[Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:41

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BkEQ2BK_xy5cM_GUCI_H_KvgCsg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NuN4xQ91noapEubB4dih0Eyr.jpg?f=fotoalbum_large
FC Barcelona is landskampioen van Spanje geworden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-BznZWl1RiBwRmGzf4F0hSlytZI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ML2SOHd0xl6Vk8k7N8Nx35t.jpg?f=fotoalbum_large
In de Engelse Premier League heeft Liverpool de landstitel binnengehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HyUIhunEMqaAjUatzs5q-9MpvLI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kgwtCAkF8oGmj3qGVSmZchfN.avif?f=fotoalbum_large
Bayern München is kampioen van de Bundesliga geworden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xCF314vahVJ9M-je0fPyqZ-nPfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vq6i74ZXOLuUxysc5I2KMXA7.jpg?f=fotoalbum_large
In Italië werd Napoli landskampioen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4LfWxbdXCcVS1heLiaunf9psIGw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/urCtD7I5nKba3e1bwaSHAxhh.jpg?f=fotoalbum_large
PSG werd voor de vierde keer op rij kampioen in de Ligue 1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8hQn8J0B9lgU9t-c6ucVXUgwXyA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OvErppoPqBKly0zPDCg881Sl.jpg?f=fotoalbum_large
PSG won ook de Champions League

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OGlHQX-lgKtHK5MUizQJrf7pwYU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f0uBLXbHW2rh1YDaTgFrDDLt.jpg?f=fotoalbum_large
Tottenham Hotspur heeft de Europa League gewonnen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UrXw22wm1TQgefhJ3sqDmpdX2Js=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sBzciPhvVhpOMy6m6vM1oy1v.jpg?f=fotoalbum_large
Chelsea won de Conference League.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:17
d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Focus89
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 21:25
Nét te laat om in het 2024/2025 te reageren.
gambieter schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 18:17:
Het einde van Angeball: Postecoglou sacked by Spurs after Europa League win

Zo win je de eerste prijs voor de club in 17 jaar, en zo ben je werkeloos. Dat zal hem leren tradities niet te respecteren :+
HollowGamer schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 21:07:
[...]

Dit is Spurs, ze staan gek van de rare besluiten. :+

Iedereen had hem nog eens kans gegeven, minstens de seizoenstart.
Bij de Spurs smijten ze ook met geld alsof het niets is.
Laat ik beginnen dat Levy in ieder geval heeft geleerd van Mourinho om een trainer niet een week voor de (Carabao cup ) finale te ontslaan. Gelukkig maar.

Uiteraard is de eerste prijs in 17 jaar prachtig voor Spurs, maar we moeten natuurlijk realistisch blijven. De finale was tegen Manchester United die in exact hetzelfde schuitje zaten. In de Premier League een beschamende plaats en de EL finale was de enige hoop op een mooi seizoenseizoenseinde.
Daarbij moet ik - als supporter - ook reëel blijven: tegen een tegenstander in vorm hadden ze nooit de cup gewonnen.

In de competitie zijn ze 17e (!) geworden met 22 nederlagen. Dat is niet acceptabel, ondanks dat de Europa League is gewonnen. De keuze is al gemaakt voor de finale, want dat kan niet anders. Op basis van 1 wedstrijd wordt de keuze niet gemaakt. In totaal heeft Tottenham 60 wedstrijden gespeeld in het seizoen 24/25 ( volgens transfermarkt)

Postecoglou heeft 2 jaar de tijd gehad en vooral het 2 jaar - met 22 verliespartijen in de Premier League - is onacceptabel. Daarnaast is gebleken dat tactisch Ange vooral maar 1 spelopvatting heeft: een hoge defensieve lijn, ongeacht wie staat opgesteld, en 2 offensieve backs. Dit waren vooral Udogie en Porro.
Met de snelheid van Van de Ven is dat prima, maar niet als je met Davies en Gray partijen hebt gespeeld als centraal duo. Dan moet je je plan aanpassen, maar is zelden tot nooit gedaan.

Blessures zijn er ook in overvloed geweest, waarbij vooral in de achterste linie met Vicario, Romero en Van de Ven. Daarentegen kan je zeggen dat blessures ook bij voetbal horen je je je daar op moet aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Waarom bij 1 coach stoppen als je er meer kunt ontslaan? Spurs heeft ook de coach van het vrouwenteam ontslagen :p

Ik kan het ontslag van Ange wel begrijpen, hoor. Het was of heel goed, of compleet slecht, blessures of geen blessures. Alleen is het maar de vraag of het met Levy aan het roer ooit goed gaat komen. Welke coach er ook komt (men heeft het nu over Silva van Fulham, of misschien Thomas Frank van Brentford), groots gaat het nooit meer worden.

Dat Amorim er bij ManU nog zit is natuurlijk een grotere schande. Maar ja, sunk cost fallacy.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 8 juni 2025 @ 14:28:
Waarom bij 1 coach stoppen als je er meer kunt ontslaan? Spurs heeft ook de coach van het vrouwenteam ontslagen :p

Ik kan het ontslag van Ange wel begrijpen, hoor. Het was of heel goed, of compleet slecht, blessures of geen blessures. Alleen is het maar de vraag of het met Levy aan het roer ooit goed gaat komen. Welke coach er ook komt (men heeft het nu over Silva van Fulham, of misschien Thomas Frank van Brentford), groots gaat het nooit meer worden.

Dat Amorim er bij ManU nog zit is natuurlijk een grotere schande. Maar ja, sunk cost fallacy.
Ze houden ook niet vast aan een spel opvatting. Met Mourinho weet je Matic als nummer 10 en heel voorzichtig voetbal, de rest is dan weer heel erg mixed. Ik denk dat ze zelfs met een Ancelotti het slechter doen, dan hij deed bij Everton. Er zit gewoon geen lijn in.

Van die beide coaches ben ik trouwens wel fan. Die van Brentford komt wat volwassener over, maar beide spelen leuk en goed voetbal. Alleen moet Spurs dan wel vechters kopen, en geen mooi weer voetballers alleen. Een beetje zoals wij met Rice hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Snappen jullie iets van de Reijnders transfer naar Man City? Ik vind hem namelijk helemaal niet in de PL passen.

Het is zeker geen slechte voetballer, maar ik denk dat hij te langzaam is ervoor. Hij zou dan echt minimaal een seizoen nodig hebben, om zich aan te passen aan het tempo.

Mooi compliment voor ons Nederlanderseftal, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
HollowGamer schreef op zondag 8 juni 2025 @ 14:42:
Snappen jullie iets van de Reijnders transfer naar Man City? Ik vind hem namelijk helemaal niet in de PL passen.

Het is zeker geen slechte voetballer, maar ik denk dat hij te langzaam is ervoor. Hij zou dan echt minimaal een seizoen nodig hebben, om zich aan te passen aan het tempo.

Mooi compliment voor ons Nederlanderseftal, dat wel.
Langzaam? Dat valt toch wel mee?
Ik ben alleen benieuwd of hij veel speeltijd gaat krijgen. Hij is natuurlijk geen vervanger voor de Bruyne, op de plek van Rodri heeft ie ook niks te zoeken, blijft er 1 plek over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01:32
Leuke finale van de Nations Leeague. Wat speelt Spanje leuk voetbal.
Wel een reukje aan die goal, leek me gewoon offside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nations League finale nu tussen Spanje en Portugal. 1-0 voor Spanje, mooi gecombineerd gevolgd door een carambole en daar kan Spanje de bal erin prikken.

En compleet onverwachts de 1-1. Fraaie goal.

En weer een buitenspel VAR check :p

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 08-06-2025 21:27 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:32

Pierre

Van nature lui!

Van dat commentaar krijg ik kromme tenen gatverdamme wat een saaie gast.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Vandaag is het een match zonder buitenspel ofzo? Ronaldo liep toch offside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Haha, CR7 doet een Van Nistelrooij tegen de Spaanse aanvoerder toen de VAR check over was, in zijn gezicht uitlachen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:23

m0nk

16-09-2003 15.15

Lekker goaltje hoor van Mendes. Die versnelling de 16 in..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Nou Arsenal, kopen maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Pierre schreef op zondag 8 juni 2025 @ 21:27:
Van dat commentaar krijg ik kromme tenen gatverdamme wat een saaie gast.
Je kan ook kijken via Ziggo Sport (free).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Keeper komt toch ook weeral slecht uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Is die Zubimendi al naar Arsenal?
En heeft Arsenal niet al teveel van het soort spitsen als Oryazabal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 21:47:
[...]

We hebben helaas niet zoveel spitsen, dat is juist het hele probleem geweest dit seizoen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 21:47:
[...]

Real schijnt hem ook te willen dus dan betwijfel ik of ie nog wel naar Arsenal wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
HollowGamer schreef op zondag 8 juni 2025 @ 21:51:
[...]

We hebben helaas niet zoveel spitsen, dat is juist het hele probleem geweest dit seizoen. :/
Ja snap ik maar Arsenal moet toch voor een echte spits gaan. Dit is weer zo'n winger die daar word gezet. Havertz en Merino kunnen dit ook.
Arsenal moet echt voor een Oshimen of Gyokeres gaan om echt mee te doen om de prijzen imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 21:54:
[...]

Ja snap ik maar Arsenal moet toch voor een echte spits gaan. Dit is weer zo'n winger die daar word gezet. Havertz en Merino kunnen dit ook.
Arsenal moet echt voor een Oshimen of Gyokeres gaan om echt mee te doen om de prijzen imo
Chelsea schijnt zowat rond te zijn met Etikite, dat vind ik nou echt een Arsenal spits.
Bij Gyokeres blijft het maar de vraag hoe je het op hoger niveau doet, in de Championship was ie al geen hoogvlieger. En bij Oshimen haal je een bult problemen mee en afwezigheid wegens Afrika cup in de drukste periode van de PL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
toolkist schreef op zondag 8 juni 2025 @ 22:07:
[...]

Chelsea schijnt zowat rond te zijn met Etikite, dat vind ik nou echt een Arsenal spits.
Bij Gyokeres blijft het maar de vraag hoe je het op hoger niveau doet, in de Championship was ie al geen hoogvlieger. En bij Oshimen haal je een bult problemen mee en afwezigheid wegens Afrika cup in de drukste periode van de PL.
Laten we hopen van niet, die Etikite kost zowat 80 miljoen en heeft amper iets laten zien. Gyokeres ben ik zelf grote fan van. In Championship was hij wel goed hoor, 17 en 21 doelpunten daar en bij Sporting helemaal ontploft.

Chelsea lijkt ook al rond met Gittens van Dortmund en Maignan komt ook zo goed als zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
2-2 net hij. Speelt een draak van een wedstrijd maar tikt hem wel goed binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cariernb
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 23:45
Chelseamarre123 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 22:22:
2-2 net hij. Speelt een draak van een wedstrijd maar tikt hem wel goed binnen
Dit lijkt bijna standaard voor Ronaldo bij Portugal. Gedurende de wedstrijd doet hij bijna niks, maar hij prikt altijd wel z’n goals mee. Zo ook afgelopen woensdag tegen Duitsland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:20
Ik vind die Nations League helemaal niks, maar dit is wel een lekker intense wedstrijd.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04:48
nocalimero schreef op zondag 8 juni 2025 @ 23:16:
Ik vind die Nations League helemaal niks, maar dit is wel een lekker intense wedstrijd.
Alle 3 potjes deze week waren goed te doen

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat een kilo utrecht tango pingel van Morata. Zo slecht.

Je ziet bij het feestvieren van Portugal ook weer het verschil. Alle spelers, reserves en wissels van Portugal sprinten naar de keeper en laatste pingelnemer toe, behalve de al gewisselde Ronaldo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:13
toolkist schreef op zondag 8 juni 2025 @ 22:07:
[...]

Bij Gyokeres blijft het maar de vraag hoe je het op hoger niveau doet
Doelpunten scoren in de Portugese competitie is doorgaans ook niet superveel moeilijker dan in de eredivisie. Bast Dost heeft daar ook nog flink gescoord toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:53

Quad

Doof

gambieter schreef op zondag 8 juni 2025 @ 23:45:
Wat een kilo utrecht tango pingel van Morata. Zo slecht.

Je ziet bij het feestvieren van Portugal ook weer het verschil. Alle spelers, reserves en wissels van Portugal sprinten naar de keeper en laatste pingelnemer toe, behalve de al gewisselde Ronaldo.
Eigenlijk hoopte ik bij Bruno Fernandes dat die mis ging, met z'n kutaanloop.

Jammer voor Morata. Mooi voor Ronaldo al was hij alleen maar met zichzelf bezig inderdaad. Nu stoppen zou ik zeggen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Uiteindelijk een matige pot nog geworden. Spanje vergat het af te maken en verder te voetballen. Yamal heel matig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04:48
Chelseamarre123 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 23:57:
Uiteindelijk een matige pot nog geworden. Spanje vergat het af te maken en verder te voetballen. Yamal heel matig
Hetzelfde als tegen Frankrijk toch?
De Spanjaarden beginnen sterk en je verwacht dat ze meteen gaan uitlopen om vervolgens steeds meer en meer de pot uit handen te geven.

Edit: ik had gemist dat er blijkbaar ook voor de 3e plaats is gespeeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Bossie op 09-06-2025 00:10 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 22:13:
[...]

Laten we hopen van niet, die Etikite kost zowat 80 miljoen en heeft amper iets laten zien. Gyokeres ben ik zelf grote fan van. In Championship was hij wel goed hoor, 17 en 21 doelpunten daar en bij Sporting helemaal ontploft.

Chelsea lijkt ook al rond met Gittens van Dortmund en Maignan komt ook zo goed als zeker.
15 doelpunten in de Bundesliga bij een club anders dan Bayern zijn er... 45+ in de Portugese bij een topclub daaro. Tegen de Portugese top 5, 2x gescoord in 8 wedstrijden... En hij gaat ook nog niet eens veel goedkoper zijn.
En in de Championship 45 goals in 121 wedstrijden, I'm not impressed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
toolkist schreef op maandag 9 juni 2025 @ 00:27:
[...]

15 doelpunten in de Bundesliga bij een club anders dan Bayern zijn er... 45+ in de Portugese bij een topclub daaro. Tegen de Portugese top 5, 2x gescoord in 8 wedstrijden... En hij gaat ook nog niet eens veel goedkoper zijn.
En in de Championship 45 goals in 121 wedstrijden, I'm not impressed.
Zegt vrij weinig, hij is al 22 en dit is het seizoen dat hij doorbreekt. Om daar meteen 80 miljoen of meer voor neer te leggen is belachelijk. Vorig jaar had hij 4 doelpunten in Duitsland, hij is ook al 23 deze maand.. Er zijn zat veel spitsen die rond de 15 doelpunten maken in de middenmoot maar bij een topclub te kort komen. Jackson haalde die cijfers ook.

Gyokeres is echt een doelpuntenmachine, ondanks dat het het maar bij Sporting is zie ik hem overal slagen. De manier waarop hij zijn doelpunten maakt is echt van top kwaliteit. Daarbij scoort hij ook in de CL volop en ook bij Zweden is die ontketend. Hij heeft een afkoopsom van rond de 60 miljoen dacht ik

Maar waarschijnlijk eindigt Chelsea alleen met Delap als spits met Jackson daarachter. Ondanks dat ik Delap een goede aankoop vind hoop ik nog steeds op een Oshimen/Gyokeres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:23
NOS schrijft dat Ronaldo zijn 3e landenprijs wint. Omdat de NL niet telt naar mijn mening, vind ik dat een irritante uitspraak.
Pagina: 1

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

In dit topic bespreken we de buitenlandse clubs.
Alle wedstrijden CL/ EL mogen hier besproken worden.
De clubs uit de Nederlandse / Belgische competitie bespreken we in [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken