Toon posts:

[Voetbal] Randzaken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-08 14:15
Mede-auteur:
  • Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:29

Typhone

Algemeen topic voor randzaken bij het voetbal

In dit topic kan uitgebreid gesproken worden over randzaken rondom het voetbal. Aanleiding voor dit topic is onder meer een terugkerende discussie over toernooien in landen waar mensenrechten geschonden worden. In dit topic kan over deze en soortgelijke zaken gesproken worden.

Dit topic is bedoeld voor alle zaken die weliswaar voetbal gerelateerd zijn maar die technisch/inhoudelijk
minder direct met het voetbalspelletje van doen hebben. Denk hiervoor aan de commotie omtrent rellen, racisme, politieke aangelegenheden inzake de voetbalclubs zelf maar ook de overkoepelende organen zoals de UEFA/FIFA. Ook kunnen andere zaken hier vrij besproken worden waarbij de discussie over de wedstrijd(en) zelf niet uit de klauwen lopen met allerlei voor en tegenstanders.
Let op...negativiteit
Het doel van het topic is niet om ongefundeerd een mening te vormen en te schoppen tegen voetbalgerelateerde zaken. Elke mening mag zolang deze maar onderbouwd is en het liefst met feiten gestoeld wordt. Feyenoorders zijn cultuurbarbaren omdat ze een fontein slopen is geen mening maar een feitelijk niet juist onderbouwde bewering die een veralgemenisering bevat. Niet wenselijk in de geest van dit topic. Ook zijn er bij rellende supporters van een bepaalde club niet automatisch alleen maar hooligans bij die club te vinden. Ook de UEFA en de FIFA zijn niet per definitie in en in corrupte organisaties. Zaken die op de voetbalagenda komen te staan zijn net zo welkom als negatieve zaken.

Negativiteit is (helaas) vaak een oorzaak waarom er 'randzaken-discussies' ontstaan in het centrale voetbaltopic. Denk hierbij onder andere aan de discriminerende uitingen richting een zwarte speler van Excelsior bij de wedstrijd tegen FC Den Bosch. Om deze discussies niet de mond te snoeren in het algemeen voetbaltopic maar om ze ook niet onder het 'niet voetbal publiek' te gooien is een topic als dit in het leven geroepen.

Blijf respectvol naar elkaar en accepteer dat meningen van andere gebruikers niet per definitie de jouwe
(hoeven) te zijn!

Note:
Gaandeweg zullen we samen met het team moderators moeten zoeken naar wat randzaken zijn (en dus hier besproken moet worden) en wat niet. Moderators hebben nu in elk geval een plek om deze offtopic discussies naar te verplaatsen. Het Feedback topic wordt dan ook weer wat minder een discussietopic.

Aanvullingen / suggesties voor OP zijn van harte welkom!

[Voor 188% gewijzigd door snmght op 09-12-2019 10:15]

WZAWZDB | "Zomaar iets roepen is te makkelijk." - een ervaringsdeskundige

• snmght
DoeEensGek schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:47:
[...]

Dit OP heeft zeker nog werk nodig. :9 Even voor de duidelijkheid, hier kunnen dus de meeste voetbal gerelateerde randzaken besproken worden? Zaken over bijvoorbeeld Prijs uitreikingen/verkiezingen maar ook onhandige uitspraken van bekende oud voetballers of racisme in het voetbal.
Inmiddels is hij al iets uitgebreider en heb ik met het recente verleden in het achterhoofd wat voorbeelden aangehaald. Ik denk dat we als gebruikers samen met het team moderators moeten zoeken naar wat hier hoort en wat in het reguliere topic (ergo: wat is randzaak en wat niet?). Maar randzaken hebben nu in elk geval een plek.

• Typhone
Note to jou en mods ;). Ik zal even helpen met een andere OP voordat deze dicht zit!

• Typhone
Wat vonden we van het voorstel van de voorzitter van de Italiaanse bond die in de strijd tegen racisme de microfoons de andere kant op wil richten zodat racistische leuzen minder goed te horen zijn? :D 8)7
Blijf het frappant vinden dat zo iemand niet direct uit functie wordt gezet na zo'n opmerking.

[Voor 18% gewijzigd door Typhone op 04-12-2019 13:26]

• snmght
Typhone schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:25:
Wat vonden we van het voorstel van de voorzitter van de Italiaanse bond die in de strijd tegen racisme de microfoons de andere kant op wil richten zodat racistische leuzen minder goed te horen zijn? :D 8)7
Blijf het frappant vinden dat zo iemand niet direct uit functie wordt gezet na zo'n opmerking.
Slappe hap ja. Zo weet ik er nog wel een: geef donkere spelers gewoon oordoppen dan horen ze het niet eens. Is toch werkelijk van de zotte. 8)7

Ik blijf erbij dat eenieder die zich schuldig maakt aan racisme een stadionverbod en rechtsvervolging aan de broek moet krijgen.

• snmght
corset schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:33:
Misschien kan een Ajax/Feyenoord/Whatever fan me het volgende uitleggen;

Racisme in voetbal is een probleem! Want er worden oerwoud geluiden gemaakt bij bepaalde spelers.

Maar het feit dat ajax spelers joden zijn? "Nee! dat is juist leuk en schattig! dat hoort bij voetbal"

Zelfs in 2005 was ajax er al mee bezig om er wat aan te doen
https://www.ajax.nl/strea...-over-joodse-uitingen.htm

dus het excuus wat ik vaker hoor "nee! dat is wat ajax zelf wil" is ook niet te gebruiken
Ziehier, het antwoord op uw vraag: https://www.startpagina.n...27301/ajax-bijnaam-joden/

Ik weet niet zo goed aan wie je hem eigenlijk stelt. Voor zo ver mij bekend is er hier geen gebruiker die de geuzennaam hanteert.

• Typhone
corset schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:33:
Misschien kan een Ajax/Feyenoord/Whatever fan me het volgende uitleggen;

Racisme in voetbal is een probleem! Want er worden oerwoud geluiden gemaakt bij bepaalde spelers.

Maar het feit dat ajax spelers joden zijn? "Nee! dat is juist leuk en schattig! dat hoort bij voetbal"
Ik zal het proberen maar het verhaal kent wel meerdere oorsprongen. Eentje daarvan is dat Ajax van origine veel mensen van Joodse komaf in de geledingen heeft gehad.

De term 'Joden' slaat niet per definitie op de spelers alleen maar is ook een geuzennaam voor de supporters zelf. Dat wil zeggen wanneer 50.000 man 'joden joden joden' (joduhhh omschrijft het beter) zingen dan zit daar geen enkele - maar dan ook geen enkele - referentie aan het Joodse geloof of komaf aan. Tegenstanders zijn daar overigens door de loop van jaren op gaan reageren met Palestina vlaggen wat weer tot gevolg had dat er Israëlische vlaggen meegenomen werden naar het stadion.

Ook zijn in het verleden Joodse liedjes als geuzenlied gehanteerd (Hava Naquila) door Ajacieden maar deze hebben uiteraard nooit een antisemitische grondslag!

• Typhone
corset schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:39:
[...]

Maar waarom er mee door gaan? Als zelfs ajax al in 2005 aangeeft "Hey dit is een dom idee"?

Ik vind dat als je racisme/problemen in het voetbal wil aanpakken, trek je alles gelijk. Je gaat niet elke club anders behandelen want "Nee het is een geuzen naam en ze bedoelen het goed"
Het is 'min of meer' hetzelfde roepen als 'zwarten zijn goed olé olé'. Ik kan met de beste wil ter wereld niet begrijpen hoe dat door anderen als negatief wordt neer-/weggezet. Maar dat mag jij wellicht uitleggen ;).

Ik zou er geen problemen mee hebben als het wegvalt overigens maar ik denk dat de insteek van raciscme/probleem hier ABSOLUUT niet vergelijkbaar is met andere gevallen die we kennen uit het voetbal.

• snmght
corset schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:59:
[...]

Dat dus vooral, maar ja. Blijkbaar mag het allemaal. En is het helemaal geweldig. Dus als ik op straat een ajacied tegenkom mag ik hem keihard "Hey vuile jood" toeroepen, want dat is een eer voor hem. Of was het superjood?
No matter welk zelfstandig naamwoord je hanteert, maar iemand keihard 'Hey vuile ... " toeroepen is voor niemand een eer. Dat wist je natuurlijk zelf ook wel. ;)

Spreek je een Ajacied aan met "Hey jood!" dan denk ik eerlijk gezegd niet dat hij of zij daar een punt van zal maken. Zo ook ten aanzien van de geuzennaam; ik geloof niet dat er mensen in het stadion of op het veld zijn die er aanstoot aan nemen. Anders hadden die al lang een podium gekregen, zoals dat gaat anno nu.

[Voor 8% gewijzigd door snmght op 04-12-2019 14:10]

• snmght
Voor mij even gissen of ik hem hier moet zetten, maar gezien het in de VAR om zijn algemeenheid gaat kan dat denk ik wel. UEFA voorzitter Ceferin doet namelijk behoorlijk stevige uitspraken over de VAR;
UEFA-voorzitter Aleksander Ceferin heeft geen goed woord over voor de manier waarop de VAR momenteel wordt gebruikt. De Sloveen vindt dat de videoarbiter voor meer verwarring dan duidelijkheid zorgt.

"In Engeland checken sommige scheidsrechters de beelden niet eens. In Italië doen ze er soms juist een half uur over. Weet je, het is een zooitje", zegt de zeer kritische Ceferin in een interview met het Engelse Mirror.

"Ik was al nooit voorstander van de VAR. Tegenwoordig zie je dat de grensrechters niet eens meer de behoefte hebben om hun vlag in de lucht te steken. Ze wachten en wachten maar."

Volgens de UEFA-voorzitter wordt de charme van het voetbal weggenomen door de videoscheidsrechter. "De spelers durven een doelpunt niet meer te vieren. Ze wachten eerst op de VAR", zegt hij.

"En wat hands betreft: niemand weet meer wat nu een handsbal is en wat niet. Wat is bewust? De scheidsrechter is geen psychiater die moet weten of iemand bewust hands maakte of niet."

VAR keurt openingstreffer van Promes af tegen Chelsea VAR keurt openingstreffer van Promes af tegen Chelsea
'Hou marge bij buitenspel'
Ceferin vindt dat de VAR ook bij buitenspelgevallen tekortschiet. "Als je een lange neus hebt, sta je tegenwoordig buitenspel, en de lijnen worden getrokken door de VAR zelf. Dat is nogal subjectief", zegt hij.

"Wat de UEFA betreft - we zullen dat overleggen met onze scheidsrechters - moet er een marge van 10 tot 20 centimeter worden aangehouden. Het is prima als je niet vlagt wanneer iemand slechts een centimeter buitenspel staat."

"De betekenis van buitenspel is dat je er duidelijk voordeel uit haalt. Ik ben geen voorstander van hoe het nu gaat, maar als we het nu terugdraaien, zijn we ten dode opgeschreven."

Volgens de voorzitter is het veel makkelijker om te accepteren dat scheidsrechters soms een fout maken. "Net als spelers. Voorheen konden we een week lang discussiëren over een fout. Nu is het een soort technologie geworden. Niemand weet nog wie nu precies de beslissingen neemt."
Ik vind het prima dat hij zo eerlijk is maar vraag me af of de opmerking dat hij nooit voorstander geweest is van de VAR nou echt helpt. We moeten het systeem verbeteren, niet afschaffen. Dat laatste erkent hij eigenlijk ook wel gelukkig.

[Voor 4% gewijzigd door snmght op 04-12-2019 15:45]

• Typhone
Veel vind ik onzin wat ze daar roepen maar ik vind dit wel een valide punt:
"Wat de UEFA betreft - we zullen dat overleggen met onze scheidsrechters - moet er een marge van 10 tot 20 centimeter worden aangehouden. Het is prima als je niet vlagt wanneer iemand slechts een centimeter buitenspel staat."

"De betekenis van buitenspel is dat je er duidelijk voordeel uit haalt. Ik ben geen voorstander van hoe het nu gaat, maar als we het nu terugdraaien, zijn we ten dode opgeschreven."
Je kunt NIET trainen op ik ga voordeel halen uit 1cm buitenspel staan. Die ene cm maakt het verschil echt niet meer. Aan de andere kant als je een marge gaat hanteren dan is dat weer wel. Blijft altijd een subjectief gegeven. Maar zelf lijntjes trekken en die vrij intepreteren (Ajax-Chelsea :() is fout.

• Typhone
@Napo ja ik vrees dat die 20cm rekbaar gaat zijn als begrip en straks praten we over 21 vs 20cm met niet te meten apparatuur (dus interpretatie). Maar aan de andere kant: is buitenspel staan op 20cm te trainen en is het voordeel zo groot vergeleken met waarvoor de buitenspelregel in het leven geroepen is? :).

Met andere woorden: zou een Promes goal terecht afgekeurd zijn? Wamberto (2002 volgens mij) stond tegen Utrecht op een hele andere manier buitenspel en zou altijd teruggefloten hebben moeten worden.

Om maar even een passende vergelijking te zoeken :).

• snmght
mavaros schreef op zondag 8 december 2019 @ 23:17:
[...]

edit: Hieronder even een stukje uit de startpost van dit topic:

In dit topic kan hierover verder gesproken worden, maar ook over onder meer uitverkiezingen van de FIFA, de correcte schrijfwijze van clubnamen etcetera.

<knip>
Dat was gekscherend bedoeld en is inmiddels verwijderd. Ik snap je vragen en houding in dezen; maar de facto is vanuit (o.a.) de moderators nu meermaals verzocht om Feyenoord te hanteren. Dat aan je laars lappen omdat je niet overtuigd bent van hun motivatie.. Tsja, het staat je vrij maar of het de gezelligheid (en jouw blijvende aanwezigheid) ten goede komt, ik vraag het me af. :)

• snmght
Dr. Strangelove schreef op woensdag 11 december 2019 @ 23:19:
[...]

https://nos.nl/artikel/23...-bij-laatste-zestien.html

Trieste mijlpaal. Het failliet van het Europese voetbal komt steeds naderbij wat mij betreft. De CL is allang primair geen sportevenement meer maar een machine om geld te verdienen.
Mooie oneliner zonder onderbouwing! Erg amusant.

• snmght
dutchgio schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 18:37:
Hebben we daar ook al een topic voor? Lijkt op eenzelfde manier om het in de doofpot stoppen als de clubs het doen...
Die samenwerking maakt ook duidelijk waarom Van de Sar het zo stevig verdedigde.
Ze zitten ook al in China. Ajax veroverd de wereld in discutabele landschappen.
Waar heb je het over? Het is niet zo dat Ajax of PSV er een geheim van hebben gemaakt hé? En een topic om hier uitgebreid over te spreken heeft ook weinig van doen met een doofpot. Zoek de definitie anders er eens bij. :)

• snmght
Dest heeft het trainingskamp van Ajax verlaten omdat hij zich onveilig voelt. Lijkt me op zich een signaal dat je serieus mag nemen en waarin je dus als Ajax hem ook zou moeten faciliteren. Tegelijkertijd vraag ik me af of hij nou daadwerkelijk gevaar loopt.

Ajax-verdediger Sergiño Dest heeft donderdag het trainingskamp van zijn club in Qatar verlaten. De international van de Verenigde Staten voelt zich er niet veilig.

Vermoedelijk heeft de keuze van de negentienjarige Dest te maken met de oplopende spanningen tussen de VS en het Midden-Oosten.

De VS doodde de Iraanse legergeneraal Qassem Soleimani onlangs bij een luchtaanval op een vliegveld in de Iraakse hoofdstad Bagdad, waarop Iran antwoordde met een raketaanval op Amerikaanse doelen in Irak.

Zaterdag besloot de nationale ploeg van de VS - waar Dest normaal gesproken tot behoort, maar hij bleef bij zijn club Ajax - uit veiligheidsoogpunt al om een trainingskamp naar Qatar af te blazen.

Inmiddels is de Ajacied drie keer uitgekomen voor het land van zijn vader. Hij speelde - nadat hij in oktober al in twee oefenduels had meegedaan - op 16 november zijn eerste officiële interland namens de VS.

Ajax en ook PSV reisden onlangs af naar Qatar voor een trainingskamp. Op de keuze van Nederlandse topclubs is veel kritiek vanwege de mensenrechten die in het land worden geschonden.

Dest sluit in Nederland voorlopig aan bij Jong Ajax. De hoofdmacht van Ajax hervat de competitie volgende week zondag met een thuiswedstrijd tegen Sparta Rotterdam.

• Typhone
Leon Zwiers schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:17:
Ja, vlak bij een Amerikaanse legerbasis. En de Amerikaanse nationale ploeg heeft ook al gecancelled daar. Krijg je ervan als je naar die schandalige oorden vertrekt.

Ik snap wel dat Dest wegwil uit dat land als Amerikaan
Haha ik denk niet dat je daar als Westers uitziende man op dit moment moet zijn. Maar dat dacht ik 5 jaar geleden ook al.

• snmght
In dit artikel van een jaar oud wordt er een en ander over geroepen; https://www.volkskrant.nl...r-heeft-het-nut~b85bdb4a/

Ik kan me indenken dat je het risico op bevroren velden compleet wil vermijden. En voor het groepsgevoel kan zo een reis en even uit je vertrouwde omgeving ook wel goed zijn. In de winterstop heb je hier de tijd en ruimte voor.

Tegelijkertijd wordt in het artikel dus aangegeven dat het risico op blessures misschien zelfs hoger is vanwege de temperatuurverschillen. In die zin zou een kamp in Duitsland bijvoorbeeld misschien wel verstandiger zijn. Maar zit je dus weer met het risico op keiharde ijsbanen om op te trainen.

• snmght
OPSLAGHOND schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 19:54:
Mouwsponsor voor Ajax tot 2023, schijnt om 2 miljoen Euro per jaar te gaan (en een gratis vakantie voor de selectie + staf). B-)
Trainingskamp op de Antillen. Zijn we ten minste van de Qatar discussie af. :D

Lekkere deal hoor. Er zijn hoofdsponsors in de eredivisie die minder betalen. :)

• Typhone
Het zou een stuk praktischer zijn als ouders mensen die er dat soort rare ideeën op na houden geen kinderen mogen krijgen. Dat zou een stuk beter zijn....
Absurd gewoon als je er langer dan 2 seconden over nadenkt. Stel je eens sollicitatiebrief voor:

Feyenoord Janssen
Rottepolderplein 24-1
1079 CK Rotterdam
Nederland

Hoe snel zou die brief 'van het stapeltje vallen' denk je?
Achterlijke gekken toch in de wereld. :X :N

(Idem als het Ajax, PSV, Zomer, Winter, Herfst, Lente etc etc betreft qua voornaam hoor).

[Voor 56% gewijzigd door Typhone op 16-01-2020 11:28]

• Typhone
Ja die competitie komt er wel. De grote clubs hollen het helemaal uit. Apart toch hoe dat kan eigenlijk want ‘echte’ competitie bestaat niet meer.

• snmght
ph4ge schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 08:58:
[...]

Kennelijk was de regel zo onduidelijk dat ze er 3 maanden over hebben moeten discussiëren.
Waar haal jij nou weer de wijsheid vandaan dat hier 3 maanden over gediscussieerd is? Ik zie dat nergens. Oprecht benieuwd hoor.

Fijn dat ze dit nu erkennen. Ik ben het met Sjaak Swart eens dat een financiële compensatie op zijn plek zou zijn. Kost je de nodige miljoenen dit soort geintjes.

• snmght
ph4ge schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:13:
[...]

Het incident vond plaats op 5 november, het is nu 6 februari, er zijn 3 maanden verstreken.
Waah schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:14:
@ph4ge ze hebben het er na maanden pas eens samen over gehad. Dat is wat anders dan dat ze het er maanden over gehad hebben.....
Dit dus. Groot verschil. Het zou voor de discussie fijn zijn als je even goed nadenkt over de woorden die je kiest. :)

• snmght
O, ik maak me er ook schuldig aan beste heren - maar deze discussie mag hierheen -> [Voetbal] Randzaken

[Voor 120% gewijzigd door snmght op 06-02-2020 09:23]

• snmght
@ph4ge hoe vaak denk jij dat scheidsrechters op dit niveau bij elkaar komen om deze zaken te bespreken? Wellicht is dit de eerste bijeenkomst. Ik zou ook niet weten of er niet al eerder door de UEFA met of zonder Rocchi gesproken is over deze wedstrijd.

Als je echt weigert om ook achteraf kenbaar te maken dat de beslissingen die avond van god los waren dan is dat jouw goed recht.

[Voor 0% gewijzigd door Ramzzz op 06-02-2020 11:35. Reden: Laat die smiley dan ook maar weg.]

• snmght
ph4ge schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:18:
[...]

Taalkundig suggereert het dat de overtreding op zichzelf ernstig genoeg moet zijn om te leiden tot het wegsturen van een speler. Met een overtreding die een sending off verdient hebben ze over een zware overtreding.
Dat is nou juist wat het taalkundig niet suggereert. Dat is het hele probleem denk ik. Zoals het geformuleerd is wordt indirect 'sending off' (dus middels 2e geel) niet uitgesloten van deze bepaling. Immers: de overtreding die een tweede gele kaart oplevert 'warrants a sending-off'.

[Voor 7% gewijzigd door snmght op 06-02-2020 13:44]

• snmght
ph4ge schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:25:
[...]

Ik denk niet dat we het er over eens worden, het is goed dat de UEFA er lang over nagedacht heeft, er discussies zijn geweest, en het nu duidelijk is. Waarschijnlijk wordt het bij de volgende revisie duidelijk gemaakt.

Ik ben het in zoverre met je eens dat als je kijkt naar de toepassing van de VAR, dat daar duidelijk een tweede gele kaart is uitgesloten, en dat is bij de voordeel regel niet het geval, dus dat is ook een aanwijzing dat jij gelijk hebt.

[...]

[...]

Aangezien ze in een vergelijkbare lijstje bij de eerste wel de moeite hebben genomen om het te verduidelijken, en bij de tweede niet, dan lijkt het inderdaad dat ze bij het tweede voorbeeld een andere bedoeling hebben.

Ik denk niet dat je het de scheidsrechter helemaal kan kwalijk nemen dat hij dit soort juridische analyses op dat moment niet maakte.
In die zin zijn we het wel eens dat de omschrijving duidelijker kan. De bijeenkomst en conclusie kan bijdragen aan een betere formulering (en hopelijk handhaving) van de regels in de toekomst.

• snmght
Ramzzz schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 14:05:
[...]

Ik vind dit soort achterafgelul - want dat is het - totaal onzinnig.

Ja, het is heel goed dat de scheidsrechtersorganisatie zelf onderzoekt hoe men te werk gaat en waar dingen mis gaan. Hulde daarvoor.

Nee, achteraf kun je daar geen enkele beslissing op herroepen of veranderen, of er enige vorm van genoegdoening uit peuten, anders dan ‘fout, sorry’.

Ter vergelijking, gaan we het WK overspelen waar Frankrijk zich ten koste van de Ieren voor kwalificeerde met/na/door een handsbal van Henry - een overduidelijk een kolossale arbitrale dwaling? Dan moeten die Ieren nog een wedstrijdpremie + rente krijgen. Toch?

Of is de strekking van deze vergelijkende gedachtengang niet duidelijk?

Gedane zaken nemen geen keer.
En deze?

• Typhone
@Erapaz
Ik waardeer je boodschap, helaas ben ik bang dat het niet gaat werken. Bij de jeugdwedstrijden Ajax Feyenoord zit het stadion (de toekomst) ook vol met gezinnen, toch gaat het daar nog mis (idioterie). Als je het vergelijkt met andere sporten is het van de zotte dan we de discussie überhaupt moeten voeren.

Anders op neutraal terrein ? Er zijn alleen geen andere stadions met dezelfde capaciteit in NL. Misschien over de grens in België of Duitsland de bekerfinale spelen dan?
Zolang de instanties hier absoluut geen straffen durven uitdelen is het idee mooi maar de uitvoering nooit haalbaar. Dat beleid moet gewoon keihard no nonsense worden maar aangezien voetbal de nummer 1 volkssport is gaat geen enkele politieke partij zich daar aan wagen. Kost gewoon simpelweg veel te veel stemmen wanneer je dat punt gaat doordrukken op de politieke agenda. Ik weet niet in hoeverre clubs zelf bepaalde maatregelen kunnen opleggen anders zouden die nog wel een rol van betekenis kunnen spelen maar ook daar vrees ik dat dat slechts een druppel op een gloeiende plaat gaat zijn.

• Typhone
In Amerika kun je maar beter level 99 politiek correct zijn op dit moment. Net als hier in NL trouwens. Wie boeit het nu iets wat er gezegd is? Zijn we Kenneth Perez allemaal vergeten ("kanker neger")? Alsof hij daarmee direct een racistisch oogpunt heeft gehad. Gewoon een emotionele uitbarsting, zeer ongelukkig gekozen maar inmiddels heeft hij zo vaak met zwarte mensen aan tafel gezeten en normale discussies gevoerd dat iedereen wel weet hoe de vork écht in de steel zit. Dat goedkope scoren en personen beschadigen zouden we met zijn allen helemaal niet moeten willen :r. en maakt de samenleving er niet leuker/beter op.

Ik mis mijn oude basketbaltijd (Eiffel Towers) nog wel eens waarin de zwarte/blanke grappen over en weer de revue passeerden zonder dat er direct aanstoot aan genomen werd maar iedereen lol had ondanks dat er in die tijd ook al échte discriminatie plaatsvond buiten het basketbal om.

[Voor 22% gewijzigd door Typhone op 19-02-2020 09:08]

• Typhone
Wat heeft nabeschouwen voor zin dan?
Kun je niet beter met zijn allen rond de tafel gaan zitten om dergelijke perikelen in de toekomst beter in te dammen of vast te leggen?

• Typhone
ph4ge schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:32:
[...]

En hoe ga je dat doen als je niet eerst vaststelt wat er is gebeurd en wat er is misgegaan?
Er kan niks misgaan als er geen regels zijn om besluiten aan te kunnen toetsen. Dan ben je gewoon aan het 'handelen-in-het-moment'.

Die besluiten werden ad hoc bedacht door een denktank van de KNVB. Dus kun je beter gaan zorgen dat je alles in de toekomst wel vast gaat leggen. Niet alleen met Nederlandse maar internationale besluitvorming zodat wanneer de KNVB ergens niet in voorziet de UEFA dat voortaan wel doet.

Ajax, Feyenoord, Bal op het Dak, VVV Gemert, FC Hoenderloo en welke club dan ook hebben niks te maken met dit alles. Het is vrij simpel: er bestonden geen regels en er moest duidelijkheid komen.

[Voor 16% gewijzigd door Typhone op 26-06-2020 15:40]

• Typhone
ElPaco schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:13:
[...]

I

Komt dit door die ene wedstrijd van Willem II? Weet ik niet, maar het geeft wel te denken.
Nuance

Nee het komt niet door de wedstrijd van Willem II maar wellicht wel door het door de burgemeester goedgekeurde samenkomen van bijna 1000 personen binnen 50cm van elkaar.

• snmght
Tsja, als je vervolgens een recordsalaris uit gaat delen is dat inderdaad niet heel erg chique..

• snmght
Verdorie, die moet je eigenlijk inderdaad op non actief stellen voor nu en afscheid nemen als het waar blijkt. Hij is hopeloos uit vorm maar nu wordt de spoeling wel nog dunner. Misschien dat Overmars nu wel genegen is de transfermarkt op te gaan.

• Typhone
Sempy schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:50:
https://www.nu.nl/voetbal...rtij-op-familiefeest.html

Ik vind het al met al een erg vreemd verhaal, zeker ook door die heel late aangifte. Je zou bijna denken dat iemand het geld van zijn rijke familielid ruikt.
Die hoek denk ik ook aan. Aan de andere kant als ik Promes hoor praten dan is die nog net niet te dom om te poepen (en te voetballen) dus die lijn trek ik dan graag door naar zijn familie ondanks de drogredenatie die daaraan ten grondslag ligt ;)

• snmght
Ik heb zo gauw geen linkje maar las ook dat een sportarts ergens aangaf dat die plaspillen ooit op de lijst met verboden middelen zijn gekomen omdat het destijds effectief zou werken om het gebruik van prestatieverhogende middelen te maskeren.

Met moderne technieken zou die maskerende functie niet meer van toepassing zijn.

Als die stelling daadwerkelijk hout snijdt zou dus enerzijds vastgesteld moeten kunnen worden of Onana alleen maar de plaspil nam of ook nog een middel dat daadwerkelijk prestaties verbeterd.

Je zou dan eens kunnen gaan aanvechten dat de plaspil op zichzelf van de lijst af zou moeten en ook pleiten voor strafvermindering.

Laat onverlet dat ik me realiseer dat Onana gegeven de huidige lijst en regelgeving gewoon terecht schuldig is bevonden.

• snmght
Gevonden:
Ram: „Dertig of twintig jaar geleden was het moeilijker om in verdunde urine analyses te doen. Nu zijn de technieken verbeterd en is het belang van dit argument minder sterk. Een plaspil is geen effectieve manier om aan de dopingcontrole te ontsnappen.”

• snmght
@Napo zie mijn vorige post. Als met de techniek van vandaag, ondanks de vermeend functie van een plaspil, kan worden vastgesteld of Onana prestatieverhogende middelen gebruikt heeft, lijkt het me niet per se relevant om naar de straffen uit het verleden te kijken, maar juist tijd om de lijst te herzien en de straf te schrappen of drastisch te verminderen. Je kunt hem natuurlijk nog wel straffen omdat hij een middel gebruikt heeft dat destijds op de lijst stond. Dat is echter volledig arbitrair en niet in de geest van de regelgeving als we tegelijkertijd vaststellen dat hij niets genomen heeft dat zijn prestaties verbeterd.

• snmght
@alexbl69 spijker, kop, ik kan je alleen maar gelijk geven.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Typhone
Toch jammer dit. Maar wel heel karig van de beveiliging dat ze zoveel mensen toelaten.

https://www.espn.nl/voetb...tter_impression=true&s=08

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Typhone
Nou los van dat zoiets natuurlijk lekker dom is en altijd door ééncelligen begrijp ik niet waarom er überhaupt mensen staan daar bij zo'n bus. Sluit dat lekker af en hou iedereen op afstand. Wat verwachten ze nou? Dat er complimenten voor Ajax komen? Of in Amsterdam dat er complimenten voor spelers/technische staf van Feyenoord komen?

• snmght
Directeur voetbalzaken Marc Overmars van Ajax heeft donderdag in gesprek met De Telegraaf uitgehaald naar Nico-Jan Hoogma. De directeur topvoetbal van de KNVB zei deze week dat hij het begrijpelijk zou vinden als Brian Brobbey na dit seizoen naar RB Leipzig vertrekt, dat naar verluidt interesse heeft in de talentvolle spits.

"Als jonge speler moet je natuurlijk spelen. Maar bij RB Leipzig zit Julian Nagelsmann en dat is een heel bijzondere trainer. Mijn zoon (Justin Hoogma, red.) heeft ook onder hem getraind en dat heeft hij niet willen missen. Het is echt iets bijzonders", zei Hoogma eerder deze week in het YouTube-praatprogramma VoetbalTijd.

De uitspraken van de KNVB-directeur schieten Overmars, die al maanden met Brobbey en zijn zaakwaarnemer Mino Raiola onderhandelt over een nieuw contract, in het verkeerde keelgat. Hoewel Ajax begin februari bekendmaakte dat de spits niet wil verlengen en hij na dit seizoen vertrekt, geven de Amsterdammers de moed niet op.

"Hij (Hoogma, red.) zou Brian moeten adviseren bij Ajax te tekenen en moeten zorgen dat zulke spelers aan boord van clubs in de Eredivisie blijven", zegt een geïrriteerde Overmars in De Telegraaf. "We stellen nog alles in het werk om Brian te laten bijtekenen. Erik ten Hag heeft dat ook meermaals aangegeven."

'Zou handig zijn als Hoogma Brian het beste advies geeft'
Brobbey heeft geen basisplaats bij Ajax en speelde dit seizoen 'slechts' tien officiële duels in de hoofdmacht, maar de negentienjarige spits was de laatste weken als invaller wel belangrijk voor zijn club. Mede daardoor hopen de Amsterdammers hem in de komende maanden toch te kunnen verleiden tot een langer verblijf.

"Daarom zou het handig zijn als Hoogma een speler als Brian gewoon het beste advies geeft of er helemaal niets over roept", aldus Overmars. "Wij halen in Europa het leeuwendeel van de punten voor Nederland binnen. Dan vecht je om een toptalent te behouden en dan krijg je dit. Het is te gek voor woorden."
Ik had de uitspraken van Hoogma in eerste instantie niet meegekregen maar kan hier Overmars toch alleen maar gelijk geven. Wat een verwarde mannen werken er toch bij de KNVB.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Typhone
Harde kern PSV bemoeit zich nu ook met Ihattaren. Die voelen de bui al hangen bij een mogelijke transfer naar Ajax :P

Mo ga normaal doen

Acties:
  • +4Henk 'm!

• snmght
Als de UEFA voet bij stuk houdt en deze ploegen uit hun nationale competities zet en tevens de interlandcarrière van deelnemende spelers voorbij is vraag ik me sterk af of men het door wil zetten..

Ik vraag me ook af of er geen gewetensbezwaarde (ster)spelers in de selectie zitten die een transfer willen forceren als hun club deel wilt nemen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• snmght
@Qu3st @Ankona @PolarBear tsjah; met die € 400 miljoen die clubs sowieso krijgen kun je natuurlijk leuke spelersalarissen of bonussen financieren.

Intrinsiek ben ik ('natuurlijk') tegen deze ontwikkeling maar ik vind het tegelijkertijd een ontzettend boeiende ontwikkeling. Heel erg benieuwd waar dit schip strandt.

Het maakt de kans dat Ajax de CL wint wel weer groter, zo optimistisch moet je ook zijn. ;) :D

• snmght
Napo schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:33:
[...]

Je krijgt dan inderdaad de belangenafweging tussen je financiele onafhankelijkheid en de eer die te behalen is voor je land. Hoeveel acht je dat waard en wat als je één jaar bij een niet superleague club gaat voetballen ten tijden van een WK en daarna weer terug gaat :+
En dan weer de volgende discussie; nationale bonden die de UEFA voor de rechter slepen omdat zij wel willen dat hun sterspeler meedoet; superleague deelnemer of niet. :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snmght
PolarBear schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:36:
[...]

De vraag is wat de Champions League nog 'waard' is. Stel dat naast de huidige 12 nog clubs als PSG, Bayern, Porto etc aansluiten. Dan krijgt de Champions League de allure van de Europa League. Om nog maar niet te spreken over de Conference League, dat wordt echt een afdank league.
Vandaar wel de knipoog. Die CL stelt dan ongeveer nog zo veel voor als de EL nu, iets minder wellicht. Om over de feitelijke EL en de Conference League nog maar te zwijgen..

Acties:
  • +3Henk 'm!

• snmght
Ik hoop dat het sprookje dat @VDS91 hier schetst uitkomt. Dit zou het ideale scenario zijn qua respons vanuit UEFA.
VDS91 schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:33:
De UEFA moet samen met de bonden gewoon een statement maken en de failliette Zuid-Europese clubs samen met de Engelse speeltjes van de oliejseiks, inclusief de voetballers, af scheiden van alle andere deelname in het voetbal. Alle licenties per direct intrekken. Kunnen zij mooi die Money League gaan organiseren voor de 'fans' uit Azië, Afrika en Zuid-Amerika. Ga maar lekker voetballen in een stadion in Qatar. Hebben al die duizenden slaven in Qatar niet voor niets hun leven gegeven. Red Bull clubs en PSG mogen ook wat mij betreft deelnemen aan deze moneyleague. Ultimatum hiervoor stellen van 24 uur.

Dan kan de UEFA samen met Frankrijk, Duitsland, Nederland, België, Scandinavië etc doorzetten met de CL en de UEFA Cup waarbij je als voetballer van de club wel licenties hebt om deel te nemen aan interlands en aan nationaal voetbal. Wordt de Europese competitie ook alleen maar mooier van. Win-win situatie.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• snmght
Player1S schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:57:
[...]

Ajax wordt dan eerder zoiets als een de Graafschap of Cambuur. Alleen pendelt Ajax dan niet steeds tussen 2 divisies omdat er geen promotie/degradatie is.

Daarnaast zullen ze uit de Nederlandse competitie geknikkerd worden. Speel je wel elke week tegen Een Juventus of Manchester United maar 9 v/d 10 keer verlies je.
Ook met de huidige selectie vraag ik me af of dat waar is. Daarnaast zou Ajax in het theoretische geval van deelname volgens mij relatief qua budget juist dichter bij zulke ploegen komen. In die zin zou het daarop in kunnen lopen.

Ook ik ben verder evident tegen.

• Typhone
Helixes schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:57:
Maar, wat nou als je 20% van het prijzengeld overhevelt naar de vrouwencompetitie? Dan kunnen we het daar ook eindelijk een keertje hebben over serieuze salarissen en transfersommen. Ik zie daar eigenlijk geen enkel nadeel aan....
Waarom dat geforceerde gedrag? Als het vrouwenvoetbal groot genoeg wordt dan komen de sponsors vanzelf.
Het niveau van het vrouwenvoetbal ooit gezien? Waarschijnlijk niet.

VV Gemert tegen Spakenburg is een hoger niveau dan CL bij vrouwen!

[Voor 13% gewijzigd door Typhone op 21-04-2021 12:19]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• snmght
Is er al een [Voetbal] knotsgekke speculaties - topic? |:(

Acties:
  • +2Henk 'm!

• snmght
Een gek is een gek. Heeft niks met voetbal of de Klassieker te maken maar met een stel losse schroeven in een (geringe) grijze massa.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snmght
Kun je dan inzetten op een gele kaart voor speler X?

Als dat überhaupt mogelijk is dan is matchfixen als individu toch echt betrekkelijk eenvoudig..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
Beugelsdijk onder de loep vanwege mogelijke betrokkenheid bij gokken vanwege een ingreep tegen PSV die hem een gele kaart op leverde. Nu vind ik een gele kaart voor Beugelsdijk nog niet zo'n opvallend ding maar ik kan zeker 50 situaties opnoemen waarin dit heerschap niet ingrijpt en zich voorbij laat lopen.
Zou daar ook nog een onderzoek op volgen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
Ja ik had ook een licht cynische ondertoon in mijn bericht ;). Ik neem aan dat de kans dat hij hier aan mee deed groot is. Lijkt me niet het meest heldere licht uit de voetballerij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• snmght
Ondertussen is de supporter die na NAC-NEC gereanimeerd werd overleden. Je weet wel, die reanimatie die bemoeilijkt werd door gooiende 'supporters'.

https://www.nu.nl/voetbal...-supporter-overleden.html

Acties:
  • +3Henk 'm!

• snmght
Het gaat niet over, niet vanzelf..
https://www.nu.nl/voetbal...ty-af-om-intimidatie.html

Ik zou me oprecht haast schamen om kleur te bekennen als ik Feyenoord fan ben. Ik realiseer me dat het een kleine groep is die los van de echte fans staat maar het aantal pijnlijke incidenten loopt wel erg op.

[Voor 41% gewijzigd door snmght op 08-06-2021 20:13]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snmght
@Napo ja maar hoewel ik Aboutaleb geen ongelijk kan geven hebben ze voor zichzelf volgens mij wel een positief effect behaald. Lijkt me dat dit Feyenoord City niet dichterbij brengt..

• snmght
Harribo schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:05:
Viaplay? Say what?
Ik geloof dat ik ff moet googlen.... Het wordt weer een zoekplaatje waar je wat weer kunt zien en hoe komend seizoen...

Edit : streaming dienst.
Ik vind streaming niks, afhankelijk van goede verbindingen en een app zijn.
Geef mij maar ouderwets kabel tv
Grappig; ik wil juist al jaren gewoon een streaming abbo op de eredivisie. Nu ben je nog steeds gedwongen om ook een televisieabonnement te nemen en dat blief ik niet. Dus atm share ik een login van mijn broer die wel kabel heeft en kan ik met de app van zijn aanbieder en mijn chromecast alsnog kijken maar ik zou moeiteloos zelf de portemonnee trekken om eredivisie te streamen. Maar niet voor de prijs van eredivisie + een kabelabonnement dat ik niet gebruik.

[Voor 20% gewijzigd door snmght op 07-07-2021 09:38]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• snmght
Ben ik trouwens de enige die opvalt dat social media team van Ajax goed inspeelt op de gevoeligheid van deze transfer? Ik heb het gevoel dat iedere andere speler met statistieken als die van Berghuis in de welkomstvideo ook de nodige acties gemonteerd zou hebben. Nu niet want Feyenoord shirt en olie op het vuur. Lijkt me over nagedacht en verstandig.

• snmght
gambieter schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:28:
Barcelona: The toxic battle ripping apart a European giant

Overzicht van de Barcelona klucht door Guillem Balague. Wat een puinhoop hebben ze er van gemaakt... (geen medelijden).
Tsja ze vingen een astronomisch bedrag voor Neymar en gaven dat net zo snel weer uit. Ik vond de aankopen van Dembele en Coutinho destijds al bedenkelijk en zie waar ze nu staan.

Het verhaal Messi vind ik een lastige: geen enkele president had het kunnen verkopen (toch op zijn minst aan een aanzienlijk deel van de fans) dat Messi vertrekt omdat ze het niet eens worden over een nieuw contract.

Ik vind Messi in die zin wel mede debet aan de puinhoop. Je kunt echt op een gegeven moment roepen, joh, voor 40 miljoen per annum kom ik mijn bed ook wel uit..

• Typhone
Ook PSV leidt flink verlies over boekjaar 2020/2021. Toch wel jammer dat er geen CL gehaald is in Eindhoven en maar goed dat de stadions dit jaar weer gevuld zijn. Maar dat geldt over de hele linie denk uiteraard!

• Typhone
pro_6or schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:50:
[...]

je vergeet nog te benoemen wat ze deden nadat Theo Bos was overleden. NEC publiek moet eens hard gaan nadenken waarom ze elke keer weer de calimero uit moeten hangen. Toon eens wat trots en zelf geloof. Geen haat en afschieten spandoek maar iets moois voor je eigen club, wat kan die ander je schelen. Geloof in jezelf moet je nooit halen uit anderen. Zelfde fout werd op het veld gemaakt. NEC heeft beter voetbal laten zien dit jaar maar wilde nu de wedstrijd hard maken. veel slidings en zwiepende armen. Zonde. Ze hadden nog geluk dat de scheids het allemaal wegwuifde maar het is gewoon dom en contraproductief. En dat bleek ook wel. een slechte wedstrijd met nauwelijks een uitgespeelde kans.
[Voetbal] Randzaken

• snmght
rickskeg99 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:31:
[...]

Buiten Gravenberch en Antony zie ik het niet zo zeer qua kapitaal op het veld. Timber is leuk, maar denk ik de te klein voor een toptransfer. En spelers als die Deen en Rensch blijft afwachten
Timber is fantastisch, ook met zijn lengte gaat die wel over de twintig mil denk ik. Martinez en Alvarez zie ik ook ergens tussen de tien en de twintig uitkomen en Haller idem (gezien zijn leeftijd verwacht ik geen astronomisch bedrag).

Als Mazraoui nog bijtekent komt die ook wel rond de vijftien uit.

Ik zie het wat dat betreft met de knaken wel goedkomen. Tijd om te investeren in een topkeeper. 8)

• Typhone
DoeEensGek schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 19:48:
Over het doek van afgelopen zondag.
Van der Sar had tijdens de wedstrijd al zijn excuses aangeboden aan Toon Gerbrands.
Ook komt er een gesprek met de makers (sfeerteam). Het ontwerp was dus anders dan de uiteindelijke versie.

https://www.voetbalprimeu...rtouwen-is-beschaamd.html
Zielig politiek correct gelul. Maar dan echt. Ze kunnen zichzelf beter eens afvragen hoe het komt dat er twee wedstrijden op rij circa 80 fakkels met groot vuurwerk naar binnen komt. Maar aangezien dát sfeerverhogend werkt én de wedstrijden positief uitpakten valt daar niemand over. Nu krijgen we een heel verhaal over Brainfart Aidshoven wat bij ons in groep 8 al geen humor meer was en hoe schandalig dat wel niet is. Poeheee zeg.

Vergeet daarbij niet dat de harde kern bij Ajax al jaren zeer veel macht heeft dus ook dat is weer een 'policor' statement wat kant noch wal raakt en binnen 5 jaar zal er weer een betreurenswaardig spandoek komen waar op dat moment weer over in gesprek wordt gegaan. Er hangen namelijk geen conclusies/sancties aan vast.

• Typhone
RodeStabilo schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:49:
[...]

Sterk staaltje goedpraterij. Het is gewoon fouter dan fout. Niets policor, gewoon fatsoen.

Gelukkig denkt Ajax daar ook zo over.
Lees goed beter wat ik zeg.

• Typhone
Dat zal ik eens doen. Er wordt boe geroepen door externe lui (geen idee wie precies) maar de ophef ontstond pas op Twitter verder niet. Dan komt er een reactie van Ajax. Normaliter (ik weet hoe dat werkt) worden die spandoeken kort van tevoren gecontroleerd (zal ook niet gebeurd zijn) want die zijn in het verleden wel vaker 'net voor de wedstrijd' in beslag genomen. Er is dus eerder moedwillig overheen gekeken dan 'onbewust'. Daarna komt er een reactie dat er 'in gesprek gegaan' wordt (niet meer doen jongens) en klaar is kees. Men zegt wat de buitenwacht wil horen dus policor. Daarbij moet je je even inlezen in wat de macht is van de huidige generatie harde kern bij Ajax. Dat gaat veel dieper en verder dan bij andere clubs.

Nu gaat de UEFA Ajax nog een boete geven voor de fakkels en kun je je afvragen, is dat normaal? Ja hoort erbij Europees zeg ik maar ik weet ook wel beter inmiddels. En op de zondag (eerste wedstrijd erna) is er weer zoveel vuurwerk. De dag hoeft maar te komen dat er een incidentje plaatsvindt en dan zijn ze er weer scherp op. Voor de rest boeit het Ajax geen flikker want er is sfeer, de prestaties zijn goed en de spelers varen er wel bij. Maar dát kunnen ze niet uitspreken. Hence het policor gelul wat ze nu laten horen. Dat kunnen ze bij Feyenoord ook altijd goed voor elk fakkeltje is er wel een landelijk medium wat groots publiceert hoe "crimineel" ze wel niet bij Feyenoord zijn en hoeveel UEFA boetes ze wel niet hebben gekregen. Poeh poeh poeh.

Spandoek bij NEC-Vitesse heb ik niet gezien overigens. Ik vond het spandoek van Vitesse voor hun eigen supporters dan weer wel ernstig klasse.

Ergo: ik snap de berichten van Ajax wel maar die moeten niet zo schijnheilig doen dat ze nergens iets vanaf weten. Zo werkt dat helemaal niet. En ik keur het spandoek niet goed maar iedereen die serieus denkt dat ze lopen te spotten met aids begrijpt het niet. Net zo min als dat geen enkele andere supporter van een voetbalclub antisemitisch is wanneer ze "kutjoden" roepen als Ajax op bezoek komt. Daar scoort de politiek ook altijd zo lekker mee.

[Voor 16% gewijzigd door Typhone op 26-10-2021 11:20]

• Typhone
RodeStabilo schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:20:
@Typhone Ik volg je al iets beter, al nog niet helemaal waarom je die fakkels erbij haalt :)

Ajax heeft de fout gemaakt door geen of slechte controle te doen op het uiteindelijke sfeerproduct. Verder begrijp ik wel dat een harde kern een bepaalde 'macht' heeft maar ik struikel gewoon om de triestigheid van de infantiele verwijzing naar een ziekte. Ik neem aan dat jij dat ook afkeurt toch?

Wat betreft Nec - Vitesse, kijk hier maar.
Oh die fakkels krijgen ze nog een boete voor maar ik vind het verbazingwekkend dat nog geen enkel medium daarover begonnen is. Ik heb er geen moeite mee (persoonlijk) maar je kunt jezelf afvragen hoe het kan dat er zo massaal vuurwerk aanwezig is in het stadion nietwaar? :)

• Typhone
T-MOB schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:21:
[...]

Maar wat wil je nou van Ajax dan, dat is me niet helemaal duidelijk.
1. Dat ze (voortaan) beter controleren?
2. Dat ze niet "politiek correct zijn" en gewoon zeggen dat Ajax nou eenmaal hersenloze randdebielen aantrekt?
3. Dat ze reactief optreden en een stadionverbod opleggen aan het volk dat op het spandoek een andere tekst heeft gezet dan het ontwerp.

Volgens mij kun je het als club nooit goed doen in de ogen van iedereen.
Ik wil niks van Ajax (op zeges na). Ajax NV moet niet zo schijnheilig roepen dat ze dat spandoek besproken hebben en dat er dan een ander ontwerp komt. Die dingen worden altijd bij het klaarleggen nog geïnspecteerd en zeer regelmatig (tegen Besiktas bijv.) in beslag genomen als er iets opstaat wat niet kan. Maar nu is het volk weer kalm over 'Aidshoven' dus prima toch? Op naar de volgende wedstrijd zou ik zeggen.

• snmght

• Typhone
Waarom was de harde kern zo tegen die man? Kan iemand dat uitleggen? Dat weet ik niet namelijk. @ph4ge @Ankona ?

[Voor 9% gewijzigd door Typhone op 27-10-2021 09:10]

• Typhone
Exo81 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 20:26:
[...]

Ja man, echt zielig dat stigmatiserende gedrag voor Feyenoord. Moet er echt om huilen, zo erg vind ik het voor Feyenoord. Moet helemaal snotteren na dit artikel:

https://www.ad.nl/buitenl...lijkheid-nemen~aa1255633/

*ik snap er geen zak van dat je vandalisme zo kunt bagatelliseren en er dan ook nog zoveel likes voor kunt krijgen. Er is dan echt iets mis in onze samenleving.*
Ik snap geen zak van het feit dat jij even voorbij gaat aan het feit dat zowel Union als Hertha BSC (!) het over hebben gedaan en Feyenoord de hoofdschuldige wordt genoemd. Dat is wat ik bedoel met goedkoop scoren en wederom gebeurt het.

Ga jij ff lekker snotteren om een muur.

@toolkist als je het goed bekijkt zijn de enige geslaagde spelers de spelers die via meerdere stappen de weg omhoog bewandeld hebben (Wijnaldum, Van Dijk, Weghorst en nog een paar die ik vergeet). Iedereen die rechtstreeks de stap dacht te zetten zit te banken of speelt zelden tot nooit. Maar om de hele definitie vast te leggen is nogal moeilijk getuige het feit 'wat is geslaagd en wat zijn topclubs'?

[Voor 19% gewijzigd door Typhone op 10-11-2021 07:03]

• Typhone
Heu, de stadions weer dicht voor publiek omdat het kabinet weer eens geen idee heeft hoe te handelen. Krijgen we nu weer een discussie over competitievervalsing omdat Ajax een paar keer uit moet spelen? Hoe je het ook wendt of keert: publiek speelt echt wel een rol!

[Voor 13% gewijzigd door Typhone op 12-11-2021 11:10]

• Typhone
Exocet schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:16:
[...]

Dat is meer dan een maand weg, dus er is zeker kans dat het gewoon doorgaat met publiek.
Ik zeg forget about it ;). Dat duurt minimaal tot januari. Leer mij de overheid kennen. Ze schakelen nu alweer door naar extra maatregelen omdat ze vergeten dat de eerste lijn maatregelen altijd 3-4 weken duurt voordat de maatregelen zichtbaar zijn. Standaard riedeltje pappen + nathouden + een extra klap geven wat we inmiddels wel kennen. En dan voetbal weer in het verdomhoekje plaatsen met publiek waar wel een 100% controle plaatsvindt... triest.

In de supermarkt gisteren nog meerdere mensen zonder mondkapje. Niemand zegt wat, niemand doet wat. Probeer eens bij Ajax, PSV, Feyenoord binnen te komen zonder QR code. U will fail.

[Voor 54% gewijzigd door Typhone op 12-11-2021 11:22]

• Typhone
Alsof leeftijd in zo'n sneue situatie er toe doet....

• Typhone
We weten allemaal wel dat er dit jaar geen publiek meer in de stadions komt. Lekker naïef gedacht en geen verstandig plan. Er staat nergens dat het al 'bevestigd' is dat er over 3 weken wèl weer publiek in de stadions zit.

• Typhone
Stimulate14 schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:07:
[...]

Dat staat er toch niet. Slechte morgen gehad?
Wat staat er dan wel? Het enige wat er benadrukt wordt is de leeftijd.

[Voor 11% gewijzigd door Typhone op 15-11-2021 12:24]

• snmght
Harribo schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:18:
Wat vind men hier eigenlijk er van dat Rai Vloet weer mee doet bij Heracles?
Tsjah onschuldig tot je veroordeeld bent imho; maar tegelijkertijd zou het niet slecht zijn geweest om hem tot aan de zomer met het 2e elftal te laten trainen en na de zomerstop zijn rentree te laten maken. Hou hem uit de luwte; had je precies het gezeik bespaard dat nu speelt. En dat de supporters over de rooie zijn is het minste; maar de familie die inderdaad nu keer op keer die shit weer in de media leest..

• snmght
@toolkist zo lang hij niet veroordeeld is bedoelde ik dan. Zodra dat formeel het geval is contract ontbinden, maar daar zal toch iedereen het mee eens zijn?

• snmght
Feyenoord harkt 50 miljoen binnen met hun nieuwe shirtsponsor. Dat is echt een schitterend bedrag! :o

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=399253

• snmght
groggy schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:27:
[...]

Moet dan niet van iedereen die met alcohol ol gaat rijden worden ontslagen?
Ik ben groot voorstander. :)

• Typhone
Henkie_NtA schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:04:
2x te veel gedronken en 203 km/u gereden dus en vervolgens daarover liegen tegen je club en verzinnen dat je contact met de nabestaanden hebt gehad. Ik was al geen fan van hem, maar dan ben je wel echt een ontzettende sneue idioot.
Sneuer is dat hij op dit moment op vrije voeten staat.
Nu weet ik dat alcoholstraffen altijd laf zijn ondanks de vele ophef die er altijd over is maar met alcohol op is 1, te hard rijden is 2, 70 km/h te hard rijden (minimaal) is 3. Weet even niet waar hij precies reed dus pak even de maximale vMax in NL op de snelweg t.a.v. zijn gecorrigeerde echte snelheid.

• snmght

• snmght
Player1S schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:48:
waarom stuurt een getrouwde man uberhaubt appjes die als grensoverschrijdend bestempelt kunnen worden aan andere vrouwen?
Wat is grensoverschrijdend? He schoonheid, gaat dat al te ver? Lijkt me een compliment. Of je dat moet maken als directeur, nee ik denk het niet.

Ik baal hier wel heel erg van, beste TD die in de eredivisie rond heeft gelopen volgens mij. Met zijn opvolger gaan we er hoe dan ook op achteruit.

• Typhone
PWM schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:46:
"Een" verkeerd gevallen bericht is echt wel wat anders dan "meerdere overschrijdende" berichten naar "vrouwelijke werknemers.

Dit is echt geen geval van een stomme of verkeerd gelezen berichtje. En hoewel het niet mee zou mogen spelen: Van de Sar en Overmars zijn al 25 jaar vrienden. Het hele bestuur is Overmars gunstig gezind. Die gaan hem echt niet laten vallen over berichtjes waar je over kan discussieren.
Dit dus. Aan de andere kant kan ik als achterlijke belhamel altijd iets roepen over een vrouwelijke collega (zeker ook gedaan in het verleden) maar in bepaalde posities moet je dat soort informatie voor je houden of denken en niet wereldkundig maken (op welke manier dan ook).

Zolang er niks bekend is over de inhoud van hetgeen er gezegd is (het is wel Amsterdam en daar is een auto met dieselmotor rijden al een misdrijf) geniet ik vooral van de memes. Het is uitermate zonde dat dit nu gebeurt maar aan de andere kant prima om weer een frisse wind te laten waaien door de Arena. Het uitblijven van veel contracten kan misschien een andere wending krijgen nu.

@Player1S
Er zit nogal een verschil of Zlatan Ibrahimovic een compliment maakt naar een vrouw (bij de receptie) of wanneer dat de lokale elektromonteur is. In het eerste geval zal een gemiddelde vrouw trots vertellen dat zo'n celebrity haar opmerkt (is toch flattering) maar in het tweede geval is het een creepy monteur die zich niks in zijn hoofd moet halen. Dat nuance verschilletje kán in dit soort zaken gigantisch verkeerd uitpakken.

Daarmee praat ik overigens niks goed

• Typhone
SemperFidelis schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:41:
[...]

Je lijkt zelf al een antwoord te geven op de vraag.
In de huidige tijdsgeest is dat al helemaal niet slim nee :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• snmght
Antwerp de lachende derde. Ik vind het jammer dat Overmars niet gewoon op non actief gezet is in goed overleg om Ajax vanaf de zomermaanden weer van dienst te kunnen zijn met het renoveren van de selectie.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• snmght
Ankona schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 07:32:
Wie zijn wij eigenlijk om er iets van te vinden wat voor Overmars wel of niet slim is? Mooi voor een discussie in de Story of Prive maar mijn interesseert dit echt geen zak.
Het staat je geheel vrij je in dat geval aan deze discussie te onttrekken. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snmght
ph4ge schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:31:
[...]

geen excuses aanbiedt, etc.
Heeft hij wel degelijk gedaan, gelieve geen desinformatie te verspreiden.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• snmght
@Just_jan @Quad ik zeg bewust niet Feyenoord fans dus waarom de Ajax kern er bij gehaald wordt is mij een raadsel. Ik weet dat heel veel mensen gewoon normaal van een wedstrijd kunnen genieten.

Maar als dit: https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=403506 (@Typhone)

een bijproduct is van een potje voetbal. Laat het dan linksom of rechtsom gauw afgelopen zijn.

NB de Voetbalzone titel is uiteraard click bait en wijst wel naar Feyenoord fans. Ik vind dat labelen niet nodig en niet ter zake doen.

• Typhone
Ik snap de rant maar dat staat volledig los van Amsterdam en Ajax. Ze denken ook niet meer te kunnen dan in Ehv, maar ze grijpen gewoon een kans die zich voordoet voor 0,0 risico en geld. Je zou zelfs gek zijn als je het niet probeert. Elke voetballer heeft een eigen privéleven en kiest voor bepaalde zaken, maar daar heeft geen enkele club (behalve in bananenrepublieken) iets mee te maken.

[Voor 27% gewijzigd door Outerspace op 08-08-2022 15:01]

• Typhone
Louwke schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 14:21:
Hoe kijkt men nu aan tegen Schmidt heeft Mo kapot gemaakt aan eigenlijk?
Zolang men de specifics niet weet bij PSV is dat appels met peren vergelijken :).
Idem met El Hamdaoui bij AZ en bij Ajax.

• Typhone
TiezZ_BE schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 14:28:
Als je (karaktergewijs) niet uit het juiste hout bent gesneden ben je sowieso al 'kapot'

Zelfde met bakkali, kijk maar naar zijn traject nadat hij mocht proeven van een profcarrière
Ik zag dat die laatst weer ergens ging spelen op een laag niveau. Maar ben even vergeten waar precies dat was en geen zin te googlen haha. Over talent vergooien gesproken.
Het generaliseren van bepaalde spelers uit bepaalde landen draagt niet echt wat bij

[Voor 19% gewijzigd door Outerspace op 08-08-2022 15:30]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee