Het waren zowel de United als Chelsea fans overigens. Bij United wordt je over het algemeen met respect behandeld als je weer aanwezig bent tenzij je over bent gestapt naar een rivaal als Leeds of Liverpool o.a. of je gedraagt je zoals Di Maria heeft gedaan.
Maar we zijn eindelijk weer begonnen

Liverpool op papier weer een makkelijke overwinning, maar zag er defensief toch niet al te best uit tegen Norwich (die toch aardig wat grote kansen gehad hebben). City heeft met Rodri een geweldige aankoop gedaan en denk dat ze dit jaar onbedreigd richting titel gaan (helaas). Spurs alleen de samenvatting gezien dus kan ik nog niet teveel over zeggen. Blijf het wel apart vinden dat ze met zo'n krappe selectie blijven werken. Arsenal viel erg tegen. Natuurlijk aanvallend veel mensen er niet bij maar de zorgen zullen eerder achterin zitten (Tierney wel een zeer leuke aankoop).
En dan natuurlijk de wedstrijd van het weekend: United - Chelsea. Chelsea kwam goed voor de dag en heeft ook de nodige pech gehad met 2 keer de paal/lat (de rest van de schoten waren eigenlijk allemaal recht op De Gea af). Voor United is het nog een beetje zoeken, zeker op het middenveld. Ook defensief ging het nog niet altijd soepeltjes, maar dat zal (verwacht ik) een stuk beter gaan na een paar wedstrijden. Maguire en AWB (Aaron Wan-Bissaka) lijken er voor te zorgen dat de defensie de juiste balans heeft met Maguire die zich nu al als een echte leider laat zien. Constant er voor zorgen dat mensen op de juiste plaats staan, rust aan de bal en defensief simpelweg erg sterk. Iets dat United eigenlijk al jaren mist.
Voor beide ploegen gaat het wel belangrijk zijn dit seizoen hoe bepaalde jonge spelers zich gaan ontwikkelen willen ze top 4 gaan halen (McTominay, Fred, Rashford, Martial onder andere aan United kant, Mount, Abraham, Pulisic o.a. aan Chelsea kant).
Overigens heb ik mij weer gruwelijk geërgerd over het commentaar bij Ziggo Sport (net name Danny Blind). Weet niet hoe ze praten over andere clubs (meestal dan met andere dingen bezig) maar er kan geen greintje positiviteit af over United. Alles moet alleen maar afgekraakt worden (o.a. Maguire terwijl dat 1 van de beste CB's is in de Premier League). En dan hebben ze ook nog eens Aad de Mos als commentator (de ergste van allemaal) maar gelukkig was er Engels commentaar beschikbaar voor deze wedstrijd.