Dat is dan ook niet direct voetbal gerelateerd. In ieder geval minder dan liedjes over een concurrent.ElPaco schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:15:
[...]
Maar daar gaat het niet al 30 posts over.. Dat is mijn punt.
En ze hebben pas 27x oid kunnen oefenenJoris748 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:32:
[...]
Ik denk dat dat het is, het duurt gewoon te lang. Haal ze één voor één op het podium, steek ze een paar veren (of desnoods een hele kip) in de reet en laat de supporters ze toezingen. En zorg dat de microfoon niet in handen komt van iemand die teveel gezopen heeft
Ze hebben een jaar om het volgende kampioenschapsfeest voor te bereiden
Is het niet al fout gegaan bij Ajax?
Die laten psv ook gewoon kampioen worden, als ons aller Ajax ff fatsoenlijk spel op de mat had gelegd hadden ze in Eindhoven helemaal geen huldiging te hoeven organiseren.
Die laten psv ook gewoon kampioen worden, als ons aller Ajax ff fatsoenlijk spel op de mat had gelegd hadden ze in Eindhoven helemaal geen huldiging te hoeven organiseren.
'wie niet springt is een jood' en op de een of andere manier hebben mensen last van navelpiepverzwiepering ophef erover. imo kun je je maar ergens druk over maken , als ajacied heb ik echt geen moeite met die uitspraak.
van de huldiging : 'mijn zoon gaat al 22 jaar mee naar PSV en is er 26, die heeft al meer kampioensschappen meegemaakt dan een maat van mij bij feyenoord, en die is 70'
kijk daar kan zelfs ik om grinniken als jynx.
van de huldiging : 'mijn zoon gaat al 22 jaar mee naar PSV en is er 26, die heeft al meer kampioensschappen meegemaakt dan een maat van mij bij feyenoord, en die is 70'
kijk daar kan zelfs ik om grinniken als jynx.
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
https://www.nu.nl/voetbal...ke-handsbal-atletico.html
Bij elk verlies gedraagd FCB zich als een klein kut kind, Altijd de var , niet wij ! Ik hoop dat ze 10-0 verliezen hoe ik AM ook 'haat' en dat ze zich 69 keer niet plaatsen voor eu voetbal.
* HanG-BuiK-ZwijN haat de gevaarlijkste minderheid ter wereld (superrijken) , dat al die overrijke clubs maar blijven verliezen
Bij elk verlies gedraagd FCB zich als een klein kut kind, Altijd de var , niet wij ! Ik hoop dat ze 10-0 verliezen hoe ik AM ook 'haat' en dat ze zich 69 keer niet plaatsen voor eu voetbal.
* HanG-BuiK-ZwijN haat de gevaarlijkste minderheid ter wereld (superrijken) , dat al die overrijke clubs maar blijven verliezen
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Niets nieuws onder de zon, maar de geldzucht van de FIFA lijkt geen grenzen te hebben tijdens het aankomende WK Voetbal. Torenhoge prijzen voor kaartjes maar ook een treinrit naar het stadion van New Jersey kost 150 dollar per persoon. Dit bedoeld om de druk op de weg te verlichten.
Waar stopt de geldlust van de FIFA, en waarom zijn ze zo hebzuchtig, om het voetbal in de wereld te verbeteren om de zakken van de bobo's te spekken? (Infantino en zijn vrienden)
Ik moet eigenlijk wel lachen, na de corrupte Blatter beloofde hij tijdens zijn aantreden het vertrouwen in de FIFA te herstellen maar volgens mij is deze nog nooit zo laag geweest.
Waar stopt de geldlust van de FIFA, en waarom zijn ze zo hebzuchtig, om het voetbal in de wereld te verbeteren om de zakken van de bobo's te spekken? (Infantino en zijn vrienden)
Ik moet eigenlijk wel lachen, na de corrupte Blatter beloofde hij tijdens zijn aantreden het vertrouwen in de FIFA te herstellen maar volgens mij is deze nog nooit zo laag geweest.
How bad is it on a scale from one to Spurs
Verwijderd
FIFA originally made an agreement with host cities for transportation to games to be free for ticket holders – as it was in Qatar in 2022 and Russia in 2018 — but after pressure from host cities, FIFA removed this requirement and agreed it should be done at cost. The catch came this week when NJ Transit claimed their costs will be $48m — or $6m per game across the eight World Cup matches, including the final — and Sherrill declared that the cost will born by World Cup fans.Slasher schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 15:35:
... Torenhoge prijzen voor kaartjes maar ook een treinrit naar het stadion van New Jersey kost 150 dollar per persoon. Dit bedoeld om de druk op de weg te verlichten.
@Verwijderd Ik kan het artikel niet lezen (paywall) maar dat plaatst het wel in een ander perspectief. Wel apart dat de steden dit niet goed uit hebben onderhandeld en het nu afwentelen op de supporter.
150 dollar per persoon is natuurlijk belachelijk. Ik lees dat het normale tarief 13 dollar is. Hoe kan dit?
De FIFA houd miljarden aan het toernooi over, waarom dan dit niet subsidiëren.
150 dollar per persoon is natuurlijk belachelijk. Ik lees dat het normale tarief 13 dollar is. Hoe kan dit?
[ Voor 25% gewijzigd door Slasher op 18-04-2026 16:14 ]
Dat ligt alleen niet aan de FIFA.Slasher schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 15:35:
Niets nieuws onder de zon, maar de geldzucht van de FIFA lijkt geen grenzen te hebben tijdens het aankomende WK Voetbal. Torenhoge prijzen voor kaartjes maar ook een treinrit naar het stadion van New Jersey kost 150 dollar per persoon. Dit bedoeld om de druk op de weg te verlichten.
Die moesten maar even de prijsverhogingen compenseren omdat een andere partij er ook grof aan wil verdienen, en dan vindt men vreemd dat dat niet gebeurt.
https://www.bbc.com/sport/football/articles/c3r3yj9xgy2oSlasher schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 16:11:
@Verwijderd Ik kan het artikel niet lezen (paywall) maar dat plaatst het wel in een ander perspectief. Wel apart dat de steden dit niet goed uit hebben onderhandeld en het nu afwentelen op de supporter.
Hier kun je er ook meer over lezen.
Ja daar had ik mijn originele post vandaan, maar dan heb ik het gewoon verkeerd begrepen of niet goed gelezen, en ik wou graag op de FIFA ranten.toolkist schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 16:50:
[...]
https://www.bbc.com/sport/football/articles/c3r3yj9xgy2o
Hier kun je er ook meer over lezen.
Ik dacht dat 150 dollar "at cost" was, maar dat is dus het slaatje wat NJ Transit er uit wil slaan.toolkist schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 16:48:
[...]
Dat ligt alleen niet aan de FIFA.
Die moesten maar even de prijsverhogingen compenseren omdat een andere partij er ook grof aan wil verdienen, en dan vindt men vreemd dat dat niet gebeurt.
Yep, anders zou het nu ook wel "ietsje" duurder zijn dan 13 dollar.Slasher schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 17:05:
[...]
Ik dacht dat 150 dollar "at cost" was, maar dat is dus het slaatje wat NJ Transit er uit wil slaan.
Begrijpelijk, en ranten op de Fifa is hoe dan ook terecht. Die hebben meer dan genoeg uitgespookt om dat te verdienen.Slasher schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 17:03:
[...]
Ja daar had ik mijn originele post vandaan, maar dan heb ik het gewoon verkeerd begrepen of niet goed gelezen, en ik wou graag op de FIFA ranten.
Maar niet alles is ook daadwerkelijk hun schuld. Alles en iedereen wil verdienen aan zo'n WK dus ook een vervoersbedrijf. Denk maar niet dat de hotelkamers voor normaal tarief gaan of überhaupt kostprijs. Vraag en aanbod tot in het extreme, schijnen we normaal te vinden.
Maar laten we eerliijk zijn, overal wordt geklaagd maar puntje bij paaltje zijn er gewoon nog veel te veel mensen die het maar accepteren en alsnog hun geld erheen brengen. De graaiers komen ermee weg.
Het is alleen wel erg zuur als je al dure tickets en overnachting hebt, en dan blijkt het vervoer ook nog eens een honderdje er bovenop te doen. En je vlucht heeft vast ook speciale WK-tarieven. Dat kan aardig optellen uiteindelijk.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat is eigenlijk de status van het hele Vitesse vs. KNVB circus? Hoor je niets meer van.
KNVB heeft een aantal maanden hoger beroep aangetekend in de bodemprocedure (of iets dergelijks, ik ben geen jurist). Dat betekent dat het verhaal nog steeds niet is afgelopen, maar het is me even niet duidelijk wanneer de soap vervolgd wordt.Stimulate14 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 16:22:
Wat is eigenlijk de status van het hele Vitesse vs. KNVB circus? Hoor je niets meer van.
Daarnaast wacht Vitesse op toestemming voor het overnemen van de aandelen van (4 van de) big five door de overnemende ondernemers van de Sterkhouders. De deadline voor het definitief maken van de overeenkomst over het overnemen van die aandelen loopt in juni af. Dat kan op zichzelf dus (weer) een soap worden.
Ik denk dat de KNVB dit gewoon even laat rusten tot er een uitspraak in de cassatie is. Valt die voor de KNVB gunstig uit, dan hoeft men zich helemaal niet meer bezig te houden met deze deal, want dan is Vitesse gewoon de licentie kwijt en zoeken ze maar fijn zelf uit uit hoe ze verder gaan.
Dat moet los van elkaar staan. Als de KNVB daadwerkelijk nu geen oordeel geeft, omdat het wacht op de uitspraak van de Hoge Raad, vind ik dat onbehoorlijk (bestuur).
Het is wmb onverstandig om te speculeren over iemand gezondheid. De gezondheidsproblemen kunnen ook een hele andere aanleiding hebben.
Desalniettemin wel problematisch als de enige persoon in je organisatie met tekenbevoegdheid afwezig is. Zover mij bekend wordt Mansvelder via BMC gedetacheerd. Je zou toch denken dat ze in die toko wel andere knappe koppen hebben die in kunnen stappen. Mja, moet je ook nog willen natuurlijk.
Desalniettemin wel problematisch als de enige persoon in je organisatie met tekenbevoegdheid afwezig is. Zover mij bekend wordt Mansvelder via BMC gedetacheerd. Je zou toch denken dat ze in die toko wel andere knappe koppen hebben die in kunnen stappen. Mja, moet je ook nog willen natuurlijk.
geen idee waarom het zo lang duurt voordat de KNVB wel of geen toestemming geeft, maar als ze daar geen heel goede redenen voor hebben gaat dat geheid een argument worden wat in de bodemprocedure gebruikt gaat worden dat de KNVB zijn zaken zelf niet goed op orde heeft.
Ik ben net scannend door de eisen heen gescrold en ik kan me niet voorstellen dat dit heel complex is. Wat rondzoeken op die 5 sterkhouders doet me ook niets vinden waardoor ik denk dat 't problemen op gaat leveren bij de KNVB.
Enige wat wel in 't voordeel van KNVB pleit, ze zeggen zelf dat de procedure minimaal 8 weken duurt. Het is de week voor kerst ingediend door Vitesse, dus zo'n 18 weken geleden, waarvan de eerste 2 al de kerstvakantie waren en ik kan me voorstellen dat de KNVB dit dossier nog net iets kritischer bekijkt dan een ander dossier.
Ik ben net scannend door de eisen heen gescrold en ik kan me niet voorstellen dat dit heel complex is. Wat rondzoeken op die 5 sterkhouders doet me ook niets vinden waardoor ik denk dat 't problemen op gaat leveren bij de KNVB.
Enige wat wel in 't voordeel van KNVB pleit, ze zeggen zelf dat de procedure minimaal 8 weken duurt. Het is de week voor kerst ingediend door Vitesse, dus zo'n 18 weken geleden, waarvan de eerste 2 al de kerstvakantie waren en ik kan me voorstellen dat de KNVB dit dossier nog net iets kritischer bekijkt dan een ander dossier.
Dat is inderdaad altijd wel het probleem met gebrekkige inhoudelijke kennis: dan líjkt alles zo simpel. Tot je er zelf tot over je oren in zit.rik86 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 13:41:
Ik ben net scannend door de eisen heen gescrold en ik kan me niet voorstellen dat dit heel complex is.
Oef, gelukkig maar.rik86 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 13:41:Wat rondzoeken op die 5 sterkhouders doet me ook niets vinden waardoor ik denk dat 't problemen op gaat leveren bij de KNVB.
Maar alle gekheid op een stokkie: ik denk eerder dat de lange duur te verklaren valt met dezelfde redenen als altijd: een combinatie van een Vitesse dat talmt met het aanleveren van de gevraagde informatie, en alle vragen die de wél geleverde informatie oproepen bij de LC.
Het laatste wat ik kan vinden is van vandaag:Stimulate14 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 16:22:
https://www.gelderlander....-de-tijd-dringt~a8ed063b/Tot slot: wanneer komt er duidelijkheid?
Binnen Vitesse leeft de verwachting dat de uitspraak nog voor het einde van het seizoen volgt. Dat scenario lijkt inmiddels onwaarschijnlijk. Als Vitesse zich niet plaatst voor de nacompetitie, eindigt het seizoen vrijdag met een uitwedstrijd tegen Cambuur in Leeuwarden.
Daarna volgt een periode waarin meerdere dossiers samenkomen. De uitspraak van de Hoge Raad, de voortgang van de bodemprocedure en de deadline rond de overname bewegen zich allemaal richting de zomer.
Wanneer daar precies duidelijkheid over komt, is nog niet te zeggen. Maar dat de factor tijd in alle dossiers een steeds grotere rol speelt, staat vast.
Hele artikel via één van de bekende archiefsites.
TLDR (samenvatting door een LLM):
De zaak tussen Vitesse en de KNVB draait om de proflicentie van de club, die de bond in 2024 introk vanwege vermeende structurele regelovertredingen. Hoewel de rechtbank in Utrecht de KNVB aanvankelijk gelijk gaf, keerde het gerechtshof Arnhem-Leeuwarden dit besluit in september 2025, waardoor Vitesse de licentie terugkreeg en weer mocht deelnemen aan het betaald voetbal. De KNVB ging echter in cassatie bij de Hoge Raad, die nu moet bepalen of het gerechtshof het recht correct heeft toegepast. Deze procedure is cruciaal voor Vitesse, omdat de huidige licentie nog niet definitief is en een bodemprocedure in Utrecht nog loopt, wat betekent dat de club alsnog de licentie kan verliezen. Daarnaast speelt de geplande overname door regionale ondernemers (Sterkhouders BV), die afhankelijk is van KNVB-goedkeuring en een deadline heeft van eind juni 2026. Financieel staat Vitesse voor een uitdaging: het moet voor half juni 2026 een begrotingstekort van miljoenen euro’s dichten, terwijl de onzekerheid over de licentie en overname de financiële steun van de Sterkhouders in gevaar brengt. De Hoge Raad behandelt de zaak versneld, maar een uitspraak wordt niet voor het einde van het seizoen verwacht. De komende maanden zijn dus bepalend voor de toekomst van Vitesse, waarbij juridische, financiële en sportieve belangen op het spel staan.
Nou, het is in ieder geval niet uit te sluiten dat we komende zomer weer geregeld elkaar hier treffen om over het dossier licentie van Vitesse te berichten.
Jeroen Kapteijns weet in de Telegraaf te melden dat de advocaat-generaal op 1 mei met zijn conclusie zal komen in de cassatieprocedure:
https://www.telegraaf.nl/...ium=referral&utm_source=x
Daarna hebben de KNVB en Vitesse nog tijd om te reageren voordat de uiteindelijke uitspraak er komt.
Wat er ook gebeurt - iedereen die deze zaak op de voet volgt is weer heel wat juridische terminologie en procedures wijzer.
https://www.telegraaf.nl/...ium=referral&utm_source=x
Daarna hebben de KNVB en Vitesse nog tijd om te reageren voordat de uiteindelijke uitspraak er komt.
Wat er ook gebeurt - iedereen die deze zaak op de voet volgt is weer heel wat juridische terminologie en procedures wijzer.
Nos meldt het ook:
https://nos.nl/regio/geld...jke-dag-voor-vitesse-fans
https://nos.nl/regio/geld...jke-dag-voor-vitesse-fans
Als dat de planning is dan verwacht ik dat de KNVB inderdaad wacht met een uitspraak over de overdracht van de aandelen, nadat duidelijk is of Vitesse de licentie behoudt. Als ze die kwijtraken dan hoeft de KNVB ook geen uitspraak meer te doen over de overname.
Zal volgende week vrijdag de stad wel weer vollopen.
Zal volgende week vrijdag de stad wel weer vollopen.
Vitesse fans gooien vuurwerk in het vak naast hun nadat er een aantal goals vielen waardoor Vitesse geen periode wint. Kansloos weer.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
De rechterlijke gang lijkt wel zo'n beetje gelopen, nu ook de advocaat-generaal adviseert de uitspraak van het Hof in stand te houden:
https://www.hogeraad.nl/a...vb-vitesse-weer-toelaten/
De enige manier waarop de KNVB Vitesse nu nog de voet dwars kan zetten is het afkeuren van de overname, lijkt mij.
De enige manier waarop de KNVB Vitesse nu nog de voet dwars kan zetten is het afkeuren van de overname, lijkt mij.
Dan dat beroep ook maar laten vallen, RvS gaat hier toch niet meer van afwijken.
Volgens mij niet. het sluit namelijk af met:Alargule2 schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 10:35:
De rechterlijke gang lijkt wel zo'n beetje gelopen, nu ook de advocaat-generaal adviseert de uitspraak van het Hof in stand te houden:
"Over de (door Vitesse gestarte) bodemprocedure gaat deze cassatieprocedure niet. Het gaat in cassatie alleen om het voorlopig oordeel van het hof in kort geding."
Dus als ik het goed begrijp, is adviseert de AG enkel over dat Vitesse zolang er nog geen uitspraak is in de bodemprocedure hun licentie nog mag behouden.
Ik ben geen jurist, MAAR als Vitesse zou ik die bodemprocedure lekker laten voor wat-ie is als de cassatierechter straks dit advies overneemt. Of het moest zo zijn dat de KNVB dan nog opties via de rechtspraak heeft om alsnog haar gelijk te halen.
Anyway, als de KNVB maandag a.s. ook nog nat gaat inzake NAC, heeft de bond wel wat om zich over achter de oren te krabben te komende tijd.
Anyway, als de KNVB maandag a.s. ook nog nat gaat inzake NAC, heeft de bond wel wat om zich over achter de oren te krabben te komende tijd.
Kort geding ging over of de verwachting is dat Vitesse gelijkkrijgt bij de bodemprocedure. De rechter vond van wel. Daardoor kreeg de club de licentie terug. Advies HR is dat de rechter dat juridisch goed heeft beoordeeld.Dus als ik het goed begrijp, is adviseert de AG enkel over dat Vitesse zolang er nog geen uitspraak is in de bodemprocedure hun licentie nog mag behouden.
Laat de KNVB maar eens de overname eindelijk eens goedkeuren en dat Vitesse dan de procedure laat vallen. En dan gewoon de uitspraken gebruiken om het reglement goed aan te passen. Dan kan iedereen eens door.
Laat maar, na wat lezen snap ik het jurdisch beter
[ Voor 91% gewijzigd door VrolijkeFrans!1 op 01-05-2026 11:57 ]
Vitesse lijkt ook zelf op beëindiging van alle rechterlijke procedures te mikken:VrolijkeFrans!1 schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 10:58:
[...]
Volgens mij niet. het sluit namelijk af met:
"Over de (door Vitesse gestarte) bodemprocedure gaat deze cassatieprocedure niet. Het gaat in cassatie alleen om het voorlopig oordeel van het hof in kort geding."
Dus als ik het goed begrijp, is adviseert de AG enkel over dat Vitesse zolang er nog geen uitspraak is in de bodemprocedure hun licentie nog mag behouden.
https://www.gelderlander....leden-afsluiten~aac00938/Vitesse wil er het liefst zo snel mogelijk met de KNVB uitkomen op alle terreinen. Dat zou ertoe kunnen leiden dat de bodemprocedure bij de rechtbank in Utrecht over hetzelfde conflict wordt stopgezet.
[RvC-lid] De Baas: „Wij willen zo snel mogelijk in het reine komen met elkaar. Iedereen is nu in onzekerheid. Wij zitten helemaal niet te wachten op een beroepsprocedure van anderhalf jaar. Moet je je voorstellen dat Vitesse nog anderhalf jaar in onzekerheid zou verkeren!”
De KNVB kan nog altijd zelf een bodemprocedure starten om het besluit aan te vechten. Ik weet niet waar ineens al die posititeit vandaan komt dat de KNVB dit niet zal doen als Vitesse er zelf vanaf ziet.
Als de cassatierechter de AG hierin volgt - wat wel de verwachting is, als ik het zo lees - en Vitesse besluit de bodemprocedure toch door te zetten, maak ik uit de uitspraak van het Hof en de bevestiging ervan door de AG op dat Vitesse sterke kaarten heeft. Ik ben heel benieuwd waar de KNVB dan nog mee aan komt zetten om alsnog haar juridische gelijk te halen.
Omdat het totaal kansloos lijkt te zijn.VrolijkeFrans!1 schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 15:49:
De KNVB kan nog altijd zelf een bodemprocedure starten om het besluit aan te vechten. Ik weet niet waar ineens al die posititeit vandaan komt dat de KNVB dit niet zal doen als Vitesse er zelf vanaf ziet.
Ja dit is een verloren zaak voor de KNVB, maar gezien hun eerste reactie moeten ze daar zelf nog achter komen.Alargule2 schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 16:01:
Als de cassatierechter de AG hierin volgt - wat wel de verwachting is, als ik het zo lees - en Vitesse besluit de bodemprocedure toch door te zetten, maak ik uit de uitspraak van het Hof en de bevestiging ervan door de AG op dat Vitesse sterke kaarten heeft. Ik ben heel benieuwd waar de KNVB dan nog mee aan komt zetten om alsnog haar juridische gelijk te halen.
Oef, wat gaat de KNVB nat inzake Vitesse, aldus De Gelderlander:
https://www.gelderlander....ict-met-vitesse~a1f82468/
Ik heb met mijn beperkte juridische kennis ook eens door dat advies proberen te ploeteren, al is dat grotendeels niet te doen. Maar je kunt er dan natuurlijk altijd nog een 'geur' uit oppikken. En die kwam er ook voor mij al overduidelijk op neer dat de KNVB dit dossier slecht heeft aangepakt. Veel te veel haast, vergrijpen meermaals sanctioneren, recente ontwikkelingen niet meenemen (terwijl dat het jaar ervoor júist was wat de BC deed toen er na de uitspraak van de LC nog allerlei zaken veranderden)...
Ik denk dat het er uiteindelijk niet op neerkomt dat het licentiesysteem de prullenbak in kan, wat de grootste zorg van de KNVB lijkt te zijn. Daar liet het Hof zich al niet over uit in zijn uitspraak, en de AG evenmin. Wel zal de KNVB cq de LC/BC hieruit de les moeten trekken dat dit soort procedures veel en veel zorgvuldiger moeten worden doorlopen. En vooral niet onder de tijdsdruk van het ritme van de competities. Want enerzijds snap ik wel dat de KNVB niet wil dat clubs ergens in de lopende competitie eruit moeten, gelet op de recente gevallen van clubs die failliet gingen; anderzijds was het daar het noodlot dat toesloeg, terwijl het hier de KNVB zélf is die toeslaat.
Dan is zorgvuldigheid toch extra geboden.
https://www.gelderlander....ict-met-vitesse~a1f82468/
Ik heb met mijn beperkte juridische kennis ook eens door dat advies proberen te ploeteren, al is dat grotendeels niet te doen. Maar je kunt er dan natuurlijk altijd nog een 'geur' uit oppikken. En die kwam er ook voor mij al overduidelijk op neer dat de KNVB dit dossier slecht heeft aangepakt. Veel te veel haast, vergrijpen meermaals sanctioneren, recente ontwikkelingen niet meenemen (terwijl dat het jaar ervoor júist was wat de BC deed toen er na de uitspraak van de LC nog allerlei zaken veranderden)...
Ik denk dat het er uiteindelijk niet op neerkomt dat het licentiesysteem de prullenbak in kan, wat de grootste zorg van de KNVB lijkt te zijn. Daar liet het Hof zich al niet over uit in zijn uitspraak, en de AG evenmin. Wel zal de KNVB cq de LC/BC hieruit de les moeten trekken dat dit soort procedures veel en veel zorgvuldiger moeten worden doorlopen. En vooral niet onder de tijdsdruk van het ritme van de competities. Want enerzijds snap ik wel dat de KNVB niet wil dat clubs ergens in de lopende competitie eruit moeten, gelet op de recente gevallen van clubs die failliet gingen; anderzijds was het daar het noodlot dat toesloeg, terwijl het hier de KNVB zélf is die toeslaat.
Dan is zorgvuldigheid toch extra geboden.
NAC verliest kort geding: https://www.nu.nl/voetbal...over-paspoortkwestie.html
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Inmiddels weten we dat ze ook nog een turbospoedappel kunnen aanvragen. Of geldt dat hier niet?
Lijkt me in de zaak NAC - KNVB een te volgen uitspraak.Player1S schreef op maandag 4 mei 2026 @ 12:40:
NAC verliest kort geding: https://www.nu.nl/voetbal...over-paspoortkwestie.html
Ik vraag me wel af of de voorzitters/directeuren van de clubs die structureel, en voor lange tijd, illegalen aan het werk hebben gehad, nog door het OM strafrechtelijk vervolgd gaan worden. Als je dat laat passeren kun je moeilijk volgende week een boer die 5 illegalen zijn akker laat bewerken wél vervolgen.
Illegalen...dit zijn gewoon spelers die in Nederland geboren en getogen zijn. Wat een vergelijkingMania-92 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 13:02:
[...]
Lijkt me in de zaak NAC - KNVB een te volgen uitspraak.
Ik vraag me wel af of de voorzitters/directeuren van de clubs die structureel, en voor lange tijd, illegalen aan het werk hebben gehad, nog door het OM strafrechtelijk vervolgd gaan worden. Als je dat laat passeren kun je moeilijk volgende week een boer die 5 illegalen zijn akker laat bewerken wél vervolgen.
Ik snap deze hele zaak niet. Je mag dus gewoon de regels overtreden als de gevolgen te groot zouden worden...
Hier de toelichting:Terranova schreef op maandag 4 mei 2026 @ 13:27:
Ik snap deze hele zaak niet. Je mag dus gewoon de regels overtreden als de gevolgen te groot zouden worden...
https://nos.nl/artikel/26...o-ahead-niet-overgespeeld
[ Voor 16% gewijzigd door Ruzor op 04-05-2026 13:35 ]
Die de Nederlandse nationaliteit hebben opgegeven en dus niet mogen werken in Nederland zonder werkvergunning. Dat ze in Nederland geboren zijn is compleet niet relevant. Op het moment dat ze een andere nationaliteit aannamen waren het geen Nederlanders meer. Als je daar geen consequenties aan verbind kun je heel die wetgeving net zo goed schrappen, dan maakt het toch allemaal niets meer uit.Ruzor schreef op maandag 4 mei 2026 @ 13:25:
[...]
Illegalen...dit zijn gewoon spelers die in Nederland geboren en getogen zijn. Wat een vergelijking
Dit gaat om een voetbalwedstrijd, niet om arbeidsrecht ofzo he.Mania-92 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 13:34:
[...]
Die de Nederlandse nationaliteit hebben opgegeven en dus niet mogen werken in Nederland zonder werkvergunning. Dat ze in Nederland geboren zijn is compleet niet relevant. Op het moment dat ze een andere nationaliteit aannamen waren het geen Nederlanders meer. Als je daar geen consequenties aan verbind kun je heel die wetgeving net zo goed schrappen, dan maakt het toch allemaal niets meer uit.
Maar die voetballers zijn toch arbeiders?418O2 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 13:38:
[...]
Dit gaat om een voetbalwedstrijd, niet om arbeidsrecht ofzo he.
Maar de zaak gaat in deze niet om of ze wel of niet mogen werken in Nederland, het gaat er om of ze speelgerechtigd zijn
De zaak KNVB - NAC niet nee. Maar het feit dat voetbalclubs, wat gewoon bedrijven zijn, structureel en voor lange tijd werknemers (want dat zijn voetballers) aan het werk hebben gehad zonder geldige werkvergunning gaat natuurlijk wel degelijk over arbeids/strafrecht. Dus ik vind dat deze clubs gewoon strafrechtelijk vervolgd moeten worden. Dat is wat anders dan of die wedstrijd moet worden overgespeeld.418O2 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 13:38:
[...]
Mwoh... een voetballer is gewoon een werknemer en voetballen valt gewoon onder werk, de speler krijgt betaald, is werknemer en de voetbalclub is een werkgever.418O2 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 13:38:
Wettechnisch is het gewoon een overtreding van de Wet arbeid vreemdelingen (Wav). GAE zou hiervoor gewoon een boetes voor moeten krijgen, heel simpel. In Nederland is het is verboden voor werkgevers om buitenlanders (buiten EER/Zwitserland) in dienst te nemen zonder tewerkstellingsvergunning of gecombineerde vergunning.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
De discussie staat ook los van deze rechtzaak, echter heeft GAE wel de wet overtreden door deze speler te laten voetballen.418O2 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 13:48:
Maar de zaak gaat in deze niet om of ze wel of niet mogen werken in Nederland, het gaat er om of ze speelgerechtigd zijn
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Het is natuurlijk ook zot om te claimen dat de 6-0 nederlaag kwam door het meespelen van een specifieke verdediger. Als het nou een niet-speelgerechtigde Messi of Mbappe was geweest, OK.
Jankerds, zeker om naar de rechter te stappen. Ik kan me nog de goede ouwe (
) tijd herinneren dat BVV Den Bosch naar de rechter stapte (en dat was terecht) omdat de bekerfinale te vroeg werd afgefloten omdat Feyenoord tuig het veld opstormde bij een 1-0 stand. Dat won BVV Den Bosch eerst (later teruggedraaid), en de UEFA was zo boos dat ze naar de rechtbank durfden te stappen dat BVV Den Bosch voor 3 jaar werd uitgesloten van Europese competities. Zo, dat zal ze leren
. Zelfs nog Kamervragen over geweest.
Wikipedia: KNVB Beker 1990/91
Jankerds, zeker om naar de rechter te stappen. Ik kan me nog de goede ouwe (
Wikipedia: KNVB Beker 1990/91
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik ken de wet niet goed genoeg om daar over te oordelen. Werk- en verblijfsvergunningen kunnen nogal complex zijn. Maar het lijkt me goed om dat juridisch uit te laten zoekenHan schreef op maandag 4 mei 2026 @ 13:54:
[...]
De discussie staat ook los van deze rechtzaak, echter heeft GAE wel de wet overtreden door deze speler te laten voetballen.
[ Voor 16% gewijzigd door 418O2 op 04-05-2026 13:58 ]
Ja ik kan lezen. Maar dat de rechter iets beslist betekent niet dat ik z'n redenatie moet snappen. Dit lijkt meer op, je hebt gelijk, maar het gevolg is te groot, dus we doen 't lekker maar niet.Ruzor schreef op maandag 4 mei 2026 @ 13:34:
[...]
Hier de toelichting:
https://nos.nl/artikel/26...o-ahead-niet-overgespeeld
Wat naar mijn mening niet voldoende is.
Wat er eigenlijk staat is dat de KNVB zelf mag bepalen of de wedstrijd over moet. Die ruimte hebben ze, en het belang van NAC is niet zo groot dat de rechter daar aan gaat tornen.
Maakt trouwens niet dat het minder belachelijk is dat het zo ver is gekomen, want zoals de Volkskrant schrijft:
Maakt trouwens niet dat het minder belachelijk is dat het zo ver is gekomen, want zoals de Volkskrant schrijft:
En al die tijd niemand die even 2 minuten de tijd neemt om de website van de overheid te checken. Niet de spelers, niet de managers, niet de clubjurist...In 133 eredivisiewedstrijden hebben dit seizoen spelers meegedaan die niet speelgerechtigd waren omdat ze international voor Indonesië, Suriname of Kaapverdië waren geworden.
Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n
Zoals vaker gezegd: voetbal is een miljoenenbusiness gerund door amateurs.GreatDictator schreef op maandag 4 mei 2026 @ 14:42:
Wat er eigenlijk staat is dat de KNVB zelf mag bepalen of de wedstrijd over moet. Die ruimte hebben ze, en het belang van NAC is niet zo groot dat de rechter daar aan gaat tornen.
[...]
En al die tijd niemand die even 2 minuten de tijd neemt om de website van de overheid te checken. Niet de spelers, niet de managers, niet de clubjurist...
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
T lijkt wel alsof de redenatie is "de mogelijke miljoenen verlies voor NAC wegen niet op tegen het verlies voor de KNVB".GreatDictator schreef op maandag 4 mei 2026 @ 14:42:
[...]
En al die tijd niemand die even 2 minuten de tijd neemt om de website van de overheid te checken. Niet de spelers, niet de managers, niet de clubjurist...
Hele aparte redenatie (maar ik ben dan ook een leek).
Hele aparte redenering dit.gambieter schreef op maandag 4 mei 2026 @ 13:56:
Het is natuurlijk ook zot om te claimen dat de 6-0 nederlaag kwam door het meespelen van een specifieke verdediger. Als het nou een niet-speelgerechtigde Messi of Mbappe was geweest, OK.
De rechter zegt alleen dat de KNVB zelf kan beslissen. Heeft zich verder niet inhoudelijk over de keuze van de KNVB uitgelaten.toolkist schreef op maandag 4 mei 2026 @ 14:58:
[...]
T lijkt wel alsof de redenatie is "de mogelijke miljoenen verlies voor NAC wegen niet op tegen het verlies voor de KNVB".
Hele aparte redenatie (maar ik ben dan ook een leek).
https://www.omroepbrabant...-degradatie-heel-dichtbij
Volgens de rechter staat er in de reglementen dat de KNVB een wedstrijd ongeldig 'kan' laten verklaren. Het gebruik van het woord ‘kan’ geeft aan dat het competitiebestuur de vrijheid heeft om dit te beslissen. "Hier kon en mocht de KNVB tot het besluit komen om de wedstrijd niet ongeldig te verklaren", oordeelt de voorzieningenrechter. Dat NAC zich in de degradatiezone bevindt, maakt volgens de rechter niet uit.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Nu moest ik toch even schaterlachen..
https://www.nu.nl/wk-voetbal/6395078/trump-over-hoge-ticketprijzen-voor-wk-in-vs-ik-zou-ze-ook-niet-betalen.html
Trump over hoge ticketprijzen voor WK in VS: 'Ik zou ze ook niet betalen'
Heeft ie stemmen nodig of zo
https://www.nu.nl/wk-voetbal/6395078/trump-over-hoge-ticketprijzen-voor-wk-in-vs-ik-zou-ze-ook-niet-betalen.html
Hij ziet niet genoeg inkomen ervan terug. Zijn boodschap is niet gericht op de 'doorsnee arbeider', er komt niet genoeg geld binnen.HanG-BuiK-ZwijN schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 21:05:
Als mensen het wel betaalde, dan had je hem niet gehoord.
Tuurlijk niet, hij wil er gewoon gratis heen.HanG-BuiK-ZwijN schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 21:05:
Daarvoor heeft hij deze teksten niet nodig. Die gratis kaarten liggen toch wel klaar
Verwijderd
Ziggo haalt de live-registratie van de Eredivisie-duels achter de decoder vandaan. Vanaf 1 juli worden alle ESPN-zenders standaard opgenomen in de digitale tv-pakketten. Daar staat een prijsstijging van 2,50 euro per maand tegenover. Bestaande klanten die nog binnen hun contracttermijn zitten, ontvangen ESPN gratis gedurende de resterende looptijd van hun contract.
Zo hebben ze wel een mooi sport aanbod bij Ziggo, ze moeten natuurlijk iets met de klanten die weglopen.
Link naar het Ziggo artikel: https://www.vodafoneziggo...nt-voetbal-kijk-je-samen/
Link naar het Ziggo artikel: https://www.vodafoneziggo...nt-voetbal-kijk-je-samen/
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Leuk, maar wat doet dat met de TV inkomsten voor clubs? Komt daar nu meer ruimte in of staat dat er helemaal los van?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Los. Ziggo, KPN en alle andere tv-aanbieders betalen voor alle klanten een bedrag X per maand aan ESPN. Welke kanalen ze doorgeven en wat ze dat voor vragen dat mogen ze zelf weten.Gonadan schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 10:37:
Leuk, maar wat doet dat met de TV inkomsten voor clubs? Komt daar nu meer ruimte in of staat dat er helemaal los van?
Ook de ESPN abonnementen mogen ze zelf bepalen en blijft in eigen zak?Verwijderd schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 10:47:
[...]
Los. Ziggo, KPN en alle andere tv-aanbieders betalen voor alle klanten een bedrag X per maand aan ESPN. Welke kanalen ze doorgeven en wat ze dat voor vragen dat mogen ze zelf weten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit is vooral goed nieuws voor ESPN/Disney. Ze kunnen het prima allemaal zelf aanbieden (zoals Viaplay/Prime), maar deze deal (koppelverkoop) levert meer op en is een veel betere stabiele financiële basis.Gynnad schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 09:08:
Zo hebben ze wel een mooi sport aanbod bij Ziggo, ze moeten natuurlijk iets met de klanten die weglopen.
Ik vind persoonlijk dat het niet mag. Je kunt niet ESPN los krijgen, en het is veel te duur voor de kwaliteit van de Eredivisie.
Verwijderd
Ja, vandaar de prijsverschillen voor ESPN bij de verschillende tv-aanbieders. Maar dit is al 10 jaar zo.Gonadan schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 10:55:
[...]
Ook de ESPN abonnementen mogen ze zelf bepalen en blijft in eigen zak?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2026 11:23 ]
Slimme actie wel van Ziggo.
Nu kan ik geloof ik bij KPN al wel ESPN erbij krijgen als extraatje, maar denk dat je er zeker Odido-klanten mee weg kan trekken.
Nu kan ik geloof ik bij KPN al wel ESPN erbij krijgen als extraatje, maar denk dat je er zeker Odido-klanten mee weg kan trekken.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ik ken al een aantal mensen die bij Ziggo weg zijn gegaan en nu weer twijfelen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit hebben ze gewoon gedaan omdat ik niet van plan was om komend seizoen weer ESPN te nemen
Pas wanneer Ajax en Feyenoord weer goed draaien wordt het weer rendabel om er dik geld voor te vragen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
en ja hoor ...
https://nos.nl/artikel/2613751-eigen-harde-kern-voorkomt-kampioenschap-van-slavia-praag-met-bizarre-veldbestorming
Gelijk mininaal 1 divisie terugzetten en minimaal 5 jaar geen europees voetbal ....
https://nos.nl/artikel/2613751-eigen-harde-kern-voorkomt-kampioenschap-van-slavia-praag-met-bizarre-veldbestorming
Gelijk mininaal 1 divisie terugzetten en minimaal 5 jaar geen europees voetbal ....
Ik ben benieuwd wat er voor daadwerkelijke straf wordt gegeven.HanG-BuiK-ZwijN schreef op zondag 10 mei 2026 @ 00:10:
en ja hoor ...![]()
Ik hoop dat ze minimaal 20 punten in mindering krijgen en het kampioenschap 'mislopen' , belonen is bullshit voor dit soort dingen. Daarnaast minimaal 1 seizoen geen Europees voetbal.Strawberry_1985 schreef op zondag 10 mei 2026 @ 09:15:
[...]
Ik ben benieuwd wat er voor daadwerkelijke straf wordt gegeven.
Nu NAC weer. Gestaakt. Vuurwerk. Gedegradeerd. Nu weet ik dat die randdebielen met een negatief IQ incapabel zijn om te leren, maar gewoon een promotieban van minimaal 3 seizoenen in de eerste divisie zou een start zijn.
GADVerdamme,... nac - heerenveen gaat uitgspeeld worden zonder phbliek. GADVERDAMME gewoon mininaal drie seizoenen zonder promotie als minimum.
Ze mogen 4 uur in de bus zitten voor een minuutje of 10 voetbal. Ze hadden die vuurwerkafstekers moeten verplichten om mee te gaanHanG-BuiK-ZwijN schreef op zondag 10 mei 2026 @ 22:01:
GADVerdamme,... nac - heerenveen gaat uitgspeeld worden zonder phbliek. GADVERDAMME gewoon mininaal drie seizoenen zonder promotie als minimum.
https://www.vi.nl/nieuws/...eglementaire-nederlaag-op
Hier kunnen Ajax en de KNVB nog een voorbeeld aan nemen...
Met name de KNVB, Slavia heeft zelf zo te zien nog minder gedaan dan Ajax.
Maar wel terechte beslissing dit, een stuk steviger signaal dan die ene wedstrijd die Ajax kreeg.
Maar wel terechte beslissing dit, een stuk steviger signaal dan die ene wedstrijd die Ajax kreeg.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ze hebben het wel vantevoren al geaccepteerd, wat de straf ook was. Bij Ajax vond ik het allemaal maar halve bak, ook de 'communicatie' vanuit de directie.Gonadan schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 15:09:
Met name de KNVB, Slavia heeft zelf zo te zien nog minder gedaan dan Ajax.![]()
Hier gaat de directeur gewoon direct met de billen bloot.
Ja qua communicatie ben ik het wel met je eens, de CFO naar voren schuiven vond ik nou niet echt de meest sterke uitstraling hebben.toolkist schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 15:21:
[...]
Ze hebben het wel vantevoren al geaccepteerd, wat de straf ook was. Bij Ajax vond ik het allemaal maar halve bak, ook de 'communicatie' vanuit de directie.
Hier gaat de directeur gewoon direct met de billen bloot.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Las het op nu.nl idd. die noemden het een forse straf. Nu worden ze alsnog kampioen. had ze ook eens een flinke puntenaftrek erbij gegeven.toolkist schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 14:41:
https://www.vi.nl/nieuws/...eglementaire-nederlaag-op
De NOS mogen ze wat mij betreft ook echt schorsen; finale met Jeroen gruter. Dat wordt schakelen naar de Belg.
Als ik überhaupt al ga kijken, maar dat hangt meer met het tijdstip en de 2 landen samen.
Als ik überhaupt al ga kijken, maar dat hangt meer met het tijdstip en de 2 landen samen.
https://www.nu.nl/voetbal/6396169/fans-fc-nantes-bestormen-veld-en-gooien-fakkels-coach-halilhodzic-in-tranen.html
NEE website dat zijn GEEN supporters maar minimaal TUIG. *knip*
Nu is de club gedegradeerd naar de franse 1ste divisie. wmb mogen ze minimaal 5 jaar een promotieban hebben
NEE website dat zijn GEEN supporters maar minimaal TUIG. *knip*
Nu is de club gedegradeerd naar de franse 1ste divisie. wmb mogen ze minimaal 5 jaar een promotieban hebben
[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 18-05-2026 08:56 . Reden: Rustig, die gaat weer te ver. ]
Doordeweeks vechten ze samen voor "het volk en voor Nederland" en in het weekend vechten ze tegen elkaar. Bijzonder maatschappelijk fenomeen.
https://www.ad.nl/binnenl...en-confrontatie~a8e55780/
https://www.ad.nl/binnenl...en-confrontatie~a8e55780/
Een auto is zondagmiddag uitgebrand bij een tankstation langs de A28 in Putten. Het voertuig is compleet verwoest. Het zou gaan om brandstichting tijdens een confrontatie tussen fans van Ajax en Feyenoord.
https://www.gld.nl/sport/8475744/complete-chaos-bij-vitesse-buitenlandse-eigenaren-ontslaan-directie-en-rvc
Ik zit weleens van die films te kijken waar tegen het eind de bad guy is verslagen/dood is/lijkt en de helden, hun wonden bekijkend, al opgelucht over de goede afloop elkaar in de armen vallen, waarna je op de achtergrond dan nog vaag die bad guy weer tot leven ziet komen.
Zo'n scenarist moeten ze ook bij Vitesse hebben ingehuurd.
Ik zit weleens van die films te kijken waar tegen het eind de bad guy is verslagen/dood is/lijkt en de helden, hun wonden bekijkend, al opgelucht over de goede afloop elkaar in de armen vallen, waarna je op de achtergrond dan nog vaag die bad guy weer tot leven ziet komen.
Zo'n scenarist moeten ze ook bij Vitesse hebben ingehuurd.
Het was ook al weer eventjes verdacht stil rondom Vitesse.
Benieuwd of het ooit rustig wordt rondom die club. KNVB mag licentie niet intrekken want dan wordt rechrer boos maar met al dat ge-eikel krijgen ze ook geen goedkeuring voor overname.
Benieuwd of het ooit rustig wordt rondom die club. KNVB mag licentie niet intrekken want dan wordt rechrer boos maar met al dat ge-eikel krijgen ze ook geen goedkeuring voor overname.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
KNVB mag de licentie intrekken, maar alleen als ze het proces daarvoor zorgvuldig hebben doorlopen. En daar heeft de KNVB de vorige keer steken laten vallen.Player1S schreef op maandag 18 mei 2026 @ 15:48:
Het was ook al weer eventjes verdacht stil rondom Vitesse.
Wat een soap. Heel benieuwd hoe dit een vervolg krijgt. Het buitelt in ieder geval allemaal weer over elkaar in Arnhem. Daar waar Schaay zo'n jaar geleden als absolute held werd gezien, is er nu melding gemaakt van bedreigingen aan zijn adres:
https://www.gelderlander....a-nieuwe-onrust~ad170b04/
https://www.gelderlander....a-nieuwe-onrust~ad170b04/
[...]
Zij vermoeden dat hij samen met aandeelhouder Timo Braasch invloed probeert uit te oefenen op de machtsverhoudingen binnen de club. Schaay en Braasch werkten afgelopen zomer nauw samen tijdens een eerdere crisisperiode bij Vitesse.
Daar fungeert hetzelfde mannetje als aanjager voor dat een paar weken geleden nog heel stoer onder een pseudoniem een "interview" gaf aan De Gelderlander nadat-ie wat pro-Palestijnse spandoeken van een plaatselijke brug had getrokken. Met zulke "fans" heb je geen vijanden nodig.
Maar ik denk dat dit allemaal wel zal loslopen. Het komt op mij eerder over als de laatste stuiptrekkingen van een oud regime dan als een geslaagde coup, althans. Dat ook de LC zich (kortaf) uitlaat met de stelling dat het overnameproces in een vergevorderd stadium zit, geeft de burger moed.
Maar dat clickt natuurlijk een stuk minder goed dan "bom onder Vitesse".
Maar ik denk dat dit allemaal wel zal loslopen. Het komt op mij eerder over als de laatste stuiptrekkingen van een oud regime dan als een geslaagde coup, althans. Dat ook de LC zich (kortaf) uitlaat met de stelling dat het overnameproces in een vergevorderd stadium zit, geeft de burger moed.
Maar dat clickt natuurlijk een stuk minder goed dan "bom onder Vitesse".
De laatste aflevering Studio Voetbal is geweest. Het had iets treurigs. Iemand leek ook weer eens kacheltje lam aan tafel te zitten..
Door de jaren heen best vaak gekeken maar iets dat dat me bij is gebleven?
De ruzie tussen van Marwijk en Hugo Borst misschien? Vermeldt de NOS zelf ook maar al te graag.
en de reuring van duistere dealtjes kenner had ook wel wat.
Ooit stond er eens een aflevering in waarin Egbers een moderne “kink in de kabel” aankaartte of althans.. poging tot. Maar dit lijkt van het internet verdwenen.
VdV maakte nog een geintje over een nachtkaars die uitging in een helder/nuchter moment. Was grappig maar ergens geen grap natuurlijk..
De ruzie tussen van Marwijk en Hugo Borst misschien? Vermeldt de NOS zelf ook maar al te graag.
Ooit stond er eens een aflevering in waarin Egbers een moderne “kink in de kabel” aankaartte of althans.. poging tot. Maar dit lijkt van het internet verdwenen.
VdV maakte nog een geintje over een nachtkaars die uitging in een helder/nuchter moment. Was grappig maar ergens geen grap natuurlijk..
[ Voor 11% gewijzigd door Deruxian op 19-05-2026 21:15 ]
Compleet zot dat ze uitgerekend dat programma de nek omdraaien.Deruxian schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 21:13:
De laatste aflevering Studio Voetbal is geweest. Het had iets treurigs. Iemand leek ook weer eens kacheltje lam aan tafel te zitten..
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Arno Vermeulen zoekt maar een eigen manier om zijn onzin de wereld in te orakelen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8