[Voetbal] Randzaken

Pagina: 1 ... 57 58 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:50
Nu gezeur over ME wat te hard zou zijn tegen supporters.
Lees : tuig wat zich niet kan gedragen.
Feyenoord wil opheldering. Koekoek?

Heel fijn dat er eens eindelijk gajes goed aangepakt wordt. Volgende keer weer zou ik zeggen bij ongeregeldheden.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Harribo schreef op maandag 9 februari 2026 @ 10:54:

Heel fijn dat er eens eindelijk gajes goed aangepakt wordt. Volgende keer weer zou ik zeggen bij ongeregeldheden.
Genoeg beelden waar juist de Politie het tuig is, met meerderen inslaan op supporters die de bus in proberen te komen of pepperspray gebruiken

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:29

Een kant op en buiten proportioneel geweld toepassen. Zie bijvoorbeeld https://xcancel.com/VoetbalUltras/status/2020511295154290744 waarbij één agent een supporter tegenhoudt en er twee tot drie anderen nog even met de wapenstok erop blijven rossen. Er gaat geen dreiging uit van iemand die half in een bus ligt, waarom dan toch zoveel geweld toepassen? :X

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
JanW schreef op maandag 9 februari 2026 @ 11:06:
[...]

Een kant op en buiten proportioneel geweld toepassen. Zie bijvoorbeeld https://xcancel.com/VoetbalUltras/status/2020511295154290744 waarbij één agent een supporter tegenhoudt en er twee tot drie anderen nog even met de wapenstok erop blijven rossen. Er gaat geen dreiging uit van iemand die half in een bus ligt, waarom dan toch zoveel geweld toepassen? :X
Ik zie een filmpje van 9 seconden gemaakt door een ultra. Ben vooral benieuwd naar wat er in de minuut daarvoor aan vooraf ging voordat ik mijn mening geef.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online

Het valt wel op dat het steeds in Utrecht is en steeds tegen uitsupporters. Nu al de 4e keer.
Lyon, Porto, Genk en nu Feyenoord.
Het zijn echt niet alleen de uitsupporters die wat uitvreten, maar dat zijn somehow wel degenen waar de ME zich elke keer op richt.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:58
Joris748 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 11:25:
[...]

Ik zie een filmpje van 9 seconden gemaakt door een ultra. Ben vooral benieuwd naar wat er in de minuut daarvoor aan vooraf ging voordat ik mijn mening geef.
Grote kans dat die paar seconden hiervoor hij zelf richting de politie trapt. Maar dat knippen ze er natuurlijk slim af :9

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:29
[...]

Wat moet daarvoor gebeuren om dit soort acties tegen een weerloos persoon te verantwoorden? Daar ben ik wel benieuwd naar. Ik ben ervoor om hooligans en ander tuig dat zich misdraagt voor, tijdens en na wedstrijden aan te pakken. Dat moet wel in proportie zijn met de situatie. Als iemand half op de grond ligt er nog op in blijven slaan met wapenstokken vind ik ver buiten proportie. Maar ik ben het wel eens dat we hier niet het volledige beeld zien en dat houdt de discussie niet zuiver.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:45

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
In principe is er niets wat dat kan verantwoorden. Zelfs als die hooligan daarvoor bij een op de grond liggende ME-er heeft lopen kopschoppen dan zou je alsnog de verstandigste moeten zijn als ME. Maar je hoort ook steeds vaker geluiden dat men er klaar mee raakt altijd maar in te moeten houden als tuig op allerlei wijze rotzooi trapt maar als ze dan klappen krijgen is het meteen in de slachtofferrol.

Het blijft een erg lastige discussie.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:10
[...]

Heel goed mogelijk dat er daarvoor vanuit de hooligans van alles dat ook niet door de beugel gaat gebeurt. Dat is simpelweg niet te zien aan deze beelden. De vraag is of dat relevant is t.a.v. wat we wel zien. De politie/ME heeft besloten tot optreden. Ook als dat op dat moment een terechte escalatie is, moet je weer de-escaleren als je als politie/ME de overhand hebt en de hooligans zich terugtrekken. Op deze beelden lijkt dat niet goed te gaan. Op de beelden is te zien dat een persoon de bus in aan het stappen is en op dat moment geen dreiging vormt (los van wat er wellicht geroepen wordt). Desalniettemin past de ME-er geweld toe. Dat lijkt mij voor dit specifieke moment niet de meest logische keus. In evaluaties hoort het er ook bij om daar dan kritisch naar te kijken. Vraag is hoe reëel het is om in een situatie waarbij de incidenten elkaar snel opvolgen en er een vijandige sfeer heerst, te vermijden dat er weleens onnodig geweld wordt toegepast. Dat lijkt mij ook wel onderdeel van wat hier plaatsvindt.

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:19

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Waah schreef op maandag 9 februari 2026 @ 12:08:

Grote kans dat die paar seconden hiervoor hij zelf richting de politie trapt. Maar dat knippen ze er natuurlijk slim af :9
Wat ik niet snap is waarom dan zo iemand niet aangehouden wordt, er is tenslotte genoeg politie aanwezig;
dan weet je ook de identiteit van de verdachte en kan iemand > Rechter bepalen of hij wel/niet schuldig is en eventueel gestraft worden. Maar nu krijgt hij veel klappen en mag hij toch de bus in :?

Ander filmpje: Man en vrouw willen instappen en man krijgt de volle laag pepperspray in zijn gezicht; mag dat wel ? ik heb gelezen dat mag alleen bij echt gevaarlijke mensen, niet bij mensen die een bus willen instappen;
Heb ook gelezen dat politie dan verplicht is om met water te komen voor je ogen;
Hetzelfde verhaal: als deze man dan zo gevaarlijk is, waarom geen aanhouding :?

• bazzemans
Iemand arresteren kan ook een (verder) escalerende werking hebben. Wat m.i. verwacht wordt is dat er steeds een afweging wordt gemaakt tussen (weloverwogen) escaleren en de-escalleren. In het heetst van de strijd worden daar ook fouten in gemaakt. Voer voor evaluatie. Niet zozeer voor een kritische houding van de club denk ik.

• Joris748
  • Nu online
JAN-B schreef op maandag 9 februari 2026 @ 14:13:
[...]

Wat ik niet snap is waarom dan zo iemand niet aangehouden wordt, er is tenslotte genoeg politie aanwezig;
dan weet je ook de identiteit van de verdachte en kan iemand > Rechter bepalen of hij wel/niet schuldig is en eventueel gestraft worden. Maar nu krijgt hij veel klappen en mag hij toch de bus in :?

Ander filmpje: Man en vrouw willen instappen en man krijgt de volle laag pepperspray in zijn gezicht; mag dat wel ? ik heb gelezen dat mag alleen bij echt gevaarlijke mensen, niet bij mensen die een bus willen instappen;
Heb ook gelezen dat politie dan verplicht is om met water te komen voor je ogen;
Lekker speculeren op basis van 9 seconden film :9 Ik doe ook even mee: kan zijn dat de hooligan door zijn maten ontzet wordt en de bus ingetrokken wordt.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:37
JAN-B schreef op maandag 9 februari 2026 @ 14:13:
[...]

Je snapt toch zelf ook wel dat in dit soort situaties er andere methodes worden toegepast?

• toolkist
  • Niet online
HansPatat050 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 11:43:
Je snapt toch zelf ook wel dat in dit soort situaties er andere methodes worden toegepast?
Yep, lekker knuppelen tegen Feyenoord supporters als Utrecht supporters ze aan proberen te vallen en er daarom wat supporters de bus uit willen ;)
Je zou ook die Utrecht supporters weg kunnen knuppelen

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:43:
[...]

Yep, lekker knuppelen tegen Feyenoord supporters als Utrecht supporters ze aan proberen te vallen en er daarom wat supporters de bus uit willen ;)
Je brengt het jolig maar die indruk heb ik inderdaad wel soms. Dat men liever de externe groep weg knuppelt dan de over het algemeen grotere lokale en uitlokkende groep te bestrijden. Vermoedelijk de kortste weg naar het creëren van rust, ook al is het niet helemaal eerlijk?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Joris748 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 15:26:
Lekker speculeren op basis van 9 seconden film :9 Ik doe ook even mee: kan zijn dat de hooligan door zijn maten ontzet wordt en de bus ingetrokken wordt.
Ik bedoelde eigenlijk dat filmpje van 40 seconden, waar er flink met pepperspray wordt gespoten;
ook in de bus, zit daar geen chauffeur dan :?
dan nog: waarom met 3 man op zijn rug slaan? aanhouden en dan kan de rechter bepalen of hij schuldig is.
(volgens mij genoeg politie hoor, ik telde zeker 40 man, misschien wel 50)

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

HansPatat050 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 11:43:

Helaas wel :(

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:37
toolkist schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:43:
[...]

Tja, de pot verwijt de ketel. Eerst pakken Utrecht supporters de Feyenoord supporters in hun auto's, dan trekken ze van Feyenoord een hek er uit en werkt de ME ze op deze manier de bussen in. Al met al weer een dieptepunt op de steeds langer wordende lijst.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:09
Advocaat stopt wegens privéredenen bij Curaçao, Rutten bondscoach op WK - https://nos.nl/l/2603684

Triest voor Dick, had 'm een mooie laatste WK-ervaring gegund. Maar begrijpelijke reden.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Serieus bedoelt: Jan Joost zie ik weer voor het eerst op ESPN1. :)

Voor mij zijn de klachten van hem herkenbaar, dus heel goed dat hij weer terug is.

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:37

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Stimulate14 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 15:58:
Hack bij Ajax maakt stelen seizoenskaart en opheffen stadionverbod mogelijk
Typisch een situatie waar er niet nagedacht is over beveiliging van systemen. Nu nog sommige pruts.... eeh spelers de taak wcs poetsen geven :p

Ik mag hopen dat ze minimaal ergens iets van een backup hebben om die randdebielen met negatief IQ te blijven weigeren in het stadion.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Gonadan

Gonadan

Dit is toch gewoon een handig achterdeurtje? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• HollowGamer
  • Niet online
Wordt België helemaal nergens uitgezonden?

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:36
HollowGamer schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 22:00:
Wordt België helemaal nergens uitgezonden?
Espn 2

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• HollowGamer
  • Niet online
Die zag ik niet aankomen. Sinds wanneer hebben zij die rechten? :D

• Gynnad
HollowGamer schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 22:23:
[...]

Die zag ik niet aankomen. Sinds wanneer hebben zij die rechten? :D
Geen idee, kwam hem tegen toen ik wat aan het zappen was.

• Alargule2
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:48
De Arnhemmers trekken nu dan zelf maar naar Zeist:

https://www.gld.nl/sport/...knvb-tiktak-de-tijd-loopt
Als de overname niet voor eind juni rond is, vervalt de deal tussen de Sterkhouders en de vier buitenlanders die de club officieel nog in handen hebben.
Zouden ze uitstel krijgen als er tegen die tijd nog geen witte rook is uit Zeist?

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Nog nooit meegemaakt: een Bosnische ballenjongen zag bij Bosnie - Italie het penalty spiekbriefje van keeper Donnaruma liggen, pakte het en verstopte het :(
Op video zie je Donnaruma echt zoeken: he, waar is dat briefje gebleven :?
Echt onsportief 8)7

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

JAN-B schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 17:19:
Nog nooit meegemaakt: een Bosnische ballenjongen zag bij Bosnie - Italie het penalty spiekbriefje van keeper Donnaruma liggen, pakte het en verstopte het :(
Op video zie je Donnaruma echt zoeken: he, waar is dat briefje gebleven :?
Echt onsportief 8)7
https://nos.nl/artikel/2609457-bosnische-ballenjongen-14-volksheld-na-stelen-penaltybriefje-donnarumma

Het voetbal wordt steeds onsportiever. Het begon al met tijdrekken, schwalbes, kaarten aannaaien en gaat steeds verder met het afpakken van handdoeken door Marokko (Saibari) en nu dit weer. De FIFA doet er net zo hard aan mee met het organiseren van WK's in Rusland en Qatar. Het wordt er allemaal niet leuker op.

[This is what you get when you mess with us]

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Ik zou zeggen alsnog italie sturen als statement. helaas zal de fifa dit niet snappen.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• toolkist
  • Niet online
HanG-BuiK-ZwijN schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 17:57:
Ik zou zeggen alsnog italie sturen als statement. helaas zal de fifa dit niet snappen.
Die gaan sowieso al, no way dat Iran naar het WK gaat.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-04 19:16
Mogen wel wat nieuwe liedjes gemaakt worden in Eindhoven toch na zoveel jaar? :p

• Gynnad
Dat zal wel een schorsing worden voor Flamingo. https://www.voetbalprimeu...ijdens-psv-huldiging.html

Vertonghen kreeg destijds ook een schorsing voor een soortgelijk iets: Tuchtcommissie schorst Vertonghen - https://nos.nl/l/160393

Overigens kun je je afvragen hoe erg / druk je over zoiets moet maken, maar handig is het niet van de speler.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Gynnad schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 22:03:
Dat zal wel een schorsing worden voor Flamingo. https://www.voetbalprimeu...ijdens-psv-huldiging.html

Vertonghen kreeg destijds ook een schorsing voor een soortgelijk iets: Tuchtcommissie schorst Vertonghen - https://nos.nl/l/160393

Overigens kun je je afvragen hoe erg / druk je over zoiets moet maken, maar handig is het niet van de speler.
Pffff... nou moet ik zeker naar die huldiging en alle bijbehorende ellende - inclusief een zich misdragende speler - gaan kijken ook... :/

Ik pas voor die ongein. Stupiditeit is (met name jonge, nooit gecorrigeerde) voetballers eigen, kennelijk niets geleerd thuis, of van de blunders of misdragingen van anderen.

En je dupeert naast jezelf - je staat voor schut voor het oog van de natie - degenen die je beledigt / waarvan je kwaadspreekt / etc., én je club wanneer je - volkomen terecht in dat geval - geschorst wordt, hopelijk door je club zelf.

En die club zat al zo lekker in de centrale verdedigers... top actie weer, lulhannes.

Wanneer leren voetballers / leert iemand voetballers eens nadenken? |:(

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:15
Ramzzz schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 22:14:
[...]

Pffff... nou moet ik zeker naar die huldiging en alle bijbehorende ellende - inclusief een zich misdragende speler - gaan kijken ook... :/

Ik pas voor die ongein. Stupiditeit is (met name jonge, nooit gecorrigeerde) voetballers eigen, kennelijk niets geleerd thuis, of van de blunders of misdragingen van anderen.

En je dupeert naast jezelf - je staat voor schut voor het oog van de natie - degenen die je beledigt / waarvan je kwaadspreekt / etc., én je club wanneer je - volkomen terecht in dat geval - geschorst wordt, hopelijk door je club zelf.

En die club zat al zo lekker in de centrale verdedigers... top actie weer, lulhannes.

Die jongen is 23! 7(8)7 Natuurlijk hoort het niet maar ik vind je reactie wel wat overdreven.

XXXVI

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:16

odan

The dark side is within all!

altijd maar weer dat gezeur over dat liedje. het wordt in elk stadion in nederland gezongen en is anti ajax, het heeft niks met antisemitisme te maken.

Pulse mee voor GoT!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ruzor schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 17:42:
[...]

https://nos.nl/artikel/2609457-bosnische-ballenjongen-14-volksheld-na-stelen-penaltybriefje-donnarumma

Het voetbal wordt steeds onsportiever. Het begon al met tijdrekken, schwalbes, kaarten aannaaien en gaat steeds verder met het afpakken van handdoeken door Marokko (Saibari) en nu dit weer. De FIFA doet er net zo hard aan mee met het organiseren van WK's in Rusland en Qatar. Het wordt er allemaal niet leuker op.
Het wordt tijd voor zuivere speeltijd, zijn we meteen van een hoop gejank af. Maar drama is goede tv en daarom roept men 'voetbal is emotie'. Het doel is geen zuiver spel, maar geld.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:52

FreakNL

Well do ya punk?

odan schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 23:19:
altijd maar weer dat gezeur over dat liedje. het wordt in elk stadion in nederland gezongen en is anti ajax, het heeft niks met antisemitisme te maken.
Het wordt zeker niet overal gezongen.

Ik vind het geen fijn lied maar ik ben het met je eens dat het geen anti-semitisme is.

• Gynnad
Het is zeker niet vanuit het oogpunt van antisemitisme, dat was het lied wat Vertonghen zong ook niet, maar die werd uiteindelijk wel twee wedstrijden geschorst.

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:38
Bundin schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 23:52:
[...]

Het wordt tijd voor zuivere speeltijd, zijn we meteen van een hoop gejank af. Maar drama is goede tv en daarom roept men 'voetbal is emotie'. Het doel is geen zuiver spel, maar geld.
Het zijn juist de rechten houders, dus de tv stations, die geen zuivere speeltijd willen. Dan kom je in de knoei met wedstrijden die achter elkaar worden gespeeld. Dan begint de 14:30 wedstrijd terwijl de 12:15 wedstrijd nog bezig is.

• Joris748
  • Nu online
Ramzzz schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 22:14:
[...]

Leuk zo’n huldiging, maar nadat de spelers op het podium stonden heb ik de tv snel weer uitgezet. Leuk dat je je zo debiel gedraagt op een platte kar in Schubbenkuttenveen, maar zoals het team van PSV op het podium staat mist (weer) ieder niveau. Met een beetje creativiteit valt er iets veel mooiers van dat moment te maken. Laat ze om te beginne geen liedjes zingen. Heb als Brabander plaatsvervangende schaamte.

• Joris748
  • Nu online
Mania-92 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 06:27:
[...]

Het zijn juist de rechten houders, dus de tv stations, die geen zuivere speeltijd willen. Dan kom je in de knoei met wedstrijden die achter elkaar worden gespeeld. Dan begint de 14:30 wedstrijd terwijl de 12:15 wedstrijd nog bezig is.
De rechtenhouders houden ook rekening met verlengingen. Plus dat zuivere speeltijd eerder 40 minuten per helft zal zijn ipv de huidige 45 minuten. Ik zie daar geen praktische bezwaren.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:09
Joris748 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 07:14:
[...]

De rechtenhouders houden ook rekening met verlengingen. Plus dat zuivere speeltijd eerder 40 minuten per helft zal zijn ipv de huidige 45 minuten. Ik zie daar geen praktische bezwaren.
Maak daar maar tussen de 30-35 minuten van:
At Premier League matches on average, the ball was in play for 62.39 minutes this season – more than in the much-vaunted Spanish and German top flights (61.48 minutes and 61.22 minutes respectively), but significantly less than in Serie A (65.15 minutes).
https://www.theguardian.c...er-league-opta-statistics

Persoonlijk heb ik daar geen probleem mee met zuivere speeltijd. Het zal hopelijk een andere dynamiek geven op het veld.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Typhone
  • Laatst online: 08:04

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
FreakNL schreef op woensdag 8 april 2026 @ 05:00:
[...]

Het wordt zeker niet overal gezongen.

Ik vind het geen fijn lied maar ik ben het met je eens dat het geen anti-semitisme is.
Toont maar weer aan dat het geen reet uitmaakt hoe erg de wereld er aan toe is en hoeveel boten er vastliggen in de straat van Hormuz of het Suez-kanaal. In Nederland maakt men zich druk om een lied wat er gezongen wordt wat geen enkele voetbalsupporter ook maar enigzins raakt.

Al sinds jaar en dag is het geven en nemen met die liedjes maar zodra het sportief minder gaat met de ene worden de liedjes van de ander aangevallen en vice versa.

• Joris748
  • Nu online
Typhone schreef op woensdag 8 april 2026 @ 09:11:
[...]

Toont maar weer aan dat het geen reet uitmaakt hoe erg de wereld er aan toe is en hoeveel boten er vastliggen in de straat van Hormuz of het Suez-kanaal. In Nederland maakt men zich druk om een lied wat er gezongen wordt wat geen enkele voetbalsupporter ook maar enigzins raakt.

Al sinds jaar en dag is het geven en nemen met die liedjes maar zodra het sportief minder gaat met de ene worden de liedjes van de ander aangevallen en vice versa.
Toont eerder aan dat de gemiddelde voetbalsupport totaal geen voelsprieten heeft voor maatschappelijke thema's en zeker niet voor geopolitiek.

Zal me niks verbazen als er morgen of overmorgen weer een persbericht verschijnt van het CIDI hierover. Het CIDI is een extensie van de Israëlische regering en staat altijd vooraan om verder te polariseren. Dit zorgt er mede voor dat de Nederlandse overheid continu in een kramp schiet en amper kritiek op Israël durft te geven. Om het in het grote plaatje te plaatsen: Israël gaat door met het destabiliseren van de regio en wij mogen de volgende groep vluchtelingen verwelkomen. [sarcasme]Maar ik neem aan dat voetbalsupporters graag hun clubhuizen openstellen voor de opvang van vluchtelingen[/sarcasme]

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-04 16:01

Player1S

Probably out in the dark

Mania-92 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 06:27:
[...]

Als je zuivere speeltijd handteer heeft het juist geen nut meer om half uur over veld te rollen nadat de tegenstander je raar aankeek.
Die wedstrijd van 12:15 is dus ruim op tijd klaar.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• toolkist
  • Niet online
Vooral uitermate kinderachtig dat ze zich niet op hun eigen feestje kunnen richten maar zich druk maken om een andere club. Lekker je eigen club toezingen

• ephymerous
Joris748 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 10:26:
[...]

Toont eerder aan dat de gemiddelde voetbalsupport totaal geen voelsprieten heeft voor maatschappelijke thema's en zeker niet voor geopolitiek.
Je kan 'm ook omdraaien. Is het niet een klein clubje dat bovengemiddeld gevoelig is? Geven we die niet teveel aandacht?

{overigens wil ik het daarmee niet goedkeuren of normaliseren hoor ;) )

XXXVI

• Joris748
  • Nu online
ephymerous schreef op woensdag 8 april 2026 @ 13:15:
[...]

Je kan 'm ook omdraaien. Is het niet een klein clubje dat bovengemiddeld gevoelig is? Geven we die niet teveel aandacht?

{overigens wil ik het daarmee niet goedkeuren of normaliseren hoor ;) )
Het gaat niet over bovengemiddeld gevoelig zijn, het gaat niet over aandacht geven. Het gaat erom dat acties gevolgen hebben, maar niet inzien wat hun rol in het geheel is.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat hele Flamingo gebeuren is vooral een coaching en een management/club fail. Professionele voetballers zijn bovengemiddeld dom en niet geselecteerd op hun intelligentie, dus bereid je je voor bij zo'n huldiging door alle spelers heel erg duidelijk in te prenten dat ze ambassadeurs voor de club zijn en er bepaalde dingen niet gebeuren tijdens de huldiging, of hun ballen gaan in een klem vastgezet worden.

Maar nee hoor, leren van de geschiedenis, dat is zo overschat.

Gewoon een knallende schorsing geven en een stevige boete aan de club, zodat die ook een stimulans krijgen om hun spelers een electrische halsband om te doen die ze kan leren zich te gedragen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-04 21:04
Ik denk dat het tijd wordt voor stadions vol met mensen gehuld in een grijze broek, grijze schoenen, grijze jas en grijze mutsz zittend op grijze stoelen en geen vlaggen etc toegestaan. Zingen is een stadion verbod Er zal anders altijd wel iemand op zijn teentjes getrapt zijn

• Typhone
  • Laatst online: 08:04

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Joris748 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 10:26:
[...]

Zal me niks verbazen als er morgen of overmorgen weer een persbericht verschijnt van het CIDI hierover. Het CIDI is een extensie van de Israëlische regering en staat altijd vooraan om verder te polariseren. Dit zorgt er mede voor dat de Nederlandse overheid continu in een kramp schiet en amper kritiek op Israël durft te geven. Om het in het grote plaatje te plaatsen: Israël gaat door met het destabiliseren van de regio en wij mogen de volgende groep vluchtelingen verwelkomen. [sarcasme]Maar ik neem aan dat voetbalsupporters graag hun clubhuizen openstellen voor de opvang van vluchtelingen[/sarcasme]
Oh de voetbalsupporters hebben genoeg maatschappelijke voelsprieten maar die zijn vooral lang, groot en gevoelig als de hele wereld meekijkt. En om in - extreem cynische - vorm door te gaan zal ik even wat voorbeelden geven:

De ene week gooien we beertjes voor het Sophia kinderziekenhuis. Oh wat zijn we toch begaan met het lot van kinderen. Een week later vliegen er bekers met pis over een kindervak. Of fakkels in een uitvak.

Oh wat zijn de supporters toch begaan met het lot van zieke medesupporters. Kankerfonds hier en daar maar één fout van de grensrechter verder en kanker is de meest toegewenste ziekte weer.

Nee je kunt onmogelijk stellen dat ze niet maatschappelijk onderlegd zijn :P

• ephymerous
Joris748 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 13:18:
[...]

Het gaat niet over bovengemiddeld gevoelig zijn, het gaat niet over aandacht geven. Het gaat erom dat acties gevolgen hebben, maar niet inzien wat hun rol in het geheel is.
Nou, geef 'm een standje, laat 'm sorry zeggen en laten we allemaal vooral verder gaan met zaken die écht belangrijk zijn :z

XXXVI

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-04 11:31
Louwke schreef op woensdag 8 april 2026 @ 14:27:
Ik denk dat het tijd wordt voor stadions vol met mensen gehuld in een grijze broek, grijze schoenen, grijze jas en grijze mutsz zittend op grijze stoelen en geen vlaggen etc toegestaan. Zingen is een stadion verbod Er zal anders altijd wel iemand op zijn teentjes getrapt zijn
Dat van die kleding is toch al zo'n beetje geregeld, maar dan met zwart ipv grijs? En dan allemaal janken dat ze niet gestraft willen worden voor wat 'een ander' deed want zij 'waren het niet' (het was die andere in zn zwarte broek met zn zwarte hoodie).

I like my men like I like my coffee

• Joris748
  • Nu online
Sebas1979 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 15:09:
[...]

Dat van die kleding is toch al zo'n beetje geregeld, maar dan met zwart ipv grijs? En dan allemaal janken dat ze niet gestraft willen worden voor wat 'een ander' deed want zij 'waren het niet' (het was die andere in zn zwarte broek met zn zwarte hoodie).
We hebben het afgelopen weekend weer gezien bij PEC Zwolle. Stelletje sneuneuzen met gezichtsbedekking, waardoor het vak leeggeveegd moest worden en de wedstrijd later kon beginnen.

• Joris748
  • Nu online
Louwke schreef op woensdag 8 april 2026 @ 14:27:
Je kunt het andere uiterste wel noemen, maar dan vergeet je even dat er nog heel veel supporters zijn die ook sfeer kunnen brengen, zonder regelmatig ver over de grenzen te gaan.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Typhone schreef op woensdag 8 april 2026 @ 09:11:
[...]

Those things are not mutually exclusive…

Het hoeft helemaal niet óf het één óf het ander te zijn.

Je kunt prima moeite hebben (…) met beide zaken, de ver-van-mijn-bedshow met grote gevolgen voor prijzen hebben alleen wel vele male minder invloed op dan op een l*l de behanger die domme dingen roept,

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:22
Lijkt me een prima huldiging als het meest nare is dat iemand die waarschijnlijk goed in de olie zat 1 liedje zong wat meerdere keren per jaar in meerdere stadions wordt gezongen en dat dat hetgeen is waar we met zijn allen over moeten vallen d:)b

WoT stats

• Megupe
  • Laatst online: 09:16
ElPaco schreef op donderdag 9 april 2026 @ 09:11:
Lijkt me een prima huldiging als het meest nare is dat iemand die waarschijnlijk goed in de olie zat 1 liedje zong wat meerdere keren per jaar in meerdere stadions wordt gezongen en dat dat hetgeen is waar we met zijn allen over moeten vallen d:)b
niet mee oneens. Maar tis wel dat deze jongen een voorbeeldfunctie heeft.

• Louwke
Als dit als antisemitisme neergezet wordt.
Waarom wordt er gezongen alle homos lopen hand in hand. Ik zou zeggen optreden daar tegen
Waarom wordt er gezongen alle voren zijn homos. Er op treden daar tegen.
Pure homo haat lijkt me dan ook.
Nee ik een of andere manier vind men dit ineens super erg.

Gelijke monniken gelijke kappen en alles aanpakken en niet omdat er toevallig een club is die zich de geuzennaam joden gekregen heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door Louwke op 09-04-2026 11:15 ]

• toolkist
  • Niet online
Meer (licht) gewonden door vuurwerk dan bij de vorige huldiging, ondanks vuurwerkverbod.

• toolkist
  • Niet online
Louwke schreef op donderdag 9 april 2026 @ 11:14:
Als dit als antisemitisme neergezet wordt.
Waarom wordt er gezongen alle homos lopen hand in hand. Ik zou zeggen optreden daar tegen
Waarom wordt er gezongen alle voren zijn homos. Er op treden daar tegen.
Pure homo haat lijkt me dan ook.
Nee ik een of andere manier vind men dit ineens super erg.

Gelijke monniken gelijke kappen en alles aanpakken en niet omdat er toevallig een club is die zich de geuzennaam joden gekregen heeft.
Absoluut. Gewoon lekker positief over je eigen team zingen ipv die achterlijke negtieve dingen over de tegenstander.

• Joris748
  • Nu online
Heb eerder plaatsvervangende schaamte, de rest van het gelal had ook weinig niveau. Zet een stel jonge mannen, die niet gewend zijn aan alcohol, op een podium en je krijgt dit. De gemiddelde Prins Carnaval en Raad van Elf gedragen zich professioneler tijdens officiële gelegenheden.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Joris748 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 11:41:
[...]

Heb eerder plaatsvervangende schaamte, de rest van het gelal had ook weinig niveau. Zet een stel jonge mannen, die niet gewend zijn aan alcohol, op een podium en je krijgt dit. De gemiddelde Prins Carnaval en Raad van Elf gedragen zich professioneler tijdens officiële gelegenheden.
Plaatsvervangende schaamte, ieder zo zijn ding. Het is toch wel algemeen bekend dat je zo'n huldeging niet voor de inhoud kijkt / bijwoont?

De kneuterigheid van beperkte organisatie hoort bij dit soort festiviteiten. En daar gaan helaas ook wel eens dingen niet goed en dat moet uitgesproken worden.

• Louwke
Tja zet jezelf eens terug naar begin 20 veel emotie en veel alcohol. Dan ga je geen speeches beginnen over hoe graag je wereld vrede ziet nee. Ik was wel met andere dingen bezig vrees ik.

• Joris748
  • Nu online
Napo schreef op donderdag 9 april 2026 @ 12:14:
[...]

Plaatsvervangende schaamte, ieder zo zijn ding. Het is toch wel algemeen bekend dat je zo'n huldeging niet voor de inhoud kijkt / bijwoont?

De kneuterigheid van beperkte organisatie hoort bij dit soort festiviteiten. En daar gaan helaas ook wel eens dingen niet goed en dat moet uitgesproken worden.
Het gaat me niet eens over Ryan Flamingo, maar over hoe de hele groep zich gedraagd. Dat was vorig jaar zo en het jaar daarvoor ook. Daar gaan al 3 jaar op rij dingen niet goed ;)

Inderdaad ieder zijn ding. Ze hoeven niet op te roepen voor wereldvrede, maar er kan best wel een feestje gevierd worden, zonder zich te gedragen als een paar losgeslagen idioten.
Louwke schreef op donderdag 9 april 2026 @ 12:26:
Tja zet jezelf eens terug naar begin 20 veel emotie en veel alcohol. Dan ga je geen speeches beginnen over hoe graag je wereld vrede ziet nee. Ik was wel met andere dingen bezig vrees ik.
Ik zou me ook zo gedragen hebben, maar dan had ik wel gehoopt dat iemand me tegen mezelf in bescherming had genomen :P

[ Voor 21% gewijzigd door Joris748 op 09-04-2026 12:46 ]

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Joris748 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 12:45:
[...]

Het gaat me niet eens over Ryan Flamingo, maar over hoe de hele groep zich gedraagd. Dat was vorig jaar zo en het jaar daarvoor ook. Daar gaan al 3 jaar op rij dingen niet goed ;)
Die lijn kan je nog wel veel langer doortrekken en ik gok - maar de huldegingen van andere clubs krijg ik minder mee - dat dat zelfs generiek gesteld kan worden. Een huldeging zonder enige ophef is eerder uitzondering dan regel zegt mijn gevoel en dat is spijtig.
Inderdaad ieder zijn ding. Ze hoeven niet op te roepen voor wereldvrede, maar er kan best wel een feestje gevierd worden, zonder zich te gedragen als een paar losgeslagen idioten.
Daar ben ik het in zijn geheel niet mee oneens. Ik denk - en dat is op basis van de huldegingen van PSV - dat het ook wel iets te lang doorgaat. Maak het podiummoment korter en je krijgt minder loze vulling met wellicht ook minder risico dat men er zoiets doorheen fietst.
[...]

Ik zou me ook zo gedragen hebben, maar dan had ik wel gehoopt dat iemand me tegen mezelf in bescherming had genomen :P
Het hele feestje op nationale televisie uitzenden is niet heel bevoordelijk voor de zeflbescherming. De kneuterigheid van vroeger is nu groter want veel meer mensen op de been maar ook door iedereen live te volgen ( laat staan social media verspreidingen ).

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:22
toolkist schreef op donderdag 9 april 2026 @ 11:27:
[...]

Meer (licht) gewonden door vuurwerk dan bij de vorige huldiging, ondanks vuurwerkverbod.
Maar daar gaat het niet al 30 posts over.. Dat is mijn punt.

WoT stats

• ephymerous
ElPaco schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:15:
[...]

Conclusie, fout liedje over Ajax, gezongen door aangeschoten euforische twintiger is belangrijker dan ruim 90 mensen met brandwonden :o

XXXVI

• Joris748
  • Nu online
Napo schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:09:
[...]

Die lijn kan je nog wel veel langer doortrekken en ik gok - maar de huldegingen van andere clubs krijg ik minder mee - dat dat zelfs generiek gesteld kan worden. Een huldeging zonder enige ophef is eerder uitzondering dan regel zegt mijn gevoel en dat is spijtig.

[...]

Daar ben ik het in zijn geheel niet mee oneens. Ik denk - en dat is op basis van de huldegingen van PSV - dat het ook wel iets te lang doorgaat. Maak het podiummoment korter en je krijgt minder loze vulling met wellicht ook minder risico dat men er zoiets doorheen fietst.

[...]

Het hele feestje op nationale televisie uitzenden is niet heel bevoordelijk voor de zeflbescherming. De kneuterigheid van vroeger is nu groter want veel meer mensen op de been maar ook door iedereen live te volgen ( laat staan social media verspreidingen ).
Ik denk dat dat het is, het duurt gewoon te lang. Haal ze één voor één op het podium, steek ze een paar veren (of desnoods een hele kip :+) in de reet en laat de supporters ze toezingen. En zorg dat de microfoon niet in handen komt van iemand die teveel gezopen heeft :P

Ze hebben een jaar om het volgende kampioenschapsfeest voor te bereiden >:)

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:15:
[...]

Dat is dan ook niet direct voetbal gerelateerd. In ieder geval minder dan liedjes over een concurrent.

• toolkist
  • Niet online
Joris748 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:32:
[...]

Ik denk dat dat het is, het duurt gewoon te lang. Haal ze één voor één op het podium, steek ze een paar veren (of desnoods een hele kip :+) in de reet en laat de supporters ze toezingen. En zorg dat de microfoon niet in handen komt van iemand die teveel gezopen heeft :P

Ze hebben een jaar om het volgende kampioenschapsfeest voor te bereiden >:)
En ze hebben pas 27x oid kunnen oefenen ;)

• Megupe
  • Laatst online: 09:16
Is het niet al fout gegaan bij Ajax?
Die laten psv ook gewoon kampioen worden, als ons aller Ajax ff fatsoenlijk spel op de mat had gelegd hadden ze in Eindhoven helemaal geen huldiging te hoeven organiseren.

• Louwke
Dan was er gezongen wie niet springt is geen jood en dan was er geen ophef geweest ook

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

'wie niet springt is een jood' en op de een of andere manier hebben mensen last van navelpiepverzwiepering ophef erover. imo kun je je maar ergens druk over maken , als ajacied heb ik echt geen moeite met die uitspraak.

van de huldiging : 'mijn zoon gaat al 22 jaar mee naar PSV en is er 26, die heeft al meer kampioensschappen meegemaakt dan een maat van mij bij feyenoord, en die is 70'

kijk daar kan zelfs ik om grinniken als jynx.

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

https://www.nu.nl/voetbal...ke-handsbal-atletico.html

Bij elk verlies gedraagd FCB zich als een klein kut kind, Altijd de var , niet wij ! Ik hoop dat ze 10-0 verliezen hoe ik AM ook 'haat' en dat ze zich 69 keer niet plaatsen voor eu voetbal.

* HanG-BuiK-ZwijN haat de gevaarlijkste minderheid ter wereld (superrijken) , dat al die overrijke clubs maar blijven verliezen :+

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Niets nieuws onder de zon, maar de geldzucht van de FIFA lijkt geen grenzen te hebben tijdens het aankomende WK Voetbal. Torenhoge prijzen voor kaartjes maar ook een treinrit naar het stadion van New Jersey kost 150 dollar per persoon. Dit bedoeld om de druk op de weg te verlichten.

Waar stopt de geldlust van de FIFA, en waarom zijn ze zo hebzuchtig, om het voetbal in de wereld te verbeteren om de zakken van de bobo's te spekken? (Infantino en zijn vrienden)

Ik moet eigenlijk wel lachen, na de corrupte Blatter beloofde hij tijdens zijn aantreden het vertrouwen in de FIFA te herstellen maar volgens mij is deze nog nooit zo laag geweest.

How bad is it on a scale from one to Spurs

Verwijderd

Slasher schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 15:35:
... Torenhoge prijzen voor kaartjes maar ook een treinrit naar het stadion van New Jersey kost 150 dollar per persoon. Dit bedoeld om de druk op de weg te verlichten.
FIFA originally made an agreement with host cities for transportation to games to be free for ticket holders – as it was in Qatar in 2022 and Russia in 2018 — but after pressure from host cities, FIFA removed this requirement and agreed it should be done at cost. The catch came this week when NJ Transit claimed their costs will be $48m — or $6m per game across the eight World Cup matches, including the final — and Sherrill declared that the cost will born by World Cup fans.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

@Verwijderd Ik kan het artikel niet lezen (paywall) maar dat plaatst het wel in een ander perspectief. Wel apart dat de steden dit niet goed uit hebben onderhandeld en het nu afwentelen op de supporter.

150 dollar per persoon is natuurlijk belachelijk. Ik lees dat het normale tarief 13 dollar is. Hoe kan dit?

De FIFA houd miljarden aan het toernooi over, waarom dan dit niet subsidiëren.

[ Voor 25% gewijzigd door Slasher op 18-04-2026 16:14 ]

• toolkist
  • Niet online
Slasher schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 15:35:
Niets nieuws onder de zon, maar de geldzucht van de FIFA lijkt geen grenzen te hebben tijdens het aankomende WK Voetbal. Torenhoge prijzen voor kaartjes maar ook een treinrit naar het stadion van New Jersey kost 150 dollar per persoon. Dit bedoeld om de druk op de weg te verlichten.

Waar stopt de geldlust van de FIFA, en waarom zijn ze zo hebzuchtig, om het voetbal in de wereld te verbeteren om de zakken van de bobo's te spekken? (Infantino en zijn vrienden)

Ik moet eigenlijk wel lachen, na de corrupte Blatter beloofde hij tijdens zijn aantreden het vertrouwen in de FIFA te herstellen maar volgens mij is deze nog nooit zo laag geweest.
Dat ligt alleen niet aan de FIFA.
Die moesten maar even de prijsverhogingen compenseren omdat een andere partij er ook grof aan wil verdienen, en dan vindt men vreemd dat dat niet gebeurt.

• toolkist
  • Niet online
Slasher schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 16:11:
@Verwijderd Ik kan het artikel niet lezen (paywall) maar dat plaatst het wel in een ander perspectief. Wel apart dat de steden dit niet goed uit hebben onderhandeld en het nu afwentelen op de supporter.

150 dollar per persoon is natuurlijk belachelijk. Ik lees dat het normale tarief 13 dollar is. Hoe kan dit?

De FIFA houd miljarden aan het toernooi over, waarom dan dit niet subsidiëren.
https://www.bbc.com/sport/football/articles/c3r3yj9xgy2o

Hier kun je er ook meer over lezen.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Ja daar had ik mijn originele post vandaan, maar dan heb ik het gewoon verkeerd begrepen of niet goed gelezen, en ik wou graag op de FIFA ranten.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

toolkist schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 16:48:
[...]

Dat ligt alleen niet aan de FIFA.
Die moesten maar even de prijsverhogingen compenseren omdat een andere partij er ook grof aan wil verdienen, en dan vindt men vreemd dat dat niet gebeurt.
Ik dacht dat 150 dollar "at cost" was, maar dat is dus het slaatje wat NJ Transit er uit wil slaan.

• toolkist
  • Niet online
Slasher schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 17:05:
[...]

Ik dacht dat 150 dollar "at cost" was, maar dat is dus het slaatje wat NJ Transit er uit wil slaan.
Yep, anders zou het nu ook wel "ietsje" duurder zijn dan 13 dollar.

• Gonadan

Gonadan

Slasher schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 17:03:
[...]

Ja daar had ik mijn originele post vandaan, maar dan heb ik het gewoon verkeerd begrepen of niet goed gelezen, en ik wou graag op de FIFA ranten.
Begrijpelijk, en ranten op de Fifa is hoe dan ook terecht. Die hebben meer dan genoeg uitgespookt om dat te verdienen.
Maar niet alles is ook daadwerkelijk hun schuld. Alles en iedereen wil verdienen aan zo'n WK dus ook een vervoersbedrijf. Denk maar niet dat de hotelkamers voor normaal tarief gaan of überhaupt kostprijs. Vraag en aanbod tot in het extreme, schijnen we normaal te vinden.

Maar laten we eerliijk zijn, overal wordt geklaagd maar puntje bij paaltje zijn er gewoon nog veel te veel mensen die het maar accepteren en alsnog hun geld erheen brengen. De graaiers komen ermee weg.

Het is alleen wel erg zuur als je al dure tickets en overnachting hebt, en dan blijkt het vervoer ook nog eens een honderdje er bovenop te doen. En je vlucht heeft vast ook speciale WK-tarieven. Dat kan aardig optellen uiteindelijk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-04 11:40

Stimulate14

⭐⭐⭐

Wat is eigenlijk de status van het hele Vitesse vs. KNVB circus? Hoor je niets meer van.

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:04
Stimulate14 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 16:22:
Wat is eigenlijk de status van het hele Vitesse vs. KNVB circus? Hoor je niets meer van.
KNVB heeft een aantal maanden hoger beroep aangetekend in de bodemprocedure (of iets dergelijks, ik ben geen jurist). Dat betekent dat het verhaal nog steeds niet is afgelopen, maar het is me even niet duidelijk wanneer de soap vervolgd wordt.

• bazzemans
Daarnaast wacht Vitesse op toestemming voor het overnemen van de aandelen van (4 van de) big five door de overnemende ondernemers van de Sterkhouders. De deadline voor het definitief maken van de overeenkomst over het overnemen van die aandelen loopt in juni af. Dat kan op zichzelf dus (weer) een soap worden.

• Alargule2
Ik denk dat de KNVB dit gewoon even laat rusten tot er een uitspraak in de cassatie is. Valt die voor de KNVB gunstig uit, dan hoeft men zich helemaal niet meer bezig te houden met deze deal, want dan is Vitesse gewoon de licentie kwijt en zoeken ze maar fijn zelf uit uit hoe ze verder gaan.

• bazzemans
Dat moet los van elkaar staan. Als de KNVB daadwerkelijk nu geen oordeel geeft, omdat het wacht op de uitspraak van de Hoge Raad, vind ik dat onbehoorlijk (bestuur).

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:30
En die directeur zit vast niet ziek thuis omdat het allemaal in kannen en kruiken is

• bazzemans
Het is wmb onverstandig om te speculeren over iemand gezondheid. De gezondheidsproblemen kunnen ook een hele andere aanleiding hebben.

Desalniettemin wel problematisch als de enige persoon in je organisatie met tekenbevoegdheid afwezig is. Zover mij bekend wordt Mansvelder via BMC gedetacheerd. Je zou toch denken dat ze in die toko wel andere knappe koppen hebben die in kunnen stappen. Mja, moet je ook nog willen natuurlijk.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:51
geen idee waarom het zo lang duurt voordat de KNVB wel of geen toestemming geeft, maar als ze daar geen heel goede redenen voor hebben gaat dat geheid een argument worden wat in de bodemprocedure gebruikt gaat worden dat de KNVB zijn zaken zelf niet goed op orde heeft.

Ik ben net scannend door de eisen heen gescrold en ik kan me niet voorstellen dat dit heel complex is. Wat rondzoeken op die 5 sterkhouders doet me ook niets vinden waardoor ik denk dat 't problemen op gaat leveren bij de KNVB.

Enige wat wel in 't voordeel van KNVB pleit, ze zeggen zelf dat de procedure minimaal 8 weken duurt. Het is de week voor kerst ingediend door Vitesse, dus zo'n 18 weken geleden, waarvan de eerste 2 al de kerstvakantie waren en ik kan me voorstellen dat de KNVB dit dossier nog net iets kritischer bekijkt dan een ander dossier.

• Alargule2
rik86 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 13:41:
Ik ben net scannend door de eisen heen gescrold en ik kan me niet voorstellen dat dit heel complex is.
Dat is inderdaad altijd wel het probleem met gebrekkige inhoudelijke kennis: dan líjkt alles zo simpel. Tot je er zelf tot over je oren in zit.
rik86 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 13:41:Wat rondzoeken op die 5 sterkhouders doet me ook niets vinden waardoor ik denk dat 't problemen op gaat leveren bij de KNVB.
Oef, gelukkig maar.

Maar alle gekheid op een stokkie: ik denk eerder dat de lange duur te verklaren valt met dezelfde redenen als altijd: een combinatie van een Vitesse dat talmt met het aanleveren van de gevraagde informatie, en alle vragen die de wél geleverde informatie oproepen bij de LC.

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Stimulate14 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 16:22:
Het laatste wat ik kan vinden is van vandaag:
Tot slot: wanneer komt er duidelijkheid?
Binnen Vitesse leeft de verwachting dat de uitspraak nog voor het einde van het seizoen volgt. Dat scenario lijkt inmiddels onwaarschijnlijk. Als Vitesse zich niet plaatst voor de nacompetitie, eindigt het seizoen vrijdag met een uitwedstrijd tegen Cambuur in Leeuwarden.
Daarna volgt een periode waarin meerdere dossiers samenkomen. De uitspraak van de Hoge Raad, de voortgang van de bodemprocedure en de deadline rond de overname bewegen zich allemaal richting de zomer.
Wanneer daar precies duidelijkheid over komt, is nog niet te zeggen. Maar dat de factor tijd in alle dossiers een steeds grotere rol speelt, staat vast.
https://www.gelderlander....-de-tijd-dringt~a8ed063b/

Hele artikel via één van de bekende archiefsites.

TLDR (samenvatting door een LLM):
De zaak tussen Vitesse en de KNVB draait om de proflicentie van de club, die de bond in 2024 introk vanwege vermeende structurele regelovertredingen. Hoewel de rechtbank in Utrecht de KNVB aanvankelijk gelijk gaf, keerde het gerechtshof Arnhem-Leeuwarden dit besluit in september 2025, waardoor Vitesse de licentie terugkreeg en weer mocht deelnemen aan het betaald voetbal. De KNVB ging echter in cassatie bij de Hoge Raad, die nu moet bepalen of het gerechtshof het recht correct heeft toegepast. Deze procedure is cruciaal voor Vitesse, omdat de huidige licentie nog niet definitief is en een bodemprocedure in Utrecht nog loopt, wat betekent dat de club alsnog de licentie kan verliezen. Daarnaast speelt de geplande overname door regionale ondernemers (Sterkhouders BV), die afhankelijk is van KNVB-goedkeuring en een deadline heeft van eind juni 2026. Financieel staat Vitesse voor een uitdaging: het moet voor half juni 2026 een begrotingstekort van miljoenen euro’s dichten, terwijl de onzekerheid over de licentie en overname de financiële steun van de Sterkhouders in gevaar brengt. De Hoge Raad behandelt de zaak versneld, maar een uitspraak wordt niet voor het einde van het seizoen verwacht. De komende maanden zijn dus bepalend voor de toekomst van Vitesse, waarbij juridische, financiële en sportieve belangen op het spel staan.

[This is what you get when you mess with us]

• bazzemans
Nou, het is in ieder geval niet uit te sluiten dat we komende zomer weer geregeld elkaar hier treffen om over het dossier licentie van Vitesse te berichten.

• Alargule2
Jeroen Kapteijns weet in de Telegraaf te melden dat de advocaat-generaal op 1 mei met zijn conclusie zal komen in de cassatieprocedure:

https://www.telegraaf.nl/...ium=referral&utm_source=x

Daarna hebben de KNVB en Vitesse nog tijd om te reageren voordat de uiteindelijke uitspraak er komt.

Wat er ook gebeurt - iedereen die deze zaak op de voet volgt is weer heel wat juridische terminologie en procedures wijzer.

• bazzemans
Als dat de planning is dan verwacht ik dat de KNVB inderdaad wacht met een uitspraak over de overdracht van de aandelen, nadat duidelijk is of Vitesse de licentie behoudt. Als ze die kwijtraken dan hoeft de KNVB ook geen uitspraak meer te doen over de overname.

Zal volgende week vrijdag de stad wel weer vollopen.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:45

gws24

Thinking is hard!

Vitesse fans gooien vuurwerk in het vak naast hun nadat er een aantal goals vielen waardoor Vitesse geen periode wint. Kansloos weer.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Pagina: 1 ... 57 58 Laatste