[Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2026/2027 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Modbreak:Kap gewoon even met zeuren op elkaar en vervolgens vinger wijzen in de tr.

Tweakers Discord

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-08 17:41

JAN-B

525 Wp op mijn dak

JeroenNietDoen schreef op zondag 26 juli 2026 @ 18:21:

Dat is nieuws van 3-4 dagen geleden.

Tenzij jij vandaag een andere update hebt?
Ik denk dat jouw update beter klopt :*)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

JeroenNietDoen schreef op zondag 26 juli 2026 @ 18:21:
[...]

Nog even nagelezen op internet, maar er is geen update waaruit blijkt dat het toch een gebroken wervel is. Dat werd in eerste instantie gedacht maar lijkt het niet te zijn. Hij behoeft ook geen operatie. Dat is nieuws van 3-4 dagen geleden.

Tenzij jij vandaag een andere update hebt?
William’s rehabilitation will commence immediately, with continual management of his injury, and he is expected to be out of action for an extended period.
Dat klinkt wel alsof het even gaat duren. Stones wordt zelfs al genoemd (die is transfervrij)

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:23
418O2 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 11:34:
[...]

[...]

Dat klinkt wel alsof het even gaat duren. Stones wordt zelfs al genoemd (die is transfervrij)
Dat het even gaat duren klopt, maar geen operatie en daarmee volgens mij geen gebroken wervel maar eerder ontzet / uitstulping tussen de disk.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

JeroenNietDoen schreef op maandag 27 juli 2026 @ 13:21:
[...]

Dat het even gaat duren klopt, maar geen operatie en daarmee volgens mij geen gebroken wervel maar eerder ontzet / uitstulping tussen de disk.
Dat was bij de ligt ook zo. En we weten allemaal hoe dat gaat. (Uiteindelijk toch geopereerd en pas rond november terug op zijn vroegst (en gescheiden, maar dat zal er niets mee te maken hebben gehad))

• JeroenNietDoen
Ik zocht vandaag even of er al eens nieuws was over de uitkomst van de 115 charges waarvan een onafhankelijke commissie reeds anderhalf jaar geleden alles aangehoord heeft.

Nog geen nieuws uiteraard. Hoe lang moet zoiets duren... Maar ik kwam wel iets tegen over dat Liverpool zich voorbereid op een rechtszaak zodra de uitspraak er is:
The Times reported last month that Liverpool could demand over £100m from City in compensation if they are found guilty of serious charges among the 115 alleged breaches of financial rules.

The Reds, who served legal notices on City in 2024 along with Arsenal, Manchester United and Tottenham Hotspur, are reserving the right to seek compensation in the wake of a guilty verdict against City, who deny all the charges, according to the report.

The report adds that the four clubs have each calculated potential losses of 'significantly' more than £100m as compensation for missing out on Champions League qualification and potential other prize money, with interest also coming into account.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

(jarig!)
418O2 schreef op zondag 26 juli 2026 @ 18:06:
En Frenkie met een kapotte knie. Rodri ligt er ook een tijd uit. Het wk eist nogal wat slachtoffers
Er gaan nog wel meer spelers onderuit in de komende maanden met blessures, die ontstaat zijn tijdens het WK maar pas later naar voren komen als ze iets doen wat het verergert.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

gambieter schreef op maandag 27 juli 2026 @ 13:44:
[...]

Er gaan nog wel meer spelers onderuit in de komende maanden met blessures, die ontstaat zijn tijdens het WK maar pas later naar voren komen als ze iets doen wat het verergert.
En vast een hoop hamstrings door de drukte. Helemaal bij de spelers die vorig jaar ook het wk voor clubs speelden

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

(jarig!)
Chelsea open talks to sign Henderson and Welbeck

Huh? Chelsea wil alleen spelers die net de wieg uit zijn of al een rollator besteld hebben? :p

Henderson is uberhaupt een risico met reclameborden als er iets te vieren is ;)

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 27-07-2026 21:06 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
gambieter schreef op maandag 27 juli 2026 @ 21:05:

Dan is er in elk geval een succes daar bij Chelsea. ;)

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-08 22:19
gambieter schreef op maandag 27 juli 2026 @ 21:05:
Chelsea open talks to sign Henderson and Welbeck

Huh? Chelsea wil alleen spelers die net de wieg uit zijn of al een rollator besteld hebben? :p

Die spelers zouden waarschijnlijk ook niet komen als Xabi niet de coach was.
het is namelijk op verzoek van hem om naast de jongere garde, ook wat veteranen in de kleedkamer erbij te hebben ;)

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Tjona100 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 17:27:
[...]

Die spelers zouden ook niet komen als Xabi niet de coach was.
het is namelijk op verzoek van hem om naast de jonge garde, ook wat veteranen in de kleedkamer te hebben ;)
Schijnbaar in april "al" besloten dat ze deels af moeten stappen van de geplande strategie van alleen jonge spelers te halen

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-08 22:19
toolkist schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 17:29:
[...]

Schijnbaar in april "al" besloten dat ze deels af moeten stappen van de geplande strategie van alleen jonge spelers te halen
Dan moeten er alsnog in de markt wel oudere competente spelers beschikbaar zijn, Chelsea gaat niet lukraak wat oudere spelers laten overkomen om zomaar een strategie aan te gaan passen.

Welbeck kan je inmiddels wel een PL veteraan noemen, heeft bij de grote clubs in de PL gespeeld en had afgelopen seizoen een goed seizoen bij BHA, ook gezien zijn leeftijd van 35

[ Voor 17% gewijzigd door Tjona100 op 28-07-2026 17:35 ]

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10:58
Tjona100 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 17:32:
[...]

Dan moeten er alsnog in de markt wel oudere competente spelers beschikbaar zijn, Chelsea gaat niet lukraak wat oudere spelers laten overkomen om zomaar een strategie aan te gaan passen.

Welbeck kan je inmiddels wel een PL veteraan noemen, heeft bij de grote clubs in de PL gespeeld en had afgelopen seizoen een goed seizoen bij BHA, ook gezien zijn leeftijd van 35
Ik word er niet vrolijk van. Dit is extreem de andere richting op en de verkeerde spelers.
Welbeck is gewoon niet goed genoeg, nooit geweest voor de top en word ook gewoon 36 binnen paar maand. Henderson is ook gewoon al jaren over zijn top, maar snap ik ergens nog wel omdat de spoeling op het middenveld minder is.
Je hebt ook ervaring op het veld nodig en niet op de bank, ik vermoed niet dat beide veel gaan spelen als er geen Europees is en weinig/minder blessures hierdoor.

• toolkist
  • Niet online
Howe weg bij Newcastle, verrassend. Die zal niet heel blij zijn geweest met de nieuwe tactiek van ervaren dragende spelers verkopen en inruilen voor grotendeels onbewezen talenten.

• Chelseamarre123
toolkist schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 10:31:
Howe weg bij Newcastle, verrassend. Die zal niet heel blij zijn geweest met de nieuwe tactiek van ervaren dragende spelers verkopen en inruilen voor grotendeels onbewezen talenten.
Nou, hij was er 5 jaar en het leek me zeker vorig seizoen gewoon op met hem daar. Veel vooruitgang is daar niet geboekt na die overname ondanks toch best goede selectie

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-08 22:34
Chelseamarre123 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 10:56:
[...]

Nou, hij was er 5 jaar en het leek me zeker vorig seizoen gewoon op met hem daar. Veel vooruitgang is daar niet geboekt na die overname ondanks toch best goede selectie
Dan is de timing wel opvallend. Zo midden in de voorbereiding.

XXXVI

• JeroenNietDoen
Chelseamarre123 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 10:56:
[...]

De Newcastle fans waren aanzienlijk kritisch over Howe zijn tactieken afgelopen seizoen.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

(jarig!)
Ze gaan hem vervangen door de coach van Al-Ahli, een Saoedi club waar de eigenaars ook de baas zijn. Zijn naam is Matthias Jaissle, een voormalig coach van RB Salzburg.

We kunnen hem ook Liam Rosenior II noemen. Zelfde omstandigheden, zusterclub en geen enkele PL ervaring.

• JeroenNietDoen
gambieter schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 12:55:
Ze gaan hem vervangen door de coach van Al-Ahli, een Saoedi club waar de eigenaars ook de baas zijn.
:o Wauw...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:54

Format-C

Tracing Rays

Nadat Newcastle nieuwe eigenaren kreeg had ik verwacht dat ze veel meer aankopen zouden gaan doen en (potentieel) zouden gaan meedraaien in de top van de PL.

Maar het tegendeel lijkt momenteel gaande.

Edit: en Liverpool "moet" 170m neerleggen voor Barcola. Tenminste dat is wat PSG voor hem wil hebben. Echt.... Ziek

Liverpool schijnt iets van 117m euro te willen betalen.

En mijn clubje doet het op de transfermarkt niet echt bijzonder dit jaar. Man U is (nog) vrij rustig.... (Belooft niet veel goeds)

[ Voor 43% gewijzigd door Format-C op 30-07-2026 18:46 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

En mijn clubje doet het op de transfermarkt niet echt bijzonder dit jaar. Man U is (nog) vrij rustig.... (Belooft niet veel goeds)
Als ze slim zijn kopen ze Pavlidis > van Benfica :9

Scoorde vanavond 4! x (Europa League tegen St. Gallen)

(die heeft toch ooit bij AZ / of was het NEC gespeeld :? )

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:41
Format-C schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 18:43:
Edit: en Liverpool "moet" 170m neerleggen voor Barcola. Tenminste dat is wat PSG voor hem wil hebben. Echt.... Ziek

gekkenwerk, en als het toch doorgaat einde gakpo, al heeft ie daar zelf voor gezorgd met zijn extreem matig vorig seizoen

• Chelseamarre123
Format-C schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 18:43:
Nadat Newcastle nieuwe eigenaren kreeg had ik verwacht dat ze veel meer aankopen zouden gaan doen en (potentieel) zouden gaan meedraaien in de top van de PL.

Maar het tegendeel lijkt momenteel gaande.

Tja opzich niet zo heel vreemd dat ze dat vragen. Dit is hoe de Engelse markt zichzelf kapot heeft gemaakt. Liverpool heeft vorig jaar zelf veel uitgegeven ver boven de 100miljoen.

United doet het toch redelijk? Tielemans en Santos vind ik wel goede aankopen.

Stones trouwens naar Inter, ook zo'n random transfer.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Grindtegel schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 00:15:
[...]

gekkenwerk, en als het toch doorgaat einde gakpo, al heeft ie daar zelf voor gezorgd met zijn extreem matig vorig seizoen
Klopt. Gakpo die was beter toen Luis Diaz er ook nog was. Kan je nagaan wat een beetje concurrentie met de prestaties van een speler kan doen.

Maar denk idd ook dat het het einde van Gakpo is bij Liverpool.

T zal me niet verbazen dat van Dijk mss ook wel eens wissel komt te staan (want imho is die ook niet meer wat het geweest is), en dat Frimpong het niveau misschien wel niet aankan.

Gravenberch is erg goed dus die blijft wel. Die had ook net een contract voor ongeveer 10 jaar getekend dacht ik?
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 09:01:
[...]

Tja opzich niet zo heel vreemd dat ze dat vragen. Dit is hoe de Engelse markt zichzelf kapot heeft gemaakt. Liverpool heeft vorig jaar zelf veel uitgegeven ver boven de 100miljoen.

United doet het toch redelijk? Tielemans en Santos vind ik wel goede aankopen.

Dat gaan we zien. :) Er mogen er van mij nog wel 3 goeie bijkomen hoor. Haha

Edit: maar van mij mogen er ook wel wat leuke jeugdspelers van de interne opleiding doorstromen. :) (Edit: maar die "gok" nemen ze vandaag de dag niet meer zovaak)

[ Voor 33% gewijzigd door Format-C op 31-07-2026 12:35 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

random :?

Wel goeie aankoop van Inter, vervanger voor Denzel wellicht ?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

(jarig!)
JAN-B schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 13:04:
Stones is erg blessuregevoelig gebleken de afgelopen seizoenen. Die gaat echt niet een heel seizoen kunnen spelen.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
JAN-B schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 13:04:
[...]

[...]

random :?

Ik denk eerder van De Vrij/Acerbi, speelt meer in het centrum.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
JAN-B schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 00:01:
[...]

[...]

Willem II

WoT stats

• JeroenNietDoen
En dan de uitspraak betreffende Chelsea in het Abramovitsj tijdperk: https://www.bbc.com/sport/football/articles/c5ygz42gedno

Chelsea komt eraf met een boete van 10M en een voorwaardelijke transfer ban.

Man man man... Dan weten we gelijk de uitkomst van de 115 ook niks spannends gaat worden.

• toolkist
  • Niet online
Kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit de laatste druppel was voor Howe.

• toolkist
  • Niet online
JAN-B schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 00:01:
[...]

[...]

Ze hebben toch al genoeg spitsen bij Man U?
Middenvelders hebben ze nodig, en een fatsoenlijke linksback.

• toolkist
  • Niet online
JeroenNietDoen schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 18:11:
En dan de uitspraak betreffende Chelsea in het Abramovitsj tijdperk: https://www.bbc.com/sport/football/articles/c5ygz42gedno

Man man man... Dan weten we gelijk de uitkomst van de 115 ook niks spannends gaat worden.
Nogal een verschil dat Chelsea deze overtredingen zelf gemeld heeft (anders was de FA er waarschijnlijk nooit achter gekomen) en City zich met hand en tand verzet.
Het zal vast niet de gewenste straf worden (degradatie naar 8e niveau ofzo? ;) ) maar gezien hoe lang het duurt kan ik me ook echt niet voorstellen dat ze uiteindelijk vrijgesproken worden.

• Chelseamarre123
JeroenNietDoen schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 18:11:

Heel andere zaak dan die van City

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

toolkist schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 18:36:
[...]

Nogal een verschil dat Chelsea deze overtredingen zelf gemeld heeft (anders was de FA er waarschijnlijk nooit achter gekomen) en City zich met hand en tand verzet.
Het zal vast niet de gewenste straf worden (degradatie naar 8e niveau ofzo? ;) ) maar gezien hoe lang het duurt kan ik me ook echt niet voorstellen dat ze uiteindelijk vrijgesproken worden.
Forse puntenaftrek zou wel het minste zijn, gevolgd door massale exodus van spelers. Degradatie kan niet volgens mij omdat dit dan om EFL gaat ipv
EPL. Die puntenaftrek van 40 punten oid zou dan wel degradatie tot gevolg hebben.

How bad is it on a scale from one to Spurs

• toolkist
  • Niet online
Slasher schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 18:44:
[...]

Forse puntenaftrek zou wel het minste zijn, gevolgd door massale exodus van spelers. Degradatie kan niet volgens mij omdat dit dan om EFL gaat ipv
EPL. Die puntenaftrek van 40 punten oid zou dan wel degradatie tot gevolg hebben.
Degradatie naar non league (wat ook geen EFL is) kan volgens mij prima, als ze licentie af zouden nemen (maar dat lijkt me dus sterk dat dat gaat gebeuren).

• Chelseamarre123
Slasher schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 18:44:
[...]

Je wil teveel, gaat gewoon max een transferban en geldboete worden

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Chelseamarre123 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 19:17:
[...]

Je wil teveel, gaat gewoon max een transferban en geldboete worden
Volgens mij hebben Everton en Forest wel puntenaftrek gekregen dus dat zou vreemd zijn.

Een geldboete zou echt een lachtertje zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Slasher op 31-07-2026 20:11 ]

• toolkist
  • Niet online
Slasher schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 20:11:
[...]

Volgens mij hebben Everton en Forest wel puntenaftrek gekregen dus dat zou vreemd zijn.

Een geldboete zou echt een lachtertje zijn.
Maar niet vergelijkbaar qua overtreding ;)

• Slasher
  • Niet online

Slasher

toolkist schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 20:23:
[...]

Maar niet vergelijkbaar qua overtreding ;)
Klopt City is FFP en Everton en Forest was PSR

Hoe dan ook, de gesuggereerde slappe boete en een transferban geeft het signaal dat andere clubs hetzelfde kunnen doen, en de eigenaren in Abu Dabi of een andere zandbak tikken dat lachend gierend en brullend af, en gaan weer door met miljoenen verdienen.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Alsof het zon verschrikkelijke overtreding is...

• toolkist
  • Niet online
418O2 schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 15:52:
Alsof het zon verschrikkelijke overtreding is...
1 keer niet. 130 keer? mwoah ;)

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:49
Grindtegel schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 00:15:
[...]

En ben ik de enige die Barcola sowieso niet zo bijzonder vindt? Die gaat echt de leemte van Salah niet vullen.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

D-e-n schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 15:57:
[...]

En ben ik de enige die Barcola sowieso niet zo bijzonder vindt? Die gaat echt de leemte van Salah niet vullen.
Er lopen zo weinig Salahs rond he

• D-e-n
418O2 schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 16:37:
[...]

Er lopen zo weinig Salahs rond he
Klopt maar dan ga je toch geen honderd miljoen voor een bankzitter van PSG neertellen? Het is Vinicius niet he

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

D-e-n schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 17:15:
[...]

Klopt maar dan ga je toch geen honderd miljoen voor een bankzitter van PSG neertellen? Het is Vinicius niet he
Ik laat me niet uit de tent lokken mbt uitspraken over die jongen

• Chelseamarre123
D-e-n schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 17:15:
[...]

Nou, bankzitter? Gewoon een goede speler, zou zo in de basis staan bij veel topclubs.
Had een basisplek bij Frankrijk op het WK

• D-e-n
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 17:47:
[...]

Nou, bankzitter? Gewoon een goede speler, zou zo in de basis staan bij veel topclubs.
Had een basisplek bij Frankrijk op het WK
Maar geen 100 miljoen waard. Geen categorie Vinicius of Oliseh

• Chelseamarre123
D-e-n schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 18:06:
[...]

Maar geen 100 miljoen waard. Geen categorie Vinicius of Oliseh
100 miljoen is het nieuwe 40.
Zeker met een lang contract, bij PSG die hem niet kwijt willen en als een Pl club langskomt

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Zo :( Weer een transfer gemist;

Stefan de Vrij gaat naar Panathinaikos ...

(Ja, ik wist dat hij weg moest bij Inter)

PS: misschien een goed idee als iemand hier de transfers bijhoudt van de bekende namen :?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

(jarig!)
Intussen is de Schotse competitie alweer begonnen. Rangers heeft de coach en spits van Hearts gekocht, dus dat zal weer een Celtic-Rangers gevecht worden.

• toolkist
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 12:37:
Intussen is de Schotse competitie alweer begonnen. Rangers heeft de coach en spits van Hearts gekocht, dus dat zal weer een Celtic-Rangers gevecht worden.
Hearts is al volledig ingekakt ja, zoals ook wel te verwachten was.
2x kansloos verloren tegen Sturm Graz ofzo, gisteren 1-2 verloren na een 1-0 voorsprong door 2 tegengoals in de 90e en 95e minuut. En dan komende week tegen Benfica voor EL kwalificatie. Zal mij benieuwen hoe lang die nieuwe trainer er mag blijven zitten ;)

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Beste drie spelers kwijt waarvan 2 transfervrij... Dat merk je wel

• JeroenNietDoen
JAN-B schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 12:34:
PS: misschien een goed idee als iemand hier de transfers bijhoudt van de bekende namen :?
Ik wist niet eens dat die nog voetbalde...

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

We hadden het van de week over Gakpo toch?

Lees net dat als Godts naar PSG gaat, en Barcola naar Liverpool, dat Gakpo naar Spurs gaat.

Dus dat zal waarschijnlijk wel gaan gebeuren vermoed ik.

https://www.soccernews.nl...kening-na-transfer-godts/

Of zie Google als je die reclameshit niet hoeft/ wilt zien van soccernews.

Maar hoor/ zie dit op meerdere plekken

Edit: heb niet veel van de voorbereidingen gezien en niet veel oefenwedstrijden gekeken, maar United deed het iig wel aardig. Dat dan wel.. :)

[ Voor 48% gewijzigd door Format-C op 02-08-2026 21:26 ]

• Chelseamarre123
Format-C schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 21:17:
We hadden het van de week over Gakpo toch?

Lees net dat als Godts naar PSG gaat, en Barcola naar Liverpool, dat Gakpo naar Spurs gaat.

Dus dat zal waarschijnlijk wel gaan gebeuren vermoed ik.

https://www.soccernews.nl...kening-na-transfer-godts/

Of zie Google als je die reclameshit niet hoeft/ wilt zien van soccernews.

Maar hoor/ zie dit op meerdere plekken

Edit: heb niet veel van de voorbereidingen gezien en niet veel oefenwedstrijden gekeken, maar United deed het iig wel aardig. Dat dan wel.. :)
Hmm waarom dan, voor Gakpo een stap terug en Liverpool mist dan weer een winger voor in de breedte.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 21:57:
[...]

Hmm waarom dan, voor Gakpo een stap terug en Liverpool mist dan weer een winger voor in de breedte.
De Gakpo van Liverpool is niet die van Oranje, bij Liverpool lag hij vaak onder vuur door zijn prestaties.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

[...]

Zoals ik het lees heeft hij vorig seizoen verlengd en krijgt hij nu 15 mln per jaar. Je kan je vraagtekens erbij zetten of hij dat salaris waard is. Anderzijds zal hij ook niet elders gaan spelen voor een lager salaris natuurlijk

• toolkist
  • Niet online
[...]

Als Isak fit is gaat Gakpo geen basisplek hebben, dan staat Ekitike op zijn plek.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

toolkist schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 23:04:
[...]

Als Isak fit is gaat Gakpo geen basisplek hebben, dan staat Ekitike op zijn plek.
Afgelopen seizoen heeft wel uitgewezen dat de fitheid van ekitike en Isak geen gegeven is. Helemaal met de hoge intensiteit van de nieuwe trainer is het maar afwachten hoe dat uitwerkt bij hun selectie.

Ben ook geen Gakpo fan, maar hij kan wel op meerdere posities uit de voeten en dat is wel een fijne meerwaarde

[ Voor 12% gewijzigd door 418O2 op 02-08-2026 23:13 ]

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

[...]

Ik vind Gakpo eigenlijk gewoon (net?) niet goed genoeg voor Liverpool, en denk dat Barcola beter is. (Tenminste dat is wat ik er een beetje van gezien heb, maar kan me vergissen) (van mij mag hij (Gakpo) nog jaren bij Liverpool spelen zoals hij afgelopen seizoen speelde. ;) :p ) het eerste seizoen was ie ok (mede doordat hij concurrentie had van Diaz), maar afgelopen seizoen was het mwah.

Denk dat een aantal spelers die Slot heeft gebracht/ gekocht wel zullen worden uitgefaseerd. (Zo gaat dat wel eens he)
418O2 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 23:04:
[...]

Zoals ik het lees heeft hij vorig seizoen verlengd en krijgt hij nu 15 mln per jaar. Je kan je vraagtekens erbij zetten of hij dat salaris waard is. Anderzijds zal hij ook niet elders gaan spelen voor een lager salaris natuurlijk
Als Tottenham hem hetzelfde salaris geeft (en die zijn toch aan het smijten met geld), en hem "garantie" geven op speeltijd, denk ik dat ie daar wel heengaat (want als Barcola komt is het afgelopen met de speeltijd voor Gakpo denk ik, en dat zal hij dan ongetwijfeld weten/ te horen krijgen). En op zich is Tottenham wel een stap omlaag, maar wel een leuke uitdaging waar veel "historie" te maken is, als ze het eens heel goed zouden gaan doen. En ze investeren er iig flink in. (Of het gaat lukken moeten we gaan zien)

Weet ook niet of hij dat contract getekend heeft toen Slot er nog was, maar dat zal wel(?).

Edit: Gravenberch had ook een contract getekend voor 100 miljoen in 6 jaar toch? (Die vind ik trouwens wel erg goed spelen, maar dat had ik volgens mij al eerder gezegd :p )

[ Voor 105% gewijzigd door Format-C op 02-08-2026 23:46 ]

• Chelseamarre123
Format-C schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 23:30:
[...]

Ik vind Gakpo eigenlijk gewoon (net?) niet goed genoeg voor Liverpool, en denk dat Barcola beter is. (Tenminste dat is wat ik er een beetje van gezien heb, maar kan me vergissen) (van mij mag hij (Gakpo) nog jaren bij Liverpool spelen zoals hij afgelopen seizoen speelde. ;) :p ) het eerste seizoen was ie ok (mede doordat hij concurrentie had van Diaz), maar afgelopen seizoen was het mwah.

Denk dat een aantal spelers die Slot heeft gebracht/ gekocht wel zullen worden uitgefaseerd. (Zo gaat dat wel eens he)

[...]

Als Tottenham hem hetzelfde salaris geeft (en die zijn toch aan het smijten met geld), en hem "garantie" geven op speeltijd, denk ik dat ie daar wel heengaat (want als Barcola komt is het afgelopen met de speeltijd voor Gakpo denk ik, en dat zal hij dan ongetwijfeld weten/ te horen krijgen).

Weet ook niet of hij dat contract getekend heeft toen Slot er nog was, maar dat zal wel(?).

Edit: Gravenberch had ook een contract getekend voor 100 miljoen in 6 jaar toch? (Die vind ik trouwens wel erg goed spelen, maar dat had ik volgens mij al eerder gezegd :p )
Snap wat je bedoeld, ik vind hem ook niet goed genoeg als pure winger en voor de top maar toch maakt die elk jaar zijn 10 a 15 doelpunten.

Maar ik bedoelde eerder als ze hem wegdoen blijft de spoeling erg dun op de flank. Etikite/Wirtz en Isak zijn geen pure flankspelers

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Klopt, heb je gelijk in.

Maar denk dat ie ook geen zin heeft om 2e viool te spelen, als die bij Tottenham voor hetzelfde geld 1e viool kan spelen.

(Ik zou zelf echt niet weg gaan bij Liverpool, maar dat is een heel andere verhaal, haha. Want het is wel 1 van de mooiste clubs, zeg zelfs ik als United fan)

Maar bij Tottenham ligt natuurlijk wel een leuke uitdaging.

Edit: en Liverpool zal ook wat moeten vangen om Barcola eventueel te financieren natuurlijk..ik zou als ik Liverpool was die Kerkez ook direct wegdoen. :p ook niet echt van gecharmeerd

Edit: En misschien laat hij komend seizoen het tegendeel zien, maar van Dijk maakt ook best veel fouten... Maar die heeft natuurlijk wel heel veel status (krediet) daar. Edit: en TOP centrale verdedigers liggen ook niet voor het oprapen.

Edit: wel érg veel zin in het nieuwe seizoen! Kan niet wachten. Hoop inmiddels al jaren lang weer op een top seizoen van United. (Afgelopen seizoen was "ok", maar niet goed genoeg, en ik durf niet echt te zeggen of ze dit jaar meegaan doen om de titel. Denk het niet. Zo realistisch ben ik wel. Edit: er zijn zoveel clubs in de PL met verschrikkelijk goeie spelers, dat er wel 5 clubs kampioen kunnen worden, potentieel) En je kan als topclub ook van bijna iedereen verliezen daar, dus it aint easy. :p )

[ Voor 59% gewijzigd door Format-C op 03-08-2026 00:14 ]

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Van Dijk wordt merkbaar ouder, maar in het instabiele Liverpool van afgelopen jaar met zoveel wisselende compagnons was het ook nauwelijks te doen om zo stabiel te zijn als afgelopen jaren.

De Zerbi bij Tottenham is interessant, maar past de selectie wel bij zijn speelstijl? En hoe lang heeft hij nodig om dat er in te slijpen. En krijgt hij die tijd?

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

True!

--> Denk dat een coach bij Tottenham eerst maar de kerst moet zien te halen... (Maar dat geldt voor bijna 75% van coaches van de PL clubs. haha.) Edit: maar denk dat een coach bij Tottenham wel het minste tijd krijgt zo'n beetje.

[ Voor 52% gewijzigd door Format-C op 03-08-2026 00:17 ]

• toolkist
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 00:14:
Van Dijk wordt merkbaar ouder, maar in het instabiele Liverpool van afgelopen jaar met zoveel wisselende compagnons was het ook nauwelijks te doen om zo stabiel te zijn als afgelopen jaren.

De Zerbi bij Tottenham is interessant, maar past de selectie wel bij zijn speelstijl? En hoe lang heeft hij nodig om dat er in te slijpen. En krijgt hij die tijd?
Ze zijn de selectie dermate aan het verbouwen dat die wel bij zijn speelstijl past.

• JeroenNietDoen
Format-C schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 23:49:
Edit: wel érg veel zin in het nieuwe seizoen! Kan niet wachten. Hoop inmiddels al jaren lang weer op een top seizoen van United. (Afgelopen seizoen was "ok", maar niet goed genoeg, en ik durf niet echt te zeggen of ze dit jaar meegaan doen om de titel. Denk het niet. Zo realistisch ben ik wel. Edit: er zijn zoveel clubs in de PL met verschrikkelijk goeie spelers, dat er wel 5 clubs kampioen kunnen worden, potentieel) En je kan als topclub ook van bijna iedereen verliezen daar, dus it aint easy. :p )
Hoewel de 3de plek na een aantal slechte jaren een prima plek is, moet je vorig seizoen natuurlijk wel een kanttekening maken. United speelde afgelopen seizoen geen Europees voetbal. De FA Cup werden ze in de 1ste speelronde eruit geknikkerd en in de League Cup was ook Grimsby te sterk. Het was dus wel heel relax een heel seizoen 1 wedstrijd per week.

Dus komend seizoen zal de intensiteit ook een heel stuk omhoog gaan omdat je dan én Europees speelt én hopelijk verder komt in FA en League.

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Ik wist niet eens dat die nog voetbalde...
Flauw hoorr :Z

• JeroenNietDoen
Salah naar Trabzonspor. Wauw...das wel een massive step down :? Ik had verwacht dat hij naar Al-Halil ofzo zou gaan. Nog even 3-4 jaar dik cashen.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

JeroenNietDoen schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:31:
Salah naar Trabzonspor. Wauw...das wel een massive step down :? Ik had verwacht dat hij naar Al-Halil ofzo zou gaan. Nog even 3-4 jaar dik cashen.
Turkije kent een gunstig belastingklimaat voor voetballers.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Slasher schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 11:43:
[...]

Turkije kent een gunstig belastingklimaat voor voetballers.
Ze kunnen hem 17 miljoen per jaar betalen. Je zou denken dat je met een iets verstandiger beleid ook wel 3-4 spelers kan halen die je beter maken. Heb je meer aan lijkt me

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
JeroenNietDoen schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:31:
Salah verdiende bij Liverpool ook niet slecht. Maar bij een nietszeggende ploeg in Turkije gaan spelen is wel een droevig einde van je carrière.

Bij al Halil speel je nog met (voormalige) topspelers. Kan zo'n stap een stuk beter begrijpen.

• Chelseamarre123
418O2 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 11:59:
[...]

Ze kunnen hem 17 miljoen per jaar betalen. Je zou denken dat je met een iets verstandiger beleid ook wel 3-4 spelers kan halen die je beter maken. Heb je meer aan lijkt me
Ja maar zo werkt het in Turkije niet, die willen liever topspelers als blijk van macht. Zitten veel privé sponsors en zaken mensen

• Chelseamarre123
Ik vind overigens de stap van Trossard meer bijzonder. Die zit nog op zijn top, had nog wel ergens in de Europese (sub) top van waarde geweest

• JeroenNietDoen
Chelseamarre123 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 12:27:
[...]

Ja maar zo werkt het in Turkije niet, die willen liever topspelers als blijk van macht. Zitten veel privé sponsors en zaken mensen
Ja dit. Het gaat om meer dan alleen voetbal. Salah is natuurlijk ook Moslim en daardoor voor heel veel mensen een soort boegbeeld in die landen.

• JeroenNietDoen
Chelseamarre123 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 12:29:
Ik vind overigens de stap van Trossard meer bijzonder. Die zit nog op zijn top, had nog wel ergens in de Europese (sub) top van waarde geweest
Trossard wordt komende December alweer 32. Toch denk ik dat hij inderdaad in Europa nog makkelijk aan de bak had gekund. Maar goed, óók daar kan een financieel component in zitten. Hij wordt 32, heeft misschien nog 2-3 goede jaren in zijn lichaam zitten. Nu nog even dik cashen voor later.

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

@JeroenNietDoen

Ik wist niet eens dat die nog voetbalde... 8)

Maar even serieus: Arsenal verliest een oefenduel tegen Real Betis met 1 - 3, waar Antony (ex ....) maar 20 minuten speelde; Dat moet toch beter.

• Chelseamarre123
Real heeft dus Diomande toch beet voor 140 miljoen. Belachelijk veel geld voor iemand die eigenlijk nog niets bewezen heeft. Ook bij Real moet je er meteen staan. Op het WK ook niet echt bijzonder

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Chelseamarre123 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 17:50:
Real heeft dus Diomande toch beet voor 140 miljoen. Belachelijk veel geld voor iemand die eigenlijk nog niets bewezen heeft. Ook bij Real moet je er meteen staan. Op het WK ook niet echt bijzonder
En Vini tekent bij lees ik die spelen toch op dezelfde positie?

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:51
Rodri zou gaan tekenen bij Barça!

• Chelseamarre123
Goeie hijack van Barca, past er ook beter als bij Real.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Roc Nation kan weer flink cashen met Diomande en Vinicius.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Chelseamarre123 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 21:23:
[...]

Goeie hijack van Barca, past er ook beter als bij Real.
Hij maakt in ieder geval beide ploegen beter, vraag me alleen af wat het voor De Jong zal betekenen als Rodri naar Barca gaat.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Slasher
  • Niet online

Slasher

de BBC zegt dat het bod is afgewezen

• toolkist
  • Niet online
Slasher schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:25:
[...]

de BBC zegt dat het bod is afgewezen
Niet heel raar als ze maar zo'n beetje de helft van de vraagprijs bieden

• Slasher
  • Niet online

Slasher

toolkist schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:28:
[...]

Niet heel raar als ze maar zo'n beetje de helft van de vraagprijs bieden
Barca bood 38.5 op vraagprijs van 60

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Mocht iemand het (ook) interessant vinden: MID-WRE op Viaplay met Nederlands commentaar.

Zin in. :)

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Slasher schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:53:
[...]

Barca bood 38.5 op vraagprijs van 60
City heeft ook niet veel te kiezen. Rodri wil zelf en zoveel clubs zijn er niet voor hem.

Fortuna Düsseldorf begint ook lekker. Stadion van 50.000 man in de derde Bundesliga.

• D-e-n
Bossie schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:23:
[...]

vraag me alleen af wat het voor De Jong zal betekenen als Rodri naar Barca gaat.
Bankie.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Eerst maar fit worden. Rodri is ook niet altijd fit. Kunnen mooi afwisselen

Of hij komt naar huis

[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 07-08-2026 22:03 ]

• Chelseamarre123
418O2 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 21:46:
[...]

City heeft ook niet veel te kiezen. Rodri wil zelf en zoveel clubs zijn er niet voor hem.

Fortuna Düsseldorf begint ook lekker. Stadion van 50.000 man in de derde Bundesliga.
Vind het eerder opmerkelijk dat ze hem willen laten gaan. City heeft geld zat, kan dus ook nog een jaartje hem aan zijn contract houden. Maar ze verlenen hem een gunst denk ik na jaren dienst.
60 miljoen voor Rodri is echt een koopje.

Vraag me alleen af met welke spits Barcelona zoekt te spelen? Lewandowski/Rashford zijn weg.
Ferran Torres is toch niet de beste spits lijkt me.

[ Voor 12% gewijzigd door Chelseamarre123 op 08-08-2026 08:22 ]

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Ze hebben Anderson al gehaald als vervanger he.

• toolkist
  • Niet online
418O2 schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 09:41:
Die lijkt in de verste verte niet op Rodri qua speelstijl/kwaliteiten.

• Chelseamarre123
418O2 schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 09:41:
Rodri is onvervangbaar, niemand komt momenteel in de buurt. Zeker die Anderson niet.

• JeroenNietDoen
Afbeeldingslocatie: https://assets.arsenal.com/prod/images/xl_landscape/78275db5485f-z936602gopsmn2y.webp

Bruno officieel naar Arsenal _/-\o_

[ Voor 152% gewijzigd door JeroenNietDoen op 08-08-2026 14:08 ]

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Ik gok: Middlesbrough-Wrexham :?

hmm, toch niet, kan niet, want championship is nog niet gestart ??

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

(jarig!)
JAN-B schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 12:28:
Ik gok: Middlesbrough-Wrexham :?

hmm, toch niet, kan niet, want championship is nog niet gestart ??
EFL cup dit hele weekend.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

In dit topic bespreken we de buitenlandse clubs.
Alle wedstrijden CL/ EL mogen hier besproken worden.
De clubs uit de Nederlandse / Belgische competitie bespreken we in [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2026/2027
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken