[Voetbal] Randzaken

Pagina: 1 ... 57 58 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Joris748 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 07:14:
[...]

De rechtenhouders houden ook rekening met verlengingen. Plus dat zuivere speeltijd eerder 40 minuten per helft zal zijn ipv de huidige 45 minuten. Ik zie daar geen praktische bezwaren.
Maak daar maar tussen de 30-35 minuten van:
At Premier League matches on average, the ball was in play for 62.39 minutes this season – more than in the much-vaunted Spanish and German top flights (61.48 minutes and 61.22 minutes respectively), but significantly less than in Serie A (65.15 minutes).
https://www.theguardian.c...er-league-opta-statistics

Persoonlijk heb ik daar geen probleem mee met zuivere speeltijd. Het zal hopelijk een andere dynamiek geven op het veld.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
FreakNL schreef op woensdag 8 april 2026 @ 05:00:
[...]

Het wordt zeker niet overal gezongen.

Ik vind het geen fijn lied maar ik ben het met je eens dat het geen anti-semitisme is.
Toont maar weer aan dat het geen reet uitmaakt hoe erg de wereld er aan toe is en hoeveel boten er vastliggen in de straat van Hormuz of het Suez-kanaal. In Nederland maakt men zich druk om een lied wat er gezongen wordt wat geen enkele voetbalsupporter ook maar enigzins raakt.

Al sinds jaar en dag is het geven en nemen met die liedjes maar zodra het sportief minder gaat met de ene worden de liedjes van de ander aangevallen en vice versa.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:14
Typhone schreef op woensdag 8 april 2026 @ 09:11:
[...]

Toont maar weer aan dat het geen reet uitmaakt hoe erg de wereld er aan toe is en hoeveel boten er vastliggen in de straat van Hormuz of het Suez-kanaal. In Nederland maakt men zich druk om een lied wat er gezongen wordt wat geen enkele voetbalsupporter ook maar enigzins raakt.

Al sinds jaar en dag is het geven en nemen met die liedjes maar zodra het sportief minder gaat met de ene worden de liedjes van de ander aangevallen en vice versa.
Toont eerder aan dat de gemiddelde voetbalsupport totaal geen voelsprieten heeft voor maatschappelijke thema's en zeker niet voor geopolitiek.

Zal me niks verbazen als er morgen of overmorgen weer een persbericht verschijnt van het CIDI hierover. Het CIDI is een extensie van de Israëlische regering en staat altijd vooraan om verder te polariseren. Dit zorgt er mede voor dat de Nederlandse overheid continu in een kramp schiet en amper kritiek op Israël durft te geven. Om het in het grote plaatje te plaatsen: Israël gaat door met het destabiliseren van de regio en wij mogen de volgende groep vluchtelingen verwelkomen. [sarcasme]Maar ik neem aan dat voetbalsupporters graag hun clubhuizen openstellen voor de opvang van vluchtelingen[/sarcasme]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:50

Player1S

Probably out in the dark

Mania-92 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 06:27:
[...]

Het zijn juist de rechten houders, dus de tv stations, die geen zuivere speeltijd willen. Dan kom je in de knoei met wedstrijden die achter elkaar worden gespeeld. Dan begint de 14:30 wedstrijd terwijl de 12:15 wedstrijd nog bezig is.
Als je zuivere speeltijd handteer heeft het juist geen nut meer om half uur over veld te rollen nadat de tegenstander je raar aankeek.
Die wedstrijd van 12:15 is dus ruim op tijd klaar.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• toolkist
  • Niet online
odan schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 23:19:
altijd maar weer dat gezeur over dat liedje. het wordt in elk stadion in nederland gezongen en is anti ajax, het heeft niks met antisemitisme te maken.
Vooral uitermate kinderachtig dat ze zich niet op hun eigen feestje kunnen richten maar zich druk maken om een andere club. Lekker je eigen club toezingen

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:26
Joris748 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 10:26:
[...]

Toont eerder aan dat de gemiddelde voetbalsupport totaal geen voelsprieten heeft voor maatschappelijke thema's en zeker niet voor geopolitiek.
Je kan 'm ook omdraaien. Is het niet een klein clubje dat bovengemiddeld gevoelig is? Geven we die niet teveel aandacht?

{overigens wil ik het daarmee niet goedkeuren of normaliseren hoor ;) )

XXXVI

• Joris748
ephymerous schreef op woensdag 8 april 2026 @ 13:15:
[...]

Je kan 'm ook omdraaien. Is het niet een klein clubje dat bovengemiddeld gevoelig is? Geven we die niet teveel aandacht?

{overigens wil ik het daarmee niet goedkeuren of normaliseren hoor ;) )
Het gaat niet over bovengemiddeld gevoelig zijn, het gaat niet over aandacht geven. Het gaat erom dat acties gevolgen hebben, maar niet inzien wat hun rol in het geheel is.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat hele Flamingo gebeuren is vooral een coaching en een management/club fail. Professionele voetballers zijn bovengemiddeld dom en niet geselecteerd op hun intelligentie, dus bereid je je voor bij zo'n huldiging door alle spelers heel erg duidelijk in te prenten dat ze ambassadeurs voor de club zijn en er bepaalde dingen niet gebeuren tijdens de huldiging, of hun ballen gaan in een klem vastgezet worden.

Maar nee hoor, leren van de geschiedenis, dat is zo overschat.

Gewoon een knallende schorsing geven en een stevige boete aan de club, zodat die ook een stimulans krijgen om hun spelers een electrische halsband om te doen die ze kan leren zich te gedragen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:36
Ik denk dat het tijd wordt voor stadions vol met mensen gehuld in een grijze broek, grijze schoenen, grijze jas en grijze mutsz zittend op grijze stoelen en geen vlaggen etc toegestaan. Zingen is een stadion verbod Er zal anders altijd wel iemand op zijn teentjes getrapt zijn

Untappd: Louwke80

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Joris748 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 10:26:
[...]

Zal me niks verbazen als er morgen of overmorgen weer een persbericht verschijnt van het CIDI hierover. Het CIDI is een extensie van de Israëlische regering en staat altijd vooraan om verder te polariseren. Dit zorgt er mede voor dat de Nederlandse overheid continu in een kramp schiet en amper kritiek op Israël durft te geven. Om het in het grote plaatje te plaatsen: Israël gaat door met het destabiliseren van de regio en wij mogen de volgende groep vluchtelingen verwelkomen. [sarcasme]Maar ik neem aan dat voetbalsupporters graag hun clubhuizen openstellen voor de opvang van vluchtelingen[/sarcasme]
Oh de voetbalsupporters hebben genoeg maatschappelijke voelsprieten maar die zijn vooral lang, groot en gevoelig als de hele wereld meekijkt. En om in - extreem cynische - vorm door te gaan zal ik even wat voorbeelden geven:

De ene week gooien we beertjes voor het Sophia kinderziekenhuis. Oh wat zijn we toch begaan met het lot van kinderen. Een week later vliegen er bekers met pis over een kindervak. Of fakkels in een uitvak.

Oh wat zijn de supporters toch begaan met het lot van zieke medesupporters. Kankerfonds hier en daar maar één fout van de grensrechter verder en kanker is de meest toegewenste ziekte weer.

Nee je kunt onmogelijk stellen dat ze niet maatschappelijk onderlegd zijn :P

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:26
Joris748 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 13:18:
[...]

Het gaat niet over bovengemiddeld gevoelig zijn, het gaat niet over aandacht geven. Het gaat erom dat acties gevolgen hebben, maar niet inzien wat hun rol in het geheel is.
Nou, geef 'm een standje, laat 'm sorry zeggen en laten we allemaal vooral verder gaan met zaken die écht belangrijk zijn :z

XXXVI

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:59
Louwke schreef op woensdag 8 april 2026 @ 14:27:
Ik denk dat het tijd wordt voor stadions vol met mensen gehuld in een grijze broek, grijze schoenen, grijze jas en grijze mutsz zittend op grijze stoelen en geen vlaggen etc toegestaan. Zingen is een stadion verbod Er zal anders altijd wel iemand op zijn teentjes getrapt zijn
Dat van die kleding is toch al zo'n beetje geregeld, maar dan met zwart ipv grijs? En dan allemaal janken dat ze niet gestraft willen worden voor wat 'een ander' deed want zij 'waren het niet' (het was die andere in zn zwarte broek met zn zwarte hoodie).

I like my men like I like my coffee

• Joris748
Sebas1979 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 15:09:
[...]

Dat van die kleding is toch al zo'n beetje geregeld, maar dan met zwart ipv grijs? En dan allemaal janken dat ze niet gestraft willen worden voor wat 'een ander' deed want zij 'waren het niet' (het was die andere in zn zwarte broek met zn zwarte hoodie).
We hebben het afgelopen weekend weer gezien bij PEC Zwolle. Stelletje sneuneuzen met gezichtsbedekking, waardoor het vak leeggeveegd moest worden en de wedstrijd later kon beginnen.

• Joris748
Louwke schreef op woensdag 8 april 2026 @ 14:27:
Je kunt het andere uiterste wel noemen, maar dan vergeet je even dat er nog heel veel supporters zijn die ook sfeer kunnen brengen, zonder regelmatig ver over de grenzen te gaan.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Typhone schreef op woensdag 8 april 2026 @ 09:11:
[...]

Those things are not mutually exclusive…

Het hoeft helemaal niet óf het één óf het ander te zijn.

Je kunt prima moeite hebben (…) met beide zaken, de ver-van-mijn-bedshow met grote gevolgen voor prijzen hebben alleen wel vele male minder invloed op dan op een l*l de behanger die domme dingen roept,

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Pagina: 1 ... 57 58 Laatste