Oef, wat gaat de KNVB nat inzake Vitesse, aldus De Gelderlander:
https://www.gelderlander....ict-met-vitesse~a1f82468/
Ik heb met mijn beperkte juridische kennis ook eens door dat advies proberen te ploeteren, al is dat grotendeels niet te doen. Maar je kunt er dan natuurlijk altijd nog een 'geur' uit oppikken. En die kwam er ook voor mij al overduidelijk op neer dat de KNVB dit dossier slecht heeft aangepakt. Veel te veel haast, vergrijpen meermaals sanctioneren, recente ontwikkelingen niet meenemen (terwijl dat het jaar ervoor júist was wat de BC deed toen er na de uitspraak van de LC nog allerlei zaken veranderden)...
Ik denk dat het er uiteindelijk niet op neerkomt dat het licentiesysteem de prullenbak in kan, wat de grootste zorg van de KNVB lijkt te zijn. Daar liet het Hof zich al niet over uit in zijn uitspraak, en de AG evenmin. Wel zal de KNVB cq de LC/BC hieruit de les moeten trekken dat dit soort procedures veel en veel zorgvuldiger moeten worden doorlopen. En vooral niet onder de tijdsdruk van het ritme van de competities. Want enerzijds snap ik wel dat de KNVB niet wil dat clubs ergens in de lopende competitie eruit moeten, gelet op de recente gevallen van clubs die failliet gingen; anderzijds was het daar het noodlot dat toesloeg, terwijl het hier de KNVB zélf is die toeslaat.
Dan is zorgvuldigheid toch extra geboden.