Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2018/2019 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1 2
Acties:
  • 27.908 views

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Left part of the Evil twins

Lucas Torreira (Sampdoria) naar Arsenal.

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:27
@JanW ik zou de tekst onder het plaatje van PSG nog ff updaten ;)

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19:12
Bizar, Seri van Nice naar Fulham. Was vorig seizoen dicht bij een overstap naar Barcelona, kon naar de Engelse topclubs en gaat dus nu naar een promovendus :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noiz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 11-10 14:52
quote:
toolkist schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:17:
En dat voor een keeper die afgelopen WK helemaal niks bijzonders heeft laten zien. Ze hadden beter even kunnen wachten tot Courtois naar Real is en dan Navas daar weg kunnen halen. Nu betalen ze veel te veel voor een enorm gehypte speler die 2 seizoen geleden nog op de bank zat bij Roma.
Gelukkig heeft Becker het wel gedurende het hele seizoen bij Roma laten zien. Terwijl Courtois bij Chelsea niet zo best was afgelopen seizoen. Een speler beoordelen op een toernooitje waarin het hele team niks bijzonders heeft laten zien 8)7 Met die redenatie zou De Gea ook een ontzettend slechte keeper zijn. En Neuer.

Overigens wil het natuurlijk niks zeggen dat ie 2 seizoen geleden nog op de bank zat. Navas kwam ook uit het niets naar Real (na een goed WK).

Noiz wijzigde deze reactie 18-07-2018 16:37 (11%)

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19:48
https://www.vi.nl/nieuws/...stand-duurste-keeper-ooit

Veel geld voor een keeper die pas 1 seizoen goed gespeeld heeft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deadsy
quote:
JanW schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 11:13:
@Deadsy Hij is natuurlijk door Roma gekocht voor 11 miljoen nadat hij een waardeloos seizoen in Brazilië achter de rug had ;)

Gewoon een goede keeper. Wel veel geld, maar op een positie waar Liverpool het wel nodig had. Karius en die Belg waarvan ik de naam kwijt ben zijn beide geen geweldenaars.
Dus een doelman die pas twee echte seizoenen achter zijn naam heeft.

Waarvan 1 goed en 1 slecht?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kaap
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19:33
quote:
Deadsy schreef op zondag 22 juli 2018 @ 20:18:
https://www.vi.nl/nieuws/...eindigt-interlandloopbaan

Goed nieuws voor de DFB. Nu hoeven ze geen reden om hem niet meer te selecteren.
Is al langer vrij matig bij Duitsland en begrijp niet waarom Arsenal hem zo graag wilde behouden.

Bij Duitsland loopt hij te vaak als een zoutzak rond en voegt bizar weinig toe. Als nog een paar andere spelers zoals Boateng stoppen dan kan Low niet anders dan andere spelers selecteren.
Goede reactie die ook echt ingaat op de redenen waarom hij er een punt achter zet

d:)b :F

"Political correctness will be the downfall of western society"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deadsy
quote:
Kaap schreef op zondag 22 juli 2018 @ 23:03:
[...]

Dus inderdaad geen weet wat er allemaal speelt. Dank je voor de bevestiging.
Ik zou zeggen: leg het dan maar eens uit.

Edit
Zou zeggen lees dit maar eens, mocht je Duits kunnen lezen.
Hier worden de tweets van Ozil vrij goed geanalyseerd.

https://www.bild.de/sport...ichelt-56397550.bild.html

Ik volg veel Duitse media en de Duitse media heeft het nooit over dat hij van Turkse afkomst is.
Ozil zelf is degene die het daar vaak over heeft, als een soort van Calimero.

Ozil snapt niet hoe de wereld in elkaar zit.

Deadsy wijzigde deze reactie 22-07-2018 23:11 (49%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Even afgezien van het discriminatie-verhaal; het is op z'n minst toch twijfelachtig om je te laten fotograferen met een president met dictatoriale trekjes en dan ook nog refereren naar hem als 'mijn president'?

Net zoals Davids en Kluivert zich met Mugabe ophielden. Daar moet je jezelf toch van distantiëren?

Of zie ik hier iets verkeerd want dan hoor ik het graag natuurlijk.

Gunner wijzigde deze reactie 23-07-2018 11:20 (10%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kaap
1. Het is wel degelijk zo dat afhankelijk van de wind (succes) de critici in Duitsland spreken over "Duitser" of over "Turk" als het over Ozil gaat. En enkele mensen binnen de DFB maken zich daar ook schuldig aan. Echter over Podolski of Klose hoorde je nooit wat, beide Pools. Links- of rechtsom, dat is gewoon een vorm van racisme.

2. De uitschakeling van Duitsland is vooral Ozil ten laste gelegd. Die vent is een aanvallende middenvelder, dan moet je je verdediging op zijn kloten geven. Nee, de Duitse kranten spraken vooral over Ozil, die Turkse Duitser, hij is de zondebok.

En als je dan naar de stats kijkt, pure bullshit die kritiek. Ozil heeft afgelopen WK per 90 minuten de meeste kansen gecreëerd. Dat die dan niet door de spitsen verzilverd worden of dat de verdedigers zorgen dat ze in het voordeel blijven, is dat dan Ozil zijn schuld. Ozil is nog steeds met stip de nummer 1 assists van het Duitse Elftal sinds zijn debuut in 2009. Nee, dan wordt er geklaagd over "gebrek aan tackles". Man man man... Het grote probleem van alle roeptoeters is dat men Ozil vergelijkt met een traditionele aanvallende middenvelder zoals noem ze allemaal maar op. Ozil is niet die scorende aanvallende middenvelder. Hij is een speler die vanuit het middenveld kansen creëert en assists geeft, en dat kan die goed met statistieken om dat te bewijzen.

3. Die foto met Erdogan, ja, niet handig. Lothar Matthäus, 1 van de mensen die Ozil bekritiseerde m.b.t. de Erdogan foto, ging zelf wel met een dikke smile op de foto met Putin.

4. Hoeness is een crimineel, die moet eigenlijk verstandig zijn en zijn mond houden over voetbal zaken. Maar ik begrijp hem wel, want Bayern ziet het liefste een op Bayern gebouwd mannschaft. Maar vraag eens aan diezelfde Hoeness hoe Muller dan presteert de laatste jaren? Die kritiek zie je zelden ergens terugkomen, maar dat is on of their own, schaffen das.

Ik vind het niet goed dat Ozil met Erdogan op de foto ging, maar ik vind het goed dat Ozil wel een punt achter zijn interland carrière zet. Hij kon het te vaak nooit goed doen en de zwarte piet na het WK was de druppel. Ik zou inderdaad ook een middelvinger opsteken en zeggen van joh zoekt het lekker uit verder.

Kaap wijzigde deze reactie 23-07-2018 15:23 (39%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:21
quote:
Kaap schreef op maandag 23 juli 2018 @ 18:17:
Met betrekking tot Hoeness trouwens:
Uli Hoeness (FWD)
Career International Goals: 5
World Cup goals: 1
World Cup assists: 0

Mesut Ozil (MID)
Career International Goals: 23
World Cup goals: 3
World cup assists: 5
Mis de relevantie van deze statistiek een beetje...

Özil heeft dit niet bijster slim gespeeld. Hij zal best een punt hebben dat hij als Turkse Duitser gediscrimineerd wordt / zich gediscrimineerd voelt *), maar de manier waarop hij dit aanpakt helpt zijn zaak niet bepaald.

Om een dictator legitimiteit te verschaffen door met hem op de foto te gaan staan is al niet bijster slim. Daarnaast is het ook niet al te handig om - als het je stoort dat je een Turkse Duitser of Duitse Turk wordt genoemd - op de foto te gaan met het op zijn minst omstreden staatshoofd van Turkije. Dan is het mijns inziens niet vreemd dat criticasters die verbinding leggen. Hij doet het immers zelf ook.

Vervolgens heeft hij de storm van kritiek niet gepareerd. Hij heeft nergens op gereageerd. Als je dan na (met je teamleden) een flut-toernooi te hebben gespeeld de kritiek op je spel afdoet als racisme is dat echt veel te simpel en weet je zeker dat niemand je meer serieus neemt. Niet hierover, en ook niet over de (wellicht terechte) eerdere racisme aantijgingen.

*) doorhalen wat niet van toepassing is. Hoe iemand hier tegenaan kijkt is niet relevant voor mijn verdere betoog.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• toolkist
quote:
alexbl69 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 18:40:
[...]

Mis de relevantie van deze statistiek een beetje...

Özil heeft dit niet bijster slim gespeeld. Hij zal best een punt hebben dat hij als Turkse Duitser gediscrimineerd wordt / zich gediscrimineerd voelt *), maar de manier waarop hij dit aanpakt helpt zijn zaak niet bepaald.

Om een dictator legitimiteit te verschaffen door met hem op de foto te gaan staan is al niet bijster slim. Daarnaast is het ook niet al te handig om - als het je stoort dat je een Turkse Duitser of Duitse Turk wordt genoemd - op de foto te gaan met het op zijn minst omstreden staatshoofd van Turkije. Dan is het mijns inziens niet vreemd dat criticasters die verbinding leggen. Hij doet het immers zelf ook.

Vervolgens heeft hij de storm van kritiek niet gepareerd. Hij heeft nergens op gereageerd. Als je dan na (met je teamleden) een flut-toernooi te hebben gespeeld de kritiek op je spel afdoet als racisme is dat echt veel te simpel en weet je zeker dat niemand je meer serieus neemt. Niet hierover, en ook niet over de (wellicht terechte) eerdere racisme aantijgingen.

*) doorhalen wat niet van toepassing is. Hoe iemand hier tegenaan kijkt is niet relevant voor mijn verdere betoog.
Wat mij betreft had hij een aantal prima punten, ook over die foto met Erdogan, maar viel heel zn relaas om toen de racismekaart gespeeld werd.
Wat betreft zn prestaties, tuurlijk is het vreemd dat er door de pers verwacht wordt dat ie gaat lopen schoffelen als het een keer niet loopt. Van de andere kant werkt zn uitstraling ook totaal niet mee en krijg je (of ik in ieder geval) wel het idee dat het een mooiweer voetballer is. Maar goed, hopelijk is ie nu het hele seizoen boos en speelt ie daardoor briljant, die capaciteiten heeft ie wel degelijk en als ie zo speelt is het een genot om naar te kijken.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JanW
De nieuwe president van Fenerbahce heeft bekend gemaakt dat de club 620M aan schulden heeft open staan, waarvan er 450M in de komende 12 maanden schijnbaar moet worden afbetaald. Mooie uitdaging voor Cocu en de nieuwe voorzitter daar :X

JanW wijzigde deze reactie 25-07-2018 16:31 (3%)

• chim0
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 13-10 11:02
Denk ook niet dat je bij Dortmund meer verdient dan bij Zenit (Gazprom). Maar Witsel is toch totaal geen bijzondere speler met hele langzame handelingssnelheid? En die beenbreuk, tja dat was een vervelend iets maar om die jongen daar nou de rest van z'n leven voor te vervloeken is ook zowat.

Ronaldo naar Juve, die zag ik pas niet aankomen. Wou hier bijna in de Wantij springen met een groot betonblok aan m'n been. :'(

HSV trouwens weer hard onderuit afgelopen vrijdag een paar minuten voor tijd. Sjonge, jonge, die gaan dadelijk nog naar de derde Liga als ze niet uitkijken. :o

• Deadsy
Arsenal trekt hun lijn van vorig seizoen goed door.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

@Kaap ja mooi he dat fantastische commentaar. Je kan de bingo-kaart er altijd bijpakken "Arsenal is sinds 2004 geen kampieon meer geworden." Echt elke wedstrijd dat ik kijk hoor je dat. Wat is nu het nut om dat elke wedstrijd te herhalen? :?

Over de nieuwe topclubs Liverpool en Spurs zeggen ze dat nou nooit. Maar die hebben dan nog nooit de Premier League gewonnen.

Om maar te zwijgen over Danny Blind in de studio. Kunnen ze nu echt niemand beters vinden?
quote:
polopolo150 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 18:26:
[...]

Ik zit zelf het Engelse commentaar te volgen. Als je digitaal via de kabel kijkt dan kan je op de afstandbediening het audio kanaal wijzigen.
Vroeger toen ik nog bij UPC zat kon dat ja, maar KPN glas biedt deze mogelijkheid niet. Helaas.

Gunner wijzigde deze reactie 12-08-2018 19:31 (48%)

• Deadsy
quote:
Kaap schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 19:48:
[...]

Correct

[...]

Guardiola met het grootste budget kostte het meerdere transfer windows om het op de rit te krijgen, afgelopen seizoen gingen ze daar pas de vruchten van plukken.

Maar Emery na 1 wedstrijd tegen dat City is "de lijn aan het doortrekken". Nooit goed, nooit gelijke kappen.
Ben geen anti arsenal. Vind gewoon dat het een club is met teveel overschatte spelers.
En met de nieuwe trainer gaan ze het ook niet op de rit krijgen dit seizoen.

De afgelopen jaren ging te veel haat richting Wenger.

ps. Wanneer je iemand quote en de quote aanpast, ben dan ook zo beleefd om duidelijk te maken welk deel van de quote je hebt aangepast door deze bv vet te maken.

• Bossie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23:16

Bossie

PSN = Patje_b_

quote:
foxgamer2019 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 19:26:
[...]

Hopelijk heb je gelijk, ben niet zo heel positief om eerlijk te zijn.
Het lijkt inderdaad op dezelfde lijn als vorig seizoen en ook in de top van de organisatie is het (nog steeds) onrustig.
Zoals de "negatieve" De Mos ook al zei, Arsenal heeft gewoon erg veel net niet spelers, en zullen ook dit seizoen waarschijnlijk wel weer in de staart van de subtop eindigen.

Ik verwacht er nog niet zo veel van, netzoals bij Chelsea, zal Arsenal in het begin nog wel een paar maal de deksel op de neus krijgen en naarmate het seizoen vordert zal steeds meer de hand van de nieuwe coach zichtbaar worden.

Ik hoop in ieder geval dat beide ploegen lang meedoen, want juist de erg brede (sub)top is wat het volgen van de premier league erg leuk maakt.

@alexbl69 Zie niet op tvgids.nl, ziggosport en ook niet fox sport, raar.

Bossie wijzigde deze reactie 12-08-2018 21:05 (4%)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985

• toolkist
quote:
Kaap schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 18:21:
Had Lichtsteiner dat bij Laporte gedaan dan had Arsenal wel rood gehad.

Besides that, dat kansloze negatieve gezeik van Sport 1 is ook weer terug hoor. Die Aad de Mos kan alleen maar negatief zijn :r
Het "anti Arsenal" gehuil van je is gelukkig ook weer terug van weg geweest. Ik begon het al bijna te missen (hint: daar meen ik helemaal niks van).

Ik begrijp best dat je t niet leuk vind als Arsenal hier afgekraakt wordt (dat wordt Man Utd overigens net zo goed, om maar een voorbeeld te geven) maar zeg nou zelf, verwacht jij wonderen van Lichtsteiner, Sokratis etc? Na vorig seizoen, en met zo weinig directe versterkingen, kan het toch niet anders dan dat het weer een drama seizoen wordt?
quote:
alexbl69 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 21:01:
Is de Spaanse supercup (BAR-SEV, 22u) nog ergens te zien? Kan het niet vinden.
Fox 6

toolkist wijzigde deze reactie 12-08-2018 21:07 (11%)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

quote:
Gonadan schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 20:39:
[...]

Ik denk wat lul jij nou, maar je hebt het natuurlijk over de premier League als commerciële competitie en niet gewoon als hoogste niveau van Engeland. :D
See What i Did there? :P

Om aan te geven hoe lang het geleden is dat Liverpool een landstitel pakte. Waarom zeuren commentatoren daar niet over?

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
Gunner schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 21:07:
[...]

See What i Did there? :P

Om aan te geven hoe lang het geleden is dat Liverpool een landstitel pakte. Waarom zeuren commentatoren daar niet over?
Omdat die clubs niet twintig jaar lang een zure slaapzak met Calimero-complex op de bank hadden zitten. ;)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• toolkist
quote:
Kaap schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:19:
Maar dat ManU sinds het vertrek van Ferguson amper nog iets behaald heeft en 2 maal buiten die top 4 viel is alweer vergeten. Dan is het allemaal een transitiedip. Tegen Arsenal schoppen is makkelijk.

Ik blijf het zeggen, gelijke monnikken, gelijke kappen enzo.
Selectief lezend zeker? Man Utd wordt echt veel harder bekritiseerd dan Arsenal. Maar ja als je de positieve dingen over Arsenal, of de negatieve dingen over de andere teams, steeds negeert dan lijkt het inderdaad wel dat iedereen tegen Arsenal is. 7(8)7

• Noiz
quote:
Kaap schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:19:
Maar dat ManU sinds het vertrek van Ferguson amper nog iets behaald heeft en 2 maal buiten die top 4 viel is alweer vergeten. Dan is het allemaal een transitiedip. Tegen Arsenal schoppen is makkelijk.

Ik blijf het zeggen, gelijke monnikken, gelijke kappen enzo.
Maar iedereen heeft toch ook kritiek zitten geven op United? En men heeft ook jarenlang kritiek geleverd op Liverpool? En ja, het zal na een trainerswisseling altijd even minder zijn, zeker als een trainer er 20+ jaar heeft gezeten. Maar de dip van Arsenal is jaren geleden al begonnen onder Wenger en die lak aan ambitie heeft er steeds voor gezorgd dat de topspelers vertrekken en daarvoor lijken alleen B-spelers of leuke talenten voor teruggehaald te worden. Daarmee spreek je in mijn ogen niet de ambitie uit dat je serieus om een kampioenschap wilt meedoen. En kijkende naar de aankopen van Emery zie ik daar weinig verschil in. Dan zie ik meer een situatie zoals bij Sevilla van een club die gewoon subtop is en nog wel eens wil verrassen in de Europa League/beker. De spelers die een Everton bijvoorbeeld heeft aangetrokken vind ik meer van ambitie getuigen bijvoorbeeld en het gros daarvan had zeker niet misstaan bij dit Arsenal.

• Curva
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 13-10 08:19
quote:
AGee schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:52:
[...]

Och, de lokale fans hebben ook baat bij een sterker en globaler merk. Zo lang het de spuigaten niet uitloopt zie ik niet zo'n probleem hiermee vanuit lokale-fan-oogpunt. Natuurlijk moeten ze niet nét de wedstrijd van het jaar op vreemde bodem spelen, maar volgens mij zijn er genoeg wedstrijden te vinden die kandidaat zijn.
Is dit een serieus?
Het is toch ronduit belachelijk! Stel je voor, je koopt een seizoenskaart voor Barcelona en natuurlijk kijk je uit naar El Classico, maar helaas wordt deze wedstrijd in Canada gespeeld 8)7
Hetzelfde geldt voor kleinere clubs, Levante of een van de gepromoveerde clubs, die 'kijken uit' naar de wedstrijd in het Camp Nou. Maar helaas wordt de wedstrijd in Amerika gespeeld.... Deze clubs zullen inkomsten missen aangezien een uitvak bij een grote club voller zal zitten dan bij een kleinere club. Voller uitvak betekent meer inkomsten.
Ik zie alleen maar nadelen. Het enige voordeel dat er is, is een financieel voordeel voor de Spaanse bond en misschien de topclubs aangezien ze wat merchandise extra verkopen.

PSN: Curvaa_

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21:28

Rivanov

Apple freak

Nice om debuut van Ronaldo te zien bij Juve! Helaas nog geen doelpunt van hem. ;)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• chengbondkwok
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22:08

chengbondkwok

Business Intelligence
quote:
loekf2 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 18:52:
Pfftt... Arsenal weer alarmfase 1. En door de PL regels mag je pas in Januari weer de knip trekken.
#emeryout ;w :+

Mkhitaryan :)

chengbondkwok wijzigde deze reactie 18-08-2018 19:13 (4%)

• Slasher
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

2-2 inmiddels :)

2 goals in 4 minuten

Slasher wijzigde deze reactie 18-08-2018 19:13 (42%)

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Ik weet het trouwens niet, maar hier werd soms terecht gegrapt over Wenger zijn dugout outfit, maar die Sarri kan er ook wat van, wat een armoedig gezicht.

Slasher wijzigde deze reactie 18-08-2018 19:16 (9%)

• Slasher
  • Niet online

Slasher

van bbc sport een comment van een kijker
quote:
Chelsea paid how much for this goalkeeper? Did someone get the decimal point wrong?

• Slasher
  • Niet online

Slasher

quote:
loekf2 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 20:39:
Wat een gezellig stadion is dat Olympisch stadion in Rome toch, met atletiek baan en aan een kant half lege tribunes.
Ja ik kan me voorstellen dat Kluivert dat over de streep getrokken heeft.
of waren dat de euro's :P

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:17
quote:
Bank zo te zien met 11 andere wissels.

United moet nu toch echt de chosen one eruit gooien. Met Chelsea 2.0 ga je echt niet de Premier League winnen.

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS4 Pro/PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• toolkist
Heb Man Utd een half uur gezien, daarna ben ik in slaap gevallen. Allemachtig wat een wereldprestatie van Mourinho om zo'n dure ploeg zo enorm slecht te laten spelen. Gelukkig lag m'n bank erg lekker :Z

• toolkist
Rood vind ik te zwaar bestraft, zoveel was er niet aan de hand. Ben wel blij dat we die kwal niet meer in de eredivisie rond hebben lopen.

• loekf2
quote:
Ze hadden van Gaal gewoon nooit moeten lozen. Die had heus wel Rooney ook verkocht en de kleedkamer onrust de kop in gedrukt. Hoewel een aantal spelers die hij kocht (of Woodward) ook brandhout zijn, bv. Rojos.

Aankoopbeleid is echt vreselijk bij ManU. Waarom in hemelsnaam Sanchez gehaald met een salaris van 500K/week (dus 20+ miljoen bruto). Brengt helemaal niets.

Pogba zakt geregeld door de ondergrens. Mag niet voor speler met zijn prijskaartje.

Theatre of Dreams .. ja m'n neus, meer Theatre of Disillusions.

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS4 Pro/PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• toolkist
Dit was ook wel het toppunt van dom, daar betaal je dan 80m voor. Je zou toch denken dat zo'n speler dan kan bedenken dat ie op die plek de bal gewoon naar voren moet rossen ipv iemand uit te willen spelen.

• toolkist
Barcelona-preses Josep Maria Bartomeu heeft zich voor het eerst duidelijk uitgesproken over het voornemen van La Liga om het competitieduel tussen Girona en Barcelona eind januari in Miami af te laten werken.

'We zijn een groot voorstander van dit idee', zegt Bartomeu in gesprek met Onda Cero. 'Dit is de juiste manier om La Liga en het Spaanse voetbal te promoten. We krijgen op deze manier veel meer exposure. Wij denken dat dit de toekomst is.'
Zo lang het zeker maar om uitwedstrijden van Barca gaat... :r

• Deadsy
Typhone schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 09:08:
Wat denken we van Bayern? Ik vind ze voor het eerst in jaren niet zo dominant als normaal.
Zullen wel weer kampioen worden aangezien er nog genoeg klasse is daarvoor, maar het zal minder dominant zijn.
Maar in de CL zullen ze er gewoon uitvliegen tegen de eerste goede tegenstander.

Ze teren nog teveel op de oude garde (Robben, Ribery) en de jonge vervangers die gehaald zijn zijn gewoon een stuk minder.

Als Bayern weer wil domineren dan moeten ze of net de juiste talenten halen of grof geld neerleggen.

@Slasher
Ik had Sanchez nooit gehaald. Vond het bij Arsenal een leuke speler maar absoluut geen wereld top.
De reden dat er zoveel clubs interesse hadden was omdat hij bijna transfer vrij was.
En dan is United zo dom om er teveel geld voor te betalen met een idioot hoog salaris.

Met dat salaris wat hij krijgt zal United hem nooit kwijt raken totdat zijn contract afloopt.
Iedere club zal willen dat United een groot deel van zijn salaris overneemt.

• toolkist
Sanchez is echt wel een prima speler, alleen weet Mourinho het voor elkaar te krijgen om elke creatieve speler bij Man Utd volledig te slopen met z'n behoudende speelstijl.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

heppe01 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:43:
El Sierd net over de vriendin van Valencia verdediger Garay :-)..
Praat ons even bij wat je nu precies wilt zeggen. Voor diegene die niet kijkt die heeft hier niets aan.

• Kaap
@Gunner @Slasher @iPodKiller @Angeloonie @Terryb47
Weten jullie nog, al die kritiek in Augustus? Ik kon wel 10 posts quoten met termen als “memory lane” en “trekken de lijn door”. Nu is het nog redelijk vroeg in het seizoen, maar als Emery 9 wedstrijden winst achter zijn naam heeft staan en 2 punten achter nr. 1 staat, dan hoor je niemand meer. You only hear them when it’s negative.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Dat is toch altijd zo? :?
Nu lees ik met name gezeur over ManU.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• iPodKiller
  • Registratie: september 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Kaap schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 08:48:
@Gunner @Slasher @iPodKiller @Angeloonie @Terryb47
Weten jullie nog, al die kritiek in Augustus? Ik kon wel 10 posts quoten met termen als “memory lane” en “trekken de lijn door”. Nu is het nog redelijk vroeg in het seizoen, maar als Emery 9 wedstrijden winst achter zijn naam heeft staan en 2 punten achter nr. 1 staat, dan hoor je niemand meer. You only hear them when it’s negative.
Ik ben erg blij voor Arsenal dat het zo goed gaat, team oogt stabiel en Emery haalt veel uit het huidige elftal. Ik hoop dat Emery een prijs kan winnen dit jaar.

Echter vind ik het nog te vroeg om meteen te oordelen. De winterdagen gaan vooral zwaar worden.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Sommige personen waren wel erg snel om direct Emery af te serveren vanwege de eerste twee wedstrijden tegen gelijk de twee beste teams van de PL. Dat is gewoon overdreven negatief en zeer voorbarig. Niemand verwacht dat Arsenal kampioen gaat worden maar met 9 gewonnen wedstrijden verdient de man zeker wel wat waardering. Hij krijgt spelers aan het voetballen waar Wenger dat niet lukte en lijkt een beter tacticus te zijn.

Sure, verdedigend kan het nog beter, maar nogmaals, de kritiek was wel overdreven snel en zwaar. Ik snap de kritiek best op de vaak zure en starre Wenger maar die is nu weg. Dus laten we het op z'n eigen merits beoordelen. Dat is best redelijk toch?

Gunner wijzigde deze reactie 08-10-2018 09:50 (9%)

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Gunner schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:49:
Sommige personen waren wel erg snel om direct Emery af te serveren vanwege de eerste twee wedstrijden tegen gelijk de twee beste teams van de PL. Dat is gewoon overdreven negatief en zeer voorbarig. Niemand verwacht dat Arsenal kampioen gaat worden maar met 9 gewonnen wedstrijden verdient de man zeker wel wat waardering. Hij krijgt spelers aan het voetballen waar Wenger dat niet lukte en lijkt een beter tacticus te zijn.

Sure, verdedigend kan het nog beter, maar nogmaals, de kritiek was wel overdreven snel en zwaar. Ik snap de kritiek best op de vaak zure en starre Wenger maar die is nu weg. Dus laten we het op z'n eigen merits beoordelen. Dat is best redelijk toch?
Lijkt mij niet meer dan redelijk, maar ik heb dat niet zo meegekregen en überhaupt niet zo serieus genomen.
Ik ben namelijk niet anders gewend dan dat voetbalfans onderling alleen negatieve dingen van de andere club benadrukken of steken met een knipoog geven als zaken wat tegen blijken te vallen. Als ik mij daar erg druk om zou moeten maken dan was de lol in voetbal snel weg.

Nu heb ik het even opgezocht, maar het begon met één opmerking van één Tweaker. Daar vallen meteen een aantal Arsenal-fans volledig overheen, waarna nog een criticaster komt.
Als ik dat zo vanaf de zijlijn moet analyseren dan lijkt het nog het meest op een troll die behoorlijk succes gehad heeft. Het feit dat het nu zonder trigger wéér komt opzetten voedt dergelijke users alleen maar om het vaker te gaan doen.
Negeer het gewoon en blijf op de inhoud, de resultaten spreken vooralsnog voor zich. Net als jullie vind ik die eeuwige metadiscussie ook vervelend, met name omdat hij gewoon inhoudelijk niet klopt (van beide kanten).

Nu Wenger weg is ben ik wel erg benieuwd waar het heen gaat. Het seizoen goed beginnen doet Arsenal volgens mij wel vaker, maar ben benieuwd hoe het plaatje er in de winter voor staat. Vooralsnog is de hele top prima bezig en klinkt de kritiek nu (terecht) met name over ManU.

• perryvdbosch
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 16:52
Gonadan schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:26:
[...]
Vooralsnog is de hele top prima bezig en klinkt de kritiek nu (terecht) met name over ManU.
Ik kan als Liverpool supporter echt genieten van de ellende van United, na jaren van afzeiken van hun kant :P

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
perryvdbosch schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:48:
Ik kan als Liverpool supporter echt genieten van de ellende van United, na jaren van afzeiken van hun kant :P
Pijn van een ander vermindert toch altijd weer je eigen pijn hè? Ik wacht nog altijd tot Liverpool eindelijk weer eens kampioen wordt. :P

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Bossie schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 00:15:
Ik dacht dat die pijn inmiddels was verdrongen door de laatste champions league finale.
Was het niet Sergio Ramos die Gerrard een duw gaf? :+

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• Bossie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23:16

Bossie

PSN = Patje_b_

Deadsy schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 23:59:
Messi is tijdens de wedstrijd van vandaag verkeerd gevallen en heeft een breuk in zin arm.

Hij zal pakweg 3 weken uitgeschakeld zijn.
Classico zonder Messi en Ronaldo volgende week, de onvoorspelbaarheid/momenten van deze twee waren altijd juist de reden om deze wedstrijd te gaan kijken.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Özil. Wow fenomenale wedstrijd.

En Wenger zag op zijn verjaardag dat het goed was.

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21:13

Vos

AFCA

Smullen hoor!

• Aquila
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16:17
@Gunner
Dat zag er inderdaad even schoftig goed uit zeg.. Özil doet dat even fantastisch. Petje af :o

Aquila wijzigde deze reactie 22-10-2018 22:25 (5%)

\\ XBOX 360 & One X // AMD Ryzen 2600/5700XT \\ VoetbalShirtjes Topic// FC Bayern \\

• Kaap
Wat een wedstrijd <3

Als je dan uiteindelijk toch verliest is dat niet erg zoals er gevochten is.

• heppe01
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 18:30
Knappe goal hoor van Lacazette! Really geel krijgen omdat je het viert met eigen toeschouwers?

• Kaap
Ja echt belachelijk die gele kaart.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Gonadan schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 23:18:
Iemand Wellbeck nog gezien? De foto's die ik heb gezien zagen er niet best uit. Ben bang dat het wel even duurt.
Niet echt gezien, wel gelezen uiteraard. Lijkt niet mee te vallen. Zou me niet verbazen als z'n seizoen over is.

Jammer, sympatieke gozer die erg goed in de groep ligt maar heeft heel veel pech met blessures. Z'n contract loopt ook nog eens af dit seizoen....

• Kaap
Geluid maar even op Engels gezet. Die Youri Mulder wordt je zo misselijk van.
gambieter schreef op zondag 2 december 2018 @ 15:28:
Unai Emery heeft Arsenal leuk aan het voetballen gekregen. De laatste seizienen onder Wenger was het vaak zo futloos, nu lijkt er weer peper in de achterwerken te zitten.
Precies dat, we zien weer strijd en passie. Dat is alles wat we graag wouden.

Verliezen is geen ramp, de manier waarop echter... Zelfde als dat je soms wel eens lelijk moet winnen.

Kaap wijzigde deze reactie 02-12-2018 15:29 (7%)

• Kaap
Herhaling duidelijk, hij raakt hem niet. Absoluut geen pingel. Sorry @Gunner

1 constante bij beide pingels, beide cheats door Spurs.

Kijk hoever Holding al was en Son nog steeds stond:

Kaap wijzigde deze reactie 02-12-2018 16:16 (57%)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

https://www.goodreads.com...sing-at-a-level-of-two-to
“We are now cruising at a level of two to the power of twenty-five thousand to one against and falling, and we will be restoring normality just as soon as we are sure what is normal anyway.”

• Kaap
Wauw....ik dacht, leg hem af, jij kan dat schot niet maken daar. En dan toch doen, zacht, ik dacht die gaat mis. En gewoon erin dan he!

• Kaap
Die supporter werd door andere Spurs fans aangewezen en door de politie afgevoerd. Inmiddels ie bekend dat die een ban voor het leven heeft gehad.

Kaap wijzigde deze reactie 03-12-2018 19:20 (63%)

• toolkist
Beide kanten doen goed hun best om niet met 11 te eindigen :X

• chim0
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 13-10 11:02
Vandaag weer een paar mooie potjes!

15:30 Schalke - Dortmund
16:15 Valencia - Sevilla
18:30 Chelsea - City
20:45 Espanyol - Barcelona

Gisteren ook een geweldige wedstrijd trouwens Juve - Inter. Helaas laatste kwartiertje moeten missen, omdat ik vrouwtje moest ophalen van werk, maar was echt een wedstrijd van hoog niveau vond ik. :9~

• JanW
*O* *O* *O*

Eindelijk.

*O* *O* *O*

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Haha, hij is 'gekloppt' :P
• Dortmund 4-1 Madrid (JOSE OUT)

• Liverpool 3-1 Chelsea (JOSE OUT)

• Liverpool 3-1 United (JOSE OUT)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Kaap
perryvdbosch schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:20:
Zou Zidane dan zijn vervanger worden?

Of hebben jullie iemand anders in gedachten

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Ik heb dat op twitter ook al voorgesteld :+

Verder van een sportcartoonist van de Guardian, David Squire:
Don’t sack him before I’ve finished this week’s cartoon. Don’t sack him before I’ve finished this week’s cartoon. Don’t sack him before I’ve finished this week’s cartoon. Don’t sack him before I’ve finished this week’s cartoon. Don’t sack him before I’ve finished this week’s cart
Bastards
:+

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

https://www.bbc.com/sport/football/46604955

Artikel over waar het fout is gegaan bij ManU, niet alleen met Mourinho. Het stukje over de academie van Man City, en dat ManU spelers als Rooney en Fletcher hun kinderen naar ManCity stuurden, dat zegt wel wat.

• Fleximex
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 21:58
Holy shit. Wat een goal. City achter!

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Deadsy schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 18:55:
[...]

Je raakt wel uit beeld voor Europese clubs. Is net alsof je naar een club in China gaat.
Met de clubs waar ie het laatst getraind heeft, is dat niet zo slecht imho ;) . Met een goed resultaat daar zal het makkelijker zijn om hier aan een mooie club te komen dan nu.

AGee wijzigde deze reactie 22-12-2018 19:11 (14%)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• NLoldebroek
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 19:01
Aquila schreef op woensdag 26 december 2018 @ 11:15:
Zijn weer een paar leuke wedstrijden op de buis vandaag :D
Ziggo Sport 14:
13:20 LIVE Fulham - Wolverhampton Wanderers
15:30 LIVE Manchester United - Huddersfield Town
18:00 LIVE Brighton and Hove Albion - Arsenal

• toolkist
Anton.net schreef op zondag 30 december 2018 @ 19:28:
United begint wel weer lekker te spelen. Hopelijk kunnen ze dit doortrekken.
Jammer van de 'verloren' maanden
Nu nog tegen fatsoenlijke tegenstanders hetzelfde presteren. Het hele makkelijke programma is zeker een reden dat ze precies op dit moment Mourinho ontslagen hebben

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Ze kregen gewoon geen kans van City om in hun spel te komen, continu opgejaagd. Bernardo Silva was echt overal, leek het wel, dat kleine ventje :+

Pas toen City dit razende tempo niet meer kon volhouden zag je Liverpool weer in het spel komen. Maar de overwinning is verdiend voor City.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Anton.net schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 23:07:
Voor de stand is het mooi dat City vandaag heeft gewonnen.
Liverpool had een aantal goede kansen (vooral die bal op de paal), maar overall vond ik City toch beter
Voor de spanning bedoel je, voor de stand zeker niet. :Y)

• Pompi
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 10-10 22:51
toolkist schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:29:
[...]

Die Lovren vindt zichzelf briljant goed, maar is echt verreweg de zwakste schakel bij Liverpool. Enige reden dat ie nu weer speelt is de blessure van Gomez.
Ja dit was de speler die zichzelf de beste verdediger van de wereld vond, toch? Vond het beetje triest dat Liverpool niks beters had als back-up dan deze idioot of Matip

• loekf2
Bossie schreef op maandag 7 januari 2019 @ 01:19:
[...]

Dit is wel het jaar waarbij Ajax idd niet bij voorbaat kansloos is tegen Real, maar ook in deze vorm is Madrid normaalgesproken een maatje te groot.
Ik moet het nog zien, Marcelo en Ramos waren gisteren achterin geen schim van zichzelf. Modric speelde echt niet als de beste speler vd wereld (volgens de FIFA dan). Als Madrid zo blijft sukkelen is Ajax niet kansloos.

Willen ze nog een rol in de CL spelen, moet je ook nog spelers van clubs losweken die niet in de CL gespeeld hebben.

Mij viel alleen die jonge Braziliaan op (Junior ?), soort Sane van City.

• toolkist
Man Utd speelt vals, die hebben een onzichtbare muur in de goal

• Fleximex
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 21:58
Wat een keeper. Maar wat een verschil hoe United speelt in vergelijking met Mourinho. Zoveel meer diepte en directe passing. Ook veel meer spelers tussen de linies. Matic en Pogba spelen nu veel beter.

• toolkist
Noiz schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:58:
[...]

Het was wachten op een dergelijke comment. Eerst was het commentaar dat United makkelijke tegenstanders heeft gehad de eerste wedstrijden onder OGS en zelfs na winst in een uitwedstrijd tegen de nummer 3 worden de prestaties toch weer naar beneden gepraat.
Was een leuke wedstrijd om naar te kijken waarbij (in mijn ogen) United verdient op voorsprong komt in de 1e helft. Tweede helft werd Tottenham met de wissels steeds aanvallender ingesteld met buiten de verdediging alleen maar aanvallend ingestelde spelers (Eriksen, Alli, Lamela, Son, Kane en Llorente) waardoor het niet vreemd is dat ze meer kansen beginnen te krijgen. De Gea die eindelijk zijn vorm heeft teruggevonden doet weer zijn werk (dit soort reddingen doet ie eigenlijk al jaren met uitzondering van de dip waarin hij eerder dit seizoen zat) en United had wellicht ook nog een aantal doelpunten erin kunnen prikken.
Hij heeft toch ook gewoon een punt met z'n comment? Met een normale keeper verliest Man Utd met 1-5 en ook voor De Gea was dit een uitzonderlijk goede wedstrijd en niet z'n normale niveau.

• Noiz
toolkist schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:24:
[...]

Hij heeft toch ook gewoon een punt met z'n comment? Met een normale keeper verliest Man Utd met 1-5 en ook voor De Gea was dit een uitzonderlijk goede wedstrijd en niet z'n normale niveau.
Daar verschillen we dan in mening. Als je de prestaties bekijkt van De Gea over de afgelopen jaren vond ik hem nu weer zijn normale niveau halen nadat ie dit seizoen een dip heeft gehad.
Maar wat mij stoort is altijd excuses zoeken als United wint. Eerste wedstrijden waren het makkelijke tegenstanders. Nu winnen ze van een topper en in plaats van dat er wordt gezegd dat het een mooie prestatie is, wordt er gezegd dat het alleen komt door de keeper met daarbij de opmerking als ze een andere keeper hadden het anders was geëindigd. De Gea is al jaren keeper bij United dus een dergelijke opmerking slaat nergens op. We gaan toch ook niet bij iedere overwinning van Liverpool zeggen dat als ze Salah niet hadden ze niet hadden gewonnen. Of als Barca Messi niet had gehad dat ze niet hadden gewonnen.

• Kaap
Hmmm oneens @Bossie Ozil bij Real was zoveel beter dan bij Arsenal.

Ik zelf denk dat Ozil een probleem heeft met zijn passie. Ik denk dat hij die momenteel kwijt is en dat is eigenlijk al een lange tijd geleden ingezet met al het gedoe rondom het Duitse elftal. De beschuldigingen m.b.t. Erdogan, hij vaak het zwarte schaap van slechte resultaten en kers op de taart uitspraken over zijn afkomst.

Dus ja, ergens denk ik dat het zoiets is.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Wat een onzin, er vliegen tig van dat soort vliegtuigjes rond. Met de auto had ook een ongeluk kunnen gebeuren.

@DNA_Saint het contact is wat je af koopt, dat is al gebeurd lijkt me. Wat daarna gebeurt heeft weinig te maken met de deal tussen de clubs.

• Anton.net
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 01:20
Als ik lees dat het wordt afgeraden om met zo een type vliegtuig in de kou te vliegen; dan lijkt me dat toch onverantwoord? Zeker 's nachts over zee.
Zo'n motortje kan niet goed tegen vrieskou. Reële kans dat er ijsvorming optreedt, dan valt je enige motor uit en lig je in het water.

• Deadsy
En Jardim is terug bij Monaco.
Hoe maak je je als bestuur totaal ongeloofwaardig in 3 eenvoudige stappen.

• toolkist
Hey, Cillessen kan penalty's stoppen tegenwoordig :D

• toolkist
Gonadan schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 17:44:
De Boer gaat een avontuur aan bij een leuke club met aanvallende spelers, koop Newcastle er een weg voor een recordbedrag. Het zal toch niet weer ellende worden voor die kerel? :D
Als vervanger daarvan hebben ze Gaston Ramirez, de beste speler van River en 1 die ook in de (sub)top in Europa aan de slag kon, gehaaldvoor 10-15 miljoen. Men rekende er al langere tijd op dat Almiron naar Europa zou vertrekken, was dus al op ingespeeld.

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
Deadsy schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 19:15:
[...]Vraag me af hoeveel van die gasten daadwerkelijk in Qatar geboren zijn
Valt best mee nog, qua import zie ik tot nu toe 3 Soedanezen en 1 Portugees en er schijnt nog een Irakees bij te zitten (al wordt er geclaimd nav een protest dat z'n moeder Qatari is). Tot zover het geïmporteerde Brazilianen en Nigerianen verhaal :+ .
[edit: inmiddels nog een in Frankrijk geboren Marokkaans-Algerijn en een Algerijn gevonden]

" QA's Almoez Ali is the #AsianCup2019 MVP after setting the record for most goals in a single #AsianCup tournament." Dit is één van die drie Soedanezen en deze is al als kind naar Qatar verhuist (speelde iig op z'n 7e al bij een club daar ... wordt vermeld)
Wel een aparte regel: "FIFA rules state that a player must have lived in a country continuously for five years after the age of 18 before representing the national side". Zou dus inhouden dat je zonder paspoort er al van kinds af aan kan wonen, dan bijv. gescout kan worden en na je 18e naar het buitenland gaat en daardoor niet meer in aanmerking komt.

Uit een ander artikel over het protest: "Qatar have naturalised a huge number of players in recent years, including players born in Egypt, Sudan, Yemen, Algeria, Morocco, Tanzania, Iraq and Portugal."
https://www.thenational.a...ers-at-asian-cup-1.820102
Yemen/Tanzania is één speler met ouders uit die resp. landen maar z'n vader voetbalde in Qatar en hij is er zelf geboren. Egypte is ook een halve (/half Qatarees), Algerije, Marokko, Irak, Portugal en Sudan hebben we al gecovered dus dat was het (al is dat toch al gauw een stuk of 8/9 van de selectie).

Van de BBC: "Qatar's success in the UAE has come against adversity, but it is also the result of eye-watering investment: two thirds of Qatar's squad grew up together as scholars in the world-class Aspire academy that has also produced the reigning high jump world champion Mutaz Essa Barshim.
...
But in the current squad, the overwhelming majority of players were born in the country".

Edit: kijkend naar WK Onder 20 resultaten, dan was het vast geen Qatar die ik heb zien spelen maar eerder VAE. Qatar deed recent alleen in 2015 mee en dat werd in Nieuw-Zeeland gespeeld, daar heb ik maar een handvol wedstrijden van gezien vanwege het tijdsverschil (en ze werden kansloos laatste in hun poule).

apis29 wijzigde deze reactie 01-02-2019 23:05 (63%)

• Sjurm
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 21:18
Minder goed voor Liverpool :/

Maar wat is Chelsea aan het doen zeg

• toolkist
Slasher schreef op zondag 10 februari 2019 @ 17:29:
[...]

Ben benieuwd hoelang Sarri nog aan het roer staat daar.
Tot de rust? ;) Ongelofelijk dit

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Mooi! oOo

Die klopp met z.n blije bek kan ik missen als kiespijn

Gunner wijzigde deze reactie 10-02-2019 19:11 (16%)

• toolkist
foxgamer2019 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 17:44:
[...]

Hoeveel managers heeft Chelsea al gehad de afgelopen jaren. ;)

Als er door Chelsea geen CL (top 4) wordt gehaald, dan is het exit Sari na één seizoen.
En dan zullen ze wel voor de volgende Italiaanse trainer gaan (Allegri). Dat die op een enkeling na totaal falen in Engeland, tja dat zal 'toeval' zijn ;)

• toolkist
SinergyX schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 23:09:
[...]

Die zijn klaar, bijna onmogelijk. Maar andere kant, wat zo'n solkjear dan nog kan met een team wat gok kwart van de waarde van een PSG heeft, toch okish. Had even leuke start, maar werd al snel gele kaart show (en eigenlijk al veel eerder rood aan beide kanten).

(en die … bij Ziggo met nu commentaar tussen Atl en Real mag echt weg.. kolere want een anti-real mannetje is dat zeg).
Een kwart van de waarde van PSG??? Lijkt me rijkelijk overdreven, Man Utd heeft ook honderden miljoenen uitgegeven en bij PSG spelen Neymar en Cavani niet eens.

Enneh, het is toch algemeen bekend dat Sierd fan van Atletico is ;)

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21:13

Vos

AFCA

Sanchez was bij Arsenal op zijn top. Zeker wel wereldklasse toen. Utd heeft hem te laat gehaald ;)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

In het herentoilet van een sportsbar:

;)

• JAN-B
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 17:53

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Makkelijke overwinning: Arsenal - Southampton: 2 - 0.
Weer een doelpunt van Lacazette _/-\o_ op dit moment mijn favoriete speler :Y

Gaia : She is going to die, unless..... ( song by Valensia )

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Ik heb zitten schaterlachen om die slapstick.

Sarri is zo toe aan een sigaret :+

• Sjurm
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 21:18
Ik zou hier als Sarri ook niet mee willen trainen. Ze zoeken het maar lekker uit daar bij Chelsea

Azpi of de andere spelers hadden Kepa ook gewoon van het veld af moeten duwen trouwens

Sjurm wijzigde deze reactie 24-02-2019 21:05 (31%)

• exactor it
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21:40

exactor it

Moderator Spielerij
gambieter schreef op zondag 24 februari 2019 @ 20:58:
Het bord was nog niet getoond, dan kan de scheidsrechter niets doen. Ik denk dat als het bord getoond was, het anders is.

Maar dit gaat het einde van Sarri zijn. Ze gaan geen keeper van 71 miljoen wegsturen.
Zie slide 5. Scheid doet niks als een speler niet wil vertrekken.

Edit: hier zijn de slides. :)

https://www.fifa.com/mm/d...r_of_players_en_47419.pdf

_

Wat een clowneske situatie. Sarri liet zich enorm kennen. Kepa is een mafketel. En dat terwijl Chelsea echt tien keer beter speelde als tegen United laatst. Al houd ik mijn hart voor die club als Hazard gaat en ze geen transfers mogen doen. Terug naar middelmaat gok ik voor Chelsea.

exactor it wijzigde deze reactie 24-02-2019 21:58 (8%)

Dutch: That is a fine place for it, the best...

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

exactor it schreef op zondag 24 februari 2019 @ 21:57:
Zie slide 5. Scheid doet niks als een speler niet wil vertrekken.

Edit: hier zijn de slides. :)

https://www.fifa.com/mm/d...r_of_players_en_47419.pdf
Toen ik heel lang geleden de training voor clubscheidsrechter volgde kwam dit niet ter sprake :p . Goed gevonden d:)b

• Qu3st
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 22:40
Zo de VAR in Spanje is goed betaald door Real.... man man man de 2e was zeker geen penalty.

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

exactor it schreef op zondag 24 februari 2019 @ 22:09:
Mijn reactie kwam misschien betweterig over. Was niet zo bedoeld. Ik wist dit natuurlijk ook pas ongeveer sinds 8 minuten. :) Wel interessant dat ook hiervoor er gewoon een regel is. Of meneer MOss die kent weet ik niet. Wat kwam hij anders met Sarri kletsen. We zetten jou daar de volgende keer wel neer. :)
Nee, zeker niet betweterig, juist nuttig ;) .

Wel ongebruikelijk, feiten in een voetbaldiscussie :+

gambieter wijzigde deze reactie 24-02-2019 22:44 (5%)

Pagina: 1 2

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True