Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Sport Feedback

Pagina: 1 2
Acties:

• Ithric
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 24-05 20:09
Ik dacht laat ik hier eens posten over de F1 topic, zoals deze dit jaar waren ingevoerd met meerdere topics.

Het was wel even wennen, maar door de scheiding kon ik veel beter de nieuwtjes/discussies (niet GP gerelateerd) goed blijven volgen nu.
Tuurlijk is niet alles perfect, zo is het al eens voorgekomen dat een discussie/GP door besproken werd in het algemeen topic maar dit werd daarna goed opgevangen door de mods. (GP Brazillie bv.) d:)b

Voor mij persoonlijk mag dit gewoon zo blijven, met (zoals nu al gebeurde) mogelijk iets flexibiliteit met openen en sluiten als er behoefte is naar eerder openen of sluiten.

Als je terugkijkt naar hoeveel posts/pagina's in de GP topics staat is het niet raar dat hiervoor bijna niks terug te vinden was vind ik persoonlijk.

Misschien handig om de feedback te delen hierover, zodat het mogelijk volgend jaar nog gestroomlijnder/beter gemaakt kan worden en het vooral aangenaam blijft in de topics en iedereen samen van de sport kan genieten. 8)

iRacing Profiel Racing Lions Discord

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Topicstarter
Het vechtsport-topic is toch ook gewoon open, net als het f1-topic? :S

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ronaldo vivaldi
  • Laatst online: 10:51
Hoezo is het Voetbaltopic dicht voor onderhoud? Vind het altijd wel leuk om te lezen. Zeker na een topper.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 13:08
Nu ook dicht voor onderhoud? Het was toch redelijk vriendelijk verder vandaag?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 15:20
Ik denk een mod die niet snapt waar zn knopjes voor zijn ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Prutz0rs :+

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 13:46

Martinspire

Awesomeness

Nogmaals: zullen we dat anders naar een nieuw topic overhevelen? Iemand interesse om even een TS voor te maken?

Edit naitsoezn: Deze post is verplaatst vanuit [F1] Seizoen 2017 - Deel 1 en gaat over mogelijke F1 in Nederland.

AGee wijzigde deze reactie 26-04-2017 16:23 (40%)

Martinspire - PC, PS4, X1

• Damian
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 24-05 23:40

Damian

Insane Obtrusion

quote:
Martinspire schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:57:
Nogmaals: zullen we dat anders naar een nieuw topic overhevelen? Iemand interesse om even een TS voor te maken?
Nee, hoort er gewoon bij. Zie opmerking nachtnet.

• nachtnet
  • Registratie: december 2003
  • Nu online
Als ik het mij goed herinner is er ongeveer 2-3 keer per seizoen een aanleiding om de Zandvoort/Assen/F1 in Nederland te bespreken. Meestal naar aanleiding van een persbericht van 1 van beide circuits of uit een vraag van een poster. meestal beperkt zich dat tot een of twee pagina's (1 of 2 dagen reacties) om vervolgens bij een volgend bericht over een ander f1 onderwerp weer onder te sneeuwen. Net zoals dat ieder kwartaal over halo/shield of over de techniek achter de V8/V6Hybride etc. gaat. Past wat mij betreft prima in het algemene F1 topic. Nu is het actueel omdat een marketing meneer rond het Circuit Assen bekend maakt dat ze mogelijk iets met F1 willen doen. (en omdat er nu een nieuwe eigenaar van de F1 is.)

@naitsoezn Waar ik qua feedback wel benieuwd naar ben is hoe het straks met de Indy500 zal gaan? Blijft die in het algemene race topic? of lapt deze over met het algemene F1 topic? Immers doet vanuit de F1 Alonso mee.. :) of verdient de Indy500 net als de superbowl een eigen topic(je)?

nachtnet wijzigde deze reactie 26-04-2017 17:06 (17%)

nachtnet zonder hoofdletter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Kan er wat gedaan worden aan het non stop geklaag over Jack/Olav of wie dan ook in de Formula 1 topics, na 31232312312 keer hetzelfde weten we het inmiddels wel.

39

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
DaniëlWW2 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 23:46:
Voel je vrij er eentje te openen. Ik ga het niet tegenhouden, voor zowel het EK als algemeen. :)
Dat zou je kunnen uitleggen als dat Tweakers hierin neutraal staat en het aan de gebruikers laat. Worden discussies in het algemene voetbaltopic, welke daar dan nu wellicht als off-topic te beschouwen zijn, verplaatst naar het EK of vrouwentopic?

Puur hypothetisch:
Zou ik dan, als willekeurige gebruiker, gewoon een extra topic kunnen openen als een bepaald onderwerp mij niet bevalt in het voetbaltopic? Waarmee ik iedereen dwing de discussie daarheen te verplaatsen.
Dat zou namelijk betekenen dat elk individu kan gaan bepalen waarover gesproken mag worden in wat algemenere topics. Scheppen we zo een beetje een precedent of is dat wat kort door de bocht? :P

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
Señor Sjon schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:37:
Dat is niet eens een bocht meer, zo kort. :P Als een onderwerp kansloos is, dan kan het topic alsnog gesloten worden.
Niet kansloos, gewoon persoonlijk ongewenst. Een aantal onderwerpen zijn afgesplitst omdat ze verstorend werken, dat is begrijpelijk. Van andere onderwerpen kan je je afvragen of het verstorend werkt of dat men het gewoon niet interessant vindt. Persoonlijk zou ik het raar vinden om algemene discussie over voetbal, toevallig gespeeld door vrouwen, af te splitsen.

Zo ben ik de discussie over welke club goede jeugd aflevert en wanneer je het 'uit je jeugdopleiding' mag noemen. Kan ik daar dan een apart topic voor maken zodat ik er geen last meer van heb in het voetbaltopic? Het heeft namelijk inhoud zat, maar boeit mij gewoon niet. :P
quote:
Bij een los topic kunnen we overigens niet oudere posts verplaatsen, die zouden namelijk voor de topicstart komen.
:D

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
D-e-n schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 18:36:
Worden de topic reports in de sportsectie niet meer gelezen? Ik blijf maar een rood handje zien?
Het is zomer en de bezettingsgraad is even wat minder. Maar ik ben er even doorheen gegaan. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 13:46

Martinspire

Awesomeness

Misschien een idee voor [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken? om reviews aan te merken met eventueel ook de race en verblijfplaats erbij zodat je het heel makkelijk kunt zoeken in de search? En dus ook een review tag zodat dat in ieder geval duidelijk is.
Bij voorkeur ook even de bestaande items aanpassen zodat het in de toekomst allemaal koek en ei is :P

Martinspire wijzigde deze reactie 04-08-2017 19:30 (27%)

Martinspire - PC, PS4, X1

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

Is het geen leuk idee een apart topic te onderhouden over Max. soort Max Fan Page ofzo. Met achtergrondinfo en alles wat daarbij hoort. Het lijkt mij geen eendagsvlieg die even een paar GP's invalt, maar iemand voor Nederlandse autosport gaat het een historisch figuur worden

o.a aan @DaniëlWW2 @nachtnet @naitsoezn

Hackus wijzigde deze reactie 23-10-2017 10:33 (9%)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 17:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

quote:
Hackus schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:13:
Als F1 Fan leek mij dat leuk, ja ik zat in het verkeerde topic. wat over de lopende GP gaat kan in het GP topic. de rest over Max in apart. (het is maar een voorstel). ik ben geen Max Fan, maar liefhebber van de autosport maar ik leef wel mee met het Max gebeuren. Het trekt waarschijnlijk ook meer leden als het actief gehouden wordt. Zou toch mooi zijn om het hele Max gebeuren van kleine Max t/m nu, te laten zien in topic start en dat daar gepost kan worden mbt Max.
mjah ik voorzie dan dat er in het F1 topic constant geroepen gaat worden "dit hoort in het max topic" als het over een move van Max verstappen gaat die ter discussie staat. Ik denk niet dat dat echt bijdraagt aan de kwaliteit van het topic en eerder weer tot veel "dit topic loopt uit de hand" gevallen gaat.

JvS wijzigde deze reactie 23-10-2017 19:08 (6%)

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 18:06
Hoewel ik het absoluut niet eens was met wat hij schreef, vind ik dat de bijdragen (een/twee) van @TommyGun veel te snel verwijderd zijn. Zeker omdat moderator @Bullet NL er nog wel op reageert. Hij kan als mod blijkbaar nog wel de tekst quoten die voor de normale gebruikers onzichtbaar is geworden.

Beetje verwarrend zo.

iRacing Profiel

• Baseman77
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 24-05 09:11

Baseman77

We move

Waarom wordt de topic "[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 - Deel 2" gesloten?

Daar was voornamelijk een voetbal inhoudelijke discussie bezig. Daarbij roept voetbal nu eenmaal emotie op, dat maakt de sport juist zo mooi. Dat niet iedereen het met elkaar eens was en dat er enkele verwijten over en weer gemaakt werden lijkt me niet meer dan normaal, dat gebeurt ook zo vaak in allerlei andere topics.

Voetbal = emotie en discussies met supporters van een andere club kunnen wel eens wat hoger oplopen. Als dat echter iedere keer wordt afgekapt op de huidige wijze dan kan de topic net zo goed gesloten blijven. Zonde, aangezien ik het juist een leuke discussie vond.

En daarbij moet ik zeggen dat de emoties in bijv. de F1 wedstrijd topics wel eens hoger oplopen en daar mag het wel. Wat ik overigens prima vind, aangezien het maar zelden echt uit de hand loopt en in die enkele gevallen wordt er ook gewoon ingegrepen.

PS: Betreffende een gedeelte van de inhoud van een eerdere Modbreak:
quote:
eens worden jullie het toch nooit.
Wat is eigenlijk het nut van deze opmerking?
Ik mag hopen dat het niet de bedoeling is dat we het allemaal eens moeten worden.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Geen aanleiding? Als zelfs Bilal gaat scoren... :D

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
Ik gok een verkeerd knopje of een gefrustreerde Sparta-fan, en allebei is ook niet uit te sluiten :+ . Hij is in ieder geval weer open, daar ik geen aanleiding voor een slotje kon terugvinden :)

AGee wijzigde deze reactie 17-12-2017 14:51 (15%)

• 8GUS
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 12-05 18:13

8GUS

Papa & Gamer

quote:
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 10:42:
[...]

Ik heb het seizoen gedeelte maar verwijderd want elk seizoen een nieuw topic zie ik niet gebeuren. :)
Ik dank u hartelijk :)

Papa Probeert Gaming

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 24-05 16:27
Nee jongens, niks zuurpruimen, dat is gewoon common sense. :)
Dus als ik een race noodgedwongen opneem mag ik heel tweakers niet meer checken tussendoor, omdat er mogelijk in active topics/post history ineens een titel verschijnt dat Max heeft gewonnen?

Niks zuurpruimen, gewoon niet doen. :)

• Bosmonster
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16:01

Bosmonster

*zucht*

quote:
UltraSub schreef op zondag 18 februari 2018 @ 22:01:
Nee jongens, niks zuurpruimen, dat is gewoon common sense. :)
Dus als ik een race noodgedwongen opneem mag ik heel tweakers niet meer checken tussendoor, omdat er mogelijk in active topics/post history ineens een titel verschijnt dat Max heeft gewonnen?

Niks zuurpruimen, gewoon niet doen. :)
Idd, dan maar even geen T.NET, net als alle andere media. Het is je eigen keus of je dat risico wilt lopen.

Dan kunnen de overige 99% die wel de wedstrijd kijken gewoon genieten en zich uiten ipv rekening moeten houden met de uitzonderingen. De wedstrijd is geweest, het nieuws is geschied.

Bosmonster wijzigde deze reactie 18-02-2018 22:18 (3%)

Error failed

• UltraSub
Goh, alsof je de wedstrijd niet kunt kijken zonder !MAX!!1!! in de topic titel te zetten zodat die plain visible is. Nee, dan kun je inderdaad niet meer genieten en je uiten. Wie is hier nou de zuurpruim.

Het is niet alsof ik doelbewust in het topic ga meelezen, dat is dom en natuurlijk doe ik dat niet. Daarnaast, ik kijk alles live, echt bijna altijd, komt hoogstzelden voor dat ik niet kan kijken meteen. Dan nog kijk ik meestal wel de zelfde avond.
Tuurlijk mijdt ik media, maar van Tweakers verwacht ik wel iets meer. Zeker niet zo'n instelling.

• Bosmonster
  • Laatst online: 16:01

Bosmonster

*zucht*

quote:
UltraSub schreef op zondag 18 februari 2018 @ 22:22:
Goh, alsof je de wedstrijd niet kunt kijken zonder !MAX!!1!! in de topic titel te zetten zodat die plain visible is. Nee, dan kun je inderdaad niet meer genieten en je uiten. Wie is hier nou de zuurpruim.

Het is niet alsof ik doelbewust in het topic ga meelezen, dat is dom en natuurlijk doe ik dat niet. Daarnaast, ik kijk alles live, echt bijna altijd, komt hoogstzelden voor dat ik niet kan kijken meteen. Dan nog kijk ik meestal wel de zelfde avond.
Tuurlijk mijdt ik media, maar van Tweakers verwacht ik wel iets meer. Zeker niet zo'n instelling.
Gezien je expert bent op het gebied van spoilers, wat zeggen de regels over hoeveel uur/dagen nadat iets een feit is geworden dat het geen spoiler meer is en informatie gewoon openbaar beschikbaar mag zijn? En bijvoorbeeld gebruikt mag worden in uitingen van emotie of waardering?

Dan kunnen we daar rekening mee houden en allemaal even netjes wachten tot de zuurpruimen UltraSub's van deze wereld hun goedkeuring hebben gegeven.

Bosmonster wijzigde deze reactie 18-02-2018 22:33 (11%)

Error failed

• UltraSub
quote:
Bosmonster schreef op zondag 18 februari 2018 @ 22:31:
[...]

Gezien je expert bent op het gebied van spoilers, wat zeggen de regels over hoeveel uur/dagen nadat iets een feit is geworden dat het geen spoiler meer is en informatie gewoon openbaar beschikbaar mag zijn? En bijvoorbeeld gebruikt mag worden in uitingen van emotie of waardering?
Touché. :)
Heb het overigens niet over topic inhoud, heb het over titels. Of passen we in alle tvshows hier op tweakers ook de titel iedere keer zodanig aan dat die weerspiegelt wat er gebeurt is in de afleveringen.
quote:
Dan kunnen we daar rekening mee houden en allemaal even netjes wachten tot de zuurpruimen UltraSub's Bosmonster's van deze wereld hun goedkeuring hebben gegeven minder op de pik getrapt zijn bij een normale opmerking.
Dit is dus zuurpruimen. Sorry hoor. Ik heb er bijna niet eens last van, want ik kijk alles live, maar ik weet dat het gewoon irritant is als je een keer niet kunt kijken, en dus geef ik het aan. Nogmaals, ik heb het niet over topic inhoud, ik heb het over een bloody topic titel. Als je dat zuurpruimen vind, soit.

Reminds me waarom ik vorig jaar de laatste races niet meer in de racetopics ben geweest, toxic sfeertje na jaren goeie sfeer. En daar was ik niet de enige in. Maar goed, allemaal zuurpruimen volgens jou.

• Melantrix
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 00:07
quote:
mphilipp schreef op maandag 19 februari 2018 @ 08:17:
[...]

Hoezo verwacht je van Tweakers iets meer? Ik kijk ook alles live, maar heel soms lukt het gewoon niet. Het is dan heel simpel: blijf gewoon van internet. Ga niet anderen verantwoordelijk maken voor het feit dat jij niets wilt weten. Je kunt al de mist in gaan als je de TV aan zet, en je nét toevallig in een nieuwsuitzendig valt ofzo. Ik zag de uitslag een keer toen ik de race wilde downloaden ergens. Had iemand in de comments wat gezet. Dan kun je daar wel op los gaan, maar het blijft een kwestie van 'jammer, joh'. Het kwaad is al geschied en weer een leerpuntje voor volgende keer. Het is je eigen verantwoordelijkheid.
Je verwacht van Tweakers meer omdat het een tech site is en geen F1 news site. Dus als je een race mist en je kijkt op de voorpagina van tweakers of er nog ander interessant nieuws is (bijv om de tijd safe door te brengen in trein naar huis) wil je niet dat in de tracker rechts een actieve topic langs komt met OMG MAX HEEFT GEWONNEN WAUW WTF.

Naast het feit dat het ook gewoon onprofessioneel en kinderachtig eruit ziet, kan je best op zekere hoogte rekening houden met de medetweakers. Wat verlies jij er aan dat een topicTITLE alleen weergeeft dat het race X in plaats Y is? helemaal niks.
Dus dan lees ik bovenstaande alsof men express spoilers in de titel wil zetten, alleen om mensen te kunnen fucken, en dat vind ik wel beetje erg ver gaan. |:(

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Dan ga ik nog maar een keertje de boel uitleggen. :)

Er zijn zo af en toe topictitels veranderd. Ik heb die van Brazilië destijds gedaan als uitzondering omdat die race gewoon legendarisch was. Verder was ik niet van plan het elke keer te gaan doen als Max wint, verre van. Betekent niet dat ik de enige ben met de rechten om topictitels aan te passen. Het werd een probleem toen het ging gebeuren bij elke overwinning. Nu kan ik verklappen dat het dus ook geen van de mods van het sport subforum was die de titel aanpaste. Nee, dat was @RoD. ;)

De reden waarom ik het niet deed, en ook niet snel zal doen is juist spoilers. Het gaat dus ook niet zomaar meer gebeuren als Max zijn auto eens niet kapot gaat en hij wint. Sterker nog, ik ga het dus gewoon forceren als iemand anders het zo nodig aan gaat passen. Het is een heel kleine moeite om te voorkomen dat mensen de uitslag per ongeluk zien. Open je zelf het topic, tja dan kan ik niks voor je betekenen. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
EvilWhiteDragon schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:08:
[...]

Is het een idee om niet de uitslag, maar "Wat een legendarische race!!!111one! :+!" in de titel te zetten? Dan natuurlijk alleen als Max wint, maar bij werkelijk spectaculaire races. Of er nu een Merc, Ferrari, RB of voor mijn part Sauber wint.
Spectaculaire races onthou je wel. ;)
Verder kan je het werkelijk niet goed doen met dit soort zaken. Wel titel aanpassen, niet aanpassen, wanneer gaan de racetopics open, wanneer dicht etc. Bedenk het en mensen waren het er niet mee eens. Dan moet je op een gegeven moment gewoon zelf een afweging maken en deze uitvoeren. :)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Je hebt het over een topic waar 99.99% van de posts bagger en totaal zinloos is. En je argument over de minderheid kan ook worden omgedraaid. Is het zo'n ramp als het wel gebeurt?

Toch doe je alsof het erg belangrijk is en een vreselijk ongemak.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Ik vroeg mij af op basis van welke criteria mijn post als troll werd bestempeld. Niet alles wat iets over een club zegt is automatisch een troll. Daarnaast leek mijn discussiepartner @St@m ook niet echt getrolld, die gaf m'n post zelfs henkjes. :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 11:56

St@m

@ Your Service

quote:
Gonadan schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:35:
Ik vroeg mij af op basis van welke criteria mijn post als troll werd bestempeld. Niet alles wat iets over een club zegt is automatisch een troll. Daarnaast leek mijn discussiepartner @St@m ook niet echt getrolld, die gaf m'n post zelfs henkjes. :)
Vond het ook wel meevallen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

Topicstarter
@Gonadan @St@m Als jullie het overzicht hadden gehad, in de sfeer van hetgeen in de afgelopen uren weg gemodereerd moest worden... ;)

Een paar aanwezigen lijkt een bijzondere behoefte te hebben om flink te trollen, vandaag (i.v.m. wedstrijden van vandaag en gisteren).

En aangezien je dan blijft zitten met een grijs gebied, is elke troll er één teveel.

Op andere dagen was het blijven staan. Het lijkt wel arbitrage. ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
@Ramzzz
Dat verklaart dan wellicht het gevoel van totale willekeur wat ik, en naar wat ik lees ook anderen, denk te ervaren. De ene keer wordt heel veel toegelaten en doe je er soms zelfs aan mee, de andere keer lijkt er ongenuanceerd gesnoeid te worden zonder dat er een aanleiding lijkt te zijn.

Nu kan ik goed begrijpen dat als je een hoop gedoe hebt moeten wegsnoeien je nog in die modus blijft zitten, maar in mijn ogen zou de beoordeling van posts individueel moeten zijn en niet geleid door een sfeer of wat anderen al hebben gedaan. Je geeft namelijk zelf al aan dat wij het overzicht niet hebben over wat er allemaal gebeurd is, dus dan komt het modereren door dat gevoel van willekeur niet meer objectief over.

Zo heb ik gisteren lekker een biertje gedronken in plaats van op GoT te zitten rellen. Vervolgens ga ik nu met @St@m zitten discussiëren, iemand waarvan ik weet dat je eerlijk en stevig tegen hem kunt zijn en altijd een onderbouwd antwoord kunt verwachten, en vervolgens wordt je direct geknipt. Dan bekruipt mij ook het gevoel dat we een onderwerp tegen zijn gekomen waar men gewoon niet graag mee geconfronteerd wordt. In die zin kan ik de ietwat weinig subtiel geformuleerde opmerking van @OPSLAGHOND ook wel begrijpen. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
@Gonadan Het is helaas niet te doen (en ik ben het ergens ook niet met je eens) om elke post individueel te bekijken. Elke post heeft een context, en die is hoe dan ook van invloed op de moderatie. Dat gezegd hebbende, context kan nogal eens door verschillende personen anders opgevat worden. Dus laten we van één enkele moderatie ajb geen halszaak maken, het blijft immers mensenwerk :)

Bovendien moet je niet vergeten dat je hier op een openbaar forum zit, waar een discussie tussen twee users niet zelden niet beperkt blijft tot die twee users. Daarmee bedoel ik te zeggen, dat als jij en St@m elkaar een beetje 'vriendschappelijk aan het trollen zijn' (om het zo maar even uit te drukken), dat hier binnen de kortste keren door een derde persoon niet-vriendschappelijk op gereageerd zou kunnen worden. En als er dan al een sfeer / context heerst waarin die kans groter geacht wordt door de moderator-van-dienst, dan is het niet helemaal onbegrijpelijk dat er af en toe een post wordt weggeknipt die anders overkwam dan misschien bedoelt was. Wederom: Het blijft mensenwerk en laten we van één modactie geen halszaak maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
AGee schreef op zondag 11 maart 2018 @ 15:33:
@Gonadan Het is helaas niet te doen (en ik ben het ergens ook niet met je eens) om elke post individueel te bekijken. Elke post heeft een context, en die is hoe dan ook van invloed op de moderatie. Dat gezegd hebbende, context kan nogal eens door verschillende personen anders opgevat worden. Dus laten we van één enkele moderatie ajb geen halszaak maken, het blijft immers mensenwerk :)
Als het om een enkele moderatie ging dan had ik hier uiteraard niet zo uitgebreid gereageerd. Het is iets wat al veel langer speelt en hier ook al vaker is aangekaart maar niet erkend, daarom wil ik het op vriendelijke wijze bespreekbaar maken.

Laat ik het anders omschrijven, want elke post individueel beoordelen zoals jij beschrijft is niet waar ik op doelde. Het gaat mij er om dat een post of serie van posts in een bepaalde context niet heel anders beoordeeld zou moeten worden omdat toevallig een serie van andere posts over de schreef is gegaan.

In het voetbaltopic leeft bij tijd en wijlen het gevoel dat het niet objectief gebeurt. Daarom ben ik blij met de opmerking van @Ramzzz over de drukte bij de modjes van gisteren en vandaag, want dat geeft inzicht in waarom de lat nu ineens heel erg anders ligt dan op andere momenten. Maar los van dat inzicht ben ik wel van mening dat die lat niet zoveel zou moeten kunnen variëren.
quote:
Bovendien moet je niet vergeten dat je hier op een openbaar forum zit, waar een discussie tussen twee users niet zelden niet beperkt blijft tot die twee users. Daarmee bedoel ik te zeggen, dat als jij en St@m elkaar een beetje 'vriendschappelijk aan het trollen zijn' (om het zo maar even uit te drukken), dat hier binnen de kortste keren door een derde persoon niet-vriendschappelijk op gereageerd zou kunnen worden. En als er dan al een sfeer / context heerst waarin die kans groter geacht wordt door de moderator-van-dienst, dan is het niet helemaal onbegrijpelijk dat er af en toe een post wordt weggeknipt die anders overkwam dan misschien bedoelt was. Wederom: Het blijft mensenwerk en laten we van één modactie geen halszaak maken.
Ik kan mij helemaal voorstellen dat je ook vriendschappelijk trollen zou willen voorkomen, maar dat moet dan wel altijd zo zijn en niet toevallig even omdat een gevoelige uitslag is geweest. Want wat @Ramzzz en ik beiden erkennen is dat users niet zelf altijd op de hoogte kunnen zijn van hoe de modjes de context ervaren. Om in het voorbeeld te blijven: de situatie is nu dat vriendschappelijk trollen de ene keer gewoon mag en modjes zelfs mee doen, terwijl het een andere keer zonder toelichting geknipt wordt. Dat is een situatie die in mijn ogen niet goed is, vandaar mijn feedback.

Wederom: dit gaat niet puur over deze modactie, door deze actie heb ik besloten de feedback die ik al heel veel langer heb te uiten.

Overigens was mijn opmerking zelfs niet eens als vriendschappelijk trollen bedoeld, maar gewoon een serieuze constatering. Maar dat terzijde, dat doet er verder niet meer toe. :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
@AGee
Dat scheelt, want ik heb nergens om volledig 100% consequent gevraagd. Het gevoel van inconsequent is iets wat met regelmaat terug komt en benoemd wordt. Ik herinner mij (uit m'n hoofd, dus vergeef me als ik een naam verkeerd heb) onder andere @D-e-n. @Baseman77, @Martinusz, @Han en nog wel een aantal anderen die soortgelijke feedback hebben gegeven.

Dit is een feedbacktopic dus vandaar dat ik hier mijn feedback geef, doe ermee wat je wilt maar ik hoop wel dat jullie even uit de verdediging kunnen stappen en even reflecteren of het misschien toch niet iets consequenter kan op sommige momenten. Of op zijn minst dan wat extra toelichting als je iets snoeit.

Dat zo'n topic vol emotionele galbakkies heel lastig te modden is begrijp ik heel goed, niets dan respect daarvoor. Ik vraag dan ook niet om 100% consequent, maar gewoon een stapje consequenter dan het nu af en toe is. Gewoon omdat ik weet dat velen in het topic daar blij van zouden worden en dat scheelt ook gewoon weer gezeik. :)

• AzzKickah
  • Laatst online: 16:25

AzzKickah

06-CENSORED

quote:
AzzKickah schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 13:09:

[modbreak] Wil je dit alsjeblieft in het vervolg voor jezelf houden? Het topic wordt er echt niet beter op. [/modbreak]
Oh grutjes nou 1000 maal sorry hoor. Ik wist niet dat alleen positieve meningen geuit mogen worden hier.

8)7 Wat zullen we nou krijgen zeg.

We spreken elkaar wel weer na de race morgen. Zullen we het resultaat wel zien. d:)b

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 05:07
Ik wil wel een WK-topic starten maar wel met wat hulp van anderen.
Ik kan wel de info leveren maar ik ben niet echt goed in het mooi overzichtelijk plaatsen via de code hier.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Nu online
Mooi, F1 topic dichtgooien nu de interviews komen

matthijst wijzigde deze reactie 26-05-2018 16:24 (6%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 16:25

AzzKickah

06-CENSORED

Hoi.

Mag het F1 topic weer open voor mensen die wel normaal kunnen doen? Geef dan die zuurpruimen een 2-uur ban of zo.

Thanks.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 18:07
Ik denk dat @DaniëlWW2 zijn eigen advies ter harte genomen heeft en lekker iets anders aan het doen is ;)

Sowieso is het even af laten koelen (als dat mogelijk is dan met dit weer) geen slecht idee. De mensen die nog iets nuttigs te melden hebben over de interviews doen dat toch wel zodra het slotje eraf gaat.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Yep, dat topic was even niet zo gezellig, maar dat los je dus niet op door dan maar voor iedereen alles af te sluiten. Er was prima omheen te lezen en omheen te discussieren. Ik vind dit een vrij matig manier van modereren...

JvS wijzigde deze reactie 26-05-2018 17:02 (14%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
Het f1 topic is wel eens heftiger geweest, waarom zo snel over tot sluiten?

Had ook met een modbreak gekund m.i.

Edit: oké, het was een modbreak van een uur. Prima...

albino71 wijzigde deze reactie 26-05-2018 17:45 (19%)
Reden: Typo

V&A - P30 Pro - Seagate 500GB Thin ST500LT012 / Intel Core i3-4130 Boxed

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
@DaniëlWW2 Mag wat mij betreft zichzelf een tijdje bannen, wat een enorm kinderachtige en denigrerende manier om een topic te sluiten zodat hijzelf lekker van het weer kan gaan genieten.
quote:
Oke genoeg geweest. Ga maar even naar buiten wat anders doen. Het is toch prachtig weer. Dan gaat deze vanavond of morgenochtend weer open. Hopelijk stopt iedereen dan met zuur op elkaar reageren.
Kortom: "Ga maar lekker buiten spelen", als we dat spelletje gaan spelen: je bent m'n moeder niet, ik had je vader kunnen zijn :7 Praat eens normaal met de vele mensen die actief deelnamen aan een actueel topic in plaats van heel dominant gewoon een actief topic op slot te gooien.

Kinderachtig, denigrerend en lui.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

quote:
JvS schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 16:57:
Yep, dat topic was even niet zo gezellig
Om heel eerlijk te zijn: ik post soms wel eens in die topics, maar lees ze niet. Hetzelfde patroon van azijnzeikers, zeurpieten en one-liners. Aangezien bannen veel meer werk is, kan ik me goed vinden in de afkoelperiode. Alleen zie je aan de reactie boven me dat de probleemgevallen het niet snappen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• orf
  • Registratie: augustus 2005
  • Nu online
quote:
gambieter schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 19:06:
[...]
Alleen zie je aan de reactie boven me dat de probleemgevallen het niet snappen.
Flauw zeg.

Het was een enorm druk topic en ook ik ergerde me aan de denigrerende sluitpost. Ik post juist niet en lees alleen maar mee en vond het helemaal geen vervelend topic om te lezen. Goed, het topic was na een uur al weer open, maar dat was nergens uit af te leiden toen het gesloten werd.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
quote:
gambieter schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 19:06:
[...]

Om heel eerlijk te zijn: ik post soms wel eens in die topics, maar lees ze niet. Hetzelfde patroon van azijnzeikers, zeurpieten en one-liners. Aangezien bannen veel meer werk is, kan ik me goed vinden in de afkoelperiode. Alleen zie je aan de reactie boven me dat de probleemgevallen het niet snappen.
Ja joh, ik ben echt een probleemgeval. Stoere opmerking hoor. Het probleem is hier de moderator die op een onvolwassen manier het topic sluit met de boodschap dat wij maar naar buiten moeten gaan alsof we kleine kinderen zijn.

Meneer de moderator had gewoon geen zin om te modereren en sloot een actief en actueel topic. Dat noem ik gewoon luiheid, en een topic met zo'n ergerlijke melding sluiten is vooral respectloos voor de mensen die daar normaal bezig waren.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 17:25
quote:
Maurice079 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 10:19:
[...]

Helemaal mee eens. Verstappen en z'n management hebben zelf ook wel door hoe z'n reputatie erbij staat. Ik wil dit niet als maatstaf gebruiken, maar normaliter was er altijd een social media-post op de zaterdag of raceday. Het is nu helemaal stil. Ik vraag me echt af hoe Max er nu bij zit. Het moet toch wel een keer binnenkomen zou je zeggen? -O-
Apart.. waarom is de reactie waarop jij reageert verdwenen?!

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || Het verbruik bijgehouden Volvo C30

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 14:02
quote:
GAIAjohan schreef op zondag 27 mei 2018 @ 10:34:
[...]

Apart.. waarom is de reactie waarop jij reageert verdwenen?!
Yep, dat heet censuur.. Toch @DaniëlWW2 ? :X

Acties:
  • +4Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Grimmie187 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 10:40:
[...]

Yep, dat heet censuur.. Toch @DaniëlWW2 ? :X
Ik heb helemaal niks gedaan...
Maar op deze manier reageren zegt wel heel veel over jouw participatie in het topic. In plaats van normaal te discussiëren en het oneens te kunnen zijn, moet er meteen sprake zijn van censuur als er reacties verdwijnen. Zo werkt het dus niet.

Ondertussen is de reactie ook weer terug en ik was wederom niet degene die deze teruggeplaatst heeft.
GAIAjohan in "[F1 2018] Race 6 - GP van Monaco"
Het lijkt me dus duidelijk dat @AGee zelf ook al tot de conclusie kwam dat die reactie terug kon. Dat gebeurd wel eens. @GAIAjohan

Dan de rest. Het topic heb ik gisteren gesloten omdat de discussie in rap tempo richting het inhakken op elkaar ging. Ik sluit in de regel juist niet zo snel topics, en heb er zelf eigenlijk een bloedhekel aan, maar deze keer zag ik geen goede alternatieven. Vrij snel kwam ik ook al terug van die eerdere beslissing en heb ik het topic weer geopend.

Verder die ik dit vrijwillig en ik ga niet eens naar de MoaM. Ik ga niet de hele dag maar naar een topic kijken om te zien of iemand zich misdraagt en dat steeds weghalen. Ik ga dit al helemaal niet doen als het meerdere mensen zijn. De topics worden ook steeds negatiever omdat het merendeel er komt voor Max, en het steeds misgaat. Daar moet ik ook wat mee doen omdat het topic gewoon niet leuk meer is als dit maar door blijft gaan. Verder was het tijdelijk sluiten ook een vorm van bescherming. Ik ban namelijk niet graag mensen, verre van. Bannen is voor mij een laatste optie, en een noodgreep omdat het niet anders kan. Laat ik dat topic open en doorgaan, dan kan het vertrek van een aantal mensen betekenen. Daar schiet niemand wat mee op. :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grimmie187
quote:
DaniëlWW2 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:13:
[...]

Ik heb helemaal niks gedaan...
Maar op deze manier reageren zegt wel heel veel over jouw participatie in het topic. In plaats van normaal te discussiëren en het oneens te kunnen zijn, moet er meteen sprake zijn van censuur als er reacties verdwijnen. Zo werkt het dus niet.

Ondertussen is de reactie ook weer terug en ik was wederom niet degene die deze teruggeplaatst heeft.
GAIAjohan in "[F1 2018] Race 6 - GP van Monaco"
Het lijkt me dus duidelijk dat @AGee zelf ook al tot de conclusie kwam dat die reactie terug kon. Dat gebeurd wel eens. @GAIAjohan

Dan de rest. Het topic heb ik gisteren gesloten omdat de discussie in rap tempo richting het inhakken op elkaar ging. Ik sluit in de regel juist niet zo snel topics, en heb er zelf eigenlijk een bloedhekel aan, maar deze keer zag ik geen goede alternatieven. Vrij snel kwam ik ook al terug van die eerdere beslissing en heb ik het topic weer geopend.

Verder die ik dit vrijwillig en ik ga niet eens naar de MoaM. Ik ga niet de hele dag maar naar een topic kijken om te zien of iemand zich misdraagt en dat steeds weghalen. Ik ga dit al helemaal niet doen als het meerdere mensen zijn. De topics worden ook steeds negatiever omdat het merendeel er komt voor Max, en het steeds misgaat. Daar moet ik ook wat mee doen omdat het topic gewoon niet leuk meer is als dit maar door blijft gaan. Verder was het tijdelijk sluiten ook een vorm van bescherming. Ik ban namelijk niet graag mensen, verre van. Bannen is voor mij een laatste optie, en een noodgreep omdat het niet anders kan. Laat ik dat topic open en doorgaan, dan kan het vertrek van een aantal mensen betekenen. Daar schiet niemand wat mee op. :/
Het zou niet voor het eerst zijn dat je berichten verwijderd zonder tekst of uitleg dus vandaar dat ik je daar op aanspreek, dat heeft helemaal niets te maken met mijn participatie in het topic.. Daar is over de jaren heen volgens mij weinig mis mee (op af en toe een fanboy discussie na ;)) Kennelijk was jij het dit keer niet, dus mea culpa in dat geval.

Verder heb ik er respect voor dat je het moderaten vrijwillig doet en alle begrip voor dat dit af en toe een k*t taak is..

Ik (en anderen) vind(en) alleen wel dat je af en toe doorschiet in je regels in het F1 topic, daar mogen we via deze weg dan toch ook commentaar op hebben?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Grimmie187 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:31:

Ik (en anderen) vind(en) alleen wel dat je af en toe doorschiet in je regels in het F1 topic, daar mogen we via deze weg dan toch ook commentaar op hebben?
En als dat op een constructieve manier kan, dan graag. :)
Censuur gaan roepen is dus niet constructief en daar kan ik ook helemaal niks mee. ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
quote:
Grimmie187 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:31:
[...]

Ok, hier wil ik toch even ingrijpen, want Daniël is absoluut niet de enige die in het F1-topic de touwtjes in handen heeft. O.a. ikzelf gooi daar ook af en toe wat dingen naar de prullenbak zonder de gebruiker daarvan op de hoogte te stellen, en dat heeft in alle gevallen vooral te maken met de kansloosheid van de berichten of van de berichten waar op gereageerd wordt. Af en toe sneuvelt er iets te veel in alle haast, wat in dergelijke gevallen ook weer gewoon gecorrigeerd wordt.

Dus neem het niet altijd persoonlijk: soms is het ook gewoon een gevolg van moderatie op andere reacties. Censuur is iig nooit van toepassing. Persoonlijk moderators aanvallen op deze manier vind ik iig geen stijl, en zeker in het geval van het F1-topic kun je er vanuit gaan dat alles in overleg gaat. Persoonlijke aanvallen zijn dus nergens voor nodig.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

@AGee en @DaniëlWW2 Toch wil ik jullie toch eens vragen of jullie kunnen overwegen of dat enorm veel ingrijpen nou echt nodig is. Ik heb het gevoel dat jullie heel erg het gevoel van "ingrijpplicht" hebben. Ik ben een lezer en houd van de discussies op tweakers. Ik doe over het algemeen niet echt actief mee, maar de nieuwtjes, de emotie, de inzichten zijn allemaal leuk als je alleen de race kijkt en nabeschouwt.

Ik heb echt oprecht meer last van moderatoringrijpen dan dat ik van "uit de hand lopende" discussies heb. En ik denk dat ik daar niet de enige in ben.

@DaniëlWW2 je wil om niet te bannen is wellicht positief. Maar de keuze die je maakt, benadeelt mij (neutrale meelezer) en de vele die wel gewoon alleen lezen of alleen neutraal meedoen.

Ik zou toch oprecht willen vragen om te kijken of jullie wellicht wat meer "laid back" kunnen modereren. En als iemand zich niet gedraagt, toch maar wel die persoon aan te pakken en niet het hele topic.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik denk dat dit een uitstekend voorbeeld was. Dit gebeurt wel vaker, maar dat is uiteraard onvindbaar.

Hoe dat beter kan? Door gewoon niets te doen. Laat mensen maar een beetje katten en kijk of het over gaat. Meestal lukt dat wel. Pak mensen die zuigend trollen, mensen die gaan schelden, die op de man spelen aan.

Volgens mij gewoon de basics. Probeer vooral niet het gevoel te hebben dat het "topic" een gloeiend heet ding is dat af moet koelen ofzo.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grimmie187
quote:
AGee schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:55:
[...]

Ik kan me oprecht geen eerder voorbeeld herinneren dat er een F1-topic tijdelijk werd gesloten, vandaar dat ik vroeg naar aanvullende voorbeelden. Één incident is imho immers geen trend. Maar vandaar dat ik vroeg om dm-contact, want ik heb geen zin in die soort spelletjes. Wil je blijkbaar niet: Ook prima d:)b
Ik denk niet dat @JvS doelde op het daadwerkelijk sluiten van het topic maar eerder op de manier van moddereren.

Een concreet voorbeeld daarvan is de halve pagina met 'gedragsregels' in de topic warning die zijn opgesteld alsof het een topic is over PVV/Trump of Apple vs. Android is.. ;)

Het is nota bene een F1 sport topic en in de regels staat o.a. letterlijk: '-Gewoon zeuren, maakt niet over waarover. Hou het nou eens gezellig.'. Dat komt op mij een beetje overdreven betuttelend over, het is over het algemeen een heel beschaafd topic en ik heb het door de jaren heen nog zelden meegemaakt dat er echt wordt geschreeuwd en gescholden tegen elkaar.

Om dan nog even terug te komen op mijn opmerking richting @DaniëlWW2 : Ik krijg er de kriebels van als er berichten van wie dan ook zonder bericht verwijderd worden omdat ze wel of niet conflicteren met een van de vele regels uit de topic warning. Als er zulke strakke regels worden opgesteld dan vind ik dat er ook duidelijkheid moet worden gegeven wanneer deze regels worden overtreden. Als er niet (met een mod warning o.i.d.) wordt aangegeven wat de reden voor verwijderen is lijkt het al gauw op eenzijdige censuur en dat kan volgens mij nooit de bedoeling zijn op een forum. De manier waarop ik vervolgens reageer richting Daniel was kinderachtig en achteraf onterecht dus vandaar ook mijn excuses.

Samenvattend denk ik niet dat we er een big deal over hoeven te maken, de sfeer in het topic is over het algemeen prima. Het zou met iets minder regeltjes kunnen maar ik snap ook dat moderatie geen democratie is.. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 16:29

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

quote:
JvS schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:05:
Ik ben een lezer en houd van de discussies op tweakers. Ik doe over het algemeen niet echt actief mee
quote:
Forumposts: 43.977
;)
quote:
JvS schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:48:
Ik denk dat dit een uitstekend voorbeeld was. Dit gebeurt wel vaker, maar dat is uiteraard onvindbaar.

Hoe dat beter kan? Door gewoon niets te doen. Laat mensen maar een beetje katten en kijk of het over gaat. Meestal lukt dat wel. Pak mensen die zuigend trollen, mensen die gaan schelden, die op de man spelen aan.

Volgens mij gewoon de basics. Probeer vooral niet het gevoel te hebben dat het "topic" een gloeiend heet ding is dat af moet koelen ofzo.
Uiteindelijk lost niets doen ook niet alles op. Dan kan je een heel verzuurd topic krijgen waar alleen nog de regulars overblijven en de rest wegvlucht.

@Grimmie187

Toen Verstappen in 2015 in de F1 kwam, explodeerde het F1 topic. Waar normaal 1-2 topics per seizoen volgepraat werden, is nu dat aantal al na een paar races gehaald. Er zijn/kwamen veel repeterende vragen, oneliners en gezeur op van alles en nog wat. In de prullenbak liggen genoeg streams voor half internet. :P

Als dat in niet al te nette bewoordingen gaat, dan wordt (zeker tijdens een race met vele posts/uur) het een en ander verwijderd. Daar zit soms ook bijvangst tussen van mensen die in de discussie meegingen.

.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Grimmie187 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 09:14:

Om dan nog even terug te komen op mijn opmerking richting @DaniëlWW2 : Ik krijg er de kriebels van als er berichten van wie dan ook zonder bericht verwijderd worden omdat ze wel of niet conflicteren met een van de vele regels uit de topic warning. Als er zulke strakke regels worden opgesteld dan vind ik dat er ook duidelijkheid moet worden gegeven wanneer deze regels worden overtreden. Als er niet (met een mod warning o.i.d.) wordt aangegeven wat de reden voor verwijderen is lijkt het al gauw op eenzijdige censuur en dat kan volgens mij nooit de bedoeling zijn op een forum. De manier waarop ik vervolgens reageer richting Daniel was kinderachtig en achteraf onterecht dus vandaar ook mijn excuses.

Samenvattend denk ik niet dat we er een big deal over hoeven te maken, de sfeer in het topic is over het algemeen prima. Het zou met iets minder regeltjes kunnen maar ik snap ook dat moderatie geen democratie is.. ;)
Weet je, ik zit er zelf ook een beetje mee. Die regels kwamen er maar steeds bij omdat mensen zich irriteerden aan bepaalde zaken en dat voor gedoe zorgde. Ik weet ook nog dat ik reacties heel anders ging lezen toen ik mod werd, dus ik ben er ook gevoeliger voor dan de meeste denk ik zo. Ik zou het niemand aanraden, want soms is dat best ongezond. Afijn, ik snap je punt en ik ga aan de slag om het eens goed aan te pakken en te versimpelen. De helft zou eigenlijk ook algemene forumetiquette moeten zijn.

Het tweede is het verwijderen. Het probleem daarmee is dat het vaak gebeurd tijdens de race. Ik zit hier sinds kort met twee schermen waardoor het beter gaat, maar ik probeer ook de race te kijken. Een reactie weggooien naar de zeer geheime afvalbak van GoT (oeps :P) is gewoon veel sneller dan de reactie aanpassen. Echt aanpassen doe ik dan niet voor elke reactie. Dat zou ik best willen doen, maar het is vaak ondoenlijk omdat er te veel zijn, en het te lang duurt. Zeker de afgelopen races met de ellende van Max. Als het dan weer gebeurd, dan zie ik meestal de volgende tien ronden niet of nauwelijks wat van de race omdat ik het topic een beetje op orde probeer te houden. Om dan nog meer te missen omdat ik elke reactie individueel moet aanpassen is mij gewoon te veel gevraagd. Dan zie ik de race gewoon niet meer.

Oh en uiteraard excuses geaccepteerd. Weinig mensen die werkelijk eens hun eigen fouten toe durven te geven en hun excuses aanbieden. Het is dus altijd welkom en geaccepteerd. :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• albino71
  • Niet online
quote:
Señor Sjon schreef op maandag 28 mei 2018 @ 10:12:
waar alleen nog de regulars overblijven en de rest wegvlucht.
Je gaat er toch naar terugverlangen zo langzamerhand, want gezellig is anders met al het gehaat en ongenuanceerde posts.

Kritisch oké, maar sommigen (en dat zijn niet de meest bekende namen, bij mij althans) gaan echt te ver en passen w.m.b. niet bij hoe de F1 topics waren.

Eens worden we het niet allemaal, en dat is prima.

@Grimmie187 en ik hebben best scherp gediscussieerd in het verleden en misschien soms net iets te lang, maar ik geloof dat we er tijdig mee ophielden. Dat getuigt van een zekere mate van respect voor elkaar en elkaars mening. Zo hoort het. Ja, je mag soms best een beetje doordrammen, maar als het gros het niet meer gezellig vindt, kappen...

@DaniëlWW2 Ik heb het hierboven ergens al een keer genoemd: Gebruik bij dreigende escalatie een modbreak, of twee. Of zijn de resultaten daarvan om te huilen?

Over de topicwarning: Veel te veel tekst, niemand leest dat daardoor, en het is irritant op je mobiele device. Dat kan best meer to the point lijkt me? Het lijkt wel of het door een vrouw is opgesteld :+

Het is nu weer dat het F1 racetopic (vroegtijdig) gesloten wordt door een paar trollen en trolfeeders.
Je kunt wel zeggen dat het sowieso gesloten moest, maar ik zou de opmerkingen van de trouwe bezoekers en posters serieus nemen als mods. Er is al een tweaker die je nooit meer ziet (weet zijn nick even niet meer, maar dat was er een met veel inside info). Als nu een @nachtnet ook al aangeeft dat het emmertje vol begint te raken, een @gambieter die ook een opmerking plaatst die daar op duidt, zijn signalen waar iets mee gedaan moet worden. Ik ben zelf ook minder aanwezig in de topics en de keren dat ik tekst had klaarstaan om te reageren, maar deze uiteindelijk maar weer verwijderde omdat het geen zin heeft, of alleen maar meer losmaakt zijn tegenwoordig schering en inslag.

Ik denk dat we langzaam de i.m.o. belangrijke kern aan het kwijtraken zijn....

Ik benijd jullie taak niet hoor, dat vooropgesteld en ik heb ook zeker niet de wijsheid in pacht, maar er zijn er m.i. best een paar die ik liever zie gaan dan komen in de topics.

Succes (en dat meen ik!)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: december 2003
  • Nu online
Wat @albino71 zegt.. Ik zet met veel plezier heel veel F1-posts in de race-topics & het algemene F1 topic. Ik lees met nog veel meer plezier de posts van anderen (ongeacht of ik het ermee eens ben of niet.) Onderscheid tussen iemand die al 25 jaar de F1 volgt en iemand die los eens een race gezien heeft, maak ik niet. Ook Newbie vragen, opmerkingen en antwoorden zijn prima en welkom.

Waar ik wel tegen aan loop is dat er soms enorme vlagen bashers, trollen en mierezeikers het lopende topic komen verpesten met (ongefundeerd) gezeur.

En ik weet dat @DaniëlWW2 & @AGee en anderen een dagtaak hebben tijdens de weekeinden om te stofzuigen, filteren en modereren. en daar kan ik alleen maar +100 duimpjes voor geven. Maar bij hun (en tweakers) kun je niet de oplossing voor dit probleem neerleggen.

Probleem zit hem aan de voorkant, aan de (mis)(ge)bruikers die spuwen. Hoe die af te remmen? Serieus, ik heb echt geen goed idee.

enige opties die ik kan bedenken zijn:
  • • Quick-reply (indien gewenst) uitschakelen
    • Topic-Warning verkorten
    • Post-Limiet. (1 post per tijdseenheid per gebruiker)
    • Nog strenger en meer modereren (ten koste van @DaniëlWW2 @AGee etc.)
    • Topics tijdens de sessies sluiten.
Die laatste 3 zijn natuurlijk echt niet cool, reeel en of haalbaar en maken het zeker niet leuk.

Even twee quotes uit een Dm-gesprek van @DaniëlWW2 @AGee
quote: nachtnet
Ik merk dat ik in zo'n weekeinde 10-tallen goede tweets, foto's, video's, verhalen etc laat lopen omdat ze toch niet de verdiende aandacht krijgen.[..]
quote: nachtnet
[..] ik ben ook zo'n iemand die graag discussie ziet nav posts, foto en video. In de bhleeghhh verstappen brij laat ik het dan maar even gaan

nachtnet zonder hoofdletter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 24-05 20:28

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Wat het extra lastig maakt is dat het niet simpel af te kaderen is wat voor soort posts nu precies de sfeer verpest en wat wel en niet is toegestaan. Daarbij lijkt het al snel op modden op inhoud als je posts van doemdenkers gaat trashen (en evt. de betreffende users een ban verkoopt).

Fingers crossed dat Max de komende races gewoon uit de malaise blijft, dat lost het probleem op en is voor Max ook wel zo prettig :P

Maar mocht het overloze, overdreven en slecht onderbouwde speculeren en doemdenken over zijn toekomst in de F1 weer de kop op steken, dan zie ik er persoonlijk wel wat in om daar gewoon wat sneller bans voor uit te delen om zo de rotte appels er uit te halen. Alle hulp in de vorm van TRs is daarbij uiteraard van harte welkom :)

Met het risico dat we ongetwijfeld wat "Censuur!!!111~~~" klachten krijgen, maar dat lijkt me dan een typisch gevalletje:

Orion84 wijzigde deze reactie 29-05-2018 15:17 (11%)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hippocampus
Na de modbreak dat het speculeren over de toekomst van VER bij RBR niet wenselijk was kwamen er vrolijk nog 200 posts bij over VER en amper een handje vol over andere coureurs of teams.

Het is jammer dat als er iets te doen is rond Verstappen* het vaak de rest van het raceweekend ondersneeuwt. (*en dat is redelijk vaak)
Hier heb ik in het begin ook moeite mee gehad en nu kom ik ook niet veel verder dan een flauwe opmerking hier en daar, want discussies rondom Max (maar ook andere coureurs hoor) zijn een gebed zonder eind geworden. Steeds meer rijders fans en steeds minder Formule 1 fans lijkt het te worden.

Gelukkig houd die onzin grotendeels op zodra het race topic dicht is, dus het hebben van een apart racetopic werkt. :)

Misschien eens een apart topic proberen over de carrière van Max?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Nog meer topics maakt het er ook niet echt overzichtelijker op en ik vraag me ten zeerste af wat er nu echt nuttig te bespreken valt over zijn carrière (behalve het oeverloze gespeculeer wat we nu ook al zien).

Dan zie ik persoonlijk meer in het überhaupt weren van "als hij zo doorgaat, dan is ie binnenkort zijn stoeltje kwijt" posts, dan er een aparte plek voor maken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

quote:
nachtnet schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:49:
@Orion84 even uit nieuwsgierigheid. Hoe kort kan een BAN zijn? Een 10-minuten afkoel periode kan soms al genoeg zijn.
Unbans zijn handwerk en daar zitten dus in feite geen beperkingen aan hoe lang of hoe kort een ban kan zijn. Maar wat mij betreft heeft iemand die (zeker na waarschuwingen) gewoon ongewenste posts blijft plaatsen wat meer verdiend dan een 10 minuten afkoelban. Dat zal dan eerder gewoon een kwestie worden van ten minste tot na het weekend en bij herhaling zoals gewoonlijk oplopend naar weken / maanden / permanent exit.
quote:
nachtnet schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:49:
Dat is echt een pijnpunt, waar zit het verschil tussen een fanatieke reactie-post "NEE, MAX@!#@!$" als er een fout gemaakt wordt, en wanneer wordt het gezeik*
*gebrek aan beter woord.
[...]
Ik denk dat de sleutel hem daar vooral zit in herhaling en het doorschieten van "shit, wtf doe je nu weer" naar ongefundeerde speculatie over de gevolgen voor zijn carrière. Dat er even gevloekt wordt als een rijder een fout maakt is weinig mis mee en discussie over of iets zijn fout is of niet is tot op zekere hoogte ook prima (moet geen welles nietes worden). Het is vooral het loze gespeculeer over dat als ie zo doorgaat, ie snel zijn stoeltje kwijt is, waarbij ook regelmatig de fouten nogal zwaar werden aangezet wat niets toevoegt en een boel wrijving oplevert tussen die doemdenkers en meer vergevingsgezinde fans.

Orion84 wijzigde deze reactie 29-05-2018 15:59 (42%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hippocampus
Toch ook opletten dat het bestempelen van meningen als ongewenst al redelijk tegen de natuur van het racetopic in gaat. Uiteraard dat negatieve uitlatingen vermoeiend overkomen maar een topic waar we alleen maar positief mogen doen is op zijn zachts gezegd een beetje creepy.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

quote:
Hippocampus schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 16:04:
[...]

Nou nee, niet in die bewoording. Maar van mij persoonlijk mag er best kritiek komen over iets of iemand (f1 gerelateerd danwel) en dat hoeft ook niet op de meest politiek correcte manier gebracht worden. Ook Daniel roept wel eens iets over een k*t Renault in the heat off the battle bv. Dan moeten we ook accepteren dat er ook mensen zijn die iets als k*t Max roepen. Dat er daarna ellenlange loopgravendiscussies ontstaan is denk ik het meest storende.
Zie ook mijn edit in Orion84 in "Sport Feedback"

Voor kritiek moet uiteraard gewoon ruimte zijn. Zoals je zelf zegt: die loopgravendiscussies zijn wat de sfeer verpest.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

quote:
Rene44 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 16:17:
[...]

Het dilemma is dan wat zijn discussie/topic verstorende reacties.
Typische zaken die discussies verstoren (en dan vergeet ik er vast nog een paar):
- zaken overdrijven / in het extreme trekken
- herhaling van zetten zonder op argumenten in te gaan of zelf nieuwe argumenten aan te dragen
- standpunten niet onderbouwen / wilde speculaties

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Max moet gewoon races gaan winnen en saai vooraan gaan rijden, dan zijn we van heel dat gezever af :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Orion84 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 17:34:
Max moet gewoon races gaan winnen en saai vooraan gaan rijden, dan zijn we van heel dat gezever af :+
En RBR moet naar Honda overstappen zodat de hybride systemen eens blijven werken. :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
albino71 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 20:06:
In mijn beleving valt het wel mee met het daadwerkelijke aantal raaskallende in de F1 topics.

Er zijn er een paar die goed in het rijtje van @Orion84 passen en die zou je best iets harder op de vingers kunnen tikken.

Wellicht wordt er iets geleerd en zo niet, dan worden ze het vanzelf zat en komen ze niet meer.

Het nadeel is wel inderdaad dat het met name in het racetopic is en dat je als liefhebber/mod de halve race mist. Zou voor mij een reden zijn om geen mod te willen zijn ;)

Misschien een gek idee (ik probeer mee te denken), maar tijdens de race het racetopic dicht en een slowchat open en daar doet men maar...

Ik weet het, nog een topic, maar wel een die maar maximaal twee uur open is en waar niemand verder last van heeft, en als je er wel last van hebt, dan is het maar even.
Uh, het racetopic is juist het slowchat topic. Dat kwam tot stand na zeer veel gedoe, en bijna niemand was het er toen ook mee eens. Om nu een slowchat topic, voor een slowchat topic te beginnen gaat me ook wat ver. :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• albino71
  • Niet online
quote:
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 20:14:
[...]

Uh, het racetopic is juist het slowchat topic. Dat kwam tot stand na zeer veel gedoe, en bijna niemand was het er toen ook mee eens. Om nu een slowchat topic, voor een slowchat topic te beginnen gaat me ook wat ver. :P
Weet ik en ikzelf was eerst ook sceptisch, maar het is uitgegroeid van slowchat naar een volledige aanvulling op het algemene topic en dat is precies de reden waarom die "ruis" door velen als vervelend wordt ervaren.

Lastig hoor, daar zijn we het over eens...

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 09:02
@DaniëlWW2 Even voor mijn duidelijkheid. Aero updates die bij een bepaalde GP worden toegepast horen dus in het Algemene F1 topic thuis?

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• iichel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 24-05 08:03
^ en PU talk ook.

Mijn ex-vrouw is vegetariër :-)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Even verplaatst. :)
quote:
Jasphur schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:17:
@DaniëlWW2 Even voor mijn duidelijkheid. Aero updates die bij een bepaalde GP worden toegepast horen dus in het Algemene F1 topic thuis?
quote:
Ja, dat zou ik daar indelen omdat het een doorlopende ontwikkeling is. Zeker zoiets als een Q3 mode of grote aanpassingen. Eigenlijk mist er een lijst wat nu precies waar moet. Aan de andere kant wil ik het persoonlijk ook niet helemaal dichttimmeren en er echt een heel strakke bedoeling van maken. Ik kijk vooral naar welk topic je zou gaan voor bepaalde informatie, en verdeel het zo.

In het racetopic zie ik vooral zaken die direct met de race te maken hebben. Denk dus aan zaken zoals persconferenties en natuurlijk veel slowchat. Het algemene topic lijkt me dan beter voor "silly season", ontwikkelingen van de auto's, de motoren, de sport etc. :)

Maar voel je vrij er een tegenargument op te formuleren. Uiteraard kijk ik ernaar, en als het een redelijk argument is dan doe ik er waarschijnlijk ook wat mee. :)

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
quote:
DaniëlWW2 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:26:
Even verplaatst. :)

[...]

[...]

Ja, dat zou ik daar indelen omdat het een doorlopende ontwikkeling is. Zeker zoiets als een Q3 mode of grote aanpassingen. Eigenlijk mist er een lijst wat nu precies waar moet. Aan de andere kant wil ik het persoonlijk ook niet helemaal dichttimmeren en er echt een heel strakke bedoeling van maken. Ik kijk vooral naar welk topic je zou gaan voor bepaalde informatie, en verdeel het zo.

In het racetopic zie ik vooral zaken die direct met de race te maken hebben. Denk dus aan zaken zoals persconferenties en natuurlijk veel slowchat. Het algemene topic lijkt me dan beter voor "silly season", ontwikkelingen van de auto's, de motoren, de sport etc. :)

Maar voel je vrij er een tegenargument op te formuleren. Uiteraard kijk ik ernaar, en als het een redelijk argument is dan doe ik er waarschijnlijk ook wat mee. :)
Lijkt mij dat (kleine) aero updates zoals een low downforce vleugel in Monza gewoon in het race topic horen. Maar van Mercedes met dit keer zo'n grote update zal deze niet race specifiek zijn en in die zin ook in het algemene topic kan. $0.02

• iichel
Lijkt me een prima voorstel @DaniëlWW2 .
Je zou kunnen zeggen dat sommige ontwikkelingen aan de auto GP specifiek zijn, maar algemene ontwikkeling van de auto in het algemene topic lijkt me top.

• iichel
Gridpenalty-talk wel weer in het GP specieke topic?

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 09:02
quote:
DaniëlWW2 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:26:

'k Heb geen tegenargument hoor. Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat het GP topic dan voor de race inderdaad een slowchat zal zijn en dat het algemene topic dan wat meer explodeert voordat een race start.

Maar prima, dan weet ik dat en zal ik er naar handelen!

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
iichel schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:37:
Gridpenalty-talk wel weer in het GP specieke topic?
Lijkt me wel aangezien dat specifiek over die race gaat. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online

Bastien

I don't mind

Ff zeuren. :P

De laatste tijd post @DaniëlWW2 nog wel eens streamable video's, iig in F1 topics die ik lees, die dan embed worden in de post (misbruik van HTML rechten :+). Dit vertraagt de boel (in ieder geval mobiel) nog wel aardig bij mij, het lijkt alsof de gehele video's al gedownload worden al hoop ik van niet. Of anders is die site nogal traag van begrip.

Het gewone volk kan die niet embedden en plaatst netjes links. Kan dat niet gewoon standaard gedaan worden? Heb ook niet voor niets bewust de video tags middels CSS eruit gehaald omdat hele waslijsten video's op mobiel waardeloos topics leest, maar dat is hier natuurlijk weer geen oplossing voor.

You can't learn to tell the truth until you learn to lie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
-O- :P
quote:
De laatste tijd post @DaniëlWW2 nog wel eens streamable video's, iig in F1 topics die ik lees, die dan embed worden in de post (misbruik van HTML rechten :+). Dit vertraagt de boel (in ieder geval mobiel) nog wel aardig bij mij, het lijkt alsof de gehele video's al gedownload worden al hoop ik van niet. Of anders is die site nogal traag van begrip.

Het gewone volk kan die niet embedden en plaatst netjes links. Kan dat niet gewoon standaard gedaan worden? Heb ook niet voor niets bewust de video tags middels CSS eruit gehaald omdat hele waslijsten video's op mobiel waardeloos topics leest, maar dat is hier natuurlijk weer geen oplossing voor.
Er moet natuurlijk een verschil in klasse zijn. :+
Oke, serieus. Ik merk er zelf helemaal niks van omdat ik altijd met een 100/100MB/s glasvezel lijn zit. Maar als het voor problemen zorgt dan minder ik wel tot een enkel filmpje of een tweet. Geen probleem. :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• iichel
Ook ff zeuren :P

Het valt me op dat de laatste tijd in de F1 topics iedere keer weer dezelfde koeien uit de sloot gehaald worden. Lance Stroll kan niet rijden en zit er alleen om z'n pa die miljoenen er tegenaan gooit, de twee coureurs van Haas zijn beide incompetenten idioten, stokbroodvreters etc etc. Zonder dat daar op dat moment directe aanleiding voor is. Een beetje een running gag, prima, maar dit wordt gewoon vervelend bashen. Omdat coureur X 2 of 4 of 10 races geleden iets stoms gedaan heeft, is het een mafketel of whatever.

Misschien komt het omdat ik fan ben van sommige van deze coureurs maar ik vind dat het in het topic telkens weer voor een onnodig negatieve sfeer zorgt.
Als er een directe aanleiding voor is, prima, dan moet dat best gezegd kunnen worden.
Maar hier gaan we alweer:
DaniëlWW2 in "[F1 2018] Race 11 - GP van Duitsland"
Mensen tot de orde roepen resulteert in: mark-k in "[F1 2018] Race 11 - GP van Duitsland"

Ik weet niet hoor... Voor mij neemt dat toch wel de lol een beetje weg. We trappen 'onze' Max toch ook niet elke keer de grond in omdat hij in de 1e 6 races van het jaar wel wat gesloopt heeft? Da's toch óók nergens voor nodig?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

quote:
Helemaal mee eens. Ik dacht altijd dat users met een rode nick zoals @DaniëlWW2 het goede voorbeeld moesten geven maar blijkbaar is het heel normaal tegenwoordig om mensen voor idioot uit te maken. Lekker bezig hoor... _/-\o_

Fiber wijzigde deze reactie 20-07-2018 18:55 (27%)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iichel
-nvm, zinloos...-

iichel wijzigde deze reactie 20-07-2018 23:47 (97%)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

Topicstarter
Fiber schreef op zondag 9 december 2018 @ 21:29:
[...]

Alleen worden sommige TR's, even geen voorbeeld, 'nooit' afgehandeld...

Mag je dan een nieuwe TR indienen om daar op te wijzen...? O-)
Whatever floats your boat... ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 11:30

Galois

1811 - 1832

AGee schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:38:
[...]

Mijn zegen heb je om een mooi topic te openen :) Hou er wel rekening mee dat een dergelijk topic (vooral in het begin) niet direct zo hard zal lopen als bv de hardloop- en de wielren-topics.
Zal ik doen!

Maar ik hoop dan dat iemand met echt zwemervaring deze tzt overneemt en een mooie topicstart maakt. Mijn zwemervaring is namelijk zeer gering :): ik begin in januari met een 12-weekse borstcrawlcursus ;)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• albino71
  • Niet online
Mag ik voorstellen dat de topicwarning van het F1 topic wat minder ballast krijgt en zoiets wordt?

Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn niet toegestaan!

Gerelateerde topics:
F1 op TV en F1TV: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen racetopic: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] GP in Nederland?
IRC: http://irc.tweakers.net/f1

• albino71
  • Niet online
@AGee en @DaniëlWW2

Het is puur tekstueel dat ik wat onnodige ballast heb weggehaald.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
albino71 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:09:
@AGee en @DaniëlWW2

Het is puur tekstueel dat ik wat onnodige ballast heb weggehaald.
Uh ja, mijn brein gaat ook weer aan. O-)
Je hebt wel een punt ja dus ik heb het weer eens ingekort. :P

• albino71
  • Niet online
@DaniëlWW2 Had ik ook sterk last van vandaag. Groot deel als een kip zonder kop rondgerend, maar uiteindelijk toch nog het e.e.a. voor elkaar gekregen. Nu even een weekje relaxen... d:)b

• Tommy The Cat
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online
Een tijdje terug heb ik mij al uitgelaten over het F1-topic. Ik neig af te haken; het topic wordt overspoeld met speculaties, meningen, meningen over meningen en af en toe zijn er daardoor verwijten naar elkaar. Daar wil ik mijn tijd niet voor gebruiken.

Het topic is veel aantrekkelijker als we ons meer beperken tot ‘feiten’, mooie filmpjes en plaatjes, goede analyses en inhoudelijke discussies. Dan lees ik juist wel graag mee!

Mijn suggestie om te kunnen minnen en daarmee het topic wat schoner te maken slaat kennelijk niet aan. Ook wel begrijpelijk, omdat daar negativiteit vanuit gaat. Terwijl ik Tweakers juist als een constructieve community zie.

Dus een open vraag. Wordt mijn waardering/gevoel gedeeld? En kunnen we daar wat mee? Toch strakker modereren? Een afsplitsing maken (maar die zijn er al...)? Iets anders?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

DaniëlWW2 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 13:29:
[modbreak] Oke en nu ben ik het echt strontzat. Elke keer als de kwalificatie of de race van Verstappen niet naar verwachting gaat dan veranderen deze topic in een grote bak accuzuur. Ook elke keer zijn het exact dezelfde waardeloze bijdragen zoals: Pre vs. post Barcelona 2016 fans, je mag geen kritiek leveren op RBR/Verstappen, seizoen is verloren of RBR is waardeloos. Heb ik het nog niet gehad over de zuurpruimen die hier werkelijk alleen opduiken als er zuur gedaan kan worden of de sneren en verwijten naar elkaar.

Dit topic kan op slot hoor elke keer als het niet volgens verwachting verloopt. Is het nu werkelijk zo moeilijk om gewoon rustig af te wachten, niet je frustraties te gaan botvieren of anderen aan te gaan vallen als het een keertje niet perfect gaat? Nu dus alweer wat reacties verwijderd...

Alsjeblieft hou het nou eens een keer gemoedelijk. Het kan wel gewoon als de kwalificatie of race wel naar wens verloopt. :N [/modbreak]
Vooraf: Ik ben het met je eens. Maar stel duidelijke regels op en geef nou gewoon eens de mensen waarvan je vindt dat ze zich niet aan forumregels houden een waarschuwing en ban desnoods die mensen als ze doorgaan.

Je kunt een topic niet als een entiteit zien en dan "straffen" want je hebt ze al toegesproken. Daarmee straf je 1000 mensen, terwijl er 10 niet normaal kunnen reageren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je dreigt met het topic op slot te gooien. Letterlijk. En ik heb het vaak zien gebeuren. Dan moet het "topic afkoelen" ...

Ik kan niet zien wat je allemaal doet, maar ik ageer tegen dat dreigen.

JvS wijzigde deze reactie 31-03-2019 13:38 (59%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

DaniëlWW2 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 13:39:
[...]

[...]

Dat is geen dreigement, maar een constatering.
Hehe, ja. Het zou ook zonde zijn als je huis afbrandt. Als je mij 1000 euro geeft, dan kan ik beveiliging voor je installeren. Dat is geen dreigement overigens...

/sarcasme 8)7

JvS wijzigde deze reactie 31-03-2019 13:43 (12%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 15-05 23:07
DaniëlWW2 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 13:29:[/quote]
[modbreak] Oke en nu ben ik het echt strontzat. Elke keer als de kwalificatie of de race van Verstappen niet naar verwachting gaat dan veranderen deze topic in een grote bak accuzuur. Ook elke keer zijn het exact dezelfde waardeloze bijdragen zoals: Pre vs. post Barcelona 2016 fans, je mag geen kritiek leveren op RBR/Verstappen, seizoen is verloren of RBR is waardeloos. Heb ik het nog niet gehad over de zuurpruimen die hier werkelijk alleen opduiken als er zuur gedaan kan worden of de sneren en verwijten naar elkaar.

Dit topic kan op slot hoor elke keer als het niet volgens verwachting verloopt. Is het nu werkelijk zo moeilijk om gewoon rustig af te wachten, niet je frustraties te gaan botvieren of anderen aan te gaan vallen als het een keertje niet perfect gaat? Nu dus alweer wat reacties verwijderd...

Alsjeblieft hou het nou eens een keer gemoedelijk. Het kan wel gewoon als de kwalificatie of race wel naar wens verloopt. :N [/modbreak]
@DaniëlWW2 allereerst petje af voor het herkennen en handelen op de zure reacties in het topic.

Het komt vaker voor bij de F1 topics. Wat ik wel denk is dat meer en meer topics op slot gooien niet zo goed is voor de general chat.

Je ziet nu al op general chat dat er heel veel discussies dood zijn gemaakt, omdat ze even een paar posts ontsporen, vooral in het actualiteiten gedeelte.

Ik heb het gevoel dat er de laatste tijd een beetje ge-overmodereert wordt, en dat er wel heel veel topics in general vooral worden dichtgegooit. Soms omdat een discussie de spuigaten uitloopt, maar ook wel eens om dat moderators een heel Smalle perceptive willen aanhouden waarover wel en niet gediscussieerd mag worden.

Als mensen voor een paar uur denken dat de carrière van Max ten einde is, of het hele jaar mislukt is voor verstappen omdat een quali in de 2e race van het jaar mislukt is, - kijk ik daar genuanceerder en wijzer naar - maar vind ik wel dat ze dat standpunt mogen ventileren.

Wat ook een probleem is dat voor gewone gebruikers het ook moeilijk is een agressief gesloten topic te doorstarten, je kan niets quoten, editten, zodat als je een groot gedeelte van topics in General waar een moderators thuishouden ook moeilijk kan doorstarten met behoud van informatie, opmaak etc.

Nu ook een F1 topic vlak voor de race zo keihard dichtgooien, zorgt dat er op tweakers wel hele Smalle ruimte over blijft om te discussiëren over zaken in General.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is niet helemaal van de laatste tijd. Ik had er zelrs een LA topic over gemaakt 5 jaar geleden al:
Topic sluiten als gedrag van sommige users niet goed bevalt

Mij schiet dat dreigen het topic te sluiten (en het dan ontkennen dat daarmee gedreigd is met je eigen qoute ernaast 8)7) in het verkeerde keelgat.

Goed dat gebruikers worden aangepakt. Ik deed de aanname dat dit niet zo was. Het zou misschien nog beter zijn om duidelijke regels op te stellen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Han
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Ah, daar is de Ramzzz van de week weer :z
Serieus? Deze post van mij wordt verwijderd? En de ongenuanceerde post van Ramzzz blijft gewoon staan? Geen ‘ik vind’ of ‘in mijn ogen’, nee, weer met gestrekt been als of het de absolute waarheid is en ook nog eens met de gebruikelijke aannames en foute interpretaties op basis van enkel het commentaar tijdens de NOS samenvatting. Kom op zeg... en dan modden op mijn reactie, hulde zeg.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Han
  • Niet online
Waarom moet het voetbaltooic dicht? Het ‘onderhoud’ kan toch ook wanneer het topic open blijft?

<knip>

Ramzzz wijzigde deze reactie 14-04-2019 21:19 (79%)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Han
  • Niet online
Ramzzz schreef op zondag 14 april 2019 @ 21:23:
[mbr]Vragen waarom het topic dicht was, prima, maar jouw daaropvolgende 'rant' hier was ook al grotendeels niet OK. We zijn hier vrijwilligers, en we zitten op dit soort momenten echt niet met een heel team klaar om naar jouw pijpen te dansen.[/]
Serieus? :/

Zoals ik al aangaf, er vloeit geen bloed uit en de discussie was al redelijk weggevloeid. Het enige wat ik aangeef is dat het topic sluiten om die reden zo vreselijk overtrokken is en in mijn ogen ook zeer onbegrijpelijk. Waarom elke gebruiker in het topic de dupe laten worden? Maar jouw antwoord spreekt boekdelen, de toon is duidelijk en verklaard een hoop.

n.b. als of ik niet weet wat het vrijwilligerswerk in houdt hier, heb het zelf jaren gedaan en ben het gewoon niet eens met dergelijke maatregelen. Er zijn andere en betere oplossingen volgens mij. Zoals eerder in dit feedback topic te lezen is, o.a. door een andere ex-mod @JvS, het dichtzitten van een topic vanwege enkele personen die zich niet gedragen is gewoon geen juiste maatregel, tenzij het compleet ontspoort, maar daar was hier geen sprake van.

Pagina: 1 2

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Autosport

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True