Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

cjpunt schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 19:37:
[...]

Hoe kun je dit checken?

Ik heb mijn connect box in bridge modus staan, kan ik dan uberhaupt nog inloggen op de box en zo ja, hoe?
http://192.168.100.1/

Hier kun je het checken, ik heb de nieuwe firmware nog niet trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heypnt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-09 20:54
Thanks. Ik zie bij mij dezelfde foutmelding staan vandaag.

Heb inmiddels weer 200mb over wifi na de connect box 30 seconden uit te hebben gezet. Heb dat nu al 2x moeten doen nadat snelheid niet voorbij de 100 kwam. Voorheen met de Ubee geen enkel probleem mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:34
Hier staat op de Arris nog 9.1.116.605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heypnt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-09 20:54
Mijne staat op 9.1.1802.610

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog opvallende zaken te melden over de verschillen tussen 9.1.116.605 en9.1.1802.610?

[ Voor 10% gewijzigd door Roetzen op 12-04-2019 22:59 ]

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Zie trouwens dat ik wel een nieuwe IP adres heb gekregen na de update. Bummer.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 11:23
MrMarcie schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 23:04:
Zie trouwens dat ik wel een nieuwe IP adres heb gekregen na de update. Bummer.
Want? Je hebt gewoon een dynamisch IP. Dat kan een keer veranderen. Als je van buitenaf bereikbaar wilt zijn/blijven is daar ddns voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 18:58
valkenier schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 11:46:
[...]

Want? Je hebt gewoon een dynamisch IP. Dat kan een keer veranderen. Als je van buitenaf bereikbaar wilt zijn/blijven is daar ddns voor.
In de praktijk blijft je ip-adres hetzelfde zolang dat je mac adres niet wijzigt. Wel zo fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

valkenier schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 11:46:
[...]

Weet ik toch, maar gaat mij om heel andere zaken. Maar jaren zelfde IP als ik geen facrory reset doe, dus wel jammer dat die software wissel dat veroorzaakt.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Roetzen schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 22:38:
Nog opvallende zaken te melden over de verschillen tussen 9.1.116.605 en9.1.1802.610?
Geen idee! Ziggo zet dat soort zaken helaas niet openbaar dat je weet wat er wijzigt :(

Wellicht een wijziging voor sneller internet? Dat er een beperking af is gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-09 22:11
Omdat ik een wat oudere LG tv heb worden bij mij de zenders niet op volgorde gezet.
Dit kan ik oplossen met ChanSort om de zenders op volgorde te zetten.

Nu kan ik een referentielijst gebruiken om de zenders op volgorde te zetten.
Iemand bekend mee of deze lijst ergens te vinden is ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
king006 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 13:55:
[...]

Geen idee! Ziggo zet dat soort zaken helaas niet openbaar dat je weet wat er wijzigt :(

Wellicht een wijziging voor sneller internet? Dat er een beperking af is gehaald?
Na een soft restart heb ik nu ook versie 9.1.1802.610. En de nieuwe snelheid van 50/5. Ik zie vooralsnog geen verschil met de vorige firmware. Het probleem met poorten in de IPv6 firewall open zetten is helaas nog niet opgelost voor zover ik kan zien. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
MrMarcie schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 12:23:
[...]

Weet ik toch, maar gaat mij om heel andere zaken. Maar jaren zelfde IP als ik geen facrory reset doe, dus wel jammer dat die software wissel dat veroorzaakt.
Via entryDNS een accountje maken, en een eigen domeinnaam aanvragen.

Zo koppel ik al een kleine tien jaar mijn thuis-IP rechtstreeks aan mijn naam.nl
vanaf 1 minuut tot X periode updatemogelijkheid, werkt tot nog toe perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

FreshMaker schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 14:30:
[...]

Via entryDNS een accountje maken, en een eigen domeinnaam aanvragen.

Zo koppel ik al een kleine tien jaar mijn thuis-IP rechtstreeks aan mijn naam.nl
vanaf 1 minuut tot X periode updatemogelijkheid, werkt tot nog toe perfect.
Ik word hier en daar gewhitelist op IP, hoe los ik dan dan op? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
MrMarcie schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 14:44:
[...]

Er zijn wel eens systemen welk op 'Hostname' kunnen whitelisten. Je geeft dan jouw domeinnaam op en ze whitelisten deze. Wijzigt je IP Adres? geen probleem, jij wijzigt de domeinnaam naar het nieuwe IP Adres, deze wordt ingeladen bij de desbetreffende 'whitelist' en je kunt weer door ;)

@Roetzen,

Dat werkt hier niet. Even simpel 'reboot' en hij haalt gewoon weer oude firmware op ;w

[ Voor 9% gewijzigd door king006 op 13-04-2019 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

king006 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 14:46:
[...]

Er zijn wel eens systemen welk op 'Hostname' kunnen whitelisten. Je geeft dan jouw domeinnaam op en ze whitelisten deze. Wijzigt je IP Adres? geen probleem, jij wijzigt de domeinnaam naar het nieuwe IP Adres, deze wordt ingeladen bij de desbetreffende 'whitelist' en je kunt weer door ;)
Dat kan bij mij in veel gevallen niet, daarom schreef ik ook 'bummer'. Maar heel erg is het ook weer niet, even alle systemen langs en aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
MrMarcie schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 14:44:
[...]

Dat zal aan jouw services liggen dan.
Ik heb er ook een paar, die controleren inderdaad mijn IP, en als die niet bekend is, komt er een 2FA auth, waarna mijn 'nieuwe' ipadres opgeslagen wordt voor een aantal dagen.
Log ik vervolgens weer in, wordt die retentie verlengd met een aantal dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinkb
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-09 12:36
Regio Eindhoven, Arris modem, nieuw configuratiebestand binnengekregen vandaag.

"DHCP Renew - lease parameters tftp file-internet250_25_wifion_v4-sip.bin modified"

Ik denk mooi, maar helaas: denk dat er iemand een typfout gemaakt heeft bij ziggo, want ik haal nu 150Mbps up, wel 25Mbps up. Voorheen 200/20.

Morgen effe bellen, zal wel even duren voordat ik iemand bij de helpdesk aan de lijn heb die uberhaupt weet waar dit allemaal over gaat, zo frustrerend altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@justinkb,

Heb je dat via WiFi getest of LAN? Test het anders eens via LAN? En welke server heb je de test mee gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-09 22:11
Ik zie in mijn modem het volgende:

code:
1
Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=17.56.136.197

Iemand een idee wat dit betekend ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justinkb
king006 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 16:24:
@justinkb,

Heb je dat via WiFi getest of LAN? Test het anders eens via LAN? En welke server heb je de test mee gedaan?
Gigabit LAN (alle kabels CAT6). Diverse servers bij speedtest en via enkele 1gb.bin-type test servers met de browser en met een multi-connection download manager (uget), daarna nog geprobeerd te verzadigen via ubuntu torrents. Komt bij geen van deze toepassingen boven de 150Mb/s uit. Exact dezelfde verbindingen tikte voorheen zowat exact 200Mb/s aan, kwam uit op ongeveer 23,nogwat MB/s bij gebruikelijke downloads als je de overhead meerekent. Nu haal ik max 16,5MB/s of zo.

Ik schat de kans 90% op basis van mijn tests dat er iets mis is met die modem configuratie bin file.

Edit: bij de geavanceerde configuratie zooi op de modem zie ik bij Downstream service flow wel Max Traffic Rate 267500000 staan. Dat lijkt toch te kloppen. 267500000 / 1024^2 is 255ish. The plot thickens

[ Voor 12% gewijzigd door justinkb op 13-04-2019 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Zoals ook in de topicwarning staat is het melden van snelheidsupgrades niet nodig, ik heb die berichten dan ook verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@justinkb,

En als je je modem nog een keer herstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-09 15:45

RSB

justinkb schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 16:09:
Regio Eindhoven, Arris modem, nieuw configuratiebestand binnengekregen vandaag.

"DHCP Renew - lease parameters tftp file-internet250_25_wifion_v4-sip.bin modified"

Ik denk mooi, maar helaas: denk dat er iemand een typfout gemaakt heeft bij ziggo, want ik haal nu 150Mbps up, wel 25Mbps up. Voorheen 200/20.

Morgen effe bellen, zal wel even duren voordat ik iemand bij de helpdesk aan de lijn heb die uberhaupt weet waar dit allemaal over gaat, zo frustrerend altijd
Soort gelijk probleem. Haalde hiervoor 400Mbps en nu nog maar 300Mbps met moeite ipv 500Mbps.
Dit op een Compal Connect Box die in bridge staat in Rotterdam.
Met config bestand: internet500_40_nowifi_v4-sip.bin

ps. Zie op de ziggo community dat die snelheidsverhoging vanaf morgen pas is. Morgen opnieuw proberen :9

[ Voor 9% gewijzigd door RSB op 14-04-2019 20:51 ]

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:55
justinkb schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 16:46:
[...]

Gigabit LAN (alle kabels CAT6). Diverse servers bij speedtest en via enkele 1gb.bin-type test servers met de browser en met een multi-connection download manager (uget), daarna nog geprobeerd te verzadigen via ubuntu torrents. Komt bij geen van deze toepassingen boven de 150Mb/s uit. Exact dezelfde verbindingen tikte voorheen zowat exact 200Mb/s aan, kwam uit op ongeveer 23,nogwat MB/s bij gebruikelijke downloads als je de overhead meerekent. Nu haal ik max 16,5MB/s of zo.

Ik schat de kans 90% op basis van mijn tests dat er iets mis is met die modem configuratie bin file.
Dat heb ik dus ooit eens gehad.
30/3mbit was als 30/0.3Mbit weggezet in het modem. Heeft best een tijd geduurd voordat ik ze bij Ziggo wijsgemaakt kreeg dat het in heel Druten zo was destijds.
Ik heb trouwens geen problemen met de nieuwe snelheid en haal nu netjes 250/25.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/8187944863.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 22-09 21:34
Sinds gisteren merken we op de telefoons op de Wifi dat het laden soms blijft hangen, een korte WiFi disconnect/connect helpt, dan laadt alles meteen weer, maar het is wel behoorlijk irritant.

Lijkt wel of de verbinding dan vastloopt ofzo, iemand een tip/idee?

Modem al keer reset, maar heeft niet geholpen.

[ Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 14-04-2019 22:11 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 18:31
Aanbieding gekregen om over te stappen naar Next. Eindelijk de Horizon-stofzuiger de deur uit. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Thom2289 schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:18:
Aanbieding gekregen om over te stappen naar Next. Eindelijk de Horizon-stofzuiger de deur uit. *O*
Ik kreeg ook die 'aanbieding', echter blijk ik dan €5,- per maand meer te moeten betalen dan nu. Voor hetzelfde. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
FiXeR.nl schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:20:
[...]

Ik kreeg ook die 'aanbieding', echter blijk ik dan €5,- per maand meer te moeten betalen dan nu. Voor hetzelfde. :/
Nog niet gekregen maar zag het prijsverschil wel, ik ga wel van TV Start naar TV Complete dus dat verklaard het verschil meen ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 18:31
FiXeR.nl schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:20:
[...]

Zie inderdaad dat je akkoord moet gaan om over te gaan naar een nieuw abonnement waarbij oude kortingen komen te vervallen. De contractsduur blijft hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Thom2289 schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:28:
[...]

Zie inderdaad dat je akkoord moet gaan om over te gaan naar een nieuw abonnement waarbij oude kortingen komen te vervallen. De contractsduur blijft hetzelfde.
Ik moest ook een nieuw contract van 12 maanden aangaan voor de Next. Geweigerd, ik wacht wel tot hij normaal beschikbaar komt. Dan zeg ik m'n Ziggo op en word ik gewoon opnieuw klant, dan krijg ik nog de eerste 6 maanden korting en een cashback van €50,- via een vergelijkingswebsite ook. :w

Nu heb ik een CI+ module en een Xbox One / Chromecast voor de rest, voor dat ene 4K kanaal ga ik niet die extra kosten betalen én een nieuw abonnement aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:33
@FiXeR.nl Moet je dan na opzeggen geen 6maand wachten om die kortingen weer te krijgen?

[ Voor 7% gewijzigd door Mel33 op 15-04-2019 10:48 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinkb
RDKN-Steven schreef op zondag 14 april 2019 @ 19:29:
[...]

Soort gelijk probleem. Haalde hiervoor 400Mbps en nu nog maar 300Mbps met moeite ipv 500Mbps.
Dit op een Compal Connect Box die in bridge staat in Rotterdam.
Met config bestand: internet500_40_nowifi_v4-sip.bin

ps. Zie op de ziggo community dat die snelheidsverhoging vanaf morgen pas is. Morgen opnieuw proberen :9
Heb de modem vanochtend een uurtje van de stroom gehaald. Nu haal ik 250-255mbps!

Lijkt erop dat er korte periode was waarin het configuratiebestand al wel geupdate was, maar er ergens anders bij ziggo iets nog niet goed stond ingesteld o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
hier heb ik dus ook meer download gekregen, enkel heb ik niks met de modem gedaan, is volgens de statistieken ook niet herstart, de nieuwe configuratie staat erin (waar eerst nog de oude bovenaan stond) wel zag ik dat de afgelopen nacht behoorlijk veel T3 errors voorbij komen, nog te zwijgen over de Pre RS Errors en Post RS Errors (deze zijn HOOG! en volgens Ziggo "normaal")
dus de boel met rust laten werkt ook ;)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:03
ik had problemen met mijn router.. vooral met het wifi gedeelte.

Ik heb de ziggo contact pagina ingevuld, en na 5 minuten werd ik teruggebeld met een aantal vragen.
En ze sturen een nieuwe router op. (oude moet ik dan retourneren)

zo snel heb ik het nog nooit meegemaakt.
complimenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
Ziggo.nl de startpagina laad heel heel erg langzaam , dit gebeurt vrij regelmatig dus niet alleen vanavond . zijn er meer mensen die dit ondervinden ..

andere pagina's zoals tweakers youtube telegraaf etc etc geen probleem alleen op ziggo.nl is het kl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:16

Wildfire

Joy to the world!

ronaldme schreef op maandag 15 april 2019 @ 19:32:
Ziggo.nl de startpagina laad heel heel erg langzaam , dit gebeurt vrij regelmatig dus niet alleen vanavond . zijn er meer mensen die dit ondervinden ..

andere pagina's zoals tweakers youtube telegraaf etc etc geen probleem alleen op ziggo.nl is het kl...
Een beetje traag is de site wel vaker, maar ik kan hem nu niets eens openen. Zit al een minuut naar een leeg scherm te staren...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:21
Laadt normaal, wel via T-Mobile Thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Tweak Gigabit glas ook gewoon (en snel) te bereiken...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2019 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op maandag 15 april 2019 @ 19:43:
Op Tweak Gigabit glas ook gewoon te bereiken...
Hier ondertussen met een beetje wachten nu ook wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 22:09

JoeZuCK

_Fonz > all.

Wildfire schreef op maandag 15 april 2019 @ 19:55:
[...]

Hier ondertussen met een beetje wachten nu ook wel weer.
Iedereen wil massaal de nieuwe snelheid testen. 260 down , 24.6 up in Zwolle

[ Voor 5% gewijzigd door JoeZuCK op 15-04-2019 20:48 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVVJeroen
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Nog meer mensen die geen abonnement kunnen afsluiten? Ik probeer GOT te kijken, alleen werkt het afsluiten van het abonnement niet. Ben blijkbaar niet de enige, want aan de telefoon word me aangeraden op een ander moment te bellen omdat het ongebruikelijk druk is, en de wachttijd langer dan een half uur.

Voor de liefhebber á 50% korting eerste 4 maanden en maandelijks opzegbaar als het aanmelden eenmaal werkt, en schijnt alleen voor Ziggo klanten te zijn:
janvanduschoten schreef op zondag 14 april 2019 @ 09:53:
[...]

[Afbeelding]

https://e.ziggo.nl/16/176...q75M38IQivaxJ0u923ArVd0mP

Ik hoop dat je met het linkje naar de juiste aanbieding gaat, dat het geen gepersonaliseerde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

InF.Inc schreef op maandag 15 april 2019 @ 20:48:
[...]

Iedereen wil massaal de nieuwe snelheid testen. 260 down , 24.6 up in Zwolle
Mwah, hoef ik gelukkig niet te doen, ik had m'n 500mbit eerder vorige week al. :)

Maar de Ziggo website is weleens wat vaker traag, dus daar kijk ik op zich niet van op. Maar eerder vanavond wilde de site gewoonweg helemaal niet meer inladen.

[ Voor 22% gewijzigd door Wildfire op 15-04-2019 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
Pfff gelukkig is niet alleen mijn probleem maar wel erg Hu triest dat je op het ziggo net werk de SITE ziggo zo slecht kun bereiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-09 22:51
Hier was zaterdag ziggo internet zo traag als een 13.3 k modem...gister geen internet, zojuist ff geprobeerd stekker eruit en had 10 seconden internet en toen weer dood...morgen maar eens bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 22-09 21:34
VVVJeroen schreef op maandag 15 april 2019 @ 20:57:
Nog meer mensen die geen abonnement kunnen afsluiten? Ik probeer GOT te kijken, alleen werkt het afsluiten van het abonnement niet. Ben blijkbaar niet de enige, want aan de telefoon word me aangeraden op een ander moment te bellen omdat het ongebruikelijk druk is, en de wachttijd langer dan een half uur.

Voor de liefhebber á 50% korting eerste 4 maanden en maandelijks opzegbaar als het aanmelden eenmaal werkt, en schijnt alleen voor Ziggo klanten te zijn:

[...]
Ik heb die link geprobeerd, maar ik krijg vrolijk een uw bestelling is verwerkt, zonder dat ik ergens ingelogd ben geweest of ze mijn adres weten 8)7 lijkt mij dus een persoonlijke link ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Hier in regio Utrecht net deze mail ontvangen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WfYsWgMtMrBMW24XdIhsnzAx/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 11:41
Heb die mail (ook in Utrecht) nog niet gehad.

Ik heb eerder geprobeerd digitaal te kijken, maar ik ontving in het geheel geen zenders met zowel een Samsung als een Philips TV terwijl analoog prima werkt. Ben benieuwd of dat opgelost is tegen de tijd dat ze in 3524 het analoge signaal gaan opheffen.

[ Voor 4% gewijzigd door AlbertJP op 16-04-2019 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-09 16:26
Vraagje, is er iemand bekend (en weet wat er aan de hand is) met het probleem van een connectbox modem die elke dag precies na 24 uur factory reset?

(ik heb dit nu +/- een week) Van de ziggo twitter servicedesk moest ik het overnieuw factory resetten(en je raad het al vanaf nu factory reset hij zich nu om dat tijdstip).

Het begint best irritant te worden eigenlijk.
Op google en andere sites kan ik dit zelfde probleem niet echt terug vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door rejer op 16-04-2019 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:10
rejer schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 20:46:
Het begint best irritant te worden eigenlijk.
Op google en andere sites kan ik dit zelfde probleem niet echt terug vinden.
Tijdelijke oplossing; Om 4:00 uur vannacht even resetten. (of gelijk 'smorgens vroeg) Heb je overdag iig geen last meer van wegvallend internet. :P

Als je portforwading gebruikt is het idd wel irritant.. :/

[ Voor 7% gewijzigd door SmiGueL op 17-04-2019 11:51 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@rejer dat is niet normaal natuurlijk. Bel Ziggo en vraag of ze het modem omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-09 16:26
jongetje schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 21:07:
@rejer dat is niet normaal natuurlijk. Bel Ziggo en vraag of ze het modem omruilen.
Dat zal ik morgen maar eens even doen.
SmiGueL schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 21:04:
[...]

Tijdelijke oplossing; Om 4:00 uur vannacht even resetten. (of gelijk 's morgens vroeg) Heb je overdag iig geen last meer van wegvallend internet. :P

Als je portforwading gebruikt is het idd wel irritant.. :/
Dat gebruik ik ja, maar het is vooral irritant dat je de gehele setup(wifi/setup password etc etc) weer door moet. En de dhcp weer goed moet zetten
ik wil 192.168.3.* en hij gooit 'm naar 192.168.178.* Nas en andere apparatuur op hard ip zitten daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AlbertJP schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 18:57:
Heb die mail (ook in Utrecht) nog niet gehad.

Ik heb eerder geprobeerd digitaal te kijken, maar ik ontving in het geheel geen zenders met zowel een Samsung als een Philips TV terwijl analoog prima werkt. Ben benieuwd of dat opgelost is tegen de tijd dat ze in 3524 het analoge signaal gaan opheffen.
Dat lost zich natuurlijk niet vanzelf op. Iedereen kan digitaal kijken mits de apparatuur dit ondersteunt. Heb je het stappenplan gevolgd? Of je hebt een hele oude TV of er is mogelijk iets niet in orde in je installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:19
Met het risico dat dit bericht verwijderd wordt:

Ik heb gisteren de mail ontvangen dat mijn snelheid automatisch omhoog zou gaan en indien ik dat meteen wilde ik daarvoor mijn modem gedurende 60 seconden van de stroom moest laten. Dat heb ik gedaan, meerdere keren. En ook langer, tot zelfs 20 minuten tegelijkertijd met mijn router.
De snelheid was echter nog steeds de oude. Toen heb ik maar gebeld met ziggo. Ik heb 2 medewerkers gesproken. Dat duurde 1 uurtje. Uiteindelijk werd de configuratie opnieuw geladen (niet terug naar fabrieks instelling, want portforwarding was nog ingesteld) en was het geregeld.

De waarschijnlijke verklaring: het modem wilde niet meteen de nieuwe instelling laden of bewaren.

in ieder geval: het werkt nu, en prima service van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
W1ck1e schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:03:
Uiteindelijk werd de configuratie opnieuw geladen (niet terug naar fabrieks instelling, want portforwarding was nog ingesteld) en was het geregeld.

De waarschijnlijke verklaring: het modem wilde niet meteen de nieuwe instelling laden of bewaren.
Je leest hier vaker dat de configuratie niet direct bijgewerkt wordt. Ik zou bijna claimen dat de provisioning niet helemaal lekker werkt in een periode waar de settings worden veranderd. Wat bizar is als een modem bij het booten gewoon via TFTP een config ophaalt.

Wanneer men een configuratie pushed (bijvoorbeeld na snelheidsupgrade via site of telefoon) pakt een modem hem wel meteen.

Techniek:
Bij een compal connect box zag je in bridge dat hij een DHCP response kreeg met daarin een TFTP configuratie URL. Bij de tcpdump van de gebridgede Arris connect box die hier recent gepost werd zag je dat niet.

Is dat veranderd in de tijd (dat was 2016) of door locatie (Amsterdam vs rest?). Of is het een verschil tussen de Arris en de Compal modems?
Als iemand zo'n tcpdump maakt van een bootende compal connect box die in bridge staat zal ik er even naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:19
ANdrode schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:17:
[...]
... Ik zou bijna claimen dat de provisioning niet helemaal lekker werkt in een periode waar de settings worden veranderd. ...
Provisioning was ook de term die de medewerkster gebruikte toen ik vroeg naar de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 11:41
Jay-B schreef op woensdag 17 april 2019 @ 07:49:
[...]

Dat lost zich natuurlijk niet vanzelf op. Iedereen kan digitaal kijken mits de apparatuur dit ondersteunt. Heb je het stappenplan gevolgd? Of je hebt een hele oude TV of er is mogelijk iets niet in orde in je installatie.
Ja dat had ik gevolgd. Heb het met twee TV's geprobeerd die allebei nieuw genoeg moeten zijn. Netwerk-ID en frequentie ingevoerd en geen zenders. De huisgenoot van wie die tv's waren is vertrokken en heeft ze meegenomen en er staat nu een oude tv, dus ik kan het nu niet meer nakijken. Maar het leek erop dat er geen digitaal signaal was dus, alleen analoog. Als ik jou zo hoor, moet dat dus aan de tv's hebben gelegen en zou ik gewoon digitaal moeten kunnen kijken met een kastje van Ziggo + de oude tv.

Tv is verbonden met een coaxkabel van +- 10 meter naar de splitter die op een andere verdieping zit. De splitter is in '16 nog door een Ziggo-monteur geïnstalleerd dus die zou goed moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

W1ck1e schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:03:
Met het risico dat dit bericht verwijderd wordt:

Ik heb gisteren de mail ontvangen dat mijn snelheid automatisch omhoog zou gaan en indien ik dat meteen wilde ik daarvoor mijn modem gedurende 60 seconden van de stroom moest laten. Dat heb ik gedaan, meerdere keren. En ook langer, tot zelfs 20 minuten tegelijkertijd met mijn router.
De snelheid was echter nog steeds de oude. Toen heb ik maar gebeld met ziggo. Ik heb 2 medewerkers gesproken. Dat duurde 1 uurtje. Uiteindelijk werd de configuratie opnieuw geladen (niet terug naar fabrieks instelling, want portforwarding was nog ingesteld) en was het geregeld.

in ieder geval: het werkt nu, en prima service van Ziggo.
Heb dit ook vaak gehad bij eerdere snelheidsverhogingen. Wat bij mij dan werkte zonder tussenkomst Ziggo is de modem eerst ’s avonds voor slapen naar default resetten en dan een kwartiertje van het stroom af en weer aanzetten met default settings. Destijds werden die configuraties ’s nachts gepushed ofzo :?

Maar misschien was dit ook wel placebo. :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramm
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 09:03
Ik heb gisteren mijn Horizon (Mediabox XL) box uit en aangezet om de snelheidsverhoging te krijgen (ze hadden daarover gemaild) 200/20 naar 250/25mbit. Maar nu kan ik een aantal TV zenders niet meer ontvangen (foutcode 2020), waaronder RTL7, RTL Z, 24 Kitchen, en een flink aantal radiozenders, zoals alle Engelse en alle Belgische zenders (waaronder Studio Brussel, mijn favoriete zender). Allemaal een "Geen signaal" melding en dan een foutcode 2020. Voor de snelheidsverhoging had ik hier geen last van.

Dus ik ben hier gaan kijken: https://www.ziggo.nl/klan...daansluiting-controleren/
De hoofdaansluiting gaat direct (zonder splitters) het plafond in en komt in de meest onhandige hoek van mijn woonkamer naar buiten. Toen we naar dit huis verhuisden heb ik een 15 meter COAX kabel gekocht om naar de Horizon box te leggen.
Deze kabel: https://www.coaxkabelwink...ts-radio-tv/#.XLbu5KTgpaQ
Met een Ziggo geschikt keurmerk.

Ik heb geprobeerd Ziggo te bellen maar ik krijg te horen dat het erg druk is. Kan ik hieruit afleiden dat ik niet de enige ben met dit probleem? Zijn er hier mensen die ook opeens minder zenders kunnen ontvangen of storingen hebben in beeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AlbertJP schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:59:
[...]
Ja dat had ik gevolgd. Heb het met twee TV's geprobeerd die allebei nieuw genoeg moeten zijn. Netwerk-ID en frequentie ingevoerd en geen zenders. De huisgenoot van wie die tv's waren is vertrokken en heeft ze meegenomen en er staat nu een oude tv, dus ik kan het nu niet meer nakijken. Maar het leek erop dat er geen digitaal signaal was dus, alleen analoog.
Dat kan niet. Digitale TV is al minstens 10 jaar in het hele land beschikbaar. Het digitale signaal is net als het analoge signaal, distributie. Als je buurman het heeft, moet jij het ook hebben.
Als ik jou zo hoor, moet dat dus aan de tv's hebben gelegen en zou ik gewoon digitaal moeten kunnen kijken met een kastje van Ziggo + de oude tv.
Als die oude TV niet zo oud is dat hij geen SCART of hdmi aansluiting heeft, dan zou dat moeten kunnen. Wel is het zo dat digitale TV wat hogere eisen stelt aan de bekabeling in huis. Dus het kan aan die TVs hebben gelegen, maar het zou ook kunnen dat niet de juiste netwerkcodes of zo zijn ingevoerd. Maar het kan dus ook dat...
Tv is verbonden met een coaxkabel van +- 10 meter naar de splitter die op een andere verdieping zit. De splitter is in '16 nog door een Ziggo-monteur geïnstalleerd dus die zou goed moeten zijn.
... dat die 10 meter kabel te veel demping geeft of te veel stoorsignaal naar binnen laat. Dat kun je elimineren door voor de test de TV en/of het kastje direct op het AOP aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramm
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 09:03
Bramm schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:30:
Ik heb gisteren mijn Horizon (Mediabox XL) box uit en aangezet om de snelheidsverhoging te krijgen (ze hadden daarover gemaild) 200/20 naar 250/25mbit. Maar nu kan ik een aantal TV zenders niet meer ontvangen (foutcode 2020), waaronder RTL7, RTL Z, 24 Kitchen, en een flink aantal radiozenders, zoals alle Engelse en alle Belgische zenders (waaronder Studio Brussel, mijn favoriete zender). Allemaal een "Geen signaal" melding en dan een foutcode 2020. Voor de snelheidsverhoging had ik hier geen last van.

Dus ik ben hier gaan kijken: https://www.ziggo.nl/klan...daansluiting-controleren/
De hoofdaansluiting gaat direct (zonder splitters) het plafond in en komt in de meest onhandige hoek van mijn woonkamer naar buiten. Toen we naar dit huis verhuisden heb ik een 15 meter COAX kabel gekocht om naar de Horizon box te leggen.
Deze kabel: https://www.coaxkabelwink...ts-radio-tv/#.XLbu5KTgpaQ
Met een Ziggo geschikt keurmerk.

Ik heb geprobeerd Ziggo te bellen maar ik krijg te horen dat het erg druk is. Kan ik hieruit afleiden dat ik niet de enige ben met dit probleem? Zijn er hier mensen die ook opeens minder zenders kunnen ontvangen of storingen hebben in beeld?
Net Ziggo aan de telefoon gehad, het is kennelijk überhaupt een wonder dat ik signaal krijg op de Mediabox met het aantal meter COAX kabel (iets van 30 meter, geen versterkers) tussen de meterkast en de Mediabox. Waarom ik nu storing krijg, net na de verhoging van de snelheid is niet bekend. Afspraak met de monteur wordt binnenkort gemaakt. Hun eigen planningssysteem heeft een storing momenteel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Onlangs is hier een monteur langs geweest en die heeft onder meer een nieuw AOP geplaatst. Een Braun btv 01-SET. Wat me opviel is dat het in tegenstelling tot mijn verwachting geen aansluiting heeft voor een aardverbinding. De monteur vertelde dat deze geen dubbele galvanische scheiding heeft. De Braun btv is er kennelijk in twee varianten. Met en zonder galvanische scheiding.

Bij de buren zie ik wel de varianten met galvanische scheiding en aarddraad gemonteerd. Ik begin nu toch een beetje te twijfelen of dat exemplaar zonder galvanische scheiding wel optimaal is als AOP en of dat niet bedoeld is voor aansluiting verderop in het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjuh93
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-04 06:03
Roetzen schreef op woensdag 17 april 2019 @ 14:17:
Onlangs is hier een monteur langs geweest en die heeft onder meer een nieuw AOP geplaatst. Een Braun btv 01-SET. Wat me opviel is dat het in tegenstelling tot mijn verwachting geen aansluiting heeft voor een aardverbinding. De monteur vertelde dat deze geen dubbele galvanische scheiding heeft. De Braun btv is er kennelijk in twee varianten. Met en zonder galvanische scheiding.

Bij de buren zie ik wel de varianten met galvanische scheiding en aarddraad gemonteerd. Ik begin nu toch een beetje te twijfelen of dat exemplaar zonder galvanische scheiding wel optimaal is als AOP en of dat niet bedoeld is voor aansluiting verderop in het huis.
Wat de monteur bij mij toen zij is dat aarde niet persé nodig is. Is alleen om storingen niet terug te laten gaan naar ziggo (letterlijk wat tie zei). Misschien dat je buren er last van hebben, maar jij vast niet. Ik heb in ieder geval al maanden geen problemen zonder aarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@kevintjuh93
Maar is er dan wel een mogelijkheid tot aarding en is die gewoon niet gebruikt of heb je net als ik een exemplaar zonder dubbele galvanische scheiding? Dat kun je zien als je het dekseltje er af schroeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Roetzen op 17-04-2019 15:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-09 08:56

Als er mogelijkheid is tot aarding (direct op de aardpen bv in de meterkast) wordt de aop geaard, is die mogelijkheid er niet omdat hij in de woonkamer zit oid wordt de Braun btv-01upc geplaatst welke je niet kunt aarden, dus zoals het hoort aangesloten. Die laatste kun je binnenshuis ook als einddoos gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjuh93
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-04 06:03
Roetzen schreef op woensdag 17 april 2019 @ 15:23:
@kevintjuh93
Maar is er dan wel een mogelijkheid tot aarding en is die gewoon niet gebruikt of heb je net als ik een exemplaar zonder dubbele galvanische scheiding? Dat kun je zien als je het dekseltje er af schroeft.
Ik kan het momenteel niet verifiëren, maar volgens mij kon het wel. Kon hem alleen nergens kwijt... meen ik te herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aha. Mijn huis is meer dan 100 jaar oud. Toen het gebouwd werd was er nog geen electriciteit in woningen. Ik heb ook geen meterkast. De meter zit in de gang. Ik heb het bovenste deel van een driehoekige vaste kast in de huiskamer gepromoveerd tot "telecomkast". Daar zit o.m. het kabelmodem en het AOP. Dus begrijpelijk dat de monteur een "huiskamer AOP" uit de bus pakt.

Maar ja, er is daar wel aarde. Ik had speciaal voor het aarden van het AOP een blanke vertinde 6 kwadraat van daar naar het aardpunt bij de groepenkast getrokken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdstaak
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-07 22:09

Beiden worden gebruikt als AOP, de reden om de dubbel galvanisch gescheiden variant te gebruiken is omdat deze te aarden is. Is er aarde, dan wordt deze geplaatst als AOP. Is er geen aarde, dan wordt de enkel galvanisch gescheiden variant gebruikt.
Verderop in huis wordt enkel de enkel galvanisch gescheiden variant gebruikt, maar beiden zijn goed voor het signaal en zullen, mits goed aangesloten, geen storingen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-09 16:26
Heeft iemand al ervaring met de mediabox next i.c.m. een Ubee UBC1318ZG. Ik wil namelijk graag een mediabox next, maar ik wil niet dat hierbij mijn ubee vervangen gaat/moet worden door een ConnectBox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dennisdennis12 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 17:47:
Heeft iemand al ervaring met de mediabox next i.c.m. een Ubee UBC1318ZG. Ik wil namelijk graag een mediabox next, maar ik wil niet dat hierbij mijn ubee vervangen gaat/moet worden door een ConnectBox.
Dat moet je met Ziggo overleggen. Los van of het wel of niet werkt, je krijgt (op dit moment) een connectbox en moet het oude modem terugsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdstaak
dennisdennis12 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 17:47:
Wat er nu gebeurt is dat er, tenzij je al een connectbox hebt, een nieuw modem opgestuurd gaat worden. Dat is met name om op die manier het netwerk meer gelijk te trekken.

Er zijn, voor zover ik weet en wat ik heb gelezen, geen directe redenen waarom een ander modem niet zou werken. Dat zou dus impliceren dat een swap terug naar je Ubee prima moet kunnen, en dat dan de Connectbox weer teruggestuurd moet worden.
Dat klinkt als iets testwaardigs ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Ik heb zojuist n.a.v. de mail over snelheidsverhoging ons modem een aantal minuten van de stroom gehaald.
Vervolgens viel me op de pagina van de signaalsterkte op dat kanaal 16 "not locked" is, terwijl dat voorheen "locked" was (zoals de andere kanalen). Ik behaal overigens de nieuwe snelheid. Modem betreft een Technicolor 7210.
Is dit iets dat aandacht behoeft, of zou dit met de nieuwe instellingen die Ziggo pusht te maken hebben?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6J4rJBn6uOVmNtjL9rjonwcM/thumb.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdstaak
Yoshimi schreef op woensdag 17 april 2019 @ 19:19:
Ik heb zojuist n.a.v. de mail over snelheidsverhoging ons modem een aantal minuten van de stroom gehaald.
Vervolgens viel me op de pagina van de signaalsterkte op dat kanaal 16 "not locked" is, terwijl dat voorheen "locked" was (zoals de andere kanalen). Ik behaal overigens de nieuwe snelheid. Modem betreft een Technicolor 7210.
Is dit iets dat aandacht behoeft, of zou dit met de nieuwe instellingen die Ziggo pusht te maken hebben?

[Afbeelding]
Dit gebeurt vaker en ik kom het vaker tegen. Zolang je je snelheid stabiel haalt, en je modem geen kuren vertoond is het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:01
Hmm, ik heb hier sinds de verhoging de melding "Internet (Verbonden (partial bonding US) "
Voor de 'verhoging' altijd probleemloos 200/20 verbinding.

Nu is de upload niet hoger dan 3Mbps :|

Deze gegevens zijn vlak na een herstart:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4T6UeLE.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3pXQdAX.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qlNVv2r.png

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdstaak
JvdW schreef op woensdag 17 april 2019 @ 19:46:
Hmm, ik heb hier sinds de verhoging de melding "Internet (Verbonden (partial bonding US) "
Voor de 'verhoging' altijd probleemloos 200/20 verbdinging.

Nu is de upload niet hoger dan 3Mbps :|

Deze gegevens zijn vlak na een herstart:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Iemand een idee?
De upstream die je mist is de 4e upstream. Ik gok dat die bij jou verzadigd is, dus dat er al teveel modems op dat upstream kanaal zitten, of dat er teveel storing op dat ene kanaal zit waardoor de CMTS besluit dat dat geen strak idee is.
Nou moet je met 3 Upstream kanalen makkelijk je gewone snelheid kunnen halen, dus hier lijkt wat meer aan de hand. Je hebt 'm al van de stroom gehaald, ook al eens gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:01
vdstaak schreef op woensdag 17 april 2019 @ 19:58:
[...]

De upstream die je mist is de 4e upstream. Ik gok dat die bij jou verzadigd is, dus dat er al teveel modems op dat upstream kanaal zitten, of dat er teveel storing op dat ene kanaal zit waardoor de CMTS besluit dat dat geen strak idee is.
Nou moet je met 3 Upstream kanalen makkelijk je gewone snelheid kunnen halen, dus hier lijkt wat meer aan de hand. Je hebt 'm al van de stroom gehaald, ook al eens gereset?
Had 'm al eens gereset.
Ook regelmatig de volgende melding gehad op de momenten dat ik ingelogd was op het modem:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ATdDFbZ.png

Nogmaals spanning eraf en nu is de melding weg en de snelheid weer zoals het hoort 8)7
Wel een heleboel Pre RS Error en Post RS Errors (downstream)

En nu kan ik ineens niet meer inloggen 8)7
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GMVZoiu.png

Maargoed, snelheid is weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09 15:25
ik heb een movies en series XL pakket aangeschaft, om GoT te kijken. Mijn oude Samsung 3102 afgestoft smart card erin en gaan! Niet dus.

Als eerste kreeg ik op de smartcard een E06-4 error. Dus via de website nieuwe zenderinformatie op de smart-card ingelezen. via de oude interactieve TV interface van de Samsung HBO opgezocht. bij selecteren daarvan schiet hij meteen terug naar de EPG.

Dus Ziggo gebeld. In principe ben ik keurig geholpen, maar de conclusie is:
De garantie op de smartcard is verlopen 8)7 , en ik moet een smartcard huren voor 2 euro per maand.

Hoezo garantie op een smartcard? Dat is toch in principe niets meer dan een persoonlijke sleutel om een datastream te decoderen?

Ik betaal een klein kapitaal per maand, en nu moet ik ook nog meedoen aan een nieuw verdienmodel? Ik heb er heel even de balen van.

Naast deze rant: weet iemand of ik HBO kan bekijken via mijn setup. Een eigen smartcard in een Samsung 3102 ontvanger? Zo niet, dan koppel ik mijn laptop aan de TV met de Ziggo Go app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:21
@107mb Sinds de fusie werkt on demand niet meer op de SMT-H3102D. Je zult een andere decoder moeten gebruiken, of via de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ziggo communicatie :N

Uit de mail dat mijn internetsnelheid verhoogd is:
Het is zover: eind deze maand is uw internetsnelheid met bijna 25% verhoogd. Hoeft u zelf niets voor te doen. Dan downloadt u met 500Mbit/s en uploaden gaat met 40Mbit/s. We wensen u razend veel online plezier!
Leugens! Ik had al 40Mbps up, dus enkel de downloadsnelheid is verhoogd. En de download van 400Mbps haalde ik al nauwelijks met reguliere downloads, dus die 100Mbps extra boeit me ook niks. Waardeloos. Helaas is de stap lager zo'n klein verschil in kosten dat dit het niet waard is.

[ Voor 13% gewijzigd door Room42 op 18-04-2019 10:12 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:10
Room42 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:07:
Ziggo communicatie :N

Uit de mail dat mijn internetsnelheid verhoogd is:

Het is zover: eind deze maand is uw internetsnelheid met bijna 25% verhoogd. Hoeft u zelf niets voor te doen. Dan downloadt u met 500Mbit/s en uploaden gaat met 40Mbit/s. We wensen u razend veel online plezier!

Leugens! Ik had al 40Mbps, dus enkel de downloadsnelheid is verhoogd. Waardeloos. Helaas is de stap lager zo'n klein verschil in kosten dat dit het niet waard is.
Er staat toch ook bijna 25%? :P :z
Je gaat van een totale snelheid van 440Mb/s naar 540Mb/s --> ~23%

De mensen met het 250 (en wss ook 50) Mb/s pakket krijgen een mail met exact dezelfde tekst, maar dan zonder het woord 'bijna' ertussen. Ze wisten gewoon dat ze zonder deze toevoeging gezeur zouden krijgen. :P

Heb het modem een paar keer van de stroom gehad afgelopen dagen, maar zit nog steeds op de oude snelheid.. :/ Fixed! :)

[ Voor 9% gewijzigd door SmiGueL op 21-04-2019 21:38 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-09 08:47
n.v.t.

[ Voor 95% gewijzigd door knny op 18-04-2019 19:59 ]

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
knny schreef op donderdag 18 april 2019 @ 19:42:
Hier ook mail gehad dat verhoging erdoor zou zijn, maar nu vele herstarts nog niks.
En wat hebben wij aan die info? Bel Ziggo en los het met ze op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ziggo is te vroeg met de vermelding. 40/4 is nog steeds 40/4, en e-mails sturen dat het 'nu' is verhoogd, is irritant. volgens mij gebeurt het pas, eind april.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-09 08:30
In de mail staat dat aan het einde van de maand je snelheid is verhoogd.

Zelf zit ik trouwens met een dilemma. Momenteel heb ik een Ubee EVM3200. Een prachtig apparaat. Geen onnodige toeters en bellen, maar gewoon coax in en UTP (en telefoon) uit. De rest regel ik zelf met een eigen router. Maar voor zover ik weet heeft dit modem een maximale snelheid van 200 Mbps.

Ik heb dus het 200/20 abo, welke nu verhoogt is tot 250/25. Daar kan ik dus niet van profiteren.
Niet dat ik die nieuwe snelheid echt nodig heb, maar mijn huidige modem is ook al 9 jaar oud. Afgelopen kerst is de voeding al overleden. Misschien is het toch geen gek idee om een nieuwe modem aan te vragen, ondanks dat het dan een connectbox wordt.

Wat zal ik doen?

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

Jeroen O schreef op donderdag 18 april 2019 @ 21:47:

Zelf zit ik trouwens met een dilemma. Momenteel heb ik een Ubee EVM3200. Een prachtig apparaat. Geen onnodige toeters en bellen, maar gewoon coax in en UTP (en telefoon) uit. De rest regel ik zelf met een eigen router. Maar voor zover ik weet heeft dit modem een maximale snelheid van 200 Mbps.

Ik heb dus het 200/20 abo, welke nu verhoogt is tot 250/25. Daar kan ik dus niet van profiteren.
Niet dat ik die nieuwe snelheid echt nodig heb, maar mijn huidige modem is ook al 9 jaar oud. Afgelopen kerst is de voeding al overleden. Misschien is het toch geen gek idee om een nieuwe modem aan te vragen, ondanks dat het dan een connectbox wordt.

Wat zal ik doen?
Ik zie het probleem niet zo. Ik heb ook een ConnectBox (in bridge) en dat werkt prima voor mij. Ik gebruik dat ding precies op de manier zoals jij hierboven hebt beschreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hackus schreef op donderdag 18 april 2019 @ 20:31:
Ziggo is te vroeg met de vermelding. 40/4 is nog steeds 40/4, en e-mails sturen dat het 'nu' is verhoogd, is irritant. volgens mij gebeurt het pas, eind april.
Ik zit anders toch al sinds begin vorige week op 500mbit. Bij veel abonnee's is de snelheid al verhoogd en was alleen een reboot van het modem nog nodig om het actief te krijgen.

Wat zal ik doen?
Zoals m'n collega tweaker hier boven al zegt, dat kan met een ConnectBox ook prima. Mijn ConnectBox staat bridged en m'n ASUS RT-AC88U regelt m'n thuisnetwerk.

[ Voor 53% gewijzigd door Wildfire op 18-04-2019 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-09 17:27
Ik heb de laatste tijd dat het signaal van Ziggo abnormaal hoog binnen komt. Dan bedoel ik de waardes van het modem (TC7200). Vooral de downstream kanalen zitten op +16Dmv. Dit is dus eigenlijk al boven het Maximum van 15+Dmv. Heb 2 weken geleden een monteur over de vloer gehad in verband met wat problemen, deze zijn opgelost. Hij heeft het aop verbeterd en een splitter vervangen. Hij is ook nog even in de wijkkast geweest. De wijkkast stond toen op het aanbevolen niveau volgens de monteur. Het probleem zit hem dus in een andere wijkkast. Hij zei toen dat een 14+Dmv prima te doen was. . Nu zijn de waardes dus weer met 2 a 3 Dmv gestegen. Heb er verder geen versterker tussen zitten, dus rechtsreeks op het AOP. Heb wel een gehoord , dat het slecht is voor het modem, maar belangrijker heb een tv en geluidsinstallatie van bijna 10.000 euro er achter hangen. Het schijnt ook slecht voor die apparaten te zijn, wat ik wel eens gehoord heb. Is er iemand van Ziggo webcare, of die er verstand van heeft of dit waar is? De upstream waardes zijn prima rond de 43Dmv. Dus alleen de downstream super hoog! Wordt hier toch wel erg zenuwachtig van! Zijn er meer mensen uit omgeving Arnhem, die zulke hoge downstream waardes hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door blueface op 20-04-2019 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@blueface,

En er zit een splitter tussen zeg je? Welke is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
@king006

Het is een Technetix f-connector spliiter. Die is er door de monteur tussen gezet. van 1 naar 2 f-connector. Beide uitgangen 4.0 db gedempt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
blueface schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 15:01:
@king006

Het is een Technetix f-connector spliiter. Die is er door de monteur tussen gezet. van 1 naar 2 f-connector. Beide uitgangen 4.0 db gedempt.
Dank! de waardes zitten dan zeker boven gemiddelde en zou verlaagd moeten worden middels een monteur. Ik begrijp alleen dat je momenteel geen problemen hebt? je zou er dan ook voor kunnen kiezen om het nog even in de gaten te houden. Vaak zetten ze het signaal namelijk weer omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdstaak
blueface schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 14:06:
Ik heb de laatste tijd dat het signaal van Ziggo abnormaal hoog binnen komt. Dan bedoel ik de waardes van het modem (TC7200). Vooral de downstream kanalen zitten op +16Dmv. Dit is dus eigenlijk al boven het Maximum van 15+Dmv. Heb 2 weken geleden een monteur over de vloer gehad in verband met wat problemen, deze zijn opgelost. Hij heeft het aop verbeterd en een splitter vervangen. Hij is ook nog even in de wijkkast geweest. De wijkkast stond toen op het aanbevolen niveau volgens de monteur. Het probleem zit hem dus in een andere wijkkast. Hij zei toen dat een 14+Dmv prima te doen was. . Nu zijn de waardes dus weer met 2 a 3 Dmv gestegen. Heb er verder geen versterker tussen zitten, dus rechtsreeks op het AOP. Heb wel een gehoord , dat het slecht is voor het modem, maar belangrijker heb een tv en geluidsinstallatie van bijna 10.000 euro er achter hangen. Het schijnt ook slecht voor die apparaten te zijn, wat ik wel eens gehoord heb. Is er iemand van Ziggo webcare, of die er verstand van heeft of dit waar is? De upstream waardes zijn prima rond de 43Dmv. Dus alleen de downstream super hoog! Wordt hier toch wel erg zenuwachtig van! Zijn er meer mensen uit omgeving Arnhem, die zulke hoge downstream waardes hebben?
15+ is aan de hoge kant, maar vooralsnog niet super hoog. Het kan ook verder geen schade aanrichten, het ergste dat er kan gebeuren is dat je oversturing krijgt op je modem/decoder/tv. Dan krijg je blokjes, streepjes, en andere signaal-gerelateerde dingen, maar geen van deze zullen schade aanrichten.

De opmerking dat de monteur in de eindversterker heeft gekeken en dat het daar prima was, en dat het dus ergens anders zou liggen verbaasd me. Ik ga er even vanuit dat hij in de eindversterker heeft gekeken en niet de wijk (die voedt een groep, en die voedt weer een eindversterker). Een eindversterker is namelijk het eindstation en daar is jouw kabel aangesloten. Als die goed is gestaffeld en is aangesloten, dan hangt het vervolgens alleen nog maar af wat jij er verder achter hebt zitten.

De situatie zoals die hoort volgens de blauwdruk, is AOP => Splitter => Modem en TV's. Dat is, wat ik begrijp uit je verhaal, wel het geval.

Maak je zeker niet druk om het signaalniveau, ook al is deze aan de hoge kant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
@king006

Ik hoop dat ze het signaal inderdaad weer wat lager zetten. Even afwachten. Volgens de monteur die op bezoek is geweest is het signaal bewust 3 Db hoger gezet, omdat het analoge signaal sinds afgelopen week is stop gezet.

@vdstaak

Bedankt voor je uitleg. De monteur heeft inderdaad in de straatkast de eindversterker uitgelezen met een apparaat. Hij zei dat een andere versterker in een straatkast in de buurt te hoog staat. Wanneer moet ik volgens jou aan de bel trekken? Het zit me toch niet helemaal lekker, omdat in de openingspost een maximale waarde van +15Dmv staat. Ik wil niet dat mijn tc7200 kapot gaat, want dan ben ik aangewezen op een connectbox. Als je die verhalen leest over dat ding, daar wordt ik heel verdrietig van. De monteur wou eigenlijk de tc7200 vervangen. Heb een abo van 250Mbit, dus hou nog liever even de tc7200.

De situatie is inderdaad AOP-Splitter-Modem-TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdstaak
blueface schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 17:10:
.....
Volgens de monteur die op bezoek is geweest is het signaal bewust 3 Db hoger gezet, omdat het analoge signaal sinds afgelopen week is stop gezet.
....
Dat is een onlogische gedachtegang. Het signaal komt namelijk vanaf de wijk, en het verschil tussen analoog is geen 3db. De wijk heeft een ALSC (als het een Teleste is tenminste) die op 2 pilootfrequenties het signaal netjes op de gevraagde sterkte houdt. Het afschakelen van analoog heeft daar verder geen invloed op. Als die piloot op analoog ligt, dan wordt alleen het signaal niet meer bijgestuurd. De fallback hoort namelijk "Niet meer wijzigen" te zijn. Daarnaast, mocht het signaal wegvallen dan zou je ineens of VEEL meer signaal moeten krijgen, of VEEL minder signaal. Beiden zijn niet het geval.

De TC7200 houdt van minder signaal, dat wel. Maar ga je meer dempers plaatsen, dan gaat je upstream ook omhoog en die is gevoeliger dan je downstream. Persoonlijk zou ik hier niets aan veranderen, mede omdat het goed werkt.
Overigens vind ik persoonlijk de ConnectBox een fijner ding dan de TC7200. Wel in bridge zetten, eigen router erachter.

Kun je eens een postcode per PM sturen? Kijk ik even wat gangbaar is in jouw regio, dan is het wat makkelijker roepen "Bel een monteur" of "Lekker zo laten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

Wat zal ik doen?
Ik heb ook een EVM3200 en haal de 250 prima.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Jw4eUrFts2G4ZiJjdlfdbHol/thumb.png

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-09 16:40

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Mijn internet lijkt af en toe wel even helemaal weg te vallen. Tijdens het gamen (PS4 bekabeld) wordt ik zomaar uit games gegooid en ook uit de PS party. Binnen een minuut is er meestal automatisch weer verbinding en kan ik verder. Geen idee waar het aan kan liggen, bekabeling is volgens mij gewoon goed.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ivPf1WQuDUT5MVdXHRvVr6wC/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zKKe0c0zdXTrUtt8ZMknaoct/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MWV7LRH4zrld0DfGlyrngjtF/full.jpg

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
OzzieMann schreef op zondag 21 april 2019 @ 11:26:
Mijn internet lijkt af en toe wel even helemaal weg te vallen. Tijdens het gamen (PS4 bekabeld) wordt ik zomaar uit games gegooid en ook uit de PS party. Binnen een minuut is er meestal automatisch weer verbinding en kan ik verder. Geen idee waar het aan kan liggen, bekabeling is volgens mij gewoon goed.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Er zitten wel wat veel errors op je verbinding zie ik. Kun je eens een foto maken van je AOP? Wat zie je als uptime nadat hij wegvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:34
Die errors zijn een optel som van hoe lang het modem online is. De mijne heeft nog veel meer errors, maar die zal waarschijnlijk ook nog veel langer online staan.
De tijd, dat het modem online is, kun je vinden onder BEHEER -> Informatie

De dB waardes zitten ook goed. Ik zou zo niet zien waar het probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:06
blueface schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 17:10:
@king006 Bedankt voor je uitleg.
De situatie is inderdaad AOP-Splitter-Modem-TV
Ik ben het er niet mee eens. Boven de +10dBmV (QAM256) krijg je al risico's, +16dBmV is echt veel te hoog. Ik heb al Horizon klachten ervaren wanneer je boven de +8 - +9 dBmV instuurt. De range is -15 tot +15 dus met +16 net op het werkbare randje. Bij +20dBmV Rx kan er (in mijn ervaring) wel op lange termijn schade optreden. De TC7200 handleiding geeft als Max. signal input level: +15dBmV. Echter ga je een Max. 3680 Watt verdeelslof ook niet continu met zo'n vermogen belasten. Ik zou dit signaal toch echt wel superhoog benoemen. Het signaal is ongewijzigd (op een dB na) hier al een jaar na analoge afschakeling dus zoals vdstaak aangeeft lijkt me dit een broodje aap. Zou dus ook betekenen dat het signaal in ieder geval op de UHF band op zo'n 81dBuV binnenkomt op je AOP, dit was in het verleden dan 86dBuV PAL. Dit zal elke weldenkende monteur afkeuren dus ik begrijp niet waarom ze dit zo laten, volgens mij was de Ziggo norm op het AOP ook iets van 77dBuV max. PAL. (zie op Google: Ziggo binnenhuis blauwdruk pagina 12). Wanneer de norm wordt gehanteerd zou je dus 9dB zakken en komt je modem dus op +7dBmV Rx te staan wat keurig is. Gezien je upstream van 43dBmV Tx kan je probleemloos een splitter voor je modem toevoegen en 1 uitgang 75ohm termineren (ongebruikt) maar dit lost het probleem natuurlijk niet op.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-09 16:40

OzzieMann

PSN: OzzieMann

king006 schreef op zondag 21 april 2019 @ 15:25:
[...]

Er zitten wel wat veel errors op je verbinding zie ik. Kun je eens een foto maken van je AOP? Wat zie je als uptime nadat hij wegvalt?
Staat een bank voor het AOP en die is net ff te zwaar om (met de huidige rugproblemen) in mn uppie van de plek te krijgen. Heb dus alleen een foto van boven af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yEFHwWB39rbIXqgk4ajN5Cs8/full.jpg
Rinaldootje schreef op zondag 21 april 2019 @ 16:49:
Die errors zijn een optel som van hoe lang het modem online is. De mijne heeft nog veel meer errors, maar die zal waarschijnlijk ook nog veel langer online staan.
De tijd, dat het modem online is, kun je vinden onder BEHEER -> Informatie

De dB waardes zitten ook goed. Ik zou zo niet zien waar het probleem zit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/F2k38KhBjiU6NlNTSi9QDrcs/full.jpg

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • +2 Henk 'm!
OzzieMann schreef op zondag 21 april 2019 @ 18:25:
[...]

Staat een bank voor het AOP en die is net ff te zwaar om (met de huidige rugproblemen) in mn uppie van de plek te krijgen. Heb dus alleen een foto van boven af.
Daar kunnen we helaas niet veel aan zien.

Les om door te geven aan de volgende generatie: "maak dat soort dingen zodanig dat ook je oude vader er nog zonder hulp bij kan. Dan kun je er zelf over 35 jaar ook nog bij... " ;)

Pagina: 1 ... 127 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic