[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 310 311 Laatste
Acties:
  • 479.511 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Baseman77 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 15:43:
[...]

Hahaha, wat een onzin.
Het 'Expected goals on target' model zegt natuurlijk bij lange na niet alles, maar het zegt wel degelijk iets. Dit ontkennen slaat nergens op.

De berekeningen achter dit soort statistieken zijn uitstekend onderbouwd, zoals zoveel statistieken in het huidige voetbal.
Het is een instrument om te onderbouwen hoe iemand presteert, niet meer en niet minder.

[...]

Je bedoelt dat je de onderbouwing van deze statistieken niet kent en/of begrijpt, dat is heel wat anders dan je zogenaamde "bewijs van gigantische bullshit".
Nee het IS gewoon bullshit..

"hoevaak wordt uit deze positie gescoord' heeft veel en veel teveel variabelen om vergelijkbaar te maken.
Hoe zuiver wordt de bal aangespeeld, hoe staan de tegenstanders, welke speler gaat het om, regent het gigantisch hard of schijnt het zonnetje..

Allemaal factoren die van wezenlijke invloed zijn of iemand een bal gaat scoren ja of nee en die je niet vergelijkbaar kunt maken met andere wedstrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 19 juni 2022 @ 15:48:
[...]

Nee het IS gewoon bullshit..

"hoevaak wordt uit deze positie gescoord' heeft veel en veel teveel variabelen om vergelijkbaar te maken.
Hoe zuiver wordt de bal aangespeeld, hoe staan de tegenstanders, welke speler gaat het om, regent het gigantisch hard of schijnt het zonnetje..

Allemaal factoren die van wezenlijke invloed zijn of iemand een bal gaat scoren ja of nee en die je niet vergelijkbaar kunt maken met andere wedstrijden.
En allemaal factoren die je in theorie in het model kan meenemen. Uiteindelijk heeft elk model zijn beperkingen en zul je keuzes maken hoe generiek of specifiek je een model laat rekenen om tot een uitkomst te komen die iets zegt.

Je neemt daarin niet alles mee, dat kan niet en je pool van vergelijkbare situaties neemt met elke varriabel die je meeneemt af. Maakt dat de uitkomst nietszeggend? Nee, dat niet. Is het de harde waarheid? Nee, ook niet. Het heeft zijn beperkingen maar generaliseert in ieder geval wat meer dan wat menig supporter doet door op basis van onderbuikgevoel te stellen of iets wel of niet een grote kans is.

Maar goed, het is inmiddels al meer dan duidelijk dat je niets met dit type model hebt, dat is prima maar dat maakt het niet direct feitelijk bullshit, hoe hard je dat ook roept.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Dat is dus het probleem, ze moeten de pool nu zo globaal maken dat het geen reet meer zegt.
En ondertussen concludeert zo'n beetje iedereen die zo'n score dan ziet dat hoger wel beter dan lager zal zijn en er dus onterecht gewonnen is. geluk gehad, oh wat hadden we een pech, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:03:
Dat is dus het probleem, ze moeten de pool nu zo globaal maken dat het geen reet meer zegt.
En ondertussen concludeert zo'n beetje iedereen die zo'n score dan ziet dat hoger wel beter dan lager zal zijn en er dus onterecht gewonnen is. geluk gehad, oh wat hadden we een pech, etc.
Andersom concludeert zo'n beetje iedereen ook dat een bepaalde scoringskans potentieel heel groot was op basis van onderbuikgevoel en stelt op basis daarvan dat spelers niet goed genoeg zijn ;)

Xg zijn geen natuurwetten en zo moet je dat ook niet willen interpreteren maar om te stellen dat het geen enkele inzichtg verschaft is een ander uiterste, beide uitgangspunten zijn niet heel nuttig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:39

Quad

Doof

Is het niet tijd voor een nieuw 2022/2023 topic?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:09

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Quad schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:14:
Is het niet tijd voor een nieuw 2022/2023 topic?
Is er ook een oud 2022/2023 topic dan? :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:09

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@JanW kom d'r maar in.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Gonadan schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:57:
[...]

Is er ook een oud 2022/2023 topic dan? :+
Kearl.. :D

PVOutput☀️

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:30
Komt er aan. Paar weken druk gehad met de geboorte van de tweede hier, anders was 't topic er al. Morgen hoop ik tijd ervoor te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@JanW Van harte!

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:06
toolkist schreef op zondag 19 juni 2022 @ 15:46:
Interessant...

[...]

35m is wat mij betreft een bod wat je niet kunt laten lopen.
Inderdaad, ik ben er niet rouwig om. Zo’n as met Alvarez, Klaassen en Haller is wel erg pover in balbezit.

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:21
ephymerous schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:56:
[...]

Inderdaad, ik ben er niet rouwig om. Zo’n as met Alvarez, Klaassen en Haller is wel erg pover in balbezit.
Wie komt er voor terug waardoor het minder pover wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 22:57

ST10©DE

Dus.............

DeKever schreef op zondag 19 juni 2022 @ 18:18:
[...]

Mart Lieder

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:30
Toch Brobbey?
Blijft een verkeerd signaal dat je een jeugdspeler duur terug moet kopen.

Suarez is nog transfervrij op te halen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Ik blijf hopen op Brobbey en Zirkzee. Zelfs al zou Brobbey dan 15 kosten dan heb je nog zat om een Wijndal ook te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Napo schreef op zondag 19 juni 2022 @ 15:56:
[...]

En allemaal factoren die je in theorie in het model kan meenemen. Uiteindelijk heeft elk model zijn beperkingen en zul je keuzes maken hoe generiek of specifiek je een model laat rekenen om tot een uitkomst te komen die iets zegt.

Je neemt daarin niet alles mee, dat kan niet en je pool van vergelijkbare situaties neemt met elke varriabel die je meeneemt af. Maakt dat de uitkomst nietszeggend? Nee, dat niet. Is het de harde waarheid? Nee, ook niet. Het heeft zijn beperkingen maar generaliseert in ieder geval wat meer dan wat menig supporter doet door op basis van onderbuikgevoel te stellen of iets wel of niet een grote kans is.

Maar goed, het is inmiddels al meer dan duidelijk dat je niets met dit type model hebt, dat is prima maar dat maakt het niet direct feitelijk bullshit, hoe hard je dat ook roept.
Maar er wordt helemaal niet meegenomen om welke speler het gaat. xG met Harry Maguire aan de bal is precies hetzelfde als dat Harry Kane er zou staan ,.,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
apis29 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:16:
[...]

Maar er wordt helemaal niet meegenomen om welke speler het gaat. xG met Harry Maguire aan de bal is precies hetzelfde als dat Harry Kane er zou staan ,.,,,
En we nemen de vorm van de speler niet mee, de medespelers, de verdedigers en zo zijn er nog tientallen factoren die je in theorie mee kan nemen in een model.

Als in jouw voorbeeld Kane en Maguire vanuit 10 dezelfde posities op doel zouden schieten verwacht je dat Kane een hogere conversie heeft maar eenzeflde xG.
Comparing xG to actual goals scored can indicate a player's shooting ability or luck. A player who consistently scores more goals than their total xG probably has an above average shooting/finishing ability.
Daarbij zitten er ook nog verschillen tussen xG modellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Napo op 19-06-2022 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Napo schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:26:
[...]

En we nemen de vorm van de speler niet mee, de medespelers, de verdedigers en zo zijn er nog tientallen factoren die je in theorie mee kan nemen in een model.

Als in jouw voorbeeld Kane en Maguire vanuit 10 dezelfde posities op doel zouden schieten verwacht je dat Kane een hogere conversie heeft maar eenzeflde xG.

[...]

Daarbij zitten er ook nog verschillen tussen xG modellen.
Nou ik verwacht niet dat van een bepaalde plek de xG van Maguire net zo hoog is als die van Kane, los van de conversie rate O-) . Het heeft totaal geen een stuk minder nut om Maguire in een bepaalde positie vrij te spelen vergeleken met een bewezen doelpuntenmaker dus waarom zou de xG hetzelfde moeten zijn. De verdediging kan net zo goed bewust gekke Henkie vrij laten lopen omdat die toch nooit scoort maar achteraf zou dat dan een bepaalde xG waarde gehad moeten hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exo81
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12:57
apis29 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:16:
[...]

Je hebt volkomen gelijk, statistiek kan erg vertekend zijn. Als ik net als @Baseman77 psv’ er zou zijn dan zou ik op basis van de aangehaalde statistieken heel blij zijn, net als destijds met bv Zahavi en Gotze, die op papier geweldig waren. Echter, het bleken duurbetaalde krachten die nauwelijks beslissend waren.

Je weet op voorhand gewoon niet hoe goed iemand in een team past. Neem Gomes bijvoorbeeld: de held bij psv maar liet het daarna nergens meer zien.

Ik hoop vooral dat psv geen gekke financiële dingen doet, al vrees ik er wel voor; tekengeld moet giga zijn aangezien er interesse was van Engelse clubs. Ik denk dat psv nu alles op alles gaat zetten om kampioen te worden maar dat ze deksel op neus gaan krijgen en Toontje de tweede moeten aanstellen om puin te ruimen. Dit seizoen zou zomaar eens beslissend kunnen zijn voor psv om aan te haken of definitief af te haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
apis29 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:39:
[...]

Nou ik verwacht niet dat van een bepaalde plek de xG van Maguire net zo hoog is als die van Kane.
Als dat je verwachting is dan is de verwachting niet in lijn met hoe menig - zo niet alle - xG modellen tot een cijfer komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Exo81 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:44:
[...]
Ik denk dat psv nu alles op alles gaat zetten om kampioen te worden maar dat ze deksel op neus gaan krijgen en Toontje Gerbrands de tweede moeten aanstellen om puin te ruimen
Je doelt op Gerbrands die geen rol meer heeft bij PSV?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
[...]

Het gaat me niet om individuen. Drie spelers in de as die het niet van de combinatie of creativiteit moeten hebben is teveel. Dat komt het voetbal niet ten goede.

In mijn ogen heeft Tadic teveel aan snelheid ingeleverd om flankspeler te zijn. Die kan uitstekend centraal :)

[ Voor 14% gewijzigd door ephymerous op 19-06-2022 22:40 ]

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Komkommertijd, de perfecte tijd voor xGezwets! O-)

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-05 18:40
toolkist schreef op zondag 19 juni 2022 @ 15:46:
Interessant...

[...]

35m is wat mij betreft een bod wat je niet kunt laten lopen.
38 zie ik ze nog wel bieden.
Dan koop je daarmee Bergwijn en Zierikzee.
Brobbey heeft zijn keuze gemaakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Deadsy schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:26:
[...]38 zie ik ze nog wel bieden.
Dan koop je daarmee Bergwijn en Zierikzee.
Brobbey heeft zijn keuze gemaakt.
Een Berg wijn en Zierikzee?
Voor 38 miljoen heb je wel een berg wijn, maar de plaats Zierikzee staat niet te koop volgens mij ... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:25
Haller weg wrs.
Maar je verliest een goede spits.
Die krijg je niet weer terug mi.
Brobbey vind ik minder en Zierikzee ben ik sowieso niet erg gecharmeerd van.

Wat mij betreft moet Ajax nog een waardige spits zoeken, dit is te licht.

Bergwijn is wel van het gewenste niveau maar dat is geen spits. En Tadic is een ander soort spits. Geen Haller. Mijn idee.

[ Voor 20% gewijzigd door Harribo op 20-06-2022 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-05 22:00
Harribo schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:10:
Haller weg wrs.
Maar je verliest een goede spits.
Die krijg je niet weer terug mi.
Brobbey vind ik minder en Zierikzee ben ik sowieso niet erg gecharmeerd van.

Wat mij betreft moet Ajax nog een waardige spits zoeken, dit is te licht.

Bergwijn is wel van het gewenste niveau maar dat is geen spits. En Tadic is een ander soort spits. Geen Haller. Mijn idee.
Die Ünüvar is toch ook een spits? Ik hoor al jaren over zijn megatalent en ik lees dat hij gaat verlengen en alweer 19 jaar oud is. Misschien gaat hij een serieuze kans krijgen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 12:58

Typhone

Who Dares Wins

Ho ho, laat die Zirkzee a.u.b. wegblijven. De armoedige jaren van 20011 t/m 2015 liggen hopelijk achter ons.
Brobbey ben ik ook absoluut geen fan van. Op zijn leeftijd al veel te vaak in de lappenmand gezeten en nog nooit een fatsoenlijk run van x-aantal wedstrijden op rij gemaakt met een basisplaats. Ook dit jaar weer ruim 2 maanden (van de 5) uit de running geweest met een blessure en dat moet volgend jaar onze nummer 1 spits worden?

Ik zal nog een lijstje deponeren met spelers die ik even hoog in schaal. Dan worden we hopelijk wat ambitieuzer:

- Lucas Andersen
- Elton Acolatse
- Viktor Fischer
- Danny Hoesen
- Boban Lazic
- Lerin Duarte
- Dejan Meleg
- Lesley de Sa
- Dico Koppers
- Aras Özbiliz
- Henri Toivomaki
- Richaïro Zivkovic

Bij Jong Ajax zijn afgelopen jaar ook wat weinig échte talenten doorgeschoven en is het op dit moment afwachten wat Kenneth Taylor gaat laten zien. Stellen dat die er al is lijkt me wat voorbarig maar een goede backup op sommige posities lijkt me geen overbodige luxe. Tagliafico verlengen wellicht ook niet en als je dat niet wil ook (snel) doorschakelen voor een linksback. In Daley Blind geloof ik daar niet meer in bij Ajax op LB.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:25
ph4ge schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:23:
[...]

Die Ünüvar is toch ook een spits? Ik hoor al jaren over zijn megatalent en ik lees dat hij gaat verlengen en alweer 19 jaar oud is. Misschien gaat hij een serieuze kans krijgen.
Nee Ünüvar is een flank speler van origine. Trouwens ik heb hem nog nooit zien spelen maar een beetje lengte en fysiek heeft een Ajax spits wel nodig. Of je moet Messi heten.

Het schijnt een groot talent te zijn maar ten Hag heeft gezegd dat hij tot op heden niet een verschil kon maken. Dus zo geweldig is hij op dit moment blijkbaar niet. 1 voor later.

Nee Ajax doet mi er goed aan een echte target spits met enig niveau te halen. Dat werkt mi het beste. Niet wat ze nu willen binnen halen.
Leuk als je wat verkoopt maar wat komt er voor terug he?

Edit : @Typhone inderdaad.
Het moet echt beter want anders zakt Ajax een stuk qua niveau

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 20-06-2022 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:59
ph4ge schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:23:
[...]

Deed het leuk in Jong Ajax, maar heeft een enorme vorm dip gehad aan het begin van vorig seizoen. Aan het eind ging het al een stuk beter, hij mag in de voorbereiding laten zien waar hij nu staat.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
Typhone schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:31:
Ho ho, laat die Zirkzee a.u.b. wegblijven. De armoedige jaren van 20011 t/m 2015 liggen hopelijk achter ons.
Brobbey ben ik ook absoluut geen fan van. Op zijn leeftijd al veel te vaak in de lappenmand gezeten en nog nooit een fatsoenlijk run van x-aantal wedstrijden op rij gemaakt met een basisplaats. Ook dit jaar weer ruim 2 maanden (van de 5) uit de running geweest met een blessure en dat moet volgend jaar onze nummer 1 spits worden?

Ik zal nog een lijstje deponeren met spelers die ik even hoog in schaal. Dan worden we hopelijk wat ambitieuzer:

- Lucas Andersen
- Elton Acolatse
- Viktor Fischer
- Danny Hoesen
- Boban Lazic
- Lerin Duarte
- Dejan Meleg
- Lesley de Sa
- Dico Koppers
- Aras Özbiliz
- Henri Toivomaki
- Richaïro Zivkovic

Bij Jong Ajax zijn afgelopen jaar ook wat weinig échte talenten doorgeschoven en is het op dit moment afwachten wat Kenneth Taylor gaat laten zien. Stellen dat die er al is lijkt me wat voorbarig maar een goede backup op sommige posities lijkt me geen overbodige luxe. Tagliafico verlengen wellicht ook niet en als je dat niet wil ook (snel) doorschakelen voor een linksback. In Daley Blind geloof ik daar niet meer in bij Ajax op LB.
Ik begrijp niet waarom Haller weg zou moeten. Deze spits is gewoon voldoende goed. Bij verkoop heb je een groot probleem. Tenzij er een alternatief is van meer klasse dan Brobbey, gewoon houden.

Brobbey zou best goed genoeg kunnen worden, maar is simpelweg te duur om risico mee te nemen.

Bergwijn zou zo'n alternatief kunnen zijn, maar dat is weer een ander type spits. Die is toch beter in een ploeg die vaker omschakelt.

Ik zou Haller voorlopig houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

DeKever schreef op maandag 20 juni 2022 @ 10:00:
[...]

Ik begrijp niet waarom Haller weg zou moeten. Deze spits is gewoon voldoende goed. Bij verkoop heb je een groot probleem. Tenzij er een alternatief is van meer klasse dan Brobbey, gewoon houden.

Brobbey zou best goed genoeg kunnen worden, maar is simpelweg te duur om risico mee te nemen.

Bergwijn zou zo'n alternatief kunnen zijn, maar dat is weer een ander type spits. Die is toch beter in een ploeg die vaker omschakelt.

Ik zou Haller voorlopig houden.
Ik zou hem ook niet per definitie weg willen hebben maar ergens wringt de schoen en het hoe en waarom is mij niet geheel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-05 13:11

Baseman77

We move

Exo81 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:44:
Je hebt volkomen gelijk, statistiek kan erg vertekend zijn.
Klopt. Een statistiek is niet heiligmakend en ook geen feit, maar dat zegt ook niemand.
Het is een onderbouwing, die vooral interessant is zodra het een langere periode betreft. Hoe langer de periode, hoe betrouwbaarder de statistiek.

Simpel voorbeeld: Op basis van Expected Goals zou Feyenoord afgelopen seizoen 2e moeten zijn geworden en PSV 3e. Dit betekent niet dat PSV onterecht 2e is geworden, maar houdt simpelweg in dat de doelpuntenmakers van PSV vaker scoorden dan op basis van de Expected Goals verwacht zou mogen worden. Oftewel, bij PSV presteerden de doelpuntenmakers beter dan deze statistiek verwacht. Dat is mede een gevolg van individuele kwaliteit; hoe beter de aanvaller hoe vaker dit voorkomt. Gebeurt dit eenmalig, dan zegt het nog weinig. Gebeurt dit vaker, dan is het al een indicatie. Gebeurt dit structureel (zoals een volledig seizoen), dan zegt dit iets over de kwaliteit van de aanvaller(s).

Zo moet je de cijfers van bijv. Benitez ook zien.
Op basis van het 'Expected goals on target' model overpresteert hij bij Nice. En niet alleen over het gehele vorige seizoen, maar zelfs sinds hij bij Nice in de basis staat, wat maar liefst 5 seizoenen op rij het geval is.
Oftewel, hij overpresteert daar structureel. En dat zegt natuurlijk wel iets.
Als ik net als @Baseman77 psv’ er zou zijn dan zou ik op basis van de aangehaalde statistieken heel blij zijn, net als destijds met bv Zahavi en Gotze, die op papier geweldig waren. Echter, het bleken duurbetaalde krachten die nauwelijks beslissend waren.
Nauwelijks?
Dan heb je toch wat gemist. En het geeft aan dat je de statistieken niet volledig begrijpt.

Zahavi zijn statistieken waren uitstekend bij zijn nationale team en in China, dat toonde aan dat hij op dat niveau een geweldige aanvaller is. Dan is het echter afwachten of hij dit ook kan op een hoger niveau. En dat bleek niet het geval te zijn, in ieder geval niet structureel. Wat de statistieken ook aantonen.

Götze is nooit een speler geweest die het moest hebben van zijn goals en assists, hij is namelijk de man van de voorassist. Degene ook die druk zet, die altijd vrijloopt, die de bal snel verplaatst, die zijn medespelers weet te vinden, die technisch en tactisch van erg hoog niveau is. En dit liet hij ook zien bij PSV. Götze was erg belangrijk voor PSV, maar niet op het gebied van goals en assists en dat was ook logisch. Wat wederom de statistieken aantoonden.
Je weet op voorhand gewoon niet hoe goed iemand in een team past. Neem Gomes bijvoorbeeld: de held bij psv maar liet het daarna nergens meer zien.
Ik ben het met je 1e zin eens, maar Gomes die het na PSV nergens meer liet zien?
Na PSV heeft hij maar liefst 294 wedstrijden in de Premier League gekeept; 134 bij Spurs en 160 bij Watford. Dat noem ik niet nergens.
Ik hoop vooral dat psv geen gekke financiële dingen doet, al vrees ik er wel voor
Waarom vrees je ervoor?
Bij PSV zien ze een grote kans om komend seizoen kampioen te worden, wat logisch is aangezien Ajax ook de trainer heeft verloren en ook zij de selectie flink moeten renoveren door allerlei transfers. Daarbij probeert PSV enkele grootverdieners aan te trekken (waarvan Benitez er eentje is), maar wordt dit gecompenseerd doordat andere grootverdieners vertrekken (Götze) of reeds vertrokken zijn (Bruma, Zahavi en in mindere mate Mvogo).

Tekengelden kunnen hoog zijn, maar dit gaat ten koste van de pot voor transfers.
PSV heeft sowieso een 15 tot 20 miljoen beschikbaar voor transfers, afhankelijk van verkopen kan dit oplopen. Vooralsnog zijn alleen de transfervrije keepers Waterman en Benitez aangetrokken.

Het is natuurlijk altijd afwachten, maar het lijkt er niet op dat PSV grote financiële risico's neemt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:09
Typhone schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:31:

- Lucas Andersen
- Elton Acolatse
- Viktor Fischer
- Danny Hoesen
- Boban Lazic
- Lerin Duarte
- Dejan Meleg
- Lesley de Sa
- Dico Koppers
- Aras Özbiliz
- Henri Toivomaki
- Richaïro Zivkovic

Eens met de mening over Brobbey. Tuurlijk wel een speler met voldoende potentie maar ik zie ook niet de absolute wereldtopper in hem die sommigen wel in hem lijken te zien. Daarnaast begrijp ik het gewoon echt niet als je een speler terug gaat halen voor meer dan tien miljoen en een vorstelijk salaris die een jaar geleden transfervrij wegliep en sinds toen 5 maanden op de bank heeft gezeten en 5 maanden terug geweest is (waarvan 2 geblesseerd). Met andere woorden: sinds zijn vertrek heeft hij stil gestaan. Als hij een jaar geleden geen betere garanties en (wellicht) een hoger salaris waard was, waarom zou je hem dan nu voor heel veel geld terugkopen als hij zich amper heeft laten zien? Is hij zoveel beter op de trainingen dan voordat hij wegging? Ik geloof er helemaal niets van en zou het echt een voorbeeld vinden van wanbeleid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ajax presenteert nieuwe thuisshirt met gouden details
Ajax heeft maandagochtend het thuisshirt voor het seizoen 2022/23 gepresenteerd. Het rood-witte tenue heeft enkele opvallende gouden details.

Het goud is verwerkt in onder meer de kraag van het shirt. Ook de omlijning van Ziggo en GigaNet is goud. Bovendien heeft het tenue een volledig gouden bedrukking.
Ik weet niet, maar ik moest direct hier aan denken:
Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/-lxaAHxmFByU/VIWRueg5CDI/AAAAAAAACIc/2hRaB165UNo/w1200-h630-p-k-no-nu/e824a4a8-bcfe-4554-8216-9d6bcccd92d0_Ronald%2BKoeman.jpg

Ergo; Ajax wordt komend seizoen geen kampioen :P

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
bregweb schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:45:
[...]

Deed het leuk in Jong Ajax, maar heeft een enorme vorm dip gehad aan het begin van vorig seizoen. Aan het eind ging het al een stuk beter, hij mag in de voorbereiding laten zien waar hij nu staat.
Waarom stond ie dan in het elftal van het jaar van de KKD?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Exocet schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:21:
[...]

Waarom stond ie dan in het elftal van het jaar van de KKD?
Die vormdip was het seizoen ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Vinger horizontaal! :+
Iets met QFT. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:51

Superkiwi

Hoi doei

Han schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:57:
We worden het niet, we blijven het :P

"Ajax is kampioen, Ajax blijft kampioen,
er is toch geen club die daar iets aan kan doen.
Ajax is kampioen, Ajax blijft kampioen,
Ajax is favoriet, Ajax blijft favoriet,
en overal zie je een ex-Ajacied."

Bron: https://muzikum.eu/nl/dan...jax-is-kampioen-songtekst

[ Voor 46% gewijzigd door Superkiwi op 20-06-2022 13:50 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Superkiwi schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:48:
[...]

We worden het niet, we blijven het :P

"Ajax is kampioen, Ajax blijft kampioen,
Ajax is kampioen, Ajax blijft kampioen,
Ajax is favoriet, Ajax blijft favoriet,
en overal zie je een ex-Ajacied."

Bron: https://muzikum.eu/nl/dan...jax-is-kampioen-songtekst
En waarom dan tóch ‘ex’? :?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Fouten maken blijft mensenlijk ook al zijn het godenzonen. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

OPSLAGHOND schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:00:
Fouten maken blijft mensenlijk ook al zijn het godenzonen. O-)
Op Twitter is #HetMcDonaldsShirt al trending :+

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FVr68aoXwAA4k1x?format=jpg&name=240x240

:o

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ramzzz schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:54:
[...]
En waarom dan tóch ‘ex’? :?
Omdat Ajax spelers wel eens naar een andere club verkassen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Superkiwi schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:16:
Omdat Ajax spelers wel eens naar een andere club verkassen ;)
Maar dat maakt je toch geen ex-Ajacied? Enkel een Ajacied die elders voetbalt :P O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik zal eens kijken of ik het telefoonnummer van Danny Lukassen kan achterhalen om te vragen wat hij nou precies met die zin bedoelde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-05 23:11

Player1S

Probably out in the dark

[...]

[Afbeelding]

Lichtelijk offtopic maar ik stoor me er eigenlijk best wel aan dat de dames van Ajax ook gewoon met 3 sterren op het shirt spelen.

Mag FC Twente dan straks ook met 1 ster spelen als de dames hun 9e (reëel) of de heren hun 2e titel (zeer onwaarschijnlijk) behalen? :X

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:38
Player1S schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:49:
[...]

Lichtelijk offtopic maar ik stoor me er eigenlijk best wel aan dat de dames van Ajax ook gewoon met 3 sterren op het shirt spelen.

Mag FC Twente dan straks ook met 1 ster spelen als de dames hun 9e (reëel) of de heren hun 2e titel (zeer onwaarschijnlijk) behalen? :X
Bij PSV is het niet anders. Schijnbaar is het zo dat het officiële club logo de sterren bevat en daardoor de vrouwenelftallen en de lagere elftallen ook met de sterren op het shirt mogen spelen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:59
[...]

[Afbeelding]

Ik moest juist hier aan denken:

Afbeeldingslocatie: https://www.feyenoordshirts.nl/wp-content/uploads/1983-1984-Puma-Feyenoord-Shirt-Uit-1-nieuw-1024x1024.jpg

Edit: Feyenoord werd dat jaar kampioen met Cruijff in de selectie.

[ Voor 4% gewijzigd door bazzemans op 20-06-2022 15:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-05 23:11

Player1S

Probably out in the dark

Gynnad schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:00:
[...]

Bij PSV is het niet anders. Schijnbaar is het zo dat het officiële club logo de sterren bevat en daardoor de vrouwenelftallen en de lagere elftallen ook met de sterren op het shirt mogen spelen.
Vind dat toch beetje de waarde devalueren.
Wat hebben de dames met die 30+ titels te maken?

En dan blijft deels mijn vraag, wat als de Twente dames er straks 10 hebben? Mogen ze dan wel of geen ster of tellen alleen titels bij de heren? Of mogen de heren dan ook met een ster spelen terwijl ze geen ruk te maken hebben met die 10 van de dames?

Of zouden de dames bijvoorbeeld een zilveren ster krijgen? En heb je dan straks de hypothetische situatie waar Ajax bijvoorbeeld 4 gouden sterren en 1 zilveren ster bij het logo

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:38
Player1S schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:05:
[...]

Vind dat toch beetje de waarde devalueren.
Wat hebben de dames met die 30+ titels te maken?

En dan blijft deels mijn vraag, wat als de Twente dames er straks 10 hebben? Mogen ze dan wel of geen ster of tellen alleen titels bij de heren? Of mogen de heren dan ook met een ster spelen terwijl ze geen ruk te maken hebben met die 10 van de dames?

Of zouden de dames bijvoorbeeld een zilveren ster krijgen? En heb je dan straks de hypothetische situatie waar Ajax bijvoorbeeld 4 gouden sterren en 1 zilveren ster bij het logo
Geen idee, misschien een leuke vraag voor Willem Wever!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:58
Volgens van Nistelrooij is de komst van Benitez, op de medische keuring na, helemaal rond. Echt super goed nieuws dat PSV zo'n keeper weer aan te trekken!

https://www.ed.nl/psv/psv...van-nistelrooij~a9892751/

WoT stats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

ElPaco schreef op maandag 20 juni 2022 @ 20:52:
Volgens van Nistelrooij is de komst van Benitez, op de medische keuring na, helemaal rond. Echt super goed nieuws dat PSV zo'n keeper weer aan te trekken!

https://www.ed.nl/psv/psv...van-nistelrooij~a9892751/
Gaat akelig veel verdienen voor een keeper en binnen de huishouding van PSV. Zijn maar twee spelers bij Ajax die daar boven zitten met salaris.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
Maar Benitez komt transfervrij. Voor Drommel is bijvoorbeeld 4 miljoen neergelegd en die zal ook wel meer dan een miljoen verdienen. Dat is tot nu toe 5 miljoen voor een keeper die geen seizoen heeft volgemaakt als basisklant en waar je zoals de boel er nu voorstaat ook weinig meer aan verdient. Daarmee vergeleken valt 3 miljoen per jaar voor een bewezen topper wel weer mee. En daarbij, als dit de man is die je door de CL-voorrondes helpt dan heb je het voor 1 september terugverdiend.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
toolkist schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 07:17:
De KNVB heeft er weinig van te vinden gezien het tegenwoordig toegestaan is in de wet. Ik vind het ook helemaal niks maar ben bang dat Ajax er vroeg of laat ook wel aan toe zal gaan geven.
Het lijkt helaas vroeg te worden... 'Ajax sluit deal met Unibet tot zomer van 2026'

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exo81
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12:57
T-MOB schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:42:
Maar Benitez komt transfervrij. Voor Drommel is bijvoorbeeld 4 miljoen neergelegd en die zal ook wel meer dan een miljoen verdienen. Dat is tot nu toe 5 miljoen voor een keeper die geen seizoen heeft volgemaakt als basisklant en waar je zoals de boel er nu voorstaat ook weinig meer aan verdient. Daarmee vergeleken valt 3 miljoen per jaar voor een bewezen topper wel weer mee. En daarbij, als dit de man is die je door de CL-voorrondes helpt dan heb je het voor 1 september terugverdiend.
Salarishuishouding is totaal iets anders dan een transfersom. Daarnaast zal Benitez een flinke som tekengeld krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
Exo81 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:46:
[...]
Salarishuishouding is totaal iets anders dan een transfersom. Daarnaast zal Benitez een flinke som tekengeld krijgen.
Boekhoudkundig zet je die inderdaad anders weg, transfersommen komen doorgaans op de balans en worden afgeschreven. Maar aan het eind van het liedje zijn het gewoon de kosten om de speler voor een specifieke periode aan je club te binden. Dat er naast de 3 miljoen salaris nog tekengeld betaalt wordt lijkt me stug. Bij Zahavi is zijn 3 miljoen "salaris" ook uitgesplitst in een jaarsalaris van 1 miljoen en 4 miljoen tekengeld dat verspreid over 2 jaar wordt uitbetaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

En de rest moet nog opgevangen worden kun je nagaan. Ook na de vorige boekjaren stond PSV er niet zo heel florissant bij. Ik ben benieuwd of de financiële injectie van 'tientallen miljoenen' (bron: ED) in de boeken komt te staan. Ze gokken al twee jaar duur en al twee jaar gaat het gokken op de CL fout. En als het echt tegenzit gokken ze nu en wordt Feyenoord opeens 2e komend jaar en missen ze de CL weer.

Lekker opportunistisch. Waar is de Susan Lenderink van Eindhoven? Bestaat die? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:58
Vooralsnog heeft ze meer aan salaris laten gaan (Zwahavi en Götze bijvoorbeeld) dan dat ze aan extra salaris er bij hebben. PSV kan het denk ik niet maken om een Luuk de Jong à 6 miljoen per jaar te halen (dat krijgt hij nu bij Sevilla).

Van Nistelrooij heeft gisteren 10 jongens van Jong PSV laten meetrainen, als je er daar een aantal van aan de selectie kan toevoegen voor komend jaar is dat een mooie manier om de salariskosten nog wat te drukken (want dan is er minder noodzaak om nieuwe spelers te kopen).

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
Ik snap het gokken op zich wel, dat werkt bij Ajax ook erg goed. Nu alweer een bod van 33 miljoen op Haller. 50% winst op anderhalf jaar. Koekoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

T-MOB schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:29:
Ik snap het gokken op zich wel, dat werkt bij Ajax ook erg goed. Nu alweer een bod van 33 miljoen op Haller. 50% winst op anderhalf jaar. Koekoek.
Ajax heeft 5-6 jaar lang geld lopen oppotten om die strategie te kunnen doen. Mocht het misgaan in jaar 1 was er financieel geen man overboord. Inmiddels heeft dat gelukkig heel goed uitgepakt maar toch heeft corona er keihard ingehakt mede doordat Ajax de meest coulante regeling er op na hield. Als komend jaar relatief goede resultaten in de CL geboekt worden (lees: overwinteren) dan is Ajax weer langzaam op het oude niveau maar dit jaar absoluut niet. Haller zou wel mooi zijn als die voor 35-36 miljoen verkast idd.

Wordt je eerst achterlijk genoemd vanwege de uitgave maar daarna verkoop je hem toch weer met winst. Prima deal dus :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:30
Dag later dan beloofd, maar daar is ie dan: [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:18

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
d:)b
Gaat deze dicht :)

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 310 311 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022