Cool.
Ik heb een kameraad die is ook die hard-Ajax fan . Heb al 40 jaar dezelfde vrienden groep (5 man) en daar zit een die hard Inter fan bij en een die hard Real fan. Dis het gaat vaak over voetbal hier. Ik ben Groningen en Man United fan. (Al sinds 1987 1988 ongeveer, ben zelf van '76). Ook zelf gevoetbald maar was als kind niet goed en altijd last van mn knieën door groei. Heb heel lang een seizoenskaart van Groningen gehad, en ben een paar keer (4x geloof ik) naar Engeland, naar Newcastle United geweest, 1x naar Fulham (toen ze tegen United speelden) en 1x naar KAA Gent, met een groep Groningen supporters.

En wat uitwedstrijden van FCG in NL..Wil graag nog een keer naar Old Trafford. Zal ik zsm doen, voordat het weg is.
Verder kijk ik denk ik wel een beetje op dezelfde manier naar voetbal als jij. Ben vrij neutraal op zich. Een wedstrijd of competitie kan op heel veel manieren leuk zijn.

Er zijn meerdere stijlen.

Vond het ook gewoon leuk dat Arsenal kampioen werd, en toen Liverpool na zoveel jaar weer een keer kampioen werd met Klopp vond ik dat ook gewoon leuk voor hun (al is dat voor een United supporter eigenlijk vloeken in de kerk, maar dat boeit me niet).
Als een klein clubje mooi voetbal speelt en hoog eindigt vind ik het het mooist. (Zoals bijv Bournemouth 2 jaar terug, die speelden erg leuk voetbal, , of bijv Leicester die toen kampioen werden. Of als bijv Atletico een keer kampioen wordt, of Napoli.
En toen in NL Twente en AZ een keer kampioen werden vond ik het ook wel bijzonder. Kijk momenteel niet superveel NL voetbal meer eigenlijk..
Meestal alleen de toppers en FC Groningen.
Ik kijk eigenlijk wel een beetje teveel buitenlands voetbal, maar goed. Loop nu al 2 jaar oid af en aan te kloten met fysieke problemen dus ben veel (teveel) thuis. Veel operaties gehad. (Vanaf oktober alleen al 6 geloof ik. Ben de tel kwijt. Last van een hardnekkige ontsteking die telkens terugkomt. Einde daarvan zou wel in zicht moeten zijn!)
De tv komt me daardoor bij tijd en wijle de strot uit, maar goed. Je moet wat.
Kan me wel verheugen op het nieuwe seizoen. In alle competities. Hoop niet dat ik niemand op de tenen trap hier, maar ben echt anti City. Echt een bloedhekel aan. Zo erg dat ik die wedstrijden niet eens kán kijken. (Behalve als ze een topper spelen, maar dan hoop ik dat ze verliezen )
Tot zover mijn persoonlijke "connectie" met voetbal... weten de anderen dat ook direct.
Heb altijd respect voor alles en iedereen trouwens, dus ik val nooit anderen of andere clubs aan.

b
Behalve City
Straks maar even Noorwegen Frankrijk kijken.
Zin in!
Wederom weer een lang verhaal, maar verveel me omdat ik aan de bank gekluisterd ben (liggen) en heb ook nog lichtelijk last van ADHD. Dan krijg je dit.

wel blij dat er een WK is. Kom ik de tijd wat makkelijker door
[
Voor 4% gewijzigd door
Format-C op 26-06-2026 20:31
]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV