Als ADO supporter doe ik graag nog een duit in het zakje, maar hou er rekening mee dat mijn bril groen-geel gekleurd is.
Eigenlijk hadden ze dit heel erg goed aan (moeten) kunnen zien komen.
Ik weet nog goed dat in de beginjaren in het Forepark er met high-tech gezichtsherkenning werd gewerkt: Had je een seizoenskaart hoefde je bij de toegangspoortjes alleen maar in de camera te kijken en je kwam binnen.
In die tijd werden iniedergeval alle risicowedstrijden ook drooggelegd, wedstrijden tegen Utrecht, Feyenoord of Ajax waren zondagmiddag om 12.30, verplichte seizeons/clubkaart (met foto) om een kaartje te kopen en geen alcohol in het stadion.
In de loop de jaren is de boel weer meer versoepeld, de laatste jaren was er ook minder heibel. Zelfs zonder club-card kreeg je als je in de mailinglijst van ADO stond een mailtje dat je kaartjes mocht bestellen.
Toen corona voorbij was en ze in de KKD speelden hebben ze dit volledig open karakter gehouden, ook richting de play-offs.
Het slopen van de bussen bij de uitwedstrijd van NAC was een voorbode voor gisteravond, en tóch koos de club voor het makkelijke geld. Lekker makkelijk de wedstrijd uitverkopen doordat je alleen een werkend e-mailadres hoeft in te voeren, op naam o.i.d. werd totaal niet gecontroleerd.
De schuldigen in dit verhaal zijn natuurlijk dat groepje debielen dat het veld op rent en de confrontatie met het uitvak zoekt.
Maar de club had dit aan kunnen zien komen, op social media gonst het al de hele week over een pitch invasion, en tóch waren er nul maatregelen genomen om dat tegen te houden.
Hetzelfde geldt voor de kaartverkoop, hadden ze een CC-verplichting ingevoerd met controle bij de poortjes had je de supporters tegen je gehad, lange rijen bij de ingang en een stadion dat waarschijnlijk voor max 2/3e gevuld was ipv tot de nok zoals gisteren.
Maar dan wist je wél veel beter wie er precies in het stadion was, en had je een aantal gasten die puur kwamen om te rellen 100% tegen gehouden omdat de echte fans hun club card niet willen riskeren door een kaartje door te geven aan iemand met een stadionverbod.
Ik stond tussen het overgrote deel van de harde kern die bij de penalties nagelbijtend stond te shaken, ik kan je verzekeren dat iedereen incluis mezelf schande sprak van die debielen op het veld en we vroegen ons allemaal af waarom het een volle 2 minuten duurde voordat de ME het veld op kwam...
Hopelijk leert de club hiervan, want die paar duizend euro die ze aan extra kaart- en bierverkoop binnen hebben gehaald wegen volgens mij nooit op aan de imagoschade en boetes die dit heeft opgeleverd.
[
Voor 5% gewijzigd door
Grannd op 30-05-2022 15:09
]