Sport Feedback Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 25 Laatste
Acties:
  • 78.663 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:26

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

*knip* ook voor jou: dit is niet de plek voor die inhoudelijke discussie

[ Voor 85% gewijzigd door Orion84 op 14-09-2020 12:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:25

Destruction

(ex-)Automonteur

Eigenlijk wilde ik me erbuiten houden, maar het F1 topic wordt er niet beter op... Dan toch maar kort erop in gaan.
DaniëlWW2 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:53:
[...]

Weet je, kom maar met de recente voorbeelden waar ik op Renault zat af te geven. Ik wacht wel. :z
Recente... Ja, zo lust ik er ook wel een paar 8)7 Recent heb je dat niet/amper gedaan inderdaad...
Ankona schreef op donderdag 3 september 2020 @ 07:38:
[...]

Is gewoon de manier om een topic dat je wil volgen in de "Mijn topics" lijst te zetten. Werkt wel zo makkelijk.
Maar daar hebben we nou juist de bookmarks voor?
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:07:
[...]

Moet ik de definitie van recent nog gaan uitleggen of kunnen we concluderen dat je nu wel heel erg treurig bezig bent om reacties uit januari erbij te gaan halen in een poging om mij in diskrediet proberen te brengen? :z
Als iemand alleen een recent voorbeeld mag aanhalen van iets dat je toevallig al een tijdje niet meer gedaan hebt, komen we nergens. Het gaat erom dat ook jij als moderator daaraan hebt meegedaan. Wat mij betreft moet dat gewoon kunnen, maar als sommige users erop worden aangevallen en je er een moderator niet op mag aanspreken, dan klopt er iets niet.

Ik heb ooit wel eens zaken gepost die niet door de beugel konden op GoT, recent is dat niet meer voorgekomen. Ben ik dan nu ineens altijd netjes geweest? Nee. Recent wel, ja.

Bovendien lokt zo'n houding dan weer dit soort reacties uit, zoals je ziet:
NiaX schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:17:
[...]
Trek je van mij niks aan, veel plezier in je ivoren toren d:)b
Dat komt de sfeer ook niet echt ten goede, ik hoop dat je dat met me eens bent ;)
DaniëlWW2 schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:02:
Ik ben het onderhand meer dan zat dat elke race het zo weer moet gebeuren, elke race. Elke keer is het weer hetzelfde gezeur. Elke keer maar censuur schreeuwen, "cancelcultuur" en willen we geen politieke statements zien, dus gaan we er zelf op in en het topic er meteen mee overheersen en juist constant zeuren over Hamilton. Jullie doen het zelf.

Denk je dat ik blij ben met zulke provocerende statements of zo? Ik zie dit politieke gedoe liever ook liever niet zo omdat zo elke nuance ontbreekt voor een uiterst complexe en gepolariseerde problematiek. Realiteit is anders, accepteer dat.
Maar waarom zou een statement van een coureur in die zin niet besproken mogen worden? Als iemand zich racistisch uitlaat tegenover Hamilton bijvoorbeeld, dan snap ik dat je zo'n post weg haalt. Maar ook gewoon ontopic posts worden weggehaald, en dan riekt dat inderdaad naar censuur omdat een bepaalde mening niet weergegeven lijkt te mogen worden.

Ik ben er niet op uit om @DaniëlWW2 slecht weg te zetten, een ontslag voor 'm uit te lokken of whatever. Dat is niet aan mij en zoals gezegd, imo is er niks mis mee om kritiek te hebben op iemand (of een merk, zoals Renault) dat fouten maakt. Netzoals er imo niks mis mee is om kritiek te hebben op zaken die de F1 minder leuk maken, om het zo samen te vatten. Maar dat moet dan wel voor iedereen gelden.

Het gaat mij om de sfeer, die steeds verder kapot lijkt te gaan. O.a door overijverig modereren. Zo kreeg ik (vorig jaar oid) op m'n donder omdat ik het gedurfd had de dames en heren bij Honda te omschrijven als "Jappen", uiteraard bedoeld als afkorting voor Japanners. Niemand denkt er nog over dat die term tijdens WW2 grof of kwetsend bedoeld was, helemaal niemand (en ik heb erop moeten zoeken, want hoewel ik veel weet van WW2 was dit mij geheel onbekend). Maar om die reden werd mijn post gewijzigd (of verwijderd?) en kreeg ik een DM op poten, zogezegd. Had ik er nou iets beledigend voor gezet (bijvoorbeeld "schijt"), dan snap ik dat je tot actie over gaat en ben ik (in dat voorbeeld) de eerste die zijn excuses aanbied, en dan moet het ook klaar zijn. In dit geval heeft zo'n actie (nogmaals, imo behoorlijk overdreven) vooral irritatie veroorzaakt. Ik heb er geen seconde minder om geslapen, maar ik heb ook niet het gevoel gehad dat ik iets verkeerd gedaan had.

Overigens was het niet DanielWW2 die hierbij betrokken was, wie het wel is geweest doet er wmb niet toe.

Tot slot: Ik heb vaker aangegeven, dat het er sterk op lijkt dat Tweakers 100% politiek correct nastreeft, mogelijk in angst voor DPG? Ik weet niet waar het aan ligt, maar gezelliger wordt het er niet op. Racisme is fout, daar zijn we het allemaal wel over eens. Maar een keer een grapje dat op de grens zit? Of misschien iets erover? Daar is imo niks mis mee. Hoort er af en toe gewoon bij.

[ Voor 3% gewijzigd door Destruction op 15-09-2020 11:57 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:10

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Destruction schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:50:
Eigenlijk wilde ik me erbuiten houden, maar het F1 topic wordt er niet beter op... Dan toch maar kort erop in gaan.

[...]

Recente... Ja, zo lust ik er ook wel een paar 8)7 Recent heb je dat niet/amper gedaan inderdaad...

[...]

Maar daar hebben we nou juist de bookmarks voor?

[...]

Als iemand alleen een recent voorbeeld mag aanhalen van iets dat je toevallig al een tijdje niet meer gedaan hebt, komen we nergens. Het gaat erom dat ook jij als moderator daaraan hebt meegedaan. Wat mij betreft moet dat gewoon kunnen, maar als sommige users erop worden aangevallen en je er een moderator niet op mag aanspreken, dan klopt er iets niet.

Ik heb ooit wel eens zaken gepost die niet door de beugel konden op GoT, recent is dat niet meer voorgekomen. Ben ik dan nu ineens altijd netjes geweest? Nee. Recent wel, ja.

Bovendien lokt zo'n houding dan weer dit soort reacties uit, zoals je ziet:

[...]

Dat komt de sfeer ook niet echt ten goede, ik hoop dat je dat met me eens bent ;)

[...]

Maar waarom zou een statement van een coureur in die zin niet besproken mogen worden? Als iemand zich racistisch uitlaat tegenover Hamilton bijvoorbeeld, dan snap ik dat je zo'n post weg haalt. Maar ook gewoon ontopic posts worden weggehaald, en dan riekt dat inderdaad naar censuur omdat een bepaalde mening niet weergegeven lijkt te mogen worden.

Ik ben er niet op uit om @DaniëlWW2 slecht weg te zetten, een ontslag voor 'm uit te lokken of whatever. Dat is niet aan mij en zoals gezegd, imo is er niks mis mee om kritiek te hebben op iemand (of een merk, zoals Renault) dat fouten maakt. Netzoals er imo niks mis mee is om kritiek te hebben op zaken die de F1 minder leuk maken, om het zo samen te vatten. Maar dat moet dan wel voor iedereen gelden.

Het gaat mij om de sfeer, die steeds verder kapot lijkt te gaan. O.a door overijverig modereren. Zo kreeg ik (vorig jaar oid) op m'n donder omdat ik het gedurfd had de dames en heren bij Honda te omschrijven als "Jappen", uiteraard bedoeld als afkorting voor Japanners. Niemand denkt er nog over dat die term tijdens WW2 grof of kwetsend bedoeld was, helemaal niemand (en ik heb erop moeten zoeken, want hoewel ik veel weet van WW2 was dit mij geheel onbekend). Maar om die reden werd mijn post gewijzigd (of verwijderd?) en kreeg ik een DM op poten, zogezegd. Had ik er nou iets beledigend voor gezet (bijvoorbeeld "schijt"), dan snap ik dat je tot actie over gaat en ben ik (in dat voorbeeld) de eerste die zijn excuses aanbied, en dan moet het ook klaar zijn. In dit geval heeft zo'n actie (nogmaals, imo behoorlijk overdreven) vooral irritatie veroorzaakt. Ik heb er geen seconde minder om geslapen, maar ik heb ook niet het gevoel gehad dat ik iets verkeerd gedaan had.

Overigens was het niet DanielWW2 die hierbij betrokken was, wie het wel is geweest doet er wmb niet toe.

Tot slot: Ik heb vaker aangegeven, dat het er sterk op lijkt dat Tweakers 100% politiek correct nastreeft, mogelijk in angst voor DPG? Ik weet niet waar het aan ligt, maar gezelliger wordt het er niet op. Racisme is fout, daar zijn we het allemaal wel over eens. Maar een keer een grapje dat op de grens zit? Of misschien iets erover? Daar is imo niks mis mee. Hoort er af en toe gewoon bij.
Ondanks alles is er een topic gestart Politieke standpunten uiten in de sport

Dat de sportieve kant van de sport ondersneeuwt in de daarvoor bedoelde topics is een ergernis. We hopen dat een apart topic hier verbetering in gaat brengen en daarmee de sfeer.

Naamverbasteringen en andere 'grappen' dat vindt de een wel kunnen en de ander niet. Mensen ergeren zich eraan, met als gevolg dat zaken gaan stapelen en de hele sfeer in het topic alsnog verslechterd.
Vandaar dat we daar op modereren, we proberen het voor een grote groep gezellig te houden. Niet alles kan dan, daar moeten keuzes in gemaakt worden.
Dat heeft dan dus niks te maken met politieke correctheid of angst voor DPG.

Tweakers Discord

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

En dat een topic minder leuk wordt door overijverig modden is imho ook een totale dooddoener, zoals ik ook al in het AWM-feedback topic zei: Mods krijgen geen stijve plasser door posts te trashen en in mod-blauw "knip" te zeggen.

Topics worden minder leuk omdat er een groep gebruikers is die ervoor zorgt dat mods "overijverig" moeten worden. Het niveau van met name de weekend topics is vaak genoeg dieptriest, en de sfeer is er om te huilen. Als ik er een mod was geweest, dan had ik er allang voor gepleit om maar volledig te kappen met de weekendtopics, of een hele lijst aan mensen SPRT-bans te geven.

Heel wat mensen mogen in hun handjes wrijven dat de mods anno 2020 een stuk meer geduld hebben dan wat jaren terug.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:40

KrazyJay

Vraagje:

In het F1 topic (Wormaap in "[F1] Seizoen 2020") refereert naar mij als zijnde racist (auto met white power vergoeilijken, etc), maar als ik daar op reageer met een duidelijk standpunt en de ontkrachting dat ik toch echt niet racistisch ben, wordt die post verwijderd. Zou het dan niet juist zijn dat dat als Wormaap een stelling op tafel legt, er in datzelfde topic wederhoor kan plaatsvinden, of dat hij zijn post aanpast waarin hij die referenties weg haalt?

Nogmaals, ik ben niet racistisch, dus die associatie hoeft ook niet gemaakt te worden, en als men dat als "Moderator" toch wilt doen, dan wel wederhoor toestaan in plaats van die posts schaamteloos te verwijderen. Dit is écht niet netjes en kan iemand zijn reputatie schaden.

Dank u.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
KrazyJay schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:07:
Vraagje:

In het F1 topic (Wormaap in "[F1] Seizoen 2020") refereert naar mij als zijnde racist (auto met white power vergoeilijken, etc), maar als ik daar op reageer met een duidelijk standpunt en de ontkrachting dat ik toch echt niet racistisch ben, wordt die post verwijderd. Zou het dan niet juist zijn dat dat als Wormaap een stelling op tafel legt, er in datzelfde topic wederhoor kan plaatsvinden, of dat hij zijn post aanpast waarin hij die referenties weg haalt?

Nogmaals, ik ben niet racistisch, dus die associatie hoeft ook niet gemaakt te worden, en als men dat als "Moderator" toch wilt doen, dan wel wederhoor toestaan in plaats van die posts schaamteloos te verwijderen. Dit is écht niet netjes en kan iemand zijn reputatie schaden.

Dank u.
Mijn excuus. Ik was met de bezem erdoorheen gegaan, omdat de discussie daar off-topic is en het niet opnieuw begint. Dat heb ik niet gecommuniceerd in het topic. De betreffende post van Wormaap is tevens verwijderd en het is duidelijk dat je geen racist bent.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:25

Destruction

(ex-)Automonteur

tweakduke schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:17:
[...]

Ondanks alles is er een topic gestart Politieke standpunten uiten in de sport

Dat de sportieve kant van de sport ondersneeuwt in de daarvoor bedoelde topics is een ergernis. We hopen dat een apart topic hier verbetering in gaat brengen en daarmee de sfeer.
In welke vorm het gebeurd, maakt mij niet veel uit. Maar ik ben van mening dat zoiets besproken moet kunnen worden, of iemand het er nou mee eens is of niet. Zie bijvoorbeeld het Klimaattopic, meerwaarde van dat topic is 0,0, want als je het er niet mee eens bent dat de hele wereld in brand staat, ben je daar niet welkom.... Discussie voeren is nou net het idee van een topic/forum 8)7
Naamverbasteringen en andere 'grappen' dat vindt de een wel kunnen en de ander niet. Mensen ergeren zich eraan, met als gevolg dat zaken gaan stapelen en de hele sfeer in het topic alsnog verslechterd.
Vandaar dat we daar op modereren, we proberen het voor een grote groep gezellig te houden. Niet alles kan dan, daar moeten keuzes in gemaakt worden.
Dat snap ik, maar zoek voor de gein eens hoevaak "Jappen" als afkorting wordt gebruikt op GoT. Dat is niet op één hand te tellen. Niemand, echt helemaal niemand (behalve dan waarschijnlijk de moderator in kwestie) ziet dat als iets anders dan een afkorting en neemt er aanstoot aan. Niemand. En uiteraard is dat ook nooit de bedoeling geweest, maar ik ben bepaald niet de enige (geweeest) en ik geloof nooit dat desbetreffende mod mogelijk 1k+ users erop aangesproken heeft ;)
Dat heeft dan dus niks te maken met politieke correctheid of angst voor DPG.
Ik noemde het dan ook slechts als suggestie. Wat de echte oorzaak is weet ik niet, ik benoem alleen dat die ogenschijnlijke jacht op 100% PC de sfeer niet tengoede komt. Anders gezegd, als iemand erg lange tenen heeft is dat in eerste plaats het probleem van diegene zelf :) Als je mij dan vraagt of ik er rekening mee wil houden, natuurlijk wil ik dat! Maar het mag geen reden zijn om helemaal niks meer te kunnen posten.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi moment om het F1 topic niet meer te lezen voor een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:48
KrazyJay schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:07:
Vraagje:

Dank u.
Gezien ik hier bij naam genoemd word, wil ik toch nog even reageren. Het stuk over de 'white power auto' ging over een andere post waarin dat letterlijk stond. Ik zag later dat die al weggeknipt was, dus wellicht was daardoor het verhaal niet meer helemaal helder. Jouw post en die van de ander (ben de naam even kwijt, doet er ook niet toe) haalde ik aan als voorbeelden waarom dat soort onderwerpen in de F1-topics niet handig zijn. Het was nooit mijn bedoeling om iemand als racist weg te zetten, en dat heb ik ook geprobeerd in een opvolgende post te verduidelijken. Wellicht was die ook al weggeknipt voordat je'm kon lezen, dus dan bij dezen alsnog :)

Verder ben ik nog steeds geen mod in dit forumdeel en heb ik daar ook geen ambitie toe. Zoals @tweakduke al aantoonde worden mijn posts ook gewoon getrasht waar relevant :)

[ Voor 5% gewijzigd door Wormaap op 15-09-2020 20:14 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:40

KrazyJay

Wormaap schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 20:13:
[...]

Gezien ik hier bij naam genoemd word, wil ik toch nog even reageren. Het stuk over de 'white power auto' ging over een andere post waarin dat letterlijk stond. Ik zag later dat die al weggeknipt was, dus wellicht was daardoor het verhaal niet meer helemaal helder. Jouw post en die van de ander (ben de naam even kwijt, doet er ook niet toe) haalde ik aan als voorbeelden waarom dat soort onderwerpen in de F1-topics niet handig zijn. Het was nooit mijn bedoeling om iemand als racist weg te zetten, en dat heb ik ook geprobeerd in een opvolgende post te verduidelijken. Wellicht was die ook al weggeknipt voordat je'm kon lezen, dus dan bij dezen alsnog :)

Verder ben ik nog steeds geen mod in dit forumdeel en heb ik daar ook geen ambitie toe. Zoals @tweakduke al aantoonde worden mijn posts ook gewoon getrasht waar relevant :)
Awel, dat is het ding ook, ik zag dat je er nog op gereageerd had, maar tegen de tijd dat ik de site terug opende, was het al weg. Jouw reactie had wellicht geholpen bij de nuancering.

Ik vond je eerste reactie waar ik op reageerde onhandig. Je bedoeling maak je nu duidelijk, maar het aanhalen dat white power op auto's gekscherend in orde gevonden wordt in dezelfde alinea als waar je mij aanhaalt als voorbeeld voor iets wat vaak op een ongewenste manier geïnterpreteerd wordt suggereert iets wat niet eerlijk is. Dat de discussie in dat topic steeds verder off-topic gaat en dat het ongewenst is kan ik me in vinden, maar die alinea impliceerde dat er ruimte geschept werd door o.a. mij een glijdende schaal naar het steunen van racisme in te zetten. En terwijl ik tegen racisme, discriminatie op geloof, seksuele voorkeur en andere onderscheidende kenmerken die gebonden zijn aan hoe iemand ter wereld komt en wat iemand in zijn persoonlijke leven zoekt te zijn. Het enige waarin we van mening lijken te verschillen is hoe de BLM-beweging ingezet wordt en hoe veel het de medemens gaat opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Destruction schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 18:08:
[...]

In welke vorm het gebeurd, maakt mij niet veel uit. Maar ik ben van mening dat zoiets besproken moet kunnen worden, of iemand het er nou mee eens is of niet. Zie bijvoorbeeld het Klimaattopic, meerwaarde van dat topic is 0,0, want als je het er niet mee eens bent dat de hele wereld in brand staat, ben je daar niet welkom.... Discussie voeren is nou net het idee van een topic/forum 8)7
Daniël heeft al aangegeven dat hij op dat moment een split second beslissing heeft gemaakt en daardoor te veel en te snel zaken heeft verwijderd. Er zijn posts teruggezet en we hebben er overleg over. DaniëlWW2 in "Sport Feedback"

Sommige onderwerpen zoals het klimaattopic verzanden al gauw in 2 kampen en dan is een goede discussie niet meer mogelijk. We proberen zoveel mogelijk discussie te faciliteren, maar als op de man wordt gespeeld of eindigt in flame-wars is niet de bedoeling. Verdere discussie daarover is voor Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Terugkoppelingstopic
Dat snap ik, maar zoek voor de gein eens hoevaak "Jappen" als afkorting wordt gebruikt op GoT. Dat is niet op één hand te tellen. Niemand, echt helemaal niemand (behalve dan waarschijnlijk de moderator in kwestie) ziet dat als iets anders dan een afkorting en neemt er aanstoot aan. Niemand. En uiteraard is dat ook nooit de bedoeling geweest, maar ik ben bepaald niet de enige (geweeest) en ik geloof nooit dat desbetreffende mod mogelijk 1k+ users erop aangesproken heeft ;)
De ingreep was 2 jaar geleden. Neemt niet weg dat de term 'jappen' nog steeds niet door iedereen geaccepteerd wordt. Dat blijft een gevoelige zaak.
Ik noemde het dan ook slechts als suggestie. Wat de echte oorzaak is weet ik niet, ik benoem alleen dat die ogenschijnlijke jacht op 100% PC de sfeer niet tengoede komt. Anders gezegd, als iemand erg lange tenen heeft is dat in eerste plaats het probleem van diegene zelf :) Als je mij dan vraagt of ik er rekening mee wil houden, natuurlijk wil ik dat! Maar het mag geen reden zijn om helemaal niks meer te kunnen posten.
Oh wij reflecteren zeker wel of we niet te betuttelend zijn of dat iemand door lange tenen aanstoot neemt. Lang niet alle topic reports bewegen ons tot daadwerkelijk ingrijpen. Daarom is feedback voor ons belangrijk om de juiste afweging te kunnen maken.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik kwam in het F1 topic iemand tegen die puur en alleen in het engels post. Normaal gesproken wordt dit weggemodereerd omdat de voertaal van dit forum Nederlands is. dus was ik even op zoek naar het officiele beleid hieromtrent.

Al zoekende kwam ik een topic tegen en de allerlaatste reactie was iemand die vorig jaar eenzelfde vraag stelde (in een ander topic).
Yor schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 03:36:
Het valt mij op dat er steeds meer berichten op GoT zijn die niet de Nederlandse taal bevatten. In het F1-topic bijvoorbeeld, leuk dat we een nummergek hebben, maar waarom laten de mods dat toe? Hij/zij kan toch ook prima Google Translate gebruiken? Niks voertaal Nederlands hier, gewoon willekeur.
Het valt me op sommige vlakken op dat er voor F1 topic andere regels gelden dan voor de rest van het (sub)forum. Is dit daar ook zo'n voorbeeld van dat dit oogluikend wordt toegestaan?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Gunner schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:58:
Ik kwam in het F1 topic iemand tegen die puur en alleen in het engels post. Normaal gesproken wordt dit weggemodereerd omdat de voertaal van dit forum Nederlands is. dus was ik even op zoek naar het officiele beleid hieromtrent.

Al zoekende kwam ik een topic tegen en de allerlaatste reactie was iemand die vorig jaar eenzelfde vraag stelde (in een ander topic).

[...]

Het valt me op sommige vlakken op dat er voor F1 topic andere regels gelden dan voor de rest van het (sub)forum. Is dit daar ook zo'n voorbeeld van dat dit oogluikend wordt toegestaan?
Bij mijn weten heeft @DaniëlWW2 dat toen oogluikend toegestaan. Vanaf het forum werd er al vaker gelinkt naar het blog van f1bynumbers. Via de referrer van zijn bezoekers heeft hij toen het forum gevonden en is toen zelf gaan posten (als uhm, ik meen Canadees zijnde). Vervolgens heeft ik denk dan Daniël aangegeven dat dat mocht, op voorwaarde dat de rest wel gewoon in het Nederlands antwoord.

Personal note: ja, je kunt hem verplichten om zijn posts door Google Translate te halen, maar ik vraag mij af of je dan nog een goed resultaat krijgt. Vooral omdat hij zelf 0,0 Nederlands kent. Dus hij weet toch niet wat er staat en kan niet corrigeren.
En even dom gezegd, zet zijn post in een quote-tag, linkje erbij, en het mag wel? Want er zijn ook voldoende posts die alleen naar een Engelstalige tweet verwijzen, of naar een artikel op een bekendere Engelstalige site, al dan niet met een quote erbij in het topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Dat dus ja. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
De splitsingen in de voetbaltopics lijken niet bijzonder goed te werken ([Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021, Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021, [Voetbal] Randzaken).

Wat is nu het grote idee achter de opsplitsing ervan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Napo schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:38:
De splitsingen in de voetbaltopics lijken niet bijzonder goed te werken ([Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021, Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021, [Voetbal] Randzaken).

Wat is nu het grote idee achter de opsplitsing ervan?
Wel dat er niet teveel discussies door elkaar gaan lopen in het voetbal topic. Ik heb nu de laatste randzaak discussie naar het randzaken topic verplaatst.

Zo nu en dan loopt de discussie toch op een randzaak uit, maar dat hou je toch. Als het nodig is dan verplaatsen we het en zo kan het best werken :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:49
tweakduke schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:50:
[...]

Wel dat er niet teveel discussies door elkaar gaan lopen in het voetbal topic. Ik heb nu de laatste randzaak discussie naar het randzaken topic verplaatst.

Zo nu en dan loopt de discussie toch op een randzaak uit, maar dat hou je toch. Als het nodig is dan verplaatsen we het en zo kan het best werken :)
Opzich is het idee erachter goed. Alleen de uitvoering door ons tweakers is niet altijd goed. Of het zit zo in ons systeem dat we gelijk in het nationale topic posten ipv in randzaken.
het topic is wel schoner dus laat het graag wel zo. Ik denk dat we gewoon hardleers zijn. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik zie nog steeds het nut van het opsplitsen niet.
Doordeweeks over randzaken ouwehoeren, dinsdag/woensdag/donderdagavond over Europees voetbal, in het weekend competitie (NL danwel; buitenland), in de interland periode over Oranje. Kan voor mij prima in 1 topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:37

snmght

imho dan he

Ik ben blij met de splitsing; ik beperk me over het algemeen liever tot het voetbal. Welke club er nou wat voor steun van wie gekregen heeft - heeft met het mooie spelletje verrekte weinig te maken en kan me een stuk minder boeien.

Over die wedstrijden valt vaak nog wel een paar dagen door te praten. Waarna je kunt vooruitblikken op de volgende speelronde. Ik denk dat we ook met de splitsing het eigenlijke topic prima gevuld krijgen.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
tweakduke schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:50:
[...]

Het idee begrijp ik maar het stuk buitenlands voetbal en binnenlands voetbal loopt prima. Het gat tussen Nederlands elftal en binnenlands voetbal totaal niet. Zie vertrek Koeman, aanstelling de boer, selectie van spelers. Op zich niet erg maar dan moet je de opsplitsing wellicht terugdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:45

JvS

Ik heb hem zelf ook

Is het niet gewoon tijd voor een voetbalforum? We hebben toch ook niet "het grote discussietopic" :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Napo schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:35:
[...]

Het idee begrijp ik maar het stuk buitenlands voetbal en binnenlands voetbal loopt prima. Het gat tussen Nederlands elftal en binnenlands voetbal totaal niet. Zie vertrek Koeman, aanstelling de boer, selectie van spelers. Op zich niet erg maar dan moet je de opsplitsing wellicht terugdraaien.
Ik kan me er ook iets bij voorstellen om alles over Oranje gewoon te laten landen in de twee topics (binnenlands/buitenlands) zonder moderatie hierop. Het Oranje topic kan dan weg.

Oranje komt toch slechts periodiek (selectie, wedstrijden) ter sprake en wanneer er een toernooi begint zal er wel een toernooitopic zijn?

Dan klets je een beetje met je vaste kliek binnen het vertrouwde topic over die selectie of interland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

JvS schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:19:
Is het niet gewoon tijd voor een voetbalforum? We hebben toch ook niet "het grote discussietopic" :P
Nadeel van 1 centraal voetbaltopic lijkt me dat het wel heel erg overloopt en lastig te volgen wordt. Ik zou de splitsing tussen de Nederlandse clubs en de rest om die reden niet opheffen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:45

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja die enorme topics zijn echt bizar. Maak daar dan subforums van met per onderwerp een topic.

Nu ook F1, die motordeal van Honda is een mega onderwerp. Waar bespreken we het? In het "grote F1 topic"

Start over een los onderwerp (=topic) een topic en bam, mag niet!
tweakduke in "partymode F1"

[ Voor 23% gewijzigd door JvS op 02-10-2020 15:26 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JvS schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:25:
Ja die enorme topics zijn echt bizar. Maak daar dan subforums van met per onderwerp een topic.

Nu ook F1, die motordeal van Honda is een mega onderwerp. Waar bespreken we het? In het "grote F1 topic"

Dat kun je om zoveel redenen toch niet met goed fatsoen een waardig apart topic noemen?
Maar wat betreft subforums, alsjeblieft niet zeg. Straks eindig je nog, net als F1, met elke wedstrijd z'n eigen topic, brrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:34
JvS schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:25:

Denk dat dat topic met een fatsoenlijke topicstart meer kans had gemaakt :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
snmght schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:21:
[...]

Ik kan me er ook iets bij voorstellen om alles over Oranje gewoon te laten landen in de twee topics (binnenlands/buitenlands) zonder moderatie hierop. Het Oranje topic kan dan weg.

Oranje komt toch slechts periodiek (selectie, wedstrijden) ter sprake en wanneer er een toernooi begint zal er wel een toernooitopic zijn?

Dan klets je een beetje met je vaste kliek binnen het vertrouwde topic over die selectie of interland.
Exact, er is nooit overlap tussen wedstrijden in de eredivisie en van het nationale elftal. Voor toernooien zijn er losse topics. Effectief lijkt de scheiding tot nu toe ook niet te zijn. Hoewel het nationale elftal mij weinig kan bekoren mag het echter wel terug in het binnenlands voetbaltopic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elboero
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20-01 09:25
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:53:
Max: f*cking hell, what a sh*tlap. :*)
Dit soort reacties "mogen" wel? Goed om te weten.
Ik heb notie genomen van het feit dat ik een corrigerende tik kreeg vanwege mijn mening over het commentaar van Olaf Mol.
Maar als ik het goed begrijp, alles en iedereen (inclusief de moderator) roept allerlei waarschijnlijkheden en dat is geen probleem.
Een interpretatie van wat ik hoor of zie is niet toegestaan (mijn kijk op het commentaar van Olaf Mol), terwijl lukraak roepen wat we allemaal ook gewoon op tv kunnen zien wel mag. Dat is niet geheel in het tweakers gedachtengoed lijkt me zo...

Mocht deze reactie me een ban van enig soort opleveren, tot ziens ;w

[ Voor 178% gewijzigd door RoD op 11-10-2020 11:40 ]

Education is important but big biceps are importanter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
elboero schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:35:
[...]

Ik heb notie genomen van het feit dat ik een corrigerende tik kreeg vanwege mijn mening over het commentaar van Olaf Mol.
Maar als ik het goed begrijp, alles en iedereen (inclusief de moderator) roept allerlei waarschijnlijkheden en dat is geen probleem.
Een interpretatie van wat ik hoor of zie is niet toegestaan (mijn kijk op het commentaar van Olaf Mol), terwijl lukraak roepen wat we allemaal ook gewoon op tv kunnen zien wel mag. Dat is niet geheel in het tweakers gedachtengoed lijkt me zo...

Je was toch echt zelf degene die de topicwaarschuwing compleet negeert. Er wordt al jaren gezeurd over wat Olav Mol nu weer verkeerd heeft gedaan en de meeste mensen zijn het zat om dat telkens te moeten horen. We weten het nu wel en het levert werkelijk niks op.

Dan kan je wel een reactie van mij erbij gaan halen zonder de context te kennen in een poging om jezelf vrij te pleiten met "whataboutisme", maar die typte ik omdat ik de onboard aan had staan en veel van die berichten nooit uitgezonden worden. Dat zei Verstappen namelijk direct nadat hij in de eerste run van Q3, de snelste tijd had gezet. Dat is informatie die aangaf dat Verstappen dacht dat hij nog sneller kon en dat is dus wel een bijdrage aan dat topic.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
elboero schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:35:
[...]

Ja, dat soort reacties mogen wel. Zeuren over Olav Mol wordt door velen als irritant ervaren. We weten nu wel dat hij niet bepaald de beste commentator is. Staat gewoon in de topicwaarschuwing, het is de bedoeling dat je die leest voordat je reageert.

Dingen roepen die tijdens het raceweekend gebeuren, dat mag inderdaad. Sterker nog, dat is waar het grootste deel van de reacties in het topic over gaan. Ik weet dus ook niet waarom je die reactie van Daniël eruit haalt terwijl je zelf overduidelijk maling hebt aan wat er in de topicregels staat.

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 11-10-2020 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:48
@RoD @DaniëlWW2 Topic waarschuwingen zijn een richtlijn, maar er is vaak wel een grijs gebied, wat het lastig maakt wat wel of niet mag. Hierdoor lijkt het soms ook of er met 2 maten wordt gemeten. B.v. elke vorm van kritiek op Hamilton is uit den boze, maar als dan een lullige opmerking wordt gemaakt op een andere coureur, dan wordt daar niets tegen gedaan (terwijl dat toch ook in de topic rules staat). Gisteren nog twijfelde ik of ik wel kritiek mocht leveren op de slechte regie, die een hoop belangrijke zaken steeds miste. Ben ik dan aan het zeuren over de verslaggeving, of maak ik gewoon een terechte constatering over wat er op dat moment gebeurde? M.a.w., het volgen van topic rules is niet altijd even gemakkelijk.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PatrickC schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:26:
@RoD @DaniëlWW2 Topic waarschuwingen zijn een richtlijn, maar er is vaak wel een grijs gebied, wat het lastig maakt wat wel of niet mag. Hierdoor lijkt het soms ook of er met 2 maten wordt gemeten. B.v. elke vorm van kritiek op Hamilton is uit den boze, maar als dan een lullige opmerking wordt gemaakt op een andere coureur, dan wordt daar niets tegen gedaan (terwijl dat toch ook in de topic rules staat). Gisteren nog twijfelde ik of ik wel kritiek mocht leveren op de slechte regie, die een hoop belangrijke zaken steeds miste. Ben ik dan aan het zeuren over de verslaggeving, of maak ik gewoon een terechte constatering over wat er op dat moment gebeurde? M.a.w., het volgen van topic rules is niet altijd even gemakkelijk.
100 zeikreacties op 1 en dezelfde coureur is wat anders als eens een keer een opmerking over een andere coureur.

Het verbaast mij dan weer dat men die inschatting niet zelf kan maken. Die topicwaarschuwing komt niet uit de lucht vallen over Hamilton. Zo'n zelfde waarschuwing zal er komen als men race na race, topic na topic gaat lopen janken over de regie. Op den duur weten we het wel dat iets klote is.

En de regie was ook gewoon klote gisteren. Wellicht kwam dat omdat ze zelf ook gewoon weinig screentime hebben gehad. Who knows..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:48
Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:33:
[...]

100 zeikreacties op 1 en dezelfde coureur is wat anders als eens een keer een opmerking over een andere coureur.

Het verbaast mij dan weer dat men die inschatting niet zelf kan maken. Die topicwaarschuwing komt niet uit de lucht vallen over Hamilton. Zo'n zelfde waarschuwing zal er komen als men race na race, topic na topic gaat lopen janken over de regie. Op den duur weten we het wel dat iets klote is.

En de regie was ook gewoon klote gisteren. Wellicht kwam dat omdat ze zelf ook gewoon weinig screentime hebben gehad. Who knows..........
Mee eens, zeuren om het zeuren op een bepaalde coureur, daar schiet niemand iets mij op. Maar als een bepaalde coureur ineens iets onverwachts doet, wat gewoon misschien wel terecht veel reacties oproept, dan kan ik me voorstellen dat dat voor velen erg lastig is om dan maar niet te reageren. Ik vind het wat dat betreft hier op Tweakers best wel goed gaan in de F1 topics (y) , zeker als ik het vergelijk met F1 topics op RaceDepartment, waar ik me regelmatig groen en geel erger aan iedere keer dezelfde gasten die constant zitten te zeiken op dezelfde coureurs. En daar wordt totaal niet ingegrepen helaas.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elboero
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20-01 09:25
PatrickC schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:26:
Hier ben ik het 100% mee eens. Vooropgesteld dat de moderators een nobele taak uitvoeren (ongetwijfeld tegen een bescheiden vergoeding :+ ) die gewaardeerd mag worden. Maar er zit inderdaad een hele dunne scheidslijn tussen wat wel en niet mag. Een lijn die ook wel eens verschuift, afhankelijk van de stemming of omstandigheden (na 4 keer waarschuwen is de 5e de l*l, enige willekeur).
Ik heb de forumwaarschuwingen niet gelezen, noch heb ik geteld hoe vaak er eerder al een opmerking is gemaakt over het commentaar van Olaf Mol. Ook weet ik niet hoe de moderator vanmorgen uit bed is gestapt.
Maar ik blijf erbij dat mijn kijk op de zaak dan net zo "rechtsgeldig" is al vele, vele andere reacties in een dergelijk topic.
(y)

Education is important but big biceps are importanter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Het hele probleem met dat soort opmerkingen is dat er vrijwel altijd een negatieve ondertoon bij zit. AZ is redelijk bizar weggezet omdat ze voor hun eigen belang zijn gegaan en nu wordt dat opeens tegen een andere club - die buiten de competitie niets met de wedstrijd te maken heeft - gebruikt.

Houd het gewoon positief en haal niet nodeloos clubs erbij enkel om ze negatief te belichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Napo schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:20:
[...]

Het hele probleem met dat soort opmerkingen is dat er vrijwel altijd een negatieve ondertoon bij zit. AZ is redelijk bizar weggezet omdat ze voor hun eigen belang zijn gegaan en nu wordt dat opeens tegen een andere club - die buiten de competitie niets met de wedstrijd te maken heeft - gebruikt.

Houd het gewoon positief en haal niet nodeloos clubs erbij enkel om ze negatief te belichten.
Ik zag het juist als compliment. PSV wordt als directe concurrent beschouwd en dat is toch positief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Starbucks schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:24:
[...]

Ik zag het juist als compliment. PSV wordt als directe concurrent beschouwd en dat is toch positief?
Met de sneer richting het gedrag van AZ wat door het overgrote deel van de deelnemers in het voetbaltopic als schandalig werd weggezet als omschrijving? De combinatie is mijn inziens niet heel handig, focus dan op het positieve ipv de sneer richting zowel AZ als PSV te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:20:
[...]

Allemachtig zeg, moet je misschien niet toch eens eerst bij jezelf te raden gaan of je er iets negatiefs in gelezen hebt wat er totaal niet is ipv meteen hier te gaan klagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:29:
[...]

Allemachtig zeg, moet je misschien niet toch eens eerst bij jezelf te raden gaan of je er iets negatiefs in gelezen hebt wat er totaal niet is ipv meteen hier te gaan klagen?
Zullen we terug gaan kijken naar hoe AZ is weggezet bij hun "gevecht" om de eerste plaats?
De postieve wending in de post is ver te zoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door Napo op 24-10-2020 18:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Zullen we kijken hoe er nu verder op die post van gws gereageerd wordt? 1 zure reactie, verder wordt het totaal genegeerd.. zeiken om het zeiken, meer niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Goed ik ga me er even ongevraagd mee bemoeien. Ben niet voor Ajax, Feyenoord AZ of PSV dus best objectief lijkt me.

Geen idee waar dit nu precies om draait maar laten we eerlijk zijn; het nationale voetbaltopic is alleen interessant als je voor Ajax bent. Er worden continu vetes uitgevochten tussen Ajax-Feyenoord (zelfs in het topic over Oranje moet er over en weer gesneerd worden over Van de Beek en/of hoe kut feyenoord is). AZ wordt continu bespot en er wordt hard gelachten als ze nu eens weer laat gelijkspelen omdat ze het lef hadden over de CL-plaats te beginnen etc etc.

(ik had trouwens nog moeten zien of Ajax kampioen was geworden op basis van Ajax - Az waar ze voordat de competitie werd beëindigd en heel hard werden weggespeeld door AZ maar dat durft eigenlijk niemand toe te geven)

Nee, let's face it. Als je niet voor Ajax bent heb je eigenlijk niet veel in dat topic te zoeken en is de sfeer ronduit slecht. We moeten allemaal voor het Nederlands voetbal zijn in Europa maar als Feyenoord speelt dan is het alleen goed voor de 'air miles'... zoek maar op.... altijd dezelfden die de slechte sfeer willen neerzetten en de haat tegenover Feyenoord blijven voortzetten. Jullie weten wie jullie zijn.

zelfs bij een 0-13 overwinning krijgen een aantal het voor elkaar om over een aantal zaken te klagen. :? Over arrogantie gesproken

Sure, TR's neerzetten. Helaas wordt daar ook bijna nooit wat mee gedaan dus dat is verspilde moeite.

[ Voor 29% gewijzigd door Gunner op 24-10-2020 18:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
gws24 in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021"

Als ik het goed begrijp gaat het om deze post. @Napo ziet de grap even niet en dat kan gebeuren. Wat me dan wel opvalt is hoe dit verder ontwikkeld en ontaard in gezeur. Los dat nou gewoon eens volwassen op, zelfde als het punt wat @Gunner aan geeft: hou ruimte voor andere inzichten en respecteer de andere club.
Er worden nog wel eens oude koeien uit de sloot gehaald om een club in een negatief daglicht te stellen, maar de competitie gaat om het hier en nu.
Tevens worden er wel eens plaagstootjes uitgedeeld wat gauw als troll wordt gerapporteerd. Nu kunnen we daar weer strak op gaan modereren, maar ik heb niet het gevoel dat dat de sfeer in het topic goed doet en krijg je dat men op eieren gaat lopen.
Wees anders terughoudend met dergelijke uitspraken en los het volwassen met elkaar op als iets verkeerd valt. Mocht dat niet lukken een keer, dan is het uiteraard aan ons.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
tweakduke schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:00:

Als ik het goed begrijp gaat het om deze post. @Napo ziet de grap even niet en dat kan gebeuren. Wat me dan wel opvalt is hoe dit verder ontwikkeld en ontaard in gezeur. Los dat nou gewoon eens volwassen op, zelfde als het punt wat @Gunner aan geeft: hou ruimte voor andere inzichten en respecteer de andere club.
Er worden nog wel eens oude koeien uit de sloot gehaald om een club in een negatief daglicht te stellen, maar de competitie gaat om het hier en nu.
Tevens worden er wel eens plaagstootjes uitgedeeld wat gauw als troll wordt gerapporteerd. Nu kunnen we daar weer strak op gaan modereren, maar ik heb niet het gevoel dat dat de sfeer in het topic goed doet en krijg je dat men op eieren gaat lopen.
Wees anders terughoudend met dergelijke uitspraken en los het volwassen met elkaar op als iets verkeerd valt. Mocht dat niet lukken een keer, dan is het uiteraard aan ons.
Probleem is dat je tegenwoordig nogal veel mensen hebt die overal het negatieve van inzien. Denk bijvoorbeeld aan de cancelcultuur en wat die allemaal veroorzaken. Dat zie je nu ook met de negatievelingen zoals @Napo en @Gunner . Blijf gewoon weg als je overal een negatieve blik op gaat hebben. Lijkt me niet zo moeilijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik noemde in m'n post iets over moderatie en TR's en haalde een voorbeeld aan over het Oranje-topic. Toen laatste Oranje speelde en Van de Beek scoorde uit het niets moesten gelijk iemand een Feyenoord-supporter taggen die ook altijd wat over Van de Beek een mening heeft blijkbaar.

Ik zet daar dus een TR over dat het kinderachtig is en en eigenlijk een sneue Feyenoord/Ajax vete, zie een dag later dat er een groen handje staat. Dan krijg ik het idee dat het dus 'fair game' is in zo'n topic.

Wat mij betreft mogen bepaalde gebruikers daar wel wat meer op aangesproken worden.

Nu noem ik even specifiek OPSLAGHOND in "Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021"
8 duimpjes van waarschijnlijk ajax-maatjes.

Is dat nu echt nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Starbucks schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:05:
[...]

Probleem is dat je tegenwoordig nogal veel mensen hebt die overal het negatieve van inzien. Denk bijvoorbeeld aan de cancelcultuur en wat die allemaal veroorzaken. Dat zie je nu ook met de negatievelingen zoals @Napo en @Gunner . Blijf gewoon weg als je overal een negatieve blik op gaat hebben. Lijkt me niet zo moeilijk.
Wat is de humor in het benoemen van een club die - vermeend- niet akkoord zou gaan met de vooraf afgesproken regels?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

[...]

Wacht even. Negatievelingen? ik? ik roer me niet eens in dat topic maar als ik af en toe lees weet ik waarom ik me er niet thuisvoel. Er is bijna geen ruimte voor iemand die niet Ajax supportert. Dat is geen negatieve blik, dat is gewoon een feit.

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 24-10-2020 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starbucks
Gunner schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:07:
[...]
Wacht even. Negatievelingen? ik? ik roer me niet eens in dat topic maar als ik af en toe lees weet ik waarom ik me er niet thuisvoel. Er is geen bijna geen ruimte voor iemand die niet Ajax supportert.
Bij het voorbeeld dat jij aanhaalt, wordt er door een Feyenoordsupporter een steek uitgedeeld. Die wordt later terecht op zijn plek gezet (op een grappige manier, zonder hem aan te vallen). Jij klaagt dan over dat laatste. Jouw reactie is dus overdreven en gewoon erg negatief. Stel je dus niet zo aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
[...]

Het is een aloud probleem dat grapjes of luchtige posts niet altijd goed begrepen worden door iedereen. Juist de ander gaan bestempelen als negatievelingen en ze weg jagen is niet de oplossing. Dat bedoel ik ook met het openstaan voor een andermans inzicht of dat de post anders wordt opgevat. Aan beide kanten vraag ik dan ook: los dat volwassen op.
Gunner schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:06:
[...]

Ik noemde in m'n post iets over moderatie en TR's en haalde een voorbeeld aan over het Oranje-topic. Toen laatste Oranje speelde en Van de Beek scoorde uit het niets moesten gelijk iemand een Feyenoord-supporter taggen die ook altijd wat over Van de Beek een mening heeft blijkbaar.

Ik zet daar dus een TR over dat het kinderachtig is en en eigenlijk een sneue Feyenoord/Ajax vete, zie een dag later dat er een groen handje staat. Dan krijg ik het idee dat het dus 'fair game' is in zo'n topic.

Wat mij betreft mogen bepaalde gebruikers daar wel wat meer op aangesproken worden.

Nu noem ik even specifiek OPSLAGHOND in "Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021"

Is dat nu echt nodig?
Is het echt nodig? Nee, maar tijdens een wedstrijd worden nog wel eens snelle en losse posts gemaakt. Het is een vaste groep wat goed samen kan en dat geeft niet altijd de ruimte voor een ander. Dat blijft lastig en ik kan nogmaals alleen vragen aan iedereen om wel de ruimte te laten voor een andermans geluid.
Op dat moment kun je daar weinig aan modereren, dat is toch met name hier het gesprek aan gaan. Tenzij het echt vreselijk uit de hand loopt, maar dat deed het op dat moment niet.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Starbucks schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:12:
[...]

Bij het voorbeeld dat jij aanhaalt, wordt er door een Feyenoordsupporter een steek uitgedeeld. Die wordt later terecht op zijn plek gezet (op een grappige manier, zonder hem aan te vallen). Jij klaagt dan over dat laatste. Jouw reactie is dus overdreven en gewoon erg negatief. Stel je dus niet zo aan!
Jij noemt het 'terecht'. Ik vind het vooral kinderachtig als iemand op die manier z'n gram wil halen omdat iemand anders geen fan is van een bepaalde ex-ajax speler. Laten we met z'n alleen een niveau nastreven wat hoger ligt dan 'ik zie je na schooltijd bij het fietsenhok' .
tweakduke schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:18:
Is het echt nodig? Nee, maar tijdens een wedstrijd worden nog wel eens snelle en losse posts gemaakt.
Het is nota bene een Nederlands Elftal topic. Een topic waar je eensgezind zou moeten zijn maar blijkbaar is het voor een aantal nodig om ook daar een Ajax-Feyenoord vete uit te vechten. Ik blijf erbij dat daar best iets van gezegd mag worden. Het is gewoon triest en kinderachtig. Nu laten we het gaan en wordt er een beeld gecreëerd dat het okay is en gaat het volgend weekend gewoon als vanouds verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Gunner schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:22:
[...]

Jij noemt het 'terecht'. Ik vind het vooral kinderachtig als iemand op die manier z'n gram wil halen omdat iemand anders geen fan is van een bepaalde ex-ajax speler. Laten we met z'n alleen een niveau nastreven wat hoger ligt dan 'ik zie je na schooltijd bij het fietsenhok' .

[...]

Het is nota bene een Nederlands Elftal topic. Een topic waar je eensgezind zou moeten zijn maar blijkbaar is het voor een aantal nodig om ook daar een Ajax-Feyenoord vete uit te vechten. Ik blijf erbij dat daar best iets van gezegd mag worden. Het is gewoon triest en kinderachtig. Nu laten we het gaan en wordt er een beeld gecreëerd dat het okay is en gaat het volgend weekend gewoon als vanouds verder.
Ik zeg niet dat het okay is, maar ik ben blij dat het hier besproken wordt en niet een groeiende ergernis wordt die niet goed is opgemerkt. Het laatste wat ik wil is dat een kleine groep de totale overhand krijgt in het voetbaltopics, iedereen moet er welkom zijn.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
Gunner schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:22:
[...]

De reactie die het uitlokt negeer jij dus? Dat is waar het mee begint, maar blijkbaar ligt die reactie minder gevoelig en heb jij liever dat er negatief gedaan wordt over Ajax dan een andere club. Dat is meten met 2 maten. Dus als jij achter jouw eigen stelling staat, dan zou je juist negatief zijn over diegene die het uitlokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gunner schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:06:
[...]

Is dat nu echt nodig?
Je zult het dan ook wel druk hebben met het TR's maken in het buitenlands voetbal topic, over enkele van je mede Arsenal supporters?

En wat geintjes maken met je collega's/bekenden die voor Man Utd zijn doe je zeker ook nooit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

toolkist schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:30:
[...]

Je zult het dan ook wel druk hebben met het TR's maken in het buitenlands voetbal topic, over enkele van je mede Arsenal supporters?

En wat geintjes maken met je collega's/bekenden die voor Man Utd zijn doe je zeker ook nooit?
Ik zie niet in hoe zo'n whataboutisme relevant is. Er lopen sowieso in dat topic geen ManUtd supporters rond of wat dan ook. Even afgezien van een aantal ajax-suporters die vanwege de transfer van van de beek af en toe die kant op verhuizen.

IRL ken ik er wel eentje. Dat is een goede vriend van me en als we binnenkort tegen elkaar spelen dan spreken we met elkaar af met een hapje en een drankje en dan gaat dat in goede harmonie ongeacht de uitslag. Iets wat ik totaal niet in zo'n topic terug zie. Daar is het vooral kinderachtigheid wat regeert.

Dus wat is je punt?

[ Voor 14% gewijzigd door Gunner op 24-10-2020 19:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Laatst online: 18-09 21:17

ST10©DE

Dus.............

Ik zie het al helemaal voor me, psv die bij stopzetting van de competitie en gelijke stand met Ajax inbrengt dat doelsaldo niet de eindstand moet bepalen vanwege deze wedstrijd :P
@tweakduke ik begrijp dat jij mij kan uitleggen waarom dit een leuk grapje is en geen ongewenste sneer naar een ploeg die helemaal niet speelt?

En als je dan toch bezig bent, kan je dan gelijk uitleggen wat het niveau is wat jullie nastreven op dit forum?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:30

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Not this shit again :X Zijn we met zijn allen ongesteld? Zijn de lange tenen in de uitverkoop?

I'm seriously offended.

Ik kan even geen uitgebreide post tikken. Maar ik zit er serieus over na te denken om een SPRT ban in te voeren voor elke rode overtreding die ik hier zie. Dan kunnen we de lange tenen misschien eens een keer afknippen.

Uiteraard cynisch, maar ik begin moe te worden waar iemand een sneer in kan zien...

[ Voor 56% gewijzigd door Outerspace op 24-10-2020 19:51 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Outerspace schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:46:
Not this shit again :X Zijn we met zijn allen ongesteld? Zijn de lange tenen in de uitverkoop?

I'm seriously offended.
Ben je hier als moderator of als user? Het zou denk ik erg helpen als moderators als zijnde te herkennen alleen in hun eigen topics.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gunner schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:41:
[...]

Ik zie niet in hoe zo'n whataboutisme relevant is. Er lopen sowieso in dat topic geen ManUtd supporters rond of wat dan ook. Even afgezien van een aantal ajax-suporters die vanwege de transfer van van de beek af en toe die kant op verhuizen.

IRL ken ik er wel eentje. Dat is een goede vriend van me en als we binnenkort tegen elkaar spelen dan spreken we met elkaar af met een hapje en een drankje en dan gaat dat in goede harmonie ongeacht de uitslag. Iets wat ik totaal niet in zo'n topic terug zie. Daar is het vooral kinderachtigheid wat regeert.

Dus wat is je punt?
Dat je het nu heel druk hebt over kinderachtig gedrag te rapporteren, maar dat ik zeer betwijfel hoe consequent je dat doet mbt supporters van je eigen club.

Maar goed, blijkbaar heb jij geen plezier van die onderlinge plaagstootjes. Dan begrijp ik je reactie iets beter.
Voor mij hoort dat bij het voetbalsupporter zijn.
Uitdelen als je wint, incasseren als je verliest.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
ST10©DE schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:43:
[...]

@tweakduke ik begrijp dat jij mij kan uitleggen waarom dit een leuk grapje is en geen ongewenste sneer naar een ploeg die helemaal niet speelt?

En als je dan toch bezig bent, kan je dan gelijk uitleggen wat het niveau is wat jullie nastreven op dit forum?
Serieus als we dat al niet kunnen hebben net na een historische uitslag van 0-13 dan gaat het niet goedkomen in het voetbaltopic. Er staat niet voor niks een :p bij. Dat betekent anders ook dat niemand meer een vriendelijke sneer naar Ajax mag geven. Kom op zeg.

Het niveau op Tweakers is zeker belangrijk, maar ook tijdens een sportwedstrijd wat luchtigheid. Het is hier geen HK, maar ook geen AWM met een ZT beleid. Sport is ook emotie en beleving, vooral tijdens een wedstrijd.

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
ST10©DE schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:51:
[...]

Ben je hier als moderator of als user? Het zou denk ik erg helpen als moderators als zijnde te herkennen alleen in hun eigen topics.
Wat heb je het liefst? Ik ben moderator Sport, waarom zou ik hier anders reageren?

Ik ben gewoon dat gedrag zo nu en dan zat. Het klagen om het klagen, van een mug een olifant maken en op je lange tenen getrapt voelen.

Je mag mijn reactie ter discussie stellen, geen probleem. Nu ben ik een keer kort door de bocht

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

tweakduke schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:51:
[...]

Serieus als we dat al niet kunnen hebben net na een historische uitslag van 0-13 dan gaat het niet goedkomen in het voetbaltopic. Er staat niet voor niks een :p bij. Dat betekent anders ook dat niemand meer een vriendelijke sneer naar Ajax mag geven. Kom op zeg.

Het niveau op Tweakers is zeker belangrijk, maar ook tijdens een sportwedstrijd wat luchtigheid. Het is hier geen HK, maar ook geen AWM met een ZT beleid. Sport is ook emotie en beleving, vooral tijdens een wedstrijd.
Ik ben niet zo bekend met smiley ‘s , waar staat deze voor?

Je uitleg is dus: “je moet het kunnen hebben”?

@Outerspace ah, zie nu dat sport onder gc valt. Excuus. Maar dan vind ik je post niet moderator waardig. Als er vaak, naar jouw mening te vaak, iemand ergens over valt, zal er dan niet een kern van waarheid inzitten? Of denk je werkelijk dat het maken heeft met lange tenen en lage kasten?

[ Voor 16% gewijzigd door ST10©DE op 24-10-2020 20:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

toolkist schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:51:
[...]

Dat je het nu heel druk hebt over kinderachtig gedrag te rapporteren, maar dat ik zeer betwijfel hoe consequent je dat doet mbt supporters van je eigen club.
Waarom zou ik dat moeten doen? Ik betwijfel of er ajax-supporters zijn die hetzelfde doen bij hun mede-supporters? Ik denk dat het gros het meer dan prima vind als iemand een feyenoord-grapje maakt als ik op de duimpjes afga.

[ Voor 46% gewijzigd door Gunner op 24-10-2020 20:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:45
@Gunner
Je haalt een voorbeeld aan uit een Oranje topic maar het was die wedstrijd echt tenenkrommend. Je had een Feyenoorder die kennelijk niet wilde toegeven dat vd Beek in de CL de nodige goede wedstrijden heeft gespeeld en twee Ajacieden die hun ongefundeerde afkeer voor internationaal gewaardeerde spelers als Wijnaldum en De Vrij ook niet konden bedwingen. En dat ging dan steeds heen en weer, zonder dat er ingegrepen werd.

Ik deel je gevoel aangaande de overheersing van Ajax fans overigens. Als niet-Ajacied moet je echt op eieren lopen op sommige momenten. Een opmerking over Ajax die afwijkt van de mening van gemiddelde Ajacied wordt al snel als trol neergezet. Ik heb geen cijfers maar ik heb het gevoel dat bijvoorbeeld het aantal reacties van Feyenoorders in het Nederlandse voetbaltopic ook dalende is. Ik vermijd het in elk geval soms met bovenstaande reden.

Natuurlijk kunnen de Ajacieden het niet helpen dat ze in de meerderheid zijn maar wat ze wel kunnen doen is beseffen dat dat gevolgen kan hebben voor de sfeer in het topic en de aantrekkelijkheid ervan voor anderen. Velen snappen dat overigens prima maar dat geldt niet voor iedereen is mijn gevoel.
Starbucks schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:12:
[...]

Kijk eerst eens in de spiegel. Ik meen me te herinneren dat je zelf één van de heren was die clubbril ook vergeten was af te zetten.
Outerspace schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:46:

I'm seriously offended.
Deze reactie past een moderator niet en dan druk ik me licht uit. Je kunt iets onzin vinden maar als moderator hoor je een "klacht" gewoon onbevooroordeeld te bekijken en zeker niet belachelijk te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Outerspace schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:55:
[...]

Ik ben gewoon dat gedrag zo nu en dan zat. Het klagen om het klagen, van een mug een olifant maken en op je lange tenen getrapt voelen.
En blijkbaar is er - wellicht een insignificant - deel van de gebruikers er ook wel eens klaar mee dat er te onpas andere clubs bij gehaald worden om ze in een negatief daglicht te plaatsen. Prima als dat één keer gebeurt maar dat is niet de feitelijke situatie.

Als er zelfs bij een overwinning van Ajax als vandaag de koppeling gemaakt moet worden naar PSV en AZ in een niet al te positieve manier welk niveau poogt men dan na te streven. Het toevoegen van een smiley maakt het blijkbaar acceptabel (duly noted). Juist het constant aanhalen van dit soort posts maakt het topic er niet prettiger op.

En wellicht had ik er niet op moeten reageren aangezien het enkel teniet doet aan de prestaties van Ajax.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
ST10©DE schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:56:
[...]

Ik ben niet zo bekend met smiley ‘s , waar staat deze voor?

Je uitleg is dus: “je moet het kunnen hebben”?
In bepaalde mate moeten we plaagstootjes kunnen hebben. Het ligt ook aan de context. De :p is vooral bedoeld dat je het niet te serieus moet nemen. :+ is dan vaak nog duidelijker dat het niet serieus is en een grap.
En als een grap verkeerd valt mag het ook zeker gezegd worden, weten wat er leeft is belangrijk. Of het vervolgens een ingreep waardig is, is weer een andere afweging.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

tweakduke schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:08:
[...]

In bepaalde mate moeten we plaagstootjes kunnen hebben. Het ligt ook aan de context. De :p is vooral bedoeld dat je het niet te serieus moet nemen. :+ is dan vaak nog duidelijker dat het niet serieus is en een grap.
En als een grap verkeerd valt mag het ook zeker gezegd worden, weten wat er leeft is belangrijk. Of het vervolgens een ingreep waardig is, is weer een andere afweging.
Maar wat was de grap? Dat PSV zo dom zal zijn om een geldige wedstrijd ongeldig proberen te laten verklaren?

En hebben jullie door wat er leeft? Een dergelijke post van Outerspace geeft mij de indruk van niet.

[ Voor 7% gewijzigd door ST10©DE op 24-10-2020 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

De reactie van @Outerspace kan ik me buitengewoon goed voorstellen. Het is af en toe bijna slapstick wat er in dit topic voorbij komt.

Even mijn twee centen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Uitdelen, uitdelen, uitdelen, maar incasseren ho maar. Dan is het niveau opeens ver te zoeken....

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
ST10©DE schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:24:
[...]

Maar wat was de grap? Dat PSV zo dom zal zijn om een geldige wedstrijd ongeldig proberen te laten verklaren?

En hebben jullie door wat er leeft? Een dergelijke post van Outerspace geeft mij de indruk van niet.
Dan pak je het toch veel te serieus op dat het PSV het daadwerkelijk zo zal oppakken.
Er was afgelopen seizoen nogal wat gedoe om de definitieve eindstand te bepalen.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

tweakduke schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:50:
[...]

Dan pak je het toch veel te serieus op dat het PSV het daadwerkelijk zo zal oppakken.
Er was afgelopen seizoen nogal wat gedoe om de definitieve eindstand te bepalen.
Een gehele andere situatie. Op dat moment waren er nog geen regels indien hetgeen gebeurde wat gebeurde. Inmiddels zijn daar regels voor. Dus waarom zou PSV een rechtszaak aanspannen?

Daarbij, er was geen goed woord voor AZ bij hun actie. Achterbaks is volgens mij nog één van de zachtere termen die gebruikt werden. En daarmee wordt PSV dus vergeleken?

Laten we het erop houden dat we andere soort humor hebben. Met niet kloppende vergelijkingen een club als achterbaks weg zetten is voor mij geen humor.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
en krijg je dat men op eieren gaat lopen.
Heel eerlijk? Dat heb ik nu al.

Niet omdat er gemodereerd zou worden maar omdat elke plaagstoot, kritische opmerking of wat voor opmerking van ook een significante kans heeft om zo negatief mogelijk uitgelegd te worden en dan heb je weer pagina's gezeik.
Ik bemerk dat ik mij steeds met beperk tot nietszeggende neutrale posts om dat gedoe maar te voorkomen.

Hetzelfde gold bij tijd en wijlen overigens voor het buitenlands voetbal topic. Daar moest je ook zeker bij bepaalde clubs uitkijken want ben dingen werden sowieso als aanval gezien. Ook al bedoel je het helemaal niet slecht en probeer je het uit te leggen dan word het simpelweg niet geloofd.

Ik ben groot voorstander van respect voor elkaar en zorgen dat het voor iedereen leuk blijft, maar ook van tolerantie en een dikke huid. Het is 'maar' voetbal en een beetje gezelligheid en minder serieus is wel wat het vaak leuker maakt.

Het maffe is dat je soms merkt dat kleine discussies met andere fans parallel aan de hoofddiscussie eigenlijk veel leuker verlopen. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
ST10©DE schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:10:
[...]

Een gehele andere situatie. Op dat moment waren er nog geen regels indien hetgeen gebeurde wat gebeurde. Inmiddels zijn daar regels voor. Dus waarom zou PSV een rechtszaak aanspannen?

Daarbij, er was geen goed woord voor AZ bij hun actie. Achterbaks is volgens mij nog één van de zachtere termen die gebruikt werden. En daarmee wordt PSV dus vergeleken?

Laten we het erop houden dat we andere soort humor hebben. Met niet kloppende vergelijkingen een club als achterbaks weg zetten is voor mij geen humor.
Wederom ga je er veel te diep en serieus op in, zodat je voorbij de luchtigheid van een plaagstoot gaat. Het is niet bedoeld als verwijt of aanval.
Gonadan schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:15:
[...]

Heel eerlijk? Dat heb ik nu al.

Niet omdat er gemodereerd zou worden maar omdat elke plaagstoot, kritische opmerking of wat voor opmerking van ook een significante kans heeft om zo negatief mogelijk uitgelegd te worden en dan heb je weer pagina's gezeik.
Ik bemerk dat ik mij steeds met beperk tot nietszeggende neutrale posts om dat gedoe maar te voorkomen.

Hetzelfde gold bij tijd en wijlen overigens voor het buitenlands voetbal topic. Daar moest je ook zeker bij bepaalde clubs uitkijken want ben dingen werden sowieso als aanval gezien. Ook al bedoel je het helemaal niet slecht en probeer je het uit te leggen dan word het simpelweg niet geloofd.

Ik ben groot voorstander van respect voor elkaar en zorgen dat het voor iedereen leuk blijft, maar ook van tolerantie en een dikke huid. Het is 'maar' voetbal en een beetje gezelligheid en minder serieus is wel wat het vaak leuker maakt.

Het maffe is dat je soms merkt dat kleine discussies met andere fans parallel aan de hoofddiscussie eigenlijk veel leuker verlopen. :)
Nou ja dan is het goed dat het benoemd wordt, meestal als de balans weg is belandden we in dit topic.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

tweakduke schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:22:
[...]

Wederom ga je er veel te diep en serieus op in, zodat je voorbij de luchtigheid van een plaagstoot gaat. Het is niet bedoeld als verwijt of aanval.

[...]
Je doet alsof ik de hele post eerst aan het ontleden ben. Maar dat is gewoon mij eerste gedachte. Daar helpt die smiley niet aan mee. Mocht het als grap bedoeld zijn dan is het gewoon een erg slechte grap met foute vergelijkingen. Eerder heeft dat tot nationale schandalen geleidt. :+

Nou moet ik zeggen dat ik dit soort opmerkingen wel kan hebben, ik haak alleen in op hoe moderators met dit topic omgaan. Persoonlijke aanvallen zijn niet van de lucht en worden gewoon getolereerd. Niks zeggende kreten om mensen af te kraken mogen gemaakt geworden en hoeven niet beargumenteerd te worden. Vooral het laatste, zonder argumenten een statement maken, dat steekt mij, en dat wordt gewoon toegelaten. Ik had gehoopt dat er een hoger niveau nagestreefd zou worden, of zijn de moderators ook biased :P

[ Voor 31% gewijzigd door ST10©DE op 24-10-2020 22:01 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 20:28

gws24

Thinking is hard!

Ten eerste, ik ben blijkbaar niet getagged of gementioned of wat dan ook dus ik zie dit nu pas door de modbreak :|

Ten tweede heeft denk ik @tweakduke al aardig weergegeven hoe mijn post gelezen zou moeten worden of in ieder geval hoe hij bedoeld was. Het was een grap (misschien geen goede in sommige ogen), niks meer en niks minder, zonder een bijbedoeling om PSV negatief weg te zetten. Ik noemde PSV zoals ik al zei in het topic omdat ik PSV als de grote concurrent zie van Ajax.

Ten derde: kom op mensen, als je dit grapje al niet kan hebben als voetbalsupporter en meteen het ergste denkt dan weet ik het ook niet meer. Maar ik heb het vermoeden dat het niet zo zeer mijn post is maar vooral wat er in het verleden hier is voor gevallen en dat er daarom nu zo gereageerd wordt?

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-09 22:46
Maar even niet stom bedoeld. Wordt er zo fel gereageerd omdat degene die de grap maakte geen PSV supporter is?
Mijn bericht even daarvoor:
Maarten_E schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:17:
[...]

We (PSV) worden genoemd als titelkandidaat, dat vind ik al iets :+
Kan even goed heel lomp worden opgevat. Ik had wel door dat gws24' grap een grap was, maar waarom zou mijn opmerking in die context minder "erg" zijn? Omdat ik een PSV supporter ben? Dat ik zelfspot heb wil niet zeggen dat dat door iedereen gewaardeerd word (wijs naar niemand, bedoel ik in zijn algemeen).

De duimpjes die erop kwamen waren wel van de Ajacieden overigens.. ;)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Duimpjes geef ik ook steeds minder inderdaad. Duimpjes worden af en toe zelfs gebruikt om te bepalen of je een post negatief moet uitleggen of niet. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

tweakduke schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:22:
Nou ja dan is het goed dat het benoemd wordt, meestal als de balans weg is belandden we in dit topic.
Als het hier benoemd wordt wel, maar het werd weer eens benoemd in het voetbaltopic zelf en daar is het simpelweg off-topic en zeer verstorend.
Het aantal posts wat over die metadiscussie ging was weer eens groter dan het aantal posts van mensen die daadwerkelijk aanstoot namen aan de 'mislukte' grap.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Gonadan schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:44:
Duimpjes geef ik ook steeds minder inderdaad. Duimpjes worden af en toe zelfs gebruikt om te bepalen of je een post negatief moet uitleggen of niet. :D
In politieke topics zie je het ook wel maar in het voetbaltopic zijn duimpjes vaak gekleurd op basis van clubvoorkeur. Ik heb toch regelmatig gezien dat regelrechte trols richting club X of een fan van club X
ST10©DE schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:51:
[...]
of zijn de moderators ook biased
Zijn ze dat niet per definitie? Ook moderators zullen een clubvoorkeur hebben. Dus ook al geloof ik ze als ze zeggen dat ze dat niet laten meespelen, helemaal wegstoppen is moeilijk denk ik. En dan bedoel ik dat niet zozeer in relatie tot dit geval.

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 25-10-2020 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:00:
In politieke topics zie je het ook wel maar in het voetbaltopic zijn duimpjes vaak gekleurd op basis van clubvoorkeur. Ik heb toch regelmatig gezien dat regelrechte trols richting club X of een fan van club X
Dat verband ga ik ook zeker niet ontkennen, maar ik herken ook het patroon dat het aantal duimpjes gebruikt wordt als argument om de verontwaardiging over een post te onderbouwen. Alsof wanneer veel mensen uit een bepaalde hoek 'henken' het wel per definitie negatief bedoeld moet zijn. Maar goed, ook dat is weer metadiscussie en feitelijk niet zo relevant.

Het is gewoon jammer dat het zo makkelijk uit de bocht vliegt en je steeds meer op je tenen moet lopen.
Zijn ze dat niet per definitie? Ook moderators zullen een clubvoorkeur hebben. Dus ook al geloof ik ze als ze zeggen dat ze dat niet laten meespelen, helemaal wegstoppen is moeilijk denk ik.
Het zijn toch net mensen inderdaad. Altijd proberen objectief te blijven maar garanderen dat het 100% lukt kan je natuurlijk niet. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Maarten_E schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:34:
Maar even niet stom bedoeld. Wordt er zo fel gereageerd omdat degene die de grap maakte geen PSV supporter is?
Mijn bericht even daarvoor:

[...]

Kan even goed heel lomp worden opgevat. Ik had wel door dat gws24' grap een grap was, maar waarom zou mijn opmerking in die context minder "erg" zijn?
Er zit wel een significant verschil tussen het bestempelen van een club als potentiele titelkandidaat of een club van het breken van regels en het vertonen van gedrag dat vorig seizoen ernstig bekritiseerd is, en dat gedurende een lange periode.

Een club titelkandidaat noemen is positief gestaafd
Een club berichten van het breken van regels is dat mijn inziens niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Voor jou wel, voor een ander niet. Genoeg mensen zullen beiden als een grote grap zien.
Tenen iets intrekken zodat we er niet steeds op gaan staan, of iets met stalen neuzen aandoen, en lekker doorwandelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Even los van of deze situatie nu een kwestie van "lange tenen" was of niet: is dat ook niet iets dat van twee kanten moet komen?

Het is een beetje mode aan het worden om op moment dat iemand klaagt dat hij/zij zich stoort aan een bepaalde uitspraak of grap gelijk te gaan strooien met termen als "lange tenen", "je mag tegenwoordig niks meer" of "cancel culture". Ik zag de laatste terminologie vorige week zelfs bij een discussie over een review waarbij de redacteur zelf een grap had weggeknipt omdat die bij nader inzien toch niet goed overkwam en behoorlijk afleidde van de review zelf.

Zolang iemand niet vraagt om bans of met geweld gaat dreigen zou daar in principe niks mis mee moeten zijn. Als ik onbedoeld iets zeg wat een ander als beledigend kan ervaren zou ik me tenslotte ook kunnen afvragen of ik het de volgende keer dan iets anders zou kunnen zeggen. Het is geven en nemen en dat houdt in dat je soms moet incasseren maar dat je het tegelijk ook moet kunnen opbrengen om niet altijd uit te willen delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 13:57:
Zolang iemand niet vraagt om bans of met geweld gaat dreigen zou daar in principe niks mis mee moeten zijn. Als ik onbedoeld iets zeg wat een ander als beledigend kan ervaren zou ik me tenslotte ook kunnen afvragen of ik het de volgende keer dan iets anders zou kunnen zeggen. Het is geven en nemen en dat houdt in dat je soms moet incasseren maar dat je het tegelijk ook moet kunnen opbrengen om niet altijd uit te willen delen.
Eens, maar vraag dat aan de poster (desnoods via igm) ipv meteen naar "de leiding" te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 14:08:
[...]

Eens, maar vraag dat aan de poster (desnoods via igm) ipv meteen naar "de leiding" te gaan.
Zie zowel de reacties hier als in het topic zelf en concludeer het succes daarvan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
tweakduke schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:50:
[...]

Als afsluiting;

En juist in die laatste zin zit de hele uitdaging. Het feit dat er zo'n grote discussie plaatsvond over een club die opkwam voor hun rechten omdat er simpelweg niet voorzien was in de regels geeft mij weinig basis om er van uit te gaan dat dit een positief als basis heeft. Juist hetgeen wat plaats heeft gevonden zorgt er mij voor dat er voor mij geen bijzonder positieve wending gegeven kan worden aan de uitspraak dat een andere club hetzelfde zou willen doen.

Uiteindelijk is het niet dat bepaalde dingen niet mogen maar waarom zou je überhaupt een (in mijn ogen) negatieve sneer willen geven naar een andere club. Daarin volg ik @Gunner wel dat dit te vaak voorkomt en zeker als het over een andere club gaat dan Ajax. Vindt het andersom ook plaats? Zeker, dat valt niet te ontkennen. We zijn in ieder geval wel voorbij het punt dat het volgen van een beslissing van een scheidsrechter die tegen Ajax is niet meer als (vermeend) anti-Ajax wordt weggezet. Kleine stappen worden gemaakt maar ook dat heeft lang geduurd.

Je zou kunnen opteren dat het positief is dat iemand een club als concurrent voor de titel ziet maar in dat zelfde daglicht zou je ook kunnen gaan uitspreken dat men het volgende kunnen posten;
Hopelijk valt er morgen - net zoals vorige week - iemand snel uit bij de wedstrijd van Ajax tegen Atalanta ;)
Laat ik daarin wel voorop stellen dat dit soort reacties in mijn ogen nog onwenselijker zijn dan de reactie waardoor deze discussie begon voordat dit verkeerd geïnterpreteerd gaat worden
  • Negatief gezien kan je opteren dat de persoon graag ziet dat spelers van een bepaalde club (langdurig) geblesseerd raken;
  • Positief gezien zou dat goed zijn voor de competitie want de titelstrijd wordt potentieel spannender;
  • Positief gezien het feit dat Ajax als titelkandidaat wordt gezien
Zo kan je aan een hoop zaken een "positieve" wending geven waar het bericht dat vrijwel niet laat zien. Eenzelfde volgorde van zetten (AZ Champions League ontwikkelingen) lijkt mij dan ook onwenselijk, zeker op de manier waarop het gegaan is hoewel enige club dat hopelijk nooit zo zal gaan oppakken;

[ Voor 6% gewijzigd door Napo op 26-10-2020 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Outerspace schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:28:
[...]

We zijn er helemaal nog niet klaar mee. Zoals ik al aangegeven heb kan je rustig nog het eea bespreken, maar de zaken omtrent corona zie ik liever terug bij de randzaken.
Ter validatie, waar is nu de plek voor corona-zaken. Dus niet spelers die de komende wedstrijden missen maar bijvoorbeeld nu de vals positieve test. Is dat het voetbaltopic of toch in de randzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:52
Ik voel me aangesproken :P Ik verplaats mijn post even naar randzaken.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
ElPaco schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:44:
Ik voel me aangesproken :P Ik verplaats mijn post even naar randzaken.
Haha, hoeft niet hoor ;)
Merk zelf dat er nogal wat verwarring bij mij zit wat nu waar moet en welke discussie als randzaak wordt gezien en wat niet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 18:02

Typhone

Who Dares Wins

Shit zeg ben ik ook eens weg en mis ik twee modbreaks en een hoop heisa. Maar na het lezen van de discussie hierboven zit het probleem in heel veel gevallen niet zozeer in een sneer (who fucking cares) maar in het feit dat iedereen in dat geval per se ergens een mening over moet of wil hebben.

Er is een goede reden dat ik (Ajacied) het hier prima kan vinden met @ST10©DE en bijv. @Leon Zwiers. Die kunnen incasseren en uitdelen maar bovenal ook zelfkritisch zijn op de eigen club. Wanneer je elke opmerking meteen als een persoonlijke aanval gaat zien dan ben je niet geschikt om online deel te nemen aan discussies. Die types zijn er soms helaas ook. Een tijdje terug probeerde ik heel serieus de financiële stappen van PSV tegen het licht te houden maar kwam er ook keer op keer een vergelijking met Ajax en werden er elke keer bestaande/niet bestaande parallellen getrokken waardoor ik de discussie maar ben uitgegaan.

Dat herkennen is echter een kunst op zich en lukt je bijna niet als je geen insider bent dus ga er maar aanstaan als mod :P. Het is soms een zege als je eigen club slecht speelt want dan kun je hard tekeer gaan.

Aan de andere kant regelen twee Ajacieden en een Feyenoorder het wel en wee in het voetbalvoorspeltopic dus zo moeilijk is het echt niet om een beetje respect te tonen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Gelukkig is het niveau in het Nederlands Elftal topic weer bijzonder hoog :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:52
Inmiddels gelukkig een wat dwingender modbreak geplaatst. Zou het te maken hebben met het niveau van het NL elftal zelf? :+

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:41
Ik heb zware kritiek op het voetbalforum. Een moderator loopt in mijn reacties te knippen, waardoor er iets anders staat dan ik bedoelde. Dit is heel erg fout .

Graag wil ik uitleg over het wegknippen.

[ Voor 23% gewijzigd door mavaros op 15-11-2020 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
mavaros schreef op zondag 15 november 2020 @ 23:35:
Ik heb zware kritiek op het voetbalforum. Een moderator loopt in mijn reacties te knippen, waardoor er iets anders staat dan ik bedoelde. Dit is heel erg fout .

Zware kritiek? Je kan zien wie je bericht heeft bewerkt, dan weet je ook bij wie je moet zijn om je beklag te doen :)

De uitleg is heel simpel. Als jij zaken als een balkanoorlog gaat betrekken in een uitleg over hoe een speler speelt, dan ga je de verkeerde kant op. Daarna spreek je over 'die Rotterdammer', de Rotterdammert. Noem het beestje gewoon bij zijn naam en ga geen verbasteringen hanteren.

Als je nog meer uitleg nodig hebt, dan verwijs ik je graag naar mijn DM.

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 16-11-2020 01:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

mavaros schreef op zondag 15 november 2020 @ 23:35:

Je zei iets over dat iemand met zo'n prestatie in de balkanoorlog zou worden neergeschoten. Of woorden van gelijke strekking.

Ik vind dat niet normaal, heb die TR gezet, en het is volledig terecht weggehaald.

Geen idee wat je probeerde te zeggen maar de suggestie om iemand maar dood te schieten kan ik niet anders oppakken dan abnormaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Ok. Dan weet ik dat zwartgalligheid niet begrepen wordt. Dan kan moderator Outerspace dit ook gewoon met een duidelijke knip doen. Nu knipt ie er een stuk uit en daardoor lijkt het net of ik iets heel anders zei. Daar erger ik me kapot aan en blijf vinden dat die ergenis volledig terecht is.

Ik hoef geen discussie meer over verbasteringen. De term Rotterdammers is normaal in het gebruik. Ik ben een Eindhovenaar en iemand uit Best is een Bestenaar. En een Rotterdammer als een Rotterdammert uitspreken is geen denigrerende opmerking. Het is een tikfout, omdat de T naast de R zit. Dat is geen verbastering in mijn optiek.

Ik ben diverse keren weggeknipt door Outerspace waar ik het niet mee eens ben. Iedere keer veranderen de spelregels en Outerspace maakte daar bij mij grif gebruik van.

Dat deugt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
De spelregels veranderen niet, die zijn al duidelijk voorgekauwd en al een andere keer vaker medegedeeld.
Het blijft treurig om te zien, dat Depay niet normaal kan voetballen.

Altijd moet het gek of opvallend. In de balkanoorlog was hij als eerste omgelegd op het slagveld.

Verder vind ik het Nederlands elftal best goed spelen.
Dit is gewoon een niet-normale opmerking en wordt terecht geknipt.
Verder vind ik dat die Rotterdammer een beetje zielloos op het veld staat. Die jongen kan best voetballen, maar daar krijgt ie de kans niet voor.
Net als Van de Beek. Het sleurt en het trekt de tegenstander uit elkaar, waardoor straks of morgen die Rotterdamse speler zijn ding gaat doen.
Noem hem gewoon bij zijn naam, scheelt gedoe. Kortom, ik sta achter mijn mod-acties.
offtopic:
En als je spreekt over Depay, hij komt uit Moordrecht en niet uit Rotterdam

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 16-11-2020 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Wat een onzin.

Mijn uitgelichte teksten zijn onderdeel van een complete reactie. Haal je zaken weg, dan verpruts je mijn reactie en kan je lekker trappen op mij, want het deugt niet.

Al jouw voorbeelden zijn stukjes uit een hele reactie. Dat is selectief knippen en dat is fout. Daar gaat het me om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
mavaros schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:34:
Wat een onzin.

Mijn uitgelichte teksten zijn onderdeel van een complete reactie. Haal je zaken weg, dan verpruts je mijn reactie en kan je lekker trappen op mij, want het deugt niet.

Al jouw voorbeelden zijn stukjes uit een hele reactie. Dat is selectief knippen en dat is fout. Daar gaat het me om.
Ik zal je complete reacties nog even delen, in de hoop dat je ziet dat je zelf verkeerd zit:
Het blijft treurig om te zien, dat Depay niet normaal kan voetballen.

Altijd moet het gek of opvallend. In de balkanoorlog was hij als eerste omgelegd op het slagveld.

Verder vind ik het Nederlands elftal best goed spelen.
Depay is in potentie een groot voetballer, mits hij al die opsmuk van zich afwerpt. Ga gewoon voetballen en iedereen staat op de bank thuis te juichen.

Nu ergert een deel van het volk zich kapot aan dat onnodige achter het standbeenballetje. Totaal nutteloos en verstorend als je een team wilt oprollen. En dat flikt hij elke keer. Ook in mijn tokkiekringen wordt dit divagedrag genoemd. Dat is niet nodig als het onnodig is.

Verder vind ik dat die Rotterdammer een beetje zielloos op het veld staat. Die jongen kan best voetballen, maar daar krijgt ie de kans niet voor.
Verloren zonen doen altijd extra hun best om zich te profileren.

Klaasen is een prima speler die eigenlijk nooit uit het Nederlands elftal gehaald moest worden. Het is geen Maradonna, maar een stabiele factor in je team. Net als Van de Beek. Het sleurt en het trekt de tegenstander uit elkaar, waardoor straks of morgen die Rotterdamse speler zijn ding gaat doen.

Dit Nederlands elftal gaat gewoon keihard de wereldtitel winnen. Of de Europese om effe warm te draaien. Laat die Zuid Amerikanen maar komen. *O* :)F
Vertel mij waar je het hebt over een "complete reactie". Kortom, de knipjes zijn duidelijk aangegeven en hebben geen inbreuk op je posts. Mocht je nog verder willen discussieren, mijn DM staat open of schiet mijn admin aan. Om hier het feedback forum voor te gebruiken vind ik niet correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Ik heb er serieus over nagedacht om een keer via DM door te gaan op jouw discutabele ingrijpen. Dat doe ik niet, want we gaan het nooit eens worden, en ik praat via een openbaar forum. Dan is geheim onderling geblaat in mijn optiek not done.

Ik vind, dat jij/u eens het klassieke 1984 moet lezen en laten inwerken. Je bent geen haar beter met de bezem halen door de comments. Het deugt niet.

Daar hoef ik dus geen afgesloten discussie over te voeren om gelijk te behalen.

Wat mij betreft is het klaar. We gaan er never nooit uitkomen. <+:) \ of hoe dat teken ook is.
Pagina: 1 ... 19 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.