Engels toegestaan op GoT?

Pagina: 1
Acties:

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45
Naar aanleiding van deze reactie van de moderator ging ik zoeken of ik ergens een memo gemist heb, want er stond me iets van bij dat de voertaal op GoT Nederlands was.

Helaas heb ik via de zoekmachine geen concrete topics kunnen vinden waar deze verandering uitgelegd is.

Maar het is wel handig om te weten iig. ;)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nederlands is inderdaad de voertaal, maar uitzonderingen kunnen wel eens als de persoon bijvoorbeeld buitenlander is in ons taalgebied. Ik denk dat br00ky bedoeld dat de taal niet de reden is om het topic te sluiten :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:07

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Wat Gambieter zegt. Een klakkeloze copy-pasta vanaf een forum waar Engels de voertaal is staan we natuurlijk niet toe (dat komt in de Devschuur nog wel eens voor), maar als iemand gewoon simpelweg niet voldoende Nederlands spreekt om een heldere topicstart te maken, of om op een nuttige manier te reageren, dan kan daar een uitzondering op worden gemaakt.

Mijn persoonlijke mening: liever een goed topic in het Engels, dan een niet te lezen topic in gebroken Nederlands (ja, dan kunnen we ook over sommige Nederlanders discussieren :P)

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Hippocampus
Ok, ik dacht dat het een strikte regel was omdat er in het verleden vaker een topic voor gesloten is.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat is toch al zeker 10 jaar niet meer gebeurd als het goed is. Niet met de Engelse taal als hoofdreden in elk geval. :P Zie MueR's post voor de nuance.

[ Voor 11% gewijzigd door NMe op 23-09-2015 19:09 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Hippocampus
NMe schreef op woensdag 23 september 2015 @ 19:09:
Dat is toch al zeker 10 jaar niet meer gebeurd als het goed is. Niet met de Engelse taal als hoofdreden in elk geval. :P Zie MueR's post voor de nuance.
Het is me ooit bijgebleven vanwege dit topic (waarin ik reageerde). Er staat dus netjes uitgelegd dat Engels niet gewenst is.

Vandaar mijn verwarring dat het 'ineens' wel mocht.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Die persoon is dan ook iemand die gewoon in Nederlands (of Vlaams) moet kunnen schrijven gezien de naam :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Hippocampus
gambieter schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:14:
Die persoon is dan ook iemand die gewoon in Nederlands (of Vlaams) moet kunnen schrijven gezien de naam :)
Oh, op zijn profiel (heb ik nooit gezien)

Ik dacht dat de reactie van dion_b een forumregel was. Blijkbaar niet dus. Bedankt voor de opheldering.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het is op zich wel een regel maar die is niet in steen gebeiteld. Echt een gevalletje van "liever niet, tenzij je een hele goeie reden hebt." Iemand die het Nederlands niet goed machtig is en dat netjes aangeeft is gewoon welkom. Iemand die zijn vraag op StackOverflow in het Engels heeft geplaatst en die vervolgens in Programming copy/pastet kan op een slotje rekenen. Iemand die na een Nederlands antwoord vriendelijk vraagt of diegene een bepaald stukje dat hij niet begrijpt in het Engels wil herschrijven wordt over het algemeen ook gewoon geholpen, iemand die dat gaat eisen omdat zijn vraag immers ook in het Engels was bijvoorbeeld weer niet.

Modereren is soms net mensenwerk. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1