@toolkist smeerlap! Wat doe jij bij de RvC van Ajax?
Lees ik opeens dat ze Brobbey en Zirkzee willen. Nooooooooooooo :’(
Lees ik opeens dat ze Brobbey en Zirkzee willen. Nooooooooooooo :’(
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Sinds wanneer roepen we Neeee bij Ajax tegen talentvolle Nederlandse spelers?toolkist schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:41:
Jaaaaa!
Sinds wanneer roepen we Neeee bij Ajax tegen talentvolle Nederlandse spelers?
Wat is er niet talentvol aan die 2?Typhone schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:52:
[...]
Sinds wanneer roepen we Neeee bij Ajax tegen talentvolle Nederlandse spelers?
Fixed that.
[ Voor 19% gewijzigd door toolkist op 23-06-2022 19:35 ]
toolkist schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 19:34:
[...]
Wat is er niet talentvol aan die 2?
Zirkzee scoort vorig seizoen gewoon 18 keer in de Belgische competitie bij subtopper Anderlecht, prima prestatie lijkt me zo.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Prima prestatie, maar 18 goals is niet genoeg om dat bedrag te rechtvaardigen.toolkist schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 19:34:
[...]
Zirkzee scoort vorig seizoen gewoon 18 keer in de Belgische competitie bij subtopper Anderlecht, prima prestatie lijkt me zo.
Feyenoord heeft net Wieffer van Excelsior overgenomen, met alle respect uiteraard.DeKever schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:50:
[...]Klinkt het als een Feijenoordaankoop van 10 jaar geleden, met alle respect uiteraard.
10m voor 1 van de grotere talenten uit de Bayern opleiding...21 jaar, presteert goed in z'n 1e volledige seizoen...DeKever schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:50:
[...]
Prima prestatie, maar 18 goals is niet genoeg om dat bedrag te rechtvaardigen.
10 miljoen betalen voor een speler die 18 goals gemaakt heeft bij een subtopper, is hetzelfde als Henk Veerman voor 10 miljoen bij Heerenveen weghalen.
Dus tenzij die Zirkzee additioneel een van de volgende dingen levert:
-18 assist per jaar
- per wedstrijd 15 steekballen produceert
- elk kopduel wint.
Klinkt het als een Feijenoordaankoop van 10 jaar geleden, met alle respect uiteraard. Best veel geld, voor middelmaat. Ajax is niet in de positie te gokken. In de CL moet er iemand staan. Of je koopt niks, wacht een jaar en koopt dan wat.
Ik zou niet weten of ze die hebben maar één ding weet ik wel: wat goed is komt snel. Gravenberch wandelt naar Bayern München, Zirkzee verlaat Bayern München. Ajax is een andere weg ingeslagen en ik vind niet dat je met Brobbey én Zirkzee die richting een goed gevolg geeft.Ramzzz schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 19:47:
[...]
offtopic:
Misschien dat zijn Rotterdamse en Haagse voetbalroots voor sommigen een no-no zijn?
Is het Ajax onwaardig om met een ervaren elftal te spelen? Kijk, als het team bestaat uit volgevreten vedetten zonder band met de club dan kan ik je volgen. We hebben het hier echter over Klaassen, Blind, Tadic die ervaren genoemd kunnen worden.toolkist schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 00:15:
Tja Zirkzee had ene Lewandowski voor zich staan...
Ik denk dat je als Ajax zijnde juist een stap terug moet doen, want onder Ten Hag was het wel 'erg oud' wat er werd gehaald en wie er in de basis stonden. Ajax onwaardig zeg maar.
Het moet wat mij betreft weer terug naar veel talenten aangevuld met wat ervaring, en niet 8 plekken met ervaren rotten en dan 2.5 talent erbij.
[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 24-06-2022 10:34 ]
tja in de eredivisie misschien geen slechte speler maar op Europees niveau moet ik het nog zientoolkist schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 19:34:
[...]
Die nu weg lijkt te willen…toolkist schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 00:15:
Tja Zirkzee had ene Lewandowski voor zich staan...
Ik denk dat je als Ajax zijnde juist een stap terug moet doen, want onder Ten Hag was het wel 'erg oud' wat er werd gehaald en wie er in de basis stonden. Ajax onwaardig zeg maar.
Het moet wat mij betreft weer terug naar veel talenten aangevuld met wat ervaring, en niet 8 plekken met ervaren rotten en dan 2.5 talent erbij.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Klopt, maar daarvoor is Mané al gehaald..Blijkbaar is Zirkzee dus niet goed genoeg om vanuit de jeugd bij de absolute top door te breken, nou laat hem het dan maar eens bij de NL top proberen. Ik heb er echt alle vertrouwen in
Is dat niet gewoon de nieuwe Drenthe?OPSLAGHOND schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:14:
Die Noa Lang van Brugge, is dat niks?
Die hele competitie werd beter van zijn aanwezigheid las ik ergens.
vond Drenthe nog beter dan die Noa Lang kan je na gaanTogi schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 23:59:
[...]
Is dat niet gewoon de nieuwe Drenthe?
Veel praatjes, op jonge leeftijd naar een topclub (althans dit wil ie zelf) en na 2 jaar is het niets meer en hoor je er niets meer van (behalve dan filmpjes dat ie bij de kapper zit)
Dat is een Lang verhaal.bie100 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 07:39:
[...]snap ook niet dat die in het Nederlands elftal zit maar goed heb er verder ook geen verstand van
Ben ik met je eensbie100 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 07:39:
[...]
vond Drenthe nog beter dan die Noa Lang kan je na gaansnap ook niet dat die in het Nederlands elftal zit maar goed heb er verder ook geen verstand van
als Drenthe gewoon op de linksback positie was gebleven in plaats dat die zich met alle macht meer op het middenveld zag spelen had die bij Real jaren kunnen spelenTogi schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 17:48:
[...]
Ben ik met je eens
Ik denk ook nog steeds als Drenthe de weg gevolgd had die bijv van Persie gedaan heeft (dus rustig brengen bij een topclub) dat zijn carrière veel mooier zou zijn geweest
Deal completed for Tyrell Malacia to join OL, as revealed yesterday. Full agreement between clubs for €15m fee, permanent deal from Feyenoord. Five year deal agreed with Malacia. Here we go. 🚨🔴🔵 #OL
— Fabrizio Romano (@FabrizioRomano) 25 juni 2022
Feyenoord are closing Ian Maatsen deal with Chelsea as replacement. #CFC pic.twitter.com/xMGezfdZwi
Dit snap ik dan niet.. In zo'n geval zeg je als PSV toch 'of direct bij ons tekenen of helemaal niet'?Xavi Simons is dicht bij een overstap naar PSV, zo bevestigen transfermarktexpert Fabrizio Romano en PSV-watcher Rik Elfrink zaterdagavond. Paris Saint-Germain is van plan om het aflopende contract van de negentienjarige middenvelder te verlengen en hem vervolgens op huurbasis te stallen in Eindhoven.
Ook omdat ze eerder al eentje aangetrokken hebben om te huren zonder een koopoptie.toolkist schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 21:52:
[...]
Dit snap ik dan niet.. In zo'n geval zeg je als PSV toch 'of direct bij ons tekenen of helemaal niet'?
Ajax, ga es proberen?Youssoufa Moukoko weigert voorlopig zijn contract te verlengen bij Borussia Dortmund, zo melden BILD en Ruhr Nachrichten. Het pas zeventienjarige toptalent heeft weinig trek om de concurrentie aan te gaan met Karim Adeyemi en Sébastien Haller en overweegt daarom zijn opties. Dortmund zit met de contractsituatie van Moukoko in de maag, vooral omdat de aanvaller nog maar één jaar vastligt.
Haha nee die gast kan 33 maar ook 14 zijn.
Zou leuk zijn als dit lukt, ff een Italiaanse international naar Feyenoord halendonleone83 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 19:22:
Feyenoord schijnt persoonlijk rond te zijn met Gnonto, Italiaans international van 18 van Zürich. Interessant en, net als het halen van Wieffer en Taabouni, een trendbreuk met het verleden en doorzetten op de vorig jaar ingezette koers. Het zullen vast niet allemaal voltreffers zijn, maar er lijkt een plan en een strategie achter te zitten.
Net zo lang als Linssen.Harribo schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:58:
Heb die Gnonto bij Italië gezien, deed ie goed.
Maar wel slechts 1.70
XXXVI
En dat allemaal dankzij die kerel met die lullige foto's!ephymerous schreef op zondag 26 juni 2022 @ 23:41:
Ajax hoeft niet eens zelf te verkopen om binnen te lopen. Eens zien wat van onderstaand lijstje daadwerkelijk doorgaat
Ziyech - AC Milan
De Ligt - Chelsea
De Jong - United
Lang - AC Milan
✅ Botman - Newcastle
Dest - Bayern
✅ Neres - Benfica
Dolberg - Brentford
Kluivert - Marseille
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Deze post had ik gemist, maar je mist toch hecht nog een heel aantal oudjes... Om te beginnen al 3 keepers van 35+. Tagliafico 29, Klaiber 27, Berghuis 29, Labyad 29, Haller 28.DeKever schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:50:
[...]
Is het Ajax onwaardig om met een ervaren elftal te spelen? Kijk, als het team bestaat uit volgevreten vedetten zonder band met de club dan kan ik je volgen. We hebben het hier echter over Klaassen, Blind, Tadic die ervaren genoemd kunnen worden.
Dan hadden we daarnaast Mazraoui, Timber, Gravenbergh, Anthony, Alvarez, Martinez etc. Hoezo oud?
Een beetje verjongen kan geen kwaad, al was het maar voor de restwaarde. Maar je overdrijft nu wel een beetje.
International is wat overdreven. Heeft 1x meegedaan I.v.m. vele afzeggingen door blessures en vakanties. Dat er potentie in zit staat vast, maar ook dat hebben we vaker gehoord bij spelers.toolkist schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:44:
[...]
Zou leuk zijn als dit lukt, ff een Italiaanse international naar Feyenoord halen
Heeft inmiddels 4 caps. Gewoon huidig international dus. Of ie dat blijft geen idee, maar dat blijkt na de zomer wel.saert schreef op maandag 27 juni 2022 @ 07:45:
[...]
International is wat overdreven. Heeft 1x meegedaan I.v.m. vele afzeggingen door blessures en vakanties. Dat er potentie in zit staat vast, maar ook dat hebben we vaker gehoord bij spelers.
Mazroui gaat al naar Bayern, wat moet Dest daar dan nog? Sowieso moet Dest het nu een niveautje lager proberen als hij wil spelen.ephymerous schreef op zondag 26 juni 2022 @ 23:41:
Ajax hoeft niet eens zelf te verkopen om binnen te lopen. Eens zien wat van onderstaand lijstje daadwerkelijk doorgaat
Ziyech - AC Milan
De Ligt - Chelsea
De Jong - United
Lang - AC Milan
✅ Botman - Newcastle
Dest - Bayern
✅ Neres - Benfica
Dolberg - Brentford
Kluivert - Marseille
Ik quote louter en alleen de geruchten. Inhoudelijk weet ik niet van hij daar moet. Maar buiten geld verdienen heeft hij ook niets bij Barcelona te zoekenD-e-n schreef op maandag 27 juni 2022 @ 08:33:
[...]
Mazroui gaat al naar Bayern, wat moet Dest daar dan nog? Sowieso moet Dest het nu een niveautje lager proberen als hij wil spelen.
XXXVI
Dan had je beter Dest-Chelsea neer kunnen zetten, die geruchten heb ik veel vaker gelezen.ephymerous schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:49:
[...]
Ik quote louter en alleen de geruchten. Inhoudelijk weet ik niet van hij daar moet. Maar buiten geld verdienen heeft hij ook niets bij Barcelona te zoeken
Heel mooi lijstje. Heeft Overmars goed gedaan. Ben benieuwd of die H2 in zijn voetsporen kunnen treden. Tot nu toe vind ik het allemaal heel twijfelachtig: de transfersommen van Gravenberch en Haller vind ik niet echt denderend. Maar ik maak me vooral zorgen over de inkomende transfers: waar de concurrentie sl meerdere aanwinsten hebben blijft het bij Ajax wel heel erg stil. Bergwijn schijnt zo goed als rond te zijn maar dat was afgelopen winter ook zo. Is dat nieuwe boekjaar per 1 juli echt zo belangrijk of lukt het H2 gewoon niet om goede deals te sluiten?ephymerous schreef op zondag 26 juni 2022 @ 23:41:
Ziyech - AC Milan
De Ligt - Chelsea
De Jong - United
Lang - AC Milan
✅ Botman - Newcastle
Dest - Bayern
✅ Neres - Benfica
Dolberg - Brentford
Kluivert - Marseille
Die transfersommen zijn post-COVID 19 prima. Markt is flink bekoeld in elk geval. Boekjaar is wel belangrijk omdat daar wellicht ook enkele bankgaranties mee samenvallen met het oog op in/uitgaande transfers (verwacht ik). Denk dat het vanaf vrijdag druk wordt!Exo81 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:44:
[...]
de transfersommen van Gravenberch en Haller vind ik niet echt denderend. Maar ik maak me vooral zorgen over de inkomende transfers: waar de concurrentie sl meerdere aanwinsten hebben blijft het bij Ajax wel heel erg stil. Bergwijn schijnt zo goed als rond te zijn maar dat was afgelopen winter ook zo. Is dat nieuwe boekjaar per 1 juli echt zo belangrijk of lukt het H2 gewoon niet om goede deals te sluiten?
Ik ben echt benieuwd waar ze allemaal mee bezig zijn.
Misschien wel ja, gelukkig volg ik al die geruchten van een afstandje. Het gaat mij vooral om het feit dat Ajax (potentieel) een mooi bedrag aan doorverkoop binnenkrijgttoolkist schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:26:
[...]
Dan had je beter Dest-Chelsea neer kunnen zetten, die geruchten heb ik veel vaker gelezen.
XXXVI
CL spelen gaat nou eenmaal wat makkelijker met wat meer ervaring. De opstelling die je geeft vind ik juist gebalanceerd. Ik had niet door dat Berghuis zo oud was trouwens.toolkist schreef op maandag 27 juni 2022 @ 07:28:
[...]
Deze post had ik gemist, maar je mist toch hecht nog een heel aantal oudjes... Om te beginnen al 3 keepers van 35+. Tagliafico 29, Klaiber 27, Berghuis 29, Labyad 29, Haller 28.
Er zijn meer dan genoeg wedstrijden geweest met een dergelijke opstelling:
Stekelenburg 39 (of Pasveer 38, klein verschil)
Mazraoui 24 Timber 21 Martinez 24 Blind 32
Klaassen 29 Gravenberg 20
Berghuis 30
Anthony 22 Haller 28 Tadic 33
Gemiddeld 27,5.
Dan heb je het dus over ervaren spelers met hier en daar een talent (Timber, Gravenberch, Anthony is met 22 al een randgeval), precies wat ik zeg en wat mij dwars zit dus.
Dus, hopelijk wordt Wijndal gehaald en speelt ie Blind uit de basis, blijkt Ihattaren zo fit en gemotiveerd te zijn dat Klaassen moet banken, wordt er een jonge spits gehaald om Haller te vervangen. En krijgt Gorter de kans en wordt hoe dan ook Pasveer verkocht (nu Stekelenburg verlengd heeft) om ruimte te maken voor een talentvolle keeper. 2 bijna 40-ers slaat nergens op.
En dan reken ik er nog op dat Anthony blijft, anders moet daar ook nog wat gebeuren met alleen 30-er Berghuis beschikbaar.
Boekjaar is het meest spannend voor de partij die de transfer incasseert voor in welk boekjaar de opbrengst meetelt. Voor Ajax maakt het minder uit, aangezien ze de transfersom over de contractduur afschrijven. Dus als het Spurs beter uitkomt de transfersom in 22/23 te hebben, is het een kleine moeite nog even te wachten.Exo81 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:44:
[...]
Is dat nieuwe boekjaar per 1 juli echt zo belangrijk of lukt het H2 gewoon niet om goede deals te sluiten?
Afgelopen seizoen bij Al-Rayyan in Quatar. Daar heeft hij nog een jaar contract, dus dat zou PSV een transfersom en een heel dik salaris gaan kosten. Die gast is bijna 31 en in mijn ogen toch een niet ingeloste hype gebleven na WK 2014. Beetje de Colombiaanse Charisteas.Slomy schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:09:
Aardig wat geruchten dat James Rodriguez naar PSV gaat. Geen idee waar hij de afgelopen periode heeft gespeeld en wat zijn huidig niveau is, maar kwa naam natuurlijk wel aansprekend.
James Rodríguez is als het om PSV gaat Neemes Rodríguez, zo melden meerdere bronnen. Ook nog geen ijs gesignaleerd bij het keuringsinstituut.
— Rik Elfrink (@RikElfrink) 27 juni 2022
Er zijn er genoeg, alleen jij vindt ze niks om af en toe dubieuze redenen 😉Typhone schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:45:
Niet te vergeten dat er op dit moment GEEN goede tieners zijn.
Maar degene die als eerste kwam met Hoever zegt van wel...ElPaco schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:48:
Rik Elfrink geeft aan dat PSV niet bezig is met Rodrigez. Hoeft niet alles te zeggen natuurlijk, maar die is vaak wel redelijk op de hoogte.
[Twitter]
Hey is alleen de vraag welke bonussen ze dan missen, bv x miljoen van juve/barca als ze de CL winnen met de ligt/de jong.ephymerous schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:26:
[...]
Misschien wel ja, gelukkig volg ik al die geruchten van een afstandje. Het gaat mij vooral om het feit dat Ajax (potentieel) een mooi bedrag aan doorverkoop binnenkrijgt
Op dit moment zit er geen enkele exceptionele kwaliteit in Jong Ajax zeer i.t.t. de jaren hiervoor.toolkist schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:33:
[...]
Er zijn er genoeg, alleen jij vindt ze niks om af en toe dubieuze redenen 😉
Ik zie steek meer als goed voor de groep of om op de training ervaring over te brengen dan dat die nog op doel gaat staan. Waarschijnlijk is hij weer het halve seizoen stuk dus dan is Pasveer nog wel nuttig.toolkist schreef op maandag 27 juni 2022 @ 07:28:
[...]
Deze post had ik gemist, maar je mist toch hecht nog een heel aantal oudjes... Om te beginnen al 3 keepers van 35+. Tagliafico 29, Klaiber 27, Berghuis 29, Labyad 29, Haller 28.
Er zijn meer dan genoeg wedstrijden geweest met een dergelijke opstelling:
Stekelenburg 39 (of Pasveer 38, klein verschil)
Mazraoui 24 Timber 21 Martinez 24 Blind 32
Klaassen 29 Gravenberg 20
Berghuis 30
Anthony 22 Haller 28 Tadic 33
Gemiddeld 27,5.
Dan heb je het dus over ervaren spelers met hier en daar een talent (Timber, Gravenberch, Anthony is met 22 al een randgeval), precies wat ik zeg en wat mij dwars zit dus.
Dus, hopelijk wordt Wijndal gehaald en speelt ie Blind uit de basis, blijkt Ihattaren zo fit en gemotiveerd te zijn dat Klaassen moet banken, wordt er een jonge spits gehaald om Haller te vervangen. En krijgt Gorter de kans en wordt hoe dan ook Pasveer verkocht (nu Stekelenburg verlengd heeft) om ruimte te maken voor een talentvolle keeper. 2 bijna 40-ers slaat nergens op.
En dan reken ik er nog op dat Anthony blijft, anders moet daar ook nog wat gebeuren met alleen 30-er Berghuis beschikbaar.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nu maak je er jong Ajax van, maar die talenten mogen toch ook gewoon gekocht worden?Typhone schreef op maandag 27 juni 2022 @ 20:07:
[...]
Op dit moment zit er geen enkele exceptionele kwaliteit in Jong Ajax zeer i.t.t. de jaren hiervoor.
En nee een Schuurs en Magallan (ja die is er weer) gaan we geen strijd mee winnen
Dat mag in principe wel maar dat is een groter risico dan het aantrekken van wat oudere spelers. Normaliter staan er elk seizoen wel 1 of 2 namen klaar en dat is bij Ajax atm volgens mij niet zo. De ingeslagen weg vereist dst je direct 100% zeker kwaliteit koopt en jonge kwaliteit is ernstig duur.toolkist schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 00:00:
[...]
Nu maak je er jong Ajax van, maar die talenten mogen toch ook gewoon gekocht worden?
Klopt, nieuwe wereldwonder, nieuwe Messi, Cruyff verbleekt bij deze jongen. Ik heb 't allemaal voorbij zien komen hier jaD-e-n schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 08:51:
Dus voor de goede orde: Hansen en Unevar zijn te licht bevonden? Want ik kan me herinneren dat met name de laatste eerder nog werd omschreven als het nieuwe wereldwonder
155M euro schuld, en dat kwijtgescholden.ParaDroid2 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 08:55:
Goed nieuws vanuit Arnhem, alle schulden van Vitesse worden kwijtgescholden door Oyf: https://www.gelderlander....delen-in-handen~a99264f6/
Ik had weinig vertrouwen in de komende tijd, maar dit kan weleens een enorme ommekeer zijn
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Unuvar mag van mij een kans krijgen, maar speelt op de plek van Tadic.. Die gaat dus niet heel snel een echte kans krijgen vrees ik.D-e-n schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 08:51:
Dus voor de goede orde: Hansen en Unevar zijn te licht bevonden? Want ik kan me herinneren dat met name de laatste eerder nog werd omschreven als het nieuwe wereldwonder
Net als Abramovich bij Chelsea zal ie zich gerealiseerd hebben dat ie die centen toch nooit meer gaat zien.ph4ge schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:08:
[...]
155M euro schuld, en dat kwijtgescholden.Even in perspectief, dat is een veelvoud van de schuld die Feyenoord op het dieptepunt in 2010 had (40M) en daar bijna aan ten onder ging. Feyenoord kan ook nu nog slechts dromen van zo'n enorme kapitaal injectie.
Het fijne met jou in discussie gaan is dat je altijd helder argumenteerttoolkist schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 08:18:
Ik ben het er absoluut niet mee eens dat de ingeslagen weg dat eist. En als ie dat wel doet, dan maar wat minder die ingeslagen weg in. Want wat is 1 ronde verder komen dan groepsfase sportief nou waard? En wie zegt dat je dat met die talenten niet voor elkaar krijgt? Of dat het uberhaupt wel altijd lukt met de ingeslagen weg?
Vergeet ook niet dat Ajax nog steeds afhankelijk is van grote transfers elk seizoen. Gravenberch is nu weg, je hebt nu nog Timber Martinez en Anthony die een flinke transferwaarde vertegenwoordigen, Alvarez mag al voor <30 weg en de rest is niks waard.
Het wordt dus hoog tijd dat er weer spelers met potentieel, en dus ook een potentieel hoge transfersom later, toegevoegd worden aan de selectie. En als die in Jong Ajax niet zitten dan moet je ze maar elders gaan halen.
[ Voor 11% gewijzigd door Typhone op 28-06-2022 09:38 ]
Misschien dat het 155M roebels waren. Of er wordt iets anders bedoeld. In de jaarrekening van Vitesse staat geen schuld van 150 miljoen vermeld. De totale schuldenlast was maar 4.1 miljoen.ph4ge schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:08:
[...]
155M euro schuld, en dat kwijtgescholden.Even in perspectief, dat is een veelvoud van de schuld die Feyenoord op het dieptepunt in 2010 had (40M) en daar bijna aan ten onder ging. Feyenoord kan ook nu nog slechts dromen van zo'n enorme kapitaal injectie.
Regeren is vooruitschuiven
Het AD meldt dat de schuld zat in een brievenbusfirma die alle betalingen namens Vitesse deed.T-MOB schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:24:
[...]
Misschien dat het 155M roebels waren. Of er wordt iets anders bedoeld. In de jaarrekening van Vitesse staat geen schuld van 150 miljoen vermeld. De totale schuldenlast was maar 4.1 miljoen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Zo krom dat dit toegestaan werd door de KNVB... Technisch al lang en breed failliet, maar dankzij een rijke eigenaar overeind gehouden. Met Financial Fair Play heeft het ook bar weinig te maken.ph4ge schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:25:
[...]
Het AD meldt dat de schuld zat in een brievenbusfirma die alle betalingen namens Vitesse deed.
Alsnog geen kapitaal om echt te investeren. Aankomend seizoen zal wel strijden voor het linker rijtje worden. Maar een mooi nieuwe begin met een schone lei zo!ParaDroid2 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 08:55:
Goed nieuws vanuit Arnhem, alle schulden van Vitesse worden kwijtgescholden door Oyf: https://www.gelderlander....delen-in-handen~a99264f6/
Ik had weinig vertrouwen in de komende tijd, maar dit kan weleens een enorme ommekeer zijn
Salah-Eddine, Fitz-Jim, en van Axel Dongen zijn ook talenten die hopelijk kunnen doorbreken. Het is altijd maar afwachten hoe dat soort jongens zich houden als ze op Eredivisie-niveau mee mogen doen. Soms ook andersom: Mazraoui werd nooit als heel groot talent gezien, en die is toch echt wel doorgebroken.toolkist schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:12:
[...]
Unuvar mag van mij een kans krijgen, maar speelt op de plek van Tadic.. Die gaat dus niet heel snel een echte kans krijgen vrees ik.
Maakte z'n debuut op z'n 17e(?), daarna een flinke terugval gehad incl blessures, maar heeft het afgelopen seizoen meer dan prima gedaan in de KKD.
Hansen is volgens mij wat meer stilgevallen.
Is het niet schuld voor het bouwen van dat hele trainingscomplex?T-MOB schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:24:
[...]
Misschien dat het 155M roebels waren. Of er wordt iets anders bedoeld. In de jaarrekening van Vitesse staat geen schuld van 150 miljoen vermeld. De totale schuldenlast was maar 4.1 miljoen.
Het is de holding die de aandelen bezit. Die holding heeft geld geleend van Oyf om de aandelen van Vitesse te kopen (en bij te kunnen storten). Ik kan de jaarrekening van die holding niet vinden, maar dit is geen 155 miljoen die Vitesse gehad heeft. Ik heb de afgelopen 6 jaar teruggekeken, en in die periode heeft Vitesse 40 miljoen verlies gemaakt.ph4ge schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:25:
[...]
Het AD meldt dat de schuld zat in een brievenbusfirma die alle betalingen namens Vitesse deed.
Regeren is vooruitschuiven
Alleen moet je veel langer terug kijken. Oyf heeft Vitesse overgenomen toen er al een agioreserve van ruim boven de 100m stond.T-MOB schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:24:
[...]
Het is de holding die de aandelen bezit. Die holding heeft geld geleend van Oyf om de aandelen van Vitesse te kopen (en bij te kunnen storten). Ik kan de jaarrekening van die holding niet vinden, maar dit is geen 155 miljoen die Vitesse gehad heeft. Ik heb de afgelopen 6 jaar teruggekeken, en in die periode heeft Vitesse 40 miljoen verlies gemaakt.
Zie hier in 1 jaar al 25m27 januari 2014 – Vitesse heeft maandag haar financieel jaarverslag over het seizoen 2012/2013 gepubliceerd. Over deze periode heeft de Arnhemse club een netto verlies geleden van maar liefst 24,5 miljoen euro. Het verlies is afgedekt door de eigenaars van de club, middels agiostortingen.
Ik ben geen accouantant, maar als het klopt wat diverse media zeggen dan zat er via de holdig 155M schuld in Vitesse, en dat is kwijtgescholden. Een enorm bedrag voor Nederlandse begrippen, zelfs voor de traditionele top 3.T-MOB schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:24:
[...]
Het is de holding die de aandelen bezit. Die holding heeft geld geleend van Oyf om de aandelen van Vitesse te kopen (en bij te kunnen storten). Ik kan de jaarrekening van die holding niet vinden, maar dit is geen 155 miljoen die Vitesse gehad heeft. Ik heb de afgelopen 6 jaar teruggekeken, en in die periode heeft Vitesse 40 miljoen verlies gemaakt.
Klopt helemaal.ph4ge schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:15:
[...]
Ik ben geen accouantant, maar als het klopt wat diverse media zeggen dan zat er via de holdig 155M schuld in Vitesse, en dat is kwijtgescholden. Een enorm bedrag voor Nederlandse begrippen, zelfs voor de traditionele top 3.
⏩ PVOutput☀️
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Stelt mij meer gerust dat ze (H2) zich in ieder geval niet laten opnaaien door Spurs, had je liever gezien dat ze meteen hapten en 35-40 miljoen op tafel zouden gooien voor Bergwijn?Exo81 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:36:
Spurs hebben blijkbaar bergwijn bij everton aangeboden als ruilmiddel voor richiarlson. Ik begin echt te vrezen dat H2 geen deuk in pakje boter slaan en dat Ajax met de interesse in Martinez, Timber en Antony straks met een uitgedunde selectie zit zonder dat er echt iets goeds voor terugkomt. Zijn de gouden jaren nu al over?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Bergwijn kan bij Everton meer verdienen dan bij Ajax.gws24 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:44:
Bergwijn moet zelf ook willen dus het is niet zo dat Spurs dit zo maar even kan doen. Verder leuk al die interesse in Martinez, Timber en Antony maar alle drie hebben ze nog een meerjarig contract en Ajax hoeft ze niet te verkopen. Dus laten we gewoon afwachten en om nu al te vrezen dat H2 er niks van kan is veel te vroeg. Mij zou het juist tegenvallen als ze over zich heen lieten lopen en meteen de vraagprijs van Spurs hadden geaccepteerd.
Begint op een persoonlijke vendetta tegen Susan Lenderink te lijken, want daar blijft die Verweij maar op hameren.De Amsterdammers weten precies wat de Premier League-club verlangt, zijn de vraagprijs ook genaderd, maar moeten voor elk nieuw bod langs financieel directeur Susan Lenderink en de raad van commissarissen.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Wie?Exo81 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:36:
Ik begin echt te vrezen dat H2 geen deuk in pakje boter slaan
⏩ PVOutput☀️
Als ze er niet uitkomen wel ja maar ik denk dat Bergwijn ook wel CL wil spelen ipv in de onderkant van de PL dus die zal in ieder geval niet nu al meteen zijn ok geven. Blijven leuk dit soort onderhandelingen/spelletjesdutchgio schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:58:
[...]
Bergwijn kan bij Everton meer verdienen dan bij Ajax.
Uiteindelijk speel je dan nog steeds in de PL en meer dan wanneer hij bij Spurs zou blijven.
Als Ajax er met Spurs niet uit komt zie ik hem dat wel doen.
Hamstra en zijn assistent Huntelaar
[ Voor 6% gewijzigd door gws24 op 28-06-2022 16:20 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Excl: Manchester United are trying to hijack Tyrell Malacia deal! After full verbal agreement with OL, Man Utd jumped into it before it was signed. 🚨🇳🇱 #MUFC
— Fabrizio Romano (@FabrizioRomano) 28 juni 2022
Talks with Feyenoord to reach an agreement, Dutch sources confirm.
Detail: Malacia has same agents as Frenkie de Jong.
Ik ben enorm blij als blijkt dat zij steeds haar hakken in het zand heeft gestoken om deze transfer tegen te houden. 25m+ slaat helemaal nergens op om als NL team te betalen. Laat maar lekker naar Everton gaan.Malfunctions schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:13:
Hoe meer de Telegraaf op haar aan het bashen is, hoe meer mevrouw Lenderink mij een verstandig bestuurder lijkt. Iets met verantwoorde risico's nemen enzo.
Terzijde, dat überhaupt mensen dat vod nog lezen blijft me verbazen.
Die move snap ik echt niet van Man Utd. Niks tegen Malacia, maar met Shaw en Telles is linksback nou net de enige plek waar Utd al goed voorzien lijkt te zijn.Exocet schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:21:
Dit kan voor feyenoord toch nog wel lucratief worden:
[Twitter]
Inderdaad, maar het lijkt toch echt rond:toolkist schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:58:
[...]
Die move snap ik echt niet van Man Utd. Niks tegen Malacia, maar met Shaw en Telles is linksback nou net de enige plek waar Utd al goed voorzien lijkt te zijn.
https://www.ad.nl/transfe...nchester-united~ad9aae02/Malacia was al lang persoonlijk akkoord met Olympique Lyon en moest wachten tot de Franse club en Feyenoord er uit zouden komen. Maar gisteravond verscheen opeens Manchester United op het toneel, de club die ook Frenkie de Jong wil binnenhalen. De Jong wordt begeleid door Ali Dursun, die man die ook Malacia zijn zakelijke belangen behartigt. ,,Wij hebben inderdaad een akkoord bereikt met Manchester United’', bevestigt technisch directeur Frank Arnesen.
Oefenduels met SV Meppen en SC Paderborn te zien bij Ziggo
Bedankt voor de verduidelijking, die had ik namelijk ook nodiggws24 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:18:
Hamstra en zijn assistent Huntelaar
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Toch zou ik als ik hem was eerder kiezen voor 38 PL wedstrijden dan wellicht maar 6 CL wedstrijden met Ajax.Outerspace schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:24:
[...]
Bedankt voor de verduidelijking, die had ik namelijk ook nodig
Ik verwacht niet dat Bergwijn naar Everton gaat. Bergwijn wil CL spelen, Everton speelt randje degradatievoetbal. Of Bergwijn heeft dermate vertrouwen in de club en krijgt er goed bij betaald.
Prima opstelling, wat betreft de aanvallers, de verdedigers daarintegentoolkist schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:23:
Eindelijk weer 'echt' voetbal op TV over een half uurtje
[...]
[ Voor 13% gewijzigd door Terranova op 28-06-2022 18:21 ]
Is die Shaw tactisch zo'n onbenul dat Ten Hag het niet zit zitten? Want die Engelsen lopen met hem weg.toolkist schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:58:
[...]
Die move snap ik echt niet van Man Utd. Niks tegen Malacia, maar met Shaw en Telles is linksback nou net de enige plek waar Utd al goed voorzien lijkt te zijn.
Telles is vooral weinig en Malacia is natuurlijk een koopje voor een club zoals United.D-e-n schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:47:
[...]
Is die Shaw tactisch zo'n onbenul dat Ten Hag het niet zit zitten? Want die Engelsen lopen met hem weg.
Shaw past volgens mij best in de speelstijl van Ten Hag.D-e-n schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:47:
[...]
Is die Shaw tactisch zo'n onbenul dat Ten Hag het niet zit zitten? Want die Engelsen lopen met hem weg.
Man Utd schijnt 100m pond uit te geven te hebben, dan lijkt het mij niet handig om 10-15m daarvan uit te geven aan een reserve. Zeker niet als je basis nog zoveel versterkt moet worden.Terranova schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:53:
[...]
Telles is vooral weinig en Malacia is natuurlijk een koopje voor een club zoals United.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq