Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 12:59
Dat topic is dus dicht 8)7

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
We hebben al een Ziggo topic, en daar kunnen de relevante vragen prima in.

Dus niet opsommen 'Ik wel, ik niet'

[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
mmxmmx schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:47:
[...]

Dat topic is dus dicht 8)7

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
We hebben al een Ziggo topic, en daar kunnen de relevante vragen prima in.

Dus niet opsommen 'Ik wel, ik niet'

[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10
Blijkbaar is het dus niet gewenst om het forum vol te plempen met "ik heb ook de verhoging".
Dus misschien moet je jezelf afvragen waarom je dan toch graag wilt melden of je wel/niet de snelheidsverhoging hebt gehad ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmxmmx
Martinusz schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:10:
[...]

Blijkbaar is het dus niet gewenst om het forum vol te plempen met "ik heb ook de verhoging".
Dus misschien moet je jezelf afvragen waarom je dan toch graag wilt melden of je wel/niet de snelheidsverhoging hebt gehad ;)
Ja jammer dus.
Ik wil wel graag op de hoogte gehouden worden over
de vorderingen die gemaakt worden door Ziggo op het gebied van internet snelheden waar en hoe en wanneer.

Vod altijd de regeltjes op Tweakers al erg over dreven en ben dus ook altijd uitgeweken naar het Fok Forum :) Het blijft een moeilijke zaak hier |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
mmxmmx schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:22:
[...]

Ja jammer dus.
de vorderingen die gemaakt worden door Ziggo op het gebied van internet snelheden waar en hoe en wanneer.

Vod altijd de regeltjes op Tweakers al erg over dreven en ben dus ook altijd uitgeweken naar het Fok Forum :) Het blijft een moeilijke zaak hier |:(
Nou volgens mij is er genoeg nieuws e.d. te vinden over het feit dat de snelheden omhoog gaan, volgens mij staat daar ook bij dat vanaf half april dit uitgerold gaat worden naar alle klanten.
Dus wat nu precies de meerwaarde is van "Ja hier heb ik nu de nieuwe snelheid" of "Nee, ik nog niet" kan ik nog steeds niet begrijpen :? eind van de maand heeft iedereen het.

Overigens wel benieuwd wanneer alle klanten worden benaderd over de Next mediabox, dat zou ook in april/mei volgens de geruchten moeten gaan lopen?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

Ja jammer dus.

De verhoging komt er... wat maakt het nou wanneer die komt? Net of je iets van die verhoging merkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:56
[...]

Ja jammer dus.

...
Op het Ziggoforum kijken dan.

[ Voor 5% gewijzigd door hansvk op 10-04-2019 10:41 ]

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:19
Op mijn adres hebben we Ziggo alles in 1 en mobiele telefonie van HollandsNieuwe, dus eerst kregen we een mail van HollandsNieuwe over dat we gratis een extra tv pakket konden krijgen. We moesten wel wachten op de mail van Ziggo. Bij klikken op de link in die mail kwam ik uit op een aanlog pagina van Vodafone. Dat werkte niet.

Vervolgens heb ik gebeld met Ziggo en een en ander uitgelegd. De medewerker heeft het voor mij geactiveerd en omdat ik begon over het prijsverschil tussen TV Extra en Movies and Series XL bood hij aan dat om te zetten. Het Movies and Series XL pakket is namelijk inhoudelijk gelijk, alleen 2 euro goedkoper.

Als gratis pakket hebben we de Sport zenders van Ziggo gekozen want we wilden niet de 44 extra zenders kwijt die wel in TV Extra / Movies and Series XL zitten maar niet in Movies and Series L.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmxmmx
Martinusz schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:29:
[...]

Nou volgens mij is er genoeg nieuws e.d. te vinden over het feit dat de snelheden omhoog gaan, volgens mij staat daar ook bij dat vanaf half april dit uitgerold gaat worden naar alle klanten.
Dus wat nu precies de meerwaarde is van "Ja hier heb ik nu de nieuwe snelheid" of "Nee, ik nog niet" kan ik nog steeds niet begrijpen :? eind van de maand heeft iedereen het.

Overigens wel benieuwd wanneer alle klanten worden benaderd over de Next mediabox, dat zou ook in april/mei volgens de geruchten moeten gaan lopen?
Ja mensen die heel veel geduld hebben begrijpen vaak de mensen die dat niet hebben niet hellemaal ik herken dat wel hoor :)
Ik heb dus heeeeeeeeeel weinig geduld en wil alles gisteren al en dus als mensen aangeven dat zij het al hebben na een modem reset dan reset ik mijn modem dus ook om de 10 minuten en dat hoeft niet als ik kan lezen hier dat iemand uit mijn omgeving de snelheid dus al wel heeft ik hoef dus alleen even het topic daarover in de gaten te houden en niet steeds mijn modem te resetten ….

Geeft niks ….

Acties:
  • +1 Henk 'm!
neeecht schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 18:48:
@Roetzen
De FM band begint bij 87.5 MHz en loopt tot 108.0 MHz
Dus de grens van de download band zit niet strak tegen de onderkant van de FM band aan. Er is wat ruimte voor tolerantie in de filters. Lees verder...
De software afbakening zit al op 85 MHz.
2 MHz eronder is meer dan zat
Nee, zo simpel is dat niet. De scheiding tussen de up en de download band is niet een kwestie van een vinkje ergens zetten. In de versterkers en de splitters zitten fysieke filters met spoelen en condensatoren. Een splitterfilter dat de up- en de downlaod scheidt is gewoonlijk een combinatie van een hoog- en een laagdoorlaatfilter

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8c/Elfiltertypen.png

Het plaatje linksboven is een laagdoorlaatfilter. Je ziet dat er een vrij groot frequentiegebied is waar de karakterestiek niet vlak is maar schuin naar beneden loopt. Hoe steiler die helling hoe dichter je je up en de download tegen elkaar aan kunt zetten. De frequenties in het schuine stuk kun je niet gebruiken.

De zogenaamde steilheid van de filters is dus bepalend voor de grootte van het dode stuk.
.
Maar goed, al ga je er 10 MHz onder zitten.
Dat gaat niet zo maar door ergens een vinkje in een tabelletje te zetten. De steilheid van de filters past bij een dode band van 65 MHz tot 85 MHz. Wil je dat verkleinen dan moet je steilere filters plaatsen. Steilere filters zijn zeer wel mogelijk, maar hoe steiler het filter hoe meer componenten er nodig zijn en hoe hoger de eisen aan de tolerantie zijn. Vandaar mijn opmerking over "behapbaar en betaalbaar" houden van de filters.

Om van een dode band van 20 MHz naar 10 MHz te gaan moet je al die retourgeschikte versterkers die bij de mensen in de meterkast hangen gaan vervangen door iets met steilere filters. Om maar eens wat te noemen...
En de FM kanalen kunnen ook prima allemaal opgeschoven worden.
Er zit zoveel ruimte tussen de FM kanalen op de kabel.
Ook dat gaat niet zo maar. Er wordt gebruik gemaakt van standaard FM ontvangers en die zijn ontworpen voor een bandbreedte van het FM signaal van 200 KHz en een kanaalraster van 300 kHz. Op jouw plaatje lijkt het wel of de FM zenders erg ruim gestrooid zijn, maar ik zie gewoon een kanaalraster van 300 kHz. Waarom het er "on air" veel drukker uitziet is al door @Mr.Master uitgelegd. Je kan niet zo maar de FM band op de kabel in elkaar drukken zonder alle bestaande ontvangers onbruikbaar te maken. En dat wordt oorlog ;w

Overigens mooie plaatjes. En schitterend dat iedere amateur tegenwoordig een spectrum analyser kan hebben. Iets wat toen ik zendexamen deed ondenkbaar was. We leven in spannende tijden. :)

Maar goed, meer ruimte creëren voor de upload is een gigantische operatie en dat gaat dus niet van de ene dag op de andere en niet zonder pijn. Hier in de buurt (Driebergen) zijn een paar maanden geleden alle versterkers en splitters in de straatkasten vervangen en ik neem aan dat die al geschikt zijn. Maar de apparatuur bij de mensen thuis is een ander verhaal. Eerst moet de analoge FM band er uit. Dat gaat vast nog de nodige reuring geven. Want mensen moeten dan afscheid nemen van hun geweldige FM tuner. En als die horde genomen is dan moeten alle versterkers en filters in de meterkasten worden vervangen. En dat vervangen ga je natuurlijk niet in twee keer doen. Niet eerst vervangen zodat je de bovengrens van de upload band van 65 MHz naar 75 MHz kunt opkrikken en dan een jaar later nog een keer om het hele DOCSIS 3.1 upload gebied te kunnen gebruiken.
Speciaal voor jouw op de knieën gegaan :-)
Dank voor de mooie plaatjes.
Dus ja, er is geen technische reden om het niet te doen.
Toch wel dus, zie boven

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjuh93
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-04 06:03
Martinusz schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:29:
[...]Overigens wel benieuwd wanneer alle klanten worden benaderd over de Next mediabox, dat zou ook in april/mei volgens de geruchten moeten gaan lopen?
Ik heb afgelopen maandag een email ontvangen met een 'exclusieve aanbieding' om de Next te ontvangen. Eenmaal aangekomen bij de bestelpagina, staat er dat dan wel je huidige kortingen verdwijnen. Ik heb dit gelijk via Facebook rechtgetrokken. Nu krijg ik dus de Next (toevallig net bezorgd) en behoud ik dus gewoon mijn korting. Smerig spel om mensen meer te laten betalen, maar gelukkig ben ik brutaal genoeg om er niet zomaar mee akkoord te gaan.

Kijk erg uit om na werk de Next in gebruik te nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-09 18:13
mmxmmx schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:19:
[...]

Ja mensen die heel veel geduld hebben begrijpen vaak de mensen die dat niet hebben niet hellemaal ik herken dat wel hoor :)
Ik heb dus heeeeeeeeeel weinig geduld en wil alles gisteren al en dus als mensen aangeven dat zij het al hebben na een modem reset dan reset ik mijn modem dus ook om de 10 minuten en dat hoeft niet als ik kan lezen hier dat iemand uit mijn omgeving de snelheid dus al wel heeft ik hoef dus alleen even het topic daarover in de gaten te houden en niet steeds mijn modem te resetten ….

Geeft niks ….
Heb je echt de illusie dat je die marginale snelheidsverhoging gaat merken? En zo ja, wat heb je eraan? Een download die voorheen 2 minuten duurde gaat dan anderhalve minuut duren. Vette bek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-07 03:01
Ik heb nu al weer 1.5 maanden problemen met mijn Ziggo verbinding. Het probleem is als volgt:

Het Ziggo Modem staat in bridge modus omdat ik mijn eigen router wil gebruiken. Zodra mijn eigen router een IP address heeft ontvangen van Ziggo (84.107.203.** etc) werkt alles goed, voor 2 weken. Daarna verloopt denk ik de lease en vraagt mijn router keurig een nieuw IP address bij Ziggo.
Deze DHCP Discovers zie ik ook keurig over de lijn gaan, inclusief 100 ARP requests per minuut. Na meerdere keren een discover te hebben gedaan heb ik nog steeds geen antwoord. Ziggo lijkt mij te blokkeren op hun DHCP server waardoor ik op geen enkele manier meer een IP address krijg.

Onderstaande plaatjes zijn een uur geleden genomen met een laptop direct aan poort 1 van het ziggo modem in bridge modus:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IMLnYmj.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Zy1ozET.png

Zoals te zien is zie ik allemaal ARP requests voor bij komen, dus ik zit in het Ziggo netwerk. Ook is er te zien dat mijn laptop vraagt om een IP. Helaas krijgt deze nooit antwoord.

Allemaal leuk en aardig, dus dan ga je met Ziggo bellen. Voordat je dit probleem ongeveer hebt kunnen schetsen aan de helpdesk ben je 15/30 minuten verder. Aangezien mensen bij de helpdesk denken dat je WiFi niet werkt of dat het probleem intern in je netwerk ligt.

Zodra de medewerker ongeveer duidelijk heeft wathet probleem is kunnen ze 2 dingen doen. Een nieuw modem opsturen (mijn 3de in 1.5 maanden), of mijn modem naar fabriekinstellingen terug zetten. Dus uit de bridge modus naar "normale" modus en dan weer terug naar bridge modus. Dit heeft in het verleden een aantal keer geholpen. Alleen de laatste 4 weken niet.

Daarnaast ben ik een keertje langs geweest bij een afdeling bij mijn huidige werkgever. Deze regelen monteurs voor Ziggo en hebben dus toegang tot veel systemen van Ziggo. Na het juiste geboortedatum doorgegeven te hebben wat bij mijn abonnement hoort konden ze mij helpen.

De persoon die mij hielp herkende het probleem . Hij kon mij vertellen dat het mogelijk aan het Aris modem lag. Aangezien je 25% kans heb dat je een andere modem krijgt dat het Ziggo Aris connectbox modem heb ik besloten om niet weer een nieuw modem te laten plaatsen.

Daarna heeft hij voor mij de Ziggo monteurs lijn gebeld. Door het gesprek een beetje aan de zijkant te volgen kwam ik er achter dat deze mensen wel iets meer verstand van zaken hebben. De vrouw die aan de andere kant zat zag mogelijk het probleem al. Er stonden 2 verschillende IP instellingen op mijn abonnement, eentje voor een Cisco modem wat ik al 2 jaar niet meer heb en een andere voor het Aris modem. De Cisco configuratie is van mijn abonnement verwijderd en heb daarna een nieuw modem aangevraagd om de instellingen weer te downloaden van de ziggo server (de activiatie van het modem).

En nu, 2 weken later, ligt het er weer uit. om 02:00 vanacht geen internet meer. Router nieuw IP laten vragen, geen antwoord van Ziggo DHCP servers. Laptop er aan (dus ook een ander MAC wat om een IP vraagt), na 20x vragen ook geen antwoord van Ziggo DHCP servers. Weer gebeld, monteur komt morgen dan ook een keertje langs. Ben benieuwd wat dat oplevert, waarschijnlijk helemaal niks. Die ziet natuurlijk dat het weer werkt nadat het modem is vervangen. Mag je 2 weken later weer aan de gang.

Ik was benieuwd of iemand anders dit probleem herkent. Wat het wordt nu wel een beetje vervelend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:31
Mr.Master schreef op woensdag 10 april 2019 @ 04:09:
[...]

/offtopic: Airspy is een mooi programma! Welke RTL SDR stick gebruik je? Ik heb de RTL SDR v3 (zilveren usb stick) van RTL-SDR.com. Je hebt nogal wat varianten, maar de zojuist genoemde vind ik het fijnst. Deze kan je namelijk ook voor beneden de 30MHz goed gebruiken door in Airspy de sampling mode in Q branche te zetten, in de Quadrature sampling heb je weinig HF ontvangst (HF is tussen de 0 en 30 MHz).

Oh eh, de luchtvaart wordt niet in FM maar in AM gemoduleerd trouwens, welke te vinden is tussen de 108 MHz en de 137MHz. :) ( Bron: Wikipedia: Luchtvaartcommunicatie ), een goede antenne voor deze band is een must, veelal voldoet wel een discone of een 2 meter/70 cm antenne wel. O.a. van het merk Diamond.
Inderdaad zwaar off topic, maar wel on topic als je dit Ziggo signalen wilt weergeven, daarom toch de juiste informatie.

De ontvanger is een Airspy R2 (24-1800 MHz)
De software is: SDRSharp (SDR#)
Deze zijn te vinden op: https://airspy.com/

Voor jou, meer informatie: [RTL-SDR] De 25 euro allesontvanger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:23
Eagleman7 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:53:
Ik heb nu al weer 1.5 maanden problemen met mijn Ziggo verbinding. Het probleem is als volgt:

Het Ziggo Modem staat in bridge modus omdat ik mijn eigen router wil gebruiken. Zodra mijn eigen router een IP address heeft ontvangen van Ziggo (84.107.203.** etc) werkt alles goed, voor 2 weken. Daarna verloopt denk ik de lease en vraagt mijn router keurig een nieuw IP address bij Ziggo.
Deze DHCP Discovers zie ik ook keurig over de lijn gaan, inclusief 100 ARP requests per minuut. Na meerdere keren een discover te hebben gedaan heb ik nog steeds geen antwoord. Ziggo lijkt mij te blokkeren op hun DHCP server waardoor ik op geen enkele manier meer een IP address krijg.

Onderstaande plaatjes zijn een uur geleden genomen met een laptop direct aan poort 1 van het ziggo modem in bridge modus:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zoals te zien is zie ik allemaal ARP requests voor bij komen, dus ik zit in het Ziggo netwerk. Ook is er te zien dat mijn laptop vraagt om een IP. Helaas krijgt deze nooit antwoord.

Allemaal leuk en aardig, dus dan ga je met Ziggo bellen. Voordat je dit probleem ongeveer hebt kunnen schetsen aan de helpdesk ben je 15/30 minuten verder. Aangezien mensen bij de helpdesk denken dat je WiFi niet werkt of dat het probleem intern in je netwerk ligt.

Zodra de medewerker ongeveer duidelijk heeft wathet probleem is kunnen ze 2 dingen doen. Een nieuw modem opsturen (mijn 3de in 1.5 maanden), of mijn modem naar fabriekinstellingen terug zetten. Dus uit de bridge modus naar "normale" modus en dan weer terug naar bridge modus. Dit heeft in het verleden een aantal keer geholpen. Alleen de laatste 4 weken niet.

Daarnaast ben ik een keertje langs geweest bij een afdeling bij mijn huidige werkgever. Deze regelen monteurs voor Ziggo en hebben dus toegang tot veel systemen van Ziggo. Na het juiste geboortedatum doorgegeven te hebben wat bij mijn abonnement hoort konden ze mij helpen.

De persoon die mij hielp herkende het probleem . Hij kon mij vertellen dat het mogelijk aan het Aris modem lag. Aangezien je 25% kans heb dat je een andere modem krijgt dat het Ziggo Aris connectbox modem heb ik besloten om niet weer een nieuw modem te laten plaatsen.

Daarna heeft hij voor mij de Ziggo monteurs lijn gebeld. Door het gesprek een beetje aan de zijkant te volgen kwam ik er achter dat deze mensen wel iets meer verstand van zaken hebben. De vrouw die aan de andere kant zat zag mogelijk het probleem al. Er stonden 2 verschillende IP instellingen op mijn abonnement, eentje voor een Cisco modem wat ik al 2 jaar niet meer heb en een andere voor het Aris modem. De Cisco configuratie is van mijn abonnement verwijderd en heb daarna een nieuw modem aangevraagd om de instellingen weer te downloaden van de ziggo server (de activiatie van het modem).

En nu, 2 weken later, ligt het er weer uit. om 02:00 vanacht geen internet meer. Router nieuw IP laten vragen, geen antwoord van Ziggo DHCP servers. Laptop er aan (dus ook een ander MAC wat om een IP vraagt), na 20x vragen ook geen antwoord van Ziggo DHCP servers. Weer gebeld, monteur komt morgen dan ook een keertje langs. Ben benieuwd wat dat oplevert, waarschijnlijk helemaal niks. Die ziet natuurlijk dat het weer werkt nadat het modem is vervangen. Mag je 2 weken later weer aan de gang.

Ik was benieuwd of iemand anders dit probleem herkent. Wat het wordt nu wel een beetje vervelend.
Hier ook modem in bridge, zonder problemen. Ik heb wel eens wat gelezen over DHCP issue met Asus router achter Ziggo-bridge. De oorzaak ken ik niet, maar vrijwel altijd asus. Heb je toevallig een asus router?
Het wisselen van device, dus van router naar laptop, maakt het meestal wel nodig je modem even te resetten voordat een nieuw device een IP krijgt. Heb je dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
kevintjuh93 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:02:
[...]

Ik heb afgelopen maandag een email ontvangen met een 'exclusieve aanbieding' om de Next te ontvangen. Eenmaal aangekomen bij de bestelpagina, staat er dat dan wel je huidige kortingen verdwijnen. Ik heb dit gelijk via Facebook rechtgetrokken. Nu krijg ik dus de Next (toevallig net bezorgd) en behoud ik dus gewoon mijn korting. Smerig spel om mensen meer te laten betalen, maar gelukkig ben ik brutaal genoeg om er niet zomaar mee akkoord te gaan.

Goed gedaan! Voor mij was het vooral van belang dat de duur van het contract gelijk bleef juist omdat ik tegen het einde van het jaarcontract aan loop en ik Ziggo weer kan gaan bellen voor korting. Ik had namelijk geen actieve korting op mijn reguliere abo lopen (wel op Fox Sports maar die is gewoon gehandhaafd). Ik ben wel erg benieuwd wat ze gaan aanbieden want normaal kreeg ik zonder veel moeite 6 maanden lang 30 euro korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
valkenier schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:23:
[...]

Hier ook modem in bridge, zonder problemen. Ik heb wel eens wat gelezen over DHCP issue met Asus router achter Ziggo-bridge. De oorzaak ken ik niet, maar vrijwel altijd asus. Heb je toevallig een asus router?
Het wisselen van device, dus van router naar laptop, maakt het meestal wel nodig je modem even te resetten voordat een nieuw device een IP krijgt. Heb je dat gedaan?
Ik gebruik OPNsense als VM boven op ESXi. Nadat ik zojuist het stroom er af heb gehaald voor 5 minuten kreeg de laptop een IP. Probeer nu hetzelfde voor OPNsense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Eagleman7 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:37:
[...]
Ik gebruik OPNsense als VM boven op ESXi. Nadat ik zojuist het stroom er af heb gehaald voor 5 minuten kreeg de laptop een IP. Probeer nu hetzelfde voor OPNsense.
Gaat dit verkeer nog via een switch of een andere apparaat dat mogelijk verkeer richting modem stuurt (mogelijk de host machine)?

Een naïef geïmplementeerd "maximum aantal devices" filter zou al het verkeer kunnen blokkeren in plaats van het aantal DHCP requests te tellen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinDycate
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-02-2021
krakendmodem schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:06:
Dat zal dan een Technicolor geweest zijn: https://www.ziggo.nl/klan...modem/technicolor-tc7210/

Als er na 4 modems nog steeds problemen waren, dan was het mogelijk de aansluiting in de muur (AOP) of iets in de wijk.
Dus maw, zou ik het op mijn nieuwe adres opnieuw kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
ANdrode schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:33:
[...]

Gaat dit verkeer nog via een switch of een andere apparaat dat mogelijk verkeer richting modem stuurt (mogelijk de host machine)?

Een naïef geïmplementeerd "maximum aantal devices" filter zou al het verkeer kunnen blokkeren in plaats van het aantal DHCP requests te tellen :X
Gaat van het modem in een switch, waar er een VLAN wordt gemaakt van het verkeer, daarna gaat het van de switch naar 3 servers die ieder in hetzelfde VLAN hangen. Waar 1 VM DHCP aanvragen doet (OPNSense).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freestuff
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:47
Iemand een idee?
Vannacht de snelheid upgrade gehad en nu al 2 keer modem moeten resetten.
Voorheen nooit last van gehad.
Verbinding klapt er helemaal uit, kan zelf het modem niet meer bereiken.
Modem staat in Bridge Mode.

Downstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 227 6952000 434000000 Hz 12.0 dBmV 39.4 dB
2 Locked QAM256 225 6952000 418000000 Hz 13.0 dBmV 39.6 dB
3 Locked QAM256 226 6952000 426000000 Hz 12.1 dBmV 39.4 dB
4 Locked QAM256 228 6952000 442000000 Hz 12.1 dBmV 39.4 dB
5 Locked QAM256 229 6952000 450000000 Hz 11.8 dBmV 39.2 dB
6 Locked QAM256 230 6952000 458000000 Hz 12.0 dBmV 39.2 dB
7 Locked QAM256 201 6952000 338000000 Hz 13.7 dBmV 39.5 dB
8 Locked QAM256 202 6952000 346000000 Hz 13.8 dBmV 40.0 dB
9 Locked QAM256 203 6952000 354000000 Hz 14.1 dBmV 40.0 dB
10 Locked QAM256 204 6952000 362000000 Hz 13.9 dBmV 40.0 dB
11 Locked QAM256 205 6952000 370000000 Hz 13.6 dBmV 40.0 dB
12 Locked QAM256 206 6952000 378000000 Hz 13.8 dBmV 40.0 dB
13 Locked QAM256 207 6952000 386000000 Hz 14.1 dBmV 40.0 dB
14 Locked QAM256 208 6952000 394000000 Hz 14.1 dBmV 39.9 dB
15 Locked QAM256 209 6952000 402000000 Hz 13.8 dBmV 39.8 dB
16 Not Locked Unknown 0 Unknown 0.0 dBmV 0.0 d

Upstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power
1 Locked QAM64 1 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 37.0 dBmV
2 Locked QAM64 2 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 36.0 dBmV
3 Locked QAM64 3 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 36.0 dBmV
4 Locked QAM64 4 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 37.0 dBmV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat je geen DHCP lease krijgt is natuurlijk vreemd maar die 'Who has' spam is normaal. Dat is volgens mij een extra mechanisme van de DHCP server om ervoor te zorgen dat adressen niet dubbel worden gebruikt, dus voordat de DHCP server een adres toewijst checked die eerst of dat adres al in gebruik is op zijn netwerk. Ik zie dat zelf ook voorbij komen wanneer ik m'n pc direct aan het modem hang.

Een beetje handige jongen zou daar zomaar een heel segment mee plat kunnen leggen :X

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Via de ziggo community kan je via de mods een modem proberen te regelen. Een compal bv.

Ze even een PB sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmya3
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-09 13:21
Freestuff schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:02:
Iemand een idee?

Downstream Channel

Upstream Channel
Je downstreamwaardes lijken me erg hoog rond de 13 dBmV deze zitten bij mij rond de 2 dBvM zou even een telefoontje / chat aangaan met ziggo om signaal na te laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Eagleman7 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:53:
[...]
Gaat van het modem in een switch, waar er een VLAN wordt gemaakt van het verkeer, daarna gaat het van de switch naar 3 servers die ieder in hetzelfde VLAN hangen. Waar 1 VM DHCP aanvragen doet (OPNSense).
Je zou kunnen proberen om het VLAN waar het modem en OPNSense in zit te scheiden. Mogelijk vind het modem het niet 'goed' dat het meerdere MAC-adressen ziet op zijn interface.

Er zit een limiet op het aantal unieke DHCP leases per modem en die is mogelijk 'vies' geimplementeerd (bij compal connect box 2 mac dhcp leases, mogelijk geimplementeerd door maar van twee mac adressen pakketten te forwarden).

Ŭberhaupt zou ik niet willen dat mijn switch ARP pakketten gaat broadcasten die dan via een modem in bridge weer naar het CMTS gaan.
Hoewel modems geen L2 bridge implementeren maar iets dat er alleen op lijkt waardoor dit vast niet zo gaat. Maar eventuele filtering veroorzaakt ook jouw issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
ANdrode schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:14:
[...]

Je zou kunnen proberen om het VLAN waar het modem en OPNSense in zit te scheiden. Mogelijk vind het modem het niet 'goed' dat het meerdere MAC-adressen ziet op zijn interface.

Er zit een limiet op het aantal unieke DHCP leases per modem en die is mogelijk 'vies' geimplementeerd (bij compal connect box 2 mac dhcp leases, mogelijk geimplementeerd door maar van twee mac adressen pakketten te forwarden).

Ŭberhaupt zou ik niet willen dat mijn switch ARP pakketten gaat broadcasten die dan via een modem in bridge weer naar het CMTS gaan.
Hoewel modems geen L2 bridge implementeren maar iets dat er alleen op lijkt waardoor dit vast niet zo gaat. Maar eventuele filtering veroorzaakt ook jouw issue
Het moet toch juist 1 VLAN zijn, de switch maakt alleen van 1 kabel 3 kabels, voor de 3 servers. Zodat de OPNsense VM op 1 van de 3 servers kan staan en altijd blijft werken, waar die ook staat. Met de VLAN heb ik eigenlijk het WAN netwerk verspreid naar 3 machines inplaatst van 1. Nu is het wel zo dat zo'n DOCSIS modem maar 1 IP uitdeelt. Dus iets op dat VLAN zou eerder een DHCP aanvraag doen dan de OPNsense VM zelf? Waardoor ik geen IP krijg op mijn OPNsense VM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Eagleman7 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:19:
[...]
Het moet toch juist 1 VLAN zijn, de switch maakt alleen van 1 kabel 3 kabels, voor de 3 servers. Zodat de OPNsense VM op 1 van de 3 servers kan staan en altijd blijft werken, waar die ook staat. Met de VLAN heb ik eigenlijk het WAN netwerk verspreid naar 3 machines inplaatst van 1. Nu is het wel zo dat zo'n DOCSIS modem maar 1 IP uitdeelt. Dus iets op dat VLAN zou eerder een DHCP aanvraag doen dan de OPNsense VM zelf? Waardoor ik geen IP krijg op mijn OPNsense VM.
Ik weet niet hoe failover werkt met OPNsense. Een VLAN dat door drie VM's op drie servers gedeeld wordt, die failover via een ander VLAN regelen kan een goede oplossing zijn. Maar mogelijk niet verstandig tot je een stabiele situatie hebt.

Ik zoue en VLAN willen waar alleen verkeer tussen OPNsense en modem overheen loopt en geen ander verkeer, zodat je niet tegen 'features' van het modem aanloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
ANdrode schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:50:
[...]

Ik weet niet hoe failover werkt met OPNsense. Een VLAN dat door drie VM's op drie servers gedeeld wordt, die failover via een ander VLAN regelen kan een goede oplossing zijn. Maar mogelijk niet verstandig tot je een stabiele situatie hebt.

Ik zoue en VLAN willen waar alleen verkeer tussen OPNsense en modem overheen loopt en geen ander verkeer, zodat je niet tegen 'features' van het modem aanloopt.
Het zijn geen 3 VMs, failover gebeurt op VMware door middel van vMotion, ik kan de VM live migreren van 1 host naar een andere zonder downtime.

Ik heb nu toch ook een VLAN tussen het moden en de switch en de VM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-09 05:52
Krijg je al als nieuwe klant een next en een Technicolor TC7210 modem?

Ik zit hier in oud UPC gebied voor als dat wat uit maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:02
Even uit mijn hoofd is de Technicolor alleen voor fZiggo gebied. In fUPC territorium krijgt ie geen verbinding. Proefondervindelijk kan ik melden dat dat klopt. Heb dat ding een dag hier gehad door een fout van de monteur.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
Zijn er nog problemen met die Compal connectbox modems?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
toro schreef op woensdag 10 april 2019 @ 17:26:
Zijn er nog problemen met die Compal connectbox modems?
Het verhaal gaat dat je met de Arris Connectbox dual Stack krijgt. Met de Compal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-09 14:45

WCA

Roetzen schreef op woensdag 10 april 2019 @ 17:29:
[...]

Het verhaal gaat dat je met de Arris Connectbox dual Stack krijgt. Met de Compal niet.
Ik had juist gelezen dat ze 100% identiek zouden zijn, en het enige verschil dat ze uit een andere fabriek komen rollen. Dual stack had meer te maken met fUPC of fZiggo dacht ik

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:32
temp00 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:38:
[...]

Dat je geen DHCP lease krijgt is natuurlijk vreemd maar die 'Who has' spam is normaal. Dat is volgens mij een extra mechanisme van de DHCP server om ervoor te zorgen dat adressen niet dubbel worden gebruikt, dus voordat de DHCP server een adres toewijst checked die eerst of dat adres al in gebruik is op zijn netwerk. Ik zie dat zelf ook voorbij komen wanneer ik m'n pc direct aan het modem hang.

Een beetje handige jongen zou daar zomaar een heel segment mee plat kunnen leggen :X
Even een DHCP servertje draaien >:)

Oh, the memories. Op school zo vaak het netwerk daarmee plat weten te krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Sowieso ben ik nog steeds geen fan van de connectbox

die van mn schoonouders gaat tegenwoordig over de nek als er een homeplug in het netwerk hangt..

jaren prima gegaan een enkele sitecom (500+mbits adapter y right ;) ) bij de connectbox, als 2de / 3de adapter een MT-2360 (KPN branded)
tot een maand geleden... zodra er een MT-2360 in het stopcontact gaat is de connectbox binnen 1 minuut compleet onbereikbaar.. zowel bedraad als draadloos onbereikbaar..

en gaat pas weer werken na een powercycle..

voor de grap de MT-2360's eens elders getest, en ze werken gewoon prima...
ook de Sitecom uit het verhaal weggehaald, maar t probleem blijft ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:32
Señor Sjon schreef op woensdag 10 april 2019 @ 17:06:
Even uit mijn hoofd is de Technicolor alleen voor fZiggo gebied. In fUPC territorium krijgt ie geen verbinding. Proefondervindelijk kan ik melden dat dat klopt. Heb dat ding een dag hier gehad door een fout van de monteur.
Ik heb bij mijn kennis een Technicolor TC7200 in oud UPC gebied hangen die perfect werkt. Dat is een TC7200
Verder heb ik geen idee of die andere wel werken in UPC gebied :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
Gamers met een Arris TG2492LG Connectbox, hebben jullie ping problemen tijdens het gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GreNade schreef op woensdag 10 april 2019 @ 17:45:
[...]

Ik had juist gelezen dat ze 100% identiek zouden zijn, en het enige verschil dat ze uit een andere fabriek komen rollen. Dual stack had meer te maken met fUPC of fZiggo dacht ik
Er circuleren allerlei verhalen. Ik kan alleen mijn eigen ervaring melden. Ik heb op 20 maart een Arris Connectbox gekregen en die doet in fZiggo gebied Dual Stack,.

Van wat de Compal doet en wat er buiten fZiggo gebied gebeurt heb ik hier nog geen gebruikers ervaringen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Roetzen schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:36:
[...]

Er circuleren allerlei verhalen. Ik kan alleen mijn eigen ervaring melden. Ik heb op 20 maart een Arris Connectbox gekregen en die doet in fZiggo gebied Dual Stack,.

Van wat de Compal doet en wat er buiten fZiggo gebied gebeurt heb ik hier nog geen gebruikers ervaringen gezien.
Wij hebben de Arris, en geen Dual Stack. fUPC gebied :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GreNade schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:37:
[...]
Wij hebben de Arris, en geen Dual Stack. fUPC gebied :)
Wel DS-Lite? Of alleen IPv4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Roetzen schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:42:
[...]

Wel DS-Lite? Of alleen IPv4?
alleen ipv4 voor zover ik weet

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Eagleman7 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:52:
[...]
Het zijn geen 3 VMs, failover gebeurt op VMware door middel van vMotion, ik kan de VM live migreren van 1 host naar een andere zonder downtime.

Ik heb nu toch ook een VLAN tussen het moden en de switch en de VM?
Als echt alleen deze VM's in de netwerken hangen wel.

Om problemen uit te sluiten kan een capture (eventueel dmv een port mirror) van wat er naar het modem toegaat helpen. Ik heb zelf ook issues gehad doordat mijn IPMI broadcast verkeer verstuurde wat een TC7200 liet crashen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OK, duidelijk. Alleen IPv4,

En was je een nieuwe klant of een bestaande klant toen je die Arris connectbox kreeg?
(Het verhaal gaat dat nieuwe klanten DS-Lite krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Roetzen schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:54:
[...]

OK, duidelijk. Alleen IPv4,

En was je een nieuwe klant of een bestaande klant toen je die Arris connectbox kreeg?
(Het verhaal gaat dat nieuwe klanten DS-Lite krijgen).
Bestaande klant, dat wel.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GreNade schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:54:
[...]

Bestaande klant, dat wel.
Je zou - als je dat wil - aan Ziggo kunnen vragen of ze IPv6 voor je willen activeren. Dan loop je de kans dat je DS-Lite krijgt. Maar geen nood, je kunt altijd terug naar IPv4 only als DS-lite niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:49

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

toro schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:37:
Gamers met een Arris TG2492LG Connectbox, hebben jullie ping problemen tijdens het gamen?
Voor games gebaseerd op UDP (de meeste) zijn er geen ping problemen met de Arris en Compal ConnectBox (of andere op puma6 chip gebaseerde modems).
TCP en ICMP pakketten ondervinden op de ConnectBox een jitter tot wel 100ms en dat kan wel problematisch zijn.

Er werd hier een firmware voor getest die het probleem oploste maar die is bij mij weer van m'n ConnectBox verdwenen.

Met de huidige release firmware zien die uitschieters er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://fakkelbrigade.eu/i/Flent_GUI_v1.2.2_2018-10-23_14-28-04.png

Met de beta firmware was dit verholpen (zie ook de schaal van de y-as).
Afbeeldingslocatie: https://fakkelbrigade.eu/i/Flent_GUI_v1.2.2_2019-01-30_14-01-31.png

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdstaak
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-07 22:09
GreNade schreef op woensdag 10 april 2019 @ 17:45:
[...]

Dual stack is met name van toepassing in fZiggo, maar ik heb ook al verhalen gehoord over fUPC. Je kan in ieder geval op zowel een Compal als een Arris gewoon dual stack krijgen :)
Freestuff schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:02:
Iemand een idee?

Downstream Channel

Upstream Channel
Je downstream is wat hoog, maar vooral je upstream is laag. Ga je nu via een versterker? Dan is het eerste advies die er tussenuit te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zojuist de Next geinstalleerd, alleen als ik iets wil terugkijken zegt Ziggo dat ik een replay abbonement moet hebben.
Wat houdt dat in? Zit dat er niet standaard in bij een mediabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vdstaak schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:00:
[...]

Dual stack is met name van toepassing in fZiggo, maar ik heb ook al verhalen gehoord over fUPC. Je kan in ieder geval op zowel een Compal als een Arris gewoon dual stack krijgen :)
Is dat eigen ervaring of van horen zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-09 22:11
fietsbob schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:16:
Zojuist de Next geinstalleerd, alleen als ik iets wil terugkijken zegt Ziggo dat ik een replay abbonement moet hebben.
Wat houdt dat in? Zit dat er niet standaard in bij een mediabox?
Wat zeiden ze bij de KS ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
MdO82 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:48:
[...]

Wat zeiden ze bij de KS ?
Nog niets, nog geen antwoord via Facebook.
Maar ondertussen hoop ik dat er iemand hier iets soortgelijks is overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Kanarie schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:00:
[...]
[Afbeelding]

Met de beta firmware was dit verholpen (zie ook de schaal van de y-as).
[Afbeelding]
offtopic:
Flent is een mooie tool om dit soort testen mee te doen. Blijft de jitter nu ook ok bij udp als er een hoger aantal pakketten per seconden verstuurd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
Kanarie schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:00:
[...]

Voor games gebaseerd op UDP (de meeste) zijn er geen ping problemen met de Arris en Compal ConnectBox (of andere op puma6 chip gebaseerde modems).
TCP en ICMP pakketten ondervinden op de ConnectBox een jitter tot wel 100ms en dat kan wel problematisch zijn.
Gaat hier voornamelijk om de traffic van Battlefield 5 (en soms de eerdere).

BF 5 was UDP toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:28
Weet iemand of het inmiddels mogelijk is om op de Connect-Box alternatieve DNS servers in te stellen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdstaak
Roetzen schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:34:
[...]

Is dat eigen ervaring of van horen zeggen?
Eigen ervaring, werk ervaring om precies te zijn (Ziggo monteur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lelytown
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 03-07 21:36

Tegen mij zegt Ziggo of je houdt de next (zonder korting) of je stuurt next terug en je krijgt de Horizon terug met korting.
Is toch raar dat ene wel krijgt en de andere niet.(gun iedereen van harte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lelytown
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 03-07 21:36
kevintjuh93 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:02:
[...]

Tegen mij zegt Ziggo of je houdt de next (zonder korting) of je stuurt de next terug en je krijgt Horizon weer terug met korting!

Waarom krijg de een het wel en de andere niet de kortingen?

Kan jullie tips geven aub? (had een korting van 20 euro per maand voor 1 jaar)

[ Voor 4% gewijzigd door lelytown op 10-04-2019 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Armo schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:10:
Weet iemand of het inmiddels mogelijk is om op de Connect-Box alternatieve DNS servers in te stellen? :?
Het is hoe dan ook aan te raden om het ding gewoon in bridge te pleuren, dan ben je niet afhankelijk van Ziggo voor dit soort instellingen

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:49

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

ANdrode schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:53:
[...]

offtopic:
Flent is een mooie tool om dit soort testen mee te doen. Blijft de jitter nu ook ok bij udp als er een hoger aantal pakketten per seconden verstuurd wordt?
Mijn ConnectBox heeft weer de oude firmware, maar met 50/sec ziet UDP er prima uit. Maar lang niet zo goed als VVDSL helaas.
toro schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:02:
[...]

Gaat hier voornamelijk om de traffic van Battlefield 5 (en soms de eerdere).

BF 5 was UDP toch?
Jep

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

krakendmodem schreef op woensdag 10 april 2019 @ 17:47:
[...]

Even een DHCP servertje draaien >:)

Oh, the memories. Op school zo vaak het netwerk daarmee plat weten te krijgen :+
Nee dat niet zo zeer maar ik vraag me af wat er gebeurt als je een stukje code schrijft wat op al die ARP broadcasts reageert. En dan per antwoord met een ander uniek gespoofed mac adres om het als 'normaal' verkeer door te laten gaan. In normale netwerk communicatie veranderd het mac adres per hop dus dat laatste hoeft niet zo moeilijk te zijn. Niet dat ik graag wil dat er een segment oid uitvliegt, maar ik ben als Tweaker toch wel een beetje benieuwd of ze daar een één of ander veiligheidsmechanisme voor hebben.

En tsja, een beetje klieren op het (school)netwerk door een DHCP server te laten draaien kan iedereen wel :P Op mijn zakelijk netwerk hoeft niemand dat iig te proberen, dan shut die port waar die 'rogue' DHCP server op zit automatisch down 8)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevintjuh93
lelytown schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:42:
[...]

Tegen mij zegt Ziggo of je houdt de next (zonder korting) of je stuurt de next terug en je krijgt Horizon weer terug met korting!

Waarom krijg de een het wel en de andere niet de kortingen?

Kan jullie tips geven aub? (had een korting van 20 euro per maand voor 1 jaar)
Ik heb het gewoon zwart op wit via de Facebook chat. Dus als ze mij gaan naaien (het is maar 1,5 maand, toch een korting van nog 60 euro!) dan weet ik ze te vinden. Het is sowieso belachelijk en inderdaad smerig dat ze zo proberen om mensen meer te laten betalen voor iets wat ze eigenlijk zonder te vragen zouden moeten krijgen.

Ik ergerde mij dood aan de vorige mediabox; traag, warm, te groot. Wat een verademing is de Mediabox Next. Gisteren ontvangen en in gebruik genomen. Super snel, heel stuk kleiner en totaal niet warm. Staat een stuk mooier in mijn tv meubel. Ook de afstandbediening is gewelding, automatisch gesync'd met tv en soundbar (HOE DAN?!).

Ik hoop dat ze snel de box voor iedereen uitrollen en stiekem vind ik dat ze dit verplicht zijn. Die oude box kan je toch niet meer verkopen.. man man man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heypnt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-09 20:54
Ik heb gisteren de Mediabox Next mogen ontvangen. Eerste indruk erg positief, wat een verbetering tov de Horizon.

Nu kreeg ik er ook een vervangend modem bij, de Connect Box van Arris ipv de Ubee die ik had. Ik heb de Connect Box inmiddels in Bridge laten zetten, maar krijg download snelheden van maximaal 90-95mbps. Waar ik voorheen zonder problemen de 200 aantikte. Iemand anders hier ervaringen mee of ideeen over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
cjpunt schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:54:
Ik heb gisteren de Mediabox Next mogen ontvangen. Eerste indruk erg positief, wat een verbetering tov de Horizon.

Nu kreeg ik er ook een vervangend modem bij, de Connect Box van Arris ipv de Ubee die ik had. Ik heb de Connect Box inmiddels in Bridge laten zetten, maar krijg download snelheden van maximaal 90-95mbps. Waar ik voorheen zonder problemen de 200 aantikte. Iemand anders hier ervaringen mee of ideeen over?
Je kan ook je Ubee terugzetten :>

Maar geen hikjes in de verbinding dus alleen langzamer internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdstaak
cjpunt schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:54:

Klinkt als een 100mbit connectie ergens. Rechtstreeks op de modem getest met een kabel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Kanarie schreef op woensdag 10 april 2019 @ 23:33:
[...]
Mijn ConnectBox heeft weer de oude firmware, maar met 50/sec ziet UDP er prima uit. Maar lang niet zo goed als VVDSL helaas.
UDP ziet er op de Connect Box veel beter uit dan ICMP maar is nog steeds veel minder gecontroleerd dan op VVDSL. Het is in ieder geval mooi dat het bij één flow van 55 pps goed gaat, dat is een redelijke use case voor gaming :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heypnt
ArcticWolf schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:17:
[...]

Je kan ook je Ubee terugzetten :>

Maar geen hikjes in de verbinding dus alleen langzamer internet?
Yes alleen langzamer... Bijna het idee dat het komt door de mediabox Next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
cjpunt schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:56:
[...]

Yes alleen langzamer... Bijna het idee dat het komt door de mediabox Next.
Kan je een andere NIC + kabel proberen? Soms is het wat lastiger om een gigabit link te krijgen bij bepaalde combinaties van NIC, kabel en switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heypnt
Weet niet precies wat je bedoelt. Maar in de exact zelfde setup haalde ik makkelijk 200mbps, ook wireless. Nu enige wijziging de Arris Connext Box en de Mediabox next ipv de Ubee en een CI+. Dus iets zegt met dat het daar in moet zitten.

Net ook Ziggo gebeld, zij krijgen daar ook maar 100 door. Komt dus morgen een monteur langs om het te checken en hopelijk op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
cjpunt schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:53:
Weet niet precies wat je bedoelt. Maar in de exact zelfde setup haalde ik makkelijk 200mbps, ook wireless. Nu enige wijziging de Arris Connext Box en de Mediabox next ipv de Ubee en een CI+. Dus iets zegt met dat het daar in moet zitten.

Net ook Ziggo gebeld, zij krijgen daar ook maar 100 door. Komt dus morgen een monteur langs om het te checken en hopelijk op te lossen.
NIC = netwerk kaart.

Niet alle NIC's (dus ook niet die van het modem) en kabels vinden elkaar leuk en dan krijg je een fallback naar een lagere snelheid.

Maar goed aangezien Ziggo maar 100 doorkrijgt zal er wel iets anders mis zijn lijkt me... geen idee hoe zij testen.

[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 11-04-2019 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdstaak
ArcticWolf schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:29:
[...]

NIC = netwerk kaart.

Niet alle NIC's (dus ook niet die van het modem) en kabels vinden elkaar leuk en dan krijg je een fallback naar een lagere snelheid.

Maar goed aangezien Ziggo maar 100 doorkrijgt zal er wel iets anders mis zijn lijkt me... geen idee hoe zij testen.
Zij kijken vaak enkel naar de link snelheid, dus als zij zien dat dit 100 is, dan haalt het modem maar 100 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 21:41
Probeer iets te vinden. Is het mogelijk om een Cisco EPC3212 op afstand te resetten?
Vanuit de webpagina lukt het niet. En voor zover kan ik ook nergens een mogelijkheid vinden middels bijvoorbeeld telnet oid. Kwam wel een tweakblog tegen van thinkpad, maar kwam niet op een antwoord uit. De pagina die daar genoemd wordt werkt iig niet om een reset te doen of reboot eerder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:28
Ik heb sinds deze week een Vodafone abbonnement en thuis uiteraard Ziggo. Ik zag nog geen extra's verschijnen dus even contact opgenomen met Ziggo. Daar werd verteld dat het wel een maand kan duren voordat het actief wordt. Mijn reactie was: 'Maar hoe moet ik dan Game of Thrones kijken?'
Vervolgens heb ik een maand gratis Movies en Series XL gekregen :D

Goede service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:17
kevintjuh93 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:25:
[...]

Ik heb het gewoon zwart op wit via de Facebook chat. Dus als ze mij gaan naaien (het is maar 1,5 maand, toch een korting van nog 60 euro!) dan weet ik ze te vinden. Het is sowieso belachelijk en inderdaad smerig dat ze zo proberen om mensen meer te laten betalen voor iets wat ze eigenlijk zonder te vragen zouden moeten krijgen.

Ik ergerde mij dood aan de vorige mediabox; traag, warm, te groot. Wat een verademing is de Mediabox Next. Gisteren ontvangen en in gebruik genomen. Super snel, heel stuk kleiner en totaal niet warm. Staat een stuk mooier in mijn tv meubel. Ook de afstandbediening is gewelding, automatisch gesync'd met tv en soundbar (HOE DAN?!).

Ik hoop dat ze snel de box voor iedereen uitrollen en stiekem vind ik dat ze dit verplicht zijn. Die oude box kan je toch niet meer verkopen.. man man man
Je gaat toch akkoord met een nieuw aanbod? Dat daar standaard geen korting op wordt gegeven is een keus. Of jij er mee akkoord gaat ook.

Ik zie niet helemaal waarom je het een smerig vind? Dan ga je er niet mee akkoord toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
ANdrode schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:53:
[...]

Als echt alleen deze VM's in de netwerken hangen wel.

Om problemen uit te sluiten kan een capture (eventueel dmv een port mirror) van wat er naar het modem toegaat helpen. Ik heb zelf ook issues gehad doordat mijn IPMI broadcast verkeer verstuurde wat een TC7200 liet crashen :X
Heb even een tooltje gedownload die mijn MAC veranderd. Nu 3x met de laptop geprobeerd een nieuwe IP op te halen nadat het modem 5 minuten is uit geweest. Dit heeft dus 3x gewerkt. Het modem lijkt wel 3x (tijdens het opstarten) de netwerk poort uit en aan te zetten. Hierdoor vraagt Windows natuurlijk weer een nieuw IP omdat hij ziet dat de link weer up is. Daarna krijgt mijn laptop een 192.168.100.20 adres waarmee ik kan verbinden naar 192.168.100.1. Hier zie ik de setup pagina van de connect box. Als ik dan nog even wacht zie ik dat mijn Laptop 5x een IP vraagt bij 192.168.100.1. Hier krijgt hij geen antwoord op, daarna vraagt mijn laptop het bij 255.255.255.255 en krijgt hij uiteindelijk een WAN IP van relay agent: 10.255.46.1

Wat ik niet zo goed snap is waarom ik eerst een IP krijg van 192.168.100.1 om daarna weer een IP te vragen bij 192.168.100.1 Dit mechanisme van DHCP ken ik helemaal niet.

Hieronder de packet capture:

https://drive.google.com/...cbiDyMgdmF1S5i-k1Mj85xajG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:55
SirMemeAlot schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:31:
[...]

Je gaat toch akkoord met een nieuw aanbod? Dat daar standaard geen korting op wordt gegeven is een keus. Of jij er mee akkoord gaat ook.

Ik zie niet helemaal waarom je het een smerig vind? Dan ga je er niet mee akkoord toch.
Niet mee eens.
Die korting heb je gewoon gekregen en als ze dan een nieuwe box aanbieden heeft dat toch niks met je verkregen korting te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
coob schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:48:
[...]

Niet mee eens.
Die korting heb je gewoon gekregen en als ze dan een nieuwe box aanbieden heeft dat toch niks met je verkregen korting te maken?
Juist wel. Als je in het verleden akkoord bent gegaan met Offerte A. Maar de situatie veranderd en je krijgt nu een nieuwe Offerte ( B ). Dan geldt de korting van Offerte A toch ook niet meer.

De aanbieding die je in het verleden hebt gekregen met Mediabox A is nu gewijzigd en je krijgt daarom een nieuwe aanbieding met mediabox B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:49
Gisteravond geconstateerd dat mijn mediabox ‘Extra’ RIP is. Geen contact meer met afstandsbediening, powercycles resulteren in een box die op standby gaat en ook met knoppen op apparaat daar niet meer uit te halen is. Fan maakt ‘aanloopgeluiden’.

Klantenservice gaat nieuwe ‘extra’ box opsturen. Wist te melden dat uitleverdatum van de Next box eerst op 30 april was maar dat deze launchdatum uitgesteld gaat worden wegens issues...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Eagleman7 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:41:
[...]
Wat ik niet zo goed snap is waarom ik eerst een IP krijg van 192.168.100.1 om daarna weer een IP te vragen bij 192.168.100.1 Dit mechanisme van DHCP ken ik helemaal niet.

Denk dat dit normale DHCP ack's zijn?

Wat ik zie is dit:
  • DHCP discover (broadcast), offer (unicast) van 192.168.100.1, lease duur=20s
  • DHCP request (unicast) -> 192.168.100.1, ack met lease duur=20s
  • 123.18+20s: einde lease. DHCP request na 10, 15, 19s, geen responses
  • na 26s/6s na verlopen, DHCP request broadcast
  • na +5s, nieuwe DHCP discover (broadcast), offer van Ziggo DHCP server (10.255.46.1),
  • Daarna een DHCP discover (broadcast) van Arris modem met allerlei DOCSIS extensies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
nevermind, is al opgelost.

[ Voor 83% gewijzigd door Jackson6 op 11-04-2019 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:06
Haal zojuist in plaats van de verwachte 40 MB/s slechts 9 MB/s bij installatie van een steam game. Ik wilde bijna gaan mopperen op Ziggo, maar na een korte check stond de disk usage van mijn hdd op 100%. Nu is dat normaal niet erg wat ik gebruik een Level2 (SSD) cache maar ook die zat vol. Heel vreemd want normaal is de ingestelde 10 GB meer dan zat. Op de achtergrond wordt immers gewoon weggeschreven naar de schijf. Wilde vervolgens de game de schuld geven dus had al een screenshot gemaakt. Zie ik op die screenshot ineens 519 Mbps staan. Totaal vergeten die snelheid upgrade! Cache moeten verhogen :+

Ik hoor de doemdenkers al jaren roepen dat de hele wijk 2.5 Gbit zou delen maar die bewering zouden met deze snelheden toch onderhand eens op moeten houden. Zal vrijdag avond voor de zekerheid eens testen :).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al de nieuwe connectbox firmware ?

Iemand op ziggo forum had zowel speed update en firmware voor Compal modem.

Het zou om Nieuwe firmware: CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p3-NOSH. gaan

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2019 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:01

TinusTegengas

Formula Racing

*nevermind*

[ Voor 94% gewijzigd door TinusTegengas op 12-04-2019 07:00 ]

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
sdk1985 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 23:01:
Haal zojuist in plaats van de verwachte 40 MB/s slechts 9 MB/s bij installatie van een steam game. Ik wilde bijna gaan mopperen op Ziggo, maar na een korte check stond de disk usage van mijn hdd op 100%. Nu is dat normaal niet erg wat ik gebruik een Level2 (SSD) cache maar ook die zat vol. Heel vreemd want normaal is de ingestelde 10 GB meer dan zat. Op de achtergrond wordt immers gewoon weggeschreven naar de schijf. Wilde vervolgens de game de schuld geven dus had al een screenshot gemaakt. Zie ik op die screenshot ineens 519 Mbps staan. Totaal vergeten die snelheid upgrade! Cache moeten verhogen :+

Ik hoor de doemdenkers al jaren roepen dat de hele wijk 2.5 Gbit zou delen maar die bewering zouden met deze snelheden toch onderhand eens op moeten houden. Zal vrijdag avond voor de zekerheid eens testen :).
Gemiddeld ca. 600 gebruikers over 16 of 24 streams (800/1200Mbit).

https://community.ziggo.n...optimale-verbinding-18941

Dus de "overboeking" is nog veel erger dan je denkt ;) maar het gemiddelde verbruik is ook veel lager dan je zou denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:28
kepler schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:25:
Ik heb sinds deze week een Vodafone abbonnement en thuis uiteraard Ziggo. Ik zag nog geen extra's verschijnen dus even contact opgenomen met Ziggo. Daar werd verteld dat het wel een maand kan duren voordat het actief wordt. Mijn reactie was: 'Maar hoe moet ik dan Game of Thrones kijken?'
Vervolgens heb ik een maand gratis Movies en Series XL gekregen :D

Goede service!
En gisteravond laat krijg ik toch nog de bevestiging dat ik mijn extra's via Vodafone kan activeren :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjuh93
SirMemeAlot schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:53:
[...]

Juist wel. Als je in het verleden akkoord bent gegaan met Offerte A. Maar de situatie veranderd en je krijgt nu een nieuwe Offerte ( B ). Dan geldt de korting van Offerte A toch ook niet meer.

De aanbieding die je in het verleden hebt gekregen met Mediabox A is nu gewijzigd en je krijgt daarom een nieuwe aanbieding met mediabox B.
Dat zou ik misschien ook accepteren als de andere mediabox niet zo achterlijk traag zou zijn en ook niet zo belachelijk warm zou worden.

Huidige mediabox is compacter, niet weer warm en een heel stuk sneller. Geloof er gewoon niets van dat ze het niet nu kunnen uitrollen, ze rollen het langzaam uit en dan eerst op een manier om mensen gewoon meer te laten betalen. Hoe is dat niet belachelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdstaak
Eagleman7 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:41:
[...]

Heb even een tooltje gedownload die mijn MAC veranderd. Nu 3x met de laptop geprobeerd een nieuwe IP op te halen nadat het modem 5 minuten is uit geweest. Dit heeft dus 3x gewerkt. Het modem lijkt wel 3x (tijdens het opstarten) de netwerk poort uit en aan te zetten. Hierdoor vraagt Windows natuurlijk weer een nieuw IP omdat hij ziet dat de link weer up is. Daarna krijgt mijn laptop een 192.168.100.20 adres waarmee ik kan verbinden naar 192.168.100.1. Hier zie ik de setup pagina van de connect box. Als ik dan nog even wacht zie ik dat mijn Laptop 5x een IP vraagt bij 192.168.100.1. Hier krijgt hij geen antwoord op, daarna vraagt mijn laptop het bij 255.255.255.255 en krijgt hij uiteindelijk een WAN IP van relay agent: 10.255.46.1

https://drive.google.com/...cbiDyMgdmF1S5i-k1Mj85xajG
Zolang je modem nog bezig is met opstarten, wil je wel alvast een ip hebben zodat je op de status pagina in kan loggen. Daarom krijg je voor een korte lease tijd ook een ip in de .100 reeks. Dat verandert zodra je modem online is gekomen, maar dan moet er eerst geen reactie meer komen van 100.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
kevintjuh93 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 08:41:
[...]

Dat zou ik misschien ook accepteren als de andere mediabox niet zo achterlijk traag zou zijn en ook niet zo belachelijk warm zou worden.

Huidige mediabox is compacter, niet weer warm en een heel stuk sneller. Geloof er gewoon niets van dat ze het niet nu kunnen uitrollen, ze rollen het langzaam uit en dan eerst op een manier om mensen gewoon meer te laten betalen. Hoe is dat niet belachelijk?
Kun je deze beredenering eens uitleggen? Ziggo kan het wel uitrollen maar wil het niet om mensen meer te laten betalen? :?

Heb zelf ook zijdelings wel eens wat meegekregen van grote lanceringen, maar dat is niet zo eenvoudig om een miljoen apparaten op voorraad te hebben en uitdelen, het is geen nieuwe iphone. In de systemen moeten er dan enorm veel aanpassingen gedaan worden wat een behoorlijke load gaat opleveren, helpdesk kan overspoeld worden, monteurafspraken straks weken in het vooruit omdat er zoveel afspraken worden ingepland etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:34
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2019 @ 23:27:
Iemand al de nieuwe connectbox firmware ?

Iemand op ziggo forum had zowel speed update en firmware voor Compal modem.

Het zou om Nieuwe firmware: CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p3-NOSH. gaan
Op de connectbox van Arris is geen software update uitgevoerd. Waar kwam je dit tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

king006 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:20:
[...]

Op de connectbox van Arris is geen software update uitgevoerd. Waar kwam je dit tegen?
Ik zie dit in mijn CB:
Connect Box device information
The information below shows current status of this Connect Box.

Standard specification compliant : DOCSIS 3.0
Hardware version : 10
Software version : 9.1.1802.610
enne bij Network Log:
09/04/2019 20:22:42 notice SW Download INIT - Via Config file
09/04/2019 20:24:4 notice SW download Successful - Via Config file

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zag dit op ziggo community

Volgens Duitse forum zou het gaan om de definitieve oplossing van de jitter en packetloss

https://www.lteforum.at/m...0-wien.10520/seite-9.html

Intel heeft een oplossing hiervoor gevonden.

https://community.ziggo.n...2.html?sort=dateline.desc

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2019 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:41:
Zag dit op ziggo community

Volgens Duitse forum zou het gaan om de definitieve oplossing van de jitter en packetloss

https://www.lteforum.at/m...0-wien.10520/seite-9.html

Intel heeft een oplossing hiervoor gevonden.

https://community.ziggo.n...2.html?sort=dateline.desc
Thanks.

De Compal FW die de fix schijnt te hebben is dus deze: CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p3-NOSH.

Benieuwd of er al veel mensen hier zijn die deze FW al hebben en wat hun ervaringen zijn voor en na.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn Compal heeft afgelopen dinsdag een software update gekregen, heb nu de volgende versie:
CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p3-NOSH

Laatste tijd veel netwerk zaken aangepast, kan nog geen verschil merken. Heb geen echte lagspikes meer met gamen. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Harmen op 12-04-2019 14:39 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:13
Waar kan ik kijken welke versie ik heb? Ik kan het nergens terugvinden?

Never mind. Ik had voorheen een CB van Compal, nu van Arris.

[ Voor 89% gewijzigd door GioStyle op 12-04-2019 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier lijkt de update mislukt. (Arris Connectbox)

2019-04-11 01:49:45.00 notice SW Download INIT - Via Config file

2019-04-11 15:37:00.00 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ff:db:63;CMTS-MAC=00:01:5c:87:7e:4b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjuh93
SirMemeAlot schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:05:
[...]

Kun je deze beredenering eens uitleggen? Ziggo kan het wel uitrollen maar wil het niet om mensen meer te laten betalen? :?

Heb zelf ook zijdelings wel eens wat meegekregen van grote lanceringen, maar dat is niet zo eenvoudig om een miljoen apparaten op voorraad te hebben en uitdelen, het is geen nieuwe iphone. In de systemen moeten er dan enorm veel aanpassingen gedaan worden wat een behoorlijke load gaat opleveren, helpdesk kan overspoeld worden, monteurafspraken straks weken in het vooruit omdat er zoveel afspraken worden ingepland etc etc.
Gewoon dat je het gevoel krijg dat ze het eerst uitrollen bij mensen met korting, waarbij dan je korting zou vervallen als je de box wilt krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:06
ArcticWolf schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 07:48:
[...]

Gemiddeld ca. 600 gebruikers over 16 of 24 streams (800/1200Mbit).

https://community.ziggo.n...optimale-verbinding-18941

Dus de "overboeking" is nog veel erger dan je denkt ;) maar het gemiddelde verbruik is ook veel lager dan je zou denken.
Impliceer je verder nu dat 600 gebruikers 1200 Mbit moeten delen? Dan zouden 3 mensen die tegelijk hun steam aan zetten de boel plat trekken. Laat staan als dat over 600 huishoudens zou gaan :X . Ik vermoed dat er hier en daar wat denkfouten zijn ingeslopen.

De eerste lijkt mij het gelijkstellen van huizen aan actieve klanten. De laatste keer dat ik hier de straatverdeler open heb gezien bleek dat er 6 actieve klanten op 19 huizen waren. Ziggo heeft landelijk pak hem beet 40% marktaandel.

Tweede lijkt mij de aanname dat een genoemd theoretisch maximum in de praktijk wordt gehandhaafd. Het verdelertje dat hier staat zou, zo ver ik mij herinneren, pak hem beet 40 huizen kunnen aansluiten. Zo veel huizen zijn hier simpelweg niet. Dat soort inefficiënties zullen ongetwijfeld overal in het netwerk voorkomen.

Tot slot zie ik wat over de snelheid staan. De theoretisch maximum snelheid van eurodocsis per cm (cable modem) lijkt gelijk te worden gesteld aan de maximum snelheid van de CMTS. Maar die dingen halen veel toch hogere snelheden??? Kan zo 1,2,3 cisco documentatie niet vinden maar zie bijvoorbeeld uit 2010:
Cisco Systems announced two DOCSIS 3.0 cable modem termination system line cards, which the company claimed can potentially let a cable operator quadruple its integrated downstream channel capacity.
The Cisco uBR-MC20x20V DOCSIS 3.0 Broadband Processing Engine, for the vendor's flagship uBR10012 CMTS, provides 20 upstream and 20 downstream channels per module.
That, according to Cisco, yields the highest CMTS capacity in the industry with 160 downstream and 160 upstream channels per chassis. The system scales up to 304 downstream channels when used with the Cisco DOCSIS 3.0 Wideband Shared Port Adapter.
In addition, Cisco introduced an 8x8 module, the uBR-MC88V DOCSIS 3.0 Broadband Processing Engine, for the uBR7200 Series router platform which is aimed at small and midsize CMTS networks.
Cisco identified two MSOs -- Hong Kong Cable and Canal Digital Denmark -- that are using the new 8x8 line card to add upstream and downstream broadband capacity to their networks.
Die 1200 Mbit waar jij het over had volgt uit 50 x 24 kanalen gesteld als max bonded (of 55.56 * 24=1334.88). Prima maar als die CMTS dus totaal 160 tot 304 kanalen kan aansturen dan praten we over 8 tot 15.2 Gbit.

Dat was in 2010. Uberhaupt zit in die CMTS de echte vooruitgang. Zie bijvoorbeeld recenter:
“One reason why 3.1 is so useful to us is that we can get a 50% capacity increase upstream and downstream, from the same spectrum we’re using today,” Jorge Salinger, vice president of access architecture for Comcast, said. “Most of the work is already done — the silicon design is started, and at least three system-on-a-chip (SoC) vendors are working on headend silicon.”

...
And then there’s LDPC — Low Density Parity Check — again, new to cable, but not new-new. As a replacement forward error-correction technique to Reed Solomon encoding, LDPC brings with it both time and frequency interleaving, which will make 3.1-based gear bear up better when hit with burst noise, Belal Hamzeh, director of network technologies for CableLabs and a self-described “PHY guy,” said.
...

To assess the capacity gains of 3.1, Hamzeh and his colleagues built a model based on 20 million (3.0- and 3.1-based) modems, normalized to 6-MHz channel widths, and running on 256-QAM plant. The findings: DOCSIS 3.1 will deliver an estimated 46% capacity increase compared to DOCSIS 3.0, and if signal-to-noise (SNR) ratios were to continue to improve, every 3-decibel gain will yield another 10% in network capacity, Hamzeh said.

It means that about 70% of your cable modems will be able to achieve 1 Gig QAM without doing any changes in the network,” Hamzeh added.
In tegenstelling tot de sceptici verwacht ik geen problemen met 1 Gbps voor Ziggo in Nederland.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
sdk1985 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 16:27:
[...]
Impliceer je verder nu dat 600 gebruikers 1200 Mbit moeten delen? Dan zouden 3 mensen die tegelijk hun steam aan zetten de boel plat trekken. Laat staan als dat over 600 huishoudens zou gaan :X . Ik vermoed dat er hier en daar wat denkfouten zijn ingeslopen.
Klopt helemaal. Bij 80-120 mbit aan upload of 800/1200 mbps aan download zit een netwerk vol.
De eerste lijkt mij het gelijkstellen van huizen aan actieve klanten. De laatste keer dat ik hier de straatverdeler open heb gezien bleek dat er 6 actieve klanten op 19 huizen waren. Ziggo heeft landelijk pak hem beet 40% marktaandel.
Deze getallen zijn door @ArChie gemeten aan de hand van het aantal actieve kabelmodems in een kabelnetwerk. Merk wel op dat hier ook kabelmodems die amper data verbruiken (sommige TV boxen) tussen zitten.
Die 1200 Mbit waar jij het over had volgt uit 50 x 24 kanalen gesteld als max bonded (of 55.56 * 24=1334.88). Prima maar als die CMTS dus totaal 160 tot 304 kanalen kan aansturen dan praten we over 8 tot 15.2 Gbit.
Klopt: Dus een CMTS kan +- 13 kabelnetwerken aansturen. Bij recentere Arris CMTS-en zelfs meer.
In tegenstelling tot de sceptici verwacht ik geen problemen met 1 Gbps voor Ziggo in Nederland.
Ik zie in de praktijk geen capaciteitsproblemen maar Ziggo zal wel de DOCSIS 3.1 transitie (met einde analoge TV) door moeten voordat ze een gigabit abbonnenment kunnen leveren.

Eerder in dit topic kwam er een gedetailleerde analyse van de kanalen voorbij alsmede wat er moet veranderen voordat er meer upload capaciteit kan zijn (posts van DJSmiley en neeecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heypnt
Roetzen schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:24:
Hier lijkt de update mislukt. (Arris Connectbox)

2019-04-11 01:49:45.00 notice SW Download INIT - Via Config file

2019-04-11 15:37:00.00 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ff:db:63;CMTS-MAC=00:01:5c:87:7e:4b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Hoe kun je dit checken?

Ik heb mijn connect box in bridge modus staan, kan ik dan uberhaupt nog inloggen op de box en zo ja, hoe?
Pagina: 1 ... 126 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic