Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Sport Feedback

Pagina: 1
Acties:

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Welkom in het Sport feedbacktopic

Wat je hier kwijt kunt:
  • Vragen of opmerkingen over het Sport Beleid
  • Je mening over de algemene manier van modereren in SPRT.
  • Vragen, opmerkingen en ideeën over SPRTin het algemeen
Individuele slotjes staan niet ter discussie. In plaats daarvan kun je met de slotzettende moderator contact opnemen zoals in Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! staat.

Señor Sjon wijzigde deze reactie 03-11-2016 14:21 (1%)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

Topicstarter
quote:
Señor Sjon schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:44:
Nu lees ik meer op de fora van autosport.com als het om F1 gaat, maar dat terzijde. We zouden nu 4 deeltjes verder zijn met elke 2-3 races een nieuw topic. Dat maakt het hoofdtopic bijkans onleesbaar.
Slotjes all around dus? En geen nieuwe meer? :P

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
Done. Dat kun je trouwens ook via topic-report aangeven :)

AGee wijzigde deze reactie 02-12-2016 11:33 (13%)

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
:+

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
albino71 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:36:
Haha, dit is veel leuker dan een TR :)
Onnodig moeilijk doen. :N
We houden je in de gaten. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Kennelijk is het nodig om vechtsport op illegale streams te bekijken, en daar in topics op GoT over te berichten.

Ik heb de topics gesloten wegens illegale streams.

Slecht gedrag - van meerdere posters - moet niet worden beloond.

Ramzzz in "Het algemeen vechtsport topic"
Ramzzz in "Zwaargewicht Boksen"

Daarbij, als er een 'algemeen' topic is, waarom moet er dan een apart topic voor elk gevecht?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
Het vechtsport-topic is toch ook gewoon open, net als het f1-topic? :S

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
ATS schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:20:
[...]

Nee, ik bedoelde het als reactie op het bovenstaande over links naar streams in het vechtsporttopic. En dat topic waar jij naar linkt laat juist zien wat ik bedoel: de posts met links naar illegale content zijn verwijderd, maar het topic niet gesloten.
Topics sluiten is iets dat we als forumcrew liever niet doen. Het is echt een laatste redmiddel als een topic uit de hand loopt. Zou er bijvoorbeeld een willekeurig GP racetopic ook uitgebreid over streams gesproken worden en houdt het niet op nadat we meermaals hebben gewaarschuwd dan zal dat topic ook dicht gaan. We willen vanuit de forumcrew geen platform zijn voor copyrightschending in welke vorm dan ook. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
Je mag me ook via DM aanspreken hoor :)

Maar het gaat neem ik aan over een totaal ongerelateerd filmpje van Naked Gun van 1:24 waarmee je wilde aangeven dat je jaloers was? Die heb ik weggeknipt omdat het F1-topic niet het leuke-filmpjes-topic is en daarmee off-topic.

We hebben na afloop van de eerste test-week in Barcelona gezien wat er gebeurt als we de teugels laten vieren (meligheid, sarcasme en nep-nieuws alom), waardoor in het tussenweekend (tussen de twee test-weken in) het test-topic op slot moest. Dat willen we voor het gewone F1-topic voorkomen, zodat dat topic bewaard kan blijven voor de meer serieuzere discussies. Slow-chat en dit soort 'leuk bedoelde' filmpjes zijn daarmee off-topic.

AGee wijzigde deze reactie 13-03-2017 16:38 (26%)

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
quote:
Ricloo86 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:27:
Wellicht is het leuk om en topic te hebben om ervaringen te delen aangaande wedden op sport.

Deel je inzetten / ideeën / ervaringen etc etc....
Mede omdat er nogal wat veranderingen op het gebied van regelgeving omtrent online gokken op sportwedstrijden aan de gang zijn, is het voor ons moderators niet bij te houden welke gok-site legaal is en welke niet. Vandaar dat wij hebben besloten om (in ieder geval voorlopig) dit niet te faciliteren.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Fietsbel schreef op zondag 16 juli 2017 @ 16:05:
Kan er wat gedaan worden aan het non stop geklaag over Jack/Olav of wie dan ook in de Formula 1 topics, na 31232312312 keer hetzelfde weten we het inmiddels wel.
Eens, het is onderhand niet meer constructief. Ben zelf ook niet weg van Jack, Olav vind ik wel best. We gaan eens kijken wat hier het beste aan gedaan kan worden. :)
quote:
apis29 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 21:40:
Op zich zou ik best een apart EK topic kunnen openen omdat het nou eenmaal in Nederland wordt gehouden. Een algemeen vrouwenvoetbal topic is de moeite verder niet waard natuurlijk ...
quote:
Catch22 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 21:10:
Is een vrouwenvoetbal topic een idee? Denk dat ik niet de enige ben die dat niets boeit.
Voel je vrij er eentje te openen. Ik ga het niet tegenhouden, voor zowel het EK als algemeen. :)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Gonadan schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:33:
[...]

Dat zou je kunnen uitleggen als dat Tweakers hierin neutraal staat en het aan de gebruikers laat. Worden discussies in het algemene voetbaltopic, welke daar dan nu wellicht als off-topic te beschouwen zijn, verplaatst naar het EK of vrouwentopic?

Puur hypothetisch:
Zou ik dan, als willekeurige gebruiker, gewoon een extra topic kunnen openen als een bepaald onderwerp mij niet bevalt in het voetbaltopic? Waarmee ik iedereen dwing de discussie daarheen te verplaatsen.
Dat zou namelijk betekenen dat elk individu kan gaan bepalen waarover gesproken mag worden in wat algemenere topics. Scheppen we zo een beetje een precedent of is dat wat kort door de bocht? :P
Er is - vziw - nog geen EK-topic, en gezien de komkommertijd vind ik het prima als alles aangaande dit wEK in het algemene Voetbaltopic wordt geplaatst.

Dan hou je tenminste nog enige röring in het voetbaltopic.

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
quote:
Ramzzz schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:48:
[...]

Er is - vziw - nog geen EK-topic, en gezien de komkommertijd vind ik het prima als alles aangaande dit wEK in het algemene Voetbaltopic wordt geplaatst.

Dan hou je tenminste nog enige röring in het voetbaltopic.
Psst: [EK2017] EK Vrouwenvoetbal 2017 in Nederland ;)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
Of het zinvol is om een discussie af te splitsen hangt vooral van de users af ;) Er zijn wel een paar objectieve criteria vast te stellen om een discussie af te splitsen, zoals een eenmalig evenement, een heftige actualiteit of een interessant (druk bediscussieerd) zijpad. Maar als de afgesplitste discussie niet leeft dan zal het topic snel in de vergetelheid raken :)

AGee wijzigde deze reactie 18-07-2017 10:22 (3%)

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
quote:
Gonadan schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:35:
Interessant. Ik lees hier een verkapte: "Ja hoor, je mag proberen een onderwerp af te splitsen. Je merkt vanzelf of het lukt.". Of bedoelde je dat niet zo? :Y)
Je mag het altijd voorstellen ;)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
D-e-n schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 18:36:
Worden de topic reports in de sportsectie niet meer gelezen? Ik blijf maar een rood handje zien?
Het is zomer en de bezettingsgraad is even wat minder. Maar ik ben er even doorheen gegaan. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
quote:
matthijst schreef op zondag 30 juli 2017 @ 14:43:
Beetje kansloos dat RoD in het F1 topic alle reacties op duidelijke trolls weg-edit, maar de trolls vrolijk door laat posten?

Zeg daar dan óók wat van :)
Neem dit even op met RoD of plaats een TR. Het feedback topic is in principe niet voor het bespreken van dit soort individuele modacties :)

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
quote:
Tomski1986 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:58:
Waarom krijgt m'n topic van Fantasy Premier League geen kans maar soortgelijk zoals dit: [Tour de France] GoT's Cyclingmaster 2017 wel kans?

Begrijpen wie begrijpen kan.
Zoals te lezen valt in de start-post van dit topic:
quote:
Individuele slotjes staan niet ter discussie. In plaats daarvan kun je met de slotzettende moderator contact opnemen zoals in Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! staat.
Je hebt dm.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Gonadan schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:23:
Is het beleid dat post zonder mededeling getrashed worden als de inhoud niet bevalt? :?
Ik mis een stukje conversatie namelijk. Je kunt je wellicht afvragen of die conversatie uiteindelijk tot iets constructiefs ging leiden, maar dit vind ik wel bijzonder.
Kun je iets specifieker zijn?

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Gonadan schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:27:
[...]

Oh sorry, topic vergeten te noemen. :P
Het gaat om het buitenlands voetbal topic.
Er is zo te zien ingegrepen op een reeks troll / flame - en de onderlinge samenhang leidt dan tot verwijdering van actie én reactie.

Laten we nou niet doen alsof het enig verheffend inzicht bevatte?

1 post <geknipt> laten staan met blauw commentaar had gekund ja.

Ramzzz wijzigde deze reactie 25-08-2017 10:33 (8%)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Hackus schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:06:
Is het geen leuk idee een apart topic te onderhouden over Max. soort Max Fan Page ofzo. Met achtergrondinfo en alles wat daarbij hoort. Het lijkt mij geen eendagsvlieg die even een paar GP's invalt, maar iemand voor Nederlandse autosport gaat het een historisch figuur worden

o.a aan @DaniëlWW2 @nachtnet @naitsoezn
Deze heb ik maar even verplaatst. :)

Tja, wat moet dit precies toevoegen? Ik maak me een beetje zorgen dat als je nog een F1 topic opent, nu over Max, dat niemand het meer begrijpt welke reactie waar moet, inclusief mezelf. :P

Ik vind het eigenlijk al veel, de hoeveelheid topics die we nu hebben. Ik zie alleen niet echt een mogelijkheid om het te verminderen zonder dat dit weer problemen gaat geven. Om er nog een topic bij te doen lijkt me echt te veel gevraagd.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Han schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 18:15:
Is nou serieus mijn grap in het voetbaltopic getrashed? Welke moderator is zijn gevoel voor humor verloren? Wat een kleinzielig gedoe zeg... tjee :|
<zoekt trash-knop>

Ik heb een stevige reeks ongein, trolls en flamewar-potentieel verwijderd, aangezin het 100% offtopic en vooral vervelend was.

Daar zal die van jou ook bij hebben gezeten - en ik denk dat je de kwaliteit ervan schromelijk overschat. :+

/care

Geen zin / tijd om tijdens mijn werk nog scherts / serieus vervelend van elkaar te scheiden.

Ramzzz wijzigde deze reactie 23-10-2017 18:22 (5%)

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
Misschien wat ongelukkig verwoord van Ramzzz maar als er geflamed en/of getrolled wordt over en weer dan sneuvelen de goedbedoelde 'grappen' logischerwijs ook. Die lokken in zo'n situatie immers serieuze reacties uit waar dan weer op gereageerd wordt, etc.

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
quote:
Han schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 19:18:
[...]
Maar ik vermoed dat je de getrashde reply's die wel een troll of flame bevatte niet hebt gezien, net als mijn getrashde reply,
Dat vermoed je dan verkeerd; ik vind het niet raar dat een grap met een uitgespelde knipoog alsnog getrashed wordt, maar ik begrijp je sentiment. Anyways, uitleg lijkt me gegeven, de boodschap ik eveneens aangekomen denk ik :)

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
quote:
chim0 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 16:26:
Wat maakt het uit waar iemand vandaan komt? Belgische competitie is toch gewoon buitenland? Daar hebben we toch gewoon de buitenlandse competities topic voor? Of mag ik hier ook over de Bulgaarse A groep praten? Beetje rare modbreak sorry.
Ik heb je reactie maar even verplaatst naar het juiste topic ;)

Maar ik begrijp de weerstand niet zo goed tegen de drie posts die over de Belgische competitie gaan? Wat voor jou buitenland is, is voor een andere user gewoon binnenlands. Tenzij ik een hele massa Bulgaarse Nederlandstalige users over het hoofd zie, is de Bulgaarse A idd buitenlands. Belgie en Nederlands past prima in een Centraal topic (let wel: Geen Nederlands topic, maar Centraal).

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Baseman77 schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:47:
Waarom wordt de topic "[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 - Deel 2" gesloten?

Daar was voornamelijk een voetbal inhoudelijke discussie bezig. Daarbij roept voetbal nu eenmaal emotie op, dat maakt de sport juist zo mooi. Dat niet iedereen het met elkaar eens was en dat er enkele verwijten over en weer gemaakt werden lijkt me niet meer dan normaal, dat gebeurt ook zo vaak in allerlei andere topics.

Voetbal = emotie en discussies met supporters van een andere club kunnen wel eens wat hoger oplopen. Als dat echter iedere keer wordt afgekapt op de huidige wijze dan kan de topic net zo goed gesloten blijven. Zonde, aangezien ik het juist een leuke discussie vond.

En daarbij moet ik zeggen dat de emoties in bijv. de F1 wedstrijd topics wel eens hoger oplopen en daar mag het wel. Wat ik overigens prima vind, aangezien het maar zelden echt uit de hand loopt en in die enkele gevallen wordt er ook gewoon ingegrepen.

PS: Betreffende een gedeelte van de inhoud van een eerdere Modbreak:

[...]

Wat is eigenlijk het nut van deze opmerking?
Ik mag hopen dat het niet de bedoeling is dat we het allemaal eens moeten worden.
Ramzzz in "[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 - Deel 2"

Dit is een totaal zinloze, en - niet alleen maar potentieel - escalerende manier van <ik hoor niks>-roepend 'discussiëren'.

Been there, done that. Ik voorkom hiermee een shitload aan cirkelredenaties-plaatsende steeds bozere posters.

Uiteraard, 'dit is voetbal, stupid', maar dat doen we dan toch niet hier, en niet zo.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
D-e-n schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:51:
[...]

Echt kinderachtig om dat op mij te schuiven. Ik kan zo een paar posts noemen die je ook in de categorie troll richting Feyenoord zou kunnen scharen.

Ik ben echt niet de enige Feyenoorder die het is opgevallen dat een aantal lieden soms wel heel erg de neiging heeft heel erg te veralgemeniseren aangaande Feyenoord. Vaak is dat aangaande de supporters, nu wordt de club weer weggezet als het sukkeltje dat er maar een beetje bijhangt.

Anderen zeggen dat één keer en laten het dan lopen. Ik trek me dat inderdaad aan. Maar dat maakt nog niet dat het in mijn ogen een onnodige kwalificatie is.
Het is bepaald niet de bedoeling om dat gezeik <emphasis mine> hier nog maar eens in een ander topic voort te zetten.

Waar jij met de roze bril naar één club kijkt, doen anderen het wel even zonder, en lezen jouw reacties dan met een behoorlijke zak zout bij de hand.

Je overdrijft schromelijk de 'kwade ondertoon' die je meent te bespeuren, als je die roze bril afzet, zie je die over het algemeen niet.

Steken onder water over en weer gebeuren constant, en zijn zelfs bijna wenselijk in zo'n topic, maar echte obvious trolls en flames worden altijd aangepakt.

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
Er is daar heel wat meer geknipt en getrashed dan enkel jouw post. Het was een algemene opmerking die op de gehele discussie sloeg, niet op één enkel woordje.

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
Ik gok een verkeerd knopje of een gefrustreerde Sparta-fan, en allebei is ook niet uit te sluiten :+ . Hij is in ieder geval weer open, daar ik geen aanleiding voor een slotje kon terugvinden :)

AGee wijzigde deze reactie 17-12-2017 14:51 (15%)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
8GUS schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:27:
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar kan het American football / NFL topic niet van naam veranderd worden? ([American Football] NFL Seizoen 2015/2016)

Er staat nog Seizoen 2015/2016. Wellicht handig om er NFL Topic van te maken oid. Net als het NBA topic.
Ik heb het seizoen gedeelte maar verwijderd want elk seizoen een nieuw topic zie ik niet gebeuren. :)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Dan ga ik nog maar een keertje de boel uitleggen. :)

Er zijn zo af en toe topictitels veranderd. Ik heb die van Brazilië destijds gedaan als uitzondering omdat die race gewoon legendarisch was. Verder was ik niet van plan het elke keer te gaan doen als Max wint, verre van. Betekent niet dat ik de enige ben met de rechten om topictitels aan te passen. Het werd een probleem toen het ging gebeuren bij elke overwinning. Nu kan ik verklappen dat het dus ook geen van de mods van het sport subforum was die de titel aanpaste. Nee, dat was @RoD. ;)

De reden waarom ik het niet deed, en ook niet snel zal doen is juist spoilers. Het gaat dus ook niet zomaar meer gebeuren als Max zijn auto eens niet kapot gaat en hij wint. Sterker nog, ik ga het dus gewoon forceren als iemand anders het zo nodig aan gaat passen. Het is een heel kleine moeite om te voorkomen dat mensen de uitslag per ongeluk zien. Open je zelf het topic, tja dan kan ik niks voor je betekenen. :)

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
^^ Toegevoegd daaraan begrijp ik ook niet zo goed waarom dit weer opeens uit de sloot getrokken wordt, want intern is deze discussie al lang en breed gevoerd en uitgesproken. Het topic van Mexico was daar ook een voorbeeld van ;)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
EvilWhiteDragon schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:08:
[...]

Is het een idee om niet de uitslag, maar "Wat een legendarische race!!!111one! :+!" in de titel te zetten? Dan natuurlijk alleen als Max wint, maar bij werkelijk spectaculaire races. Of er nu een Merc, Ferrari, RB of voor mijn part Sauber wint.
Spectaculaire races onthou je wel. ;)
Verder kan je het werkelijk niet goed doen met dit soort zaken. Wel titel aanpassen, niet aanpassen, wanneer gaan de racetopics open, wanneer dicht etc. Bedenk het en mensen waren het er niet mee eens. Dan moet je op een gegeven moment gewoon zelf een afweging maken en deze uitvoeren. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
@Gonadan @St@m Als jullie het overzicht hadden gehad, in de sfeer van hetgeen in de afgelopen uren weg gemodereerd moest worden... ;)

Een paar aanwezigen lijkt een bijzondere behoefte te hebben om flink te trollen, vandaag (i.v.m. wedstrijden van vandaag en gisteren).

En aangezien je dan blijft zitten met een grijs gebied, is elke troll er één teveel.

Op andere dagen was het blijven staan. Het lijkt wel arbitrage. ;)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
OPSLAGHOND schreef op zondag 11 maart 2018 @ 14:39:
[...]

Ik zal dan wel de troll zijn die Ramzzz bedoeld, misschien dat jouw bericht daarom werd aangepast/verwijdert.
Mijn oprechte excuses daarvoor. O-)
De moderatie is mij iets té eenzijdig in het topic zodra het PSV betreft, maar gelukkig mag je er wél kritiek leveren op b.v. Ajax en/of Feyenoord en/of blijven vergelijkbare posts met betrekking tot andere clubs opmerkelijk (langer) staan dan wanneer het PSV betreft.
Ik zal me in het vervolg dan ook maar proberen in te houden als het PSV betreft, aangezien dat klaarblijkelijk erg gevoelig ligt en ondanks dat het een heel erg nare vorm van censuur is.
Het is op geen enkele manier censuur. En dit is geen plek om louter de moderatie die jouzelf betreft te bespreken.

Dat gezegd hebbende ik zal er inhoudelijk op ingaan.

Iedereen kan inhoudelijk op allerlei manieren reageren, en dat blijft allemaal staan.

Jouw 'bijdragen' bestaan uit totaal niet-onderbouwde mantra's, one-liners en trolls, flames en hebben geen enkele inhoudelijke waarde.

Dezelfde niet-inhoudelijke ongein steeds herhalen maakt het nog irritanter voor iedereen in het topic.

De regels gaan voor iedereen op, en dus onverkort ook voor jou.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
@Gonadan Het is helaas niet te doen (en ik ben het ergens ook niet met je eens) om elke post individueel te bekijken. Elke post heeft een context, en die is hoe dan ook van invloed op de moderatie. Dat gezegd hebbende, context kan nogal eens door verschillende personen anders opgevat worden. Dus laten we van één enkele moderatie ajb geen halszaak maken, het blijft immers mensenwerk :)

Bovendien moet je niet vergeten dat je hier op een openbaar forum zit, waar een discussie tussen twee users niet zelden niet beperkt blijft tot die twee users. Daarmee bedoel ik te zeggen, dat als jij en St@m elkaar een beetje 'vriendschappelijk aan het trollen zijn' (om het zo maar even uit te drukken), dat hier binnen de kortste keren door een derde persoon niet-vriendschappelijk op gereageerd zou kunnen worden. En als er dan al een sfeer / context heerst waarin die kans groter geacht wordt door de moderator-van-dienst, dan is het niet helemaal onbegrijpelijk dat er af en toe een post wordt weggeknipt die anders overkwam dan misschien bedoelt was. Wederom: Het blijft mensenwerk en laten we van één modactie geen halszaak maken.

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
quote:
Gonadan schreef op zondag 11 maart 2018 @ 15:52:
[...]
Ik kan mij helemaal voorstellen dat je ook vriendschappelijk trollen zou willen voorkomen, maar dat moet dan wel altijd zo zijn en niet toevallig even omdat een gevoelige uitslag is geweest. Want wat @Ramzzz en ik beiden erkennen is dat users niet zelf altijd op de hoogte kunnen zijn van hoe de modjes de context ervaren. Om in het voorbeeld te blijven: de situatie is nu dat vriendschappelijk trollen de ene keer gewoon mag en modjes zelfs mee doen, terwijl het een andere keer zonder toelichting geknipt wordt. Dat is een situatie die in mijn ogen niet goed is, vandaar mijn feedback.
Ik denk dat ik je in dat geval toch zal moeten teleurstellen: Volledig 100% consequent is imho een illusie en voor ons modjes zelfs ongewenst (het moet wel leuk blijven; voor ons is het ook 'maar' hobby). Als het even kan, willen we het gewoon gezellig houden. Daar kan best af en toe een steekje onder water bij horen. Helaas loopt het (vooral in het voetbal-topic, moet ik daarbij opmerken; veel andere topics hebben die neiging een stuk minder) ook regelmatig uit de hand, waardoor er weer (even) strenger opgetreden wordt. Dit kan er idd toe leiden dat er soms opmerkingen getolereerd worden, terwijl op eenzelfde soort opmerking op andere momenten wel opgetreden wordt. Afhankelijk van de context / sfeer waar ik het al eerder over had. En dan heb je nog de snelheid waarmee het topic loopt: In sommige gevallen loopt het topic zo snel, dat dit van invloed kan zijn op het handelen van de moderator. Ook dat kan ervoor zorgen dat er soms een opmerking die pagina's terug gemaakt is blijft staan, terwijl eenzelfde soort opmerking bij de laatste paar reacties wel aangepakt wordt.

AGee wijzigde deze reactie 11-03-2018 16:18 (5%)

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
quote:
Gonadan schreef op zondag 11 maart 2018 @ 18:43:
@AGee
Dit is een feedbacktopic dus vandaar dat ik hier mijn feedback geef, doe ermee wat je wilt maar ik hoop wel dat jullie even uit de verdediging kunnen stappen
De feedback wordt doorgaans prima meegekregen (wat uiteraard niet wil zeggen dat elke feedback klakkeloos overgenomen wordt). Ik wilde juist wat extra toelichting geven over bepaalde keuzes die soms gemaakt worden. Als dat verdedigend overkwam, dan excuses want niet zo bedoeld ;) . Dank iig voor de feedback.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
JvS schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:11:
[...]

Zouden die twee topics niet gewoon tegelijk open kunnen zijn? Dit is een race met veel napraatpotentie. Waarom zouden we dat al direct af willen kappen?
Omdat we nu al meerdere malen hebben geprobeerd om twee topics naast elkaar open te houden voor een paar dagen. Elke keer liep het vrijwel meteen uit in reacties die op de verkeerde plek stonden. Veel gedoe, reacties die dan verplaatst moeten worden, topicrapports hierover, mensen die achteraf niet blij waren dat hun reacties werden verplaatst.

Dan is er een moment dat we het als forumcrew op hebben gegeven.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
AzzKickah schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 13:53:
[...]

Oh grutjes nou 1000 maal sorry hoor. Ik wist niet dat alleen positieve meningen geuit mogen worden hier.

8)7 Wat zullen we nou krijgen zeg.

We spreken elkaar wel weer na de race morgen. Zullen we het resultaat wel zien. d:)b
Ten eerste hoort deze reactie dus niet in een lopend topic. Vandaar dat deze is verplaatst.
Ten tweede als je geen negatieve mening mocht geven dan had ik je reactie wel helemaal weggehaald. Verder waren er dan onderhand een aanzienlijk aantal van de participanten in de Formule 1 topics zonder pardon van de site gegooid, waaronder waarschijnlijk ikzelf want ik heb me ook regelmatig zeer negatief uitgelaten over het Renault PU's van RBR.

Er is alleen een verschil tussen constructief pessimisme en gewoon fatalistisch pessimisme. Dat tweede, beter bekend als zeuren levert werkelijk niks positiefs op voor de sfeer in het topic of discussies in het topic. Voor dergelijke reacties hebben we zaken zoals, maar niet voorbehouden tot: Twitter, Facebook, YT comments of Reddit. Al open je een word bestand en plaats je daar al het negatiefs van de wereld. Maakt niet uit, maar niet hier waar we een leuke groep mensen met een zekere passie voor de sport hebben.

Ja het gaat zwaar klote met Renault, alweer. Dat hoeft niet elke vijf seconde herhaald te worden want je lost het er niet mee op. Kijk gewoon lekker naar de race, of niet, maar ga niet de sfeer in het topic voor de anderen verpesten. Dat is de boodschap. :)

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
Lijkt me een goed idee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Tomski1986 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 12:48:
Ik wil wel een WK-topic starten maar wel met wat hulp van anderen.
Ik kan wel de info leveren maar ik ben niet echt goed in het mooi overzichtelijk plaatsen via de code hier.
Als je een DM aanmaakt met een paar andere users, en mij ook meeneemt in de DM, komt dat vast wel goed.
quote:
Aquila schreef op maandag 21 mei 2018 @ 12:39:
Ik heb wel zin in een WK topic. Genoeg over te kletsen ondanks dat NL niet mee speelt.
@Aquila wil jij mee topics maken, of alleen lezen en reageren? :)

Ramzzz wijzigde deze reactie 21-05-2018 12:56 (17%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
Het probleem van een 'centraal' topic heeft zich automagisch opgelost, thnx @chengbondkwok
[WK 2018] Centrale discussie topic

Afhankelijk van de belangstelling zouden er eventueel nog aparte topics geopend kunnen worden door liefhebbers. :)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Grimmie187 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 10:40:
[...]

Yep, dat heet censuur.. Toch @DaniëlWW2 ? :X
Ik heb helemaal niks gedaan...
Maar op deze manier reageren zegt wel heel veel over jouw participatie in het topic. In plaats van normaal te discussiëren en het oneens te kunnen zijn, moet er meteen sprake zijn van censuur als er reacties verdwijnen. Zo werkt het dus niet.

Ondertussen is de reactie ook weer terug en ik was wederom niet degene die deze teruggeplaatst heeft.
GAIAjohan in "[F1 2018] Race 6 - GP van Monaco"
Het lijkt me dus duidelijk dat @AGee zelf ook al tot de conclusie kwam dat die reactie terug kon. Dat gebeurd wel eens. @GAIAjohan

Dan de rest. Het topic heb ik gisteren gesloten omdat de discussie in rap tempo richting het inhakken op elkaar ging. Ik sluit in de regel juist niet zo snel topics, en heb er zelf eigenlijk een bloedhekel aan, maar deze keer zag ik geen goede alternatieven. Vrij snel kwam ik ook al terug van die eerdere beslissing en heb ik het topic weer geopend.

Verder die ik dit vrijwillig en ik ga niet eens naar de MoaM. Ik ga niet de hele dag maar naar een topic kijken om te zien of iemand zich misdraagt en dat steeds weghalen. Ik ga dit al helemaal niet doen als het meerdere mensen zijn. De topics worden ook steeds negatiever omdat het merendeel er komt voor Max, en het steeds misgaat. Daar moet ik ook wat mee doen omdat het topic gewoon niet leuk meer is als dit maar door blijft gaan. Verder was het tijdelijk sluiten ook een vorm van bescherming. Ik ban namelijk niet graag mensen, verre van. Bannen is voor mij een laatste optie, en een noodgreep omdat het niet anders kan. Laat ik dat topic open en doorgaan, dan kan het vertrek van een aantal mensen betekenen. Daar schiet niemand wat mee op. :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Grimmie187 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:31:

Ik (en anderen) vind(en) alleen wel dat je af en toe doorschiet in je regels in het F1 topic, daar mogen we via deze weg dan toch ook commentaar op hebben?
En als dat op een constructieve manier kan, dan graag. :)
Censuur gaan roepen is dus niet constructief en daar kan ik ook helemaal niks mee. ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
quote:
Grimmie187 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:31:
[...]

Ik (en anderen) vind(en) alleen wel dat je af en toe doorschiet in je regels in het F1 topic, daar mogen we via deze weg dan toch ook commentaar op hebben?
Ok, hier wil ik toch even ingrijpen, want Daniël is absoluut niet de enige die in het F1-topic de touwtjes in handen heeft. O.a. ikzelf gooi daar ook af en toe wat dingen naar de prullenbak zonder de gebruiker daarvan op de hoogte te stellen, en dat heeft in alle gevallen vooral te maken met de kansloosheid van de berichten of van de berichten waar op gereageerd wordt. Af en toe sneuvelt er iets te veel in alle haast, wat in dergelijke gevallen ook weer gewoon gecorrigeerd wordt.

Dus neem het niet altijd persoonlijk: soms is het ook gewoon een gevolg van moderatie op andere reacties. Censuur is iig nooit van toepassing. Persoonlijk moderators aanvallen op deze manier vind ik iig geen stijl, en zeker in het geval van het F1-topic kun je er vanuit gaan dat alles in overleg gaat. Persoonlijke aanvallen zijn dus nergens voor nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
@JvS ik herken me echt niet in het veelvuldig tijdelijk sluiten van f1-topics. Maar als je concrete voorbeelden heeft van hoe de moderatie in de f1-topics beter kan dan hoor ik dat graag via DM om in dit topic en welles-nietes spelletje te voorkomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
quote:
JvS schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:48:
Ik denk dat dit een uitstekend voorbeeld was. Dit gebeurt wel vaker, maar dat is uiteraard onvindbaar.
Ik kan me oprecht geen eerder voorbeeld herinneren dat er een F1-topic tijdelijk werd gesloten, vandaar dat ik vroeg naar aanvullende voorbeelden. Één incident is imho immers geen trend. Maar vandaar dat ik vroeg om dm-contact, want ik heb geen zin in die soort spelletjes. Wil je blijkbaar niet: Ook prima d:)b

Acties:
  • +4Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Grimmie187 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 09:14:

Om dan nog even terug te komen op mijn opmerking richting @DaniëlWW2 : Ik krijg er de kriebels van als er berichten van wie dan ook zonder bericht verwijderd worden omdat ze wel of niet conflicteren met een van de vele regels uit de topic warning. Als er zulke strakke regels worden opgesteld dan vind ik dat er ook duidelijkheid moet worden gegeven wanneer deze regels worden overtreden. Als er niet (met een mod warning o.i.d.) wordt aangegeven wat de reden voor verwijderen is lijkt het al gauw op eenzijdige censuur en dat kan volgens mij nooit de bedoeling zijn op een forum. De manier waarop ik vervolgens reageer richting Daniel was kinderachtig en achteraf onterecht dus vandaar ook mijn excuses.

Samenvattend denk ik niet dat we er een big deal over hoeven te maken, de sfeer in het topic is over het algemeen prima. Het zou met iets minder regeltjes kunnen maar ik snap ook dat moderatie geen democratie is.. ;)
Weet je, ik zit er zelf ook een beetje mee. Die regels kwamen er maar steeds bij omdat mensen zich irriteerden aan bepaalde zaken en dat voor gedoe zorgde. Ik weet ook nog dat ik reacties heel anders ging lezen toen ik mod werd, dus ik ben er ook gevoeliger voor dan de meeste denk ik zo. Ik zou het niemand aanraden, want soms is dat best ongezond. Afijn, ik snap je punt en ik ga aan de slag om het eens goed aan te pakken en te versimpelen. De helft zou eigenlijk ook algemene forumetiquette moeten zijn.

Het tweede is het verwijderen. Het probleem daarmee is dat het vaak gebeurd tijdens de race. Ik zit hier sinds kort met twee schermen waardoor het beter gaat, maar ik probeer ook de race te kijken. Een reactie weggooien naar de zeer geheime afvalbak van GoT (oeps :P) is gewoon veel sneller dan de reactie aanpassen. Echt aanpassen doe ik dan niet voor elke reactie. Dat zou ik best willen doen, maar het is vaak ondoenlijk omdat er te veel zijn, en het te lang duurt. Zeker de afgelopen races met de ellende van Max. Als het dan weer gebeurd, dan zie ik meestal de volgende tien ronden niet of nauwelijks wat van de race omdat ik het topic een beetje op orde probeer te houden. Om dan nog meer te missen omdat ik elke reactie individueel moet aanpassen is mij gewoon te veel gevraagd. Dan zie ik de race gewoon niet meer.

Oh en uiteraard excuses geaccepteerd. Weinig mensen die werkelijk eens hun eigen fouten toe durven te geven en hun excuses aanbieden. Het is dus altijd welkom en geaccepteerd. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
quote:
gambieter schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:29:
[...]

Dit dus. Net als het [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? topic wat de vuilnisdump werd van het gezeur over Olav Mol en RTL, ook een ander dumptopic maken voor het (vooral anti-)Max gezeik. En dan een beetje ZT beginnen in de andere topics, je ziet dat het met [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? uiteindelijk wel behoorlijk werkt.

Misschien dat sommige mensen dan ook eindelijk de boodschap doorkrijgen.
Het verschil is dat 'waar te kijken' en gezeur over Olav / RTL / Sky / etc veel makkelijker te herkennen en te onderscheiden is dan een post over Max. Nee, ik zie geen werkbare situatie ontstaan als er een apart Max-topic komt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
^^ Dat inderdaad dus.

AGee wijzigde deze reactie 29-05-2018 15:37 (76%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
quote:
Hippocampus schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:54:
Toch ook opletten dat het bestempelen van meningen als ongewenst al redelijk tegen de natuur van het racetopic in gaat. Uiteraard dat negatieve uitlatingen vermoeiend overkomen maar een topic waar we alleen maar positief mogen doen is op zijn zachts gezegd een beetje creepy.
Niemand zegt volgens mij dat er alleen maar positief gepost mag worden. Het gaat om discussie / topic verstorende reacties.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
albino71 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:17:
@DaniëlWW2 Ik heb het hierboven ergens al een keer genoemd: Gebruik bij dreigende escalatie een modbreak, of twee. Of zijn de resultaten daarvan om te huilen?

Over de topicwarning: Veel te veel tekst, niemand leest dat daardoor, en het is irritant op je mobiele device. Dat kan best meer to the point lijkt me? Het lijkt wel of het door een vrouw is opgesteld :+
Het probleem is dat we vaak veel te laat zijn om preventief op te treden, en alleen achteraf kunnen reageren.
Ondertussen is de topicwaarschuwing voor Canada al flink ingekort. Hoewel, gezien de rest van je reactie zou die wel eens wat langer kunnen worden. :P
quote:
Het is nu weer dat het F1 racetopic (vroegtijdig) gesloten wordt door een paar trollen en trolfeeders.
Je kunt wel zeggen dat het sowieso gesloten moest, maar ik zou de opmerkingen van de trouwe bezoekers en posters serieus nemen als mods. Er is al een tweaker die je nooit meer ziet (weet zijn nick even niet meer, maar dat was er een met veel inside info). Als nu een @nachtnet ook al aangeeft dat het emmertje vol begint te raken, een @gambieter die ook een opmerking plaatst die daar op duidt, zijn signalen waar iets mee gedaan moet worden. Ik ben zelf ook minder aanwezig in de topics en de keren dat ik tekst had klaarstaan om te reageren, maar deze uiteindelijk maar weer verwijderde omdat het geen zin heeft, of alleen maar meer losmaakt zijn tegenwoordig schering en inslag.

Ik denk dat we langzaam de i.m.o. belangrijke kern aan het kwijtraken zijn....

Ik benijd jullie taak niet hoor, dat vooropgesteld en ik heb ook zeker niet de wijsheid in pacht, maar er zijn er m.i. best een paar die ik liever zie gaan dan komen in de topics.

Succes (en dat meen ik!)
Ik constateer het probleem ook zeker, en dat doe ik al een tijdje. Het probleem is dat er geen goede oplossing is. De meeste suggesties zijn nu ook weer voorbij gekomen, maar vind maar eens iets dat echt werkt. :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Orion84 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 17:34:
Max moet gewoon races gaan winnen en saai vooraan gaan rijden, dan zijn we van heel dat gezever af :+
En RBR moet naar Honda overstappen zodat de hybride systemen eens blijven werken. :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
albino71 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 20:06:
In mijn beleving valt het wel mee met het daadwerkelijke aantal raaskallende in de F1 topics.

Er zijn er een paar die goed in het rijtje van @Orion84 passen en die zou je best iets harder op de vingers kunnen tikken.

Wellicht wordt er iets geleerd en zo niet, dan worden ze het vanzelf zat en komen ze niet meer.

Het nadeel is wel inderdaad dat het met name in het racetopic is en dat je als liefhebber/mod de halve race mist. Zou voor mij een reden zijn om geen mod te willen zijn ;)

Misschien een gek idee (ik probeer mee te denken), maar tijdens de race het racetopic dicht en een slowchat open en daar doet men maar...

Ik weet het, nog een topic, maar wel een die maar maximaal twee uur open is en waar niemand verder last van heeft, en als je er wel last van hebt, dan is het maar even.
Uh, het racetopic is juist het slowchat topic. Dat kwam tot stand na zeer veel gedoe, en bijna niemand was het er toen ook mee eens. Om nu een slowchat topic, voor een slowchat topic te beginnen gaat me ook wat ver. :P

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Even verplaatst. :)
quote:
Jasphur schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:17:
@DaniëlWW2 Even voor mijn duidelijkheid. Aero updates die bij een bepaalde GP worden toegepast horen dus in het Algemene F1 topic thuis?
quote:
Ja, dat zou ik daar indelen omdat het een doorlopende ontwikkeling is. Zeker zoiets als een Q3 mode of grote aanpassingen. Eigenlijk mist er een lijst wat nu precies waar moet. Aan de andere kant wil ik het persoonlijk ook niet helemaal dichttimmeren en er echt een heel strakke bedoeling van maken. Ik kijk vooral naar welk topic je zou gaan voor bepaalde informatie, en verdeel het zo.

In het racetopic zie ik vooral zaken die direct met de race te maken hebben. Denk dus aan zaken zoals persconferenties en natuurlijk veel slowchat. Het algemene topic lijkt me dan beter voor "silly season", ontwikkelingen van de auto's, de motoren, de sport etc. :)

Maar voel je vrij er een tegenargument op te formuleren. Uiteraard kijk ik ernaar, en als het een redelijk argument is dan doe ik er waarschijnlijk ook wat mee. :)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
RobertMe schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:32:
[...]

Lijkt mij dat (kleine) aero updates zoals een low downforce vleugel in Monza gewoon in het race topic horen. Maar van Mercedes met dit keer zo'n grote update zal deze niet race specifiek zijn en in die zin ook in het algemene topic kan. $0.02
quote:
iichel schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:32:
Lijkt me een prima voorstel @DaniëlWW2 .
Je zou kunnen zeggen dat sommige ontwikkelingen aan de auto GP specifiek zijn, maar algemene ontwikkeling van de auto in het algemene topic lijkt me top.
Zo doe ik het dus nu ook. :)
Maar de speciale Monza vleugels zullen denk ik in het race topic horen ja. Hoewel, RBR en dan zeker Max rijdt de laatste tijd wel erg vaak met een kleine vleugel. Is de Monza vleugel dan de normale vleugel geworden? :P

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
iichel schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:37:
Gridpenalty-talk wel weer in het GP specieke topic?
Lijkt me wel aangezien dat specifiek over die race gaat. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Han schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:27:
Is er iets mis met de topicwaarschuwingen? In het Voetbal] Centraal WK 2018 discussie topic staat de volgende waarschuwing;
[...]
Lijkt mij een waarschuwing voor een ander topic en niet voor het voetbaltopic. Foutje? :)
Helaas niet. Het was namelijk elke keer raak tijdens de wedstrijden van Marokko en Iran. :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
-O- :P
quote:
De laatste tijd post @DaniëlWW2 nog wel eens streamable video's, iig in F1 topics die ik lees, die dan embed worden in de post (misbruik van HTML rechten :+). Dit vertraagt de boel (in ieder geval mobiel) nog wel aardig bij mij, het lijkt alsof de gehele video's al gedownload worden al hoop ik van niet. Of anders is die site nogal traag van begrip.

Het gewone volk kan die niet embedden en plaatst netjes links. Kan dat niet gewoon standaard gedaan worden? Heb ook niet voor niets bewust de video tags middels CSS eruit gehaald omdat hele waslijsten video's op mobiel waardeloos topics leest, maar dat is hier natuurlijk weer geen oplossing voor.
Er moet natuurlijk een verschil in klasse zijn. :+
Oke, serieus. Ik merk er zelf helemaal niks van omdat ik altijd met een 100/100MB/s glasvezel lijn zit. Maar als het voor problemen zorgt dan minder ik wel tot een enkel filmpje of een tweet. Geen probleem. :)

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
@iichel ik voel er weinig om tegen dergelijke uitlatingen op te treden; het zal in beginsel toch echt van de gebruikers zelf moeten komen. Naamsverbasteringen heb ik idd ook niets mee en probeer ik zoveel mogelijk weg te knippen wanneer ik ze zie, en wanneer het gebash de spuigaten uitloopt zullen we ook wel ingrijpen, maar naar mijn mening is er daar op dit moment geen reden voor.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Hieraan toevoegend begrijp ik niet waarom er geen aanleiding was om Magnussen een idioot te noemen. Ik reageerde op het ongeluk van Massa die ondersteboven kwam te staan, omdat hij op een domme manier werd aangereden door Magnussen. Verder is het niet alsof Magnussen nu zo gezond en veilig aan het rijden is het afgelopen jaar. Vrije trainingen genoeg waar hij zinloos loopt te hinderen of probeert om anderen van de baan te duwen. Hebben we het nog niet over de olifant in de kamer gehad, namelijk Magnussen zijn "verdedigen" tijdens races.

Stel dat je met 120km/h over de snelweg rijdt en je probeert iemand in te halen die 110km/h rijd. Deze persoon gaan vervolgens als je ernaast zit, je actief proberen je van de weg af te beuken. Denk je dan niet dat diegene een idioot is? Magnussen doet dit in een F1 auto die meer dan 300km/h gaat. Als je dat eenmaal vaak genoeg doet, dan mag je die persoon echt wel een idioot noemen.

Dan kan je wel Verstappen erbij halen, maar die is niet actief bezig om een ongeluk met iedereen te veroorzaken, of te crashen. Dat maakt die vergelijking dus een drogreden. Zeker omdat er genoeg mensen zijn die lange tijd wel degelijk elke gelegenheid aangrepen om Verstappen te bashen. Dat ging op een gegeven moment zo erg dat we er vanuit de forumcrew een einde aan moesten maken. Dit omdat het de discussie wel ging overheersen, op een veel sterkere manier dan Magnussen, waar wederom aanleiding voor was.

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
vhal schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 08:31:
[...]

Waarom wordt dit stukje McDuikboot nu opeens specifiek gemod terwijl in de meeste F1 topics scheer en inslag is met andere verwensingen zoals stokbroodvreter (Grosjean), Knaldonado's (Maldonado), Lance $troll, Ferrari International Assistance (FIA) etc. ?
Naamsverbasteringen zijn nergens toegestaan, ook in de F1-topics niet. Ik kan de voorbeelden die je noemt zo snel ook niet terugvinden.

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
pjottum schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:34:
[...]
@AGee in die topics komt er vaakt iets langs wat hierop lijkt; in principe dus een TR maken op dat moment? Vooral tijdens de race gaat het racetopic altijd heel hard; moeten geldt dit dan ook?
TR maken is altijd goed, we lezen veel mee maar zien niet altijd alles ;) Maar zoals ik al zei: Ik kan de genoemde voorbeelden momenteel niet vinden.
Ik kan me niet zo goed de topicwarning herinneren, anders dan: zeur niet over ziggo, anders zou dit hier best bij kunnen worden gezet.
Dit zijn gewoon algehele omgangsnormen op het forum, niet specifiek voor dit topic.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Gonadan schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:46:
Wat moet ik mij precies voorstellen bij de oranje hand? Rood is nog niets mee gedaan, groen afgehandeld en oranje zou dan in behandeling moeten zijn.
Het is mij opgevallen dat een TR soms heel lang op oranje staat, incidenteel zelfs meerdere dagen.
Gebruiken de modjes hem dan als todo of zo? Of loopt er dan een discussie? Of is het gewoon achterstallig vinken? :P

Ik doel nu niet op een specifieke TR, het valt mij wel vaker op. Kan dat ook nog per forum categorie verschillen?
Meestal (in mijn geval) is dat een 'standje oranje', een topic waar meer aandacht voor nodig is, dan zet ik 'm niet op 'afgehandeld', omdat dat duidelijker is.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Gonadan schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:14:
[...]

Oh gaat dat per topic? Ik dacht per TR, heb geen idee hoe die tools voor jullie er precies uit zien. Vertel eens. :P
TR aanmaken: rood.

Dan kun je als mod de TR op ‘gelezen’ zetten (-> oranje) of op afgehandeld (-> groen).

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Fiber schreef op zondag 9 december 2018 @ 21:29:
[...]

Alleen worden sommige TR's, even geen voorbeeld, 'nooit' afgehandeld...

Mag je dan een nieuwe TR indienen om daar op te wijzen...? O-)
Whatever floats your boat... ;)

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
Galois schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:36:
Als fervent hardloper, moutainbiker en wielrenner, ben ik vaak te vinden in deze subfora.

Nu ga ik mij ook bezig houden met zwemmen en zag dat er geen forum was 'algemeen zwemtopic' oid?

Zou er geen animo zijn om ook deze te openen?
Mijn zegen heb je om een mooi topic te openen :) Hou er wel rekening mee dat een dergelijk topic (vooral in het begin) niet direct zo hard zal lopen als bv de hardloop- en de wielren-topics.

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
albino71 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 22:01:
Mag ik voorstellen dat de topicwarning van het F1 topic wat minder ballast krijgt en zoiets wordt?

Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn niet toegestaan!

Gerelateerde topics:
F1 op TV en F1TV: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen racetopic: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] GP in Nederland?
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
We hebben niet al te lang geleden al eens flink gesneden in de topic-warning. Binnen een week kwamen er weer meer ongewenste reacties want 'het staat niet meer in de topic-warning dat het niet mag' :P

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
albino71 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 22:01:
Mag ik voorstellen dat de topicwarning van het F1 topic wat minder ballast krijgt en zoiets wordt?

Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn niet toegestaan!

Gerelateerde topics:
F1 op TV en F1TV: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen racetopic: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] GP in Nederland?
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Behalve wat Agee al zegt heb ik ook een vraag voor je. Welke van die topics kan er precies weg? ;)
Ja de 2018 pools, maar die heb ik net al weggehaald. De 2019 versie zal alleen onherroepelijk terugkomen. :P

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
albino71 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:09:
@AGee en @DaniëlWW2

Het is puur tekstueel dat ik wat onnodige ballast heb weggehaald.
Uh ja, mijn brein gaat ook weer aan. O-)
Je hebt wel een punt ja dus ik heb het weer eens ingekort. :P

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
Tommy The Cat schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 11:09:
Gewoon even hardop denken.

De optie om reacties te markeren en filteren heeft misschien nog wel meer potentie. Bijvoorbeeld: de mogelijkheid geven om jouw bijdrage te markeren als ‘nieuws’, ‘analyse’, ‘opinie’, ...? Filteren op plaatjes kunnen we al :). En dan natuurlijk ook meerdere filters tegelijk kunnen selecteren.

Zo zou je de ‘echte’ bijdragen kunnen filteren van het gezwets :).
Dat is niet iets wat met het beleid of de moderatie te maken heeft, maar meer iets wat je in Mooie Features zou kunnen opperen. Wij als mods hebben geen enkele invloed op de beslissing om wel of niet zulke functionaliteit te gaan ontwikkelen :)

Wel kunnen we zoals JvS hierboven stelt aparte topics afsplitsen. Iets wat we ook al wel degelijk doen, maar wat ook niet altijd de handen bij iedereen op elkaar krijgt ;)

AGee wijzigde deze reactie 23-03-2019 13:21 (10%)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
JvS schreef op zondag 31 maart 2019 @ 13:35:
[...]

Vooraf: Ik ben het met je eens. Maar geef nou gewoon eens de mensen waarvan je vindt dat ze zich niet aan forumregels houden een waarschuwing en ban desnoods die mensen als ze doorgaan.

Je kunt een topic niet als een entiteit zien en dan "straffen" want je hebt ze al toegesproken. Daarmee straf je 1000 mensen, terwijl er 10 niet normaal kunnen reageren.
Waaruit maak je precies op dat dit niet aan de orde zou zijn? ;)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
JvS schreef op zondag 31 maart 2019 @ 13:37:
Je dreigt met het topic op slot te gooien. Letterlijk. En ik heb het vaak zien gebeuren. Dan moet het "topic afkoelen" ...

Ik kan niet zien wat je allemaal doet, maar ik ageer tegen dat dreigen.
Dit topic kan op slot hoor elke keer als het niet volgens verwachting verloopt.
Dat is geen dreigement, maar een constatering.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Emielvanputten schreef op zondag 31 maart 2019 @ 13:40:
[...]

Ik snap het waarom, maar een hele hoop mensen gedragen zich wel.
Als er toch ingegrepen moet worden, ga dan rond met een ban hamer en pak de gene wie het verneuken voor een grotere groep...

Verder waardeer is jullie inzet, het topic elke race.. super leuk
Een dergelijke modbreak is dan ook een onderdeel van het grotere geheel. Zie het als een afstomping voordat het verder gaat. De rest blijft gewoon intern omdat we op Tweakers.net uit principe geen naming and shaming doen. Breken we die regel, dan heb je het echt gigantisch verpest. ;)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Han schreef op zondag 14 april 2019 @ 19:02:
Waarom moet het voetbaltooic dicht? Het ‘onderhoud’ kan toch ook wanneer het topic open blijft?

<knip>
Er was weer eens dusdanig veel wangedrag qua trolls en reacties, met de bijbehorende TR's, dat een afkoelperiode prima was. Zeker nadat dezelfde figuren als tijdens de CL weer hun opwachting maakten.

Dit gedrag was duidelijk bedoeld als een extra provocatie van zowel andere users als moderatie. En daar staan consequenties tegenover.

Daarbij ik had op dat moment geen gelegenheid om die hele zooi aan TR's af te handelen. @DaniëlWW2 heeft daarin bijgesprongen, waarvoor dank.

Het is geen doel op zich om dit lekker uit de hand te laten lopen als er op dat moment geen modforce beschikbaar is, daar mag ook wel eens begrip voor zijn, en dat discussieer je lekker wat later onderling, wanneer de gemoederen wat zijn bekoeld.

Vragen waarom het topic dicht was, prima, maar jouw daaropvolgende 'rant' hier was ook al grotendeels niet OK. We zijn hier vrijwilligers, en we zitten op dit soort momenten echt niet met een heel team klaar om naar jouw pijpen te dansen.

Ramzzz wijzigde deze reactie 14-04-2019 21:26 (9%)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
toolkist schreef op woensdag 17 april 2019 @ 01:03:
Ik denk dat je het nu toch wel wat overdrijft met opmerkingen als "op alles negatief reageren" of alleen elkaar maar duimpjes geven.
Ja er zijn wat users die Ajax supporter zijn en waarbij het lijkt dat ze alleen maar posten om bij een ander het bloed onder de nagels vandaan te halen. En ik weet ook heel zeker dat er genoeg users van "de Ajax kliek" zijn die dan meteen de rapporteer knop indrukken. Maar "aan de andere kant" zijn er ook wel wat vaste namen die daar elke keer weer met liefde en plezier met gestrekt been op in gaan.

Hoewel iemand het afgelopen weekend bv op een wat vervelende manier postte (bevalt het je niet maak dan een TR), is dat uiteindelijk wel de kern (en dan moet ik mezelf er alleen even aan herinneren dat ik niet moet gaan posten dat ik een TR genaakt heb :$ ). TR maken en negeren. Hoe lastig dat soms ook is merk ik zelf ;)
En anders help ik je wel herinneren. })
ST10©DE schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 22:41:
Om maar even iets te noemen.

- Afgelopen seizoen is er regelmatig gezeurd dat een team als PSV het niet nodig heeft om tijd te rekken. Nu doet Ajax (Onana) dat en wordt het gebagatelliseerd.

- Er wordt gezegd dat de overwinning overdreven gevierd wordt. Ajacieden counteren dat met dat ze gewoon blij zijn met 3 punten. Ik kan me nog posts herinneren dat Feyenoord helemaal werd afgebrand nadat ze een voor hun belangrijke wedstrijd vierden "alsof ze kampioen" waren geworden.

Betreffende de TR's, ik merk dat bepaalde TR's gewoon niet worden opgepakt. Dus dan kan je wel zeggen, maak een TR aan, maar ook degene die dat oppakken zijn niet objectief (mijns inziens).
En ik kan je verklappen dat ik daar in principe dus helemaal niks mee ga doen. ;)
Heb wel wat beters te doen dan over elk kleine grief maar in te grijpen, reactie verwijderen etc. Een beetje weerbaarheid op het internet of bepaalde reacties negeren mag ook wel gevraagd worden. Komt nog eens bij dat ik niet al te diep in de voetbal zit waardoor ik soms ook wel eens wat subtiele details mis. Voor een inhoudelijk simpele TR is het voor mij dan vaak ook meteen 10 a 20 reacties teruglezen om de context te begrijpen. Het is soms gewoon tijdrovend waardoor zaken blijven liggen. Zeker omdat ik persoonlijk twee fora's heb en geloof me dat deze vaak de rustigere, makkelijke en minder dringende van de twee is. Dat is gewoon realiteit voor mij.

Qua TR's zelf is de inhoud ook wel het belang. Zelfs modjes lezen niet elke reactie en dat is ook onmogelijk gezien het volume. In principe bestaat een goede TR dan ook uit wat er precies mis is met de reactie, binnen zijn context. Het hoeven geen epistels te zijn, maar vaak is een tweede of derde zin enorm behulpzaam. Dit hoeft natuurlijk niet met een trol, dan volstaat de gebruikelijke TR die uit niks meer dan "trol" bestaat, uiteraard. :)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Hengbers_92 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:20:
Ja ik weet dat er een topic is hiervoor genaamd Sport Feedback maar helaas beoordelen diezelfde mods dat en zoals we daar terug kunnen lezen speelt dit al veel langer.
Daarmee suggereer je dat feedback en vragen stelen niet mag?
Ik en vele met mij hopen echt dat er eens wat verandering gaat plaats vinden hierin om van alle kanten wat frustratie weg te nemen. Ik weet dat het absoluut niet makkelijk is vooral in een topic waar het toch om gevoel gaat maar het zou verstandig zijn dat er eens modjes van afstand gaan meekijken hoe het er hier aan toegaat zowel aan de kant van de users maar ook aan de kant van de modjes zelf in dat topic.
'Ik en vele met mij' is nogal een zeer vage omschrijving, maar er zijn inderdaad meerdere users die zich regelmatig niet weten in te houden, en ik heb nu een aantal rondes ED dichter op [Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 3 gaan zitten, en heb daardoor ook posts kunnen verwijderen voordat er TR's werden aangemaakt.

Wat wel heel duidelijk is, is dat je regelmatig posts plaatst die elders (overal) op GoT aangemerkt zouden worden als flamebait en troll. En ook opvallend is de trend van een aantal users met een sterke Ajax-voorkeur, om zich op een vervelende manier te manifesteren in het topic.

En in die zin, jouw posts kenden een trend, namelijk eerst een 'subtiele' troll, in de vorm van een 'tweet', gericht op iemand van een andere clubvoorkeur, en dan vervolgens iemand die daarop reageerde verder uitdagen inclusief alvast op voorhand commentaar op moderatie.
Daar doen ze hier niet mee dus heb daar niet veel aan ;) maar hoe bedoel je dit?

Alle langen verhalen die ik hier heb getypt zijn meestal toch op een of andere manier niet goed zal wel aan beide kanten iets met emotie te maken te hebben en dan krijgen we standaard weer <knip> :|
Hier geef je aan dat je weet wat het gevolg zal zijn van je post, en dat is nergens de bedoeling.

En verder reageer je, even als een aantal anderen, vaker bewust met de bedoeling anderen te provoceren, zoals reeds gezegd, en dat is al evenmin de bedoeling. En, als anderen dat doen, verdwijnt hun 'bijdrage' ook in de trashcan, ongeacht clubvoorkeur.

Als je dat achterwege laat, is er niets aan de hand, maar kennelijk kun je het niet laten. 'Anderen' begrijpen dan dat ze moeten stoppen, jij vindt het nodig om in het topic direct op moderatie te reageren, dat is niet alleen offtopic, maar ook op heel GoT not done. En, als anderen dat doen, verdwijnt hun 'bijdrage' ook in de trashcan, ongeacht clubvoorkeur.

En dan hoef je, als je weet waar je mee bezig was, niet zo te doen alsof je neus bloedt, dat doen 'anderen' ook niet, als je daar zo graag naar verwijst.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Zolang dezelfde mensen die het één 'een lolletje' vinden, en het volgende dat een ander weer 'een lolletje' vindt verketteren als trolls, flames of in elk geval zich ernaar gedragen - in de zin van happen en flamen - zullen dit soort posts altijd controversieel blijven, en topic reports genereren, en reacties uitlokken, die weer door de volgende worden aangegrepen om een flame war te starten.

Zolang jullie niet allemaal begrijpen dat je door jouw 'lolletje' te plaatsen een ander daar aanstoot aan neemt, en vice versa, en daardoor een vorm van zelfreinigend vermogen aanleren, zullen de topic reports serieus genomen moeten worden, aangezien een flame war in een dusdanig in bloedgroepen verdeelde community direct om de hoek ligt.

Het ligt werkelijk in jullie eigen handen.

Kweek eens wat meer eelt op de ziel - oftewel hap niet zo snel - en lok elkaar nou niet steeds uit de tent, waarvan je weet dat het effect niet lang op zich laat wachten.

Het is werkelijk heel eenvoudig.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
Zo, de westrijd zit erop. Saai potje. Nog iets gemist hier? :P
Fiber schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:40:
Er wordt weer gevoetbald dus de modjes zijn off-line...? O-)
Tien minuten tussen (wederom) een kansloze topic-report en deze post was je te lang? Je TR was trouwens al na acht minuten afgehandeld }:O

Volgens mij viel er vanavond juist zeer weinig te modden in het voetbal-topic. Kudos aan iedereen, mag ook wel eens gezegd worden ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
Fiber schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 23:23:
Sorry, dan had ik dat even gemist.
Geeft niet, gebeurt wel vaker.
Dacht altijd dat daar een speciaal topic voor was
Een linkje zou helpen.
ST10©DE schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 23:27:
[...]
Overigens zijn ook wel eens post van mij weggemod door @Ramzzz . Dit begreep ik volledig en die posts waren niet pro-ajax. Heb wel een keer moeite gehad met het wegmodden van een post door @AGee . En had een kleine indruk dat dit door een gekleurde bril kwam.
Een groen-witte bedoel je? :>

AGee wijzigde deze reactie 07-05-2019 23:30 (23%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
Fiber schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 23:42:
[...]

Maar dat soort posts in het voetbal topic mag tegenwoordig dus gewoon
"tegenwoordig" doet vermoeden dat je denkt dat er ooit een wijziging is geweest.... Maar zoals altijd ligt het aan de omstandigheden en context ;) En nee, die omstandigheden en context zijn niet te generaliseren vanuit één enkele post

AGee wijzigde deze reactie 07-05-2019 23:48 (12%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
JvS schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:41:
[...]

Ik denk dat het begint met gewoon niet zoveel ingrijpen (naast het vragen om niet zo geirriteerd te doen). Ingrijpen roept vaak "ja maar dan zij ook" reacties op (dat zal met voetbal nog wel iets gevoeliger liggen, ivm die enorme clubemotie). Ik heb zelf in het F1 topic het idee dat er veel te vaak gestuurd wordt op inhoud ("en nu is het klaar met die ellenlange discussie over de motorolie" zie je bijvoorbeeld weleens), het zal me niet verbazen dat dat in voetbal ook is. Het "I must moderate" gevoel, wat weer TR's uitlokt, wat weer nog meer urgentie creeert van "ik moet iets doen!" en "het loopt uit de hand!", terwijl er feitelijk niets aan de hand is :P.
Beter drie kwart van de community wegjagen onder het mom van 'eelt kweken' dan ingrijpen waar nodig, nietwaar? Zodat je maar zo min mogelijk te doen hebt, als mod :Y)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
Hengbers_92 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:47:
'Het is vrijwillig, maar niet vrijblijvend'.
_/-\o_

Prettige wedstrijd :>

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Maar voor de wedstrijd begint maar even mijn korte modbreak van vanochtend toelichten.
Ik doe dit hele modje gebeuren nu ruim drie jaar waaronder in een aantal zeer moeilijke topics. Ik heb in die tijd een zeker gevoel ontwikkeld als het gaat om potentiële escalatie. Merk ik dat een onderwerp gaat escaleren en zie ik het op tijd, dan kap ik het dus liever preventief af. Dat scheelt mij achteraf oplossen. Het scheelt reacties verwijderen, boze mensen die hun reacties aangepast hebben etc.

Als ik vanochtend dan zag dat er weer F side hooligans bezig waren met hun vuurwerkacties, dan weet ik eigenlijk al dat het voor een eindeloze welles/nietis kan uitlopen. Begint dat dan ook, tja dan kap ik het af. Lijkt me veel beter voor iedereen. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
^^ Weinig toe te voegen aan Daniël's bericht. Veel ingrepen worden beoordeeld als negatief, zelfs door users die het topic niet eens volgen en er dus überhaupt geen mening over kunnen hebben. Een Feyenoord-bril, een PSV-bril en een Ajax-bril: Alles is al langs gekomen. Dat het nu vooral om Ajax gaat is niet raar aangezien Ajax momenteel vaak op tv is....

Maar misschien... heel misschien. Zou het ook helpen als mensen niet zo snel op de achterste benen zouden staan bij een kleine ingreep als een *knip*-je, een modbreak of een verwijderde post ;). Het is niet het einde van de wereld als iemand in het rood een bericht van je aanpast, je wordt niet direct verwijderd van het forum (niet bij één aangepast of verwijderd bericht in ieder geval). Accepteer soms gewoon eens wat er gezegd/gedaan wordt zonder er een enorm discussiepunt van te maken :)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Outerspace schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:32:
Een grapje kan, maar structureel is gewoon sfeerverziekend. Ik ben het eens dat het trollen wel eens een keer minder kan in het Voetbaltopic. Ik wil ook best een DM thread opzetten tussen verschillende posters om met elkaar te bedenken hoe we de sfeer goed houden in het topic. De afspraken zetten we daarna in de topicwarning en zullen we dan ook gaan handhaven.
En het mag ook wel eens gezegd worden dat 'supporters' van 'sommige clubs' (veel) vaker trollen en flamen dan andere... ;)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Typhone schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:48:
Ey heren, dat was helemaal geen troll. PSV is tweede geworden en draagt relatief fors af volgens dat systeem. Daar zat verder geen enkele bedoeling achter. Doe eens niet zo kleinzerig.

Als Feyenoord tweede was geworden en CL had gespeeld had daar Feyenoord gestaan, was het Ajax geweest dan had er Ajax gestaan. Het ging puur en alleen om die relatief grote afdracht (3,8% vs 5,2% voor de nummer 2) zo uit mijn hoofd als ik het artikel correct herinner.

Ik zal het woord PSV niet meer noemen @Napo om niet teveel op alle zieltjes te trappen. Als DIT alweer naar de trolhoek 'gespind' wordt. Ik vind het belachelijk dat zowel de nummer 1 als nummer 2 geld moeten afstaan en met het sputteren van PSV bedoelde ik niks meer of minder dat ze relatief veel meer moeten afstaan dan Ajax als je het afzet tegen uiteindelijke inkomsten. Daar zat geen onderwater steek bij. Dat aandikken @Ramzzz .... :/ matig matig.

Fijn dat ik weer als troll in de hoek gezet wordt met deze ingenieuze ingreep die nergens op gebaseerd is noch dat ik überhaupt een sneer naar PSV moet of wilde uitdelen... d:)b
Je trekt het je persoonlijk aan?

Dat hoeft niet, ik plaatste het in algemene context (reagerend op de post van @Outerspace), en zeker niet i.v.m. jouw laatste post.

Dat die alsnog is gemodereerd, heeft ook zijn redenen, op een gegeven moment is het niet meer duidelijk voor elke lezer waar de lichte spot- / troll- / sneer- / flame-grens is.

En dan is het voorkomen van een flamewar best prettig.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Typhone schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:54:
Ik post de cijfers er niet voor niets bij. Het is toch absurd dat Ajax die zo ver komt relatief maar zo weinig afdraagt tov van de nummer twee: 4,08 vs 1,75 miljoen.

Ik zie de verhouding niet en dat wilde ik aangeven. Er zat nul komma nul troll, sneer of insinuatie bij maar zo wordt het wel gemod!

Daar zit zeker een persoonlijke opvatting bij door de opmerking van @Napo. Ik heb en had geen enkele aanleiding om iets negatiefs over welke club dan ook te posten maar zo kan het snel gaan...
Je steekt zelf de lont in een behoorlijk obvious kruitvat, met dit soort reacties. Als jij je dit voortaan realiseert vóór je hem plaatst, scheelt dat weer een hoop werk.
Orion84 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:56:
[...]

Misschien moet je dat dan gewoon zeggen in plaats van een kreet als "PSV zal wel gaan sputteren, hahaha" te posten, die makkelijk verkeerd opgevat kan worden :)
Exact.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Curva schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:34:
[...]

Wat wil je hiermee zeggen? Leg het is uit als neutrale mod? Ben wel benieuwd
Wij kunnen aan de hand van de topic reports en getrashte posts, en het postgedrag van users heel goed zien wie wat wanneer doet.

En daar is een trend in te zien.

Je suggstieve vraagstelling duidt erop dat je 1. het niet met deze waarneming eens zou zijn, en 2. dat je insinueert dat er een motief achter zou zitten.

Welnu, wij zijn (o.a. @Outerspace en ik, aangevuld met meer terloopse extra ogen in het zeil wanneer wij er onverhoopt niet acuut erg in hebben) er om de sfeer en toon van het topic te bewaken, en laat ons gewoon ons werk doen.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Ik vind dit wel twee opvallende - misschien wel exemplarische - reacties.

Wat jullie denken te lezen in wat ik schrijf, en wat er staat, word, gezien jullie reacties, blijkbaar geheel door een gekleurde bril gezien, alsof het suggestief is bedoeld en misschien wel als een 'aanval', terwijl ik hier gewoon aangeef dat er voor moderatoren (ja meerdere, niet alleen ik) meerdere kanten aan de zaak zitten en niet alleen de kant van de 'supporter van één of andere club'.

Dat betekent dat jullie het verschijnsel dus wel kennen, en herkennen, maar wanneer jullie het (zelf) doen, het wellicht voor lief nemen of wel acceptabel vinden, maar zodra het van een ander komt - zelfs wanneer niet zo bedoeld is, zoals nu van mij - direct in de contramine schieten.

Dat kan zijn, omdat jullie je aangesproken voelen (waarom dan?), of omdat jullie echt geen idee hebben waar het om gaat (waarom dan direct zo achterdochtig reageren?), maar uit het ongerijmde een aanleiding zien om eens flink los te gaan tegen moderatie (hoe moet ik dit anders noemen?).

De boodschap komt dus wel aan, maar wordt volledig verkeerd geïnterpreteerd.

Een trend kan veel meer betekenen dan dat ik 'supporters van één specifieke club' op het oog heb. En dat is ook zo. Sterker nog, van meerdere clubs zijn meerdere supporters zeker meermalen op een negatieve manier opgevallen in de voetbaltopics (ja dus ook in het 'buitenlandse' topic).

@Typhone begreep inmiddels wat ermee bedoeld wordt, en het zou fijn zijn als jullie dat ook deden.

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True