Sport Feedback Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 25 Laatste
Acties:
  • 78.653 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

De moderators beschouw ik dan ook als 'incrowd'. Juist zij zouden dit moeten herkennen. En als ze het dan knipwaardig vinden goed moeten beargumenteren.

Zo heb ik bijvoorbeeld nog geen antwoord gezien op de vraag:
DoeEensGek schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:21:
[...]

Ik heb hierboven de post* gelezen in kwestie, welke aliassen?
Napo schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:30:
[...]

En moderators kunnen middels ingrijpen faciliteren dat een topic voor het breedste publiek op tweakers.net interessant is en blijft. Van sommige manieren van omgang moet je als incrowd wellicht afscheid van willen nemen. Gelukkig gaat het nu al stukken beter.
Akkoord, maar zoals gezegd, wel goed beargumenteerd.

[ Voor 80% gewijzigd door ST10©DE op 18-12-2019 12:59 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ST10©DE schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:21:
De moderators beschouw ik dan ook als 'incrowd'. Juist zij zouden dit moeten herkennen. En als ze het dan knipwaardig vinden goed moeten beargumenteren.
En moderators kunnen middels ingrijpen faciliteren dat een topic voor het breedste publiek op tweakers.net interessant is en blijft. Van sommige manieren van omgang moet je als incrowd wellicht afscheid van willen nemen. Gelukkig gaat het nu al stukken beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik snap dat tweakers een bepaalde stijl uit wil stralen en toegankelijkheid wil waarborgen. Maar je moet hier ook niet in overdrijven.
De gewraakte tekst zou ook niet helemaal mijn stijl zijn, maar ik zie geen reden er direct aanstoot aan te nemen. We zitten hier toch vooral ook als stuk social vermaak. (in dit soort off-topic topics meer dan in de hardcore tech secties) Iedereen moet toch wel met een korreltje zout kunnen lezen, zeker als er geen vervelende rants op de persoon gemaakt worden.

Wat mij betreft is er niet zoveel mis met de post van Mavaros. Zijn reactie over de ingreep is misschien wel over the top maar dat heeft ook overduidelijk zijn geschiedenis. De commentaren van Ramzzz bij de ingreep werken natuurlijk wel als een rode lap en sfeer verzurend.

Ik denk dat het prima is om Mavaros een beetje aan te sporen iets minder grote woorden te gebruiken. Maar aan de andere kant zou ik wel willen weten of er naast Ramzzz meer mensen zijn die hier echt problemen mee hebben. (En misschien moeten die ook eens in de spiegel kijken)

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik kan mij anders wel vinden in de toelichting van @Orion84, het is gewoon kroegpraat. Aan de bar of eventueel in de HK zou dat nog wel lollig zijn, maar in de openbare serieuze fora is het de bedoeling dat men gewoon volwassen en met normale toon communiceert. Zelf in een topic over een zeer onbeschaafde sport. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:15

snmght

imho dan he

@Ankona ik vond de betreffende post ook niet over het randje, maar er wel op zijn minst tegen aan, riskant zeg maar. Misschien is hier te vroeg ingegrepen, maar het komt niet volledig uit de lucht vallen. Blijft staan dat het nu wel heel vaak @mavaros betreft, dat is ook geen toeval. Dat ligt niet alleen aan de moderators imho. De gewraakte post lijkt ook wel doordrenkt van emotie, misschien (als die aanname klopt) is het verstandiger om niet op dat soort momenten te reageren. :)

[ Voor 9% gewijzigd door snmght op 18-12-2019 13:09 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:44

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:09:
Ik kan mij anders wel vinden in de toelichting van @Orion84, het is gewoon kroegpraat. Aan de bar of eventueel in de HK zou dat nog wel lollig zijn, maar in de openbare serieuze fora is het de bedoeling dat men gewoon volwassen en met normale toon communiceert. Zelf in een topic over een zeer onbeschaafde sport. ;)
Waar het de laatste tijd ondanks alle kommer en kwel bij de grote drie verrassend rustig is!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:21
Orion84 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:41:
[...]

Als dat is hoe je die knip opvatte, dan snap ik je boosheid daarover, maar dat is nadrukkelijk niet wat er aan de hand is. Het gaat om de toon, die meer past bij hoe je met je maten in de kroeg over dit soort dingen praat. Die toon past niet op een discussieforum als Tweakers.

Je zegt zelf: "Ik gebruik graag grote woorden om mijn mening kracht bij te zetten.". Leuk en aardig, maar dat is niet hoe we hier discussiëren. We hoeven geen extreem streng regime te hanteren hier in sport en zeker rond de wedstrijden kan het prima allemaal wat losser om ruimte te geven aan de emoties van zowel winnaars als verliezers. Maar zeker als er dan een serieus onderwerp wordt aangesneden zoals zo'n crisis bij een club, dan past de toon van jouw reactie gewoon niet.

Misschien dat de uitleg in de blauwe tekst wat duidelijker, en minder fel had gekund, maar het is alles behalve de eerste keer dat we je aan moeten spreken en dan kan ik me goed voorstellen dat het een keer ophoudt met vriendelijk vragen.
Ik zal aan mijn toon gaan werken.

Ik begrijp dat het hier geen kroeg is, dus ik zal echt mijn best gaan doen, om het wat beschaafder op te tikken in een reactie.

Nog even een aanvulling, want dat zit toch niet lekker.

Ik heb geen kritiek op Ramzzz. Ik neem hem/haar serieus en dat zal ook zo blijven. Wat anderen lopen te roepen is hun probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door mavaros op 18-12-2019 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 16:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Typhone schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:38:
Waar het de laatste tijd ondanks alle kommer en kwel bij de grote drie verrassend rustig is!
Gedeelde smart is halve smart denk ik. :P

Maar inderdaad, het is de laatste tijd een stuk plezieriger.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:34
:9B
mavaros schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:38:
[...]

Ik zal aan mijn toon gaan werken.

Ik begrijp dat het hier geen kroeg is, dus ik zal echt mijn best gaan doen, om het wat beschaafder op te tikken in een reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 16:02
Sommige mensen zullen wel weer boos worden maar ik kaart het toch nog maar eens aan. In mijn ogen is dat namelijk nodig om het voetbaltopic leuk te houden voor iedereen. Want ik vind de sfeer in het voetbaltopic op sommige momenten ronduit vijandig tegenover niet-Ajacieden die iets te zeggen hebben over Ajax wat misschien niet direct positief is.

Je zorgen maken over door Ajax aangekochte talenten die niet aan spelen toekomen, kritiek hebben op uitspraken van van der Sar, je bezorgdheid delen over de toenemende financiële kloof in de eredivisie: het schijnt een taboe te zijn. Ook het verdedigen van Ten Hag is bij sommige heren soms nog een heikel puntje. Vandaag vliegen de termen als "rant" en "trol" alweer in het rond en de discussie afkappen met "maar jij bent voor Feyenoord/PSV" is in het topic eerder vaste prik dan uitzondering.

Volgens mij is dit een topic over het nationale voetbal. En net zo goed als een Ajacied iets mag zeggen over de nieuwe Kuip of over de scouting van Feyenoord mag een Feyenoorder toch ook iets zeggen over zijn vrees voor de gevolgen van een financiële en/of sportieve kloof. Ja, een Feyenoorder of PSV-er staat misschien aan de verkeerde kant van die kloof maar als dat gelijk alweer in je gezicht gesmeten wordt denk ik "zoals de waard is .....".

Als iets in artikelen in kranten of tijdschriften staat zou je dat ook hier, los van je voorkeur, gewoon moeten kunnen bespreken. Het is niet dat in het topic bijdragen zijn waarin "haha, die sukkels verliezen van Valencia" wordt geroepen. Iedereen weet wel wat er op echte Ajax, Feyenoord en PSV-forums geroepen wordt over de andere clubs. Het is juist leuk dat er hier volgers van meerdere clubs zijn. Maar dat wordt wel steeds moeilijker zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

D-e-n schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:26:
Sommige mensen zullen wel weer boos worden maar ik kaart het toch nog maar eens aan. In mijn ogen is dat namelijk nodig om het voetbaltopic leuk te houden voor iedereen. Want ik vind de sfeer in het voetbaltopic op sommige momenten ronduit vijandig tegenover niet-Ajacieden die iets te zeggen hebben over Ajax wat misschien niet direct positief is.

Je zorgen maken over door Ajax aangekochte talenten die niet aan spelen toekomen, kritiek hebben op uitspraken van van der Sar, je bezorgdheid delen over de toenemende financiële kloof in de eredivisie: het schijnt een taboe te zijn. Ook het verdedigen van Ten Hag is bij sommige heren soms nog een heikel puntje. Vandaag vliegen de termen als "rant" en "trol" alweer in het rond en de discussie afkappen met "maar jij bent voor Feyenoord/PSV" is in het topic eerder vaste prik dan uitzondering.

Volgens mij is dit een topic over het nationale voetbal. En net zo goed als een Ajacied iets mag zeggen over de nieuwe Kuip of over de scouting van Feyenoord mag een Feyenoorder toch ook iets zeggen over zijn vrees voor de gevolgen van een financiële en/of sportieve kloof. Ja, een Feyenoorder of PSV-er staat misschien aan de verkeerde kant van die kloof maar als dat gelijk alweer in je gezicht gesmeten wordt denk ik "zoals de waard is .....".

Als iets in artikelen in kranten of tijdschriften staat zou je dat ook hier, los van je voorkeur, gewoon moeten kunnen bespreken. Het is niet dat in het topic bijdragen zijn waarin "haha, die sukkels verliezen van Valencia" wordt geroepen. Iedereen weet wel wat er op echte Ajax, Feyenoord en PSV-forums geroepen wordt over de andere clubs. Het is juist leuk dat er hier volgers van meerdere clubs zijn. Maar dat wordt wel steeds moeilijker zo.
Ik herken het beeld dat jij schetst totaal niet. Kun je namen, rugnummers en posts aanwijzen? Want zo raakt je betoog kant noch wal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Liggen je verwachtingen gewoon niet te hoog / te laag (afhankelijk vanuit welk oogpunt je bekijkt :P )? Op een discussieforum kun je toch gewoon reacties verwachten op het moment dat je een stelling poneert of mening ventileert? Dat je mening niet gedeeld wordt, da's niet direct vijandig. :P Je ook gewoon de discussie aangaan of jouw onwelgevallige meningen negeren, maar wat je hier precies wilt aankaarten (welk probleem) of welke oplossing je daar dan voor wilt zien die je niet gewoon via een TR kunt bereiken is me een beetje onduidelijk ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
snmght schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:35:
[...]

Ik herken het beeld dat jij schetst totaal niet. Kun je namen, rugnummers en posts aanwijzen? Want zo raakt je betoog kant noch wal.
Ik denk dat ik niet de enige ben die dat gevoel heeft. Verder vind ik het flauw om nu gelijk namen en rugnummers aan te wijzen. Op het moment dat ik namen tag wordt het ook een soort van welles-nietes spelletje over één bepaalde discussie. Google op rant en je hebt de discussie van vandaag/gister in elk geval al te pakken.

Het elkaars clubvoorkeur voor de voeten werpen is iets wat ik al vaker heb gezien, bij meerdere discussies, ook discussies waar ik verder niet bij betrokken was. Misschien is dat iets om ook gelijk maar in de regels op te nemen.
naitsoezn schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:48:
[...]

Liggen je verwachtingen gewoon niet te hoog / te laag (afhankelijk vanuit welk oogpunt je bekijkt :P )? Op een discussieforum kun je toch gewoon reacties verwachten op het moment dat je een stelling poneert of mening ventileert? Dat je mening niet gedeeld wordt, da's niet direct vijandig. :P Je ook gewoon de discussie aangaan of jouw onwelgevallige meningen negeren, maar wat je hier precies wilt aankaarten (welk probleem) of welke oplossing je daar dan voor wilt zien die je niet gewoon via een TR kunt bereiken is me een beetje onduidelijk ;)
Iemand hoeft de mening niet te delen. Maar gelijk schermen met termen als "trol" of "rant" is gewoon vijandig en nergens voor nodig. Ook een discussie afkappen met de clubvoorkeur frustreert een discussie. Moet ik dat dan rapporteren? Want dan kan het gummetje uit de la worden gehaald. Omdat met name dat counteren van de clubvoorkeur een terugkerend dingetje is kaart ik het liever aan in plaats van gelijk een TR aan te maken.

[ Voor 40% gewijzigd door D-e-n op 23-12-2019 14:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
D-e-n schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:49:
Iemand hoeft de mening niet te delen. Maar gelijk schermen met termen als "trol" of "rant" is gewoon vijandig en nergens voor nodig. Ook een discussie afkappen met de clubvoorkeur frustreert een discussie. Moet ik dat dan rapporteren? Want dan kan het gummetje uit de la worden gehaald. Omdat met name dat counteren van de clubvoorkeur een terugkerend dingetje is kaart ik het liever aan in plaats van gelijk een TR aan te maken.
:? Dit is een feedback-topic voor mods, geen topic om elkaar onderling te les te lezen (alhoewel het daar de laatste tijd wel vaker op lijkt). Dus imho: Nee, zonder TR heb je hier imho weinig recht van spreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

[...]

Ik denk dat ik niet de enige ben die dat gevoel heeft. Verder vind ik het flauw om nu gelijk namen en rugnummers aan te wijzen. Op het moment dat ik namen tag wordt het ook een soort van welles-nietes spelletje over één bepaalde discussie. Google op rant en je hebt de discussie van vandaag/gister in elk geval al te pakken.

Het elkaars clubvoorkeur voor de voeten werpen is iets wat ik al vaker heb gezien, bij meerdere discussies, ook discussies waar ik verder niet bij betrokken was. Misschien is dat iets om ook gelijk maar in de regels op te nemen.

[...]

Als het inderdaad structureel voorkomt dat er met clubvoorkeur geschermd wordt is mij dat niet opgevallen. Maar je maakt je er zelf mede schuldig aan door te spreken over de niet-Ajacieden (en dus indirect ook de Ajacieden), dat lijkt me dan toch ook niet relevant en minstens zo kwalijk?

Wat mij betreft heeft @naitsoezn gelijk en is een TR de way to go als je iemand betrapt op vijandig reageren. Wordt daar niets mee gedaan of is het daarna nog steeds een terugkerend probleem dan kun je altijd nog hier terecht.

[ Voor 78% gewijzigd door snmght op 23-12-2019 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
naitsoezn schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:59:
[...]

:? Dit is een feedback-topic voor mods, geen topic om elkaar onderling te les te lezen (alhoewel het daar de laatste tijd wel vaker op lijkt). Dus imho: Nee, zonder TR heb je hier imho weinig recht van spreken.
Beetje flauw. Het ging over een teneur die ik bespeur. Dan kan ik een paar keer een TR aanmaken maar de vraag is of dat wat oplost. Ik kan me ook klachten van moderators herinneren die er van baalden dat ze door de hoeveelheid TR's het overzicht kwijtraakten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-09 21:01
Het valt mij meer op dat je om de zoveel tijd om de hoek komt met een “probleem” waar je een vrij ongezouten mening over hebt of stelt, daar tegengas op krijgt en na een post of 3 a 4 heen en weer waarbij de nuance er niet meer is hier gaat klagen dat je vijandig wordt aangesproken.

Ik ken je niet, lees niet die ellenlange posts (van wie dan ook TL;DR) maar vaker ben je de gemeenschappelijke deler in het verhaal. Dan hier vragen dat de mods het met je eens moeten zijn is ook wel een beetje jammer. Doe een TR en als ze er mee eens zijn snijden ze, maar voer dan ook niet de mensen waarvan je denkt dat ze je op een voetstuk plaatsen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Holkers schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:24:
Het valt mij meer op dat je om de zoveel tijd om de hoek komt met een “probleem” waar je een vrij ongezouten mening over hebt of stelt, daar tegengas op krijgt en na een post of 3 a 4 heen en weer waarbij de nuance er niet meer is hier gaat klagen dat je vijandig wordt aangesproken.
Dat patroon is vrij overduidelijk inderdaad :X

Nu we toch in het feedback-topic zitten, andere vraag: Mag je de term Calimero nou wel of niet gebruiken in een reactie op iemand? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:22

Fiber

Beaches are for storming.

[...] kaart ik het liever aan in plaats van gelijk een TR aan te maken...
Naar mijn simpele mening is een post hier in het feedback topic een veel 'zwaarder' middel dan een simpel TR'etje versturen. Dat doe je naar mijn mening pas als TR's echt niet helpen en je toch vindt dat er iets moet gebeuren of moet veranderen... :)

naitsoezn schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:29:
[...]

Dat patroon is vrij overduidelijk inderdaad :X

Nu we toch in het feedback-topic zitten, andere vraag: Mag je de term Calimero nou wel of niet gebruiken in een reactie op iemand? :+
Alleen als je het over @Verwijderd hebt... :)

[ Voor 29% gewijzigd door Fiber op 23-12-2019 16:33 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

@D-e-n :
naitsoezn schreef op donderdag 3 november 2016 @ 11:09:
Welkom in het Sport feedbacktopic

Wat je hier kwijt kunt:
  • Vragen of opmerkingen over het Sport Beleid
  • Je mening over de algemene manier van modereren in SPRT.
  • Vragen, opmerkingen en ideeën over SPRTin het algemeen
Individuele slotjes staan niet ter discussie. In plaats daarvan kun je met de slotzettende moderator contact opnemen zoals in Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Holkers schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:24:
Het valt mij meer op dat je om de zoveel tijd om de hoek komt met een “probleem”
Ik vind smijten met "rant" of "trol" of het afkappen van discussies met verwijzingen naar de clubvoorkeur een "probleem" zonder aanhalingstekens. Omdat ik met name dat laatste als een trend ervaar en niet gelijk Jantje of Pietje zijn bericht wilde rapporteren wilde ik het hier in zijn algemeenheid aankaarten. Dat wordt niet gewaardeerd kennelijk dus heb ik nu gewoon meerdere TR's aangemaakt. Maar dan ben ik ook klaar met elke open discussie over dit soort dingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 23 december 2019 @ 18:05:
[...]Ik vind smijten met "rant" of "trol" of het afkappen van discussies met verwijzingen naar de clubvoorkeur een "probleem" zonder aanhalingstekens. Omdat ik met name dat laatste als een trend ervaar en niet gelijk Jantje of Pietje zijn bericht wilde rapporteren wilde ik het hier in zijn algemeenheid aankaarten. Dat wordt niet gewaardeerd kennelijk dus heb ik nu gewoon meerdere TR's aangemaakt. Maar dan ben ik ook klaar met elke open discussie over dit soort dingen.
Het lijkt er toch keer op keer erg veel op dat je jouw mening wilt opdringen aan anderen.
Krijg je daar geen gelijk, dan hier en nu voor de derde keer via TR ...
En de "discussie" als zelfs poging drie mislukt maar afkappen omdat jij "je gelijk niet kunt halen" is natuurlijk wel prima.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mavaros
D-e-n schreef op maandag 23 december 2019 @ 18:05:
[...]

Ik vind smijten met "rant" of "trol" of het afkappen van discussies met verwijzingen naar de clubvoorkeur een "probleem" zonder aanhalingstekens. Omdat ik met name dat laatste als een trend ervaar en niet gelijk Jantje of Pietje zijn bericht wilde rapporteren wilde ik het hier in zijn algemeenheid aankaarten. Dat wordt niet gewaardeerd kennelijk dus heb ik nu gewoon meerdere TR's aangemaakt. Maar dan ben ik ook klaar met elke open discussie over dit soort dingen.
Doe dit nu niet.

TR's, zijn makkelijk uitgedeeld. Ik heb er waarschijnlijk ook velen gekregen. Soms terecht, maar vaak ook overdreven, denk ik. Ik krijg ze nooit te zien, dus dan ga je kijken naar vreemde snuiters met een patroon. Het mes in de rug komt dus meestal wel uit een bekend kamp.

En nu even over je klacht, ergens eerder op dit forum.

Ajacieden kunnen prima tegen kritiek op dit forum. Ik ga niet vragen om namen en rugnummers. Ja, als het openlijk met toestemming gebeurt, dan misschien wel, maar dan nog.

Over een poosje zal je zien, dat PSV of een andere club in de winnig mood zitten. Dan krijg je dit geklaag ook, maar dan andersom. Dat is ook een beetje onderdeel van het leven als voetbalsupporter. Kan je er niet tegen, dan moet je gaan peanutballen of ritmische gymnastiek gaan beoefenen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@mavaros
Geklaag is niet erg. Gedoe in een voetbaltopic ook niet. Dat hoort erbij. Discussies mogen fel zijn. Daar heb ik totaal geen problemen mee.

Maar is elkaar beschuldigen van het hebben van een clubbril een goede manier om kritiek te weerleggen? Ik denk het niet. Maar smijten met termen als "rant" en "trol" vind ik dus echt wel erg. Met name trol: alsof ik hier alleen maar even langswip om één club te bashen of alleen post bij winst of verlies.

Misschien waren er betere manieren om het te benoemen of het aan te kaarten. Misschien was mijn kritiek op vd Sar niet helemaal duidelijk. Maar de manier waarop er door diverse mensen bovenop gesprongen wordt kan in mijn ogen echt niet. Maar kennelijk denken de dienstdoende moderators daar anders over, ook na een TR. Jammer.

Edit:
Niet dat jij daar iets mee kan want jij was er nu in elk geval niet bij betrokken verder.

[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 23-12-2019 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Zodra je tot drie keer toe geen bijval krijgt met talloze actieve users en mods in de buurt ... en vervolgens nog gaat twijfelen aan de rest ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
D-e-n schreef op maandag 23 december 2019 @ 21:32:
@mavaros
Maar kennelijk denken de dienstdoende moderators daar anders over, ook na een TR. Jammer.

Edit:
Niet dat jij daar iets mee kan want jij was er nu in elk geval niet bij betrokken verder.
Mwah, moderators overleggen en hebben soms ook andere werkzaamheden dam strikt op het voetbal topic te letten ;) Aangezien ik op vakantie ben heb ik er niet altijd de tijd voor, waardoor er meer op het bordje komt te liggen van anderen :)

De TR's worden altijd gelezen en behandeld. Dat kan gepaard gaan met een reactie van ons, maar soms hieven we niks te doen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
OPSLAGHOND schreef op maandag 23 december 2019 @ 21:50:
Zodra je tot drie keer toe geen bijval krijgt met talloze actieve users en mods in de buurt ... en vervolgens nog gaat twijfelen aan de rest ...
De usual suspects die elkaar hier verdedigen en elkaar duimpjes geven.....

@Outerspace
Dat je niet gelijk alles leest snap ik. Dat je het uitbesteedt ook. Alle respect daarvoor. Dat er door wie dan ook niet is ingegrepen: daar heb ik nul respect voor. Sorry.

[ Voor 21% gewijzigd door D-e-n op 23-12-2019 21:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Topicstarter
@D-e-n De toon wordt gezet door deze opmerking
Ik heb wel eens het idee dat de mensen rondom Ajax (met de megalomane van der Sar overigens voorop) het onmogelijke willen.
D-e-n in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 - Deel 2"

Vervolgens na wat geharrewar komt de onderbouwing van je uitspraak, die pittig over kan komen en waar mensen het echt niet altijd mee eens gaan zijn en dus tegengas geven.

Goed een paar teksten zijn niet sfeerbevorderend, zoals:
Volgens mij kun je je qua megalomane plannen overigens veel beter richten op bijvoorbeeld de stadionplannen van je eigen club.
toolkist in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 - Deel 2"
Kijk jij hier misschien met een jaloerse feyenoordbril naar?

Retorische vraag, dat zul je zelf ook wel snappen.
Verwijderd in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 - Deel 2"

En de overige flames en benoeming van trol. We zien dit liever niet, maar dit zijn allemaal gevolg van hoe jij de toon van de discussie wil voeren. Dat is ook de afweging of we ingrijpen of niet.

Ik zie nu net dat je weer een stevig statement neerzet.
Ja, alleen van der Sar vind ik een zak hooi eerste klas die de cursus lulverhalen aan de media verkopen goed heeft gevolgd maar die de integriteit heeft van de gemiddelde VVD-minister. Zie ook zijn reactie op het tripje naar het Oosten weer. En als ik aanleiding zie om dat te zeggen zeg ik dat.

Kijk je mag best een mening hebben, maar het gaat er ook om hoe je je mening brengt.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
D-e-n schreef op maandag 23 december 2019 @ 21:32:
@mavaros
Geklaag is niet erg. Gedoe in een voetbaltopic ook niet. Dat hoort erbij. Discussies mogen fel zijn. Daar heb ik totaal geen problemen mee.

Maar is elkaar beschuldigen van het hebben van een clubbril een goede manier om kritiek te weerleggen? Ik denk het niet. Maar smijten met termen als "rant" en "trol" vind ik dus echt wel erg. Met name trol: alsof ik hier alleen maar even langswip om één club te bashen of alleen post bij winst of verlies.

Misschien waren er betere manieren om het te benoemen of het aan te kaarten. Misschien was mijn kritiek op vd Sar niet helemaal duidelijk. Maar de manier waarop er door diverse mensen bovenop gesprongen wordt kan in mijn ogen echt niet. Maar kennelijk denken de dienstdoende moderators daar anders over, ook na een TR. Jammer.

Edit:
Uit ervaring kan ik je vertellen, dat moderators veel steekjes laten vallen. Dat is part of the game, maar het is hun huis waarin je reageert. En om nog duidelijker te zijn; Er zijn meerdere oppermoderators. Als die boe roepen, dan gaan alle moderators netjes een plasje doen.

Ik hou van dwarsliggers, dus stiekum steun ik je wel.

Een oorlog win je niet ineens. (figuurlijk.) Dat doe je in etappes. Je boodschap is duidelijk, maar niemand pruimt het. Een beetje schaven en dat soort shit. Meer kan je niet doen op dit moment.

En voor de rest: Ik maak weer een grote vergelijking, dus niet alles letterlijk lezen.

Hup Ajax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@tweakduke
Ja, de toon is pittig. Mijn toon is vaker pittig. Soms misschien onterecht maar soms ook niet. Maar weet je: jullie begeven je op een hellend vlak als jullie je met de "toon" gaan bezighouden. Want wat voor de ene een pittige toon is voor de ander nog veel te slap. Voor je het weet ben je aan het sturen op mening. Over die toon: je wilt niet weten wat meer hardcore Feyenoorders over van der Sar zouden roepen. En leg mijn toon over van der Sar naast de toon waarmee menig bondscoach is bejegend. Waar hebben we in godsnaam over?

Je kunt als mod best eens een user via DM vragen waarom hij of zij een bepaalde toon zette. Misschien werkt het verhelderend voor beide kanten. Maar in het topic moeten jullie jullie zelf bedachte regels handhaven. Knip her en der een woordje of zinnetje weg en de discussie loopt wel verder. De meeste users zijn namelijk wel van goede wil.

Wat je nu doet is reacties die normaal gesproken zonder pardon geknipt worden laten staan omwege van de "toon". Willekeur ten top. Subjectiviteit in optima forma. Toon kan een excuus zijn om in eenzelfde toon terug te reageren maar toch never nooit om de regels te overtreden.

@mavaros
Je vergelijking is duidelijk. Het is overigens de aard van het beestje om nog meer dwars te gaan liggen als het onrecht ruikt. Een goed oorlogsonderhandelaar ben ik niet ;)

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 23-12-2019 22:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Topicstarter
D-e-n schreef op maandag 23 december 2019 @ 22:24:
@tweakduke
Ja, de toon is pittig. Mijn toon is vaker pittig. Soms misschien onterecht maar soms ook niet. Maar weet je: jullie begeven je op een hellend vlak als jullie je met de "toon" gaan bezighouden. Want wat voor de ene een pittige toon is voor de ander nog veel te slap. Voor je het weet ben je aan het sturen op mening. Over die toon: je wilt niet weten wat meer hardcore Feyenoorders over van der Sar zouden roepen. En leg mijn toon over van der Sar naast de toon waarmee menig bondscoach is bejegend. Waar hebben we in godsnaam over?

Je kunt als mod best eens een user via DM vragen waarom hij of zij een bepaalde toon zette. Misschien werkt het verhelderend voor beide kanten. Maar in het topic moeten jullie jullie zelf bedachte regels handhaven. Knip her en der een woordje of zinnetje weg en de discussie loopt wel verder. De meeste users zijn namelijk wel van goede wil.

Wat je nu doet is reacties die normaal gesproken zonder pardon geknipt worden laten staan omwege van de "toon". Willekeur ten top. Subjectiviteit in optima forma. Toon kan een excuus zijn om in eenzelfde toon terug te reageren maar toch never nooit om de regels te overtreden.
Dus als iemand het niet eens met jouw toon mag daar niets van gezegd worden? Je vergeet dat je de interactie die je in een normaal gesprek met iemand hebt nu niet hebt. Het gaat puur om hoe je de tekst neerzet en dan is de toon zeker belangrijk hoe je overkomt en hoe een ander dit gaat opvatten.

Het klinkt voor de meeste bekend, maar maak een TR en dan is het aan ons om te beoordelen hoe of wat. Dit geldt ook voor de anderen.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
tweakduke schreef op maandag 23 december 2019 @ 22:33:
[...]

Dus als iemand het niet eens met jouw toon mag daar niets van gezegd worden?
Leg me svp geen woorden in de mond. Waar zeg ik dat dat niet mag? Maar "toon" is deels subjectief. Je gaat nu als moderator iets beoordelen wat helemaal niet jouw taak is. Aan de users om te reageren en te zeggen wat ze vinden. Maar termen als rant, trol of verwijzingen naar clubbrillen horen daar niet bij wat mij betreft. En dan zijn jullie pas aan de beurt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Als je de keuzes van van der Sar nu even lostrekt van het voetbal in zijn algemeen en in het daarvoor bestemde topic plaatst wat ik samen met @snmght heb geopend dan scheelt dat al een slok op een borrel in die discussie.

Dit neerzetten:
Ja, alleen van der Sar vind ik een zak hooi eerste klas die de cursus lulverhalen aan de media verkopen goed heeft gevolgd maar die de integriteit heeft van de gemiddelde VVD-minister. Zie ook zijn reactie op het tripje naar het Oosten weer. En als ik aanleiding zie om dat te zeggen zeg ik dat.
Dat is een niet erg onderbouwde mening waar je geen discussie mee kunt voeren omdat er weinig inhoudelijke argumenten zijn waar je op kunt reageren en dat maakt het geheel problematisch. Je mixed voor een deel randzaken met het voetbal en dat zorgt voor felle kritiek en de bekende 'bril' discussies, dus wellicht is dat beter in het andere topic op z'n plaats.

Voor de rest vind ik dat het de laatste tijd juist heel kalm is zonder scherpe randjes - heb ik hierboven nog ergens gezegd -. Vorig jaar kwam een groot deel elke keer klagen dat de Ajax circle jerk altijd bezig was. Tijdens wedstrijden van Ajax wordt er soms meer door PSV'ers en Feyenoorders gereageerd dan tijdens hun eigen wedstrijden. Dat maakt niet uit voor mij. Ik praat (als ik de wedstrijd kijk) graag mee met PSV en Feyenoord zij het iets minder actief meestal. Maar het is geen wedstrijdje ver pissen wie de meeste supporters aanwezig heeft. Een aantal actieve boeroepers is allang met de noorderzon vertrokken en (toeval wellicht) daarmee is het ook allang wat rustiger geworden.

Je kunt beter accepteren dat er soms mensen zijn die feller reageren of vanuit een bepaald oogpunt. Er zijn genoeg mensen die uitdagende posts plaatsen wanneer Ajax even niet goed gaat. Wat maakt mij dat uit? Daar helpt een gekleurde bril juist bij in mijn optiek aangezien ik dan weet wie het zegt. Als je dat niet weet is het lastiger inschatten of het trollposts zijn of niet.

Aan de andere kant... we zitten hier nu weer vanwege een gebrek van incasseringsvermogen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

Even een steuntje in de rug voor @D-e-n . Inderdaad, als je maar iets negatiefs over Ajax zegt, dan ben je maar een zuurpruim die zich met z'n eigen clubje moet bezighouden. Er wordt echter vergeten dat Ajacieden ook vaak genoeg een mening hebben over een andere club (en terecht, dat mag). Ga gewoon normaal om met kritiek, laat opmerkingen over gekleurde bril etc. achterwege.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

ST10©DE schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:40:
Even een steuntje in de rug voor @D-e-n . Inderdaad, als je maar iets negatiefs over Ajax zegt, dan ben je maar een zuurpruim die zich met z'n eigen clubje moet bezighouden. Er wordt echter vergeten dat Ajacieden ook vaak genoeg een mening hebben over een andere club (en terecht, dat mag). Ga gewoon normaal om met kritiek, laat opmerkingen over gekleurde bril etc. achterwege.
Ja ik vind dat er soms wel overdreven aangevallen wordt gereageerd. Maar mede om de 'randzaken' los te trekken van het voetbaltechnische is dat ene topic juist in het leven geroepen. Daar kun je die frustraties over een vd Sar beter kwijt en maakt de bril ook niet uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:31
Ik zal ook maar eens een duit in het zakje doen: Ik heb ongeveer 1 pagina voor @D-e-n het zei ook gezegd dat we moeten oppassen dat Ajax niet het Bayern van Nederland gaat worden. Verschil is dat het nu hier niet hebben over dat ik dat zei, ik heb ook het idee dat de Ajax fans er geen aanstoot aan namen.

Voor een groot deel is het dus denk ik de manier waarop je iets brengt. En dan natuurlijk de manier waarop er daarna gereageerd wordt. Net als @Typhone heb ik het idee dat het de laatste tijd een stuk beter ging. Ja er zijn meer Ajax fans dan fans van andere clubs, maar dat is niet heel gek. Ajax heeft absoluut gezien namelijk de grootste fanbase en zitten in een goede flow.

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
ST10©DE schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:40:
Mee eens, maar dat zal je altijd met sport hebben. Ik lurk zelf in het F1 topic, en vroeger was het daar zo met Schumacher, Villeneuve en nu met Verstappen. Voetbal is het met Ajax/Feyenoord vaak, en met het WK vrouwenvoetbal mocht je geen greintje kritiek op de vrouwen hebben.

Waar fans zitten, gaan mensen nu eenmaal fel op de discussie in, en wordt objectief discussieren erg lastig.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
@Typhone
Je pakt nu net wel de quote helemaal op het eind toen ik er al klaar mee was. Dat was niet de quote waar de reacties op kwamen. Voor de rest alle respect voor je bijdrage.

@corset
Dat er strubbelingen zijn in voetbal topics is van alle tijden. Dat dat moeilijk is voor moderators ook. Alle begrip voor.

Maar voorlopig ben ik het vertrouwen in de moderatie hier even helemaal kwijt. Wat mij betreft wordt er gewoon met twee maten gemeten op basis van iets subjectiefs als de "toon". Je mag met van alles bestookt worden als je "toon" maar in het straatje van de meerderheid past. Dat is een hele slechte basis voor een eerlijke discussie.

Ik weet dat ik een temperament heb en fel uit de hoek kan komen maar deze eenzijdige terechtstelling gaat echt helemaal nergens over.

Ps.
Van mijn kant heb ik verder alles wel gezegd. Ik ben er klaar mee, op meerdere vlakken. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 24-12-2019 13:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Goedemorgen,

enige tijd geleden is, ik weet niet om welke reden precies Het grote fietskleding topic aangemaakt. Ik heb het idee dat dat topic niet werkt, dat de vragen over fietskleding veel beter in het wielrentopic, het MTB topic of zelfs het woon-werk fietstopic (Ik fiets ook naar mijn werk) thuishoren.

Men vraagt namelijk naar kleding om in te mountainbiken bijvoorbeeld. Waar kan je dat beter vragen dan in het topic waar alle mountainbikers samenscholen?

Nu is er 1 topic over fietskleding, waar toevallig eens iemand langskomt om te antwoorden, maar niemand echt "huist". Specialisten zijn er niet. En daarnaast, de vragen over fietskleding komen 9 van de 10 keer gewoon in het betreffende fiets-topic, en daar wordt ook gewoon op geantwoord. Kijk nu maar in het wielrenervaringtopic (check). Het lijkt ook niemand te storen dat een kledingvraag daar gesteld wordt.

Ik zou willen opperen het fietskledingtopic op te heffen en de vragen en discussies weer in de diverse fiets-topics te laten plaatsvinden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Topicstarter
Ik zal je vraag/verzoek intern bespreken en kom daar later op terug.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Topicstarter
Belofte maakt schuld @BreadFan. We houden het algemene fietskleding topic nog even aan. In principe is een centraal topic vaak handiger om te hebben, omdat je dan alle expertise binnen 1 topic hebt en alles veel makkelijker terug te vinden is. Dat zal wel inhouden dat we iets meer posts gaan verplaatsen naar het centrale topic, mensen moeten er immers aan gewend raken. Mocht het proefballonnetje nou echt niet slagen de aankomende maanden, dan kijken we verder. Bedankt voor je feedback tot dusverre :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Outerspace schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 10:54:
Belofte maakt schuld @BreadFan. We houden het algemene fietskleding topic nog even aan. In principe is een centraal topic vaak handiger om te hebben, omdat je dan alle expertise binnen 1 topic hebt en alles veel makkelijker terug te vinden is. Dat zal wel inhouden dat we iets meer posts gaan verplaatsen naar het centrale topic, mensen moeten er immers aan gewend raken. Mocht het proefballonnetje nou echt niet slagen de aankomende maanden, dan kijken we verder. Bedankt voor je feedback tot dusverre :)
Aansluitend kunnen we wellicht even melden in de topics dat dit kledingtopic er is... topic warning, een vriendelijke modbreak. ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Outerspace schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 10:54:
Dank voor het serieus bekijken! :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:00
tweakduke schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:08:
[mbr]Is er ondertussen behoefte aan een apart topic voor de Zwift? Gezien andere onderwerpen ondersneeuwen en niet meer aan bod komen. Graag horen we je mening in Sport Feedback[/]
Wat mij betreft niet.

Volgens mij loopt de combinatie hardware/Zwift/TrainerRoad vrij vloeiend in elkaar over (iemand koopt hardware om te gaan Zwiften, vraagt of trainer X geschikt is voor Zwift, waarom trainer Y cadans niet registreert in Zwift, of workouts net zo goed zijn als in TR etc).

Op papier zijn er wel ca. 10 'grote' aanbieders beschikbaar (Rouvy, TrainerRoad, Sufferfest, Tacx TTS4 etc.) maar 90% beweegt toch naar Zwift/TR en ik zie daar voorlopig geen verandering in komen.

Vind het persoonlijk wel fijn om alles in een centraal indoor cycling topic te hebben omdat ik anders denk dat de losse topics snel doodbloeden. Het is ook maar een maand of 4 per jaar dat mensen echt actief zijn met indoortraining.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:45
Precies wat @Ypuh zegt wilde ik ook typen. Volgens mij is er ook geen probleem, dus waarom opsplitsen. Er zijn ondertussen al een flink aantal topics over fietsen (wielrennen / wielrenervaringen / MTB / indoor cycling / kleding / fietscomputer), dus nog een erbij wordt lastig om alles in de te gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Flipmo

OMG !!

wat Ypuh zegt, sluit ik me bij aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Topicstarter
Ypuh schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:24:
[...]

Wat mij betreft niet.

Volgens mij loopt de combinatie hardware/Zwift/TrainerRoad vrij vloeiend in elkaar over (iemand koopt hardware om te gaan Zwiften, vraagt of trainer X geschikt is voor Zwift, waarom trainer Y cadans niet registreert in Zwift, of workouts net zo goed zijn als in TR etc).

Op papier zijn er wel ca. 10 'grote' aanbieders beschikbaar (Rouvy, TrainerRoad, Sufferfest, Tacx TTS4 etc.) maar 90% beweegt toch naar Zwift/TR en ik zie daar voorlopig geen verandering in komen.

Vind het persoonlijk wel fijn om alles in een centraal indoor cycling topic te hebben omdat ik anders denk dat de losse topics snel doodbloeden. Het is ook maar een maand of 4 per jaar dat mensen echt actief zijn met indoortraining.
Goede onderbouwing en bedankt voor je feedback d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Zwift als apart topic geeft wellicht wat leuke opties als leaderboards etc, echter indoorcycling zonder zwift is misschien wel erg mager? Dan wordt het een hardware topic, wat op zich ook niet erg is.

Overwegend ben ik voor een apart zwift topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:00
Jpjedi schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:50:
Zwift als apart topic geeft wellicht wat leuke opties als leaderboards etc, echter indoorcycling zonder zwift is misschien wel erg mager? Dan wordt het een hardware topic, wat op zich ook niet erg is.

Overwegend ben ik voor een apart zwift topic.
Dan zou ik een specifieke Tweakers Zwift Competitie opstarten met een eigen topic. Daar ben ik wel voorstander van, maar komt wel wat meer bij kijken dan alleen een topic aanmaken (lijkt me best leuk om een bijdrage aan te leveren). Alleen het aanmaken van een event in Zwift is al een dingetje.

En wat doe je met ervaringen/vragen over overige software zoals TrainerRoad en Sufferfest als Zwift een eigen topic krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
Het lijkt nu Zwift Zwift Zwift wat de klok slaat, maar een paar jaar terug was dat Trainerroad & Sufferfest en daarvoor Tacx RLV. Het indoor fietsen is op een gegeven moment gescheiden van het wielren topic omdat het daar echt hinderlijk werd en omdat de onderwerpen grotendeels niet compatibel zijn. Maar ik vind (1) Zwift nog niet hinderlijk in in het indoor cycling topic en (2) Zwift is gewoon een normaal (weleenswaar groot) onderdeel van het hele ecosysteem rondom binnen fietsen. Dat was met de eerdere afsplitsing wel anders, Tacx trainers en andere hardware horen niet perse bij het wielren ervaringen topic. Ik vind het prima zoals het nu gaat en compatibel.

Ik moet wel zeggen dat als mensen behoefte hebben aan klassementen bij gaan houden, race afspraken maken e.d. dan is daar wat mij betreft wel een nieuw topic beter voor.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
MrAngry schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:42:
Het lijkt nu Zwift Zwift Zwift wat de klok slaat, maar een paar jaar terug was dat Trainerroad & Sufferfest en daarvoor Tacx RLV. Het indoor fietsen is op een gegeven moment gescheiden van het wielren topic omdat het daar echt hinderlijk werd en omdat de onderwerpen grotendeels niet compatibel zijn. Maar ik vind (1) Zwift nog niet hinderlijk in in het indoor cycling topic en (2) Zwift is gewoon een normaal (weleenswaar groot) onderdeel van het hele ecosysteem rondom binnen fietsen. Dat was met de eerdere afsplitsing wel anders, Tacx trainers en andere hardware horen niet perse bij het wielren ervaringen topic. Ik vind het prima zoals het nu gaat en compatibel.

Ik moet wel zeggen dat als mensen behoefte hebben aan klassementen bij gaan houden, race afspraken maken e.d. dan is daar wat mij betreft wel een nieuw topic beter voor.
Ypuh schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:01:
[...]

Dan zou ik een specifieke Tweakers Zwift Competitie opstarten met een eigen topic. Daar ben ik wel voorstander van, maar komt wel wat meer bij kijken dan alleen een topic aanmaken (lijkt me best leuk om een bijdrage aan te leveren). Alleen het aanmaken van een event in Zwift is al een dingetje.

En wat doe je met ervaringen/vragen over overige software zoals TrainerRoad en Sufferfest als Zwift een eigen topic krijgt?
Beiden wel eens eigenlijk. Een soort zwift leaderboard topic maar indoor algemeen houden. De reden dat hardware->software->trainingsbegeleiding ook wel erg verwant zijn met elkaar snijdt ook hout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Leaderboard op Zwift is gewoon niet reëel. Je hebt mensen die trainen, intensiteit op 50% hebben staan, duurtrappen, sprinttrainingen doen etc waardoor tijden of afstanden volkomen onjuist weergegeven worden.. Een event; ja, top, leuk, maar segmenten vergelijken meh. Met andere woorden; interval training van een uur kan mij veel opleveren, maar uiteindelijk maar 16 kilometer op de teller hebben staan en een duurtraining op 190 watt met ERG op het vlak levert me 33 kilometer op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Topicstarter
Bedankt allen voor de feedback, zoals het er nu uitziet is er geen noodzaak om dingen te veranderen. Mocht dat anders worden, dan horen wij dat graag.

Een competitie topic lijkt ons een leuk initiatief :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Dan hier maar (foutje, had ik meteen moeten doen).
Dit gaat overigens niet om het feit dat een post van mij verplaatst wordt, maar dat de spelregels bij voetbal als randzaak gezien worden.
Ramzzz schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:03:
[...]

[modbreak]Dit is de correcte interpretatie van de regels en afspraken alhier. :)

Discussie over spelregels, en andere randzaken mag dus verder daar.

Bedenk dat het in principe ook nog eens een kwestie met een lange baard is... daarmee de actuele voetbalkwesties hier onderbreken is sowieso niet handig.[/]
Ik snap em niet.
Voor iets wat echt elke wedstrijd wel voorbij komt (is dit wel/geen rood, wat is de regel voor hands, wat is het nut van de VAR, etc) en dus elk weekend weer actueel is, zie ik de logica niet om het als randzaak te beschouwen.
Een discussie of een speler wel of geen bewust hands maakt, of iets buitenspel is of niet, of iemand geel of rood had moeten krijgen, maar ook 'die handsregel is veel te onduidelijk' etc..
Dit is toch precies wat voetbal is?

Randzaken in het voetbal zie ik als de geldzaken, supportersgedrag, etc maar zeker niet de basis van het spel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

toolkist schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:43:
Dan hier maar (foutje, had ik meteen moeten doen).
Dit gaat overigens niet om het feit dat een post van mij verplaatst wordt, maar dat de spelregels bij voetbal als randzaak gezien worden.

[...]

Ik snap em niet.
Voor iets wat echt elke wedstrijd wel voorbij komt (is dit wel/geen rood, wat is de regel voor hands, wat is het nut van de VAR, etc) en dus elk weekend weer actueel is, zie ik de logica niet om het als randzaak te beschouwen.
Een discussie of een speler wel of geen bewust hands maakt, of iets buitenspel is of niet, of iemand geel of rood had moeten krijgen, maar ook 'die handsregel is veel te onduidelijk' etc..
Dit is toch precies wat voetbal is?

Randzaken in het voetbal zie ik als de geldzaken, supportersgedrag, etc maar zeker niet de basis van het spel zelf.
Spelregels en -interpretaties zijn de essentie van het spel, maar discussie daarover gaat wel dwars door de actualiteit van het competitievoetbal heen.

Het is handiger om dat dus bij 'randzaken' te bespreken, ook al omdat het - maanden later - 0,0 gevolgen voor de uitslag heeft en alleen een achterhoedegevecht-discussie over hypothetische kwesties.

Het nieuws over deze beslissing is dus actueel, de kwestie zelf verre van dat.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:48:
Het is handiger om dat dus bij 'randzaken' te bespreken, ook al omdat het - maanden later - 0,0 gevolgen voor de uitslag heeft en alleen een achterhoedegevecht-discussie over hypothetische kwesties.
Met die redenering kun je het normale topic dan sluiten, niemand daar heeft enige invloed op de uitslag.
Er is nu even een (normale) discussie over Ajax Chelsea, die is over 2 dagen weer verdwenen (en nog eerder als er vanavond gevoetbald zou worden), maar na deze modbreak mogen we dus tijdens elke wedstrijd elke beslissing van de scheids in randzaken gaan bespreken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

toolkist schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:00:
[...]

Met die redenering kun je het normale topic dan sluiten, niemand daar heeft enige invloed op de uitslag.
Er is nu even een (normale) discussie over Ajax Chelsea, die is over 2 dagen weer verdwenen (en nog eerder als er vanavond gevoetbald zou worden), maar na deze modbreak mogen we dus tijdens elke wedstrijd elke beslissing van de scheids in randzaken gaan bespreken?
Heel grappig.

Je bedoelt dat je liever had gehad dat ik alle posts erover direct getrasht had, wegens 'offtopic'?

Het gezemel over scheidsrechterlijke beslissingen is voor de één dikke pret, de ander vindt dat erg storend.

Een ellenlange discussie over een arbitraire dwaling of niet binnen één wedstrijd is in elk geval in de voetbaltopics - waar mensen het ook over andere wedstrijden willen hebben - snel een behoorlijke sta in de weg.

Er wordt over veel gediscussieerd, en voor deze kwestie geldt het criterium 'oude koeien', en een fundamentele, maar oude kwestie die in randzaken beter tot zijn recht komt.

Ga na dat er ook telkens weer discussie is over 'wat moet waar'.

Nu krijg je de instructie om dat 'daar' te doen, en dan is dat ineens niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

toolkist schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:00:
[...]

Ik snap je gedachtegang goed. Ik denk dat ik deze discussie in het reguliere topic zou passen als het om de wedstrijd van gisteravond zou gaan. Dan is het in de actualiteit. Nu gaat het over een wedstrijd van 3 maanden geleden en over een bijeenkomst van scheidsrechters. Daar zit hem denk ik de nuance.

Ging het over een zeer recente wedstrijd dan denk ik niet dat @Ramzzz had ingegrepen. Correct me if I'm wrong.

[ Voor 6% gewijzigd door snmght op 06-02-2020 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
snmght schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:48:
[...]

Ging het over een zeer recente wedstrijd dan denk ik niet dat @Ramzzz had ingegrepen. Correct me if I'm wrong.
Zelfs daar wordt ingegrepen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Napo schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:50:
[...]

Zelfs daar wordt ingegrepen :+
Ik weet niet op welke wedstrijd en posts je dan doelt maar als er daags na een wedstrijd een arbitrale beslissing besproken wordt uit die wedstrijd dan lijkt me dat in het reguliere topic te passen. Desalniettemin is een modbreak dan op zich op zijn plek als er over en weer een welles-nietes-discussie ontstaat.

Het is een grijs gebied denk ik. Om aan alle onduidelijkheid kun je ook nog wel een derde topic openen: Voetbal [Arbitrage/VAR]. Wordt meteen het gezelligste topic van de drie, wedden? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:07:
[...]

Heel grappig.

Je bedoelt dat je liever had gehad dat ik alle posts erover direct getrasht had, wegens 'offtopic'?
Nee, gewoon laten staan. Ik zie echt geen enkel kwaad in die posts. Men heeft het er op een beschaafde manier met elkaar over, dan is ingrijpen helemaal niet nodig.
Het gezemel over scheidsrechterlijke beslissingen is voor de één dikke pret, de ander vindt dat erg storend.
Zoals een aantal bezoekers de vele posts over Ajax ook erg storend vinden. Dat iemand iets storend vindt, ach.. Dat hebben we allemaal wel eens.
Een ellenlange discussie over een arbitraire dwaling of niet binnen één wedstrijd is in elk geval in de voetbaltopics - waar mensen het ook over andere wedstrijden willen hebben - snel een behoorlijke sta in de weg.
En toch worden die niet weggemod (en terecht). Hoe lang zijn we bezig geweest over de wel/niet penalty situatie bij Ajax-PSV afgelopen zondag?
Dit hoort nu eenmaal bij de huidige opzet van het voetbaltopic. Wil je dat niet dan moet je de slowchat verbieden.
Er wordt over veel gediscussieerd, en voor deze kwestie geldt het criterium 'oude koeien', en een fundamentele, maar oude kwestie die in randzaken beter tot zijn recht komt.
Er wordt even een paar uur wat posts aan gewaagd bij gebrek aan een ander onderwerp, dat maakt dan toch helemaal niks uit? Het is niet dat alle andere discussies ineens zwaar overstemd worden hierdoor en daardoor onmogelijk gemaakt worden.
Ga na dat er ook telkens weer discussie is over 'wat moet waar'.

Nu krijg je de instructie om dat 'daar' te doen, en dan is dat ineens niet goed?
Als iets wezenlijks als spelregels, of een situatie op het veld ook al is het 2-3 maanden gebeurd, als randzaak gezien wordt, dan kan ik me daar niet in vinden nee...
Wat mij betreft dus lekker laten gaan en, als men in toonzetting naar elkaar vervelender begint te worden, dan ingrijpen met een modbreak o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

toolkist schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:17:
[...]

Nee, gewoon laten staan. Ik zie echt geen enkel kwaad in die posts. Men heeft het er op een beschaafde manier met elkaar over, dan is ingrijpen helemaal niet nodig.

[...]

Zoals een aantal bezoekers de vele posts over Ajax ook erg storend vinden. Dat iemand iets storend vindt, ach.. Dat hebben we allemaal wel eens.

[...]

En toch worden die niet weggemod (en terecht). Hoe lang zijn we bezig geweest over de wel/niet penalty situatie bij Ajax-PSV afgelopen zondag?
Dit hoort nu eenmaal bij de huidige opzet van het voetbaltopic. Wil je dat niet dan moet je de slowchat verbieden.

[...]

Er wordt even een paar uur wat posts aan gewaagd bij gebrek aan een ander onderwerp, dat maakt dan toch helemaal niks uit? Het is niet dat alle andere discussies ineens zwaar overstemd worden hierdoor en daardoor onmogelijk gemaakt worden.

[...]

Als iets wezenlijks als spelregels, of een situatie op het veld ook al is het 2-3 maanden gebeurd, als randzaak gezien wordt, dan kan ik me daar niet in vinden nee...
Wat mij betreft dus lekker laten gaan en, als men in toonzetting naar elkaar vervelender begint te worden, dan ingrijpen met een modbreak o.i.d.
snmght schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:48:
[...]

Ik snap je gedachtegang goed. Ik denk dat ik deze discussie in het reguliere topic zou passen als het om de wedstrijd van gisteravond zou gaan. Dan is het in de actualiteit. Nu gaat het over een wedstrijd van 3 maanden geleden en over een bijeenkomst van scheidsrechters. Daar zit hem denk ik de nuance.

Dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Een paar dagen geleden werden berichten over het dak van AZ en het weer van dit weekend naar randzaken verplaatst, maar vandaag niet?

[ Voor 10% gewijzigd door OPSLAGHOND op 08-02-2020 20:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Topicstarter
OPSLAGHOND schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 18:15:
Een paar dagen geleden werden berichten over het dak van AZ en het weer van dit weekend naar randzaken verplaatst, maar vandaag niet?
Misschien vandaag wel. We hebben niet 60 seconden per minuut bezetting ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Klein puntje van irritatie; is het mogelijk dat we misschien stoppen met de “dat heeft Jantje of Pietje of Ingrid al gezegd in dit topic, zie hier de link en een knipoog” posts? Vooral in de F1 topics komen die vaak voorbij de laatste tijd.

Credits where credit’s due maar vaak zijn het berichten van een paar dagen (of rond reveals of tests een paar minuten of uur) oud en niet iedereen leest het hele topic door, beetje dubbel posten kan voor komen. Komt bij me over als een soort spellingspolitie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Topicstarter
Holkers schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:43:
Klein puntje van irritatie; is het mogelijk dat we misschien stoppen met de “dat heeft Jantje of Pietje of Ingrid al gezegd in dit topic, zie hier de link en een knipoog” posts? Vooral in de F1 topics komen die vaak voorbij de laatste tijd.

Credits where credit’s due maar vaak zijn het berichten van een paar dagen (of rond reveals of tests een paar minuten of uur) oud en niet iedereen leest het hele topic door, beetje dubbel posten kan voor komen. Komt bij me over als een soort spellingspolitie
Het is een beetje dubbel. Als een vraag meerdere keren gesteld wordt en het antwoord is ook al meerdere keren gegeven, dan is het ook een bron van ergernis of je het topic wel hebt doorgenomen.

Maar misschien is het wel een tussenoplossing dat moderators hun berichten pinnen als 'belangrijk/mis het niet'. Dan kan je in ieder geval wel deze posts terugvinden door middel van de toon 'pinned items'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:22

Fiber

Beaches are for storming.

@Holkers Of je neemt eerst even de moeite om de zoekfunctie te gebruiken voordat je een zogenaamd 'nieuwtje' post. Drie keer of meer keer hetzelfde 'nieuwtje' in een topic is minstens zo irritant en daar mag best netjes en met een knipoog op gewezen worden. Kan best wel eens gebeuren, maar het moet zeker geen gewoonte worden.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 13:19
Verplaatst.
Roybs schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 12:00:
[...]

Tsja je weet al genoeg als de moderators onzinnige posts of andere ongein posten (zoals oa. Mission Spinnow en nu dit) dat dat overgenomen wordt door anderen hier, wat de kwaliteit van dit topic tot een treurig niveau brengt. Oh maar zodra het Meneer DaniëlWW2 niet zint dan gaat gelijk de ban hamer er op want DAT MAG NIET !!!!!
Het is nou eenmaal de grote Max show, dat is op zich niet raar op een Nederlands forum. Daarnaast is tweakers moderatie verre van democratisch maar dat wordt ook nergens beweerd.. ;)

Maar ik ben het wel met je eens dat dit het niveau niet ten goede komt, daarom vertrekken er de afgelopen tijd ook steeds meer vaste gasten.

[ Voor 1% gewijzigd door DaniëlWW2 op 27-02-2020 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Grimmie187 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 12:10:
Verplaatst.

[...]

Het is nou eenmaal de grote Max show, dat is op zich niet raar op een Nederlands forum. Daarnaast is tweakers moderatie verre van democratisch maar dat wordt ook nergens beweerd.. ;)

Maar ik ben het wel met je eens dat dit het niveau niet ten goede komt, daarom vertrekken er de afgelopen tijd ook steeds meer vaste gasten.
En dit kan je niet bespreken in dit topic waarom? Ik bedoel, als ik nauwelijks te horen krijg dat mensen zich aan iets irriteren, hoe moet ik het dan weten?

Weet je, ik besef mezelf ook wel goed dat ik soms te snel reageer. Ik verwijder regelmatig meteen mijn eigen reacties nadat ik "out of the heat of the moment ben", een paar seconden heb nagedacht en me besef dat dit niet zo slim was. Nota bene heb ik als autist nu eenmaal enige problemen met impulsiviteit waar ik actief aan werk. Het is gewoon verre van perfect. Ik wil eigenlijk ook gaan minderen met bepaalde dingen zeggen en ik denk allang na over het topic iets scherper gaan maken qua inhoud. Ik heb alleen totaal geen feedback van mensen die zich blijkbaar irriteren, wel dat mensen het goed vinden. Hoe moet ik die balans dan opmaken?

Je kan dus nu wel je beklag komen doen op een niet erg fijne manier, maar waarom laat je het me gewoon niet weten? :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:31
DaniëlWW2 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 12:21:
[...]

En dit kan je niet bespreken in dit topic waarom? Ik bedoel, als ik nauwelijks te horen krijg dat mensen zich aan iets irriteren, hoe moet ik het dan weten?

Weet je, ik besef mezelf ook wel goed dat ik soms te snel reageer. Ik verwijder regelmatig meteen mijn eigen reacties nadat ik "out of the heat of the moment ben", een paar seconden heb nagedacht en me besef dat dit niet zo slim was. Nota bene heb ik als autist nu eenmaal enige problemen met impulsiviteit waar ik actief aan werk. Het is gewoon verre van perfect. Ik wil eigenlijk ook gaan minderen met bepaalde dingen zeggen en ik denk allang na over het topic iets scherper gaan maken qua inhoud. Ik heb alleen totaal geen feedback van mensen die zich blijkbaar irriteren, wel dat mensen het goed vinden. Hoe moet ik die balans dan opmaken?

Je kan dus nu wel je beklag komen doen op een niet erg fijne manier, maar waarom laat je het me gewoon niet weten? :)
Dan bij dezen een kleine bijdrage van een lurker in de F1-topics. En dit is niet specifiek op jou gericht, maar meer op het algemene geheel. Er zijn een aantal teams en rijdes (Renault, RP, Stroll, Latifi, Ocon, bijvoorbeeld) waarvan het blijkbaar prima is om ze af te branden. Dat terwijl er, voor mijn gevoel, een stuk scherper wordt gereageerd (niet alleen gemodereerd!) als het om Max of (in mindere mate) de grote teams gaat. Natuurlijk hoort emotie bij sport, maar als neutrale fan van de sport in z'n geheel is het af en toe wel vervelend.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grimmie187
DaniëlWW2 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 12:21:
[...]

Je hebt gelijk dat dit de plek is voor zulk commentaar en niet het F1 test draadje maar ik val je helemaal niet aan Daan.. Ik zeg in beleefde bewoordingen dat het gebrek aan objectiviteit ervoor zorgt dat veel vaste gasten verdwijnen, niet jouw moderatie.

Ik ben het dan misschien niet altijd eens met jou manier van modereren maar ik hou je heus niet verantwoordelijk voor de algemene sfeer in de F1 draadjes of zoiets... :(:)

*edit* Ik sluit me ook aan bij wat @Wormaap zegt boven mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trixi
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:05
Wormaap schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 12:27:
[...]

Dan bij dezen een kleine bijdrage van een lurker in de F1-topics. En dit is niet specifiek op jou gericht, maar meer op het algemene geheel. Er zijn een aantal teams en rijdes (Renault, RP, Stroll, Latifi, Ocon, bijvoorbeeld) waarvan het blijkbaar prima is om ze af te branden. Dat terwijl er, voor mijn gevoel, een stuk scherper wordt gereageerd (niet alleen gemodereerd!) als het om Max of (in mindere mate) de grote teams gaat. Natuurlijk hoort emotie bij sport, maar als neutrale fan van de sport in z'n geheel is het af en toe wel vervelend.
Je vat hier heel goed samen waar in ieder geval mijn irritatie ook ligt als we over het f1 forum in zijn algemeen praten.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

Noted, ik ga kijken wat we eraan kunnen verbeteren. :)
Grimmie187 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 12:38:
[...]

Je hebt gelijk dat dit de plek is voor zulk commentaar en niet het F1 test draadje maar ik val je helemaal niet aan Daan.. Ik zeg in beleefde bewoordingen dat het gebrek aan objectiviteit ervoor zorgt dat veel vaste gasten verdwijnen, niet jouw moderatie.

Ik ben het dan misschien niet altijd eens met jou manier van modereren maar ik hou je heus niet verantwoordelijk voor de algemene sfeer in de F1 draadjes of zoiets... *;
Maar ik wil het nu wel verbeteren want ik merk ook dat mensen vertrekken en dat is jammer. Ik wil weten of er iets is dat ik eraan kan doen of dat het puur de bizarre dominantie van Mercedes is, of zaken waar ik niks aan ga doen zoals de overmatige aanwezigheid van Verstappen. Daar valt gewoon bijna niks aan te doen. Het is een Nederlands forum en dat ga je nooit afdwingen. :)

Ik heb meerdere malen over nagedacht om een specifiek Verstappen topic te openen, maar ik zie het helaas niet werken. Er zijn eigenlijk al te veel F1 topics waar de scheiding van onderwerpen lastig is. Nog een topic zie ik helemaal door elkaar gaan lopen.

[ Voor 7% gewijzigd door DaniëlWW2 op 27-02-2020 12:45 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Grimmie187
DaniëlWW2 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 12:41:
[...]

Noted, ik ga kijken wat we eraan kunnen verbeteren. :)

[...]

Maar ik wil het nu wel verbeteren want ik merk ook dat mensen vertrekken en dat is jammer. Ik wil weten of er iets is dat ik eraan kan doen of dat het puur de bizarre dominantie van Mercedes is, of zaken waar ik niks aan ga doen zoals de overmatige aanwezigheid van Verstappen. Daar valt gewoon bijna niks aan te doen. Het is een Nederlands forum en dat ga je nooit afdwingen. :)

Ik heb meerdere malen over nagedacht om een specifiek Verstappen topic te openen, maar ik zie het helaas niet werken. Er zijn eigenlijk al te veel F1 topics waar de scheiding van onderwerpen lastig is. Nog een topic zie ik helemaal door elkaar gaan lopen.
Ik ben bang dat er weinig aan te doen is. De aanwas van nieuwe F1 fans vanwege Max zal nou eenmaal blijven toenemen en daarmee zal de objectiviteit blijven afnemen. Hier kun je niet tegen modereren, je kunt hooguit consequent zijn wat betreft de regels (dus geen crashtappen, maar dan ook geen mission spinnow, crashjean, etc.).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cfeijt
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:27
[...]

Hier sluit ik me ook bij aan, ik begrijp goed dat max/rbr meer besproken worden.
Het bashen van de andere teams vindt ik af en toe ook wel erg ver gaan en houdt mij eigenlijk ook steeds vaker weg van het topic.

Ryzen 5800X3D + 32GB GSKILL @3600 op X570 Aorus Pro + FE 3090 + ASUS ROG OLED PG32UCDM

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roybs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 13:40
Hallo @DaniëlWW2

Waar het mij vooral om gaat is om de mensen die onzinnige, puur om te baiten/trollen, of gewoon ronduit racistische opmerkingen maken. Wat Wormaap al zegt, er wordt zodra er iets met Renault in beeld is al gauw Stokbroodvreters!!! of bij Hamilton andere dingen genoemd, laat staan als het over Strollebol gaat. Natuurlijk een grapje zou moeten kunnen, maar waarom zouden racistische dingen toegelaten worden? Voor de mensen die er zijn om inhoudelijk over F1 te praten en ook aanwezig zijn om bepaalde dingen te leren, is het gewoon zo ontzettend triest om door een pagina reacties met bovenstaande one liners te scrollen voor je pas een zeldzame inhoudelijke post tegenkomt.

Vanwaar mijn reactie in het topic zojuist? Zodra een moderator zich gaat meewegen aan dit soort praktijken (en vandaag is niet de eerste keer dat zoiets gebeurd) dan kan ik mij er persoonlijk niet van laten weerhouden om er wat over te zeggen. Wellicht niet de juiste plek, maar zoals je ziet heeft het wel een waardige discussie wat betreft de waarde en kwaliteit van een (en nu vooral) populaire sport waar iedereen veel plezier aan beleeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Roybs schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 12:58:
Hallo @DaniëlWW2

Waar het mij vooral om gaat is om de mensen die onzinnige, puur om te baiten/trollen, of gewoon ronduit racistische opmerkingen maken. Wat Wormaap al zegt, er wordt zodra er iets met Renault in beeld is al gauw Stokbroodvreters!!! of bij Hamilton andere dingen genoemd, laat staan als het over Strollebol gaat. Natuurlijk een grapje zou moeten kunnen, maar waarom zouden racistische dingen toegelaten worden? Voor de mensen die er zijn om inhoudelijk over F1 te praten en ook aanwezig zijn om bepaalde dingen te leren, is het gewoon zo ontzettend triest om door een pagina reacties met bovenstaande one liners te scrollen voor je pas een zeldzame inhoudelijke post tegenkomt.
Ik herken me hier dus helemaal niet in. Ik haal voor zover ik weet elke "Strolliebol", Strokbroodvreter of anderzijds racistische reactie gewoon weg. Ik kan wel eens iets missen, maar dan kan je altijd een topic rapport aanmaken. Ik haal het gewoon weg omdat ik er zelf ook geen zin in heb.

Tweede is dat ik nu al een tijdlang vrijwel elke inhoudelijke reactie pin. Dat doe ik voor de mensen die de inhoudelijke reacties willen zien en de rest niet. Als je de pin filter aanzet, rechtsboven de pagina, dan krijg je als het goed is alleen maar inhoudelijke reacties te zien. Dat is dan de oplossing voor de race specifieke topics. Het werkt ook voor het algemene topic, maar daar hoort al een iets hogere standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
DaniëlWW2 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 21:50:
[...]

Tweede is dat ik nu al een tijdlang vrijwel elke inhoudelijke reactie pin. Dat doe ik voor de mensen die de inhoudelijke reacties willen zien en de rest niet. Als je de pin filter aanzet, rechtsboven de pagina, dan krijg je als het goed is alleen maar inhoudelijke reacties te zien. Dat is dan de oplossing voor de race specifieke topics. Het werkt ook voor het algemene topic, maar daar hoort al een iets hogere standaard.
Uitstekend. Ik had al eens gezegd laat ons minnetjes uitdelen zodat we de ‘slechte’ reacties zelf weg kunnen filteren. Maar een minnetje is een negatieve actie, mogelijk met meer negativiteit tot gevolg. Dan is het positief markeren om ‘goede’ reacties te filteren beter.

Toch maak ik er geen gebruik van, omdat ik doorgaans wel alles even langsloop. Ik maak dan zelf met een snelle scan onderscheid in wat leeswaardig is.

M.i. wordt er overigens prima gemodereerd en zijn de F1-topics onder de streep de moeite waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Tommy The Cat schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 00:18:
[...]

Uitstekend. Ik had al eens gezegd laat ons minnetjes uitdelen zodat we de ‘slechte’ reacties zelf weg kunnen filteren. Maar een minnetje is een negatieve actie, mogelijk met meer negativiteit tot gevolg. Dan is het positief markeren om ‘goede’ reacties te filteren beter.
Minnen heeft geen nut. Zie elk Apple/Samsung topic op de FP maar eens. Trek dit nu eens door naar het forum en 1 positief woord over Renault en je staat op -490.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Typhone schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:28:
[...]

Minnen heeft geen nut. Zie elk Apple/Samsung topic op de FP maar eens. Trek dit nu eens door naar het forum en 1 positief woord over Renault en je staat op -490.
Dat dus ja. Verder moet ik er persoonlijk ook niet aan denken dat bij minnen ook de naam vermeld staat. Dat zal de leefbaarheid in topics echt verbeteren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:59

Martinspire

Awesomeness

F1 en Corona, moet het in een apart topic? Het normale corona-topic is al druk genoeg en er is ook weer aardig wat F1-specifiek corona nieuws. Wellicht toch handig om daar een extra topic voor te openen? En dan niet zozeer over het virus zelf (dat kan in het nieuws topic), maar dingen als besmettingen her en der, wat organisaties beslissen en dat soort werk kan wellicht beter gestructureerd worden in een apart topic. Of een "sport en corona" topic wellicht, omdat er meer sportevenementen zijn die al dan niet afgeblazen gaan worden...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 13:28
Ik denk niet dat we nog meer corona-topics met dezelfde herhaling van zetten willen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
En als je in het ZT Corona topic een opmerking plaatst in te trend van “het zijn maar oudjes” dan kun je een andere site gaan bookmarken voor je forum bezoek. Terecht overigens. Die controle is in de sport topics niet te doen lijkt me

[ Voor 13% gewijzigd door Holk op 11-03-2020 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 13:28
Ik denk ook niet dat we een gebrek aan F1-topics hebben. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Topicstarter
Señor Sjon schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:14:
Ik denk niet dat we nog meer corona-topics met dezelfde herhaling van zetten willen.
Dit. Ik denk dat we met 2 corona-topics (AZ en AWM) al ruimschoots kunnen voorzien aan plekken voor discussie. Een derde plek om te discussiëren wordt alleen maar lastiger om te modden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Ankona schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:52:
[...]

Jouw mening, maar jij bent wel degene die de discussie aanslingert waarvan je zegt dat je hem niet wil voeren.... 8)7

Corona paniek is gewoon hot in alle onderwerpen. Ook bij voetbal. Logisch dat dat onderwerp ook hier aan bod komt, het is wel de ED agenda die nu op zijn gat ligt.
Nee, ik wijs op het (imho) juiste topic. Dat het ter discussie zou staan ging ik niet van uit want lijkt me evident maar kennelijk zat ik er naast. Het eredvisietopic is in elk geval niet de plek voor een inhoudelijke discussie dus ik reageer even hier.

Gezien dit ook geldt voor buitenlandse clubs zou het voor de hand liggen om de Corona impact op een plek te bespreken en daar is het Randzaken topic geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 14:24
Snowdog schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:29:
[...]

[mbr] Reageer dan niet. [/]
Waarom niet reageren? Het leek me een vrij valide punt? Charlie is geen heilige en ook hij had hier geen drol veranderd. Wat is er mis mee om dat te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Snowdog schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 23:07:
[...]

Waarom niet reageren? Het leek me een vrij valide punt? Charlie is geen heilige en ook hij had hier geen drol veranderd. Wat is er mis mee om dat te zeggen?
De manier waarop...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 14:24
Die was ook vrij normaal? Een voorbeeld dat ook Charlie flaws heeft met de conclusie daarna.
Shitposts over Grosjean en Stroll lijken minder problemen op te leveren, valt lately wel op dat het moderatiebeleid van Tweakers niet echt consistent of fair is (ja, daar is vast een ander topic voor, maar zoveel boeit het me nou ook weer niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

@Ramzzz en de rest, voor de goede orde: slowchat over jarenoude wedstrijden, dat is geoorloofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

snmght schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:26:
@Ramzzz en de rest, voor de goede orde: slowchat over jarenoude wedstrijden, dat is geoorloofd?
Jij negeert modbreaks? Of hebt 'm niet gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Ramzzz schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:37:
[...]

Jij negeert modbreaks? Of hebt 'm niet gezien?
Dat is dus het geintje dat moet kunnen? Nou niet jouw onduidelijke communicatie bij mij neerleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

snmght schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:51:
[...]

Dat is dus het geintje dat moet kunnen? Nou niet jouw onduidelijke communicatie bij mij neerleggen.
Er is geen woord Frans bij.

Zo'n wedstrijdverslag is - niet voor de eerste keer - gedoogd.

Dat je erover gaat zeuren in het topic, is altijd ongewenst, zoals je bijzonder duidelijk is gemaakt de afgelopen maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Topicstarter
Even namens de rest, wij gedogen het ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

In het nationale clubs topic, een Nederlands elftal wedstrijd? Geen touw aan vast te knopen dit beleid. Maar dikke prima, succes ermee!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Topicstarter
snmght schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:12:
In het nationale clubs topic, een Nederlands elftal wedstrijd? Geen touw aan vast te knopen dit beleid. Maar dikke prima, succes ermee!
Gelukkig mogen wij afwijken van het beleid en gedogen het wanneer het kan. Die beslissing ligt immers bij het modteam van SPRT :) Zo lang er geen duidelijkheid is wat de competitie doet, vinden wij het prima.

En als het vervelend is om te lezen, dan kunnen we het altijd nog verplaatsen naar het randzaken topic ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
snmght schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:12:
Dat is toch al tijden zo dat beleid ontzettend willekeurig is? Maakt het niet gemakkelijker, zowel voor moderatie noch voor de users.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:02

Superkiwi

Hoi doei

Ik ga vanavond om 20:00 naar buiten om te klappen voor de moderators in de Sport topics.
Wat een helse (bij)baan moet dat zijn :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

dvdkiwi schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:13:
Ik ga vanavond om 20:00 naar buiten om te klappen voor de moderators in de Sport topics.
Wat een helse (bij)baan moet dat zijn :+
Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/images/b027672a0ca731ff1dfe0849dfb206e4/tenor.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Wat is de bedoeling van de laatste modbreak in het nationale voetbal topic? Volgens mij is er de laatste dagen nul keer onenigheid geweest over het feit of Ajax wel of niet de eerste CL plek zou moeten hebben, iedereen was het er wel over eens dat de stand daarvoor de leidraad moest zijn. Dus de verwijzing naar Ajax is al vreemd.

De enige discussie ging over wie wel of niet een financiële bijdrage moest leveren aan een algemeen potje. Natuurlijk horen reacties die over de schreef gaan daar niet bij en mogen mods daar tegenop treden. Maar de discussie an sich is valide en de meeste bijdragers gingen daar goed mee om.

Dus ik kan de modbreak totaal niet plaatsen. Wellicht wordt het wat genuanceerder of anders bedoeld maar dan zou wat meer duidelijkheid wat mij betreft gewenst zijn.
Pagina: 1 ... 15 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.