toolkist schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 10:07:
[...]
Frenkie was zelf gewoon ook niet goed. Had continu mandekking op zich maar deed er naar mijn mening veel te weinig aan om toch vrij te komen. Het hielp overigens ook niet dat ie op de plek van Busquets stond en daardoor lang niet zoveel mee naar voren mocht als ie bij Ajax wel deed. Ietsje over de middenlijn en dan was het al snel inleveren bij een teamgenoot en weer terug de positie in.
Deed ie bij Ajax ook niet hoor. Lekker veilig tot de middenlijn balletje links rechts. Busquets zelfde verhaal. Wat dat betreft zijn het een beetje dezelfde type spelers. Degenen die meters maken zijn toch echt de Klaassens en Van de Beeks.
Wat me wel begint te irriteren aan hem, is dat constant uitdagen en wachten en steeds achterom kijken zo van kom maar kom maar en dan beetje links en rechts dollen en pas afgeven als iemand tegen hem opbeukt. Daardoor had ie een paar keer balverlies. Maar er komt een keer dat er een gek hem een doodschop geeft daarvoor. Komt bij mij heel erg arrogant over zo van kijk mij eens de grote De Jong zijn. Hij was ook steeds aan het wijzen naar iedereen wat ie moest doen. Onze nuchtere, blonde jochie uit Arkel begint een beetje praatjes te krijgen. Van Alba kreeg ie geen één bal. Blijf het een geweldige speler vinden, hoor, daar niet van, maar hij moet zichzelf nu niet gaan overschatten.
Verder heb ik 70 minuten van die wedstrijd gezien en ben toen in slaap gevallen. Was weinig spektakel en dit Barcelona gaat geen potten breken dit seizoen als je gisteren zat te kijekn. Jammer dat ik de goal gemist heb, maar als Madrid fan ben ik uiteraard blij dat Barca verloren heeft.
Vanavond een mooie pot City - Tottenham!