Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Sport Feedback

Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste
Acties:

• DoeEensGek
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
toolkist schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:03:
[...]

Ftfy >:)
Maar eens, zeker vergeleken met eerder dit jaar is het erg 'rustig en beschaafd' nu voor mijn gevoel. Uitzonderingen daargelaten.
Zou het iets met de huidige stand te maken hebben? :9

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23-01 20:58
Zoals altijd zijn er tijden van voorspoed en tegenspoed. Groot verschil is wel dat het dit jaar rustig is tijdens de wedstrijden die negatief uitpakken (PSV, Feyenoord) waar dat vorig jaar veel feller ging zodra je daar iets van zei. Maar het scheelt ook dat een bijvoorbeeld @Maarten_E en @ElPaco regelmatig langskomen en zich gewoon met de discussie bemoeien zonder dat er direct verwijzingen worden gemaakt naar 'ja maar jij draagt een Ajax bril' of 'jij bent een Feyenoorder'. Ik volg sommige dingen van Feyenoord met bijv. dat stadion wel maar ook weer niet in zo'n detail dat ik me overal in die discussie meng. Ga ik dat wel doen en constant meningen aanvallen dan slaat die sfeer in no time weer om.

We zijn er heel goed in om het voetbaltopic tot het afvoerputje te maken maar als ik soms op racedagen zie wat er gezegd wordt bij de F1 als Max Verstappen eruit vliegt dan zijn wij beschaafd. Zonder dat ik daar een volledige sneer naar wil maken of een hele discussie over wil oprakelen. Ik zie ook al even weinig of geen vreemde modingrepen meer waar dat een half jaar geleden regelmatig punt van discussie was.

Dus al met al gaat het goed. Scheelt wellicht ook wel dat ik veel met mensen van andere clubs in contact kom via de wekelijkse updates in het voetbalpoule topic. Daar doet 'club' er helemaal niet meer toe en daar is het ondanks de wat weinige posts wel gezellig. Veel van die posts komen namelijk langs in het voetbaltopic waar ik weer vrede mee heb.

• Qu3st
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 19:37
DoeEensGek schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:28:
[...]

Zou het iets met de huidige stand te maken hebben? :9
Ik ben benieuwd hoe het zal gaan als het aanstaande dinsdag voor Ajax fout gaat :9

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

• Curva
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 24-01 12:08
Kan er niet een Politiek (randzaken) Voetbal topic geopend worden?
Dan kan al het geneuzel zoals Ajax en PSV wel of niet naar Qatar, (omgekochte) sponsor "prijzen" en boycotten van eindtoernooien in dat topic en dan kan er in het huidige voetbaltopic weer gesproken worden over de belabberde voorzet van de rechtsback van Heracles en de wereldgoal van MVV.
Of natuurlijk het fantastische spel van Ajax :+

Maar de discussie over Ajax/PSV naar Qatar werd in no-time geknipt en getrashed en het geleuter over de gouden schoen en politiek vs. sport blijft maar doorgaan.

PSN: Curvaa_

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

Topicstarter
Curva schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:13:
Dan kan al het geneuzel zoals Ajax en PSV wel of niet naar Qatar, (omgekochte) sponsor "prijzen" en boycotten van eindtoernooien in dat topic en dan kan er in het huidige voetbaltopic weer gesproken worden over de belabberde voorzet van de rechtsback van Heracles en de wereldgoal van MVV.

Maar de discussie over Ajax/PSV naar Qatar werd in no-time geknipt en getrashed en het geleuter over de gouden schoen en politiek vs. sport blijft maar doorgaan.
Daar zijn wij ook vóór.

En wij zijn er ook voor. :+

Het levert gewoon veel geharrewar, off-topic en vervolgens ook feedback over dit geharrewar en off-topic op.

Als één van jullie bij wijze van spreken voor ‘voetbalpolitiek’ en/of ‘voetbalverkiezingen’ een TS maakt, verplaatsen mods - waar nodig - de berichten wel naar het juiste topic.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• snmght
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 16:55
Ramzzz schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:24:
[...]

Daar zijn wij ook vóór.

En wij zijn er ook voor. :+

Het levert gewoon veel geharrewar, off-topic en vervolgens ook feedback over dit geharrewar en off-topic op.

Als één van jullie bij wijze van spreken voor ‘voetbalpolitiek’ en/of ‘voetbalverkiezingen’ een TS maakt, verplaatsen mods - waar nodig - de berichten wel naar het juiste topic.
Goed idee: [Voetbal] Politiek en andere randzaken. Voel je vrij de titel bij te punten bij een beter idee. :)

snmght wijzigde deze reactie 04-12-2019 12:40 (5%)

go forget who we are, yeah

• DoeEensGek
  • Nu online
Curva schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:13:

Dat "geleuter" is voor anderen misschien gewoon een discussie. ;) Maar goed er is een nieuw topic voor waarin het straks beter past.

Wil ik nog wel meegeven wat @Typhone ook al een beetje meedeelt er hoeft niet altijd gereageerd te worden. Ook al is er een mening, de onderbouwing is veel interessanter en als die er niet is, dan is het meer accuzuur in een topic gieten. Vaak zijn het korte berichten en om die drempel te verhogen is het misschien handig om snel reageren uit te zetten. Dit zie meestal in de sport topics waardoor soms de sfeer gelijk kantelt.

@Ramzzz Weet niet of je druk hebt maar @snmght heeft een het topic geopend, begin maar met verhuizen. :+

• Typhone
Ik heb de OP van het andere topic verduidelijkt. Het lijkt nu een negatieve vergaarbak maar het verschil is dat veel zaken ook vanuit de negativiteit opduiken. Zoals laatst het racisme geval. Van mij mag er op ongefundeerde meningen streng gemod worden maar dat laat ik over aan de mannen met rode jasjes!

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Nu online

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

mavaros schreef op woensdag 4 december 2019 @ 00:41:
[...]
Voetbal is een spel. Zo moet je het blijven zien. Het is niet een bespreking over de oorlog in Syrië.
En juist omdat het een spel is zou je wel enig niveau verwachten waarbij men elkaar kan respecteren en normaal inhoudelijk kan reageren echter zie je zelfs bij een "spel" dat er personen oververhit raken en dat er opmerkingen worden geplaatst die compleet overbodig zijn.

De "het is een spel, maak je niet zo druk" werkt gelukkig twee kanten op ;)

Is het niveau inmiddels bereikt dat we over het ontbreken van een hoofdletter voor de naam van een club elkaar met losse posts moeten corrigeren?

Napo wijzigde deze reactie 04-12-2019 14:43 (11%)

• snmght
Napo schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:49:
[...]

En juist omdat het een spel is zou je wel enig niveau verwachten waarbij men elkaar kan respecteren en normaal inhoudelijk kan reageren echter zie je zelfs bij een "spel" dat er personen oververhit raken en dat er opmerkingen worden geplaatst die compleet overbodig zijn.

De "het is een spel, maak je niet zo druk" werkt gelukkig twee kanten op ;)

Is het niveau inmiddels bereikt dat we over het ontbreken van een hoofdletter voor de naam van een club elkaar met losse posts moeten corrigeren?
Ik kan me dan wel weer verdraaid goed voorstellen waar dat vandaan komt. Er wordt net zo goed op spelling gecorrigeerd waar het Feijenoord / Feyenoord betreft. Waarom dan niet voor ajax / Ajax?

Vooropgesteld dat ik geen voorstander ben van het corrigeren. Iedereen weet wat met Feijenoord of ajax bedoeld wordt. Maar gezien er (ook vanuit de moderators) redelijk fel geageerd wordt tegen het gebruik van Feijenoord - lijkt het me schappelijk dat we dan ook gewoon Ajax schrijven.

Maar een poll vind ik ook prima; willen we meer of minder grammarnazi's? ;)

• Napo
  • Nu online

Napo

snmght schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:47:
[...]

Ik kan me dan wel weer verdraaid goed voorstellen waar dat vandaan komt. Er wordt net zo goed op spelling gecorrigeerd waar het Feijenoord / Feyenoord betreft. Waarom dan niet voor ajax / Ajax?
Als we dan ook direct stoppen met het gebruik van "koosnamen" ben ik helemaal voor. Nu zit er een gigantische selectieve verontwaardigheid (bij beiden) over een clubnaam maar blijven we wel met "Nous", "Hunter", "Gigi" en overige afkortingen aan de gang gaan.

Als je het zo perfect wil doen doe het dan ook bij speler namen.
Maar een poll vind ik ook prima; willen we meer of minder grammarnazi's? ;)
Het is maar hoe je het topic vorm wil geven. Als je iets fouts dacht ik dat de actie is of negeren of rapporteren, een post maken enkel voor dat voegt niets toe.

• RodeStabilo
  • Registratie: december 2013
  • Niet online
Napo schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:36:
[...]

Als we dan ook direct stoppen met het gebruik van "koosnamen" ben ik helemaal voor. Nu zit er een gigantische selectieve verontwaardigheid (bij beiden) over een clubnaam maar blijven we wel met "Nous", "Hunter", "Gigi" en overige afkortingen aan de gang gaan.

Als je het zo perfect wil doen doe het dan ook bij speler namen.
Dat is ook erg irritant die spelersnamen verbasteren. zo heb ik echt geen idee wie Nous en Gigi zijn namelijk.

• SpeedQber
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 24-01 16:38
@RodeStabilo Ik denk Noussair Mazraoui en Georginio Wijnaldum.

Bij spelersnamen verschilt het ook nog flink. 'Donny' is bij iedereen hier wel bekend, maar 'Nous' is inderdaad wat lastiger.

• RodeStabilo
  • Niet online
SpeedQber schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:16:

Bij spelersnamen verschilt het ook nog flink. 'Donny' is bij iedereen hier wel bekend, maar 'Nous' is inderdaad wat lastiger.
offtopic:
Heb sowieso wat moeite met verslaggevers die sporters bij voornamen noemen. Olav Moll is daar ook een vervelend voorbeeld van. Continu Lewis Hamilton met z'n voornaam aanspreken tijdens verslaggeving. Alsof ze samen hebben geknikkerd.

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 21:36

Fiber

Beaches are for storming.

SpeedQber schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:16:

Het lastige is natuurlijk dat veel spelers tegenwoordig zulke 'moeilijke' namen hebben. Vroeger was het gewoon Dennis Bergkamp, Wim Jonk, Jan Wouters en Frank de Boer. Die namen waren nog correct te spellen zonder ze te moeten opzoeken... :z O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Napo schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:36:
Het is maar hoe je het topic vorm wil geven. Als je iets fouts dacht ik dat de actie is of negeren of rapporteren, een post maken enkel voor dat voegt niets toe.
De doe maar niet konden er nogal slecht tegen als er werd geknipt of getrashed. Nu is het wat losser maar gaat het onderhand nergens meer over.

Ik zou er niet rouwig om zijn als de dienstdoende modjes gewoon weer rücksichtslos zouden knippen en trashen wanneer het dit soort off topic geneuzel of wannabemod gedrag is.
Wie daar niet tegen kan gaat maar lekker in de kroeg ouwehoeren.

Outerspace wijzigde deze reactie 06-12-2019 11:39 (2%)
Reden: you should know better

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• snmght
Gonadan schreef op donderdag 5 december 2019 @ 16:49:
[...]

De <knip> konden er nogal slecht tegen als er werd geknipt of getrashed. Nu is het wat losser maar gaat het onderhand nergens meer over.

Ik zou er niet rouwig om zijn als de dienstdoende modjes gewoon weer rücksichtslos zouden knippen en trashen wanneer het dit soort off topic geneuzel of wannabemod gedrag is.
Wie daar niet tegen kan gaat maar lekker in de kroeg ouwehoeren.
Mooi man, moderators die termen als <knip> hanteren. Dat komt de discussie vast ten goede. 8)7

Outerspace wijzigde deze reactie 06-12-2019 11:40 (2%)

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
snmght schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 08:39:
Mooi man, moderators die termen als <knipjes> hanteren. Dat komt de discussie vast ten goede. 8)7
Eens, erg constructief is zo'n opmerking niet. ;)

Het bij elk knipje of ingreep op hoge poten verhaal gaan halen is dat ook niet. Velen praten steeds over een dikke huid en dat je maar wat moet kunnen hebben in het topic, dat geldt dan wat mij betreft ook gewoon als je gecorrigeerd wordt en niet alleen wanneer je 'grapjes' maakt tegen een ander.
In die zin zou ik persoonlijk wel iets meer zelfreflectie verwachten. In bepaalde gevallen vind ik de door mij gebruikte classificatie niet geheel onterecht. :)

Outerspace wijzigde deze reactie 06-12-2019 11:54 (0%)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• snmght
Gonadan schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:17:
[...]

Het bij elk knipje of ingreep op hoge poten verhaal gaan halen is dat ook niet. Velen praten steeds over een dikke huid en dat je maar wat moet kunnen hebben in het topic, dat geldt dan wat mij betreft ook gewoon als je gecorrigeerd wordt en niet alleen wanneer je 'grapjes' maakt tegen een ander.
In die zin zou ik persoonlijk wel iets meer zelfreflectie verwachten. In bepaalde gevallen vind ik de door mij gebruikte classificatie niet geheel onterecht. :)
Ja, daar heb je volkomen gelijk in. Ik zal me daar in het verleden ongetwijfeld ook schuldig aan hebben gemaakt. Als we nou met zijn allen afspreken om het stevig op een vreten te zetten met de feestdagen zodat we 2020 met die dikkere huid in kunnen gaan. Gepaard met het accepteren van gepaste en nodige ingrepen.

LET LOVE RULE. O+

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
snmght schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:51:
[...]

Ja, daar heb je volkomen gelijk in. Ik zal me daar in het verleden ongetwijfeld ook schuldig aan hebben gemaakt. Als we nou met zijn allen afspreken om het stevig op een vreten te zetten met de feestdagen zodat we 2020 met die dikkere huid in kunnen gaan. Gepaard met het accepteren van gepaste en nodige ingrepen.

LET LOVE RULE. O+

:+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21:16

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Foei @Gonadan , you should know better ;)

Anyway, ik vind de opzet van @snmght voor een los topic over de randzaken positief. Goed dat je oa @Typhone erbij betrekt om een goede OP te maken. Ik ben benieuwd hoe de invulling aan het topic wordt gegeven over langere tijd. Laten we hopen dat discussies over randzaken dan inderdaad uit de voetbaltopics (nationaal/buitenland) blijven.

LinkedIn | Tweakers Gallery | Spotify!

• dvdkiwi
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 21:45

dvdkiwi

Hoi doei

Ik zie voetbal puur als vermaak en heb altijd gedacht dat feedback topics voor serieuze zaken bedoeld waren, maar de laatste tijd vermaak ik me veel meer tijdens het lezen van dit topic dan in het voetbaltopic :+

Er staat weliswaar een smiley achter mijn zin hierboven maar er zit wel degelijk een kern van waarheid in. Als ik soms het (soms erg drammerige) geklaag lees, zowel hier als in het voetbaltopic denk ik meer dan eens: "Serieus? Hiér worden TR's voor ingediend?" Wat dat betreft kan ik me het gebruik van het woord 'sneeuwvlokjes' door een mod heel goed voorstellen, zeker omdat juíst de mods vrije tijd opgeven om deze (soms erg) onzinnige discussies te de-escaleren.

Aansluitend wil ik er nog even een ander oud maar welbekend spelletje bij te halen: Mens, erger je niet ;)

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• mavaros
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 14:35
@Ramzzz

Waarom ben ik geknipt?

Ik zie ergens onderaan wat gebrabbel over verbasteringen. Ik kan mijn reactie niet terugkijken, want geknipt met een soort van excuus.

Wat moet ik ermee, behalve mezelf afvragen waarom.

Wat heb ik misdaan? Geef eens uitleg, waarom ik geknipt ben. En dan niet aankomen dat ik het wel zou kunnen weten.

Ik heb werkelijk geen idee.

Gaat het om de term stadionnetje?

Als dat zo is, dan nodig ik je uit om het zelf te gaan bekijken. Het PSV stadion kan je optillen en zonder problemen in De Kuip of het JC stadion zetten. Het is een compact stadion, en van de buitenkant is het best heel klein. Elke Eindhovenaar weet dat.

Dan heb ik nog iets over een hoofd gezegt. Al weken lang lopen mensen op het forum daarom te eisen. Vaak in verbloemende taal, maar de boodschap is duidelijk.

Word ik dan afgerekend, omdat ik gewoon het beestje bij de naam noem? Dat, terwijl anderen in feite hetzelfde zeggen. Welke weegschaal gebruiken jullie?

mavaros wijzigde deze reactie 17-12-2019 00:31 (56%)

• Napo
  • Nu online

Napo

Als je een mention wil doen moet je de spatie weglaten, zo dus: @Ramzzz

• Typhone
Ohjee not this again.

Dat stadion zie ik vanuit mijn werk liggen en zo klein is het nou ook weer niet. Ja fors kleiner dan de JC Arena om maar eens wat te noemen maar volgens mij is de tendens nou ook weer niet zo dat een term 'stadionnetje' op PSV geplakt moet of kan worden. Laat ik het anders zeggen: wat denk je wat er gebeurt wanneer de term 'UFO' de hele tijd voorbij komt in het voetbaltopic? Laat me even een visuele hint geven:

Wat je ook vindt... zodra het negatief is dan is nuance altijd iets om aan te brengen. Ik weet ongeveer wel wie voor welke club is in het voetbaltopic maar dat betekent nog niet dat negatieve meningen altijd het startsein moeten vormen voor een hetze tegen iemand die een negatieve mening heeft. Wanneer je echter zelf de negatieve mening gaat vormen dan is enige vorm van nuance echter wel een belangrijk aspect in die discussie. Laat je dat achterwege dan is het een rant/troll of zinloze bijdrage waar we er het afgelopen jaar al genoeg van hebben gezien. Net nu het allemaal in wat kalmer vaarwater komt (dat vind ik in elk geval) zou ik proberen die verstandhouding door te zetten met de rest van het topic.

Ik kom allerlei mensen regelmatig tegen in het voetbalpoule topic en daar heerst een volledig relaxte sfeer ondanks de resultaten die geboekt worden. Probeer die eens door te zetten naar het voetbaltopic. Last but not least wat wij ook vinden van welke club dan ook...we hebben er 0,0 invloed op. N U L .

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 08:57:
Last but not least wat wij ook vinden van welke club dan ook...we hebben er 0,0 invloed op. N U L .
Leugens, die trainers lezen hier echt wel mee en doen dan juist niet wat wij graag willen >:)

• Maarten_E
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 22:24
Klopt, ben Van Bommel onder een pseudoniem. :+
Waarom denk je dat ik de wedstrijden van PSV "op de radio" hoor en wel de CL wedstrijden van Ajax kan zien? ;)

Mijn nek doet nog steeds pijn van het draaien naar Gerbrands trouwens...

• dvdkiwi
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 21:45

dvdkiwi

Hoi doei

Typhone schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 08:57:
Net nu het allemaal in wat kalmer vaarwater komt
Het is bijna winterstop en de ploegen kruipen weer wat dichter naar elkaar toe, dat zal er ook wel mee te maken hebben. Ook lijkt het alsof een hoop 'oude garde' niet of nauwelijks meer actief is in het topic.
Wat het ook is, de sfeer is in elk geval vrij goed dit seizoen, hopelijk blijft dat zo.
Kleine noot: ervaringen uit het verleden leren dat het pas tegen het einde van de competitie vaak mis gaat, dus laten we niet te vroeg juichen ;)

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21:33

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

mavaros schreef op maandag 16 december 2019 @ 23:31:
Waarom ben ik geknipt?

Ik zie ergens onderaan wat gebrabbel over verbasteringen. Ik kan mijn reactie niet terugkijken, want geknipt met een soort van excuus.
Om je geheugen dan maar even op te frissen:
John de J. hadden ze al een hele poos geleden uit het stadionnetje moeten gooien. Besmeurd met pek en veren op de platte kar zo de stadsgrens over.

Die gasten in VI hebben gewoon gelijk. Uiteindelijk is hij de persoon die heeft gefaald. Niet Van Bommel.

Een Van Gaal of Mourinho mogen naar hartelust spelers kopen. Daar klotst het geld tegen de plinten op. PSV kan dat niet. Daarom zit er een J de J. Dat is degene die bij PSV het team moet geven wat ze nodig hebben. Ja, die kale met bril is het echte operhoofd, maar die doet in dit verhaal niet mee.

Nu gaan ze het volgende slachtoffer binnenhalen. Fred Rutte ofzo, maakt verder niet uit. De echte dader van het onheil blijft lekker op zijn bureaustoel zitten.

Ik wil het hoofd van John de Jong!
Ik gok (maar @Ramzzz kan dat verder toelichten): de verbasteringen van John de Jong en de algehele toon (stadionnetje, pek en veren, kale met bril, ik wil het hoofd...). Dat het stadion fysiek kleiner is is gewoon een smoesje, er is geen enkele reden om die term daar zo te gebruiken, anders dan om denigrerend te doen.

Orion84 wijzigde deze reactie 17-12-2019 12:32 (5%)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• toolkist
  • Niet online
Poe hee wat een totaal onaanvaardbare post van Mavaros.
Sorry jongens maar dit is toch wel erg overdreven ingegrepen... En dan al helemaal om het "intens vervelend" te bestempelen _O-
Terwijl wij eerder steeds te horen krijgen dat we wat minder lange tenen moeten hebben.

• ST10©DE
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

toolkist schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:56:
Sorry jongens maar dit is toch wel erg overdreven ingegrepen... En dan al helemaal om het "intens vervelend" te bestempelen _O-
Terwijl wij eerder steeds te horen krijgen dat we wat minder lange tenen moeten hebben.
Die post van @mavaros gaat echt enorm over de grens..... 8)7 8)7 Nee, natuurlijk niet! Dit is gewoon de schrijfstijl van hem. Ik moet altijd wel lachen om zijn posts, ook als hij weer een voorspelling doet over een CL wedstrijd van Ajax.

Het leukste is nog dat de post van @mavaros is geknipt door iemand die "Loekie" gebruikt om naar een persoon te verwijzen.....

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• RodeStabilo
  • Niet online
Dat het de stijl van iemand is maakt het nog niet acceptabel. Ik snap dan ook wel dat dit gemod is.

• Curva
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 24-01 12:08
toolkist schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:56:
Helemaal eens.

En weet je wat pas intens vervelend is. Geen follow-up geven aan gedane acties.
Mavaros vraag vaak hier om tekst en uitleg, maar de knippende mod wil/durft/kan/mag geen antwoord geven.

Kweek eens wat eelt mods, ipv dat intense gejank elke keer weer.

PSN: Curvaa_

• mavaros
Orion84 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:30:
[...]

Om je geheugen dan maar even op te frissen:

[...]

Ik gok (maar @Ramzzz kan dat verder toelichten): de verbasteringen van John de Jong en de algehele toon (stadionnetje, pek en veren, kale met bril, ik wil het hoofd...). Dat het stadion fysiek kleiner is is gewoon een smoesje, er is geen enkele reden om die term daar zo te gebruiken, anders dan om denigrerend te doen.
Dan snap je mijn reactie niet. Dat kan, maar is geen reden voor een knip.

Ik gebruik graag grote woorden om mijn mening kracht bij te zetten. Alles dat en wat ik zeg is figuurlijk. Ik roep in het wild echt niet om het hoofd van iemand. In de gewraakte reactie voegde ik zaken bij elkaar. Dat is dus mis gegaan.

Hier in Eindhoven rijden ze het team, bij een kampioenschap, op een platte kar door de stad. Dan staat iedereen te juichen en gaan ze de wereldbeker winnen. Ik draai het vaak het om. Er staat immers altijd een groep die net zo hard juicht als je afgevoerd word als het seizoen is mislukt. Kijk maar naar de weg die John de Jong gaat afleggen. Dat weet hij zelf al lang, hoop ik, maar gisteren schopte VI hem over de rand.

Dat ik de opperhoofden als crimineel wegzette, kan ik in mijn reactie niet minder hard neerzetten. Al maanden lopen ze hier over John de Jong te zeiken. En die kale meneer is en blijft de hoofdverantwoordelijke. En dan duikt de hele wereld op de club, waardoor de hele toko ineenstort.

En over het Philipsstadion. Het is en blijft een klein stadion. Van binnen is het gegroeid. Er kunnen 38000 mensen in. Het stadion is letterlijk heel compact. Je moet weten dat het midden in een woonwijk ligt. Niet ergens op een verlaten industrieterrein. Dat ligt dus allemaal net naast het stadcentrum. Daar kan je geen megagroot nieuw groot stadion aanleggen. Daarom noem ik het, het stadionnetje. Normaal een knus huisje.

Maar goed. Ik probeer echt niemand tegen de schenen te schoppen en ik zal nog meer op mijn woorden letten.

Ik vind wel dat de knips terecht moeten zijn. Daar heb ik nu mijn twijfels over.

mavaros wijzigde deze reactie 17-12-2019 15:13 (7%)

• mavaros
Gonadan schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:17:
[...]

Je hebt een punt, maar ik heb in het voetbal een dikke huid. Het feit dat er hier iemand een ander voor nazi wegzet kan kennelijk wel. Ik ben niet diegene die de oorlog start met een TR, waar je over kan discussiëren.

Want dat zou gewoon openbaar moeten zijn. Doe je een TR, dan zou dit voor iedereen inzichtelijk moeten zijn. Dit is toch een open forum? Ik praat hier toch gewoon openlijk. Of je het leuk vindt, of oninteressant, dat kan. Dan lees je er omheen. Doe ik ook als iemand weer complete kolder loopt te verkondigen, zoals iemand wegzetten als nazi.

Mijn probleem en het feit dat ik met hoge poten mijn recht wil halen is niet gedreven uit ondermijning of hoe je het ook wilt noemen.

De knips zijn gewoon niet OK. De eerdere keren kan ik goed begrijpen, maar de laatste 2x zijn gewoon niet goed. Daarom zeg ik dat ook hier. Je kan niet zomaar onwelvallige meningen wegknippen, omdat het je niet bevalt. En volgens mij is dat gisteren gebeurd. Ik kan het mis hebben.

edit: Sorry voor de dubbele reactie. Dat kan best samengevoegd worden, maar dat wil ik liever niet, want het moet duidelijk blijven.

mavaros wijzigde deze reactie 17-12-2019 22:12 (4%)

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21:33

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

mavaros schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:55:
[...]
Je kan niet zomaar onwelvallige meningen wegknippen, omdat het je niet bevalt. En volgens mij is dat gisteren gebeurd. Ik kan het mis hebben.
Als dat is hoe je die knip opvatte, dan snap ik je boosheid daarover, maar dat is nadrukkelijk niet wat er aan de hand is. Het gaat om de toon, die meer past bij hoe je met je maten in de kroeg over dit soort dingen praat. Die toon past niet op een discussieforum als Tweakers.

Je zegt zelf: "Ik gebruik graag grote woorden om mijn mening kracht bij te zetten.". Leuk en aardig, maar dat is niet hoe we hier discussiëren. We hoeven geen extreem streng regime te hanteren hier in sport en zeker rond de wedstrijden kan het prima allemaal wat losser om ruimte te geven aan de emoties van zowel winnaars als verliezers. Maar zeker als er dan een serieus onderwerp wordt aangesneden zoals zo'n crisis bij een club, dan past de toon van jouw reactie gewoon niet.

Misschien dat de uitleg in de blauwe tekst wat duidelijker, en minder fel had gekund, maar het is alles behalve de eerste keer dat we je aan moeten spreken en dan kan ik me goed voorstellen dat het een keer ophoudt met vriendelijk vragen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• toolkist
  • Niet online
Orion84 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:41:
[...]

Als dat is hoe je die knip opvatte, dan snap ik je boosheid daarover, maar dat is nadrukkelijk niet wat er aan de hand is. Het gaat om de toon, die meer past bij hoe je met je maten in de kroeg over dit soort dingen praat. Die toon past niet op een discussieforum als Tweakers.

Je zegt zelf: "Ik gebruik graag grote woorden om mijn mening kracht bij te zetten.". Leuk en aardig, maar dat is niet hoe we hier discussiëren. We hoeven geen extreem streng regime te hanteren hier in sport en zeker rond de wedstrijden kan het prima allemaal wat losser om ruimte te geven aan de emoties van zowel winnaars als verliezers. Maar zeker als er dan een serieus onderwerp wordt aangesneden zoals zo'n crisis bij een club, dan past de toon van jouw reactie gewoon niet.

Misschien dat de uitleg in de blauwe tekst wat duidelijker, en minder fel had gekund, maar het is alles behalve de eerste keer dat we je aan moeten spreken en dan kan ik me goed voorstellen dat het een keer ophoudt met vriendelijk vragen.
Probleem is denk ik ook wel, of het valt mij tenminste al langere tijd op, dat @Ramzzz bijna niet meer normaal lijkt te kunnen modden en alles op een onnodige strenge/kort af manier verwoordt.
Vergelijk zijn ingrepen maar eens met die van @Outerspace, wereld van verschil en Outerspace bereikt z'n doel net zo goed (zo niet beter).

• DoeEensGek
  • Nu online
toolkist schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:04:
[...]

Probleem is denk ik ook wel, of het valt mij tenminste al langere tijd op, dat @Ramzzz bijna niet meer normaal lijkt te kunnen modden en alles op een onnodige strenge/kort af manier verwoordt.
Vergelijk zijn ingrepen maar eens met die van @Outerspace, wereld van verschil en Outerspace bereikt z'n doel net zo goed (zo niet beter).
Om het maar in voetbal termen te houden, het lijkt bij ramzzz soms of hij met een waterkanon door het topic heen rijdt. :/

En feedback is zeldzaam van zijn kant helaas. :|

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
toolkist schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:04:
[...]

Wanneer we hier al maanden discussiëren over hoe wel en niet te reageren in (o.a.) voetbaltopics, en er staat wéér een post vol doelbewust irritatie opwekkende aliassen, dan is een keer de maat vol.

Waar maken we die afspraken dan voor?

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Outerspace Ik ben het absoluut niet eens met je wijziging van mijn post in het F1 2020 topic.
'Waffel' is m.i. totaal geen beladen term, en verwijst daarenboven ook nog eens naar de stortvloed aan overdreven uitspraken die Marko in het verleden heeft gedaan die niet nagekomen zijn.
Als dit de eerste keer was geweest dat ie iets dergelijks had gezegd; had ik een andere term gebruikt.

Ik vind dit nogal naar censuur rieken eerlijk gezegd. En dat woord gebruik ik niet licht.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

MikeyMan schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:16:
@Outerspace Ik ben het niet eens met je wijziging van mijn post in het F1 2020 topic.
'Waffel' is m.i. totaal geen beladen term, en verwijst daarenboven ook nog eens naar de stortvloed aan overdreven uitspraken die Marko in het verleden heeft gedaan die niet nagekomen zijn.
Als dit de eerste keer was geweest dat ie iets dergelijks had gezegd; had ik een andere term gebruikt.

Ik vind dit nogal naar censuur rieken eerlijk gezegd. En dat woord gebruik ik niet licht.
Censuur? Jemig de pemig, je rent wel heel hard van stapel.
Ik vind het woord waffel wel een beladen term en daarom heb ik zonder kleurtjes, zonder modbreak en zonder PM het aangepast naar mond. Volgens mij was het een prima ingreep zonder al te veel poespas.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Outerspace schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:18:
[...]

Censuur? Jemig de pemig, je rent wel heel hard van stapel.
Ik vind het woord waffel wel een beladen term en daarom heb ik zonder kleurtjes, zonder modbreak en zonder PM het aangepast naar mond. Volgens mij was het een prima ingreep zonder al te veel poespas.
Nogmaals; ik kies bewust voor een term op basis van het patroon van de uitingen van Marko. Deze term staat gewoon in de Van Dale, met niets anders dan een vermelding naar 'informeel' taalgebruik.
Het is geen beledigend woord op enige manier.

Dat er één iemand over valt, en er vervolgens 'zonder poespas' een term wordt gewijzigd pak ik inderdaad hoog op. Ik zou graag zien dat dit wordt teruggedraaid.

MikeyMan wijzigde deze reactie 18-12-2019 09:22 (3%)

• DoeEensGek
  • Nu online
Ramzzz schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:14:
[...]

Wanneer we hier al maanden discussiëren over hoe wel en niet te reageren in (o.a.) voetbaltopics, en er staat wéér een post vol doelbewust irritatie opwekkende aliassen, dan is een keer de maat vol.

Ik heb hierboven de post* gelezen in kwestie, welke aliassen?

*Neem aan dat de post die hierin is gequote de verwijderde post van Mavaros was.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

MikeyMan schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:21:
[...]

Nogmaals; ik kies bewust voor een term op basis van het patroon van de uitingen van Marko. Deze term staat gewoon in de Van Dale, met niets anders dan een vermelding naar 'informeel' taalgebruik.
Het is geen beledigend woord op enige manier.

Dat er één iemand over valt, en er vervolgens 'zonder poespas' een term wordt gewijzigd pak ik inderdaad hoog op.
Het is mij duidelijk dat je het er niet mee eens bent en dat is prima :) Ik zal het meenemen en kijken hoe ik het ga toepassen mocht het weer voorkomen, bedankt voor de feedback :)

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:14:
[...]

Het is niet alleen dat geval. Ander recent voorbeeld: kijk naar je zwarte pieten mod break. Waarom meteen een 'De ‘zwartepietendiscussie’ is hier bij dezen afgelopen.'

Waarom zo kortaf na net 5 posts ofzo en niet een 'jongens , die discussie hoort hier niet dus graag ermee stoppen' o.i.d.?
15 minuten later, ander onderwerp: 'En hiermee kan deze kwestie nu afgerond zijn.’

Het komt zo 'met gestrekt been erin' over, alsof dat er nog een bult frustratie uit het verleden (uit het voetbaltopic) bij zit.

• Typhone
Even sec inhoudelijk op de reactie van Mavaros en los van het modden van Ramzzz:

De schrijfstijl is één...maar die moet je wel (her)kennen! Voor ons 'incrowd' is dat makkelijk praten maar voor een ander kan het (zeer) denigrerend overkomen. En het gevolg is dat we vaak zien dat de fik erin vliegt met zware topic lockdowns, flames en the likes.

Ik moet ook vaak gniffelen om de schrijfstijl die wellicht op een goedaardige post duidt maar oh zo riskant is opgeschreven. Mavaros heeft duidelijk het hart op de tong liggen, echter... ik lees in de argumentatie nu al meermaals:

'Dit zijn de regels maar ik vind dat'.

Los van het modgedrag zit denk ik daar de crux. Als de regel is wij willen Feyenoord zien en niet Feijenoord en iemand vindt daar wat anders van dan heeft 'die iemand' toch behoorlijk pech. Of zie ik dat verkeerd? Dat is een hele andere discussie dan het modgedrag bekritiseren.

Het zou wat zijn als @Ramzzz of @Outerspace mij een knip geven en ik zeg: fuck you Ramzz ik vind dat het zo is dus doe niet zo raar. Als je op die insteek het modgedrag gaat bekritiseren dan zijn we met zijn allen verkeerd bezig, toch? Correct me rustig if wrong.

• Napo
  • Nu online

Napo

Typhone schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:49:
Het zou wat zijn als @Ramzzz of @Outerspace mij een knip geven en ik zeg: fuck you Ramzz ik vind dat het zo is dus doe niet zo raar. Als je op die insteek het modgedrag gaat bekritiseren dan zijn we met zijn allen verkeerd bezig, toch? Correct me rustig if wrong.
Puur kijkende naar de laatste keren dat hier verhaal is gehaald is het de laatste periode voornamelijk @mavaros. Het bijzondere is dat als je kijkt naar eerdere ingrepen al vaker is aangegeven is dat bepaalde zaken onwenselijk zijn. Ik kan @Ramzzz daarin wel enigszins in volgen dat het een keer ophoudt.

Als iemand grenzen blijft opzoeken dan zal die ze wellicht af en toe er mogelijk overheen gaan. Dat daar een ingreep op komt is niet verwonderlijk en dan op hoge poten constant 'waarom' vragen en de vermoorde onschuld uithangen helpt daar mijn inziens niet bij.

• ST10©DE
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

De moderators beschouw ik dan ook als 'incrowd'. Juist zij zouden dit moeten herkennen. En als ze het dan knipwaardig vinden goed moeten beargumenteren.

Zo heb ik bijvoorbeeld nog geen antwoord gezien op de vraag:
DoeEensGek schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:21:
[...]

Ik heb hierboven de post* gelezen in kwestie, welke aliassen?
Napo schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:30:
[...]

En moderators kunnen middels ingrijpen faciliteren dat een topic voor het breedste publiek op tweakers.net interessant is en blijft. Van sommige manieren van omgang moet je als incrowd wellicht afscheid van willen nemen. Gelukkig gaat het nu al stukken beter.
Akkoord, maar zoals gezegd, wel goed beargumenteerd.

ST10©DE wijzigde deze reactie 18-12-2019 12:59 (80%)

• Napo
  • Nu online

Napo

ST10©DE schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:21:
De moderators beschouw ik dan ook als 'incrowd'. Juist zij zouden dit moeten herkennen. En als ze het dan knipwaardig vinden goed moeten beargumenteren.
En moderators kunnen middels ingrijpen faciliteren dat een topic voor het breedste publiek op tweakers.net interessant is en blijft. Van sommige manieren van omgang moet je als incrowd wellicht afscheid van willen nemen. Gelukkig gaat het nu al stukken beter.

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Nu online
Ik snap dat tweakers een bepaalde stijl uit wil stralen en toegankelijkheid wil waarborgen. Maar je moet hier ook niet in overdrijven.
De gewraakte tekst zou ook niet helemaal mijn stijl zijn, maar ik zie geen reden er direct aanstoot aan te nemen. We zitten hier toch vooral ook als stuk social vermaak. (in dit soort off-topic topics meer dan in de hardcore tech secties) Iedereen moet toch wel met een korreltje zout kunnen lezen, zeker als er geen vervelende rants op de persoon gemaakt worden.

Wat mij betreft is er niet zoveel mis met de post van Mavaros. Zijn reactie over de ingreep is misschien wel over the top maar dat heeft ook overduidelijk zijn geschiedenis. De commentaren van Ramzzz bij de ingreep werken natuurlijk wel als een rode lap en sfeer verzurend.

Ik denk dat het prima is om Mavaros een beetje aan te sporen iets minder grote woorden te gebruiken. Maar aan de andere kant zou ik wel willen weten of er naast Ramzzz meer mensen zijn die hier echt problemen mee hebben. (En misschien moeten die ook eens in de spiegel kijken)

alles kan off-topic

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Ik kan mij anders wel vinden in de toelichting van @Orion84, het is gewoon kroegpraat. Aan de bar of eventueel in de HK zou dat nog wel lollig zijn, maar in de openbare serieuze fora is het de bedoeling dat men gewoon volwassen en met normale toon communiceert. Zelf in een topic over een zeer onbeschaafde sport. ;)

• snmght
@Ankona ik vond de betreffende post ook niet over het randje, maar er wel op zijn minst tegen aan, riskant zeg maar. Misschien is hier te vroeg ingegrepen, maar het komt niet volledig uit de lucht vallen. Blijft staan dat het nu wel heel vaak @mavaros betreft, dat is ook geen toeval. Dat ligt niet alleen aan de moderators imho. De gewraakte post lijkt ook wel doordrenkt van emotie, misschien (als die aanname klopt) is het verstandiger om niet op dat soort momenten te reageren. :)

snmght wijzigde deze reactie 18-12-2019 13:09 (9%)

• Typhone
Gonadan schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:09:
Ik kan mij anders wel vinden in de toelichting van @Orion84, het is gewoon kroegpraat. Aan de bar of eventueel in de HK zou dat nog wel lollig zijn, maar in de openbare serieuze fora is het de bedoeling dat men gewoon volwassen en met normale toon communiceert. Zelf in een topic over een zeer onbeschaafde sport. ;)
Waar het de laatste tijd ondanks alle kommer en kwel bij de grote drie verrassend rustig is!

• mavaros
Orion84 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:41:
[...]

Ik zal aan mijn toon gaan werken.

Ik begrijp dat het hier geen kroeg is, dus ik zal echt mijn best gaan doen, om het wat beschaafder op te tikken in een reactie.

Nog even een aanvulling, want dat zit toch niet lekker.

Ik heb geen kritiek op Ramzzz. Ik neem hem/haar serieus en dat zal ook zo blijven. Wat anderen lopen te roepen is hun probleem.

mavaros wijzigde deze reactie 18-12-2019 16:07 (6%)

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Typhone schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:38:
Waar het de laatste tijd ondanks alle kommer en kwel bij de grote drie verrassend rustig is!
Gedeelde smart is halve smart denk ik. :P

Maar inderdaad, het is de laatste tijd een stuk plezieriger.

• DoeEensGek
  • Nu online
:9B
mavaros schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:38:
[...]

Ik zal aan mijn toon gaan werken.

Ik begrijp dat het hier geen kroeg is, dus ik zal echt mijn best gaan doen, om het wat beschaafder op te tikken in een reactie.

• D-e-n
  • Laatst online: 20:33
Sommige mensen zullen wel weer boos worden maar ik kaart het toch nog maar eens aan. In mijn ogen is dat namelijk nodig om het voetbaltopic leuk te houden voor iedereen. Want ik vind de sfeer in het voetbaltopic op sommige momenten ronduit vijandig tegenover niet-Ajacieden die iets te zeggen hebben over Ajax wat misschien niet direct positief is.

Je zorgen maken over door Ajax aangekochte talenten die niet aan spelen toekomen, kritiek hebben op uitspraken van van der Sar, je bezorgdheid delen over de toenemende financiële kloof in de eredivisie: het schijnt een taboe te zijn. Ook het verdedigen van Ten Hag is bij sommige heren soms nog een heikel puntje. Vandaag vliegen de termen als "rant" en "trol" alweer in het rond en de discussie afkappen met "maar jij bent voor Feyenoord/PSV" is in het topic eerder vaste prik dan uitzondering.

Volgens mij is dit een topic over het nationale voetbal. En net zo goed als een Ajacied iets mag zeggen over de nieuwe Kuip of over de scouting van Feyenoord mag een Feyenoorder toch ook iets zeggen over zijn vrees voor de gevolgen van een financiële en/of sportieve kloof. Ja, een Feyenoorder of PSV-er staat misschien aan de verkeerde kant van die kloof maar als dat gelijk alweer in je gezicht gesmeten wordt denk ik "zoals de waard is .....".

Als iets in artikelen in kranten of tijdschriften staat zou je dat ook hier, los van je voorkeur, gewoon moeten kunnen bespreken. Het is niet dat in het topic bijdragen zijn waarin "haha, die sukkels verliezen van Valencia" wordt geroepen. Iedereen weet wel wat er op echte Ajax, Feyenoord en PSV-forums geroepen wordt over de andere clubs. Het is juist leuk dat er hier volgers van meerdere clubs zijn. Maar dat wordt wel steeds moeilijker zo.

• snmght
D-e-n schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:26:
Sommige mensen zullen wel weer boos worden maar ik kaart het toch nog maar eens aan. In mijn ogen is dat namelijk nodig om het voetbaltopic leuk te houden voor iedereen. Want ik vind de sfeer in het voetbaltopic op sommige momenten ronduit vijandig tegenover niet-Ajacieden die iets te zeggen hebben over Ajax wat misschien niet direct positief is.

Je zorgen maken over door Ajax aangekochte talenten die niet aan spelen toekomen, kritiek hebben op uitspraken van van der Sar, je bezorgdheid delen over de toenemende financiële kloof in de eredivisie: het schijnt een taboe te zijn. Ook het verdedigen van Ten Hag is bij sommige heren soms nog een heikel puntje. Vandaag vliegen de termen als "rant" en "trol" alweer in het rond en de discussie afkappen met "maar jij bent voor Feyenoord/PSV" is in het topic eerder vaste prik dan uitzondering.

Volgens mij is dit een topic over het nationale voetbal. En net zo goed als een Ajacied iets mag zeggen over de nieuwe Kuip of over de scouting van Feyenoord mag een Feyenoorder toch ook iets zeggen over zijn vrees voor de gevolgen van een financiële en/of sportieve kloof. Ja, een Feyenoorder of PSV-er staat misschien aan de verkeerde kant van die kloof maar als dat gelijk alweer in je gezicht gesmeten wordt denk ik "zoals de waard is .....".

Als iets in artikelen in kranten of tijdschriften staat zou je dat ook hier, los van je voorkeur, gewoon moeten kunnen bespreken. Het is niet dat in het topic bijdragen zijn waarin "haha, die sukkels verliezen van Valencia" wordt geroepen. Iedereen weet wel wat er op echte Ajax, Feyenoord en PSV-forums geroepen wordt over de andere clubs. Het is juist leuk dat er hier volgers van meerdere clubs zijn. Maar dat wordt wel steeds moeilijker zo.
Ik herken het beeld dat jij schetst totaal niet. Kun je namen, rugnummers en posts aanwijzen? Want zo raakt je betoog kant noch wal.

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Topicstarter
Liggen je verwachtingen gewoon niet te hoog / te laag (afhankelijk vanuit welk oogpunt je bekijkt :P )? Op een discussieforum kun je toch gewoon reacties verwachten op het moment dat je een stelling poneert of mening ventileert? Dat je mening niet gedeeld wordt, da's niet direct vijandig. :P Je ook gewoon de discussie aangaan of jouw onwelgevallige meningen negeren, maar wat je hier precies wilt aankaarten (welk probleem) of welke oplossing je daar dan voor wilt zien die je niet gewoon via een TR kunt bereiken is me een beetje onduidelijk ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• D-e-n
snmght schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:35:
[...]

Ik herken het beeld dat jij schetst totaal niet. Kun je namen, rugnummers en posts aanwijzen? Want zo raakt je betoog kant noch wal.
Ik denk dat ik niet de enige ben die dat gevoel heeft. Verder vind ik het flauw om nu gelijk namen en rugnummers aan te wijzen. Op het moment dat ik namen tag wordt het ook een soort van welles-nietes spelletje over één bepaalde discussie. Google op rant en je hebt de discussie van vandaag/gister in elk geval al te pakken.

Het elkaars clubvoorkeur voor de voeten werpen is iets wat ik al vaker heb gezien, bij meerdere discussies, ook discussies waar ik verder niet bij betrokken was. Misschien is dat iets om ook gelijk maar in de regels op te nemen.
AGee schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:48:
[...]

Liggen je verwachtingen gewoon niet te hoog / te laag (afhankelijk vanuit welk oogpunt je bekijkt :P )? Op een discussieforum kun je toch gewoon reacties verwachten op het moment dat je een stelling poneert of mening ventileert? Dat je mening niet gedeeld wordt, da's niet direct vijandig. :P Je ook gewoon de discussie aangaan of jouw onwelgevallige meningen negeren, maar wat je hier precies wilt aankaarten (welk probleem) of welke oplossing je daar dan voor wilt zien die je niet gewoon via een TR kunt bereiken is me een beetje onduidelijk ;)
Iemand hoeft de mening niet te delen. Maar gelijk schermen met termen als "trol" of "rant" is gewoon vijandig en nergens voor nodig. Ook een discussie afkappen met de clubvoorkeur frustreert een discussie. Moet ik dat dan rapporteren? Want dan kan het gummetje uit de la worden gehaald. Omdat met name dat counteren van de clubvoorkeur een terugkerend dingetje is kaart ik het liever aan in plaats van gelijk een TR aan te maken.

D-e-n wijzigde deze reactie 23-12-2019 14:54 (40%)

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
D-e-n schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:49:
Iemand hoeft de mening niet te delen. Maar gelijk schermen met termen als "trol" of "rant" is gewoon vijandig en nergens voor nodig. Ook een discussie afkappen met de clubvoorkeur frustreert een discussie. Moet ik dat dan rapporteren? Want dan kan het gummetje uit de la worden gehaald. Omdat met name dat counteren van de clubvoorkeur een terugkerend dingetje is kaart ik het liever aan in plaats van gelijk een TR aan te maken.
:? Dit is een feedback-topic voor mods, geen topic om elkaar onderling te les te lezen (alhoewel het daar de laatste tijd wel vaker op lijkt). Dus imho: Nee, zonder TR heb je hier imho weinig recht van spreken.

• snmght
[...]

Ik denk dat ik niet de enige ben die dat gevoel heeft. Verder vind ik het flauw om nu gelijk namen en rugnummers aan te wijzen. Op het moment dat ik namen tag wordt het ook een soort van welles-nietes spelletje over één bepaalde discussie. Google op rant en je hebt de discussie van vandaag/gister in elk geval al te pakken.

Het elkaars clubvoorkeur voor de voeten werpen is iets wat ik al vaker heb gezien, bij meerdere discussies, ook discussies waar ik verder niet bij betrokken was. Misschien is dat iets om ook gelijk maar in de regels op te nemen.

[...]

Als het inderdaad structureel voorkomt dat er met clubvoorkeur geschermd wordt is mij dat niet opgevallen. Maar je maakt je er zelf mede schuldig aan door te spreken over de niet-Ajacieden (en dus indirect ook de Ajacieden), dat lijkt me dan toch ook niet relevant en minstens zo kwalijk?

Wat mij betreft heeft @AGee gelijk en is een TR de way to go als je iemand betrapt op vijandig reageren. Wordt daar niets mee gedaan of is het daarna nog steeds een terugkerend probleem dan kun je altijd nog hier terecht.

snmght wijzigde deze reactie 23-12-2019 15:31 (78%)

• D-e-n
AGee schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:59:
[...]

:? Dit is een feedback-topic voor mods, geen topic om elkaar onderling te les te lezen (alhoewel het daar de laatste tijd wel vaker op lijkt). Dus imho: Nee, zonder TR heb je hier imho weinig recht van spreken.
Beetje flauw. Het ging over een teneur die ik bespeur. Dan kan ik een paar keer een TR aanmaken maar de vraag is of dat wat oplost. Ik kan me ook klachten van moderators herinneren die er van baalden dat ze door de hoeveelheid TR's het overzicht kwijtraakten.

• Holkers
  • Registratie: februari 2013
  • Nu online
Het valt mij meer op dat je om de zoveel tijd om de hoek komt met een “probleem” waar je een vrij ongezouten mening over hebt of stelt, daar tegengas op krijgt en na een post of 3 a 4 heen en weer waarbij de nuance er niet meer is hier gaat klagen dat je vijandig wordt aangesproken.

Ik ken je niet, lees niet die ellenlange posts (van wie dan ook TL;DR) maar vaker ben je de gemeenschappelijke deler in het verhaal. Dan hier vragen dat de mods het met je eens moeten zijn is ook wel een beetje jammer. Doe een TR en als ze er mee eens zijn snijden ze, maar voer dan ook niet de mensen waarvan je denkt dat ze je op een voetstuk plaatsen

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
Holkers schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:24:
Het valt mij meer op dat je om de zoveel tijd om de hoek komt met een “probleem” waar je een vrij ongezouten mening over hebt of stelt, daar tegengas op krijgt en na een post of 3 a 4 heen en weer waarbij de nuance er niet meer is hier gaat klagen dat je vijandig wordt aangesproken.
Dat patroon is vrij overduidelijk inderdaad :X

Nu we toch in het feedback-topic zitten, andere vraag: Mag je de term Calimero nou wel of niet gebruiken in een reactie op iemand? :+

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 21:36

Fiber

Beaches are for storming.

[...] kaart ik het liever aan in plaats van gelijk een TR aan te maken...
Naar mijn simpele mening is een post hier in het feedback topic een veel 'zwaarder' middel dan een simpel TR'etje versturen. Dat doe je naar mijn mening pas als TR's echt niet helpen en je toch vindt dat er iets moet gebeuren of moet veranderen... :)

AGee schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:29:
[...]

Dat patroon is vrij overduidelijk inderdaad :X

Nu we toch in het feedback-topic zitten, andere vraag: Mag je de term Calimero nou wel of niet gebruiken in een reactie op iemand? :+
Alleen als je het over @Calimero hebt... :)

Fiber wijzigde deze reactie 23-12-2019 16:33 (29%)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• snmght
@D-e-n :
AGee schreef op donderdag 3 november 2016 @ 11:09:
Welkom in het Sport feedbacktopic

Wat je hier kwijt kunt:
  • Vragen of opmerkingen over het Sport Beleid
  • Je mening over de algemene manier van modereren in SPRT.
  • Vragen, opmerkingen en ideeën over SPRTin het algemeen
Individuele slotjes staan niet ter discussie. In plaats daarvan kun je met de slotzettende moderator contact opnemen zoals in Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! staat.

• D-e-n
Holkers schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:24:
Het valt mij meer op dat je om de zoveel tijd om de hoek komt met een “probleem”
Ik vind smijten met "rant" of "trol" of het afkappen van discussies met verwijzingen naar de clubvoorkeur een "probleem" zonder aanhalingstekens. Omdat ik met name dat laatste als een trend ervaar en niet gelijk Jantje of Pietje zijn bericht wilde rapporteren wilde ik het hier in zijn algemeenheid aankaarten. Dat wordt niet gewaardeerd kennelijk dus heb ik nu gewoon meerdere TR's aangemaakt. Maar dan ben ik ook klaar met elke open discussie over dit soort dingen.

• OPSLAGHOND
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 23 december 2019 @ 18:05:
[...]Ik vind smijten met "rant" of "trol" of het afkappen van discussies met verwijzingen naar de clubvoorkeur een "probleem" zonder aanhalingstekens. Omdat ik met name dat laatste als een trend ervaar en niet gelijk Jantje of Pietje zijn bericht wilde rapporteren wilde ik het hier in zijn algemeenheid aankaarten. Dat wordt niet gewaardeerd kennelijk dus heb ik nu gewoon meerdere TR's aangemaakt. Maar dan ben ik ook klaar met elke open discussie over dit soort dingen.
Het lijkt er toch keer op keer erg veel op dat je jouw mening wilt opdringen aan anderen.
Krijg je daar geen gelijk, dan hier en nu voor de derde keer via TR ...
En de "discussie" als zelfs poging drie mislukt maar afkappen omdat jij "je gelijk niet kunt halen" is natuurlijk wel prima.

• mavaros
D-e-n schreef op maandag 23 december 2019 @ 18:05:
[...]

Ik vind smijten met "rant" of "trol" of het afkappen van discussies met verwijzingen naar de clubvoorkeur een "probleem" zonder aanhalingstekens. Omdat ik met name dat laatste als een trend ervaar en niet gelijk Jantje of Pietje zijn bericht wilde rapporteren wilde ik het hier in zijn algemeenheid aankaarten. Dat wordt niet gewaardeerd kennelijk dus heb ik nu gewoon meerdere TR's aangemaakt. Maar dan ben ik ook klaar met elke open discussie over dit soort dingen.
Doe dit nu niet.

TR's, zijn makkelijk uitgedeeld. Ik heb er waarschijnlijk ook velen gekregen. Soms terecht, maar vaak ook overdreven, denk ik. Ik krijg ze nooit te zien, dus dan ga je kijken naar vreemde snuiters met een patroon. Het mes in de rug komt dus meestal wel uit een bekend kamp.

En nu even over je klacht, ergens eerder op dit forum.

Ajacieden kunnen prima tegen kritiek op dit forum. Ik ga niet vragen om namen en rugnummers. Ja, als het openlijk met toestemming gebeurt, dan misschien wel, maar dan nog.

Over een poosje zal je zien, dat PSV of een andere club in de winnig mood zitten. Dan krijg je dit geklaag ook, maar dan andersom. Dat is ook een beetje onderdeel van het leven als voetbalsupporter. Kan je er niet tegen, dan moet je gaan peanutballen of ritmische gymnastiek gaan beoefenen. ;)

• D-e-n
@mavaros
Geklaag is niet erg. Gedoe in een voetbaltopic ook niet. Dat hoort erbij. Discussies mogen fel zijn. Daar heb ik totaal geen problemen mee.

Maar is elkaar beschuldigen van het hebben van een clubbril een goede manier om kritiek te weerleggen? Ik denk het niet. Maar smijten met termen als "rant" en "trol" vind ik dus echt wel erg. Met name trol: alsof ik hier alleen maar even langswip om één club te bashen of alleen post bij winst of verlies.

Misschien waren er betere manieren om het te benoemen of het aan te kaarten. Misschien was mijn kritiek op vd Sar niet helemaal duidelijk. Maar de manier waarop er door diverse mensen bovenop gesprongen wordt kan in mijn ogen echt niet. Maar kennelijk denken de dienstdoende moderators daar anders over, ook na een TR. Jammer.

Edit:
Niet dat jij daar iets mee kan want jij was er nu in elk geval niet bij betrokken verder.

D-e-n wijzigde deze reactie 23-12-2019 21:36 (6%)

• OPSLAGHOND
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Zodra je tot drie keer toe geen bijval krijgt met talloze actieve users en mods in de buurt ... en vervolgens nog gaat twijfelen aan de rest ...

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

D-e-n schreef op maandag 23 december 2019 @ 21:32:
@mavaros
Maar kennelijk denken de dienstdoende moderators daar anders over, ook na een TR. Jammer.

Edit:
Niet dat jij daar iets mee kan want jij was er nu in elk geval niet bij betrokken verder.
Mwah, moderators overleggen en hebben soms ook andere werkzaamheden dam strikt op het voetbal topic te letten ;) Aangezien ik op vakantie ben heb ik er niet altijd de tijd voor, waardoor er meer op het bordje komt te liggen van anderen :)

De TR's worden altijd gelezen en behandeld. Dat kan gepaard gaan met een reactie van ons, maar soms hieven we niks te doen.

• D-e-n
OPSLAGHOND schreef op maandag 23 december 2019 @ 21:50:
Zodra je tot drie keer toe geen bijval krijgt met talloze actieve users en mods in de buurt ... en vervolgens nog gaat twijfelen aan de rest ...
De usual suspects die elkaar hier verdedigen en elkaar duimpjes geven.....

@Outerspace
Dat je niet gelijk alles leest snap ik. Dat je het uitbesteedt ook. Alle respect daarvoor. Dat er door wie dan ook niet is ingegrepen: daar heb ik nul respect voor. Sorry.

D-e-n wijzigde deze reactie 23-12-2019 21:57 (21%)

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

@D-e-n De toon wordt gezet door deze opmerking
Ik heb wel eens het idee dat de mensen rondom Ajax (met de megalomane van der Sar overigens voorop) het onmogelijke willen.
D-e-n in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 - Deel 2"

Vervolgens na wat geharrewar komt de onderbouwing van je uitspraak, die pittig over kan komen en waar mensen het echt niet altijd mee eens gaan zijn en dus tegengas geven.

Goed een paar teksten zijn niet sfeerbevorderend, zoals:
Volgens mij kun je je qua megalomane plannen overigens veel beter richten op bijvoorbeeld de stadionplannen van je eigen club.
toolkist in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 - Deel 2"
Kijk jij hier misschien met een jaloerse feyenoordbril naar?

Retorische vraag, dat zul je zelf ook wel snappen.
Shutdown in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 - Deel 2"

En de overige flames en benoeming van trol. We zien dit liever niet, maar dit zijn allemaal gevolg van hoe jij de toon van de discussie wil voeren. Dat is ook de afweging of we ingrijpen of niet.

Ik zie nu net dat je weer een stevig statement neerzet.
Ja, alleen van der Sar vind ik een zak hooi eerste klas die de cursus lulverhalen aan de media verkopen goed heeft gevolgd maar die de integriteit heeft van de gemiddelde VVD-minister. Zie ook zijn reactie op het tripje naar het Oosten weer. En als ik aanleiding zie om dat te zeggen zeg ik dat.

Kijk je mag best een mening hebben, maar het gaat er ook om hoe je je mening brengt.

• mavaros
D-e-n schreef op maandag 23 december 2019 @ 21:32:
@mavaros
Geklaag is niet erg. Gedoe in een voetbaltopic ook niet. Dat hoort erbij. Discussies mogen fel zijn. Daar heb ik totaal geen problemen mee.

Maar is elkaar beschuldigen van het hebben van een clubbril een goede manier om kritiek te weerleggen? Ik denk het niet. Maar smijten met termen als "rant" en "trol" vind ik dus echt wel erg. Met name trol: alsof ik hier alleen maar even langswip om één club te bashen of alleen post bij winst of verlies.

Misschien waren er betere manieren om het te benoemen of het aan te kaarten. Misschien was mijn kritiek op vd Sar niet helemaal duidelijk. Maar de manier waarop er door diverse mensen bovenop gesprongen wordt kan in mijn ogen echt niet. Maar kennelijk denken de dienstdoende moderators daar anders over, ook na een TR. Jammer.

Edit:
Uit ervaring kan ik je vertellen, dat moderators veel steekjes laten vallen. Dat is part of the game, maar het is hun huis waarin je reageert. En om nog duidelijker te zijn; Er zijn meerdere oppermoderators. Als die boe roepen, dan gaan alle moderators netjes een plasje doen.

Ik hou van dwarsliggers, dus stiekum steun ik je wel.

Een oorlog win je niet ineens. (figuurlijk.) Dat doe je in etappes. Je boodschap is duidelijk, maar niemand pruimt het. Een beetje schaven en dat soort shit. Meer kan je niet doen op dit moment.

En voor de rest: Ik maak weer een grote vergelijking, dus niet alles letterlijk lezen.

Hup Ajax

• D-e-n
@tweakduke
Ja, de toon is pittig. Mijn toon is vaker pittig. Soms misschien onterecht maar soms ook niet. Maar weet je: jullie begeven je op een hellend vlak als jullie je met de "toon" gaan bezighouden. Want wat voor de ene een pittige toon is voor de ander nog veel te slap. Voor je het weet ben je aan het sturen op mening. Over die toon: je wilt niet weten wat meer hardcore Feyenoorders over van der Sar zouden roepen. En leg mijn toon over van der Sar naast de toon waarmee menig bondscoach is bejegend. Waar hebben we in godsnaam over?

Je kunt als mod best eens een user via DM vragen waarom hij of zij een bepaalde toon zette. Misschien werkt het verhelderend voor beide kanten. Maar in het topic moeten jullie jullie zelf bedachte regels handhaven. Knip her en der een woordje of zinnetje weg en de discussie loopt wel verder. De meeste users zijn namelijk wel van goede wil.

Wat je nu doet is reacties die normaal gesproken zonder pardon geknipt worden laten staan omwege van de "toon". Willekeur ten top. Subjectiviteit in optima forma. Toon kan een excuus zijn om in eenzelfde toon terug te reageren maar toch never nooit om de regels te overtreden.

@mavaros
Je vergelijking is duidelijk. Het is overigens de aard van het beestje om nog meer dwars te gaan liggen als het onrecht ruikt. Een goed oorlogsonderhandelaar ben ik niet ;)

D-e-n wijzigde deze reactie 23-12-2019 22:27 (7%)

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

D-e-n schreef op maandag 23 december 2019 @ 22:24:
@tweakduke
Ja, de toon is pittig. Mijn toon is vaker pittig. Soms misschien onterecht maar soms ook niet. Maar weet je: jullie begeven je op een hellend vlak als jullie je met de "toon" gaan bezighouden. Want wat voor de ene een pittige toon is voor de ander nog veel te slap. Voor je het weet ben je aan het sturen op mening. Over die toon: je wilt niet weten wat meer hardcore Feyenoorders over van der Sar zouden roepen. En leg mijn toon over van der Sar naast de toon waarmee menig bondscoach is bejegend. Waar hebben we in godsnaam over?

Je kunt als mod best eens een user via DM vragen waarom hij of zij een bepaalde toon zette. Misschien werkt het verhelderend voor beide kanten. Maar in het topic moeten jullie jullie zelf bedachte regels handhaven. Knip her en der een woordje of zinnetje weg en de discussie loopt wel verder. De meeste users zijn namelijk wel van goede wil.

Wat je nu doet is reacties die normaal gesproken zonder pardon geknipt worden laten staan omwege van de "toon". Willekeur ten top. Subjectiviteit in optima forma. Toon kan een excuus zijn om in eenzelfde toon terug te reageren maar toch never nooit om de regels te overtreden.
Dus als iemand het niet eens met jouw toon mag daar niets van gezegd worden? Je vergeet dat je de interactie die je in een normaal gesprek met iemand hebt nu niet hebt. Het gaat puur om hoe je de tekst neerzet en dan is de toon zeker belangrijk hoe je overkomt en hoe een ander dit gaat opvatten.

Het klinkt voor de meeste bekend, maar maak een TR en dan is het aan ons om te beoordelen hoe of wat. Dit geldt ook voor de anderen.

• D-e-n
tweakduke schreef op maandag 23 december 2019 @ 22:33:
[...]

Dus als iemand het niet eens met jouw toon mag daar niets van gezegd worden?
Leg me svp geen woorden in de mond. Waar zeg ik dat dat niet mag? Maar "toon" is deels subjectief. Je gaat nu als moderator iets beoordelen wat helemaal niet jouw taak is. Aan de users om te reageren en te zeggen wat ze vinden. Maar termen als rant, trol of verwijzingen naar clubbrillen horen daar niet bij wat mij betreft. En dan zijn jullie pas aan de beurt.

• Typhone
Als je de keuzes van van der Sar nu even lostrekt van het voetbal in zijn algemeen en in het daarvoor bestemde topic plaatst wat ik samen met @snmght heb geopend dan scheelt dat al een slok op een borrel in die discussie.

Dit neerzetten:
Ja, alleen van der Sar vind ik een zak hooi eerste klas die de cursus lulverhalen aan de media verkopen goed heeft gevolgd maar die de integriteit heeft van de gemiddelde VVD-minister. Zie ook zijn reactie op het tripje naar het Oosten weer. En als ik aanleiding zie om dat te zeggen zeg ik dat.
Dat is een niet erg onderbouwde mening waar je geen discussie mee kunt voeren omdat er weinig inhoudelijke argumenten zijn waar je op kunt reageren en dat maakt het geheel problematisch. Je mixed voor een deel randzaken met het voetbal en dat zorgt voor felle kritiek en de bekende 'bril' discussies, dus wellicht is dat beter in het andere topic op z'n plaats.

Voor de rest vind ik dat het de laatste tijd juist heel kalm is zonder scherpe randjes - heb ik hierboven nog ergens gezegd -. Vorig jaar kwam een groot deel elke keer klagen dat de Ajax circle jerk altijd bezig was. Tijdens wedstrijden van Ajax wordt er soms meer door PSV'ers en Feyenoorders gereageerd dan tijdens hun eigen wedstrijden. Dat maakt niet uit voor mij. Ik praat (als ik de wedstrijd kijk) graag mee met PSV en Feyenoord zij het iets minder actief meestal. Maar het is geen wedstrijdje ver pissen wie de meeste supporters aanwezig heeft. Een aantal actieve boeroepers is allang met de noorderzon vertrokken en (toeval wellicht) daarmee is het ook allang wat rustiger geworden.

Je kunt beter accepteren dat er soms mensen zijn die feller reageren of vanuit een bepaald oogpunt. Er zijn genoeg mensen die uitdagende posts plaatsen wanneer Ajax even niet goed gaat. Wat maakt mij dat uit? Daar helpt een gekleurde bril juist bij in mijn optiek aangezien ik dan weet wie het zegt. Als je dat niet weet is het lastiger inschatten of het trollposts zijn of niet.

Aan de andere kant... we zitten hier nu weer vanwege een gebrek van incasseringsvermogen hè.

• ST10©DE
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

Even een steuntje in de rug voor @D-e-n . Inderdaad, als je maar iets negatiefs over Ajax zegt, dan ben je maar een zuurpruim die zich met z'n eigen clubje moet bezighouden. Er wordt echter vergeten dat Ajacieden ook vaak genoeg een mening hebben over een andere club (en terecht, dat mag). Ga gewoon normaal om met kritiek, laat opmerkingen over gekleurde bril etc. achterwege.

• Typhone
ST10©DE schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:40:
Even een steuntje in de rug voor @D-e-n . Inderdaad, als je maar iets negatiefs over Ajax zegt, dan ben je maar een zuurpruim die zich met z'n eigen clubje moet bezighouden. Er wordt echter vergeten dat Ajacieden ook vaak genoeg een mening hebben over een andere club (en terecht, dat mag). Ga gewoon normaal om met kritiek, laat opmerkingen over gekleurde bril etc. achterwege.
Ja ik vind dat er soms wel overdreven aangevallen wordt gereageerd. Maar mede om de 'randzaken' los te trekken van het voetbaltechnische is dat ene topic juist in het leven geroepen. Daar kun je die frustraties over een vd Sar beter kwijt en maakt de bril ook niet uit.

• ElPaco
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 14:30
Ik zal ook maar eens een duit in het zakje doen: Ik heb ongeveer 1 pagina voor @D-e-n het zei ook gezegd dat we moeten oppassen dat Ajax niet het Bayern van Nederland gaat worden. Verschil is dat het nu hier niet hebben over dat ik dat zei, ik heb ook het idee dat de Ajax fans er geen aanstoot aan namen.

Voor een groot deel is het dus denk ik de manier waarop je iets brengt. En dan natuurlijk de manier waarop er daarna gereageerd wordt. Net als @Typhone heb ik het idee dat het de laatste tijd een stuk beter ging. Ja er zijn meer Ajax fans dan fans van andere clubs, maar dat is niet heel gek. Ajax heeft absoluut gezien namelijk de grootste fanbase en zitten in een goede flow.

D3-profiel || WoT stats || 3240 Wp op het oosten

Velen doen niets liever, ik doe liever niets

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16:29
ST10©DE schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:40:
Mee eens, maar dat zal je altijd met sport hebben. Ik lurk zelf in het F1 topic, en vroeger was het daar zo met Schumacher, Villeneuve en nu met Verstappen. Voetbal is het met Ajax/Feyenoord vaak, en met het WK vrouwenvoetbal mocht je geen greintje kritiek op de vrouwen hebben.

Waar fans zitten, gaan mensen nu eenmaal fel op de discussie in, en wordt objectief discussieren erg lastig.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• D-e-n
@Typhone
Je pakt nu net wel de quote helemaal op het eind toen ik er al klaar mee was. Dat was niet de quote waar de reacties op kwamen. Voor de rest alle respect voor je bijdrage.

@corset
Dat er strubbelingen zijn in voetbal topics is van alle tijden. Dat dat moeilijk is voor moderators ook. Alle begrip voor.

Maar voorlopig ben ik het vertrouwen in de moderatie hier even helemaal kwijt. Wat mij betreft wordt er gewoon met twee maten gemeten op basis van iets subjectiefs als de "toon". Je mag met van alles bestookt worden als je "toon" maar in het straatje van de meerderheid past. Dat is een hele slechte basis voor een eerlijke discussie.

Ik weet dat ik een temperament heb en fel uit de hoek kan komen maar deze eenzijdige terechtstelling gaat echt helemaal nergens over.

Ps.
Van mijn kant heb ik verder alles wel gezegd. Ik ben er klaar mee, op meerdere vlakken. ;)

D-e-n wijzigde deze reactie 24-12-2019 13:49 (5%)

• BreadFan
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Goedemorgen,

enige tijd geleden is, ik weet niet om welke reden precies Het grote fietskleding topic aangemaakt. Ik heb het idee dat dat topic niet werkt, dat de vragen over fietskleding veel beter in het wielrentopic, het MTB topic of zelfs het woon-werk fietstopic (Ik fiets ook naar mijn werk) thuishoren.

Men vraagt namelijk naar kleding om in te mountainbiken bijvoorbeeld. Waar kan je dat beter vragen dan in het topic waar alle mountainbikers samenscholen?

Nu is er 1 topic over fietskleding, waar toevallig eens iemand langskomt om te antwoorden, maar niemand echt "huist". Specialisten zijn er niet. En daarnaast, de vragen over fietskleding komen 9 van de 10 keer gewoon in het betreffende fiets-topic, en daar wordt ook gewoon op geantwoord. Kijk nu maar in het wielrenervaringtopic (check). Het lijkt ook niemand te storen dat een kledingvraag daar gesteld wordt.

Ik zou willen opperen het fietskledingtopic op te heffen en de vragen en discussies weer in de diverse fiets-topics te laten plaatsvinden. :)

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Ik zal je vraag/verzoek intern bespreken en kom daar later op terug.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Belofte maakt schuld @BreadFan. We houden het algemene fietskleding topic nog even aan. In principe is een centraal topic vaak handiger om te hebben, omdat je dan alle expertise binnen 1 topic hebt en alles veel makkelijker terug te vinden is. Dat zal wel inhouden dat we iets meer posts gaan verplaatsen naar het centrale topic, mensen moeten er immers aan gewend raken. Mocht het proefballonnetje nou echt niet slagen de aankomende maanden, dan kijken we verder. Bedankt voor je feedback tot dusverre :)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Outerspace schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 10:54:
Belofte maakt schuld @BreadFan. We houden het algemene fietskleding topic nog even aan. In principe is een centraal topic vaak handiger om te hebben, omdat je dan alle expertise binnen 1 topic hebt en alles veel makkelijker terug te vinden is. Dat zal wel inhouden dat we iets meer posts gaan verplaatsen naar het centrale topic, mensen moeten er immers aan gewend raken. Mocht het proefballonnetje nou echt niet slagen de aankomende maanden, dan kijken we verder. Bedankt voor je feedback tot dusverre :)
Aansluitend kunnen we wellicht even melden in de topics dat dit kledingtopic er is... topic warning, een vriendelijke modbreak. ;)

• BreadFan
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Outerspace schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 10:54:
Dank voor het serieus bekijken! :)

• Ypuh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 21:25
tweakduke schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:08:
[mbr]Is er ondertussen behoefte aan een apart topic voor de Zwift? Gezien andere onderwerpen ondersneeuwen en niet meer aan bod komen. Graag horen we je mening in Sport Feedback[/]
Wat mij betreft niet.

Volgens mij loopt de combinatie hardware/Zwift/TrainerRoad vrij vloeiend in elkaar over (iemand koopt hardware om te gaan Zwiften, vraagt of trainer X geschikt is voor Zwift, waarom trainer Y cadans niet registreert in Zwift, of workouts net zo goed zijn als in TR etc).

Op papier zijn er wel ca. 10 'grote' aanbieders beschikbaar (Rouvy, TrainerRoad, Sufferfest, Tacx TTS4 etc.) maar 90% beweegt toch naar Zwift/TR en ik zie daar voorlopig geen verandering in komen.

Vind het persoonlijk wel fijn om alles in een centraal indoor cycling topic te hebben omdat ik anders denk dat de losse topics snel doodbloeden. Het is ook maar een maand of 4 per jaar dat mensen echt actief zijn met indoortraining.

• Morrar
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21:56
Precies wat @Ypuh zegt wilde ik ook typen. Volgens mij is er ook geen probleem, dus waarom opsplitsen. Er zijn ondertussen al een flink aantal topics over fietsen (wielrennen / wielrenervaringen / MTB / indoor cycling / kleding / fietscomputer), dus nog een erbij wordt lastig om alles in de te gaten houden.

• Flipmo
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:22

Flipmo

OMG !!

wat Ypuh zegt, sluit ik me bij aan.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Ypuh schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:24:
[...]

Wat mij betreft niet.

Volgens mij loopt de combinatie hardware/Zwift/TrainerRoad vrij vloeiend in elkaar over (iemand koopt hardware om te gaan Zwiften, vraagt of trainer X geschikt is voor Zwift, waarom trainer Y cadans niet registreert in Zwift, of workouts net zo goed zijn als in TR etc).

Op papier zijn er wel ca. 10 'grote' aanbieders beschikbaar (Rouvy, TrainerRoad, Sufferfest, Tacx TTS4 etc.) maar 90% beweegt toch naar Zwift/TR en ik zie daar voorlopig geen verandering in komen.

Vind het persoonlijk wel fijn om alles in een centraal indoor cycling topic te hebben omdat ik anders denk dat de losse topics snel doodbloeden. Het is ook maar een maand of 4 per jaar dat mensen echt actief zijn met indoortraining.
Goede onderbouwing en bedankt voor je feedback d:)b

• Jpjedi
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22:05
Zwift als apart topic geeft wellicht wat leuke opties als leaderboards etc, echter indoorcycling zonder zwift is misschien wel erg mager? Dan wordt het een hardware topic, wat op zich ook niet erg is.

Overwegend ben ik voor een apart zwift topic.

• Ypuh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 21:25
Jpjedi schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:50:
Zwift als apart topic geeft wellicht wat leuke opties als leaderboards etc, echter indoorcycling zonder zwift is misschien wel erg mager? Dan wordt het een hardware topic, wat op zich ook niet erg is.

Overwegend ben ik voor een apart zwift topic.
Dan zou ik een specifieke Tweakers Zwift Competitie opstarten met een eigen topic. Daar ben ik wel voorstander van, maar komt wel wat meer bij kijken dan alleen een topic aanmaken (lijkt me best leuk om een bijdrage aan te leveren). Alleen het aanmaken van een event in Zwift is al een dingetje.

En wat doe je met ervaringen/vragen over overige software zoals TrainerRoad en Sufferfest als Zwift een eigen topic krijgt?

• MrAngry
  • Nu online
Het lijkt nu Zwift Zwift Zwift wat de klok slaat, maar een paar jaar terug was dat Trainerroad & Sufferfest en daarvoor Tacx RLV. Het indoor fietsen is op een gegeven moment gescheiden van het wielren topic omdat het daar echt hinderlijk werd en omdat de onderwerpen grotendeels niet compatibel zijn. Maar ik vind (1) Zwift nog niet hinderlijk in in het indoor cycling topic en (2) Zwift is gewoon een normaal (weleenswaar groot) onderdeel van het hele ecosysteem rondom binnen fietsen. Dat was met de eerdere afsplitsing wel anders, Tacx trainers en andere hardware horen niet perse bij het wielren ervaringen topic. Ik vind het prima zoals het nu gaat en compatibel.

Ik moet wel zeggen dat als mensen behoefte hebben aan klassementen bij gaan houden, race afspraken maken e.d. dan is daar wat mij betreft wel een nieuw topic beter voor.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• Jpjedi
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22:05
MrAngry schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:42:
Het lijkt nu Zwift Zwift Zwift wat de klok slaat, maar een paar jaar terug was dat Trainerroad & Sufferfest en daarvoor Tacx RLV. Het indoor fietsen is op een gegeven moment gescheiden van het wielren topic omdat het daar echt hinderlijk werd en omdat de onderwerpen grotendeels niet compatibel zijn. Maar ik vind (1) Zwift nog niet hinderlijk in in het indoor cycling topic en (2) Zwift is gewoon een normaal (weleenswaar groot) onderdeel van het hele ecosysteem rondom binnen fietsen. Dat was met de eerdere afsplitsing wel anders, Tacx trainers en andere hardware horen niet perse bij het wielren ervaringen topic. Ik vind het prima zoals het nu gaat en compatibel.

Ik moet wel zeggen dat als mensen behoefte hebben aan klassementen bij gaan houden, race afspraken maken e.d. dan is daar wat mij betreft wel een nieuw topic beter voor.
Ypuh schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:01:
[...]

Dan zou ik een specifieke Tweakers Zwift Competitie opstarten met een eigen topic. Daar ben ik wel voorstander van, maar komt wel wat meer bij kijken dan alleen een topic aanmaken (lijkt me best leuk om een bijdrage aan te leveren). Alleen het aanmaken van een event in Zwift is al een dingetje.

En wat doe je met ervaringen/vragen over overige software zoals TrainerRoad en Sufferfest als Zwift een eigen topic krijgt?
Beiden wel eens eigenlijk. Een soort zwift leaderboard topic maar indoor algemeen houden. De reden dat hardware->software->trainingsbegeleiding ook wel erg verwant zijn met elkaar snijdt ook hout.

• Holkers
  • Registratie: februari 2013
  • Nu online
Leaderboard op Zwift is gewoon niet reëel. Je hebt mensen die trainen, intensiteit op 50% hebben staan, duurtrappen, sprinttrainingen doen etc waardoor tijden of afstanden volkomen onjuist weergegeven worden.. Een event; ja, top, leuk, maar segmenten vergelijken meh. Met andere woorden; interval training van een uur kan mij veel opleveren, maar uiteindelijk maar 16 kilometer op de teller hebben staan en een duurtraining op 190 watt met ERG op het vlak levert me 33 kilometer op..

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Bedankt allen voor de feedback, zoals het er nu uitziet is er geen noodzaak om dingen te veranderen. Mocht dat anders worden, dan horen wij dat graag.

Een competitie topic lijkt ons een leuk initiatief :)
Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True