Toon posts:

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2
Acties:
  • 444.219 views

Acties:
  • +6Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:12
De landstitel ging dus inderdaad naar Ajax. PSV volgt op flinke afstand en AZ maakt de top 3 compleet. Feyenoord heeft via de play-offs Europees voetbal veilig gesteld en speelt volgend seizoen in de nieuwe UEFA Conference League.

Onderin degradeerden ADO Den Haag en VVV Venlo rechtstreeks. Via de play-offs verdween Emmen ook nog eens uit de Eredivisie. Volgend jaar drie nieuwe teams op het hoogste niveau.

Wat vorig jaar door COVID niet lukte, is dit jaar wel gelukt. Cambuur is gepromoveerd. De ploeg van Henk de Jong was de sterkste. Op de laatste dag vergooide de Graafschap nog de tweede plek, waardoor Go Ahead Eagles ook direct promoveerde. Via de play-offs komt ook NEC terug in de Eredivisie.

De finale van de KNVB Beker ging tussen Vitesse en Ajax. De eerste helft ging nog redelijk gelijk op, maar in de tweede helft was Ajax nadrukkelijk op zoek naar de overwinning. Die kwam er uiteindelijk via Neres in de blessuretijd.

Een Engelse finale, een saaie wedstrijd, waarin Manchester City zich niet kon laten zien. Chelsea had aan één doelpunt van Havertz genoeg en wint voor de tweede keer de Champions League.

Villarreal tegen Manchester United, de ploeg uit Engeland was de favoriet, maar beet zich 120 minuten lang stuk op een stug Villarreal. Na 22 penalty's was de wedstrijd beslist en kroonde Villarreal zich tot winnaar van de Europa League. Nummertje vier voor Unai Emery.

UEFA Ranking
Land - https://kassiesa.home.xs4...ta/method5/crank2020.html
Club - https://kassiesa.home.xs4...ta/method5/trank2020.html

[Voor 16% gewijzigd door JanW op 08-06-2021 09:10]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JanW
Baseman77 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:08:
@Snowdog legt prima uit wat ik bedoel te zeggen d:)b

Ik zeg nergens dat alleen Ajax verantwoordelijk is voor bijv. het ophemelen van hun talenten, ik geef alleen aan dat Ajax hierin wel degelijk een rol speelt.
Daar ben ik ook zeker van overtuigd. Net zoals andere clubs dat ook doen. Ik weet niet of clubs daar hoofdverantwoordelijk voor zijn, of de zaakwaarnemers. Die hebben ook nogal een invloed.
Zie hier een heel recent voorbeeld van de lijntjes tussen Ajax en de Telegraaf.
Het wegvallen van aanvallende middenvelder Vd Beek zou volgens Verweij en Driessen een goede reden zijn voor De Boer om Ajacied en rechtsback/verdediger Rensch op te roepen. Alsof ze deze onzin zelf bedenken:

https://twitter.com/MikeVerweij/status/1403223726678843395

https://www.telegraaf.nl/...e-rensch-hoort-bij-oranje
Deze volg ik niet. Een tweet en een column van een Telegraaf journalist, maar hoe is dit een voorbeeld van de lijntjes tussen Ajax en de Telegraaf? Of wil je suggereren dat Overmars verantwoordelijk is voor deze column en tweet?
Dit is een simpel voorbeeld van hoe de media wordt gebruikt wordt om een Ajax talent op te hemelen.
Evenals dat Driessen elke kans aangrijpt om Timber en Gravenberch positief te vermelden, en het liefst de Feyenoorders en PSV'ers negatief te vermelden.

Zo werkt het al vele jaren bij de Telegraaf.

[...]

Ik heb hier al vaker aangegeven dat ik wel eens iets hoor binnen PSV, maar je denkt toch niet dat ik daarbij aan bronvermelding ga doen en daarmee anderen in de problemen breng?
Je gelooft het of je gelooft het niet, maar ik heb al aangegeven hier niets meer te delen. Blijkbaar is op een volwassen wijze hiermee omgaan nogal veel gevraagd.
Kunnen we dan ook zeggen dat de Telegraaf nog niet eens geschikt is om je billen mee af te vegen? Driesen en Verweij zijn twee bijzonder vervelende mannetjes die ook iedere kans aangrijpen om zichzelf ergens te profileren, puur voor de eigen b.v.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JanW
:O :O :O

PSV lijkt Mvogo ook kwijt te raken. RB Leipzig wil de keeper eerder terug halen. Drommel is al gehaald, dus die mag meteen in de basis, zonder echt grote concurrent zo te zien.

Steijn en NAC lijken toch met elkaar door te gaan. Dirk Kuijt was in beeld schijnbaar daar, maar gaat 'm toch niet worden voor Dirk. Hoe deed hij het bij de onder 19 van Feyenoord?

[Voor 6% gewijzigd door JanW op 15-06-2021 13:12]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JanW
remco112 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:59:
[...]

Precies! Arnesen heeft de jeugdopleiding op de schop genomen. Daar zijn we langzaam de vruchten van aan het plukken.

Mooiste is nog dat het ventje uit Amsterdam komt. :D
Ah, dus jullie hebben 'm eerst overgenomen van ons!!11! :(

'Gentlemans agreement'

• JanW
snmght schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:32:
Hoe hoger de temperaturen hoe korter de teentjes zij mijn opa zaliger altijd.
Korter de lontjes of langer de tenen, denk ik dat je opa zei ;)

Gerucht dat Huntelaar zijn carrière voort ging zetten bij NEC blijft helaas een gerucht. De geldschieter van NEC zegt dat Huntelaar gaat stoppen :-(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JanW
Tomba schreef op zondag 20 juni 2021 @ 21:00:
[...]

Drommel zal neem ik aan eerste keeper worden, zeker als Mvogo inderdaad terug moet naar RB. Van Ginkel verwacht ik eigenlijk ook regelmatig te zien spelen, was laatste wedstrijd niet voor niets captain. Kan zowel op 10 als 6 spelen.

Zal zoiets worden verwacht ik

Drommel
Teze-Ramalho-Boscagli-Max
Pröpper-Sangaré
Götze-Gakpo
Luuk-Zahavi
Götze ging toch ook vertrekken? En Luuk, gaat die echt terugkomen verwacht je? Hij is net 2 seizoenen weg en lijkt in Sevilla goed te presteren. Waarom zou ie nu dan weer terug willen komen?

• JanW
Berghuis naar Ajax? Ik zie 't liever niet gebeuren. Is inmiddels 29, weinig restwaarde en ik vind 't niet een speler die wat toe kan voegen aan de huidige selectie. Heb liever dat ze zich richten op jongere talentvolle spelers dan een Berghuis.

Pena is een prima aankoop voor de breedte. Geen topper, maar wel een international voor Peru, bewezen ervaring in de Eredivisie en goedkoop.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JanW
toolkist schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:14:
[...]

En de broer van Gravenberch is international van Suriname of Aruba ofzo, laten we die dan ook maar halen...

Oftewel, nergens voor nodig en loopt alleen maar jeugdspelers in de weg.
Als het middelmaat is wat je aan je selectie toevoegt kun je het beter niet doen en op je jeugdopleiding vertrouwen.
Daar heb je ook wel gelijk in ja, al zit er wel een verschil in niveau tussen Peru en Aruba of Suriname ;) Van allebei hoop ik in ieder geval dat 't gewoon een gerucht is, en dat Berghuis lekker naar Wolfsburg gaat bijvoorbeeld.

Hoe zit die constructie dan in elkaar met die 4 miljoen. Wat ik lees is het een minimale afkoopclausule, dan moet Feyenoord dus ieder bod van 4M accepteren, en is opbieden niet nodig.

[Voor 68% gewijzigd door JanW op 23-06-2021 13:31]

• JanW
strafschop schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:03:
[...]

Het is niet ongewoon dat clubs zelf spelers in de markt zetten. Als Feyenoord zelf met clubs komt aanzetten die meer dan 4 miljoen willen betalen, dan kan dat best het nieuwe minimum zijn.
Als dat de minimale afkoopsom is die in 't contract staat, mag Feyenoord dat niet weigeren.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JanW
D-e-n schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:51:
@Sempy
Het gaat niet om de schuldvraag. Het gaat erom dat er allerlei ontwikkelingen zijn die niet lekker zijn voor het Nederlandse voetbal.
Waarom niet? Omdat dat argument je dat niet uit komt? Brobbey heeft zijn eigen ruiten ingegooid, Ajax schakelde door naar Haller en had geen zin om langer met Raiola om tafel te gaan. Prima gehandeld.

Maar ik zie al dat 't weer de schuld is van Ajax. Concurrentie leeg kopen, hoe durven ze. Ze halen één speler, die hoe dan ook wel was vertrokken. Schakel door, en probeer 't eens positief te bekijken. Een speler die al op leeftijd begint te raken en flink wat salaris opstrijkt vertrekt, wat ruimte geeft om nieuwe spelers te halen die het team over de hele linie versterken. Maar dat is lastig, we wijzen liever met 't vingertje naar Amsterdam.

Zo lang de Eredivisie een opleidingscompetitie is, waarbij spelers niet naar Ajax gaan om daar 8 jaar te spelen, wordt de Eredivisie niet een competitie waar jarenlang dezelfde kampioen gaat worden. Tenzij er bij andere clubs wanbeleid wordt gevoerd. PSV zal waarschijnlijk dit jaar Ajax het lastig gaan maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JanW
D-e-n schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:46:
[...]

Omdat het slechts voorbeelden zijn van een trend. Clubs die geld hebben (zoals Ajax) proberen aan te haken in Europa en hebben daardoor minder geduld met de jeugd. En dan klinkt het laten rijpen in de KK divisie leuk maar daar ondervinden spelers toch een stuk minder weerstand. Onze echte aanvallende toptalenten zijn toch echt groot geworden door op vroege leeftijd meters te maken in de eredivisie.

Misschien is Brobbey niet zo'n talent maar ik vraag me af of een supertalent in de categorie als van Basten nu een kans zou krijgen in Ajax 1. Destijds hebben ze Kieft er zelfs voor weggedaan.
Minder geduld weet ik niet, wellicht dat er kritischer wordt gekeken. Vroeger kregen spelers als Özbiliz en Ebicilio genoeg minuten in 't eerste, terwijl je al lang zag dat die niet geschikt waren voor 't eerste elftal van een team wat kampioen wil worden en Europees wil overwinteren.

Ik denk ook niet dat 't zo extreem is als je doet voorkomen. Echt grote talenten komen toch wel bovendrijven, en als ze dat niet doen, dan zijn ze wellicht niet zo goed als we dat eerst dachten.

Daarbij denk ik dat er in de KK divisie ook genoeg weerstand is. Op een andere manier, maar zeker niet verkeerd. Voetbal is daar fysieker. Spelers moeten veel incasseren en leren op jonge leeftijd daar al mee omgaan. Daar heb je meer aan dan spelen tegen leeftijdsgenoten die dat fysieke niet hebben.
[...]

[...]

Waarom is het hier zo moeilijk om een discussie te voeren zonder dat iemand beledigd is omdat zijn club ergens de schuld van zou krijgen? Wat mij betreft gaat het niet om schuld. Iedere club komt voor de eigen belangen op en dat is hun goed recht. Maar dan nog kan de uitkomst daarvan toch onwenselijke resultaten leveren?
Ik voel me absoluut niet beledigd. Ik vind het alleen frappant dat er zo verongelijkt wordt gedaan en wordt afgegeven op Ajax, terwijl je ook kan kijken naar de mogelijkheden die deze transfer je biedt. Ja, het is vervelend dat ie naar de rivaal gaat en ja, 't is vervelend dat het dan ook nog eens om je belangrijkste speler gaat. Maar het geeft ook ruimte om door te selecteren.

• JanW
Napo schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:19:
[...]

Die weerstand is opzich te verklaren omdat het op dit moment maar ook vorig jaar één club betreft al zou je de discussie breder moeten zien. Er wordt hier bijzonder snel gesteld dat het dan die club niet gegunt wordt of dat ze het niet verdiend hebben óf dat de discussie er in een andere situatie niet zou zijn.

De discussie zou je derhalve ook niet specifiek moeten beleggen op Ajax (en ik zeg niet dat je dat doet) en men zou dat ook niet zo moeten willen interpreteren. De kernvraag is dan ook meer "wat is de impact van CL gelden op competities als de Eredivisie"
In dit geval denk ik dat die impact positief is, als 't geld binnen de competitie wordt uitgegeven. Dan maak je de rest financieel ook wat daadkrachtiger. Stel dat, in dit geval Ajax, z'n geld in Scandinavië en Zuid-Amerika gaat uitgeven, dan gaat al dat geld daarheen en helemaal niks naar de Eredivisie. Dan zou er pas écht een probleem gaan ontstaan in mijn ogen.

En ja, het is scheef, maar dat is een probleem wat al deels wordt opgelost door het feit dat de Europese gelden ook worden verdeeld over de rest van de Eredivisie. Uiteindelijk wil je dat de Eredivisie aantrekkelijker wordt voor sponsoren en dat er ook vanuit andere landen interesse komt om de Eredivisie uit te zenden. De TV-gelden die er nu zijn, zijn écht peanuts vergeleken met Duitsland en zeker met Engeland.

Wat mij betreft heeft 't niets met gunnen of niet gunnen te maken, maar wordt het probleem op de verkeerde plaats neergelegd. Voor mijn gevoel wordt door sommigen Ajax als de oorzaak van een probleem aangewezen, misschien niet bewust. En wordt er niet gekeken naar mogelijkheden die dit biedt voor Feyenoord in dit geval.

• JanW
Betaalmuur, wat is concreet 't idee?

[Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 29-06-2021 11:28. Reden: Quote aangepast]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JanW
Het artikel op Ajaxshowtime en voetbalzone maakt 't niet heel duidelijker. Maar dat had ik ook niet verwacht van twee hobbysites.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• JanW
Tsjipmanz schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:18:
Ik heb het idee dat mensen die het logisch vinden dat Berghuis als aanvoerder van Feyenoord de overstap maken naar de aartsrivaal geen benul hebben van de rivaliteit tussen beide clubs en de emoties die daarbij gepaard gaan. Bovendien hebben we het over iemand die 5 jaar lang aanvoerder is geweest en één van de uithangborden van de club.
Emoties heeft een professional als 't goed is niet zo veel mee. Berghuis is 29 en wil in zijn carrière ook prijzen pakken en CL voetbal spelen. Als er geen buitenlandse club komt die hem dat kan bieden dan is 't een logische stap. Dit soort sentimenten hebben de meeste spelers niet. Deze emoties zijn vooral vanuit supporters.

Is Berghuis niet pas 2 jaar aanvoerder? Na Kuijt en Van Persie?
Het is wat vergelijkbaar met een onderduiker in eerste instantie onderdak bieden, maar zodra er een zak geld wordt geboden door de bezetter, je principes aan de kant zetten en de onderduiker aangeven bij de bezetter. Kortom: verraad. Vanuit economisch perspectief misschien voor sommige mensen begrijpelijk, maar er zijn ook mensen die principes belangrijker vinden dan geld.
:/

Totaal niet vergelijkbaar.
De meeste outsiders zullen dit ongetwijfeld een vergelijking vinden die kant noch wal raakt, maar dit is wel hoe de gemiddelde Feyenoordsupporter dit hele gebeuren heeft ervaren. Verraden. Misleid. Met een dolk in de rug gestoken. Dat een gemiddelde Tweaker die niks met Feyenoord heeft zich dit niet kan voorstellen, is ergens nog wel te begrijpen. Clubliefde is ook een stuk emotie en daar is je moeilijk een voorstelling van te maken wanneer je passie niet verder gaat dan af en toe door de nieuwste headlines op voetbalzone te scrollen. Dat is ook niet erg, ieder beleeft het op zijn eigen manier. Maar een Berghuis zou na enkele jaren bij de club wél moeten weten dat dit een enorme klap in het gezicht is van een groot deel van de achterban. En toch maakt hij bewust die keuze. Dat zegt veel over hem als persoon.
Inderdaad. Omdat het heel emotioneel klinkt allemaal. Verraden, misleidt, dolk in de rug, WO2 vergelijkingen erbij. Een volle bingo kaart. Berghuis kiest voor zichzelf en zijn carrière, wat zijn goed recht is. Dat zou je als supporter moeten kunnen begrijpen.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• JanW
Tsjipmanz schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:40:
[...]

...

Kennelijk kan je je moeilijk verplaatsen in de mensen die zich hierdoor verraden voelen, dat maakt ook niet uit, iedereen beleeft het op zijn eigen manier. Stel dat jouw vriendin/vrouw er met je beste vriend vandoor gaat omdat hij 5% meer verdient dan jij, zou je dan ook alleen kijken naar het financiéle plaatje en haar gelijk geven? Of zou dat ergens toch wel pijn doen en zou je het niet zo chique van haar vinden?
Wordt je iedere ochtend naast Berghuis wakker? Zit ie aan je ontbijttafel? Ga je met 'm naar de bios? Lekker uit eten? Heb je samen een kind met 'm? Nee, volgens mij niet, dus ook deze vergelijking slaat nergens op.

Prima dat je je verraden voelt, maar wat ik al zei, dit soort sentimenten hebben spelers niet. Supporters die iets te betrokken voelen bij hun cluppie hebben dat vaak wel. Ik snap dat dat er is, maar de acties en reacties die dat oproept snap ik niet.

Wat @toolkist al zei, 't is maar voetbal.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• JanW
Xavi94 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:37:
[...]

Klaassen is in het buitenland gewoon mislukt. Welke clubs wilde hem nog? Als hij echte clubliefde had, was hij gebleven bij Ajax maar hij ging voor het geld naar Everton.

Totti bleef bij Roma ondanks dat de grote Real Madrid er alles aan deed om hem te halen. Terwijl Roma bijna nooit meedeed om de prijzen in Italië.
Klaassen was gewoon reserve aanvoerder bij Bremen en hoefde daar echt niet weg. Was geliefd bij de supporters en een goede speler voor Bremen. Mislukt wil ik dat niet noemen. Everton pakte niet goed uit inderdaad.

Verder is dat clubliefdeverhaal alleen van toepassing op twee soorten spelers:
  • De speler die aan zijn plafond zit en het wel prima vindt om bij zijn clubje te blijven. Vd Maarel bijvoorbeeld
  • De speler die al bij de absolute top hoort en bij een topclub zit. Scholes of Gerrard bijvoorbeeld.
Klaassen en Blind hebben een speciale band met Ajax, maar als morgen een club uit een grotere Europese competitie op de deur klopt zijn ze beiden ook weer zo vertrokken.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• JanW
Hopelijk mag Jan Joost van Gangelen hem dan weer interviewen :+

Lijkt me een nuttige speler, als hij 't fysiek nog aan kan. In de Serie A qua statistieken misschien niet indrukwekkend, maar als stormram/pinchhitter lijkt 't me een goede transfer. Maakt sowieso wat los in de Kuip met z'n uitstraling.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JanW
Ramzzz schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:46:
[...]

Daar heb je vrij weinig aan als hij alleen de bank warm houdt... zie je Slot vaak veteranen opstellen?
Ron Vlaar en Clasie schieten me zo te binnen. Dacht nog aan Bruno Martins Indi, maar dat is geen veteraan met z'n 29 jaar en speelde er pas toen Slot weg was?

• JanW
ElPaco schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:46:
[...]

Nou is de grote vraag, waar in dat schema staat PSV op dit moment? :9

Ik geloof CL-Q2nc.
CL-Q2 inderdaad. Q3 daarna tegen Celtic / Midjytland en daarna CL-PO.

• JanW
Staat dan ook vast dat daar gespeeld moet worden? Ik dacht dat de UEFA wel eens teams verbood om in hun eigen stadions te spelen i.v.m. het niet voldoen aan eisen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JanW
Een basisspeler van 't Olympisch elftal, gaan we daar waarde aan hechten? :D :D

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JanW
ElPaco schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:57:
[...]

Ja Raiola is vooral goed in zijn eigen belangen behartigen. Die gast zal inmiddels ook wel miljardair zijn als je ziet wat hij bij al die transfers opstrijkt.
Als je ziet hoe Raiola erbij loopt dan zou je denken dat ie 't allemaal pro bono doet :X

• JanW
Gravenberch speelde juist heel sterk en goed tegen Vitesse afgelopen weekend. Is ook nog maar 19, dus die gaat daarin hopelijk nog wel groeien. Te slap is ie echt niet, maar zo komt ie wel over, maar dat is ook deels z'n motoriek en manier van handelen.

• JanW
Heb je PEC dit seizoen zien voetballen? Het ontbreken van 3 basisspelers mag echt geen probleem zijn.

• JanW
dglavimans schreef op zondag 19 september 2021 @ 16:20:
Ga lekker zitten joh tokkie in het publiek. Je moet maandag weer werken denk aan je hart
Dat waag ik te betwijfelen.

• JanW
Baseman77 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:46:
[...]

Ik ben PSV'er, evenals veel vrienden van mij.
En ik ken eigenlijk niemand die vindt dat PSV gemazzeld heeft.

AZ had in de 1e helft een prima oplossing voor de tactiek van PSV, wat ze 2 kansen opleverden (Pavlidis en Karlsson). Beide keren ging de bal niet eens op doel.
PSV daarentegen creëerde ook weinig, maar scoorde via een geweldig afstandsschot van Boscagli.

De 2e helft hanteerde PSV een wat andere tactiek en werd AZ eigenlijk tandeloos. PSV ging pas druk zetten op de middellijn, hield het veld erg kort en zorgde voor snelle omschakeling, waarbij AZ op eigen helft de bal mocht hebben. In Nederland word je dan al snel beter genoemd, want meer balbezit. Zo kortzichtig en ouderwets, wat je o.a. nog steeds bij veel analisten ziet.

AZ speelde een knappe 1e helft, maar PSV verdedigde prima, maakte gebruik van individuele kwaliteiten en draaide het na rust om.

Ook liet Schmidt wederom zien waarom de kritiek op zijn wisselbeleid onzin is, de wissels waren fris en energiek en verzorgden de 0-2 en 0-3.

VI Pro heeft dat beter door:

[...]
Ik ben oprecht benieuwd wat je dan dit weekend vond van 't wisselbeleid van Schmidt. Vind je de kritiek nog steeds onzin?

Dit is geen troll, mocht je dat denken, maar een oprechte vraag. Aangezien je één van de weinigen was die het wisselbeleid verdedigde en kritiek afdeed als onzin.

• JanW
Wat mij betreft doet de UEFA/FIFA een keer iets aan dat idiote speelschema. Genoeg spelers en coaches die al lange tijd aangeven dat er iets aan moet gebeuren. En dan hoor je een maand terug dat ze kijken of een tweejaarlijks WK wellicht mogelijk is.

• JanW
Daggast schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 17:51:
[...]

De nuance is dat alleen de spelers die alles spelen daar mee te maken hebben. Een Ramselaar of Veerman haalt de 40 wedstrijden per seizoen niet eens. Zelfs het grootste deel van de PSV selectie zit nu gewoon in Eindhoven.
Klopt. En het aantal wedstrijden die "ergens om gaan" groeit en groeit. De Nations League en de UEFA Conference League zijn er in korte tijd bijgekomen. EK is uitgebreid met meer landen. WK wordt ook uitgebreid.

Vroeger konden topspelers wedstrijden nog wel eens laten schieten. Vriendschappelijke interlands kon je gewoon een helftje mee doen of zelfs helemaal niet. Of even niet volle bak gaan. Maar met al die nieuwe westrijden die ergens om gaan, gaan de verwachtingen omhoog en is een wedstrijdje op de bank uitzitten er niet meer bij. Er moet constant worden gepresteerd.

Covid heeft het hele schema ook compleet overhoop gegooid natuurlijk. Maar voor covid hoorde je deze klachten ook al.

• JanW
Puc van S. schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:31:
[...]

"mooiste" moment gisteren was nog wel dat er 1 kerel boven in het net hing in een poging het uitvak binnen te komen... Wat zou die verwacht hebben wat er zou gebeuren als hij in zijn eentje daar terecht zou komen 8)7

Verbaas me daar ook vaak over. Net zoals die supporters die dan individueel de ME staan uit te dagen, iets gooien, stapje naar voren doen en vervolgens met de staart tussen de benen weg rennen 8)7 Denk dat je bij zo'n clubjes alleen wordt toegelaten als je IQ onder de 70 zit. Een andere verklaring heb ik er niet voor.

Jammer dat de wedstrijd zo slecht was en alles er om heen nu wordt uitvergroot.

[Voor 32% gewijzigd door JanW op 18-10-2021 11:43]

• JanW
Zat ook wel een gruwelijke k-stuit in die bal en nul vaart.

Nu nog ff effectiever worden en ze staan zo met 3 of 4-0 voor.

• JanW
Even een kwartiertje bijkomen hoor. Pfoe. Iemand nog een biertje?

• JanW
Sydney08 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:50:
[...]

1 punt achter Bayern in de Bundesliga. Ben benieuwd hoeveel ze er voor komen te staan als ze wel in vorm zijn dan. ;)
Je kan winnen en nog niet goed spelen. Denk dat ie dat bedoeld. En ik las ergens ook dat ze qua tegenstanders in de Bundesliga nog niet een niveau hebben gehad.

• JanW
Haaland denkt ook, dit is niet wat ik op de video's heb gezien van die keeper...

• JanW
Maarten_E schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:09:
"Gravenberch die een sublieme wedstrijd speelt."

Ik en Schildkamp zijn het echt met elkaar oneens.
Hij zit wel vaak er fel op en goed tussen hoor. Dat moet ik 'm nageven. Nu nog effectiever.

• JanW
Alles lukt ook gewoon.

Edit. Behalve afronden dan... :X

[Voor 45% gewijzigd door JanW op 19-10-2021 22:12]

• JanW
Jaja, ein-de-lijk!!

• JanW
Harribo schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:12:
En toch zit ik nog niet lekker... Deze wedstrijd had al in het slot moeten zitten
Bedankt ;)

• JanW
Spaanse arbiters... :N Dat is toch geel of niet dan.

• JanW
XeNeRgY schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:21:
Hopelijk ziet Overmars vanavond ook in dat het contract van Nous echt verlengd moet worden.
Zit Nous niet ook bij Raiola? Verklaart wel waarom 't zo lang duurt.

• JanW
Alvarez, topper ben je ook O+

• JanW
ALVAREZ! _/-\o_ O+

• JanW
Haller doet 't beter in de CL dan Haaland. HYPE!

• JanW
Outerspace schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:30:
Ik at straks gewoon een Cornet achterover. Dot had ik niet zien aankomen. Heerlijk. Van mij mag Alvarez ook nog scoren, die doet goed werk.
Ik was even aan een ijsje aan 't denken...

• JanW
Oh ja, komt die kutscheids weer aan. Dorpsidioot.

• JanW
Incl Gravenberch.

• JanW
HollowGamer schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:52:
[...]

Ik vrees van wel, zoveel zijn er nu ook weer niet.
Jup, dit is 't niveau in Spanje een beetje. Het zijn allemaal van die Luinge types die er helemaal op kicken als ze zelf in 't middelpunt staan.

• JanW
LZ86 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:14:
Maar willen de Ajacieden nu nog steeds van Ten Hag af? Of heeft ie weer wat tijd gewonnen ;)
Ik wilde nooit van 'm af. Er was natuurlijk wel wat op 'm aan te merken, maar dat is op iedere coach wel. Ik zie ook niet alternatieven die het beter zullen doen.

Wat mij betreft is Ten Hag de beste coach die we ons kunnen wensen. Zeker in de CL heeft hij 't gewoon vaak heel goed staan. Er wordt nog wel eens terug verlangd naar Bosz, maar dat was kamikaze en meer geluk dan wijsheid voetbal. Ten Hag combineert de bravoure die we graag willen zien met een goede dosis concentratie en heeft oog voor het geheel. Niet 4 tegen 6 aanvallen en billen knijpen bij iedere counter.

• JanW
Diessen... Moet dat nou ESPN

• JanW
Krul is 33, zoveel jaren langer gaat die echt niet meer mee. Wat mij betreft hebben we met Bijlow een goede eerste keeper voor de komende jaren. Cillessen en Flekken als back-up. Drommel zal echt stappen moeten gaan maken, maar hij is in deze vorm echt geen optie.

• JanW
Die voelde ik hier op de bank... :X

• JanW
En blijft 't daarbij?

• JanW
Nou Gravenberch nog met een goaltje... Toch?

• JanW
simons schreef op woensdag 3 november 2021 @ 22:52:
[...]

Ja en je vingers in het stopcontact steken
Tussendoor nog je billen afvegen met schuurpapier voor 't optimale genot.

• JanW
InFamous schreef op woensdag 3 november 2021 @ 22:53:
Wat heeft Ajax een uithoudingsvermogen zeg, spelen Dortmund helemaal kapot in conditie.
Wel mannetje meer. Heel erg goed uitgespeeld. Geduld bewaard. Rust. Kapot spelen en kansen komen dan wel. Lekker. Maar wel ook dankzij een zeer twijfelachtige rode kaart.

• JanW
Outerspace schreef op woensdag 3 november 2021 @ 23:02:
[...]

Op zijn snelheid na (en toevallig het slordige moment voorin) kan ik weinig aan Blind opmerken. Het is gewoon een stabiele speler. Het is geen speler die regelmatig een 9 haalt, maar wel eentje die altijd stabiel een 7 pakt. Fan is een groot woord, maar ik geniet zeker van zijn passes, spelinzicht en rust.
Behalve zaterdag tegen Heracles. Juist dan verwacht ik dat hij de boel op scherp zet en positief opvalt. Snelle voortzettingen, passes die aankomen, maar toen vond ik 'm één van de minste op 't veld.

• JanW
ephymerous schreef op woensdag 3 november 2021 @ 23:03:
[...]

Ik vat m ook niet persoonlijk op. Ik verbaas me alleen over de scorebord journalistiek. 82 minuten loopt ie in de weg en dan scoort ie een mooi doelpunt en dan is alles blijkbaar goed. En zo heeft hij meer ontzettend slechte wedstrijden gespeeld. De kritiek is ondanks zijn statistieken meer dan terecht.
Maar bij gebrek aan beter vind ik 't toch wel lekker dat we Haller hebben hoor. Je kan 't veel slechter treffen. Ik herinner me nog jaren dat we Siem de Jong er hadden staan of dat Klaassen als spits werd opgesteld.

• JanW
Die was ik wel vergeten...

Nee, haas niet. Laatst nog een seizoensoverzicht van een FdB seizoen terug gekeken. Met Bulykin die tegen PSV dacht ik zich liet gelden. Wat een armoe was die selectie...

• JanW
Als 12de man? Kijken of ze dat in de gaten hebben >:)

• JanW
Ja, klinkt toch logisch? :D

• JanW
Superkiwi schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:17:
[...]

En nu ben jij zeker degene die 'gelijkspel' heeft aangevinkt?
Zo kom je nooit bij Typhone in de buurt natuurlijk.
})

Als ze winnen, perfect, spelen ze gelijk, dan kan ik hier pochen dat ik er echt wel verstand van heb ;)

• JanW
Daggast schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:29:
[...]

Jij vind het bizar dat de regel bestaat. Ik heb geen interesse in wedstrijden tussen clubs uit hetzelfde land halverwege een Europees toernooi.
En ik heb geen interesse in een toernooi waar er in de halve finale nog maar één of twee landen worden vertegenwoordigd. Laat ze maar mooi elkaar kunnen loten.

• JanW
Daggast schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:21:
[...]

En hoe vaak komt dat nu voor met de huidige regels?
Afgelopen 5 jaar is dat één keer voorgekomen en maar één keer dat er vier verschillende landen vertegenwoordigd waren. Als ik mag kiezen zie ik liever wat meer diversiteit op 't einde van 't toernooi, dan dat ik diversiteit zie in achtste finales. Als daar Chelsea en Man City tegen elkaar loten interesseert me dat niet zo veel. Maar ik vind 't wel jammer als zoiets in een halve finale of finale gebeurt. Heb je een heel internationaal toernooi, zit je in de finale naar een nationaal onderonsje te kijken :z

• JanW
@milotic Dat is dus 't zelfde als wat @Joostje123 zegt, maar dan met veel meer woorden.

• JanW
Succes is een keuze

• JanW
toolkist schreef op zondag 12 december 2021 @ 18:46:
[...]

Bizar? Het is gewoon totaal verdiend dat je dit verliest gezien het spel/inzet.
Wat ik dan echt totaal niet snap is dat Ten Hag niet gewoon gebruik maakt van de wissel mogelijkheden, je zegt nu eigenlijk tegen Neres 'maakt niet uit hoe zwak de rest speelt ik vind jou nog slechter'...
Tagliafico die ineens van alles verkeerd gedaan heeft blijkbaar en niet eens meer in mag vallen als Blind de aller aller aller slechtste speler op het veld is...
Blind is bij iedere pot waarin punten werden verloren veruit de zwakste. Je ziet bij hem duidelijk een gebrek aan motivatie en inzet. Gewoon Tagliafico er in en Blind er uit. Maar Blind speelt naar de goeie kleur constant, dus mag blijven staan of zo :X

• JanW
Napo schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:51:
[...]

Martin Jol (die het fundament voor de Boer legde) ook! Lijkt me een potentieel goed duo.
Het fundament van Atouba, Tainio, verloren zoon Mido met een beetje overgewicht. Gouden tijden.

• JanW
LoeWn schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:55:
https://www.fcupdate.nl/v...-slecht-nieuws-voor-ajax/

Titel: Nieuw megacontract Coman is slecht nieuws voor Ajax

[...]

Dit vind ik toch wel een beetje vreemd gebracht. Alsof Ajax van Antony af zou willen. Zelfs al krijgen ze er 50 miljoen voor, zullen ze áltijd nog een half jaar wachten lijkt me.
Voetbalnieuwssite gebruikt click-bait titel. En het werkt, want het is al 1,5 dag het meest gelezen item op de site :/

• JanW
Interlandperiode

• JanW
Han schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:40:
[...]

Is ie daar geschikt voor? Bedoel, is ie een beetje goed bedeeld daar beneden? :P
Sinds Dortmund uit wat minder ;)

• JanW
Wooosh

• JanW
Als je überhaupt al niet ziet dat de opmerking van @Superkiwi een grap was...

• JanW
Harribo schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 22:54:
Seedorf of Sneijder... Je moet er toch niet aan denken...

Volgens mij is het de media die deze bestuurlijke nono's naar voren schuift.

Ik ga er vanuit dat ze bij Ajax er beter zicht op hebben. Hoop ik ook.
Seedorf heb ik nog wel vertrouwen in dat hij dat zou kunnen. Maar Sneijder :D Die heeft toch een gigantisch bord voor z'n kop zeg. "Ik wil 't wel doen, maar met iemand naast me" Lees: "Ik wil prima maandelijks euro's binnen harken, maar er graag zo min mogelijk voor doen".

• JanW
Die heeft toch alleen bij Sevilla redelijk gepresteerd? Dacht dat ze bij Roma blij waren dat ze van 'm af waren. Krijg daar net zo'n gevoel van als die Piet de Visser, zelfbenoemd "meesterscout" omdat ie ooit per ongeluk tegen de juiste spelers is aangelopen.

• JanW
JP_Frost schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:49:
[...]

Vind het persoonlijk moeilijk in te schatten of Demy de Zeeuw geschikt is. Hij doet het inderdaad goed met zijn kledingmerk, maar ik vond hem in interviews nooit echt heel intelligent overkomen (overigens vond ik dat van Overmars ook niet).

Ik blijf het lastig vinden welke competenties nou vereist zijn voor zo'n functie en hoe groot het team er omheen is.
Jammer dat de vacature nog niet online staat, anders had je kunnen lezen welke competenties vereist/gewenst zijn: https://www.ajax.nl/meer/vacatures/

• JanW
Bizarre beslissing. Duidelijker wordt 't niet. Jansen hangt aan 't shirt van Openda en ontneemt de scoringskans. 100% penalty. Dat zoiets zo lang moet duren, maar dat je 'm zelfs niet geeft... Hij heeft 't niet meer in de hand.

[Voor 8% gewijzigd door JanW op 20-02-2022 18:59]

• JanW
Pfoe Alvarez.

• JanW
Scheidsrechters zitten wel op bijzondere momenten goed naast. Net met buitenspel, inworpen die naar de verkeerde kant gaan, inworp die met de hand wordt beroerd, de rode kaart van net.

• JanW
Wanneer gaat Ten Hag ingrijpen. Gevaar wordt constant door dezelfde personen veroorzaakt. Blind en Gravenberch eruit.

Oh... Nu dus.

[Voor 7% gewijzigd door JanW op 23-02-2022 22:31]

• JanW
Potdomme, die voel je toch ook aankomen... Hopen dat Tim er echt werd geraakt.

• JanW
Sempy schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 22:35:
[...]

afgelopen zondag was ik anders wel blij dat ie zo ver voorin liep
Toen je de samenvatting van zaterdag keek? :+

• JanW
Komt ie goed weg

Acties:
  • +4Henk 'm!

• JanW
Nog meer variabelen. De scheidsrechters kunnen de huidige situatie vaak maar net aan. Daarnaast is het in mijn ogen ook goed dat er een gebied is op het voetbalveld waarin de aanvaller wat meer "beschermd" is, komt het spel juist ten goede. Verdedigers moeten handiger zijn in deze situaties, niet dom erin glijden zoals Wouters van RKC zondag deed, maar op je benen blijven staan.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JanW
Je snapt zelf toch ook wel dat iemand op de achterlijn, op de hoek van de 16 meter nog veel meer werk te doen heeft dan iemand die één op één voor de keeper staat?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• JanW
Vandaar 't woordje kans ;) De kans moet je nog omzetten in een doelpunt, dat is voor de één iets makkelijker dan voor de ander. Nagoed, deze disccussie is niet zo interessant :+

Van Hanegem is zuur dat Ajax een penalty krijgt. Niks nieuws onder de zon.
Napo schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:27:
[...]

Maar juist daarom is de sliding van Wouters zo intens dom. Zelfs al wordt je op de achterlijn, in de hoek van het zestienmetergebied voorbij gespeeld dan stonden er nog meer verdedigers van RKC.

Zou een indirecte vrijetrap in sommige gevallen - waarbij ik niet zeg dit geval en zeker niet nu omdat de regels dat niet faciliteren - beter zijn? Wellicht maar dat geeft natuurlijk wel weer een groter grijs gebied.
Dan moeten er nog wat extra lijnen worden getrokken in de 16 om de grijze gebieden weg te werken.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• JanW
OPSLAGHOND schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:58:
[...]

Waarom een topkeeper dat is tyton ook niet?
Hoeveel wedstrijden mag Onana nog matig keepen denk je?
Lekker makkelijk de vraag ontwijken. Dat is geen antwoord op de vraag die wordt gesteld. In plaats van afgeven kan je ook kijken naar de alternatieven die er wel zijn. Jij zegt zelf "Pfff, weer middelmaat". Dan heb je vast wel voorbeelden van keepers die niet geblesseerd zijn en gratis zijn op te pikken op dit moment.

Ajax heeft op het moment één fitte keeper, met Benfica thuis en de cruciale fase in de Eredivisie voor de boeg lijkt 't me wel fijn dat er een vervanger beschikbaar is die er meteen kan staan. Tyton is een reservekeeper, gehaald om tijdelijk er te staan, mocht Onana geblesseerd raken. Prima oplossing.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JanW
Beide teams zijn niet in vorm. Hopelijk kan een goed gevulde Arena Ajax de juiste kant op duwen. Ik hoop dat ik er iets van zie, maar twee gebroken nachten achter de rug vanwege waterpokken bij de kleine meid :z

Optimist in me stemt sowieso op winst voor Ajax.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JanW
Kwartiertje eerder gemoeten die wissels...

• JanW
Pfff, dit is toch tergend... Wat een droeftoeters. En die scheids gaat natuurlijk ook lekker mee. Spaanse scheids op een Portugese club. Recept voor ellende.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JanW
Geef Gvd die 88 z'n tweede geel

• JanW
Haller. Wat doe je dan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JanW
ephymerous schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 22:50:
[...]

Dit is niet in de tegenstander trappen. Het is het Eik-syndroom. Een voorsprong weggeven, niet ingrijpen en slecht wisselen.
Niet wisselen. Berghuis was de hele tweede helft afwezig. Die moet er gewoon in minuut 55 al uit worden gehaald. Om maar een voorbeeld te geven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JanW
Mag natuurlijk allemaal van die scheids :')

• JanW
Niks aan de hand.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JanW
Dus. Goede eerste helft en waardeloze tweede helft. Maakt niet uit wie de tegenstander is. RKC, Kowet, Benfica. Schandalig. Onnodig. Maar wat @Typhone zegt. Ten Hag laat 't inkakken en moet dan corrigeren. Maar dan is 't alweer te laat. Zo dubbel altijd met die man.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• JanW
Pfoe. Niet goed voor m'n hart dit. Die laatste vier minuten waren echt waardeloos. Anthony terecht rood, staat helaas niks extra's tegenover, toch? En koekje voor 't tijdrekken wat Marciano al sinds de eerste helft deed. Andere orde, dat wel. Bizar dat Makkelie na 5min 20 affloot. Hoe haal je dat in je hoofd?

Daarnaast wil ik ook graag dat scheidsrechters eens gaan fluiten voor die lelijke duwtjes op spelers die in de lucht hangen. Eind eerste helft probeert een speler van Ajax te koppen en krijgt een duw van een Feyenoorder die nooit meer die bal kon halen, mist de bal en valt lelijk. Makkelie doet niks, uiteraard. Maar dit zijn echt één van de lelijkste overtredingen die je kan maken. Je kan beroerd op je been terecht komen, slecht op je rug vallen...

Maar heuj! Drie punten, onverwacht want de eerste 60~ minuten waren zwaar beroerd. Blind eruit en permanent eruit graag Erik! Dankje :>

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JanW
toolkist schreef op zondag 20 maart 2022 @ 16:42:
[...]

Laten we eens beginnen met tijdrekken uberhaupt weer eens te bestraffen.
Gewoon effectieve speeltijd. Klaar. Zo moeilijk is 't niet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JanW
Over niveau gesproken. Dat niveau van Sparta - SC Heerenveen was toch om te janken? Ik heb 20 minuten gezien en geen van beide teams kon de bal 4 keer naar iemand met 't goeie shirt over spelen. Veel lange halen naar voren, waar bij Heerenveen niet eens een kopsterke spits stond :X Ik denk serieus dat er bij de gemiddelde zaterdag en zondag amateurs betere spelers op 't veld staan dan dat er hier in 't veld stonden.

De commentator probeerde me te laten geloven dat het vermakelijk was, niet goed, maar wel vermakelijk. Nou dat was 't echt niet.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• JanW
Schokkend wel, om te lezen dat Feyenoord-fans een hekel hebben aan spelers van Ajax.

Ook leuk dat we 't bij Antony dan "typisch Zuid-Amerikaans" noemen. Maar hoe noemden we dat bij Toivonen? Bij Van Bommel? Komt dat omdat laatstgenoemde te dicht bij de grens van onze oosterburen heeft gewoond? Even twee voorbeelden die mij te binnen schieten met m'n Ajaxbril op B) Er zijn bij ieder team altijd wel spelers die 't bloed onder je nagels vandaan halen. Wat Antony laatst deed sloeg helemaal nergens op en hij heeft zeker een aantal keer geluk gehad, omdat regels tegenwoordig voor interpretatie vatbaar zijn. Natrappen is niet meer standaard rood, intentie is ook een factor. Idem voor slaande bewegingen. Dat soort zaken moeten er gewoon uit. Die interpretatie in de regels en 't gedrag bij Antony.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• JanW
Net hoe de wind waaide konden zij incasseren. Beide gingen ook regelmatig naar de grond om een zucht wind, met het nodige theater wat ook Antony laat zien. Maar daar gaan we denk ik niet uit komen.

Waar het nu in mijn ogen mis gaat is dat de spelregels te vaag zijn. Als we de regels van 5 jaar geleden hanteerden, dan had Antony al een paar rode prenten vaker aan z'n broek gehad en hadden we het hier nu niet over gehad, want dan komt ie er niet mee weg.
Pagina: 1 2

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee