"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Alleen dat er meer betaald wordt (ik meen 3x zoveel). Ik vind het raar dat een club die toch krap bij kas zit dan zoveel uitgeeft voor een speler die je normaliter over een jaar of 5 pas kunt gebruiken in het eerste.Bombvis schreef op zondag 12 juni 2022 @ 21:17:
Dat er geld betaald wordt is wel weer dankzij het herenakkoord. En ondanks dat ik ergens blij ben dat de jeugdopleiding kennelijk weer aan het opkrabbelen is en dat ze niet alleen maar vertrekken richting Ajax/PSV is het verder verre van wenselijk wat mij betreft. Het is ook niet dat het zoveel dichterbij is voor hem, hij woont in Breda, scheelt 4 kilometer.
Met de hoop dat hij over een jaar of 5 echt onbetaalbaar is voor ze, maar dat ze dan kunnen cashen ipv moeten betalen. Iets anders weet ik ook niet.toolkist schreef op maandag 13 juni 2022 @ 00:01:
[...]
Alleen dat er meer betaald wordt (ik meen 3x zoveel). Ik vind het raar dat een club die toch krap bij kas zit dan zoveel uitgeeft voor een speler die je normaliter over een jaar of 5 pas kunt gebruiken in het eerste.
Welkom op Tweakers, echter is werving niet toegestaan. Zie daarvoor:
Het algemeen beleid #verbodenspam
https://tweakers.net/info/advertising/
[ Voor 93% gewijzigd door tweakduke op 13-06-2022 11:21 ]
Ik vind het ook onwenselijk als clubs aan 13-jarigen gaan trekken om een transfer te maken. Maar het is natuurlijk ook vreemd als een jongen van 13 verplicht bij een club moet blijven ook al wil hij zelf wat anders. Het verschil is maar 4km, maar praktisch gezien kan het een hoop uitmaken. Als die jongen in Rotterdam een opleiding wil volgen, of zijn ouders werken in Rotterdam waardoor zaken makkelijker worden met vervoer, of, of, of.... Een overstap en een vergoeding is dan een nette oplossing toch.Bombvis schreef op zondag 12 juni 2022 @ 21:17:
Dat er geld betaald wordt is wel weer dankzij het herenakkoord. En ondanks dat ik ergens blij ben dat de jeugdopleiding kennelijk weer aan het opkrabbelen is en dat ze niet alleen maar vertrekken richting Ajax/PSV is het verder verre van wenselijk wat mij betreft. Het is ook niet dat het zoveel dichterbij is voor hem, hij woont in Breda, scheelt 4 kilometer.
Regeren is vooruitschuiven
Precies dit, het was zijn eigen keuze, puur vanwege het voetbal.T-MOB schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:42:
[...]
Ik vind het ook onwenselijk als clubs aan 13-jarigen gaan trekken om een transfer te maken. Maar het is natuurlijk ook vreemd als een jongen van 13 verplicht bij een club moet blijven ook al wil hij zelf wat anders. Het verschil is maar 4km, maar praktisch gezien kan het een hoop uitmaken. Als die jongen in Rotterdam een opleiding wil volgen, of zijn ouders werken in Rotterdam waardoor zaken makkelijker worden met vervoer, of, of, of.... Een overstap en een vergoeding is dan een nette oplossing toch.
Basement Bios ---- Exo-S
Verschrikkelijke reacties, waar zou het misgegaan zijn denk je?Mystikal schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:54:
Ik zie een aantal reacties over dat hij in Breda zou wonen, dat is niet het geval. Hij woont tussen Breda en Roosendaal.
Gewoon rapporteren dat tuig.Mystikal schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:54:
Ik zie een aantal reacties over dat hij in Breda zou wonen, dat is niet het geval. Hij woont tussen Breda en Roosendaal.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Ik dacht dat je altijd je klep hoort te houden over wat er in de 'kleedkamer' gebeurt...
Goed verhaal, lekker kort, helemaal als er geen enkel aanknopingspunt gegeven wordttoolkist schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:28:
Lekkere collega, die Pasveer.
Ik dacht dat je altijd je klep hoort te houden over wat er in de 'kleedkamer' gebeurt...
De welbekende trap na is niet chique, maar wel lekker.toolkist schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:28:
Lekkere collega, die Pasveer.
De vraag is, heeft hij het recht in het gezicht gezegd van Onana? Zo nee, dan kan je in de media ook beter je mond houden. Pasveer lijkt me overigens wel eentje die dat wel zegt.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Pasveer die Onana een trap na geeft.Napo schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:31:
[...]
Goed verhaal, lekker kort, helemaal als er geen enkel aanknopingspunt gegeven wordt
Ging er vanuit dat iedereen hier wel vi.nl leest
Wat mij betreft hou je het bij het in z'n gezicht zeggen en ga je niet achteraf nog lekker stoer doen in de media.DeKever schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:35:
[...]
De welbekende trap na is niet chique, maar wel lekker.
De vraag is, heeft hij het recht in het gezicht gezegd van Onana? Zo nee, dan kan je in de media ook beter je mond houden. Pasveer lijkt me overigens wel eentje die dat wel zegt.
Als Onana hem nou afgevallen zou hebben in de media ok...
https://www.vi.nl/nieuws/...-ik-onana-geen-topsporterNapo schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:31:
[...]
Goed verhaal, lekker kort, helemaal als er geen enkel aanknopingspunt gegeven wordt
Normaal gesproken doe je dit niet nee, maar gezien het om Onana gaat kan er wel een kern van waarheid in zitten.
Oh het zal heus wel waar zijn, maar dan nog.dutchgio schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:43:
[...]
https://www.vi.nl/nieuws/...-ik-onana-geen-topsporter
Normaal gesproken doe je dit niet nee, maar gezien het om Onana gaat kan er wel een kern van waarheid in zitten.
Het is inderdaad niet chique. Wel weer een bevestiging dat Onana opnemen in de selectie een fout was. Een rotte appel tast binnen de kortste keren de hele fruitschaal aan.toolkist schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:44:
[...]
Oh het zal heus wel waar zijn, maar dan nog.
XXXVI
Klassieker in januari en weer eerst in de Kuip.
Voordat ik Calimero reacties krijg. Het valt gewoon op. In het kampioensjaar van Feyenoord in 2016-2017, speelde Feyenoord ook uit bij psv en kregen ze die donderdag daarvoor Manchester United op bezoek.
Knvb moet wat creatiever worden met dat schema joh
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Makkelijkste 3 punten voor Feyenoord ooit toch?Agent47 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 08:33:
En Feyenoord speelt in september wederom in Eindhoven. Net zoals vorig jaar.
Vorig jaar zat het inderdaad wel heel erg mee allemaal in die wedstrijd.ElPaco schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 08:44:
[...]
Makkelijkste 3 punten voor Feyenoord ooit toch?
Haha, inderdaad hè. Maarjah, nu de kans groter was dit jaar dat er meer clubs (nog) in Europa spelen, volgend jaar wellicht ook, is het ook lastiger om met de Europese wedstrijden rekening te houden, maar Europees uit op donderdag en dan (vroeg) op Zondag spelen is ook verre van optimaal qua voorbereiding. Hopen dat Feyenoord dan een vroege Europese wedstrijd heeft en PSV de late? De UEFA zal vast wel rekening houden met de speelschema's in de Eredivisie toch?Agent47 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 08:33:
En Feyenoord speelt in september wederom in Eindhoven. Net zoals vorig jaar. Daarvoor hebben beide clubs een Europese wedstrijd. Zal je dat weekend ook wel Ajax-AZ hebben of Az-ajax.
Voordat ik Calimero reacties krijg. Het valt gewoon op. In het kampioensjaar van Feyenoord in 2016-2017, speelde Feyenoord ook uit bij psv en kregen ze die donderdag daarvoor Manchester United op bezoek.
Ja en met mogelijke lockdowns kan je de klassieker in januari en psv thuis in februari zo maar zonder publiek/minder publiek spelen.Agent47 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 08:33:
En Feyenoord speelt in september wederom in Eindhoven. Net zoals vorig jaar. Daarvoor hebben beide clubs een Europese wedstrijd. Zal je dat weekend ook wel Ajax-AZ hebben of Az-ajax.
Dit vind ik echt schandalig. Ik ben zelf PSV-supporter en wil niet met complotten afdoen, maar de KNVB had hier toch beter naar moeten kijken. Ajax heeft vorig seizoen al hun topwedstrijden voor publiek mogen spelen. Dan hadden ze het eventuele risico van mij nu wel daar neer mogen leggenRendiertje schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:24:
[...]
Ja en met mogelijke lockdowns kan je de klassieker in januari en psv thuis in februari zo maar zonder publiek/minder publiek spelen.
En dus hebben ze er allebei nadeel van. Je post doet vermoeden dat alleen Feyenoord hier benadeeld wordt of lees ik hem verkeerd?Agent47 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 08:33:
En Feyenoord speelt in september wederom in Eindhoven. Net zoals vorig jaar. Daarvoor hebben beide clubs een Europese wedstrijd.
Aan de andere kant worden jullie weer gecompenseerd met thuiswedstrijden in de beker dus waar hebben we het over. Welkom in een druk schema
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Dit zag ik al aankomen.Rendiertje schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:24:
[...]
Ja en met mogelijke lockdowns kan je de klassieker in januari en psv thuis in februari zo maar zonder publiek/minder publiek spelen.
Feyenoord en psv zijn beide benadeeld. Die knvb beker thuiswedstrijden gingen inderdaad nergens over in het verleden. Ik vind alleen dat de knvb hun schema meer moet “ randomizen” qua wedstrijden. Iedereen weer nu dat er in september een “ super Sunday” is en wanneer de klassieker wordt gespeeld.Superkiwi schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:39:
[...]
En dus hebben ze er allebei nadeel van. Je post doet vermoeden dat alleen Feyenoord hier benadeeld wordt of lees ik hem verkeerd?
Aan de andere kant worden jullie weer gecompenseerd met thuiswedstrijden in de beker dus waar hebben we het over. Welkom in een druk schema
Vorig jaar hebben we 2 uitwedstrijden gehad in de beker en toen lagen we er uit ….
[ Voor 13% gewijzigd door Agent47 op 15-06-2022 09:42 ]
Door te beweren dat je het niet met een complot wil afdoen maar vervolgens wel het complot als argument erbij haalt doe je het dus wel.destroye schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:30:
[...]
Dit vind ik echt schandalig. Ik ben zelf PSV-supporter en wil niet met complotten afdoen, maar de KNVB had hier toch beter naar moeten kijken. Ajax heeft vorig seizoen al hun topwedstrijden voor publiek mogen spelen. Dan hadden ze het eventuele risico van mij nu wel daar neer mogen leggen
De KNVB kan kijken wat ze willen maar de 'lokale driehoek' heeft altijd de grootste vinger in de pap. Dus mogen er geen grote evenementen zijn, geen andere zaken en ga zo maar door. Overigens geloof ik er niks van dat er nog een lockdown gaat komen. Daarbij komt er MIDDEN in het seizoen ook nog eens heel leuk een WK in Qatar aan waarbij de clubs die de meeste internationals moeten afstaan grote risico's lopen op blessures. Daar heeft een FC Emmen geen last van.
Alsof men nu al weet wanneer, hoelang en óf überhaupt de boel op slot gaatdestroye schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:30:
[...]
Ajax heeft vorig seizoen al hun topwedstrijden voor publiek mogen spelen. Dan hadden ze het eventuele risico van mij nu wel daar neer mogen leggen

Precies niet nee, maar de kans dat het in de winter is, is aanzienlijk groter dan in de zomer/september. Dat kan je de afgelopen 2 jaar al zien..Superkiwi schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:45:
[...]
Alsof men nu al weet wanneer, hoelang en óf überhaupt de boel op slot gaat
Verder ga ik me niet in de discussie van het schema mengen, wil je 1e worden dan zal je gewoon aan het eind van het seizoen meer punten moeten hebben dan de nummer 2, hoe dat gebeurd boeit niet.
Is er al onderzoek gedaan naar het feit dat Ajax bepaalde wedstrijden NIET gewonnen zou hebben als er wèl publiek had gezeten?Superkiwi schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:45:
[...]
Alsof men nu al weet wanneer, hoelang en óf überhaupt de boel op slot gaat
Als we de xG van wedstrijden van afgelopen seizoen waar géén publiek bij zat gaan vergelijken met de xG van dezelfde wedstrijden van komend seizoen waar wél publiek zit kunnen we zien of ons vrijwel zekere goals en daarmee wellicht cruciale overwinningen zijn ontnomen waardoor het seizoen uiteindelijk onnodig spannend bleef.
*ik lees jouw post helemaal verkeerd

De KNVB mag dan van ons zijn, het RIVM is duidelijk van jullie
[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 15-06-2022 10:06 ]
nou, het viel mij wel op (en ik ergerde me er kapot aan) dat Ajax een stuk minder goed ging voetballen vanaf het moment dat er weer publiek bij mocht zijn. Zowel uit als thuis. Wellicht dat de onderlinge communicatie verstoord werd ofzo.Typhone schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:49:
[...]
Is er al onderzoek gedaan naar het feit dat Ajax bepaalde wedstrijden NIET gewonnen zou hebben als er wèl publiek had gezeten?
Haha ook maar als je even gaat kijken speelde bijv. PSV ook een wedstrijd tegen Feyenoord op 19-9-2021. Zeer goed gevuld stadion maar 0-4 onderuit tegen Feyenoord.Wyke schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:03:
[...]
nou, het viel mij wel op (en ik ergerde me er kapot aan) dat Ajax een stuk minder goed ging voetballen vanaf het moment dat er weer publiek bij mocht zijn. Zowel uit als thuis. Wellicht dat de onderlinge communicatie verstoord werd ofzo.
Maar het argument werkt altijd één kant uit (KNVB helpt Ajax) maar dit soort wedstrijden worden vergeten. Ajax speelde in wedstrijd twee ook 1-1 tegen Twente in een vol stadion. Die wedstrijd maar verplaatsen naar december?
Komkommertijd.ElPaco schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:48:
Precies niet nee, maar de kans dat het in de winter is, is aanzienlijk groter dan in de zomer/september. Dat kan je de afgelopen 2 jaar al zien..
Verder ga ik me niet in de discussie van het schema mengen, wil je 1e worden dan zal je gewoon aan het eind van het seizoen meer punten moeten hebben dan de nummer 2, hoe dat gebeurd boeit niet.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Klopt! Daarom een mooi staartje
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hHt18YSsHouHejGhO9lPJO5M.jpg?f=user_large)
Hopelijk sluiten de andere Nederlandse clubs aan en wordt het afgelopen seizoen Europees gecontinueerd. Aan een eenmalige mooie uitschieter hebben we op termijn niets
XXXVI
Ik denk dat Feyenoord volgend jaar 'gewoon' weer mee gaat doen. AZ hoop ik op.
Ajax durf ik niet te zeggen met alle veranderingen. PSV durf ik ook niet zoveel over te zeggen.
[ Voor 43% gewijzigd door Typhone op 15-06-2022 12:43 ]
Meestal schieten ze de bal in het goal, anders stonden ze niet zo hoog ...Typhone schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:41:
Wat doet Dinamo Zagreb in dat rijtje eigenlijk? Kan me niet herinneren dat ik die ergens bovenuit heb zien schieten?
Ik denk dat Feyenoord het volgend seizoen een stuk zwaarder gaat krijgen dan afgelopen seizoen.Ik denk dat Feyenoord volgend jaar 'gewoon' weer mee gaat doen. AZ hoop ik op.
Ajax durf ik niet te zeggen met alle veranderingen. PSV durf ik ook niet zoveel over te zeggen.
AZ is al jaren alles of niets.
Ajax hoop ik dan weer op.
PSV is komend seizoen heel erg afhankelijk van aan- en verkopen, als er veel bepalende spelers weggaan kan het alle kanten op.
Verwijderd
25 van de 34 speelronden zitten of voor of na een Europese week. Van PSV is nog niet bekend wat de Europese speeldagen zijn. PSV thuis tegen Feyenoord is zo'n verplichte zondagwedstrijd.Agent47 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 08:33:
Wanneer had jij die wedstrijd willen spelen?
Edit:
Ik heb ze voor je opgezocht. Alleen de volgende 9 speelronden zijn beschikbaar voor die wedstrijd als je niet na een Europese week wil spelen:
14 - zondag 13 november
15 - zondag 8 januari
16 - zondag 15 januari
17 - zondag 22 januari
18 - woensdag 25 januari
19 - zondag 29 januari
20 - zondag 5 februari
33 - zondag 21 mei
34 - zondag 24 mei
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2022 13:16 ]
Verwijderd
Dat niet alleen er liggen afspraken over het spreiden van de klassiekers. Een stadion zal niet altijd beschikbaar zijn. Of de toestemming ontbreekt van de lokale driehoek vanwege andere evenementen in de buurt.Typhone schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:19:
En zondag 13 november valt PSV-Ajax sowieso af vanwege Glow wat dan plaatsvindt.
Maar waar je niet aan ontkomt is het spelen van vervelende wedstrijden na een Europese week.
7 - zondag 18 september PSV - Feyenoord
13 - zondag 6 november Ajax - PSV
17 - zondag 22 januari Feyenoord - Ajax
20 - zondag 5 februari Feyenoord - PSV
26 - zondag 19 maart Ajax - Feyenoord
30 - zondag 23 april PSV - Ajax
Vier van die zes worden na zo'n Europese week gespeeld. Het enige alternatief is alles in januari.
Mochten de spelers dat te veel vinden, moeten ze lekker bij een NEC fzo gaan spelen. Zelfs in de KKD spelen ze ooit op vrijdag en maandag.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Afgelopen 5 jaar meegedaan aan de Champions League. Daarbij zijn die country points afhankelijk van het aantal deelnemende landen. Kroatië heeft 4 deelnemende teams, Duitsland 7. Dus Bayern moet 1.75 meer wedstrijden winnen dan Zagreb om evenveel punten te halen. Het is dus niet zo'n heel nuttig lijstje.Typhone schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:41:
Wat doet Dinamo Zagreb in dat rijtje eigenlijk? Kan me niet herinneren dat ik die ergens bovenuit heb zien schieten?
Qua totaal behaalde punten staat Ajax 15e in Europa. Afgelopen seizoen waren ze 10e, wat natuurlijk ook heel netjes is. Ter vergelijk: zagreb staat in de ranking 34e, afgelopen seizoen 48e, gedeeld oa Vitesse, Sherriff en Napoli.
Verwijderd
Jij kijkt nu naar de clubranking. Daar zit een andere rekenmethode achter dan de punten voor de landencoëfficiënt.T-MOB schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:39:
Qua totaal behaalde punten staat Ajax 15e in Europa. Afgelopen seizoen waren ze 10e, wat natuurlijk ook heel netjes is. Ter vergelijk: zagreb staat in de ranking 34e, afgelopen seizoen 48e, gedeeld oa Vitesse, Sherriff en Napoli.
Ajax heeft op de clubranking 82.500 punten, maar voor de landencoëfficiënt hebben ze 90.000 punten gepakt. Precies het lijstje wat ephymerous gepost heeft. Want 90.000 gedeeld door vijf is die 18.000.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2022 13:48 ]
Feyenoord gaat niet meer mee doen gok ik. Gewoon hopen op overwinteren. Alleen Ajax en met een beetje geluk psv komen verder gok ik. Op AZ hoef je echt niet te rekenen. Die hebben afgelopen jaren makkelijke tegenstanders gehad en hebben het laten afweten.Typhone schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:41:
Ik denk dat Feyenoord volgend jaar 'gewoon' weer mee gaat doen. AZ hoop ik op.
Slaat helemaal nergens op dit, denk jij dat Schöne bij NEC aan het afbouwen is ofzo?Gynnad schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:35:
Mochten de spelers dat te veel vinden, moeten ze lekker bij een NEC fzo gaan spelen.
Over AZ gesproken en makkelijke tegenstandersAgent47 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:58:
[...]
Feyenoord gaat niet meer mee doen gok ik. Gewoon hopen op overwinteren. Alleen Ajax en met een beetje geluk psv komen verder gok ik. Op AZ hoef je echt niet te rekenen. Die hebben afgelopen jaren makkelijke tegenstanders gehad en hebben het laten afweten.
bron: https://www.voetbalprimeu...of-bosni-herzegovina.htmlHet ongeplaatste Tre Penne (uit San Marino) of Tuzla City (uit Bosnië) is in Nyon uit de koker gekomen tijdens de loting. AZ speelt op donderdag 21 juli uit en werkt de return van zeven dagen later in eigen huis af. Op 18 juli hoort AZ wie de eventuele tegenstander in de derde voorronde, waarin FC Twente ook instroomt, zal worden.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Die ploeg van San Marino scoort sowieso amper, laat staan die ploegen daar.gws24 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 14:22:
[...]
Over AZ gesproken en makkelijke tegenstanders:
[...]
bron: https://www.voetbalprimeu...of-bosni-herzegovina.html
Edit: stadion heeft 500 man toegang. 25-50 man in het uitvak dus.
https://www.transfermarkt...e/startseite/verein/10747
[ Voor 15% gewijzigd door Agent47 op 15-06-2022 14:44 ]
Best leuk plekkie om heen te gaan hoor, Tuzlagws24 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 14:22:
[...]
[...]
bron: https://www.voetbalprimeu...of-bosni-herzegovina.html
Waarom vooraf al zo denigrerend doen over (bijvoorbeeld) AZ? Die heeft het toch prima gedaan, tjah, ,werd uitgeschakeld door een tegenstander in de voorbereiding (Uefa cup Play-off, door Celtic). En door dé verrassing (die heeft meer teams verrassend uitgeschakeld) Bodo Glimt uitgeschakeld. Dat kan dan gewoon gebeuren.Agent47 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:58:
[...]
Feyenoord gaat niet meer mee doen gok ik. Gewoon hopen op overwinteren. Alleen Ajax en met een beetje geluk psv komen verder gok ik. Op AZ hoef je echt niet te rekenen. Die hebben afgelopen jaren makkelijke tegenstanders gehad en hebben het laten afweten.
Feyenoord al vooraf zo afschrijven vind ik ook zoiets, die hebben het goed gedaan en óók tegen meer Europa League waardig geachte tegenstanders dan die verderop nog over waren in de Europa League zelf. Dus waarom zouden ze het in de Europa League nu niet kunnen doen dan?
Die werden vooral door de arbitrage uitgeschakeld, toevallig bleek Bodo Glimt de tegenstander te zijnjbdeiman schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:04:
En door dé verrassing (die heeft meer teams verrassend uitgeschakeld) Bodo Glimt uitgeschakeld. Dat kan dan gewoon gebeuren.
Wat verwacht je dan? We hebben het over de Conference League, waar uiteindelijk clubs als AS Roma of Feyenoord in de finale staan.gws24 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 14:22:
[...]
[...]
Welkom in de wereld die Europees voetbal heet. Waardoor je in de competitie dus of vlak voor/na Europees een topper speelt, of vlak na een interland periode. Geniet ervan ipv dat je alleen 34 competitie wedstrijden en een paar wedstrijden in de beker speelt...Agent47 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 08:33:
Wij NL-ers (niet alleen Feyenoord) zouden er eens mee aan moeten komen in Engeland, ze staan je geheid uit te lachen.
PSV speelt wellicht CL dus speelt dan minimaal een dag eerder...jbdeiman schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:11:
[...]
Haha, inderdaad hè. Maarjah, nu de kans groter was dit jaar dat er meer clubs (nog) in Europa spelen, volgend jaar wellicht ook, is het ook lastiger om met de Europese wedstrijden rekening te houden, maar Europees uit op donderdag en dan (vroeg) op Zondag spelen is ook verre van optimaal qua voorbereiding. Hopen dat Feyenoord dan een vroege Europese wedstrijd heeft en PSV de late? De UEFA zal vast wel rekening houden met de speelschema's in de Eredivisie toch?
Hou nou eens op met het verspillen van geld aan bewezen middelmaat...Daley Sinkgraven staat vooraan op het lijstje van Feyenoord om Tyrell Malacia deze zomer op te volgen als linksback, meldt Voetbal International.
Grotendeels akkoord met je. Vergeet alleen niet dat het tv en sponsor geld zoveel meer is dat je ook meer spelers en staf kunt hebben waardoor je sneller hersteld bent en/of backup hebt qua spelers.toolkist schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:39:
[...]
Welkom in de wereld die Europees voetbal heet. Waardoor je in de competitie dus of vlak voor/na Europees een topper speelt, of vlak na een interland periode. Geniet ervan ipv dat je alleen 34 competitie wedstrijden en een paar wedstrijden in de beker speelt...
Wij NL-ers (niet alleen Feyenoord) zouden er eens mee aan moeten komen in Engeland, ze staan je geheid uit te lachen.
Wil je hiermee zeggen dat Feyenoord en AS Roma makkelijke tegenstanders zijn?Tristan Wins schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:38:
[...]
Wat verwacht je dan? We hebben het over de Conference League, waar uiteindelijk clubs als AS Roma of Feyenoord in de finale staan.
Zijn volgens mij teams die evengoed de finale can de EL hadden kunnen spelen.
Obvious troll is obvious. Lekker negerenElPaco schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 18:27:
[...]
Wil je hiermee zeggen dat Feyenoord en AS Roma makkelijke tegenstanders zijn?
In welk opzicht? Op basis van kwaliteit? Op basis van naam? Omdat Eintracht Frankfurt of Rangers minder aansprekende tegenstanders zijn? Dat weet je pas als ze daadwerkelijk tegen elkaar hadden gespeeld, en ik denk dat Eintracht Frankfurt zowel Roma als Feyenoord alle hoeken van het veld had laten zien net als Real dat met Eintracht had gedaan. Kortom, ik vind jouw suggestie gewaagder, of zij inderdaad de EL finale uberhaupt hadden gehaald.ElPaco schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 18:27:
[...]
Het ging mij erom dat het logisch is dat AZ makkelijke tegenstanders krijgt tot de groepsfase omdat zelfs de groepsfase waarschijnlijk geen reet voorstelt. We hebben het godbetert over de derde divisie.
Wat is de toegevoegde waarde van deze bejegening?
Had al moeite met het feit dat PSV een aantal jaar geleden een sponsordeal aanging met een leningenbedrijf, maar vind dit nog een graadje erger. Bah bah. (En ja, had dit ook gevonden als PSV met zulk gespuis in zee zou gaan.)
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Toen Emmen met Easytoys in zee ging had de KNVB daar anders ook van alles op aan te merken. Het is ronduit achterlijk om moeilijk te doen over seksspeeltjes, en dan gokken maar gewoon vindentoolkist schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 07:17:
De KNVB heeft er weinig van te vinden gezien het tegenwoordig toegestaan is in de wet. Ik vind het ook helemaal niks maar ben bang dat Ajax er vroeg of laat ook wel aan toe zal gaan geven.

Op de enige momenten dat ik 'normale TV' kijk zie je ook alleen maar die dikke padden voorbij komen die zich niet te beroerd voelen om reclame te maken voor een 'eentje hier en een tweetje daar'.T-MOB schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:18:
[...]
Toen Emmen met Easytoys in zee ging had de KNVB daar anders ook van alles op aan te merken. Het is ronduit achterlijk om moeilijk te doen over seksspeeltjes, en dan gokken maar gewoon vindenMaar ja, de KNVB laat zich zelf al jaren sponsoren door de TOTO, dus optreden tegen AZ zit er niet in.
Binnenkort Camel, Gauloises en Marlboro terug op de shirts?
Of waren dat enkel livery's in de F1?
FC Eindhoven heeft nu ook een gok-sponsor, was de achterban ook helemaal niet blij mee, maar die zullen wel zo veel geld geven, daar kan je moeilijk nee tegen zeggen.Maarten_E schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 23:44:
Dus AZ heeft een sponsordeal gesloten met het bedrijf Kansino. Yikes, iek, ieuw. Vraag mij af of de KNVB (waar de Nederlandse Loterij (yikes, iek, ieuw) een grote sponsor van is) dat ook zo leuk vindt.
Had al moeite met het feit dat PSV een aantal jaar geleden een sponsordeal aanging met een leningenbedrijf, maar vind dit nog een graadje erger. Bah bah. (En ja, had dit ook gevonden als PSV met zulk gespuis in zee zou gaan.)
Van mij mogen al die gokreclames trouwens gewoon weer weg, verschrikkelijk.
Heel erg dit. Per direct van alle media verbannen die reclames. Zeker die met ex-voetballers die lekker aan het graaien zijn. Met name van iemand die zo verslavingsgevoelig is als Wim Kieft snap ik niet dat hij zich daarvoor laat lenen. Of hij moet het juist weer bekostigen..ElPaco schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:21:
Van mij mogen al die gokreclames trouwens gewoon weer weg, verschrikkelijk.
Knowledge reigns supreme over nearly anything

Twente heeft komend seizoen het stadion in elk geval weer uitverkocht. Zijn zelfs mensen teleurgesteld die nog op de wachtlijst stonden.
En het probleem dat ze met Easytoys verdween alleen maar omdat de KNVB de macht die ze over zoiets hadden enkele maanden later zou verliezen.T-MOB schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:18:
[...]
Toen Emmen met Easytoys in zee ging had de KNVB daar anders ook van alles op aan te merken. Het is ronduit achterlijk om moeilijk te doen over seksspeeltjes, en dan gokken maar gewoon vindenMaar ja, de KNVB laat zich zelf al jaren sponsoren door de TOTO, dus optreden tegen AZ zit er niet in.
Heb zelf liever Easytoys op een shirt dan gok reclames of wat je in andere landen ziet pay day loans.

Siem de Jong naar de Graafschap, lijkt me een prima deal voor beide partijen. Siem kan het Eredivisieniveau met moeite bijbenen maar zal voor de KKD een prima aanwinst zijn.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Beetje lullig, want FC Twente moet naast het uitvak nog een aantal duizend kaarten beschikbaar houden voor sponsoren en losse verkoop.Robbie T schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:20:
[Afbeelding]
Twente heeft komend seizoen het stadion in elk geval weer uitverkocht. Zijn zelfs mensen teleurgesteld die nog op de wachtlijst stonden.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Quote om je mee om de oren te slaan na een onwenselijke bekeruitslag.Gonadan schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 19:57:
Kan ie tenminste ook niet de winnende tegen Ajax maken.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Dat is niet lullig, maar gewoon hoe het werkt in een voetbalstadion. Een klein deel is verplichte losse verkoop, de rest is voor sponsoren en de business seats. Die zakelijke stoelen leveren de club maar zo een paar duizend per stoel op. Als je bijvoorbeeld kijkt bij Ajax dan zie je ongeveer 45.500 jaarkaarten en 4000 business seats. Maar die 4000 business plekken geven twee miljoen meer omzet (14 miljoen tegen 12 miljoen). Die verhouding zal bij Twente niet anders zijn.Quad schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:44:
[...]
Beetje lullig, want FC Twente moet naast het uitvak nog een aantal duizend kaarten beschikbaar houden voor sponsoren en losse verkoop.
Klopt, en zou ook hoogst hypocriet zijn aangezien de Nederlandse Loterij één van de hoofdsponsoren van de KNVB is. Bedoelde meer dat Kansino en de NL'se Loterij natuurlijk concurrenten van elkaar zijn, en mij voor kan stellen dat de NL'se Loterij bij monde van de KNVB zou gaan klagen. Heb hetzelfde bij Bitvavo wat je ook om de oren wordt geslagen tijdens de reclames rondom Oranje, maar we gaan offtopic.toolkist schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 07:17:
De KNVB heeft er weinig van te vinden gezien het tegenwoordig toegestaan is in de wet. Ik vind het ook helemaal niks maar ben bang dat Ajax er vroeg of laat ook wel aan toe zal gaan geven.
[ Voor 9% gewijzigd door Maarten_E op 17-06-2022 17:23 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Waar haal je het waanidee vandaan dat Eintracht zo goed zou zijn? Die eindigden elfde in hun competitie, zo'n zes plekken onder het Union Berlin dat verloor van Feyenoord in de groepsfase van de Conference League.Tristan Wins schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 21:02:
[...]
In welk opzicht? Op basis van kwaliteit? Op basis van naam? Omdat Eintracht Frankfurt of Rangers minder aansprekende tegenstanders zijn? Dat weet je pas als ze daadwerkelijk tegen elkaar hadden gespeeld, en ik denk dat Eintracht Frankfurt zowel Roma als Feyenoord alle hoeken van het veld had laten zien net als Real dat met Eintracht had gedaan. Kortom, ik vind jouw suggestie gewaagder, of zij inderdaad de EL finale uberhaupt hadden gehaald.
Over Rangers hoeven we het al helemaal niet te hebben. Als ik moet kiezen tussen één van de twee Schotse topclubs als tegenstander of een Italiaanse subtopper dan kies ik toch altijd voor de Schotten. Ik schat de Nederlandse competitie toch nog steeds hoger in.
Samenvattend: je hebt de Man City's, Reals en Liverpools van deze wereld en je hebt nog wat clubs die daar wat onder zitten en die af en toe een uitschieter hebben. Maar daaronder is het kwaliteitsverschil nihil.
Een clausule van 4 miljoen vind ik ook echt niks voor een speler van zijn niveau die eigenlijk vorig jaar best veel heeft gespeeld..
Heel benieuwd met welke selectie psv dit jaar komt..
Daar plannen we gewoon een potje voor in de bekerGonadan schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 19:57:
Kan ie tenminste ook niet de winnende tegen Ajax maken.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Je ontkomt er helaas niet aan bij bepaalde spelers, zonder zou hij wellicht niet bij een club als PSV spelen dus moet je op zo'n manier water bij de wijn doen. Spijtig maar helaas.dglavimans schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 12:13:
Een clausule van 4 miljoen vind ik ook echt niks voor een speler van zijn niveau die eigenlijk vorig jaar best veel heeft gespeeld..
Alleen, 3m salaris en 4m afkoopsom is wel een heel erg waterige wijn dan.Napo schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 12:22:
[...]
Je ontkomt er helaas niet aan bij bepaalde spelers, zonder zou hij wellicht niet bij een club als PSV spelen dus moet je op zo'n manier water bij de wijn doen. Spijtig maar helaas.
[edit] en dan zal er ook nog wel wat tekengeld bij zitten
[ Voor 7% gewijzigd door toolkist op 18-06-2022 13:16 ]
Maar geen transfersom, dat scheelt dan weer en maakt het uiteindelijk nog wel een "ok" deal.toolkist schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 13:16:
[...]
Alleen, 3m salaris en 4m afkoopsom is wel een heel erg waterige wijn dan.
[edit] en dan zal er ook nog wel wat tekengeld bij zitten
Ah een 29 jarige keeper die al jaren in Frankrijk speelt. Ach, 29 is het nieuwe 23 toch?
https://www.ed.nl/psv/psv...ntinie-te-halen~a0b1c778/
Ik neem aan dat het om Waterman gaat, die in zijn eerste periode PSV al geen topper was maar als derde keeper wel afdoende dunkt mij.ElPaco schreef op zondag 19 juni 2022 @ 10:37:
Oh god, wat hebben ze nu weer bedacht?
Ah een 29 jarige keeper die al jaren in Frankrijk speelt. Ach, 29 is het nieuwe 23 toch?
https://www.ed.nl/psv/psv...ntinie-te-halen~a0b1c778/
Een doelverdediger van 29 is niet heel problematisch, zeker als hij beter is dan Drommel en voorheen Mvogo. Daarmee ligt de lat ook niet bijzonder hoog helaas.
Maar goed, ook hier enige context schetsen bij een statement zou praktisch zijn al lijkt dat regelmatig niet heel goed te gebeuren.
[ Voor 9% gewijzigd door Napo op 19-06-2022 10:47 ]
Blijkbaar ben je niet bekend met Walter Benitez, aangezien dit echt een grote stunt is!ElPaco schreef op zondag 19 juni 2022 @ 10:37:
Oh god, wat hebben ze nu weer bedacht?
Hij is al enkele jaren een van de betere keepers in Frankrijk, qua statistieken was hij afgelopen seizoen zelfs een van de betere keepers in heel Europa. Door zijn 29 jaar is hij daarnaast erg ervaren en op zijn piek qua prestaties (sowieso pieken keepers op latere leeftijd dan spelers en tegenwoordig kunnen voetballers langer presteren op hoog niveau dan 'vroeger').
De supporters van Nice snappen er niets van, die hadden verwacht dat hij naar een grote Europese club zou vertrekken of naar een mooie club in de PL, waar ik overigens ook vanuit ging.
Ik had nooit verwacht dat PSV in staat zou zijn om hem te halen, hij is echt een topper

PS: Dat PSV daarnaast Waterman haalt als 3e keeper is weer wat jammer.
Hij zal ongetwijfeld volwassen zijn geworden, maar in zijn eerdere tijd bij AZ en PSV was hij een splijtzwam. Een aparte keuze dus.
Mijn post ging inderdaad om Waterman. Bericht van die keeper van Nice was toen nog niet geplaatst volgens mij.ElPaco schreef op zondag 19 juni 2022 @ 10:48:
Oh ik zie het ja, die is 38, dat komt al meer in de buurt. Wat je zegt, als 3e keeper prima.
Keeper van Nice schijnt prima te zijn, maar goed Drommel leek ook prima te zijn en Mvogo zou goed mee kunnen voetballen
Maar met meerdere keren top 5 beste keepers van de Franse competitie zal ie vast wel wat in huis hebben. Kost ook wat (3m per jaar naar verluid, plus ongetwijfeld een zak tekengeld).
Snap alleen z'n redenering nog niet helemaal. Weg willen bij Nice voor nieuwe uitdaging met CL voetbal, maar dan naar PSV gaan wat alleen voorronde CL speelt.
Die keeper weet dingen die de rest pas later dit jaar weet, dat PSV zich prima door die voorronde heen knokttoolkist schreef op zondag 19 juni 2022 @ 11:29:
[...]
Mijn post ging inderdaad om Waterman. Bericht van die keeper van Nice was toen nog niet geplaatst volgens mij.
Keeper van Nice schijnt prima te zijn, maar goed Drommel leek ook prima te zijn en Mvogo zou goed mee kunnen voetballen![]()
Maar met meerdere keren top 5 beste keepers van de Franse competitie zal ie vast wel wat in huis hebben. Kost ook wat (3m per jaar naar verluid, plus ongetwijfeld een zak tekengeld).
Snap alleen z'n redenering nog niet helemaal. Weg willen bij Nice voor nieuwe uitdaging met CL voetbal, maar dan naar PSV gaan wat alleen voorronde CL speelt.

Van alle keepers in de vijf grote Europese competities heeft alleen José Sá (8,7) afgelopen seizoen meer doelpunten voorkomen op basis van Opta's xGOT-model dan Walter Benítez (7,1). pic.twitter.com/HPzIgZQvfJ
— Bart Frouws (@bartf) 18 juni 2022
26 - Since the start of the 2016-17 campaign, Walter Benítez has prevented 26 goals (190 goals conceded from 216 Expected Goals on Target conceded), at least ten more than any other goalkeeper in Ligue 1 over that period. Guardian. pic.twitter.com/OLgNnQ33gB
— OptaJohan (@OptaJohan) 18 juni 2022

Dit betreft het xGOT-model, dezelfde statistiek als de andere tweet die ik plaats.toolkist schreef op zondag 19 juni 2022 @ 11:54:
Dit is dan weer zo'n nikszeggende statistiek, daar kun je helemaal niks mee.
Alleen gaat de tweet van Frouws over afgelopen seizoen en de tweet van OptaJohan over de afgelopen 5 seizoenen.
En dit zegt wel degelijk iets.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Klopt, maar dit claimt dan ook niemand.Gonadan schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:25:
maar 'de nul houden' doet een keeper nooit alleen.
Dat de keeper hierbij een belangrijke rol speelt moge duidelijk zijn. Dat hebben o.a. Drommel en Onana afgelopen seizoen wel aangetoond.
[ Voor 7% gewijzigd door Baseman77 op 19-06-2022 13:52 ]
Eens. Een keeper kan ook een belangrijk deel van de organisatie zijn waardoor hij gebrek daaraan het als een kaartenhuis in elkaar stort, zie Onana. Er komen echter zoveel factoren bij kijken dat een 'clean sheet streak' geen reëel vergelijkingsmateriaal van keepers kan zijn.Baseman77 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 13:51:
Klopt, maar dit claimt dan ook niemand.
Dat de keeper hierbij een belangrijke rol speelt moge duidelijk zijn. Dat hebben o.a. Drommel en Onana afgelopen seizoen wel aangetoond.
In tegenstelling tot die eerdere statistieken van je, dat laat heel duidelijk zien of een keeper er staat als hij er moet staan. Nog los van of hij überhaupt wat te doen krijgt in een wedstrijd.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Iedere cijfers heeft zijn beperkingen, zowel bij spelers maar voor keepers is het nog lastiger om het in statestieken uit te drukken. Op welke manier bepaal jij of een keeper geschikt zou kunnen zijn?toolkist schreef op zondag 19 juni 2022 @ 11:54:
[...]
Dit is dan weer zo'n nikszeggende statistiek, daar kun je helemaal niks mee.
Ja die expectedgoals 'statistiek' die als een tang op een varken slaat.Baseman77 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:15:
[...]
Dit betreft het xGOT-model, dezelfde statistiek als de andere tweet die ik plaats.
Alleen gaat de tweet van Frouws over afgelopen seizoen en de tweet van OptaJohan over de afgelopen 5 seizoenen.
En dit zegt wel degelijk iets.
Dat een statistiek noemen is al een wonderbaarlijk iets op zich.
Beelden kijken, niet zogenaamde statistieken beoordelen.Napo schreef op zondag 19 juni 2022 @ 14:25:
[...]
Iedere cijfers heeft zijn beperkingen, zowel bij spelers maar voor keepers is het nog lastiger om het in statestieken uit te drukken. Op welke manier bepaal jij of een keeper geschikt zou kunnen zijn?
Die tweet van Baseman77 zegt niks meer dan 'hij heeft 10 reddingen meer gedaan dan wie dan ook, dan wij op basis van onze verzinsels verwacht hadden'.
Sinds die kans (en goal) van Kudus tegen Feyenoord vorig jaar, in de 16 voor zowat open goal, maar als een 0.3 expected goal werd geteld (oid, cijfer niet precies meer in mn hoofd maar sloeg nergens op) heeft dat geneuzel keihard bewezen gigantische bullshit te zijn. En ondertussen verdient iemand er ongetwijfeld grof geld aan.
Als ik een keeper moet beoordelen:
Aantal reddingen tov aantal goals tegen, binnen/buiten 16 en bij voorzetten van de zijkanten.
positionering tussen de palen
% penalty's gestopt
1 op 1, hoe vaak gaat ie erin
Bal vangen of altijd stompen
Etc.
Hahaha, wat een onzin.toolkist schreef op zondag 19 juni 2022 @ 14:38:
Ja die expectedgoals 'statistiek' die als een tang op een varken slaat.
Dat een statistiek noemen is al een wonderbaarlijk iets op zich.
Het 'Expected goals on target' model zegt natuurlijk bij lange na niet alles, maar het zegt wel degelijk iets. Dit ontkennen slaat nergens op.
De berekeningen achter dit soort statistieken zijn uitstekend onderbouwd, zoals zoveel statistieken in het huidige voetbal.
Het is een instrument om te onderbouwen hoe iemand presteert, niet meer en niet minder.
Je bedoelt dat je de onderbouwing van deze statistieken niet kent en/of begrijpt, dat is heel wat anders dan je zogenaamde "bewijs van gigantische bullshit".Sinds die kans (en goal) van Kudus tegen Feyenoord vorig jaar, in de 16 voor zowat open goal, maar als een 0.3 expected goal werd geteld (oid, cijfer niet precies meer in mn hoofd maar sloeg nergens op) heeft dat geneuzel keihard bewezen gigantische bullshit te zijn.
35m is wat mij betreft een bod wat je niet kunt laten lopen.Borussia Dortmund is dicht bij het aantrekken van Sébastien Haller, zo meldt BILD. Volgens de berichtgeving zijn de onderhandelingen in volle gang, maar een akkoord is er nog niet. Dortmund zou een bod van 33 miljoen euro hebben geboden; Ajax lijkt echter alleen akkoord te willen gaan met een transfersom van 38 miljoen.
25m miljoen en strik eromtoolkist schreef op zondag 19 juni 2022 @ 15:46:
Interessant...
[...]
35m is wat mij betreft een bod wat je niet kunt laten lopen.
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022