen zover ik weet.
Wat kan ik daar aan doen dan ?

Even links naar fotootjes bijgevoegd

https://imgur.com/AAbzZbG
https://imgur.com/560m8KU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Speedy_Gonzalez schreef op zondag 28 april 2019 @ 17:04:
[...]

De weergave is niet in te stellen zover ik weet.
Wat kan ik daar aan doen dan ?

Even links naar fotootjes bijgevoegd

https://imgur.com/AAbzZbG
https://imgur.com/560m8KU
Ik doelde op een bug in de weergave welk je zelf niet kunt wijzigen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Dit komt omdat de wijkkast een te hoog signaal stuurt richting je adres én door die splitter. Gevolg = klapperende lijn. Je modem probeert online te blijven dus zal deze opnieuw proberen te verbinden, en desnoods met een lagere modulatie =lage upload snelheid om online te blijven.

Monteur laten komen en signaal naar beneden laten bijstellen. Die splitter die je hebt die draagt ook bij aan een hoog signaal, die heb ik nu ook en de waardes zijn bij mij ook omhoog gegaan met 4 á 5.

Eigenlijk zou je het beste onder de 45 zitten, om geen risico te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Hier(haarlem-zuid) is 26 april groot onderhoud geweest in de wijk, en nu dus ook weer 4 extra downstreams beschikbaar, van 20 naar 24 gegaan, upstreams zijn er nogsteeds 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Requa schreef op maandag 29 april 2019 @ 01:22:
Dit komt omdat de wijkkast een te hoog signaal stuurt richting je adres én door die splitter. Gevolg = klapperende lijn. Je modem probeert online te blijven dus zal deze opnieuw proberen te verbinden, en desnoods met een lagere modulatie =lage upload snelheid om online te blijven.

Monteur laten komen en signaal naar beneden laten bijstellen. Die splitter die je hebt die draagt ook bij aan een hoog signaal, die heb ik nu ook en de waardes zijn bij mij ook omhoog gegaan met 4 á 5.

[...]
Ik zal vanavond eens bellen met ziggo.
Ik heb al een poosje last dat de verbinding even weg is en daarna weer terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Speedy_Gonzalez schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:37:
[...]

Wellicht een domme vraag, maar ik ga hem toch stellen.

Ik ervaar ook al langere tijd storing op ENKELE zenders, blokken/hangen van het halve beeld gedurende een seconde. Dit is op alle TV's en ook als ik via de Horizonbox kijk.

Zou dit een verband kunnen hebben ? Dit speel al ruim een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdstaak
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-07 22:09
Requa schreef op maandag 29 april 2019 @ 01:22:

[...]
De upstream is niet een signaal wat vanaf de wijk richting het adres van een klant wordt gestuurd. Het is juist de totale demping tussen de CPE en de CMTS. Die demping is in zijn geval te hoog, waardoor de modem teveel signaal moet uitsturen om daarmee alsnog aan te komen bij de CMTS. Die houdt nu nog alle 4 de verbindingen intact en zal, afhankelijk van de schoonheid van het signaal, af en toe terug moeten schakelen naar 1 US. Op die manier kan een modem ipv 51dBmV, 57 dBmV uitsturen. Die zal alleen ook weer terug willen naar de 51 om op die manier 4 upstreams te kunnen gebruiken, en dat op en neer wisselen is juist wat je ervaart als wegvallende verbindingen.

Downstream is juist prima, dat is een hoeveelheid signaal waar de gemiddelde persoon jaloers op mag zijn :P

Onder de 45 is wat overdreven, alles tussen de 38 en 48 is goed want dan heb je nog 3db speling aan beide zijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Noppesnada schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:40:
[...]

Wellicht een domme vraag, maar ik ga hem toch stellen.

Ik ervaar ook al langere tijd storing op ENKELE zenders, blokken/hangen van het halve beeld gedurende een seconde. Dit is op alle TV's en ook als ik via de Horizonbox kijk.

Zou dit een verband kunnen hebben ? Dit speel al ruim een jaar.
Yes, dat kan een verband hebben aangezien er ergens een kink in je signaal zit. Blokken is een teken van een verstoring in de signaal kwaliteit. Je modem kan dat bij je downstream vaak wel corrigeren en merk je er meestal niks van, maar bij je TV merk je een verstoring wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:07
Halverwege vorige week heb ik mijn Connectbox modem herstart om de snelheidsverhoging te krijgen. Die heb ik netjes gekregen, maar sindsdien herstart de Connectbox af en toe uit zichzelf. Best vervelend aangezien de boottijd ongeveer 5 minuten is. Daarvoor draaide het modem al bijna 90 dagen stabiel.

Relevante informatie:
  • Software versie: CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p3-NOSH
  • Downstream post RS fouten, na 12u: 9-60 (een uitschieter van 600)
  • Upstream T2 / T3 / T4 fouten, na 12u: 0
Het enige relevante wat ik in de logging kan vinden is: Cable Modem Reboot - due to power reset, maar dat heb ik zeker niet gedaan... Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alex3305 schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:52:
Het enige relevante wat ik in de logging kan vinden is: Cable Modem Reboot - due to power reset, maar dat heb ik zeker niet gedaan... Iemand enig idee?
Los van dat je volgens mij beter Ziggo kunt bellen, klinkt het als een voeding die af en toe te weinig levert (oftewel stuk is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor al dan niet vermeend kapotte voedingen ga ik Ziggo niet bellen. Voedingen heb ik genoeg. Ik zet er zelf wel even een andere in. Het komt inderdaad wel eens voor dat de voeding het eerder begeeft dan het apparaat dat het moet voeden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 11:42
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-09 22:11
CriticalHit_NL schreef op maandag 29 april 2019 @ 19:07:
Members only:
Members only:

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 11:42
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door CriticalHit_NL op 29-09-2023 22:42 ]

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

ArcticWolf schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:57:
[...]

Yes, dat kan een verband hebben aangezien er ergens een kink in je signaal zit. Blokken is een teken van een verstoring in de signaal kwaliteit. Je modem kan dat bij je downstream vaak wel corrigeren en merk je er meestal niks van, maar bij je TV merk je een verstoring wel.
Kun je dat op de een of andere manier zelf doormeten dan? Klinkt als het zelfde probeem als wat ik heb namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:09:
[...]

Kun je dat op de een of andere manier zelf doormeten dan? Klinkt als het zelfde probeem als wat ik heb namelijk.
Volgens mij kan Ziggo het wel doormeten van de AOP naar de straatkast.

Toen ik er last van had bleek het aan m'n eigen connectors te liggen, maar de signaal kwaliteit en de bitrate fouten die binnen kwamen kon ik ophalen uit m'n TV (Samsung).

Deze vuistregel gebruik ik meestal;

Optie 1:
Modem waardes zijn slecht (voornamelijk upstream) en je hebt last van blokken; probleem Ziggo

Optie 2:
Modem waardes zijn goed en je hebt last van blokken; probleem eigen bekabeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 14:47
Is er een storing Rotterdam? Waarom doet mijn telefonie het niet. Om 1.20 staat een software update? In de tweet hieronder staan 3 screenshots. Ik snap het niet.

https://twitter.com/TheIc.../1123017971381809153?s=19

[ Voor 15% gewijzigd door maversne op 30-04-2019 02:40 ]

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
ArcticWolf schreef op maandag 29 april 2019 @ 22:28:
[...]

Volgens mij kan Ziggo het wel doormeten van de AOP naar de straatkast.

Toen ik er last van had bleek het aan m'n eigen connectors te liggen, maar de signaal kwaliteit en de bitrate fouten die binnen kwamen kon ik ophalen uit m'n TV (Samsung).

Deze vuistregel gebruik ik meestal;

Optie 1:
Modem waardes zijn slecht (voornamelijk upstream) en je hebt last van blokken; probleem Ziggo

Optie 2:
Modem waardes zijn goed en je hebt last van blokken; probleem eigen bekabeling.
Optie 1 sluit optie 2 natuurlijk niet uit ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
maversne schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 02:40:
Is er een storing Rotterdam? Waarom doet mijn telefonie het niet. Om 1.20 staat een software update? In de tweet hieronder staan 3 screenshots. Ik snap het niet.

https://twitter.com/TheIc.../1123017971381809153?s=19
Hier werkt de telefoon gewoon? we hebben wel software versie 9.1.1802.610 op de Connectbox gehad.

Edit:

Nu hebben wij de 'bug' bij de upstream ook dat de punt verkeerd staat. Dit zit dus in firmware 9.1.1802.610

[ Voor 12% gewijzigd door king006 op 30-04-2019 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:26
GH45T schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:06:
[...]

Heb zelf ook het 25/2,5Mbps abonnement, afgesloten toen dit nog een tientje kostte per maand. De prijs is inmiddels anderhalf keer zo hoog, maar je krijgt er niets extra voor. Ja, het is een budget abonnement bedoeld voor eenvoudig surfen op internet en dergelijke. Maar ook gebruikers van zo'n abonnement halen, ik noem maar wat, Windows updates binnen die steeds groter worden en daardoor steeds langer duren.

Op zich vind ik 25/2,5Mbps snel genoeg voor ons thuis. Ik kwam van KPN glasvezel 60/6Mbps (wat in de praktijk rond de 70/35Mbps was). Ik merk zo nu en dan de beperking wel, maar dat is hooguit enkele keren per maand. Echter, als je telkens wordt buitengesloten bij de jaarlijkse snelheidsverhoging en je mag wel de jaarlijkse prijsverhoging betalen dan zijn er voor mij 2 momenten in het jaar dat ik serieus overweeg over te stappen. Niet naar een duurder Ziggo abonnement maar naar een andere aanbieder. En elke keer komt de ergernis weer terug dat de Ziggo Go Android TV app er nog niet is.

Ik begrijp waarom er geen snelheidsverhoging van het 25/2,5Mbps abonnement komt, maar in combinatie met de jaarlijkse prijsverhoging blijf ik dit op termijn niet accepteren en komt er een moment dat ik overstap.
Volgens mij is de Ziggo combinatie korting inmiddels ook op dit abonnement geldig. Ik zie nergens meer staan dat je minimaal een 30mbit internetabonnement moet hebben . Daarnaast staat het het volgende "Non stop gratis extra's" nu ook op https://www.ziggo.nl/aanbiedingen/15-euro/
jimmya3 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:34:
Niet voor het een of ander maar kan voor dat vriendje tientje niet een apart topic gemaakt worden ? :X
Dit is er ook Ziggo internet + vast bellen voor €15,- per maand :9

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:40
king006 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:13:
[...]

Nergens last van. Zit je kabel nog goed vast? Geen storing bekend?
Alles gecheckt hier. Zal straks nog eens kijken of anders tot morgen wachten. Ben nu niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Yonix schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 22:37:
[...]

Alles gecheckt hier. Zal straks nog eens kijken of anders tot morgen wachten. Ben nu niet thuis.
Wellicht ook even bij de buren vragen die ook Ziggo hebben.

Pagina: 1 ... 128 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic