Toon posts:

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 311 Laatste
Acties:
  • 444.849 views

Acties:
  • +6Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:58
De landstitel ging dus inderdaad naar Ajax. PSV volgt op flinke afstand en AZ maakt de top 3 compleet. Feyenoord heeft via de play-offs Europees voetbal veilig gesteld en speelt volgend seizoen in de nieuwe UEFA Conference League.

Onderin degradeerden ADO Den Haag en VVV Venlo rechtstreeks. Via de play-offs verdween Emmen ook nog eens uit de Eredivisie. Volgend jaar drie nieuwe teams op het hoogste niveau.

Wat vorig jaar door COVID niet lukte, is dit jaar wel gelukt. Cambuur is gepromoveerd. De ploeg van Henk de Jong was de sterkste. Op de laatste dag vergooide de Graafschap nog de tweede plek, waardoor Go Ahead Eagles ook direct promoveerde. Via de play-offs komt ook NEC terug in de Eredivisie.

De finale van de KNVB Beker ging tussen Vitesse en Ajax. De eerste helft ging nog redelijk gelijk op, maar in de tweede helft was Ajax nadrukkelijk op zoek naar de overwinning. Die kwam er uiteindelijk via Neres in de blessuretijd.

Een Engelse finale, een saaie wedstrijd, waarin Manchester City zich niet kon laten zien. Chelsea had aan één doelpunt van Havertz genoeg en wint voor de tweede keer de Champions League.

Villarreal tegen Manchester United, de ploeg uit Engeland was de favoriet, maar beet zich 120 minuten lang stuk op een stug Villarreal. Na 22 penalty's was de wedstrijd beslist en kroonde Villarreal zich tot winnaar van de Europa League. Nummertje vier voor Unai Emery.

UEFA Ranking
Land - https://kassiesa.home.xs4...ta/method5/crank2020.html
Club - https://kassiesa.home.xs4...ta/method5/trank2020.html

[Voor 16% gewijzigd door JanW op 08-06-2021 09:10]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Gynnad

* * *

Lekker hoor, 2 afbeeldingen van Ajax in de openingspost!

Vandaag loting van de Champions League voorronde!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:22
Gynnad schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:07:
Lekker hoor, 2 afbeeldingen van Ajax in de openingspost!

Vandaag loting van de Champions League voorronde!
Een keer 3 afbeeldingen zou ook leuk zijn :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gynnad
  • Nu online

Gynnad

* * *

Martinusz schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:17:
[...]

Neem aan dat komend seizoen de Johan Cruijff Schaal er weer bij staat :)

Maar een Europese prijs zou ook niet verkeerd zijn!

[Voor 10% gewijzigd door Gynnad op 08-06-2021 11:33]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Martinusz schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:17:
[...]

Graag vier dan :)

XXXVI

Acties:
  • +5Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik mis de teletekst stand toch wel hoor

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 03-06 22:32
Ik mis velen van jullie ook nog steeds.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-06 22:25

snmght

imho dan he

Dat is vroeg!

@Outerspace @tweakduke @Ramzzz

Wil iemand de topic warning (al dan niet deels) van het vorige topic overnemen met verwijzing naar Randzaken in elk geval?

[Voor 86% gewijzigd door snmght op 08-06-2021 20:08]

Hey, my name's Paul and this shit's between y'all.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:52

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
snmght schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:05:
Dat is vroeg!

@Outerspace @tweakduke @Ramzzz

Wil iemand de topic warning (al dan niet deels) van het vorige topic overnemen met verwijzing naar Randzaken in elk geval?
Gefixed :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vangt Ajax toch nog wat voor de derde/vierde spits.

• Gynnad
  • Nu online

Gynnad

* * *

Exocet schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:48:
Vangt Ajax toch nog wat voor de derde/vierde spits.

[Embed]
Dat is een prima bedrag voor zo'n speler. Dat geld kan mooi naar Sulemana toe die ze willen halen, dan heb je de voorhoede wel compleet mocht er niemand meer gaan:

Tadic
Haller
Antony
Neres
Sulemana
Danilo

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gynnad
  • Nu online

Gynnad

* * *

Concept programma voor de Eredivisie is bekend:

Het Eredivisieseizoen 2021/’22 begint op vrijdag 13 augustus aan de Vetkampstraat in Deventer waar promovendus Go Ahead Eagles het opneemt tegen sc Heerenveen. In het kader van het 65-jarig bestaan van de Eredivisie staan in de eerste speelronde Willem II – Feyenoord en FC Utrecht – Sparta Rotterdam tegenover elkaar. Deze wedstrijden stonden in 1956, tijdens de eerste speelronde ooit in de Eredivisie, ook op het programma.

Landskampioen en bekerwinnaar Ajax trapt het Eredivisieseizoen af in de Johan Cruijff ArenA tegen het gepromoveerde N.E.C. Nijmegen. SC Cambuur keert terug op het hoogste niveau met een thuiswedstrijd tegen FC Groningen. In speelronde 4 staat met AZ – PSV de eerste topper van het seizoen op het programma. De eerste Klassieker vindt plaats in speelronde 17, als Ajax in De Kuip op bezoek gaat bij Feyenoord (zondag 19 december om 14.30 uur).

65 jaar Eredivisie

Volgend seizoen bestaat de Eredivisie 65 jaar. Het jubileum wordt een seizoen lang gevierd. Naast een nieuw jubileumlogo staat ook de eerste speelronde deels in het teken van 65 jaar Eredivisie. Zo stonden Willem II - Feyenoord en DOS (voorloper van het huidige FC Utrecht) - Sparta Rotterdam tegenover elkaar tijdens de eerste speelronde ooit in 1956.

Vanaf de zomerstop wordt meer bekend gemaakt over de andere initiatieven die in het kader van 65 jaar Eredivisie georganiseerd worden.

Keuken Kampioen Divisie

De Keuken Kampioen Divisie gaat van start op vrijdag 6 augustus. Degradant ADO Den Haag speelt in de eerste speelronde in eigen huis tegen Jong Ajax, FC Emmen gaat op bezoek bij Telstar, terwijl VVV-Venlo het thuis opneemt tegen NAC Breda.

Johan Cruijff Schaal

De 25ste editie van de Johan Cruijff Schaal staat op het programma voor zaterdag 7 augustus. Omdat Ajax in het seizoen 2020/’21 zowel de landstitel als de TOTO KNVB Beker veroverde, is de nummer 2 op de eindranglijst PSV de tegenstander in dit duel. Als de Eindhovenaren echter vooraf in actie moeten komen in de voorronde van de Europa League, dan zal de wedstrijd worden verzet naar zondag 8 augustus.
Publiek in de stadions

Het kabinet is voornemens om per 1 juli bij grote evenementen weer publiek toe te staan op basis van volledige vaccinatie of een negatieve coronatest. Dit wordt momenteel nader uitgewerkt door de overheid en op korte termijn gepresenteerd. De betaald voetbalcompetities zullen in ieder geval van start gaan met beperkt publiek. Als de positieve ontwikkelingen van de coronapandemie doorzetten, kan zo snel mogelijk worden toegewerkt naar een optimale bezettingsgraad bij voorkeur weer zonder coronatesten en niet langer dan noodzakelijk.

Zaterdag 16.30 uur en zondag 20.00 uur

De pilot met Eredivisiewedstrijden op zaterdag om 16.30 uur wordt verlengd. Dit is afgestemd met de Eredivisie CV en het Supporterscollectief Nederland. Op dagen dat om 16.30 uur geen Eredivisiewedstrijd wordt gespeeld, zal een Keuken Kampioen Divisiewedstrijd worden ingepland. Wedstrijden op zondag om 20.00 uur vinden doorgaans plaats als Ajax, AZ, Feyenoord en PSV gedwongen allen op zondag staan ingedeeld of wanneer een deelnemer aan een van de Europese toernooien hiervoor een verzoek indient.

Wijzigingen in het speelschema

Rekening houdend met de prestaties van de deelnemers aan Europees voetbal (Ajax, AZ, Feyenoord, PSV, Vitesse) wordt na dinsdag 3 augustus gekeken of het competitieprogramma moet worden afgestemd op hun programma. Na 31 augustus worden de speelrondes tot de winterstop waar nodig in speeldag en/of aanvangstijd aangepast, na woensdag 22 december gebeurt dat voor de competitie vanaf speelronde 22 tot en met 32. Net zoals voor het seizoen 2020/’21 wordt ook komend seizoen in het voorjaar geen dag en tijd gecommuniceerd tot bekend is of de deelnemers aan Europees voetbal na de winterstop nog in Europa actief zijn.
Volledige schema kan hier gevonden worden: https://eredivisie.nl/Por...t_eredivisie_2021_22.xlsx

Bron: https://eredivisie.nl/nl-...en-voor-seizoen-2021-2022

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gynnad
  • Nu online

Gynnad

* * *

De toppers voor Ajax komend seizoen:

24 oktober 16:45 Ajax - PSV
12 december 14:30 Ajax - AZ
19 december 14:30 Feyenoord - Ajax
23 januari 14:30 PSV - Ajax
Speelronde 27 (nog geen datum) Ajax - Feyenoord
Speelronde 32 (nog geen datum) AZ - Ajax

Acties:
  • +2Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gynnad schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 06:58:
[...]

Dat is een prima bedrag voor zo'n speler. Dat geld kan mooi naar Sulemana toe die ze willen halen, dan heb je de voorhoede wel compleet mocht er niemand meer gaan:

Tadic
Haller
Antony
Neres
Sulemana
Danilo
Veel te weinig. Hoe hij voor z'n blessure bezig was had ie deze zomer al minimaal 5m meer opgeleverd als Ten Hag hem na de winterstop niet structureel genegeerd had.
Danilo heeft niks bij Ajax te zoeken, dus er moet gewoon een jonge talentvolle vervanger komen wat mij betreft. Haller geeft nu al aan dat ie niet van plan lijkt te zijn om lang te blijven, wel handig als je dan een vervanger klaar hebt staan. En sowieso is 1 echte spits wel erg krap.

• Martinusz
toolkist schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:54:
[...]

Veel te weinig. Hoe hij voor z'n blessure bezig was had ie deze zomer al minimaal 5m meer opgeleverd als Ten Hag hem na de winterstop niet structureel genegeerd had.
Danilo heeft niks bij Ajax te zoeken, dus er moet gewoon een jonge talentvolle vervanger komen wat mij betreft. Haller geeft nu al aan dat ie niet van plan lijkt te zijn om lang te blijven, wel handig als je dan een vervanger klaar hebt staan. En sowieso is 1 echte spits wel erg krap.
Huntelaar schijnt weer beschikbaar te zijn :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Martinusz schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:26:
[...]

Huntelaar schijnt weer beschikbaar te zijn :+
Z'n zoon? ;)
Aangezien ik het had over "een jonge talentvolle vervanger" 8)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Martinusz
toolkist schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:07:
[...]

Z'n zoon? ;)
Aangezien ik het had over "een jonge talentvolle vervanger" 8)
Misschien kan hij het paspoort van zijn zoon gebruiken :P schijnt tegenwoordig vaker voor te komen dat mensen ineens ouder zijn :+

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
toolkist schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:54:
[...]

Hij is gewoon weg niet lekker teruggekomen van zijn blessure. Voor de winterstop leek het wel even de goede kant op te gaan.
Denk niet dat we hem nog terug gaan zien bij Ajax.
Gynnad schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:40:
Concept programma voor de Eredivisie is bekend:

[Afbeelding]

[...]

Volledige schema kan hier gevonden worden: https://eredivisie.nl/Por...t_eredivisie_2021_22.xlsx

Bron: https://eredivisie.nl/nl-...en-voor-seizoen-2021-2022
En Ajax heeft voor de winterstop zowaar twee half drie thuis wedstrijden op zondag _/-\o_

Zondag 29 augustus: Ajax – Vitesse (14:30)
Zondag 12 december: Ajax – AZ (14:30)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online

Als je hoort wat Brobbey zoal vertelt in deze video, dan snap ik eigenlijk best dat ie weg wilde..
Bv dat Ajax al aangaf dat ie volgend seizoen weinig zou gaan spelen en z'n minuten zou moeten maken in de KKD. Niet echt aantrekkelijk en wat je wil horen als je al belangrijk bent geweest in de CL wedstrijden.
Wat betreft een transfer terug naar Ajax, zie ik ook niet meer gebeuren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gynnad
  • Nu online

Gynnad

* * *

toolkist schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:45:
[YouTube: Brian Brobbey - Bij Andy in de auto!]
Als je hoort wat Brobbey zoal vertelt in deze video, dan snap ik eigenlijk best dat ie weg wilde..
Bv dat Ajax al aangaf dat ie volgend seizoen weinig zou gaan spelen en z'n minuten zou moeten maken in de KKD. Niet echt aantrekkelijk en wat je wil horen als je al belangrijk bent geweest in de CL wedstrijden.
Transfer naar Ajax moet je ook niet willen als Ajax zijnde, tenminste als het geld kost, want dan komt er zoveel druk op zo iemand te staan omdat hij ook gratis had kunnen verlengen..

Acties:
  • +5Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Dat is één kant van het verhaal. Sowieso snap ik goed dat je een jonge speler geen garantie op een basisplaats geeft. Ga de concurrentie lekker aan. Blijkbaar durft hij dat niet. En dat snap ik; zo'n geweldenaar is het niet :)

XXXVI

Acties:
  • +6Henk 'm!

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Brian Brobbey vertrekt bij Ajax is van 3 februari 2021.

Hij stond toen op 45 minuten CL thuis tegen Atalanta en 85 minuten Eredivisie verdeeld over vijf invalbeurten.

Die spits waarvan hij het gevoel had dat die zou komen, die kwam pas toen Brobbey in zijn laatste zes maanden van zijn contract zat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 12:05
Martinusz schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:10:
[...]

Misschien kan hij het paspoort van zijn zoon gebruiken :P schijnt tegenwoordig vaker voor te komen dat mensen ineens ouder zijn :+
Doet me een beetje denken aan de geruchten over Wamberto die jaren geleden de rondte deden, afhankelijk van wie je gelooft was die ook een jaar of 5 ouder dan hij beweerde.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ephymerous schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:31:
[...]

Dat is één kant van het verhaal. Sowieso snap ik goed dat je een jonge speler geen garantie op een basisplaats geeft. Ga de concurrentie lekker aan. Blijkbaar durft hij dat niet. En dat snap ik; zo'n geweldenaar is het niet :)
Het is inderdaad eenzijdig en zonder de video te kunnen zien zijn het wel twee verschillende uitspraken. Enerzijds dat de minuten in de KKD gemaakt gaan worden en anderszijds stel ej dat er geen garantie is op een basisplaats. In essentie zou je niemand een garantie op een basisplaats moeten geven ongeacht historie. Dat er blijkbaar een uitspraak wordt gedaan waarin lijkt dat een speler een voornaamste rol in het jong Ajax team ipv de selectie dan wordt de keuze wel stukken begrijpelijker ongeacht of hij afdoende ervaring kan opdoen in de KKD en dat hij overgeheveld kan worden naar de selectie indien hij het daar goed doet.

Het wel of niet aandurven is overigens een ander facet, de club spreekt wellicht niet afdoende vertrouwen uit en een club als RB doet dat blijkbaar wel.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gynnad
  • Nu online

Gynnad

* * *

[...]

strafschop schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:47:
[...]

Brian Brobbey vertrekt bij Ajax is van 3 februari 2021.

Hij stond toen op 45 minuten CL thuis tegen Atalanta en 85 minuten Eredivisie verdeeld over vijf invalbeurten.

Die spits waarvan hij het gevoel had dat die zou komen, die kwam pas toen Brobbey in zijn laatste zes maanden van zijn contract zat.
Exact - hij heeft het een paar wedstrijden leuk gedaan maar vooral gepresteerd als invaller waarbij de tegenstander al 'moe' was. Conditioneel was hij nog niet sterk genoeg voor een volledige wedstrijd. Eerlijk gezegd zegt dat ook wel wat over zijn mentaliteit aangezien jongens van zijn leeftijd wel bij Ajax in de basis staan (Gravenberch, Rensch en Timber).

Hij heeft zeker potentie om een goede speler te worden, maar als we met hem als 1e spits het seizoen in zouden moeten gaan zou ik er toch niet heel vrolijk van worden.. Blij dat we Haller hebben!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:47
[...]

Gegeven het feit dat Traore om mij totaal onbegrijpelijke redenen voor 10 miljoen wordt verkocht (strik er omheen, zou ik zeggen) is het jammer dat Brobbey voor niks de deur uit is gelopen. Maar voor de rest heeft hij nog weinig laten zien, vooral ook omdat hij erg blessuregevoelig is (is nu ook weer geblesseerd). Maar daar komen ze bij Leipzig nog wel achter (niet dat hij daar veel aan spelen toe gaat komen).

Wat hij bij Andy in de auto zegt neem ik met wat korrels zout. Hij gaat daar hetzelfde verdienen als hij bij Ajax zou hebben gedaan. Natuurlijk. Vergeet voor het gemak waarschijnlijk even het tekengeld mee te tellen ;).

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:30
Dat is een makkelijke weg om onder de salarisvraag uit te komen, uiteraard is dat niet 'hetzelfde'. :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• autje
Welnee. Dit was ook de jongen die zei dat hij echt wel bij zou gaan tekenen. Zijn uitspraken neem ik niet al te serieus. Hij is gewoon voor het geld gegaan, en dat mag, dat is zijn goed recht. Maar zeg dat dan gewoon.

RB Leipzig zou plannen met hem hebben. Nu wil ik dat van Nagelsmann nog wel geloven, al vraag ik me dan af of die dan niet gezien heeft dat hij best wel wat geblesseerd is geweest de afgelopen jaren. Maar nu de nieuwe trainer ook meteen? Je zou bijna gaan denken dat het het supertalent is waar Leipzig al jaren op heeft zitten wachten.

En dat is het niet. Bij lange na niet.

• toolkist
  • Niet online
[...]

Er is nogal een verschil tussen 'je moet je minuten maken in de KKD" en 'je krijgt de kans je in de basis te vechten, succes". Zeker als je concurrent 20m+ gekost heeft.
Gynnad schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:09:
[...]
Hij heeft zeker potentie om een goede speler te worden, maar als we met hem als 1e spits het seizoen in zouden moeten gaan zou ik er toch niet heel vrolijk van worden.. Blij dat we Haller hebben!
Hoe langer ik Haller aan heb zien klooien, hoe minder blij ik met hem ben. Eredivisie is leuk, maar de manier hoe hij totaal niet in het spel van Ajax past geeft mij weinig vertrouwen in wedstrijden op Europees niveau. Voor 20m had daar prima een speler kunnen staan die wel in het Ajax spel past.
Ik zou me juist een stuk minder zorgen gemaakt hebben met Brobbey en Traoré als spitsen, dan nu met alleen Haller.
autje schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:19:
Welnee. Dit was ook de jongen die zei dat hij echt wel bij zou gaan tekenen. Zijn uitspraken neem ik niet al te serieus. Hij is gewoon voor het geld gegaan, en dat mag, dat is zijn goed recht. Maar zeg dat dan gewoon.

RB Leipzig zou plannen met hem hebben. Nu wil ik dat van Nagelsmann nog wel geloven, al vraag ik me dan af of die dan niet gezien heeft dat hij best wel wat geblesseerd is geweest de afgelopen jaren. Maar nu de nieuwe trainer ook meteen? Je zou bijna gaan denken dat het het supertalent is waar Leipzig al jaren op heeft zitten wachten.

En dat is het niet. Bij lange na niet.
En jij denkt dat Red Bull nu ineens een heel ander type trainer aangenomen heeft? 1 die het niet ziet zitten om met jonge spelers te bouwen?
Of zouden ze net als bij veel spelers die ze halen hun beoogde trainer bij Salzburg uitproberen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• autje
toolkist schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:44:
[...]

Er is nogal een verschil tussen 'je moet je minuten maken in de KKD" en 'je krijgt de kans je in de basis te vechten, succes". Zeker als je concurrent 20m+ gekost heeft.

[...]

Hoe langer ik Haller aan heb zien klooien, hoe minder blij ik met hem ben. Eredivisie is leuk, maar de manier hoe hij totaal niet in het spel van Ajax past geeft mij weinig vertrouwen in wedstrijden op Europees niveau. Voor 20m had daar prima een speler kunnen staan die wel in het Ajax spel past.
Ik zou me juist een stuk minder zorgen gemaakt hebben met Brobbey en Traoré als spitsen, dan nu met alleen Haller.

[...]

En jij denkt dat Red Bull nu ineens een heel ander type trainer aangenomen heeft? 1 die het niet ziet zitten om met jonge spelers te bouwen?
Of zouden ze net als bij veel spelers die ze halen hun beoogde trainer bij Salzburg uitproberen?
Die nieuwe trainer wordt ook maar opgescheept met deze jongen. Hij zal misschien best met jonge spelers willen bouwen, maar dan wel met spelers die hij zelf heeft uitgekozen. No way dat Brobbey komend seizoen veel wedstrijden zal spelen (hooguit als invaller). Dus dat zichzelf opbouwen had hij net zo goed bij Ajax kunnen doen.

Sorry, maar ik zie het in Brobbey niet zo (en Traore ook niet, trouwens). Tot nu toe heeft hij op mij geen onuitwisbare indruk gemaakt. Dat heeft Haller ook niet, maar ik denk wel dat die beter is (en vooral kan). Of dat 20+ miljoen waard was? Denk het niet. Maar Ajax moest iets, want om de alles beslissende februari maand in te gaan met twee op dat moment volgens mij geblesseerde of net weer fitte spelers van onder de 20 zou ik ook niet gedaan hebben. Was er voor 20+ miljoen een beter bij Ajax passende spits geweest? Geen idee. Dat soort spitsen kan echt voetballen, en die lopen dan meestal al ergens anders rond.

Ten Hag moet eens van het idee af dat hij met een echte 9 moet spelen, dan kun je het al wat makkelijker invullen met je huidige materiaal.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
autje schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:55:
[...]
Ten Hag moet eens van het idee af dat hij met een echte 9 moet spelen, dan kun je het al wat makkelijker invullen met je huidige materiaal.
Ajax moet in het merendeel van de wedstrijden juist met een nummer 9 spelen. Zonder 9 (bijvoorbeeld de Tadic variant) is leuk tegen grote voetballende ploegen. Maar in het merendeel van de wedstrijden kan een 9 zeker geen kwaad. Als het niet is om zelf te scoren dan is het wel om ruimte te creëren voor een Davy Klaassen.

• autje
PolarBear schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:58:
[...]

Ajax moet in het merendeel van de wedstrijden juist met een nummer 9 spelen. Zonder 9 (bijvoorbeeld de Tadic variant) is leuk tegen grote voetballende ploegen. Maar in het merendeel van de wedstrijden kan een 9 zeker geen kwaad. Als het niet is om zelf te scoren dan is het wel om ruimte te creëren voor een Davy Klaassen.
Ik zie niet in waarom Tadic niet ook ruimte kan creëren voor Klaassen, alleen op een andere manier. Maar zelfs al hebben we het over het creëren van ruimte als 9, dan vind ik wel dat Haller dat beter kan dan Traore of Brobbey.

Het probleem is gewoon dat we geen echt goede 9 in de selectie hebben. Speel er dan ook niet mee.

[Voor 6% gewijzigd door autje op 09-06-2021 15:02]

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-06 20:56
Naja, je moet je plek natuurlijk wel verdienen. Zeker als een 18/19 jarige verwachten dat je veel gaat spelen in het eerste vind ik persoonlijk een beetje apart. Vooral nadat hij eerst tot ongeveer oktober/november niet kon spelen omdat hij eerder dat jaar tussen februari en juni/juli er uit lag met een blessure en daarna maar korte stukjes aan kon.

In de CL heeft hij maar 1x 45 min mee gedaan en dus vooral belangrijk geweest in de EL, dat was dan ook pas later in de wedstrijd omdat hij langer nog niet aan kon.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=389514

Nou 't is wel duidelijk, Feyenoord had verreweg de beste selectie dit seizoen.... _/-\o_
Wat een kansloze manier van selecteren zeg 8)7

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
toolkist schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:44:
[...]

Klopt, daarom ben ik benieuwd naar de versie van Ajax. Ik betwijfel of het daadwerkelijk zo is gegaan. Haller is pas gehaald in een fase dat de contractonderhandelingen allang niet soepel liepen. Tel daar zijn gebrek aan conditie bij op. Anyway, ik ben niet rouwig om het vertrek van de twee rugby spitsen.

Haller ben ik overigens ook niet persé enthousiast over. Goede statistieken maar niet om aan te gluren.
toolkist schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:08:

Nou 't is wel duidelijk, Feyenoord had verreweg de beste selectie dit seizoen.... _/-\o_
Haha, de absolute vedette van de ED -Dusan Tadic- staat er niet eens tussen :o

[Voor 21% gewijzigd door ephymerous op 09-06-2021 16:20]

XXXVI

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:50

Meh kan je verwachten toch. Feyenoordfans zijn kampioen in pollkaping. Was vroegah ook altijd bij die speler van de week bij VI op tv. Niet dat het voor sommige spelers onterecht is dat ze er in staan.

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01-06 16:03

Baseman77

We move

ephymerous schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:18:
Klopt, daarom ben ik benieuwd naar de versie van Ajax. Ik betwijfel of het daadwerkelijk zo is gegaan. Haller is pas gehaald in een fase dat de contractonderhandelingen allang niet soepel liepen.
Jij denkt dat Haller is gehaald, omdat de contractbesprekingen met Brobbey moeizaam verliepen?

De reden van de komst van Haller is heel simpel, Ajax moest het kampioenschap proberen veilig stellen.
Door de inmiddels hele dure huishouding (transfers en met name de salarissen) heeft Ajax de CL gelden namelijk keihard nodig, helemaal na een seizoen zonder publiek. Dit laatste hakte er flink in bij Ajax.

Dus werd Haller gehaald, de duurste inkomende transfer ooit. Het bod was dermate hoog dat West Ham niet kon weigeren en voor Haller was er verder geen serieuze interesse van een andere club.
Maar het werkte, Ajax is kampioen geworden en de CL deelname is binnen.

Dat Brobbey mede daardoor is vertrokken is ondergeschikt.
Ajax heeft er sowieso een handje van om talenten snel omhoog te praten, maar ze ook weer snel af te danken. Zolang er regelmatig maar 1 of 2 doorbreken kan de goede naam behouden worden, dat is voldoende.

• Martinusz
Baseman77 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:49:
[...]

Jij denkt dat Haller is gehaald, omdat de contractbesprekingen met Brobbey moeizaam verliepen?

De reden van de komst van Haller is heel simpel, Ajax moest het kampioenschap proberen veilig stellen.
Door de inmiddels hele dure huishouding (transfers en met name de salarissen) heeft Ajax de CL gelden namelijk keihard nodig, helemaal na een seizoen zonder publiek. Dit laatste hakte er flink in bij Ajax.

Dus werd Haller gehaald, de duurste inkomende transfer ooit. Het bod was dermate hoog dat West Ham niet kon weigeren en voor Haller was er verder geen serieuze interesse van een andere club.
Maar het werkte, Ajax is kampioen geworden en de CL deelname is binnen.

Dat Brobbey mede daardoor is vertrokken is ondergeschikt.
Ajax heeft er sowieso een handje van om talenten snel omhoog te praten, maar ze ook weer snel af te danken. Zolang er regelmatig maar 1 of 2 doorbreken kan de goede naam behouden worden, dat is voldoende.
Hier zit natuurlijk wel een kern van waarheid in, daarbij waren alle spitsen begin januari niet inzetbaar, en januari was nu net de maand met veel wedstrijden en toppers. Had een Brobbey of Traore fit geweest, dan was er wellicht wel helemaal geen spits aangetrokken, we zullen het nooit weten :)
Feit is wel dat mede door Haller de januari maand meer dan positief is afgesloten ;)

• autje
[...]

Ik heb het idee dat dat meer mensen rond Ajax zijn dan Ajax zelf. Al helpt het wel, als je ziet waar die afdankertjes voor de deur uitgaan (Traore, Botman, Scherpen) :).

Dat omhoog praten gebeurt volgens mij vooral als de talenten nog in de jeugd spelen. Tegen de tijd dat ze het hoogste niveau (zouden moeten) bereiken schatten de meeste mensen die talenten wel op waarde (voor Ajax) en is het omhoog praten afgelopen. Al zullen sommigen altijd hun favorietjes houden.

Daarom is de KKD zo goed voor Jong Ajax. Daar zie je welke talenten echt komen bovendrijven en het niveau 'talent' ontstijgen. Al zie je een doorbraak zelfs dan soms niet aankomen (zie: Rensch).

Acties:
  • +12Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Hou nou toch eens een keer op met die bullshit.

Ajax praat die talenten niet omhoog, dat doen de media en een deel van de supporters (en niet alleen bij Ajax, zie bv Ihattaren)
Zie jij berichten van Ajax dat Rensch, Timber en Gravenberch het zo geweldig doen dat ze opgeroepen moeten worden voor Oranje? Dat ze de grootste talenten van NL zijn? Etc etc.
Precies, nee die zie je niet. Want die zijn er niet.

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01 16:28

Prachtig! hahaha _/-\o_

Geertruida en Berghuis staan er terecht in. Senesi kun je over discussiëren, maar wat Toornstra in hemelsnaam in dat elftal doet :D

• Baseman77

Baseman77

We move

toolkist schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:28:
Ajax praat die talenten niet omhoog, dat doen de media
Denken dat Ajax hier geen (grote) rol in speelt is erg naïef.

De voetbalwereld is niet te vergelijken met het normale zakenleven, het is keiharde business, het gaat om enorme bedragen en manipulatie is aan de orde van de dag. Het heeft regelmatig meer weg van politiek dan van sport.

Een belangrijk verdienmodel van Ajax zijn de jeugdspelers, de opleiding heeft een goede naam in het buitenland en dat dient natuurlijk ook zo te blijven.
Lijntjes met journalisten zijn normaal, influisteren wat ze naar buiten kunnen/moeten brengen ook.

Waarom denk je bijv. dat La Masia nog steeds zo'n goede naam heeft, terwijl er al langere tijd bijna niemand uit de jeugdopleiding van Barca doorbreekt?

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:14

Vos

AFCA

Baseman77 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:57:
[...]

De voetbalwereld is niet te vergelijken met het normale zakenleven, het is keiharde business, het gaat om enorme bedragen en manipulatie is aan de orde van de dag. Het heeft regelmatig meer weg van politiek dan van sport.

Een belangrijk verdienmodel van Ajax zijn de jeugdspelers, de opleiding heeft een goede naam in het buitenland en dat dient natuurlijk ook zo te blijven.
Lijntjes met journalisten zijn normaal, influisteren wat ze naar buiten kunnen/moeten brengen ook.

Waarom denk je bijv. dat La Masia nog steeds zo'n goede naam heeft, terwijl er al langere tijd bijna niemand uit de jeugdopleiding van Barca doorbreekt?
Want dat gebeurt in het zakenleven niet? Wie is er naïef?

Kom eens met voorbeelden of 'bewijs'? Je bent zo stellig en weet blijkbaar van de hoed en de rand.

[Voor 3% gewijzigd door Vos op 10-06-2021 13:05]

• snmght

snmght

imho dan he

[...]

Indirect wek je nu de indruk dat Ajax bewust aan manipulatie doet. Ik nodig je van harte uit die insinuaties te voorzien van enige vorm van bewijs annex bronvermelding. Zo niet dan is dit gewoon stemmingmakerij, dan wel flamebait.

Anoniem: 590973

[...]

Net zoals jeugdspelers van Ajax, komen ze bijna allemaal aan de bak als prof. voetballer vanuit La Masia. Misschien niet goed genoeg voor hun eigen club, maar zeker wel voor andere. Dus ja zeg het maar..

• Baseman77

Baseman77

We move

snmght schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:55:
Indirect wek je nu de indruk dat Ajax bewust aan manipulatie doet.
Dit doet elke club, hoe kun je hierover verbaasd zijn?
Hoe denk je dat de clubs omgaan met hun vaste volgers van de lokale en/of nationale media?

Lekken vanuit de spelersgroep of prematuur transfernieuws kan de club schade toebrengen, dus proberen ze dit te voorkomen en dit houdt ook in dat er een bepaalde verstandhouding moet zijn met de vaste volgers.

Zoals het werkt bij PSV: Toon Gerbrands heeft een enorme hekel aan lekken vanuit de club, dus heeft hij dit ten strengste verboden bij PSV (en voorheen bij AZ). Mede hierdoor heeft PSV ook Thijs Sleegers aangesteld. Deze laatste was de vaste PSV volger bij VI, was erg goed in zijn vak en wist precies bij welke spelers/zaakwaarnemers/tussenpersonen/werknemers hij info vandaan kon halen. Door hem de nieuwe perschef te maken had PSV er een vakman bij, maar werd ook meteen elke poging tot lekken de kop ingedrukt. Sindsdien lekt er eigenlijk niets meer uit.

Iemand als Rik Elfrink is de vaste PSV volger voor ED/AD en moet dagelijks met berichten komen.
Hij krijgt bepaalde info informeel, af en toe krijgt hij primeurs en hij mag relatief makkelijk met spelers praten, in ruil daarvoor lekt hij niets. Waarbij Elfrink weet dat als hij deze afspraak schendt, PSV meteen alle banden verbreekt en hij vanuit de club niets meer te horen krijgt (dit betreft alleen lekken, kritiek leveren op de club mag hij altijd). Daarom weet je ook dat als Elfrink aangeeft dat PSV met een specifieke speler bezig is, hij dit mag doorgeven van PSV. Dan is de deal officieus rond of PSV gebruikt die berichtgeving om iets gedaan te krijgen.

Zo simpel is het.
Anoniem: 590973 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:01:
Net zoals jeugdspelers van Ajax, komen ze bijna allemaal aan de bak als prof. voetballer vanuit La Masia.
Bijna allemaal?
Dan heb je een heel verkeerd beeld, veruit de meerderheid van de jeugdspelers wordt namelijk geen prof.

Hier een overzicht uit 2018:
https://www.prosoccerdata.com/nl/blog/8

Een jeugdspeler zoals gedefinieerd door de UEFA heeft de meeste kans om prof te worden bij Ajax, op het moment van meten zijn er in totaal 77 spelers actief in één van de 31 Europese voetbalcompetities die jeugdspeler bij Ajax zijn geweest. Barca staat niet eens in de top 10.

Als je de voetbalcompetities beperkt tot de 5 Europese topcompetities valt Ajax buiten de top 10 en staat Real Madrid op 1 met 36 spelers. Barca staat dan op plek 3 met 34 spelers.

Anoniem: 590973

Baseman77 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:39:
[...]
Bijna allemaal?
Dan heb je een heel verkeerd beeld, veruit de meerderheid van de jeugdspelers wordt namelijk geen prof.

Een jeugdspeler zoals gedefinieerd door de UEFA heeft de meeste kans om prof te worden bij Ajax, op het moment van meten zijn er in totaal 77 spelers actief in één van de 31 Europese voetbalcompetities die jeugdspeler bij Ajax zijn geweest. Barca staat niet eens in de top 10.

Als je de voetbalcompetities beperkt tot de 5 Europese topcompetities valt Ajax buiten de top 10 en staat Real Madrid op 1 met 36 spelers. Barca staat dan op plek 3 met 34 spelers.
36 is toch een stuk meer dan bijna niemand ;)

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Anoniem: 590973 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:52:
[...]

36 is toch een stuk meer dan bijna niemand ;)
36 op de scope van een algehele jeugdopleiding is alsnog niet veel maar blijkbaar meer dan de meeste andere clubs. Het is maar hoe je het beredeneert ;)

• strafschop
  • Niet online

Bijna allemaal?

Die conclusie kan je niet maken op basis van dat onderzoek. Dat rapport beperkt zich tot de hoogste divisie van 31 Europese landen. Er zijn namelijk veel meer profcompetities dan die 31.

• Gynnad
  • Nu online

Gynnad

* * *

Schorsing van Onana verkort van 12 naar 9 maanden, wat betekend dat hij vanaf 4 november weer mag keepen.

Overigens is dat alleen financieel gezien goed nieuws voor Ajax omdat ze hem dan waarschijnlijk voor wat meer kunnen verkopen (5 - 10 miljoen). Hij schijnt namelijk al rond te zijn met Arsenal en wil zijn contract bij Ajax niet verlengen wat in 2022 afloopt.

[Voor 55% gewijzigd door Gynnad op 10-06-2021 15:10]

• toolkist
  • Niet online
Gynnad schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:08:
Schorsing van Onana verkort van 12 naar 9 maanden, wat betekend dat hij vanaf 4 november weer mag keepen.

Overigens is dat alleen financieel gezien goed nieuws voor Ajax omdat ze hem dan waarschijnlijk voor wat meer kunnen verkopen (5 - 10 miljoen). Hij schijnt namelijk al rond te zijn met Arsenal en wil zijn contract bij Ajax niet verlengen wat in 2022 afloopt.
Nieuw contract onder z'n neus schuiven en hopen dat ie alsnog bijtekent... Als clubs niet verder willen dan 5 miljoen ofzo en hij wil niet bijtekenen, dan lekker contract uit laten spelen (en gewoon in de basis).
Te goede keeper om voor een prikkie te laten gaan. Op deze manier kun je dan tenminste ook nog normaal afscheid nemen.

• toolkist
  • Niet online
[...]

Iemand zo wegzetten is ook een cheap shot

[Voor 15% gewijzigd door Outerspace op 10-06-2021 20:00]

• toolkist
  • Niet online
Sindsdien lekt er eigenlijk niets meer uit.
En toch weet jij met 100% zekerheid te vertellen dat Alderweireld een contract aangeboden heeft gekregen...

• Baseman77

Baseman77

We move

toolkist schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:13:
En toch weet jij met 100% zekerheid te vertellen dat Alderweireld een contract aangeboden heeft gekregen...
Ik werk dan ook niet voor de media en ik heb het ook niet officieel naar buiten gebracht.
Maar ik zal het voortaan voor mezelf houden als ik iets hoor.

De confirmation bias is extreem hoog hier.

[Voor 5% gewijzigd door Baseman77 op 10-06-2021 16:24]

• toolkist
  • Niet online
Ik noem dat het bullshit gehalte.. Wat feiten combineren met eigen aanvullingen, zonder enige bron, die dan ook even waar moeten lijken.

• snmght

snmght

imho dan he

toolkist schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:36:
Ik noem dat het bullshit gehalte.. Wat feiten combineren met eigen aanvullingen, zonder enige bron, die dan ook even waar moeten lijken.
Ach ja, je kunt er ook je beroep van maken en voetbaljournalist worden. :+

• ephymerous
  • Nu online
Baseman77 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:22:
[...]

Ik werk dan ook niet voor de media en ik heb het ook niet officieel naar buiten gebracht.
Maar ik zal het voortaan voor mezelf houden als ik iets hoor.

De confirmation bias is extreem hoog hier.
Je begrijpt toch hopelijk zelf dat we iets van een bronvermelding verlangen als je dit soort berichten deelt?

XXXVI

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Voordat we ellenlange discussies gaan hebben, het lijkt mij wijs dat je met bepaalde uitspraken ook iets van een bronvermelding deelt :) Dat scheelt weer elkaar erop wijzen ;)

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:12
ga er niet zo op in

Dit geldt niet alleen voor Ajax (uiteraard), maar natuurlijk doen alle clubs daar aan mee. Dit is een miljoenen-business, waarom zou dat compleet anders lopen dan vergelijkbare zaken? Zo ver is dat toch niet gezocht en ik durf er ook wel m'n hand voor in het vuur te steken dat dit soort dingen wel gedaan worden.

Beetje jammer om daardoor iemand van het forum belachelijk te maken, terwijl het zeer waarschijnlijk is. En nee, natuurlijk is dat vrij lastig te bewijzen tenzij er mensen met concreet bewijs naar buiten komen, maar heb je echt onder een steen geleefd de afgelopen tientallen jaren?

Dat kan natuurlijk, maar welcome to the world zou ik dan zeggen.

[Voor 14% gewijzigd door Outerspace op 10-06-2021 20:01]

• Snowdog
Outerspace schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:29:
Voordat we ellenlange discussies gaan hebben, het lijkt mij wijs dat je met bepaalde uitspraken ook iets van een bronvermelding deelt :) Dat scheelt weer elkaar erop wijzen ;)
Voor bepaalde zaken waarvan het duidelijk is dat het gebeurt, is bronvermelding niet mogelijk, omdat er simpelweg geen bewijs is. Een beetje zoals het gebrek aan belasting betalen in de VS, waarvan iedereen wel op de hoogte was, maar waarvan tot een paar dagen geleden geen bewijs was. Ik denk niet dat het in iemands voordeel is om dat soort zaken te beschouwen als taboe, zolang het niet leidt tot enorm vreemde beweringen.

• ephymerous
  • Nu online
Snowdog schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:59:
[...]

Voor bepaalde zaken waarvan het duidelijk is dat het gebeurt, is bronvermelding niet mogelijk, omdat er simpelweg geen bewijs is. Een beetje zoals het gebrek aan belasting betalen in de VS, waarvan iedereen wel op de hoogte was, maar waarvan tot een paar dagen geleden geen bewijs was. Ik denk niet dat het in iemands voordeel is om dat soort zaken te beschouwen als taboe, zolang het niet leidt tot enorm vreemde beweringen.
Mooi vergelijk wel ;) Als ik hier plemp dat Messi naar Ajax komt, of een haalbaardere speler als Berghuis, dan geloof je dat toch niet zonder meer? Een bron kan al zijn dat je dat hebt gehoord van je buurman, die omgaat met de broer van…

XXXVI

• Snowdog
ephymerous schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:05:
[...]

Mooi vergelijk wel ;) Als ik hier plemp dat Messi naar Ajax komt, of een haalbaardere speler als Berghuis, dan geloof je dat toch niet zonder meer? Een bron kan al zijn dat je dat hebt gehoord van je buurman, die omgaat met de broer van…
Nee, dat is wel even een claim van een andere orde en dat is ook een claim waar niemand wat mee te winnen heeft. Zoals gezegd er is 0 bewijs, maar het lijkt mij niet meer dan logisch, kijk ook bijvoorbeeld naar F1 ten tijde van de overgang van ofwel Sainz ofwel Verstappen naar Red Bull, het is duidelijk dat de Spaanse pers daar toch wel op hand van Sainz was (en niet alleen omdat hij uit Spanje kwam, aangezien ze met verhalen kwamen waarvan ze geen kennis konden hebben zonder insider info).

Ik vind het niet meer dan logisch dat clubs een lijntje naar de pers hebben en dat de pers daar ook wel aan meewerkt, daarmee wil ik niet zeggen dat het puur de clubs zijn die de hele hype creëren, maar ik denk wel dat ze een rol spelen. Natuurlijk zijn ze voorstander daarvan.

Anyway, je kan inderdaad denken dat voetbalclubs nog in de middeleeuwen leven en geld niet belangrijk vinden of niet proberen om het maximale eruit te halen, maar ik denk dat je je daarin toch wel vergist.

[Voor 5% gewijzigd door Snowdog op 10-06-2021 20:14]

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
toolkist schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:11:
[...]

Nieuw contract onder z'n neus schuiven en hopen dat ie alsnog bijtekent... Als clubs niet verder willen dan 5 miljoen ofzo en hij wil niet bijtekenen, dan lekker contract uit laten spelen (en gewoon in de basis).
Te goede keeper om voor een prikkie te laten gaan. Op deze manier kun je dan tenminste ook nog normaal afscheid nemen.
In Engeland gaan bedragen van 7-9 miljoen rond, daarnaast verdiend Onana 5 miljoen per jaar salaris.
Dus gaat het om totaal minimaal 12 miljoen wat je bespaard.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:17

gws24

Thinking is hard!

Snowdog schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:13:
[...]

Anyway, je kan inderdaad denken dat voetbalclubs nog in de middeleeuwen leven en geld niet belangrijk vinden of niet proberen om het maximale eruit te halen, maar ik denk dat je je daarin toch wel vergist.
Waarom wordt alles hier altijd zo zwart/wit gesteld? Niemand denkt dat clubs nog in de middeleeuwen leven en geld niet belangrijk vinden of niet proberen om het maximale eruit te halen. Natuurlijk doen ze dat! Alleen zo stellig als feit opschrijven dat dat de reden is voor het ophemelen van talenten zoals baseman77 dat doet is wel het andere uiterste.

offtopic:
Nuance is erg moeilijk online en ik denk dat dat vooral hier vaak voor problemen zorgt. Posts worden vaak veel te letterlijk genomen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Snowdog
gws24 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:45:
[...]
Waarom wordt alles hier altijd zo zwart/wit gesteld? Niemand denkt dat clubs nog in de middeleeuwen leven en geld niet belangrijk vinden of niet proberen om het maximale eruit te halen. Natuurlijk doen ze dat! Alleen zo stellig als feit opschrijven dat dat de reden is voor het ophemelen van talenten zoals baseman77 dat doet is wel het andere uiterste.

offtopic:
Nuance is erg moeilijk online en ik denk dat dat vooral hier vaak voor problemen zorgt. Posts worden vaak veel te letterlijk genomen.
Waarom is dat het andere uiterste? Lijkt me vrij normaal dat je dat waar mogelijk doet als club? Wat is de middenweg naar jouw mening dan?

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Snowdog schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:48:
[...]

Waarom is dat het andere uiterste? Lijkt me vrij normaal dat je dat waar mogelijk doet als club? Wat is de middenweg naar jouw mening dan?
:? Is toch wat ik zeg? Natuurlijk hemelen clubs hun talenten zo veel mogelijk op (want business) maar dat verklaart nog steeds niet hoe sommige jeugdspelers zo bewierookt worden door fans en media als ze het een paar wedstrijden goed doen. Als we Brobbey nemen dan is het toch raar dat die gast met zo weinig minuten in Ajax 1 zo opgehemelt wordt? Volgens Baseman77 is dat blijkbaar allemaal manipulatie van Ajax met lijntjes naar de pers terwijl ik vooral opportunisme en wensdenken van media en fans zie en er echt geen bewuste campagne van Ajax in herken. Tussen die 2 standpunten, manipulatie van Ajax of niet, zit echt een hele range en dat is wat ik bedoelde met uitersten en dat nuance hier vaak ver te zoeken is.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Snowdog
gws24 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:10:
[...]

:? Is toch wat ik zeg? Natuurlijk hemelen clubs hun talenten zo veel mogelijk op (want business) maar dat verklaart nog steeds niet hoe sommige jeugdspelers zo bewierookt worden door fans en media als ze het een paar wedstrijden goed doen. Als we Brobbey nemen dan is het toch raar dat die gast met zo weinig minuten in Ajax 1 zo opgehemelt wordt? Volgens Baseman77 is dat blijkbaar allemaal manipulatie van Ajax met lijntjes naar de pers terwijl ik vooral opportunisme en wensdenken van media en fans zie en er echt geen bewuste campagne van Ajax in herken. Tussen die 2 standpunten, manipulatie van Ajax of niet, zit echt een hele range en dat is wat ik bedoelde met uitersten en dat nuance hier vaak ver te zoeken is.
Nouja, ik heb eigenlijk het idee dat hij dat helemaal niet insinueert. Alleen dat clubs helpen met het opdrijven van de prijs (mede via de media). Dat clubs vervolgens in sommige gevallen veel te veel betalen, nouja, dat is hun probleem. Verder valt me op dat de Ajax-fans het hier telkens op Ajax-manipulatie gooien en ik denk wel dat je dit los van de club moet zien. Ik snap wel dat je dit nu kan zeggen omdat het om een Ajax-speler gaat, maar ik heb het idee dat veel Ajacieden ook reageren omdat het tegen hun club zou zijn. Dat is uiteraard niet het geval, dit gebeurt overal.

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Snowdog schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:17:
[...]

Nouja, ik heb eigenlijk het idee dat hij dat helemaal niet insinueert. Alleen dat clubs helpen met het opdrijven van de prijs (mede via de media). Dat clubs vervolgens in sommige gevallen veel te veel betalen, nouja, dat is hun probleem. Verder valt me op dat de Ajax-fans het hier telkens op Ajax-manipulatie gooien en ik denk wel dat je dit los van de club moet zien. Ik snap wel dat je dit nu kan zeggen omdat het om een Ajax-speler gaat, maar ik heb het idee dat veel Ajacieden ook reageren omdat het tegen hun club zou zijn. Dat is uiteraard niet het geval, dit gebeurt overal.
Hoe moet ik de volgende posts dan lezen? Hij insinueert hier toch echt dat het vooral aan de manipulatie van Ajax ligt dat talenten opgehemelt worden:
[...]

[...]

Begrijp me niet verkeerd, ik ben het gedeeltelijk met hem eens en ook ben ik het met jou eens dat dit bij elke club gebeurt. Waar ik mij aan stoor is als zou dit de enige reden zijn dat talenten van Ajax zo opgehemeld worden in de pers en zo lezen zijn posts wel. Misschien bedoeld hij het niet zo maar dat is eigenlijk de nuance waar ik het over had die vaak verloren gaat in posts waardoor mensen in de loopgraven belanden.

• Snowdog
gws24 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:33:
[...]

Hoe moet ik de volgende posts dan lezen? Hij insinueert hier toch echt dat het vooral aan de manipulatie van Ajax ligt dat talenten opgehemelt worden:

[...]

[...]

Begrijp me niet verkeerd, ik ben het gedeeltelijk met hem eens en ook ben ik het met jou eens dat dit bij elke club gebeurt. Waar ik mij aan stoor is als zou dit de enige reden zijn dat talenten van Ajax zo opgehemeld worden in de pers en zo lezen zijn posts wel. Misschien bedoeld hij het niet zo maar dat is eigenlijk de nuance waar ik het over had die vaak verloren gaat in posts waardoor mensen in de loopgraven belanden.
Ik zie eigenlijk hetzelfde wat wij nu al zeggen terug in die posts, niet meer. Hij beweert nergens dat het alleen daardoor zou komen, dus ik zie het probleem niet zo. Ik zie wel dat er vele posts gemaakt worden die dit hele gebeuren belachelijk maken en het afdoen als "You crazy?". Dat vind ik niet terecht, vandaar dat ik hier ook reageer.

Dat je er nu ook van maakt dat dat de enige reden zou zijn dat Ajax-talenten opgehemeld worden. Ik heb het idee dat je zelf meer van zijn posts maakt dan dat ze daadwerkelijk zeggen. Uit de stukken die je quote kan ik nergens ontdekken dat hij zegt dat Ajax-talenten in geen geval hun reputatie waard zijn. Ik denk dat het er vooral om gaat dat de talenten die niet zo groot zijn alsnog een grote reputatie krijgen en met een enorme prijs worden verkocht (maar goed, dat is dan weer het probleem van de club die ze koopt) en dat de lijntjes met de media daarin ook wel een rol spelen (wat imo niet zo gek is).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Snowdog schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:43:
[...]

Ik zie eigenlijk hetzelfde wat wij nu al zeggen terug in die posts, niet meer. Hij beweert nergens dat het alleen daardoor zou komen, dus ik zie het probleem niet zo. Ik zie wel dat er vele posts gemaakt worden die dit hele gebeuren belachelijk maken en het afdoen als "You crazy?". Dat vind ik niet terecht, vandaar dat ik hier ook reageer.
Kom op toch man. Je denkt toch niet serieus dat Overmars op zondagavond even met Driesen belt om een positief stukje over bv Brobbey te bestellen? Want dat is wat er gewoon gesteld wordt, dat Ajax invloed heeft op de (te) positieve nieuwsberichten.
Zonder concrete voorbeelden, zonder onderbouwingen anders dan de duim.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:09
toolkist schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 00:32:
[...]

Kom op toch man. Je denkt toch niet serieus dat Overmars op zondagavond even met Driesen belt om een positief stukje over bv Brobbey te bestellen? Want dat is wat er gewoon gesteld wordt, dat Ajax invloed heeft op de (te) positieve nieuwsberichten.
Zonder concrete voorbeelden, zonder onderbouwingen anders dan de duim.
Een duidelijk voorbeeld is de wijze waarop vorig seizoen de nek om werd gedraaid. Toen belde Overmars met Driessen die vervolgens dagen lang vurig op elk denkbaar podium de mening van Ajax predikte.

Het is een beetje gek om te doen alsof dit niet gebeurt. Zo lang er journalisten bestaan ruilen ze primeurs tegen gewenste verhalen. Zo geloof ik ook helemaal niet dat er belangstelling is van Barcelona voor Senesi maar dat wordt journalisten ingefluisterd door mensen die hem proberen te verkopen.

[Voor 9% gewijzigd door ph4ge op 11-06-2021 07:44]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 07:41:
[...]

Een duidelijk voorbeeld is de wijze waarop vorig seizoen de nek om werd gedraaid. Toen belde Overmars met Driessen die vervolgens dagen lang vurig op elk denkbaar podium de mening van Ajax predikte.
Wat heeft dat te maken met het hypen van spelers? Ik zeg niet dat er helemaal geen contact is tussen Overmars en Driessen, alleen niet over het hypen van jeugdspelers.
En mbt je voorbeeld van Senesi en Barca, dat komt ook echt niet bij Feyenoord vandaan maar op z'n hoogst van een zaakwaarnemer. En schaal ik nog steeds anders dan artikelen waarin hij onterecht opgehemeld zou worden.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Martinusz
Het mooie is eigenlijk wel dat juist de wat minder bekende jeugdspelers de laatste tijd zijn doorgebroken, dus niet de usual suspects (opgehemelde talenten). Kijk naar Mazraoui, Rensch, Timber allemaal boven komen drijven toen ze een kans kregen :)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

@Snowdog legt prima uit wat ik bedoel te zeggen d:)b

Ik zeg nergens dat alleen Ajax verantwoordelijk is voor bijv. het ophemelen van hun talenten, ik geef alleen aan dat Ajax hierin wel degelijk een rol speelt.

Er is een wisselwerking tussen de club en (enkele van) de media. Zoals dit sowieso geldt voor elke BVO en de lokale media. En zoals bijv. zaakwaarnemers de media kunnen gebruiken om bepaalde zaken gedaan te krijgen, doen clubs dit ook.
De lijn tussen Ajax en de Telegraaf is een hele bekende, met name die tussen Overmars en Verweij (deze laatste heb ik hier al enkele malen de loopjongen van Overmars genoemd).

Zie hier een heel recent voorbeeld van de lijntjes tussen Ajax en de Telegraaf.
Het wegvallen van aanvallende middenvelder Vd Beek zou volgens Verweij en Driessen een goede reden zijn voor De Boer om Ajacied en rechtsback/verdediger Rensch op te roepen. Alsof ze deze onzin zelf bedenken:

https://twitter.com/MikeVerweij/status/1403223726678843395

https://www.telegraaf.nl/...e-rensch-hoort-bij-oranje

Dit is een simpel voorbeeld van hoe de media wordt gebruikt wordt om een Ajax talent op te hemelen.
Evenals dat Driessen elke kans aangrijpt om Timber en Gravenberch positief te vermelden, en het liefst de Feyenoorders en PSV'ers negatief te vermelden.

Zo werkt het al vele jaren bij de Telegraaf.
Outerspace schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:29:
Voordat we ellenlange discussies gaan hebben, het lijkt mij wijs dat je met bepaalde uitspraken ook iets van een bronvermelding deelt :)
Ik heb hier al vaker aangegeven dat ik wel eens iets hoor binnen PSV, maar je denkt toch niet dat ik daarbij aan bronvermelding ga doen en daarmee anderen in de problemen breng?
Je gelooft het of je gelooft het niet, maar ik heb al aangegeven hier niets meer te delen. Blijkbaar is op een volwassen wijze hiermee omgaan nogal veel gevraagd.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:58
Baseman77 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:08:
@Snowdog legt prima uit wat ik bedoel te zeggen d:)b

Ik zeg nergens dat alleen Ajax verantwoordelijk is voor bijv. het ophemelen van hun talenten, ik geef alleen aan dat Ajax hierin wel degelijk een rol speelt.
Daar ben ik ook zeker van overtuigd. Net zoals andere clubs dat ook doen. Ik weet niet of clubs daar hoofdverantwoordelijk voor zijn, of de zaakwaarnemers. Die hebben ook nogal een invloed.
Zie hier een heel recent voorbeeld van de lijntjes tussen Ajax en de Telegraaf.
Het wegvallen van aanvallende middenvelder Vd Beek zou volgens Verweij en Driessen een goede reden zijn voor De Boer om Ajacied en rechtsback/verdediger Rensch op te roepen. Alsof ze deze onzin zelf bedenken:

https://twitter.com/MikeVerweij/status/1403223726678843395

https://www.telegraaf.nl/...e-rensch-hoort-bij-oranje
Deze volg ik niet. Een tweet en een column van een Telegraaf journalist, maar hoe is dit een voorbeeld van de lijntjes tussen Ajax en de Telegraaf? Of wil je suggereren dat Overmars verantwoordelijk is voor deze column en tweet?
Dit is een simpel voorbeeld van hoe de media wordt gebruikt wordt om een Ajax talent op te hemelen.
Evenals dat Driessen elke kans aangrijpt om Timber en Gravenberch positief te vermelden, en het liefst de Feyenoorders en PSV'ers negatief te vermelden.

Zo werkt het al vele jaren bij de Telegraaf.

[...]

Ik heb hier al vaker aangegeven dat ik wel eens iets hoor binnen PSV, maar je denkt toch niet dat ik daarbij aan bronvermelding ga doen en daarmee anderen in de problemen breng?
Je gelooft het of je gelooft het niet, maar ik heb al aangegeven hier niets meer te delen. Blijkbaar is op een volwassen wijze hiermee omgaan nogal veel gevraagd.
Kunnen we dan ook zeggen dat de Telegraaf nog niet eens geschikt is om je billen mee af te vegen? Driesen en Verweij zijn twee bijzonder vervelende mannetjes die ook iedere kans aangrijpen om zichzelf ergens te profileren, puur voor de eigen b.v.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

JanW schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:15:
Deze volg ik niet. Een tweet en een column van een Telegraaf journalist, maar hoe is dit een voorbeeld van de lijntjes tussen Ajax en de Telegraaf? Of wil je suggereren dat Overmars verantwoordelijk is voor deze column en tweet?
Driessen en Verweij die samen 1 specifiek Ajax talent promoten richting Oranje, dat is geen toeval.
Daar is Overmars sowieso bij betrokken, goed voor de naam Ajax en voor de waarde van de speler. En het werkt, dus hij speelt het erg sterk.
Kunnen we dan ook zeggen dat de Telegraaf nog niet eens geschikt is om je billen mee af te vegen? Driesen en Verweij zijn twee bijzonder vervelende mannetjes die ook iedere kans aangrijpen om zichzelf ergens te profileren, puur voor de eigen b.v.
Hier ben ik het volledig mee eens.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• autje
Is dat dezelfde Valentijn Driessen die bij het minste of geringste aan de stoelpoten van ten Hag begint te zagen? De verstandhouding tussen Driessen en Ajax is niet zo goed, maar Driessen is wel een Ajax-fan. En op zich is het oproepen van Rensch niet onlogisch, als basisspeler van de kampioen van Nederland, maar goed.

Juist sinds het aantreden van Overmars/Van der Sar/Ten Hag zijn de lijntjes behoorlijk doorgeknipt, want er lekt tegenwoordig heel weinig uit. Natuurlijk legt Overmars soms weer wat lijntjes uit, want die is slim genoeg om van de pers gebruik te maken als dat hem uitkomt (zie de hele corona situatie vorig jaar). Maar om spelers op te hemelen? Niet echt. Uiteraard zullen ze in interviews zeggen dat ze heel blij zijn met speler X of Y, want je gaat niet publiekelijk een speler omlaag praten (lees je mee, Advocaat?), maar via de pers bepaalde spelers 'ophemelen' om de prijs op te drijven? Alsof kopende clubs afgaan op hetgeen Driessen over een speler zegt. Die wordt niet eens gelezen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

autje schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:49:
En op zich is het oproepen van Rensch niet onlogisch, als basisspeler van de kampioen van Nederland, maar goed.
Dit is al veelzeggend genoeg.
Een 18 jarig talent in zijn 1e seizoen met slechts 895 gespeelde minuten Eredivisievoetbal zou opgeroepen kunnen/moeten worden voor Oranje?

Dat Timber erbij zit is al opvallend en die zit op het dubbele qua speelminuten. Dit is ook de allereerste keer dat 2 tieners deel uitmaken van de Oranje selectie (Timber en Gravenberch).

Helemaal voor de positie centraal achterin is ervaring van noodzakelijk belang. Veel grotere talenten dan De Ligt een 3 jaar geleden waren er niet (in ieder geval voor zijn positie), maar hij maakte toen enkele cruciale fouten. Dat is normaal en logisch op die leeftijd, maar daarvoor is Oranje niet de juiste leerschool.

Timber doet het prima vooralsnog, maar hij zou hooguit de backup mogen zijn.
Nog een onervaren jonkie erbij voor die positie zou echt heel vreemd zijn. Laat staan dat het niet onlogisch is.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:50
autje schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:49:
maar Driessen is wel een Ajax-fan
Heb jij wel eens een stukkie van em gelezen? :+ Walgelijk figuur

Acties:
  • +4Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Baseman77 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:48:
[...]

Een 18 jarig talent in zijn 1e seizoen met slechts 895 gespeelde minuten Eredivisievoetbal zou opgeroepen kunnen/moeten worden voor Oranje?

Dat Timber erbij zit is al opvallend en die zit op het dubbele qua speelminuten. Dit is ook de allereerste keer dat 2 tieners deel uitmaken van de Oranje selectie (Timber en Gravenberch).

Helemaal voor de positie centraal achterin is ervaring van noodzakelijk belang. Veel grotere talenten dan De Ligt een 3 jaar geleden waren er niet (in ieder geval voor zijn positie), maar hij maakte toen enkele cruciale fouten. Dat is normaal en logisch op die leeftijd, maar daarvoor is Oranje niet de juiste leerschool.

Nog een onervaren jonkie erbij voor die positie zou echt heel vreemd zijn. Laat staan dat het niet onlogisch is.
Goed genoeg is oud genoeg, simpel genoeg. Of toch maar weer matige spelers met een beetje ervaring opstellen? Dumfries vind ik minder dan Timber. Gravenberch is in alle facetten veel beter dan de Roon. Maar voor mij allemaal prima, houd de Ajax spelers maar mooi heel voor het nieuwe seizoen. Wanneer is de loting Champions League? :)

Draai m eens om, nog een matige maar ervaren speler op die positie erbij zou erg onlogisch zijn ;)

[Voor 3% gewijzigd door ephymerous op 11-06-2021 12:58]

XXXVI

Acties:
  • +1Henk 'm!

• autje
[...]

Tja, hij zou moeten worden opgeroepen voor iemand met nog veel minder speelminuten dit seizoen, dus... (behalve als je dat aan Frank de Boer vraagt, geloof ik).

Heeft hij in die 895 minuten bewezen voldoende niveau te hebben (en tel dan ook even die Europese minuten die je voor het gemak maar even vergeet erbij op)? Zo ja, dan zie ik geen reden om hem niet op te roepen.

Ik zou hem ook niet oproepen, maar dat is met name omdat ik denk dat je niet nog een back nodig hebt. Maar dat iemand aan hem denk omdat hij vindt dat hij goed genoeg is, dat vind ik niet zo vreemd.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Gynnad
  • Nu online

Gynnad

* * *

ephymerous schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:55:
[...]
Wanneer is de loting Champions League? :)
Die is al geweest, op 22 juni spelen:

Folgore/Falciano (San Marino) - KF Pristina (Kosovo)
HB Tórshavn (Faeröer) - Inter Club d'Escaldes (Andorra)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:29
autje schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:16:
[...]

Tja, hij zou moeten worden opgeroepen voor iemand met nog veel minder speelminuten dit seizoen, dus... (behalve als je dat aan Frank de Boer vraagt, geloof ik).

Heeft hij in die 895 minuten bewezen voldoende niveau te hebben (en tel dan ook even die Europese minuten die je voor het gemak maar even vergeet erbij op)? Zo ja, dan zie ik geen reden om hem niet op te roepen.

Ik zou hem ook niet oproepen, maar dat is met name omdat ik denk dat je niet nog een back nodig hebt. Maar dat iemand aan hem denk omdat hij vindt dat hij goed genoeg is, dat vind ik niet zo vreemd.
Maar dan zijn er toch logischer spelers om op te roepen dan deze jonge jongen, er zijn nu eenmaal ook spelers die hetzelfde niveau (of bijna) halen, maar wat stabieler en minder jong zijn, dat is een veel logischer keuze dan een jonge gast erbij trekken die op een paar goede wedstrijden na echt nog niets meer heeft bewezen dan dat er talent in zit en (als alles goed blijft gaan) dat het een zeer goede/ stabiele verdediger KAN worden.
in het 'Grote' oranje verwacht ik spelers die meer zijn dan dat/ meer doen dan dat, het is immers geen opleidingsinstituut.
Ik zie ook wel dat diejongen talent heeft, maar klaar voor Oranje? Nee lijkt mij niet. Zou dan eerder nog een St. Juste ofzo erbij trekken, omdat die ook flexibel inzetbaar (RB, CV) is en zich (wel met name afgelopen seizoen(en) in Duitsland heeft bewezen.

Daarbij speelt natuurlijk ook dat FdB qua communicatie echt heel domme dingen zegt in zijn uitleggen, waardoor hij alleen maar meer als 'Ajax bondscoach' wordt gezien, de spelers die hij er na een paar goede wedstrijden bij haalt, en spelers die het al langer hebben laten zien (ook qua kansen/ minuten die ze krijgen in de wedstrijden tot nog toe), helpen hem ook niet mee.
Maar denk aan een Bizot die in een belabberde vorm verkeerde, maar toch werd opgeroepen. De uitleg: Ik ken hem nog uit mijn Ajax tijd, was zo'n stabiele jongen kan hier wel mee overweg. en zo zijn er meer van die 'bijzondere' voorbeelden.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• autje
Nogmaals, ik zou hem ook niet oproepen, maar dat er iemand aan hem denkt vind ik niet vreemd, zeker niet als dat een Ajax-volger is.

Maar dit bewijst natuurlijk geenszins dat zoiets door Ajax gedirigeerd wordt, en daar ging het om.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

[...]

Dat Timber erbij zit is al opvallend en die zit op het dubbele qua speelminuten.
Als we deze lijn doortrekken kunnen we OPTA voortaan de (voor)selectie laten maken. Meer minuten = beter, toch?
Helemaal voor de positie centraal achterin is ervaring van noodzakelijk belang.
...

Ik wil zo graag je logica snappen maar ik begrijp er vrij weinig van. Timber doet het prima, dus hij moet hooguit backup zijn. :?

Ik ben het volstrekt met je oneens dat ervaring cruciaal is. Het adagium goed genoeg is oud genoeg zoals @ephymerous aanhaalt is van toepassing. Natuurlijk is ervaring nuttig (maar hé dat is het voor een spits ook lijkt me); het is niet cruciaal. Timber is buitencategorie en als we er nog drie van dat kaliber zouden hebben mogen ze van mij opgeroepen worden al zijn ze 17 en net gedebuteerd in de KKD.

[Voor 60% gewijzigd door snmght op 11-06-2021 17:23]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
snmght schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 17:16:
[...]

Als we deze lijn doortrekken kunnen we OPTA voortaan de (voor)selectie laten maken. Meer minuten = beter, toch?
Zou sowieso Van de Beek oproepen, heeft 4000 minuten gemaakt bij United! :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 16:52
Maarten_E schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 17:19:
[...]

Zou sowieso Van de Beek oproepen, heeft 4000 minuten gemaakt bij United! :+
Ik zou voor Menig gaan

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Mark31
@Baseman77

Je doet dat Timber niet terecht is opgeroepen ,maar tot noch toe laat hij veel meer zien dan Dumfries.
Ik vind dat je zwaar doordraaft altijd tegen Ajax, zelfde over dat jij spelers van Ajax gehyped vind.
Over Rensch, is zeer talentvol en voor de toekomst Oranje 1 waardig, maar niet nu daar ben ik het met je eens.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Mark31
Overigens mooi feitje onder Koeman was 18 procent van Oranje Ajacied van de spelersgroep.
Frank de Boer 16 procent, maar Frank is een Ajax coach hoor... zucht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Mark31 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 20:13:
Overigens mooi feitje onder Koeman was 18 procent van Oranje Ajacied van de spelersgroep.
Frank de Boer 16 procent, maar Frank is een Ajax coach hoor... zucht.
Ik tel 13 spelers die ooit een Ajax shirtje hebben gedragen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mark31
strafschop schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 20:51:
[...]

Ik tel 13 spelers die ooit een Ajax shirtje hebben gedragen.
Ik heb het over Ajacieden niet ex Ajacieden

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-06 20:56
Verrassend dat nog niemand het over het gerucht heeft dat Bild meldde dat Borussie Dortmund 30 miljoen over heeft voor Malen als vervanging van Sancho. Dat is een lekkere prijs voor hun, maar heb geen idee welke spits ze zouden kunnen halen die een versterking voor PSV zou zijn. Zou helemaal een probleem worden als Zahavi toch besluit om terug te willen keren naar Isreal naar aanleiding van de eerder gebeurde gebeurtenis.

Heel benieuwd hoe ze dat zouden oplossen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 16:52
Pompi schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:28:
Verrassend dat nog niemand het over het gerucht heeft dat Bild meldde dat Borussie Dortmund 30 miljoen over heeft voor Malen als vervanging van Sancho. Dat is een lekkere prijs voor hun, maar heb geen idee welke spits ze zouden kunnen halen die een versterking voor PSV zou zijn. Zou helemaal een probleem worden als Zahavi toch besluit om terug te willen keren naar Isreal naar aanleiding van de eerder gebeurde gebeurtenis.

Heel benieuwd hoe ze dat zouden oplossen.
Vind 30mln in deze tijd veel geld voor een spits zoals Malen, die het in de CL nog moet laten zien en tevens bij Oranje geen basis plek heeft.

Zou hem voor dat geld dus direct weg doen, en inderdaad een vervanger halen zal moeilijk zijn.
Zal wel een oude kennis van Schmidt worden :+

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

snmght schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 17:16:
Dit is natuurlijk onzin.
Maar Oranje is het hoogst haalbare voor een Nederlandse voetballer, daar moeten vooral ervaren voetballers spelen die zich al langere tijd bewezen hebben. Eventuele jeugd is er vooral als back-up.

Een talent dat net komt kijken en nog weinig speeltijd heeft gekregen bij zijn club mag daarom ook helemaal niet in aanmerking komen voor Oranje. Daarvoor is Jong Oranje.
Ik wil zo graag je logica snappen maar ik begrijp er vrij weinig van. Timber doet het prima, dus hij moet hooguit backup zijn.
Dit zeg ik niet.
Timber doet het prima vooralsnog, maar hij zou hooguit back-up moeten zijn.
Ik ben het volstrekt met je oneens dat ervaring cruciaal is.
Dat snap ik vanuit de typisch Nederlandse gedachte, dit is tevens een reden waarom we zo weinig winnen.
Kijk naar de gemiddelde leeftijden van de topclubs en de toplanden, die zijn niet jong en dat is geen toeval. Helemaal tijdens toernooien maken details het verschil, het uitsluiten van fouten is daarbij ontzettend belangrijk en ervaren spelers maken nu eenmaal minder fouten.
Mark31 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 20:10:
@Baseman77
Ik vind dat je zwaar doordraaft altijd tegen Ajax, zelfde over dat jij spelers van Ajax gehyped vind.
Dat komt omdat hier een enorme Ajax bubbel is, waardoor alles wat niet in het 'Ajax is de beste' plaatje valt meteen anti lijkt. Maar dit is al al heel lang het geval hier.
Pompi schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:28:
Verrassend dat nog niemand het over het gerucht heeft dat Bild meldde dat Borussie Dortmund 30 miljoen over heeft voor Malen als vervanging van Sancho. Dat is een lekkere prijs voor hun, maar heb geen idee welke spits ze zouden kunnen halen die een versterking voor PSV zou zijn.
Dit is de bodemprijs voor Malen, ik hoop dat dat bedrag nog oploopt.
En er lopen voldoende spitsen rond die een vervanging kunnen zijn, waaronder eigen speler Madueke. Maar bijv. Berisha wil niet bijtekenen bij RB Salzburg en zou een hele goede vervanger zijn, evenals Hlozek.

Een komst van Luuk de Jong zou erg prettig zijn, maar vooral als vervanger van Zahavi. Die zijn namelijk niet complementair aan elkaar.

Dumfries wordt trouwens gelinkt aan Everton, Bayern en Inter.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Baseman77 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:41:
[...]

Dit is natuurlijk onzin.
Maar Oranje is het hoogst haalbare voor een Nederlandse voetballer, daar moeten vooral ervaren voetballers spelen die zich al langere tijd bewezen hebben. Eventuele jeugd is er vooral als back-up.
Maar zoals jij het nu stelt zou de nieuwe Messi op kunnen staan in pak 'm beet Assen, een ongekend talent. Maar we laten hem niet spelen want er moeten(!) vooral ervaren spelers spelen in Oranje. Kwaliteit lijkt in jouw verhaal ondergeschikt.
Een talent dat net komt kijken en nog weinig speeltijd heeft gekregen bij zijn club mag daarom ook helemaal niet in aanmerking komen voor Oranje. Daarvoor is Jong Oranje.
Sterker nog, je mag helemaal niet in aanmerking komen voor Oranje als talentje. :?
Kijk naar de gemiddelde leeftijden van de topclubs en de toplanden, die zijn niet jong en dat is geen toeval. Helemaal tijdens toernooien maken details het verschil, het uitsluiten van fouten is daarbij ontzettend belangrijk en ervaren spelers maken nu eenmaal minder fouten.
Ervaren spelers maken nu eenmaal minder fouten? Ook een drogreden van de bovenste plank. Dus v/d Marel maakt minder fouten dan Timber want v/d Marel heeft meer ervaring..

Het is tamelijk vermoeiend hoe stellig je jouw opvattingen als de enige waarheid probeert te brengen. Goed genoeg is goed genoeg. De enige andere beperking zouden we ergens in de UEFA regelgeving moeten zoeken waar vast een minimumleeftijd staat om interlands te spelen. That's it.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Dit is natuurlijk onzin.

Ligt er maar net aan wat de alternatieven zijn...
Dit zeg ik niet
Timber doet het prima vooralsnog, maar hij zou hooguit back-up moeten zijn.
Dat is ie ook, achter de Ligt. De alternatieven zijn niet bewezen beter.
Dat snap ik vanuit de typisch Nederlandse gedachte, dit is tevens een reden waarom we zo weinig winnen.
Hoeveel heeft België ook alweer gewonnen met hun inmiddels toch redelijk oude selectie?
Of zou het er misschien aan liggen dat de toplanden een factor 3-5 (of meer) meer inwoners hebben en dus alleen op basis daarvan in principe al 3-5x zoveel topspelers zouden moeten hebben als Nederland?
Laat staan de topclubs, die budgetten hebben om alleen maar gearriveerde spelers te halen.
Dat komt omdat hier een enorme Ajax bubbel is, waardoor alles wat niet in het 'Ajax is de beste' plaatje valt meteen anti lijkt. Maar dit is al al heel lang het geval hier.
....
Dit is de bodemprijs voor Malen, ik hoop dat dat bedrag nog oploopt.
En er lopen voldoende spitsen rond die een vervanging kunnen zijn, waaronder eigen speler Madueke. Maar bijv. Berisha wil niet bijtekenen bij RB Salzburg en zou een hele goede vervanger zijn, evenals Hlozek.

Een komst van Luuk de Jong zou erg prettig zijn, maar vooral als vervanger van Zahavi. Die zijn namelijk niet complementair aan elkaar.

Dumfries wordt trouwens gelinkt aan Everton, Bayern en Inter.
Denk dat er bij Malen nog wat bonussen bij komen, maar dat ie gezien Covid niet boven de 40 uit gaat komen. Zou me niet verbazen als Madueke volgend seizoen in de PL speelt. Jonge Engelse speler, nieuwe Brexit wetgeving die het moeilijker maakt om buitenlandse talenten te halen, ik zou het wel weten als bv Arsenal zijnde (als die iemand op zijn plek nodig hebben).
Hlozek heeft volgens transfermarkt een marktwaarde van 17m, die gaat echt niet meer naar NL komen dan

Acties:
  • +8Henk 'm!
  • Pinned

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik reageer alleen even op dit punt, zonder in te breken in je post (dan had dat mogelijk ook bij @Mark31 gedaan moeten worden. Er zijn hier veel Ajacieden, zonder twijfel de grootste groep hier in het topic. Het meerendeel kan gewoon tegen een stootje, durft kritisch te zijn op de eigen achterban en kijkt ook verder dan hun eigen club.

Om dan te zeggen dat alles wat niet bij Ajax past/hoort meteen "anti" lijkt, daar kan ik het dan ook niet mee eens zijn. Ik wil graag dan ook verzoeken om de 'hetze' tussen de kampen los te laten (dat is een verzoek aan een ieder).

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

Acties:
  • +4Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

In het verlgende van de post van @Outerspace en om de schijn van Ajaxbril geheel weg te halen mag je in mijn vorige posts waar ik Timber noem ook de naam van Wijndal parkeren, hoewel ik hem nog niet op een gelijkwaardig niveau vindt. Het gaat me om het principe dat je ook op jonge leeftijd goed genoeg kunt zijn voor Oranje.

Ik gruwel bij het idee dat ervaring een cruciaal criterium zou moeten zijn. Alles valt of staat met Kwaliteit.

[Voor 14% gewijzigd door snmght op 15-06-2021 12:09]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
snmght schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:31:
In het verlgende van de post van @Outerspace en om de schijn van Ajaxbril geheel weg te halen mag je in mijn vorige posts waar ik Timber noem ook de naam van Wijndal parkeren, hoewel ik hem nog niet op een gelijkwaardig niveau vindt. Het gaat me om het principe dat je ook op jonge leeftijd goed genoeg kunt zijn voor Oranje.
Of Gakpo in plaats van Depay :9

XXXVI

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

snmght schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:23:
Kwaliteit lijkt in jouw verhaal ondergeschikt.
Dan raad ik je aan beter te lezen.
Sterker nog, je mag helemaal niet in aanmerking komen voor Oranje als talentje. :?
Over het algemeen niet nee.
Alleen als er geen betere en meer ervaren spelers voorhanden zijn zou een (top)talent in aanmerking moeten komen voor Oranje, helemaal als iemand echt net komt kijken.
Het ging namelijk over Rensch, en die heeft nog niets te zoeken in Oranje.
Ervaren spelers maken nu eenmaal minder fouten? Ook een drogreden van de bovenste plank. Dus v/d Marel maakt minder fouten dan Timber want v/d Marel heeft meer ervaring..
Over drogredenen gesproken.
Kwaliteit is altijd leidend, maar van iemand die net komt kijken kan de kwaliteit nog helemaal niet goed ingeschat worden. En bij spelers die qua kwaliteit redelijk vergelijkbaar zijn maakt de mate van ervaring veel verschil.
Het is tamelijk vermoeiend hoe stellig je jouw opvattingen als de enige waarheid probeert te brengen.
Dit geldt voor iedereen hier.
Iedereen geeft zijn mening, maar ik zou zogenaamd als enige de waarheid verkondigen. Over vermoeiend gesproken.

[Voor 3% gewijzigd door Baseman77 op 15-06-2021 12:57]

Pagina: 1 2 3 ... 311 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee