[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 308 ... 311 Laatste
Acties:
  • 481.920 views

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Het is ook télkens weer ADO waar het gebeurt. Niet dat andere clubs alleen maar brave supporters zijn, daar gaat het natuurlijk ook vaak genoeg niet goed maar voor een klein clubje als ADO gaat het wel heel vaak mis.

Ik heb een bloedhekel aan die hele woke en cancel-beweging en al het gezeik eromheen, maar ik kan me herinneren dat niet al te lang geleden het ook weer ADO was, waarin ze vreselijk racistisch tekeer gingen, dat publiek. Beschamend.

Het is ook niet de eerste keer dat ze het veld bestormen of wedstrijden stilleggen. Man man man. Blij dat ze in de KKD blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Napo schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:07:
[...]

Bij welke club kan je dan nog wel naar eer en geweten het stadion bezoeken?
Nergens meer
Misschien Heerenveen nog (daar heb ik als uitsupporter nog wel eens een leuke avond gehad in een thuisvak.
Daar kwamen de supporters nog gewoon met de eigen thermoskan met koffie (en Beerenburg) en Friese kruidkoek naar binnen. Steward die mij controleerde zei alleen maar "het enige aan je shirt dat goed is is de kleur, het rood van de Pompebleden" _/-\o_ .

Ik ga dan ook veel liever naar de top van het amateur voetbal. Geen clubcard gezeur en vaak nog leuker voetbal ook. Enige is dat ook daar de idioten nu rondlopen (zie bijv de rellen in Spakenburg)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:00

Superkiwi

Hoi doei

Voor mijn gevoel gaat het na de coronaperiode ook veel vaker mis dan daarvoor, zie oa de vele ongeregeldheden met/bij Vitesse* de laatste maanden.
Onder de streep zal er m.i. weinig veranderen omdat dit iets is waar de politiek (wetgeving) zich over moet buigen. Hardere straffen is volgens mij de enige remedie.

*Vitesse pik ik er even tussenuit omdat het daar de laatste maanden structureel mis gaat.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 15:47

Stimulate14

⭐⭐⭐

Misschien moet de KNVB punten in mindering gaan brengen wij wanorde zoals afgelopen zondag.
En niet 3 punten maar direct 9. Of daar in een classificatie maken aan gradaties. De club is ook verantwoordelijk voor de personen welke zij binnen laten (met of zonder vuurwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-09 13:05
Togi schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:24:
[...]

Ik ga dan ook veel liever naar de top van het amateur voetbal. Geen clubcard gezeur en vaak nog leuker voetbal ook. Enige is dat ook daar de idioten nu rondlopen (zie bijv de rellen in Spakenburg)
Er zijn natuurlijk ook in het betaald voetbal meer wedstrijden die wel goed gaan dan niet goed gaan. De 'gemiddelde' wedstrijd is een gemoedelijke sfeer en wordt er gebaald als er verloren wordt, gejuicht als er gewonnen wordt, en meer niet. Al moet ik wel zeggen dat ik op de zaterdagmiddag mij ook prima kan vermaken bij een amateurclub, dat ben ik met je eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:00

Superkiwi

Hoi doei

Stimulate14 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:40:
Misschien moet de KNVB punten in mindering gaan brengen wij wanorde (...)
Dan zul je zien dat dát weer een prestige-ding gaat worden tussen verschillende supportersgroepen.
Die geven volgens mij echt niks om represailles, ze willen gewoon herrie schoppen en een wedstrijdje 'wie is de stoerste hooliganclub' houden.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 16:33

Grannd

da Granndest

Als ADO supporter doe ik graag nog een duit in het zakje, maar hou er rekening mee dat mijn bril groen-geel gekleurd is.

Eigenlijk hadden ze dit heel erg goed aan (moeten) kunnen zien komen.

Ik weet nog goed dat in de beginjaren in het Forepark er met high-tech gezichtsherkenning werd gewerkt: Had je een seizoenskaart hoefde je bij de toegangspoortjes alleen maar in de camera te kijken en je kwam binnen.
In die tijd werden iniedergeval alle risicowedstrijden ook drooggelegd, wedstrijden tegen Utrecht, Feyenoord of Ajax waren zondagmiddag om 12.30, verplichte seizeons/clubkaart (met foto) om een kaartje te kopen en geen alcohol in het stadion.

In de loop de jaren is de boel weer meer versoepeld, de laatste jaren was er ook minder heibel. Zelfs zonder club-card kreeg je als je in de mailinglijst van ADO stond een mailtje dat je kaartjes mocht bestellen.

Toen corona voorbij was en ze in de KKD speelden hebben ze dit volledig open karakter gehouden, ook richting de play-offs.
Het slopen van de bussen bij de uitwedstrijd van NAC was een voorbode voor gisteravond, en tóch koos de club voor het makkelijke geld. Lekker makkelijk de wedstrijd uitverkopen doordat je alleen een werkend e-mailadres hoeft in te voeren, op naam o.i.d. werd totaal niet gecontroleerd.

De schuldigen in dit verhaal zijn natuurlijk dat groepje debielen dat het veld op rent en de confrontatie met het uitvak zoekt.
Maar de club had dit aan kunnen zien komen, op social media gonst het al de hele week over een pitch invasion, en tóch waren er nul maatregelen genomen om dat tegen te houden.
Hetzelfde geldt voor de kaartverkoop, hadden ze een CC-verplichting ingevoerd met controle bij de poortjes had je de supporters tegen je gehad, lange rijen bij de ingang en een stadion dat waarschijnlijk voor max 2/3e gevuld was ipv tot de nok zoals gisteren.
Maar dan wist je wél veel beter wie er precies in het stadion was, en had je een aantal gasten die puur kwamen om te rellen 100% tegen gehouden omdat de echte fans hun club card niet willen riskeren door een kaartje door te geven aan iemand met een stadionverbod.

Ik stond tussen het overgrote deel van de harde kern die bij de penalties nagelbijtend stond te shaken, ik kan je verzekeren dat iedereen incluis mezelf schande sprak van die debielen op het veld en we vroegen ons allemaal af waarom het een volle 2 minuten duurde voordat de ME het veld op kwam...

Hopelijk leert de club hiervan, want die paar duizend euro die ze aan extra kaart- en bierverkoop binnen hebben gehaald wegen volgens mij nooit op aan de imagoschade en boetes die dit heeft opgeleverd.

[ Voor 5% gewijzigd door Grannd op 30-05-2022 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Dus het was helemaal niet de ‘hâghdâh kêghân’ die het veld op stormde?

Wie dan wel? :?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Grannd schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:07:
Als ADO supporter doe ik graag nog een duit in het zakje, maar hou er rekening mee dat mijn bril groen-geel gekleurd is.

Hier start ik met modden. Houd het ontopic

[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 31-05-2022 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

Ramzzz schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:04:
Dus het was helemaal niet de ‘hâghdâh kêghân’ die het veld op stormde?

Wie dan wel? :?
Het ligt aan wat je de harde kern noemt, vroeger zat de 'harde kern' in het midden van de Noord-tribunte (lange zijde) in het Zuiderpark.
Bij het verhuizen naar het Forepark was in het eerste seizoen het vak achter de goal op de Aad Mansveld-tribune aangewezen als 'sfeervak', daar mocht men staan. Op de lange zijde wouden ze het normalere publiek neerzetten die gewoon zouden zitten. In de eerste paar wedstrijden hebben ze zelfs geprobeerd te verbieden dat je op de lange zijde zou gaan staan.
Uiteindelijk is Midden-Noord gewoon gebleven in het midden van de lange zijde, van midden-noord (vak O) t/m vak F is vervolgens aangewezen als tribunes voor mensen met een 'intense wedstrijdbeleving' (stond letterlijk zo op de site). Als het een beetje vol zit staat iedereen in die vakken, ik beschouw iedereen die daar staat en vooral de mensen in vak O, N,M en H, G en F als harde kernsupporters, de mensen die de liedjes meezingen.

Gisteren leek het alsof bijna de hele lange zijde vol zat met mensen met een intense wedstrijdbeleving, zelfs in de kindervakken en op de eretribune (zuid) stonden er supporters die de liedjes meezongen. Alles vanwege het feit dat de wedstrijd, en de lange zijde, binnen no-time was uitverkocht waardoor mensen via andere ingangen het stadion in moesten omdat ze geen kaartjes voor de lange zijde hadden.

Gisteravond zou ik zeker 60-70% van de supporters als harde kern beschouwen.
Dan heb je het dus over zeker 5-6.000 man.
Laat daarvan 50 man zo gek zijn dat ze vuurwerk mee naar binnen smokkelen, het veld op rennen en fakkels het uitvak in gooien. Dan heb je het nog steeds maar over 1%.
Natúúrlijk zijn dat er 50 teveel, maar dat dit de 'harde kern' van supporters is vind ik echt onzin.

Ik heb overigens niet gezien waar de 'supporters' die uiteindelijk de confrontatie met het uitvak zochten vandaan kwamen. Wat ik wél zag is dat (anders dan de supporters aan het einde van de reguliere speeltijd) deze praktisch allemaal ofwel een bivakmuts op hadden en/of het gratis shirtje om hun gezicht als zijnde een bivakmuts hadden geknoopt.
Dat waren geen supporters, maar gewoon relschoppers die zin hadden om een (eventueel) feestje van Excelsior te verpesten.

[ Voor 11% gewijzigd door Grannd op 30-05-2022 16:24 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Waarom daar gestopt met lezen? Het verhaal van @Grannd laat prima zien hoe het loslaten van controle bepaalde risico's met zich meebrengt. Hoewel de controle al geruime tijd minder was (vakantieveiling die tickets verkoopt zoals bijvoorbeeld in 2015) zijn dit soort wedstrijden waar er veel belangen zijn een inherent risico voor de club.

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 31-05-2022 00:40 . Reden: Quote aangepast, al pak je 'm positief op ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

Bedankt voor je nuttige bijdrage.

[ Voor 9% gewijzigd door Outerspace op 31-05-2022 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

@Grannd ik heb het ADO-stadion herhaaldelijk bezocht voor o.a. risicowedstrijden (o.a. een aantal keer ADO-Ajax, ADO-PSV), en kon gewoon kaartjes kopen voor vak O, het enige vak waar ik ooit gezeten heb.

Afgezien van behoorlijk beschamende spreekkoren, incl. oerwoudgeluiden |:( is er al die keren niets fysiek vervelends voorgevallen, zoals rellen, bier gooien, en/of veld bestormen. Misschien wel eens bij de cornervlaggen, maar dat was niet zichtbaar.

N.B. - dat was telkens (in geval van ADO-Ajax) zonder enig uitpubliek.

Maar ook toen had ik mijn bedenkingen, ik ging er wel met mijn zoon naartoe (die toen veel jonger was).

Dat heb ik nog nooit gehad bij enige thuiswedstrijd van Sparta (seizoenskaarten, losse kaarten).

Alhoewel het wel steeds merkwaardig was dat er Feyenoordfans tussen de Spartanen konden zitten, maar dat is niet waterdicht natuurlijk, tenzij je altijd ID-kaarten controleert.

ADO heeft voor mij wel volledig afgedaan. Ik kijk wel vanaf de bank, en vooralsnog alleen naar samenvattingen (mocht ADO zich ooit weer voor de ED plaatsen).

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 30-05-2022 16:35 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

Ramzzz schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:33:
@Grannd ik heb het ADO-stadion herhaaldelijk bezocht voor o.a. risicowedstrijden (o.a. een aantal keer ADO-Ajax, ADO-PSV), en kon gewoon kaartjes kopen voor vak O.

Afgezien van behoorlijk beschamende spreekkoren, incl. oerwoudgeluiden |:( is er al die keren niets fysiek vervelends voorgevallen, zoals rellen en/of veld bestormen.

Maar dat was telkens (in geval van ADO-Ajax) zonder enig uitpubliek.
Dat klopt ook, vanaf 2015 ofzo is het allemaal steeds meer versoepeld en kon langzamerhand iedereen zomaar kaartjes kopen.
Bij de uitwedstrijd tegen Excelsior afgelopen dinsdag zaten er ook groepjes ADO-fans tussen de Excelsior-supporters trouwens, dat is v.z.i.w. ook zonder noemenswaardige incidenten verlopen.

Ik kan alleen over ADO spreken, de wedstrijden dat ik bij andere teams heb gezeten zijn op één hand te tellen dus ik kan niet beoordelen hoe het er daar aan toe gaat maar volgens mij zijn er sinds corona bij genoeg clubs incidenten geweest tussen het thuis- en uitpubliek in de Eredivisie.
Dat dit alleen bij ADO zou zijn is volgens mij pertinent onjuist.. Tien dagen geleden op AD.nl...
https://www.ad.nl/nijmege...len-nec-roda-jc~a65a156a/

En voor de duidelijkheid, ik praat het niet goed, neem het de supporters én de clubleiding kwaad dat ze dit aan de ene kant doen en aan de andere kant te weinig maatregelen hadden getroffen.

[ Voor 6% gewijzigd door Grannd op 30-05-2022 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tommerd_
Ramzzz schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:33:

Dat heb ik nog nooit gehad bij enige thuiswedstrijd van Sparta (seizoenskaarten, losse kaarten).
Zoals in 2018 toen het veld bestormd werd na degradatie? Het is makkelijk om een club te noemen waar het nog nooit mis is gegaan terwijl je er zat en om dan vervolgens te zeggen dat het daar altijd goed gaat. Ik heb inmiddels meer dan 100 wedstrijden in het nieuwe ado stadion bezocht, waarvan denk ik 3 wedstrijden met noemenswaardige incidenten. Uiteraard gister het absolute dieptepunt, maar er zijn er nog steeds 97+ zonder enig incident

Overigens zijn ook niet alle 'risico wedstrijden' zonder publiek gespeeld zoals je noemt, PSV, Utrecht en Feyenoord komen altijd met een vol vak supporters en de keren waarvan ik weet dat het fout is gegaan was het op het moment dat er supporters van het uitteam op de thuis tribunes zaten (wat volgens de regels van de knvb ook met een reden niet mag)

[ Voor 26% gewijzigd door tommerd_ op 30-05-2022 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Grannd schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:07:

Ik weet nog goed dat in de beginjaren in het Forepark er met high-tech gezichtsherkenning werd gewerkt: Had je een seizoenskaart hoefde je bij de toegangspoortjes alleen maar in de camera te kijken en je kwam binnen.
In die tijd werden iniedergeval alle risicowedstrijden ook drooggelegd, wedstrijden tegen Utrecht, Feyenoord of Ajax waren zondagmiddag om 12.30, verplichte seizeons/clubkaart (met foto) om een kaartje te kopen en geen alcohol in het stadion.

In de loop de jaren is de boel weer meer versoepeld, de laatste jaren was er ook minder heibel. Zelfs zonder club-card kreeg je als je in de mailinglijst van ADO stond een mailtje dat je kaartjes mocht bestellen.

Toen corona voorbij was en ze in de KKD speelden hebben ze dit volledig open karakter gehouden, ook richting de play-offs.
Het slopen van de bussen bij de uitwedstrijd van NAC was een voorbode voor gisteravond, en tóch koos de club voor het makkelijke geld. Lekker makkelijk de wedstrijd uitverkopen doordat je alleen een werkend e-mailadres hoeft in te voeren, op naam o.i.d. werd totaal niet gecontroleerd.

De schuldigen in dit verhaal zijn natuurlijk dat groepje debielen dat het veld op rent en de confrontatie met het uitvak zoekt.
Maar de club had dit aan kunnen zien komen, op social media gonst het al de hele week over een pitch invasion, en tóch waren er nul maatregelen genomen om dat tegen te houden.
Hetzelfde geldt voor de kaartverkoop, hadden ze een CC-verplichting ingevoerd met controle bij de poortjes had je de supporters tegen je gehad, lange rijen bij de ingang en een stadion dat waarschijnlijk voor max 2/3e gevuld was ipv tot de nok zoals gisteren.
Maar dan wist je wél veel beter wie er precies in het stadion was, en had je een aantal gasten die puur kwamen om te rellen 100% tegen gehouden omdat de echte fans hun club card niet willen riskeren door een kaartje door te geven aan iemand met een stadionverbod.

Ik stond tussen het overgrote deel van de harde kern die bij de penalties nagelbijtend stond te shaken, ik kan je verzekeren dat iedereen incluis mezelf schande sprak van die debielen op het veld en we vroegen ons allemaal af waarom het een volle 2 minuten duurde voordat de ME het veld op kwam...

Hopelijk leert de club hiervan, want die paar duizend euro die ze aan extra kaart- en bierverkoop binnen hebben gehaald wegen volgens mij nooit op aan de imagoschade en boetes die dit heeft opgeleverd.
Dit hebben ze bij Feyenoord in het verleden gedaan met Viagogo. Je kon als supporter kaarten kopen van een SCC houder die die wedstrijd niet ging. Als je dus nooit op Vak S had gestaan en je pakte bijvoorbeeld Feyenoord - Heerenveen eruit, kon je er zo staan, zonder clubkaart of iets. Je kreeg alleen een E-mail met je E-ticket.

Bij de poortjes, geen controle niks. Het kaartje werd gescand en je kon zo door naar binnen. Je naam stond er wel op, maar je werd niet gecontroleerd op basis van ID o.i.d.

Als ik de seizoenkaart van een maat meeneem, dan loop ik ook zo door. Er wordt bij thuis wedstrijden nooit op naam gekeken. Dat duurt te lang om te verifiëren met ID kaart gok ik zo.

Kortom als iemand anders op jouw naam gaat en die flikt wat en wordt niet gepakt, dan is er niks aan de hand.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Napo schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:19:
[...]

Waarom daar gestopt met lezen? Het verhaal van @Grannd laat prima zien hoe het loslaten van controle bepaalde risico's met zich meebrengt. Hoewel de controle al geruime tijd minder was (vakantieveiling die tickets verkoopt zoals bijvoorbeeld in 2015) zijn dit soort wedstrijden waar er veel belangen zijn een inherent risico voor de club.
"Het moeten zien aankomen.."

Alsof de club daar wat aan kan doen. Het begint bij de waarde en normen als persoon. Lekker makkelijk om de club de schuld te geven en te wijzen naar de maatregelen om het stadion maar vol te krijgen. Je moet gewoon normaal doen en blijven zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Stimulate14 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:48:
[...]

Alsof de club daar wat aan kan doen. Het begint bij de waarde en normen als persoon. Lekker makkelijk om de club de schuld te geven en te wijzen naar de maatregelen om het stadion maar vol te krijgen. Je moet gewoon normaal doen en blijven zitten.
Natuurlijk begint het bij de normen en waarden van de persoon die de wedstrijd bezoekt maar dat ontslaat de club niet van het acteren op de geluiden die ze zouden moeten horen vanuit de supportersgroepen. Je hebt een taak als stadionbeheerder om er voor te zorgen dat de bezoekers een wedstrijd veilig kunnen toeschouwen, daar onvoldoende aan doen maakt je ook als club laakbaar zelfs als het begint bij de bezoeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

Stimulate14 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:48:
[...]

Nou, dan hadden ze de politie net zo goed vrij kunnen geven, voor het eerst in tien jaar een uitverkocht stadion dat komt vast vanzelf goed 8)7

Natuurlijk hebben de relschoppers de grootste verantwoordelijkheid. Betekent niet dat je als club geen invloed of verantwoordelijkheid kan hebben.
Al helemaal omdat het vooral de club is die hier enorm onder lijdt. Het is nog maar afwachten hoeveel van de relschoppers ze weten te pakken.
Gelukkig zijn er nog geen berichten van excelsior supporters die gewond zijn geraakt, je zou zo'n fakkel maar vol in je gezicht krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:29
Napo schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:51:
[...]

Natuurlijk begint het bij de normen en waarden van de persoon die de wedstrijd bezoekt maar dat ontslaat de club niet van het acteren op de geluiden die ze zouden moeten horen vanuit de supportersgroepen. Je hebt een taak als stadionbeheerder om er voor te zorgen dat de bezoekers een wedstrijd veilig kunnen toeschouwen, daar onvoldoende aan doen maakt je ook als club laakbaar zelfs als het begint bij de bezoeker.
Ik ben het ermee eens dat we niet de organiserende club tot schuldige moeten kronen. Grannd merkt op dat de club zijn verantwoordelijkheid niet heeft genomen door de kaartverkoop zo vrij te houden.

Ik vind het ook wat onbevredigend om naar de club te wijzen, zeker achteraf. De ADO jongens zelf die het zagen borrelen hebben de club ook niet even gebeld, dat is een aanname trouwens.

Feit is wel dat lekker een wedstrijdje kijken met je zoon niet veel makkelijker of leuker gaat worden door deze bende.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:51

Typhone

Who Dares Wins

Stimulate14 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:40:
Misschien moet de KNVB punten in mindering gaan brengen wij wanorde zoals afgelopen zondag.
En niet 3 punten maar direct 9. Of daar in een classificatie maken aan gradaties. De club is ook verantwoordelijk voor de personen welke zij binnen laten (met of zonder vuurwerk).
Dan ga ik een dag voor de beslissingswedstrijd tegen PSV wel even rondrennen in een PSV shirt ;). Even als voorbeeld waarom dat plan ooit al afgeschoten is.

[ Voor 5% gewijzigd door Typhone op 30-05-2022 19:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:55
Volgens mij vergeten mensen dat er een aparte topic voor [Voetbal] Randzaken is

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 30-05-2022 22:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Harribo schreef op maandag 30 mei 2022 @ 22:12:
Nee hoor, maar in hartje komkommertijd in voetballand maakt het in feite geen jota uit of je het over mogelijke transferperikelen of omstandigheden rondom playoffs hebt, of wel soms.

Dan bloedt het niet zo dood hier… anyways, whatever. :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:28:
[...]

Dan ga ik een dag voor de beslissingswedstrijd tegen PSV wel even rondrennen in een PSV shirt ;). Even als voorbeeld waarom dat plan ooit al afgeschoten is.
Dat doe jij echt niet.. Want dan maakt je vriendin er een foto van en wordt die de rest van je leven tegen je gebruikt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

toolkist schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:39:
Dat doe jij echt niet.. Want dan maakt je vriendin er een foto van en wordt die de rest van je leven tegen je gebruikt
Die heeft al andere foto's die dat level van chantage overtreffen :+

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Typhone schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:28:
[...]

Dat is makkelijk te tackelen he, onderzoek doen. :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Napo schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:51:
[...]

Ik weet niet of een club of stadionbeheerder zich zorgen moet maken wat er allemaal op internet gebeurd. Maar ik snap je punt uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Grannd schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:13:
[...]

Nou, dan hadden ze de politie net zo goed vrij kunnen geven, voor het eerst in tien jaar een uitverkocht stadion dat komt vast vanzelf goed 8)7
Waren ze niet vrij dan :D er waren maar 4 man opgepakt (heb ik gelezen, geen idee of het waar is).
Maar ik begrijp je punt wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05:56

snmght

imho dan he

Harribo schreef op maandag 30 mei 2022 @ 22:12:
Ja, erg jammer dat het hier niet over voetbal gaat; ben normaalgesproken wel fan van dit topic tijdens de zomer- en winterstop. Beetje reflecteren, vooruitblikken, transfergeruchten bespreken. Genoeg over te roepen volgens mij.

Zo lang het hier alleen maar over dat gedoe gaat ben ik niet van de partij. Prima om die discussie te voeren maar daar is dus inderdaad een prima plek voor. :)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

Wat meer voetbalinhoudelijk heeft de keuken kampioen divisie een interessant affiche als het gaat om de strijd om promotie.

Heracles, Willem II en PEC Zwolle zullen hun Eredivisie-aspiraties houden ook al zijn ze gedegradeerd en ADO, Roda JC, NAC en de Graafschap zullen daar zeker aan mee willen doen.
Daarnaast ook nog VVV, MVV en Den Bosch..

Ik weet niet waar ik het zag, maar iemand van Excelsior riep gisteren op TV dat het volgend seizoen veel makkelijker is om te handhaven in de Eredivisie dan te proberen te promoveren, en ik denk dat daar weinig aan is gelogen.

Voor ADO wordt het heel lastig, nu ze niet promoveren zullen naast Steijn ook Verheydt en Kishna bijna zeker wel vertrekken. Afwachten hoeveel geld er van de nieuwe eigenaar direct ingepompt gaat worden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Grannd schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:39:
Heracles, Willem II en PEC Zwolle zullen hun Eredivisie-aspiraties houden ook al zijn ze gedegradeerd en ADO, Roda JC, NAC en de Graafschap zullen daar zeker aan mee willen doen.
Een medewerker van MVV had een tweet geplaatst die dit heel goed weergeeft. Helaas hebben ze het weer verwijderd :o

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommerd_
Wat meer voetbalinhoudelijk heeft de keuken kampioen divisie een interessant affiche als het gaat om de strijd om promotie.

....

Ik weet niet waar ik het zag, maar iemand van Excelsior riep gisteren op TV dat het volgend seizoen veel makkelijker is om te handhaven in de Eredivisie dan te proberen te promoveren, en ik denk dat daar weinig aan is gelogen.
.
Was Dijkhuizen die dit zei (las dit in ieder geval op nu.nl). Moet zeggen dat ik afgelopen seizoen pas echt actief de KKD ben gaan volgen en dat die mij toch wel heeft overtuigd wat betreft interessante wedstrijden en spanning. Denk dat dat komend seizoen alleen nog maar meer wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Voor ADO wordt het heel lastig, nu ze niet promoveren zullen naast Steijn ook Verheydt en Kishna bijna zeker wel vertrekken. Afwachten hoeveel geld er van de nieuwe eigenaar direct ingepompt gaat worden...
Steijn naar Sparta? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

Die gaat naar Twente, dat was al zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Grannd schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:37:
[...]

Die gaat naar Twente, dat was al zeker.
Ah, jammer.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:22

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Match made in heaven denk ik! Die spelen binnen drie jaar Europees. No sarcasm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Waarom? Ik snap het niet. :?
Hij is een onervaren trainer van FEY (zondag gezien hoe 'lief' ze daar zijn).

De huidige trainer was een rare, maar wellicht eenmalig?
Hij mocht wel in de KKD nog trainer zijn toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
HollowGamer schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:20:
[...]

Waarom? Ik snap het niet. :?
Hij is een onervaren trainer van FEY (zondag gezien hoe 'lief' ze daar zijn).

De huidige trainer was een rare, maar wellicht eenmalig?
Ze willen promoveren en halen dan een trainer met geen ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

HollowGamer schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:20:
[...]

dispensatie gold maar voor de rest van afgelopen seizoen toch? Hij had een huilverhaal dat ie gestraft werd als ze promoveerden, maar dat was een beetje op de muziek vooruit lopend en niet het hele verhaal vertellend ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
snmght schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:10:
[...]

ADO met een trainer volgespoten met botox...
Denk dat ze voorlopig wel genoeg munitie hebben om (hopelijk grappige) liedjes over hun eigen trainer te zingen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
snmght schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:10:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Wy6-32y2vsvAz75s6FQlT9VYP0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/A77jp3IfDNQPJoimZp78WCtv.gif?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKever
Deadsy schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:22:
[...]

Ze willen promoveren en halen dan een trainer met geen ervaring.
Een trainer die zichzelf kwijt is, een grote bek heeft en zichzelf heel goed vindt. Gaat maximaal 1 seizoen goed. Ik zou alvast op zoek naar een nieuwe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
DeKever schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 21:08:
[...]

Een trainer die zichzelf kwijt is, een grote bek heeft en zichzelf heel goed vindt. Gaat maximaal 1 seizoen goed. Ik zou alvast op zoek naar een nieuwe.
Dus je denkt dat het voor de neutrale toeschouwer interessant kan worden.

Vraag me af of hij wel nog als analist ergens gaat zitten.
Vind het zelf altijd niet ok wanneer een actieve trainer dit doet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:01
Blijft misschien wel het belangrijkste wapenfeit van Arnesen de afgelopen anderhalf jaar: ondanks mondelinge afspraken en toezeggingen inzien dat Dirk Kuyt nul komma nul baggage had om trainer van Feyenoord te worden en dit dus niet laten gebeuren om vol voor Slot te gaan. Een clubicoon aan de kant schuiven is nooit makkelijk.

Ik denk dat dit bij ADO helemaal niks wordt. Kuyt heeft nog nooit bewezen ook maar enigszins een idee te hebben wat hij doet als trainer en heeft daarnaast zijn uitstraling en alles daaromheen ook alles behalve mee.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:25
Heugelijk moment bij Sparta!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tommerd_
Vraag me heel erg af of dit de juiste keuze is. Toen ik zondag na de wedstrijd veilig in de tram terug zat kreeg ik ook te horen dat ze dit bij ESPN al aan het roepen waren. Denk dat Feyenoord blij is dat ze van hem af zijn, maar wel terug kunnen halen mocht die het wel ineens heel goed doen.

Aan de andere kant denk ik dan ook weer, ik zou niet weten wie het anders moet doen. Je weet nooit wat een nieuwe buitenlandse eigenaar meebrengt aan trainer/verdere technische staf. Lig nog steeds 1x per week wakker van het 'Pardew avontuur'. Ik heb er weinig vertrouwen in met Kuijt, maar ik laat graag mijn ongelijk bewijzen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Kijk dat is goed nieuws. Nu de rest nog!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:19
Voor de mensen die Noa Lang al slecht trokken...lees vooral dit niet :P :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:28
Martinusz schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:46:
Hele grote mond van iemand die zichzelf royaal overschat.
Enige zinvolle in dit stuk was het volgende:
Naar Real Madrid hoef ik niet meteen te gaan, die stap is ontiegelijk groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:56
Haha, ik heb wel een zwak voor dat soort gasten. Voetbal is entertainment en Noa Lang levert zowel buiten als binnen de lijntjes. Ik hoop dat hij uitgroeit tot een ware Zlatan.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:26

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Zlatan was vanaf het begin Zlatan, daarom is het zo'n held. Eerst een stap terug doen om überhaupt uit te kunnen blinken en daar dan een grote mond over hebben valt voor mij in een andere categorie. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommerd_
T-MOB schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:10:
[...]

Haha, ik heb wel een zwak voor dat soort gasten. Voetbal is entertainment en Noa Lang levert zowel buiten als binnen de lijntjes. Ik hoop dat hij uitgroeit tot een ware Zlatan.
Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn, dit soort gasten maken het voetbal nog aantrekkelijker dan dat het spelletje zelf al is. Die emotie binnen het veld is mooi, het zelfvertrouwen er buiten misschien nog wel mooier

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Typisch een gastje waarbij het altijd in zijn nabije omgeving om hem gedraaid heeft, zwaar over het paard getild en iemand die geen kritiek kan verdragen. Rendeert prima in een elftal waar hij als voetballer bovenuit steekt maar op het moment dat hij niet meer de ster. Zijn carrière zal zich ontwikkelen als een jojo; ontevreden ergens weg gaan waar hij zich moet bewijzen, stapje terug doen en de ster uithangen om vervolgens weer een stap hoger te gaan en de ontevreden meneer gaan uithangen. Die gast heeft niet door dat voetballen een teamsport is en hij niet altijd de beste zal zijn.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:58

Quad

Doof

Messi had voor z'n 26e al 5x Ballon D'or gewonnen. Dat zie ik Lang niet doen in zijn carrière.

Het hoogste nastreven is goed, maar met minder geblaat behoudt je ook wat meer respect.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Han schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:16:
[...]

Typisch een gastje waarbij het altijd in zijn nabije omgeving om hem gedraaid heeft, zwaar over het paard getild en iemand die geen kritiek kan verdragen. Rendeert prima in een elftal waar hij als voetballer bovenuit steekt maar op het moment dat hij niet meer de ster. Zijn carrière zal zich ontwikkelen als een jojo; ontevreden ergens weg gaan waar hij zich moet bewijzen, stapje terug doen en de ster uithangen om vervolgens weer een stap hoger te gaan en de ontevreden meneer gaan uithangen. Die gast heeft niet door dat voetballen een teamsport is en hij niet altijd de beste zal zijn.
(y) dit.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Cyriel Dessers ook terug naar RC Genk. Uiteindelijk bleek salaris toch niet hoog genoeg te zijn. Laat eerst eens zien dat je volgend jaar een klap waard bent en dan kan er daarna gesproken worden. RC Genk of Feyenoord holy shit dan zou ik het wel weten (als voetballer!)

Overigens vond ik dat idee wat ze bij Atletico Madrid hebben wel echt vet. Elke speler met minimaal 100 wedstrijden voor de club krijgt buiten het stadion een eigen gedenksteentje. Nu is die van Courtois inmiddels vernietigd maar ik zou zoiets bij Ajax wel toejuichen. Courtois is ook zo'n lafbek die na een gewonnen CL finale opeens een grote mond gaat opzetten maar van tevoren niet te horen is. Om over zijn keepen in het verleden nog maar te zwijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
Hoeveel krijgt Dessers bij Genk?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeKever
Typhone schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:01:
Cyriel Dessers ook terug naar RC Genk. Uiteindelijk bleek salaris toch niet hoog genoeg te zijn. Laat eerst eens zien dat je volgend jaar een klap waard bent en dan kan er daarna gesproken worden. RC Genk of Feyenoord holy shit dan zou ik het wel weten (als voetballer!)

Overigens vond ik dat idee wat ze bij Atletico Madrid hebben wel echt vet. Elke speler met minimaal 100 wedstrijden voor de club krijgt buiten het stadion een eigen gedenksteentje. Nu is die van Courtois inmiddels vernietigd maar ik zou zoiets bij Ajax wel toejuichen. Courtois is ook zo'n lafbek die na een gewonnen CL finale opeens een grote mond gaat opzetten maar van tevoren niet te horen is. Om over zijn keepen in het verleden nog maar te zwijgen.
Ik begrijp niet waarom Dessers nog een keertje moet laten zien dat het een waardevolle spits is. Europees topscoorder in de CF als je dan niet over de brug komt, dan vis je achter het net. Dessers is ook de jongste niet meer, dus die moet het nu ook binnenharken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:58
DeKever schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:15:
[...]

Ik begrijp niet waarom Dessers nog een keertje moet laten zien dat het een waardevolle spits is. Europees topscoorder in de CF als je dan niet over de brug komt, dan vis je achter het net. Dessers is ook de jongste niet meer, dus die moet het nu ook binnenharken.
Eén zwaluw maakt nog geen zomer. Feyenoord heeft inmiddels ook wel geleerd dat je je geld maar één keer kan uitgeven en een hoge salarispost veel problemen kan geven. Lekker doorbouwen met een jonge gretige spits :)

Neemt niet weg dat ik Dessers een sympathieke vent vind. Ik heb zelden zo hard gejuicht voor een Feyenoorder als voor Dessers toen hij de 2-2 tegen PSV binnen schoot :o

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

DeKever schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:15:
[...]

Die is 27 en speelt bij Genk. Moet vooral niet te hoog van de toren blazen omtrent salaris en lekker naar Feyenoord gaan. Als Sinisterta vertrekt een uitgelezen kans op nog meer minuten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Deadsy schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:14:
Hoeveel krijgt Dessers bij Genk?
Circa 1.8 miljoen bruto

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DeKever
Typhone schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:43:
[...]

Die is 27 en speelt bij Genk. Moet vooral niet te hoog van de toren blazen omtrent salaris en lekker naar Feyenoord gaan. Als Sinisterta vertrekt een uitgelezen kans op nog meer minuten.
Met die houding krijg je Dessers natuurlijk niet. Dessers heeft enige status nu, hij kan eisen stellen. Ik ben het met je eens dat 1,8 miljoen wel erg veel is voor Feyenoord, maar tegen Dessers zeggen dat hij het nog maar een keertje moet laten zien is ietwat neerbuigend tav zijn prestaties dit seizoen. Dan moet je gewoon zeggen, sorry we kunnen je niet betalen. Het zou me niks verbazen als dit uiteindelijk ook zo gezegd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

ephymerous schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:31:
[...]

Eén zwaluw maakt nog geen zomer. Feyenoord heeft inmiddels ook wel geleerd dat je je geld maar één keer kan uitgeven en een hoge salarispost veel problemen kan geven. Lekker doorbouwen met een jonge gretige spits :)

Neemt niet weg dat ik Dessers een sympathieke vent vind. Ik heb zelden zo hard gejuicht voor een Feyenoorder als voor Dessers toen hij de 2-2 tegen PSV binnen schoot :o
}:|

Geweldige vent, zeker. Op dat volkomen onterechte doelpunt na dan. :Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:43:
[...]

Sinisterta? ZiNieSterra, volgens mij is het een Hagenees ofzo.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Dessers gaat gewoon zijn zakken vullen. Zo'n seizoen als dit zal hij nooit meer beleven joh.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
DeKever schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:49:
[...]Met die houding krijg je Dessers natuurlijk niet. Dessers heeft enige status nu, hij kan eisen stellen. Ik ben het met je eens dat 1,8 miljoen wel erg veel is voor Feyenoord, maar tegen Dessers zeggen dat hij het nog maar een keertje moet laten zien is ietwat neerbuigend tav zijn prestaties dit seizoen.
Vincent Janssen heeft ook ooit 1 heel seizoen goed gespeeld ... Echt waar! O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKever
OPSLAGHOND schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 17:25:
[...]

Vincent Janssen heeft ook ooit 1 heel seizoen goed gespeeld ... Echt waar! O-)
Het kan allemaal wel waar zijn, maar vanuit Dessers bekeken ziet het plaatje er wat anders uit. Presteren en geen verbeterd of zelfs slechter contract tekenen is niet heel logisch.

Wel knap dat hij 1,8 miljoen pakt bij Gent. Wie is zijn zaakwaarnemer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Nu online
DeKever schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 17:29:
[...]

Wel knap dat hij 1,8 miljoen pakt bij Gent. Wie is zijn zaakwaarnemer?
hij zit bij Stirr Associates

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Nicolai Jørgensen was ook zo'n topper 1 seizoen :p Konden we nog kwijt voor 20 miljoen...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gynnad
Agent47 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 17:18:
Dessers gaat gewoon zijn zakken vullen. Zo'n seizoen als dit zal hij nooit meer beleven joh.
Dit verwacht ik dus ook, die gaat gewoon naar het buitenland of Midden-Oosten om lekker te cashen en geef hem ongelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

PWM schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 17:38:
Nicolai Jørgensen was ook zo'n topper 1 seizoen :p Konden we nog kwijt voor 20 miljoen...
Die Van Geel heeft veel verknalt he?! Dat zie je nu in die talenten pool al.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
DeKever schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:49:
[...]

Met die houding krijg je Dessers natuurlijk niet. Dessers heeft enige status nu, hij kan eisen stellen. Ik ben het met je eens dat 1,8 miljoen wel erg veel is voor Feyenoord, maar tegen Dessers zeggen dat hij het nog maar een keertje moet laten zien is ietwat neerbuigend tav zijn prestaties dit seizoen. Dan moet je gewoon zeggen, sorry we kunnen je niet betalen. Het zou me niks verbazen als dit uiteindelijk ook zo gezegd is.
Dus Genk kan hem wel betalen en Feyenoord niet?
Dan is Genk heel rijk of Feyenoord heel arm?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bie100
  • Nu online
Harribo schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 19:50:
[...]

Genk heeft een eigen vermogen van rond de 74,6 miljoen euro in 2020 hebben ze 29 miljoen verdient in de Champions League

denk dat ze rond de 100 miljoen zitten eigen vermogen dan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Harribo schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 19:50:
[...]

Feyenoord heeft gewoon niet zo veel centen helaas. Een paar CL wedstrijden zou ons goed uitkomen 😛

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
Dit is ook waarom Feyenoord Philippe Sandler heeft laten gaan. Niemand twijfelt aan zijn voetballende kwaliteiten (kon heel makkelijk mee op de trainingen) maar het salaris is een te grote gok voor Feyenoord gezien die jongen zo lang niet gespeeld heeft dat er getwijfeld wordt over zijn belastbaarheid.

Feyenoord moet creatief blijven en lijkt met dit soort beslissingen te gaan kiezen voor een minder groot gat tussen bank en basis, zelfs als dat betekent dat de basis minder sterk wordt. Er is niet voldoende geld om, als de salarisposten te hoog worden bij de basisspelers, ook nog een representatieve bank te vullen. Dan dus liever Danilo (goedkoper gokje, maar wel bewezen in de Eredivisie) met daarachter nog een nieuwe met een prima salaris dan 2+ miljoen aan salaris te gaan betalen aan Dessers (Derksen heeft het over 6 miljoen voor de looptijd van het contract dus waarschijnlijk 3 miljoen per jaar) en een te lichte jeugdspeler op de bank te moeten zetten.

Overigens snap ik de verhalen over Pedersen laten gaan niet. Die jongen was hartstikke sterk aan het begin van het seizoen. Ik zou Senesi verkopen, Geertruida centraal naast Trauner zetten en Pedersen op rechtsback.

Overigens moet Depay ook even aangesproken worden door LvG en Xavi. Nu op Insta weer een hele post over Quincy Promes. Kan iemand hem misschien vertellen dat hij een stuk minder op Noa Lang lijkt als hij zich gewoon op het voetballen richt?

[ Voor 18% gewijzigd door donleone83 op 02-06-2022 06:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
PWM schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 17:38:
Was ik td geweest dan was die direct weg geweest.

Nu word de hand van v geel ook zichtbaar bij Willem II.
Dat die man zoveel clubs geeft gehad zegt genoeg over de cultuur in het voetbal

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Zeg @Harribo , wanneer wordt Fc Groningen omgenoemd naar Ajax 2?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Nieuw bod van Ajax op Bergwijn. Hopelijk gaat dat dit keer goed. Hebben we eindelijk wisselmogelijkheden voor Tadic en diepgang op links. Spel werd flink dynamischer toen Tadic op 10 stond in elk geval.

[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 03-06-2022 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Typhone schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:27:
Nieuw bod van Ajax op Bergwijn. Hopelijk gaat dat dit keer goed. Hebben we eindelijk wisselmogelijkheden voor Tadic en diepgang op links. Spel werd flink dynamischer toen Tadic op 10 stond in elk geval.
Hopelijk gaat er flink doorgeselecteerd worden voor komend seizoen. Liefst zie ik Haller verkocht worden voor een mooi bedrag. Daarnaast zal Tagliafico wel vertekken en verwacht ik dat ook Alvarez zal worden verkocht. Wellicht dat Wijndal wordt aangetrokken als vervanger van Mazraoui (al vind ik de vervanger van Wijndal bij AZ beter, die Kerkez :X ) en schijnbaar wil Ajax toch echt Koopmeiners aantrekken als vervanger van Gravenberch. Daarnaast inderdaad Bergwijn maar ook de geruchten (en eigen flirt) rondom Flekken worden hardnekkiger. Dat laatste zou wat mij betreft prima zijn, dan Stekelenburg met pensioen als keeper en aan de slag als keeperstrainer bij Ajax :)

Al met al best een aardig rijtje spelers mocht het allemaal doorgaan:

• Bergwijn
• Brobby
• Flekken (of Cillissen)
• Koopmeiners (als vervanger voor Gravenberch)
• Wijndal (als vervanger voor Mazraoui)
• Giovani (mocht Antony verkocht worden)

Ajax zal nog wel één á twee echte klappers meoet gaan maken qua uitgaande transfers om de selectie te versterken voor volgend seizoen. Dat ga met de opbrengst van Gravenberch alleen niet trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-09 16:30

Baseman77

We move

Koopmeiners is een gewaardeerde basisspeler bij Atalanta, waarom zou hij daar weg willen? En naar Ajax willen gaan i.p.v. naar een grote club in een topcompetitie?
En waarom zou Ajax minimaal 20 miljoen willen betalen voor hem?

Bergwijn kost ook zeker 20 miljoen en zal ook meteen tot de topverdieners horen. En zijn beste positie is die van linksbuiten, waar Tadic staat en die speelt altijd. Anthony is ook (nog?) niet verkocht en Berghuis loopt er ook nog rond.
Hoe gigantisch wil Ajax de totale salarispost maken?

Wel een grappig rijtje spelers trouwens, zijn Hamstra en Huntelaar aan het shoppen met de selectielijst van Van Gaal als leidraad?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
Brobbey zou ook 15 miljoen moeten kosten, dat zie ik niet gebeuren. Wellicht nog een jaar huren maar of je daar echt wat mee opschiet?

Wijndal wordt de vervanger voor Tagliafico/Blind (niet dat Blind vertrekt overigens), Rensch zal rechtsback gaan spelen. Echter zal hij zich wel moeten bewijzen in de voorbereiding anders zie ik op die positie ook nog wel wat gebeuren

[ Voor 47% gewijzigd door Gynnad op 03-06-2022 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:41
Han schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:03:
[...]

Hopelijk gaat er flink doorgeselecteerd worden voor komend seizoen. Liefst zie ik Haller verkocht worden voor een mooi bedrag. Daarnaast zal Tagliafico wel vertekken en verwacht ik dat ook Alvarez zal worden verkocht. Wellicht dat Wijndal wordt aangetrokken als vervanger van Mazraoui (al vind ik de vervanger van Wijndal bij AZ beter, die Kerkez :X ) en schijnbaar wil Ajax toch echt Koopmeiners aantrekken als vervanger van Gravenberch. Daarnaast inderdaad Bergwijn maar ook de geruchten (en eigen flirt) rondom Flekken worden hardnekkiger. Dat laatste zou wat mij betreft prima zijn, dan Stekelenburg met pensioen als keeper en aan de slag als keeperstrainer bij Ajax :)

Al met al best een aardig rijtje spelers mocht het allemaal doorgaan:

• Bergwijn
• Brobby
• Flekken (of Cillissen)
• Koopmeiners (als vervanger voor Gravenberch)
• Wijndal (als vervanger voor Mazraoui)
• Giovani (mocht Antony verkocht worden)

Ajax zal nog wel één á twee echte klappers meoet gaan maken qua uitgaande transfers om de selectie te versterken voor volgend seizoen. Dat ga met de opbrengst van Gravenberch alleen niet trekken.
Wijndal speelt op links, dat zou de vervanger van Tagliafico zijn en niet Mazroui.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Baseman77 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:17:
Koopmeiners is een gewaardeerde basisspeler bij Atalanta, waarom zou hij daar weg willen? En naar Ajax willen gaan i.p.v. naar een grote club in een topcompetitie?
En waarom zou Ajax minimaal 20 miljoen willen betalen voor hem?
Europees voetbal / CL. Atalanta won een keer van Ajax maar is verre van een grote club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
toolkist schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:29:
Zeg @Harribo , wanneer wordt Fc Groningen omgenoemd naar Ajax 2?
Ja ik las het. Weer een speler van jong ajax naar fc Groningen.
Ik snap wel dat ze dat doen, Matisuwa en Kasanwirjo deden het oa niet slecht.
Het kost ze weinig, dus weinig risico en fc Groningen heeft een redelijke kans van slagen met de aankoop.

En als jong ajacied heb je sowieso een redelijke kans van slagen bij fc Groningen want de rest van de spelers (Hankouri, Suslov, Dankerlui, Abraham, Kally, Sverko etc) doen mee maar breken nergens potten. Fc Groningen is nu een zeer middelmatig team.
De enige goede aankoop van fc Groningen was Jorgen Strand Larsen.
En die scoort ook nog met het zooitje middelmaat om hem heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Nog weer iets anders... Brobbey moest een 16 miljoen kosten...? Aardige speler voor de breedte maar dat geld niet waard lijkt mij.
Eerder een derde daarvan

[ Voor 13% gewijzigd door Harribo op 03-06-2022 11:10 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

OPSLAGHOND schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:50:
Ja, alleen op Tweakers natuurlijk. :+
Ik lees op elk voetbal gerelateerde website die ik bezoek dezelfde kritiek op Depay.
De Viva en de Libelle fora zijn geen voetbal gerelateerde websites, hoe vaak moet ik jou dat nog zeggen? :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Han schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:51:
[...]De Viva en de Libelle fora zijn geen voetbal gerelateerde websites, hoe vaak moet ik jou dat nog zeggen? :+
Komt door drank + Viva Hollandia van die ene knakker en de fans van ADO (ik zou zweren dat ze Libelle riepen, maar dat bleek dus rellen te zijn ...).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 07:11
Deadsy schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:10:
[...]

Was ik td geweest dan was die direct weg geweest.

Nu word de hand van v geel ook zichtbaar bij Willem II.
Dat die man zoveel clubs geeft gehad zegt genoeg over de cultuur in het voetbal
Dat sowieso, het is een echte 'ons kent ons' cultuur, waar je niet zomaar in terecht komt. Daarentegen als je er eenmaal in zit, krijg je altijd wel ergens een mogelijkheid.
En je moet natuurlijk (hoog) gevoetbald hebben, want anders snap/ ken je het spelletje niet, weet je niet hoe je met spelers om moet gaan en al helemaal niet hoe je een voetbalclub (= bedrijf) moet runnen... In alle opzichten is de voetbalwereld een ouderwets zooitje, waar langzaamaan iets vernieuwd wordt.
Neem bijvoorbeeld het gebruik maken van statistieken en dergelijke, dat hebben ze heel lang niet toe willen passen, en vooral op het gevoel van een paar scouts die enkele wedstrijden zagen gebouwd. Speelt een speler net een paar leuke potjes wanneer iemand scout zal het wel een topper zijn/ worden. (gechargeerd!)

Lijntechnologie bestond al lang in de tennis (Hawk-Eye: sinds 2006 grootschalig toegepast), dus de techniek was er al. Een VAR bestond al in verschillende sporten, maar voetbal hobbelt er achteraan. Zou dit kunnen komen doordat er te-veel voetbal(bobo's) de bedrijfsvoering doen, die te veel vasthouden aan 'hun eigen charme' van het 'vroegere voetbal'?

Ik denk dat als je een onderzoeksbureau / sportbedrijf er onderzoek naar zou laten doen, dat je uit komt op toepassing van:
- Zuivere speeltijd (meerdere andere sporten);
- Duidelijker regels/ minder interpretatie (denk aan rondom hands en buitenspel);
- Var grijpt in bij duidelijke fouten, maar een team heeft 2 'VAR' momenten die ze mogen inzetten; (O.a. Hockey)
- Communicatie met de var hoor/ leesbaar in het stadion, op basis waarvan is die conclusie getrokken. (O.a. Rugby/ American Football)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 07:11
PolarBear schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 14:03:
[...]

Ik zou beperkte zuivere speeltijd doen, alleen de klok stil bij wissels, blessurebehandeling (vanaf moment dat de arts het veld betreedt) en bij VAR moment.
Bij andere sporten werkt zuivere speeltijd prima (ook als de bal uit is), waarom zou je dat hier anders willen doen? Natuuurlijk kan je ervoor kiezen een dergelijke selectie te doen, maar waarvoor doe je het dan? Het doel met zuivere speeltijd laat zich raden: In elke wedstrijd wordt even lang (echt) gevoetbald, en niet in de ene 40 minuten en de andere bijna 60.
[...]

Het zou ook helpen als mensen die er commentaar op hebben zich in de regels verdiepen. Op zich zijn deze namelijk helemaal niet zo onduidelijk. Ja er zit interpretatie bij en dat is af en toe discutabel. Maar stel dat je hands heel zwart-wit maakt, altijd hoe dan ook als je arm de bal raakt strafbaar hands of alleen als je de bal met twee handen vastpakt is het hands. Wordt het spel daar beter/leuker van?
Ik ken de regels wel hoor. Juist die interpretatie maakt dat het onduidelijk is en er altijd veel discussie ontstaat. Hands kan je ook versimpelen:
Op de onderarm en komt niet van de speler zelf af, dan hands. In de 16 geldt dan de regel dat een vrije trap vanaf de rand van de 16 (achterlijn, vergelijkbaar met strafcorner) wordt gegeven, tenzij het duidelijk opzettelijk is/ een directe goal voorkomt. Er zijn legio mogelijkheden om juist die interpretatie weg te nemen.

Buitenspel is ook zo'n geval met de laatste regels:
- Als een speler de bal bewust voorwaarts probeert te spelen en de tegenstander per ongeluk de bal verlengt (maar wel bewust de bal speelt/ probeert te raken) naar een speler die buitenspel loopt op het moment dat de bal gegeven wordt, is het ineens geen buitenspel. Dat maakt het voor spelers ook veel ingewikkelder. De eerste reactie is, als ik erbij kan wil ik de bal tegenhouden, nu moet je er ineens aan denken dat je hem wel eens verkeerd kan raken, dus ga je inhouden/ de bal dan niet spelen?
Volgens de huidige regels ontstaat een nieuw situatie.
Nog zo'n voorbeeld: Bal door de lucht richting een buitenspel staande speler, de verdediger probeert hem weg te koppen, maar verlengt de bal per ongeluk. Géén buitenspel want de verdediger speelt bewust de bal, dus ontstaat een nieuwe situatie. Hij had maar moeten bukken en de bal laten lopen?
En dan komt er een speler van de tegenstander overheen, die niet buitenspel stond, maar je wil de bal niet proberen te koppen, omdat je dan buitenspel opheft... Gewoon té ingewikkeld gemaakt.
[...]

Zou 1 VAR challenge doen. Anders krijg je elke wedstrijd één VAR challenge die misschien een beetje kansloos is maar ja we hebben er toch nog 1.
Het aantal valt zeker over te discussiëren, maar dat is ook een kwestie van proberen lijkt mij?
[...]
.
Op zich wordt dat al gecommuniceerd op de videoschermen in het stadion. Alleen mag dat nog wel iets consequenter/sneller. Maar heel veel meer dan call stand/call overruled is het ook niet. Dat kan ook prima met een melding op het scherm. Maar zoals gezegd wel consequent.
Ik keek hier naar o.a. American footbal, waar gewoon duidelijk wordt uitgelegd wat er gezien is, niet alleen 'call stand'/ 'call overruled', maar iets duidelijker, zodat er alleen al minder gevoel van willekeur ontstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Die Bergwijn, is dat niks voor Ajax?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Nou, vooruit, koop die Bergwijn maar gewoon mr. Huntelaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 15:07
Bergwijn gewoon lekker terug naar PSV dan maar, moet toch wat nu Zahavi weg is :p

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 23:12
ElPaco schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 21:28:
Bergwijn gewoon lekker terug naar PSV dan maar, moet toch wat nu Zahavi weg is :p
Ajax, PSV, zal bij beide wel een te grote stap terug zijn in salaris.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 15:07
Bossie schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 21:31:
[...]

Ajax, PSV, zal bij beide wel een te grote stap terug zijn in salaris.
Ja in NL kan/wil niemand Premier League salarissen betalen.

WoT stats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Als de transfersom rond is, is Bergwijn ook rond bij Ajax ;). Geen zorgen over salaris dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Lachwekkend

[ Voor 63% gewijzigd door OPSLAGHOND op 04-06-2022 00:19 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik kreeg een dubbele hartaanval. Een voor mijn Ajax hart en een voor mijn echte hart :+ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ymlzIqXudEGwzzJTwxyHVCO1aGw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mjXrlNv4WedHhwkgwuTOs8mG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Tottenham zou 30m vragen voor Bergwijn volgens Fabrizio Romano. Nou, dikke jammer dan, voor minder dan de helft daarvan kun je bv Kluivert ophalen en dan heb je ook een prima snelle 2-benige speler

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• donleone83
Het risico lijkt mij te groot. Volgend jaar geen kampioen, niet ver komen in de CL en iedereen is de goede naam die Ajax de laatste jaren heeft opgebouwd in no time vergeten. Dan opeens is Bergwijn die leuke speler die in de Eredivisie goed is, in het buitenland geflopt is al en dus nooit meer dan 15 miljoen meer waard is.
Pagina: 1 ... 308 ... 311 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022