Toon posts:

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 264 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +16Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:59
De landstitel was dit jaar weer een prooi voor Ajax. PSV bleef lang in 't kielzog van Ajax, maar kon de Amsterdammers niet voorbij komen. Feyenoord eindigde als derde in een uitstekend debuutseizoen van Arne Slot.

Voor PEC Zwolle en Willem II viel het doek, zij degradeerden rechtstreeks uit de Eredivisie. Heracles Almelo degradeerde ook, via de play-offs.

FC Emmen is weer terug in de Eredivisie. De Drentenaren zijn met 8 punten voorsprong op nummer 2 Volendam kampioen geworden. Volendam promoveert als nummer 2 ook naar de Eredivisie. In de play-offs heeft Excelsior het laatste ticket voor promotie weten te bemachtigen.

Een finale tussen de nummer 1 en 2 van de Eredivisie. In een spannende, maar slordige finale had PSV de overhand en won het verdiend van Ajax met 2-1.

[img]**CL**[/img]

[img]**EL**[/img]

[img]**ECL**[/img]
ECL

UEFA Ranking
Land - https://kassiesa.net/uefa/data/method5/crank2022.html
Club - https://kassiesa.net/uefa/data/method5/trank2022.html

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:05
Welkom! :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:53
#check gelukkig nog een jaar een mooie start post :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Thanx, @JanW! :)

Er had wat mij betreft nog een foto van Feyenoord als cL-finalist in gemogen. ;)

En de winnaar van de JC-schaal. :+

[Voor 16% gewijzigd door Ramzzz op 21-06-2022 11:51]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
Ramzzz schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:50:
En de winnaar van de JC-schaal. :+
Die is nog niet bekend ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

De JC-schaal wordt gespeeld aan het begin van het nieuwe seizoen, maar is in feite de 'afsluiting' van het oude... waarom zou je anders de kampioen en de bekerwinnaar van het 'oude' seizoen tegen elkaar laten spelen? :P

Anyways. laat ook maar.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:26
Haller met Dortmund lijkt rond!

35 miljoen. Lijkt me netjes gedaan, weet niet of er echt meer in zou zitten. Scheelt ook best wat salaris lijkt me.

Nu vol inzet op Bergwijn en Brobbey.

Vraag is alleen of je naast Brobbey vanwege zijn conditie en blessure gevoeligheid niet nog een spits moet aantrekken.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:49
Sleehond schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:27:
Vraag is alleen of je naast Brobbey vanwege zijn conditie en blessure gevoeligheid niet nog een spits moet aantrekken.
Met Tadic en Brobbey ben je prima bezet in de spits. Schuif maar een jong Ajax speler door. Ik zie liever wat meer snelheid en opties op de flanken. Bergwijn is een goede aankoop. Maar als Anthony weggaat dan is de spoeling daar erg dun. Tadic heeft de snelheid niet meer om op de flanken te spelen.

[Voor 8% gewijzigd door ephymerous op 21-06-2022 13:31]

XXXVI

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Typhone

35 miljoen. Lijkt me netjes gedaan, weet niet of er echt meer in zou zitten. Scheelt ook best wat salaris lijkt me.

Nu vol inzet op Bergwijn en Brobbey.

Gééén Brobbey. 18 miljoen NEVER

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:35:
[...]

Gééén Brobbey. 18 miljoen NEVER
Inderdaad, dat zou echt belachelijk zijn, onder de 10 kun je erover nadenken. Maar erboven uit principe nooit doen.
Verbaas me wel over de 35 miljoen (kennelijk inclusief bonussen) voor Haller. Als het openingsbod 33 is, verwacht je na onderhandelen er wel wat meer miljoenen bovenop.

[Voor 3% gewijzigd door Exocet op 21-06-2022 14:05]

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:41

JAN-B

525 Wp op mijn dak

35 miljoen. Scheelt ook best wat salaris lijkt me.
Ja, lijkt mij logisch - als er een speler weggaat, bespaar je salaris :z

Acties:
  • +1Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Exocet schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:01:
[...]

Inderdaad, dat zou echt belachelijk zijn, onder de 10 kun je erover nadenken. Maar erboven uit principe nooit doen.
Verbaas me wel over de 35 miljoen (kennelijk inclusief bonussen) voor Haller. Als het openingsbod 33 is, verwacht je na onderhandelen er wel wat meer miljoenen bovenop.
Of er is door Ajax al een richtprijs aan de zaakwaarnemer gegeven, waarbij Dortmund er of voor de beeldvorming of om het gewoon te proberen er toch iets onder is gaan zitten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sleehond
JAN-B schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:08:
[...]

Ja, lijkt mij logisch - als er een speler weggaat, bespaar je salaris :z
Goh bijdehandje…

Ik bedoelde natuurlijk dat Haller een behoorlijk salaris opstrijkt en je daar in het salarishuis dus behoorlijk wat ruimte gaat krijgen wat gewoon lekker mee helpt in het aantrekken van nieuwe toppers.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Het gaat ineens wel snel, Man Utd wat schijnbaar 47m voor Anthony wil betalen. Als dat serieus is geloof ik niet dat Ajax en United er niet uit gaan komen. En als Arsenal het bod voor Martinez van 30 naar 40 zou verhogen moet ik het ook nog maar zien...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sleehond
ephymerous schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:30:
[...]

Met Tadic en Brobbey ben je prima bezet in de spits. Schuif maar een jong Ajax speler door. Ik zie liever wat meer snelheid en opties op de flanken. Bergwijn is een goede aankoop. Maar als Anthony weggaat dan is de spoeling daar erg dun. Tadic heeft de snelheid niet meer om op de flanken te spelen.
Eens! Tadic spits kan prima. Maar zou jij het aandurven met Tadic en Brobbey en een jeugdspeler daarachter? Met name Europees gezien en de toppers in NL?

Vleugels mag wat bij ja. Ik hoop echt zo dat Antony besluit nog 1 jaar te blijven. Dan mag Schreuder van mij starten met Bergwijn - Tadic - Antony en dan heb je Daramy en Ihattaren met name achter de hand voor de vleugels.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:18
Tja, als je Bergwijn en Brobbey aantrekt dan ben je dat uitgespaarde salaris van Haller meteen weer kwijt (Brobbey alleen al krijgt bij Leipzig 3M).

Brobbey sowieso niet halen. Bergwijn liever ook niet, maar die brekebeen in ieder geval helemaal niet. En zeker niet voor 18M en een vorstelijk salaris. Voor 5M en 1M salaris als backup-spits kun je erover nadenken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• autje
toolkist schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:20:
Het gaat ineens wel snel, Man Utd wat schijnbaar 47m voor Anthony wil betalen. Als dat serieus is geloof ik niet dat Ajax en United er niet uit gaan komen. En als Arsenal het bod voor Martinez van 30 naar 40 zou verhogen moet ik het ook nog maar zien...
The Sun. Oftewel, niet te serieus nemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
autje schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:22:
[...]

The Sun. Oftewel, niet te serieus nemen.
"Manchester United gaat er alles aan doen om Antony in te lijven, meldt ESPN."

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:43
Ik ben toch wel benieuwd welke spits Ajax zal aantrekken met het geld dat ze ontvangen van Haller. Brobbey zou ik uit principe niet willen en Bergwijn is wat mij betreft veel te duur.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • +2Henk 'm!

• autje
toolkist schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:24:
[...]

Op basis van The Sun. Het papegaait elkaar allemaal na. Seeing is believing. Overigens zou 47M een goede deal zijn, afhankelijk wat er nog aan verschillende strijkstokken blijft hangen.

United zal eerst de deal rond de Jong rond willen maken, en dan kijken wat er nog over is voor andere transfers. Middenveld en defensie heeft daar prioriteit.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:41

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Sleehond schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:18:

Goh bijdehandje…

Ik bedoelde natuurlijk dat Haller een behoorlijk salaris opstrijkt en je daar in het salarishuis dus behoorlijk wat ruimte gaat krijgen wat gewoon lekker mee helpt in het aantrekken van nieuwe toppers.
Snap ik wel, maar als je weer een echt topper (terug) wil kopen, ben je dat salaris ook weer kwijt;
Trouwens, Haller, matige spits, bij West Ham weinig gepresteerd, maar door die CL doelpunten is zijn marktwaarde omhoog geschoten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
autje schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:28:
[...]

Op basis van The Sun. Het papegaait elkaar allemaal na. Seeing is believing. Overigens zou 47M een goede deal zijn, afhankelijk wat er nog aan verschillende strijkstokken blijft hangen.

United zal eerst de deal rond de Jong rond willen maken, en dan kijken wat er nog over is voor andere transfers. Middenveld en defensie heeft daar prioriteit.
20% van de winst naar de vorige club van Anthony.
En Ten Hag zou meerdere aankopen willen presenteren voor aankomende maandag, als de niet internationals terugkomen van vakantie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• autje
toolkist schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:32:
[...]

20% van de winst naar de vorige club van Anthony.
En Ten Hag zou meerdere aankopen willen presenteren voor aankomende maandag, als de niet internationals terugkomen van vakantie.
Met dat percentage en die haast om een contract af te sluiten, kan de prijs wel een miljoen of 15 omhoog >:) .

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Typhone
toolkist schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:24:
[...]

Op basis van The Sun :D

Acties:
  • +2Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
I see your sun and I raise you sky sports

"Volgens Sky Sports is Antony dicht bij een transfer naar Manchester United. Voor een bedrag van 40 miljoen pond, omgerekend ruim 46,5 miljoen euro, zou de Braziliaan de overstap naar Engeland gaan maken. "

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Yilmaz naar Fortuna. Super tof :)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

[...]
Ik was al met 33 akkoord gegaan...

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:55
toolkist schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 15:24:
[...]

I see your sun and I raise you sky sports

"Volgens Sky Sports is Antony dicht bij een transfer naar Manchester United. Voor een bedrag van 40 miljoen pond, omgerekend ruim 46,5 miljoen euro, zou de Braziliaan de overstap naar Engeland gaan maken. "
En wat doen die? Ze papegaaien leuk The Sun na in hun opsomming van geruchten van de kranten van deze dag.
All the top stories and transfer rumours from Tuesday's national newspapers...

THE SUN

Manchester United are closing in on their first major signing of the summer with Antony on his way from Ajax in a £40m move.
Bron

En dit is precies de reden dat ik hier in Nederland dingen als voetbalprimeur, voetbalzone en dat soort sites haat, omdat ze alles na papegaaien zonder beetje goed te lezen en hun bronnen vaak ook niet goed vermelden. Ze zeggen dan soms welke publicatie het meldt maar dan laten ze expres de link weg

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Pompi schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 15:52:

[...]
En dit is precies de reden dat ik hier in Nederland dingen als voetbalprimeur, voetbalzone en dat soort sites haat, omdat ze alles na papegaaien zonder beetje goed te lezen en hun bronnen vaak ook niet goed vermelden. Ze zeggen dan soms welke publicatie het meldt maar dan laten ze expres de link weg
Dat is hier niet anders, het zou in alle zaken prettig zijn als er een link naar de bron is zodat je op basis daarvan het op waarde kan schatten.

Zo lastig is het niet en maakt de informatiedeling/discussie zo veel prettiger.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

OFFICIEEL | PSV VERSTERKT SELECTIE MET WALTER BENITEZ

PSV heeft de selectie versterkt met de 29-jarige doelman Walter Benitez. De ervaren Argentijn maakt transfervrij de overstap van OGC Nice naar Eindhoven. Hij tekent een contract tot 2025 bij PSV.
Netjes hoor.

offtopic:
Al zou het nog steeds mijn voorkeur hebben als de TD zelf een transfertje maakte... O-)

offtopic:
Ik zie de advertentie zó voor me.

TD af te halen t.e.a.b.

Altijd binnen gestaan.
Technisch in zeer goede staat.
Koopt nooit zomaar wat.

Geen allemansvriend.

Ruilvoorstellen worden in overweging genomen.

:+

[Voor 35% gewijzigd door Ramzzz op 21-06-2022 17:30]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03 16:23
simons schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 15:41:
[...]

Ik was al met 33 akkoord gegaan...
Maar goed dat jij die functie niet bekleed dan! ;)

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 17:04:
[...]

Netjes hoor.

offtopic:
Al zou het nog steeds mijn voorkeur hebben als de TD zelf een transfertje maakte... O-)

offtopic:
Ik zie de advertentie zó voor me.

TD af te halen t.e.a.b.

Altijd binnen gestaan.
Technisch in zeer goede staat.
Koopt nooit zomaar wat.

Geen allemansvriend.

Ruilvoorstellen worden in overweging genomen.

:+
Hij begint anders best goed deze zomer, als het gerucht dat Hoever komt (huur) ook klopt.
Had van mij ook best naar Ajax mogen komen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:14
Mag hopen dat Ajax nog een echte goede spits weet te halen.
Brobbey is het niet allemaal. Bergwijn is geen spits.

Leuk om Haller te verkopen maar je bent mooi wel ff je spits kwijt die er 11 maakte in de CL.
Van de andere kant, als Haller opeens een minder seizoen gaat draaien, raak je hem voor dat bedrag niet kwijt. Nu is hij winst.

[Voor 29% gewijzigd door Harribo op 21-06-2022 18:59]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Odgaard zou ik erg mooi vinden bij AZ. Heeft laatste jaar uitstekend gedaan bij RKC.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:15

Gynnad

* * *

Agent47 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 15:38:
Yilmaz naar Fortuna. Super tof :)
Zou ook niet misstaan hebben bij Feyenoord of AZ, knap werk van Fortuna.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:32
Gotze naar Frankfurt.. Wel jammer! Maar ook weer wat versterkingen binnen bij PSV dat echt nog wel op wat posities spelers moet gaan halen..

Zware zomer voor de boeg

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
dglavimans schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:49:
Gotze naar Frankfurt.. Wel jammer! Maar ook weer wat versterkingen binnen bij PSV dat echt nog wel op wat posities spelers moet gaan halen..

Zware zomer voor de boeg
Gotze moet je kunnen opvangen.
Is niet alsof het een dragende speler was

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:53
Deadsy schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:50:
[...]

Gotze moet je kunnen opvangen.
Is niet alsof het een dragende speler was
Volgens mij gebeurde dat al een heel deel met Veerman.

WoT stats

Velen doen niets liever, ik doe liever niets

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:09
Ben ik de enige die zich afvraagt wat Malacia in Lyon zoekt? Nu trekt Frankrijk me als land al absoluut niet maar het is ook qua competitie geen Spanje of Engeland. En Lyon is ook behoorlijk afgezakt.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:52
Harribo schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 18:57:
Mag hopen dat Ajax nog een echte goede spits weet te halen.
Brobbey is het niet allemaal. Bergwijn is geen spits.

Leuk om Haller te verkopen maar je bent mooi wel ff je spits kwijt die er 11 maakte in de CL.
Van de andere kant, als Haller opeens een minder seizoen gaat draaien, raak je hem voor dat bedrag niet kwijt. Nu is hij winst.
is die spits op je profieloto niet iets? ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JanW
D-e-n schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 23:56:
Ben ik de enige die zich afvraagt wat Malacia in Lyon zoekt? Nu trekt Frankrijk me als land al absoluut niet maar het is ook qua competitie geen Spanje of Engeland. En Lyon is ook behoorlijk afgezakt.
Is toch een mooie stap? Lyon heeft recentelijk een nieuwe eigenaar gekregen, daar zijn wat meer mogelijkheden. Lacazette is teruggekeerd en een Nederlandse trainer. Het is een mooie tussenstap voor hem.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Harribo
JanW schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:55:
[...]

Is toch een mooie stap? Lyon heeft recentelijk een nieuwe eigenaar gekregen, daar zijn wat meer mogelijkheden. Lacazette is teruggekeerd en een Nederlandse trainer. Het is een mooie tussenstap voor hem.
Lyon is best een aardige club maar de Franse competitie vind ik zelf ook niet zo geweldig.
Ik heb ook vaak het idee dat Nederlandse spelers daar wat vergeten worden, ook internationaal. Uitzondering is Botman.

Maar ik denk dat Malacia vooral wil spelen, ook met het oog oa op Oranje.
Dan is dit geen verkeerde keuze, ook als je iets meer wilt verdienen en ervaring op wilt doen om je te ontwikkelen.
Wat vangt Feyenoord eventueel ? Malacia mag wel iets kosten lijkt me.
Joel22 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 00:16:
[...]

is die spits op je profieloto niet iets? ;)
Hahaha... Nou... Ik zou er niet aan beginnen..
Suarez scoort makkelijk maar vind Brobbey ongeveer hetzelfde type. Niet (nog) hetzelfde niveau. Suarez zou mi ook veel geld kosten en is op de terugweg en zal daarna moeilijk te slijten zijn.
Beetje type Haller heeft Ajax nodig denk ik, je moet ook anders kunnen spelen.

[Voor 22% gewijzigd door Harribo op 22-06-2022 09:06]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JanW
Suarez zou mooi zijn als hij nog een jaartje terug wil komen, maar niet als eerste spits. Laatste jaar bij Atletico heeft hij lang niet alles gespeeld, dus of hij nog een beetje niveau heeft is maar de vraag. Brobbey als eerste spits zie ik ook niet zitten, om redenen die al vaker genoemd zijn. Fitheid, kwaliteit en prijskaartje.

Maar er zijn wel meer posities waarbij ik me afvraag wat er mee gaat gebeuren. Doelman? Gaan we nog een jaar door met Pasveer als eerste doelman? Ik lees dat Stekelenburg er ook nog een jaar aan vast plakt. Maar wat mij betreft gaan we Gorter in de voorbereiding het vertrouwen geven, kijken hoe hij het daar doet.

Achterin hopen dat we 't bij elkaar kunnen houden, maar er is interesse voor Martinez, Mazraoui is weg en van Rensch ben ik nog steeds niet overtuigd. Timber lijkt gelukkig wel een jaar te blijven. Blind... Dat wordt weer een jaar lang bibberen. Bij nader inzien is 't toch tijd om goed te investeren in de achterhoede :X

Middenveld idem, Gravenberch weg. Alvarez blijft hopelijk nog, die is heel belangrijk als breker op 't middenveld en is voetballend ook gegroeid. Klaassen is een nuttige speler, maar je mist gewoon wat voetballend vernuft daar. Iemand die met een goede pass een medespeler weg kan sturen. Klaassen maakt vooral meters zonder bal en Alvarez heeft die kwaliteiten ook niet. Taylor schuift natuurlijk door naar de plek van Gravenberch, daar lijkt 't tenminste nu op. Die heeft wel wat meer voetballende kwaliteiten.

Voorin is 't nog wel karig. Tadic hebben we nog, Haller zal wel naar Dortmund gaan en Antony lijkt achter EtH aan te gaan. Daar blijft niet veel over op het moment. Kortom, tijd om door te pakken voor Hamstra en Huntelaar.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:10
Haller is inderdaad weg:
https://www.vi.nl/nieuws/...ax-voor-borussia-dortmund

31 miljoen wat kan oplopen tot 35. Waar Dortmund naar verluid opende met een bod van 33 miljoen is daar niet heel veel meer bij gekomen. Overmars was wat dat betreft een veel betere verkoper.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Typhone
35 - 22,5 = €12,5 miljoen winst in 1,5 jaar. Ik zie weinig meer in de weg liggen voor een transfer van Bergwijn. Als die in de CL meedraait (en goed) en op het WK niet speelt als een natte krant zal die flink stijgen qua waarde. Het wordt overigens wel tijd dat er doorgepakt gaat worden op meerdere posities want de voorbereiding is begonnen. Wijndal geloof ik niet meer zo in. Die is voor precies €10 miljoen te halen en als Ajax dat echt zag zitten was hij allang gehaald.

[Voor 6% gewijzigd door Typhone op 22-06-2022 10:08]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-03 07:03

snmght

imho dan he

Nu Eriksen, een linksback en een goede spits zien te halen.

Is Taylor eigenlijk een links of rechtspoot? Zou hij niet LB in kunnen vullen zoals Sinkgraven dat deed?

WZAWZ een fucking farce

Acties:
  • +2Henk 'm!

• autje
Typhone schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:08:
35 - 22,5 = €12,5 miljoen winst in 1,5 jaar. Ik zie weinig meer in de weg liggen voor een transfer van Bergwijn. Als die in de CL meedraait (en goed) en op het WK niet speelt als een natte krant zal die flink stijgen qua waarde. Het wordt overigens wel tijd dat er doorgepakt gaat worden op meerdere posities want de voorbereiding is begonnen. Wijndal geloof ik niet meer zo in. Die is voor precies €10 miljoen te halen en als Ajax dat echt zag zitten was hij allang gehaald.
Krijgt Ajax ook de volle 35 miljoen? Meestal gaan daar nog wat fees links en rechts vanaf. Aan de andere kant heeft hij natuurlijk ook een belangrijke bijdrage geleverd aan het miljoenen binnenharken in de CL, dus zijn geld heeft hij wel opgebracht.

@snmght Ten Hag zou Eriksen naar Man United willen halen, en dat lijkt tot nu toe het meest concreet te zijn (naast bij Brentford blijven).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
dutchgio schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:01:
Haller is inderdaad weg:

31 miljoen wat kan oplopen tot 35. Waar Dortmund naar verluid opende met een bod van 33 miljoen is daar niet heel veel meer bij gekomen. Overmars was wat dat betreft een veel betere verkoper.
Zoals ik al eerder zei, kan zomaar dat Ajax de zaakwaarnemer een prijs mee heeft gegeven...
Nu eens zien wie Hamstra en Huntelaar (en Schreuder) als vervanger(s) zien.
snmght schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:40:

Is Taylor eigenlijk een links of rechtspoot? Zou hij niet LB in kunnen vullen zoals Sinkgraven dat deed?
Alsjeblieft niet zeg, gewoon Wijndal of een andere echte linksback halen.
JanW schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:39:
Suarez zou mooi zijn als hij nog een jaartje terug wil komen, maar niet als eerste spits. Laatste jaar bij Atletico heeft hij lang niet alles gespeeld, dus of hij nog een beetje niveau heeft is maar de vraag. Brobbey als eerste spits zie ik ook niet zitten, om redenen die al vaker genoemd zijn. Fitheid, kwaliteit en prijskaartje.

Maar er zijn wel meer posities waarbij ik me afvraag wat er mee gaat gebeuren. Doelman? Gaan we nog een jaar door met Pasveer als eerste doelman? Ik lees dat Stekelenburg er ook nog een jaar aan vast plakt. Maar wat mij betreft gaan we Gorter in de voorbereiding het vertrouwen geven, kijken hoe hij het daar doet.

Achterin hopen dat we 't bij elkaar kunnen houden, maar er is interesse voor Martinez, Mazraoui is weg en van Rensch ben ik nog steeds niet overtuigd. Timber lijkt gelukkig wel een jaar te blijven. Blind... Dat wordt weer een jaar lang bibberen. Bij nader inzien is 't toch tijd om goed te investeren in de achterhoede :X

Middenveld idem, Gravenberch weg. Alvarez blijft hopelijk nog, die is heel belangrijk als breker op 't middenveld en is voetballend ook gegroeid. Klaassen is een nuttige speler, maar je mist gewoon wat voetballend vernuft daar. Iemand die met een goede pass een medespeler weg kan sturen. Klaassen maakt vooral meters zonder bal en Alvarez heeft die kwaliteiten ook niet. Taylor schuift natuurlijk door naar de plek van Gravenberch, daar lijkt 't tenminste nu op. Die heeft wel wat meer voetballende kwaliteiten.

Voorin is 't nog wel karig. Tadic hebben we nog, Haller zal wel naar Dortmund gaan en Antony lijkt achter EtH aan te gaan. Daar blijft niet veel over op het moment. Kortom, tijd om door te pakken voor Hamstra en Huntelaar.
Ik blijf erbij, haal een nieuwe RCV en schuif Timber door naar het middenveld. Volgens mij is ie als verdedigende middenvelder veel beter dan als RCV. Hij heeft diepgang, passing en overzicht net als Gravenberch had en is defensief beter dan Alvarez. Mogen Taylor en Kudus om het plekje naast hem vechten, en als Ihattaren fit is mag die zichzelf op 10 proberen te bewijzen in de voorbereiding. Berghuis terug naar rechtsbuiten als Anthony vertrekt en Tadic en Bergwijn zullen maar uit moeten maken wie centraal in de spits staat en wie linksbuiten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
En de reden dat er nog geen move voor Wijndal of een andere linksback gemaakt is, is toch niet zo heel lastig te begrijpen? Tagliafico en Blind zijn er gewoon nog, dan ga je niet riskeren dat beiden niet vertrekken en je er een 3e linksback bij zet.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Typhone
autje schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:11:
[...]

Krijgt Ajax ook de volle 35 miljoen? Meestal gaan daar nog wat fees links en rechts vanaf. Aan de andere kant heeft hij natuurlijk ook een belangrijke bijdrage geleverd aan het miljoenen binnenharken in de CL, dus zijn geld heeft hij wel opgebracht.

@snmght Ten Hag zou Eriksen naar Man United willen halen, en dat lijkt tot nu toe het meest concreet te zijn (naast bij Brentford blijven).
Ja meestal nog wel iets af zo links en rechts en ze krijgen in de regel niet het volle bedrag in één keer bij Ajax. Daarom gaan veel clubs akkoord met iets hogere bedragen omdat Ajax daar al jaren coulant mee omgaat.

@toolkist
Als willekeurige club nu komt en 10 miljoen neerlegt is hij weg. Of je nu wel of geen Blind (oud) Tagliafico (vertrekwens) hebt, je zult moeten handelen. Desnoods haal je hem en zet je één van de twee in de etalage en spiegel je de ander minder speeltijd voor.

[Voor 16% gewijzigd door Typhone op 22-06-2022 11:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• autje
Typhone schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:15:
[...]

Ja meestal nog wel iets af zo links en rechts en ze krijgen in de regel niet het volle bedrag in één keer bij Ajax. Daarom gaan veel clubs akkoord met iets hogere bedragen omdat Ajax daar al jaren coulant mee omgaat.
Ik vraag me af hoe dat bij Neres gaat. Hebben we alles van Sjachtar Donetsk al binnen, en zo niet, hoe gaan we dat krijgen? Ik heb geen idee hoe het met voetbal in Oekraïne zit op dit moment.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

toolkist schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:13:
En de reden dat er nog geen move voor Wijndal of een andere linksback gemaakt is, is toch niet zo heel lastig te begrijpen? Tagliafico en Blind zijn er gewoon nog, dan ga je niet riskeren dat beiden niet vertrekken en je er een 3e linksback bij zet.
Nee laten we riskeren dat Wijndal zometeen weg is, Tagliafico vertrekt en Blind geblesseerd raakt. |:(

Ik zie Wijndal graag komen maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat het nog gaat gebeuren.

Als je hem wilt hebben kun je ook met Tagliafico afspreken dat hij als dank voor bewezen diensten en geduld voor een € 1m mag vertrekken, dan raak je hem wel kwijt. Wel even een anti-Vermeer clausule erin opnemen voordat hij de vervanger van Malacia wordt. ;)

WZAWZ een fucking farce

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Typhone
autje schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:18:
[...]

Ik vraag me af hoe dat bij Neres gaat. Hebben we alles van Sjachtar Donetsk al binnen, en zo niet, hoe gaan we dat krijgen? Ik heb geen idee hoe het met voetbal in Oekraïne zit op dit moment.
Dat geld wordt van tevoren al vastgezet via verzekeringsmaatschappijen die in die hoek een iets andere naam hebben.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Malfunctions schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:39:
https://www.parool.nl/spo...kbedrijf-unibet~b3fb33a7/

Ik had gehoopt dat Ajax voor de koninklijke weg zou kiezen en dit soort sponsoren aan zich voorbij zou laten gaan. Maar dat is kennelijk te romantisch gedacht.

[...]

:')
[Voetbal] Randzaken
Goed bedoeld, maar daar is de topic report voor :)

[Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 22-06-2022 21:07]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Daggast
  • Registratie: Juli 2021
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:39:
Dat geld wordt van tevoren al vastgezet via verzekeringsmaatschappijen die in die hoek een iets andere naam hebben.
Uit het verslag over de halfjaarcijfers

Op 24 februari 2022 begon een grootschalige aanval van Rusland op Oekraïne en zijn beide landen met elkaar in oorlog. De vennootschap heeft nog een openstaande vordering op de Russische club FC Spartak Moscow inzake de transfer van Quincy Promes en op de club Shakhtar Donetsk uit Oekraïne inzake de transfers van Lassina Traoré en David Neres voor een totaalbedrag van EUR 19,4 miljoen. De vennootschap heeft ter dekking van deze uitgestelde betalingen voor een bedrag van EUR 15,1 miljoen bankgaranties ontvangen en voor een bedrag van EUR 4,3 miljoen is een garantie van een derde partij ontvangen. De bankgaranties zijn verstrekt door een bank uit Oekraïne. De andere garantie is afgegeven door een derde partij uit Rusland. De impact van deze oorlog op een eventueel kredietrisico is op dit moment nog niet in te schatten.

Garantie van een derde partij is factoring waarbij een derde partij de schuld overneemt voor een percentage. En ten aanzien van de transfers van Traore en Neres dus een bankgaranties door een Oekraïense bank.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:23
Typhone schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:08:
Waar baseer je op dat Bergwijn flink in waarde zal stijgen? Ik vind het een gok namelijk. Bij het NL elftal bewijst hij dat hij veel beter is in een rol als zwervende tweede spits dan als rechtsbuiten of target man. Dat is precies het systeem dat Ajax niet speelt. Om dan dik 20 miljoen te betalen voor een speler die in het buitenland al geflopt is, is op zijn minst opmerkelijk te noemen.

Ja, hij heeft potentie, maar zal zowel goed moeten zijn in de CL (waar Ajax dit jaar in gaat met een vrij nieuwe selectie en een nieuwe coach en met weinig automatismen, dus grote kans op early exit) als goed met Oranje op het WK (waarbij het nog maar zeer de vraag is of Oranje überhaupt iets gaat presteren).

De hoeveelheid clubs die bereid zijn meer dan pakweg 25 miljoen te betalen voor een speler die uitblinkt in de Eredivisie is klein dus de vijver van clubs waaraan je hem kan verkopen ook. Gecombineerd met zijn hoge aanschafprijs is er een zeer reële kans op waardeverlies als Ajax niet presteert in de CL en Oranje niet op het WK. Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom hij topprioriteit is bij Ajax.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

donleone83 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 12:26:
[...]

De hoeveelheid clubs die bereid zijn meer dan pakweg 25 miljoen te betalen voor een speler die uitblinkt in de Eredivisie is klein dus de vijver van clubs waaraan je hem kan verkopen ook.
Tsja, ik kan nou wel heel flauw het lijstje er bij zoeken maar laat ik het zo zeggen, Haller is op zijn zachtst gezegd niet de eerste.

WZAWZ een fucking farce

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:41

Baseman77

We move

Bij het NL elftal bewijst hij dat hij veel beter is in een rol als zwervende tweede spits dan als rechtsbuiten of target man.
Bergwijn is dan ook een linksbuiten, die ook prima als 2e aanvaller kan spelen.
Eventueel kan hij ook spelen als rechtsbuiten, nummer 10 en spits, maar dan komt hij veel minder uit de verf.
snmght schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 13:22:
Haller is op zijn zachtst gezegd niet de eerste.
Haller blonk vooral uit in de CL (niet geheel toevallig ook in beide wedstrijden tegen zijn nieuwe werkgever) en had al eerder 2 goede seizoenen bij Eintracht Frankfurt. Vergeet dat vooral niet.

[Voor 41% gewijzigd door Baseman77 op 22-06-2022 13:54]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:04

Vos

AFCA

[...]

...

Ja, hij heeft potentie, maar zal zowel goed moeten zijn in de CL (waar Ajax dit jaar in gaat met een vrij nieuwe selectie en een nieuwe coach en met weinig automatismen, dus grote kans op early exit) als goed met Oranje op het WK (waarbij het nog maar zeer de vraag is of Oranje überhaupt iets gaat presteren).

...
Dat kan voor een tegenstander net zo goed gelden? ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Baseman77 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 13:51:
[...]

Bergwijn is dan ook een linksbuiten, die ook prima als 2e aanvaller kan spelen.
Eventueel kan hij ook spelen als rechtsbuiten, nummer 10 en spits, maar dan komt hij veel minder uit de verf.

[...]

Haller blonk vooral uit in de CL (niet geheel toevallig ook in beide wedstrijden tegen zijn nieuwe werkgever) en had al eerder 2 goede seizoenen bij Eintracht Frankfurt. Vergeet dat vooral niet.
*knip*
Je kunt je punt ook maken zonder een sneer.

[Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 22-06-2022 21:01]

WZAWZ een fucking farce

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13:14
D-e-n schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 23:56:
ik denk voor het geld?..................................... weet het wel zeker >:)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:33

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
dutchgio schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:01:
Haller is inderdaad weg:

Het is de vraag wat er eerder precies klopte van die genoemde 33 en onder welke voorwaarden de bonussen daarin waren. De bonussen van de 35 schijnen vrijwel zeker te zijn, dat zijn ook zaken waarover je kunt onderhandelen. Voor hetzelfde geld hebben we het realistisch gezien over een stap van 30 naar 35 en dat is dan weer best netjes.

* Gonadan gaat op zoek naar een glazen bol

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:15:
[...]

@toolkist
Als willekeurige club nu komt en 10 miljoen neerlegt is hij weg. Of je nu wel of geen Blind (oud) Tagliafico (vertrekwens) hebt, je zult moeten handelen. Desnoods haal je hem en zet je één van de twee in de etalage en spiegel je de ander minder speeltijd voor.
Dat was vorige zomer al zo, alleen kwam er toen ook geen club die interessant genoeg was.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
snmght schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:34:
[...]

Nee laten we riskeren dat Wijndal zometeen weg is, Tagliafico vertrekt en Blind geblesseerd raakt. |:(

Ik zie Wijndal graag komen maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat het nog gaat gebeuren.

Als je hem wilt hebben kun je ook met Tagliafico afspreken dat hij als dank voor bewezen diensten en geduld voor een € 1m mag vertrekken, dan raak je hem wel kwijt. Wel even een anti-Vermeer clausule erin opnemen voordat hij de vervanger van Malacia wordt. ;)
Er zijn meer linksbacks dan Wijndal hoor ;)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
autje schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:18:
[...]

Ajax doet geen zaken zonder bankgarantie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Uitblinken/opvallen in de CL geldt inderdaad ook voor die andere 15 transfers waarbij een speler uit de Eredivisie >25 miljoen opbracht.
Waaronder de 'antieke' transfers van Suarez, Van Nistelrooij, Huntelaar en Sneijder.

*knip*
Geen gesneer aub.

[Voor 18% gewijzigd door tweakduke op 22-06-2022 21:02]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:39
toolkist schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:12:
[...]

Ajax doet geen zaken zonder bankgarantie.
Ik vraag me oprecht af wat de bankgarantie van een Oekraïense bank momenteel nog waard op. Om maar te zwijgen van de garantie van de 3e, Russische partij bij de transfer van Promes.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +4Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Baseman77 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:14:
[...]

Uitblinken/opvallen in de CL geldt inderdaad ook voor die andere 15 transfers waarbij een speler uit de Eredivisie >25 miljoen opbracht.
Laat dat nou net iets zijn dat bij Ajax goed kan. *knip*

[Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 22-06-2022 21:02. Reden: Geen sneren aub.]

WZAWZ een fucking farce

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Typhone
Baseman77 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:14:
[...]

Waaronder de 'antieke' transfers van Suarez, Van Nistelrooij, Huntelaar en Sneijder.

*knip*
Hier heb je wat moderne feiten:

Ajax
1. Frenkie de Jong (86 miljoen, 19/20)
2. Matthijs de Ligt (85,5 miljoen, 19/20)
3. Davinson Sanchez (42 miljoen, 17/18)
4. Hakim Ziyech (40 miljoen, 20/21)
5. Donny vd Beek (39 miljoen, 20/21)

Weinig reden om aan te nemen dat het 'opeens' decrescendo gaat.

[Voor 8% gewijzigd door tweakduke op 22-06-2022 21:02. Reden: Quote aangepast]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Haller niet vergeten. En dan staat een Malen (PSV) er ook nog niet tussen. Had een Gravenberch een langer contract was die er ook bij.

Onbegrijpelijk waar sommigen hier hun wijsheden vandaan halen.

WZAWZ een fucking farce

Acties:
  • +5Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
snmght schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 17:05:
*knip*
Voor de sfeer laten we dat aub achterwege. Daar is de topic report voor :)

[Voor 38% gewijzigd door tweakduke op 22-06-2022 21:03]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
snmght schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:40:

taylor is dacht ik 2 benig

Acties:
  • +2Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:54
Haller niet vergeten. En dan staat een Malen (PSV) er ook nog niet tussen. Had een Gravenberch een langer contract was die er ook bij.

Of Lozano… 45miljoen.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Deadsy schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 18:14:
[...]

taylor is dacht ik 2 benig
Klopt, ik heb ze net nog even voor je geteld. :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• donleone83
Natuurlijk heeft Ajax een prachtige trackrecord van het verkopen van spelers voor megabedragen, allemaal na goede prestaties in de Champions League. Ik zeg dan ook niet dat Bergwijn sowieso niet de volgende gaat zijn, alleen dat ik het een risico vind. Omdat hij:
1. Al is geflopt in het buitenland;
2. Zijn beste wedstrijden op een positie speelt die bij Ajax niet bestaat;
3. De kans dat Ajax weer zo goed voor de dag komt in de CL vrij klein is gezien de vele wisselingen;
4. Een godsvermogen kost.

Mijn punt is: Ajax werd ternauwernood kampioen dit jaar, vloog er na een goede groepsfase meteen uit in de CL en is volgend jaar ook nog eens een team in opbouw met veel vertrekkende krachten en een nieuwe coach. Dus zo zeker dat er weer topprestaties volgen is het allemaal niet. Als nu, net als na de halve finale plek, Ajax weer twee jaar Europees geen zier presteert en misschien zelfs geen kampioen wordt (wat een realistischer scenario is dan bijvoorbeeld begin vorig seizoen), levert Bergwijn dat bedrag niet zomaar meer op.

Maar ja, zo vond ik Haller ook een gok overigens en die pakt nu goed uit voor Ajax. Time will tell en, niet onbelangrijk, Ajax heeft het geld.

[Voor 3% gewijzigd door donleone83 op 22-06-2022 19:30]

Acties:
  • +9Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Met Haller is onze recordaankoop met winst verkocht. Dat kunnen weinig clubs zeggen volgens mij.

WZAWZ een fucking farce

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Harribo
Volgens mij is Bergwijn wel een goede aankoop.
Scoort makkelijk bij het Nederlands elftal tegen toch niet tegen de minste tegenstanders.

Komt bij dat hij niet veel kans heeft gehad bij de Spurs. Son staat op zijn plek. En veel invalbeurten. Had hij ook niet een tijd een blessure?
Ik denk dat Ajax een goede koop heeft gedaan. Maar enfin we zullen het zien. Er moet toch echt een goede spits komen lijkt me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• donleone83
snmght schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:35:
Met Haller is onze recordaankoop met winst verkocht. Dat kunnen weinig clubs zeggen volgens mij.
Tot voor kort Ajax ook niet. De volgende 3 in de lijst zijn namelijk Neres (inclusief bonussen lag zijn aankoop rond de 20 miljoen, voor 12 verkocht), Sulejmani (gratis vertrokken) en Daley Blind.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:15

Gynnad

* * *

donleone83 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:04:
[...]

Tot voor kort Ajax ook niet. De volgende 3 in de lijst zijn namelijk Neres (inclusief bonussen lag zijn aankoop rond de 20 miljoen, voor 12 verkocht), Sulejmani (gratis vertrokken) en Daley Blind.
Ajax verkocht Blind voor 17,5 en kocht hem voor 16 terug, naast dat hij enorme meerwaarde in de CL had (net als Neres). Dus in principe toch gewoon winst gemaakt (van 1.5 miljoen).

Neres inderdaad wat verlies op gemaakt, maar de meerwaarde die hij in de CL heeft gehad betaald dat wel terug. Sulejmani is inderdaad verloren geld.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +3Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Leeft die nog eigenlijk?
Die is volgens mij buiten de Eredivisie weinig op-gevallen. :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:49
donleone83 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:24:
Natuurlijk heeft Ajax een prachtige trackrecord van het verkopen van spelers voor megabedragen, allemaal na goede prestaties in de Champions League. Ik zeg dan ook niet dat Bergwijn sowieso niet de volgende gaat zijn, alleen dat ik het een risico vind. Omdat hij:
1. Al is geflopt in het buitenland;
2. Zijn beste wedstrijden op een positie speelt die bij Ajax niet bestaat;
3. De kans dat Ajax weer zo goed voor de dag komt in de CL vrij klein is gezien de vele wisselingen;
4. Een godsvermogen kost.

Mijn punt is: Ajax werd ternauwernood kampioen dit jaar, vloog er na een goede groepsfase meteen uit in de CL en is volgend jaar ook nog eens een team in opbouw met veel vertrekkende krachten en een nieuwe coach. Dus zo zeker dat er weer topprestaties volgen is het allemaal niet. Als nu, net als na de halve finale plek, Ajax weer twee jaar Europees geen zier presteert en misschien zelfs geen kampioen wordt (wat een realistischer scenario is dan bijvoorbeeld begin vorig seizoen), levert Bergwijn dat bedrag niet zomaar meer op.

Maar ja, zo vond ik Haller ook een gok overigens en die pakt nu goed uit voor Ajax. Time will tell en, niet onbelangrijk, Ajax heeft het geld.
Punten 1,3 en 4 golden allemaal ook voor tadic, blind en haller…

Uiteindelijk is een transfer altijd een gok, en ajax mikt nu op de wat hogere markt, tot nu toe succesvol.

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 21:38
Iedereen doet ook alsof je met bergwijn een oude ervaren rot binnenhaalt. die jongen is pas 24. zijn sterkste jaren komen er nu aan zou je zeggen. Hij weet hoe het is in het buitenland dus heeft misschien ook minder drang om er nog eens naar toe te gaan. zo kun je wel een speler binnen halen waar je zo nog 6 jaar van kan genieten.

Ik vind dat wel heel veel spelers in het buitenland als "niet geslaagd" worden bestempeld. De ligt bijvoorbeeld is nog steeds pas 22 jaar!! zijn sterkste jaren zitten er ook nog steeds aan te komen.

Ik vind het wel een goede move om bergwijn te halen. ik zie Tadic graag in de spits gezien hij niet meer de snelste is (nooit super snel geweest natuurlijk) maar links bergwijn, midden tadic en rechts antony of berghuis heb je nog steeds een top aanval.

Brobby moet je gewoon huren tot hij uit zijn contract loopt. Ik zie die jongen nergens slagen behalve Ajax. als hij in zijn eerste jaar al heimwee heeft zie ik die straks met hangende pootjes terug komen bij Ajax. zijn werkgever wil hem niet maar ik zie hem dus niet zo snel nog ergens anders heen gaan. dan heb je best een prima onderhandelingspositie lijkt me. heel goedkoop overnemen of niet.

• Baseman77

Baseman77

We move

Typhone schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:31:
Hier heb je wat moderne feiten:
Hahaha, leuk dat je Ajax even kunt promoten.
Maar dat was het discussiepunt helemaal niet.

@snmght claimt dat spelers makkelijk voor >25 miljoen verkocht worden vanuit de Eredivisie, waarna ik aangeef dat in de hele geschiedenis van de Eredivisie dit pas 15 keer is gebeurd.
Dat is het punt.
Haller niet vergeten. En dan staat een Malen (PSV) er ook nog niet tussen.
Waar staan die niet tussen?
Die horen namelijk wel degelijk bij de 15 spelers die voor >25 miljoen zijn verkocht.

Modbreak:We spelen op de inhoud, niet op de man.

[Voor 9% gewijzigd door tweakduke op 23-06-2022 12:02]

• Typhone
Baseman77 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:46:
[...]

@snmght claimt dat spelers makkelijk voor >25 miljoen verkocht worden vanuit de Eredivisie, waarna ik aangeef dat in de hele geschiedenis van de Eredivisie dit pas 15 keer is gebeurd.
Dat is het punt.

[...]

Die horen namelijk wel degelijk bij de 15 spelers die voor >25 miljoen zijn verkocht.
Het is bijna stuitend dat jij denkt dat ik Ajax kom promoten.
Ik kom Ajax niet promoten, ik reageer op het feit dat er veel (op Sanchez na) spelers zijn geweest in de laatste jaren die voor grof geld verkocht zijn na een goed CL seizoen. Dat sommige spelers niet gekocht zijn maar eigen opleiding zijn doet niet ter zake.

Overigens heb ik daar enkel de Ajax spelers uitgepakt maar die van PSV en Feyenoord stonden er ook in een eerdere post van mij (oude topic nog). Dat het statistisch gezien niet vaak is voorgekomen is ook totaal niet relevant want de laatste jaren gebeurt het met de regelmaat van de klok (dáár was dat lijstje voor bedoeld) niet de antieke transfers die jij noemde. Als je de statistiek namelijk inkort tot de laatste 5 jaar dan zit je aan bijna elk jaar wel een 100% klapper met uitzondering van Feyenoord.

In dat licht bezien kun je als club wel iets meer risico nemen zeker als je gedekt wordt door zekere inkomsten uit de CL. Garanties heb je niet en bestaan niet maar de laatste jaren zie je daar wel een kentering in komen.

Die tweede quote heb je mijn naam van gemaakt maar die is niet van mij ;).
Reeds aangepast zie ik :)

• snmght

snmght

imho dan he

Baseman77 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:46:
[...]

Dat is het punt.

[...]

Oftewel, je kent nog steeds de feiten niet.
Lees je wel goed? Die stonden niet in de opsomming van @Typhone . Ze moeten er inderdaad bij. We zeggen hetzelfde alleen wil je zo graag met modder gooien dat je zelfs met modder gooit als we het eens zijn. Zegt iets over jou.

Leuk dat je 'de hele geschiedenis van de eredivisie' er bij pakt maar hou je rekening met inflatie, stijgende prijzen in het voetbal in zijn algemeenheid? Oh nee daar ga je weer straal aan voorbij. Makkelijk roepen zo. :D

WZAWZ een fucking farce

• Baseman77

Baseman77

We move

Typhone schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:53:
In dat licht bezien kun je als club wel iets meer risico nemen zeker als je gedekt wordt door zekere inkomsten uit de CL.
Dit ben ik helemaal met je eens (y)
Sowieso als Ajax zijnde ook door de gevulde bankrekening. Al is hierom CL spelen voor Ajax ook noodzaak geworden.

Maar ik reageerde op iets anders en dat wordt uit zijn verband getrokken.
Typhone schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:53:
Dat het statistisch gezien niet vaak is voorgekomen is ook totaal niet relevant want de laatste jaren gebeurt het met de regelmaat van de klok
Nou ja, uit de gehele Eredivisie ongeveer 1 speler per seizoen is op zich regelmatig. Dat klopt.
Maar qua aantallen spelers is het niet veel.
snmght schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:02:
We zeggen hetzelfde alleen wil je zo graag met modder gooien dat je zelfs met modder gooit als we het eens zijn. Zegt iets over jou.
Waar heb je het in hemelsnaam over?
Hoezo gooi ik met modder? :?

Jij doet het voorkomen alsof een speler uit de Eredivisie verkopen voor >25 miljoen de normaalste zaak van de wereld is, ik kom met feiten die uitwijzen dat dit niet het geval is. Waarna je ineens allerlei zaken erbij gaat halen en met beschuldigen komt die nergens op slaan.

Maar dit is zinloos geworden merk ik, dus ik zal ermee stoppen.

[Voor 18% gewijzigd door Baseman77 op 23-06-2022 10:15]

• snmght

snmght

imho dan he

Baseman77 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:11:
[...]

Jij doet het voorkomen alsof een speler uit de Eredivisie verkopen voor >25 miljoen de normaalste zaak van de wereld is
Zeg me eens waar ik doe alsof het de normaalste zaak van de wereld is? Ik geef alleen maar aan dat het niet uitzonderlijk of vreemd is. Het gebeurd de laatste jaren steeds vaker en ik verwacht dat deze trend doorzet: Gakpo, Antony en Timber zijn ook spelers die vermoedelijk dergelijke bedragen zullen opleveren.

WZAWZ een fucking farce

• ElPaco
Hoeven wordt voor een jaar gehuurd door PSV, helaas geen optie tot koop kunnen bedwingen. Ik neem aan dat dit vooral is om de geblesseerde Boscagli op te vangen (die ligt er nog wel een half jaar uit). Zou mooi zijn als je na dat jaar alsnog rond kan komen met zijn oude club over een transfer.

WoT stats

• ElPaco
snmght schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:28:
[...]

Zeg me eens waar ik doe alsof het de normaalste zaak van de wereld is? Ik geef alleen maar aan dat het niet uitzonderlijk of vreemd is. Het gebeurd de laatste jaren steeds vaker en ik verwacht dat deze trend doorzet: Gakpo, Antony en Timber zijn ook spelers die vermoedelijk dergelijke bedragen zullen opleveren.
Sangaré, al hoop ik dat die blijft :p

Maar er zullen er wel meer komen die voor veel weggaan.

WoT stats

• toolkist
  • Niet online
Ajax wil Brobbey en Zirkzee als nieuwe spitsen
Hehe, eindelijk luisteren ze naar me ;) 20-25m voor die 2 samen (en ongetwijfeld een doorverkoop percentage) en je hebt het voorin centraal de komende jaren geheid goed staan.
Nu nog doorpakken op WIjndal. een CV erbij en Timber een plekkie naar voren en we kunnen wat mij betreft weer beginnen met de compettie :p

• Baseman77

Baseman77

We move

snmght schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:28:
Het gebeurd de laatste jaren steeds vaker
Het zou prettig zijn als je je woorden eens onderbouwt.
Dit klopt namelijk niet.

Alleen in het seizoen 2019/2020 werden meer dan 2 spelers verkocht voor >25 miljoen (De Jong, De Ligt, Lozano en Bergwijn). In 2021/2022 alleen Malen, in 2020/2021 betrof het Ziyech en Vd Beek, in 2018/2019 niemand en in 2017/2018 betrof het Sánchez en Klaassen.

Waar zie jij de stijgende lijn?

De kans op dit soort transfers is wel hoger geworden, doordat de spelers ook duurder worden gekocht.
Dus dat het vaker gaat gebeuren is goed mogelijk ,maar zover is het nog niet.

• snmght

snmght

imho dan he

Baseman77 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:40:
[...]

Het zou prettig zijn als je je woorden eens onderbouwt.
Dit klopt namelijk niet.

Alleen in het seizoen 2019/2020 werden meer dan 2 spelers verkocht voor >25 miljoen (De Jong, De Ligt, Lozano en Bergwijn). In 2021/2022 alleen Malen, in 2020/2021 betrof het Ziyech en Vd Beek, in 2018/2019 niemand en in 2017/2018 betrof het Sánchez en Klaassen.

Waar zie jij de stijgende lijn?

De kans op dit soort transfers is wel hoger geworden, doordat de spelers ook duurder worden gekocht.
Dus dat het vaker gaat gebeuren is goed mogelijk ,maar zover is het nog niet.
Ik wil best om een kratje bier wedden dat deze en komende negen transferzomers er 9 van die 10 keer een € 25 miljoen plus transfer de eredivisie uit gaat. :7

WZAWZ een fucking farce

• toolkist
  • Niet online
Baseman77 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:11:
Jij doet het voorkomen alsof een speler uit de Eredivisie verkopen voor >25 miljoen de normaalste zaak van de wereld is, ik kom met feiten die uitwijzen dat dit niet het geval is. Waarna je ineens allerlei zaken erbij gaat halen en met beschuldigen komt die nergens op slaan.

Maar dit is zinloos geworden merk ik, dus ik zal ermee stoppen.
Doe maar ja...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Seizoen transfer 25m+   Wie
11-12   0   
12-13   0   
13-14   0   
14-15   0   
15-16   1   Depay
16-17   1   Milik
17-18   2   Sanchez Klaassen
18-19   0   
19-20   4   De Jong de Ligt Lozano Bergwijn
20-21   2   d Beek Ziyech
21-22   2   Malen Haller

• toolkist
  • Niet online
Volgens mij is gemiddeld 2 (de afgelopen 4 jaar) meer dan gemiddeld 1 (de 4 jaren daarvoor) of 0,xx (niet gekeken naar 09-10 en 10-11) de jaren ervoor..Statement van @snmght klopt dus gewoon.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
@snmght had dus gewoon weer gelijk! d:)b

[Voor 29% gewijzigd door OPSLAGHOND op 23-06-2022 13:04]

• Harribo
Nou hèhè, zijn we daar ook uit! ;)

• Baseman77

Baseman77

We move

Dat is afhankelijk van hoe je "de laatste jaren steeds vaker" interpreteert.

Maar fijn dat er in ieder geval een onderbouwing is, al wordt het 'werk' nog steeds door anderen gedaan.
Zomaar iets roepen is te makkelijk.

• snmght

snmght

imho dan he

Baseman77 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:57:
[...]

Zomaar iets roepen is te makkelijk.
Gelijk heb je. :)

WZAWZ een fucking farce

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:49
Ik moest lachen om je sig :o

[Voor 9% gewijzigd door ephymerous op 23-06-2022 15:56]

XXXVI

• OPSLAGHOND
  • Niet online

Pagina: 1 2 3 ... 264 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee