Sport Feedback Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste
Acties:
  • 78.446 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-06 16:19

Yor

Yor1313#2571

Ik wacht nog steeds op voorbeelden van intense haat.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:12
Yor schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:24:
Ik zou zeggen google er op los.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-06 16:19

Yor

Yor1313#2571

DoeEensGek schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:26:
[...]

Ik zou zeggen google er op los.
Kijk, dat ziekte+dier gebeuren in het begin, dat was permabanwaardig. Maar dan aan het eind, het topic sluiten? Ik wil serieus wel weten wat er dan niet door de beugel kon?

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Palthe

Palpatine in Return of the Jedi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:23
Dit is de laatste keer dat ik op dit forum kom. Wat een zielige mensen die zichzelf mods noemen…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
De laatste 15 reacties zouden ook een mooie reden kunnen zijn dit topic te sluiten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:21

iichel

Gazoooo

Ik vind dat de mods het goed doen. Deze vrijwilligers doen hun best om het een beetje beschaafd en leesbaar te houden. Dat ging gewoon niet en daarom is het even op slot. Prima beslissing.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik snap werkelijk waar echt helemaal _niets_ van het modden in het F1 racetopic van vandaag: racistische posts blijven staan, terwijl posts van mij en anderen waarin wij stellen dat Hamilton voor de zoveelste keer mazzel heeft (en niets meer dan dat, geen scheldwoorden of verbasteringen of iets maar gewoon hele nette posts en gezien de vele plusjes die die posts kregen ook totaal niets mis mee) verwijderd zijn en later het topic dicht.

Ik zou graag van de desbetreffende mod willen weten wat er "over de schreef is" aan mijn (en ook andere) posts dat Hamilton mazzel had in bepaalde situaties.

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:52
Tijdens de race na duw van Hamilton waren er genoeg reacties met 'intense haat' die niet door de beugel konden. Daar is terecht op ingegrepen.
Na de race waren die reacties er niet. Ik zie de reden ook niet om nu het topic dicht te gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
We hebben er vandaag al twee verbannen...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Bart-Willem schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:30:
Ik snap werkelijk waar echt helemaal _niets_ van het modden in het F1 racetopic van vandaag: racistische posts blijven staan, terwijl posts van mij en anderen waarin wij stellen dat Hamilton voor de zoveelste keer mazzel heeft (en niets meer dan dat, geen scheldwoorden of verbasteringen of iets maar gewoon hele nette posts en gezien de vele plusjes die die posts kregen ook totaal niets mis mee) verwijderd zijn en later het topic dicht.

Ik zou graag van de desbetreffende mod willen weten wat er "over de schreef is" aan mijn (en ook andere) posts dat Hamilton mazzel had in bepaalde situaties.
Van mij is er ook wat weg, geen idee wat maar ik weet wel zeker dat ik me alleen netjes uitgedrukt heb.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:12
Yor schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:27:
[...]

Kijk, dat ziekte+dier gebeuren in het begin, dat was permabanwaardig. Maar dan aan het eind, het topic sluiten? Ik wil serieus wel weten wat er dan niet door de beugel kon?
Heel simpel, door de onstaande situatie is het, na een drukke korte periode, niet meer overzichtelijk bij te houden door de huidige vrijwillige moderatoren. Om toch enigszins zonder grote moeite de situatie in bedwang te houden is tijdelijk gekozen voor een sluiting zodat de moderatoren even rust hebben en weer overzicht krijgen op de situatie. Zeg maar een rode vlag situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ankona schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:31:
[...]

Van mij is er ook wat weg, geen idee wat maar ik weet wel zeker dat ik me alleen netjes uitgedrukt heb.
Idem, en ik (en jij ook niet) hebben niet die racisten zitten quoten. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:58

Edd

iichel schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:30:
Ik vind dat de mods het goed doen. Deze vrijwilligers doen hun best om het een beetje beschaafd en leesbaar te houden. Dat ging gewoon niet en daarom is het even op slot. Prima beslissing.
Dat ligt er waarschijnlijk aan welke kleur je bril is.
Er worden uiteraard dingen geplaatst die discutabel zijn, maar geen reden om het topic te sluiten.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ankona schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:23:
[...]

Moet je ook niet willen, een ban is best een zwaar middel waar je van verwacht dat daar achter de schermen over wordt overlegd.
Beter dat er wat individuen gewoon laagdrempelig toegang tot die fora voor een paar dagen ontzegd wordt, dan dat een heel topic dicht gaat eerlijk gezegd.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik vond sommige reacties beneden alle niveau en snap dat er posts verwijderd zijn, dat er bans zijn uitgevaardigd en dat de topics even gesloten zijn.

Ik denk wel dat het vrij snel weer open kan, of althans dat je dat kunt proberen.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

DoeEensGek schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:32:
[...]

Heel simpel, door de onstaande situatie is het, na een drukke korte periode, niet meer overzichtelijk bij te houden door de huidige vrijwillige moderatoren. Om toch enigszins zonder grote moeite de situatie in bedwang te houden is tijdelijk gekozen voor een sluiting zodat de moderatoren even rust hebben en weer overzicht krijgen op de situatie. Zeg maar een rode vlag situatie.
Ben ik het dit keer niet mee eens. In de staart van de race waren posters zeker niet positief over HAM tegelijkertijd waren de reacties niet onredelijk of overdreven hatelijk. Als in grof schelden, racisme of wat dan ook.

Hooguit frustratie.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:47

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
De sfeer is de laatste tijd in de race topics enorm zuur en al helemaal als Hamilton ergens bij betrokken is.

Emotie dat kan en hoort erbij absoluut, maar de fatsoensnormen worden continue overschreden. Het is tegenwoordig normaal om maar alle emotie, frustratie en afgunst maar van je af te schrijven. Het verziekt de topics. Gevolg is dat als Hamilton zijn toespraak gaat houden er weer vol gereageerd wordt uit het bekende vat zuur. Mede daarom heb ik het topic gesloten, je kunt erop wachten en zeker na wat er vandaag is gebeurt kan dat gewoon niet.

Ik ben zelf ook helemaal niet blij hoe Hamilton na zijn speech, de felicitaties in ontvangst neemt en blij gaat zitten doen, maar de andere kant, de Hamilton fan, zal daar heel anders tegenaan kijken. Als Max met een beetje geluk zou winnen dan malen we daar zelf ook niet om. Dat het deze keer extra wrang is dat Hamilton zo wint dat is zeker waar, maar ik hou mij ook in. Het hoort helaas ook bij de sport. Je kunt je ergernis ook onderbouwd en op een normale manier uiten.

Nu hebben wij de topic warning ondertussen al behoorlijk lang, maar het mag niet baten. Als er wat gebeurt dan gaat het los en dat is jammer, dat men even niet meer nadenkt dat we het op deze manier voor ons allemaal verpesten.

Dus bij deze, ga de race topics niet gebruiken om alle emotie eruit te gooien, maar probeer dit ook op een normale en constructieve manier te brengen. Dan houden we nog discussie over in het topic en is het niet alleen maar de uitlaatklep voor iedereen waar alles maar kan.

Wij modereren om de topics voor iedereen leuk te houden en ik hoop dan ook dat we zometeen weer op een goede manier verder kunnen.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Bart-Willem schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:33:
[...]

Idem, en ik (en jij ook niet) hebben niet die racisten zitten quoten. :P
Ik heb het nagezocht en de post die ik verwijderd heb is dat Toto Wolff door middel van een mailtje meent dat 'ie via de achterkamertjes wel de boel kan beïnvloeden.

Geen idee wat daar raar of verkeerd aan is, maar er stond verder geen scheldwoord of iets in.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@tweakduke ik heb geen regels overschreden, maar toch is mijn bericht verwijdert, maar niet verplaatst.
ik ben geen max fan, en ook niet van hammilton, maar wel f1 fan. als iemand die zo een overwinning pakt zo uitbundig doet, en na mijn bericht zelfs niet eens reageert op het gebeuren. daar mag je wel wat van zeggen als je degene niet in zwart daglicht zet, en je het in normale bewoording doet.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 21:45

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Ik denk, maar dat is een aanname aangezien ik met vakantie ben, dat er een complete thread is verwijderd. Daarmee worden soms ook minder offtopic berichten meegenomen, omdat ze namelijk wel een reactie zijn op.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:06
JvS schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:34:
[...]

Beter dat er wat individuen gewoon laagdrempelig toegang tot die fora voor een paar dagen ontzegd wordt, dan dat een heel topic dicht gaat eerlijk gezegd.
Ik ben absolute tegenstander van verbanning, maar bij zwaar grensoverschreident gedrag is dat een uiterste sanctie.

Maar wil je strakke regels kunnen voeren, dan moeten de regels duidelijk zijn voor iedereen en de handhavers horen hun persoonlijke mening/insteek nooit te laten meespelen in een besluit. Er zijn gewoon moderators die beul, aanklager en rechter spelen. En dat is niet specifiek op dit forum, maar soms lijkt het er hier wel op.

Een compleet topic dichtgooien is een boodschap van hopeloosheid. Dat je niet in staat bent om het goed te managen. Buiten dat, wordt het zelfreinigent vermogen van een forum totaal genegeerd. En nogmaals, dat staat compleet los van racisme en ziekte scheldwoorden.

disclaimer: Dit is geen kritiek op moderators als individu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Dat is inderdaad het geval geweest. Door de vele reacties wil het voorkomen dat er een reactie mee gaat waar normaal gesproken niet veel mis mee is.

Dan kan het zijn dat door de slechte sfeer of door aanleiding van een slechte reactie, andere reacties mee gaan. Wil je echt even weten wat jouw reactie was, stuur gerust een DM.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

Yor schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:12:
[...]

Intense Haat? Wat is intense haat? En denk je dan echt dat dit vanavond minder zal zijn? Sport is emotie en zolang er geen termen met ziektes en dieren voorbijkomen, kan het voor mij prima.
Termen als kut***** (waar dat met sterretjes een verouderde term is voor een persoon met zwarte huidskleur die inmiddels alleen door racisten wordt gebezigd). Dat kan gewoon echt niet...

Alhoewel ik eigenlijk niet begrijp dat er voor dat soort woorden niet gewoon met een filter wordt gewerkt dat ze, bijvoorbeeld, door "banaan" vervangt o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Bart-Willem schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:00:
[...]

Ik heb het nagezocht en de post die ik verwijderd heb is dat Toto Wolff door middel van een mailtje meent dat 'ie via de achterkamertjes wel de boel kan beïnvloeden.

Geen idee wat daar raar of verkeerd aan is, maar er stond verder geen scheldwoord of iets in.
Maar je helpt er imo de sfeer niet mee, doet aan verdachtmakingen terwijl je geen idee hebt of het mogelijk normaal is om zoiets te doen vanuit een team naar de FIA. Jij haalt er achterkamertjes bij waarvan je weet dat dat een negatieve lading heeft.

Er even vanuit gaande dat jij dat hebt gepost want je hebt het over dat jij iets verwijderd hebt... neem aan dat het gepost is door jou en verwijderd is.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Bastien schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:43:
[...]
Maar je helpt er imo de sfeer niet mee, doet aan verdachtmakingen terwijl je geen idee hebt of het mogelijk normaal is om zoiets te doen vanuit een team naar de FIA. Jij haalt er achterkamertjes bij waarvan je weet dat dat een negatieve lading heeft.

Er even vanuit gaande dat jij dat hebt gepost want je hebt het over dat jij iets verwijderd hebt... neem aan dat het gepost is door jou en verwijderd is.
Het is dus kennelijk niet normaal want de wedstrijdleiding leest de mails niet tijdens de race. :+ Maar haast iedereen wereldwijd had er de nodige vraagtekens bij (inclusief commentatoren), dus in dat opzicht is mijn post niet heel raar of sfeerverpestend ofzo.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Laatst online: 13:43

KrazyJay

Amphiebietje schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:39:
[...]

Termen als kut***** (waar dat met sterretjes een verouderde term is voor een persoon met zwarte huidskleur die inmiddels alleen door racisten wordt gebezigd). Dat kan gewoon echt niet...

Alhoewel ik eigenlijk niet begrijp dat er voor dat soort woorden niet gewoon met een filter wordt gewerkt dat ze, bijvoorbeeld, door "banaan" vervangt o.i.d.
Hoe raar het ook klinkt, door een post te verwijderen leg je niemand woorden in de mond maar laat je zien dat het niet geoorloofd is zo te reageren. Als je als T.net woorden gaat vervangen doe je dat wel.

Over dat men aap als **p neerpent en dan gelijk een racismekaart trekt richting hen die aap gebruiken, Waar komt die racistische connotatie vandaan bij een aantal? Er is geen woordenboekdefinitie die daar die link mee legt, tenminste, als ik mij richt tot de VanDale en wordt in mijn omgeving dat woord ook zo niet met die intentie gebruikt.

Voor mij heeft het woord aap dan ook geen connotatie met huidskleur, maar meer met zoals VanDale het definieert. Daarnaast als een onkundig, lomp of ondoordacht, of misschien zelfs wel speels persoon, zoals in apekooien.
Voor mij zou Mazespin daarmee ook de grootste aap zijn van allen. Al is Ham zijn actie op de baan en reactie achteraf ook als lomp en ondoordacht te bestempelen. Los daarvan zou ik dat niet snel gebruiken. Dus, vanwaar de consternatie over aap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:04
Wat een onwijs zure middag. Iedereen zit te wachten op intense gevechten tussen Hamilton en Verstappen, en dan kan het natuurlijk een keer fout gaan.

Maar als het dan gaat om het uitschakelen van je directe concurrent op een manier zoals Hamilton eerder heeft gedaan (Albon..) en de straf is zo dat je weet dat het eigenlijk geen consequenties zal hebben voelt het toch extra zuur.

Jammer ook het gebrek aan zelfreflectie bij Hamilton en Mercedes.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:41
tweakduke schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:36:
Als Max met een beetje geluk zou winnen dan malen we daar zelf ook niet om.
Deze aanname kan ik mij niet in vinden. Als Max hetzelfde uitgehaald zou hebben (en dan maakt het mij niet uit bij wie), dan had ik dat ook ‘veroordeeld’. Ik ben fan van Max, maar… nog meer fan van topsport en fairplay.

Ik ben wel geschrokken van sommige reacties vanmiddag die echt niet door de beugel konden. We zullen het maar houden op de emotie van het moment en ik hoop dat de personen in kwestie genoeg zelfreflectie hebben dat dit echt niet kan.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
PatrickC schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:07:
[...]

Deze aanname kan ik mij niet in vinden. Als Max hetzelfde uitgehaald zou hebben (en dan maakt het mij niet uit bij wie), dan had ik dat ook ‘veroordeeld’. Ik ben fan van Max, maar… nog meer fan van topsport en fairplay.

Ik ben wel geschrokken van sommige reacties vanmiddag die echt niet door de beugel konden. We zullen het maar houden op de emotie van het moment en ik hoop dat de personen in kwestie genoeg zelfreflectie hebben dat dit echt niet kan.
Van mij mogen ze, als Tweakers een naam zou hebben van de betreffende persoon/personen, linea recta richting politie.
Emotie van het moment my ass. Of is dat ook prima als excuus voor al die tweets en weet ik het wat je allemaal voorbij ziet komen tegenwoordig richting bijvoorbeeld die 3 Engelse voetballers die een penalty missen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
toolkist schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:42:
[...]

Van mij mogen ze, als Tweakers een naam zou hebben van de betreffende persoon/personen, linea recta richting politie.
Emotie van het moment my ass. Of is dat ook prima als excuus voor al die tweets en weet ik het wat je allemaal voorbij ziet komen tegenwoordig richting bijvoorbeeld die 3 Engelse voetballers die een penalty missen..
Nee, dat is zeker niet prima, maar we hebben allemaal wel eens iets uit emotie geroepen waar we achteraf spijt van hebben. Kijk naar Max zelf in het verleden, die het woord ‘mongool’ gebruikte.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

KrazyJay schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:58:
[...]

Hoe raar het ook klinkt, door een post te verwijderen leg je niemand woorden in de mond maar laat je zien dat het niet geoorloofd is zo te reageren. Als je als T.net woorden gaat vervangen doe je dat wel.

Over dat men aap als **p neerpent en dan gelijk een racismekaart trekt richting hen die aap gebruiken, Waar komt die racistische connotatie vandaan bij een aantal? Er is geen woordenboekdefinitie die daar die link mee legt, tenminste, als ik mij richt tot de VanDale en wordt in mijn omgeving dat woord ook zo niet met die intentie gebruikt.

Voor mij heeft het woord aap dan ook geen connotatie met huidskleur, maar meer met zoals VanDale het definieert. Daarnaast als een onkundig, lomp of ondoordacht, of misschien zelfs wel speels persoon, zoals in apekooien.
Voor mij zou Mazespin daarmee ook de grootste aap zijn van allen. Al is Ham zijn actie op de baan en reactie achteraf ook als lomp en ondoordacht te bestempelen. Los daarvan zou ik dat niet snel gebruiken. Dus, vanwaar de consternatie over aap?
Het desbetreffende woord was geen "aap" maar een woord beginnend met een "n".

Maar "aap" heeft wel degelijk racistische connotaties, tenminste als je je geschiedenis een beetje kent. Er zijn talloze spotprenten en ook strips en dergelijke waarin mensen van Afrikaanse afkomst als verwant aan de aap werden afgebeeld, om maar te zwijgen van de rassenleer waar allerhande methodes werden gebruikt om de ene groep mensen dichter bij de apen te zetten als de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
PatrickC schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:48:
[...]

Nee, dat is zeker niet prima, maar we hebben allemaal wel eens iets uit emotie geroepen waar we achteraf spijt van hebben. Kijk naar Max zelf in het verleden, die het woord ‘mongool’ gebruikte.
Klopt, dat maakt het alleen niks beter...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:43
Amphiebietje schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:39:
[...]

In een ver verleden was ik moderator van een voetbalforum en daar hadden we dat ingesteld voor bepaalde clubverbasteringen. Dat werkte daar maar ik weet niet of je dat in dit geval moet willen.
Wat mij betreft kan de hele post automatisch de prullenbak in bij het gebruik van dat woord want bij sport kan ik geen reden bedenken om het überhaupt te gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
PatrickC schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:48:
[...]

Maakt de uitspraak natuurlijk nog niet goed maar zelfs dan zit er nog wel een verschil tussen het roepen van iets en het opschrijven en verzenden van een post op een forum. Uit emotie iets doen kan begrijpbaar zijn maar mag zeker geen reden zijn om het goed te praten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Napo schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:21:
[...]

Maakt de uitspraak natuurlijk nog niet goed maar zelfs dan zit er nog wel een verschil tussen het roepen van iets en het opschrijven en verzenden van een post op een forum. Uit emotie iets doen kan begrijpbaar zijn maar mag zeker geen reden zijn om het goed te praten.
Als ik de indruk heb gewekt dat ik de uitspraken van sommigen goed wil praten… dat is zeker niet het geval! Ik merk dat social media (met name Twitter) maar ook forums als deze (en ook RaceDepartment als het over bv over racen gaat), vol zitten met negativiteit helaas. En in dit geval dus ook racisme of het gebruik van het woord kanker om mensen uit te schelden. Excuses van deze mensen hier zou dan ook op zijn plaats zijn en anders wellicht een ban?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Veel te lichte straf...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
PatrickC schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:32:
[...]

Als ik de indruk heb gewekt dat ik de uitspraken van sommigen goed wil praten… dat is zeker niet het geval!
Dat is ook zeker niet wat ik wil impliceren. Het ging voornamelijk om de extra handelingen die benodigd zijn om een forumpost te maken vs iets zeggen. Een krachtterm gebruiken in een gesproken zin kan de beste overkomen (zoals je ook aangeeft is dat nog steeds niet goed) maar voor het typen en verzenden van iets zitten meer handelingen.

overigens in de vorige post bijzonder matig opgeschreven, iets te snel verzonden :+

[ Voor 7% gewijzigd door Napo op 19-07-2021 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Ik begrijp je standpunt, maar het moet ook uitvoerbaar zijn. Als we in dit land iedereen gaan aanklagen die zich op deze manier uit (en dan gaat het wat mij betreft niet alleen om racistische uitspraken, maar elke vorm van belediging), dan is het gewoon niet uitvoerbaar en ik denk ook dat het tot verdere polarisatie gaat leiden. Het enige wat helpt is de personen het podium afnemen waarop ze zich zo kunnen uiten. Toevallig zag ik dit weekend een persconferentie voorbij komen van die gast van Viruswaarheid waarin hij aan het roepen was dat de overstromingen van de afgelopen weken ook allemaal een verzinsel waren. Toen ik dat hoorde kookte mijn bloed ook… ik ben Limburger, maar woon gelukkig op 10km afstand van de Maas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:38

Martinspire

Awesomeness

Ik denk dat het topic wel toont dat de tools voor topics op tweakers niet meer voldoende zijn.

Ik denk dat het al had geholpen als het topic, ala Twitch Chat een limiet heeft over hoe vaak je iets mag plaatsen. En eventueel nog iets als een maximum aantal quotes per posts of maximum aantal karakters. Dan voorkom je dat je 100 posts per seconden moet modereren.

Verder krijg je tegenwoordig gewoon wappies op internet. Daar moet je je als site wel tegen weren. Bepaalde sites zetten maatregelen in als een account moet minimaal x dagen oud zijn of bepaalde content hebben (bv telefoon en email oid) om een bericht te plaatsen. Misschien is dat ook voor Tweakers nodig voor populaire topics waar veel posts per minuut te verwachten zijn. Dan geef je de community nog een kans en heb je geen last van mensen die even een account maken om wat raars te zeggen.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:52
Volgens mij ging het in dit geval wel om berichten vanaf het eigen Tweakers account.

De volgende stap is dan inderdaad dat je (na een ban van het account) fake accounts gaat aanmaken om daarvandaan de toxic/haat reacties gaat sturen.

Een limiet op het aantal reacties in korte tijd of de account registratiedatum (zoals bij winacties) bij 'livetopics' lijkt me dan wel gewenst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:32:
Ik denk dat het topic wel toont dat de tools voor topics op tweakers niet meer voldoende zijn.

Ik denk dat het al had geholpen als het topic, ala Twitch Chat een limiet heeft over hoe vaak je iets mag plaatsen. En eventueel nog iets als een maximum aantal quotes per posts of maximum aantal karakters. Dan voorkom je dat je 100 posts per seconden moet modereren.
slowchat en fora blijven sowieso een bijzondere combinatie en wat dat betreft lijken veel reacaties in een slow-chat topic meer te passen op een platform zoals in het verleden IRC en nu de Twitch/Discords van deze wereld. Nog steeds ga je dan dezelfde uitschotten zien maar kwalitatief ga je - naar mijn mening - wat dat betreft weinig missen aan de oneliners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik heb er nog even een topic voor aangemaakt: Sluiten F1 topic, betere mod tools nodig?

(maar dan even losstaan van de F1 inhoud en kijken hoe we Tweakers kunnen verbeteren zodat sluiten niet meer nodig is)

[ Voor 35% gewijzigd door Martinspire op 19-07-2021 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Komt er voor de Olympische spelen nog een forum of topic van de mods/redactie? Er komt al aardig wat content online over TeamNL e.d. en het lijkt me leuk om dat al te delen. Maar ik zie dat er nog geen topic was dus vraag eerst even of er nog plannen voor zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@Martinspire ik haal je reactie even hierheen, want Olympische Spelen is meer wat voor Sport dan voor Algemene Zaken :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Orion84 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:12:
@Martinspire ik haal je reactie even hierheen, want Olympische Spelen is meer wat voor Sport dan voor Algemene Zaken :)
Mja maar als er een apart forum wordt gemaakt voor de spelen, zoals met wel meer evenementen, hoort ie weer elders. Het maakt mij verder niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Martinspire schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:16:
[...]

Mja maar als er een apart forum wordt gemaakt voor de spelen, zoals met wel meer evenementen, hoort ie weer elders. Het maakt mij verder niet uit.
Dat initiatief zou dan alsnog vanuit Sport gelanceerd worden en na afloop ook weer daarheen gemerged worden. Geeft niet, dank voor je vraag, heb het ook even binnen de crew aangekaart wat we er mee willen dit jaar :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
KrazyJay schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:58:
[...]

In welke bubbel ben jij wel niet opgegroeid? Het zou knap zijn als 'men' hier echt niet op de hoogte van is anders klinkt het gewoon als een poging tot rechtpraten ...
Aap is een poging tot dehumanisatie idd gerelateerd aan de rassenleer (leuke experimenten van de Duitsers (in Namibië) en Italianen in WO2 valt ook genoeg over te kijken en lezen). Apengeluiden op de tribune (en bananen op het veld) is echt niet omdat ze een 'toevallig' donkere speler zo grappig vinden O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Laatst online: 13:43

KrazyJay

apis29 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:52:
[...]

In welke bubbel ben jij wel niet opgegroeid? Het zou knap zijn als 'men' hier echt niet op de hoogte van is anders klinkt het gewoon als een poging tot rechtpraten ...
Aap is een poging tot dehumanisatie idd gerelateerd aan de rassenleer (leuke experimenten van de Duitsers (in Namibië) en Italianen in WO2 valt ook genoeg over te kijken en lezen). Apengeluiden op de tribune (en bananen op het veld) is echt niet omdat ze een 'toevallig' donkere speler zo grappig vinden O-) .
Doe eens even niet dat stigmatiseren. Er wordt hier niets rechtgepraat en houdt aub je suggereren van verkapt racisme voor je. Niet alles is te rechtvaardigen door het stempel racisme maar weer eens boven te halen, dat zet je effectief op dezelfde lijn als zij waar je zo met de vinger naar wijst.

Apengeluiden en bananen op het veld kan ik zelf ook wel aan racisme linken, echter de term aap of aapje is hier gewoon nimmer zo gebruikt. En zo zou dat moeten zijn, niet anders. En het is echt niet zo dat ik in een gat ben opgegroeid, integendeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:37

ST10©DE

Dus.............

tweakduke schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:04:
[mbr]Een paar kibbelende posts op elkaar heb ik verwijderd. De discussie na aanleiding van dat artikel, mag verder in randzaken als daar behoefte aan is.[/]
Holy sizzle, hier begrijp ik even niks van. Volgens mij heb ik op een behoorlijk nette manier aangegeven, wat een betere reactie zou kunnen zijn: "dat het echt verschrikkelijk is wat daar is gebeurt, maar dat het misschien beter in het andere topic besproken kan worden".

Mijn posts wordt verwijderd maar de posts van Ragdoll waaruit blijkt dat hij het, mijns inziens maar onzin vindt dat het verschrikkelijk gevonden wordt, blijven staan....

Zoveel vragen.....

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
ST10©DE schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:12:
[...]

Holy sizzle, hier begrijp ik even niks van. Volgens mij heb ik op een behoorlijk nette manier aangegeven, wat een betere reactie zou kunnen zijn: "dat het echt verschrikkelijk is wat daar is gebeurt, maar dat het misschien beter in het andere topic besproken kan worden".

Mijn posts wordt verwijderd maar de posts van Ragdoll waaruit blijkt dat hij het, mijns inziens maar onzin vindt dat het verschrikkelijk gevonden wordt, blijven staan....

Zoveel vragen.....
Als je het goed bedoeld dan ga je niet de quote van een ander zo fixen. Uiteindelijk voegde die discussie niet veel toe en daarom verwijderd. Niet het ergste van allemaal, maar dat gekibbel voegt gewoon niets toe.

Ik heb nu nog een paar posts verwijderd na het nalopen.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

tweakduke schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:18:
[...]

Als je het goed bedoeld dan ga je niet de quote van een ander zo fixen. Uiteindelijk voegde die discussie niet veel toe en daarom verwijderd. Niet het ergste van allemaal, maar dat gekibbel voegt gewoon niets toe.

Ik heb nu nog een paar posts verwijderd na het nalopen.
Naar mijn bescheiden mening voegde mijn post behoorlijk veel toe aan het topic. Een voorbeeld hoe je ook kan reageren als je een totaal andere menig bent toegedaan in plaats van gelijk vol in de aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
ST10©DE schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:23:
[...]

Naar mijn bescheiden mening voegde mijn post behoorlijk veel toe aan het topic. Een voorbeeld hoe je ook kan reageren als je een totaal andere menig bent toegedaan in plaats van gelijk vol in de aanval.
Sorry, het komt behoorlijk belerend over als je het voor iemand gaat invullen hoe hij er over moet denken. Je zag vervolgens de reactie, dat wordt niet goed opgevat. Je goede bedoelingen komen zo niet goed over.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

tweakduke schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:28:
[...]

Sorry, het komt behoorlijk belerend over als je het voor iemand gaat invullen hoe hij er over moet denken. Je zag vervolgens de reactie, dat wordt niet goed opgevat. Je goede bedoelingen komen zo niet goed over.
Zelfsturing binnen het topic werd toch gewaardeerd? En mijn goede bedoelingen komen niet zo goed over bij een persoon die geen enkele vorm van medeleven heeft getoond voor wat er gebeurd is op Mallorca en er zelf met gestrekt been in gaat? Ja, dat vind ik niet vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Orion84 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:17:
[...]

Dat initiatief zou dan alsnog vanuit Sport gelanceerd worden en na afloop ook weer daarheen gemerged worden. Geeft niet, dank voor je vraag, heb het ook even binnen de crew aangekaart wat we er mee willen dit jaar :)
Ik zou niet te lang wachten, want morgen gaan al de eerste dingen beginnen. Softbal en Voetbal van de dames begint al vanaf morgen en de mannen een dag later. Roeien en handboogschieten op vrijdag. De openingsceremonie is vervolgens op zaterdag. Bij voetbal morgen en handboogschieten vrijdag heb je zelfs al Nederlanders. Zou zonde zijn als ze niet nog wat extra aandacht vanuit Tweakers krijgen ;)

https://www.rtlnieuws.nl/...nvoetbal-nederland-zambia

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Martinspire schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:06:
[...]

Ik zou niet te lang wachten, want morgen gaan al de eerste dingen beginnen. Softbal en Voetbal van de dames begint al vanaf morgen en de mannen een dag later. Roeien en handboogschieten op vrijdag. De openingsceremonie is vervolgens op zaterdag. Bij voetbal morgen en handboogschieten vrijdag heb je zelfs al Nederlanders. Zou zonde zijn als ze niet nog wat extra aandacht vanuit Tweakers krijgen ;)

https://www.rtlnieuws.nl/...nvoetbal-nederland-zambia
Ik zal zo eens een topic gaan bouwen. Iemand interesse om mede- ts te zijn?

edit: Olympische Zomerspelen Tokyo 2020

[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 20-07-2021 22:05 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

tweakduke schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:17:
[...]

Ik zal zo eens een topic gaan bouwen. Iemand interesse om mede- ts te zijn?

edit: Olympische Zomerspelen Tokyo 2020
Geen probleem, al weet ik niet hoeveel ik kan toevoegen.

Moet verder alles in dat topic worden besproken of krijgen we ook nog afsplitsingen voor bv de voetbaldames, handbal, hockey, etc waar toch wat snel slowchat zal zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Martinspire schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:52:
[...]

Geen probleem, al weet ik niet hoeveel ik kan toevoegen.

Moet verder alles in dat topic worden besproken of krijgen we ook nog afsplitsingen voor bv de voetbaldames, handbal, hockey, etc waar toch wat snel slowchat zal zijn?
Ik heb jou toegevoegd :)

Er is nog eventueel om het voetbal te scheiden [Voetbal] Het algemene damesvoetbal topic
Maar we kunnen ook even kijken hoe druk het wordt, voor de komende dagen is er in ieder geval een topic.

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste

Dit topic is gesloten.