1. Het is wel degelijk zo dat afhankelijk van de wind (succes) de critici in Duitsland spreken over "Duitser" of over "Turk" als het over Ozil gaat. En enkele mensen binnen de DFB maken zich daar ook schuldig aan. Echter over Podolski of Klose hoorde je nooit wat, beide Pools. Links- of rechtsom, dat is gewoon een vorm van racisme.
2. De uitschakeling van Duitsland is vooral Ozil ten laste gelegd. Die vent is een aanvallende middenvelder, dan moet je je verdediging op zijn kloten geven. Nee, de Duitse kranten spraken vooral over Ozil, die Turkse Duitser, hij is de zondebok.
En als je dan naar de stats kijkt, pure bullshit die kritiek. Ozil heeft afgelopen WK per 90 minuten de meeste kansen gecreëerd. Dat die dan niet door de spitsen verzilverd worden of dat de verdedigers zorgen dat ze in het voordeel blijven, is dat dan Ozil zijn schuld. Ozil is nog steeds met stip de nummer 1 assists van het Duitse Elftal sinds zijn debuut in 2009. Nee, dan wordt er geklaagd over "gebrek aan tackles". Man man man... Het grote probleem van alle roeptoeters is dat men Ozil vergelijkt met een traditionele aanvallende middenvelder zoals noem ze allemaal maar op. Ozil is niet die scorende aanvallende middenvelder. Hij is een speler die vanuit het middenveld kansen creëert en assists geeft, en dat kan die goed met statistieken om dat te bewijzen.
3. Die foto met Erdogan, ja, niet handig. Lothar Matthäus, 1 van de mensen die Ozil bekritiseerde m.b.t. de Erdogan foto, ging zelf wel met een dikke smile op de foto met Putin.
4. Hoeness is een crimineel, die moet eigenlijk verstandig zijn en zijn mond houden over voetbal zaken. Maar ik begrijp hem wel, want Bayern ziet het liefste een op Bayern gebouwd mannschaft. Maar vraag eens aan diezelfde Hoeness hoe Muller dan presteert de laatste jaren? Die kritiek zie je zelden ergens terugkomen, maar dat is on of their own, schaffen das.
Ik vind het niet goed dat Ozil met Erdogan op de foto ging, maar ik vind het goed dat Ozil wel een punt achter zijn interland carrière zet. Hij kon het te vaak nooit goed doen en de zwarte piet na het WK was de druppel. Ik zou inderdaad ook een middelvinger opsteken en zeggen van joh zoekt het lekker uit verder.
[Voor 39% gewijzigd door JeroenNietDoen op 23-07-2018 15:23]