Wel als ze Telles kunnen lozen voor een zelfde of hoger bedrag. Daarom is het een koopje.toolkist schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:15:
Man Utd schijnt 100m pond uit te geven te hebben, dan lijkt het mij niet handig om 10-15m daarvan uit te geven aan een reserve. Zeker niet als je basis nog zoveel versterkt moet worden.
Hij liep komende seizoen uit zijn contract maar heeft deze ook verlengd bij PSG, dus hem overnemen zal er na dit seizoen ook niet inzitten. Misschien is hij wel van uitmuntende klasse, maar anders zou je zeggen dat hij de eigen jeugd in de weg gaat zitten.ElPaco schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:16:
Xavi Simons inmiddels (zo goed als) bij PSV. Huur voor een jaartje (wat ik niet helemaal snap).
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Begint? Toen Bergwijn afgelopen winter niet kwam (en Overmars nog op zijn plek zat) kreeg Lenderink van de Telegraaf ook de zwarte piet al toegespeeld. Totaal niet serieus te nemen die 2 clowns daar.autje schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:09:
Dat zou een prima uitkomst zijn.
De Telegraaf wil hem overigens wel heel graag naar Ajax hebben, hè?
[...]
Begint op een persoonlijke vendetta tegen Susan Lenderink te lijken, want daar blijft die Verweij maar op hameren.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Toch wel typisch dat je het rond maakt met Lyon en dat er dan nog een hoger bod komt. Dan heb je echt te vroeg toegehapt bij Lyon zoals veel fans al zeiden.Exocet schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:21:
[...]
Inderdaad, maar het lijkt toch echt rond:
[...]
https://www.ad.nl/transfe...nchester-united~ad9aae02/
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Feyenoord is dus waarschijnlijk helemaal nog niet rond met Lyon ondanks de geruchten, want anders had Malacia daar allang getekend (of de berichten dat hij daar graag heen gaat zijn niet waar).ph4ge schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 21:20:
[...]
Toch wel typisch dat je het rond maakt met Lyon en dat er dan nog een hoger bod komt. Dan heb je echt te vroeg toegehapt bij Lyon zoals veel fans al zeiden.
Dat lijkt vooral zo omdat het stadion te groot is. Vitesse haalt gemiddeld ongeveer 15k toeschouwers per wedstrijd, is redelijk gemiddeld.DeKever schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 21:43:
Leuk voor Vitesse dat ze geen schuld meer hebben, maar persoonlijk had ik liever een echte club in de eredivisie dan een spookclub. Weinig toeschouwers, schimmige eigenaren. Dan liever een Heracles of Willem II.
Maar ruim minder dan Heerenveen, Twente, Utrecht etc wat net als Vitesse subtoppers zijn.ElPaco schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:18:
[...]
Dat lijkt vooral zo omdat het stadion te groot is. Vitesse haalt gemiddeld ongeveer 15k toeschouwers per wedstrijd, is redelijk gemiddeld.
Netjes gedaan door PSV. Ken hem als speler totaal niet, wel goed dat hij stapje 'terug' doet en voor speeltijd kiest. Benieuwd hoe het uit gaat pakken bij PSV.toolkist schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 00:09:
Xavi Simons dus niet gehuurd maar heeft tot 2027 getekend... DIe had ik best bij Ajax willen zien spelen..
Dit is wel echt ziek, PSV is lekker bezig deze periode.toolkist schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 00:09:
Xavi Simons dus niet gehuurd maar heeft tot 2027 getekend... DIe had ik best bij Ajax willen zien spelen..
Zou dit komen door van Nistelrooij als trainer, net als Götze die toen kwam vanwege Schmidt?
Moge deze SImons net zo veel Eredivisiekampioenschappen weten te behalen als de vorige Simons bij PSV!saert schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 06:22:
Maar hoe goed is Simons nu echt? Ik ken hem met name van z'n hype rond YouTube en Nike. Heeft nauwelijks volledige wedstrijden gespeeld op het hoogste niveau. Wel complimenten dat hij een stap terug doet voor speeltijd.
Maar het is inderdaad bijzonder lastig vast te stellen wat voor meerwaarde deze speler gaat brengen, daarvoor is te weinig basis om ook maar iets te concluderen. Daarbij niet zeggende dat het geen bijzondere/verrassende transfer is. Een jonge Nederlandse speler die de jeugdelftallen van het Nederlands elftal heeft doorlopen (zeker geen graadmeter) die bij één van de grotere clubs in de wereld heeft gespeeld (geen graadmeter, in jeugd investeren en daardoor wellicht wat afschrijven maar zeker niet een kans mislopen lijkt bij dat soort clubs de norm)
Al met al een prima transfervrije versterking
John de Jongtoolkist schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 07:04:
Als PSG em bij wil laten tekenen zal ie best wat kunnen. Blijkbaar zijn ze het hele vorige seizoen al met em bezig @ElPaco dus ik denk dat je hier de credits aan de td (naam ff kwijt, is nog vroeg 😇) moet gevrn
PSV heeft op YouTube een filmpje gezet waaruit blijkt dat Van Nistelrooij zich ook flink heeft ingezet om Xavi Simons te halen.
Ze wilden hem vast ook laten bijtekenen om nog te kunnen cashen.toolkist schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 07:04:
Als PSG em bij wil laten tekenen zal ie best wat kunnen. Blijkbaar zijn ze het hele vorige seizoen al met em bezig @ElPaco dus ik denk dat je hier de credits aan de td (naam ff kwijt, is nog vroeg 😇) moet gevrn
Dit inderdaad. Je kan relatief goedkoop een talent strikken. Prima dusNapo schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 07:04:
[...]
...
Al met al een prima transfervrije versterking
[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 29-06-2022 07:11 ]
Dat is natuurlijk -helaas- wel hoe het gewoon werkt. Clubs als PSG & Manchester City - maar dat lijstje is niet beperkt tot de kapitaal krachtige clubs met externe financiers - hebben een flink aantal spelers onder contract staan, zeker in de jongere leeftijden. Bijtekenen is niets meer dan dat ze wel enige waarde in de speler zien en dat ze die waarde liever niet direct afschrijven.Vos schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 07:08:
[...]
Ze wilden hem vast ook laten bijtekenen om nog te kunnen cashen.
Met een beetje pech komt zo'n speler in een oneindeige verhuurreeks te zitten. De club kost het relatief gezien weinig en de kans op een transfersom blijft aanwezig. Het positieve hierin is dat Simons in deze de keuze maakt om ergens anders een reeele kans te grijpen om speeltijd te krijgen.
Vanaf 1 juli wordt daar iets aan gedaan gelukkig.Helaas alleen voor spelers vanaf 21 jaar.Napo schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 07:15:
[...]
Dat is natuurlijk -helaas- wel hoe het gewoon werkt. Clubs als PSG & Manchester City - maar dat lijstje is niet beperkt tot de kapitaal krachtige clubs met externe financiers - hebben een flink aantal spelers onder contract staan, zeker in de jongere leeftijden. Bijtekenen is niets meer dan dat ze wel enige waarde in de speler zien en dat ze die waarde liever niet direct afschrijven.
Met een beetje pech komt zo'n speler in een oneindeige verhuurreeks te zitten. De club kost het relatief gezien weinig en de kans op een transfersom blijft aanwezig. Het positieve hierin is dat Simons in deze de keuze maakt om ergens anders een reeele kans te grijpen om speeltijd te krijgen.
https://www.google.com/am.../amp/doc.asp%3fuid=400043
[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 29-06-2022 07:18 ]
Wat in principe een goede stap is. De third-party ownership die verdwenen is, is al postief. De vraag gaat zijn in hoeverre het effectief is voor groepen die meerdere clubs bezitten (City Football Group als voorbeeld) en iets doet mij denken dat we meer contracten gaan zien waarbij er een terugkoopoptie gaat verschijnen in het verkoopcontract.Vos schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 07:18:
[...]
Vanaf 1 juli wordt daar iets aan gedaan gelukkig.Helaas alleen voor spelers vanaf 21 jaar.
https://www.google.com/am.../amp/doc.asp%3fuid=400043
Dit soort excessen ga je denk ik nooit helemaal voorkomen, wat dat betreft moet het voor spelers beter zijn om bij clubs in bijvoorbeeld Nederland te spelen dan dat ze landen in het derde elftal van een grote club. Het lastige is natuurlijk - en niet om @toolkist de draak te steken - is dat je met een PSG, Barcelona, Real Madrid, Bayern Munchen op je CV men standaard de perceptie heeft dat je er wel iets van moet kunnen, laat staan als de hele marketingmachine van een sportmerk er ook nog eens aan bijdraagt. Dat is niet heel onlogisch, dat is de eerste reactie die ik heb ook..
Maar goed, hedendaags voetbal draait voornamelijk om geld
In plaats van wie? Volgens mij lopen er wel een paar routiniers op die positie, dus echt nodig is hij niet. Om nu te zeggen dat hij met handvol invalbeurten ligue 1 en paar bekerpotjes tegen veredelde amateurs een gegarandeerde versterking is, lijkt me overdreven.toolkist schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 00:09:
Ajax heeft met Ihataren al een soort heropvoedingsprojectje, dat lijkt me op dit moment wel even voldoende.
En ik zeg niet dat ie een gegarandeerde versterking is, maar hij is gratis dus dan is het echt wel een gokje waard
Denk dat Ihattaren en Unuvar op zijn positie spelen? Dan kan het te druk worden. Zou mooi zijn als Unuvar een keer kansen krijgt en het ook laat zien.toolkist schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 07:46:
Er is een plekje vrij gekomen op het middenveld. En zoals eerder gezegd wil ik niet alleen maar routiniers in de basis.
En ik zeg niet dat ie een gegarandeerde versterking is, maar hij is gratis dus dan is het echt wel een gokje waard
Unuvar speelde meen ik ook veel links, maar dat vind ik niet zijn positie.
[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 29-06-2022 07:53 ]
Telles zal hoogstwaarschijnlijk verkocht worden, omdat hij totaal niet overtuigd heeft. Malacia mag het dan uitvechten met Shaw, waar die Engelsen schijnbaar helemaal gek van zijn.
Gezien het aantal wedstrijden van de gemiddelde Premier League club zal Malacia ook genoeg aan spelen toe komen mocht hij de concurrentiestrijd verliezen. Ik denk overigens dat Shaw deze strijd niet zomaar gewonnen heeft. Ten Hag is gek van Malacia en ik denk dat ze hem in Manchester al heel gauw in de armen sluiten met zijn drive en felle tackles.
Laten we voor Oranje hopen dat deze jongen veel gaat spelen. Ik vind het een heerlijke back!
Heeft al wat internationale baggage.
En eerlijk, hij kijkt naar eigen ontwikkeling en wil minuten maken, ik heb daar alleen maar respect voor om bewust nee te zeggen tegen PSG en te kiezen voor investeren in zichzelf.
PSV kan plezier aan hem beleven, en commercieel is dit voor langere termijn een betere deal dan Götze.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Shaw was 1 van de weinige spelers die wel een redelijk niveau haalde de afgelopen seizoenen, die speelt ie echt niet zomaar even uit de basis. Drive en felle tackles hebben ze in Engeland allemaal, daar ga je geen verschil mee maken.Whatsausername schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 07:57:
Om nog even in te haken op Malacia.
Telles zal hoogstwaarschijnlijk verkocht worden, omdat hij totaal niet overtuigd heeft. Malacia mag het dan uitvechten met Shaw, waar die Engelsen schijnbaar helemaal gek van zijn.
Gezien het aantal wedstrijden van de gemiddelde Premier League club zal Malacia ook genoeg aan spelen toe komen mocht hij de concurrentiestrijd verliezen. Ik denk overigens dat Shaw deze strijd niet zomaar gewonnen heeft. Ten Hag is gek van Malacia en ik denk dat ze hem in Manchester al heel gauw in de armen sluiten met zijn drive en felle tackles.
Laten we voor Oranje hopen dat deze jongen veel gaat spelen. Ik vind het een heerlijke back!
Ik dacht dat Simons ook een 10 was. Zo goed ken ik hem dustoolkist schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 07:57:
Simons is een middenvelder, Unuvar staat het beste op linksbuiten en Ihattaren op rechtsbuiten of evt 10. Lopen elkaar dus totaal niet in de weg
Verdiende schijnbaar 1 miljoen bij PSG, zal echt niet minder gaan verdienen. Dat is dus een hap uit je salarisbudget. Dat kan je als nl. club enkel permitteren voor een potentiële versterking en niet als extra gok terwijl Ajax best veel middenvelders heeft lopen en er ook perspectief moet zijn voor jong Ajax.toolkist schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 07:46:
En een nog langere blessure van Antony. Gaat lekker inddExocet schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:15:
Ajax is vooralsnog ook geweldig bezig, nul transfers en Kik Pierie en Magallan terug van huur.
Hij heeft vooral veel in de Youth league gespeeld, dat is een beetje het Ajax onder 19 niveau zeg maar.Quad schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 07:59:
Heb niet veel gezien van Simons, maar wat hij laat zien is dat het wel een behendige en talentvolle speler is.
Heeft al wat internationale baggage.
En eerlijk, hij kijkt naar eigen ontwikkeling en wil minuten maken, ik heb daar alleen maar respect voor om bewust nee te zeggen tegen PSG en te kiezen voor investeren in zichzelf.
PSV kan plezier aan hem beleven, en commercieel is dit voor langere termijn een betere deal dan Götze.
Die 5 invalbeurten in het eerste van PSG zou ik niet direct als 'internationale bagage' zien.
Opleiding van Barcelona komt hij toch vandaan?dutchgio schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:50:
[...]
Hij heeft vooral veel in de Youth league gespeeld, dat is een beetje het Ajax onder 19 niveau zeg maar.
Die 5 invalbeurten in het eerste van PSG zou ik niet direct als 'internationale bagage' zien.
Hij heeft juist de bagage van alles wat er omheen zit bij de grote clubs.
Als hij en Ihattaren speeltijd krijgen, wordt het wel een mooi seizoen met dat soort spelers.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Goed punt, 15k toeschouwers is uitstekend dat had ik niet gedacht. De rest van mijn betoog blijft wel staanElPaco schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:18:
[...]
Dat lijkt vooral zo omdat het stadion te groot is. Vitesse haalt gemiddeld ongeveer 15k toeschouwers per wedstrijd, is redelijk gemiddeld.
Vitesse heeft zich nooit kunnen herstellen van Karel Aalders, de man met de magalomane plannen. Altijd gedonder. De laatste jaren satelietclub van Chelsea en speeltje van rijke Russen.
AZ heeft dat beter gedaan, al hadden die een betere uitgangspositie na het DSB debacle.
Dat is zeker waar, maar met de Drive die hij vanuit zichzelf heeft ook om zich te ontwikkelen is het juist goed als er iemand wellicht voor hem staat, of bijna gelijk. Malacia komt op mij over als iemand die juist heel sterk is in het zichzelf blijven pushen en verbeteren wanneer daar duidelijk aanleiding voor is.toolkist schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:12:
[...]
Shaw was 1 van de weinige spelers die wel een redelijk niveau haalde de afgelopen seizoenen, die speelt ie echt niet zomaar even uit de basis. Drive en felle tackles hebben ze in Engeland allemaal, daar ga je geen verschil mee maken.
Daarnaast spelen ze natuurlijk zoveel wedstrijden in Engeland zelf met de competitie en bekers (en Europees in de EL) dat Malacia zeker wel aan een mooi aantal wedstrijden zal komen (mits hij fit blijft en zijn vorm door weet te zetten).
10 is toch ook middenveld?Vos schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:18:
[...]
Ik dacht dat Simons ook een 10 was. Zo goed ken ik hem dus
Voor Vitesse is 15k toeschouwers helemaal niet uitstekend. In het stadion passen 28.000 bezoekers en als die nooit komen dan is je stadion eigenlijk te duur. Vitesse betaalt nu 1.8 miljoen per jaar. Ze zouden veel beter af zijn met een deal als Willem II: een stadion met 14.700 stoelen voor 1 miljoen per jaar.DeKever schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:08:
[...]
Goed punt, 15k toeschouwers is uitstekend dat had ik niet gedacht. De rest van mijn betoog blijft wel staan
Wat dat aangaat is het onbegrijpelijk dat die hele GelreDome er gekomen is. Want met NEC en Graafschap in de buurt, en Utrecht en Go Ahead in de wijdere omtrek is het niet moeilijk uit te stippelen dat het bereik van Vitesse geen 28.000 stoelen vol krijgt. Ook niet in de tijd dat Vitesse nog als volks-/voetbalclub bekend stond.
Regeren is vooruitschuiven
Volgens Wikipedia kunnen er tijdens wedstrijden van Vitesse 'maar' 21.248 toeschouwers in. Dan zit je al een stuk dichter tegen de capaciteit aan. Neemt niet weg dat het een relatief duur stadion is voor de capaciteit.T-MOB schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:47:
[...]
Voor Vitesse is 15k toeschouwers helemaal niet uitstekend. In het stadion passen 28.000 bezoekers en als die nooit komen dan is je stadion eigenlijk te duur. Vitesse betaalt nu 1.8 miljoen per jaar. Ze zouden veel beter af zijn met een deal als Willem II: een stadion met 14.700 stoelen voor 1 miljoen per jaar.
Mitchel Bakker heeft daar in de basis gestaan, dus dat zegt ook niet alles.toolkist schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 07:37:
Uiteindelijk heeft dus jongen gewoon al z'n debuut gemaakt in het 1e van PSG dus hij zal echt geen verkeerde speler zijn.
Werkelijk geen idee wat ik van Simons moet verwachten. In ieder geval positief dat hij voor PSV kiest i.p.v. verlenging/verhuur. Het nadeel voor hem is dat er door zijn verleden meteen verwachtingen worden geschapen. Bij PSG was het leuk als hij een keer meedeed. Bij PSV zal er nadrukkelijk naar hem gekeken worden, en meer van hem verwacht worden. Hoe gaat hij daarmee om?
Ja dat is kunstmatig omdat ze doeken over een deel van de stoelen spannen om de bezoekers meer te concentreren. Zo gaat de capaciteit omlaag, maar het blijft een stadion waar 28 duizend man in kan.ElPaco schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:54:
[...]
Volgens Wikipedia kunnen er tijdens wedstrijden van Vitesse 'maar' 21.248 toeschouwers in. Dan zit je al een stuk dichter tegen de capaciteit aan. Neemt niet weg dat het een relatief duur stadion is voor de capaciteit.
En een keeper is niet nodig. Holy shit, zelfs Pasveer is nog niet actief aan het keepen en we staan we te koekeloeren eind juni.Exocet schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:15:
Ajax is vooralsnog ook geweldig bezig, nul transfers en Kik Pierie en Magallan terug van huur.
Eerste 3 jaar heeft het nagenoeg volgezeten. Vitesse maakte met de overstap naar Gelredome een sprong van 7000 naar 25000 toeschouwers in een lopend seizoen.T-MOB schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:25:
[...]
Ja dat is kunstmatig omdat ze doeken over een deel van de stoelen spannen om de bezoekers meer te concentreren. Zo gaat de capaciteit omlaag, maar het blijft een stadion waar 28 duizend man in kan.
Helaas heeft de breuk met Nuon en de daaropvolgende stap terug in budget / kwaliteit en eindklassering (zelfs tot nacompetitie aan toe) ervoor gezorgd dat de 'nieuwe' supporters afvielen en die zijn nooit meer teruggekomen.
Een reeel stadion voor Vitesse zou inderdaad rond de 15.000 - 17.500 zijn, het huidige Gelredome is veel te groot en veel te duur.
Ik geloof helemaal niks van die terugkoopclausule.. dan zou ie dus eerst voor PSG getekend hebben, en vervolgens voor niks verkocht zijn aan PSV met dan een terugkoopclausule erbij?autje schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:52:
Ik lees verhalen dat PSG wel een terugkoopoptie voor Simons zou hebben, die volgend jaar zomer geactiveerd kan worden. Vreemde constructie. In dat geval kijkt PSG het dus een jaartje aan, en als hij het goed doet kopen ze hem voor een gering bedrag (zeker naar PSG normen) terug. Valt hij tegen, zit PSV vijf jaar aan hem vast.
Het klopt ook niet als hij transfervrij zou tekenen, dan kan PSG daar toch helemaal geen invloed op hebben.
[ Voor 24% gewijzigd door dutchgio op 29-06-2022 11:07 ]
Dat zegt niets. Mitchell Bakker is een tijdje daar de vaste linksback geweest, die kan er ook weinig vantoolkist schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 07:37:
Uiteindelijk heeft dus jongen gewoon al z'n debuut gemaakt in het 1e van PSG dus hij zal echt geen verkeerde speler zijn.
Wel een goede transferperiode so far. Een paar mindere namen vertrekken en met Benitez en Xavi toch al twee redelijk goede versterkingen erbij. Nu bij Leeds de potentiele voorganger van Gakpo weg is even afwachten hoe dat gaat lopen, want ik denk niet dat PSV Gakpo voor minder dan Lozano moet laten gaan.
Die 4 miljoen is al ontkracht. Ze hebben geen clausule.Zingo schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:16:
Ik denk dat die vier miljoen een broodje aap is en dat PSV met PSG afgesproken heeft dat als er een club komt die voldoende bied PSG nog even een head-up/eerste optie krijgt op hem. Zou ook niet meer dan logisch zijn gezien dat Xavi gewoon transfervrij overkomt.
Wel een goede transferperiode so far. Een paar mindere namen vertrekken en met Benitez en Xavi toch al twee redelijk goede versterkingen erbij. Nu bij Leeds de potentiele voorganger van Gakpo weg is even afwachten hoe dat gaat lopen, want ik denk niet dat PSV Gakpo voor minder dan Lozano moet laten gaan.
Verwijderd
Het enige wat gemeldt wordt door onder meer Rik Elfrink is dat de clubs onderling geen afspraken hebben gemaakt. Er kan nog steeds een clausule in het contract van X. Simons zelf staan.tiswat schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:39:
Die 4 miljoen is al ontkracht. Ze hebben geen clausule.
Vraag maar aan Ronald Koeman hoe dat werkt.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2022 13:10 ]
We zullen uiteindelijk wel horen hoe het zit.tiswat schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:39:
[...]
Die 4 miljoen is al ontkracht. Ze hebben geen clausule.
:strip_exif()/f/image/w2iT1YmJhNs52cF9t9GohBZI.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door Exocet op 29-06-2022 13:23 ]
Je spreekt jezelf iets tegen. 15k is niet uitstekend, maar vervolgens wel uiteenzetten waarom een stadion van 28.000 onbegrijpelijk is (waar je gelijk in hebt).T-MOB schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:47:
[...]
Voor Vitesse is 15k toeschouwers helemaal niet uitstekend. In het stadion passen 28.000 bezoekers en als die nooit komen dan is je stadion eigenlijk te duur. Vitesse betaalt nu 1.8 miljoen per jaar. Ze zouden veel beter af zijn met een deal als Willem II: een stadion met 14.700 stoelen voor 1 miljoen per jaar.
Wat dat aangaat is het onbegrijpelijk dat die hele GelreDome er gekomen is. Want met NEC en Graafschap in de buurt, en Utrecht en Go Ahead in de wijdere omtrek is het niet moeilijk uit te stippelen dat het bereik van Vitesse geen 28.000 stoelen vol krijgt. Ook niet in de tijd dat Vitesse nog als volks-/voetbalclub bekend stond.
Een kleinschaliger en sfeervoller stadion zou bijna iedere Vitesse supporter toejuichen denk ik.
Wel jammerlijk dat spelers als Gravenberch et al zoiets niet lijken te begrijpen en bij de eerste de beste mogelijkheid verdwijnen voor het geld. Sportief gezien lijkt de huidige generatie niet zoveel meer toe te willen voegen. Het gaat allemaal om zo snel mogelijk cash maken en de rest zal wel.Quad schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:00:
[...]
Opleiding van Barcelona komt hij toch vandaan?
Hij heeft juist de bagage van alles wat er omheen zit bij de grote clubs.
Als hij en Ihattaren speeltijd krijgen, wordt het wel een mooi seizoen met dat soort spelers.
Maar aan de andere kant zeg ik mijn huidige werkgever ook doei als ik (in perspectief) 16.000 euro NETTO per maand elders kan gaan verdienen.
Met niet uitstekend voor Vitesse vel ik geen oordeel over het aantal. Ik bedoel dat het er te weinig zijn voor het stadion dat ze hebben (en vooral de kosten die daarbij horen). Met het aantal op zichzelf is niet zoveel mis. 15 tot 20 duizend is volgens mij een realistisch aantal gezien het verzorgingsgebied.paulvitesse schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:06:
[...]
Je spreekt jezelf iets tegen. 15k is niet uitstekend, maar vervolgens wel uiteenzetten waarom een stadion van 28.000 onbegrijpelijk is (waar je gelijk in hebt).
Een kleinschaliger en sfeervoller stadion zou bijna iedere Vitesse supporter toejuichen denk ik.
Wat dat betreft is het maar goed dat er bij "ons" in Enschede geen concrete plannen zijn om de tweede ring af te maken. Dat zou een uitbreiding van 30 naar zo'n 40 duizend toeschouwers betekenen. Die geluiden gingen weer op omdat de reserverlijst voor seizoenskaarten tot ruim over de 2000 is gestegen. Maar als het sportief minder gaat dan krijg je het lastig vol en dan werkt het dubbel tegen je: niet alleen hogere kosten, maar ook een sfeerloze aanblik die het nog onaantrekkelijker maakt om te komen.
Daarom. En het is een baan tot gemiddeld je 35e.Typhone schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:30:
[...]
Wel jammerlijk dat spelers als Gravenberch et al zoiets niet lijken te begrijpen en bij de eerste de beste mogelijkheid verdwijnen voor het geld. Sportief gezien lijkt de huidige generatie niet zoveel meer toe te willen voegen. Het gaat allemaal om zo snel mogelijk cash maken en de rest zal wel.
Maar aan de andere kant zeg ik mijn huidige werkgever ook doei als ik (in perspectief) 16.000 euro NETTO per maand elders kan gaan verdienen.
En vergeet niet dat je ook een permanente blessure op kunt lopen, dan zijn je kansen sowieso weg.
In hun hart zullen veel spelers niet altijd voor het geld willen kiezen maar het is wel het meest verstandige vaak denk ik.
Niet iedereen heeft het geduld te wachten tot zijn of haar 24e. En ja, wie zegt dat je dan nog steeds hot bent? Aan de andere kant, als je een miljoen per jaar kan plukken in NL, wie doet je dan nog wat? Zolang je sober kan blijven leven, is dat ruim voldoende. Maar daar zal het probleem wel zitten.
Maar serieus, er is toch geen voetballer die nee zegt tegen Bayern (of Real, of Barcelona). Dat zijn clubs waar die jongens al sinds de kleuterschool van dromen om er ooit te kunnen spelen. Ik vind het maar raar om dat als een puur financiele beslissing te zien. Alsof het een transfer naar Qatar of China gaat.
Bron: https://www.vi.nl/nieuws/...ord-over-transfer-wijndal
Prima aankoop, neem aan dat vertrek van Nico dan ook wel snel zal volgen.Gynnad schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 18:18:
AZ en Ajax akkoord over Wijndal, komt voor 10 miljoen euro over.
Ik ben er niet zo'n fan van, 10 miljoen voor een back. Ik zou mijn geld uitgeven aan een spits, keeper en een centrale verdediger. Misschien dat je Tagliafico kan slijten voor 5 dan valt het nog mee.Sempy schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 18:20:
[...]
Prima aankoop, neem aan dat vertrek van Nico dan ook wel snel zal volgen.
Misschien dat blind nu weer centraal kan spelen, heb je effectief weer een (oude) cv erbij.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die duurt precies tot einde transferperiode, wordt ie tenminste niet verkocht.Vos schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:21:
[...]
En een nog langere blessure van Antony. Gaat lekker indd
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
10 miljoen is een prima koop, Nederlandse international waar nog rek in zit. Hopelijk een deze dagen een akkoord voor Bergwijn, ook een Nederlandse internationalGynnad schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 18:18:
AZ en Ajax akkoord over Wijndal, komt voor 10 miljoen euro over.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Wellicht gaat Blind dan naar centraal op de plek van Martinez en is Wijndal dus de vervanger van Blind op de linksback positie.
Als je praat over een aderlating, dat zou echt een aderlating zijnGynnad schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 19:28:
Ik verwacht zelf dat Martinez de komende 48 uur verkocht gaat worden voor 40+ miljoen aan Arsenal of Man United.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Je kan ook zonder keeper gaan spelen...Gynnad schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 19:28:
Wellicht gaat Blind dan naar centraal op de plek van Martinez en is Wijndal dus de vervanger van Blind op de linksback positie.
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Het zou ontzettend zonde zijn, maar 40+ miljoen weigeren voor een verdediger is ook lastig als Nederlandse club..Han schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 19:39:
[...]
Als je praat over een aderlating, dat zou echt een aderlating zijn
Liever niet, geen 25m uitgaves svp.Han schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 18:51:
[...]
10 miljoen is een prima koop, Nederlandse international waar nog rek in zit. Hopelijk een deze dagen een akkoord voor Bergwijn, ook een Nederlandse international
Wijndal prima aankoop inderdaad.
Aangezien er op het middenveld nog helemaal niks gebeurt zie ik eerder gebeuren dat Blind de plek van Gravenberch krijgt.
40 miljoen voor Martinez, 33 miljoen voor Haller. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.Gynnad schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 19:28:
Ik verwacht zelf dat Martinez de komende 48 uur verkocht gaat worden voor 40+ miljoen aan Arsenal of Man United.
Martinez is lang een onderschatte speler geweest, maar zo veel voor een goede mandekker lijkt mij wat overdreven.
Wie moet hem vervangen?
[ Voor 31% gewijzigd door Typhone op 30-06-2022 22:20 ]
Zoveel invalbeurten had ie in de laatste periode niet, toch? Dus je zal wel een reservoirtje scheldwoorden opgebouwd hebben inmiddels 😉Typhone schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:19:
Nog 1 uur en 41 minuten en dan is Labyad eindelijk weg! Scheelt mij weer 350 scheldwoorden per invalbeurt.
Nee maar stel je voor dat Schreuder het ook zou willen proberen! Absolute horror.assasinbats schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 00:54:
[...]
Zoveel invalbeurten had ie in de laatste periode niet, toch? Dus je zal wel een reservoirtje scheldwoorden opgebouwd hebben inmiddels 😉
Met Gravenberch, Haller, Mazraoui en waarschijnlijk Tagliafico ben je al genoeg goede spelers kwijt voor 1 window.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Als je met spelen "rechtop blijven staan" bedoelt en verder geen verwachtingen hebt dan ja. Maar anders?Gynnad schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 06:38:
Mallagan en Bande kunnen toch ook op die posities spelen?
Ik weet dat dit een grapje is, maar ik kon er niet om lachen, want nu werd ik er weer aan herinnerd dat die twee ook nog bij ons in de selectie zitten.Gynnad schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 06:38:
Mallagan en Bande kunnen toch ook op die posities spelen?
Dan zal het vandaag vuurwerk worden!Han schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 07:25:
Ik erger mij overigens ontzettend aan het feit dat de transfers bij Ajax zo lang op zich laten wachten. Helemaal vanwege de reden: het boekjaar. Echt, wtf. Spelers als Wijndal en hoogstwaarschijnlijk ook Bergwijn missen de start van de voorbereiding en dat vind ik een kwalijke zaak.
Ook apart, Schuurs mag niet vertrekken. Wat willen ze daarmee in hemelsnaam? Als die iets bewezen heeft is het dat verdedigen niet zijn sterke punt is.
[ Voor 15% gewijzigd door Typhone op 01-07-2022 07:40 ]
Alle internationals zijn nog niet begonnen - doel is om volgende week de groep completer te krijgen. Zie deze week meer als een test voor jong Ajax spelersHan schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 07:25:
Ik erger mij overigens ontzettend aan het feit dat de transfers bij Ajax zo lang op zich laten wachten. Helemaal vanwege de reden: het boekjaar. Echt, wtf. Spelers als Wijndal en hoogstwaarschijnlijk ook Bergwijn missen de start van de voorbereiding en dat vind ik een kwalijke zaak.
Denk dat het vies gaat tegenvallen
Enkel Wijndal en wellicht Bergwijn aangezien de vervanger voor hem, Richarlison, al is aangetrokken door Tottenham. Ben wel benieuwd wie Ajax gaat halen als vervanger van Haller en Brobby, die laatste mogen ze wat mij betreft wel links laten liggen voor dat geld. Gravenberch zullen ze wel intern opvangen met Taylor. Daarnaast ook erg benieuwd wat er met Ünüvar gaat gebeuren. Wanneer die geen kans krijgt in het eerste dan zal hij worden verkocht neem ik aan, verhuren zal hij geen trek in hebben. En oh ja, doe ook maar eens een fatsoenlijke keeper aantrekken a.u.b.
Gaat-ie naar Man Utd?Typhone schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:19:
Nog 1 uur en 41 minuten en dan is Labyad eindelijk weg! Scheelt mij weer 350 scheldwoorden per invalbeurt.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Helemaal eens met je analyse, behalve de keeper, daar hebben ze al van gezegd dat er geen nieuwe keeper komt.Han schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 07:43:
[...]
Enkel Wijndal en wellicht Bergwijn aangezien de vervanger voor hem, Richarlison, al is aangetrokken door Tottenham. Ben wel benieuwd wie Ajax gaat halen als vervanger van Haller en Brobby, die laatste mogen ze wat mij betreft wel links laten liggen voor dat geld. Gravenberch zullen ze wel intern opvangen met Taylor. Daarnaast ook erg benieuwd wat er met Ünüvar gaat gebeuren. Wanneer die geen kans krijgt in het eerste dan zal hij worden verkocht neem ik aan, verhuren zal hij geen trek in hebben. En oh ja, doe ook maar eens een fatsoenlijke keeper aantrekken a.u.b.
En wat doen ze met de rechtsback positie? Als Rensch zijn vorm doortrekt van afgelopen seizoen, heb je er niks aan. Dan heb je hooguit Klaiber of Regeer nog.
Zeker geen basiskwaliteit CL, maar prima als reserve. Een club als Ajax kan zich geen bank op CL veroorloven en in de jeugd is er schijnbaar geen beter alternatief. Met een bedrag onder de 10 gaan winkelen, brengt je een aankoop in dezelfde categorie als Schuurs of Magallan. Dan is het goedkoper hem gewoon te houden.Typhone schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 07:36:
[...]
Dan zal het vandaag vuurwerk worden!
Ook apart, Schuurs mag niet vertrekken. Wat willen ze daarmee in hemelsnaam? Als die iets bewezen heeft is het dat verdedigen niet zijn sterke punt is.
Ik lees naast Bergwijn en Brobbey, nu ook vaak de naam Q. Timber als mogelijke aankoop. Wel apart als dat allemaal doorgaat, 40-50 miljoen om eigen jeugd terug te kopen.
En we hebben Ihattaren nog, verwacht daar ook wel wat van komend seizoen. Ziet er in elk geval weer fris uit.Han schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 07:43:
[...]
Tja, as we speak is Stekelenburg weer defect geraakt, hebben we een eerste keeper die dan wel vorig seizoen boven zichzelf uit steeg maar eigenlijk als backup was gehaald en ook al op leeftijd is (38). En Gorter lijkt niet te overtuigen aangezien hij met zijn 22 jaar in de pikorde achter een 39 jarige doelman staat. Volgens mij heeft Ajax gewoon een keepersprobleem. Wat dat betreft lijkt PSV dat beter voor elkaar te hebben nu.Exocet schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 07:57:
Helemaal eens met je analyse, behalve de keeper, daar hebben ze al van gezegd dat er geen nieuwe keeper komt.
Ik wilde net mijn vuist op tafel slaan om ze daar eens wakker te maken met die keepers. Een keeper die fit is kan punten pakken voor je maar we hebben HEEL goed kunnen zien wat er gebeurt als dat niet zo is. En die problemen deden zich vorig jaar al voor.. waar is de actie?Han schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:51:
[...]
Tja, as we speak is Stekelenburg weer defect geraakt, hebben we een eerste keeper die dan wel vorig seizoen boven zichzelf uit steeg maar eigenlijk als backup was gehaald en ook al op leeftijd is (38). En Gorter lijkt niet te overtuigen aangezien hij met zijn 22 jaar in de pikorde achter een 39 jarige doelman staat. Volgens mij heeft Ajax gewoon een keepersprobleem. Wat dat betreft lijkt PSV dat beter voor elkaar te hebben nu.
PSV heeft 'een keeper' maar daar lig ik nog niet per definitie wakker van. Dat was Mvogo ook en Drommel ook. En Götze was ook top maar dat hebben we allemaal gezien. Dit jaar lijkt Ajax vooralsnog goed te pakken though
[ Voor 16% gewijzigd door Typhone op 01-07-2022 10:54 ]
Ajax heeft al ontzettend mazzel gehad met de vorm van Pasveer toen Onana met zijn afslankpillen aan het trippen was. Maar met het wegvallen van de stand-in Pasveer ging het snel berg bergafwaarts. Een keeper houdt niet alleen ballen tegen maar is ook degene die de verdediging neerzet en rust brengt. Ajax moet echt wat gaan verzinnen, want gokken op een voorhoede die de blunders achterin recht trekt vind ik geen goede tactiek, ondanks het feit dat je wint wanneer je één goal meer maakt dan je tegenstander.Typhone schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:52:
Ik wilde net mijn vuist op tafel slaan om ze daar eens wakker te maken met die keepers. Een keeper die fit is kan punten pakken voor je maar we hebben HEEL goed kunnen zien wat er gebeurt als dat niet zo is.
Helemaal eens, ik snap het ook echt niet. Los van feit dat ze voorbereiding niet helemaal meemaken loop je ook risico dat ze naar andere club gaan. Het komt labberkakkerig overHan schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 07:25:
Snap dit deel niet helemaal in context met de rest? Lijkt een beetje een downplay, maar hij was vrij goed toch? Wat mij betreft zeker wel een speler die wat heeft toegevoegd en zeker zijn bijdrage heeft geleverd (itt de andere namen eromheen).Typhone schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:52:
[...]
En Götze was ook top maar dat hebben we allemaal gezien.
Desgevraagd ging Brands verder in op de overgang, omdat die een aantal vragen oproept. ,,John de Jong kan er meer over vertellen en heeft dit heel knap gefikst, want hij heeft de onderhandelingen gedaan. In contracten zitten veel clausules, maar daar praten wij niet over. Tussen Paris Saint-Germain en ons is er geen afspraak. In dit geval kan de speler ook geen afspraak met Paris Saint-Germain maken en dat is ook niet aan de orde. Wij hebben met elkaar natuurlijk wel dingen afgesproken in een contract, maar daar kan ik niet op ingaan.”
Is er een gelimiteerde afkoopsom in het contract van PSV en Simons? ,,Wij zijn niet zo van de gelimiteerde sommen”, zegt Brands erover. Dit keer ook niet? ,,Nee, daar houden we niet van.”
Kom op, een beetje geduld. Overmars is weg, dan heb je even tijd nodig om te herstellen. Los daarvan, het is net juli! De meeste zaken worden traditioneel in de laatste dagen gedaan.Exo81 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 16:34:
[...]
Helemaal eens, ik snap het ook echt niet. Los van feit dat ze voorbereiding niet helemaal meemaken loop je ook risico dat ze naar andere club gaan. Het komt labberkakkerig over
En dat het boekjaar een rol zou spelen geloof ik geen drol van. Dat een transfer het resultaat beïnvloedt kan je prima uitleggen, als daar al sprake van is. Iets met afschrijven over de contractsduur.
Kortom, een beetje geduld aub.
Als je slim bent probeer al snel je slag te slaan, dan heb je heel de zomer om er een team van te maken, ze op elkaar te laten inspelen en om echt goed te zien hoe iedereen het beste in te zetten is.DeKever schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:43:
[...]
Kom op, een beetje geduld. Overmars is weg, dan heb je even tijd nodig om te herstellen. Los daarvan, het is net juli! De meeste zaken worden traditioneel in de laatste dagen gedaan.
Ik weet dat er traditioneel op de laatste dag(en) nog wat gebeurd, maar de kern van je team zou dan lang moeten staan.
Dat lukt alleen niet altijd. Targets die het toch in de voorbereiding nog een keer willen proberen bij de huidige club, andere clubs die moeten wachten op verkopen, etc.ElPaco schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:08:
[...]
Als je slim bent probeer al snel je slag te slaan, dan heb je heel de zomer om er een team van te maken, ze op elkaar te laten inspelen en om echt goed te zien hoe iedereen het beste in te zetten is.
Ik weet dat er traditioneel op de laatste dag(en) nog wat gebeurd, maar de kern van je team zou dan lang moeten staan.
Zie Tagliafico, daar schijnen ze redelijk mee geleurd te hebben maar geen club die wilde bijten. Het zou dan nu wellicht Sevilla gaan worden, en de kans is prima aanwezig dat ze daarop hebben moeten wachten alvorens ze Wijndal konden halen.
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023