Sport Feedback Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 25 Laatste
Acties:
  • 78.654 views

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Pompi schreef op donderdag 19 september 2019 @ 12:06:
[...]

Sorry, dacht dat het wel duidelijk was omdat het in de berichten boven mijn post het er nog over ging maar het ging inderdaad om die post.
Niet iedereen houdt dat topic bij ;)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:25

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Daar was inderdaad even iets te fanatiek ingegrepen. De streamable linkjes naar korte fragmentjes vallen onder de noemer citaat en zijn daarmee toegestaan, zoals ook eerder gecommuniceerd. De linkjes naar de samenvattingen betroffen het officiële ziggo kanaal op youtube, dus dat lijkt me ook geen illegale stream :P

Ik heb de post in ere hersteld :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
naitsoezn schreef op donderdag 19 september 2019 @ 08:56:
8)7 Echt teamwork . Ik vind het bijzonder apart dat streamables, gifjes en youtube-fimpjes zo'n beetje het bestaansrecht van bepaalde topics zijn, terwijl ze niet mogen in een ander topic van hetzelfde forumdeel. En laten we wel wezen: Er is ook weinig mis met het posten van dit soort clipjes.
Ga ik toch even flauw doen. :+ :P
Er is in de Nederlandse wetgeving een provisie opgenomen voor het citeren van door auteursrechten beschermd materiaal. Dat is het citaatrecht. Dat geld ook voor beeldmateriaal. De voorwaarde voor gebruik is dat je er meer mee doet dan je linkje plaatsen en dat is het. Nee, bespreking, samenvatting etc en dan is het verdedigbaar onder citaatrecht.
https://www.iusmentis.com/auteursrecht/citeren/#Beeldcitaat

Dit valt vervolgens ook nog eens goed samen met het hele "gij zult niet linkdroppen". ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
DaniëlWW2 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 14:00:
[...]

Ga ik toch even flauw doen. :+ :P
Er is in de Nederlandse wetgeving een provisie opgenomen voor het citeren van door auteursrechten beschermd materiaal. Dat is het citaatrecht. Dat geld ook voor beeldmateriaal. De voorwaarde voor gebruik is dat je er meer mee doet dan je linkje plaatsen en dat is het. Nee, bespreking, samenvatting etc en dan is het verdedigbaar onder citaatrecht.
https://www.iusmentis.com/auteursrecht/citeren/#Beeldcitaat
Daar kan ik van alles van vinden, maar inhoudelijk ga ik die discussie nu niet aan. Ik wil wel opmerken dat dit een stuk meer informatie en nuance bevat dan:
DoeEensGek schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 19:51:
[mbr]<knip>[/]

[modbreak]Illegale streams zijn niet toegestaan.[/]
en het inmiddels teruggedraaide "Waren de vorige waarschuwingen dat dit hier niet hoort niet duidelijk genoeg?" nadát er nota bene in dit topic de opmerking geplaatst werd dat het allemaal prima was ;)
Dit valt vervolgens ook nog eens goed samen met het hele "gij zult niet linkdroppen". ;)
"Gij zult niet linkdroppen" is een heel valide reden om een bepaalde post weg te knippen, maar dan niet met een verwijzing naar zogenaamd illegale streams maar met de vermelding dat linkdroppen niet gewenst is. ;)
En aangezien die laatste post van DoeEensGek op verzoek geplaatst is (Gonadan in "Sport Feedback" ) zou ik het zeer discutabel vinden om dat een linkdrop te noemen :P

[ Voor 20% gewijzigd door naitsoezn op 19-09-2019 14:13 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
naitsoezn schreef op donderdag 19 september 2019 @ 14:07:
[...]

Daar kan ik van alles van vinden, maar inhoudelijk ga ik die discussie nu niet aan. Ik wil wel opmerken dat dit een stuk meer informatie en nuance bevat dan:

[...]

en het inmiddels teruggedraaide "Waren de vorige waarschuwingen dat dit hier niet hoort niet duidelijk genoeg?" nadát er nota bene in dit topic de opmerking geplaatst werd dat het allemaal prima was ;)
Je weet dat ik niet heel goed in voetbaltopics zit en dat had ik ook gemist. Inmiddels ook hersteld. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

DaniëlWW2 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 14:12:
[...]

Je weet dat ik niet heel goed in voetbaltopics zit en dat had ik ook gemist. Inmiddels ook hersteld. :)
Ik denk dat hij meer doelt op het onvriendelijke karakter van de modbreak.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
naitsoezn schreef op donderdag 19 september 2019 @ 14:07:
"Gij zult niet linkdroppen" is een heel valide reden om een bepaalde post weg te knippen, maar dan niet met een verwijzing naar zogenaamd illegale streams maar met de vermelding dat linkdroppen niet gewenst is. ;)
En aangezien die laatste post van DoeEensGek op verzoek geplaatst is (Gonadan in "Sport Feedback" ) zou ik het zeer discutabel vinden om dat een linkdrop te noemen :P
Je mist de essentie. Er is naast linkdroppen nog een valide reden om linkjes weg te halen. In de regel zal het alleen niet gebeuren omdat het al snel ook linkdroppen is. Betekent niet dat er niet puur iets weggehaald kan worden vanwege auteursrecht.

Die linkjes zijn onder Nederlands recht te verdedigen, maar zullen altijd een ietwat grijs gebied blijven. Ze zullen vaak ook offline worden gehaald, er gelden heel veel verschillende rechtssystemen met andere voorwaarden of simpelweg een verbod. Dat is een reden waarom je het dus niet zelf gaat opnemen uit een bron en de link exclusief hier via de site gaat verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Typhone schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 21:53:
[...]

Dan krijgen wij hier het verwijt altijd in de meerderheid te zijn en dan doe jij in 3 weken 3 posts in dit topic waaronder deze waar iedereen op springt en is het weer zij zijn Ajax en de KNVB. Dat is wat hier een tijd terug bedoeld werd in die discussies en trammalant. En je bent er toch echt zelf debet aan. Denk nu eens na voordat je zo hard gaat trappen ondanks dat je een hekel aan Ajax hebt. Dat kan met meer nuance en discussie en dan krijg je nog normale reacties terug ook. Een grafhekel aan Ajax hebben kan ik niet begrijpen maar mag je gewoon hebben. Ik hou ook niet van Chai thee en rooibos maar er zijn mensen die het wel lekker vinden.

My €0.05 hè en persoonlijke mening! ;)
Zeker niet om het goed te praten, hier had door @Zingo niet op gereageerd moeten maar zeker niet hoeven worden maar je moet hier niet enkel het moment van hem/haar pakken om te gaan trappen jegens het wij/zij verhaal. Het begint hier helaas bij @Qu3st met de "Och daar komen weer de verstopte PSV'ers"

Al die verwijten vanwege een vermeende clubvoorkeur mogen mijn inziens zo ver mogelijk weg van het topic blijven. Het voegt inderdaad compleet niets toe. Zo jammer aangezien er op dit vlak begrjpelijk verschillende meningen zijn, iets wat deels teniet gedaan wordt door de gekozen vorm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:32

Qu3st

Napo schreef op zondag 29 september 2019 @ 17:55:
[...]

Zeker niet om het goed te praten, hier had door @Zingo niet op gereageerd moeten maar zeker niet hoeven worden maar je moet hier niet enkel het moment van hem/haar pakken om te gaan trappen jegens het wij/zij verhaal. Het begint hier helaas bij @Qu3st met de "Och daar komen weer de verstopte PSV'ers"

Al die verwijten vanwege een vermeende clubvoorkeur mogen mijn inziens zo ver mogelijk weg van het topic blijven. Het voegt inderdaad compleet niets toe. Zo jammer aangezien er op dit vlak begrjpelijk verschillende meningen zijn, iets wat deels teniet gedaan wordt door de gekozen vorm.
Dat had ik inderdaad niet zo moeten zeggen en dit heb ik dan ook in de loop van de avond aangepast.
Heat of the moment, excuus daarvoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:09

Typhone

Who Dares Wins

Maar het is allang weer opgelost, netjes en zonder dat er koppen hebben gerold! We komen er wel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Ik wil geen oude wonden open scheuren, maar wil desalniettemin nogmaals terugkomen op de beslissing om CL/EL in zowel [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 als in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 te tolereren. Waarom niet gewoon de CL/EL van buitenlandse clubs in het topic dat de naam "buitenlandse clubs" draagt? Ben ik de enige die niet zit te wachten op updates van Liverpool/Salzburg of Barca/Inter in het topic over Nldse (/Belgische) clubs?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Je kan teugels vieren en teugels strakker trekken. We hebben aangegeven dat het mogelijk is om in beide topics te praten / posten om minder strak te 'regeren'. Men heeft aangegeven dat graag zo te willen, waarbij de mensen zelf kunnen afwegen waar hun reactie het best past. Ieder kan/kon zo bij zijn eigen kliekje blijven. Persoonlijk vind ik dit een prima oplossing en het weer veranderen van beleid zal weer vraagtekens opleveren..

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
naitsoezn schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 22:52:
Ik wil geen oude wonden open scheuren, maar wil desalniettemin nogmaals terugkomen op de beslissing om CL/EL in zowel [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 als in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 te tolereren. Waarom niet gewoon de CL/EL van buitenlandse clubs in het topic dat de naam "buitenlandse clubs" draagt? Ben ik de enige die niet zit te wachten op updates van Liverpool/Salzburg of Barca/Inter in het topic over Nldse (/Belgische) clubs?
Je bent zeker niet de enige! :)

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

naitsoezn schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 22:52:
Ik ben het - nogmaals - helemaal met je eens hierover.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:34
Volgens mij is het deze week toch prima gegaan? Kunnen we het niet gewoon laten rusten? Of is het te lang stil geweest hier? :/

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Topicstarter
Na overleg met elkaar komt er een kleine wijziging.
In [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 bespreken we vanaf nu alleen CL/ EL over de Nederlandse clubs die deelnemen en hun directe tegenstanders of poulegenoten.

In [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 mogen alle wedstrijden van CL/ EL gesproken worden.

Dit gebeurde al in grote lijnen tot zover en we hopen hier de laatste irritaties voor iedereen weg te nemen. De laatste tijd verloopt het prettig, zet dit voort d:)b

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Top :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:15

snmght

imho dan he

Nou @Ramzzz , leg eens uit wat er nou zo afschuwelijk is aan het woord 'grapjas' wanneer een zekere @Baseman77 roept dat Donny van de Beek wel honderdmiljoenmiljard waard moet zijn.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Dat is dan heel gemakkelijk geredeneerd.
  1. op de man
  2. offtopic
  3. flamebait
  4. er stond meer dan dat (weggeknipte quote) en dit soort reacties op een rij lokt - jarenlange ervaring in de [SPRT]topics- alleen maar meer van dit soort vervelende intermezzi uit

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Ramzzz schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 14:43:
Dat is dan heel gemakkelijk geredeneerd.
  1. op de man
  2. offtopic
  3. flamebait
  4. er stond meer dan dat (weggeknipte quote) en dit soort reacties op een rij lokt - jarenlange ervaring in de [SPRT]topics- alleen maar meer van dit soort vervelende intermezzi uit
Ik kan je maar 25% gelijk geven, het is op de man, maar dat het een grapjas is staat dan ook buiten kijf met dat soort opmerkingen. Het was wel degelijk spot-ontopic en zeker geen flamebait of een uitnodiging om over en weer te gaan etteren. Dat iemand moeite heeft de realiteit te aanvaarden kan ik begrijpen maar dat het vervolgens zo geventileerd wordt niet. Ik voelde me oprecht gekwetst door de post van @Baseman77 en begrijp volkomen dat hierop werd ingegrepen.

But then again; op zo een overdreven sarcastische post reageren met 'grapjas', ik vind het geen ingreep waard. Maargoed, ik zal dan maar vertrouwen op jouw jarenlange ervaring. Niet dat ik veel keus heb. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:56

Baseman77

We move

Mijn post was niet verkeerd bedoeld.
Ik zie een paar (nieuwe?) leden die de absolute topprestaties van Ajax van afgelopen seizoen ineens als de nieuwe norm zien, waarbij een bepaalde speler ook nog eens vele miljoen meer waard zou moeten zijn dan een uniek talent die voor een absoluut recordbedrag is verkocht.

Dan sla je in mijn ogen echt enorm door. En dat overdrijven heb ik doorgetrokken in mijn post.
snmght schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 14:48:
Ik voelde me oprecht gekwetst door de post van @Baseman77 en begrijp volkomen dat hierop werd ingegrepen.
Je voelt je oprecht gekwetst???
Wauw. Dan ga je het zwaar krijgen op internetfora.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Baseman77 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 14:52:
Mijn post was niet verkeerd bedoeld.
Ik zie een paar (nieuwe?) leden die de absolute topprestaties van Ajax van afgelopen seizoen ineens als de nieuwe norm zien, waarbij een bepaalde speler ook nog eens vele miljoen meer waard zou moeten zijn dan een uniek talent die voor een absoluut recordbedrag is verkocht.

Dan sla je in mijn ogen echt enorm door. En dat overdrijven heb ik doorgetrokken in mijn post.

[...]

Je voelt je oprecht gekwetst???
Wauw. Dan ga je het zwaar krijgen op internetfora.
Het zou je sieren als je die gevoelens en gedachten in eerste instantie zo had verwoord als je nu doet. Plotseling is het van een tone-of-voice die uitnodigt tot discussie. Wellicht wil je deze overpeinzingen op die manier nog eens in het topic zetten dan kunnen we er op voortborduren.

Je laatste zin vind ik op de man, offtopic en flamebait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Hier ga ik verder niet op in, daarvoor loop ik ondertussen al te lang mee in de betreffende topic.
Maar als dit de nieuwe toon wordt van de voetbaltopic, dan gaat het echt een Ajax topic worden en daar pas ik voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Baseman77 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:06:
Hier ga ik verder niet op in, daarvoor loop ik ondertussen al te lang mee in de betreffende topic.
Maar als dit de nieuwe toon wordt van de voetbaltopic, dan gaat het echt een Ajax topic worden en daar pas ik voor.
Als je de uitnodiging afwijst om de discussie inhoudelijk op een normale toon aan te gaan dan erken je volgens mij dat je oorspronkelijke post alleen bedoeld was om je gal te spugen.

@Ramzzz , letten we op?

@Baseman77 jammer wel als we je niet meer zien. Ik denk dat het goed is om actieve leden met een diversiteit aan clubvoorkeur in het topic te hebben. Anders kan ik natuurlijk net zo goed naar Ajax Showtime gaan. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door snmght op 07-10-2019 15:14 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Baseman77 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 14:52:

Dat is toch ook de nieuwe norm?
Volgens mij noem je zoiets ambitie. Je verkoopt spelers voor veel geld. Je speelt goed voetbal en komt ver in de CL. Spelers die daar hun steentje aan bijdragen zijn per definitie meer waard dan spelers die er niet spelen.

Wat jij deed was dat relateren aan fanboyism. Dat is niet terecht. Een Donny van de Beek (die ik erbij haalde) zou volgens Marca €100 miljoen moeten kosten. Ik zei daarvan gekscherend dat het 25 miljoen te weinig is getuige de transfer van Gareth Bale jaren terug. Maar hoezo zou €100 miljoen overdreven zijn?

Diezelfde De Ligt (dat voorbeeld haalde ik er ook bij) werd door velen als 'Frank de Boertje' bestempeld en ga zo maar door. 30 miljoen was realitisch, 25 miljoen misschien maar hij ging voor 75 miljoen weg. Tja dat is wat CL doet, dat is wat aangeboren talent doet.

De topprestaties van vorig seizoen niet door willen trekken of als de nieuwe norm zien (waarom niet?) is nieuw. Leg die maar eens uit. Ajax krijgt een shitload geld, kan er spelers voor halen van bedragen die 2 jaar geleden ondenkbaar waren en vooralsnog legt die nieuwe lijn Ajax geen windeieren. Valencia krijgt 0-3 op de broek in de CL, Lille (ondanks dat het geen grote naam is) gaat er ook met 3-0 kansloos af in de Arena. Dan zou het raar zijn om te denken dat je de lafste underdog bent in de Champions League.

Er zit natuurlijk een grap om die Donny vd Beek opmerking (zie de knipoog) maar het serieuze staat er gewoon uitgelegd.

Aanvulling
Dit is wel iets te makkelijk hè. Zeer ongefundeerd klap jij met je uitspraak in het vaste topic erin en spreekt daar over fanboys en grootheidswaanzin (jouw woorden even vrij vertaald). Vervolgens escaleert dat (mijn reactie op jou was geheel normaal en beargumenteerd) en als daarna hier alles ter sprake komt wordt meteen weer de Ajax-topic kaart getrokken. Dat is nu al een paar keer gebeurd maar het zijn in dit geval niet de Ajacieden die de eerste prik geven. Er wordt gewoon normaal gepraat en gediscussieerd maar opeens is er kortsluiting bij jou, klap je er vrij hard in, komt er van veel mensen tegengas, komt het topic hier terecht en is het plots weer een Ajax topic.

Zo werkt het niet hè. Een @ElPaco en een @Maarten_E zie ik ook constant verschijnen en meeposten en die maken nooit van zulke opmerkingen. Bij mijn weten zijn beide PSV'ers en ik zie die nergens botsen. De Feyenoorders maken al helemaal niet van zulke opmerkingen maar vanuit de PSV hoek komt dat verwijt constant maar daarvandaan komen ook de meeste 'valse' speldenprikken. Het gaat ook niet om de speldenprik zelf maar wel om de reacties erna die constant hinten op het 'Ajax-topic'...dát vind ik niet terecht in die context.

[ Voor 25% gewijzigd door Typhone op 07-10-2019 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Typhone schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:14:
Wat jij deed was dat relateren aan fanboyism. Dat is niet terecht. Een Donny van de Beek (die ik erbij haalde) zou volgens Marca €100 miljoen moeten kosten. Ik zei daarvan gekscherend dat het 25 miljoen te weinig is getuige de transfer van Gareth Bale jaren terug. Maar hoezo zou €100 miljoen overdreven zijn?
Nog geen 2 maanden geleden schreef Spaans medium ABC dat Van De Beek voor 55 miljoen naar Real ging, die transfer was zogenaamd rond.
Nu scoort hij tegen Valencia en is hij volgens Marca ineens weer 100 miljoen waard.

Dit soort berichten zijn clickbait en vulling.
Daarop ingaan zie ik meer als fanboyism dan als de start van een serieuze discussie.
Diezelfde De Ligt (dat voorbeeld haalde ik er ook bij) werd door velen als 'Frank de Boertje' bestempeld en ga zo maar door.
Door wie dan?
Zowel De Ligt als F. de Jong werden door vriend en vijand gezien als uitzonderlijke talenten die voor ontzettend veel geld gingen vertrekken.
De topprestaties van vorig seizoen niet door willen trekken of als de nieuwe norm zien (waarom niet?) is nieuw. Leg die maar eens uit.
Ajax is voor het eerst sinds 5 jaar (!) kampioen geworden en overwinterde voor het eerst sinds 13 jaar (!) in de CL. Sinds wanneer is een uitzondering de norm? Waarbij dit laatste natuurlijk vooral geldt voor overwinteren in de CL en niet voor het kampioenschap. En ja, ik weet dat de kans op overwintering in de CL dit seizoen groot is. Maar laat Ajax dit eerst structureel presteren voordat het als de norm wordt gezien.
Ajax krijgt een shitload geld, kan er spelers voor halen van bedragen die 2 jaar geleden ondenkbaar waren en vooralsnog legt die nieuwe lijn Ajax geen windeieren.
Dat is altijd al zo geweest.
Niet voor niets staat Sulejmani nog altijd in de top 5 van duurste aankopen ooit, dan hebben we het over alweer 11 jaar geleden.

Het belangrijkste verschil is dat Ajax eindelijk is gaan investeren in de juiste ervaren spelers en ook bereid is om enorme salarissen te gaan betalen.
Dan zou het raar zijn om te denken dat je de lafste underdog bent in de Champions League.
Dat zou inderdaad raar zijn, daarom zegt niemand dit ook ;)
Er zit natuurlijk een grap om die Donny vd Beek opmerking (zie de knipoog) maar het serieuze staat er gewoon uitgelegd.
Ik zie die grap als een overdreven reactie, waar ik als tegenreactie ook overdreven op reageerde.
Mijn fanboy toevoeging was minder handig en had ik weg moeten laten, maar de boodschap meen ik wel. Laat clickbait lekker clickbait blijven, dan kunnen wij er altijd nog over gaan discussiëren als het serieus nieuws is geworden. En ik zal het voortaan negeren, dat werkt beter ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Baseman77 op 07-10-2019 16:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Modbreak:Het topic heet 'Sport Feedback', en niet 'de plek om elkaar even lekker de maat te nemen, met allerlei onderling geneuzel dat offtopic is in [SPRT]'.

Dus, als er opbouwende opmerkingen zijn over het beleid, de handhaving en eventuele suggesties, prima, maar dit hoort hier nadrukkelijk niet thuis.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:59
Ik heb de discussie in het voetbaltopic gevolgd en gezien wat @Baseman77 had gepost voor de modbreak er was. Volgens mij (als PSV aanhanger inderaad @Typhone ) is er prima gemod.

Ik snap het punt van Baseman wel over de discussies over Ajax spelers, maar voor mijn gevoel ging het (vooral afgelopen weekend) vooral over de (on)kunde van Feyenoord en ging het (nog) niet op een Ajax topic lijken.

Het is denk ik wel iets waar we als actieve gebruikers in het topic een beetje alert op moeten blijven. Er zijn in dat topic nou eenmaal een stuk meer Ajax fans actief dan fans van andere clubs, het is aan mensen als Baseman en mij om dan maar te zorgen dat er ook genoeg gepraat wordt over andere zaken ;) Voorbeeldje daarvan is het bericht wat ik gepost had (ongelukkig getimed weliswaar) over dat talent van Feyenoord wat niet ingezet wordt.

Dus nogmaals, kwa moderatie gaat het volgens mij goed in het topic en laten we als actieve gebruikers zorgen dat die moderatie zo min mogelijk nodig is!

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

offtopic:
@Baseman77

De discussie gaat niet zozeer om de goal van vd Beek tegen Valencia, maar om de slechte resultaten van Real Madrid in zijn geheel en de vraag waarom ze niet geanticipeerd hebben omdat de prijs nu alleen maar omhoog gaat (vanwege de prestaties in de CL). Of dat clickbait is of niet laat ik daarbij even in het midden want tenslotte mag er ook geouwehoerd worden. Inclusief een knipoog ;).

[quote]
Door wie dan?
Zowel De Ligt als F. de Jong werden door vriend en vijand gezien als uitzonderlijke talenten die voor ontzettend veel geld gingen vertrekken.
[/quote]

Ik heb ze niet allemaal op mijn vizier maar dat waren wel enkele mensen in het topic hier. Scroll even terug naar de desbetreffende berichten vanuit december/januari afgelopen jaar en je zult ze wel tegenkomen.

[quote]
Ajax is voor het eerst sinds 5 jaar (!) kampioen geworden en overwinterde voor het eerst sinds 13 jaar (!) in de CL. Sinds wanneer is een uitzondering de norm? Waarbij dit laatste natuurlijk vooral geldt voor overwinteren in de CL en niet voor het kampioenschap.
Laat dit Ajax eerst maar eens structureel presteren voordat het als de norm wordt gezien.
[/quote]

De vorige keer dat ze na 7 (!) jaar kampioen werden, werden ze het daarna nog 3x op rij. Daar zijn weinig tot geen vruchten van geplukt. Structureel overwinteren is een ander verhaal maar als je nu drie jaar gaat terugkijken staat er 1 vroege uitschakeling, 1 finale EL en 1 halve finale CL. En wederom het overleven van de playoffs voor de CL na een zeer vroege seizoensstart. Het is maar net de vraag of je spreekt van een uitzondering (en wanneer de uitzondering de uitzondering blijkt) of dat je gewoon zegt het is doorpakken. Ambitieus zijn kan hooghartig overkomen maar je zult ergens moeten beginnen. Vorig jaar was de kritiek op Tadic en Blind (en dito kostprijs) niet mals maar een jaar later gaat Ajax op dezelfde voet verder. En vooralsnog succesvol.

[quote]
Ik zie die grap als een overdreven reactie, waar ik als tegenreactie ook overdreven op reageerde.
Mijn fanboy toevoeging was minder handig en had ik weg moeten laten, maar de boodschap meen ik wel. Laat clickbait lekker clickbait blijven, dan kunnen wij er altijd nog over gaan discussiëren als het serieus nieuws is geworden. En ik zal het voortaan negeren, dat werkt beter
[/quote]

Nee, juist niet negeren maar gewoon (dat mag met mij) lekker die discussie opzoeken hooguit de woorden aanpassen. Die valkuil trap ik zelf ook wel eens in overigens. Ik ben allang blij dat je regelmatig je gezicht laat zien want ondanks onze verschillende clubvoorkeuren heb ook jij weer insights die ik niet snel krijg van bijv. PSV. Maar ook een tegenlicht bij Ajax gerelateerde zaken wat één en ander in (ander) perspectief zet. d:)b

Uiteindelijk is dat laatste de reden dat we nu hier posten in het - eigenlijk - verkeerde topic terwijl er verder niet zoveel aan de hand is. De sleutel ligt - mede - in onze handen dus ;).

@Ramzzz
Ik was om 16:02 begonnen met typen hier maar er kwam wat tussen dus toen was jouw reactie er nog niet, idem die van @ElPaco

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 07-10-2019 16:47 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:21
Als je Ajax niet kan lijen, dan heb je deze periode gewoon pech. Leer ermee leven.

Je zou nu maar Feijenoorder of RKC'er zijn. Dat moet helemaal het voorportaal van de hel zijn.

Kweek allemaal eens een beginnetje van een olifantenhuid. Dan hoeven jullie ook niet in staat van permanente oorlog te verkeren.

Het begint toch een beetje treurig te worden hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
mavaros schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 18:26:
Kweek allemaal eens een beginnetje van een olifantenhuid. Dan hoeven jullie ook niet in staat van permanente oorlog te verkeren.
De basis is dat men eens moet ophouden met het plaatsen van steken om een andere club in een slecht daglicht te plaatsen.
Het begint toch een beetje treurig te worden hoor.
Moet je nagaan dat dit minder treurig is dan dat het geweest is :+

Baseman77 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 13:53:
Oftewel, sommigen hier slaan enigszins door.
Kunnen we het hier iets realistischer houden?
Wat realisme kan sowieso geen kwaad, vanuit alle partijen. Het opgehemel en neergesabel maakt mijn inziens het topic niet leuker. Waar naar mijn gevoel in het verleden het gevoel voor realisme groter was dan dat het nu is. Al lang blij dat het nu buiten de transferperiode niet bij iedere goede actie van een speler de berichten komen over een stijging van +5m in waarde, soms vraag ik me af of het nog over de sport voetbal gaat of over internationale boekhoudverenigingen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
..

[ Voor 100% gewijzigd door toolkist op 07-10-2019 18:57 . Reden: Lezen is ook een vak... ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mavaros
Napo schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 18:45:
[...]

De basis is dat men eens moet ophouden met het plaatsen van steken om een andere club in een slecht daglicht te plaatsen.

[...]

Moet je nagaan dat dit minder treurig is dan dat het geweest is :+

[...]

Wat realisme kan sowieso geen kwaad, vanuit alle partijen. Het opgehemel en neergesabel maakt mijn inziens het topic niet leuker. Waar naar mijn gevoel in het verleden het gevoel voor realisme groter was dan dat het nu is. Al lang blij dat het nu buiten de transferperiode niet bij iedere goede actie van een speler de berichten komen over een stijging van +5m in waarde, soms vraag ik me af of het nog over de sport voetbal gaat of over internationale boekhoudverenigingen :+
"De basis is dat men eens moet ophouden met het plaatsen van steken om een andere club in een slecht daglicht te plaatsen. "

Dat ligt eraan.

Voetbal is een emotioneel spelletje. Daar horen keiharde tackles op de tegenpartij bij.

Dan is de wedstrijd voorbij en drinkt iedereen met zijn allen een biertje of iets anders. Morgen een nieuwe dag. Het is geen discussie over de rol van Turkije in de oorlog in Syrië. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
mavaros schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:51:
[...]

"De basis is dat men eens moet ophouden met het plaatsen van steken om een andere club in een slecht daglicht te plaatsen. "

Dat ligt eraan.

Voetbal is een emotioneel spelletje. Daar horen keiharde tackles op de tegenpartij bij.

Dan is de wedstrijd voorbij en drinkt iedereen met zijn allen een biertje of iets anders. Morgen een nieuwe dag. Het is geen discussie over de rol van Turkije in de oorlog in Syrië. ;)
Volgens mij beslissen wij dat en hebben we aangegeven dat keiharde tackles niet wenselijk zijn. Maar als je dat gedrag wil doorzetten, be my guest en prepare yourself ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
mavaros schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:51:
[...]

Voetbal wel en daar gaat het natuurlijk om andere dingen dan op een discussieplatform, emotie hoort erbij maar respect hebben voor elkaar is van cruciaal belang.

Het is zeker geen discussie over de rol van Turkije in de oorlog in Syrië en juist om die reden moet je ook weg kunnen blijven van die keiharde tackels (of de veelvuldige kleine overtredingen) op de "tegenstander".

Respect is een basisprincipe dat altijd aanwezig zou moeten zijn, je hoeft het niet eens te zijn met de ander maar een normale vraag of een onderbouwde reactie is het minimale wat we van elkaar zouden mogen verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
Onzin.

Ik gedraag me naar de regels en weet welke macht jullie hebben.

Dus maak je maar klaar voor mijn scherpe commentaren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
mavaros schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:06:
Onzin.

Ik gedraag me naar de regels en weet welke macht jullie hebben.

Dus maak je maar klaar voor mijn scherpe commentaren. ;)
Zullen we die discussie maar per DM aangaan, zoals @Ramzzz al heeft aangekondigd is dit niet de plek om verder offtopic te gaan. Graag ook alle andere offtopic / niet voor het feedbacktopic bestemde staken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:52
@Napo waarom moet je toch alsnog de discussie proberen op te stoken met:
Wat poog je trouwens te impliceren met (toevallig!)?
Ten eerste weet zowel jij als ik wat hij daarmee bedoelde, dus je stelt een retorische vraag ;)
Ten tweede weerleg je zijn insinuatie al in je post zelf (dat Basemann het waarschijnlijk niet zo letterlijk bedoelde)
Ten derde je zet het onderaan in small, dus eigenlijk weet je al van ik moet het eigenlijk niet doen, maar ik doe het toch, maar dan in small ;)
Ten vierde negeer het toch gewoon, je post zonder die laatste zin zegt al meer dan voldoende.

Je loopt al lang genoeg mee in het topic, dus je zou toch wel moeten weten welke user(s) op welke manier reageren. Ik stoor mij er ook aan, maar laat het lekker gaan, je inhoudelijk reactie was prima d:)b

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Martinusz schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:58:
@Napo waarom moet je toch alsnog de discussie proberen op te stoken met:

[...]

Ten eerste weet zowel jij als ik wat hij daarmee bedoelde, dus je stelt een retorische vraag ;)
Ten tweede weerleg je zijn insinuatie al in je post zelf (dat Basemann het waarschijnlijk niet zo letterlijk bedoelde)
Ten derde je zet het onderaan in small, dus eigenlijk weet je al van ik moet het eigenlijk niet doen, maar ik doe het toch, maar dan in small ;)
Ten vierde negeer het toch gewoon, je post zonder die laatste zin zegt al meer dan voldoende.

Je loopt al lang genoeg mee in het topic, dus je zou toch wel moeten weten welke user(s) op welke manier reageren. Ik stoor mij er ook aan, maar laat het lekker gaan, je inhoudelijk reactie was prima d:)b
Spijtig genoeg zie je dit soort insinuaties keer op keer op keer terugkomen. Het is niet de eerste keer noch zal het de laatste keer zijn dat er blijkbaar weer eens met clubvoorkeuren gegooit moet worden terwijl men ook eens van het positieve uit kan gaan.

Het is ontzettend vervelend dat een beperkt deel van de users met enige regelmaat op de clubvoorkeur van een andere poster moet wijzen. Daar mag echt eens een keer gestopt mee worden. Wellicht heeft @OPSLAGHOND een andere bedoeling met de opmerking en derhalve wil ik dat valideren alvorens ik enige conclusie trek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Napo schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:02:
[...]

Spijtig genoeg zie je dit soort insinuaties keer op keer op keer terugkomen. Het is niet de eerste keer noch zal het de laatste keer zijn dat er blijkbaar weer eens met clubvoorkeuren gegooit moet worden terwijl men ook eens van het positieve uit kan gaan.

Het is ontzettend vervelend dat een beperkt deel van de users met enige regelmaat op de clubvoorkeur van een andere poster moet wijzen. Daar mag echt eens een keer gestopt mee worden.
100% eens d:)b
Wellicht heeft @OPSLAGHOND een andere bedoeling met de opmerking en derhalve wil ik dat valideren alvorens ik enige conclusie trek.
Dit vind ik slap gelul :P en als je er dan al aan twijfelt wat hij wellicht anders bedoeld stuur hem dan een DM, vraag het hem hier of maak een TR aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Martinusz schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:19:
[...]

Dit vind ik slap gelul :P en als je er dan al aan twijfelt wat hij wellicht anders bedoeld stuur hem dan een DM, vraag het hem hier of maak een TR aan.
  • Een TR omdat je iets wil valideren lijkt mij niet de bedoeling
  • Een post in het algemene Sport Feedback topic om te valideren wat iemand met een post bedoeld lijkt mij niet de bedoeling
  • Een DM is een optie maar dat kan mijn inziens alsnog beter in het topic, dan vindt de discussie niet op meerdere plaatsen.
Iets valideren uit een post vna iemand in een topic behoort gewoon in het topic. Dat het wellicht al vrij duidelijk is dat iets op een manier overkomt maakt nog niet dat het de bedoeling van de user was. Derhalve ook de vraag en in essentie is het wellicht niet het belangrijkste maar vandaar ook in subscript.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Napo schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:23:
[...]
  • Een TR omdat je iets wil valideren lijkt mij niet de bedoeling
  • Een post in het algemene Sport Feedback topic om te valideren wat iemand met een post bedoeld lijkt mij niet de bedoeling
  • Een DM is een optie maar dat kan mijn inziens alsnog beter in het topic, dan vindt de discussie niet op meerdere plaatsen.
Iets valideren uit een post vna iemand in een topic behoort gewoon in het topic. Dat het wellicht al vrij duidelijk is dat iets op een manier overkomt maakt nog niet dat het de bedoeling van de user was. Derhalve ook de vraag en in essentie is het wellicht niet het belangrijkste maar vandaar ook in subscript.
Sorry hoor, maar zijn tekst kon je niet op andere manier lezen ;)

Of je negeert het (werkt het beste) of je ramt op de TR knop want:
Napo schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:02:

Het is niet de eerste keer noch zal het de laatste keer zijn dat er blijkbaar weer eens met clubvoorkeuren gegooit moet worden terwijl men ook eens van het positieve uit kan gaan.

Het is ontzettend vervelend dat een beperkt deel van de users met enige regelmaat op de clubvoorkeur van een andere poster moet wijzen. Daar mag echt eens een keer gestopt mee worden.
Het mes snijdt aan 2 kanten zullen we maar zeggen.

Ik heb laatste tijd ook gewoon wat vaker m'n keutel ingetrokken en het laten gaan, werkt vele malen beter :) zowel voor jezelf als voor het topic.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 10-10-2019 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Voor de goede orde: als PSV fan mag je toch gewoon een voorkeur voor Hendrix hebben? Dan is aan die zinsnede van Opslaghond toch niet zoveel verkeerd? Al vraagt hij, komt de voorkeur voor Hendrix uit het feit dat je PSV fan bent dan is dat toch nog oké? En geen insinuatie?

Beargumentatie-technisch is het geen sterk argument om iemand om die reden erin te zetten maar als het je voorkeur is en je onderbouwt die gewoon dan zie ik er weinig problemen mee. Oranje is nu eenmaal een mix van spelers in het buitenland en Eredivisie clubs. En met 18 miljoen bondscoaches krijg je toch nooit consensus maar wel een topic vol ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:40:
Voor de goede orde: als PSV fan mag je toch gewoon een voorkeur voor Hendrix hebben? Dan is aan die zinsnede van Opslaghond toch niet zoveel verkeerd? Al vraagt hij, komt de voorkeur voor Hendrix uit het feit dat je PSV fan bent dan is dat toch nog oké? En geen insinuatie?
Natuurlijk mag je als PSV-volger een voorkeur hebben voor een speler van PSV en zo ook als Ajaxied of als Feyenoorder. Het hele punt is niet dat er op basis daarvan een voorkeur wordt uitgesproken maar dat een ander weggezet wordt enkel omdat een speler bij een bepaalde club speelt en de poster die club een warm hart toedraagt.

Als je een speler niet goed genoeg vindt geef dat aan en onderbouw dat waarom. Enkel en alleen omwille van de club waar hij speelt of gespeelt heeft is een bijzonder gebrek aan argumenten.

Dat iemand een beter (of positiever) beeld heeft van een speler omdat hij bij zijn/haar club speelt is niet ongewoon en daar kan prima het betoog aan gehangen worden, het diskwalificeren van een post omwille van de club waar iemand fan van is, is dat mijn inziens niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 09:57
.

[ Voor 98% gewijzigd door Curva op 10-10-2019 14:30 ]

PSN: Curvaa_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Napo schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:23:
Een TR omdat je iets wil valideren lijkt mij niet de bedoeling
Waarom niet? Ik twijfel ook wel eens of iets nu wel of niet modwaardig is en dan maak ik gewoon een TR waarin ik de vraag bij de lokale beleidsmakers leg (in dit geval dus de SPRT modjes).
Dan houd ik ook in de gaten wanneer de TR verwerkt is en of de post gemod wordt. Dan weet ik meteen of het iets is waar ik een volgende keer op zou moeten rapporteren of niet.
Was mijn TR onterecht dan heeft in feite niemand in een topic er last van, was hij wel terecht dan is het modje vast blij dat ik een TR gemaakt heb. :)
In principe kan iets valideren in een topic best, maar wat verwacht je er voor zinvolle inhoudelijke discussie uit te halen? In het beste geval is het niet op de man bedoeld maar lokt het waarschijnlijk wel een PSV vs. iets anders discussie uit.
Ik zie dan ook geen enkele wijze waarop die vraag iets goeds voor het topic zou brengen. Op mij komt het dan ook meer over als professioneel bloedzuigen, maar aangezien jij al schrijft dat het een oprechte vraag is zal ik dat maar van je aannemen.

Persoonlijk ben ik het wel met @Martinusz eens. Gewoon lekker alle insinuaties en dubbelzinnige steken negeren. Elke reactie, op wat voor manier ook, is een success voor de troller als het inderdaad als trol bedoeld was.
Lekker negeren in het topic en heb je echt het gevoel dat iemand het steeds doet dan kan een TR evengoed helpen. Een TR hoeft namelijk niet altijd tot een directe ingreep te leiden maar kan wel zorgen voor notities bij een gebruiker. Stapelt zoiets zich op dan kan iemand daar ook op aangesproken worden in plaats van dat je per se individuele posts moet pakken.
Dit is bedoeld als een stukje informatieve achtergrond hè, niet dat ik nu wil suggereren dat we met z'n allen elkaar moeten gaan TR' en. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 17:12:
[...]

In principe kan iets valideren in een topic best, maar wat verwacht je er voor zinvolle inhoudelijke discussie uit te halen? In het beste geval is het niet op de man bedoeld maar lokt het waarschijnlijk wel een PSV vs. iets anders discussie uit.
Er is weinig om op te reageren dus is enige context nodig om er potentieel - al acht ik de kans hier niet bijzonder groot - om er een inhoudelijke discussie van te maken waar mijn mening afwijkt van in dit geval @OPSLAGHOND. Daar had best wel iets uit kunnen komen indien de redenering wellicht duidelijk was, ook hier kan je nog steeds wel een positieve draai aan geven wil je optimistisch zijn.
Ik zie dan ook geen enkele wijze waarop die vraag iets goeds voor het topic zou brengen. Op mij komt het dan ook meer over als professioneel bloedzuigen, maar aangezien jij al schrijft dat het een oprechte vraag is zal ik dat maar van je aannemen.
Professioneel bloedzuigen, voortaan dus alle vaagheden maar laten liggen? Lijkt me eveneens geen goede ontwikkeling. Zeker in het daglicht van eerdere discussies is het benoemen soms onwenselijk maar soms ook niet. Blijkbaar zit er ergens een vaag grijs gebied wat voor mij in ieder geval niet compleet duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:34

ST10©DE

Dus.............

Gonadan schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 17:12:
[...]
Dan houd ik ook in de gaten wanneer de TR verwerkt is en of de post gemod wordt.
offtopic:
Waar kan je zien of een TR verwerkt is?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ST10©DE schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 18:43:
[...]

offtopic:
Waar kan je zien of een TR verwerkt is?
Groen handje ipv rood.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 17:39:
Er is weinig om op te reageren dus is enige context nodig om er potentieel - al acht ik de kans hier niet bijzonder groot - om er een inhoudelijke discussie van te maken waar mijn mening afwijkt van in dit geval @OPSLAGHOND. Daar had best wel iets uit kunnen komen indien de redenering wellicht duidelijk was, ook hier kan je nog steeds wel een positieve draai aan geven wil je optimistisch zijn.
Dat lijkt mij, zeker gezien de geschiedenis, een heel theoretische redenatie. Iedereen weet dat realistisch gezien de kans dat hier gedoe van komt vele malen groter is dan dat het positief werkt.
Professioneel bloedzuigen, voortaan dus alle vaagheden maar laten liggen? Lijkt me eveneens geen goede ontwikkeling. Zeker in het daglicht van eerdere discussies is het benoemen soms onwenselijk maar soms ook niet. Blijkbaar zit er ergens een vaag grijs gebied wat voor mij in ieder geval niet compleet duidelijk is.
Waarom zou alles laten liggen het logisch gevolg zijn? Dat is een redenatie die ik niet kan volgen.
Het lijkt mij zeer goed als we elkaar op vriendelijke wijze aanspreken op gedrag waar we niet blij van worden, dat is zowel hier als in het Voetbaltopic al wel positief besproken. Insinuerende vraagstellingen over insinuaties doen echter wat passief agressief aan, dus ik snap wel dat men die als onprettig ervaart.

Maar goed, ik realiseer mij dat we weer aan het leuteren zijn in het feedbacktopic en straks worden de modjes boos. Onder de streep zijn we het uiteraard wel eens dat de initiërende opmerking gewoon niet prettig was en dat we die liever niet willen zien. Zelfs als hij niet zo bedoeld was dan is de kans dat hij zo geïnterpreteerd wordt te groot. Ik ga maar weer oranje kijken. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Het laden van de nieuwe reactie in [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 duurt best lang. Is het niet tijd voor een nieuw deeltje? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Curva schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 07:02:
Het laden van de nieuwe reactie in [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 duurt best lang. Is het niet tijd voor een nieuw deeltje? :)
Done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:34

ST10©DE

Dus.............

Wat is de reden dat er geen deelnummering wordt toegepast (Deel 2, of is het zelfs al Deel 3)?

Ah, zie het al, nieuwe topic titel....

[ Voor 18% gewijzigd door ST10©DE op 18-10-2019 15:44 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Huh, titel is toch gelijk? Misschien dat er toch nog een nummertje aan toegevoegd kan worden? (Deel 2)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Topicstarter
Deel 2 hoort er wel bij, fixed :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Boinkie schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 08:58:
Sorry dat Ik het zeg maar de topics worden steeda minder om te volgen met de ellenlange discussies en minder info omtrent de sport zelf. Het gaat al 2 dagen over de kwalificatie.

Daarnaast met alle stuurlui aan wal die het allemaal beter weten. Kan daar niet een Max topic voor geopend worden? Scheelt mij een hoop onzin lezen.
Weet je, ik zou het bijna gaan overwegen, ware het niet dat een dergelijk topic echt compleet onleesbaar zou worden en in een vrijwel gegarandeerde flamewar eindigt...

Persoonlijk vind ik er ook helemaal niks aan. Het is gebeurd, het was klote en dom, moving on. Wat ook niet hielp is dat zelfs modjes ook een leven hebben en ik me persoonlijk het hele weekend ook al niet lekker voel en dat helpt niet. Meestal probeer ik een discussie weg te sturen als het te lang doorgaat, maar dat ging gewoon niet.

Het is ook weer dramatisch omdat de resultaten tegenvallen. Alles is veel makkelijker als Max gewoon wint of tenminste op het podium staat. Hopen op COTA want een goed resultaat en de problemen zijn grotendeels verdwenen. Zo gaat het altijd. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Topicstarter
Het is jammer dat mensen het racetopic gebruiken als uitlaatklep om extreem zuur te doen of hun teleurstelling te botvieren. Zelf baal ik van Max en ben ik teleurgesteld dat hij zulke domme fouten maakt, maar dat hoeft toch niet oneindig besproken te worden?
Het is niet goed voor de sfeer in het topic en andere zaken die tijdens het raceweekend gebeuren sneeuwen er door onder.

We doen ons best om discussies op tijd te stoppen als de sfeer er niet beter van wordt, maar een beetje zelfreflectie mag ook wel. Als het meeste al is gezegd, denk dan na of jouw reactie nog iets toevoegt aan de discussie, of dat het beter is om over een ander onderwerp te gaan praten.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

DaniëlWW2 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 09:30:
Alles is veel makkelijker als Max gewoon wint of tenminste op het podium staat.
Dat is wat mij betreft het grootste probleem en mijn grootste irritatie: het gehele racetopic draait al een aantal jaar alleen nog om de prestaties van 1 coureur. 80% van de reacties gaan alleen daarover en de sfeer is alleen goed als max het goed doet.

Maar zo hoort het niet te zijn wmb. Het was altijd een prettig topic om te volgen omdat het redelijk algemeen was. Geef de Max fans hun eigen 'Het grote Max in <land van race> topic' en laat het F1 race topic ook gewoon echt weer over de race zelf gaan.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
mystic schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:19:
[...]

Dat is wat mij betreft het grootste probleem en mijn grootste irritatie: het gehele racetopic draait al een aantal jaar alleen nog om de prestaties van 1 coureur. 80% van de reacties gaan alleen daarover en de sfeer is alleen goed als max het goed doet.

Maar zo hoort het niet te zijn wmb. Het was altijd een prettig topic om te volgen omdat het redelijk algemeen was. Geef de Max fans hun eigen 'Het grote Max in <land van race> topic' en laat het F1 race topic ook gewoon echt weer over de race zelf gaan.
Maar hoe zie je dit voor je? Ik begrijp ook wel dat het minder fijn is als je weinig met Max ophebt of meer voor de sport kijkt. Ik ben ook een Max fan, maar kan inmiddels ook al lange tijd genieten van andere coureurs. Ik zie alleen niet hoe je de boel uit elkaar kan houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:23
Op Fok! hebben ze bij voetbal ook een topic per ploeg, en en een wekelijks voetbaltopic (oid). Maak een Max verstappen thread en een racethread. Natuurlijk zal de scheiding niet 100% zijn maar het zal al iets afvangen.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

DaniëlWW2 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:26:
[...]

Maar hoe zie je dit voor je? Ik begrijp ook wel dat het minder fijn is als je weinig met Max ophebt of meer voor de sport kijkt. Ik ben ook een Max fan, maar kan inmiddels ook al lange tijd genieten van andere coureurs. Ik zie alleen niet hoe je de boel uit elkaar kan houden. :)
Ik ben inderdaad een algemenere kijker zonder dat ik een specifieke fan was van één coureur. Ik keek voor de techniek en de acties op de baan en ben/was ik blij als een coureur waar ik sympathie voor heb/had een goede race heeft gereden.

En voor mijn gevoel waren de racetopics van vroeger ook meer op die manier. Maar dat kan ook flink vertroebeld zijn doordat ik me nu mateloos erger aan het Max gehalte, zowel op tv als op internet. (algemeen).
Nat-Water schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:33:
Op Fok! hebben ze bij voetbal ook een topic per ploeg, en en een wekelijks voetbaltopic (oid). Maak een Max verstappen thread en een racethread. Natuurlijk zal de scheiding niet 100% zijn maar het zal al iets afvangen.
Precies dat. Als Max een tik krijgt of lek rijd, hoort dit natuurlijk in het race topic, want het is een gebeurtenis op de baan. Maar de hele discussie daarna en wiens schuld het was (het deel dat altijd voor welles/nietes discussies zorgt) in een ander draadje? En discussies hoe hij verder rijd in een weekend en wat hij wel of niet had moeten doen ook in het aparte topic.

Maar ook ik snap dat het onderscheid lastig is en dat het moeilijk te handhaven is.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
tweakduke schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:10:
Het is jammer dat mensen het racetopic gebruiken als uitlaatklep om extreem zuur te doen of hun teleurstelling te botvieren. Zelf baal ik van Max en ben ik teleurgesteld dat hij zulke domme fouten maakt, maar dat hoeft toch niet oneindig besproken te worden?
Het is niet goed voor de sfeer in het topic en andere zaken die tijdens het raceweekend gebeuren sneeuwen er door onder.

We doen ons best om discussies op tijd te stoppen als de sfeer er niet beter van wordt, maar een beetje zelfreflectie mag ook wel. Als het meeste al is gezegd, denk dan na of jouw reactie nog iets toevoegt aan de discussie, of dat het beter is om over een ander onderwerp te gaan praten.
Ben ik het niet mee eens, dan mag je dus alleen wat komen melden als het positief is en alles goed gaat (zo komt het iig over). Er wordt toch ook niet ingegrepen als 30 man achter elkaar jubelen als Max gewonnen heeft?

Het probleem is juist dat er vaak erg hard (en af en toe op de man) gereageerd wordt op negatieve posts (bij te positieve posts in iets mindere mate, maar gebeurt ook).

Zorg dat je die posts aanpakt, dat zijn de sfeerverziekers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-09 21:01
Zolang er een groep mensen momenten niet los kan zien van de betreffende rijder hou je dit altijd. Er zou geen 4 tabjes vol gestaan hebben met de kwalificatie en de fout van Max door niet te liften bij de crash van Bottas als bijvoorbeeld Magnussen dit gedaan had. Het scheelt al 10 tabjes vol als hij in de eerste bocht wel voor Lewis was gekomen laat staan het contact met Bottas niet gemaakt was.

Door alle discussies heen lezen is lastig er na mate het seizoen vorderde en de performance van Max naar beneden ging nagenoeg onmogelijk. Zelfregulerend vermogen van het topic en de mensen is er (helaas) niet waardoor er of met strenger hand (ben ik op tegen) gemod moet worden of een los Max-trubatie topic mag komen waar de fanboys and girls elkaar naar de mond praten (ben voor het topic). Beetje zoals het 'bitch op Olav en Jack topic' (die een andere naam heeft maar voor 80% die strekking heeft).

In het voetbal topic krijg je vaak te lezen dat het een Ajax topic is, maar toch is daar veel meer een zelf-regulerende en een massa-regulerende sfeer en komt het uiteindelijk wel weer goed, ondanks het soms wat platschedel niveau. Ik hoop (maar zie soms wel de verlaging) dat het niveau in de race topics wel wat hoger blijft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

Zoals het nu is gaat het prima. Mensen moeten alleen niet meteen zo over dramatisch reageren en zolang zuur blijven doen. Zit het een keer tegen, jammer dan. En weer door. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

sjaool schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:24:
Zoals het nu is gaat het prima. Mensen moeten alleen niet meteen zo over dramatisch reageren en zolang zuur blijven doen. Zit het een keer tegen, jammer dan. En weer door. :)
Mensen lijken het gelijk persoonlijk te maken als Max een keer wat overkomt. De manier waarop soms wordt gereageerd heeft niets meer met een slechte prestatie van een ander te maken namelijk. Als je hele dag verziekt is omdat één coureur niet goed presteert dan gaat er volgens mij iets niet goed met je :p Dat heb ik ook echt nog nooit zo extreem gezien, zelfs niet in de periode van Schumacher.

Het heeft een beetje voetbalachtige proporties aangenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Ach, net zoals je fanboys hebt die geen enkel negatief puntje van hun favoriet kunnen accepteren (die zijn niet beperkt tot Max-fanboys ;) ), zo heb je ook users die het minste of geringste aangrijpen om 'even lekker controversieel' stelling te nemen, vaak gepaard met een oh zo onschuldig toontje van 'oh, mag ik geen kritiek hebben op *insert-slachtoffer-van-troll*'. Voorbeelden te over in de F1-topics, en die beperken zich echt niet tot Max. Ferrari, Renault, Grosjean, Hamilton, etc, allemaal komen ze met enige regelmaat voorbij tijdens de vele flame-wars in de F1-topics. Daar gaat echt geen apart Max-topic bij helpen, nog afgezien van het feit het gewoon effectief niet te doen is om onderscheid te maken tussen Max-posts en 'overige': In tegenstelling tot een jaar of tien geleden is Max nu gewoon onderdeel van 'het wereldje'.

[ Voor 13% gewijzigd door naitsoezn op 28-10-2019 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Topicstarter
toolkist schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:57:
[...]

Ben ik het niet mee eens, dan mag je dus alleen wat komen melden als het positief is en alles goed gaat (zo komt het iig over). Er wordt toch ook niet ingegrepen als 30 man achter elkaar jubelen als Max gewonnen heeft?
Kritiek mag uiteraard geuit worden, alleen positieve reacties dat is natuurlijk niet de bedoeling. Het gaat meer om hoe lang mensen zuur blijven doen. Op een gegeven moment zijn de meeste mensen het gezeur over een incident wel zat, dan moet je wel een beetje aanvoelen wanneer het gezeur de sfeer niet ten goede komt.
Het probleem is juist dat er vaak erg hard (en af en toe op de man) gereageerd wordt op negatieve posts (bij te positieve posts in iets mindere mate, maar gebeurt ook).

Zorg dat je die posts aanpakt, dat zijn de sfeerverziekers.
Daar doen we ons best voor om dat zoveel mogelijk aan te pakken, TR's helpen ons zeker daarbij. Ook als mensen het zuur doen zat zijn, maak gerust een TR.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Is het irritant? Yup, ondertussen doe ik gewoon tr's aanmaken en laat ik het over aan de mods. De indeling zoals die nu is voor F1 races vind ik prima. Nog meer topics lijkt mij totaal zinloos.

Als de bekende irritantjes gewoon degelijk aangepakt worden dan is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
tweakduke schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:05:
[...]
Kritiek mag uiteraard geuit worden, alleen positieve reacties dat is natuurlijk niet de bedoeling. Het gaat meer om hoe lang mensen zuur blijven doen. Op een gegeven moment zijn de meeste mensen het gezeur over een incident wel zat, dan moet je wel een beetje aanvoelen wanneer het gezeur de sfeer niet ten goede komt.
Dat zullen merendeels degenen zijn die, bij wijze van, meer in het topic kijken tijdens de race dan naar de race zelf. Wellicht wat overdreven gesteld, maar heeft zeker een kern van waarheid want voor de anderen gaat het topic veel te snel om uberhaupt bij te kunnen lezen. Dan kan het nou eenmaal gebeuren dat je dingen vaker leest, bv als iemand na de race er ook nog over na wil praten. Had ie dat dan maar tijdens de race moeten doen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 13:28
Sommigen vergeten ook niet hoeveel berichten er tegenwoordig in F1-topics geplaatst worden t.o.v. bv 2013-2014. We zijn zelfs naar topics per race gegaan omdat het uit de hand liep:

Even door de jaren heen: Topicreeks: [F1] Seizoen 20xx

2007: ~5.500 berichten
2008: ~5.200 berichten
2009: ~7.600 berichten (incl. helft interim topic)
2010: ~7.300 berichten (incl. helft interim topic)
2011: ~9.200 berichten
2012: ~10.500 berichten
2013: ~8.200 berichten

Max naar TR bekend + vrije trainingen
2014: ~12.500 berichten

En toen ging het hard
2015: ~29.000 berichten

Na de overstap naar RB liep het helemaal uit de hand en zijn we vanaf Monaco begonnen met race/topic.
2016: ~60.000 (~35.000 berichten in racetopics)
2017: ~67.000 (~50.000 berichten in racetopics)
2018: ~73.000 (~53.500 berichten in racetopics)
2019: ~73.000 (~59.000 berichten in racetopics) tot op heden met drie races en ~2 maanden te gaan. Hier komen dus rustig nog 10-15k berichten bij.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Topicstarter
toolkist schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:32:
[...]

Dat zullen merendeels degenen zijn die, bij wijze van, meer in het topic kijken tijdens de race dan naar de race zelf. Wellicht wat overdreven gesteld, maar heeft zeker een kern van waarheid want voor de anderen gaat het topic veel te snel om uberhaupt bij te kunnen lezen. Dan kan het nou eenmaal gebeuren dat je dingen vaker leest, bv als iemand na de race er ook nog over na wil praten. Had ie dat dan maar tijdens de race moeten doen?
Ook dat kun je op voorhand niet verbieden. Als er na de race opnieuw gediscussieerd wordt met wellicht nieuwe inzichten en als de gemoederen weer zijn bedaard is daar niks mee. Kortom het is allemaal niet zo zwart/wit te stellen wanneer iets wel en wanneer iets niet kan of gewenst is :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik ben wat minder actief en lurk vooral en filter zelf. Dat werkt prima.

De sfeer is over het algemeen prima, alleen bij controverse wordt het soms wat minder gezellig, maar ach..

Kudos voor de mods en de over het algemeen prima posts. Mag ook wel eens gezegd worden!

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Señor Sjon schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:36:
Sommigen vergeten ook niet hoeveel berichten er tegenwoordig in F1-topics geplaatst worden t.o.v. bv 2013-2014. We zijn zelfs naar topics per race gegaan omdat het uit de hand liep:
Dat komt volgens mij ook voor een deel omdat het plaatsen van nietszeggende chatberichten tegenwoordig gedoogd wordt. Eenzelfde trend zie je in het voetbaltopic tijdens wedstrijden.
Dat is mede oorzaak van het feit dat dergelijke topics op bepaalde momenten inhoudelijk simpelweg niet zo interessant zijn.
Chat kan je amper modereren, dus ik denk dat het er nu gewoon bij hoort en dus ook het feit dat je tig keer dezelfde zeurposts hebt als er iets mis gaat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
^^ Dat inderdaad. Er is destijds op veler verzoek een apart weekend-topic geintroduceerd waar ruimte zou zijn voor lossere moderatie en dus meer ruimte voor slowchat, en in het verlengde dus ook voor herhalingen, fanboyism en trolls (die zijn imho onvermijdelijk wanneer je lossere moderatie toepast). Die topics zijn in de basis ook nooit bedoeld geweest om inhoudelijke discussies te voeren en/of te volgen, maar zijn juist ontstaan om de inhoud van de 'bagger' te scheiden :P

[ Voor 9% gewijzigd door naitsoezn op 28-10-2019 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
tweakduke schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:57:
[...]

Ook dat kun je op voorhand niet verbieden. Als er na de race opnieuw gediscussieerd wordt met wellicht nieuwe inzichten en als de gemoederen weer zijn bedaard is daar niks mee. Kortom het is allemaal niet zo zwart/wit te stellen wanneer iets wel en wanneer iets niet kan of gewenst is :)
Verbieden hoeft van mij ook juist niet. Ik probeer juist aan te geven waarom het niet raar is dat 'terugkomende gezeur" logisch is en dat de vaste bewoners dat dan maar anders mee om moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:37

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Señor Sjon schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:36:

Even door de jaren heen: Topicreeks: [F1] Seizoen 20xx

2007: ~5.500 berichten
2008: ~5.200 berichten
2009: ~7.600 berichten (incl. helft interim topic)
2010: ~7.300 berichten (incl. helft interim topic)
2011: ~9.200 berichten
2012: ~10.500 berichten
2013: ~8.200 berichten

Max naar TR bekend + vrije trainingen
2014: ~12.500 berichten

En toen ging het hard
2015: ~29.000 berichten

Na de overstap naar RB liep het helemaal uit de hand en zijn we vanaf Monaco begonnen met race/topic.
2016: ~60.000 (~35.000 berichten in racetopics)
2017: ~67.000 (~50.000 berichten in racetopics)
2018: ~73.000 (~53.500 berichten in racetopics)
2019: ~73.000 (~59.000 berichten in racetopics) tot op heden met drie races en ~2 maanden te gaan. Hier komen dus rustig nog 10-15k berichten bij.
Ik vond de topics altijd wel interessant om te lezen, zelf bericht ik er eigenlijk niet in. Maar het lijkt wel of alle F1 topics alleen maar slowchat is. Eindeloze discussies over wie op het stoeltje van RB zou komen bijvoorbeeld.

Ik ben maar gestopt met het openen van de F1 topics omdat voor mij er nu te veel onzin in staat in plaats van dat ik interessante posts kan lezen. ;w
#my2cents

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 13:28
Ik gebruik eerlijk gezegd al tijden op autosport de fora voor F1. Wel ontzettende anti-Max bias daar (omgekeerde van hier eigenlijk. :P) want hun Golden Child is natuurlijk Hamilton.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:26
Outerspace schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 19:20:
[mbr]De discussie Ajax / Qatar mag elders worden voortgezet (nieuw topic) in Sport of in AWM. [/]
Kun je uitleggen waarom? Ik vind dit een goed onderwerp om eens over te praten, de column in Studio Voetbal van Rosmalen van afgelopen zondag ging ook over dit onderwerp (Wij denken aan het milieu, zijn een MVO, maar toch doen we B.).
Heb ook je feedback gelezen en zie niet direct in tegen welke regel een discussie over dit onderwerp gaat. Als we nu even Ajax gaan bashen, omdat zij in het nieuws m.b.t. dit onderwerp, begrijp ik het, maar je kunt toch ook een normale discussie voeren over de moraal van NL/BE clubs?

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
bregweb schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 13:41:
[...]

Kun je uitleggen waarom? Ik vind dit een goed onderwerp om eens over te praten, de column in Studio Voetbal van Rosmalen van afgelopen zondag ging ook over dit onderwerp (Wij denken aan het milieu, zijn een MVO, maar toch doen we B.).
Heb ook je feedback gelezen en zie niet direct in tegen welke regel een discussie over dit onderwerp gaat. Als we nu even Ajax gaan bashen, omdat zij in het nieuws m.b.t. dit onderwerp, begrijp ik het, maar je kunt toch ook een normale discussie voeren over de moraal van NL/BE clubs?
Omdat ik vind dat het eerder een separaat topic verdiend dan dat het verzand in dit topic. Daarnaast vind ik dat de misstanden die plaatsvinden in Qatar een groter podium verdiend dan alleen in dit topic. Dat hebben we vaker gedaan, zoals de problemen bij FC Twente.

Dus zet de discussie voort, maar niet in dit topic ;)
offtopic:
Btw, dit had je ook per DM of via Feedback kunnen vragen. Dat heeft nog steeds de voorkeur dan in een topic reageren op een mod-actie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 00:12:
[...]

Alsof je dat niet weet... 🤔
Nogmaals - zoals eerder ook al te lezen was - heb ik geen directe link met iemand die "'Nous" genoemd wordt. Wellicht is het goed om te realiseren dat niet iedereen de selecties in de eredivisie van voor- en achternaam kent.

Prima als er middels afkortingen en of voornamen maar het zou helpen als iemand de link niet ziet op een normale manier uitgelegd kan worden om wie het gaat zonder enige bijkomende sneren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Rijkelijk aparte conclusie voor iemand die vorig jaar toch meermaals aanwezig bij Champions League wedstrijden waar de naam ‘Noussair Mazraoui’ regelmatig langskwam zowel voor de wedstrijd, tijdens als na de wedstrijd.

Maar goed nu weet je het dus voorlopig zal ‘Nous’ (ik gebruik hem niet) bekend zijn :P. Lijkt erop dat ie weer minuten gaat maken namelijk ;).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Moet dat nou hier ook weer door gaan? In het sport feedback topic nota bene?

Ik vergezelde mijn toelichting op wie het was met een van knipoog vergezelde hint. Een hint dat ik het van een Tweaker toch wel verwacht dat wanneer speler 1 niet speelt hij zelf wel even kan deduceren op welke speler 2 dan gedoeld wordt, en de vraag niet zo neer geplempt hoeft te worden.

Dat er zo'n staart van een kinderachtige discussie achteraan zou komen had ik niet echt voorzien (naïef wellicht), anders had ik dat wel uit m'n hoofd gelaten. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 09:46:
Rijkelijk aparte conclusie voor iemand die vorig jaar toch meermaals aanwezig bij Champions League wedstrijden waar de naam ‘Noussair Mazraoui’ regelmatig langskwam zowel voor de wedstrijd, tijdens als na de wedstrijd.
Als er oprecht gedacht wordt dat ik het weet dan zit je daar mis en alsnog kan daar normaal op gereageerd worden. Wellicht was er voorheen meer context om de lopende discussie dan dat die er nu was om het plaatje wat beter in te vullen. Nu was die er klaarblijkelijk niet. Bij het gebruiken van voornamen (en halve voornamen maken het daar niet beter op) loop je het risico dat men niet het weet naar wie er gerefereerd wordt.
Maar goed nu weet je het dus voorlopig zal ‘Nous’ (ik gebruik hem niet) bekend zijn :P. Lijkt erop dat ie weer minuten gaat maken namelijk ;).
En zelfs dan, als iemand vraagt welke speler dan bedoeld wordt - of ik dat ben of iemand anders - kan er nog steeds wel op een normale manier gereageerd worden. Verwijten dat men het moet weten, wel kan googlen of dat iemand zich aanstelt passen niet echt in een topic waar men pretendeert dat ze ook graag nieuwe aanwas zien.

Gonadan schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 09:56:
Ik vergezelde mijn toelichting op wie het was met een van knipoog vergezelde hint. Een hint dat ik het van een Tweaker toch wel verwacht dat wanneer speler 1 niet speelt hij zelf wel even kan deduceren op welke speler 2 dan gedoeld wordt, en de vraag niet zo neer geplempt hoeft te worden.
Een hint die wellicht op meerdere manieren geïnterpreteerd kan worden. Het lag in ieder geval voor mij niet voor de hand, je geeft met de "toch?" aan dat het wel zo zou moeten zijn, dat is alsnog niet het geval en een knipoog-smilie geeft dan nog meer aan het het voor de hand moet liggen. Driedubbel aangeven dat iets wel heel erg logisch moet zijn terwijl dat wellicht niet zo is (hey, anders wordt de vraag niet gesteld) komt niet heel erg opbouwend over.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
O my, iemand voegde een woordje toe aan z'n post waardoor hij het mogelijk misschien deed voorkomen alsof een andere user iets zou hebben moeten/kunnen weten 8)7 In een slowchat-periode tijdens een wedstrijd. Meer dan twaalf uur en tientallen posts geleden. Het wordt steeds gezelliger hier :O

[ Voor 20% gewijzigd door naitsoezn op 02-11-2019 11:40 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Topicstarter
Napo schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 11:34:
[...]

Als er oprecht gedacht wordt dat ik het weet dan zit je daar mis en alsnog kan daar normaal op gereageerd worden. Wellicht was er voorheen meer context om de lopende discussie dan dat die er nu was om het plaatje wat beter in te vullen. Nu was die er klaarblijkelijk niet. Bij het gebruiken van voornamen (en halve voornamen maken het daar niet beter op) loop je het risico dat men niet het weet naar wie er gerefereerd wordt.

[...]

En zelfs dan, als iemand vraagt welke speler dan bedoeld wordt - of ik dat ben of iemand anders - kan er nog steeds wel op een normale manier gereageerd worden. Verwijten dat men het moet weten, wel kan googlen of dat iemand zich aanstelt passen niet echt in een topic waar men pretendeert dat ze ook graag nieuwe aanwas zien.

[...]

Een hint die wellicht op meerdere manieren geïnterpreteerd kan worden. Het lag in ieder geval voor mij niet voor de hand, je geeft met de "toch?" aan dat het wel zo zou moeten zijn, dat is alsnog niet het geval en een knipoog-smilie geeft dan nog meer aan het het voor de hand moet liggen. Driedubbel aangeven dat iets wel heel erg logisch moet zijn terwijl dat wellicht niet zo is (hey, anders wordt de vraag niet gesteld) komt niet heel erg opbouwend over.
Je zou het zelf sportiever op kunnen nemen. Het is absoluut geen schande dat je een koosnaampje niet weet, maar mensen kunnen verontwaardigd zijn dat je het niet weet.
De reacties die erop volgen zijn ook niet dusdanige orde dat je vol wordt aangevallen, het is ook maar net hoe je het opvat.
Je kunt ook zeggen in dat soort gevallen: Och dat wist ik helemaal niet, was ik totaal niet opgekomen en dan is het ook weer klaar.

Als je met vrienden voetbal staat te kijken, ga je toch ook niet oneindig doorzeuren over zo'n geval. Komt de sfeer absoluut niet ten goede.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

tweakduke schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 11:46:
[...]

Je zou het zelf sportiever op kunnen nemen. Het is absoluut geen schande dat je een koosnaampje niet weet, maar mensen kunnen verontwaardigd zijn dat je het niet weet.
De reacties die erop volgen zijn ook niet dusdanige orde dat je vol wordt aangevallen, het is ook maar net hoe je het opvat.
Je kunt ook zeggen in dat soort gevallen: Och dat wist ik helemaal niet, was ik totaal niet opgekomen en dan is het ook weer klaar.

Als je met vrienden voetbal staat te kijken, ga je toch ook niet oneindig doorzeuren over zo'n geval. Komt de sfeer absoluut niet ten goede.
offtopic:
Dat lijkt me hier de angel van de kwestie toch?

De 'incrowd' van een club die een aanhanger van een andere club verwijt... als iemand dan vraagt over wie het gaat, is een simpel antwoord toch voldoende?

Het is niet een topic over, voor of ter ere van één club.

En daarom is het best een goed idee om man en paard te noemen, in plaats van koosnamen of anderszins voor meerdere uitleg vatbare namen.

Als je wilt dat mensen snappen wat je typt, schrijf dan duidelijker...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Ramzzz schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 11:58:
[...]

offtopic:
Dat lijkt me hier de angel van de kwestie toch?

De 'incrowd' van een club die een aanhanger van een andere club verwijt... als iemand dan vraagt over wie het gaat, is een simpel antwoord toch voldoende?

Het is niet een topic over, voor of ter ere van één club.

En daarom is het best een goed idee om man en paard te noemen, in plaats van koosnamen of anderszins voor meerdere uitleg vatbare namen.

Als je wilt dat mensen snappen wat je typt, schrijf dan duidelijker...
Geen idee waarom je dit on ot-tags zet, maar er werd gevraagd wie er bedoelt werd en er werd gewoon antwoord gegeven. Daarmee had gewoon de kous af kunnen zijn. Er was maar één die vervolgens bleef doorzeuren tot in dit topic aan toe (zoals wel vaker :X )

[ Voor 3% gewijzigd door naitsoezn op 02-11-2019 12:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 11:34:
Precies, het lag voor jou wellicht niet voor de hand, maar mijn mening blijft dat dit geen moeilijk raadsel was. Zeker niet als je naar eigen zeggen veel in het topic lurkt.

Daarentegen vind ik de persoonlijke aanvallen die daarna blijven komen ook niet zo prettig, het is ook weer niet nodig dat een hele roedel om het zo maar te noemen ook nog eens op dezelfde discussie in gaat.

Verder met @tweakduke, het is ook niet erg om een keer toe te geven en wat minder door te zagen op de vorm van tekst die sowieso altijd al multi interpretabel is. In tegenstelling tot jijzelf beschouw ik jouw mening/interpretatie niet als maatgevend. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

naitsoezn schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:00:
[...]

Geen idee waarom je dit on ot-tags zet, maar er werd gevraagd wie er bedoelt werd en er werd gewoon antwoord gegeven. Er was maar één die vervolgens bleef doorzeuren tot in dit topic aan toe (zoals wel vaker :X )
offtopic:
Ik reageer direct op de inhoud van @tweakduke's post en een 1-op1-vraag of -reactie vind ik hier offtopic.

Ik reageer hierop omdat het een pot verwijt de ketel-gedoe is wat me niet alleen mateloos irriteert omdat het voorspelbaar is.

Wéér een incrowd-kwestie waarbij de vraagsteller door de incrowd besprongen wordt.

Dan kan ik me de irritatie wel voorstellen van de naamvrager.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Ramzzz schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:06:
[...]

offtopic:
Ik reageer direct op de inhoud van @tweakduke's post en een 1-op1-vraag of -reactie vind ik hier offtopic.
offtopic:
Off-topic communicatie tussen crew-members, hebben ze daar bij Tweakers niet iets op bedacht...? O, wacht, dat hebben ze wel: Crew-fora. }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
naitsoezn schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:00:
[...]

Geen idee waarom je dit on ot-tags zet, maar er werd gevraagd wie er bedoelt werd en er werd gewoon antwoord gegeven. Er was maar één die vervolgens bleef doorzeuren tot in dit topic aan toe
Het gewone antwoord met daarna dat het toch wel kenbaar zou moeten zijn. Maar goed, dit stuk heb ik ook hier uitgelegd.
(zoals wel vaker :X )
Ahja, natuurlijk...

Gonadan schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:04:
[...]

Precies, het lag voor jou wellicht niet voor de hand, maar mijn mening blijft dat dit geen moeilijk raadsel was. Zeker niet als je naar eigen zeggen veel in het topic lurkt.

Daarentegen vind ik de persoonlijke aanvallen die daarna blijven komen ook niet zo prettig, het is ook weer niet nodig dat een hele roedel om het zo maar te noemen ook nog eens op dezelfde discussie in gaat.

Verder met @tweakduke, het is ook niet erg om een keer toe te geven en wat minder door te zagen op de vorm van tekst die sowieso altijd al multi interpretabel is. In tegenstelling tot jijzelf beschouw ik jouw mening/interpretatie niet als maatgevend. :)
Dat hoeft ook niet en dat wordt ook niet verwacht. Feit is wel dat ik op dat moment geen idee had wie er bedoeld wordt met Nous. De reactie met puur "Noussair Mazraoui" of enige uitleg erbij is prima maar om dan meteen te horen te krijgen dat het wel voor de hand ligt (blijkbaar niet want dan werd de vraag niet gesteld).

Dat er dan meerdere komen om aan te geven dat het duidelijk is, duidelijk zou moeten zijn, het prima vindbaar is of dat het aanstellerij is lijkt mij niet de bedoeling. Prima als dat de toon is die je wil zetten maar iets wat niet mijn voorkeur geniet.

tweakduke schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 11:46:
[...]

Daar komt de eerste vraag vandaan met de validatie wie "Nous" zou moeten zijn. Blijkbaar zit ik niet in het centrum der voornamen en verkortingen daarvan. Ik kwam niet op welke speler bedoeld werd. Een simpele vraag, niets meer niets minder.

Had ik er niet op hoeven reageren? Zeker maar het is de toon van het bericht die de toon zet. Iets waar we het wel vaker over hebben spijtig genoeg. Dat vervolgens een treintje overheen moet vallen is ook iets wat wel vaker voorkomt.
Dan gaat het niet over Nous en als het over een koosnaampje gaat komt er eigenlijk altijd een direct antwoord op namelijk de naam van de speler met geen verdere opmerkingen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@Napo herken je het patroon van je eigen posts al? Ik weet niet hoe ik plots in FB terecht kom maar dat zal er wel heengeschoven zijn maar de vraag is echt. Ellenlang gezeur over een voornaam die getuige de club, geschiedenis meelurken en noem het maar op easy te vinden is. Maar dan de discussie met anderen blijven doorvoeren op ‘maar ik wist het echt niet dus is het niet wenselijk blablabla... te doorzichtig

Zeer typerend dat jij degene bent die elke keer in dat soort discussies duikt of ze probeert te openen. Niet voor het eerst getuige het lijstje wat ik heb tijdens en/of gedurende wedstrijden van de club waar jij geen aanhanger van bent. De vraag is waarom? Professioneel zuigen is hier al ooit gebezigd maar wellicht zie ik het scheel. Als het om statistieken gaat kun je alles tevoorschijn scharrelen maar een voornaam van een speler die praktisch alles in de CL speelde, scoorde en een belangrijk deel had in een elftal van vorig jaar is opeens reden genoeg om meerdere posts aan te wijden in het hoe en waarom. Bewijzen kan ik het niet maar logisch redenerend call ik bullshit van de bovenste plank. En voor die quatsch is het hier niet bedoeld, mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:15:
Dat hoeft ook niet en dat wordt ook niet verwacht. Feit is wel dat ik op dat moment geen idee had wie er bedoeld wordt met Nous. De reactie met puur "Noussair Mazraoui" of enige uitleg erbij is prima maar om dan meteen te horen te krijgen dat het wel voor de hand ligt (blijkbaar niet want dan werd de vraag niet gesteld).
Tja, ik vind dat je er wel wéér heel erg zwaar aan tilt. Niet iedereen reageert nu eenmaal op jouw favoriete manier en soms krijg je opmerkingen waar je zelf niet helemaal achter staat.
Ik blijf erbij dat je het best had kunnen weten (niet moeten) en zie daarom helemaal geen kwaad in mijn opmerking.

Daarbij ben je zelf koning in onnodige toevoegingen die je in 'small' bij je posts plaatst, dus in dit pot/ketel-verhaal ga ik zeer zeker niet mee.
En daarmee wil ik het zelf eigenlijk wel afsluiten, we kunnen er verder weinig meer aan veranderen en iedereen heeft z'n zegje wel gedaan. :)
Dat er dan meerdere komen om aan te geven dat het duidelijk is, duidelijk zou moeten zijn, het prima vindbaar is of dat het aanstellerij is lijkt mij niet de bedoeling. Prima als dat de toon is die je wil zetten maar iets wat niet mijn voorkeur geniet.
Eens.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:31:
Ellenlang gezeur over een voornaam die getuige de club, geschiedenis meelurken en noem het maar op easy te vinden is. Maar dan de discussie met anderen blijven doorvoeren op ‘maar ik wist het echt niet dus is het niet wenselijk blablabla... te doorzichtig
We kunnen keer op keer blijven zeggen dat ik de speler wel had moeten kennen op basis van voorgeschiedenis echter gaat dat het feit niet veranderen dat ik geen idee had welke speler bedoeld werd.
Typhone schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:31:
Zeer typerend dat jij degene bent die elke keer in dat soort discussies duikt of ze probeert te openen.
Wellicht typerend dat een simpele vraag zulke reacties weet te ontlokken. Als simpele vragen over een naam, wel of geen overtreding, vraag om uitleg, etc al niet meer meer kunnen vraag ik me oprecht af wat het doel van het topic is.
Gonadan schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:34:
En daarmee wil ik het zelf eigenlijk wel afsluiten, we kunnen er verder weinig meer aan veranderen en iedereen heeft z'n zegje wel gedaan. :)
Eens. In het kader van slowchat zit er ook weinig bijzonders in de discussie, voornamelijk gaat het om het delen van perspectief.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Ik word soms wel eens moe van die oeverloze discussies. Als iemand niet weet over wie het gaat, dan vraagt die persoon er naar. Dan krijgt die persoon een antwoord, dan hoeft er niet nog een paar andere opmerkingen geplaatst te worden.

Klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Outerspace schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 14:05:
Ik word soms wel eens moe van die oeverloze discussies. Als iemand niet weet over wie het gaat, dan vraagt die persoon er naar. Dan krijgt die persoon een antwoord, dan hoeft er niet nog een paar andere opmerkingen geplaatst te worden.

Klaar.
QFT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:22

Fiber

Beaches are for storming.

Tja, dat krijg je er nou van als je het gebruik van zelfverzonnen bijnamen die alleen de incrowd begrijpt toelaat... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Fiber schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 17:02:
Tja, dat krijg je er nou van als je het gebruik van zelfverzonnen bijnamen die alleen de incrowd begrijpt toelaat... :)
Bijnaam? Gewoon de voornaam kerel. Als je niet weet waar je het over hebt dan zou ik - ook hier - niets toevoegen aan de discussie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Jezus... stelletje zeikwijven. Heb met verbazing de post vanaf gister doorgelezen. Wat een lange tenen over en weer. Beperk je gewoon tot normale namen, voor alles, clubs en spelers. Weet je het niet dan Google je het. Maar ga gewoon lekker over voetbal keuvelen, zeikers :|

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
naitsoezn schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:11:
[...]

offtopic:
Off-topic communicatie tussen crew-members, hebben ze daar bij Tweakers niet iets op bedacht...? O, wacht, dat hebben ze wel: Crew-fora. }:O
Geen idee waar je het over hebt. O-)
Han schreef op zondag 3 november 2019 @ 19:19:
Jezus... stelletje zeikwijven. Heb met verbazing de post vanaf gister doorgelezen. Wat een lange tenen over en weer. Beperk je gewoon tot normale namen, voor alles, clubs en spelers. Weet je het niet dan Google je het. Maar ga gewoon lekker over voetbal keuvelen, zeikers :|
En als je mensen zeikerds noemt en dit alsnog moet gelden als een van de meer constructieve reacties, tja dan is het hier wel klaar lijkt me. ;)

Pagina: 1 ... 13 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.