*knip* ook voor jou: dit is niet de plek voor die inhoudelijke discussie
[ Voor 85% gewijzigd door Orion84 op 14-09-2020 12:21 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 85% gewijzigd door Orion84 op 14-09-2020 12:21 ]
Recente... Ja, zo lust ik er ook wel een paarDaniëlWW2 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:53:
[...]
Weet je, kom maar met de recente voorbeelden waar ik op Renault zat af te geven. Ik wacht wel.
Maar daar hebben we nou juist de bookmarks voor?Ankona schreef op donderdag 3 september 2020 @ 07:38:
[...]
Is gewoon de manier om een topic dat je wil volgen in de "Mijn topics" lijst te zetten. Werkt wel zo makkelijk.
Als iemand alleen een recent voorbeeld mag aanhalen van iets dat je toevallig al een tijdje niet meer gedaan hebt, komen we nergens. Het gaat erom dat ook jij als moderator daaraan hebt meegedaan. Wat mij betreft moet dat gewoon kunnen, maar als sommige users erop worden aangevallen en je er een moderator niet op mag aanspreken, dan klopt er iets niet.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:07:
[...]
Moet ik de definitie van recent nog gaan uitleggen of kunnen we concluderen dat je nu wel heel erg treurig bezig bent om reacties uit januari erbij te gaan halen in een poging om mij in diskrediet proberen te brengen?
Dat komt de sfeer ook niet echt ten goede, ik hoop dat je dat met me eens bentNiaX schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:17:
[...]
Trek je van mij niks aan, veel plezier in je ivoren toren
Maar waarom zou een statement van een coureur in die zin niet besproken mogen worden? Als iemand zich racistisch uitlaat tegenover Hamilton bijvoorbeeld, dan snap ik dat je zo'n post weg haalt. Maar ook gewoon ontopic posts worden weggehaald, en dan riekt dat inderdaad naar censuur omdat een bepaalde mening niet weergegeven lijkt te mogen worden.DaniëlWW2 schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:02:
Ik ben het onderhand meer dan zat dat elke race het zo weer moet gebeuren, elke race. Elke keer is het weer hetzelfde gezeur. Elke keer maar censuur schreeuwen, "cancelcultuur" en willen we geen politieke statements zien, dus gaan we er zelf op in en het topic er meteen mee overheersen en juist constant zeuren over Hamilton. Jullie doen het zelf.
Denk je dat ik blij ben met zulke provocerende statements of zo? Ik zie dit politieke gedoe liever ook liever niet zo omdat zo elke nuance ontbreekt voor een uiterst complexe en gepolariseerde problematiek. Realiteit is anders, accepteer dat.
[ Voor 3% gewijzigd door Destruction op 15-09-2020 11:57 ]
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ondanks alles is er een topic gestart Politieke standpunten uiten in de sportDestruction schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:50:
Eigenlijk wilde ik me erbuiten houden, maar het F1 topic wordt er niet beter op... Dan toch maar kort erop in gaan.
[...]
Recente... Ja, zo lust ik er ook wel een paarRecent heb je dat niet/amper gedaan inderdaad...
[...]
Maar daar hebben we nou juist de bookmarks voor?
[...]
Als iemand alleen een recent voorbeeld mag aanhalen van iets dat je toevallig al een tijdje niet meer gedaan hebt, komen we nergens. Het gaat erom dat ook jij als moderator daaraan hebt meegedaan. Wat mij betreft moet dat gewoon kunnen, maar als sommige users erop worden aangevallen en je er een moderator niet op mag aanspreken, dan klopt er iets niet.
Ik heb ooit wel eens zaken gepost die niet door de beugel konden op GoT, recent is dat niet meer voorgekomen. Ben ik dan nu ineens altijd netjes geweest? Nee. Recent wel, ja.
Bovendien lokt zo'n houding dan weer dit soort reacties uit, zoals je ziet:
[...]
Dat komt de sfeer ook niet echt ten goede, ik hoop dat je dat met me eens bent![]()
[...]
Maar waarom zou een statement van een coureur in die zin niet besproken mogen worden? Als iemand zich racistisch uitlaat tegenover Hamilton bijvoorbeeld, dan snap ik dat je zo'n post weg haalt. Maar ook gewoon ontopic posts worden weggehaald, en dan riekt dat inderdaad naar censuur omdat een bepaalde mening niet weergegeven lijkt te mogen worden.
Ik ben er niet op uit om @DaniëlWW2 slecht weg te zetten, een ontslag voor 'm uit te lokken of whatever. Dat is niet aan mij en zoals gezegd, imo is er niks mis mee om kritiek te hebben op iemand (of een merk, zoals Renault) dat fouten maakt. Netzoals er imo niks mis mee is om kritiek te hebben op zaken die de F1 minder leuk maken, om het zo samen te vatten. Maar dat moet dan wel voor iedereen gelden.
Het gaat mij om de sfeer, die steeds verder kapot lijkt te gaan. O.a door overijverig modereren. Zo kreeg ik (vorig jaar oid) op m'n donder omdat ik het gedurfd had de dames en heren bij Honda te omschrijven als "Jappen", uiteraard bedoeld als afkorting voor Japanners. Niemand denkt er nog over dat die term tijdens WW2 grof of kwetsend bedoeld was, helemaal niemand (en ik heb erop moeten zoeken, want hoewel ik veel weet van WW2 was dit mij geheel onbekend). Maar om die reden werd mijn post gewijzigd (of verwijderd?) en kreeg ik een DM op poten, zogezegd. Had ik er nou iets beledigend voor gezet (bijvoorbeeld "schijt"), dan snap ik dat je tot actie over gaat en ben ik (in dat voorbeeld) de eerste die zijn excuses aanbied, en dan moet het ook klaar zijn. In dit geval heeft zo'n actie (nogmaals, imo behoorlijk overdreven) vooral irritatie veroorzaakt. Ik heb er geen seconde minder om geslapen, maar ik heb ook niet het gevoel gehad dat ik iets verkeerd gedaan had.
Overigens was het niet DanielWW2 die hierbij betrokken was, wie het wel is geweest doet er wmb niet toe.
Tot slot: Ik heb vaker aangegeven, dat het er sterk op lijkt dat Tweakers 100% politiek correct nastreeft, mogelijk in angst voor DPG? Ik weet niet waar het aan ligt, maar gezelliger wordt het er niet op. Racisme is fout, daar zijn we het allemaal wel over eens. Maar een keer een grapje dat op de grens zit? Of misschien iets erover? Daar is imo niks mis mee. Hoort er af en toe gewoon bij.
People as things, that’s where it starts.
Mijn excuus. Ik was met de bezem erdoorheen gegaan, omdat de discussie daar off-topic is en het niet opnieuw begint. Dat heb ik niet gecommuniceerd in het topic. De betreffende post van Wormaap is tevens verwijderd en het is duidelijk dat je geen racist bent.KrazyJay schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:07:
Vraagje:
In het F1 topic (Wormaap in "[F1] Seizoen 2020") refereert naar mij als zijnde racist (auto met white power vergoeilijken, etc), maar als ik daar op reageer met een duidelijk standpunt en de ontkrachting dat ik toch echt niet racistisch ben, wordt die post verwijderd. Zou het dan niet juist zijn dat dat als Wormaap een stelling op tafel legt, er in datzelfde topic wederhoor kan plaatsvinden, of dat hij zijn post aanpast waarin hij die referenties weg haalt?
Nogmaals, ik ben niet racistisch, dus die associatie hoeft ook niet gemaakt te worden, en als men dat als "Moderator" toch wilt doen, dan wel wederhoor toestaan in plaats van die posts schaamteloos te verwijderen. Dit is écht niet netjes en kan iemand zijn reputatie schaden.
Dank u.
In welke vorm het gebeurd, maakt mij niet veel uit. Maar ik ben van mening dat zoiets besproken moet kunnen worden, of iemand het er nou mee eens is of niet. Zie bijvoorbeeld het Klimaattopic, meerwaarde van dat topic is 0,0, want als je het er niet mee eens bent dat de hele wereld in brand staat, ben je daar niet welkom.... Discussie voeren is nou net het idee van een topic/forumtweakduke schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:17:
[...]
Ondanks alles is er een topic gestart Politieke standpunten uiten in de sport
Dat de sportieve kant van de sport ondersneeuwt in de daarvoor bedoelde topics is een ergernis. We hopen dat een apart topic hier verbetering in gaat brengen en daarmee de sfeer.
Dat snap ik, maar zoek voor de gein eens hoevaak "Jappen" als afkorting wordt gebruikt op GoT. Dat is niet op één hand te tellen. Niemand, echt helemaal niemand (behalve dan waarschijnlijk de moderator in kwestie) ziet dat als iets anders dan een afkorting en neemt er aanstoot aan. Niemand. En uiteraard is dat ook nooit de bedoeling geweest, maar ik ben bepaald niet de enige (geweeest) en ik geloof nooit dat desbetreffende mod mogelijk 1k+ users erop aangesproken heeftNaamverbasteringen en andere 'grappen' dat vindt de een wel kunnen en de ander niet. Mensen ergeren zich eraan, met als gevolg dat zaken gaan stapelen en de hele sfeer in het topic alsnog verslechterd.
Vandaar dat we daar op modereren, we proberen het voor een grote groep gezellig te houden. Niet alles kan dan, daar moeten keuzes in gemaakt worden.
Ik noemde het dan ook slechts als suggestie. Wat de echte oorzaak is weet ik niet, ik benoem alleen dat die ogenschijnlijke jacht op 100% PC de sfeer niet tengoede komt. Anders gezegd, als iemand erg lange tenen heeft is dat in eerste plaats het probleem van diegene zelfDat heeft dan dus niks te maken met politieke correctheid of angst voor DPG.
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Gezien ik hier bij naam genoemd word, wil ik toch nog even reageren. Het stuk over de 'white power auto' ging over een andere post waarin dat letterlijk stond. Ik zag later dat die al weggeknipt was, dus wellicht was daardoor het verhaal niet meer helemaal helder. Jouw post en die van de ander (ben de naam even kwijt, doet er ook niet toe) haalde ik aan als voorbeelden waarom dat soort onderwerpen in de F1-topics niet handig zijn. Het was nooit mijn bedoeling om iemand als racist weg te zetten, en dat heb ik ook geprobeerd in een opvolgende post te verduidelijken. Wellicht was die ook al weggeknipt voordat je'm kon lezen, dus dan bij dezen alsnogKrazyJay schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:07:
Vraagje:
In het F1 topic (Wormaap in "[F1] Seizoen 2020") refereert naar mij als zijnde racist (auto met white power vergoeilijken, etc), maar als ik daar op reageer met een duidelijk standpunt en de ontkrachting dat ik toch echt niet racistisch ben, wordt die post verwijderd. Zou het dan niet juist zijn dat dat als Wormaap een stelling op tafel legt, er in datzelfde topic wederhoor kan plaatsvinden, of dat hij zijn post aanpast waarin hij die referenties weg haalt?
Nogmaals, ik ben niet racistisch, dus die associatie hoeft ook niet gemaakt te worden, en als men dat als "Moderator" toch wilt doen, dan wel wederhoor toestaan in plaats van die posts schaamteloos te verwijderen. Dit is écht niet netjes en kan iemand zijn reputatie schaden.
Dank u.
[ Voor 5% gewijzigd door Wormaap op 15-09-2020 20:14 ]
Ticking away, the moments that make up a dull day
Awel, dat is het ding ook, ik zag dat je er nog op gereageerd had, maar tegen de tijd dat ik de site terug opende, was het al weg. Jouw reactie had wellicht geholpen bij de nuancering.Wormaap schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 20:13:
[...]
Gezien ik hier bij naam genoemd word, wil ik toch nog even reageren. Het stuk over de 'white power auto' ging over een andere post waarin dat letterlijk stond. Ik zag later dat die al weggeknipt was, dus wellicht was daardoor het verhaal niet meer helemaal helder. Jouw post en die van de ander (ben de naam even kwijt, doet er ook niet toe) haalde ik aan als voorbeelden waarom dat soort onderwerpen in de F1-topics niet handig zijn. Het was nooit mijn bedoeling om iemand als racist weg te zetten, en dat heb ik ook geprobeerd in een opvolgende post te verduidelijken. Wellicht was die ook al weggeknipt voordat je'm kon lezen, dus dan bij dezen alsnog
Verder ben ik nog steeds geen mod in dit forumdeel en heb ik daar ook geen ambitie toe. Zoals @tweakduke al aantoonde worden mijn posts ook gewoon getrasht waar relevant
Daniël heeft al aangegeven dat hij op dat moment een split second beslissing heeft gemaakt en daardoor te veel en te snel zaken heeft verwijderd. Er zijn posts teruggezet en we hebben er overleg over. DaniëlWW2 in "Sport Feedback"Destruction schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 18:08:
[...]
In welke vorm het gebeurd, maakt mij niet veel uit. Maar ik ben van mening dat zoiets besproken moet kunnen worden, of iemand het er nou mee eens is of niet. Zie bijvoorbeeld het Klimaattopic, meerwaarde van dat topic is 0,0, want als je het er niet mee eens bent dat de hele wereld in brand staat, ben je daar niet welkom.... Discussie voeren is nou net het idee van een topic/forum
De ingreep was 2 jaar geleden. Neemt niet weg dat de term 'jappen' nog steeds niet door iedereen geaccepteerd wordt. Dat blijft een gevoelige zaak.Dat snap ik, maar zoek voor de gein eens hoevaak "Jappen" als afkorting wordt gebruikt op GoT. Dat is niet op één hand te tellen. Niemand, echt helemaal niemand (behalve dan waarschijnlijk de moderator in kwestie) ziet dat als iets anders dan een afkorting en neemt er aanstoot aan. Niemand. En uiteraard is dat ook nooit de bedoeling geweest, maar ik ben bepaald niet de enige (geweeest) en ik geloof nooit dat desbetreffende mod mogelijk 1k+ users erop aangesproken heeft
Oh wij reflecteren zeker wel of we niet te betuttelend zijn of dat iemand door lange tenen aanstoot neemt. Lang niet alle topic reports bewegen ons tot daadwerkelijk ingrijpen. Daarom is feedback voor ons belangrijk om de juiste afweging te kunnen maken.Ik noemde het dan ook slechts als suggestie. Wat de echte oorzaak is weet ik niet, ik benoem alleen dat die ogenschijnlijke jacht op 100% PC de sfeer niet tengoede komt. Anders gezegd, als iemand erg lange tenen heeft is dat in eerste plaats het probleem van diegene zelfAls je mij dan vraagt of ik er rekening mee wil houden, natuurlijk wil ik dat! Maar het mag geen reden zijn om helemaal niks meer te kunnen posten.
Het valt me op sommige vlakken op dat er voor F1 topic andere regels gelden dan voor de rest van het (sub)forum. Is dit daar ook zo'n voorbeeld van dat dit oogluikend wordt toegestaan?Yor schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 03:36:
Het valt mij op dat er steeds meer berichten op GoT zijn die niet de Nederlandse taal bevatten. In het F1-topic bijvoorbeeld, leuk dat we een nummergek hebben, maar waarom laten de mods dat toe? Hij/zij kan toch ook prima Google Translate gebruiken? Niks voertaal Nederlands hier, gewoon willekeur.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Bij mijn weten heeft @DaniëlWW2 dat toen oogluikend toegestaan. Vanaf het forum werd er al vaker gelinkt naar het blog van f1bynumbers. Via de referrer van zijn bezoekers heeft hij toen het forum gevonden en is toen zelf gaan posten (als uhm, ik meen Canadees zijnde). Vervolgens heeft ik denk dan Daniël aangegeven dat dat mocht, op voorwaarde dat de rest wel gewoon in het Nederlands antwoord.Gunner schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:58:
Ik kwam in het F1 topic iemand tegen die puur en alleen in het engels post. Normaal gesproken wordt dit weggemodereerd omdat de voertaal van dit forum Nederlands is. dus was ik even op zoek naar het officiele beleid hieromtrent.
Al zoekende kwam ik een topic tegen en de allerlaatste reactie was iemand die vorig jaar eenzelfde vraag stelde (in een ander topic).
[...]
Het valt me op sommige vlakken op dat er voor F1 topic andere regels gelden dan voor de rest van het (sub)forum. Is dit daar ook zo'n voorbeeld van dat dit oogluikend wordt toegestaan?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Wel dat er niet teveel discussies door elkaar gaan lopen in het voetbal topic. Ik heb nu de laatste randzaak discussie naar het randzaken topic verplaatst.Napo schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:38:
De splitsingen in de voetbaltopics lijken niet bijzonder goed te werken ([Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021, Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021, [Voetbal] Randzaken).
Wat is nu het grote idee achter de opsplitsing ervan?
Opzich is het idee erachter goed. Alleen de uitvoering door ons tweakers is niet altijd goed. Of het zit zo in ons systeem dat we gelijk in het nationale topic posten ipv in randzaken.tweakduke schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:50:
[...]
Wel dat er niet teveel discussies door elkaar gaan lopen in het voetbal topic. Ik heb nu de laatste randzaak discussie naar het randzaken topic verplaatst.
Zo nu en dan loopt de discussie toch op een randzaak uit, maar dat hou je toch. Als het nodig is dan verplaatsen we het en zo kan het best werken
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Het idee begrijp ik maar het stuk buitenlands voetbal en binnenlands voetbal loopt prima. Het gat tussen Nederlands elftal en binnenlands voetbal totaal niet. Zie vertrek Koeman, aanstelling de boer, selectie van spelers. Op zich niet erg maar dan moet je de opsplitsing wellicht terugdraaien.tweakduke schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:50:
[...]
Wel dat er niet teveel discussies door elkaar gaan lopen in het voetbal topic. Ik heb nu de laatste randzaak discussie naar het randzaken topic verplaatst.
Zo nu en dan loopt de discussie toch op een randzaak uit, maar dat hou je toch. Als het nodig is dan verplaatsen we het en zo kan het best werken
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik kan me er ook iets bij voorstellen om alles over Oranje gewoon te laten landen in de twee topics (binnenlands/buitenlands) zonder moderatie hierop. Het Oranje topic kan dan weg.Napo schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:35:
[...]
Het idee begrijp ik maar het stuk buitenlands voetbal en binnenlands voetbal loopt prima. Het gat tussen Nederlands elftal en binnenlands voetbal totaal niet. Zie vertrek Koeman, aanstelling de boer, selectie van spelers. Op zich niet erg maar dan moet je de opsplitsing wellicht terugdraaien.
Nadeel van 1 centraal voetbaltopic lijkt me dat het wel heel erg overloopt en lastig te volgen wordt. Ik zou de splitsing tussen de Nederlandse clubs en de rest om die reden niet opheffen.JvS schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:19:
Is het niet gewoon tijd voor een voetbalforum? We hebben toch ook niet "het grote discussietopic"
[ Voor 23% gewijzigd door JvS op 02-10-2020 15:26 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Dat kun je om zoveel redenen toch niet met goed fatsoen een waardig apart topic noemen?JvS schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:25:
Ja die enorme topics zijn echt bizar. Maak daar dan subforums van met per onderwerp een topic.
Nu ook F1, die motordeal van Honda is een mega onderwerp. Waar bespreken we het? In het "grote F1 topic"
Start over een los onderwerp (=topic) een topic en bam, mag niet!
tweakduke in "partymode F1"
Denk dat dat topic met een fatsoenlijke topicstart meer kans had gemaaktJvS schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:25:
Ja die enorme topics zijn echt bizar. Maak daar dan subforums van met per onderwerp een topic.
Nu ook F1, die motordeal van Honda is een mega onderwerp. Waar bespreken we het? In het "grote F1 topic"
Start over een los onderwerp (=topic) een topic en bam, mag niet!
tweakduke in "partymode F1"
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Exact, er is nooit overlap tussen wedstrijden in de eredivisie en van het nationale elftal. Voor toernooien zijn er losse topics. Effectief lijkt de scheiding tot nu toe ook niet te zijn. Hoewel het nationale elftal mij weinig kan bekoren mag het echter wel terug in het binnenlands voetbaltopic.snmght schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:21:
[...]
Ik kan me er ook iets bij voorstellen om alles over Oranje gewoon te laten landen in de twee topics (binnenlands/buitenlands) zonder moderatie hierop. Het Oranje topic kan dan weg.
Oranje komt toch slechts periodiek (selectie, wedstrijden) ter sprake en wanneer er een toernooi begint zal er wel een toernooitopic zijn?
Dan klets je een beetje met je vaste kliek binnen het vertrouwde topic over die selectie of interland.
Dit soort reacties "mogen" wel? Goed om te weten.
[ Voor 178% gewijzigd door RoD op 11-10-2020 11:40 ]
Education is important but big biceps are importanter
Je was toch echt zelf degene die de topicwaarschuwing compleet negeert. Er wordt al jaren gezeurd over wat Olav Mol nu weer verkeerd heeft gedaan en de meeste mensen zijn het zat om dat telkens te moeten horen. We weten het nu wel en het levert werkelijk niks op.elboero schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:35:
[...]
Ik heb notie genomen van het feit dat ik een corrigerende tik kreeg vanwege mijn mening over het commentaar van Olaf Mol.
Maar als ik het goed begrijp, alles en iedereen (inclusief de moderator) roept allerlei waarschijnlijkheden en dat is geen probleem.
Een interpretatie van wat ik hoor of zie is niet toegestaan (mijn kijk op het commentaar van Olaf Mol), terwijl lukraak roepen wat we allemaal ook gewoon op tv kunnen zien wel mag. Dat is niet geheel in het tweakers gedachtengoed lijkt me zo...
Mocht deze reactie me een ban van enig soort opleveren, tot ziens
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ja, dat soort reacties mogen wel. Zeuren over Olav Mol wordt door velen als irritant ervaren. We weten nu wel dat hij niet bepaald de beste commentator is. Staat gewoon in de topicwaarschuwing, het is de bedoeling dat je die leest voordat je reageert.elboero schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:35:
[...]
Ik heb notie genomen van het feit dat ik een corrigerende tik kreeg vanwege mijn mening over het commentaar van Olaf Mol.
Maar als ik het goed begrijp, alles en iedereen (inclusief de moderator) roept allerlei waarschijnlijkheden en dat is geen probleem.
Een interpretatie van wat ik hoor of zie is niet toegestaan (mijn kijk op het commentaar van Olaf Mol), terwijl lukraak roepen wat we allemaal ook gewoon op tv kunnen zien wel mag. Dat is niet geheel in het tweakers gedachtengoed lijkt me zo...
Mocht deze reactie me een ban van enig soort opleveren, tot ziens
[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 11-10-2020 11:42 ]
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Verwijderd
100 zeikreacties op 1 en dezelfde coureur is wat anders als eens een keer een opmerking over een andere coureur.PatrickC schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:26:
@RoD @DaniëlWW2 Topic waarschuwingen zijn een richtlijn, maar er is vaak wel een grijs gebied, wat het lastig maakt wat wel of niet mag. Hierdoor lijkt het soms ook of er met 2 maten wordt gemeten. B.v. elke vorm van kritiek op Hamilton is uit den boze, maar als dan een lullige opmerking wordt gemaakt op een andere coureur, dan wordt daar niets tegen gedaan (terwijl dat toch ook in de topic rules staat). Gisteren nog twijfelde ik of ik wel kritiek mocht leveren op de slechte regie, die een hoop belangrijke zaken steeds miste. Ben ik dan aan het zeuren over de verslaggeving, of maak ik gewoon een terechte constatering over wat er op dat moment gebeurde? M.a.w., het volgen van topic rules is niet altijd even gemakkelijk.
Mee eens, zeuren om het zeuren op een bepaalde coureur, daar schiet niemand iets mij op. Maar als een bepaalde coureur ineens iets onverwachts doet, wat gewoon misschien wel terecht veel reacties oproept, dan kan ik me voorstellen dat dat voor velen erg lastig is om dan maar niet te reageren. Ik vind het wat dat betreft hier op Tweakers best wel goed gaan in de F1 topicsVerwijderd schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:33:
[...]
100 zeikreacties op 1 en dezelfde coureur is wat anders als eens een keer een opmerking over een andere coureur.
Het verbaast mij dan weer dat men die inschatting niet zelf kan maken. Die topicwaarschuwing komt niet uit de lucht vallen over Hamilton. Zo'n zelfde waarschuwing zal er komen als men race na race, topic na topic gaat lopen janken over de regie. Op den duur weten we het wel dat iets klote is.
En de regie was ook gewoon klote gisteren. Wellicht kwam dat omdat ze zelf ook gewoon weinig screentime hebben gehad. Who knows..........
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Hier ben ik het 100% mee eens. Vooropgesteld dat de moderators een nobele taak uitvoeren (ongetwijfeld tegen een bescheiden vergoedingPatrickC schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:26:
@RoD @DaniëlWW2 Topic waarschuwingen zijn een richtlijn, maar er is vaak wel een grijs gebied, wat het lastig maakt wat wel of niet mag. Hierdoor lijkt het soms ook of er met 2 maten wordt gemeten. B.v. elke vorm van kritiek op Hamilton is uit den boze, maar als dan een lullige opmerking wordt gemaakt op een andere coureur, dan wordt daar niets tegen gedaan (terwijl dat toch ook in de topic rules staat). Gisteren nog twijfelde ik of ik wel kritiek mocht leveren op de slechte regie, die een hoop belangrijke zaken steeds miste. Ben ik dan aan het zeuren over de verslaggeving, of maak ik gewoon een terechte constatering over wat er op dat moment gebeurde? M.a.w., het volgen van topic rules is niet altijd even gemakkelijk.
Education is important but big biceps are importanter
Het hele probleem met dat soort opmerkingen is dat er vrijwel altijd een negatieve ondertoon bij zit. AZ is redelijk bizar weggezet omdat ze voor hun eigen belang zijn gegaan en nu wordt dat opeens tegen een andere club - die buiten de competitie niets met de wedstrijd te maken heeft - gebruikt.
Ik zag het juist als compliment. PSV wordt als directe concurrent beschouwd en dat is toch positief?Napo schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:20:
[...]
Het hele probleem met dat soort opmerkingen is dat er vrijwel altijd een negatieve ondertoon bij zit. AZ is redelijk bizar weggezet omdat ze voor hun eigen belang zijn gegaan en nu wordt dat opeens tegen een andere club - die buiten de competitie niets met de wedstrijd te maken heeft - gebruikt.
Houd het gewoon positief en haal niet nodeloos clubs erbij enkel om ze negatief te belichten.
Met de sneer richting het gedrag van AZ wat door het overgrote deel van de deelnemers in het voetbaltopic als schandalig werd weggezet als omschrijving? De combinatie is mijn inziens niet heel handig, focus dan op het positieve ipv de sneer richting zowel AZ als PSV te maken.Starbucks schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:24:
[...]
Ik zag het juist als compliment. PSV wordt als directe concurrent beschouwd en dat is toch positief?
Allemachtig zeg, moet je misschien niet toch eens eerst bij jezelf te raden gaan of je er iets negatiefs in gelezen hebt wat er totaal niet is ipv meteen hier te gaan klagen?Napo schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:20:
[...]
Houd het gewoon positief en haal niet nodeloos clubs erbij enkel om ze negatief te belichten.
Zullen we terug gaan kijken naar hoe AZ is weggezet bij hun "gevecht" om de eerste plaats?toolkist schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:29:
[...]
Allemachtig zeg, moet je misschien niet toch eens eerst bij jezelf te raden gaan of je er iets negatiefs in gelezen hebt wat er totaal niet is ipv meteen hier te gaan klagen?
[ Voor 6% gewijzigd door Napo op 24-10-2020 18:30 ]
[ Voor 29% gewijzigd door Gunner op 24-10-2020 18:50 ]
Probleem is dat je tegenwoordig nogal veel mensen hebt die overal het negatieve van inzien. Denk bijvoorbeeld aan de cancelcultuur en wat die allemaal veroorzaken. Dat zie je nu ook met de negatievelingen zoals @Napo en @Gunner . Blijf gewoon weg als je overal een negatieve blik op gaat hebben. Lijkt me niet zo moeilijk.tweakduke schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:00:
gws24 in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021"
Als ik het goed begrijp gaat het om deze post. @Napo ziet de grap even niet en dat kan gebeuren. Wat me dan wel opvalt is hoe dit verder ontwikkeld en ontaard in gezeur. Los dat nou gewoon eens volwassen op, zelfde als het punt wat @Gunner aan geeft: hou ruimte voor andere inzichten en respecteer de andere club.
Er worden nog wel eens oude koeien uit de sloot gehaald om een club in een negatief daglicht te stellen, maar de competitie gaat om het hier en nu.
Tevens worden er wel eens plaagstootjes uitgedeeld wat gauw als troll wordt gerapporteerd. Nu kunnen we daar weer strak op gaan modereren, maar ik heb niet het gevoel dat dat de sfeer in het topic goed doet en krijg je dat men op eieren gaat lopen.
Wees anders terughoudend met dergelijke uitspraken en los het volwassen met elkaar op als iets verkeerd valt. Mocht dat niet lukken een keer, dan is het uiteraard aan ons.
Ik noemde in m'n post iets over moderatie en TR's en haalde een voorbeeld aan over het Oranje-topic. Toen laatste Oranje speelde en Van de Beek scoorde uit het niets moesten gelijk iemand een Feyenoord-supporter taggen die ook altijd wat over Van de Beek een mening heeft blijkbaar.tweakduke schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:00:
gws24 in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021"
Tevens worden er wel eens plaagstootjes uitgedeeld wat gauw als troll wordt gerapporteerd. Nu kunnen we daar weer strak op gaan modereren, maar ik heb niet het gevoel dat dat de sfeer in het topic goed doet en krijg je dat men op eieren gaat lopen.
Wees anders terughoudend met dergelijke uitspraken en los het volwassen met elkaar op als iets verkeerd valt. Mocht dat niet lukken een keer, dan is het uiteraard aan ons.
Wat is de humor in het benoemen van een club die - vermeend- niet akkoord zou gaan met de vooraf afgesproken regels?Starbucks schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:05:
[...]
Probleem is dat je tegenwoordig nogal veel mensen hebt die overal het negatieve van inzien. Denk bijvoorbeeld aan de cancelcultuur en wat die allemaal veroorzaken. Dat zie je nu ook met de negatievelingen zoals @Napo en @Gunner . Blijf gewoon weg als je overal een negatieve blik op gaat hebben. Lijkt me niet zo moeilijk.
Wacht even. Negatievelingen? ik? ik roer me niet eens in dat topic maar als ik af en toe lees weet ik waarom ik me er niet thuisvoel. Er is bijna geen ruimte voor iemand die niet Ajax supportert. Dat is geen negatieve blik, dat is gewoon een feit.Starbucks schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:05:
[...]
Probleem is dat je tegenwoordig nogal veel mensen hebt die overal het negatieve van inzien. Denk bijvoorbeeld aan de cancelcultuur en wat die allemaal veroorzaken. Dat zie je nu ook met de negatievelingen zoals @Napo en @Gunner . Blijf gewoon weg als je overal een negatieve blik op gaat hebben. Lijkt me niet zo moeilijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 24-10-2020 19:11 ]
Bij het voorbeeld dat jij aanhaalt, wordt er door een Feyenoordsupporter een steek uitgedeeld. Die wordt later terecht op zijn plek gezet (op een grappige manier, zonder hem aan te vallen). Jij klaagt dan over dat laatste. Jouw reactie is dus overdreven en gewoon erg negatief. Stel je dus niet zo aan!Gunner schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:07:
[...]
Wacht even. Negatievelingen? ik? ik roer me niet eens in dat topic maar als ik af en toe lees weet ik waarom ik me er niet thuisvoel. Er is geen bijna geen ruimte voor iemand die niet Ajax supportert.
Het is een aloud probleem dat grapjes of luchtige posts niet altijd goed begrepen worden door iedereen. Juist de ander gaan bestempelen als negatievelingen en ze weg jagen is niet de oplossing. Dat bedoel ik ook met het openstaan voor een andermans inzicht of dat de post anders wordt opgevat. Aan beide kanten vraag ik dan ook: los dat volwassen op.Starbucks schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:05:
[...]
Is het echt nodig? Nee, maar tijdens een wedstrijd worden nog wel eens snelle en losse posts gemaakt. Het is een vaste groep wat goed samen kan en dat geeft niet altijd de ruimte voor een ander. Dat blijft lastig en ik kan nogmaals alleen vragen aan iedereen om wel de ruimte te laten voor een andermans geluid.Gunner schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:06:
[...]
Ik noemde in m'n post iets over moderatie en TR's en haalde een voorbeeld aan over het Oranje-topic. Toen laatste Oranje speelde en Van de Beek scoorde uit het niets moesten gelijk iemand een Feyenoord-supporter taggen die ook altijd wat over Van de Beek een mening heeft blijkbaar.
Ik zet daar dus een TR over dat het kinderachtig is en en eigenlijk een sneue Feyenoord/Ajax vete, zie een dag later dat er een groen handje staat. Dan krijg ik het idee dat het dus 'fair game' is in zo'n topic.
Wat mij betreft mogen bepaalde gebruikers daar wel wat meer op aangesproken worden.
Nu noem ik even specifiek OPSLAGHOND in "Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021"
8 duimpjes van waarschijnlijk ajax-maatjes.
Is dat nu echt nodig?
Jij noemt het 'terecht'. Ik vind het vooral kinderachtig als iemand op die manier z'n gram wil halen omdat iemand anders geen fan is van een bepaalde ex-ajax speler. Laten we met z'n alleen een niveau nastreven wat hoger ligt dan 'ik zie je na schooltijd bij het fietsenhok' .Starbucks schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:12:
[...]
Bij het voorbeeld dat jij aanhaalt, wordt er door een Feyenoordsupporter een steek uitgedeeld. Die wordt later terecht op zijn plek gezet (op een grappige manier, zonder hem aan te vallen). Jij klaagt dan over dat laatste. Jouw reactie is dus overdreven en gewoon erg negatief. Stel je dus niet zo aan!
Het is nota bene een Nederlands Elftal topic. Een topic waar je eensgezind zou moeten zijn maar blijkbaar is het voor een aantal nodig om ook daar een Ajax-Feyenoord vete uit te vechten. Ik blijf erbij dat daar best iets van gezegd mag worden. Het is gewoon triest en kinderachtig. Nu laten we het gaan en wordt er een beeld gecreëerd dat het okay is en gaat het volgend weekend gewoon als vanouds verder.tweakduke schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:18:
Is het echt nodig? Nee, maar tijdens een wedstrijd worden nog wel eens snelle en losse posts gemaakt.
Ik zeg niet dat het okay is, maar ik ben blij dat het hier besproken wordt en niet een groeiende ergernis wordt die niet goed is opgemerkt. Het laatste wat ik wil is dat een kleine groep de totale overhand krijgt in het voetbaltopics, iedereen moet er welkom zijn.Gunner schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:22:
[...]
Jij noemt het 'terecht'. Ik vind het vooral kinderachtig als iemand op die manier z'n gram wil halen omdat iemand anders geen fan is van een bepaalde ex-ajax speler. Laten we met z'n alleen een niveau nastreven wat hoger ligt dan 'ik zie je na schooltijd bij het fietsenhok' .
[...]
Het is nota bene een Nederlands Elftal topic. Een topic waar je eensgezind zou moeten zijn maar blijkbaar is het voor een aantal nodig om ook daar een Ajax-Feyenoord vete uit te vechten. Ik blijf erbij dat daar best iets van gezegd mag worden. Het is gewoon triest en kinderachtig. Nu laten we het gaan en wordt er een beeld gecreëerd dat het okay is en gaat het volgend weekend gewoon als vanouds verder.
De reactie die het uitlokt negeer jij dus? Dat is waar het mee begint, maar blijkbaar ligt die reactie minder gevoelig en heb jij liever dat er negatief gedaan wordt over Ajax dan een andere club. Dat is meten met 2 maten. Dus als jij achter jouw eigen stelling staat, dan zou je juist negatief zijn over diegene die het uitlokt.Gunner schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:22:
[...]
Jij noemt het 'terecht'. Ik vind het vooral kinderachtig als iemand op die manier z'n gram wil halen omdat iemand anders geen fan is van een bepaalde ex-ajax speler. Laten we met z'n alleen een niveau nastreven wat hoger ligt dan 'ik zie je na schooltijd bij het fietsenhok' .
Je zult het dan ook wel druk hebben met het TR's maken in het buitenlands voetbal topic, over enkele van je mede Arsenal supporters?Gunner schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:06:
[...]
Ik noemde in m'n post iets over moderatie en TR's en haalde een voorbeeld aan over het Oranje-topic. Toen laatste Oranje speelde en Van de Beek scoorde uit het niets moesten gelijk iemand een Feyenoord-supporter taggen die ook altijd wat over Van de Beek een mening heeft blijkbaar.
Ik zet daar dus een TR over dat het kinderachtig is en en eigenlijk een sneue Feyenoord/Ajax vete, zie een dag later dat er een groen handje staat. Dan krijg ik het idee dat het dus 'fair game' is in zo'n topic.
Wat mij betreft mogen bepaalde gebruikers daar wel wat meer op aangesproken worden.
Nu noem ik even specifiek OPSLAGHOND in "Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021"
8 duimpjes van waarschijnlijk ajax-maatjes.
Is dat nu echt nodig?
Ik zie niet in hoe zo'n whataboutisme relevant is. Er lopen sowieso in dat topic geen ManUtd supporters rond of wat dan ook. Even afgezien van een aantal ajax-suporters die vanwege de transfer van van de beek af en toe die kant op verhuizen.toolkist schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:30:
[...]
Je zult het dan ook wel druk hebben met het TR's maken in het buitenlands voetbal topic, over enkele van je mede Arsenal supporters?
En wat geintjes maken met je collega's/bekenden die voor Man Utd zijn doe je zeker ook nooit?
[ Voor 14% gewijzigd door Gunner op 24-10-2020 19:44 ]
@tweakduke ik begrijp dat jij mij kan uitleggen waarom dit een leuk grapje is en geen ongewenste sneer naar een ploeg die helemaal niet speelt?Ik zie het al helemaal voor me, psv die bij stopzetting van de competitie en gelijke stand met Ajax inbrengt dat doelsaldo niet de eindstand moet bepalen vanwege deze wedstrijd
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
[ Voor 56% gewijzigd door Outerspace op 24-10-2020 19:51 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Ben je hier als moderator of als user? Het zou denk ik erg helpen als moderators als zijnde te herkennen alleen in hun eigen topics.Outerspace schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:46:
Not this shit againZijn we met zijn allen ongesteld? Zijn de lange tenen in de uitverkoop?
I'm seriously offended.
Dat je het nu heel druk hebt over kinderachtig gedrag te rapporteren, maar dat ik zeer betwijfel hoe consequent je dat doet mbt supporters van je eigen club.Gunner schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:41:
[...]
Ik zie niet in hoe zo'n whataboutisme relevant is. Er lopen sowieso in dat topic geen ManUtd supporters rond of wat dan ook. Even afgezien van een aantal ajax-suporters die vanwege de transfer van van de beek af en toe die kant op verhuizen.
IRL ken ik er wel eentje. Dat is een goede vriend van me en als we binnenkort tegen elkaar spelen dan spreken we met elkaar af met een hapje en een drankje en dan gaat dat in goede harmonie ongeacht de uitslag. Iets wat ik totaal niet in zo'n topic terug zie. Daar is het vooral kinderachtigheid wat regeert.
Dus wat is je punt?
Serieus als we dat al niet kunnen hebben net na een historische uitslag van 0-13 dan gaat het niet goedkomen in het voetbaltopic. Er staat niet voor niks eenST10©DE schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:43:
[...]
@tweakduke ik begrijp dat jij mij kan uitleggen waarom dit een leuk grapje is en geen ongewenste sneer naar een ploeg die helemaal niet speelt?
En als je dan toch bezig bent, kan je dan gelijk uitleggen wat het niveau is wat jullie nastreven op dit forum?
Wat heb je het liefst? Ik ben moderator Sport, waarom zou ik hier anders reageren?ST10©DE schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:51:
[...]
Ben je hier als moderator of als user? Het zou denk ik erg helpen als moderators als zijnde te herkennen alleen in hun eigen topics.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Ik ben niet zo bekend met smiley ‘s , waar staat deze voor?tweakduke schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:51:
[...]
Serieus als we dat al niet kunnen hebben net na een historische uitslag van 0-13 dan gaat het niet goedkomen in het voetbaltopic. Er staat niet voor niks eenbij. Dat betekent anders ook dat niemand meer een vriendelijke sneer naar Ajax mag geven. Kom op zeg.
Het niveau op Tweakers is zeker belangrijk, maar ook tijdens een sportwedstrijd wat luchtigheid. Het is hier geen HK, maar ook geen AWM met een ZT beleid. Sport is ook emotie en beleving, vooral tijdens een wedstrijd.
[ Voor 16% gewijzigd door ST10©DE op 24-10-2020 20:03 ]
Waarom zou ik dat moeten doen? Ik betwijfel of er ajax-supporters zijn die hetzelfde doen bij hun mede-supporters? Ik denk dat het gros het meer dan prima vind als iemand een feyenoord-grapje maakt als ik op de duimpjes afga.toolkist schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:51:
[...]
Dat je het nu heel druk hebt over kinderachtig gedrag te rapporteren, maar dat ik zeer betwijfel hoe consequent je dat doet mbt supporters van je eigen club.
[ Voor 46% gewijzigd door Gunner op 24-10-2020 20:00 ]
Kijk eerst eens in de spiegel. Ik meen me te herinneren dat je zelf één van de heren was die clubbril ook vergeten was af te zetten.Starbucks schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:12:
[...]
Bij het voorbeeld dat jij aanhaalt, wordt er door een Feyenoordsupporter een steek uitgedeeld. Die wordt later terecht op zijn plek gezet (op een grappige manier, zonder hem aan te vallen). Jij klaagt dan over dat laatste. Jouw reactie is dus overdreven en gewoon erg negatief. Stel je dus niet zo aan!
Deze reactie past een moderator niet en dan druk ik me licht uit. Je kunt iets onzin vinden maar als moderator hoor je een "klacht" gewoon onbevooroordeeld te bekijken en zeker niet belachelijk te maken.Outerspace schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:46:
Not this shit againZijn we met zijn allen ongesteld? Zijn de lange tenen in de uitverkoop?
I'm seriously offended.
En blijkbaar is er - wellicht een insignificant - deel van de gebruikers er ook wel eens klaar mee dat er te onpas andere clubs bij gehaald worden om ze in een negatief daglicht te plaatsen. Prima als dat één keer gebeurt maar dat is niet de feitelijke situatie.Outerspace schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:55:
[...]
Ik ben gewoon dat gedrag zo nu en dan zat. Het klagen om het klagen, van een mug een olifant maken en op je lange tenen getrapt voelen.
In bepaalde mate moeten we plaagstootjes kunnen hebben. Het ligt ook aan de context. DeST10©DE schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:56:
[...]
Ik ben niet zo bekend met smiley ‘s , waar staat deze voor?
Je uitleg is dus: “je moet het kunnen hebben”?
Maar wat was de grap? Dat PSV zo dom zal zijn om een geldige wedstrijd ongeldig proberen te laten verklaren?tweakduke schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:08:
[...]
In bepaalde mate moeten we plaagstootjes kunnen hebben. Het ligt ook aan de context. Deis vooral bedoeld dat je het niet te serieus moet nemen.
is dan vaak nog duidelijker dat het niet serieus is en een grap.
En als een grap verkeerd valt mag het ook zeker gezegd worden, weten wat er leeft is belangrijk. Of het vervolgens een ingreep waardig is, is weer een andere afweging.
[ Voor 7% gewijzigd door ST10©DE op 24-10-2020 20:28 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Dan pak je het toch veel te serieus op dat het PSV het daadwerkelijk zo zal oppakken.ST10©DE schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:24:
[...]
Maar wat was de grap? Dat PSV zo dom zal zijn om een geldige wedstrijd ongeldig proberen te laten verklaren?
En hebben jullie door wat er leeft? Een dergelijke post van Outerspace geeft mij de indruk van niet.
Een gehele andere situatie. Op dat moment waren er nog geen regels indien hetgeen gebeurde wat gebeurde. Inmiddels zijn daar regels voor. Dus waarom zou PSV een rechtszaak aanspannen?tweakduke schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:50:
[...]
Dan pak je het toch veel te serieus op dat het PSV het daadwerkelijk zo zal oppakken.
Er was afgelopen seizoen nogal wat gedoe om de definitieve eindstand te bepalen.
Heel eerlijk? Dat heb ik nu al.tweakduke schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:00:
en krijg je dat men op eieren gaat lopen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wederom ga je er veel te diep en serieus op in, zodat je voorbij de luchtigheid van een plaagstoot gaat. Het is niet bedoeld als verwijt of aanval.ST10©DE schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:10:
[...]
Een gehele andere situatie. Op dat moment waren er nog geen regels indien hetgeen gebeurde wat gebeurde. Inmiddels zijn daar regels voor. Dus waarom zou PSV een rechtszaak aanspannen?
Daarbij, er was geen goed woord voor AZ bij hun actie. Achterbaks is volgens mij nog één van de zachtere termen die gebruikt werden. En daarmee wordt PSV dus vergeleken?
Laten we het erop houden dat we andere soort humor hebben. Met niet kloppende vergelijkingen een club als achterbaks weg zetten is voor mij geen humor.
Nou ja dan is het goed dat het benoemd wordt, meestal als de balans weg is belandden we in dit topic.Gonadan schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:15:
[...]
Heel eerlijk? Dat heb ik nu al.
Niet omdat er gemodereerd zou worden maar omdat elke plaagstoot, kritische opmerking of wat voor opmerking van ook een significante kans heeft om zo negatief mogelijk uitgelegd te worden en dan heb je weer pagina's gezeik.
Ik bemerk dat ik mij steeds met beperk tot nietszeggende neutrale posts om dat gedoe maar te voorkomen.
Hetzelfde gold bij tijd en wijlen overigens voor het buitenlands voetbal topic. Daar moest je ook zeker bij bepaalde clubs uitkijken want ben dingen werden sowieso als aanval gezien. Ook al bedoel je het helemaal niet slecht en probeer je het uit te leggen dan word het simpelweg niet geloofd.
Ik ben groot voorstander van respect voor elkaar en zorgen dat het voor iedereen leuk blijft, maar ook van tolerantie en een dikke huid. Het is 'maar' voetbal en een beetje gezelligheid en minder serieus is wel wat het vaak leuker maakt.
Het maffe is dat je soms merkt dat kleine discussies met andere fans parallel aan de hoofddiscussie eigenlijk veel leuker verlopen.
Je doet alsof ik de hele post eerst aan het ontleden ben. Maar dat is gewoon mij eerste gedachte. Daar helpt die smiley niet aan mee. Mocht het als grap bedoeld zijn dan is het gewoon een erg slechte grap met foute vergelijkingen. Eerder heeft dat tot nationale schandalen geleidt.tweakduke schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:22:
[...]
Wederom ga je er veel te diep en serieus op in, zodat je voorbij de luchtigheid van een plaagstoot gaat. Het is niet bedoeld als verwijt of aanval.
[...]
[ Voor 31% gewijzigd door ST10©DE op 24-10-2020 22:01 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Kan even goed heel lomp worden opgevat. Ik had wel door dat gws24' grap een grap was, maar waarom zou mijn opmerking in die context minder "erg" zijn? Omdat ik een PSV supporter ben? Dat ik zelfspot heb wil niet zeggen dat dat door iedereen gewaardeerd word (wijs naar niemand, bedoel ik in zijn algemeen).Maarten_E schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:17:
[...]
We (PSV) worden genoemd als titelkandidaat, dat vind ik al iets
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als het hier benoemd wordt wel, maar het werd weer eens benoemd in het voetbaltopic zelf en daar is het simpelweg off-topic en zeer verstorend.tweakduke schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:22:
Nou ja dan is het goed dat het benoemd wordt, meestal als de balans weg is belandden we in dit topic.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
In politieke topics zie je het ook wel maar in het voetbaltopic zijn duimpjes vaak gekleurd op basis van clubvoorkeur. Ik heb toch regelmatig gezien dat regelrechte trols richting club X of een fan van club XGonadan schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:44:
Duimpjes geef ik ook steeds minder inderdaad. Duimpjes worden af en toe zelfs gebruikt om te bepalen of je een post negatief moet uitleggen of niet.
Zijn ze dat niet per definitie? Ook moderators zullen een clubvoorkeur hebben. Dus ook al geloof ik ze als ze zeggen dat ze dat niet laten meespelen, helemaal wegstoppen is moeilijk denk ik. En dan bedoel ik dat niet zozeer in relatie tot dit geval.
[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 25-10-2020 10:05 ]
Dat verband ga ik ook zeker niet ontkennen, maar ik herken ook het patroon dat het aantal duimpjes gebruikt wordt als argument om de verontwaardiging over een post te onderbouwen. Alsof wanneer veel mensen uit een bepaalde hoek 'henken' het wel per definitie negatief bedoeld moet zijn. Maar goed, ook dat is weer metadiscussie en feitelijk niet zo relevant.D-e-n schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:00:
In politieke topics zie je het ook wel maar in het voetbaltopic zijn duimpjes vaak gekleurd op basis van clubvoorkeur. Ik heb toch regelmatig gezien dat regelrechte trols richting club X of een fan van club X
Het zijn toch net mensen inderdaad. Altijd proberen objectief te blijven maar garanderen dat het 100% lukt kan je natuurlijk niet.Zijn ze dat niet per definitie? Ook moderators zullen een clubvoorkeur hebben. Dus ook al geloof ik ze als ze zeggen dat ze dat niet laten meespelen, helemaal wegstoppen is moeilijk denk ik.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Er zit wel een significant verschil tussen het bestempelen van een club als potentiele titelkandidaat of een club van het breken van regels en het vertonen van gedrag dat vorig seizoen ernstig bekritiseerd is, en dat gedurende een lange periode.Maarten_E schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:34:
Maar even niet stom bedoeld. Wordt er zo fel gereageerd omdat degene die de grap maakte geen PSV supporter is?
Mijn bericht even daarvoor:
[...]
Kan even goed heel lomp worden opgevat. Ik had wel door dat gws24' grap een grap was, maar waarom zou mijn opmerking in die context minder "erg" zijn?
Eens, maar vraag dat aan de poster (desnoods via igm) ipv meteen naar "de leiding" te gaan.D-e-n schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 13:57:
Zolang iemand niet vraagt om bans of met geweld gaat dreigen zou daar in principe niks mis mee moeten zijn. Als ik onbedoeld iets zeg wat een ander als beledigend kan ervaren zou ik me tenslotte ook kunnen afvragen of ik het de volgende keer dan iets anders zou kunnen zeggen. Het is geven en nemen en dat houdt in dat je soms moet incasseren maar dat je het tegelijk ook moet kunnen opbrengen om niet altijd uit te willen delen.
Zie zowel de reacties hier als in het topic zelf en concludeer het succes daarvan.toolkist schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 14:08:
[...]
Eens, maar vraag dat aan de poster (desnoods via igm) ipv meteen naar "de leiding" te gaan.
Als afsluiting;tweakduke schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:50:
[...]
Dan pak je het toch veel te serieus op dat het PSV het daadwerkelijk zo zal oppakken.
Er was afgelopen seizoen nogal wat gedoe om de definitieve eindstand te bepalen.
Laat ik daarin wel voorop stellen dat dit soort reacties in mijn ogen nog onwenselijker zijn dan de reactie waardoor deze discussie begon voordat dit verkeerd geïnterpreteerd gaat wordenHopelijk valt er morgen - net zoals vorige week - iemand snel uit bij de wedstrijd van Ajax tegen Atalanta
[ Voor 6% gewijzigd door Napo op 26-10-2020 08:36 ]
Ter validatie, waar is nu de plek voor corona-zaken. Dus niet spelers die de komende wedstrijden missen maar bijvoorbeeld nu de vals positieve test. Is dat het voetbaltopic of toch in de randzaken?Outerspace schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:28:
[...]
We zijn er helemaal nog niet klaar mee. Zoals ik al aangegeven heb kan je rustig nog het eea bespreken, maar de zaken omtrent corona zie ik liever terug bij de randzaken.
Haha, hoeft niet hoorElPaco schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:44:
Ik voel me aangesprokenIk verplaats mijn post even naar randzaken.
[ Voor 23% gewijzigd door mavaros op 15-11-2020 23:42 ]
Zware kritiek? Je kan zien wie je bericht heeft bewerkt, dan weet je ook bij wie je moet zijn om je beklag te doenmavaros schreef op zondag 15 november 2020 @ 23:35:
Ik heb zware kritiek op het voetbalforum. Een moderator loopt in mijn reacties te knippen, waardoor er iets anders staat dan ik bedoelde. Dit is heel erg fout .
Graag wil ik uitleg over het wegknippen.
[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 16-11-2020 01:07 ]
Je zei iets over dat iemand met zo'n prestatie in de balkanoorlog zou worden neergeschoten. Of woorden van gelijke strekking.mavaros schreef op zondag 15 november 2020 @ 23:35:
Ik heb zware kritiek op het voetbalforum. Een moderator loopt in mijn reacties te knippen, waardoor er iets anders staat dan ik bedoelde. Dit is heel erg fout .
Graag wil ik uitleg over het wegknippen.
Dit is gewoon een niet-normale opmerking en wordt terecht geknipt.Het blijft treurig om te zien, dat Depay niet normaal kan voetballen.
Altijd moet het gek of opvallend. In de balkanoorlog was hij als eerste omgelegd op het slagveld.
Verder vind ik het Nederlands elftal best goed spelen.
Verder vind ik dat die Rotterdammer een beetje zielloos op het veld staat. Die jongen kan best voetballen, maar daar krijgt ie de kans niet voor.
Noem hem gewoon bij zijn naam, scheelt gedoe. Kortom, ik sta achter mijn mod-acties.Net als Van de Beek. Het sleurt en het trekt de tegenstander uit elkaar, waardoor straks of morgen die Rotterdamse speler zijn ding gaat doen.
[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 16-11-2020 17:27 ]
Ik zal je complete reacties nog even delen, in de hoop dat je ziet dat je zelf verkeerd zit:mavaros schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:34:
Wat een onzin.
Mijn uitgelichte teksten zijn onderdeel van een complete reactie. Haal je zaken weg, dan verpruts je mijn reactie en kan je lekker trappen op mij, want het deugt niet.
Al jouw voorbeelden zijn stukjes uit een hele reactie. Dat is selectief knippen en dat is fout. Daar gaat het me om.
Het blijft treurig om te zien, dat Depay niet normaal kan voetballen.
Altijd moet het gek of opvallend. In de balkanoorlog was hij als eerste omgelegd op het slagveld.
Verder vind ik het Nederlands elftal best goed spelen.
Depay is in potentie een groot voetballer, mits hij al die opsmuk van zich afwerpt. Ga gewoon voetballen en iedereen staat op de bank thuis te juichen.
Nu ergert een deel van het volk zich kapot aan dat onnodige achter het standbeenballetje. Totaal nutteloos en verstorend als je een team wilt oprollen. En dat flikt hij elke keer. Ook in mijn tokkiekringen wordt dit divagedrag genoemd. Dat is niet nodig als het onnodig is.
Verder vind ik dat die Rotterdammer een beetje zielloos op het veld staat. Die jongen kan best voetballen, maar daar krijgt ie de kans niet voor.
Vertel mij waar je het hebt over een "complete reactie". Kortom, de knipjes zijn duidelijk aangegeven en hebben geen inbreuk op je posts. Mocht je nog verder willen discussieren, mijn DM staat open of schiet mijn admin aan. Om hier het feedback forum voor te gebruiken vind ik niet correct.Verloren zonen doen altijd extra hun best om zich te profileren.
Klaasen is een prima speler die eigenlijk nooit uit het Nederlands elftal gehaald moest worden. Het is geen Maradonna, maar een stabiele factor in je team. Net als Van de Beek. Het sleurt en het trekt de tegenstander uit elkaar, waardoor straks of morgen die Rotterdamse speler zijn ding gaat doen.
Dit Nederlands elftal gaat gewoon keihard de wereldtitel winnen. Of de Europese om effe warm te draaien. Laat die Zuid Amerikanen maar komen.![]()
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq