Die apengeluiden waren ook triest.HollowGamer schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:21:
Misschien goed dat ADO niet promoveert.. pff..
Al hoorde ik ook aapgeluiden.
Ze zijn er al hoorde ik netQuad schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:20:
Hmm hier had de ME al kunnen staan, toch?
Ik gunde het ado vanwege de grote achterban maar nu ik die supporters zie van ado denk ik... Blijf maar mooi in de kkd
Wat een helden. Blijf dan ook op het veld als de ME komt. 😄
Trouwens. Hoe komen die lui met bivak maskers binnen? Waar is de controle dan?
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Kijk, daar is de mobiele eenheid. Zonde dat Excelsior de promotie zo niet kan vieren.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:17
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
ME stond dus al paraat, gelukkig maar.
Daar zijn ze.. wat is er toch mis met dit land?toolkist schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:21:
Hadden zou nou toch die ME busjes maar gebruikt...
Onder hun jas.. in Nederland zouden ze een voorbeeld moeten noemen aan Engeland.Agent47 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:22:
Trouwens. Hoe komen die lui met bivak maskers binnen? Waar is de controle dan?
Daar heb je geen ME en ook geen bekers die op het veld worden gegooid.
Misschien daarbuiten wel.
Ik vond dit al van te voren de wedstrijd van het weekend, nog boven de CL finale. Ondanks dat ik geen fan ben.Superkiwi schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:23:
Teletekst supporter hier.
Dit had ik graag live willen zien
Blij met de uitslag, dat wel.
[Afbeelding]
Ik verwachtte ergens spektakel
In Engeland moet je je ook melden op de wedstrijddag op het politiebureau.HollowGamer schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:24:
[...]
Onder hun jas.. in Nederland zouden ze een voorbeeld moeten noemen aan Engeland.
Daar heb je geen ME en ook geen bekers die op het veld worden gegooid.
Misschien daarbuiten wel.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Zonde dat ze het zo weggeven, speelden echt prima. En dan waar ik al bang voor was, rode kaart en achterover hangen. Amofa kan geen rechtsback spelen, was vandaag ook weer pijnlijk duidelijk. Franken had daar gelijk Janmaat neer moeten zetten en Amofa centraal moeten laten staan.. maar goed.. zuur maar denk dat Den Haag kwa selectie niks heeft te zoeken in de eredivisie.. zeker niet na alle financiële problemen en die hele overname soap.. scheelt me iig weer een jaar wekelijks ergeren.. 😅
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Mooi dat Ado nog een jaar in de KKD blijft, geef ze maar direct 10 punten aftrek.
[ Voor 12% gewijzigd door Outerspace op 30-05-2022 01:03 . Reden: Noem het beestje bij zijn naam ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ik hoop dat Ado nu als straf naar de hoofdklasse degradeerd.
Dat merkte ik ook, zielig publiek.Wolly schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:26:
[...]
Geen idee, het was een donkere ado speler die aan de beurt was (en miste) op dat moment.
Ze moeten echt gaan ingrijpen hier in NL, gewoon dezelfde straffen als in Engeland.
Uit het Uitvak. Maar goed. Sowieso triest.. hoor een enkeling ook weleens bij DH apen geluiden maken.. laatste keer kreeg diegene flink wat klappen en werd ie het stadion uit gejaagd..
In mijn ogen moeten niet de supporters het oplossen, maar de politie.m0nk schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:28:
[...]
Uit het Uitvak. Maar goed. Sowieso triest.. hoor een enkeling ook weleens bij DH apen geluiden maken.. laatste keer kreeg diegene flink wat klappen en werd ie het stadion uit gejaagd..
Maar goed, schijnbaar doen die niets.
Dat was tegen Ajax ook weer mooi geworden..Gynnad schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:26:
Mooi dat die tokkie club nog een jaar in de KKD blijft, geef ze maar direct 10 punten aftrek.

Die zijn ook niet aanwezig bij het betaald voetbal in het stadion met hoge uitzondering. Stewards zijn daarvoor.HollowGamer schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:29:
[...]
In mijn ogen moeten niet de supporters het oplossen, maar de politie.
Stewards? Diezelfde die mensen met vuurwerk en capuchon's moeten tegenhouden?Typhone schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:30:
[...]
Die zijn ook niet aanwezig bij het betaald voetbal in het stadion met hoge uitzondering. Stewards zijn daarvoor.
De clubs zijn primair verantwoordelijk voor de orde in het stadion. En aangezien er bij de pingels wéér mensen op het veld/over de boarding stonden slagen ze daar al niet in voor het einde van de wedstrijd.HollowGamer schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:29:
[...]
In mijn ogen moeten niet de supporters het oplossen, maar de politie.
Daarom. Vooral dat soort wedstrijden... Ado-Ajax, ado-Feyenoord...HollowGamer schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:30:
[...]
Dat was tegen Ajax ook weer mooi geworden..
Je moet er toch niet aan denken, gewoon lekker inderdaad kkd blijven.
Trouwens laten ze eerst maar hun spaarvarken vullen lijkt me
Toen de wedstrijd de 1e keer stilgelegd werd leek er op de tribunes ook wat aan de hand.m0nk schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:28:
[...]
Een paar supporters die zich heel erg druk aan het maken waren, een huilende vrouw... Alleen bleven de camera's er niet op gericht.
Lekker voor die tokkies, jammer dat er weer zo'n plastic veld bijkomt in de eredivisie. Zou verboden moeten worden.
En niet meer dan terecht, binnen (en eigenlijk daarvoor al indien de "supporter" een stadionverbod heeft) het stadion moet de BVO handhaven, dat de BVO daar niet afdoende doet (en dat is niet enkel ADO) is een probleem dat de BVO moet aanpakken, niet de politie.Typhone schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:30:
[...]
Die zijn ook niet aanwezig bij het betaald voetbal in het stadion met hoge uitzondering. Stewards zijn daarvoor.
Juist wel. Stukken liever dan Ajax-Excelsior.Harribo schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:32:
[...]
Daarom. Vooral dat soort wedstrijden... Ado-Ajax, ado-Feyenoord...
Je moet er toch niet aan denken, gewoon lekker inderdaad kkd blijven.
Trouwens laten ze eerst maar hun spaarvarken vullen lijkt me
Beetje jammer dat ze het in de kleedkamer moeten vieren.
Wat een idioten op het veld. Wat bezielt je op fakkels in het uitvak te gooien?! 
Ik heb het oprecht met jou en de andere welwillende ADO supporters te doen. De goeden lijden onder erg slechtenm0nk schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:20:
Wat een mongolen op dat veld weer, verkloten het weer voor de club. Schaam me echt dood voor dat kutvolk..
XXXVI
Daar gaan ze toch iets aan doen?AMARONE schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:32:
Lekker voor die tokkies, jammer dat er weer zo'n plastic veld bijkomt in de eredivisie. Zou verboden moeten worden.
Scheelt 10 miljoen aan kosten extra politie en ME pelotons komend seizoen.
Fijn dat we dat niet van onze belastingen hoeven te bekostigen.
Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
Ze stonden al klaar.. volgens mij hadden ze er echt zin in.ephymerous schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:34:
Wat een idioten op het veld. Wat bezielt je op fakkels in het uitvak te gooien?!![]()
[...]
Ik heb het oprecht met jou en de andere welwillende ADO supporters te doen. De goeden leiden onder erg slechten
Belachelijk dat ze de wedstrijd gewoon lieten gaan met al dat tuig op die borden. Iets te intimideren imo naar die spelers toe.
Ze zijn zo niet in de KKD?964C2 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:35:
Scheelt 10 miljoen aan kosten extra politie en ME peloton komend seizoen.
Jaap Stam has entered the chatQuad schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:19:
Wow, je hebt slechte en je hebt hele slechte penalty's.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Haha thanks, ken idd genoeg "normale" supporters.. helaas lopen er bij Den Haag relatief veel aso's rond die alle aandacht naar zich toe trekken in negatieve zin.. maar goed, die lopen er bij elke club rond..ephymerous schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:34:
Wat een idioten op het veld. Wat bezielt je op fakkels in het uitvak te gooien?!![]()
[...]
Ik heb het oprecht met jou en de andere welwillende ADO supporters te doen. De goeden leiden onder erg slechten
Had graag gewonnen vandaag maar zoals ik eerder al zei ben ik ook realistisch. Laat ze maar eerst alles binnen de club op orde krijgen. Zowel financieel als sportief. De jeugdopleiding gaat met stappen vooruit maar is nog niet waar ze zouden moeten zijn.. dus nog even KKD is niet zo erg, althans ik vind het niet zo erg al is de manier waarop wel zuur.. vooral omdat ze het zo weggeven..
Verwijderd
Volgens mij stond het bij voorbaat al vast dat dit zou gebeuren.HollowGamer schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:36:
[...]
Ze stonden al klaar.. volgens mij hadden ze er echt zin in.
Bij winst of verlies, het had helemaal niets uitgemaakt.
Het gaat deze debielen ook totaal niet om het voetbal.
Ado als club, zonde dat ze niet in de eredivisie terug komen.
Ado met al deze troep/onregelheden dat zo vaak gebeurd... blijf maar lekker in de KKD.
Bij TOP Oss, Heracles en Telstar heb je minder politieinzet nodig dan bij wedstrijden tegen Ajax, PSV, Utrecht & Feijenoord
Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
Maar ook nog steeds genoeg... Gewoon geen uitsupporters meer toestaan als je de kosten voor politie te hoog vindt.964C2 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:39:
[...]
Bij TOP Oss, Heracles en Telstar heb je minder politieinzet nodig dan bij wedstrijden tegen Ajax, PSV, Utrecht & Feijenoord
Volgens mij stonden er trappen onder aan de gracht voor een "pitch invasion" als ze zouden promoveren. Ik snap niet dat de club dat heeft toegestaan en waarom ze die trappen niet hebben weg gehaald na dat gebeuren met die mensen op de reclameborden.. normaliter kom je nooit over die muur namelijk..
Ik zou mijn excuses aanbieden, als ik hem was.Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:50:
Mijn god, die beelden van die coach... wow...
Anders neemt niemand je meer serieus.
Welke?Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:50:
Mijn god, die beelden van die coach... wow...
Verwijderd
Er was net een kleine compilatie te zien op ESPN.
Kan het niet zo snel terug vinden on-line, sorry.
Sorry mensen, nog 1x. Niet om te zeiken, maar omdat ik denk dat ik verkeerd moet kijken.
In de ESPN app, open ik de wedstrijd
:strip_exif()/f/image/VM7STXvz6GuoayTpP0nMBGDb.jpg?f=fotoalbum_large)
Alleen videos van na de wedstrijd. Kijk ik onder video's zie ik
:strip_exif()/f/image/FIdqlajf7c02T4SHPNE1IOUZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Wederom alleen na de wedstrijd. Kijk ik onder highlights
:strip_exif()/f/image/SYQYYFYLx8PfIAa3khgQATgK.jpg?f=fotoalbum_large)
Zie ik alleen de 3-0 en samenvatting van vorige week. Waar moet ik kijken voor de 3-1 en 3-2 die ik gemist hebt
:strip_exif()/f/image/VM7STXvz6GuoayTpP0nMBGDb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FIdqlajf7c02T4SHPNE1IOUZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SYQYYFYLx8PfIAa3khgQATgK.jpg?f=fotoalbum_large)
Zie ik alleen de 3-0 en samenvatting van vorige week. Waar moet ik kijken voor de 3-1 en 3-2 die ik gemist hebt
Sinds ESPN is de kwaliteit van de app sowieso nul.PWM schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:08:
Sorry mensen, nog 1x. Niet om te zeiken, maar omdat ik denk dat ik verkeerd moet kijken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je betaalt min of meer hetzelfde of meer als in FOX Sports tijd, maar je hebt geen events meer tijdens de wedstrijd, goals terugkijken gaat niet meer direct, logboek wie wat wanneer een kaart of scoorde en pauzeren en terugspoelen is nope.
Dus ja, ik mis FOX Sports wel in die invulling.
En verder, de goals van Excelsior staan er idd niet op.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
maar met 3 eredivisie ploegen erbij word dat wel een pittige kluifm0nk schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:39:
[...]
Haha thanks, ken idd genoeg "normale" supporters.. helaas lopen er bij Den Haag relatief veel aso's rond die alle aandacht naar zich toe trekken in negatieve zin.. maar goed, die lopen er bij elke club rond..
Had graag gewonnen vandaag maar zoals ik eerder al zei ben ik ook realistisch. Laat ze maar eerst alles binnen de club op orde krijgen. Zowel financieel als sportief. De jeugdopleiding gaat met stappen vooruit maar is nog niet waar ze zouden moeten zijn.. dus nog even KKD is niet zo erg, althans ik vind het niet zo erg al is de manier waarop wel zuur.. vooral omdat ze het zo weggeven..
Zo, ik zie nu die beelden van Ado.
Die mogen van mij door de knvb wel een dikke straf krijgen. Nog een extra jaartje in de KKD na het komend jaar bijvoorbeeld.
Wat een debielen
Die mogen van mij door de knvb wel een dikke straf krijgen. Nog een extra jaartje in de KKD na het komend jaar bijvoorbeeld.
Wat een debielen
Om het weekeinde een Rotterdamse derby, leuk!
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Veel Rotterdams derby’s inderdaad, maar geen 17 natuurlijk. Ongeveer 1 per 6 speelronden.
Fikse straf zeker op zijn plaats, maar men kan ook overdrijven:LZ86 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 23:27:
Wat een debielen
https://www.vi.nl/nieuws/...inersfunctie-ado-den-haag
Ajax zou geïnformeerd hebben naar Flekken en Koopmeiners. Flekken ken ik verder niet echt, maar heeft een prima seizoen achter de rug in de Bundesliga.
Koopmeiners is pas 1 seizoen weg uit Nederland, Atalanta heeft dan wel naast Europees voetbal gegerepen maar lijkt mij sterk dat hij alweer zo vlug wil vertrekken?
Koopmeiners is pas 1 seizoen weg uit Nederland, Atalanta heeft dan wel naast Europees voetbal gegerepen maar lijkt mij sterk dat hij alweer zo vlug wil vertrekken?
En ik vraag me af of dit nou een versterking is. Naast Klaassen en Alvarez denk ik dat creativiteit een vereiste is.Gynnad schreef op maandag 30 mei 2022 @ 07:53:
XXXVI
En het management van Timber kennelijk gespot in Manchester. Als die weg gaat heeft Ajax wel een probleem, daar staat nog absoluut geen opvolger klaar.Gynnad schreef op maandag 30 mei 2022 @ 07:53:
Ajax zou geïnformeerd hebben naar Flekken en Koopmeiners. Flekken ken ik verder niet echt, maar heeft een prima seizoen achter de rug in de Bundesliga.
ik zou het wel een goede keuze vinden Koopmeiners al snap ik niet waarom ze heb niet gelijk bij AZ hebben weggehaald nou betaal je weer de hoofdprijsephymerous schreef op maandag 30 mei 2022 @ 07:58:
[...]
En ik vraag me af of dit nou een versterking is. Naast Klaassen en Alvarez denk ik dat creativiteit een vereiste is.
Waar zie jij ze? Ik heb ze nog niet gezien.LZ86 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 23:27:
Wat een debielen
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Het gaat hier helemaal mis. pic.twitter.com/pO3C8k8aBw
— Rypke Bakker (@RypkeBakker) 29 mei 2022
Opnieuw flinke rellen aan de andere kant van het stadion hier in #DenHaag na #Adoexcelsior. pic.twitter.com/RN417P6ZIO
— Owen (@_owenobrien_) 29 mei 2022
https://www.ad.nl/nederla...re-aanhoudingen~ad614b49/
[ Voor 33% gewijzigd door bazzemans op 30-05-2022 08:40 ]
Rypke had ik inderdaad hier boven gezien. Echter had hij het over beelden (meervoud). Dacht wellicht heeft hij wat meer ook dat ze op de boarding zitten etc. Heb echt niks kunnen zien vanwege vakantie.
Thanks @bazzemans die filmpjes van die o'brien zeggen genoeg. Lekker in de KKD blijven. Pff
[ Voor 10% gewijzigd door Oekol op 30-05-2022 08:57 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ik denk dat je dan ook echt de transfersom van Timber zult moeten herinvesteren en de portemonnee moet trekken voor een vervanger. Een nieuwe Sanchez graag, een of ander Zuid-Amerikaans beestachtig talent van tussen de 10 en de 20 miljoen.Exocet schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:00:
[...]
En het management van Timber kennelijk gespot in Manchester. Als die weg gaat heeft Ajax wel een probleem, daar staat nog absoluut geen opvolger klaar.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Koopmeiners heeft het daar goed gedaan, veel gespeeld en een contract tot 2025. Die krijg je niet voor minder dan 30 miljoen en dat is volstrekt onnodig, Taylor kan hetzelfde.Gynnad schreef op maandag 30 mei 2022 @ 07:53:
Flekken lijkt me overigens een prima aanwinst en als ik naar Pasveer kijk kan Flekken nog zeker tien jaar mee. 
Zie het liefste nog steeds Vlachodimos komen maar een Nederlandse keeper is ook zinvol. Je kunt altijd nog Cillessen proberen maar dat is een beetje makkelijk. Als tijdelijke oplossing zou het echter wel kunnen.
Zie het liefste nog steeds Vlachodimos komen maar een Nederlandse keeper is ook zinvol. Je kunt altijd nog Cillessen proberen maar dat is een beetje makkelijk. Als tijdelijke oplossing zou het echter wel kunnen.
Dan gaan ze elders wel rotzooi trappen, dat vergelijk met Engeland is ook zo makkelijk. Andere gebruiken etc. en daar gebeurt zat wat niet door de beugel kan. Er lopen gewoon eencelligen rond en het enige wat ons te doen staat is de beste manier vinden ermee om te gaan. Ipv achter je toetsenbord er schande van te spreken.toolkist schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:41:
[...]
Maar ook nog steeds genoeg... Gewoon geen uitsupporters meer toestaan als je de kosten voor politie te hoog vindt.
Die ado supporters idioten ... Dat je met je "gezonde" verstand gewoon vuurwerk gooit in een vak met mensen die nauwelijks een kant op kunnen. Hoe gevaarlijk is dat.
Dat is toch echt verschrikkelijk.
Daar mag wat mij betreft een andere juridisch labeltje aan worden gehangen dan verstoring openbare orde.
Daar mag wat mij betreft een andere juridisch labeltje aan worden gehangen dan verstoring openbare orde.
Welgeteld 5 arrestaties.Harribo schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:50:
Die ado supporters idioten ... Dat je met je "gezonde" verstand gewoon vuurwerk gooit in een vak met mensen die nauwelijks een kant op kunnen. Hoe gevaarlijk is dat.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Achter het doel (Vak G, tegenover het uitvak) waren geen trappen te vinden, toch stond het ook daar helemaal vol langs het veld, waren er maar weinig die met mij op de tribune bleven staan. Er gaan er 2/3 met de rug tegen de muur staan, geven de rest een zetje omhoog en dan zit je al met je handen op de rand, dan is het een kwestie van klimmen.m0nk schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:46:
Volgens mij stonden er trappen onder aan de gracht voor een "pitch invasion" als ze zouden promoveren. Ik snap niet dat de club dat heeft toegestaan en waarom ze die trappen niet hebben weg gehaald na dat gebeuren met die mensen op de reclameborden.. normaliter kom je nooit over die muur namelijk..
Overigens (bijna) geen stewards gezien, de hele wedstrijd niet. Dat terwijl ze normaal zeker bij risicowedstrijden ook al veel eerder en met veel meer langs het veld aanwezig zijn. Neemt natuurlijk niet weg dat het resultaat voor mij als ADO supporter vreselijk is en voelt, maar de gesprekken over de rellende supporters waar ook ik gister voor heb moeten rennen nog een veel vervelendere nasmaak achterlaten.
Timber is wel weg, ook niet echt een Ajax jongen dus die vind het wel best. Ik ben wel ernstig benieuwd naar de opvolger of het plan er achter.Exocet schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:00:
[...]
En het management van Timber kennelijk gespot in Manchester. Als die weg gaat heeft Ajax wel een probleem, daar staat nog absoluut geen opvolger klaar.
Voor de mensen die nog voetbal willen zien, volgende week Nations League.
Zie mijn post.
Zie mijn post.
Promotie/degradatie kan nog wel maar Nations League ... bah bah.Harribo schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:21:
Voor de mensen die nog voetbal willen zien, volgende week Nations League.
Zie mijn post.
Het voetbal is al net zo mooi/leuk als onder Koeman, blij dat die weg is ... oh wacht ...

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Geen uitsupporters zou voor mij niet de doelstelling moeten zijn noch een oplossing voor het probleem.toolkist schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:41:
[...]
Maar ook nog steeds genoeg... Gewoon geen uitsupporters meer toestaan als je de kosten voor politie te hoog vindt.
Het is tragisch dat er zoveel politiemacht benodigd is voor een reguliere wedstrijd van een club. Dat is wellicht wat te beperken met het toestaan van enkel thuissupporters (en nee, de personen die acties uitvoeren zoals bij ADO gisteren zijn naar mijn mening expliciet geen supporters). Als mensen zich niet kunnen gedragen - en emotie is geen excuus - moet je ze als club niet in je stadion willen hebben. Dat mag wat mij betreft al voor de personen die zo nodig een beker bier naar spelers gooien.
Als maatschappij moeten we niet accepteren dat we niet op een normale, veilige en ordentelijke manier een wedstrijd kunnen bijwonen. Dit zowel voor het thuis spelende team alsmede de bezoekers.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xXrNO_yQnWY&ab_channel=ZiggoSport]Harribo schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:50:
Het is helaas een fenomeen dat ook in andere landen speelt. Promotie / degradatie wedstrijd Saint-Etienne - Auxerre. Pitch invasion en de spelers van Auxerre moeten rennen voor hun leven. Vuurwerk alle kanten op. Compleet gestoord.
Ja echt debielen die gasten. Zo vaak meegemaakt op Midden Noord youth beneden bij die trap. Lopen er altijd een paar de boel te verzieken, ook richting eigen supporters overigens. Ook een van de redenen dat ik mijn seizoenskaart daar heb opgezegd een paar jaar geleden. Ik zit nu regelmatig in het kids vak met mijn jongens.. Mooiste was nog dat domme spandoek, waar ze een sneer uitdeelden naar de dagjes mensen.. en dan vervolgens zo misdragen.. Idd normaliter zijn er veel stewards maar ik denk dat dit onderling gewoon geregeld is met verschillende supportersgroepen waarvan er een aantal wel enige invloed hebben binnen de club..tommerd_ schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:56:
[...]
Achter het doel (Vak G, tegenover het uitvak) waren geen trappen te vinden, toch stond het ook daar helemaal vol langs het veld, waren er maar weinig die met mij op de tribune bleven staan. Er gaan er 2/3 met de rug tegen de muur staan, geven de rest een zetje omhoog en dan zit je al met je handen op de rand, dan is het een kwestie van klimmen.
Overigens (bijna) geen stewards gezien, de hele wedstrijd niet. Dat terwijl ze normaal zeker bij risicowedstrijden ook al veel eerder en met veel meer langs het veld aanwezig zijn. Neemt natuurlijk niet weg dat het resultaat voor mij als ADO supporter vreselijk is en voelt, maar de gesprekken over de rellende supporters waar ook ik gister voor heb moeten rennen nog een veel vervelendere nasmaak achterlaten.
Die nasmaak heb ik ook want die gasten verzieken het weer voor het grote merendeel. Den Haag heeft al een naam vanuit het verleden en elke keer als ze op de goede weg zijn deze te verbeteren gebeuren er weer dit soort dingen.
Beter een snelle oplossing die in ieder geval deels werkt, dan een hele langzame (de maatschappij aanpassen, ik wens je veel succes) die 0,0000001% kans heeft op een volledige oplossing.Napo schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:29:
[...]
Geen uitsupporters zou voor mij niet de doelstelling moeten zijn noch een oplossing voor het probleem.
Het is tragisch dat er zoveel politiemacht benodigd is voor een reguliere wedstrijd van een club. Dat is wellicht wat te beperken met het toestaan van enkel thuissupporters (en nee, de personen die acties uitvoeren zoals bij ADO gisteren zijn naar mijn mening expliciet geen supporters). Als mensen zich niet kunnen gedragen - en emotie is geen excuus - moet je ze als club niet in je stadion willen hebben. Dat mag wat mij betreft al voor de personen die zo nodig een beker bier naar spelers gooien.
Als maatschappij moeten we niet accepteren dat we niet op een normale, veilige en ordentelijke manier een wedstrijd kunnen bijwonen. Dit zowel voor het thuis spelende team alsmede de bezoekers.
Vanuit het perspectief van de Britse, keiharde hervormingen destijds, dat was een zegening voor het voetbal: alle overtredingen op regels in het stadion direct keihard afstraffen en levenslang stadionverbod.m0nk schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:29:
[...]
Ja echt debielen die gasten. Zo vaak meegemaakt op Midden Noord youth beneden bij die trap. Lopen er altijd een paar de boel te verzieken, ook richting eigen supporters overigens. Ook een van de redenen dat ik mijn seizoenskaart daar heb opgezegd een paar jaar geleden. Ik zit nu regelmatig in het kids vak met mijn jongens.. Mooiste was nog dat domme spandoek, waar ze een sneer uitdeelden naar de dagjes mensen.. en dan vervolgens zo misdragen.. Idd normaliter zijn er veel stewards maar ik denk dat dit onderling gewoon geregeld is met verschillende supportersgroepen waarvan er een aantal wel enige invloed hebben binnen de club..
Die nasmaak heb ik ook want die gasten verzieken het weer voor het grote merendeel. Den Haag heeft al een naam vanuit het verleden en elke keer als ze op de goede weg zijn deze te verbeteren gebeuren er weer dit soort dingen.
Dan blijven de mensen over die graag voetbal zien maar terugschrikken voor geweld en massaal en flagrant onfatsoen.
Kiezen voor repressie werkt prima, als je erop handhaaft in en buiten het stadion.
Vuurwerk, gooien met zooi, het veld op, etc.: eruit met die lui! Opzouten en lekker voor de buis met die klootzakken.

Liever overal gezinsvakken propvol met alles gezellig en sfeervol door elkaar, dan elke keer weer deze ellende.
Scheelt ook extreem in de kosten voor politie-en ME-inzet.
Een complete no-brainer.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Daar onderschat je Koopmeiners echt toch wel heel erg. Taylor heeft nog precies niks laten zien op Eredivisie niveau, laat staan Europees.snmght schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:11:
[...]
Koopmeiners heeft het daar goed gedaan, veel gespeeld en een contract tot 2025. Die krijg je niet voor minder dan 30 miljoen en dat is volstrekt onnodig, Taylor kan hetzelfde.
De oplossing voor het probleem zoals afgelopen zondag bij ADO was om weer terug te gaan naar wedstrijden zonder publiek, ten tijden van Corona waren er relatief weinig incidenten.toolkist schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:34:
[...]
Beter een snelle oplossing die in ieder geval deels werkt, dan een hele langzame (de maatschappij aanpassen, ik wens je veel succes) die 0,0000001% kans heeft op een volledige oplossing.
Wellicht de beste oplossing maar net zo goed als het uitsluiten van uitpubliek niet de manier.
Clubs weten wie de kaarten kopen, hebben afdoende cameras om te constateren wie het is en dus afdoende middellen om die personen uit te sluiten van een vervolgbezoek. Daar ligt de primaire oplossing.
Mijn reactie was inderdaad wat kort door de bocht. Ik vind Taylor alleen dermate veelbelovend (en wat hij waarmaakt moeten we zien) dat ik het niet kan rijmen met een dergelijke aankoop. Hij verdient imho zeker de kans (en ook al voor ETHs doen qua talenten vrij veel minuten gemaakt afgelopen seizoen) nu.toolkist schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:35:
[...]
Daar onderschat je Koopmeiners echt toch wel heel erg. Taylor heeft nog precies niks laten zien op Eredivisie niveau, laat staan Europees.
Moet zeggen dat ik de 'sneer' ergens wel kon waarderen, kwam natuurlijk vooral door het spandoek wat zelf vanuit het Kids vak getoond werd, maar dat was meer de frustratie dat het bij dit soort wedstrijden ineens vol lijkt te zitten met 'diehard ado supporters' die er tegen Jong Utrecht en Dordt niet waren bijvoorbeeld.m0nk schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:29:
[...]
Ja echt debielen die gasten. Zo vaak meegemaakt op Midden Noord youth beneden bij die trap. Lopen er altijd een paar de boel te verzieken, ook richting eigen supporters overigens. Ook een van de redenen dat ik mijn seizoenskaart daar heb opgezegd een paar jaar geleden. Ik zit nu regelmatig in het kids vak met mijn jongens.. Mooiste was nog dat domme spandoek, waar ze een sneer uitdeelden naar de dagjes mensen.. en dan vervolgens zo misdragen.. Idd normaliter zijn er veel stewards maar ik denk dat dit onderling gewoon geregeld is met verschillende supportersgroepen waarvan er een aantal wel enige invloed hebben binnen de club..
Verder lag dit wel in de lijn van verwachting helaas, de rellen. Voor de wedstrijd was het bij het podium al heel onrustig met knalvuurwerk wat tussen het publiek werd afgestoken en potten met vuurpijlen die omvielen, eenmaal in het stadion leek het er normaal aan toe te gaan maar toen ging het gedurende de wedstrijd alsnog mis.
Tot slot vind ik wel dat iedereen die het nu heeft over het niet meer gunnen van promotie (of uberhaupt het bestaan) wel wat overdreven. Het gebeurt overal en in ieder stadion. Iedere uitwedstrijd die ik dit seizoen mee geweest ben was het rennen naar de auto's toe, waarbij de eerste uitwedstrijd (in en tegen Volendam) gelijk het dieptepunt van het seizoen bleek (mede door de slechte organisatie).
Nee hoor, dat hoef je helemaal niet te accepteren en dat zal ik ook nooit doen.Tristan Wins schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:26:
[...]
Dan gaan ze elders wel rotzooi trappen, dat vergelijk met Engeland is ook zo makkelijk. Andere gebruiken etc. en daar gebeurt zat wat niet door de beugel kan. Er lopen gewoon eencelligen rond en het enige wat ons te doen staat is de beste manier vinden ermee om te gaan. Ipv achter je toetsenbord er schande van te spreken.
In NL heb je ook voldoende camera's, daar kun je ook iemand achteraf oppakken en binnen een week ofzo een half jaar cel opleggen (zie die gast die Billy Sharp omver beukte). Kreeg ie er nog een stadionverbod van (ik meen) minimaal 10 jaar bij. Zo snel kan het gaan, als de politiek maar wil en daar de mogelijkheden toe creeert.
Als je overal maar mee wegkomt (zie gisteren, 5 arrestaties???) waarom zou je het dan niet bljven doen?
Hoe bestaat het dat die teringtroep toch elke keer weer het stadion in kan komen…
En dat iemand dat überhaupt mee wil nemen, en eraan denkt om dit tussen of in de richting van publiek af te steken dan spoor je sowieso niet.
Dan is het heel simpel toch?
Als je (dusdanig) niet spoort, hoor je ook niet in een stadion met duizenden anderen.
En dat iemand dat überhaupt mee wil nemen, en eraan denkt om dit tussen of in de richting van publiek af te steken dan spoor je sowieso niet.
Als je (dusdanig) niet spoort, hoor je ook niet in een stadion met duizenden anderen.
Hoezo overdreven? Tuurlijk moeten ze hiervoor gestraft worden. Net als Vitesse, Utrecht en al die andere clubs die hun supporters (of de bierglazen/aanstekers/munten van die supporters) niet van het veld kunnen houden.tommerd_ schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:39:
Tot slot vind ik wel dat iedereen die het nu heeft over het niet meer gunnen van promotie (of uberhaupt het bestaan) wel wat overdreven. Het gebeurt overal en in ieder stadion. Iedere uitwedstrijd die ik dit seizoen mee geweest ben was het rennen naar de auto's toe, waarbij de eerste uitwedstrijd (in en tegen Volendam) gelijk het dieptepunt van het seizoen bleek (mede door de slechte organisatie).
Dat je hier nu wat overdreven zware straffen gesuggereerd ziet worden, daar ben ik het dan wel weer mee eens.
Precies, juist dat het bij andere (vele) clubs gebeurt zou geen reden moeten zijn om niet te straffen, maar juist om het overal harder aan te pakken. Maar op de één of andere manier gebeurt dat niet.
Het hele voetbal lijkt verrot te zijn, zoals ik gisteren ook al aangaf zorgt dat ervoor dat ik er steeds minder plezier aan beleef. Geef me maar andere sporten, waar supporters wel door elkaar heen kunnen zitten zonder elkaar de koppen in te slaan. Je gaat uiteindelijk voor je plezier naar een sportwedstrijd (zou ik zeggen).
Het hele voetbal lijkt verrot te zijn, zoals ik gisteren ook al aangaf zorgt dat ervoor dat ik er steeds minder plezier aan beleef. Geef me maar andere sporten, waar supporters wel door elkaar heen kunnen zitten zonder elkaar de koppen in te slaan. Je gaat uiteindelijk voor je plezier naar een sportwedstrijd (zou ik zeggen).
Zouden de prijzen van de jaarkaarten daar ook niet een rolletje in spelen? Is voor Jan Modaal bijna niet meer e betalen daarRamzzz schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:35:
[...]
Vanuit het perspectief van de Britse, keiharde hervormingen destijds, dat was een zegening voor het voetbal: alle overtredingen op regels in het stadion direct keihard afstraffen en levenslang stadionverbod.

Heb voor de gein opgezocht wat jaarkaart bij Chesterfield FC (National league) kost. Praat je over 325 tot 400 pond voor een volwassene. In de fokking National League.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Verwijderd
Dat dus, inderdaad.toolkist schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:40:
[...]
Nee hoor, dat hoef je helemaal niet te accepteren en dat zal ik ook nooit doen.
In NL heb je ook voldoende camera's, daar kun je ook iemand achteraf oppakken en binnen een week ofzo een half jaar cel opleggen (zie die gast die Billy Sharp omver beukte). Kreeg ie er nog een stadionverbod van (ik meen) minimaal 10 jaar bij. Zo snel kan het gaan, als de politiek maar wil en daar de mogelijkheden toe creeert.
Als je overal maar mee wegkomt (zie gisteren, 5 arrestaties???) waarom zou je het dan niet bljven doen?
Overal word er schande over gesproken, maar uiteindelijk gebeurd er helemaal niets.
1.Het bestuur is te bang voor de harde kern.
2.De politie wilt hun handen er niet aan branden.
3.Politiek kan het niet interesseren en schuift het naar de KNVB.
4.En de KNVB schuift het vervolgens weer naar 1 en 2.
En zo gaat het al jaren.
Er was wel een tijdje waarin het "redelijk" goed ging, maar na Corona is het gewoon elke speelronde wel minimaal 1 keer raak geweest.
(En, dit gaat niet alleen over ADO, dit gaat bijna over elke club in Nederland.)
Waarom kan het in het Hockey wel goed gaan? Of bij het vrouwen voetbal?
Misschien maar eens starten met het verbieden van Alcohol in stadions? (Natuurlijk niet, want dan loopt de club inkomsten mis.)
De oplossingen worden al jaren lang genoemd.
- Stadionverboden met meldplicht.
- Droogleggen van stadions.
- Meer ruimte om te fouilleren.
En door deze randzaken vind ik het zelf ook steeds minder leuk om naar een voetbal wedstrijd te kijken.
Alleen maar doordat een paar doorgesnoven/dronken idioten niet volwassen kunnen worden.
Prima, maak het dan maar duurder. Voor een gemiddelde andere sportwedstrijd (of een ander evenement, bijvoorbeeld een concert) betaal je een stuk meer en is een stuk minder handhaving nodig. Ik zie niet in waarom voetbal dan goedkoop zou moeten blijven.Player1S schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:52:
[...]
Zouden de prijzen van de jaarkaarten daar ook niet een rolletje in spelen? Is voor Jan Modaal bijna niet meer e betalen daar![]()
Heb voor de gein opgezocht wat jaarkaart bij Chesterfield FC (National league) kost. Praat je over 325 tot 400 pond voor een volwassene. In de fokking National League.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeker niet tegen straffen. Maar ik ben vooral voorstander van het straffen van de personen ipv de club. ADO heeft misschien wel het beste camerasysteem hangen van Nederland met gezichtsherkenning. Een clubkaart was verplicht voor deze wedstrijd dus aan iedereen is een naam gekoppeld.ParaDroid2 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:50:
Precies, juist dat het bij andere (vele) clubs gebeurt zou geen reden moeten zijn om niet te straffen, maar juist om het overal harder aan te pakken. Maar op de één of andere manier gebeurt dat niet.
Wat mij betreft leg je deze gasten 5 jaar (of meer) een stadionverbod op. Geef je de club desnoods nog een boete vanuit de KNVB voor het slecht fouilleren bijvoorbeeld (hoe komt anders dat vuurwerk binnen), maar waar ik vooral op triggerde was het 'niet meer gunnen' van een club om wedstrijden te winnen of op het hoogste niveau te spelen.
Overigens je opmerking over dat het voetbal verrot is ben ik zeker met je eens. De jaren dat de finale van de Play-Offs rustig is geweest voor promotie zijn de jaren geweest dat er door corona geen publiek was. Zie dan ook altijd heel erg de wedstrijd voor me dat (ik dacht) Go Ahead promoveerde.
En dan die spandoeken met “against modern football”. Ja, ja, ‘het geld’ maakt het voetbal kapot.
Ik zou zeggen: met zulke ‘supporters’ ben je als club bezig jezelf keihard in de eigen voeten te schieten.
Alleen maar klagen over wat de club wel of niet moet doen, maar één hand in eigen boezem? Ho maar.
Torenhoge kosten voor handhaving (overigens grotendeels afgewenteld op de hele samenleving, betaald via de belastingen
), maar wel doorgaan met je misdragen en klagen over dure kaartjes.
Dat anderen door dit wangedrag je club een kutclub vinden, is alleen maar een aanleiding om nog meer wangedrag te vertonen en jezelf met allerlei geuzennamen belonen - een belediging voor de geuzen.
Bah. Ik zal persoonlijk nooit meer een voet in het ADO-stadion zetten.
Deden alle voetballiefhebbers dat maar bij clubs waar de klootzakken er een puinhoop van maken.
Wegblijven.
Ik zou zeggen: met zulke ‘supporters’ ben je als club bezig jezelf keihard in de eigen voeten te schieten.
Alleen maar klagen over wat de club wel of niet moet doen, maar één hand in eigen boezem? Ho maar.
Torenhoge kosten voor handhaving (overigens grotendeels afgewenteld op de hele samenleving, betaald via de belastingen

Dat anderen door dit wangedrag je club een kutclub vinden, is alleen maar een aanleiding om nog meer wangedrag te vertonen en jezelf met allerlei geuzennamen belonen - een belediging voor de geuzen.
Deden alle voetballiefhebbers dat maar bij clubs waar de klootzakken er een puinhoop van maken.
Wegblijven.
En stadionverboden en een meldingsplicht zit ook al jaar en dag in de toolbox van een gemeente.middels de Wet MBVEO.Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:52:
[...]
De oplossingen worden al jaren lang genoemd.
- Stadionverboden met meldplicht.
Uiteindelijk zit er iets niet helemaal goed in de toepassing van de middellen die men (zowel de gemeente als de BVO) heeft om dit gedrag te voorkomen omdat ze simpelweg niet afdoende acteren indien het wel gebeurt.
Bij welke club kan je dan nog wel naar eer en geweten het stadion bezoeken?Ramzzz schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:04:
Wegblijven.
Kan die hooligandiscussie in [Voetbal] Randzaken verder?
een bronvermelding zou prettig zijn, hoewel enigzins overduidelijk dat het haast wel de speld moest zijn kan dat zeker geen kwaad
Ik kan het antwoord je wel geven maar het antwoord is heel lang bevat termen als overheid, politie, middle-managers, kosten, nog meer kosten en nog meer kosten en het feit dat de politiek liever niet heeft dat alles daar fatsoenlijk werkt aangezien je op dat moment gaat schoppen tegen de grootste sport in de samenleving die wekelijks 4,5 miljoen mensen direct of indirect raakt. De eerste die oppert is degene die stemmen gaat verliezen omdat er natuurlijk een reactie gaat komen van links of rechts, voor of achter en dan begint het opeens een politiek spelletje te worden waarin de problemen niet meer aangepakt gaan worden maar de politieke partijen onderling omdat het een ideale kans is om zielen te winnen.Ramzzz schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:43:
Hoe bestaat het dat die teringtroep toch elke keer weer het stadion in kan komen…
Cirkel is rond, niks gebeurt er verder en volgend jaar gaat het volk weer te keer in de degradatiewedstrijden.
Noch KNVB, noch landelijke overheid noch lokale driehoek interesseert het ene reet. Anders had Vitesse al lang en breed zonder publiek gespeeld na herhaaldelijke bullshit met vuurwerk. Ik heb het niet over sfeerbeelden uit Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Alkmaar, Vitesse waarin een club positief ondersteund wordt met vuurwerk maar over het wedstrijd lamleggend gedoe. Maar óók dat is weer een nuance die mee kan spelen en die je moet aanvoelen.
Haha nee joh! Dit herken je meteen als satire mag ik toch hopen. Maar aan de andere kant...tegenwoordig lopen de kindjes tot hun 18e hand in hand over rubberen stoeptegels en tussen flessen water en plantaardig voedsel dus de kans dat die dat ook herkennen vraagt bijna wel om een bronvermeldingNapo schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:25:
[...]
een bronvermelding zou prettig zijn, hoewel enigzins overduidelijk dat het haast wel de speld moest zijn kan dat zeker geen kwaad
Stap 1 is in ieder geval genomen, een statement dat ze er iets aan willen doen en dat langdurige stadionverboden onderdeel maken van de maatregelen. Nu is het natuurlijk maar de vraag hoe dat gaat uitpakken.ADO Den Haag zal in samenspraak met alle instanties al het mogelijke doen om de raddraaiers verantwoordelijk te stellen voor de veroorzaakte schade en zwaar te bestraffen voor hun wangedrag. Alle camerabeelden binnen en buiten het stadion zullen worden geanalyseerd. We willen niet op de maatregelen vooruitlopen, maar langdurige stadionverboden zullen deel uitmaken van de maatregelen.
Zo lang ze niet handhaven heeft dat weinig nut. Heb 10 jaar een seizoenskaart gehad en welgeteld 1x mijn ID kaart moeten laten zien die ze langs een lijst met namen haalden.
En iedereen controleren is simpelweg niet te doen.
En iedereen controleren is simpelweg niet te doen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022