Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 21:13
Kpn heeft vandaag prijsverhogingen (en snelheidsverhogingen) voor hun abonnementen aangekondigd met prijsverhogingen tussen de 2 en 5%.
Ben benieuwd wanneer Ziggo een prijsverhoging gaat aankondigen na de aankondiging van snelheidsverhogingen kort geleden.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-09 22:11
MacbookProx schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 18:40:
Ik heb er vaak last van dat het BOX knopje rechtsbovenin het niet doet (of eigenlijk is dat dan het enige wat doet, want die knippert nog rood).

Dan doet de afstandsbediening niks, behalve dan dat 'box' rood oplicht. Daarop drukken haalt niks uit.

Snap er niks van. Iemand die weet wat je hiermee moet?

Edit: net de box aan en uit, vervolgens na 2 zenders zappen weer dit probleem. Batterijen op ouzo?
Als ik het zo lees dan denk ik als eerste dat de koppeling tussen box en afstandsbediening er niet meer is.

Kun je hier iets mee ?

https://community.ziggo.n...len-aan-de-mediabox-25431

Dan is het overigens wel vreemd dat de afstandsbediening het na een herstart het weer even doet

[ Voor 5% gewijzigd door MdO82 op 02-04-2019 23:20 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:59

Snuffel

Vroem!

Ziggo is zo aardig geweest de nieuwe MediaBox Next en een daarbij behorend modem op te sturen.
Gisteren de handel geinstalleerd, en vooralsnog geen enkel issue.
Zal de komende dagen de boel eens goed in de gaten houden, kijken of het stabiel blijft :)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-06-2021
snah001 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 22:44:
Kpn heeft vandaag prijsverhogingen (en snelheidsverhogingen) voor hun abonnementen aangekondigd met prijsverhogingen tussen de 2 en 5%.
Ben benieuwd wanneer Ziggo een prijsverhoging gaat aankondigen na de aankondiging van snelheidsverhogingen kort geleden.
*knip*. Inmiddels is het wel duidelijk dat jij geen snelheidsverhoging hebt gehad. Het is niet nodig om dat te blijven herhalen.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 03-04-2019 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:56
Snuffel schreef op woensdag 3 april 2019 @ 07:07:
Ziggo is zo aardig geweest de nieuwe MediaBox Next en een daarbij behorend modem op te sturen.
Zal de komende dagen de boel eens goed in de gaten houden, kijken of het stabiel blijft :)
Hoe dan? Kan de KS nu wel de next weggeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Laatst online: 14:59
ExiZTeNcE schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:36:
[...]

Hoe dan? Kan de KS nu wel de next weggeven?
Dat vraag ik mij ook af? of heb je een e-mail gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 21:13
bt1441 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 07:42:
[...]

[mbr]*knip*. Inmiddels is het wel duidelijk dat jij geen snelheidsverhoging hebt gehad. Het is niet nodig om dat te blijven herhalen.[/]
*knip*. Feedback op moderatie mag via de DM of via: I&N Feedback-topic

[ Voor 40% gewijzigd door rens-br op 03-04-2019 14:42 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
speedtest-cli
Retrieving speedtest.net configuration...
Testing from Ziggo (*.*.*.*)...
Retrieving speedtest.net server list...
Selecting best server based on ping...
Hosted by Jonaz B.V. (Amersfoort) [18.26 km]: 44.655 ms
Testing download speed................................................................................
Download: 167.60 Mbit/s
Testing upload speed................................................................................................
Upload: 1.15 Mbit/s

Retrieving information for the selected server...
Hosted by KPN B.V. (Den Haag) [57.04 km]: 63.891 ms
Testing download speed................................................................................
Download: 183.88 Mbit/s
Testing upload speed................................................................................................
Upload: 22.93 Mbit/s

Beetje weinig want ik heb het alles-in-een max, ben wel via wifi verbonden (Wireless-N, 5Ghz band)
Modem staat in bridge en heb een Netgear Router.

[ Voor 31% gewijzigd door Turdie op 03-04-2019 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:26
shadowman12 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:01:
root@DESKTOP-C6NBF9D:/home/guido# speedtest-cli
Selecting best server based on ping...
Hosted by Jonaz B.V. (Amersfoort) [18.26 km]: 44.655 ms
Download: 167.60 Mbit/s
Upload: 1.15 Mbit/s

Testing from Ziggo (82.217.75.29)...
Retrieving information for the selected server...
Hosted by KPN B.V. (Den Haag) [57.04 km]: 63.891 ms
Download: 183.88 Mbit/s
Upload: 22.93 Mbit/s

Beetje weinig want ik heb het alles-in-een max, ben wel via wifi verbonden (Wireless-N, 5Ghz band)
Modem staat in bridge en heb een Netgear Router.
Wat is je punt? Enige fatsoenlijke manier van testen is bekabeld. En daarnaast.. Wireless-N is echt verouderd..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:55
snah001 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 22:44:
2015: 13 mei
2016: 6 mei
2017: 8 mei
2018: 7 mei

Over een week of 5 zou ik zeggen. ;)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 11:35
rejer schreef op maandag 1 april 2019 @ 19:44:
1e 9 maanden Internet en TV €29,95 p/mnd. Internet Start en TV Start (zonder bellen) 12 maanden (verlenging)

Redelijk lijkt mij. (niet zo snel internet nodig)
Ik ben vorige week gebeld door Ziggo i.v.m. een overstap naar KPN en heb toen een aanbod gekregen van 9 maanden Internet+TV voor €29,95. Daar ik op een ongelukkig tijdstip werd gebeld zou ik echter nog een keer teruggebeld worden.

Niet gebeurd, zelf maar even gebeld en krijg nu te horen dat 9 maanden korting (technisch) niet mogelijk is. Ze kunnen me wel 6 maanden korting aanbieden. Lekker geregeld daar. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Chippu schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:02:
[...]

Niet gebeurd, zelf maar even gebeld en krijg nu te horen dat 9 maanden korting (technisch) niet mogelijk is. Ze kunnen me wel 6 maanden korting aanbieden. Lekker geregeld daar. :|
Ze geven wel vaker kortingen voor pakketten die niet bestaan ;) erg vreemd en ongelukkig als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Geen idee of iemand weet of dat kan ;) ik merk sinds afgelopen weekend op dat de 858000000 Hz en 850000000 Hz frequenties vele 'Pre Reed Solomon Errors' en 'Post Reed Solomon Errors' toont. Dit zijn twee 4G frequenties. Ik heb thuis alles gecontroleerd en zie geen problemen/fouten in montage. Kunnen die 'Pre Reed Solomon Errors' en 'Post Reed Solomon Errors' ook optreden door iemand anders in de straat? dat hij/zij storingen over de lijn sturen waardoor deze op loopt? De overige lopen namelijk niet tot nauwelijks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben geen expert op dat gebied maar weet wel zeker dat een ander in hetzelfde coax segment voor problemen kan zorgen als deze zijn zaakjes niet op orde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Jay-B schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:04:
Ben geen expert op dat gebied maar weet wel zeker dat een ander in hetzelfde coax segment voor problemen kan zorgen als deze zijn zaakjes niet op orde heeft.
Dat dacht ik inderdaad ook! ;) al denk ik dat Ziggo de zaakjes niet op orde heeft. Signaalwaardes vliegen namelijk alle kanten op over de dag heen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De kans is groter dat het eerste het geval is. Het zijn juist de thuisklussers die vaak als antenne fungeren doordat de installatie zo lek is als een mandje en allerlei ruis terug het netwerk op sturen. Die zijn iets lastiger te vinden en willen ook niet altijd meewerken omdat hun installatie 'prima' werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Jay-B schreef op donderdag 4 april 2019 @ 14:13:
De kans is groter dat het eerste het geval is. Het zijn juist de thuisklussers die vaak als antenne fungeren doordat de installatie zo lek is als een mandje en allerlei ruis terug het netwerk op sturen. Die zijn iets lastiger te vinden en willen ook niet altijd meewerken omdat hun installatie 'prima' werkt.
Toevallig zijn er sinds dit weekend nieuwe mensen in de straat komen wonen die mogelijk Ziggo hebben. Dat zou een grote verklaring kunnen zijn dus. Ik zeg, Ziggo erop af en sluiten die handel want ze sturen ruis over het netwerk ;) _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 11:35
king006 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:21:
[...]

Ze geven wel vaker kortingen voor pakketten die niet bestaan ;) erg vreemd en ongelukkig als je het mij vraagt.
Nog even met een andere medewerker gesproken en die gaf me direct de korting. Eind goed al goed :)

[ Voor 0% gewijzigd door Chippu op 04-04-2019 19:28 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Chippu schreef op donderdag 4 april 2019 @ 19:28:
[...]

Nog even met een andere medewerker gesproken en die gaf me direct de korting. Eind goed al goed :)
Het kan dus toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djonny
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 22:16
Snuffel schreef op woensdag 3 april 2019 @ 07:07:
Hier is zojuist een monteur geweest, uiteraard geen problemen ondervonden op dat moment, zeker gezien het om een korte test (5 min) ging en het ook wel eens 1.5 / 2 uur goed gaat.

Maar nu een half uur later weer de eerste DC gehad.

Alles nog stabiel daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Djonny schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:13:
[...]

Hier is zojuist een monteur geweest, uiteraard geen problemen ondervonden op dat moment, zeker gezien het om een korte test (5 min) ging en het ook wel eens 1.5 / 2 uur goed gaat.

Maar nu een half uur later weer de eerste DC gehad.

Alles nog stabiel daar?
100% stabiel, ik heb nog geen enkele hik gezien in het netwerk.
Een ding viel me wel op: als ik de PC opstart en daarna een webpagina open, dan duurt het vrij lang eer deze geladen is. Alle andere pagina's daarna gaan perfect.
Euvel lijkt echt wel in de modem te hebben gezeten....

[ Voor 40% gewijzigd door Snuffel op 05-04-2019 09:18 ]

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:14

Meneer iCy

swarma

Kan het zijn dat de non horizon kastjes een puls om X tijd krijgen wanneer je voorheen een horizon kastje heb gehad?

Heb een halfjaar meerdere standaard ontvangers gehad (tot 4x toe) van Ziggo in bruikleen, en bleef het euvel houden dat ik om de X tijd een melding in beeld kreeg dat er geen signaal is. Voor mijn ziggo aanpassingen had ik een horizon kastje zonder issues en daarvoor ook nooit issues gehad. Volgens ziggo zou het aan mijn bekabeling liggen dus heb ik het maar genegeerd ipv opgelost (heb een KK kabel en KK pluggen, dus zou goed moeten zijn....)

Sinds ik een CI+ module ivm een andere tv heb heb ik dit euvel niet meer. Zelfde kabel en zelfde pluggen maar geen irritante melding dat er geen signaal is.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djonny
Snuffel schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:16:
[...]

Een ding viel me wel op: als ik de PC opstart en daarna een webpagina open, dan duurt het vrij lang eer deze geladen is. Alle andere pagina's daarna gaan perfect.
Vanuit de chat ook een nieuw modem toegezonden gekregen, hopelijk is die snel binnen. Wel weer een Connectbox waar ik ook al niet zulke goede ervaringen mee had i.c.m. gamen.

Zijn de Puma chipset issues inmiddels al gepatcht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Djonny schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:00:
[...]
Zijn de Puma chipset issues inmiddels al gepatcht?
Het is een hardwarematig issue dus patchen gaat niet.
Ik game niet dus heb er geen last van. Ik vind het echt een prima modem voor mijn gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:25
@jongetje die bug is door intel wel degelijk gepatched. Echter hebben ze daarna wel een nieuwe bug geconstateerd.

Voor zover ik weet heeft Compal en Arris tot op heden niet een concrete bug patch gedaan. Wel deels. Het is natuurlijk ook zo dat 99% van de gebruikers er simpelweg geen last van heeft.

Bovendien zou één ieder dit modem gewoon in bridge moeten zetten en er zelf een degelijke router achter moeten plaatsen. Persoonlijk vind ik de CB een waardeloos ingericht stuk hardware.

[ Voor 23% gewijzigd door Darkz0rs op 05-04-2019 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Want?
Ding doet toch wat ie moet doen? Althans, voor 95% van de mensen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik game al sinds begin 2016 probleemloos verschillende multiplayer spellen op de PS4 Pro en Xbox One met de Connectbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Na gepland onderhoud door Ziggo deed internet het niet meer en heb ik de Connect Box opnieuw opgestart. Internet werkt weer, maar tot verbazing heb ik ineens een ander IPv4 adres. Ik heb echt al sinds mensenheugenis hetzelfde IP-adres, zit in fZiggo gebied.

Heeft iemand enig idee waarom ze ineens met IP-adressen gaan strooien? En is het gebruikelijk dat je IP-adres regelmatig wordt veranderd door Ziggo? Ik dacht dat Ziggo niet aan dynamic IP deed. Voor sommige toepassingen is het niet zo handig als het constant veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Darkz0rs schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:17:
@jongetje
Bovendien zou één ieder dit modem gewoon in bridge moeten zetten en er zelf een degelijke router achter moeten plaatsen. Persoonlijk vind ik de CB een waardeloos ingericht stuk hardware.
Waarom, mijn connectbox heeft prima Wi-Fi en doet een naadloze handover naar mijn ubiquiti access-point op de eerste etage. Dat jij andere eisen stelt dan een boven gemiddelde consument staat je vrij om idd je eigen router te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 22:46

TFHfony

Professional Weirdo

Tigerblood schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:50:
Na gepland onderhoud door Ziggo deed internet het niet meer en heb ik de Connect Box opnieuw opgestart. Internet werkt weer, maar tot verbazing heb ik ineens een ander IPv4 adres. Ik heb echt al sinds mensenheugenis hetzelfde IP-adres, zit in fZiggo gebied.

Heeft iemand enig idee waarom ze ineens met IP-adressen gaan strooien? En is het gebruikelijk dat je IP-adres regelmatig wordt veranderd door Ziggo? Ik dacht dat Ziggo niet aan dynamic IP deed. Voor sommige toepassingen is het niet zo handig als het constant veranderd.
Over het algemeen houdt je inderdaad het IP adres welke je bij Ziggo krijgt voor langere tijd, maar... Ziggo geeft geen vaste IP adressen is. Je zou het hooguit semi-vast kunnen noemen.
Je kan over het algemeen een nieuwe IP adres verwachten na lange storingen, nieuw modem, wisseling van router achter de modem (Ander MAC adres).

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
@jongetje Sorry, ik dacht dat we op tweakers.net zaten :-) ik had de indruk dat we graag onze eigen traffic shaping deden, onze eigen DNS instellen. Etc Etc... Dit moet je natuurlijk met een korreltje zout nemen. Ik snap best dat mensen het prima vinden en ja voor 99% is dit ook meer dan prima.

Ik vind alleen de router software in de connectbox meer dan teleurstellend en ernstig te kort komen. Maar goed dat is mijn mening. Die hoeft natuurlijk niemand met mij te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
TFHfony schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:59:
[...]

Over het algemeen houdt je inderdaad het IP adres welke je bij Ziggo krijgt voor langere tijd, maar... Ziggo geeft geen vaste IP adressen is. Je zou het hooguit semi-vast kunnen noemen.
Je kan over het algemeen een nieuwe IP adres verwachten na lange storingen, nieuw modem, wisseling van router achter de modem (Ander MAC adres).
precies...

toen ik een maand of 3 terug mn server ging oplappen, (nieuw bord.. dus nieuwe mac adressen..) en ik tijdelijk met een noodoplossing met PCIE adapter gewerkt had toch maar besloten om de PCIE adapter weer in de server te zetten.. omdat ik geen zin had om weer ~24u te wachten tot de DNS records overal weer geupdate zijn..

en dan er achter komen dat er in de intel ethernet driver een kleine bug zit, waardoor de link speed alleen op 10mbit half duplex stabiel bleef.. op alle anderen ging die klapperen zodra er een DHCP aanvraag beantwoord werd vanuit Ziggo :') gelukkig simple gefixt..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djonny
Snuffel schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:16:
[...]

Lijkt bij mij ook in het modem zelf te zitten uiteindelijk, ze probeerden hem in bridge modus te zetten maar krijg er uiteindelijk geen verbinding uit en ze konden zelf de instellingen ook niet lezen :F. Hopelijk komt die connectbox morgen en heeft die niet nog steeds dezelfde issues als vroeger.

Anders wordt het toch echt een overstap, gezien ze tegenwoordig geen monopolist zijn meer hier. Of ze moeten me een andere optie aanbieden zoals dat zakelijke Ubee modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 21:01
Tigerblood schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:50:

Wij hebben hier echt heul lang hetzelfde IP adres gehad achter een Ubee 320. Dik twee jaar lang volgens mij. Toen ik daarna een ConnectBox aanvroeg kregen we een nieuw IP adres, wat na verhuizing aanbleef. Dat was ongeveer driekwart jaar lang denk ik. En vorige week werkten spontaan mijn thuisgehoste dingetjes niet meer via hun domeinnaam, omdat we random een nieuw IP hadden gekregen.

Misschien dat het iets te maken heeft met het aanpassen van hun backend op voorbereiding van de toekomst?

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
iemand toevallig welleens een hardeschijf aangesloten op de UBC1318 ?

Ik krijg niks ? jullie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:50

Deem

Ontcijfer mij!

Grote storing in heel Limburg. Geen internet en nu nog onduidelijk wanneer het opgelost gaat worden.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Deem schreef op zondag 7 april 2019 @ 08:13:
Grote storing in heel Limburg. Geen internet en nu nog onduidelijk wanneer het opgelost gaat worden.
Mijn 2 Kids kwamen er net ook achter.. Die stonden aan mijn bed.. Met de bekende woorden: " we hebben geen Wi-Fi" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward5x5
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 11:52
Hier ook alles plat in Maastricht sinds 7 uur. Nog geen verwachte hersteltijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:49
Ward5x5 schreef op zondag 7 april 2019 @ 08:34:
Hier ook alles plat in Maastricht sinds 7 uur. Nog geen verwachte hersteltijd.
Ligt al sinds 5.30u plat. Om 7 uur zijn de mensen pas aan het werk die de storing op de site zetten vandaar die tijd...

Ook mooie omschrijving "werkt internet niet zoals het hoort". Ja technisch klopt het maar je kunt ook zeggen "werkt niet".

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Laatst online: 14:38
Deem schreef op zondag 7 april 2019 @ 08:13:
Ook in Boxmeer 5831 geen internet sinds deze ochtend. Op allestoringen zijn er vanuit andere delen van NL ook meldingen.

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickPR op 07-04-2019 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Phusebox schreef op zondag 7 april 2019 @ 08:46:
[...]

Ligt al sinds 5.30u plat. Om 7 uur zijn de mensen pas aan het werk die de storing op de site zetten vandaar die tijd...

Ook mooie omschrijving "werkt internet niet zoals het hoort". Ja technisch klopt het maar je kunt ook zeggen "werkt niet".
Connection to synology has been lost since 2019-04-07 05:25:07 +02:00

5.30 inderdaad ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op zondag 7 april 2019 @ 08:46:
[...]

Cloud hosted UniFi controller heeft in mijn geval om 5:06 mail de deur uit gedaan van disconnected devices (en dan zijn ze al paar minuten offline). Dus lijkt in mijn geval al van rond 5 uur te zijn geweest (omgeving Maastricht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:22

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Ook de 4g werkt zeer slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:46
6118 ligt ook helemaal plat. Zelf geen last van bij KPN. Maar mn buren, ouders en fitness school wel. Dus je kunt wel raden wat er rond 7:00 gebeurde 😂.

Zo vaak gelukkig geen storing met Ziggo. Veel sterkte aan de monteurs en engineers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is het nu wel duidelijk dat er een storing in Limburg is....
Welke 4G? Sinds wanneer heeft Ziggo 4G?

[ Voor 10% gewijzigd door jongetje op 07-04-2019 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:22

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

T-Mobile (ben)
Of overbelast omdat Ziggo niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
sander817 schreef op zondag 7 april 2019 @ 10:06:
T-Mobile (ben)
Of overbelast omdat Ziggo niet werkt
You think ?
Nu merk je de verschillen in providers en MVNO's
De 'echte' T-Mobile klanten zullen best nog wel een degelijke verbinding hebben.

De 'mijn abbo is goedkoper met X GB dan T-Mobile / KPN / VF' gaan met dit soort storingen eerder last krijgen.

Net als bij Festivals of grote evenementen, de primaire klanten van de top3 blijven hun verbinding wel houden, eerst vallen de prijsvechters weg, daarna de middenmoot.

[ Voor 7% gewijzigd door FreshMaker op 07-04-2019 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward5x5
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 11:52
Je merkt op zo'n moment wel wat er allemaal wel niet in huis van internet afhankelijk is, mijn slimme verlichting werkt niet meer via de app, idem met mijn deurbel. Vaste telefoon ligt eruit want die gaat ook via Ziggo data. Kabel tv werkt nog wel maar lokale zenders weer niet, want die gebruiken zelf Ziggo internet om uit te zenden naar Ziggo toe. Mijn lokaal gehoste Plex server werkt ook niet zonder internet verbinding, zelfde verhaal met een Chromecast. Uplay of Origin starten op een PC zonder internet kan blijkbaar ook niet meer tegenwoordig. Gelukkig kun je een 4G hotspot als backup gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik lees van alles over storingen bij Ziggo voor Limburg, maar hier in het noorden (9351) werkt het ook niet. Op de site van Ziggo geen meldingen hierover, zijn er hier meer noordelingen zonder internet van Ziggo?

Edit: na een korte chat met de klantenservice blijkt dat Ziggo ook interne problemen heeft met hun administratiesystemen. Gaat goed daar.

[ Voor 25% gewijzigd door arnovos op 07-04-2019 10:45 ]

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Lekker dit :'(
Hoe moet ik nou de ochtend door komen? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08:30
arnovos schreef op zondag 7 april 2019 @ 10:18:
Ik lees vanalles over storingen bij Ziggo voor Limburg, maar hier in het noorden (9351) werkt het ook niet. Op de site van Ziggo geen meldingen hierover, zijn er hier meer noordelingen zonder internet van Ziggo?
Ligt er hier in LB al uit sinds 5:30, maar de melding stond pas rond 8:30 op hun site, dus het feit dat er geen melding staat op hun site, wil niet zeggen dat er geen probleem is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
vosss schreef op zondag 7 april 2019 @ 10:28:
Lekker dit :'(
Hoe moet ik nou de ochtend door komen? :'(
Over een 4G verbinding, als je redelijke bundel hebt. ;)
Voor mij wel eens goed om even iets anders te doen dan achter de PC zitten. :P

Het lijkt mij op een DHCP probleem, ik krijg geen WAN IP en dit probleem is al eens vaker geweest als ik mij niet vergist. Al is dat meer gissen, het kan van alles zijn.

Hulde aan de monteurs die op hun vrije zondag aan de bak mogen. :)

[ Voor 15% gewijzigd door HollowGamer op 07-04-2019 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
  • Laatst online: 11:58
Hier in noord limburg werkt het weer.
Ik ben mijn IP niet kwijt geweest, had gewoon geen internet.

Overigens lag op de zaak de zakelijke glasverbinding van Ziggo er ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Gelukkig heb ik een mobiele bundel van 20 gieg. Weert ook nog altijd down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:16
Piet91 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:10:
[...]

Is die site wel volledig/kloppend? Die geeft aan dat Fiber hier glasvezel levert; dat leveren ze niet; alleen Solcon, Kliksafe en Caiway...
Harderwijk heeft 2 glasvezelnetwerken ten tijde van het oprichten: CIF en Cai Harderwijk
Caiway levert op het CIF netwerk.

Daarnaast is er het netwerk van Cai Harderwijk, waarop providers ook bandbreedte kunnen inkopen (zoals het KPN WBA model). Hierop leveren (oa) Solcon en XSyou

Sinds enkele jaren levert KPN ook via hun eigen apparatuur, en dus kunnen de KPN providers ook leveren.

Die lijst klopt overigens, dat zijn allemaal providers op Caiway, KPN (wholesale) of Cai Harderwijk zelf.

En ja, Fiber kan ook leveren inmiddels (als het goed is)

In pricipe kan elke provider dus gewoon leveren. De vraag is of ze het willen.

Overigens had Harderwijk vroeger ook kabelinternet via de voorlopers (Telekabel). Later is dat onder de Chello naam gebleven. Harderwijk was ook het laatste gebied waar de com21 modems nog gebruikt werden. (Ergens tot 2004 ofzo geloof ik zelfs)

Ziggo focust zich op de coax, en zie ik niet snel ook glasvezel leveren (muv zakelijk)
Hun kiezen ervoor om de coaxkabel uit te melken. En dat gaat nog heel prima. Uiteraard gaan ze steeds dieper het netwerk in met glas, maar de last-mile zal de komende jaren nog wel coax blijven.

Ook dat verglazen bied (vanuit commercieel perspectief) geen meerwaarde en wel een hoop kosten. Ook de technieken op de coax gaan steeds verder vooruit. Met Docsis3.1 en de gemiddelde klantbehoefte kan de huisaansluiting de komende 5-10 jaar zeker nog wel prima op coax blijven.
En wie weet wat tegen die tijd met een coaxkabeltje kan...

Vanuit Tweakerperspectief kansloos om het niet te verglazen. Maar zakelijk gezien (en daar draait een bedrijf toch om) wel logisch.

[ Voor 38% gewijzigd door DJSmiley op 07-04-2019 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-09 14:23

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Er is storing bij Ziggo in Limburg. Zie 1Limburg of Ziggo storing site.
https://www.1limburg.nl/l...rnet-na-storing-bij-ziggo

Edit: ;-)
nieuws: Ziggo kampt met omvangrijke storing in Limburg

[ Voor 37% gewijzigd door Daan_ op 07-04-2019 11:45 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stx
  • Laatst online: 22-09 09:15

stx

Aggressor schreef op zondag 7 april 2019 @ 11:45:
[...]

Hoe kan het dan dat de buren wel alles hebben? De directe buren...
Ik vermoed een ander abonnement. Lijkt alsof het iets te maken heeft met onderhoud/voorbereiding van de snelheidsverhoging. Mogelijk iets mis met bootfiles van de modems, want het lijkt erop dat ze niet provisionen als ik de log van mijn modem bekijk. Soortgelijke meldingen als je een onbekend modem aansluit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:56
Hoppeta, weer een mediabox xl verrot.. bak met herrie uit de fan in stand-by alsof hij aanloopt..
Hopelijk gaan ze binnenkort die next gewoon uitrollen eindelijk, wel klaar mee.. 3e box in 3 kwart jaar, KPN een jaar of 4 gehad, 2 tv boxen in huis, nooit problemen mee gehad... helaas niet meer dan 60 Mbit/s hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:04

DON PAPA

Tweaker-fan

White_Collar schreef op zondag 7 april 2019 @ 14:03:
[...]

Dan lees je er gewoon over heen?
Hoe kan je nou over iets heen lezen als je van te voren niet weet waarover iemand iets post?

Dan is posten in het nieuwsbericht die geheel over deze storing gaat toch een betere optie zoals al werd aangegeven?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

* Equator wijst nog even naar de topic warning. En laten we deze discussie verder stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Papapa
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:27
Aggressor schreef op zondag 7 april 2019 @ 11:36:
Bij mijn ouders was het stroom er vanmorgen vroeg afgevallen.
En een uur later beleden ze mij ook dat ze geen telefonie en internet meer hebben.....

De connect box status geeft aan

Draadloos actief
Internet (toegang geweigerd)
Telefonie (disable)

Ik heb van alles geprobeerd...fabrieksstellingen enz
Maar kan ook het gewoon met de storing te maken te hebben?

Omgeving friesland ...

-edit-

Net de buren gevraagd..En die hebben wel alles
Net met KS gebeld, er is een landelijke storing voor modems die opnieuw online moeten komen na reboot of stroomstoring.
Geldt voor zowel de internet modems als de ingebouwde modems in mediaboxen en de oude cisco's 8485 harddiskrecorders.

En ik kan het weten, want ik heb hier ook last van (Noord Holland). 8)

Had al mijn Tratec er al tussenuit gesloopt, vervangen voor een klein splittertje... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
DJSmiley schreef op zondag 7 april 2019 @ 11:24:
- uitgebreid interessant verhaal -
Bedankt voor je post, maar ik bedoelde eigenlijk dat die site aangeeft dat ze *hier* (als in bij ons, niet in Harderwijk) Fiber leveren, terwijl dat hier niet zo is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:49
Papapa schreef op zondag 7 april 2019 @ 16:39:
[...]

Net met KS gebeld, er is een landelijke storing voor modems die opnieuw online moeten komen na reboot of stroomstoring.
Geldt voor zowel de internet modems als de ingebouwde modems in mediaboxen en de oude cisco's 8485 harddiskrecorders.

En ik kan het weten, want ik heb hier ook last van (Noord Holland). 8)

Had al mijn Tratec er al tussenuit gesloopt, vervangen voor een klein splittertje... 8)7
Ok fijn. Het eerste dat ik vanochtend deed om 6 uur was het modem resetten. Heftige storing.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 15:57
Ik had ook mijn modem gerest en dus de hele dag geen internet. Maar het werkt nu net weer wel. Ik heb geen extra modem reset hoeven te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Laatst online: 08:12
Gewoon even een quote uit de mededeling voor het posten van een reactie..
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Het draagt niets bij om te roepen dat je wel/niet een verhoging hebt gehad. Open daarvoor liever een eigen topic ipv. hier te vervuilen.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MediaZoo schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 08:54:
Gewoon even een quote uit de mededeling voor het posten van een reactie..
[...]
Het draagt niets bij om te roepen dat je wel/niet een verhoging hebt gehad. Open daarvoor liever een eigen topic ipv. hier te vervuilen.. :/
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het wordt kennelijk niet overal tegelijk uitgerold. Dus als de woonplaats er bij vermeld wordt draagt het wel iets bij. Ik heb hier (Driebergen) gisteravond na een reset nog geen snelheidsverhoging gekregen. Als er zich iemand in dezelfde omgeving meldt die het nu wel heeft, weet ik dat het zin heeft het nogmaals te proberen.

Ik kreeg overigens bij die reset van gisteravond een nieuwe IPv6 prefix om mijn Arris Connectbox. Daar zit ik niet op te wachten, dus zonder zo'n melding ga ik het niet iedere dag opnieuw proberen.
.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grun93 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:25:
[...]

Ja, maar stel dat je een positief antwoord krijgt.
Ik vraag niks, ik wacht gewoon passief tot iemand in de omgeving meldt dat hij de snelheidsverhoging heeft gekregen na een reset.
Het vervolg dat anderen dan op het idee komen om te vragen 'werkt het al in Sexbierum, Roodeschool, Goes, Doetinchem?' En dat dan keer honderd, voor iedere stad, dorp en gehucht. Daar zit niemand op te wachten, lijkt me.
Ik kan niet verhinderen dat anderen op dat idee komen. Maar dat komt dan niet door mij, want ik vraag niks. Ik stel alleen dat het wel degelijk iets bijdraagt als iemand uit omgeving X meldt dat hij de snelheidsverhoging heeft gekregen door een reset.

En nu stop ik met reageren op de reacties, want dat draagt verder niets bij. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Roetzen schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:31:
[...]
Ik kreeg overigens bij die reset van gisteravond een nieuwe IPv6 prefix om mijn Arris Connectbox. Daar zit ik niet op te wachten, dus zonder zo'n melding ga ik het niet iedere dag opnieuw proberen.
Ook een nieuw IPv4 adres? Heeft het CMTS hetzelfde MAC adres gehouden?

Achterliggende vraag: Zijn de IPv4 ranges los van IPv4 en hoe provisioned men dit? SLAAC is een prima oplossing - dan zie je waarschijnlijk het mac van het modem in de range....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ANdrode schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:12:
[...]

Ook een nieuw IPv4 adres? Heeft het CMTS hetzelfde MAC adres gehouden?
Het IPv4 adres is hetzelfde gebleven. Twee weken geleden toen ik mijn Ubee noodgedwongen moest veruilen voor een Connectbox kreeg ik wel een nieuw IPv4 adres. Wat dat betreft lijkt alles nog steeds hetzelfde. Het IPv4 adres is gekoppeld aan het MAC adres van de router. Zolang dat niet verandert en de verbinding niet voorbij het verlopen van de lease tijd verbroken blijft, verandert het IPv4 adres niet.
Achterliggende vraag: Zijn de IPv4 ranges los van IPv4 en hoe provisioned men dit? SLAAC is een prima oplossing - dan zie je waarschijnlijk het mac van het modem in de range....
Ik heb nu sinds de zomer van 2016 Dual Stack van Ziggo en ik heb nog geen enkele relatie kunnen ontdekken tussen de wijze van toewijzen van IPv4 en UPv6. Het lijkt geheel los van elkaar te staan.

IPv4 wijzigt alleen bij wisselen van de hardware. IPv6 wijzigt soms na een onderbreking van de spanning, maar lang niet altijd. En gisteravond dus ook na een soft reset van het modem. Dat laatste had ik nog niet maar eenmaal eerder meegemaakt. Ik kan er eerlijk gezegd geen touw aan vast knopen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 20:57
grun93 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:25:
[...]

Ja, maar stel dat je een positief antwoord krijgt. Het vervolg dat anderen dan op het idee komen om te vragen 'werkt het al in Sexbierum, Roodeschool, Goes, Doetinchem?' En dat dan keer honderd, voor iedere stad, dorp en gehucht. Daar zit niemand op te wachten, lijkt me.
Goes is niet eens binnen het leveringsgebied van Ziggo. Delta maakt daar de dienst uit. :9

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Laatst online: 08:12
timmie1 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:56:
[...]

Goes is niet eens binnen het leveringsgebied van Ziggo. Delta maakt daar de dienst uit. :9
Daarom is het juist van belang dat iedereen roept dat zijn snelheid hoger is. Stel dat Ziggo daar ooit gaat leveren dat is in ieder geval bekend dat het daar ook sneller is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Mooi toeval. Gisteren verliep mijn 6 maanden gratis movies en series xl (specifiek enkel voor cartoon network).

Gisteren zag ik in de ziggo portal dat je een jaar lang een gratis keuzepakket kan krijgen als je klant ben van hollandsnieuwe.

Dus nu een gratis kids pakket. Kids tevreden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Meneer iCy schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:06:
Mooi toeval. Gisteren verliep mijn 6 maanden gratis movies en series xl (specifiek enkel voor cartoon network).

Gisteren zag ik in de ziggo portal dat je een jaar lang een gratis keuzepakket kan krijgen als je klant ben van hollandsnieuwe.

Kwam mij ook wel goed uit voor Game of thones binnenkort ;) Zat er net aan te denken om tijdelijk een abonnement te nemen op XL alleen vanwege GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:24

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Meneer iCy schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:06:

Waar zag je dat?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 11:41
Roetzen schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:31:
[...]

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het wordt kennelijk niet overal tegelijk uitgerold. Dus als de woonplaats er bij vermeld wordt draagt het wel iets bij. Ik heb hier (Driebergen) gisteravond na een reset nog geen snelheidsverhoging gekregen. Als er zich iemand in dezelfde omgeving meldt die het nu wel heeft, weet ik dat het zin heeft het nogmaals te proberen.
Ziggo meldt op hun website 15 april onder "Wat moet ik doen": https://www.ziggo.nl/alle...558030&BroadcastId=234844

Als het voor die datum al werkt, heb je geluk, maar de 15e is nog niet bereikt. Laten we pas gaan klagen over missende snelheidsupgrades na die datum.

[ Voor 10% gewijzigd door AlbertJP op 09-04-2019 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Bij mijn producten --> televisie.

Overigens paar uur na het bestellen kreeg ik ook een informatie sms van hollandsnieuwe dat dit mogelijk is.

Meer informatie is hier terug te vinden: https://www.hollandsnieuwe.nl/ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinDycate
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-02-2021
Ik ben een jaar geleden overgestapt van KPN naar Ziggo. Dit gaf direct problemen. Mede door de modem die ze erbij leverde. Ik werd om de paar uur, kort gedisconnect. Dit gebeurde met in totaal 4 verschillende modellen van Ziggo. In veel applicaties maakte deze nanoseconde niets uit. Echter met online gaming werd ik er standaard uitgegooid en op netflix bufferde hij dan een seconde. Ben om deze reden geforceerd terug gegaan naar KPN omdat de modems van Ziggo niet naar behoren werkte voor de applicaties die ik ging gebruiken.

Mijn vraag is nu, werkt Ziggo nu met andere modems? Of is het nog steeds box met de falende Intel chipset? Ik ben inmiddels verhuisd naar een buitenwijk en zou graag weer gebruik maken van hoge snelheden aangezien glas er in de komende jaren niet gaat komen en KPN even duur is voor 50mbits als Ziggo voor 150mbit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Kleine waarschuwing voor de mensen die zijn overgegaan naar de Mediabox Next. Ik heb zojuist mijn eerste factuur ontvangen sinds ik deze box heb, komende van alles in 1 complete en het lijkt er bij mij op dat de omzetting van pakket niet helemaal lekker is verlopen waardoor ze 15 euro meer in rekening hebben gebracht. Dit betreft specifiek voor de kosten van het pakket en niet zozeer activatiekosten of iets dergelijks.

Het e.e.a. zal gecorrigeerd gaan worden, al moet ik hier blijkbaar een week op wachten voordat dit bevestigd wordt volgens de klantenservice, maar ik vind het wel belangrijk om hier de mensen op alert te maken dat de omzetting van Complete naar Complete Next niet helemaal goed gaat in hun facturatiesysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
SinDycate schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:54:
Ik ben een jaar geleden overgestapt van KPN naar Ziggo. Dit gaf direct problemen. Mede door de modem die ze erbij leverde. Ik werd om de paar uur, kort gedisconnect. Dit gebeurde met in totaal 4 verschillende modellen van Ziggo. In veel applicaties maakte deze nanoseconde niets uit. Echter met online gaming werd ik er standaard uitgegooid en op netflix bufferde hij dan een seconde. Ben om deze reden geforceerd terug gegaan naar KPN omdat de modems van Ziggo niet naar behoren werkte voor de applicaties die ik ging gebruiken.

Mijn vraag is nu, werkt Ziggo nu met andere modems? Of is het nog steeds box met de falende Intel chipset? Ik ben inmiddels verhuisd naar een buitenwijk en zou graag weer gebruik maken van hoge snelheden aangezien glas er in de komende jaren niet gaat komen en KPN even duur is voor 50mbits als Ziggo voor 150mbit.
Misschien handig om wat meer details te geven? Ik begrijp dat het om een connectbox gaat als modem?
4 verschillende modellen? verschillende type modems?
Als dat het geval is, zou ik eerder in je signaal gaan zoeken en je aansluitingen.

Een hapering in Netflix lijkt mij ook niet een kenmerk van het issue van de connectbox, hier staat Netflix vele uren per week aan i.c.m. een connectbox, maar een 1 seconde buffering nog nooit gehad.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:24

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hmm, niks bij hollandsnieuwe en niks bij ziggo te vinden over een gratis pakket. Vreemd. Beide producten staan op hetzelfde adres. Ik heb ook nog geen email of SMS ontvangen hierover.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinDycate
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-02-2021
Martinusz schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:15:
[...]

Misschien handig om wat meer details te geven? Ik begrijp dat het om een connectbox gaat als modem?
4 verschillende modellen? verschillende type modems?
Als dat het geval is, zou ik eerder in je signaal gaan zoeken en je aansluitingen.

Een hapering in Netflix lijkt mij ook niet een kenmerk van het issue van de connectbox, hier staat Netflix vele uren per week aan i.c.m. een connectbox, maar een 1 seconde buffering nog nooit gehad.
Eigenlijk alle eerdere zwarte modellen die ze gingen leveren iets met een T in de naam, geen idee meer hoe die heten. Maar alle 3 modems waren van hetzelfde merk. De Witte connectbox was dan van een ander merk denk ik maar had ik de meeste problemen mee.

Over de connectbox las ik op internet dat de chipset problemen veroorzaakte. Ik heb een maand lang drama gehad met Ziggo en toen ik op dat adres terugging naar KPN. Had ik 0 problemen. Er zijn meerdere monteurs langs gekomen die totaal geen weet hadden van wat er mis was en mij ook aan gingen raden om een nieuw ethernetkaart te kopen. Terwijl er via KPN geen problemen waren met DC icm de experiabox. Ben nog nooit uit een game gegooid of verbinding verloren in alle jaren dat ik KPN had.

Bij Ziggo was dit icm de modems om de haverklap. Ze hebben het signaal ook bekeken en daar bleek niets mee aan de hand te zijn maar via een andere website kon ik duidelijk aangeven dat er packet loss was ofzo icm de witte modem.

De lijn was crisp en zag ook echt wel dat de 150mbits volledig behaald werd, maar om de zoveel uur werd het signaal er toch afgegooid voor een aantal seconde en na een maand moest ik ermee stoppen. Was wel heel degelijk van Ziggo dat ze de overstap en het overbruggen van het stopzetten allemaal kosteloos voor mij hebben geregeld en hoefde de 1,5 maand dat ik klant was ook niets te betalen omdat het aan te tonen was dat ik een foutieve verbinding had.

[ Voor 16% gewijzigd door SinDycate op 09-04-2019 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:46
Dat zal dan een Technicolor geweest zijn: https://www.ziggo.nl/klan...modem/technicolor-tc7210/

Als er na 4 modems nog steeds problemen waren, dan was het mogelijk de aansluiting in de muur (AOP) of iets in de wijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

zonoskar schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:26:
[...]

Hmm, niks bij hollandsnieuwe en niks bij ziggo te vinden over een gratis pakket. Vreemd. Beide producten staan op hetzelfde adres. Ik heb ook nog geen email of SMS ontvangen hierover.
Wordt gefaseerd uitgerold, staat op de website van Hollandsnieuwe
Nog geen email ontvangen? Geen zorgen! Wij informeren onze klanten in groepen. Ook jij bent binnenkort aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
@krakendmodem
Yup dat heb ik hier ook gehad. Snelheid alleen in de nacht en ochtend.
Ziggo heeft moeten concluderen dat het netwerk de snelheid niet aankon.

Ik heb echter mazzel gehad, hier in de wijk zijn er veel woningen bijgekomen.
Deze hebben allemaal Ziggo en KPN-glas aansluitingen. De meeste nieuwe bewoners hebben KPN genomen.
Logisch: 500/50 of 500/500 Mbps. Geld boeit deze mensen niet, laagste huur is rond de 1600 euro.
De vrijgekomen wijk bandbreedte kan ik nu optimaal 24/7 gebruiken. KPN wil geen glas aanleggen, dus blijft voorlopig zo.

Dus laat het Ziggo weten, misschien met meerdere bewoners, dan wordt er mogelijk wat aangedaan.
Je betaald er immers voor! En zeker als het zakelijk gebruikt dient te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
neeecht schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 17:30:
[Afbeelding]

Ook de upload kan nog omhoog, tot zeker 85 MHz.
Waarom dit niet gedaan wordt?
Omdat de FM band bij 85 MHz begint en een filter geen dunne muur is die je tussen 84,99 MHz en 85,01 MHz kunt zetten. Om de filters behapbaar en betaalbaar te houden moet er een relatief grote dode band tussen de download en de upload band aangehouden worden. Dus zolang de analoge FM band daar zit is de upload in de praktijk wel begrensd op 65 MHz.
Met Docsis 3.1:
Upload 5 - 204 MHz (Met een gat in de FM band, 85-110 MHz)
Dat gat voor de FM band is filtertechnisch ook niet praktisch. In de praktijk zullen die hogere frequenties pas voor upload beschikbaar komen als de FM band er uit gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
  • Nu online
@Roetzen
De FM band begint bij 87.5 MHz en loopt tot 108.0 MHz

De software afbakening zit al op 85 MHz.
2 MHz eronder is meer dan zat. Maar goed, al ga je er 10 MHz onder zitten.
Dan heb je nog ruim twee upload kanalen beschikbaar. Maar een derde lukt ook nog wel.

En de FM kanalen kunnen ook prima allemaal opgeschoven worden.
Er zit zoveel ruimte tussen de FM kanalen op de kabel.

Speciaal voor jouw op de knieën gegaan :-)
Afbeeldingslocatie: http://x264.nl/dump/ziggo-docsis-3.0-2019-04-09-upstream-fm_band.jpg
Tijdens een upload sessie met speedtest.

Afbeeldingslocatie: http://x264.nl/dump/ziggo-docsis-3.0-2019-04-09-fm_band-zoomed.jpg
De FM band op de kabel, met heel veel ruimte tussen de stations.
Ik denk dat 13 MHz op de FM band genoeg zou zijn voor alle stations. Dan gebruik je 95-108 MHz voor FM, daaronder een gat voor het filter en dan vanaf 85 MHz en lager alle ruimte voor upload.

Vergeleken met de FM lucht band (schrikt niet):
Afbeeldingslocatie: http://x264.nl/dump/87.5-108.0/fm-band-2018-01-23-spectrumspy.jpg

Dus ja, er is geen technische reden om het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
neeecht schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 18:48:
@Roetzen

De software afbakening zit al op 85 MHz.
2 MHz eronder is meer dan zat. Maar goed, al ga je er 10 MHz onder zitten.
Dan heb je nog ruim twee upload kanalen beschikbaar. Maar een derde lukt ook nog wel.

En de FM kanalen kunnen ook prima allemaal opgeschoven worden.
Er zit zoveel ruimte tussen de FM kanalen op de kabel.

Wel. Als je de upstreams tot 85Mhz wilt laten gaan dan kun je geen FM tegelijk nemen. De roll-off van een 85Mhz filter is niet dat ie 86Mhz ineens doorlaat, zoals @Roetzen al aangeeft.

De FM band excluden van de retour is technisch nagenoeg onmogelijk. Dan moet je met een shitload diplexers gaan werken om de specifieke FM band wel downstream te versterken, en de 108-204 weer in de retour te versterken.

<25Mhz voor de upstreams wordt ook niet gebruikt/aangeraden, ook al kan dat technisch: Die frequenties zijn gewoon te 'vies' om te gebruiken.

Je kan wel meer upstream krijgen door naar Docsis 3.1 te gaan. Je kan dan 1/2 ODFM kanaal kwijt in de retour, welke compatible is met Docsis 3.0. In de downstream kun je dan idd de >862Mhz gebruiken en daar ook Docsis 3.1 downstreams toepassen. Afhankelijk van de SNR in een segment kun je dan misschien wel tot QAM2048 gaan.

In de retour kun je docsis 3.0 en 3.1 tegelijk gebruiken, Een D3.0 modem kan in hetzelfde spectrum werken als een D3.1 modem, er hoeven dus geen separate upstreams te zijn voor D3.0 en D3.1. In de downstream is dat wel nodig.

Maar... een 1/2 ODFM kanaal in de upstream heeft wel een heel andere impact dan een 4-tal 8Mhz kanalen.
In het transportnetwerk wordt het verder optisch verdeeld. En een 4-tal 8Mhz kanalen geeft hele andere optische signaanivo's dan een 64Mhz breed ODFM kanaal. Afhankelijk van de apparatuur kan er dus laser clipping optreden en kan het maar zo zijn dat het nodige aan retournode's vervangen moet worden.

Zo simpel als je het stelt is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Nu online
@DJSmiley

Duidelijk, hoeveel bandbreedte heb je dan wel nodig? De FM band 10 MHz compacter maken vanaf 95 MHz zou wel genoeg zijn? Volgens mij werkt dat prima.

Maar goed, ik luister nu naar de FM signalen op de kabel;
Niet... om.... aan... te horen. De audio wordt gewoon kaal op de kabel gegooid.
Het kraakt, slist en klinkt heel slecht. Ook is het signaal veel zachter gezet dan vorige spectrum screenshots.
Het lijkt wel op Ziggo test hoeveel mensen er nu werkelijk naar de radio op de kabel luisteren.
Als dit er een paar duizend zijn lijkt me dat veel.

Volgens mij is het goedkoper om een simpele internet radio met display mee te leveren dan alle inkomsten die nu verloren worden. Met internet kan met dan ook nog eens veel en veel meer stations kiezen.
Gewoon een tulp uitgang erop naar de stereo en klaar. (Voor de mensen die nog zwaar analoog leven.)

Ziggo heeft niet gezegd wanneer de analoge radio eruit gaat, maar het wordt echt tijd om met de tijd mee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Modbreak:Ik heb een shitload een 'ik heb ook de hogere snelheid'-reacties weggehaald. Dat voegt weinig tot niets toe.
Feit is (en dat is bij alle voorgaande upgrades ook geweest) dat Ziggo dit in batches uitrolt.

Reboot je modem en als je 'm nog niet hebt, desnoods een paar dagen later. Komt vanzelf wel goed.

Er staat niet voor niets een topicwarning. Lezen is blijkbaar soms lastig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
neeecht schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:08:
@DJSmiley
Maar goed, ik luister nu naar de FM signalen op de kabel;
Niet... om.... aan... te horen. De audio wordt gewoon kaal op de kabel gegooid.
Het kraakt, slist en klinkt heel slecht. Ook is het signaal veel zachter gezet dan vorige spectrum screenshots.
Met mijn Denon Receiver heb ik prima geluid op de kabel. Klinkt veel beter dan FM via de ether. Lijkt dan te verschillen bij jou thuis...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
  • Nu online
jongetje schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:13:
[...]

Met mijn Denon Receiver heb ik prima geluid op de kabel. Klinkt veel beter dan FM via de ether. Lijkt dan te verschillen bij jou thuis...
Ja na nog wat verder tunen, bijvoorbeeld 107.6 MHz Radio 538 klinkt wel prima.
Deze heeft ook een normale goede FM MUX. De stereo piloottoon en RDS staan er goed in.
Het signaal hier is een beetje raar ja. Lijkt wel op de Braun splitter de FM niet goed doorlaat.

Ach ja, hopelijk is FM op de kabel gauw verleden tijd. Dank voor de feedback!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJSmiley
[...]

FM kan prima klinken. Je bent wel beperkt tot zo'n 15Khz en de kanaalscheiding is slechter dan digitaal, maar in hoeverre iemand dat hoort is een 2e. Sissen en ruis enz dat lijkt meer op een brakke radio te duiden.

Op de kabel heb je gewoon minder interferentie/storing dan in de ether. Dus idd, slecht is het niet. Digitaal beter? ja, meestal wel. FM inefficient? Dat zeker.

Maar ik luister liever analoog FM dan een 32Kbit hypercompressed digitaal streampje.

Overigens vern*kt een gemiddelde compressor meer aan het signaal dan de analoge FM kan doen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
  • Nu online
@DJSmiley Airspy R2 en Airspy HF+ met SDRSharp.
Niet echt een brakke radio. Of de Braun splitter of het Ziggo signaal dipt raar in het midden.
Maar de FM signalen zijn bij de meeste ook niet goed. Nogmaals wel goed is 107.6 MHz. Die wordt net als de FM met een goede processor de kabel opgegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:23
DJSmiley schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:11:
[modbreak]

Ik heb een shitload een 'ik heb ook de hogere snelheid'-reacties weggehaald. Dat voegt weinig tot niets toe.
Feit is (en dat is bij alle voorgaande upgrades ook geweest) dat Ziggo dit in batches uitrolt.
Reboot je modem en als je 'm nog niet hebt, desnoods een paar dagen later. Komt vanzelf wel goed.
Er staat niet voor niets een topicwarning. Lezen is blijkbaar soms lastig....
[/modbreak]
Vandaar dit topic:
[Ziggo] Snelheidsverhoging april 2019
Leek me netjes het Ziggo ervaringen en discussie topic niet te belasten.
Jammer dat je het nodig vond om tot sluiting over te gaan.
Zag de behoefte van vele Tweakers om hun ervaringen voor waar het de snelheidsverhogingen van Ziggo betreft te melden.
Ben hier te gast en pas me aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
neeecht schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:08:
Duidelijk, hoeveel bandbreedte heb je dan wel nodig? De FM band 10 MHz compacter maken vanaf 95 MHz zou wel genoeg zijn? Volgens mij werkt dat prima.
Volgens Excentis kan rekening houdend met de filter roll-off tot zo'n 80 MHz worden ingezet voor de upstream. Ruimte voor 2 extra EuroDOCSIS 3.0 upstreams. De ondergrens van het upstream frequentie gebied ligt volgens Excentis op zo'n 20 MHz. Dat zien we ook in de voormalig UPC praktijk terug in upstream frequentieplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
DJSmiley schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 18:58:
De FM band excluden van de retour is technisch nagenoeg onmogelijk. Dan moet je met een shitload diplexers gaan werken om de specifieke FM band wel downstream te versterken, en de 108-204 weer in de retour te versterken.
Is er een reden om deze frequenties te willen filteren? Het radio spectrum zijn sec een aantel subcarriers op rij die niet gebruikt worden voor ODFM?

In de capture van @neeecht lijkt het signaal van FM stations ook niet niet veel sterker dan dat van de upload kanalen.
Maar... een 1/2 ODFM kanaal in de upstream heeft wel een heel andere impact dan een 4-tal 8Mhz kanalen.
In het transportnetwerk wordt het verder optisch verdeeld. En een 4-tal 8Mhz kanalen geeft hele andere optische signaanivo's dan een 64Mhz breed ODFM kanaal. Afhankelijk van de apparatuur kan er dus laser clipping optreden en kan het maar zo zijn dat het nodige aan retournode's vervangen moet worden.
Heel erg jammer als dat bij de relatief recente herziening in fUPC gebied niet is meegenomen. Als dit speelt dan is dit sowieso een aspect dat op korte termijn opgepakt moet worden. Zoals je het nu omschrijft blokkeert dit de uitrol van ODFM upstreams?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr.Master
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-12-2021

Mr.Master

a dog in the night

[...]

Op de FM in de ether wordt audio processing toegepast om het geluid te bewerken, en harder te laten klinken (hardere modulatie = invloed op de ontvangst, met een max. zwaai van de FM zender van 75KHz, en Stokkemasker (zendlijn begrenzing)). Wordt o.a. gedaan met een Orban Optimod soundprocessor in de zendlijn op te nemen. Men gebruikt voor de kabel veelal de 'onbewerkte' audiosignalen vanuit de uitzendstraat (aanvoer) in Hilversum, daar zit weliswaar wel wat audioprocessing overheen, maar lang niet zoals ze voor de FM ether toepassen.

Kabelradio is op zijn retour, bron: https://www.nrc.nl/nieuws...-analoge-kijkers-a1599626 En Ziggo heeft al laten weten dat ze het t.z.t. gaan afschakelen, bron: nieuws: Ziggo stopt binnen drie jaar met analoge tv en radio

Voor de FM ether is dit toch iets anders, FM in de ether blijft nog wel even gehandhaafd, stukje quote:

"Hoofdvraag 2. Wat is een realistische termijn en aanpak voor een afschakeling van FM? Een
realistische termijn voor afschakeling ligt grofweg in de periode tussen 2027 en 2032. Gezien
de lopende vergunningen kan pas vanaf 2022 gedacht worden aan afschakeling van FM op
enige schaal. Een afschakeling in 2022 kent een flinke impact: de impact van de meeste
positieve en negatieve argumenten is dan relatief groot. Omdat alternatieven voor FM over
de tijd steeds belangrijker worden, daalt de negatieve impact van afschakeling in de periode
tot circa 2027-2032. Omdat ook de positieve impact sterk daalt verdient het de voorkeur om
voor 2032 af te schakelen. Het is de verwachting dat er na 2032 relatief weinig ontwikkelingen met betrekking tot FM meer zullen zijn. Voor wat betreft de aanpak, verwijzen wij naar
de bovenstaande tekst onder “Aandachtspunten bij het vraagstuk mogelijke afschakeling"

Bron: https://www.dialogic.nl/file/2018/01/bijlage-17199691.pdf

DAB+ geeft niet echt hoogwaardige audio, gezien ze veel kanalen in één transport stream stoppen, wat zorgt voor een 64Kbps audio stream (vergelijkbaar met internet radio in RealAudio (kennen we dat nog) 2002). Sommige landen zien geen heil in DAB+, Scandinavische landen daarentegen weer wel. We zullen zien wat het wordt, ik geloof zelf in internetradio en niet in DAB+.

Terug, na wat uitweidingen, naar de FM band (ether), die klinkt toch echt wel lekker en beter dan DAB+. Komt doordat DAB+ compressie toepast op hun audio stream en de mate van audiocompressie. Is allemaal echt wel naar een hoger niveau te tillen. Maar ik hoor echt ook veel mensen klagen over de ontvangst (met name in huis), refererend naar bovenstaand onderzoek inzake hoe mensen luisteren naar de radio, zien we dat internet / set top box toch populair is, en goede audio geeft. Men luister buiten huis, dus in de auto, naar de FM. En dit voldoet tot op heden.

Ziggo? Die gaat FM kabel afschakelen, terecht, meer bandbreedte, betere diensten. Men weet de weg heus wel te vinden naar de radio aangezien de traditionele kabelradio op zijn retour is zoals ik hierboven al aanhaalde. Analoge TV wordt al afgeschakeld in delen van het land.

Hoe je het luistert is natuurlijk ook een privé kwestie. De een vindt het via de ether mooier klinken dan via de kabel of vice versa, allemaal persoonlijke voorkeur. Feit is wel dat men bij FM ether uitzendingen meer audio bewerking inzet om het harder te laten klinken. Dit fenomeen komt uit Amerika overgewaaid, waar men ten tijde van de zeezenders processing gebruikte om het geluid lekker recht evenredig en hard wilde laten klinken via de AM. Je moet er van houden. Ben je meer van de 'kale'audio / onbewerkt, dan zal FM ether je niet aan kunnen staan vanwege de mate van bewerking (compressie / limiting). Heeft allemaal een reden zogezegd.

Ik vind enige mate van bewerking wel fijn, je kan de klankkleur bepalen met audioprocessing. Ik vind audio vanuit de studio (al dan niet van bijv. een CD) te kaal en te zacht. Ik vind het wel lekker om wat punch en dynamiek erin aan te brengen. De een doet dit met een equalizer, de ander met een multiband processor. O+

"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-12-2021

Mr.Master

a dog in the night

neeecht schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 18:48:
@Roetzen

Vergeleken met de FM lucht band (schrikt niet):
[Afbeelding]

/offtopic: Airspy is een mooi programma! Welke RTL SDR stick gebruik je? Ik heb de RTL SDR v3 (zilveren usb stick) van RTL-SDR.com. Je hebt nogal wat varianten, maar de zojuist genoemde vind ik het fijnst. Deze kan je namelijk ook voor beneden de 30MHz goed gebruiken door in Airspy de sampling mode in Q branche te zetten, in de Quadrature sampling heb je weinig HF ontvangst (HF is tussen de 0 en 30 MHz).

Oh eh, de luchtvaart wordt niet in FM maar in AM gemoduleerd trouwens, welke te vinden is tussen de 108 MHz en de 137MHz. :) ( Bron: Wikipedia: Luchtvaartcommunicatie ), een goede antenne voor deze band is een must, veelal voldoet wel een discone of een 2 meter/70 cm antenne wel. O.a. van het merk Diamond.

"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 12:59
Oke - Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Waar kan dit wel ?
Heb gezocht maar alles is gesloten of verwijderd :(
FF een tip van iemand ?

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
mmxmmx schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:33:
Oke - Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Waar kan dit wel ?
Heb gezocht maar alles is gesloten of verwijderd :(
FF een tip van iemand ?
Uh paar posts boven je :?
PKHS schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:02:
[...]

een is aan?
Vandaar dit topic:
[Ziggo] Snelheidsverhoging april 2019
Leek me netjes het Ziggo ervaringen en discussie topic niet te belasten.
Jammer dat je het nodig vond om tot sluiting over te gaan.
Zag de behoefte van vele Tweakers om hun ervaringen voor waar het de snelheidsverhogingen van Ziggo betreft te melden.
Ben hier te gast en pas me aan.
De Jordaan groet de biblebelt!
Hier dus: [Ziggo] Snelheidsverhoging april 2019

[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 10-04-2019 09:43 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Pagina: 1 ... 125 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic