"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Nee absoluut niet. Goede naam levert geen euro extra op.Superkiwi schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:07:
Moet je dat soort risico's niet júist nemen om komend seizoen die goede naam waar zo hard voor gewerkt proberen vast te houden?
En in pot 1 zitten levert ook geen hele grote kans op overwinteren op, dan moet het toch echt nog steeds heel erg mee zitten met de loting.
Dat soort risico’s neem je door buitenlandse spelers zoals Neres en Antony te scouten en te halen voor plusminus 10 miljoen die uiteindelijk een veelvoud van hun transfersom opleveren. Wat mij betreft niet door 30 miljoen neer te leggen voor een speler die in het buitenland al geflopt is. Tuurlijk zijn er voorbeelden van spelers die het pas bij de tweede poging in de PL echt waar gemaakt hebben (Salah, De Bruyne) maar dat zijn uitzonderingen en spelers van de absolute buitencategorie die in sterkere competities dan de Eredivisie wekelijks uitblonken en zo hun tweede kans kregen.Superkiwi schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:07:
Moet je dat soort risico's niet júist nemen om komend seizoen die goede naam waar zo hard voor gewerkt proberen vast te houden?
Eens, dat is te veel. Maar ik ga er van uit dat er nog wel iets af kan.toolkist schreef op maandag 6 juni 2022 @ 16:07:
Tottenham zou 30m vragen voor Bergwijn volgens Fabrizio Romano. Nou, dikke jammer dan, voor minder dan de helft daarvan kun je bv Kluivert ophalen en dan heb je ook een prima snelle 2-benige speler
Ik zou het vooral vanuit Bergwijn niet begrijpen. Geen schande dat je het bij Tottenham niet maakt maar dan kun je toch nog genoeg andere kanten op? Net onder de top kan hij bij veel teams van toegevoegde waarde zijn denk ik. Het lijkt mij wat vroeg voor een terugkeer naar de eredivisie.
Wanneer komt de Wijnaldum naar Ajax lobby eigenlijk op gang?
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Heb jij niets met Rijnvogels dan?Typhone schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 17:01:
Ik kreeg een dubbele hartaanval. Een voor mijn Ajax hart en een voor mijn echte hart[Afbeelding]
Wat ik eigenlijk bedoelde is dat Ajax moet trachten om het hoge niveau van de laatste jaren vast te houden en dat een dure, goede speler daar wellicht bij kan helpen.toolkist schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:24:
[...]
Nee absoluut niet. Goede naam levert geen euro extra op.
Mijn redenatie hierachter: met goede spelers hou je het hoge niveau vast waardoor er sowieso al flink (Europees) geld binnenkomt. Met nieuw gescout talent is het nog de vraag of je het niveau vast kunt houden.
Uiteraard ben ik het met jullie eens dat je door goed te scouten voor hetzelfde geld wellicht drie goede spelers kan aantrekken, maar dat zie ik dan meer als een risico omdat zij het op een groot podium eerst nog waar moeten maken.
[ Voor 15% gewijzigd door Superkiwi op 06-06-2022 22:40 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Precies.donleone83 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:43:
[...]
Dat soort risico’s neem je door buitenlandse spelers zoals Neres en Antony te scouten en te halen voor plusminus 10 miljoen die uiteindelijk een veelvoud van hun transfersom opleveren. Wat mij betreft niet door 30 miljoen neer te leggen voor een speler die in het buitenland al geflopt is. Tuurlijk zijn er voorbeelden van spelers die het pas bij de tweede poging in de PL echt waar gemaakt hebben (Salah, De Bruyne) maar dat zijn uitzonderingen en spelers van de absolute buitencategorie die in sterkere competities dan de Eredivisie wekelijks uitblonken en zo hun tweede kans kregen.
Overigens zit de Telegraaf wel weer lekker te stoken..
de telegraaf vind dat Ajax even 25m incl bonussen neer had moeten leggen. Nou mevr Lenderink, bedankt voor het lastig doen.De transfer van Bergwijn had volgens De Telegraaf daarvóór een 'voetbal-abc'tje' kunnen worden. 'Vooral financieel directeur Susan Lenderink en de raad van commissarissen' zouden echter hebben dwarsgelegen, waardoor Ajax een op dat moment eenvoudig te sluiten deal met Tottenham Hotspur liet lopen.
Ajax is voor mij een verzameling talenten, deels uit eigen jeugd, aangevuld met enkele ervaren spelers.Superkiwi schreef op maandag 6 juni 2022 @ 22:06:
[...]
Wat ik eigenlijk bedoelde is dat Ajax moet trachten om het hoge niveau van de laatste jaren vast te houden en dat een dure, goede speler daar wellicht bij kan helpen.
Mijn redenatie hierachter: met goede spelers hou je het hoge niveau vast waardoor er sowieso al flink (Europees) geld binnenkomt. Met nieuw gescout talent is het nog de vraag of je het niveau vast kunt houden.
Uiteraard ben ik het met jullie eens dat je door goed te scouten voor hetzelfde geld wellicht drie goede spelers kan aantrekken, maar dat zie ik dan meer als een risico omdat zij het op een groot podium eerst nog waar moeten maken.
Niet een elftal vol ervaren spelers met hier en daar een talent.
25m betalen voor een speler past daar niet in, daar wil ik 2-3 talenten voor zien komen.
Lijkt mij dat die het niet helemaal snappen.
Ah, beetje zoals Scherpen 2 seizoenen niks heeft gedaan bij Ajax en ineens 3x zo duur verkocht is?Typhone schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:41:
Tottenham vraagt meer dan eerst voor een speler die amper speelt en minder contractlengte heeft?
Je zou ook kunnen zeggen dat ze het juist heel goed hebben begrepen
Ik zou niet weten waar Scherpen voor verkocht is. Maar de opmerkingen van Tottenham rond januari (belangrijke speler, belangrijke rol) zijn allemaal niet waar gebleken. 20 miljoen lijkt me prima.ElPaco schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:59:
[...]
Ah, beetje zoals Scherpen 2 seizoenen niks heeft gedaan bij Ajax en ineens 3x zo duur verkocht is?
Je zou ook kunnen zeggen dat ze het juist heel goed hebben begrepen
Maar die ondertussen wel veel scoort voor Oranje...Typhone schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:41:
Tottenham vraagt meer dan eerst voor een speler die amper speelt en minder contractlengte heeft?
Het punt is dat dit voor een premier League club geen enkel probleem is en voor Ajax een dik transferrecord zou zijn.Typhone schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:41:
Ik vind het nog asociaal veel geld. Hij heeft amper gespeeld afgelopen seizoen. Tottenham heeft verschrikkelijk veel schulden ondanks de laatste kapitaalinjectie.Typhone schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:05:
[...]
Ik zou niet weten waar Scherpen voor verkocht is. Maar de opmerkingen van Tottenham rond januari (belangrijke speler, belangrijke rol) zijn allemaal niet waar gebleken. 20 miljoen lijkt me prima.
Ze kunnen alles vragen wat ze willen, zelfs bedragen die de speler niet waard is. Het is de kopende club die dan maar moet onderhandelen voor een lagere prijs. Laag in de markt zetten werkt niet, dat is vrijwel exact dezelfde werkwijze als menig club heeft.Typhone schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:41:
Je legt een hoge vraagprijs neer en je komt vaak lager uit dan de vraagprijs. Zelfs met een "realistische" vraagprijs zal je er vaak genoeg op een lager bedrag uitkomen. Het is eveneens het begin van het transferwindow, waarom dan nu al een speler verkopen als je nog bijna 3 maanden hebt om dat te bewerkstelligen.
Dit inderdaad.Exocet schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:05:
[...]
Het punt is dat dit voor een premier League club geen enkel probleem is en voor Ajax een dik transferrecord zou zijn.
Ga je mee als Ajax zijnde hierin of blijf je weg van deze markt.
Bergwijn had voor Ajax beter een paar maanden kunnen wachten met zijn doelpunten voor oranje.
Dat ie weinig gespeeld heeft zegt toch niets. Op zijn positie zitten Son en Kane voor hem in de pikorde. Die worden gewaardeerd op ruim boven de 50 miljoen. Dan is het prima te verantwoorden om een reserve van 30 miljoen te hebben die nauwelijks speelt. Voor zo'n club is een beetje kwaliteit achter de hand ook gewoon belangrijk. Om de eerste keuze scherp te houden, en om in te brengen als daar rust nodig is.Stimulate14 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:59:
[...]
Ik vind het nog asociaal veel geld. Hij heeft amper gespeeld afgelopen seizoen. Tottenham heeft verschrikkelijk veel schulden ondanks de laatste kapitaalinjectie.
Het is vooral lullig voor Bergwijn zelf, die ongetwijfeld op een groter aandeel had gehoopt. En natuurlijk voor de clubs waar Bergwijn wel eerste keus zou zijn, maar die financieel niet tegen de Premier League op kunnen boxen. Aan de andere kant moeten die clubs niet zeuren, want er zijn er ook een hoop bij die drijven op het binnenharken van Premier League-miljoenen door talent in de kijker te spelen en aan een Engelse club te verkopen.
Regeren is vooruitschuiven
Ze hebben wel meer plekken in de aanval he. In plaats van Bergwijn wilde Conte liever Kusulevski hebbenT-MOB schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 19:51:
[...]
Dat ie weinig gespeeld heeft zegt toch niets. Op zijn positie zitten Son en Kane voor hem in de pikorde. Die worden gewaardeerd op ruim boven de 50 miljoen. Dan is het prima te verantwoorden om een reserve van 30 miljoen te hebben die nauwelijks speelt. Voor zo'n club is een beetje kwaliteit achter de hand ook gewoon belangrijk. Om de eerste keuze scherp te houden, en om in te brengen als daar rust nodig is.
Het is vooral lullig voor Bergwijn zelf, die ongetwijfeld op een groter aandeel had gehoopt. En natuurlijk voor de clubs waar Bergwijn wel eerste keus zou zijn, maar die financieel niet tegen de Premier League op kunnen boxen. Aan de andere kant moeten die clubs niet zeuren, want er zijn er ook een hoop bij die drijven op het binnenharken van Premier League-miljoenen door talent in de kijker te spelen en aan een Engelse club te verkopen.
Kan hij eindelijk goede passes geven?snmght schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:13:
En de clausule van Kluivert is maar 14 miljoen. Ik zou het wel weten hoor.
En Nice wil het niet betalen.. Hup H2 halen die handel.snmght schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:13:
14m voor Kluivert. Wat heeft die gepresteerd im de afgelopen jaren? Ik vind het nogal een twijfelgeval. Grillig, stronteigenwijs en iemand die zijn naam mee heeft. Maar dat is van toen die bij Ajax balde, hoe het nu is weet ik niet.snmght schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:13:
Volgens mij is het belangrijk dat ze weer een veel scorende spits binnen boord halen. Tenminste als je weer potten wilt breken. Linssen kunnen ze wel missen.dr.lowtune schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:05:
Nou, Dessers weg en Linssen nu ook. Hopen maar dat Slot en Arnesen nog wat goeds aantrekken, want het wordt wel een beetje mager wat er voorin loopt bij Feyenoord.
Maar ja vind die spits maar eens.
Kluivert vind ik niet veel. Voor Ajax. Het is niet voor niets dat hij langs de clubs hobbelt.
Zou ik echt niet doen.
[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 08-06-2022 09:03 ]
De prijs wordt toch gebaseerd op zijn prestaties, die zijn erg karig in de PL. Spurs moet gewoon die prijs aanhouden omdat het geld op is. Als je een speler voor zoveel geld haalt wat deels in je eigen opleiding heeft gezeten dan vind ik dat een beetje vreemd.T-MOB schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 19:51:
[...]
Dat ie weinig gespeeld heeft zegt toch niets. Op zijn positie zitten Son en Kane voor hem in de pikorde. Die worden gewaardeerd op ruim boven de 50 miljoen. Dan is het prima te verantwoorden om een reserve van 30 miljoen te hebben die nauwelijks speelt. Voor zo'n club is een beetje kwaliteit achter de hand ook gewoon belangrijk. Om de eerste keuze scherp te houden, en om in te brengen als daar rust nodig is.
Sarcasme incoming.snmght schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:13:
Ik ook en dat staat los van Bergwijn; niet halen. Bij Ajax was hij al niet onomstreden en dat was hij in het buitenland ook niet.snmght schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:13:
XXXVI
Ik denk echt dat de transfersommen, ook bij het rijke Ajax, zo ver mogelijk onder de 20m grens moeten blijven. Daar is ook genoeg in te koop.
Ik vond Kluivert echt prima spelen voor zijn vertrek en denk echt dat die jongen ons nog gaat verrassen. Snelle tweebenige buitenspeler met een actie en bravoure. Nee, hij is geen absolute top maar daar is de prijs ook naar cq de vijver waar we in moeten vissen. Die jongen kan zich echt nog wel ontwikkelen in zijn vertrouwde omgeving.
Ik volg de redenering maar als hij echt zo goed was geweest was een stap naar Ajax er nu niet bij. Zou ik eerder geneigd zijn Donny vd Beek terug te halen. Of Ziyech. Die zijn de miljoenen veel eerder waard.snmght schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:39:
Ik vind het afbraakrisico te groot. Haller vind ik ook nog steeds een domme zet. Je verdampt dat eigen vermogen heel rap als een 20m+ aankoop een nieuwe Magalan / Bandé / Marin / vul maar in wordt. En zekerheid kun je niet kopen, zie Fernando Torres bij Chelsea, Messi bij PSG etc etc.
Ik denk echt dat de transfersommen, ook bij het rijke Ajax, zo ver mogelijk onder de 20m grens moeten blijven. Daar is ook genoeg in te koop.
Ik vond Kluivert echt prima spelen voor zijn vertrek en denk echt dat die jongen ons nog gaat verrassen. Snelle tweebenige buitenspeler met een actie en bravoure. Nee, hij is geen absolute top maar daar is de prijs ook naar cq de vijver waar we in moeten vissen. Die jongen kan zich echt nog wel ontwikkelen in zijn vertrouwde omgeving.
[ Voor 34% gewijzigd door snmght op 08-06-2022 11:39 ]
Vd Beek zal wel opnieuw een kans krijgen onder EtH.Typhone schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:16:
[...]
Ik volg de redenering maar als hij echt zo goed was geweest was een stap naar Ajax er nu niet bij. Zou ik eerder geneigd zijn Donny vd Beek terug te halen. Of Ziyech. Die zijn de miljoenen veel eerder waard.
Ongeacht alle kritiek op zijn functioneren, waarom is hij de ene keer een held en de beste spits in de eredivisie (de facto) en ongenaakbaar in de CL (de facto), en de andere keer een miskoop?snmght schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:39:
Ik vind het afbraakrisico te groot. Haller vind ik ook nog steeds een domme zet. Je verdampt dat eigen vermogen heel rap als een 20m+ aankoop een nieuwe Magalan / Bandé / Marin / vul maar in wordt. En zekerheid kun je niet kopen, zie Fernando Torres bij Chelsea, Messi bij PSG etc etc.
Een team met alleen een goede spits wint niks. Haller was een uitstekende keuze. En hoe je hem vastlegt (dat is kennelijk een issue) daar gaat een combinatie van speler, management en TD over.
Werkelijk. Onnavolgbaar.
Wie had dit anders moeten zijn, en waarom was die er niet?
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Let wel, ik noem hem geen miskoop. Hij doet het echt uitstekend, al ziet het er soms niet uit.Ramzzz schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:24:
[...]
Ongeacht alle kritiek op zijn functioneren, waarom is hij de ene keer een held en de beste spits in de eredivisie (de facto) en ongenaakbaar in de CL (de facto), en de andere keer een miskoop?
Een team met alleen een goede spits wint niks. Haller was een uitstekende keuze. En hoe je hem vastlegt (dat is kennelijk een issue) daar gaat een combinatie van speler, management en TD over.
Werkelijk. Onnavolgbaar.
Wie had dit anders moeten zijn, en waarom was die er niet?
Echter zeg ik wel dat ze hem nooit hadden moeten kopen. Vanwege het risico dat een aankoop van > 20 miljoen flopt. Daar kom je als eredivisieclub gewoon niet mee weg. Achteraf gezien heeft het met Haller goed uitgepakt maar achteraf is altijd makkelijk.
Tsja met de huidige inflatie is Twan Visser van MVV dat ook al gauw.
Hoewel ik het met je laatste zin eens ben, heeft Haller zijn transfersom allang weer terugverdiend met zijn goals in de CL afgelopen seizoen. Nog los van die in de eredivisie. Puur financieel gezien is die transfer gewoon een succes.snmght schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:39:
Speltechnisch gezien ik ook niet van zijn kwaliteiten overtuigd, maar volgens mij is zijn transferwaarde afgelopen seizoen niet gedaald, en levert hij bij verkoop minimaal hetzelfde op als wat hij heeft gekost. Per saldo dus een prima aankoop.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Waarom nou weer een zowat 30-er erbij?Typhone schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:16:
[...]
Ik volg de redenering maar als hij echt zo goed was geweest was een stap naar Ajax er nu niet bij. Zou ik eerder geneigd zijn Donny vd Beek terug te halen. Of Ziyech. Die zijn de miljoenen veel eerder waard.
Als vd Beek slim is blijft ie lekker bij Utd, die gaat zat minuten maken komend seizoen.
Wat Ajax betreft:
Haller voor 30-35 verkopen aan Bayern/Dortmund, Zierikzee voor 8-10 en Brobbey voor 10-12 terug en je hebt ineens 2 prima spitsen voorin ipv 1, met nog geld over om richting AZ te schuiven voor Wijndal.Joshua Zirkzee keert in de voorbereiding op het nieuwe seizoen weer terug bij Bayern München, meldt Kicker woensdag. De Nederlandse spits werd afgelopen seizoen verhuurd aan Anderlecht, maar de Belgen kunnen niet voldoen aan de vraagprijs van tien miljoen euro. Hierdoor is een definitieve transfer geen mogelijkheid en keert Zirkzee dus terug naar Duitsland.
Laat Brobbey eerst maar eens 17x 90 minuten maken.toolkist schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 18:44:
[...]
Haller voor 30-35 verkopen aan Bayern/Dortmund, Zierikzee voor 8-10 en Brobbey voor 10-12 terug en je hebt ineens 2 prima spitsen voorin ipv 1, met nog geld over om richting AZ te schuiven voor Wijndal.
Zirkzee heb ik nog niks van gezien waarvan ik denk die moet naar Ajax.
Beiden zonde van het geld. Brobbey is volwassen, heeft zijn keuze gemaakt en Ajax is achterlijk in het kwadraat als ze hem terughalen.
Ik zou eerder Dennis Bergkamp terughalen, als een spits maar ook een beetje van hem kan leren is het al snel beter dan die glazen beer.Typhone schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:40:
[...]
Laat Brobbey eerst maar eens 17x 90 minuten maken.
Zirkzee heb ik nog niks van gezien waarvan ik denk die moet naar Ajax.
Beiden zonde van het geld. Brobbey is volwassen, heeft zijn keuze gemaakt en Ajax is achterlijk in het kwadraat als ze hem terughalen.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
In de Conference League was die al zeer wisselvallig.snmght schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:34:
‘Kökçü is straks misschien wel vijftig of zestig miljoen euro waard’ (bron)
Tsja met de huidige inflatie is Twan Visser van MVV dat ook al gauw.
Bied iemand 20mln, kijken of je een vervanger kunt krijgen en strik er om
Zijn eerste en laatste pot in de Conference League waren wisselvallig. Alle andere potten uitzonderlijk stabiel en goed gespeeld. Neemt niet weg dat 20 miljoen mij inderdaad ook keurig lijkt.Deadsy schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:24:
[...]
In de Conference League was die al zeer wisselvallig.
Over Brobbey: ik lach echt extreem hard als Ajax een spits terugkoopt voor 12 miljoen die een jaar eerder transfervrij vertrokken is. Volstrekt van de zotte. Welk talent die geen garanties krijgt gaat zijn contract dan ooit nog verlengen? Transfervrij weg, mooie tekenbonus en dik salaris, en dan na een half jaartje weer uitgeleend worden in de vertrouwde omgeving en teruggekocht worden mocht het toch niet helemaal lukken in het buitenland. En dan terugkomen met een ongetwijfeld veel dikker salaris dan waarvoor je vertrok. Koekoek.
[ Voor 6% gewijzigd door donleone83 op 08-06-2022 20:34 ]
20 miljoen ga je echt niet krijgen van een serieuze club. Evengoed, ik zou hem nu verkopen. IJzer smeden als het heet is.Deadsy schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:24:
[...]
In de Conference League was die al zeer wisselvallig.
Conference League finalist, Turks international (al 15 wedstrijden), jong talent met al een hele sloot wedstrijden op zijn naam en afgelopen seizoen 9 goals en 9 assists vanaf de nummer 6 positie. Transfermarkt schat zijn huidige waarde op 22 miljoen. Ik zou niet weten waarom je minder voor hem zou moeten accepteren dan dat. Het is misschien geen Frenkie de Jong, maar wel degelijk een groot talent dat voor een topclub qua kwaliteiten en type spel interessanter is dan pakweg een Donny van de Beek.DeKever schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:44:
[...]
20 miljoen ga je echt niet krijgen van een serieuze club. Evengoed, ik zou hem nu verkopen. IJzer smeden als het heet is.
Denk dat je hem nu toch nog wat overschat. Wat heeft ie allemaal op CL niveau laten zien dan?donleone83 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 08:28:
[...]
Conference League finalist, Turks international (al 15 wedstrijden), jong talent met al een hele sloot wedstrijden op zijn naam en afgelopen seizoen 9 goals en 9 assists vanaf de nummer 6 positie. Transfermarkt schat zijn huidige waarde op 22 miljoen. Ik zou niet weten waarom je minder voor hem zou moeten accepteren dan dat. Het is misschien geen Frenkie de Jong, maar wel degelijk een groot talent dat voor een topclub qua kwaliteiten en type spel interessanter is dan pakweg een Donny van de Beek.
Ik denk dat, net als vd Beek, hij een stuk beter past bij de subtop dan bij een topclub. 20-25 zul je best kunnen vangen (al schat ik Malacia hoger in en daar schijnt Lyon maar 10 voor te willen betalen), maar dan van clubs als West Ham, Leverkusen, Lyon, etc.
[edit]
Wat ik overigens niet snap, waarom laat je Malacia al een bezoek brengen aan Lyon als ze maar 10m bieden? Ligt dat dan al zo dicht bij de vraagprijs? Zo ja, leer es onderhandelen!
[ Voor 8% gewijzigd door toolkist op 09-06-2022 09:26 ]
Met alle respect, 10 miljoen is voor Feyenoord wat voor Ajax een 50 miljoen transfer is.toolkist schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 08:47:
[...]
[edit]
Wat ik overigens niet snap, waarom laat je Malacia al een bezoek brengen aan Lyon als ze maar 10m bieden? Ligt dat dan al zo dicht bij de vraagprijs? Zo ja, leer es onderhandelen!
Na bonussen rond de 13-14 miljoen zou een goede deal zijn. Als Feyenoord nu weer een sterk Europees seizoen draait zijn die transferwaardes volgend jaar een heel stuk hoger. Zo werkt dat nu eenmaal
In dat licht bezien ben ik met @toolkist; dit bod is daar de helft van. Dan laat je hem toch niet afreizen..
Qua behoefte aan geld wel ja. Qua speler is hij (vind ik) verder dan Wijndal die ook 10m kost (en dat voor een contract voor een jaar).Typhone schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 09:43:
[...]
Met alle respect, 10 miljoen is voor Feyenoord wat voor Ajax een 50 miljoen transfer is.
Na bonussen rond de 13-14 miljoen zou een goede deal zijn. Als Feyenoord nu weer een sterk Europees seizoen draait zijn die transferwaardes volgend jaar een heel stuk hoger. Zo werkt dat nu eenmaal
Maar of het nou 12, 15 of 20m word, ik snap niet dat je de speler nu al gaat laten kijken. Daar verzwak je je eigen onderhandelingspositie alleen maar mee.
Uiteindelijk is het voor de transfer niet onbelangrijk dat de speler zelf ook wil en dat hij er met zijn nieuwe club uitkomt qua arbeidsvoorwaarden. Het lijkt me dus logisch dat je als een club een serieus startbod doet, je de speler die kant op laat gaan voor een oriënterend gesprek. Dat geeft Lyon ook de benodigde info voor wat de totale transfer hen gaat kosten en daarmee kunnen ze dus een hoger 2e bod doen (of voor een ultiem bod tegen de speler zeggen, dat hij dan maar wat minder tekengeld moet vragentoolkist schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 08:47:
[...]
edit:
En als je hem niet laat gaan, dan gebeurt dit overleg of the record/via zaakwaarnemer Dus verbieden om te gaan levert alleen onnodige discussie op.
[ Voor 8% gewijzigd door Sempy op 09-06-2022 12:18 ]
De absolute top denk ik ook niet dat hij gaat halen, de subtop is een prima stap nu. Laat hem zich maar rustig ontwikkelen. Maar hij is 21, contract tot 2025, bepalende speler bij de Conference League finalist en 7 goals en 9 assists als verdedigende middenvelder. Dan hoeft Feyenoord hem zeker niet voor minder dan 20 miljoen te verkopen.toolkist schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 08:47:
[...]
Denk dat je hem nu toch nog wat overschat. Wat heeft ie allemaal op CL niveau laten zien dan?
Ik denk dat, net als vd Beek, hij een stuk beter past bij de subtop dan bij een topclub. 20-25 zul je best kunnen vangen (al schat ik Malacia hoger in en daar schijnt Lyon maar 10 voor te willen betalen), maar dan van clubs als West Ham, Leverkusen, Lyon, etc.
[edit]
Wat ik qua kwaliteiten bedoelde in de vergelijking met Donny van de Beek is dat DvdB vooral heel goed is in het aanvoelen van ruimte. Hij is voor zijn positie aanvallend op het middenveld daarmee vrij beperkt omdat hij geen man kan uitspelen en je in de topcompetities weinig ruimte krijgt. Hij blinkt verder uit in een ploeg die op balbezit speelt in de combinatie. Dat zijn er weinig meer. Als type speler is Kökcu interessant omdat hij dit jaar heeft bewezen als 6 een ontzettend werkpaard te zijn die ook aanvallende intenties meebrengt en voor zijn positie een goede pass heeft en veel assists geeft en scorend vermogen heeft. Qua type speler heeft hij daarmee wat weg van bijvoorbeeld een Toni Kroos (natuurlijk nog lang niet op dat niveau) en is hij jong met alle potentie zich te ontwikkelen. Ik denk daarmee dat 20 miljoen wel degelijk realistisch is als een ploeg uit de Premier League zich meldt.
Dat past alleen niet bij de berichtgeving 'Lyon wil maximaal 10m betalen". Nou is dat ongetwijfeld met een korrel zout te nemen, maar 15m lijkt het me dan ook niet snel worden.Sempy schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 12:15:
[...]
Uiteindelijk is het voor de transfer niet onbelangrijk dat de speler zelf ook wil en dat hij er met zijn nieuwe club uitkomt qua arbeidsvoorwaarden. Het lijkt me dus logisch dat je als een club een serieus startbod doet, je de speler die kant op laat gaan voor een oriënterend gesprek. Dat geeft Lyon ook de benodigde info voor wat de totale transfer hen gaat kosten en daarmee kunnen ze dus een hoger 2e bod doen (of voor een ultiem bod tegen de speler zeggen, dat hij dan maar wat minder tekengeld moet vragen).
edit:
En als je hem niet laat gaan, dan gebeurt dit overleg of the record/via zaakwaarnemer Dus verbieden om te gaan levert alleen onnodige discussie op.
En dat oriënterende gesprek laat je de zaakwaarnemer doen, de rest komt over het algemeen pas als de deal dichtbij is.
En hij staat gigantisch vaak op de goede plek in de 16. Je moet hem idd niet gaan gebruiken als speler die wel eens even naar de 16 slalomt.donleone83 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 12:47:
[...]
De absolute top denk ik ook niet dat hij gaat halen, de subtop is een prima stap nu. Laat hem zich maar rustig ontwikkelen. Maar hij is 21, contract tot 2025, bepalende speler bij de Conference League finalist en 7 goals en 9 assists als verdedigende middenvelder. Dan hoeft Feyenoord hem zeker niet voor minder dan 20 miljoen te verkopen.
Wat ik qua kwaliteiten bedoelde in de vergelijking met Donny van de Beek is dat DvdB vooral heel goed is in het aanvoelen van ruimte. Hij is voor zijn positie aanvallend op het middenveld daarmee vrij beperkt omdat hij geen man kan uitspelen en je in de topcompetities weinig ruimte krijgt. Hij blinkt verder uit in een ploeg die op balbezit speelt in de combinatie. Dat zijn er weinig meer.
Verder heeft het vergelijken van VdB en Kokcu echt 0,0 zin, alsof je een spits met een verdediger vergelijkt.
9 assists, 7 goals in de eredivisie. Dat doet J. Veerman ook en die ging voor 6 miljoen over de toonbank. Kökcu is twee jaar jonger en heeft een redelijk goed CFL gespeeld, echt het verschil heeft hij niet gemaakt. Ik zet de verdubbelaar in en kom op 12.donleone83 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 12:47:
[...]
De absolute top denk ik ook niet dat hij gaat halen, de subtop is een prima stap nu. Laat hem zich maar rustig ontwikkelen. Maar hij is 21, contract tot 2025, bepalende speler bij de Conference League finalist en 7 goals en 9 assists als verdedigende middenvelder. Dan hoeft Feyenoord hem zeker niet voor minder dan 20 miljoen te verkopen.
Wat ik qua kwaliteiten bedoelde in de vergelijking met Donny van de Beek is dat DvdB vooral heel goed is in het aanvoelen van ruimte. Hij is voor zijn positie aanvallend op het middenveld daarmee vrij beperkt omdat hij geen man kan uitspelen en je in de topcompetities weinig ruimte krijgt. Hij blinkt verder uit in een ploeg die op balbezit speelt in de combinatie. Dat zijn er weinig meer. Als type speler is Kökcu interessant omdat hij dit jaar heeft bewezen als 6 een ontzettend werkpaard te zijn die ook aanvallende intenties meebrengt en voor zijn positie een goede pass heeft en veel assists geeft en scorend vermogen heeft. Qua type speler heeft hij daarmee wat weg van bijvoorbeeld een Toni Kroos (natuurlijk nog lang niet op dat niveau) en is hij jong met alle potentie zich te ontwikkelen. Ik denk daarmee dat 20 miljoen wel degelijk realistisch is als een ploeg uit de Premier League zich meldt.
Het is natuurlijk niet zo dat Lyon de enige partij is die Malacia kan overnemen. Zulke berichten zie je altijd weltoolkist schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 12:49:
[...]
Dat past alleen niet bij de berichtgeving 'Lyon wil maximaal 10m betalen". Nou is dat ongetwijfeld met een korrel zout te nemen, maar 15m lijkt het me dan ook niet snel worden.
Zo kan ik het ook. Van De Beek in het seizoen voor Corona: 9 goals en 10 assists (vrij vergelijkbare cijfers) vanaf een veel aanvallendere rol en 2 jaar ouder toen hij vertrok voor 39 miljoen. Okee goed, die speelde CL. Ik zet daarom de 75% (want Kökcu is wel twee jaar jonger) in en kom op 29.25 miljoen.DeKever schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 12:58:
[...]
9 assists, 7 goals in de eredivisie. Dat doet J. Veerman ook en die ging voor 6 miljoen over de toonbank. Kökcu is twee jaar jonger en heeft een redelijk goed CFL gespeeld, echt het verschil heeft hij niet gemaakt. Ik zet de verdubbelaar in en kom op 12.
Kortom: we weten allebei dat het zo niet werkt.
@toolkist: je kan Kökcu zeker niet met Van De Beek vergelijken. Ik zeg alleen dat de skillset van Kökcu als talent, het type voetballer dat hij is, voor misschien wel meer clubs interessant is dan de enorme kwaliteiten van DvdB die als speler slechts bij een zeer beperkt aantal clubs past. Dat betekent wellicht dat meerdere clubs zich gaan melden en Feyenoord hopelijk een goede onderhandelingspositie heeft. Ik denk dat de Bundesliga een hele mooie tussenstap voor hem zou zijn. Bij een team als Dortmund of Leipzig zou hij prima passen.
Juist niet, die spelen volop pressing en als Kokcu ergens niet van houdt is het wel spelers afjagen volgens mij..donleone83 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:19:
[...]
Zo kan ik het ook. Van De Beek in het seizoen voor Corona: 9 goals en 10 assists (vrij vergelijkbare cijfers) vanaf een veel aanvallendere rol en 2 jaar ouder toen hij vertrok voor 39 miljoen. Okee goed, die speelde CL. Ik zet daarom de 75% (want Kökcu is wel twee jaar jonger) in en kom op 29.25 miljoen.
Kortom: we weten allebei dat het zo niet werkt.
@toolkist: je kan Kökcu zeker niet met Van De Beek vergelijken. Ik zeg alleen dat de skillset van Kökcu als talent, het type voetballer dat hij is, voor misschien wel meer clubs interessant is dan de enorme kwaliteiten van DvdB die als speler slechts bij een zeer beperkt aantal clubs past. Dat betekent wellicht dat meerdere clubs zich gaan melden en Feyenoord hopelijk een goede onderhandelingspositie heeft. Ik denk dat de Bundesliga een hele mooie tussenstap voor hem zou zijn. Bij een team als Dortmund of Leipzig zou hij prima passen.
Feyenoord heeft net ook een seizoen pressing gespeeld toch? Hoe dan ook: blijft speculeren. We gaan het zien. Mijn Feyenoord-hart hoopt gewoon op veel transferinkomsten die we dan geheel volgens traditie weer uit kunnen geven aan pure middelmaat en oude over the top vedettes met veel te hoge salarissen zodat we over twee jaar weer bijna blut zijn.toolkist schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:24:
[...]
Juist niet, die spelen volop pressing en als Kokcu ergens niet van houdt is het wel spelers afjagen volgens mij..
Je hebt dit seizoen geen Feyenoord gekeken? Sorry, maar beoordelen over spelers die je kennelijk nog nooit gezien hebt vind ik nogal raar, zou daar dan ook voorzichtig mee zijn.toolkist schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:24:
[...]
Juist niet, die spelen volop pressing en als Kokcu ergens niet van houdt is het wel spelers afjagen volgens mij..
Ik denk dat het helemaal niet zo gek gedacht is on te betwijfelen dat een speler die 1 seizoen goed speelt nu meteen bij RBL en Dortmund mee zou moeten kunnen. Pressing spelen in de Bundesliga is wel even 5 trappen omhoog qua niveau vergeleken met de Eredivisie (en daar heb ik het tegen bv Ajax en PSV ook niet gezien)Bombvis schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:07:
[...]
Je hebt dit seizoen geen Feyenoord gekeken? Sorry, maar beoordelen over spelers die je kennelijk nog nooit gezien hebt vind ik nogal raar, zou daar dan ook voorzichtig mee zijn.
Dat hoop ik ook voor je, maar dan geïnvesteerd in spelers die Feyenoord beter maken zodat we volgend jaar ook qua punten in de eindstand van de Eredivisie weer te maken hebben met een echte top 3.donleone83 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:26:
[...]
Feyenoord heeft net ook een seizoen pressing gespeeld toch? Hoe dan ook: blijft speculeren. We gaan het zien. Mijn Feyenoord-hart hoopt gewoon op veel transferinkomsten
Het is merkwaardig - iedereen moet minstens 5 jaar constant bij een CL-finalist uit een top-4 competitie in Europa uitblinken om een beetje serieus genomen te worden, maar als het een debuterende Ajax-pupil lukt om in één keer per ongeluk zonder te struikelen op zijn stoel te gaan zitten in de dugout, dan is hij meteen met voorrang kandidaat voor het grote oranje.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Tot nu toe lijkt Feyenoord goede papieren te hebben om lang mee te blijven doen puur en alleen omdat Slot blijft. Tegelijkertijd raken ze waarschijnlijk minimaal 5 basisspelers kwijt (Dessers, Nelson, Til plus Sinisterra/Malacia/Kökcu/Senesi) en het is maar afwachten wat je daar, naast Danilo, voor terug krijgt. De bank is zoals altijd zwak geweest dit jaar en er is nog steeds geen geld (getuige ook het laten gaan van Sandler).toolkist schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:31:
[...]
Dat hoop ik ook voor je, maar dan geïnvesteerd in spelers die Feyenoord beter maken zodat we volgend jaar ook qua punten in de eindstand van de Eredivisie weer te maken hebben met een echte top 3.
Ajax en PSV vind ik nog niets over te zeggen. Beiden een nieuwe coach en een paar bepalende spelers die (lijken te) vertrekken. Het lijkt daarmee in potentie een seizoen te kunnen worden waarin het iets dichter naar elkaar toe schuift. Maar ja, koffiedik kijken natuurlijk.
Toch fijn dat je weer iets verzint wat hier helemaal niet gezegd wordt...Ramzzz schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:42:
Ja, dat blijft toch een kwestie van constant de doelpalen verschuiven denk ik.
Het is merkwaardig - iedereen moet minstens 5 jaar constant bij een CL-finalist uit een top-4 competitie in Europa uitblinken om een beetje serieus genomen te worden, maar als het een debuterende Ajax-pupil lukt om in één keer per ongeluk zonder te struikelen op zijn stoel te gaan zitten in de dugout, dan is hij meteen met voorrang kandidaat voor het grote oranje.
[edit] en als je het over 'vroeger' hebt, andersom werd er natuurlijk nooooit geroepen dat een speler eerst maar eens langere tijd moest presteren?
[ Voor 10% gewijzigd door toolkist op 09-06-2022 14:53 ]
Ik hoop het. Uiteraard wil ik wel dat Ajax kampioen wordt, maar 't mooiste zou zijn na de laatste speeldag met 1 punt voorsprong op PSV en Feyenoord.donleone83 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:45:
[...]
Tot nu toe lijkt Feyenoord goede papieren te hebben om lang mee te blijven doen puur en alleen omdat Slot blijft. Tegelijkertijd raken ze waarschijnlijk minimaal 5 basisspelers kwijt (Dessers, Nelson, Til plus Sinisterra/Malacia/Kökcu/Senesi) en het is maar afwachten wat je daar, naast Danilo, voor terug krijgt. De bank is zoals altijd zwak geweest dit jaar en er is nog steeds geen geld (getuige ook het laten gaan van Sandler).
Ajax en PSV vind ik nog niets over te zeggen. Beiden een nieuwe coach en een paar bepalende spelers die (lijken te) vertrekken. Het lijkt daarmee in potentie een seizoen te kunnen worden waarin het iets dichter naar elkaar toe schuift. Maar ja, koffiedik kijken natuurlijk.
Ik vind je vrij realistisch hoor en snap je irritatie over dat dit gezegd wordt, maar de opmerking van @Ramzzz komt natuurlijk wel ergens vandaan. Het lijkt wel alsof Nederland nog steeds bijvoorbeeld de kwaliteiten van De Vrij niet op waarde schat terwijl Timber in 1 seizoen opeens neergezet wordt als een van de beste verdedigers ter wereld. Net zoals bijvoorbeeld Van Rhijn decennialang de vaste rechtsback van het NL elftal ging worden, Bazoer Neerlands hoop in bange dagen was en bij Real Madrid ging eindigen na drie goede potjes in Ajax 1. Man, er liep hier zelfs iemand rond die in oktober Kudus met afstand de beste middenvelder van de Eredivisie durfde te noemen. Tuurlijk heeft Ajax veel talent voortgebracht de laatste jaren. Maar de enige twee die tot nu toe enigszins hun belofte waarmaken zijn wat mij betreft Frenkie en De Ligt, en zelfs die zijn bij hun clubs nog niet altijd onomstreden (wat je op basis van de transfersom wel zou moeten verwachten na twee jaar). Uitblinken in een ploeg die er in NL met kop en schouders boven uitsteekt en dominant en aanvallend voetbal speelt is ook makkelijker dan bij andere clubs.toolkist schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:47:
[...]
Toch fijn dat je weer iets verzint wat hier helemaal niet gezegd wordt...
[edit] en als je het over 'vroeger' hebt, andersom werd er natuurlijk nooooit geroepen dat een speler eerst maar eens langere tijd moest presteren?
Ergens is het natuurlijk een absolute wanprestatie dat Ajax moeizaam kampioen geworden is met een minieme marge als je de financiële middelen van Ajax en de breedte van de selectie naast de rest van de ED zet. Vandaar ook mijn hoop dat het volgend jaar spannend kan worden.
Nee ik begrijp die echt helemaal niet. Ik geef MIJN mening over waarom IK Kokcu nog niet geschikt vind voor de top in de BL en dat wordt weggezet tegen een zogenaamde Ajax trend (die andersom net zo aanwezig is) waaraan ikzelf zeker niet heb mee gedaan de laatste jaren. Dat is gewoon geen manier van discussieren.donleone83 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:10:
[...]
Ik vind je vrij realistisch hoor en snap je irritatie over dat dit gezegd wordt, maar de opmerking van @Ramzzz komt natuurlijk wel ergens vandaan.
Hoe werkt dat dan? Want het seizoen met de EL finale werd opgevolgd door een kansloos Europees seizoen en na de halve finale vloog Ajax er ook in de groepsfase weer uit. Ajax heeft ook niet allemaal sterke Europese seizoenen gehad de laatste jaren. Dit jaar was een sterke groepsfase, maar op het moment dat het ergens om ging gaven ze ook niet thuis.Typhone schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 09:43:
[...]
Met alle respect, 10 miljoen is voor Feyenoord wat voor Ajax een 50 miljoen transfer is.
Ajax presteert Europees structureel beter dan Feyenoord en men waardeert dus spelers van Ajax hoger dan die van Feyenoord.donleone83 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:32:
[...]
Hoe werkt dat dan? Want het seizoen met de EL finale werd opgevolgd door een kansloos Europees seizoen en na de halve finale vloog Ajax er ook in de groepsfase weer uit. Ajax heeft ook niet allemaal sterke Europese seizoenen gehad de laatste jaren. Dit jaar was een sterke groepsfase, maar op het moment dat het ergens om ging gaven ze ook niet thuis.
Laten we de discussie sluiten met de tekst "we gaan het zien".
Ik snap hoe het werkt, maar Ajax krijgt vooral veel hogere transfersommen normaal gesproken door de naam die het nog steeds heeft uit het verleden (terecht of niet). Statistisch gezien heeft Sinisterra een beter seizoen gedraaid dan Antony (zelfs als je zijn statistieken doortrekt naar de 30 wedstrijden die Sinisterra heeft gespeeld) bij een minder goed team maar no way dat Feyenoord 50 miljoen voor hem ooit gaat krijgen. Als Antony bij Feyenoord had gespeeld was hij waarschijnlijk voor 14 miljoen naar Rusland gegaan en had iedereen hem nog jaren in de zeik genomen door zijn extreme toneelspel. Er wordt met twee maten gemeten. Kunnen jullie als fans trouwens ook helemaal niets aan doen dus geniet er vooral van!DeKever schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:00:
[...]
Ajax presteert Europees structureel beter dan Feyenoord en men waardeert dus spelers van Ajax hoger dan die van Feyenoord.
Misschien nog belangrijker is dat Ajax qua begroting en eigen vermogen een stap voor ligt op Feyenoord. Dat betekent dat je gewoon een stuk sterker staat in onderhandelingen als het om het verkopen van een basisspeler gaat. Het bedrag waarbij je echt moet verkopen omdat het financieel een te goede deal is, ligt gewoon lager en dat weten biedende clubs ook.DeKever schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:00:
[...]
Ajax presteert Europees structureel beter dan Feyenoord en men waardeert dus spelers van Ajax hoger dan die van Feyenoord.
Kan je dat zo stellig zeggen? Ik heb nog nooit een zak geld een goal zien makendonleone83 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:10:
[...]
...
Ergens is het natuurlijk een absolute wanprestatie dat Ajax moeizaam kampioen geworden is met een minieme marge als je de financiële middelen van Ajax en de breedte van de selectie naast de rest van de ED zet. Vandaar ook mijn hoop dat het volgend jaar spannend kan worden.
Een speler van 15M is geen garantie op succes. Wellicht een grotere kans.
In het buitenland wint ook niet altijd de rijkste club alle prijzen. Gelukkig maar toch?
Precies dit; of hebben er 19 Premier League clubs een "absolute wanprestatie" geleverd toen het nietige Leicester City kampioen werd?Vos schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:11:
[...]
Kan je dat zo stellig zeggen? Ik heb nog nooit een zak geld een goal zien maken.
Een speler van 15M is geen garantie op succes. Wellicht een grotere kans.
In het buitenland wint ook niet altijd de rijkste club alle prijzen. Gelukkig maar toch?
Geld =/= prestaties.
Het was daardoor ook juist zo'n spektakel en unicum en het was voor hun gewoon een jaar waarin alles samenviel met een squad die ook de nodige koopjes had, maar wel een aardige waarde representeerde.snmght schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:25:
[...]
Precies dit; of hebben er 19 Premier League clubs een "absolute wanprestatie" geleverd toen het nietige Leicester City kampioen werd?
Geld =/= prestaties.
In een jaar als dit jaar of vorig jaar waarin Man City of Liverpool zo dominant kampioen worden, was het Leicester ook niet gelukt om kampioen te worden, dus ergens was het wel een wanprestatie van een aantal andere clubs met een groter budget en een grotere aantrekkingskracht ja.
Geld is geen garantie voor prestaties, maar het helpt zeker wel enorm, dat valt toch niet te ontkennen? Zeker op lange termijn en met goed beleid zie je nu al wel dat het bepaalde clubs (waarschijnlijk structureel) naar de top helpt.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Zeker, maar absolute wanprestatie? Nee.Snowdog schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 18:03:
[...]
...
Geld is geen garantie voor prestaties, maar het helpt zeker wel enorm, dat valt toch niet te ontkennen? Zeker op lange termijn en met goed beleid zie je nu al wel dat het bepaalde clubs (waarschijnlijk structureel) naar de top helpt.
[ Voor 37% gewijzigd door Vos op 09-06-2022 18:33 ]
Ja eigenlijk wel, want de topclubs lieten het toen ook allemaal liggen.snmght schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:25:
[...]
Precies dit; of hebben er 19 Premier League clubs een "absolute wanprestatie" geleverd toen het nietige Leicester City kampioen werd?
Geld =/= prestaties.
Nee het is geen garantie, maar het helpt zeker wel mee.
Ajax is financieel gezien het Bayern van Nederland, waarbij de kloof tot de nummer 2 PSV net als in Duitsland naar Dortmund ongeveer even groot is: PSV en Dortmund hebben de helft van de begroting van Ajax en Bayern. Afgelopen 8 jaar is Bayern met gemiddeld tien punten verschil kampioen geworden met nu 10 kampioenschappen op rij. 1 keer is het spannend geweest met Dortmund dat ook op twee punten 2e werd. Ik vind dat als de kloof zo groot is, dat normaliter tot uiting moet komen op de ranglijst. Helemaal als je de laatste maanden zo ontzettend zwijnt als Ajax gedaan heeft, dat speelt wellicht onterecht ook mee in mijn mening.
Dat Leicester kampioen werd is een prachtig sprookje, alleen in Engeland is kampioen worden vele malen moeilijker. De top is daar veel breder doordat er over de gehele breedte genomen veel meer geld in de Premier League zit. Dat betekent dat je ook als topclubs veel meer moeilijke wedstrijden speelt.
Mwa ... ja en nee.
Ongeslagen in de groepsfase van de CL, maar wel punten laten liggen tegen allemaal veel zwakkere clubs in de Eredivisie.
Dat is dan ook wel een prestatie, maar niet een hele goede.
Ik zou het geen wanprestatie noemen maar een Hagprestatie.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Zij het dat Bayern wel al veel langer de absolute nr1 is in Duitsland? Die kopen ook de directe concurrentie leeg, dat doet en kan Ajax niet. (recent enkel Berghuis?)donleone83 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 19:22:
[...]
Ajax is financieel gezien het Bayern van Nederland, waarbij de kloof tot de nummer 2 PSV net als in Duitsland naar Dortmund ongeveer even groot is: PSV en Dortmund hebben de helft van de begroting van Ajax en Bayern. Afgelopen 8 jaar is Bayern met gemiddeld tien punten verschil kampioen geworden met nu 10 kampioenschappen op rij. 1 keer is het spannend geweest met Dortmund dat ook op twee punten 2e werd. Ik vind dat als de kloof zo groot is, dat normaliter tot uiting moet komen op de ranglijst. Helemaal als je de laatste maanden zo ontzettend zwijnt als Ajax gedaan heeft, dat speelt wellicht onterecht ook mee in mijn mening.
Dat Leicester kampioen werd is een prachtig sprookje, alleen in Engeland is kampioen worden vele malen moeilijker. De top is daar veel breder doordat er over de gehele breedte genomen veel meer geld in de Premier League zit. Dat betekent dat je ook als topclubs veel meer moeilijke wedstrijden speelt.
En qua absolute getallen zijn die verschillen veel groter.
In 2017 bijv. lagen PSV en Feyenoord maar vlak achter Ajax. Daarna is het verschil groter geworden.
Verder wel eens dat de club met de hoogste begroting op papier 1e 'hoort te worden'
[ Voor 10% gewijzigd door Vos op 09-06-2022 19:30 ]
Huh?donleone83 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 19:22:
[...]
Afgelopen 8 jaar is Bayern met gemiddeld tien punten verschil kampioen geworden met nu 10 kampioenschappen op rij
Probleem is dat Antony het in de CL heeft laten zien, en Sinisterra in de CFL. Daar kijkt niemand naar.donleone83 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:08:
[...]
Ik snap hoe het werkt, maar Ajax krijgt vooral veel hogere transfersommen normaal gesproken door de naam die het nog steeds heeft uit het verleden (terecht of niet). Statistisch gezien heeft Sinisterra een beter seizoen gedraaid dan Antony (zelfs als je zijn statistieken doortrekt naar de 30 wedstrijden die Sinisterra heeft gespeeld) bij een minder goed team maar no way dat Feyenoord 50 miljoen voor hem ooit gaat krijgen. Als Antony bij Feyenoord had gespeeld was hij waarschijnlijk voor 14 miljoen naar Rusland gegaan en had iedereen hem nog jaren in de zeik genomen door zijn extreme toneelspel. Er wordt met twee maten gemeten. Kunnen jullie als fans trouwens ook helemaal niets aan doen dus geniet er vooral van!
Scouts van clubs zetten inderdaad nooit de conference League aan. Hun contracten zijn nog niet aangepast en valt dus buiten hun takenpakket....autje schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:34:
[...]
Probleem is dat Antony het in de CL heeft laten zien, en Sinisterra in de CFL. Daar kijkt niemand naar.
De afgelopen 8 van de 10 kampioenschappen op rij was het gemiddeld 10 punten. Had geen zin om verder terug te zoeken.
Heb je zijn CL stats wel eens bekeken? Vorig jaar bagger, dit jaar matig. Niets wat 50 miljoen rechtvaardigt.autje schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:34:
[...]
Probleem is dat Antony het in de CL heeft laten zien, en Sinisterra in de CFL. Daar kijkt niemand naar.
50 miljoen is wel een boel poen.donleone83 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 08:47:
[...]
De afgelopen 8 van de 10 kampioenschappen op rij was het gemiddeld 10 punten. Had geen zin om verder terug te zoeken.
[...]
Heb je zijn CL stats wel eens bekeken? Vorig jaar bagger, dit jaar matig. Niets wat 50 miljoen rechtvaardigt.
Braziliaans international, 22 jaar, contract tot 2025, beslissend in CL wedstrijden tegen Dortmund en Sporting. Niet onbelangrijk, regelmatig goed in grote wedstrijden.
Als jij Kükcu 20 miljoen waard vindt, dan ben ik benieuwd wat voor getal we hierop moeten plakken.
Ohja, marktwaarde volgens een website is 35 miljoen. Ik denk dat Ajax hem er niet voor laat gaan, dat kan volgend jaar ook nog wel een keer.
Al redenerend zou ik zeggen, ik denk dat hij niet weggaat voor minder dan 40 miljoen. Als er geen transfer komt, dan is hij dat blijkbaar niet waard. Maar das logisch.
Ik vind hem vaak negatief opvallen in grote wedstrijden maar hij heeft absoluut de kwaliteiten om met 1 actie beslissend te zijn. Tegen Feyenoord heeft hij ook alleen maar liggen zuigen en rollen en had Malacia hem compleet in de zak. Maar ja, hij scoort wel weer de winnende.DeKever schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:26:
[...]
50 miljoen is wel een boel poen.
Braziliaans international, 22 jaar, contract tot 2025, beslissend in CL wedstrijden tegen Dortmund en Sporting. Niet onbelangrijk, regelmatig goed in grote wedstrijden.
Als jij Kükcu 20 miljoen waard vindt, dan ben ik benieuwd wat voor getal we hierop moeten plakken.
Ohja, marktwaarde volgens een website is 35 miljoen. Ik denk dat Ajax hem er niet voor laat gaan, dat kan volgend jaar ook nog wel een keer.
Al redenerend zou ik zeggen, ik denk dat hij niet weggaat voor minder dan 40 miljoen. Als er geen transfer komt, dan is hij dat blijkbaar niet waard. Maar das logisch.
Ik denk dat 40 inderdaad realistisch is. Ik vind hem het absoluut niet waard maar in de huidige markt is dat denk ik een goede prijs voor hem. Ik vind Kökcu overigens ook niet per se 20 waard, maar zie geen grote noodzaak voor Feyenoord om hem voor minder te verkopen (behalve dan dat we, zoals altijd, geld nodig hebben). Het js eigenlijk hopen dat een club als Newcastle zich meldt. Dan kan er altijd wel een paar miljoen bij.
Heb je Ajax - Dortmund bekeken? Speelde drie verschillende linksbacks op een hoopje. Dat is een wedstrijd die internationaal veel aandacht kreeg (vanwege de sensationele uitslag en de manier waarop die tot stand kwam; Ajax overklaste Dortmund op alle fronten). Als je dan in zo'n wedstrijd de uitblinker bent dan gaat de prijs al gauw omhoog. Ook nog eens Braziliaans international, dat levert ook extra miljoenen op. Is dat allemaal logisch en het waard? Nee, maar zo werkt de voetbalwereld nou eenmaal, de waan van de dag regeert.donleone83 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 08:47:
[...]
Heb je zijn CL stats wel eens bekeken? Vorig jaar bagger, dit jaar matig. Niets wat 50 miljoen rechtvaardigt.
Antony speelt zich regelmatig in de kijker alleen al door in de CL op te treden, dan hoeft hij nog niet eens geweldig te spelen. Dus als je meer voor Sinisterra wilt, zorg dat je regelmatig CL speelt, want anders kijkt er niemand naar hem om. Zeker niet omdat hij nog een contract voor twee jaar heeft. Als hij eind komend seizoen nog bij Feyenoord speelt dan zal er meer aandacht zijn, want dan heeft hij nog maar één jaar en dat drukt de prijs. Huidige marktwaarde is volgens Transfermarkt 25M, maar over het algemeen is het wat de gek ervoor geeft.
Wel een leuke speler overigens, m.i. de beste bij Feyenoord.
ETA: kijk overigens naar bijvoorbeeld die Darwin Nunez die nu volgens geruchten wordt gelinkt aan Liverpool voor 100M. Ik bedoel maar... Leuke spits, maar natuurlijk een absurd bedrag wat hij m.i. absoluut niet waard is.
[ Voor 7% gewijzigd door autje op 10-06-2022 10:25 ]
Pak je even het moment vanaf dat de Champions League bestaat dan is Feyenoord in die periode:
3x kampioen geworden (1993, 1999, 2017).
6x de beker gewonnen (1992, 1994, 1995, 2008, 2016, 2018)
3x JC schaal (1999, 2017, 2018)
Deelname CL: 2000/2001/2002/2003/2013/2015/2018
Zet dit af tegen PSV en Ajax dan staat dit uiteraard in schril contrast. Of een speler als Sinisterra nu wel of niet goed is doet niet ter zake. Spelers van Leeds United waren anno 1998 een stuk duurder (relatief) dan anno 2022. Hoe meer exposure hoe hoger de vraagprijzen uiteindelijk gaan worden. Dat gebeurde bij PSV namelijk net zo goed met de wat 'hogere' transferklappers die daar gemaakt zijn na de wat betere CL jaren. Het enige (uit mijn hoofd) wat daar de prijs drukte was dat er een beleid van 'nog een jaar en wij stellen ons makkelijk op' werd gevoerd waardoor de transfersommen relatief beperkt waren.
Ajax heeft natuurlijk geluk had met die gigantische lichting die eraan kwam van hele jonge spelers die extreem dragend waren en dat koppelden aan uitzonderlijk succes in de CL tegen tegenstanders van naam en die dat jaar ook afsloten met een kampioenschap. Ik denk niet dat die bedragen anno nu ook nog betaald zouden zijn overigens. Ik denk wel dat je spelers meer in 'dat licht' moet bekijken. Die spelen op een bepaald niveau, worden kampioen, zetten als team grote prestaties neer dus de relatieve kans dat een speler dat niveau elders kan aantikken en dus meer waard is, is fors hoger in Amsterdam dan in Rotterdam.
Als Feyenoord volgend jaar hoge ogen gooit Europees en dat gaat koppelen aan kampioenschappen dan stijgen de prijzen vanzelf. Dat komt niet al na 1 succes-seizoen aanwaaien. Zie ook de top verkopen van Ajax, Feyenoord en PSV waarin Feyenoord met afstand het slechtste scoort.
Ajax
1. Frenkie de Jong (86 miljoen, 19/20)
2. Matthijs de Ligt (85,5 miljoen, 19/20)
3. Davinson Sanchez (42 miljoen, 17/18)
4. Hakim Ziyech (40 miljoen, 20/21)
5. Donny vd Beek (39 miljoen, 20/21)
PSV
1. Hirving Lozano (45 miljoen, 19/20)
2. Memphis Depay (34 miljoen, 15/16)
3. Steven Bergijn (30 miljoen, 19/20)
4. Donyell Malen (30 miljoen, 21/22)
5. Ruud van Nistelrooy (28,5 miljoen 01/02)
Feyenoord
1. Dirk Kuyt (18 miljoen, 06/07)
2. Rick Karsdorp (16 miljoen, 17/18)
3. Terence Kongolo (15 miljoen, 17/18)
4. Jordy Clasie (15 miljoen, 15/16)
5. Royston Drenthe (14 miljoen, 07/08)
Historisch gezien (en dat zijn de feiten die ik heb) zijn de spelers van Feyenoord dus ofwel gewoon minder waard ofwel er wordt geen goed technisch beleid gevoerd. Ik zie links en rechts wel spelers in die lijst die ik persoonlijk véél hoger zou raten maar waar je slechts 1/3 Haller voor zou kopen (Julio Cruz, Stefan de Vrij, Daryl Janmaat, Georginio Wijnaldum (!), B. Kalou, S. Kalou)
Afgaande op dit lijstje zie ik niet in waarom Sinisterra meer dan 15 miljoen euro zou moeten kosten.
Maar als dat je redenering is hadden Frenkie de Jong etc. toch ook nooit zoveel geld mogen opleveren? Dan moet je namelijk kennelijk altijd maar in de benchmark van de vorige transfers blijven, kan er nooit een record gebroken worden. Die logica is nogal raar te noemen.Typhone schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:34:
Er wordt wel heel erg veel nadruk op enkele wedstrijden of zelfs maar een seizoen gelegd.
Pak je even het moment vanaf dat de Champions League bestaat dan is Feyenoord in die periode:
Zet dit af tegen PSV en Ajax dan staat dit uiteraard in schril contrast. Of een speler als Sinisterra nu wel of niet goed is doet niet ter zake. Spelers van Leeds United waren anno 1998 een stuk duurder (relatief) dan anno 2022. Hoe meer exposure hoe hoger de vraagprijzen uiteindelijk gaan worden. Dat gebeurde bij PSV namelijk net zo goed met de wat 'hogere' transferklappers die daar gemaakt zijn na de wat betere CL jaren. Het enige (uit mijn hoofd) wat daar de prijs drukte was dat er een beleid van 'nog een jaar en wij stellen ons makkelijk op' werd gevoerd waardoor de transfersommen relatief beperkt waren.
Ajax heeft natuurlijk geluk had met die gigantische lichting die eraan kwam van hele jonge spelers die extreem dragend waren en dat koppelden aan uitzonderlijk succes in de CL tegen tegenstanders van naam en die dat jaar ook afsloten met een kampioenschap. Ik denk niet dat die bedragen anno nu ook nog betaald zouden zijn overigens. Ik denk wel dat je spelers meer in 'dat licht' moet bekijken. Die spelen op een bepaald niveau, worden kampioen, zetten als team grote prestaties neer dus de relatieve kans dat een speler dat niveau elders kan aantikken en dus meer waard is, is fors hoger in Amsterdam dan in Rotterdam.
Als Feyenoord volgend jaar hoge ogen gooit Europees en dat gaat koppelen aan kampioenschappen dan stijgen de prijzen vanzelf. Dat komt niet al na 1 succes-seizoen aanwaaien. Zie ook de top verkopen van Ajax, Feyenoord en PSV waarin Feyenoord met afstand het slechtste scoort.
Ajax
PSV
Feyenoord
Historisch gezien (en dat zijn de feiten die ik heb) zijn de spelers van Feyenoord dus ofwel gewoon minder waard ofwel er wordt geen goed technisch beleid gevoerd. Ik zie links en rechts wel spelers in die lijst die ik persoonlijk véél hoger zou raten maar waar je slechts 1/3 Haller voor zou kopen (Julio Cruz, Stefan de Vrij, Daryl Janmaat, Georginio Wijnaldum (!), B. Kalou, S. Kalou)
Afgaande op dit lijstje zie ik niet in waarom Sinisterra meer dan 15 miljoen euro zou moeten kosten.
Je geeft het antwoord zelf al, het technisch beleid bij Feyenoord rammelde de afgelopen jaren enorm (dankjewel Van Geel!Typhone schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:34:
Er wordt wel heel erg veel nadruk op enkele wedstrijden of zelfs maar een seizoen gelegd.
Ajax
PSV
Feyenoord

Als je ook kijkt naar die bedragen in je lijstje bij Ajax, tja, het is jammer dat ie z'n lul niet off-camera kon houden, maar Overmars is echt wel een positieve bijdrage voor Ajax geweest.
Die is zeker raar en daarom is dat ook niet wat ik zeg.Bombvis schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:46:
[...]
Maar als dat je redenering is hadden Frenkie de Jong etc. toch ook nooit zoveel geld mogen opleveren? Dan moet je namelijk kennelijk altijd maar in de benchmark van de vorige transfers blijven, kan er nooit een record gebroken worden. Die logica is nogal raar te noemen.
Het zou in algemen zin goed zijn als er een trend omhoog ingezet wordt. Ook in de periode voor van Geel vind ik de bedragen relatief laag. Maar goed ik probeer een verklaring te vinden op basis van gevoel. RB Salzburg maakt ook transferklappers inmiddels maar 15 jaar geleden had er nog nooit iemand van gehoord qua serieuze transfers.dr.lowtune schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:25:
[...]
Je geeft het antwoord zelf al, het technisch beleid bij Feyenoord rammelde de afgelopen jaren enorm (dankjewel Van Geel!). Een gevolg daarvan is dat er, zelfs nu het beleid de goede kant op gaat, er nog steeds een enorme achterstand is ten opzichte van Ajax en PSV en dat gaat nog jaren kosten om dat weg te poetsen, als het al lukt....
Als je ook kijkt naar die bedragen in je lijstje bij Ajax, tja, het is jammer dat ie z'n lul niet off-camera kon houden, maar Overmars is echt wel een positieve bijdrage voor Ajax geweest.
Ik denk dat het best eenvoudig te verklaren is. Of het terecht is is een 2e. Maar Ajax heeft in het buitenland gewoon de naam een talentenfabriek te zijn. Feyenoord en PSV een heel stuk minder.Typhone schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:51:
[...]
Het zou in algemen zin goed zijn als er een trend omhoog ingezet wordt. Ook in de periode voor van Geel vind ik de bedragen relatief laag. Maar goed ik probeer een verklaring te vinden op basis van gevoel. RB Salzburg maakt ook transferklappers inmiddels maar 15 jaar geleden had er nog nooit iemand van gehoord qua serieuze transfers.
Datzelfde geldt bij RB Salzburg. Die hebben inmiddels ruimschoots bewezen oog voor talent te hebben wat ook opgevallen is in het buitenland.
Feyenoord betaald PSV 90.000 voor transfer van 13-jarige.
https://www.voetbalprimeu...-kwijt-aan-feyenoord.html
Basement Bios ---- Exo-S
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Het was toch zijn eigen keus?Quad schreef op zondag 12 juni 2022 @ 19:01:
Bijzonder misschien ligt het aan mij, maar handel om <16 jarigen vind ik niet echt wenselijk.
Basement Bios ---- Exo-S
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022