Toon posts:

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 6
Acties:
  • 444.243 views

Acties:
  • +6Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:51
De landstitel ging dus inderdaad naar Ajax. PSV volgt op flinke afstand en AZ maakt de top 3 compleet. Feyenoord heeft via de play-offs Europees voetbal veilig gesteld en speelt volgend seizoen in de nieuwe UEFA Conference League.

Onderin degradeerden ADO Den Haag en VVV Venlo rechtstreeks. Via de play-offs verdween Emmen ook nog eens uit de Eredivisie. Volgend jaar drie nieuwe teams op het hoogste niveau.

Wat vorig jaar door COVID niet lukte, is dit jaar wel gelukt. Cambuur is gepromoveerd. De ploeg van Henk de Jong was de sterkste. Op de laatste dag vergooide de Graafschap nog de tweede plek, waardoor Go Ahead Eagles ook direct promoveerde. Via de play-offs komt ook NEC terug in de Eredivisie.

De finale van de KNVB Beker ging tussen Vitesse en Ajax. De eerste helft ging nog redelijk gelijk op, maar in de tweede helft was Ajax nadrukkelijk op zoek naar de overwinning. Die kwam er uiteindelijk via Neres in de blessuretijd.

Een Engelse finale, een saaie wedstrijd, waarin Manchester City zich niet kon laten zien. Chelsea had aan één doelpunt van Havertz genoeg en wint voor de tweede keer de Champions League.

Villarreal tegen Manchester United, de ploeg uit Engeland was de favoriet, maar beet zich 120 minuten lang stuk op een stug Villarreal. Na 22 penalty's was de wedstrijd beslist en kroonde Villarreal zich tot winnaar van de Europa League. Nummertje vier voor Unai Emery.

UEFA Ranking
Land - https://kassiesa.home.xs4...ta/method5/crank2020.html
Club - https://kassiesa.home.xs4...ta/method5/trank2020.html

[Voor 16% gewijzigd door JanW op 08-06-2021 09:10]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:15

Gynnad

* * *

Concept programma voor de Eredivisie is bekend:

Het Eredivisieseizoen 2021/’22 begint op vrijdag 13 augustus aan de Vetkampstraat in Deventer waar promovendus Go Ahead Eagles het opneemt tegen sc Heerenveen. In het kader van het 65-jarig bestaan van de Eredivisie staan in de eerste speelronde Willem II – Feyenoord en FC Utrecht – Sparta Rotterdam tegenover elkaar. Deze wedstrijden stonden in 1956, tijdens de eerste speelronde ooit in de Eredivisie, ook op het programma.

Landskampioen en bekerwinnaar Ajax trapt het Eredivisieseizoen af in de Johan Cruijff ArenA tegen het gepromoveerde N.E.C. Nijmegen. SC Cambuur keert terug op het hoogste niveau met een thuiswedstrijd tegen FC Groningen. In speelronde 4 staat met AZ – PSV de eerste topper van het seizoen op het programma. De eerste Klassieker vindt plaats in speelronde 17, als Ajax in De Kuip op bezoek gaat bij Feyenoord (zondag 19 december om 14.30 uur).

65 jaar Eredivisie

Volgend seizoen bestaat de Eredivisie 65 jaar. Het jubileum wordt een seizoen lang gevierd. Naast een nieuw jubileumlogo staat ook de eerste speelronde deels in het teken van 65 jaar Eredivisie. Zo stonden Willem II - Feyenoord en DOS (voorloper van het huidige FC Utrecht) - Sparta Rotterdam tegenover elkaar tijdens de eerste speelronde ooit in 1956.

Vanaf de zomerstop wordt meer bekend gemaakt over de andere initiatieven die in het kader van 65 jaar Eredivisie georganiseerd worden.

Keuken Kampioen Divisie

De Keuken Kampioen Divisie gaat van start op vrijdag 6 augustus. Degradant ADO Den Haag speelt in de eerste speelronde in eigen huis tegen Jong Ajax, FC Emmen gaat op bezoek bij Telstar, terwijl VVV-Venlo het thuis opneemt tegen NAC Breda.

Johan Cruijff Schaal

De 25ste editie van de Johan Cruijff Schaal staat op het programma voor zaterdag 7 augustus. Omdat Ajax in het seizoen 2020/’21 zowel de landstitel als de TOTO KNVB Beker veroverde, is de nummer 2 op de eindranglijst PSV de tegenstander in dit duel. Als de Eindhovenaren echter vooraf in actie moeten komen in de voorronde van de Europa League, dan zal de wedstrijd worden verzet naar zondag 8 augustus.
Publiek in de stadions

Het kabinet is voornemens om per 1 juli bij grote evenementen weer publiek toe te staan op basis van volledige vaccinatie of een negatieve coronatest. Dit wordt momenteel nader uitgewerkt door de overheid en op korte termijn gepresenteerd. De betaald voetbalcompetities zullen in ieder geval van start gaan met beperkt publiek. Als de positieve ontwikkelingen van de coronapandemie doorzetten, kan zo snel mogelijk worden toegewerkt naar een optimale bezettingsgraad bij voorkeur weer zonder coronatesten en niet langer dan noodzakelijk.

Zaterdag 16.30 uur en zondag 20.00 uur

De pilot met Eredivisiewedstrijden op zaterdag om 16.30 uur wordt verlengd. Dit is afgestemd met de Eredivisie CV en het Supporterscollectief Nederland. Op dagen dat om 16.30 uur geen Eredivisiewedstrijd wordt gespeeld, zal een Keuken Kampioen Divisiewedstrijd worden ingepland. Wedstrijden op zondag om 20.00 uur vinden doorgaans plaats als Ajax, AZ, Feyenoord en PSV gedwongen allen op zondag staan ingedeeld of wanneer een deelnemer aan een van de Europese toernooien hiervoor een verzoek indient.

Wijzigingen in het speelschema

Rekening houdend met de prestaties van de deelnemers aan Europees voetbal (Ajax, AZ, Feyenoord, PSV, Vitesse) wordt na dinsdag 3 augustus gekeken of het competitieprogramma moet worden afgestemd op hun programma. Na 31 augustus worden de speelrondes tot de winterstop waar nodig in speeldag en/of aanvangstijd aangepast, na woensdag 22 december gebeurt dat voor de competitie vanaf speelronde 22 tot en met 32. Net zoals voor het seizoen 2020/’21 wordt ook komend seizoen in het voorjaar geen dag en tijd gecommuniceerd tot bekend is of de deelnemers aan Europees voetbal na de winterstop nog in Europa actief zijn.
Volledige schema kan hier gevonden worden: https://eredivisie.nl/Por...t_eredivisie_2021_22.xlsx

Bron: https://eredivisie.nl/nl-...en-voor-seizoen-2021-2022

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:37
Ik zie hem graag komen hoor. Denk dat hij wel kwaliteiten heeft.

En dan in dit nieuwe shirt:

[Voor 59% gewijzigd door Maverick op 22-06-2021 20:05]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +7Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:13

:+

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:37

Gaat niet lang meer duren blijkbaar :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01 16:28

Toornstra had in ieder geval prima gepast op dit forum!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-03 07:20
PolarBear schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:11:
[...]

Natuurlijk is Bayern Munchen de afgelopen 20 jaar met 16 titels heer en meester in de Bundesliga maar eigenlijk is Ajax al veel langer consistenter een overheersende ploeg. Geen 9x kampioen achter elkaar maar al 12 jaar niet lager dan 2e, 30 jaar niet buien de top 3 en sinds de jaren 50 maar 6x buiten de top 3. Als je iets breder dan kampioenschappen kijkt is Ajax al decennia het Bayern van Nederland.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:26
autje schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:15:
[...]

Die spelers willen de komende jaren ook salaris, hè?

[...]
Klopt, maar goed, stel Malen wordt verkocht, en dat levert 20 miljoen op, dan ben je er toch al?
[...]

Zo klein (ik kom er uiteraard nooit)? Dat kan niet veel vierkante meter zijn. Hebben ze dat destijds nog een beetje goed verkocht?
Het gaat om wat parkeerplaatsen in 1 hoek van het stadion waar de selectie + management kan parkeren. Bij geen wedstrijden mag iedereen er parkeren (betaald), of onbetaald als je naar de fitness gaat die in het stadion zit.

WoT stats

Velen doen niets liever, ik doe liever niets

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ElPaco schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:19:
[...]

Klopt, maar goed, stel Malen wordt verkocht, en dat levert 20 miljoen op, dan ben je er toch al?

[...]

Het gaat om wat parkeerplaatsen in 1 hoek van het stadion waar de selectie + management kan parkeren. Bij geen wedstrijden mag iedereen er parkeren (betaald), of onbetaald als je naar de fitness gaat die in het stadion zit.
[Afbeelding]
Overigens niet enkel selectie (die komen met de bus ;)) en management maar ook diverse zakelijke relaties.

Daarnaast weet je zeker dat het om dat parkeerterrein gaat en niet over deze?

Daar waar inmiddels Hartje Eindhoven te vinden is.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04:09
Bij god geen idee waar ik dit moest plaatsen, dan maar hier.
Nav de "nieuwe" deal van PSV met Puma, zat ik zat eens te kijken naar welke clubs zoal hun teamkits krijgen van Puma. Dan staat er in de lijst een Japanse club genaamd "Veertien Mie". Da's een aparte naam, eens kijken wat dat is.
Is het een club vernoemd naar Johan Cruijff, die in het oranje speelt, inclusief leeuw als logo en een jaren '70 logo waar je zo een wordmark voor Drétje Hazes zou kunnen maken..

Wikipedia: Veertien Mie

FANTASTISCH!!

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:56

ST10©DE

Dus.............

Typhone schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:22:
[...]

Het probleem is dat die vraag in andere competities niet speelt en je dan dus gekke Henkie gaat zijn.
Dat komt mijn inziens omdat daar de gelden minder scheef worden verdeeld. Kijk maar eens naar het percentuele verschil tussen de nummer 1 en laatst in beide tabellen. (Puur informatief)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ElPaco
We kunnen stoppen met zoeken, de nieuwe bondscoach is er!

WoT stats

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Ajax 1-1 vandaag, man of the match:

...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Harribo schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:51:
[...]
Serieus ik vind Berghuis echt overrated. Goede voetballer hoor maar geen topper. Vind hem te beperkt daarvoor.
Dat hij Feyenoord op sleeptouw moest nemen, zegt veel over de aanvallende kwaliteiten van Feyenoord.
Het zal wel zijn grillige gedrag ook zijn waardoor hij veel aandacht krijgt.
Prima hoor maar de statistieken zeggen toch wat anders. En daar kan je van alles tegen in brengen maar:

Eredivisie is meer dan prima qua goals/assists.

In het honkbal (MLB) heb je de term WAR (wins above replacement). Kortgezegd hoeveel punten een speler toevoegt aan een team op een positie boven het gemiddelde op die positie. Berghuis zou daar gewoon zwaar in de plus staan.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ephymerous schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:52:
[...]

Zo’n transfer van de beste Feyenoord speler naar de bank van Ajax houdt de gemoederen flink bezig en zorgt voor prachtige discussies :o
Ach, die jongen volgt gewoon z'n jeugddroom, kun je 'm niet kwalijk nemen

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Ajax shirt van aankomend seizoen:

[Voor 21% gewijzigd door Luxicon op 14-07-2021 11:28]

...

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Gynnad

Gynnad

* * *

Typhone schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:49:
Zooooo dat nieuwe thuisshirt van Ajax. Wat een pure schoonheid.

:o :o :o :o :o :o :o :o :o

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:56
DoeEensGek schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:30:
Waar is eigenlijk die drang ontstaan om elk jaar een nieuw uit/thuis shirtje te maken? Was dat 30jaar geleden ook al zo?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
MaZo schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:44:
[...]
Gemiste kans. Rare kraag en mouwen, geen drie sterren voorop, lelijke Adidas strepen, etc.
De drie sterren zijn bewust, die stonden er vroeger ook niet op. Wat mij betreft kan het nieuw/oude logo discussie gestolen worden. Wat mij betreft waren ze full retro gegaan:

Geen logo, geen sponsor, geen namen op de rug.

Aangezien het thuisshirt toch alleen in de Eredivisie thuis gedragen wordt (voor Europese wedstrijden zijn oa namen op de rug verplicht), had je dat best een seizoen kunnen doen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Daggast
  • Registratie: Juli 2021
  • Niet online
Het schijnt dat ze bij Brighton de telefoon pas opnamen nadat Frank Arnesen deze foto op de mail had gezet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
En ik lees ook een hoop over Ihattaren. Misschien moet Overmars een belletje doen? Kan de rol van Sulemana wel overnemen. (hoewel linkspoot op links)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Poll: Wat doet PSV woensdagavond?
Winnen
Verliezen
Gelijk
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403766&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wat doet Feyenoord donderdag?
Winnen
Verliezen
Gelijk
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403769&layout=2&sort=prc

Wtf... ik koos Winnen bij Feyenoord, niet verliezen... :?

[Voor 3% gewijzigd door toolkist op 21-07-2021 14:20]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Maarten_E
Nationaal, dus weer terug naar groen!

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Maarten_E

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Maarten_E
Jajaja... Zit net mijn zoveelste pils te openen. :+

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Maarten_E
GÖTZE!!!!!!

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Maarten_E
gws24 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 22:29:
[...]

Zal perceptie zijn vermoed ik omdat je als NL'er vooral de gevallen herinnerd waar het een nadeel was voor een nederlandse club maar de gevallen waar het een voordeel was voor lief nam. BV ik als Ajacied herrinner me vooral Tottenham natuurlijk maar ongetwijfeld heeft Ajax ook wel eens voordeel er van gehad.
Dat bedacht ik me na het typen ook inderdaad. Je denkt dat meteen aan Tottenham, maar was tegen Real of Juve het niet dat ze op basis van die regels wel doorgingen?

Beste sponsor ooit gevonden trouwens.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Maarten_E
Oja

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Maarten_E

JAAAA

Acties:
  • +4Henk 'm!

• ElPaco

Ja jongens wat is het nou?!

Nou 5-1, dat is het!

WoT stats

Acties:
  • +8Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-03 21:37

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-03 18:30
Voor de volledigheid, wie het nog wil begrijpen, hier het schema van de kwalificaties voor elke Europese cup:

Link naar volledige afbeelding op imgbb

GS=group stage/groepsfase, PO=playoffs (4e ronde)
CL=Champions League, EL=Europa League, ECL=European Conference League.

Psv heeft nu, er vanuit gaande dat ze doorkomen tegen Galatasaray in CL-Q2, in ieder geval al de Groepsfase van een Europees toernooi gehaald.
Mochten ze nl hierna verliezen van Celtic of Midtylland, dan stromen ze door naar de groepsfase van de ECL (European Conference League).
Maar liefst nog verder natuurlijk.

[Voor 28% gewijzigd door Harribo op 22-07-2021 10:26. Reden: Verduidelijkingen]

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-03 16:08
Eigenlijk ook wel een beetje triest dat de UEFA toestaat dat er op dit soort accomodaties gespeeld wordt:

Denk dat de gemiddelde hoofdklasse amateurs hier in NL een betere accomodatie heeft dan dit. Ook de veiligheid van de spelers kun je moeilijk waarborgen zo lijkt mij.

HD4Life @ Full-HD

• Napo
  • Niet online
JanW schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:39:
Staat dan ook vast dat daar gespeeld moet worden? Ik dacht dat de UEFA wel eens teams verbood om in hun eigen stadions te spelen i.v.m. het niet voldoen aan eisen.
Kijkende naar de UEFA site spelen ze inderdaad ergens anders:

Fadil Vokrri Stadium

Harribo schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:50:
[...]

Volgens mij zeggen wij hetzelfde :)
Er zit enkel een stapje tussen CL en ECL ;)
Mochten ze idd verliezen van Celtic of Midtylland. Laten we hopen dat ze in ieder geval de EL wel behalen.

[Voor 21% gewijzigd door Napo op 22-07-2021 11:52]

• PolarBear
  • Niet online
Napo schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:50:
[...]

Kijkende naar de UEFA site spelen ze inderdaad ergens anders:

[Afbeelding]
Fadil Vokrri Stadium
Best een net stadion. Overigens zijn de stadion eisen aan voorrondes lager dan in het hoofdtoernooi.

PSV moet ook de volgende ronde winnen voordat de Champions League hynme mag worden gedraaid:

https://tweakers.net/i/muO8QTx1xYtl4LdkJMv8tJ_ctr8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DQ4S44CNyOB4x5xptUY346Ph.png?f=fotoalbum_large

• remco112

Acties:
  • +2Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Poll: PSV gaat...
Door naar de volgende ronde
Uitgeschakeld worden
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403775&layout=2&sort=prc

Poll: Feyenoord gaat...
Door naar de volgende ronde
Uitgeschakeld worden
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403776&layout=2&sort=prc

• Typhone
Snowdog schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:38:
[...]

Nou, dan was je waarschijnlijk geen neutrale kijker en om er dan van te maken "van de mat gespeeld" lijkt me ook niet helemaal neutraal.

4x Ajax vs Lille
4x Winst Ajax
Doelsaldo voor: 9
Doelsaldo tegen: 2

Aangetekend dat Ajax dit jaar tegen de kampioen van Frankrijk speelde.
Conclusie: van de mat gespeeld.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:26

gws24

Thinking is hard!

Deadsy schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:39:
Vraag me af of ze vanavond gaan proberen om spelers in de etalage te zetten.
Bv een Bruma laten spelen en hopen dat hij een goal of 2 maakt.
Niet in de basis in ieder geval (lijkt mij ook niet verstandig :P ):

PS Mensen, het begint al over een paar minuten om 20:00. Rare tijd opeens weer maar zal wel met tijdzone Turkije te maken hebben en dat het allemaal niet gelijktijdig hoeft in de voorrondes.

[Voor 10% gewijzigd door gws24 op 28-07-2021 19:55]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Maarten_E

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ElPaco

Sangaré doet de 2e helft blijkbaar met Gala mee, anders is het niet eerlijk :9

Edit: voor de niet ingewijden, Sangaré heeft ook zo'n blond streepje, op dezelfde plek.

[Voor 9% gewijzigd door ElPaco op 28-07-2021 21:05]

WoT stats

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Maarten_E

Acties:
  • +2Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:26

gws24

Thinking is hard!

Meer gewoon een niet zo'n goede kaartentrekker. Zie hier het aantal gele en rode kaarten in de welgeteld 6 europese wedstrijden sinds 2017 :X :

bron: https://www.transfermarkt...saison_id=&wettbewerb_id=

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• ElPaco
Martinusz schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:24:
Maar hoe zat het ook alweer :P PSV heeft mocht het niet lukken tegen Midtjylland in ieder geval ..... ?
Groepsfase EL. Ze moeten nog 2x een knock-out winnen om CL groepsfase te halen. We halen het welbekende schema er bij van @Harribo. Ik heb voor de duidelijkheid even gemarkeerd waar PSV, Feyenoord, AZ en Vitesse nu zitten.

[Voor 40% gewijzigd door ElPaco op 29-07-2021 10:13. Reden: Goed plaatje]

WoT stats

• Typhone
tweakduke schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:32:
[mbr]Er komen wat plaagstootjes langs over clubvoorkeur, laat dat gewoon achterwege aub.[/]
Overigens mag je hier zoveel plaagstootjes over clubvoorkeuren uitdelen als je wil. Want elke wedstrijd heb je minimaal 1 voorkeur welke club er ook speelt.

Dus niet hier lopen te blaten over welke club beter is, maar gewoon ballen tonen en met de grote mannen gaan meespelen. Er zijn er VEEL die hier wekelijks actief zijn maar die we al jaren missen in het voetbal-voorspel-topic. Leiding is in handen van zowel Ajax, PSV als Feyenoord maar aanhangers van andere clubs (@Harribo, @Vos) zijn of course gewoon welkom. Het kán wel gezellig maar de ervaring leert dat het vooral in het weekend en op de maandag erg druk is in het topic met wekelijks een review van de gespeelde wedstrijden en káns op leuke schaaltjes achter je naam toch @Superkiwi?

Je mag pas echt binkie doen als je één van onderstaande SUPERTROFEO'S in handen hebt:

DOE GEZELLIG MEE DUS

Deze post is natuurlijk met de nodige humor opgesteld en dient als zodanig geïnterpreteerd te worden. We proberen met zijn allen de sfeer goed te houden en te krijgen en dat lukt de laatste tijd met een aardig gemêleerd gezelschap in dat andere topic aardig goed.

• Maarten_E

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:14

Superkiwi

Hoi doei

Dank u! _/-\o_

Poll: PSV - FC Midtjylland
Winst PSV
Winst FC Midtjylland
Gelijkspel
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403785&layout=2&sort=prc

Poll: FC Luzern - Feyenoord
Winst FC Luzern
Winst Feyenoord
Gelijkspel
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403786&layout=2&sort=prc

Poll: Vitesse - Dundalk FC
Winst Vitesse
Winst Dundalk FC
Gelijkspel
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403788&layout=2&sort=prc

[Voor 21% gewijzigd door Superkiwi op 03-08-2021 13:53]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Maarten_E

• Maarten_E
GÖTZE IK HOU VAN JE

Edit: Fantastische assist van die verdediger zie ik nu :+

[Voor 13% gewijzigd door Maarten_E op 03-08-2021 20:30]

• Maarten_E

HEUJ!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Morgen wordt de eerste prijs van het seizoen uitgedeeld, benieuwd wie jullie als grootste kanshebber zien.
Ik ga voor PSV, in de reguliere tijd.

Poll: Johan Cruijff Schaal
Winst PSV
Winst Ajax
Winst PSV na verlenging
Winst Ajax na verlenging
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403792&layout=2&sort=prc

• PolarBear
  • Niet online
Superkiwi schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:42:
[...]

Hoe moet dat dan als er na 90+3 minuten 4-4 op het scorebord staat?
Penalties?

Uit de reglementen 2019 (kon de actuele niet zo snel vinden).

[Voor 38% gewijzigd door PolarBear op 06-08-2021 13:50]

• Gynnad

Gynnad

* * *

Pasveer op doel, toch wel verrassend, 1e keeper of mag hij JCS en Beker keepen?

Edit; begrijp dat Stekelenburg niet 100% fit is.

[Voor 14% gewijzigd door Gynnad op 07-08-2021 18:51]

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
LZ86 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:30:
Nog steeds smerig om die Berghuis bij Ajax te zien.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Maarten_E

Schakel net in, sorrie, 1-0.

• Maarten_E

Ajax-Madueke 0-2.

[Voor 5% gewijzigd door Maarten_E op 07-08-2021 20:31]

• Maarten_E

Nota bene Vertessen :+

• Maarten_E

• Maarten_E
Waaauw wat heeft Feyenoord met de laatste minuut opeens?!

Mooi hoor!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Oh ja, ik zou nog iets doen. Bij dezen:

Poll: Wie wordt er kampioen van de Eredivisie 2021/2022?
Ajax
PSV
Feyenoord
AZ
FC Utrecht
Vitesse
FC Twente
Sc Heerenveen
FC Groningen
Heracles Almelo
NEC
SC Cambuur
Sparta Rotterdam
Willem II
PEC Zwolle
Fortuna Sittard
Go Ahead Eagles
RKC Waalwijk
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403794&layout=2&sort=prc

• PolarBear
  • Niet online
ElPaco schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:36:
[...]

Ik snap de kritiek op Pasveer wel, ik snap alleen niet waarom er 0 kritiek komt op bijvoorbeeld Martinez, die gewoon bij zeker 3 van de goals een flink aandeel heeft.
Martinez krijgt genoeg kritiek, maar had ook meer dan een paar goede ingrepen. Bij eigenlijk beide doelpunten van Madueke stond Taglifico uit positie. Of beter gezet vol in de aanval. Dat is prima maar je kan dan niet Martinez alleen rekenen dat de rest ook uit positie staat en na het aansluiten geen druk zet op Madueke.

/edit
Blind en Tagliafico zijn net hiervoor vlak bij de 16 van PSV door Gotze uitgespeeld. Dus maar drie verdedigers over.

Wat @Typhone zegt, de keuze van de keeper op het schot wat er dan komt kan je prima individueel beoordeelden en bekritiseren.

/edit2
Uit het Parool:
Dat Haller beter moet meekomen in de combinaties is een fair kritiekpunt. Maar andersom valt er ook iets aan te merken: zijn ploeg zou hem vaker in zijn kracht mogen gebruiken dan het tegen PSV deed. Met een gemiddelde van vier gewonnen luchtduels per wedstrijd was hij vorige jaargang in de tweede seizoenshelft de kopsterkste speler in de eredivisie; tegen PSV mocht hij welgeteld geen enkele keer een luchtduel uitvechten.
Dat is sowieso waar Ajax weer wat meer aandacht aan mag geven, meer variatie in het aanvalsspel. Diepgaan zonder bal, buitenomgaan, snelheid van Antony en Neres benutten, Haller een goede voorzet geven, wisselen van positie voorin, Gravenberg/Berghuis mogen best af en toe een gericht afstandsschot doen. Het is weer heel veel technisch hoogstand breien voor en in de 16, maar er zijn meer manieren.

[Voor 44% gewijzigd door PolarBear op 09-08-2021 15:17]

• Typhone
LZ86 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:36:
[...]

Denk dat die niet bestaat. Hélene heeft namelijk smaak >:)
Tsja...
>:) ;)

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-03 09:14
LZ86 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 18:02:
[...]

Maandverband shirt bedoel je? :+ Nee, zonder gekheid, ik kijk bij vrouwelijk schoon zeer graag dóór en langs de clubkleuren heen.
Dat lukt mij ook wel.

• Maarten_E
ElPaco schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:42:
[...]

Bruma is wat je krijgt als je Madueke op Wish.com besteld ;)
Que?

• ElPaco

Dus volgende week woensdag thuisuit tegen Benfica. Week later op de dinsdag uitthuis.

[Voor 2% gewijzigd door ElPaco op 10-08-2021 23:31. Reden: Uit en thuis is lastig.]

WoT stats

• Maarten_E

Edit: Wie is de volgende tegenstander van Feyenoord eigenlijk?

[Voor 16% gewijzigd door Maarten_E op 12-08-2021 20:19]

• Maarten_E
Technisch correct, het beste correct dat er is.

Na

natuurlijk :+

• Maarten_E
Feyenoord valt mij echt niet tegen tot nu toe.
Was na de thuiswedstrijd tegen Drita behoorlijk kritisch, maar Slot lijkt flink gesleuteld (:+) te hebben aan het systeem, complimenten.

Edit:

[Voor 33% gewijzigd door Maarten_E op 12-08-2021 20:35]

• Maarten_E
Vitesse goal, maar vraag niet hoe.

• Maarten_E

Mooie 0-2 Vitesse. Goeie week voor de Nederlandse clubs zo!

Edit: Zit AZ rechtstreeks in de poulefase EL? Heb hun nog niet zien spelen.

[Voor 14% gewijzigd door Maarten_E op 12-08-2021 21:38]

• Maarten_E
Zit even op de site van de UEFA naar de deelnemers van de Conference League te kijken.

Wil deze twee tegen elkaar zien graag:

• Maarten_E
Pingel voor Dundalk, oops.

Niet terecht imo.

Shit, 1-2.

[Voor 80% gewijzigd door Maarten_E op 12-08-2021 22:27]

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Wat me opvalt: wat heeft iedereen (behalve AZ) dit seizoen lelijke uitshirts zeg :/

• PolarBear
  • Niet online
D-e-n schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 13:33:
[...]
Zelfs mooie kleurstellingen weet zo'n kledingsponsor dan nog te verstieren. Neem nu Ajax twee jaar terug: in principe vind ik een zwart uit-shirt mooi maar dan moet er kennelijk weer zo'n spuuglelijk beige vlak op de borst (dat ze dan potsierlijk "goud" noemen ....)
Dit shirt is ook mooi geworden door het goede seizoen imho, maar zeker niet spuuglelijk: (18/19 uitshirt)

Het derde shirt van vorig jaar was dan wel volledig donker maar dan weer met een rare duotone

• Maarten_E

x4

Goedeavond heren! ;)

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:56
Z'n eigen instagram waar ie een foto van in't stadion deelde.

Edit

[Voor 20% gewijzigd door Terranova op 14-08-2021 22:21]

• Gynnad

Gynnad

* * *

Terranova schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:19:
[...]

Z'n eigen instagram waar ie een foto van in't stadion deelde.
Zie het nu idd ook, mag toch hopen dat hij daar voor de amusement zit, lijkt mij niets voor Ajax ook al is hij transfervrij.

Edit; hij kwam bij PSV toen Fred Rutten daar trainer was, die is nu lid van het RVC van NEC, wellicht dus een optie voor NEC.

[Voor 21% gewijzigd door Gynnad op 14-08-2021 22:25]

• Daggast
  • Niet online
Superkiwi schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 12:35:
[...]

Niet overruled door de VAR en dus gewoon een overtreding.

>:)
In die tijd werd de VAR nog thuis op de bank gedaan achteraf..

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kan iemand helpen? Nu de Coolsingel in verbouwd is, wat is de juiste plek eind april/begin mei?

Ik denk dat ik ga proberen in de die bloemenperk te staan.

Ik ga Tram 23 gebruiken en kijk wel hoe ver we komen. Tot dan in ieder geval :)

• Maarten_E
JAAAA GAKPO

LEKKER VOOR JE STINK ERIN @#€_--+)PORTUGEZN!!!!

• Harribo
@AntraXxX

Link naar volledige afbeelding op imgbb

GS=group stage/groepsfase, PO=playoffs (4e ronde)
CL=Champions League, EL=Europa League, ECL=European Conference League.

• Napo
  • Niet online
snmght schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:41:
[...]

Die heeft PSV toch gewonnen?
Het lijkt er wel op :+

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:36
Sinds tijden weer is in een goedgevulde Kuip gezeten! Fantastische avond. Prima spel gezien. Malacia, Sini maar ook Pedersen speelde uitstekend. Rode kaart voor Bijlow leek zwaar overdreven. Maar kan ook aan mijn gekleurde bril liggen :p

Super blij en trots dat we naar groepsfase gaan. Ben benieuwd naar de loting. Wil nog wel een mooie avond wedstrijd meepakken.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• ElPaco
En voor de visueel ingestelde mensen, de huidige plekken van de NL ploegen met de tussenstanden. Ik ben in alle gevallen uitgegaan van eigen doelpunten - tegendoelpunten, ongeacht of er uit of thuis is gespeeld.

WoT stats

• remco112
Ankona schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:22:
Ben benieuwd of er volgende week nog publiek toegelaten wordt. Dat gaat wel uitmaken, zeker voor een team dat lekker gesteund door een kolkende kuip boven zichzelf uitstijgt.

Hoe de supporters zich gedragen is voor de regering niet te verkopen. De Jonge heeft al pro-forma een waarschuwing gegeven. Je weet dat het dit weekend weer niet zo gezellig wordt als vorige week dus dan kan de regering niet anders dan geen publiek meer toelaten.

''Het moet het komende weekend beter dan het de afgelopen weekenden ging'', vertelt hij in gesprek met het Algemeen Dagblad. ''Als mensen niet gewoon blijven zitten

Niet meer te volgen die clown 8)7

• Maarten_E

• Maarten_E
Snowdog schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:49:
Echt hoe krijgt PSV het voor elkaar om niet die 4e te maken. Die Vertessen blijft ook echt niet mijn favoriete speler. Behalve zijn snelheid lijkt hij meestal maar weinig te brengen. Vraag me soms wel af wat Schmidt in hem ziet.
Que?

Wel met je eens over Vertessen.

• Daggast
  • Niet online
Gynnad schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 09:27:
Vandaag tegen Twente, historisch gezien toch niet de makkelijkste wedstrijd voor Ajax.
Voor Fc Twente de moeilijkste competitiewedstrijd sinds het seizoen 2010/11

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Zondag 22 augustus 2021 om 12:15 uur in Enschede (Grolsch Veste);

Twente vs Ajax

https://tweakers.net/i/MWiZzyhD-Onv7-fDJYkyMvVXCQU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JJyNXGGXvQzniOUucxPNi9QC.png?f=user_large

Poll: Twente vs Ajax
Winst Ajax
Winst Twente
Gelijkspel
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403801&layout=6&sort=prc

https://tweakers.net/i/MWiZzyhD-Onv7-fDJYkyMvVXCQU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JJyNXGGXvQzniOUucxPNi9QC.png?f=user_large

Laatste wedstrijd Ajax;
Ajax vs NEC : 5 - 0

Laatste wedstrijd Tegenstander;
Fortuna vs Twente : 2 - 1

Voorgaande 4 wedstrijden tussen Ajax en Tegenstander in de Eredivisie;
2017-2018 Eredivisie 11-02-2018 Ajax-FC Twente 2-1 (1-0)
2019-2020 Eredivisie 01-12-2019 FC Twente-Ajax 2-5 (2-1)
2020-2021 Eredivisie 05-12-2020 Ajax-FC Twente 1-2 (0-1)
2020-2021 Eredivisie 14-01-2021 FC Twente-Ajax 1-3 (0-1)

Topscorers Ajax;

Dusan Tadic: 2
Sébastien Haller: 1
Noussair Mazraoui: 1

https://tweakers.net/i/K__UDL1E3T0qi0zBIlBmuKVb5sQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/axzhefHbbGXIqYc0G4fAoMuF.png?f=user_large

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• toolkist
  • Niet online
Higler:

• Gynnad

Gynnad

* * *

Vos schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 13:05:
Wanneer heeft Ajax Berghius aangekocht? Van welke club komt hij?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

PolarBear schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 13:12:
[...]

Er worden wel vaker foutjes gemaakt bij de belettering. Volgens mij bij Gravenberch ook al eens mis gegaan.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:59

Lekker weertje voor in de kuip.

• DoeEensGek
OPSLAGHOND schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 14:51:
[...]

Inderdaad, Tweakers is vandaag net zo traag en slecht als Ajax. :9
Ondertussen in huize * DoeEensGek

>:)

• DoeEensGek

Geen idee wat Feyenoord fout heeft gedaan, maar ze hebben als straf Highler aangesteld gekregen. ;) :+

• Harribo

• ElPaco
Poll: Wie gaat vanavond door?
PSV in reguliere tijd
PSV na verlenging
PSV na penalties
Benfica in reguliere tijd
Benfica na verlenging
Benfica na penalties
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403817&layout=1&sort=prc

WoT stats

• ElPaco

WoT stats

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06:24

Groetjes :w
Pagina: 1 2 3 ... 6

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee