[Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2017/2018 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:
  • 38.712 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:08
Real Madrid Kampioen
Real Madrid mag zich na vier jaar weer tot kampioen kronen van Spanje. De club uit de hoofdstad heeft lang bovenaan gestaan en het zichzelf nog vaak lastig gemaakt. Naaste belager Barcelona verzuimde om hier van te profiteren. Waardoor de titel voor Real is.
Chelsea Kampioen
Ups en downs bij Chelsea. Vorig jaar was een jaar om snel te vergeten, de club eindigde op een teleurstellende tiende plek. Dit jaar begon het wat stroef, maar toen de machine van Conte eindelijk op stoom was, waren ze bijna niet af te stoppen.
Bayern Munchen Kampioen
Geen verrassing als kampioen in Duitsland. Wederom was Bayern Munchen oppermachtig en werd het wederom kampioen. De verrassing in de competitie was toch wel RB Leipzig, de promovendus eindigde op de tweede plek.
Juventus Kampioen
Ook in Italië waren er weinig verrassingen. Juventus wint voor de zesde keer op rij, en voor de 33ste keer in totaal, de Scudetto. Gevolgd door AS Roma en Napoli op respectievelijk vier en vijf punten achterstand.
Monaco Kampioen
Waar de afgelopen jaren Paris SG heer en meester was in de Franse competitie moest het dit jaar een pas op de plaats maken. Monaco eindigde met 95 punten bovenaan, met acht punten voorsprong op de club uit Parijs. Voor AS Monaco is het de 8ste titel in het bestaan van de club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:23

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
't Is wel heul erg karig wat hier besproken wordt. :D

Iemand nog mee gekregen welke 'doelpuntenmachine' Koeman heeft aangetrokken? Weet niet of ik daar echt veel van moet verwachten.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ben wel benieuwd hoe de premier league zal gaan, komen weer leuke transfers voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:06:
't Is wel heul erg karig wat hier besproken wordt. :D

Iemand nog mee gekregen welke 'doelpuntenmachine' Koeman heeft aangetrokken? Weet niet of ik daar echt veel van moet verwachten.
Sandro Ramirez bedoel je? Ik heb geen idee. :P
Ik las ook dat Everton wellicht Rooney terug zou willen halen? Dat zou ik wel mooi vinden, zeker als hij daar dan nog een paar sterke seizoenen zou beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:08
Bedrag wat nu genoemd wordt voor Lukaku is zelfs 90M pond (over de 100M euro). Ze zijn echt compleet gek geworden daar in Engeland _o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:16
Super tevreden over de transfers bij Bayern. James heeft zojuist getekend voor 2 jaar en komt op huurbasis (als ik het goed begreep) over van Real :D

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Mosin schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:37:
Super tevreden over de transfers bij Bayern. James heeft zojuist getekend voor 2 jaar en komt op huurbasis (als ik het goed begreep) over van Real :D
Verrassend. Heb eigenlijk alleen maar geruchten over Manchester United gehoord, en nu gaat Bayern met 'm aan de haal. Ben benieuwd naar hoe hij het gaat doen.

Rooney is inmiddels terug bij Everton trouwens. Mooi, hoop op nog een paar mooie jaren voor hem, ter afsluiting van een schitterende carrière van de topscorer van zowel het Engelse nationale elftal als Manchester United. :)

De nieuwe aanwinst van Real Madrid maakt ook gelijk indruk trouwens:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=W9yYxiyaUMg]

[ Voor 9% gewijzigd door Gaius op 11-07-2017 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wat een talent ...
En die grasmat ...

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

GJ Verbeek ontslagen vlak voor de start van de competitie.
Nou daar komen ze laat achter, afgelopen seizoen verliep al moeizaam. Ik had liever gezien, als het al in de planning zat, dat hij per competitie einde was ontslagen. nu was er al vol voorbereiding voor komend jaar.

bron: VI nieuws

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:19
Mosin schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:37:
Klopt van dat huren, gisteren officieel bevestigd door Madrid. Tja, het zoveelste talentje maar toch weer net niet om in de basis te staan. Maar ja, als je Modric, Kroos, Casemiro en what not hebt lopen, wordt het lastig.
OPSLAGHOND schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:50:
Wat een talent ...
En die grasmat ...
Je bedoelt dat ie de bal niet kan hooghouden? Ziet er idd wel apart uit. Weet niet of het zo bedoeld is of dat het zenuwen zijn? Ken hem sowieso niet dus moet het nog maar zien. Ze hebben ook nog een verdediger Vallejo gehaald. Die ziet er wel heel goed uit (zoek maar op Youtube). Goede lengte, snel, sterk. Mooie speler om te zien. Hij droeg bij z'n presentatie nummer 3 dus zal wel als vervanger van Pepe zijn? We gaan het allemaal zien..

En wat is er met die grasmat? Het is zomerstop en dus wordt er niet gespeeld, het is 40+ graden in Spanje en dus is het gras verbrand, het veld moet er sowieso nog uit en opnieuw ingezaaid worden. Dus snap niet wat je bedoelt? Zo ziet het er iig niet uit als er competitie is, als je de wedstrijden van Madrid volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-05 09:36
chim0 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 07:24:
[...]
Je bedoelt dat ie de bal niet kan hooghouden? Ziet er idd wel apart uit. Weet niet of het zo bedoeld is of dat het zenuwen zijn? Ken hem sowieso niet dus moet het nog maar zien. Ze hebben ook nog een verdediger Vallejo gehaald. Die ziet er wel heel goed uit (zoek maar op Youtube). Goede lengte, snel, sterk. Mooie speler om te zien. Hij droeg bij z'n presentatie nummer 3 dus zal wel als vervanger van Pepe zijn? We gaan het allemaal zien..
Vallejo was al eigendom van Real, maar was afgelopen seizoen verhuurd aan Eintracht Frankfurt waar hij het niet geheel onverdienstelijk heeft gedaan voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Noiz schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:37:
[...]

Vallejo was al eigendom van Real, maar was afgelopen seizoen verhuurd aan Eintracht Frankfurt waar hij het niet geheel onverdienstelijk heeft gedaan voor zover ik weet.
Oh, dat heb ik dan gemist. Ik zag alleen het filmpje en de presentatie. Hoe dan ook, mijn eerste indruk is goed.
Hopelijk kunnen we mooie dingen zien van deze speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Gaius schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:58:
[...]

Verrassend. Heb eigenlijk alleen maar geruchten over Manchester United gehoord, en nu gaat Bayern met 'm aan de haal. Ben benieuwd naar hoe hij het gaat doen.
Ik spreek nu vanuit mijn buikgevoel, maar zo'n James of Alexis zijn toch jongens die je nodig moet hebben. Denk dat de Bayern selectie van de vorige jaren gewoon niet kon toppen. Ze konden een niveau vast houden, maar vervolgens niet nog eens boven zich uitgaan. Nu met Tolisso, James en nog een hoop anderen moeten ze nu toch echt de CL kunnen winnen, want ze hebben nu echt een ziekelijke selectie. Voor de komende jaren hebben ze ook alvast talent vast gelegd en er zitten een paar jeugd spelers aan te komen.
[...]

Klopt van dat huren, gisteren officieel bevestigd door Madrid. Tja, het zoveelste talentje maar toch weer net niet om in de basis te staan. Maar ja, als je Modric, Kroos, Casemiro en what not hebt lopen, wordt het lastig.
Wat mij geluk doet is dat hij herenigd wordt met Ancelotti. Die kent hem vast goed genoeg. Ik vind James wel een hele goede voetballer.
Real heeft een middenveld waar je U! tegen zegt. Modric vind ik echt een topper net zoals Kroos. Die andere jongens trekken mijn aandacht niet zo, maar dat is misschien ook bewust haha :P

Toch denk ik dat Kroos wel voor een hele hoop gezorgd heeft bij Real, daarom is hij in mijn ogen zo'n beetje de beste ter wereld op het middenveld. Er zijn natuurlijk wel een paar anderen die zich kunnen meten, dus om de beste te zijn moet je wel een beetje gestoord zijn :p

EDIT:
Douglas Costa is gelukkig opgerot :D

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 16:20

Zeddicius

Conscience do cost

Mosin schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:47:
[...]

Ik spreek nu vanuit mijn buikgevoel, maar zo'n James of Alexis zijn toch jongens die je nodig moet hebben. Denk dat de Bayern selectie van de vorige jaren gewoon niet kon toppen. Ze konden een niveau vast houden, maar vervolgens niet nog eens boven zich uitgaan. Nu met Tolisso, James en nog een hoop anderen moeten ze nu toch echt de CL kunnen winnen, want ze hebben nu echt een ziekelijke selectie. Voor de komende jaren hebben ze ook alvast talent vast gelegd en er zitten een paar jeugd spelers aan te komen.

[...]
Dat lijkt mij eerder een nadeel dan voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Zeddicius schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:23:
[...]

Dat lijkt mij eerder een nadeel dan voordeel.
Natuurlijk niet in dat opzicht bedoelt :+
Ze hebben gewoon een hele mooi selectie :)

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Zaterdag aanwezig geweest bij het debut van James. Geen verkeerd spelertje en hij liet al wat mooie dingen zien :)

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-05 13:21
[...]

[...]

En wat is er met die grasmat? Het is zomerstop en dus wordt er niet gespeeld, het is 40+ graden in Spanje en dus is het gras verbrand, het veld moet er sowieso nog uit en opnieuw ingezaaid worden. Dus snap niet wat je bedoelt? Zo ziet het er iig niet uit als er competitie is, als je de wedstrijden van Madrid volgt.
Je was toch fan van Real, vreemd dat je Theo Hernandez dan niet kent... Zo'n beetje dé sensatie in La Liga afgelopen jaar, hebben ze los weten te weken bij Atletico (speelde op huurbasis voor Alaves, die de bekerfinale haalden).

Real heeft al een fenomenale selectie en dan kapen ze nog Theo Hernandez en Ceballos voor de neus van Barcelona weg. Wordt een heel saai jaar in 2017/2018 gok ik zo, Real met straatlengte voorsprong kampioen. Toen Barcelona de eerste treble won sloeg Real meteen zijn slag door Ronaldo, Kaka en Benzema te halen. Barcelona probeert nu vooral Paulinho te halen uit de chinese competitie. Dat is het verschil tussen Florentino Perez en de koekenbakkers in het huidige bestuur van Barcelona.

Man man man, wat verlang ik terug naar Laporta. Maar nog veel liever heb ik dat Victor Font een kans krijgt, daar zou ik echt wel vertrouwen in hebben. Huidige bestuur is alleen maar bezig vriendjes van Neymar te halen en haar megalomane project te funden van het vernieuwde Camp Nou. 600M down the gutter terwijl de selectie en jeugd het goed kunnen gebruiken. FFS |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Catorce schreef op maandag 17 juli 2017 @ 18:51:
[...]

Je was toch fan van Real, vreemd dat je Theo Hernandez dan niet kent... Zo'n beetje dé sensatie in La Liga afgelopen jaar, hebben ze los weten te weken bij Atletico (speelde op huurbasis voor Alaves, die de bekerfinale haalden).
Hoe moet ik hem kennen als ie niet bij Real speelt? Sowieso volg ik niet elk wissewasje op de voet bij Real. Hoop alleen dat ie het expres deed in dat presentatiefilmpje want anders is het idd een sensatie, maar dan in de negatieve zin van het woord. Barca tijdperk is een beetje aan het uitsterven volgens mij. Wat erachter zit, is drie klassen minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
@Catorce
Ik wist niet dat her zo erg is bij Barcelona. Zijn er nog geen negatieve geluiden van binnenuit of buitenaf?

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Genoeg negatieve geluiden, maar het huidige bestuur heeft Sport/MD redelijk in de pocket en gaat erg veel op bezoek bij lokale penya's en die zitten vol met oudjes van 60+ die dat maar al te prachtig vinden.

Luis Enrique was leuk, maar gaf de jeugd geen enkele kans en zo hebben we dus niet kunnen genieten van Sergi Samper om maar iemand te noemen. Fenomenaal talent, speelt al vanaf zn 6e bij de club volgens mij. Onder iemand als Guardiola had hij zeker wel gespeeld... Het huidige bestuur zie ik ook niet in staat om de selectie te versterken indien Neymar vertrekt, dan zullen ze wel veel teveel betalen voor matige spelers. 1 grote naam en voor de rest middelmaat, doe mij dan maar lekker eigen jeugd. Kampioen worden is sowieso lastig.

@chim0 Ging er van uit dat je als fan iig La Liga wel volgt, excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Catorce schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 14:14:

Ik kijk wedstrijden van Madrid wanneer ik kan, maar de complete Spaanse competitie volgen? Nee. Jij wel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Las ook dat 'de nieuwe Piqué' naar Manchester City vertrok vanuit La Masía (16 jaar), een zoveelste voorbeeld van de leegloop en het gebrek aan/ vooruitzicht op speeltijd voor de eigen jeugd ...

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 18-07-2017 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
chim0 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:19:
[...]

Ik kijk wedstrijden van Madrid wanneer ik kan, maar de complete Spaanse competitie volgen? Nee. Jij wel dan?
Pik zo mijn wedstrijdjes mee, keek voorheen ook altijd Revista De La Liga van Sky maar dat krijg ik niet meer voor elkaar tegenwoordig. Door eea op twitter te volgen krijg je ook veel mee, en de podcast van Sid Lowe (schrijver van oa Fear and Loathing in La Liga) en Phil Kitromilides is ook een aanrader. Dan heb je in 20 minuten een update van die week in La Liga.

Wb Hernandez wist ik er dan meer van omdat ik hoopte dat hij naar Barcelona zou gaan als grote revelatie in de competitie, ken uiteraard niet elke speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-04 16:53
WTF Neymar naar PSG voor 222 miljoen euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Catorce schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 14:14:
Genoeg negatieve geluiden, maar het huidige bestuur heeft Sport/MD redelijk in de pocket en gaat erg veel op bezoek bij lokale penya's en die zitten vol met oudjes van 60+ die dat maar al te prachtig vinden.

Luis Enrique was leuk, maar gaf de jeugd geen enkele kans en zo hebben we dus niet kunnen genieten van Sergi Samper om maar iemand te noemen. Fenomenaal talent, speelt al vanaf zn 6e bij de club volgens mij. Onder iemand als Guardiola had hij zeker wel gespeeld... Het huidige bestuur zie ik ook niet in staat om de selectie te versterken indien Neymar vertrekt, dan zullen ze wel veel teveel betalen voor matige spelers. 1 grote naam en voor de rest middelmaat, doe mij dan maar lekker eigen jeugd. Kampioen worden is sowieso lastig.

Oooow, dan is het wel erg zat. Het is toch blijkbaar een kunst om je verstand erbij te houden op die posities. Er komen altijd van minkukkels die boel even verzetten om er vervolgens een rotzooi van te maken.
Doet de nieuwe coach wel met talenten samen werken? Opzich heeft Barca een hoop verkloot voor zichzelf door die zaken. Thiago, Krikic(?), en nog wat namen waarvan ik niet durf te zeggen of ze ook echt potentie hadden. Halilovic is er eentje van.

Dan mag ik toch niet klagen over Bayern. Toen ik naar PSV o19 vs Bayern o19 ging kijken stonden er een aantal jongens voor mijn neus warm te lopen en 3 ervan (Götze, een spits en middenvelder) hebben al mee gespeeld bij het eerste. Overigens was PSV wel een stuk sterker als team.

Vorige 2 seizoenen kwam er (als ik me niet vergis) weinig door van jeugd spelers, maar ik moet toch altijd smakelijk lachen als ze weer aankomen met: ''Bayern heeft alleen maar gekochte spelers'' :w

[ Voor 13% gewijzigd door Mosin op 19-07-2017 17:33 ]

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Tomski1986 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 17:11:
-O- waar blijft 't geld? :D

Wel nu Morata naar Chelsea voor 60 miljoen pond! (en toch geen AC Milan >:) )
Hieraan gelinkt een leuke quiz op de BBC site: http://www.bbc.com/sport/football/40585289 (raad wie er 'statistisch' gezien meer waard is). Neymar z'n waarde komt nog aardig in de buurt van die 222 miljoen euro O-)

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 19-07-2017 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
apis29 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:51:
[...]

Wel nu Morata naar Chelsea voor 60 miljoen pond!
Tjonge, jonge. Die jongen is net een pingpongbal. Niet goed voor je carrière/ontwikkeling dit ge-heen-en-weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Mosin schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 17:30:
[...]

Vorige 2 seizoenen kwam er (als ik me niet vergis) weinig door van jeugd spelers, maar ik moet toch altijd smakelijk lachen als ze weer aankomen met: ''Bayern heeft alleen maar gekochte spelers'' :w
De geruchten gaan nu dat "de op een zijspoor geraakte" Thomas Müller wellicht zou vertrekken? Hij zou mede op een zijspoor beland zijn vanwege het aantrekken van James. Weet jij hier iets van? Het leek me nu typisch zo'n speler die z'n hele leven bij één club zou blijven. Is daar ook opgeleid.

[ Voor 6% gewijzigd door Gaius op 20-07-2017 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Ongelooflijk, wie doet de verkopen bij Real? Die weten echt overbodige spelers voor tientallen miljoenen te slijten, waar Barcelona spelers als Bartra (prima seizoen bij Dortmund...) aan de straatstenen niet kwijt raakt en er 7-8 miljoen voor vangt.

Jammer dat Barcelona Monchi niet over heeft kunnen/willen halen daar technisch directeur te worden, denk dat Bartomeu en zijn vriendjes zelf veel vingers in de pap willen hebben als het om aan- en verkopen gaat en dat ze daar een trekpop a la Robert voor nodig hebben. Zubizaretta - wat een enorme held het als speler ook was - zat daar ook voor spek en bonen de amateur uit te hangen. Allemachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:09
Catorce schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 16:21:
Ongelooflijk, wie doet de verkopen bij Real? Die weten echt overbodige spelers voor tientallen miljoenen te slijten, waar Barcelona spelers als Bartra (prima seizoen bij Dortmund...) aan de straatstenen niet kwijt raakt en er 7-8 miljoen voor vangt.
Als je het hier over Morata hebt, veel fans van Real zijn niet blij met de transfer. Morata is niet zomaar een 'overbodige' speler en zou voor menig topteam absoluut belangrijk kunnen zijn. Feit is dat hij nog ' onbewezen' is bij de PL, hoewel hij in CL al heeft laten zien op hoog niveau belangrijk te kunnen zijn. Ik denk eerder dat ze zijn ontwikkeling niet in de weg willen staan, daar staat Real namelijk om bekend. Morata heeft speeltijd nodig en een club die hem tijd gunt en belangrijk maakt. Binnen een team als RM is dat niet mogelijk (in ieder geval niet makkelijk) en Chelsea kan hem dit wel bieden.

Daarbij heeft Conte al lange tijd aangegeven graag met Morata te willen werken en is dit in het verleden ook bijna het geval geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Gaius schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 14:24:
[...]

De geruchten gaan nu dat "de op een zijspoor geraakte" Thomas Müller wellicht zou vertrekken? Hij zou mede op een zijspoor beland zijn vanwege het aantrekken van James. Weet jij hier iets van? Het leek me nu typisch zo'n speler die z'n hele leven bij één club zou blijven. Is daar ook opgeleid.
Dat mag ik toch hopen van niet zeg.. Lijkt me een regelrechte afgang.
Hij is ook een speler die zijn hele carriere bij Bayern wilt blijven, maar als ze zulke fratsen uithalen is het niet zijn schuld. Ik heb verder geen idee, maar het zou me vreselijk tegenvallen. Müller is ten slotte de man die er voorin bij moet blijven. Hij heeft een betere instelling dan Lewandowski!

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Kaasdipje schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 16:50:
[...]

Als je het hier over Morata hebt, veel fans van Real zijn niet blij met de transfer. Morata is niet zomaar een 'overbodige' speler en zou voor menig topteam absoluut belangrijk kunnen zijn. Feit is dat hij nog ' onbewezen' is bij de PL, hoewel hij in CL al heeft laten zien op hoog niveau belangrijk te kunnen zijn. Ik denk eerder dat ze zijn ontwikkeling niet in de weg willen staan, daar staat Real namelijk om bekend. Morata heeft speeltijd nodig en een club die hem tijd gunt en belangrijk maakt. Binnen een team als RM is dat niet mogelijk (in ieder geval niet makkelijk) en Chelsea kan hem dit wel bieden.

Daarbij heeft Conte al lange tijd aangegeven graag met Morata te willen werken en is dit in het verleden ook bijna het geval geweest.
Ik vind Morata een prima potentieel hebben hoor, maar feit blijft dat hij niet spits #1 is en dat spelers als Jese, Danilo en Higuain (die zich goed herpakt heeft maar ook daar op een zijspoor raakte) voor vele miljoenen weg zijn gegaan daar. Mijn punt: doen ze knap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
AC Milan is herboren heren, ze gaan zo de CL veroveren :9 :p
Ach, kunnen die fans ook weer eens blij zijn :)

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Tomski1986 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 17:11:
Ik zie dat nog nergens bevestigd... Jij wel?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 17:00
Slasher schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 21:55:
[...]

Ik zie dat nog nergens bevestigd... Jij wel?
Ach zal wel weer het gebruikelijke gezeur van Neymar zijn om zijn jaarlijkse salaris verhoging binnen te halen.
Mocht het kloppen zou ik hem gewoon uitzwaaien. Ben je een flinke salarispost kwijt, het jaarlijkse gezeur en je hebt 222mln. Als je daar niet een leuke vervanger voor kunt halen en geld overhoud dan weet ik het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Dat stond ergens eerder in de week blijkbaar in een Braziliaanse krant maar nog niks bevestigd nee. Zie vandaag wel een nieuw bericht weer dat ie nu schijnbaar wel een persoonlijke overeenkomst heeft kunnen bereiken (https://www.si.com/soccer...psg-world-transfer-record). €222 miljoen is gewoon de afkoopsom in z'n contract dus dat kunnen ze sowieso niet weigeren en zou financiëel ook onverstandig zijn O-)
Misschien gaan ze dan wel voor Aguero + Coutinho ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 17:00
apis29 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 23:39:
Dat stond ergens eerder in de week blijkbaar in een Braziliaanse krant maar nog niks bevestigd nee. Zie vandaag wel een nieuw bericht weer dat ie nu schijnbaar wel een persoonlijke overeenkomst heeft kunnen bereiken (https://www.si.com/soccer...psg-world-transfer-record). €222 miljoen is gewoon de afkoopsom in z'n contract dus dat kunnen ze sowieso niet weigeren en zou financiëel ook onverstandig zijn O-)
Misschien gaan ze dan wel voor Aguero + Coutinho ...
Vraag me dan wel af of PSG de komende jaren nog spelers mag kopen vanwege de Financial FairPlay.
En de clausule zal denk ik alleen tellen als het bedrag in 1x betaald word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Deadsy schreef op zondag 23 juli 2017 @ 00:11:
[...]
Vraag me dan wel af of PSG de komende jaren nog spelers mag kopen vanwege de Financial FairPlay.
En de clausule zal denk ik alleen tellen als het bedrag in 1x betaald word.
Stond toevallig in het stuk dat ze €220 miljoen mogen uitgeven binnen de FFP dus er moet nog wat verkocht worden voor die resterende €2 miljoen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Als het gebeurt dat Neymar verkocht wordt aan PSG, dan hoop ik Barcelona probeert Verratti de andere kant op te laten gaan. Echter, gezien PSG voor de buyout clause gaat lijkt het me dat ze - zoals altijd - weigeren aan Barcelona te verkopen (Marquinhos, Thiago Silva, Verratti).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:27
Catorce schreef op zondag 23 juli 2017 @ 17:51:
Als het gebeurt dat Neymar verkocht wordt aan PSG, dan hoop ik Barcelona probeert Verratti de andere kant op te laten gaan. Echter, gezien PSG voor de buyout clause gaat lijkt het me dat ze - zoals altijd - weigeren aan Barcelona te verkopen (Marquinhos, Thiago Silva, Verratti).
Het is niet onwaarschijnlijk, omdat PSG nog een aantal verkopen zou moeten doen bij een aankoop van deze prijs om aan de stompzinnige regels van FPP te voldoen.

edit:
spuit 11, zie hierboven.

[ Voor 3% gewijzigd door Bossie op 23-07-2017 18:11 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verratti werd aan Juventus gelinkt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:10
apis29 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:14:
Verratti werd aan Juventus gelinkt toch?
Is dat niet min of meer uitgesloten nu hij onder Raiola valt?

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Als die Mourinho sneren gaat uitdelen richting Klopp, dan is het bijna een feit dat Mourinho een winnende idioot is. Jemig wat een vervelend ventje..
Waar ik dat vanaf haal: http://www.fcupdate.nl/vo...x-en-dat-is-een-verschil/

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Laatst online: 24-04 13:24
Hoe haal je dat daar vanaf... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
Mosin schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:54:
Als die Mourinho sneren gaat uitdelen richting Klopp, dan is het bijna een feit dat Mourinho een winnende idioot is. Jemig wat een vervelend ventje..
Waar ik dat vanaf haal: http://www.fcupdate.nl/vo...x-en-dat-is-een-verschil/
Waar zie jij een sneer? Het enige dat ik uit dat bericht haal is dat ie heeft gezegd dat dit seizoen een zwaarder seizoen voor Liverpool gaat worden t.o.v. afgelopen seizoen door Europees voetbal. Als ik het bericht van VZ er overigens bij pak is er al iets meer te lezen. En kijkende naar het seizoen 2015/2016 waarin Liverpool de EL finale haalde maar 8e werd in de competitie, heeft Mourinho meer dan gelijk.
Overigens is het enige dat Mourinho heeft gezegd dat de titelrace weer spannender wordt komend seizoen omdat de gehele top 6 Europees zal spelen.

[ Voor 34% gewijzigd door Noiz op 25-07-2017 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Zoals al eerder gezegd in het vorige topic, no way dat hij weg gaat.

http://www.fcupdate.nl/vo...n-blijft-bij-real-madrid/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-05 23:24
Toen Liverpool bijna kampioen werd (mede dankzij die uitglijder van gerard) speelden ze geen europees voetbal. Vorig jaar werd Chelsea ook kampioen zonder europees, dat is zeker een groot voordeel.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Distoration
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-05 10:52
Transfer record is weer gebroken hoor, Mbappe voor €180 mln naar Real.
https://www.vi.nl/nieuws/...o-180-miljoen-voor-mbappe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Pfft, welke tiener/talent is er nu echt doorgebroken bij Real Madrid? De laatste dure aankoop die geen flop was was Bale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Absurde bedragen. Nja Bale had zich al redelijk bewezen. Dat was geen talent meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:26
Monaco heeft al voor 300+ miljoen verkocht en voor iets van 40 miljoen gekocht. Ze hebben straks geen Champions League waardig elftal meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
lateef schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:32:
[...]

Hoe haal je dat daar vanaf... :?
Noiz schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:47:
[...]

Waar zie jij een sneer? Het enige dat ik uit dat bericht haal is dat ie heeft gezegd dat dit seizoen een zwaarder seizoen voor Liverpool gaat worden t.o.v. afgelopen seizoen door Europees voetbal. Als ik het bericht van VZ er overigens bij pak is er al iets meer te lezen. En kijkende naar het seizoen 2015/2016 waarin Liverpool de EL finale haalde maar 8e werd in de competitie, heeft Mourinho meer dan gelijk.
Overigens is het enige dat Mourinho heeft gezegd dat de titelrace weer spannender wordt komend seizoen omdat de gehele top 6 Europees zal spelen.
'T is maar net op welke manier je het leest. Mourinho kennende is 'ie wat aan het zoeken of een beetje aan het stangen :O

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
Mosin schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 18:44:
[...]

[...]

'T is maar net op welke manier je het leest. Mourinho kennende is 'ie wat aan het zoeken of een beetje aan het stangen :O
Managers zijn altijd wat aan het zoeken. Dat doet een Klopp net zo erg als Mourinho of Wenger of Guardiola of noem maar wie dan ook. Wanneer een Klopp langs de zijlijn staat te springen en te tieren als iemand die in een inrichting thuis hoort, is ie ook wat aan het zoeken of een beetje aan het stangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Mourinho zal geen kans onbenut laten om z'n (ex)collegas te beledigen of zelfs z'n eigen spelers/staf in het openbaar voor schut te zetten. Dat is totaal wat anders dan een stresskip langs de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Terryb47 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:28:
Mourinho zal geen kans onbenut laten om z'n (ex)collegas te beledigen of zelfs z'n eigen spelers/staf in het openbaar voor schut te zetten. Dat is totaal wat anders dan een stresskip langs de lijn.
Dat is een van die dingen die meneer doet inderdaad.
Noiz schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:44:
[...]

Managers zijn altijd wat aan het zoeken. Dat doet een Klopp net zo erg als Mourinho of Wenger of Guardiola of noem maar wie dan ook. Wanneer een Klopp langs de zijlijn staat te springen en te tieren als iemand die in een inrichting thuis hoort, is ie ook wat aan het zoeken of een beetje aan het stangen.
In zekere zin zal elke trainer dat wel doen hoor, maar Mourinho steekt er met kop en schouders boven uit hoor..

[ Voor 6% gewijzigd door Mosin op 27-07-2017 16:27 ]

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:47
Noiz schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:44:
[...]

Mourinho is een respectloze oncollegiale klootzak pur sang. Netter valt het gewoon niet te omschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Kaap schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 17:10:
[...]

Mourinho is een respectloze oncollegiale klootzak pur sang. Netter valt het gewoon niet te omschrijven.
Misschien, maar als je het artikel leest waar deze discussie door is begonnen dan staat daar simpelweg niets in wat niet door de beugel kan.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:06
Het "gerucht" dat Neymar verkast wordt wel steeds luider en duidelijker. Wat een bizarre bedragen voor een voetballer zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Als Barcelona maar niet probeert de investering van het Figo geld (Overmars en Petit) te overtreffen qua er op achteruit gaan. En vooral moeten ze zich niet laten pesten door andere clubs die ineens 100+ miljoen vragen voor middelmatige spelers...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noiz
Catorce schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:05:
En vooral moeten ze zich niet laten pesten door andere clubs die ineens 100+ miljoen vragen voor middelmatige spelers...
Laten pesten? De belachelijke afkoop clausules in de contracten van spelers zijn niet om te pesten? 8)7
Maar ook Barca zal daar niet onderuit komen. Ze hebben sowieso al de grootste moeite om spelers te krijgen omdat die weten dat ze toch geen kans krijgen. En daarnaast weten anders clubs dan ook dat Barca het geld heeft en gaan dus ook gewoon de hoofdprijs vragen, iets dat bij iedere andere club ook gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-04 16:53
*knip* Off-topic.

[ Voor 94% gewijzigd door naitsoezn op 01-08-2017 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:59
rik86 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:37:
Het "gerucht" dat Neymar verkast wordt wel steeds luider en duidelijker. Wat een bizarre bedragen voor een voetballer zeg...
Qatar zou Neymar 300 miljoen betalen als ambassadeur voor het WK in 2022. Met dit geld zou hij zichzelf dan weg kunnen kopen bij Barca om FFP te omzeilen. Het moet niet gekker worden 8)7

Matic naar ManUtd. Ben heel benieuwd hoe ManUtd het gaat doen aankomend seizoen. Ze hebben nu toch wel een hele sterke selectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 14:10
Sjurm schreef op maandag 31 juli 2017 @ 18:47:
[...]

Qatar zou Neymar 300 miljoen betalen als ambassadeur voor het WK in 2022. Met dit geld zou hij zichzelf dan weg kunnen kopen bij Barca om FFP te omzeilen. Het moet niet gekker worden 8)7

Matic naar ManUtd. Ben heel benieuwd hoe ManUtd het gaat doen aankomend seizoen. Ze hebben nu toch wel een hele sterke selectie.
Matic, Pogba en Herrera op middenveld. Dat moet toch wel genieten worden.

*knip* Off-topic.

[ Voor 138% gewijzigd door naitsoezn op 01-08-2017 11:17 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Sjurm schreef op maandag 31 juli 2017 @ 18:47:
[...]

Las ook nog dat het zo uitgerekt wordt omdat ie nog €25 miljoen loyaliteitsbonus kan opstrijken als ie op 31 juli 2017 nog onder contract stond bij Barcelona ( }:| ).

:+ dat je Matic nog kan lozen voor zoveel geld, las de geruchten ook afgelopen week maar dat is wel een meesterzet van Chelsea. Ze waren bezig om Renato Sanches als vervanger te krijgen?
edit: oja ze hadden dat beest van Monaco al binnengehaald ... Bakayoko.

Misschien ook nog Perisic naar Man U en dan is de aanvulling tweederangs al helemaal compleet :D (beiden goede tot zeer goede spelers op hun dag maar geen 'niveau' Manchester United; wel niveau Mourinho)

[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 31-07-2017 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
apis29 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:44:
[...]

Las ook nog dat het zo uitgerekt wordt omdat ie nog €25 miljoen loyaliteitsbonus kan opstrijken als ie op 31 juli 2017 nog onder contract stond bij Barcelona ( }:| ).
Eigenlijk vind ik dat juist wel een hele grappige streek. Ik krijg het idee dat Barcelona uiteindelijk niet zoveel verdient aan deze transfer. Als het doorgaat krijgen ze 222 miljoen, maar Neymar heeft ze ook een godsvermogen gekost. Transfersom van ca. 90 miljoen (door allerlei schimmige constructies), 24 miljoen "loyaliteits"bonus, salaris (zal ook geen kattepis zijn). En dan moeten ze straks nog een vervanger aantrekken, in deze opgeblazen markt.

En wat krijgt PSG dan, voor zoveel geld? Nou, niet de beste speler ter wereld, want dat is Messi. :P

Anyway, ik pak de popcorn en ik hoop op meer van dit soort schitterende transfersoaps. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Op zich wel een mooie deksel op de neus voor het huidige bestuur ja aangezien ik net las dat dat pas vorig jaar bij een contractverlenging is opgenomen in de overeenkomst :+
Je zou denken dat je dan de datum van het eind van de transfermarkt neemt ipv 31 juli maar aan de andere kant beginnen de seizoenen dit jaar extra vroeg vanwege het WK en mist ie bij een vertrek het grooste deel van de voorbereiding van een eventuele nieuwe club (niet dat dat in zijn geval zo'n ramp is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
apis29 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:45:
Op zich wel een mooie deksel op de neus voor het huidige bestuur ja aangezien ik net las dat dat pas vorig jaar bij een contractverlenging is opgenomen in de overeenkomst :+
Je zou denken dat je dan de datum van het eind van de transfermarkt neemt ipv 31 juli maar aan de andere kant beginnen de seizoenen dit jaar extra vroeg vanwege het WK en mist ie bij een vertrek het grooste deel van de voorbereiding van een eventuele nieuwe club (niet dat dat in zijn geval zo'n ramp is).
Fantastisch stukje wanbeleid toch, alsof die clausule erop het laatste moment nog even bijgezet is.
Zit overigens te wachten tot de transfer bevestigd word.

Snap ook niet dat Barcelona volgens de geruchten PSG middels FPP will aanpakken, als Neymar dit allemaal in gang heeft gezet moet je simpelweg het geld aannemen en realiseren dat je zonder hem beter af bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Bossie schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:55:
[...]

Fantastisch stukje wanbeleid toch, alsof die clausule erop het laatste moment nog even bijgezet is.
Zit overigens te wachten tot de transfer bevestigd word.

Snap ook niet dat Barcelona volgens de geruchten PSG middels FPP will aanpakken, als Neymar dit allemaal in gang heeft gezet moet je simpelweg het geld aannemen en realiseren dat je zonder hem beter af bent.
Dat laatste lijkt mij ook wel het geval hoor, denk dat ze vooral hun onderhandelingspositie willen verstevigen. Er zullen manieren zijn om minder belasting te hoeven betalen (speler er bij doen en lager bedrag betalen, of een andere constructie).

Als ik Barcelona was zou ik ze een one time offer maken: 145M + Verratti of de 222+belasting (+-70) betalen. Barcelona heeft enorme behoefte aan een spelmaker met enorme inhoud, hij past perfect in dat plaatje. Ze hebben weinig aan Di Maria...

Idealiter zouden ze Neymar weg doen en daar Verratti + Dembele voor terug halen, maar ik zie dit incapabele bestuur wel met Di Maria + Dybala komen. Schiet je helemaal niets mee op. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
apis29 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:44:
[...]

ik geloof het graag omdat het grappig is, maar een loyaliteitsbonus aan een datum hangen die niet gelijk is aan de datum van het einde van een transferperiode vind ik nogal knullig en daarom ongeloofwaardig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Catorce schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 16:26:
[...]
Idealiter zouden ze Neymar weg doen en daar Verratti + Dembele voor terug halen, maar ik zie dit incapabele bestuur wel met Di Maria + Dybala komen. Schiet je helemaal niets mee op. |:(
Waarom zou Dybala naar Barcelona willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:06
Catorce schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 16:26:
[...]

Dat laatste lijkt mij ook wel het geval hoor, denk dat ze vooral hun onderhandelingspositie willen verstevigen. Er zullen manieren zijn om minder belasting te hoeven betalen (speler er bij doen en lager bedrag betalen, of een andere constructie).

Als ik Barcelona was zou ik ze een one time offer maken: 145M + Verratti of de 222+belasting (+-70) betalen. Barcelona heeft enorme behoefte aan een spelmaker met enorme inhoud, hij past perfect in dat plaatje. Ze hebben weinig aan Di Maria...

waarom die 222 + belasting? Op basis van de berichtgeving denk ik dat 't contractueel zo geregeld is dat het overmaken van 222 miljoen de enige eis is (en ze er ook niet onderuit komen de vader van Neymar nog ca. 30 miljoen te moeten betalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Bossie schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:22:
[...]

Waarom zou Dybala naar Barcelona willen?
Omdat hoe je het ook wendt of keert Barcelona nog steeds een club is van hogere statuur dan Juventus. Tevens kan hij dan met Messi en Mascherano spelen, volgens mij konden zij het wel goed met elkaar vinden. Tot slot zou ik liever in La Liga actief zijn als speler dan Serie A, maar dat is slechts mijn persoonlijke voorkeur.
rik86 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 08:45:
[...]

waarom die 222 + belasting? Op basis van de berichtgeving denk ik dat 't contractueel zo geregeld is dat het overmaken van 222 miljoen de enige eis is (en ze er ook niet onderuit komen de vader van Neymar nog ca. 30 miljoen te moeten betalen)
Volgens mij omdat er over die 222 belasting betaald moet worden. Het gerucht is dat ze Neymar dat geld gaan geven zodat hij zijn contract af kan kopen. Dat betekent dat Neymar zelf aan de belastingdienst zal moeten verklaren hoe hij ineens aan 200+ miljoen komt en daar belasting over zal moeten betalen.

De precieze details weet ik niet helemaal, maar dit was wat ik allemaal gelezen heb tot nu toe. Neymar traint inmiddels niet meer mee dus het is op een haar na rond, ben benieuwd wat dit allemaal in gang gaat zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-05 09:32
En waarom zou Dybala halen wanbeleid zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:23
Het lijkt er nu definitief op dat Neymar vertrekt, twitter feed fcb bevestigd eea. Bizar overigens dat een clausule van meer dan 200milj kan worden opgehoest voor 1 speler.

[ Voor 10% gewijzigd door Miki op 02-08-2017 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:26

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik snap Neymar eigenlijk niet. Natuurlijk zal hij bij PSG goed verdienen - misschien zelfs meer dan bij Barcelona; natuurlijk zal hij daar goede spelers om zich heen hebben. Alleen PSG is geen Barcelona en hij mist dan toch echt Suarez en Messi om zich heen. Neymar is weliswaar van de buitencategorie, maar die drie excelleren ook dankzij elkaar.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:23
Inderdaad, hij is al multi miljonair dus waarom bij PSG voetballen? Mindere competitie en mindere ploeg. Why :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-05 09:32
Hij wil de ster van het elftal zijn en dan loopt Messi in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Joster zoiets had ik ook gehoord. Maar het is niet alsof hij nu niet een wereldster is. Zijn ster is bij Barça vele malen groter geworden dan het ooit bij Santos had kunnen zijn. Overigens begrijp ik dit wel veel beter, dan enkel cashen op de Chinese steppen. Ook daar is iets voor te zeggen, maar bij PSG kán hij nog steeds excelleren bij een goede club en in de CL. Vind het op zich wel jammer, dat hij zijn ego laat spreken, maar het is zijn carrière.

Offtopic: In de filmwereld hebben ze daar het diagonal billing voor uitgevonden. Dan hebben ze 2 grote sterren weten te strikken, die allebei als eerste genoemd willen worden op de filmposter of aftiteling. De oplossing: Een naam links en een naam iets hoger rechts. Wie van links naar rechts leest, leest de naam van acteur X het eerst; wie de poster van boven naar beneden bekijkt, leest als eerst acteur Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Miki schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:49:
Inderdaad, hij is al multi miljonair dus waarom bij PSG voetballen? Mindere competitie en mindere ploeg. Why :?
Jij kent Papa Neymar niet !!

De reden is geld en vanaf nu officieel

https://www.vi.nl/nieuws/...rverzoek-in-bij-barcelona

https://www.fcbarcelona.e...do-fc-barcelona-neymar-jr

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Het gaat uiteindelijk allemaal om geld, als je ziet wat voor bedragen er neergeteld worden. Ook interessant om te lezen hoe Al Khelaifi er allemaal in staat. Dit is een grote power play en ik denk dat die honger alleen maar groter werd na de 6-1 vorig seizoen in de CL. Lees dit over mogelijk contact tussen City en Matuidi in 2014:

"Interest from Manchester City in Matuidi? I am not worried because they know that if they touch one of our players, then we will be in opposition to them, and we will go and contact their players too," he told L'Equipe.

"We respect all clubs, but if a club tries to buy one of our players, then it will have to face consequences.

"I don't aim this at Manchester City, as from what I know, they did not contact Matuidi."

Overigens hoop ik wel dat er een zaak wordt aangespannen als Neymar voor Qatar in dienst gaat en dan zichzelf vrij koopt, directere staatsinmenging kun je je niet bedenken. Nu weet ik dat het voetbal bol staat van dit soort acties, dit is mij wel té doorzichtig.
Joster schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:33:
En waarom zou Dybala halen wanbeleid zijn?
Omdat Suarez op de flank niet werkt (hebben we in zijn eerste seizoen gezien) en je Dybala niet voor op de flank haalt. Dan kun je betere opties kiezen. Tevens gaat Dybala je zeker 80-100 of meer kosten, dat lijkt me veel teveel geld een extra spits.

Neemt niet weg dat Dybala een fantastische speler is, natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Door dit soort bizarre transfers verlies ik altijd een beetje interesse in voetbal. Het wordt ieder jaar gekker en gekker

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
Miki schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:49:
Ik denk dat onderstaande qoute de waarheid het beste weergeeft, het gaat inmiddels niet meer om wat het beste is voor de Neymar als voetballer maar wat het beste is voor het merk Neymar.

"His father, agents and advisers all have a strategy and an opinion, but none has the joy that he experiences lining up alongside Messi and Luis Suarez in the Barcelona forward line. What is best for the brand may not necessarily be what is best for the player."

uit onderstaand artikel:
http://www.bbc.com/sport/football/40767713

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zolang de prijzen langzaamaan stijgen is er gewoon speler/waarde-inflatie. Dit is echter zomaar een ruime verdubbeling en dat vind ik ook op zijn zachtst gezegd best bijzonder.

Van VI.nl:
12.23 uur
En dan is er nog iets. La Liga-voorzitter Javier Tebas heeft aan de Spaanse krant AS laten weten dat de organisatie niet zomaar akkoord gaat met de transfer van Neymar naar Paris Saint-Germain. Het bedrag van 222 miljoen euro wekt de argwaan van Tebas. 'We zullen het aankaarten bij de UEFA. We hebben de voorzitter van Paris Saint-Germain al gewaarschuwd. Het is ongeloofwaardig.'
bron: https://www.vi.nl/nieuws/...-aan-nieuw-lazio-contract

Dat zou ik wel zeer bijzonder vinden. Natuurlijk moet er onderzoek gedaan worden naar de legitimiteit van transfers e.d, maar ik vraag me af we dit ook gebeurd zou zijn als RM weer een supertransfer aankondigt.
Barcelona heeft woensdagmiddag middels een communiqué op de eigen website bevestigd dat Neymar wil vertrekken. Dat hebben de 25-jarige aanvaller en zijn vader de club kenbaar gemaakt tijdens een gesprek met de clubleiding.
Neymar sloeg woensdagochtend de training over met permissie van trainer Ernesto Valverde en heeft volgens Spaanse media aan zijn ploeggenoten verteld dat hij naar Paris Saint-Germain vertrekt. Een half uur na zijn komst verliet de Braziliaan het trainingscomplex weer om mogelijk nooit meer terug te keren.
Barcelona gaat, zoals bekend, alleen akkoord met het vertrek van Neymar als de contractueel vastgestelde transfersom in zijn geheel wordt betaald. Die bedraagt sinds 1 juli jongstleden 222 miljoen euro, zoals is vastgelegd toen de vedette zijn handtekening zette onder een nieuwe verbintenis tot medio 2021.
Er gingen ook verhalen dat de vader van Neymar een loyaliteitsbonus ter waarde van 25 miljoen euro zou ontvangen als zijn zoon na 31 juli 2017 nog onder contract zou staan in Camp Nou. Barcelona zegt in het statement dat de notaris het bedrag pas vrijgeeft als de kwestie is opgelost.
bron: https://www.vi.nl/nieuws/...rverzoek-in-bij-barcelona

Dus én op 1-7-2017 nog verlengen, wat zowel Barça helpt om de hoofdprijs te vragen en de familie Neymar om zelf nog meer te ontvangen én meteen nog een clausule opnemen waarin hij maar een maand hoeft te blijven om dan nog meer te kunnen cashen. Je vraagt je af wie nu precies wie een financieel oor aan naait. Wat dat aan gaat snap ik bondsvoorzitter Tebas dan weer wel heel goed. Onderzoeken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik vind het wel grappig. Zelf een clausule van zon absurd bedrag opstellen en dan vervolgens dat alles en iedereen erover valt dat er aan de clausule voldaan wordt. Die pipo van de La Liga zelf is al helemaal lachwekkend en vooral hypocriet. Dat bedrag wat PSG betaald zelf opmerkelijk vinden maar stak zelf ook geen vinger uit toen die clausule erin ging. En hoor je zo'n figuur of spaanse fans piepen als hun eigen clubs zelf allerlei grote namen weghalen uit het buitenland. Nu is het andersom en men is verbolgen.

Jammer dat PSG niet met "DNA" kon sprenkelen in de media, dat had pas humor geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Jorgen schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:21:
Zolang de prijzen langzaamaan stijgen is er gewoon speler/waarde-inflatie. Dit is echter zomaar een ruime verdubbeling en dat vind ik ook op zijn zachtst gezegd best bijzonder.

Van VI.nl:

[...]
bron: https://www.vi.nl/nieuws/...-aan-nieuw-lazio-contract

Dat zou ik wel zeer bijzonder vinden. Natuurlijk moet er onderzoek gedaan worden naar de legitimiteit van transfers e.d, maar ik vraag me af we dit ook gebeurd zou zijn als RM weer een supertransfer aankondigt.

[...]
bron: https://www.vi.nl/nieuws/...rverzoek-in-bij-barcelona

Dus én op 1-7-2017 nog verlengen, wat zowel Barça helpt om de hoofdprijs te vragen en de familie Neymar om zelf nog meer te ontvangen én meteen nog een clausule opnemen waarin hij maar een maand hoeft te blijven om dan nog meer te kunnen cashen. Je vraagt je af wie nu precies wie een financieel oor aan naait. Wat dat aan gaat snap ik bondsvoorzitter Tebas dan weer wel heel goed. Onderzoeken dus.
Mjah, persoonlijk vind ik FPP onzin omdat ik clubs als bedrijven zie en als een club een bepaalt (financieel) risico wil nemen dat moeten ze dat zelf maar weten.

De loyaliteits module vind ik dan wel weer bizar, dat is simpelweg een fout van Barcelona geweest.
Verbaast me niets dat Neymar jr/sr van dit buitenkansje gebruik maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ja en nee. Op een gegeven moment is het niet meer succes maken, maar succes kopen en dat gecombineerd met schulden, subsidies er rare constructies, dus ik snap dat ze het transparant en semi-eerlijk willen houden. Ik heb al eerder geschreven over het beleid bij Benfica en Porto met die investeringsmaatschappijen. Hier bepaalde regels aan verbinden, daar is niks mis mee. Verder heb je gelijk: een club is een bedrijf en maakt een afweging of de transfer mogelijk succes kan opleveren en hoeveel van dat eventuele succes in geld om te zetten is. Vaak komen de eerste delen van de transfer al direct terug door shirt-verkoop en seizoenskaarten. Dat is gewoon puur een zakelijke afweging.

Vind dit ook wel mooi, uit jouw post:
"His father, agents and advisers all have a strategy and an opinion, but none has the joy that he experiences lining up alongside Messi and Luis Suarez in the Barcelona forward line. What is best for the brand may not necessarily be what is best for the player."
Uiteindelijk kan iets op de korte termijn wel goed zijn voor merk-Neymar, maar als het sportief een slechte keuze blijkt, heeft het merk er ook onder te leiden. Hij speelt nu met de beste aanval van deze generatie. Enkel Cristiano Ronaldo zou het nog beter kunnen maken. Dus tenzij hij nu ook met CR bij PSG gaat spelen, gaat hij er sportief toch op achteruit vermoedelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-05 20:18

Player1S

Probably out in the dark

Het zou een goede grap zijn als ie opeens aankondigt naar Real Madrid te gaan :X

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Als je de rest van het BBC artikel ook leest kan ook meewegen dat de Franse competitie niet zo zwaar is en hij bijna op halve kracht het seizoen kan afwerken en in topvorm op het WK aantreden.

Contractverlenging was vorig jaar overigens, niet 1-7-2017 zoals de VI blijkbaar meldt ...

Clubs mogen dan wel bedrijven zijn maar er is ook veel maatschappelijk geld mee gemoeid. Vaak genoeg wordt alleen al het stadion voor een groot deel met gemeenschapsgeld betaald, zelfs in de Amerikaanse sporten ...

[ Voor 27% gewijzigd door apis29 op 02-08-2017 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
apis29 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:42:
Als je de rest van het BBC artikel ook leest kan ook meewegen dat de Franse competitie niet zo zwaar is en hij bijna op halve kracht het seizoen kan afwerken en in topvorm op het WK aantreden.

Contractverlenging was vorig jaar overigens, niet 1-7-2017 zoals de VI blijkbaar meldt ...

Clubs mogen dan wel bedrijven zijn maar er is ook veel maatschappelijk geld mee gemoeid. Vaak genoeg wordt alleen al het stadion voor een groot deel met gemeenschapsgeld betaald, zelfs in de Amerikaanse sporten ...
Eens, makkelijk toch dat je als bedrijf de hand kan ophouden bij de overheid, dat de overheid meewerkt is simpelweg een domme fout van de overheid (tenzij er misschien toch een ROI is?).

Ik lees overigens dat Mbappe heeft aangegeven dat PSG zijn eerste keus, maar dat Monaco de deur voorlopig dicht houd. Ben benieuwd of PSG dadelijk idd 400 Miljoen gaat aftikken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-05 19:53
Er worden verschillende redenen aangehaald waarom hij naar PSG wil vertrekken

1) het financieel plaatje zal voor hem persoonlijk net wat interessanter zijn (understatement)
2) hij wordt dé vedette van het team in plaats van 2de viool te spelen voor Messi
3) aansluitend bij 2: voor Brazilianen is de persoonlijke trofee van wereldspeler van het jaar het hoogst haalbare. Sinds midden jaren 90 hebben 5 Brazilianen die trofee 8 keer gewonnen in een tijdspanne van 13 jaar (Romario 1994, dikke Ronaldo 1996, 1997 en 2002, Rivaldo 1999, Ronaldinho 2004 en 2005, Kaka 2007) en het is dan ook de maatstaf geworden waarmee je vergeleken wordt ginds. Hoe zou je die trofee kunnen winnen als je zelfs bij je eigen club niet de beste speler bent? Meer info hierover in dit stuk (entry van 10:59) van BBC verslaggever Tim Vickery, die zich meer toelegt op het Zuid-Amerikaanse voetbal.
4) zoals al aangegeven door apis29 is dit ook ter voorbereiding van het komende WK.

Nu, velen hier zeggen dat het dom is om zo'n minimale clausule op te nemen in het contract, maar deze clausule is in Spanje verplicht. Bovendien, wie had in oktober 2016, toen dit contract werd opgemaakt, durven voorspellen dat een team gewoonweg in één klap 222 miljoen Euro op tafel zou leggen voor 1 speler? Normaal is zo'n transferbedrag opgedeeld in verschillende stukken waarbij er een bedrag vooraf betaald wordt, samen met afbetalingen, presatieclausules en zo voort. 222 miljoen in één keer? 8)7

Edit: wat meer info over dit "buyout clause" of "release clause" hier Het interessante daarin is dat het blijkbaar de speler zelf is die dit bedrag moet doorstorten naar de club om zijn contract af te kopen. Meestal wordt dit gedragen door de kopende club, maar op de transactie van dit bedrag van de kopende club naar de speler is er in Spanje ook nog eens een extra belasting. Afhankelijk van de afspraken kan het dus zijn dat ofwel de speler deze belasting moet betalen, waarbij hij er slechter uitkomt, of door de kopende club, waardoor het te betalen bedragen nog ettelijke miljoenen meer is.

[ Voor 18% gewijzigd door ThiJor op 02-08-2017 14:25 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
ThiJor schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:18:
Er worden verschillende redenen aangehaald waarom hij naar PSG wil vertrekken

1) het financieel plaatje zal voor hem persoonlijk net wat interessanter zijn (understatement)
2) hij wordt dé vedette van het team in plaats van 2de viool te spelen voor Messi
3) aansluitend bij 2: voor Brazilianen is de persoonlijke trofee van wereldspeler van het jaar het hoogst haalbare. Sinds midden jaren 90 hebben 5 Brazilianen die trofee 8 keer gewonnen in een tijdspanne van 13 jaar (Romario 1994, dikke Ronaldo 1996, 1997 en 2002, Rivaldo 1999, Ronaldinho 2004 en 2005, Kaka 2007) en het is dan ook de maatstaf geworden waarmee je vergeleken wordt ginds. Hoe zou je die trofee kunnen winnen als je zelfs bij je eigen club niet de beste speler bent? Meer info hierover in dit stuk (entry van 10:59) van BBC verslaggever Tim Vickery, die zich meer toelegt op het Zuid-Amerikaanse voetbal.
4) zoals al aangegeven door apis29 is dit ook ter voorbereiding van het komende WK.

Nu, velen hier zeggen dat het dom is om zo'n minimale clausule op te nemen in het contract, maar deze clausule is in Spanje verplicht. Bovendien, wie had in oktober 2016, toen dit contract werd opgemaakt, durven voorspellen dat een team gewoonweg in één klap 222 miljoen Euro op tafel zou leggen voor 1 speler? Normaal is zo'n transferbedrag opgedeeld in verschillende stukken waarbij er een bedrag vooraf betaald wordt, samen met afbetalingen, presatieclausules en zo voort. 222 miljoen in één keer? 8)7

Edit: wat meer info over dit "buyout clause" of "release clause" hier Het interessante daarin is dat het blijkbaar de speler zelf is die dit bedrag moet doorstorten naar de club om zijn contract af te kopen. Meestal wordt dit gedragen door de kopende club, maar op de transactie van dit bedrag van de kopende club naar de speler is er in Spanje ook nog eens een extra belasting. Afhankelijk van de afspraken kan het dus zijn dat ofwel de speler deze belasting moet betalen, waarbij hij er slechter uitkomt, of door de kopende club, waardoor het te betalen bedragen nog ettelijke miljoenen meer is.
Dit bedoelde ik inderdaad met de belasting, naar schatting is dat zo'n 70 miljoen en zal dus de transfersom (zonder tekenbonus en regulier salaris) al richting de 300M gaan.

Wb punt 2: oneens als het aan komt op 2e viool spelen voor Messi. Het is de afgelopen jaren Messi dit zich keer op keer aanpast aan het team en zich schikt naar een andere rol als dat nodig is. Spelend op 10, op RW, op ST... Zie ook Sid Lowe, gerespecteerd schrijver en journalist spaans voetbal:

https://twitter.com/sidlowe/status/891783792683360257

"This whole Neymar has to sacrifice his preferred role for Messi thing. Balls. It's Messi repeatedly adapting to others, not him."

Ik ga er echter van uit dat je bedoelt dat uiteindelijk Messi de grote ster is van dat team en de meeste aandacht krijgt? Als Neymar daar niet mee om kan gaan, tja... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-05 19:53
Catorce schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:18:
[...]

Dit bedoelde ik inderdaad met de belasting, naar schatting is dat zo'n 70 miljoen en zal dus de transfersom (zonder tekenbonus en regulier salaris) al richting de 300M gaan.

Wb punt 2: oneens als het aan komt op 2e viool spelen voor Messi. Het is de afgelopen jaren Messi dit zich keer op keer aanpast aan het team en zich schikt naar een andere rol als dat nodig is. Spelend op 10, op RW, op ST... Zie ook Sid Lowe, gerespecteerd schrijver en journalist spaans voetbal:

https://twitter.com/sidlowe/status/891783792683360257

"This whole Neymar has to sacrifice his preferred role for Messi thing. Balls. It's Messi repeatedly adapting to others, not him."

Ik ga er echter van uit dat je bedoelt dat uiteindelijk Messi de grote ster is van dat team en de meeste aandacht krijgt? Als Neymar daar niet mee om kan gaan, tja... :X
Misschien was "2de viool spelen" niet de juiste uitdrukking. Messi heeft zichzelf al een paar keer laten omscholen (eventueel op eigen initiatief). Wat ik inderdaad bedoelde is dat ondanks dat Neymar zijn geliefde rol mag spelen en onder andere Messi zich heeft aangepast, Messi nog altijd beschouwd wordt als de betere speler van de 2 omdat je ze makkelijk met elkaar kan vergelijken. Als Neymar nu wel dé ster mag gaan zijn bij PSG is dat onderscheid al moeilijker te maken. Dan komt het er "gewoon" op neer dat wie de meeste prijzen pakt, waarschijnlijk wel een betere speler zal zijn en dus meer kans maakt op individuele prijzen. De Champions League zal daar een belangrijke rol in gaan spelen, maar zeker ook de wereldbeker.

Zie bijvoorbeeld naar C Ronaldo die in het seizoen 2015-2016 de liga niet won, maar wel het EK en de Champions League won en zo onder andere de gouden bal binnenhaalde.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Wat een onzin dat hij het doet om de vedette van psg wilt worden. Nou wat een lol om vedette te zijn in een team in een competitie waar geen normale concurrentie is, maar waarschijnlijk geen serieuze kandidaat om mee te doen met de chaimpions league. Dan was een Engelse top club 10x beter geweest.

Vindt het gejank van barca en de spaanse bond ook triest. De spanjaarden zijn zelf ooit begonnen met 100e miljoenen te smijten aan spelers en een afkoop som is een afkoopsom.

Voor het transferbedrag kan barca een net z'n goeie aanvaller terug halen (griezmann of hazard?), eentje zelfs die geen aparte trekjes heeft.

Edit: en nog een leuke bonus voor neymar is dat psg een half braziliaans vrienden team is.

[ Voor 7% gewijzigd door Nieuwevolger op 02-08-2017 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Vond het item op het journaal wel aardig. Dat zette de transfer toch meteen in een ander licht.

Barcelona wisselt dit seizoen Qatar Airways in voor Rakuten als hoofdsponsor. Dat heeft kennelijk een aantal Qatari tegen het zere been geschopt, want driemaal raden uit welk land de inversteringsmaatschappij komt die de hoofdsponsor c.q. eigenaar is van PSG? Juist: uit Qatar. Daar hebben kennelijk een aantal rijke sjeiks 300 miljoen bij elkaar gelapt. 222 miljoen voor de transfersom en 78 miljoen tekengeld.

In het kader daarvan snap ik zeker dat de Spaanse bond protesteert en de UEFA en EU inschakelt. Anderzijds, als ze zelf 80 miljoen lappen voor een superster, dan kan het ineens wel. Dit is echter wel heel andere koek. Stop dan meteen alle investeringsmaatschappijen die (groten)deels of geheel eigenaar zijn van een speler of club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Van wat ik begreep is het ook de bedoeling dat Qatar dit doet om neymar het gezicht van het wk moet maken (tegen die tijd zal neymar de beste van de wereld zijn aan gezien cr7 en messi dan geschiedenis zijn).

Er zit voor die arabische landen gewoon heel plan achter het investeren in grote voetbal clubs. Veel grote arabische multinationals zoals de vliegmaatschappijen profiteren ervan. Het is een beetje dezelfde reden om een olympische spelen te organiseren in een land, dat kost een land ook alleeb maar geld.

Maar het geeft een onbetaalbare reputatie aan een land.

En trouwens, wat is het verschil tussen qatar die neymar koopt en nederland een rembrand schilderij voor een fortuin.

[ Voor 9% gewijzigd door Nieuwevolger op 02-08-2017 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Neymar kan natuurlijk het gezicht van welk toernooi of bedrijf dan ook zijn, zónder van club te verkassen. Me dunkt dat dit onzin is en enkel is bedoeld om een soort schijn op te houden. Maar als het gezicht van iets worden zoveel oplevert, wil ik dat ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Nieuwevolger schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:46:
Wat een onzin dat hij het doet om de vedette van psg wilt worden. Nou wat een lol om vedette te zijn in een team in een competitie waar geen normale concurrentie is
Dus een beetje het tegenovergesteld van Barca? Wat een lol om in een team te zitten wat zo vaak zo veel wint, met de beste spelers etc. Makkelijk...

Daarom ben ik ook al jaren Messi-af. Verkas eens naar een andere competitie, laat het daar ook eens zien i.p.v. bij pure sterrenelftals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hoorde op een ander journaal dat er inclusief alle bonussen, clausules, afkoopsommen en tekengelden in totaal € 500 miljoen mee gemoeid zou zijn. Bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Nieuwevolger schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:46:
Voor het transferbedrag kan barca een net z'n goeie aanvaller terug halen (griezmann of hazard?), eentje zelfs die geen aparte trekjes heeft.
Ik denk dat Griezmann te duur is voor Barcelona. Die heeft een afkoopsom van 200 miljoen euro in zijn contract staan. Daarbij kan Atletico geen nieuwe spelers registreren deze zomer dus ze kunnen Griezmann pas in de winter vervangen, dus die zullen de vraagprijs niet zo snel verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Gaius schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:32:
[...]

Ik denk dat Griezmann te duur is voor Barcelona. Die heeft een afkoopsom van 200 miljoen euro in zijn contract staan. Daarbij kan Atletico geen nieuwe spelers registreren deze zomer dus ze kunnen Griezmann pas in de winter vervangen, dus die zullen de vraagprijs niet zo snel verlagen.
Ik vind griezman echt niet veel slechter dan neymar, ook hij is nog aan de jonge kant en kan je als het goed gaat sowieso 6 jaar mee verder. Clubs gaan barca nu toch uitbuiten omdat ze weten dat ze 220 miljoen vers op de bank hebben. Als het fifa was had ik het gedaan ;)
Kaap schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 08:46:
[...]

Dus een beetje het tegenovergesteld van Barca? Wat een lol om in een team te zitten wat zo vaak zo veel wint, met de beste spelers etc. Makkelijk...

Daarom ben ik ook al jaren Messi-af. Verkas eens naar een andere competitie, laat het daar ook eens zien i.p.v. bij pure sterrenelftals.
In de Franse compititie valt ook niet veel te bewijzen. De oude top marseille en lyon zijn beide al een tijd ingestord in de compititie. Dan had hij maar voor de Engelse compititie moeten kiezen. Voor de internationale vietbalkijker hoef je het ook niet te doen, die slaan de Franse compitie wel over. Dit is gewoon puur voor het geld, met als bonus dat psg een braziliaans vrienden team is en parijs een mooie stad is.

[ Voor 38% gewijzigd door Nieuwevolger op 03-08-2017 10:02 ]

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.