Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Sport Feedback

Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste
Acties:

• mavaros
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 23:23
Ik heb een klacht over een knip, van afgelopen middag.

Tweakdude, een mod, knipte mijn reactie, omdat ik Feijenoord gewoon Feijenoord noemde. Die mod zette zelfs een streep door Feijenoord en daarachter zette die mod Feyenoord. De spelling met de Y dus.

Daar klopt geen ruk van. Feijenoord is een geaccepteerde spelling van de clubnaam. Er zit geen negatieve klank achter. Cruijff spellen ze ook soms met een Y. Dat is onwetendheid, maar geen trap richting Cruijff of Feijenoord.

Er is een hele discussie geweest over het hoe en wat in een discussie op het voetbalforum. Daar houd ik me netjes aan. De term Feijenoord is niet denigrerend of opruiend.

Ik vind de knip dus onterecht en erger me aan de streep door Feijenoord, waarna er Feyenoord als woord wordt vervangen.

Iedereen mag mijn comments lezen van de laatste periode. De naam Feijenoord ken ik wel, maar de moderne spelling is niet mijn ding en in dit forum doe ik niet meer aan voetbalfanatisme. Niemand loopt over Feijenoord als naam te zeiken. Behalve een mod.

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20:42
Het is sinds 1976 (give or take) Feyenoord. Er klopt dus wel een ruk van.

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:11

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

mavaros schreef op zondag 10 november 2019 @ 19:19:
[...]

Deze lock slaat nergens op.

Ik geloof dat het nu wel duidelijk en geaccepteerd wordt, dat ik de originele schrijfwijze voor Feijenoord gebruik. Dat wuivende mannetje was, omdat Feijenoord met 2-0 achter kwam.

Er zit niks kwaadaardigs in mijn post. Dat knippen snap ik dus niet.
De discussie hoort hier en ik zie dat je al een post gemaakt hebt.

Het punt is dat niet iedereen de schrijfwijze met een IJ kan waarderen. Daar volgen dan TR's over en vandaar de subtiele knip die is gezet. Desondanks komt dit geregeld voor en we zien dat er meer zijn die de schrijfwijze met een IJ hanteren.

Na overleg hebben we besloten om hier niet streng op te modereren. Feyenoord heeft wel de voorkeur.

tweakduke wijzigde deze reactie 10-11-2019 21:38 (5%)

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Nu weet @mavaros dat het eigenlijk met een Y is, wie weet zien we Feijenoord dan minder terugkeren in het topic ;)

LinkedIn | Tweakers Gallery | Spotify!

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Outerspace schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:33:
Nu weet @mavaros dat het eigenlijk met een Y is, wie weet zien we Feijenoord dan minder terugkeren in het topic ;)
Het stadion heet dan wel weer officieel Feijenoord...: https://www.dekuip.nl/stadion-feijenoord :)

Outerspace wijzigde deze reactie 10-11-2019 22:31 (14%)
Reden: Niet uitlokken

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat

Fiber schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:54:
[...]

Het stadion heet dan wel weer officieel Feijenoord...: https://www.dekuip.nl/stadion-feijenoord :)
Dat is bekend, het stadion en de wijk waar het in ligt heten nog steeds zo. Ergens in de 60er of 70er jaren is de naam van de vereniging aangepast om het internationaal gangbaarder te maken.

Maar goed, relatief offtopic ;)

Outerspace wijzigde deze reactie 10-11-2019 22:31 (10%)

• mavaros
Outerspace schreef op zondag 10 november 2019 @ 22:01:
[...]

Dat is bekend, het stadion en de wijk waar het in ligt heten nog steeds zo. Ergens in de 60er of 70er jaren is de naam van de vereniging aangepast om het internationaal gangbaarder te maken.

Maar goed, relatief offtopic ;)
Waarom noem je het juiste antwoord dan.

Dus ik moet me een beetje gaan aanpassen aan moderne spraak, want een mod kan niet tegen de oude naam?

In wat voor wereld leven we dan toch in godsnaam.

Feijenoord blijft gewoon Feijenoord. Daar zit niks kwaads achter, en iemand die dat wel denkt heeft een kronkel in zijn/haar brein zitten.

Sorry hoor, maar ik ga me steeds meer lopen ergeren aan dit stuk vuurwerk, dat tweakdude waarschijnlijk bewust in de groep heeft gegooid. Waar was die gast 3 weken geleden of 5 maanden geleden. Toen liep ie ook niet te knippen.

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat

mavaros schreef op zondag 10 november 2019 @ 22:14:
[...]

Waarom noem je het juiste antwoord dan.

Dus ik moet me een beetje gaan aanpassen aan moderne spraak, want een mod kan niet tegen de oude naam?

In wat voor wereld leven we dan toch in godsnaam.

Feijenoord blijft gewoon Feijenoord. Daar zit niks kwaads achter, en iemand die dat wel denkt heeft een kronkel in zijn/haar brein zitten.

Sorry hoor, maar ik ga me steeds meer lopen ergeren aan dit stuk vuurwerk, dat tweakdude waarschijnlijk bewust in de groep heeft gegooid. Waar was die gast 3 weken geleden of 5 maanden geleden. Toen liep ie ook niet te knippen.
Het enige juiste antwoord is dat het Feyenoord is, en niet meer Feijenoord zoals vroeger. Dat we er niet strikt op gaan modereren is een ander verhaal. We hebben hier in het verleden vaker op "ingegrepen", alleen niet consistent ;)

Je maakt het nu eigenlijk onnodig groter dan het is.

• mavaros
Het zal allemaal wel.

Ik heb mijn punt gemaakt en ik blijf erbij.

Feijenoord is geen kwaadaardige benaming voor Feijenoord. Dat jullie het met een Y spellen is niet mijn probleem.

aanvulling: Die bewuste mod heeft netjes zijn zegje gedaan. Ik blijf de oude spelling houden, maar ik hoop ook dat mensen het kunnen accepteren, ipv van TR's te sturen. Zie het als buro of bureau. Als ik 189 ben, dan schrijf ik nog bureau.

Feijenoord kapotlullen doe ik hier niet meer. Ik snap dat ik in een algemene kroeg mijn ding moet doen. Dat heb ik ook gedaan met mijn oude spelling, vind ik.

mavaros wijzigde deze reactie 10-11-2019 23:14 (52%)

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:24
mavaros schreef op zondag 10 november 2019 @ 22:52:
Zie het als buro of bureau. Als ik 189 ben, dan schrijf ik nog bureau.
offtopic:
Het is ook bureau. Buro is een alternatief maar heeft volgens mij nooit de voorkeur gehad. Onze leraar Nederlands was daar destijds ook keihard in: altijd de voorkeursspelling gebruiken. Anders fout :)

• snmght
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 18-01 11:08
Ik ben wel heel benieuwd waarom mijn post zonder verdere toelichting verwijderd is. Mag ik niet aangeven dat @Leon Zwiers wel erg lichtgeraakt reageert om een spellingsdingetje? De naam Feijenoord wordt nota bene (zoals keurig in mijn post stond) ook nog gehanteerd voor het stadion, zie dekuip.nl.

Als er dan toch echt iets mis zou zijn geweest, waarom dan geen edit met toelichting?

Als er dan toch posts verwijderd moeten worden komt mijn tweede post ("Feijenoord schrijven :+ ") daar toch eerder voor in aanmerking. Hoewel ik het met de :+ probeerde te duiden was dat natuurlijk geen heel serieuze bijdrage aan het topic.

snmght wijzigde deze reactie 11-11-2019 13:00 (37%)

go forget who we are, yeah

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat

Omdat het niet bijdraagt aan de discussie en ook niet daar waar de discussie niet hoort ;) Ook hebben we hier al aangegeven hoe we er mee omgaan :)

Wel ben ik (persoonlijk) tegen het stelselmatig of moedwillig verkeerd schrijven van Feyenoord, want hoe je het went of keert het heet geen Feijenoord meer. Leuk dat het station nog de oude wijze hanteert, maar daar heeft de voetbalvereniging lak aan ;)

• snmght
Ik had die discussie in het Feedback topic gemist. Worden gebruikers geacht om dit topic er ook op na te slaan alvorens te posten?

En then again: er stond ook een ontopic gedeelte in mijn post die niets te maken had met het Feijenoord/Feyenoord verhaal. Waarom is dit ook maar gelijk verwijder en is er niet gekozen voor een edit?

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 07:56
Als die lein ingezed is mag je natuurluk van onse moddereters verwagten dat ze vanaf nu al onse spelvauten koriezeren. :+

alles kan off-topic

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Ben ik nou heel flauw als ik opmerk dat Stadion Feijenoord helemaal niet 'De Kuip' heet en dat die bijnaam eigenlijk weggemod zou moeten worden? :P

Maar even serieus, de wijk heet Feijenoord en de naam van het stadion is feitelijk ook zo. Verder is alles wat met de club te maken heeft al heel erg lang met de 'y'. Nu kan ik ook wel stug pannekoek blijven schrijven omdat ik vind dat de nieuwe schrijfwijze nergens op slaat, maar wie wordt daar nu echt beter van?
't Is gewoon flauw, ik zou zeggen: doe een beetje je best om dingen gewoon te beschrijven zoals het bedoeld is. :)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• OPSLAGHOND
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Dit alles om een letter? Serieus?
Het moet niet gekker worden ...

offtopic:
Ik ken nog een goede mierenkweker uit Texas (USA) mochten er nog mieren nodig zijn.

• snmght
Nugoed, ik denk dat we niet die hele discussie opnieuw op hoeven rakelen (een discussie die ik in eerste instantie gemist had) - wat me vooral in het verkeerde keelgat schiet is dat @Leon Zwiers uit zijn slof schiet en @mavaros van trollen beticht. Dat vind ik bijzonder overtrokken, @mavaros prefereert de oude schrijfwijze. Het is van hetzelfde laken een pak als iemand een TR instuurt omdat iemand 's Gravenhage schrijft en dat trollen noemt.

Nu begrijp ik uit het topic dat het niet actief gemodereert zal worden, een soort gedoogbeleid lijkt het. Dat is een mooie oplossing denk ik; maar de reactie van @Leon Zwiers past daar niet helemaal bij.

Ik zal pogen er op te letten. Feijenoord zit bij mij er in gebakken en tot die post van @Leon Zwiers wist ik niet eens dat het officieel Feyenoord is. :')

En Feijenoord vind ik nog mooier ook. Dus op voorhand; excuses als ik Feyenoord nog eens Feijenoord noem. Het is niet bedoeld om te trollen. @Leon Zwiers lees je mee?

• Qu3st
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 21:06
Ankona schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:24:
Als die lein ingezed is mag je natuurluk van onse moddereters verwagten dat ze vanaf nu al onse spelvauten koriezeren. :+
Leuk hoor, maar mag je binnenkort naar de ALV gaan van Feij/Feyenoord. Want in de statuten staat nog gewoon Feijenoord.....

En dit allemaal omdat "officieel" Feyenoord zou moeten zijn, ik ga ook maar op de TR drukken als met Ajax zegt, want officieel is het AFC Ajax NV!!! En dan moet Fey/Feijenoord nu dus Feyenoord Rotterdam NV zijn!

Waar je je druk om kunt maken, en het dan ook nog kunt bestempelen als trollen :X

Qu3st wijzigde deze reactie 11-11-2019 13:53 (29%)

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 07:13

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

snmght schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:35:
Nu begrijp ik uit het topic dat het niet actief gemodereert zal worden, een soort gedoogbeleid lijkt het. Dat is een mooie oplossing denk ik; maar de reactie van @Leon Zwiers past daar niet helemaal bij.
Daarom staat die (net als jouw reactie dus inmiddels) in de prullenbak :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Typhone
Gonadan schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:30:
't Is gewoon flauw, ik zou zeggen: doe een beetje je best om dingen gewoon te beschrijven zoals het bedoeld is. :)
Daarbij is het natuurlijk niet zo relevant of iemand de spellingsregels wel of niet wil hanteren. De meest recente spelling is de juiste spelling en de rest is gewoon fout. Het wordt wel een gebed zonder einde hier...

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22:04

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

Qu3st schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:42:
[...]

Leuk hoor, maar mag je binnenkort naar de ALV gaan van Feij/Feyenoord. Want in de statuten staat nog gewoon Feijenoord.....

En dit allemaal omdat "officieel" Feyenoord zou moeten zijn, ik ga ook maar op de TR drukken als met Ajax zegt, want officieel is het AFC Ajax NV!!!

Waar je je druk om kunt maken, en het dan ook nog kunt bestempelen als trollen :X
Dan is het alsnog Feyenoord Rotterdam N.V. :+

• Qu3st
Napo schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:51:
[...]

Dan is het alsnog Feyenoord Rotterdam N.V. :+
Oh ja! Ik pas het aan :9

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

* Orion84 snapt nu waarom het in de volksmond gewoon 010 en 020 wordt genoemd, scheelt een boel gedoe :+

Orion84 wijzigde deze reactie 11-11-2019 13:56 (6%)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Leon Zwiers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 22:58
snmght schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:35:
Nugoed, ik denk dat we niet die hele discussie opnieuw op hoeven rakelen (een discussie die ik in eerste instantie gemist had) - wat me vooral in het verkeerde keelgat schiet is dat @Leon Zwiers uit zijn slof schiet en @mavaros van trollen beticht. Dat vind ik bijzonder overtrokken, @mavaros prefereert de oude schrijfwijze. Het is van hetzelfde laken een pak als iemand een TR instuurt omdat iemand 's Gravenhage schrijft en dat trollen noemt.

Ik zal pogen er op te letten. Feijenoord zit bij mij er in gebakken en tot die post van @Leon Zwiers wist ik niet eens dat het officieel Feyenoord is. :')

En Feijenoord vind ik nog mooier ook. Dus op voorhand; excuses als ik Feyenoord nog eens Feijenoord noem. Het is niet bedoeld om te trollen. @Leon Zwiers lees je mee?
Dank dat je me 4 keer tagged, ik had het bijna gemist :P

Kijk het gaat me niet zo zeer om een foutje, want dat kan gebeuren. Dat jij de oude naam bezigde kan ik me niet eens herinneren. Jij hebt ook geen kwade intenties ermee. Het is ook niet mijn bedoeling om de leraar Nederlands uit te gaan hangen, dan moet ik een bruin geribbeld colbert kopen met van die elleboog patches :*)

Waar het mij om gaat is dat betreffende gebruiker al heel lang als enige doel lijkt te hebben alles wat Feyenoord is en doet belachelijk te maken en/of omlaag te praten, en in mindere mate ook PSV in de hoop (negatieve) reacties uit te lokken. Dat ie dat subtiel denkt te doen en daarbij dus expres in elke post de oude naam vaak noemt is gewoon bloedirritant.
Ik reageer er ook moedwillig niet op, don't feed em, en ik ben blij dat de anderen dat eigenlijk ook niet doen.

Wellicht had ik het hele "niet op reageren, laat m maar in zijn sop gaarkoken" principe hier ook moeten toepassen, maar ik brak heel even, blame nachtdienst. Zal niet meer gebeuren :P
Gonadan schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:30:
Ben ik nou heel flauw als ik opmerk dat Stadion Feijenoord helemaal niet 'De Kuip' heet en dat die bijnaam eigenlijk weggemod zou moeten worden? :P

Maar even serieus, de wijk heet Feijenoord en de naam van het stadion is feitelijk ook zo. Verder is alles wat met de club te maken heeft al heel erg lang met de 'y'. Nu kan ik ook wel stug pannekoek blijven schrijven omdat ik vind dat de nieuwe schrijfwijze nergens op slaat, maar wie wordt daar nu echt beter van?
Verder sluit ik me hierbij aan :)

• Napo

Napo

Ramzzz schreef op zondag 24 november 2019 @ 11:29:
[...]

[mbr]Dit gaat niet over voetbal en gaat heel snel heel erg off-topic.

Graag naar een ander topic om dit te bespreken.[/]
Wellicht dat het zo lang doorgaat omdat er ook geen grenzen werden gesteld aan de discussie van voorgaande week. Bijzonder om hier dan ook twee verschillende lijnen voor te trekken. Beide hebben net zo veel met voetbal te maken, voetbalinhoudelijk niets aangezien het enkel randzaken zijn.

• mavaros
Ik ben weer geknipt. En alweer is het onterecht.

Door dit geknip van de moderator ben ik door een reageerder zelfs weggezet als racist.

De moderator moet eens leren lezen. Het feit dat ik mezelf in combinatie met de geknipte reactie bekritiseerde, ontgaat de God van dienst. Er wordt weer keihard censuur gepleegd als ik iets tik.

edit: Het laatste stuk tekst haal ik weg, want ik heb een betere vraag voor mijn probleem gevonden. Dat was dus overbodige tekst.

mavaros wijzigde deze reactie 25-11-2019 15:22 (18%)
Reden: voorvoegsel weggehaald. Het was iets te vurig.

• Ankona
Waarom worden er ineens allemaal berichten uit het voetbal topic verwijderd? Er is een maatschappelijke discussie gaande rond het voetbal in NL maar in het voetbal topic mag daar niet over gesproken worden?

Waar dan wel? Waar zijn de berichten gebleven?

alles kan off-topic

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat

Ankona schreef op maandag 25 november 2019 @ 08:39:
Waarom worden er ineens allemaal berichten uit het voetbal topic verwijderd? Er is een maatschappelijke discussie gaande rond het voetbal in NL maar in het voetbal topic mag daar niet over gesproken worden?

Waar dan wel? Waar zijn de berichten gebleven?
Je stelt de vraag dubbel ;) . We hebben het in dat topic primair over voetbal. Een discussie over maatschappelijke problemen kunnen in AWM geplaatst worden. We willen de sport zo veel mogelijk clean houden, door de discussies op de juiste plek te laten landen.

• Leon Zwiers
Ik ben het ook niet altijd eens met de moderatie, maar ze hebben hier gewoon gelijk. Wellicht heeft het met je eigen postgedrag te maken dat je zo vaak geknipt wordt? Je zet net ook weer het hele platteland weg als racistisch bolwerk.

Je maakt er een enorm drama van, maar ik zou de hand ook in eigen boezem steken, want wat van je geknipt wordt kan ik met tot nu zeer in vinden.

• Ankona
Outerspace schreef op maandag 25 november 2019 @ 08:44:
[...]

Je stelt de vraag dubbel ;) . We hebben het in dat topic primair over voetbal. Een discussie over maatschappelijke problemen kunnen in AWM geplaatst worden. We willen de sport zo veel mogelijk clean houden, door de discussies op de juiste plek te laten landen.
Als je het zo omschrijft kan ik je begrijpen. Lomp gewoon een bak berichten deleten is dan echter niet de manier. Dat wekt aversie op.

Ik kan me het dubbele gevoel indenken. Het is een maatschappelijke discussie, maar juist wel een die deze week juist in het voetbal leeft (en niet of veel minder buiten het voetbal) Dus het in het voetbal topic dood te zwijgen terwijl er eigenlijk geen andere passende context is is ook wat vreemd. Bovendien hoef je niet te verwachten dat dit langer dan een paar dagen gespreksstof zou zijn.

alles kan off-topic

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat

Bedankt voor de reactie en ik begrijp hem ook. Alleen heeft @Ramzzz al daags eerder ingegrepen over de pietendiscussie, waarbij een soortgelijke gesprekstof wordt aangesneden. Dat was de reden dat ik het eea heb weggehaald, omdat ik verwachtte dat men de modbreak wel zou hebben gelezen.

• mavaros
Waar kan ik klagen over de huisregels?

Dit is een serieuze vraag, naar aanleiding van knipberichten en een popupscherm waar ik met verbanning ben bedreigd. Nu gaat het me niet om dat popupscherm, maar ik ben het er niet mee eens dat de huisregels als een soort Bijbel naar voren wordt gebracht.

Mijn vraag is dus: In welk deel van het forum kan ik mijn klacht kwijt.

• Standeman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20-01 17:24

Standeman

Moderator Witgoed

Prutser 1e klasse

mavaros schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:35:
Waar kan ik klagen over de huisregels?

Dit is een serieuze vraag, naar aanleiding van knipberichten en een popupscherm waar ik met verbanning ben bedreigd. Nu gaat het me niet om dat popupscherm, maar ik ben het er niet mee eens dat de huisregels als een soort Bijbel naar voren wordt gebracht.

Mijn vraag is dus: In welk deel van het forum kan ik mijn klacht kwijt.
Alles wat met het beleid te maken heeft kan je aankaarten in Lieve Adjes.

Ik kan je nu al verklappen dat de huisregels (het Algemeen beleid) er niet voor niets zijn. Er zijn grijze gebieden, maar daar wordt over het algemeen prima mee omgegaan door de mods.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Typhone
Ik heb vanochtend een post bekritiseerd (@Leon Zwiers dat was niet @mavaros ) die zei dat er op het platteland veel racisten actief zijn (meer dan in stedelijk gebied). Verder heb ik alleen inhoudelijk een punt gemaakt dat ik zeg waar de grens getrokken wordt bij het roepen van 'zwarte piet' 'neger' 'roetmop' 'roetveegpiet' etc etc door een enkel persoon. Daarbij ga je het ogenschijnlijke racisme (denk ik) in de hand werken maar niet als 'genuine racisme' maar gewoon het bewust verstoren van een wedstrijd omdat er hypergevoelig wordt gereageerd op bepaalde woorden nu in het voetbal, lees: kwajongens die roepen voor de sensatie 'neger' en de wedstrijd ligt stil.

De vraag is of die discussie écht naar AWM moet of dat hij in deze vorm niet kan plaatsvinden binnen het centraal voetbaltopic. Dat topic krijgt nogal eens (lees maar terug hier) een slechte naam vanwege alle brilletjes die wij ophebben maar volgens mij is die discussie gewoon ontopic en wordt deze normaal gevoerd. Het gevaar - waar ik me wel bewust van ben - is het drogreden gebruik wat in dit soort discussies altijd op de loer ligt. Maar in algemene zin vind ik niet dat het die kant uitgaat getuige de posts die ik gezien heb.

Zonder gekheid: het is toch 100% legit om jezelf af te vragen wat er gebeurt wanneer er bij Ajax opeens zwarte piet roepers zijn naar een Promes of een Onana? Wat gebeurt er als de belangen zo hoog zijn (want dat zijn 3 punten in mindering wat zomaar een strafmaatregel zou kunnen zijn) dat dit soort dingen een precedent kunnen scheppen. Dat mag met overtredingen gewoon besproken worden maar als het een racistisch of opstandig/kwajongens (dat zal wel gaan gebeuren verwacht ik zie uitleg eerder) motief is dan is het plots niet toegestaan?

@mavaros In de regel kun je zeer goed meekomen in je posts maar woorden als kutmoderator kun je beter denken maar niet typen. Volgens mij staan ze best wel open voor kritiek als je die normaal verwoordt :).

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat

Standeman schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:04:
[...]

Alles wat met het beleid te maken heeft kan je aankaarten in Lieve Adjes.

Ik kan je nu al verklappen dat de huisregels (het Algemeen beleid) er niet voor niets zijn. Er zijn grijze gebieden, maar daar wordt over het algemeen prima mee omgegaan door de mods.
En een aanvulling hierop, mocht je het niet eens zijn met de ingrepen die deze kutmod heeft gemaakt, dan kan je je melden bij mijn admin @Orion84

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ik denk dat er kakmoderator stond

• mavaros
Dat snap ik. Ik weet hoe een koe de haas vangt,

Ik wil alleen niet onder de radar commentaar leveren.

Laat de moderators maar eerlijk hun zegje doen. Laat ze maar uitleggen dat je maar beperkt kritiek mag leveren. Laat ze maar los, wanneer er vragen zijn over het macheren met zijn allen over de dam. Ik spring niet collectief van een dak.

Inplaats van wegknippen kan je ook gewoon de boel laten voor wat het is. Scheelt jou als hogere God ook een hoop tijd.

Mijn insteek is nooit kwaadaardig. We hebben het over voetbal en randzaken die soms belangrijk zijn.

• Leon Zwiers
Door er zo respectloos in te vliegen zet je jezelf weer eens buitenspel.
Moderators zijn vrijwilligers. Dat gedrag van jou en de manier waarop je nu met gestrekt been erin vliegt is beschamend. Niet zo gek dat je kort gehouden wordt als je je zo gedraagt.

Nogmaals, steek eerst eens de hand in eigen boezem voordat je gaat wijzen.

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat

@mavaros, ik heb al diverse keren een ingreep gedaan en daarin aangegeven waarom (het is een edit). Dat je daar aanstoot aan neemt, helaas. Volgens mij zijn de moderators van SPRT sportief genoeg om met je in discussie te gaan via een DM. Dat is het eerste waar je naar grijpt als je het niet eens bent met een moderatie. Het doorgaan over de moderatie en het telkens op terugvallen is gewoon niet wenselijk en wordt bekroond met een knip of dat de post verplaatst wordt naar de TrashCan.

Je hebt jezelf buitenspel gezet door ons, of iig mij, weg te zetten als een kutmoderator. Verdere discussie over de knippen die ik heb gezet mag je per DM naar @Orion84 doen. Bij mij heb je ondertussen al een gele prent ontvangen, waarbij het eet rode randje al zichtbaar is.

• mavaros
Leon Zwiers schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:44:
Door er zo respectloos in te vliegen zet je jezelf weer eens buitenspel.
Moderators zijn vrijwilligers. Dat gedrag van jou en de manier waarop je nu met gestrekt been erin vliegt is beschamend. Niet zo gek dat je kort gehouden wordt als je je zo gedraagt.

Nogmaals, steek eerst eens de hand in eigen boezem voordat je gaat wijzen.
Ach ja, zegt de persoon die niet wilt reageren, maar het toch niet kan laten.

Ik ben niet respectloos en mijn gestrekte been is allang afgezet door de sub-opperhoofden.

Je leest mijn reacties op een verkeerde manier. Dat kan en mag. We leven in een vrij land.

Overigens, ik heb geen schurfthekel aan je.

• mavaros
Outerspace schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:03:
@mavaros, ik heb al diverse keren een ingreep gedaan en daarin aangegeven waarom (het is een edit). Dat je daar aanstoot aan neemt, helaas. Volgens mij zijn de moderators van SPRT sportief genoeg om met je in discussie te gaan via een DM. Dat is het eerste waar je naar grijpt als je het niet eens bent met een moderatie. Het doorgaan over de moderatie en het telkens op terugvallen is gewoon niet wenselijk en wordt bekroond met een knip of dat de post verplaatst wordt naar de TrashCan.

Je hebt jezelf buitenspel gezet door ons, of iig mij, weg te zetten als een kutmoderator. Verdere discussie over de knippen die ik heb gezet mag je per DM naar @Orion84 doen. Bij mij heb je ondertussen al een gele prent ontvangen, waarbij het eet rode randje al zichtbaar is.
Ik heb een paar uur geleden mijn bericht waarin ik jou een ***moderator noemde weggehaald. Ik had dat al 's ochtends willen doen, maar ik had geen computer bij de hand. Daar ben ik compleet de fout mee ingegaan.

Altijd kom ik terug op mijn reactie als het onzin is. Ik heb jou een halve nazi genoemd Ik bied dus hierbij mijn excuses aan. Ik moet andere bewoordingen gebruiken.

Ik vind het serieus klote, dat je geraakt/gepikeerd bent in de discussie. Een moderator is met mijn blik iets van een robot.

Gelukkig niet.

Beter kan ik het niet maken. Ik ben nooit op zoek om iemand de schenen blauw te schoppen. Dat was gisteren niet en dat gebeurt morgen nog steeds niet.

De echte discussie moet anders starten.

mavaros wijzigde deze reactie 25-11-2019 19:37 (8%)

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 03:42
Is er een manier om de community in het Sport forum meer te betrekken op de Tweakers Discord? Ik kom graag op de Discord server van Tweakers maar ik ben de enige die daar over sport praat en wordt vaak niet op prijs gesteld door de mede-gebruikers. Nou heb ik al aan de Discord mods gevraagd of er een Sport kanaal kan komen maar dat vinden ze niet nodig.

Het zou wel leuk zijn dat de gebruikers die nu enorm zitten te slowchatten misschien ook op Discord kunnen komen. Ik vind het een geschikt en in my opinion ook een geschiktere platform dan GoT. In ieder geval misschien een mooie aanvulling op elkaar.

Nintendo Switch | NVIDIA Shield TV 2019 | BTO X-BOOK 15CL76 | Honor 9X 128 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | OnePlus Bullets Wireless | Audio-Technica ATH-M50X | Samsung Galaxy Watch

• Qu3st
Discord, nee bedankt, wat een enorm #$%!-app.

• polopolo150
Qu3st schreef op zondag 1 december 2019 @ 11:55:
Discord, nee bedankt, wat een enorm #$%!-app.
Tweakers IRC is ook goed. ;)

Nintendo Switch | NVIDIA Shield TV 2019 | BTO X-BOOK 15CL76 | Honor 9X 128 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | OnePlus Bullets Wireless | Audio-Technica ATH-M50X | Samsung Galaxy Watch

• Typhone
En waar post jij dan gemiddeld? Want in de voetbal, krachtsport, golf, mountainbike zie ik jou niet zo snel. Die lijn dan over de hele linie trekken lijkt me eerder een probleem van jou (voorliefde voor discord) dan de rest. Dat vrolijke babbelen en slowchatten is vrijwel alleen tijdens wedstrijden, races, events anders loopt het zo’n storm niet.

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat

polopolo150 schreef op zondag 1 december 2019 @ 11:45:
Is er een manier om de community in het Sport forum meer te betrekken op de Tweakers Discord? Ik kom graag op de Discord server van Tweakers maar ik ben de enige die daar over sport praat en wordt vaak niet op prijs gesteld door de mede-gebruikers. Nou heb ik al aan de Discord mods gevraagd of er een Sport kanaal kan komen maar dat vinden ze niet nodig.

Het zou wel leuk zijn dat de gebruikers die nu enorm zitten te slowchatten misschien ook op Discord kunnen komen. Ik vind het een geschikt en in my opinion ook een geschiktere platform dan GoT. In ieder geval misschien een mooie aanvulling op elkaar.
Op zich een prima initiatief, maar ook ik denk dat het niet storm loopt. Het is alleen tijdens de wedstrijden dat er een piekmoment is, voor de rest is het rustig en heeft het weinig echte discussiewaarde op discord. Daar is een topic op het forum veel beter voor weggelegd.

Vooralsnog zie ik er nog geen heil in.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Als dat inhoudt dat het op het forum gewoon weer lekker inhoudelijk en onderbouwd wordt tijdens wedstrijden dan ben ik voor. :+

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Outerspace schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:13:
[...]Vooralsnog zie ik er nog geen heil in.
Von Basten wel. O-)

• polopolo150
Typhone schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:09:
En waar post jij dan gemiddeld? Want in de voetbal, krachtsport, golf, mountainbike zie ik jou niet zo snel. Die lijn dan over de hele linie trekken lijkt me eerder een probleem van jou (voorliefde voor discord) dan de rest. Dat vrolijke babbelen en slowchatten is vrijwel alleen tijdens wedstrijden, races, events anders loopt het zo’n storm niet.
Ik zeg ook niet dat de insteek op GoT anders moet worden. Ik zeg alleen dat Discord er een mooie aanvulling op kan zijn. Qua sport post ik ook meer in HK dan in deze fora omdat mijn posts een andere insteek hebben dan op deze fora. Soms ook persoonlijker van aard waardoor HK meer geschikt is ervoor.
Outerspace schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:13:
[...]

Op zich een prima initiatief, maar ook ik denk dat het niet storm loopt. Het is alleen tijdens de wedstrijden dat er een piekmoment is, voor de rest is het rustig en heeft het weinig echte discussiewaarde op discord. Daar is een topic op het forum veel beter voor weggelegd.

Vooralsnog zie ik er nog geen heil in.
Het hoeft ook niet storm te lopen. De piekmomenten zijn juist ideaal ervoor! :)

Wat ik bedoel is het volgende. Op de Tweakers Discord & IRC is de insteek anders dan op GoT. Gewoon lekker vrij, bekend met elkaar, laagdrempelig. Je ziet dezelfde mensen die dingen zeggen en op de Tweakers Discord zijn de regels ook enorm losjes. Ik pleit er echt niet voor om een tweedeling of om de inhoud van GoT te veranderen. Wat ik bedoel te zeggen is dat er misschien een mogelijkheid is om deze subfora ook op Discord wat meer leven in te blazen dan dat het nu al doet.

• mavaros
polopolo150 schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:38:
[...]

Ik zeg ook niet dat de insteek op GoT anders moet worden. Ik zeg alleen dat Discord er een mooie aanvulling op kan zijn. Qua sport post ik ook meer in HK dan in deze fora omdat mijn posts een andere insteek hebben dan op deze fora. Soms ook persoonlijker van aard waardoor HK meer geschikt is ervoor.

[...]

Het hoeft ook niet storm te lopen. De piekmomenten zijn juist ideaal ervoor! :)

Wat ik bedoel is het volgende. Op de Tweakers Discord & IRC is de insteek anders dan op GoT. Gewoon lekker vrij, bekend met elkaar, laagdrempelig. Je ziet dezelfde mensen die dingen zeggen en op de Tweakers Discord zijn de regels ook enorm losjes. Ik pleit er echt niet voor om een tweedeling of om de inhoud van GoT te veranderen. Wat ik bedoel te zeggen is dat er misschien een mogelijkheid is om deze subfora ook op Discord wat meer leven in te blazen dan dat het nu al doet.
Discussies kunnen volgens mij prima naast elkaar in een en hetzelfde forum lopen. Zo kan een Emmen supporter hier prima lopen roepen dat ze de EL gaan winnen. Ik lach mijn ballen uit mijn broek, een Tilburger is op zijn ballen getrapt en die PSV'er voelt een keer aan zijn balzak en komt tot de conclusie dat ie helemaal geen ballen meer heeft. Die heeft de Tilburger stiekem in zijn zak gestopt.

Voetbal is een spel. Zo moet je het blijven zien. Het is niet een bespreking over de oorlog in Syrië. De ene groep loopt over de invulling van een team te ouwehoeren, een ander vraagt iets over de ineenstrorting van een club en de ander loopt trots als een pauw rond, want het cluppie doet het extreem goed. Het kan allemaal naast elkaar.

Maarja, ik ben niet een goddelijk figuur. Ik ben ook maar een gebruiker. Mods zijn de echte opperhoofden en zelfs daar heb je rangen en standen.

• ph4ge
  • Nu online
mavaros schreef op woensdag 4 december 2019 @ 03:59:
Feijenoord is gewoon de originele benaming voor Feyenoord.
Nee, de sfeer in dit topic staat al voldoende onder druk en het is nergens voor nodig om verbasteringen toe te staan. Er is 1 correcte schrijfwijze. Dit is een hellend vlak waar je niet aan moet beginnen, als we Feyenoord verkeerd mogen schrijven waar trek je dan wel de grens? Ik snap niet waarom andere supporters hier zo'n punt van maken, het is alleen maar lastiger om te schrijven en je weet dat anderen zich hier aan storen omdat het oneerbiedig bedoeld is dus stel je niet zo aan.

Wat Srebrenica hiermee te maken heeft ontgaat mij volledig, de regels zijn duidelijk en los van de regels is het ook niet teveel gevraagd om beetje respect te hebben voor fans van andere clubs.

ph4ge wijzigde deze reactie 04-12-2019 09:06 (16%)

SW-0040-8191-9064

• Typhone
Pssst zie feedback voor die hele discussie ;).

Overigens vind ik dat de druk hier er helemaal niet zo groot opstaat de laatste tijd. Hele maatschappelijke discussies komen langs. Het wel en wee van de clubs wordt besproken met en door een scala van fans van verschillende clubs en op de incidentele misser van deze of gene na gaat het redelijk rustig. Dát is wel eens anders geweest. De huidige persoon non grata op dit moment is overigens Dennis Higler! :D

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:44:
Pssst zie feedback voor die hele discussie ;).

Overigens vind ik dat de druk hier er helemaal niet zo groot opstaat de laatste tijd. Hele maatschappelijke discussies komen langs. Het wel en wee van de clubs wordt besproken met en door een scala van fans van verschillende clubs en op de incidentele misser van deze of gene na gaat het redelijk rustig. Dát is wel eens anders geweest. De huidige persoon non grata op dit moment is overigens Dennis Higler Mazraoui! :D
Ftfy >:)
Maar eens, zeker vergeleken met eerder dit jaar is het erg 'rustig en beschaafd' nu voor mijn gevoel. Uitzonderingen daargelaten.

• DoeEensGek
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:18
toolkist schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:03:
[...]

Ftfy >:)
Maar eens, zeker vergeleken met eerder dit jaar is het erg 'rustig en beschaafd' nu voor mijn gevoel. Uitzonderingen daargelaten.
Zou het iets met de huidige stand te maken hebben? :9

• Typhone
Zoals altijd zijn er tijden van voorspoed en tegenspoed. Groot verschil is wel dat het dit jaar rustig is tijdens de wedstrijden die negatief uitpakken (PSV, Feyenoord) waar dat vorig jaar veel feller ging zodra je daar iets van zei. Maar het scheelt ook dat een bijvoorbeeld @Maarten_E en @ElPaco regelmatig langskomen en zich gewoon met de discussie bemoeien zonder dat er direct verwijzingen worden gemaakt naar 'ja maar jij draagt een Ajax bril' of 'jij bent een Feyenoorder'. Ik volg sommige dingen van Feyenoord met bijv. dat stadion wel maar ook weer niet in zo'n detail dat ik me overal in die discussie meng. Ga ik dat wel doen en constant meningen aanvallen dan slaat die sfeer in no time weer om.

We zijn er heel goed in om het voetbaltopic tot het afvoerputje te maken maar als ik soms op racedagen zie wat er gezegd wordt bij de F1 als Max Verstappen eruit vliegt dan zijn wij beschaafd. Zonder dat ik daar een volledige sneer naar wil maken of een hele discussie over wil oprakelen. Ik zie ook al even weinig of geen vreemde modingrepen meer waar dat een half jaar geleden regelmatig punt van discussie was.

Dus al met al gaat het goed. Scheelt wellicht ook wel dat ik veel met mensen van andere clubs in contact kom via de wekelijkse updates in het voetbalpoule topic. Daar doet 'club' er helemaal niet meer toe en daar is het ondanks de wat weinige posts wel gezellig. Veel van die posts komen namelijk langs in het voetbaltopic waar ik weer vrede mee heb.

• Qu3st
DoeEensGek schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:28:
[...]

Zou het iets met de huidige stand te maken hebben? :9
Ik ben benieuwd hoe het zal gaan als het aanstaande dinsdag voor Ajax fout gaat :9

• Curva
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 20-01 18:34
Kan er niet een Politiek (randzaken) Voetbal topic geopend worden?
Dan kan al het geneuzel zoals Ajax en PSV wel of niet naar Qatar, (omgekochte) sponsor "prijzen" en boycotten van eindtoernooien in dat topic en dan kan er in het huidige voetbaltopic weer gesproken worden over de belabberde voorzet van de rechtsback van Heracles en de wereldgoal van MVV.
Of natuurlijk het fantastische spel van Ajax :+

Maar de discussie over Ajax/PSV naar Qatar werd in no-time geknipt en getrashed en het geleuter over de gouden schoen en politiek vs. sport blijft maar doorgaan.

PSN: Curvaa_

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

Topicstarter
Curva schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:13:
Dan kan al het geneuzel zoals Ajax en PSV wel of niet naar Qatar, (omgekochte) sponsor "prijzen" en boycotten van eindtoernooien in dat topic en dan kan er in het huidige voetbaltopic weer gesproken worden over de belabberde voorzet van de rechtsback van Heracles en de wereldgoal van MVV.

Maar de discussie over Ajax/PSV naar Qatar werd in no-time geknipt en getrashed en het geleuter over de gouden schoen en politiek vs. sport blijft maar doorgaan.
Daar zijn wij ook vóór.

En wij zijn er ook voor. :+

Het levert gewoon veel geharrewar, off-topic en vervolgens ook feedback over dit geharrewar en off-topic op.

Als één van jullie bij wijze van spreken voor ‘voetbalpolitiek’ en/of ‘voetbalverkiezingen’ een TS maakt, verplaatsen mods - waar nodig - de berichten wel naar het juiste topic.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• snmght
Ramzzz schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:24:
[...]

Daar zijn wij ook vóór.

En wij zijn er ook voor. :+

Het levert gewoon veel geharrewar, off-topic en vervolgens ook feedback over dit geharrewar en off-topic op.

Als één van jullie bij wijze van spreken voor ‘voetbalpolitiek’ en/of ‘voetbalverkiezingen’ een TS maakt, verplaatsen mods - waar nodig - de berichten wel naar het juiste topic.
Goed idee: [Voetbal] Politiek en andere randzaken. Voel je vrij de titel bij te punten bij een beter idee. :)

snmght wijzigde deze reactie 04-12-2019 12:40 (5%)

• DoeEensGek
Curva schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:13:

Dat "geleuter" is voor anderen misschien gewoon een discussie. ;) Maar goed er is een nieuw topic voor waarin het straks beter past.

Wil ik nog wel meegeven wat @Typhone ook al een beetje meedeelt er hoeft niet altijd gereageerd te worden. Ook al is er een mening, de onderbouwing is veel interessanter en als die er niet is, dan is het meer accuzuur in een topic gieten. Vaak zijn het korte berichten en om die drempel te verhogen is het misschien handig om snel reageren uit te zetten. Dit zie meestal in de sport topics waardoor soms de sfeer gelijk kantelt.

@Ramzzz Weet niet of je druk hebt maar @snmght heeft een het topic geopend, begin maar met verhuizen. :+

• Typhone
Ik heb de OP van het andere topic verduidelijkt. Het lijkt nu een negatieve vergaarbak maar het verschil is dat veel zaken ook vanuit de negativiteit opduiken. Zoals laatst het racisme geval. Van mij mag er op ongefundeerde meningen streng gemod worden maar dat laat ik over aan de mannen met rode jasjes!

• Napo

Napo

mavaros schreef op woensdag 4 december 2019 @ 00:41:
[...]
Voetbal is een spel. Zo moet je het blijven zien. Het is niet een bespreking over de oorlog in Syrië.
En juist omdat het een spel is zou je wel enig niveau verwachten waarbij men elkaar kan respecteren en normaal inhoudelijk kan reageren echter zie je zelfs bij een "spel" dat er personen oververhit raken en dat er opmerkingen worden geplaatst die compleet overbodig zijn.

De "het is een spel, maak je niet zo druk" werkt gelukkig twee kanten op ;)

Is het niveau inmiddels bereikt dat we over het ontbreken van een hoofdletter voor de naam van een club elkaar met losse posts moeten corrigeren?

Napo wijzigde deze reactie 04-12-2019 14:43 (11%)

• snmght
Napo schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:49:
[...]

En juist omdat het een spel is zou je wel enig niveau verwachten waarbij men elkaar kan respecteren en normaal inhoudelijk kan reageren echter zie je zelfs bij een "spel" dat er personen oververhit raken en dat er opmerkingen worden geplaatst die compleet overbodig zijn.

De "het is een spel, maak je niet zo druk" werkt gelukkig twee kanten op ;)

Is het niveau inmiddels bereikt dat we over het ontbreken van een hoofdletter voor de naam van een club elkaar met losse posts moeten corrigeren?
Ik kan me dan wel weer verdraaid goed voorstellen waar dat vandaan komt. Er wordt net zo goed op spelling gecorrigeerd waar het Feijenoord / Feyenoord betreft. Waarom dan niet voor ajax / Ajax?

Vooropgesteld dat ik geen voorstander ben van het corrigeren. Iedereen weet wat met Feijenoord of ajax bedoeld wordt. Maar gezien er (ook vanuit de moderators) redelijk fel geageerd wordt tegen het gebruik van Feijenoord - lijkt het me schappelijk dat we dan ook gewoon Ajax schrijven.

Maar een poll vind ik ook prima; willen we meer of minder grammarnazi's? ;)

• Napo

Napo

snmght schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:47:
[...]

Ik kan me dan wel weer verdraaid goed voorstellen waar dat vandaan komt. Er wordt net zo goed op spelling gecorrigeerd waar het Feijenoord / Feyenoord betreft. Waarom dan niet voor ajax / Ajax?
Als we dan ook direct stoppen met het gebruik van "koosnamen" ben ik helemaal voor. Nu zit er een gigantische selectieve verontwaardigheid (bij beiden) over een clubnaam maar blijven we wel met "Nous", "Hunter", "Gigi" en overige afkortingen aan de gang gaan.

Als je het zo perfect wil doen doe het dan ook bij speler namen.
Maar een poll vind ik ook prima; willen we meer of minder grammarnazi's? ;)
Het is maar hoe je het topic vorm wil geven. Als je iets fouts dacht ik dat de actie is of negeren of rapporteren, een post maken enkel voor dat voegt niets toe.

• RodeStabilo
  • Registratie: december 2013
  • Niet online
Napo schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:36:
[...]

Als we dan ook direct stoppen met het gebruik van "koosnamen" ben ik helemaal voor. Nu zit er een gigantische selectieve verontwaardigheid (bij beiden) over een clubnaam maar blijven we wel met "Nous", "Hunter", "Gigi" en overige afkortingen aan de gang gaan.

Als je het zo perfect wil doen doe het dan ook bij speler namen.
Dat is ook erg irritant die spelersnamen verbasteren. zo heb ik echt geen idee wie Nous en Gigi zijn namelijk.

• SpeedQber
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 20-01 17:24
@RodeStabilo Ik denk Noussair Mazraoui en Georginio Wijnaldum.

Bij spelersnamen verschilt het ook nog flink. 'Donny' is bij iedereen hier wel bekend, maar 'Nous' is inderdaad wat lastiger.

• RodeStabilo
  • Niet online
SpeedQber schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:16:

Bij spelersnamen verschilt het ook nog flink. 'Donny' is bij iedereen hier wel bekend, maar 'Nous' is inderdaad wat lastiger.
offtopic:
Heb sowieso wat moeite met verslaggevers die sporters bij voornamen noemen. Olav Moll is daar ook een vervelend voorbeeld van. Continu Lewis Hamilton met z'n voornaam aanspreken tijdens verslaggeving. Alsof ze samen hebben geknikkerd.

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

SpeedQber schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:16:

Het lastige is natuurlijk dat veel spelers tegenwoordig zulke 'moeilijke' namen hebben. Vroeger was het gewoon Dennis Bergkamp, Wim Jonk, Jan Wouters en Frank de Boer. Die namen waren nog correct te spellen zonder ze te moeten opzoeken... :z O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Napo schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:36:
Het is maar hoe je het topic vorm wil geven. Als je iets fouts dacht ik dat de actie is of negeren of rapporteren, een post maken enkel voor dat voegt niets toe.
De doe maar niet konden er nogal slecht tegen als er werd geknipt of getrashed. Nu is het wat losser maar gaat het onderhand nergens meer over.

Ik zou er niet rouwig om zijn als de dienstdoende modjes gewoon weer rücksichtslos zouden knippen en trashen wanneer het dit soort off topic geneuzel of wannabemod gedrag is.
Wie daar niet tegen kan gaat maar lekker in de kroeg ouwehoeren.

Outerspace wijzigde deze reactie 06-12-2019 11:39 (2%)
Reden: you should know better

• snmght
Gonadan schreef op donderdag 5 december 2019 @ 16:49:
[...]

De <knip> konden er nogal slecht tegen als er werd geknipt of getrashed. Nu is het wat losser maar gaat het onderhand nergens meer over.

Ik zou er niet rouwig om zijn als de dienstdoende modjes gewoon weer rücksichtslos zouden knippen en trashen wanneer het dit soort off topic geneuzel of wannabemod gedrag is.
Wie daar niet tegen kan gaat maar lekker in de kroeg ouwehoeren.
Mooi man, moderators die termen als <knip> hanteren. Dat komt de discussie vast ten goede. 8)7

Outerspace wijzigde deze reactie 06-12-2019 11:40 (2%)

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
snmght schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 08:39:
Mooi man, moderators die termen als <knipjes> hanteren. Dat komt de discussie vast ten goede. 8)7
Eens, erg constructief is zo'n opmerking niet. ;)

Het bij elk knipje of ingreep op hoge poten verhaal gaan halen is dat ook niet. Velen praten steeds over een dikke huid en dat je maar wat moet kunnen hebben in het topic, dat geldt dan wat mij betreft ook gewoon als je gecorrigeerd wordt en niet alleen wanneer je 'grapjes' maakt tegen een ander.
In die zin zou ik persoonlijk wel iets meer zelfreflectie verwachten. In bepaalde gevallen vind ik de door mij gebruikte classificatie niet geheel onterecht. :)

Outerspace wijzigde deze reactie 06-12-2019 11:54 (0%)

• snmght
Gonadan schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:17:
[...]

Het bij elk knipje of ingreep op hoge poten verhaal gaan halen is dat ook niet. Velen praten steeds over een dikke huid en dat je maar wat moet kunnen hebben in het topic, dat geldt dan wat mij betreft ook gewoon als je gecorrigeerd wordt en niet alleen wanneer je 'grapjes' maakt tegen een ander.
In die zin zou ik persoonlijk wel iets meer zelfreflectie verwachten. In bepaalde gevallen vind ik de door mij gebruikte classificatie niet geheel onterecht. :)
Ja, daar heb je volkomen gelijk in. Ik zal me daar in het verleden ongetwijfeld ook schuldig aan hebben gemaakt. Als we nou met zijn allen afspreken om het stevig op een vreten te zetten met de feestdagen zodat we 2020 met die dikkere huid in kunnen gaan. Gepaard met het accepteren van gepaste en nodige ingrepen.

LET LOVE RULE. O+

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
snmght schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:51:
[...]

Ja, daar heb je volkomen gelijk in. Ik zal me daar in het verleden ongetwijfeld ook schuldig aan hebben gemaakt. Als we nou met zijn allen afspreken om het stevig op een vreten te zetten met de feestdagen zodat we 2020 met die dikkere huid in kunnen gaan. Gepaard met het accepteren van gepaste en nodige ingrepen.

LET LOVE RULE. O+

:+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat

Foei @Gonadan , you should know better ;)

Anyway, ik vind de opzet van @snmght voor een los topic over de randzaken positief. Goed dat je oa @Typhone erbij betrekt om een goede OP te maken. Ik ben benieuwd hoe de invulling aan het topic wordt gegeven over langere tijd. Laten we hopen dat discussies over randzaken dan inderdaad uit de voetbaltopics (nationaal/buitenland) blijven.

• dvdkiwi
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 22:31

dvdkiwi

Hoi doei

Ik zie voetbal puur als vermaak en heb altijd gedacht dat feedback topics voor serieuze zaken bedoeld waren, maar de laatste tijd vermaak ik me veel meer tijdens het lezen van dit topic dan in het voetbaltopic :+

Er staat weliswaar een smiley achter mijn zin hierboven maar er zit wel degelijk een kern van waarheid in. Als ik soms het (soms erg drammerige) geklaag lees, zowel hier als in het voetbaltopic denk ik meer dan eens: "Serieus? Hiér worden TR's voor ingediend?" Wat dat betreft kan ik me het gebruik van het woord 'sneeuwvlokjes' door een mod heel goed voorstellen, zeker omdat juíst de mods vrije tijd opgeven om deze (soms erg) onzinnige discussies te de-escaleren.

Aansluitend wil ik er nog even een ander oud maar welbekend spelletje bij te halen: Mens, erger je niet ;)

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• mavaros
@Ramzzz

Waarom ben ik geknipt?

Ik zie ergens onderaan wat gebrabbel over verbasteringen. Ik kan mijn reactie niet terugkijken, want geknipt met een soort van excuus.

Wat moet ik ermee, behalve mezelf afvragen waarom.

Wat heb ik misdaan? Geef eens uitleg, waarom ik geknipt ben. En dan niet aankomen dat ik het wel zou kunnen weten.

Ik heb werkelijk geen idee.

Gaat het om de term stadionnetje?

Als dat zo is, dan nodig ik je uit om het zelf te gaan bekijken. Het PSV stadion kan je optillen en zonder problemen in De Kuip of het JC stadion zetten. Het is een compact stadion, en van de buitenkant is het best heel klein. Elke Eindhovenaar weet dat.

Dan heb ik nog iets over een hoofd gezegt. Al weken lang lopen mensen op het forum daarom te eisen. Vaak in verbloemende taal, maar de boodschap is duidelijk.

Word ik dan afgerekend, omdat ik gewoon het beestje bij de naam noem? Dat, terwijl anderen in feite hetzelfde zeggen. Welke weegschaal gebruiken jullie?

mavaros wijzigde deze reactie 17-12-2019 00:31 (56%)

• Napo

Napo

Als je een mention wil doen moet je de spatie weglaten, zo dus: @Ramzzz

• Typhone
Ohjee not this again.

Dat stadion zie ik vanuit mijn werk liggen en zo klein is het nou ook weer niet. Ja fors kleiner dan de JC Arena om maar eens wat te noemen maar volgens mij is de tendens nou ook weer niet zo dat een term 'stadionnetje' op PSV geplakt moet of kan worden. Laat ik het anders zeggen: wat denk je wat er gebeurt wanneer de term 'UFO' de hele tijd voorbij komt in het voetbaltopic? Laat me even een visuele hint geven:

Wat je ook vindt... zodra het negatief is dan is nuance altijd iets om aan te brengen. Ik weet ongeveer wel wie voor welke club is in het voetbaltopic maar dat betekent nog niet dat negatieve meningen altijd het startsein moeten vormen voor een hetze tegen iemand die een negatieve mening heeft. Wanneer je echter zelf de negatieve mening gaat vormen dan is enige vorm van nuance echter wel een belangrijk aspect in die discussie. Laat je dat achterwege dan is het een rant/troll of zinloze bijdrage waar we er het afgelopen jaar al genoeg van hebben gezien. Net nu het allemaal in wat kalmer vaarwater komt (dat vind ik in elk geval) zou ik proberen die verstandhouding door te zetten met de rest van het topic.

Ik kom allerlei mensen regelmatig tegen in het voetbalpoule topic en daar heerst een volledig relaxte sfeer ondanks de resultaten die geboekt worden. Probeer die eens door te zetten naar het voetbaltopic. Last but not least wat wij ook vinden van welke club dan ook...we hebben er 0,0 invloed op. N U L .

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 08:57:
Last but not least wat wij ook vinden van welke club dan ook...we hebben er 0,0 invloed op. N U L .
Leugens, die trainers lezen hier echt wel mee en doen dan juist niet wat wij graag willen >:)

• Maarten_E
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 04:00
Klopt, ben Van Bommel onder een pseudoniem. :+
Waarom denk je dat ik de wedstrijden van PSV "op de radio" hoor en wel de CL wedstrijden van Ajax kan zien? ;)

Mijn nek doet nog steeds pijn van het draaien naar Gerbrands trouwens...

• dvdkiwi
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 22:31

dvdkiwi

Hoi doei

Typhone schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 08:57:
Net nu het allemaal in wat kalmer vaarwater komt
Het is bijna winterstop en de ploegen kruipen weer wat dichter naar elkaar toe, dat zal er ook wel mee te maken hebben. Ook lijkt het alsof een hoop 'oude garde' niet of nauwelijks meer actief is in het topic.
Wat het ook is, de sfeer is in elk geval vrij goed dit seizoen, hopelijk blijft dat zo.
Kleine noot: ervaringen uit het verleden leren dat het pas tegen het einde van de competitie vaak mis gaat, dus laten we niet te vroeg juichen ;)

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

mavaros schreef op maandag 16 december 2019 @ 23:31:
Waarom ben ik geknipt?

Ik zie ergens onderaan wat gebrabbel over verbasteringen. Ik kan mijn reactie niet terugkijken, want geknipt met een soort van excuus.
Om je geheugen dan maar even op te frissen:
John de J. hadden ze al een hele poos geleden uit het stadionnetje moeten gooien. Besmeurd met pek en veren op de platte kar zo de stadsgrens over.

Die gasten in VI hebben gewoon gelijk. Uiteindelijk is hij de persoon die heeft gefaald. Niet Van Bommel.

Een Van Gaal of Mourinho mogen naar hartelust spelers kopen. Daar klotst het geld tegen de plinten op. PSV kan dat niet. Daarom zit er een J de J. Dat is degene die bij PSV het team moet geven wat ze nodig hebben. Ja, die kale met bril is het echte operhoofd, maar die doet in dit verhaal niet mee.

Nu gaan ze het volgende slachtoffer binnenhalen. Fred Rutte ofzo, maakt verder niet uit. De echte dader van het onheil blijft lekker op zijn bureaustoel zitten.

Ik wil het hoofd van John de Jong!
Ik gok (maar @Ramzzz kan dat verder toelichten): de verbasteringen van John de Jong en de algehele toon (stadionnetje, pek en veren, kale met bril, ik wil het hoofd...). Dat het stadion fysiek kleiner is is gewoon een smoesje, er is geen enkele reden om die term daar zo te gebruiken, anders dan om denigrerend te doen.

Orion84 wijzigde deze reactie 17-12-2019 12:32 (5%)

• toolkist
  • Niet online
Poe hee wat een totaal onaanvaardbare post van Mavaros.
Sorry jongens maar dit is toch wel erg overdreven ingegrepen... En dan al helemaal om het "intens vervelend" te bestempelen _O-
Terwijl wij eerder steeds te horen krijgen dat we wat minder lange tenen moeten hebben.

• ST10©DE
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:51

ST10©DE

Dus.............

toolkist schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:56:
Sorry jongens maar dit is toch wel erg overdreven ingegrepen... En dan al helemaal om het "intens vervelend" te bestempelen _O-
Terwijl wij eerder steeds te horen krijgen dat we wat minder lange tenen moeten hebben.
Die post van @mavaros gaat echt enorm over de grens..... 8)7 8)7 Nee, natuurlijk niet! Dit is gewoon de schrijfstijl van hem. Ik moet altijd wel lachen om zijn posts, ook als hij weer een voorspelling doet over een CL wedstrijd van Ajax.

Het leukste is nog dat de post van @mavaros is geknipt door iemand die "Loekie" gebruikt om naar een persoon te verwijzen.....

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• RodeStabilo
  • Niet online
Dat het de stijl van iemand is maakt het nog niet acceptabel. Ik snap dan ook wel dat dit gemod is.

• Curva
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 20-01 18:34
toolkist schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:56:
Helemaal eens.

En weet je wat pas intens vervelend is. Geen follow-up geven aan gedane acties.
Mavaros vraag vaak hier om tekst en uitleg, maar de knippende mod wil/durft/kan/mag geen antwoord geven.

Kweek eens wat eelt mods, ipv dat intense gejank elke keer weer.

PSN: Curvaa_

• mavaros
Orion84 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:30:
[...]

Om je geheugen dan maar even op te frissen:

[...]

Ik gok (maar @Ramzzz kan dat verder toelichten): de verbasteringen van John de Jong en de algehele toon (stadionnetje, pek en veren, kale met bril, ik wil het hoofd...). Dat het stadion fysiek kleiner is is gewoon een smoesje, er is geen enkele reden om die term daar zo te gebruiken, anders dan om denigrerend te doen.
Dan snap je mijn reactie niet. Dat kan, maar is geen reden voor een knip.

Ik gebruik graag grote woorden om mijn mening kracht bij te zetten. Alles dat en wat ik zeg is figuurlijk. Ik roep in het wild echt niet om het hoofd van iemand. In de gewraakte reactie voegde ik zaken bij elkaar. Dat is dus mis gegaan.

Hier in Eindhoven rijden ze het team, bij een kampioenschap, op een platte kar door de stad. Dan staat iedereen te juichen en gaan ze de wereldbeker winnen. Ik draai het vaak het om. Er staat immers altijd een groep die net zo hard juicht als je afgevoerd word als het seizoen is mislukt. Kijk maar naar de weg die John de Jong gaat afleggen. Dat weet hij zelf al lang, hoop ik, maar gisteren schopte VI hem over de rand.

Dat ik de opperhoofden als crimineel wegzette, kan ik in mijn reactie niet minder hard neerzetten. Al maanden lopen ze hier over John de Jong te zeiken. En die kale meneer is en blijft de hoofdverantwoordelijke. En dan duikt de hele wereld op de club, waardoor de hele toko ineenstort.

En over het Philipsstadion. Het is en blijft een klein stadion. Van binnen is het gegroeid. Er kunnen 38000 mensen in. Het stadion is letterlijk heel compact. Je moet weten dat het midden in een woonwijk ligt. Niet ergens op een verlaten industrieterrein. Dat ligt dus allemaal net naast het stadcentrum. Daar kan je geen megagroot nieuw groot stadion aanleggen. Daarom noem ik het, het stadionnetje. Normaal een knus huisje.

Maar goed. Ik probeer echt niemand tegen de schenen te schoppen en ik zal nog meer op mijn woorden letten.

Ik vind wel dat de knips terecht moeten zijn. Daar heb ik nu mijn twijfels over.

mavaros wijzigde deze reactie 17-12-2019 15:13 (7%)

• mavaros
Gonadan schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:17:
[...]

Je hebt een punt, maar ik heb in het voetbal een dikke huid. Het feit dat er hier iemand een ander voor nazi wegzet kan kennelijk wel. Ik ben niet diegene die de oorlog start met een TR, waar je over kan discussiëren.

Want dat zou gewoon openbaar moeten zijn. Doe je een TR, dan zou dit voor iedereen inzichtelijk moeten zijn. Dit is toch een open forum? Ik praat hier toch gewoon openlijk. Of je het leuk vindt, of oninteressant, dat kan. Dan lees je er omheen. Doe ik ook als iemand weer complete kolder loopt te verkondigen, zoals iemand wegzetten als nazi.

Mijn probleem en het feit dat ik met hoge poten mijn recht wil halen is niet gedreven uit ondermijning of hoe je het ook wilt noemen.

De knips zijn gewoon niet OK. De eerdere keren kan ik goed begrijpen, maar de laatste 2x zijn gewoon niet goed. Daarom zeg ik dat ook hier. Je kan niet zomaar onwelvallige meningen wegknippen, omdat het je niet bevalt. En volgens mij is dat gisteren gebeurd. Ik kan het mis hebben.

edit: Sorry voor de dubbele reactie. Dat kan best samengevoegd worden, maar dat wil ik liever niet, want het moet duidelijk blijven.

mavaros wijzigde deze reactie 17-12-2019 22:12 (4%)

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

mavaros schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:55:
[...]
Je kan niet zomaar onwelvallige meningen wegknippen, omdat het je niet bevalt. En volgens mij is dat gisteren gebeurd. Ik kan het mis hebben.
Als dat is hoe je die knip opvatte, dan snap ik je boosheid daarover, maar dat is nadrukkelijk niet wat er aan de hand is. Het gaat om de toon, die meer past bij hoe je met je maten in de kroeg over dit soort dingen praat. Die toon past niet op een discussieforum als Tweakers.

Je zegt zelf: "Ik gebruik graag grote woorden om mijn mening kracht bij te zetten.". Leuk en aardig, maar dat is niet hoe we hier discussiëren. We hoeven geen extreem streng regime te hanteren hier in sport en zeker rond de wedstrijden kan het prima allemaal wat losser om ruimte te geven aan de emoties van zowel winnaars als verliezers. Maar zeker als er dan een serieus onderwerp wordt aangesneden zoals zo'n crisis bij een club, dan past de toon van jouw reactie gewoon niet.

Misschien dat de uitleg in de blauwe tekst wat duidelijker, en minder fel had gekund, maar het is alles behalve de eerste keer dat we je aan moeten spreken en dan kan ik me goed voorstellen dat het een keer ophoudt met vriendelijk vragen.

• toolkist
  • Niet online
Orion84 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:41:
[...]

Als dat is hoe je die knip opvatte, dan snap ik je boosheid daarover, maar dat is nadrukkelijk niet wat er aan de hand is. Het gaat om de toon, die meer past bij hoe je met je maten in de kroeg over dit soort dingen praat. Die toon past niet op een discussieforum als Tweakers.

Je zegt zelf: "Ik gebruik graag grote woorden om mijn mening kracht bij te zetten.". Leuk en aardig, maar dat is niet hoe we hier discussiëren. We hoeven geen extreem streng regime te hanteren hier in sport en zeker rond de wedstrijden kan het prima allemaal wat losser om ruimte te geven aan de emoties van zowel winnaars als verliezers. Maar zeker als er dan een serieus onderwerp wordt aangesneden zoals zo'n crisis bij een club, dan past de toon van jouw reactie gewoon niet.

Misschien dat de uitleg in de blauwe tekst wat duidelijker, en minder fel had gekund, maar het is alles behalve de eerste keer dat we je aan moeten spreken en dan kan ik me goed voorstellen dat het een keer ophoudt met vriendelijk vragen.
Probleem is denk ik ook wel, of het valt mij tenminste al langere tijd op, dat @Ramzzz bijna niet meer normaal lijkt te kunnen modden en alles op een onnodige strenge/kort af manier verwoordt.
Vergelijk zijn ingrepen maar eens met die van @Outerspace, wereld van verschil en Outerspace bereikt z'n doel net zo goed (zo niet beter).

• DoeEensGek
toolkist schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:04:
[...]

Probleem is denk ik ook wel, of het valt mij tenminste al langere tijd op, dat @Ramzzz bijna niet meer normaal lijkt te kunnen modden en alles op een onnodige strenge/kort af manier verwoordt.
Vergelijk zijn ingrepen maar eens met die van @Outerspace, wereld van verschil en Outerspace bereikt z'n doel net zo goed (zo niet beter).
Om het maar in voetbal termen te houden, het lijkt bij ramzzz soms of hij met een waterkanon door het topic heen rijdt. :/

En feedback is zeldzaam van zijn kant helaas. :|

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
toolkist schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:04:
[...]

Wanneer we hier al maanden discussiëren over hoe wel en niet te reageren in (o.a.) voetbaltopics, en er staat wéér een post vol doelbewust irritatie opwekkende aliassen, dan is een keer de maat vol.

Waar maken we die afspraken dan voor?

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Outerspace Ik ben het absoluut niet eens met je wijziging van mijn post in het F1 2020 topic.
'Waffel' is m.i. totaal geen beladen term, en verwijst daarenboven ook nog eens naar de stortvloed aan overdreven uitspraken die Marko in het verleden heeft gedaan die niet nagekomen zijn.
Als dit de eerste keer was geweest dat ie iets dergelijks had gezegd; had ik een andere term gebruikt.

Ik vind dit nogal naar censuur rieken eerlijk gezegd. En dat woord gebruik ik niet licht.

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat

MikeyMan schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:16:
@Outerspace Ik ben het niet eens met je wijziging van mijn post in het F1 2020 topic.
'Waffel' is m.i. totaal geen beladen term, en verwijst daarenboven ook nog eens naar de stortvloed aan overdreven uitspraken die Marko in het verleden heeft gedaan die niet nagekomen zijn.
Als dit de eerste keer was geweest dat ie iets dergelijks had gezegd; had ik een andere term gebruikt.

Ik vind dit nogal naar censuur rieken eerlijk gezegd. En dat woord gebruik ik niet licht.
Censuur? Jemig de pemig, je rent wel heel hard van stapel.
Ik vind het woord waffel wel een beladen term en daarom heb ik zonder kleurtjes, zonder modbreak en zonder PM het aangepast naar mond. Volgens mij was het een prima ingreep zonder al te veel poespas.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Outerspace schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:18:
[...]

Censuur? Jemig de pemig, je rent wel heel hard van stapel.
Ik vind het woord waffel wel een beladen term en daarom heb ik zonder kleurtjes, zonder modbreak en zonder PM het aangepast naar mond. Volgens mij was het een prima ingreep zonder al te veel poespas.
Nogmaals; ik kies bewust voor een term op basis van het patroon van de uitingen van Marko. Deze term staat gewoon in de Van Dale, met niets anders dan een vermelding naar 'informeel' taalgebruik.
Het is geen beledigend woord op enige manier.

Dat er één iemand over valt, en er vervolgens 'zonder poespas' een term wordt gewijzigd pak ik inderdaad hoog op. Ik zou graag zien dat dit wordt teruggedraaid.

MikeyMan wijzigde deze reactie 18-12-2019 09:22 (3%)

• DoeEensGek
Ramzzz schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:14:
[...]

Wanneer we hier al maanden discussiëren over hoe wel en niet te reageren in (o.a.) voetbaltopics, en er staat wéér een post vol doelbewust irritatie opwekkende aliassen, dan is een keer de maat vol.

Ik heb hierboven de post* gelezen in kwestie, welke aliassen?

*Neem aan dat de post die hierin is gequote de verwijderde post van Mavaros was.

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat

MikeyMan schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:21:
[...]

Nogmaals; ik kies bewust voor een term op basis van het patroon van de uitingen van Marko. Deze term staat gewoon in de Van Dale, met niets anders dan een vermelding naar 'informeel' taalgebruik.
Het is geen beledigend woord op enige manier.

Dat er één iemand over valt, en er vervolgens 'zonder poespas' een term wordt gewijzigd pak ik inderdaad hoog op.
Het is mij duidelijk dat je het er niet mee eens bent en dat is prima :) Ik zal het meenemen en kijken hoe ik het ga toepassen mocht het weer voorkomen, bedankt voor de feedback :)

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:14:
[...]

Het is niet alleen dat geval. Ander recent voorbeeld: kijk naar je zwarte pieten mod break. Waarom meteen een 'De ‘zwartepietendiscussie’ is hier bij dezen afgelopen.'

Waarom zo kortaf na net 5 posts ofzo en niet een 'jongens , die discussie hoort hier niet dus graag ermee stoppen' o.i.d.?
15 minuten later, ander onderwerp: 'En hiermee kan deze kwestie nu afgerond zijn.’

Het komt zo 'met gestrekt been erin' over, alsof dat er nog een bult frustratie uit het verleden (uit het voetbaltopic) bij zit.

• Typhone
Even sec inhoudelijk op de reactie van Mavaros en los van het modden van Ramzzz:

De schrijfstijl is één...maar die moet je wel (her)kennen! Voor ons 'incrowd' is dat makkelijk praten maar voor een ander kan het (zeer) denigrerend overkomen. En het gevolg is dat we vaak zien dat de fik erin vliegt met zware topic lockdowns, flames en the likes.

Ik moet ook vaak gniffelen om de schrijfstijl die wellicht op een goedaardige post duidt maar oh zo riskant is opgeschreven. Mavaros heeft duidelijk het hart op de tong liggen, echter... ik lees in de argumentatie nu al meermaals:

'Dit zijn de regels maar ik vind dat'.

Los van het modgedrag zit denk ik daar de crux. Als de regel is wij willen Feyenoord zien en niet Feijenoord en iemand vindt daar wat anders van dan heeft 'die iemand' toch behoorlijk pech. Of zie ik dat verkeerd? Dat is een hele andere discussie dan het modgedrag bekritiseren.

Het zou wat zijn als @Ramzzz of @Outerspace mij een knip geven en ik zeg: fuck you Ramzz ik vind dat het zo is dus doe niet zo raar. Als je op die insteek het modgedrag gaat bekritiseren dan zijn we met zijn allen verkeerd bezig, toch? Correct me rustig if wrong.

• Napo

Napo

Typhone schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:49:
Het zou wat zijn als @Ramzzz of @Outerspace mij een knip geven en ik zeg: fuck you Ramzz ik vind dat het zo is dus doe niet zo raar. Als je op die insteek het modgedrag gaat bekritiseren dan zijn we met zijn allen verkeerd bezig, toch? Correct me rustig if wrong.
Puur kijkende naar de laatste keren dat hier verhaal is gehaald is het de laatste periode voornamelijk @mavaros. Het bijzondere is dat als je kijkt naar eerdere ingrepen al vaker is aangegeven is dat bepaalde zaken onwenselijk zijn. Ik kan @Ramzzz daarin wel enigszins in volgen dat het een keer ophoudt.

Als iemand grenzen blijft opzoeken dan zal die ze wellicht af en toe er mogelijk overheen gaan. Dat daar een ingreep op komt is niet verwonderlijk en dan op hoge poten constant 'waarom' vragen en de vermoorde onschuld uithangen helpt daar mijn inziens niet bij.

Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True