Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Ook op NU: https://www.nu.nl/algemee...n-door-herseninfarct.html
Wat erg zeg, heb helaas kortbij meegemaakt wat het kan doen voor een persoon en omgeving.
Soms heb je geluk, en is er (vrijwel) geen schade, vaak helaas dus wel.
Hij is wel ongezond vind ik, zijn gewicht is sterk toegenomen. Maar het is dacht ik altijd moeilijk te zeggen of het daar aan ligt, het kan ook gezonde en zelfs sportieve mensen het overkomen.
Beterschap aan hem, vind hem wel sympathiek.
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gaat dan lekker daar in Turkije. heeft die mourinho 'postuum' nog bijna gelijk met zijn kritiek op de scheidsrechters daar. Lijkt me een leuke testcase voor de uefa, straffen voor turkse clubs in europa? Geen turkse scheidsrechters meer in europa , etc.
Uefa kennende zal het wel niets gaan doen, net als tegen de duels in de usa of in australie, schijtcommercie.
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Als je nu zorgvuldig voorbereid (dan is dat argument van tafel) en kijkt hoever je komt in een beroep dan geeft dat tenminste een beeld of het puur zat in het vermeende overhaaste en onzorgvuldigheid of dat ze echt geen schijn van kans maken in dit soort zaken. In het tweede geval moet je namelijk grondig je systeem gaan herzien vrees ik.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vitesse heeft 5600 regels en deadlines aan haar laarzen gelapt en mag vervolgens ongestraft doorblijven gaan. Waar houdt het dan wel op? Hoe zit het met andere clubs?
Ik had ingeschat dat de KNVB dat belangrijker zou hebben gevonden maar ben positief verrast dat ze die keuze niet maken.
Kleine moeite toch om hierover vooraf te communiceren?Opvallend is dat ze Vitesse niet vooraf heeft ingelicht. In de afgelopen weken waren er wel gesprekken tussen Vitesse en de KNVB, maar daarin hield de bond de kaarten strak tegen de borst.
[ Voor 5% gewijzigd door bazzemans op 29-10-2025 17:54 ]
Dit staat op nu.nl (AD artikel krijg ik een paywall):toolkist schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 17:44:
Ik had het dus niet verwacht, puur gezien de shitshow die je krijgt als Vitesse straks alsnog midden in het seizoen uit de competitie gehaald moet worden.
Ik had ingeschat dat de KNVB dat belangrijker zou hebben gevonden maar ben positief verrast dat ze die keuze niet maken.
Het is nog niet duidelijk wanneer de zaak bij de Hoge Raad dient. De uitspraak wordt niet voor het einde van het seizoen verwacht, waardoor Vitesse in elk geval niet tijdens de jaargang uit de competitie kan worden gehaald
Waarom zou de KNVB Vitesse op de hoogte moeten houden? Weer die verwachting van eenrichtingsverkeer.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Waarom de KNVB Vitesse op de hoogte zou moeten houden? Als je beide van mening bent dat je constructief in overleg bent, lijkt me dit een fatsoenlijke omgangsvorm en niet meer dan een normale verwachting.gambieter schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 18:10:
[...]
Dit staat op nu.nl (AD artikel krijg ik een paywall):
[...]
De soap gaat gewoon verder daar.
https://www.gelderlander....iele-tegenvaller~ace81f64Braasch is sinds begin dit jaar een van de buitenlandse aandeelhouders van Vitesse. Hij heeft formeel geen functie binnen de club.
Niettemin bemoeit hij zich al maanden met het voetbalbeleid. In feite gedraagt hij zich als technisch directeur, zonder dat hij die titel heeft. Binnen Vitesse groeit de twijfel over zijn rol.
Dat wordt versterkt doordat de KNVB onlangs de club daar op heeft aangesproken.
Braasch (34) is sinds begin dit jaar aandeelhouder van Vitesse en maakt deel uit van het technisch hart, samen met onder anderen trainer Rüdiger Rehm, clubicoon Edward Sturing en adviseur Theo Janssen. Officieel adviseert hij, maar feitelijk bepaalt hij mee over spelers en beleid.
En een artikel over Braasch.
https://www.gelderlander....bedreigd-gevoeld~a829c4bdBraasch is van plan nog jaren bij Vitesse te blijven, als technisch directeur. „Die beslissing is niet alleen aan mij.” Hij heeft inmiddels een geel-zwart hart gekregen, zegt hij. „Zeker weten.”
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd
Dit krijg je van alle bezuinigingen op de zorg! /sMaarten_E schreef op zondag 2 november 2025 @ 15:22:
https://www.ad.nl/binnenl...-slopen-de-boel~a71dc4f5/
Wat kan voetbal toch mooi zijn...
Dat het "onder druk" moet zegt toch al genoeg?
Was allang bekent dat hij verlengstuk van Coley Parry was. Dus nieuwe eigenaren hadden direct al afscheid moeten nemen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Eindelijk verlost van Arno Vermeulen, al keek ik het zelf eigenlijk al heel lang niet meer.
Precies hetzelfde sentiment bij mij.JEightyFive schreef op donderdag 27 november 2025 @ 15:15:
Studio Voetbal verdwijnt
Eindelijk verlost van Arno Vermeulen, al keek ik het zelf eigenlijk al heel lang niet meer.
Al vrees ik dat Arno zichzelf wel in een of andere prominente tv functie weet te wurmen...
[ Voor 10% gewijzigd door Megupe op 27-11-2025 16:04 ]
Zó veel (andere) troep op TV, en dan dit (en Andere Tijden Sport) wegbezuinigen ziet er echt uit als: f*** you, specifieke TV-kijker - jongens, nóg meer troep dan maar...
[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 27-11-2025 16:55 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Nu nog die vrouw weghalen (niet omdat ze vrouw is, ze heeft gewoon weinig te melden) bij Studio Sport, en het is weer wat beter bij de NOS.JEightyFive schreef op donderdag 27 november 2025 @ 15:15:
Studio Voetbal verdwijnt
Gezever over voetbal is toch ook gewoon pure troep? En dit kost waarschijnlijk ook nog meer dan een hoop andere programma, die "analisten" zijn echt niet gratis. Laat dat lekker over aan de commerciëlen.Ramzzz schreef op donderdag 27 november 2025 @ 16:54:
Ik vind het niet minder dan diep triest, dit soort onzinnige, rücksichtlose bezuinigingen.
Zó veel (andere) troep op TV, en dan dit (en Andere Tijden Sport) wegbezuinigen ziet er echt uit als: f*** you, specifieke TV-kijker - jongens, nóg meer troep dan maar...
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Verwijderd
Dat was 20 jaar geleden bij Talpa/RTL geen onverdeeld succes waarop de clubs met hangende pootjes voor minder centen terug gingen naar de NOS.Joris748 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 21:29:
Als er iets prima door de commerciële zenders verzorgd kan worden is het wel betaald voetbal. Heb veel liever dat de NPO zich beperkt tot commercieel minder interessante sporten. Helaas is het een ordinaire bezuiniging en is het geld wat daarvoor nodig is gewoon weg.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat betekent, stam + t .
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Dit kunnen ze nog altijd maken, desnoods op YouTube.Malfunctions schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:18:
Studio voetbal kan me gestolen worden, Andere tijden sport vind ik heel erg jammer. Die hebben vaak hele mooie verhalen in beeld gebracht.
De regels zijn nou eenmaal dat je na die 1e staking door mag gaan als de veiligheidsdriehoek akkoord is. 50K man vroegtijdig naar huis sturen is ook niet ideaal (dan kunnen mensen boos worden en stoute dingen doen).pordkert schreef op zondag 30 november 2025 @ 21:14:
Jammer dat vanavond zo mis is gelopen in Amsterdam. Ongelooflijk ook dat de wedstrijd is hervat met publiek. Voor de wedstrijd waren al berichten dat er zo'n 150 personen zonder kaart naar binnen waren gestormd. Ook waren twee acties met vuurwerk aangekondigd. Dan kan je toch niet gewoon starten nadát er al zoveel vuurwerk op het veld was gegooid?
De warming up had niet gehoeven deze keer, want iedereen wist dat het toch weer klaar zou zijn voordat de bal goed en wel rolde.
Ja alsof een programma maken niks kost?HollowGamer schreef op zondag 30 november 2025 @ 21:14:
[...]
Dit kunnen ze nog altijd maken, desnoods op YouTube.
Ik vind het verdwijnen van “Andere tijden sport” echt jammer.
Die “actie” bij Ajax, wat was eigenlijk de aanleiding? Heb ik iets gemist?
[ Voor 13% gewijzigd door FreakNL op 30-11-2025 23:09 ]
Schijnbaar was er een 2e supporter (van de harde kern neem ik aan) overleden en die wilden ze eren...FreakNL schreef op zondag 30 november 2025 @ 23:08:
[...]
Die “actie” bij Ajax, wat was eigenlijk de aanleiding? Heb ik iets gemist?
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
https://www.ad.nl/voetbal...mogelijke-straf~a86dadcd/
Menno Geelen was - zoals wel vaker wanneer er leiderschap wordt gevraagd in Amsterdam - totaal onzichtbaar. De algemeen directeur heeft zichzelf de laatste jaren slim populair gemaakt bij wat bevriende (supporters)media, maar wederom koos Geelen ervoor om strategisch te duiken toen het spannend werd.
Te midden van alle dieptepunten lijkt dat een onbeduidend detail, maar het zegt heel veel over de huidige staat van Ajax, een club die nu al jaren sportief, bestuurlijk en moreel in totaal verval is geraakt. Een club waar allerlei geledingen zich de baas wanen, maar niemand het daadwerkelijk is.
Het massale en volledig geregisseerde vuurwerk van zondag was dan ook niet slechts een gevalletje ‘een kleine minderheid die het voor de rest verpest’ en ook geen overmacht. De Amsterdamse clubleiding wist vooraf dat er een overleden supporter met vuurwerk herdacht zou worden, maar het slaagde er niet in dat eerbetoon enigszins binnen de perken te houden.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Maar die eerste alinea laat wel zien dat Mossou het niet helemaal op een rijtje heeft. Panday is degene die veiligheid in zijn portefeuille heeft en daarmee is het volstrekt logisch dat hij nu degene is die naar voren stapt om te spreken.
Het is wonderlijk hoe journalisten vaak bestuurders in het publieke willen zien. Niet omdat zij vanuit hun rol nu degene zijn die per se in de publiciteit moet treden, maar omdat ze iemand voor hun schandpaal nodig hebben.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat extra info, waarom Mossou vindt dat de algemeen directeur en niet de CFO naar voren moet treden.Gonadan schreef op maandag 1 december 2025 @ 09:19:
@Joris748 ik heb geen AD en op basis van jouw selectief citeren kunnen wij helaas geen conclusies trekken.
Maar die eerste alinea laat wel zien dat Mossou het niet helemaal op een rijtje heeft. Panday is degene die veiligheid in zijn portefeuille heeft en daarmee is het volstrekt logisch dat hij nu degene is die naar voren stapt om te spreken.
Het is wonderlijk hoe journalisten vaak bestuurders in het publieke willen zien. Niet omdat zij vanuit hun rol nu degene zijn die per se in de publiciteit moet treden, maar omdat ze iemand voor hun schandpaal nodig hebben.
Met de smoes dat zijn collega nu eenmaal ‘veiligheid’ in de portefeuille heeft, werd de bij het publiek onbekende CFO Panday in de vuurlinie gezet. Ook eerder deze maand, toen Ajax-Heerenveen eveneens werd stilgelegd (toen tijdelijk), blonk Geelen al uit in onzichtbaarheid.
Klopt, en daarom lijkt het me verstandig dat Ajax voorlopig even geen thuiswedstrijden meer met publiek mag spelen.ElPaco schreef op zondag 30 november 2025 @ 21:21:
[...]
50K man vroegtijdig naar huis sturen is ook niet ideaal (dan kunnen mensen boos worden en stoute dingen doen).
Het was blijkbaar van tevoren bekend, én het is een dusdanige hoeveelheid dat het met medeweten van beveiliging/bestuur/directie het stadion in is gebracht. Met andere woorden: men heeft a) geen controle over deze 'harde kern', en b) kan de veiligheid van de bezoekers aldus niet garanderen.
Dan maar geen thuispubliek meer totdat bewezen is dat men de boel weer onder controle heeft.
Enkel de 'dadervakken' leeghouden is in het verleden al zinloos gebleken, dan komen die gasten (al dan niet met dreigementen) wel met iemands anders pas binnen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Oneens. Hier had Geelen voor de camera moeten staan. Dit overstijgt een portefeuille.Gonadan schreef op maandag 1 december 2025 @ 09:19:
@Joris748 ik heb geen AD en op basis van jouw selectief citeren kunnen wij helaas geen conclusies trekken.
Waar zie jij een 'waarom'? Ik zie alleen dat hij dat vindt, maar geen toelichting. Zoals ik al schreef, dit heeft weinig met de huidige situatie te maken. Hij wil gewoon Geelen aan de schandpaal en dat heeft meer te maken met zijn persoonlijke mening over het functioneren van Geelen* te maken dan dat hij gisteren per se het woord had moeten voeren.Joris748 schreef op maandag 1 december 2025 @ 09:35:
[...]
Wat extra info, waarom Mossou vindt dat de algemeen directeur en niet de CFO naar voren moet treden.
[...]
* het functioneren van Geelen kan je best over discussiëren, maar hier worden nu zaken door elkaar getrokken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die mening mag je hebben, maar heb je daar ook een reden voor?Mog schreef op maandag 1 december 2025 @ 09:37:
[...]
Oneens. Hier had Geelen voor de camera moeten staan. Dit overstijgt een portefeuille.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De algemeen directeur is eindverantwoordelijk voor het reilen en zeilen van de hele club. Bij dit soort grote incidenten sta je er ook. En kost het ook je positie ook al is het “technisch” gezien niet jouw expertise.Gonadan schreef op maandag 1 december 2025 @ 10:19:
[...]
Die mening mag je hebben, maar heb je daar ook een reden voor?
De handtekening van een algemeen directeur staat niet voor niets onder zo’n beetje alles. Hier worden ze gewoon voor betaald.
Omdat hier meer misgaat dan een falende veiligheid(scontrole) en daarmee meer de verantwoordelijkheid van alleen de CFO. Dit lijkt een gevolg van een falende (bedrijfs)cultuur en daar is de algemeen directeur verantwoordelijk voor.Gonadan schreef op maandag 1 december 2025 @ 10:19:
[...]
Waar zie jij een 'waarom'? Ik zie alleen dat hij dat vindt, maar geen toelichting. Zoals ik al schreef, dit heeft weinig met de huidige situatie te maken. Hij wil gewoon Geelen aan de schandpaal en dat heeft meer te maken met zijn persoonlijke mening over het functioneren van Geelen* te maken dan dat hij gisteren per se het woord had moeten voeren.
* het functioneren van Geelen kan je best over discussiëren, maar hier worden nu zaken door elkaar getrokken.
De taakverdeling klopt formeel gezien. Maar het is al jaren crisis bij Ajax. In echte crisissituaties staan meestal de hoogste leiders voor de microfoon, juist vanwege de symbolische en morele eindverantwoordelijkheid. Geelen is als Algemeen Directeur eindverantwoordelijk. Bij een groot incident (bovenop de zooi van de afgelopen jaren) als dit verwacht ik de CEO aan het woord. Dit voelt als lafheid en politiek verantwoordelijkheid afschuiven.Gonadan schreef op maandag 1 december 2025 @ 10:19:
[...]
Die mening mag je hebben, maar heb je daar ook een reden voor?
Wat nodig is, is dat er eindelijk een keer duidelijke spelregels worden opgesteld en vooral dat die worden gehandhaafd. Vuurwerk afsteken?* Hele vak wordt 1 wedstrijd geschorst. Bij herhaling worden dat 3 wedstrijden, en als er dan nog geen zelfreinigend effect optreedt, dan worden seizoenskaarten permanent ongeldig gemaakt. Schorsing voor 3 seizoenen, en daarna mag je weer achteraan in de rij aansluiten.
Dit koppelen aan het daadwerkelijk handhaven van een verbod op gezichtsbedekkende kleding zodat je de relschoppers er met camerabeelden uit kunt plukken en je schiet al een heel eind op.
Ja, het kost 2 seizoenen moeite, maar daarna is men eraan gewend en heb je het onder controle. En ja, je zult 2-3 jaar de beveiliging flink moeten opschroeven om de harde kern -waarvan je vantevoren weet dat ze de regels gaan overtreden- te beletten om er een fysiek gevecht van te maken.
De oplossing is vrij simpel, maar je zult erin moeten investeren en consequent zijn. Hetzelfde als bij het opvoeden van kinderen.
*vervangbaar voor elke vorm van ongewenst gedrag, dingen op het veld gooien, racistische leuzen scanderen etc...
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Jullie zullen het waarschijnlijk mosterd na de maaltijd vinden, maar er is zojuist een (vrij kort) statement van Menno Geelen gekomen waarin hij oa zegt dat ze een groot deel van de mensen gaan compenseren.Mog schreef op maandag 1 december 2025 @ 10:53:
[...]
De taakverdeling klopt formeel gezien. Maar het is al jaren crisis bij Ajax. In echte crisissituaties staan meestal de hoogste leiders voor de microfoon, juist vanwege de symbolische en morele eindverantwoordelijkheid. Geelen is als Algemeen Directeur eindverantwoordelijk. Bij een groot incident (bovenop de zooi van de afgelopen jaren) als dit verwacht ik de CEO aan het woord. Dit voelt als lafheid en politiek verantwoordelijkheid afschuiven.
Daarnaast dreigen met sluiting van overige tribunes bij herhaling. Misschien komt er een onderlinge correctie.
nggyu nglyd
We hebben bij ieder incident een enorme verontwaardiging en boosheid maar door alle keuzes zijn we niet in staat om echt te handhaven. En vervolg eraan te geven.
Zie alleen al maar hoe lang een proces als passage duurt.
Leuk al dat geroep om meer blauw en “hard” ingrijpen maar dat heeft geen substantie. We leven in een samenleving waarbij de korte termijn regeert en de lange termijn en bestendigheid maar moeilijk en ingewikkeld is. Zeker om het te verkopen. Want ow wee als je het moet gaan uitleggen uitvoeren en vooral de burger moet vragen meer belasting te betalen.
Dus ja leuk weer al die verontwaardiging maar puntje bij paaltje willen we er niet echt iets aan doen. Aan handhaving en het hele idee van het bestendig maken en houden van een rechtssysteem.
Leuk weer dat soort collectieve straffen. Er zitten zat mensen die er geen zak mee te maken hebben. Die er gewoon al zitten sinds het begin van de Arena. En bij de verhuizingen niet konden verhuizen. Het is een van de goedkoopste plekken.Quad schreef op maandag 1 december 2025 @ 15:22:
En Ajax sluit de tribune van F-side voor de wedstrijd tegen Feyenoord. Wat mij betreft blijft die sluiting voor de komende 5 jaar. En vernietig alle seizoenskaarten van de mensen op die tribune.
Daarnaast dreigen met sluiting van overige tribunes bij herhaling. Misschien komt er een onderlinge correctie.
Onderlinge correctie is ook niet wat je moet willen. Ook hier weer er is een rechtstaat die dingen moet regelen. Eigen rechter spelen is nooit de bedoeling. Bovendien je riskeert gewoon flinke straf als je gepakt wordt voor openbare geweldpleging. En zonder rook etc sta je erg goed op de camera.
Tuurlijk wel. Als iemand iets denkt te willen doen, en 5 man/vrouw om hem heen denkt er het zijne van, prima om er wat van te vinden.CornermanNL schreef op maandag 1 december 2025 @ 15:37:
[...]
Leuk weer dat soort collectieve straffen. Er zitten zat mensen die er geen zak mee te maken hebben. Die er gewoon al zitten sinds het begin van de Arena. En bij de verhuizingen niet konden verhuizen. Het is een van de goedkoopste plekken.
Onderlinge correctie is ook niet wat je moet willen. Ook hier weer er is een rechtstaat die dingen moet regelen. Eigen rechter spelen is nooit de bedoeling. Bovendien je riskeert gewoon flinke straf als je gepakt wordt voor openbare geweldpleging. En zonder rook etc sta je erg goed op de camera.
Blijkbaar vindt de hele tribune het wel best, dan mag de hele tribune ook wel bloeden. En als dat niet genoeg is, de rest van het stadion ook.
nggyu nglyd
Het zijn niet voor niet de goedkoopste plekkenCornermanNL schreef op maandag 1 december 2025 @ 15:37:
[...]
Leuk weer dat soort collectieve straffen. Er zitten zat mensen die er geen zak mee te maken hebben. Die er gewoon al zitten sinds het begin van de Arena. En bij de verhuizingen niet konden verhuizen. Het is een van de goedkoopste plekken.
Meest pragmatische oplossing is om, om te beginnen, de ultra's één vak af te nemen en de vrijkomende plekken te herverdelen onder de seizoenskaarthouders die wel een onberispelijke staat van dienst hebben. Probeer de goedwillenden die vakken uit te krijgen. Dan wordt het tuig steeds meer geconcentreerd en krijgen de goedwillenden meer ruimte.
Buiten dat je als samenleving niet moet willen, dat mensen eigen rechter gaan spelen. Is het absoluut niet zo eenvoudig als je stelt. Zo werkt het gewoon niet.Quad schreef op maandag 1 december 2025 @ 15:50:
[...]
Tuurlijk wel. Als iemand iets denkt te willen doen, en 5 man/vrouw om hem heen denkt er het zijne van, prima om er wat van te vinden.
Blijkbaar vindt de hele tribune het wel best, dan mag de hele tribune ook wel bloeden. En als dat niet genoeg is, de rest van het stadion ook.
Dat gaat dan via stadionverboden en straffen ook hier weer, collectief straffen is niet zo simpel. Er zijn dan zat mensen de dupe van de daders. Net zoiets als een straat ontruimen omdat er 1 buurman een illegaal wiethok (of wat dan ook tegen de wet) heeft.Joris748 schreef op maandag 1 december 2025 @ 16:05:
[...]
Het zijn niet voor niet de goedkoopste plekkenDe echte supporters willen niets met dat tuig te maken hebben.
Meest pragmatische oplossing is om, om te beginnen, de ultra's één vak af te nemen en de vrijkomende plekken te herverdelen onder de seizoenskaarthouders die wel een onberispelijke staat van dienst hebben. Probeer de goedwillenden die vakken uit te krijgen. Dan wordt het tuig steeds meer geconcentreerd en krijgen de goedwillenden meer ruimte.
Het gaat om het uitgangspunt van de rechtstaat.
Het is juist geen collectief straffen. Er zijn nu 4 (?) vakken gereserveerd voor de ultra's, herverdeel de plekken uit die 4 vakken. Reserveer 1 vak voor mensen die niet eerder een stadionverbod hebben gehad en niet met politie en justitie in aanraking zijn geweest.CornermanNL schreef op maandag 1 december 2025 @ 16:10:
[...]
Dat gaat dan via stadionverboden en straffen ook hier weer, collectief straffen is niet zo simpel. Er zijn dan zat mensen de dupe van de daders. Net zoiets als een straat ontruimen omdat er 1 buurman een illegaal wiethok (of wat dan ook tegen de wet) heeft.
Het gaat om het uitgangspunt van de rechtstaat.
Heb je alvast 1 probleemvak minder.
En toen werd je wakker. Een beetje minder naief denken mag wel.Quad schreef op maandag 1 december 2025 @ 15:50:
[...]
Tuurlijk wel. Als iemand iets denkt te willen doen, en 5 man/vrouw om hem heen denkt er het zijne van, prima om er wat van te vinden.
Ajax/knvb mag niet eens weten of iemand met politie of justitie in aanraking is geweest....Joris748 schreef op maandag 1 december 2025 @ 16:17:
[...]
Het is juist geen collectief straffen. Er zijn nu 4 (?) vakken gereserveerd voor de ultra's, herverdeel de plekken uit die 4 vakken. Reserveer 1 vak voor mensen die niet eerder een stadionverbod hebben gehad en niet met politie en justitie in aanraking zijn geweest.
Zo werkt het niet, bovendien heb ik het nu over de sluiting van de tribune voor de wedstrijd tegen Feyenoord. Dat is een collectieve straf. Er zitten (geen idee van het exacte aantal) 5000 mensen op zo'n tribunedeel.Joris748 schreef op maandag 1 december 2025 @ 16:17:
[...]
Het is juist geen collectief straffen. Er zijn nu 4 (?) vakken gereserveerd voor de ultra's, herverdeel de plekken uit die 4 vakken. Reserveer 1 vak voor mensen die niet eerder een stadionverbod hebben gehad en niet met politie en justitie in aanraking zijn geweest.
Dus je straft nu iedereen, voor iets wat een deel doet. Dat is het onderliggende probleem. Of het nu al dan niet een terecht middel is, want er moet iets gebeuren.
Maar ook daar zitten nu veel mensen bij die er geen enkele connectie mee hebben en nu naast de wedstrijd tegen Groningen ook die tegen Feyenoord missen.
Het is een populaire gedachte straf gewoon iedereen want het is allemaal gajes, maar zo is het gewoon niet. Niet op een tribune, niet in een woonwijk, niet in de maatschappij.
Hoeft natuurlijk alleen vanwege voetbalgerelateerd geweld. Als ik veroordeeld ben voor fraude krijg ik ook geen VOG en kan ik geen penningmeester van de plaatselijke voetbalclub worden.toolkist schreef op maandag 1 december 2025 @ 16:27:
[...]
Ajax/knvb mag niet eens weten of iemand met politie of justitie in aanraking is geweest....
Dat gevoel kan ik in het grotere geheel ook wel snappen. Geelen is in zijn algemeenheid weinig zichtbaar en laat veel doen door degenen die er daadwerkelijk verantwoordelijk voor zijn. Dat is een stijl waar je wat van kunt vinden, maar is een stijl die zijn voorganger en mentor ook hanteerde.Mog schreef op maandag 1 december 2025 @ 10:53:
[...]
De taakverdeling klopt formeel gezien. Maar het is al jaren crisis bij Ajax. In echte crisissituaties staan meestal de hoogste leiders voor de microfoon, juist vanwege de symbolische en morele eindverantwoordelijkheid. Geelen is als Algemeen Directeur eindverantwoordelijk. Bij een groot incident (bovenop de zooi van de afgelopen jaren) als dit verwacht ik de CEO aan het woord. Dit voelt als lafheid en politiek verantwoordelijkheid afschuiven.
Persoonlijk zou ik ook liever een AD hebben die een echte kopman is met een duidelijke visie en de kar trekt, maar ik vraag mij af of Geelen dat in zich heeft. Sowieso had hij die positie nooit moeten bekleden.
Maar dat nu puur op de situatie van gisteren betrekken en daarom stellen dat hij daar het woord had moeten voeren, dat vind ik weer een stap te ver.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik sta ook op die tribune. Kan je mij buiten die straf laten aub.Quad schreef op maandag 1 december 2025 @ 15:22:
En Ajax sluit de tribune van F-side voor de wedstrijd tegen Feyenoord. Wat mij betreft blijft die sluiting voor de komende 5 jaar. En vernietig alle seizoenskaarten van de mensen op die tribune.
Er gaat trouwens geen correctie komen want die groepen zijn nou eenmaal niet van binnenuit te corrigeren.
nggyu nglyd
Op het internet is het natuurlijk een stukken makkelijker om een grote muil te hebben dan als je tegenover zo'n groep staat.Quad schreef op maandag 1 december 2025 @ 17:53:
Oei dat is wel jammer voor je.
Uiteraard. Maar ik ben wel voor harde maatregelen tegen dergelijke acties.VrolijkeFrans!1 schreef op maandag 1 december 2025 @ 17:55:
[...]
Op het internet is het natuurlijk een stukken makkelijker om een grote muil te hebben dan als je tegenover zo'n groep staat.
nggyu nglyd
[ Voor 10% gewijzigd door Gonadan op 01-12-2025 19:18 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Er zit dus maar 1 nooddeur tussen binnen en buiten het stadion. Er is geen buffer in de vorm van een stadionterrein.Gonadan schreef op maandag 1 december 2025 @ 19:18:
Waarom ze zo dicht bij het station kwamen? Omdat je voor buiten het stadion geen kaartje nodig hebt?
Klopt. Dat is ook een beetje de essentie van een nooddeur, dat je daardoor daadwerkelijk naar buiten kan om een veilige plek te zoeken. 52.000 man exclusief personeel ga je niet veilig kunnen plaatsen in een buffer. Daarnaast heeft een stadion nogal wat nooddeuren die op verschillende plekken uit komen. Tegen de tijd dat het ging gebeuren wist het lokale personeel vast wel wat ze van plan waren, maar ga er dan maar aan staan om als steward tegen te houden.Joris748 schreef op maandag 1 december 2025 @ 21:14:
[...]
Er zit dus maar 1 nooddeur tussen binnen en buiten het stadion. Er is geen buffer in de vorm van een stadionterrein.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik had zelf ook niet verwacht dat het personeel zou ingrijpen maar wel dat Ajax de wedstrijd tot nader order zou uitstellen. Dat had mijn inziens de tijd gegeven om de situatie met de driehoek te bespreken.Gonadan schreef op maandag 1 december 2025 @ 21:40:
[...]
Klopt. Dat is ook een beetje de essentie van een nooddeur, dat je daardoor daadwerkelijk naar buiten kan om een veilige plek te zoeken. 52.000 man exclusief personeel ga je niet veilig kunnen plaatsen in een buffer. Daarnaast heeft een stadion nogal wat nooddeuren die op verschillende plekken uit komen. Tegen de tijd dat het ging gebeuren wist het lokale personeel vast wel wat ze van plan waren, maar ga er dan maar aan staan om als steward tegen te houden.
Alleen al de gedachte dat een financieel verantwoordelijke ook het mandaat over veiligheid heeft is al de noemer nalatigheid waardig. Veiligheid van 50.000 mensen en je spelerskapitaal op het veld doe je er niet even bij naast je drukke baan.
Leg een bufferzone rond het stadion aan waar de nooduitgangen op uitkomen, maar waaruit de mensen ook weer kunnen ‘ontsnappen’. Dan is er in ieder geval meer tijd om te anticiperen op hooligans die een barrière doorbreken. Ze zitten dan niet meteen in het stadion.Gonadan schreef op maandag 1 december 2025 @ 21:40:
[...]
Klopt. Dat is ook een beetje de essentie van een nooddeur, dat je daardoor daadwerkelijk naar buiten kan om een veilige plek te zoeken. 52.000 man exclusief personeel ga je niet veilig kunnen plaatsen in een buffer. Daarnaast heeft een stadion nogal wat nooddeuren die op verschillende plekken uit komen. Tegen de tijd dat het ging gebeuren wist het lokale personeel vast wel wat ze van plan waren, maar ga er dan maar aan staan om als steward tegen te houden.
Las ook ergens dat supportershomes direct met stadions verbonden zijn. En dat die als tussenstation functioneren om illegaal spul het stadion in te krijgen. Weet niet of dat bij Ajax ook het geval is.
Nee, in het bedrijfsleven is de gouden regel dat QHSE niet onder de verantwoordelijkheid van financiële of technische directeuren valt, maar rechtstreeks onder de algemeen directeur. Omdat QHSE vaak strijdig is met andere belangen. Is overigens verre van een garantie dat het ook zo georganiseerd is.Miki schreef op maandag 1 december 2025 @ 21:56:
[...]
Ik had zelf ook niet verwacht dat het personeel zou ingrijpen maar wel dat Ajax de wedstrijd tot nader order zou uitstellen. Dat had mijn inziens de tijd gegeven om de situatie met de driehoek te bespreken.
Alleen al de gedachte dat een financieel verantwoordelijke ook het mandaat over veiligheid heeft is al de noemer nalatigheid waardig. Veiligheid van 50.000 mensen en je spelerskapitaal op het veld doe je er niet even bij naast je drukke baan.
Even los hoe formeel je het wilt aanvliegen over de eindverantwoordelijkheid icm een systematische werkwijze zou Ajax en iedere andere voetbalclub met enorme bezoekersaantallen hier een apart iemand verantwoordelijk moeten maken die onder C-level valt. Het gaat niet over ongevallen op de werkvloer die je mag verwachten van reguliere bedrijfsactiviteiten.Joris748 schreef op maandag 1 december 2025 @ 22:00:
[...]
Nee, in het bedrijfsleven is de gouden regel dat QHSE niet onder de verantwoordelijkheid van financiële of technische directeuren valt, maar rechtstreeks onder de algemeen directeur. Omdat QHSE vaak strijdig is met andere belangen. Is overigens verre van een garantie dat het ook zo georganiseerd is.
Het gaat hier ook over het vormgeven van processen, waarbij er een onafhankelijk iemand meekijkt die kwaliteit en veiligheid waarborgt. Kwaliteit en veiligheid staan bijvoorbeeld vaak haaks op (korte termijn) financiële doelen.Miki schreef op maandag 1 december 2025 @ 22:09:
[...]
Even los hoe formeel je het wilt aanvliegen over de eindverantwoordelijkheid icm een systematische werkwijze zou Ajax en iedere andere voetbalclub met enorme bezoekersaantallen hier een apart iemand verantwoordelijk moeten maken die onder C-level valt. Het gaat niet over ongevallen op de werkvloer die je mag verwachten van reguliere bedrijfsactiviteiten.
Denk bij een voetbalclub bijvoorbeeld aan hoe je omgaat met veiligheid van je stewards. Die wil je ook niet blootstellen aan een horde doorgesnoven hooligans. Terwijl het financieel best wel interessant kan zijn om een beetje te bezuinigen op bewakers of toegangscontrole.
Missing the point.toolkist schreef op maandag 1 december 2025 @ 22:49:
Ja want als Jantje nu de verantwoordelijke was geweest ipv klaasje dan was het totaaaaaal anders gegaan...![]()
Het feit dat 'onderknuppel' Klaasje er staat in plaats van eindbaas Jantje is tekenend voor de bedrijfsvoering.
Als het in Jantjes aard had gelegen om al in een eerder stadium de verantwoordelijkheid die bij zijn functie (en bijbehorende salaris) hoort te nemen was dit hele drama misschien helemaal niet gebeurd.
Ajax kan dat niet zelf, daarvoor moeten ze al in gesprek gaan met de driehoek en KNVB. Daarbij, wie zegt dat er geen overleg geweest is?Miki schreef op maandag 1 december 2025 @ 21:56:
[...]
Ik had zelf ook niet verwacht dat het personeel zou ingrijpen maar wel dat Ajax de wedstrijd tot nader order zou uitstellen. Dat had mijn inziens de tijd gegeven om de situatie met de driehoek te bespreken.
Daarbij heb ik al eerder uitgelegd hoe lastig het te verantwoorden is om een wedstrijd af te gelasten, dus daar is niet alleen Ajax terughoudend in, ook KNVB en burgemeester zal die knoop niet snel preventief doorhakken.
Het zal je tegen vallen hoe weinig bedrijven daadwerkelijk een directeur speciaal voor 'veiligheid' hebben. Dat hij het in zijn portefeuille heeft betekent niet dat hij ook alles zelf doet hè? Het valt onder zijn tak, maar er kunnen nog steeds medewerkers zijn die daar fulltime de regie over hebben.Alleen al de gedachte dat een financieel verantwoordelijke ook het mandaat over veiligheid heeft is al de noemer nalatigheid waardig. Veiligheid van 50.000 mensen en je spelerskapitaal op het veld doe je er niet even bij naast je drukke baan.
De constructie dat een financieel verantwoordelijke dat erbij heeft zie je toch best vaak moet ik zeggen. En dan hebben we het over Financieel, de kant waar vaak ook Control zit. Als het onder commercie zou vallen dan zou ik direct met je mee gaan.Joris748 schreef op maandag 1 december 2025 @ 22:00:
[...]
Nee, in het bedrijfsleven is de gouden regel dat QHSE niet onder de verantwoordelijkheid van financiële of technische directeuren valt, maar rechtstreeks onder de algemeen directeur. Omdat QHSE vaak strijdig is met andere belangen. Is overigens verre van een garantie dat het ook zo georganiseerd is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
https://nos.nl/nieuwsuur/...ij-veiligheid-in-stadions
Eigenlijk zijn het een stelletje goedbedoelende amateurs die een veel te grote broek aan hebben getrokken"Deze voetbalclubs lijken misschien wel multinationals, maar als je naar de organisatie kijkt, is het meer vergelijkbaar met een midden- en kleinbedrijf", zegt Depla, die ook in de Sportraad zit, een orgaan dat de overheid adviseert over sport.
En zie hier het probleem van collectief straffen. Die tribune is veel groter dan alleen de ultra’s. En aanverwante groepen. Nu raak je ook mensen die er geen zak mee te maken hebben en nooit hebben gehad. Wat ik al eerder aangaf.AMARONE schreef op maandag 1 december 2025 @ 17:43:
[...]
Ik sta ook op die tribune. Kan je mij buiten die straf laten aub.
Er gaat trouwens geen correctie komen want die groepen zijn nou eenmaal niet van binnenuit te corrigeren.
Hoe leuk is het nog om met zulke doorgesnoven idioten in één vak te staan? Wat moet er voor jou gebeuren om op het punt aan te komen dat het voor jou genoeg is en besluit je maar niet meer te gaan?AMARONE schreef op maandag 1 december 2025 @ 17:43:
[...]
Ik sta ook op die tribune. Kan je mij buiten die straf laten aub.
Is ook niet onlogisch.Joris748 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 08:30:
Opvallend statement van Depla
https://nos.nl/nieuwsuur/...ij-veiligheid-in-stadions
[...]
Eigenlijk zijn het een stelletje goedbedoelende amateurs die een veel te grote broek aan hebben getrokkenOnder de streep zijn ze niet capabel om dergelijke problematiek aan te pakken. De problemen met hooligans blijven daardoor dooretteren.
In vergelijking met de top van het bedrijfsleven zijn de salarissen niet bijzonder. Daarbij is het afbreukrisico onevenredig hoog en kan je lot afhankelijk zijn van zaken die volledig buiten je controle liggen (balletje er net in of uit). Dan is er natuurlijk altijd nog het risico dat je de kneuzenbrigade bij je in de tuin hebt staan als er iets gebeurt dat ze niet zint.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Die kans is vrij klein, tenzij ze de boel gaan forceren zoals afgelopen zondag. Tijdens de klassieker is doorverkoop van kaartjes niet mogelijk en zal iedereen met een seizoenskaart er bij willen zijn.Agent47 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 09:30:
Ben benieuwd naar de klassieker. Iets in mij zegt dat de F-Side het er niet bij gaat laten en ze gewoon ergens anders gaan zitten.
Ik hoop dat de beveiliging rondom de Arena is opgeschaald en dat men goed de diverse sociale kanalen in de gaten houdt.
Als ik mij bedreigd voel. Dat vak is gigantisch, ik sta zo ver van die gasten af dat ik never nooit ook maar in de buurt kom om gezichten zelfs te herkennen. Ik kom voor Ajax en mijn vrienden en ik ben blij dat ook vreemde mensen om mij heen allemaal gewoon chil zijn. (Ouders met kinderen, vrienden, vrouwen, ouderen).Joris748 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 08:57:
[...]
Hoe leuk is het nog om met zulke doorgesnoven idioten in één vak te staan? Wat moet er voor jou gebeuren om op het punt aan te komen dat het voor jou genoeg is en besluit je maar niet meer te gaan?
Zie jij mogelijkheden om zulke vakken anders in te delen? Zodat de 'collateral damage' wat kleiner is als je zo'n vak met relschoppers wat vaker leeg laat.AMARONE schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 11:28:
[...]
Als ik mij bedreigd voel. Dat vak is gigantisch, ik sta zo ver van die gasten af dat ik never nooit ook maar in de buurt kom om gezichten zelfs te herkennen. Ik kom voor Ajax en mijn vrienden en ik ben blij dat ook vreemde mensen om mij heen allemaal gewoon chil zijn. (Ouders met kinderen, vrienden, vrouwen, ouderen).
Klinkt alsof de relschoppers zelfs behoorlijk dicht bij elkaar in een vak zitten.
Halsema gaat ook nog komen met een statement.JanW schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 10:03:
[...]
Die kans is vrij klein, tenzij ze de boel gaan forceren zoals afgelopen zondag. Tijdens de klassieker is doorverkoop van kaartjes niet mogelijk en zal iedereen met een seizoenskaart er bij willen zijn.
Ik hoop dat de beveiliging rondom de Arena is opgeschaald en dat men goed de diverse sociale kanalen in de gaten houdt.
Zijn ze wel heel snel vergeten...
Het 1 sluit het ander toch niet uit?toolkist schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 11:44:
Gaat Groningen nou zitten klagen dat ze zo benadeeld worden omdat ze vrijdag "alweer" moeten spelen, terwijl ze zelf nota bene in 2023 nog Groningen-Ajax moesten staken?
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
2 uur in een bus, ze kunnen echt niets hebben die profs he.toolkist schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 11:44:
Gaat Groningen nou zitten klagen dat ze zo benadeeld worden omdat ze vrijdag "alweer" moeten spelen, terwijl ze zelf nota bene in 2023 nog Groningen-Ajax moesten staken?
Dat was mijn eerste gedachte toen ik die klacht van Groningen hoorde.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Nee het is 1 grote tribune, je kan dat niet echt opknippen. Sowieso lijkt het altijd alsof er een paar honderd man vuurwerk afsteken maar dat is niet zo. Een beetje goed staan en je hebt dekking over de hele tribune. Je hebt niet zoveel mensen nodig voor zo’n show.Joris748 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 11:33:
[...]
Zie jij mogelijkheden om zulke vakken anders in te delen? Zodat de 'collateral damage' wat kleiner is als je zo'n vak met relschoppers wat vaker leeg laat.
Klinkt alsof de relschoppers zelfs behoorlijk dicht bij elkaar in een vak zitten.
Bijkomend probleem is dat je ook niet zo snel verhuist binnen het stadion. Er is naar ik begrijp een flinke wachtlijst. En dan nog het is al snel een stuk duurder elders in het stadion.
Dus alles valt of staat bij handhaving, of uitsluiting. Dat hebben ze in andere landen gedaan. Bij bijvoorbeeld Barcelona en Real Madrid zijn de harde kernen eruit gezet. En vervangen door toeristen. Verdien je als club ook meer aan natuurlijk.
Maar zo groot zijn we in Nederland niet. Afgelopen jaren was Ajax een hype door de onverwachte resultaten en Europese avonden. Nu is dat steeds minder. En ja dan zijn seizoenskaarthouders ineens wel weer belangrijk.
Tja, met alle respect, dat is dan gewoon even pech voor de mensen die nu onterecht geraakt worden. Je kunt na de actie van zondag niet niks doen, je moet íets als club. Zuid dicht gooien is dan de enige optie die je nu voorhanden hebt waarmee je zo weinig mogelijk mensen pakt die er niets mee te maken hebben.CornermanNL schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 08:33:
[...]
En zie hier het probleem van collectief straffen. Die tribune is veel groter dan alleen de ultra’s. En aanverwante groepen. Nu raak je ook mensen die er geen zak mee te maken hebben en nooit hebben gehad. Wat ik al eerder aangaf.
Het heeft zeker mijn voorkeur dat ze proberen te achterhalen wie het allemaal waren en die persoonlijk straffen, zodat dit soort collectieve straffen niet nodig hoeven zijn, maar tot die tijd moet je toch wat.
Naast collectieve straf kan je het ook zien als veiligheidsmaatregel. Blijkbaar is het niet mogelijk om structureel veilige omstandigheden te behouden als dat vak gevuld is, dus dan maar leeg laten totdat je dat wel kunt wat mij betreft.
Zeiss Distagon 21 f/2.8