Sport Feedback Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 25 Laatste
Acties:
  • 78.656 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
dvdkiwi schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:12:
[...]

Dat heb ik al vaker mensen horen zeggen maar dat is absoluut niet het geval. Het valt alleen op als vrijwel elke post over club 'X' negatief is, ongeacht je clubvoorkeur ;)
Dus je doet een soort van sentimentanalyse per poster en gaat op basis daarvan concluderen of iemand constant negatief is? Uiteindelijk moet je posts gewoon in de specifieke context willen zien. Blijkbaar zijn er gebriukers die bij bepaalde posts - ongeacht de club - het beeld wat completer willen maken dan dat het op dat moment is.

We moeten ook niet kritisch verwarren met negatief. We kunnen ook voortaan disclaimers plaatsen dat het ook zo zou zijn in het geval van andere clubs maar dan schieten we ons doel nogal voorbij.

Voor de context van Ajax, daarbij moet je eveneens niet vergeten dat er een redelijk aantal volgers van Ajax zijn waarbij de postieve kanten meestal al belicht zijn, de kritisch noot bij de positieviteit of het beperkte beeld dat geschetst wordt (zoals gisteren bijvoorbeeld het geval was) mag mijn inziens zeker aangevuld worden.
Curva schreef op maandag 2 september 2019 @ 18:56:
[...]

Dat je vooraan staat als er maar iets negatiefs te melden is over Ajax.
Dit geeft eveneens aan dat objectiviteit in het lezen/interpreteren van posts miscommunicatie tot gevolg heeft. Iets willen lezen maakt nog niet dat het er staat en heeft dus deels als oorzaak de "sentimentanalyse" die gedaan wordt.

Spijtig.

[ Voor 15% gewijzigd door Napo op 03-09-2019 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

dvdkiwi schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:12:
[...]
Dat heb ik al vaker mensen horen zeggen maar dat is absoluut niet het geval.
Als je dat vaker hoort van verschillende mensen, zal er ergens wel een kern van waarheid in zitten. Kan toch zo ook drie voorbeelden noemen, maar dat lijkt me onnodig.
Ik vind het jammer. Normaal begint het moddergooien pas tegen het eind van het seizoen, dan merk je dat er hier en daar toch wel wat frustratie in zit bij sommigen. Nu begint het al veel te vroeg, laten we aub zorgen dat het niet (weer) uit de klauwen gaat lopen ;)
Hier heb je een goed punt.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Napo schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:44:
[...]
We moeten ook niet kritisch verwarren met negatief.
Fair point. Kritiek wordt (ook door mijzelf) misschien te vaak als negatief opgevat.
Of kan het misschien zijn dat een poster, doordat hij veelal kritiek uit, de naam heeft/krijgt constant negatief te zijn? Het is niks nieuws natuurlijk dat mensen zich vaker negatief dan positief uitlaten, dat zie je in meerdere topics (niet alleen bij voetbal) terug. Iets wat goed gaat wordt zelden aangehaald, waardoor kritiek vaak de boventoon voert.
ST10©DE schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:53:
[...]
Als je dat vaker hoort van verschillende mensen, zal er ergens wel een kern van waarheid in zitten.
[...]
Maar als meerdere mensen zeggen dat bepaalde personen constant negatief gaat die stelling opeens niet meer op? ;)

*edit
Zie nu dat er wat posts verplaatst zijn naar het feedback topic.
Of de moderators hier veel mee kunnen weet ik niet, we moeten het zelf gewoon een beetje vriendelijk houden. Het is tenslotte maar voetbal ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 03-09-2019 12:27 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

dvdkiwi schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:22:
[...]

Fair point. Kritiek wordt (ook door mijzelf) misschien te vaak als negatief opgevat.
Of kan het misschien zijn dat een poster, doordat hij veelal kritiek uit, de naam heeft/krijgt constant negatief te zijn? Het is niks nieuws natuurlijk dat mensen zich vaker negatief dan positief uitlaten, dat zie je in meerdere topics (niet alleen bij voetbal) terug. Iets wat goed gaat wordt zelden aangehaald, waardoor kritiek vaak de boventoon voert.

[...]

Maar als meerdere mensen zeggen dat bepaalde personen constant negatief gaat die stelling opeens niet meer op? ;)
Waar zeg ik dat? Overigens doet dat er ook helemaal niet toe. Zie het eerste gedeelte van je eigen post.

Natuurlijk zullen niet Ajacieden iets kritischer zijn over Ajax. Ajacieden zijn dat ook over ander clubs. Toch? Het gaat er om hoe daar mee omgegaan wordt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

dvdkiwi schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:22:
*edit
Zie nu dat er wat posts verplaatst zijn naar het feedback topic.
Of de moderators hier veel mee kunnen weet ik niet, we moeten het zelf gewoon een beetje vriendelijk houden. Het is tenslotte maar voetbal ;)
Dat heb ik gedaan om dat het onderwerp an sich (weer) offtopic was in de voetbaltopics.

Deze discussie is vooral een onderlinge afstemming van wat jullie onderling van elkaar zouden moeten kunnen hebben en wat te ver gaat.

Prima dat dit onderling gebeurt, en als hier nog sturing bij nodig is: TR aanmaken, en/of één van ons taggen in dit topic.

Dat een kritische noot van een aanhanger van een andere club direct weer wordt gezien als 'stemmingmakerij' in een TR, helpt niet echt.

En er is niets 'verwijderd', maar alleen verplaatst naar de plek waar het hoort, namelijk hier.

[ Voor 43% gewijzigd door Ramzzz op 03-09-2019 13:20 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:09

Typhone

Who Dares Wins

ST10©DE schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:53:
[...]

Als je dat vaker hoort van verschillende mensen, zal er ergens wel een kern van waarheid in zitten. Kan toch zo ook drie voorbeelden noemen, maar dat lijkt me onnodig.

[...]

Hier heb je een goed punt.
Wil je een analyse hebben van extreme kwaliteitsposts van iemand die hier ook vaak zit? Jij bent het niet maar remind me eventjes eraan als ik terug ben uit de USA. Dan ben ik benieuwd of het “je moet pro Ajax zijn” wel zo is. Krijg je een inhoudelijke opsomming van:
- alle betwiste acties negatief uitleggen
- iedereen die de betwisting verdedigt krijg een ‘bril’ toegedicht
- vrij gezwam over interpretaties
- inhaken op alle negatieve dingen
- uitdagen op alle negatieve dingen

En het mooiste: inhoudelijk tijdens wedstrijden nul komma nul meepraten. Dat is wenselijk gedrag toch? Zou wat zijn als ik Feyenoord kijk maar alleen middelvingers of fluitgedrag ga opsommen wanneer de scheids iets anders uitlegt. Dan kan ik gratis schoppen en zieken en iedereen die daar op reageert vervolgens als niet neutraal wegzetten... volgens mij is het nog altijd voetbal waarover gepraat moet worden.

Inmiddels wel evenzoveel aangestipt als het aantal keren dat je hier pro Ajax moet zijn, alleen dat tweede komt telkens op tafel en het antigedrag nooit. :Z

Nu heb ik wel de aanleiding gemist maar de reacties hier spreken boekdelen. Meepraten gaat nu niet verder - praktisch niet haalbaar - maar daar kom ik nog wel op terug.

Er zijn genoeg mensen die anti geluid (niet pro Ajax) laten horen en waar je gewoon mee om kunt gaan, er zijn er echter ook die alleen maar het vuurtje opstoken door ‘randzakelijke reacties’ te cherrypicken en vervolgens over die rug Ajax en Ajacieden gaan proberen te ‘sneren’ met ah zie je wel, ze zijn weer boos’ reacties. Dat is precies wat die anderen (waaronder jij) dus NIET doen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:51:
Kritiek op het gedrag van Mark van Bommel. [mbr]<knip>[/]
[...]
Bron: https://www.nu.nl/voetbal...mmel-tijdens-rkc-psv.html

[mbr]Volgende keer graag zonder de troll-verwijzing.[/]
En dan is het ineens weer trollen?
Er stond exact hetzelfde als wat Basemen77 plaatste;
je verwacht het niet O-)
En dat haal je weg? :F

[edit]En daarna pas Basemen's bericht aanpassen? 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door OPSLAGHOND op 03-09-2019 15:27 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:50:
[...]
En het mooiste: inhoudelijk tijdens wedstrijden nul komma nul meepraten.
En hier pak ik bewust één regel uit. Deze onzin komt maar al te vaak terug. Wat maakt het uit of een gebruiker meepraat tijdens wedstrijden of niet. Het is tot op heden nog steeds zo dat iedereen deel mag nemen aan het topic op het moment dat zij dat willen.

Er zit geen verschil in de personen die wel meepraten tijdens een wedstrijd meepraten of de personen die dat niet doen. Dit is niet de eerste keer dat dit soort zaken worden aangehaald en ook misbruikt worden om de reactie te bestempelen als negatief en/of onwenselijk.

Laat dit geowon achterwegen...

en nee, 9 users die tegelijk BAM roepen, een gele kaart bizar vinden en geen tegenspraak dulden of spelers wegzetten is ook niet een bijzonder constructieve inhoudelijke discussie. Er zijn users die ook aangeven dat ze expliciet wegblijven tijdens wedstrijden vanwege het niveau

[ Voor 15% gewijzigd door Napo op 03-09-2019 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Napo schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 15:17:
[...]

En hier pak ik bewust één regel uit. Deze onzin komt maar al te vaak terug. Wat maakt het uit of een gebruiker meepraat tijdens wedstrijden of niet. Het is tot op heden nog steeds zo dat iedereen deel mag nemen aan het topic op het moment dat zij dat willen.

Er zit geen verschil in de personen die wel meepraten tijdens een wedstrijd meepraten of de personen die dat niet doen. Dit is niet de eerste keer dat dit soort zaken worden aangehaald en ook misbruikt worden om de reactie te bestempelen als negatief en/of onwenselijk.

Laat dit geowon achterwegen...

en nee, 9 users die tegelijk BAM roepen, een gele kaart bizar vinden en geen tegenspraak dulden of spelers wegzetten is ook niet een bijzonder constructieve inhoudelijke discussie. Er zijn users die ook aangeven dat ze expliciet wegblijven tijdens wedstrijden vanwege het niveau
Helemaal mee eens, maar goed, ik mag geen mening hebben want ik heb 0x gepost in dat topic. Dat ik mee lees is irrelevant 8)7

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

OPSLAGHOND schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 15:13:
[...]

En dan is het ineens weer trollen?
Er stond exact hetzelfde als wat Basemen77 plaatste;

[...]

En dat haal je weg? :F

[edit]En daarna pas Basemen's bericht aanpassen? 8)7
Jij hapt en trolt (en impliciet flamet) daarna bewust, en hij start met een post die jouw reactie in feite uitlokt dus beiden fout.

Eerst waren er geen troll-reacties, en dus was er geen noodzaak erop in te grijpen.

Wat maakt de volgorde daarna in vredesnaam uit? :?

En we zitten hier als moderatoren niet 24/7 te wachten om elk pietepeuterig wissewasje waarvan je zelf de oorzaak/gevolg-relatie kunt inschatten omdat je er doelbewust mee bezig bent, acuut te modereren en ook nog onder een vergrootglas uit te leggen, als je dat soms dacht.

[ Voor 20% gewijzigd door Ramzzz op 03-09-2019 15:36 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

Als je deze gele notificatie nou even negeert, heb je een herinnering voor als je terug bent uit de USA ;)
[...]

Inmiddels wel evenzoveel aangestipt als het aantal keren dat je hier pro Ajax moet zijn, alleen dat tweede komt telkens op tafel en het antigedrag nooit. :Z
Zal ongetwijfeld zo zijn, maar afgelopen weekend was er ook negatief commentaar / kritiek op PSV en Feyenoord. Over het gedrag van van Bommel, over een briefje wat rondgaat en kinderachtig wordt gevonden (mijns inziens juist professioneel en efficient), over het uiterlijk van een speler van Feyenoord.

Daar wordt toch ook niet op gereageerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
@Ramzz;
Mijn verwachtingen van jou weet je ondertussen wel toch?
En dat heb je ook weer precies gedaan. d:)b

Het bericht bleef onaangetast staan ondanks meerdere TR's (de mijne verstuurde ik nadat er hier al van alles stond) en ondanks de feedback hier.
Ik plaats een bijna exacte kopie van dat bericht en die pas je aan (trol), daarna pas het bericht waar ik naar verwees (dit grenst aan trollen).
Dit grenst aan trollen, en je kunt de reacties hierop voorspellen, of niet?
Nu krijgt hij ineens wél de schuld, maar de reacties erop had jij niet kunnen voorspellen zeker? |:(
Ramzzz schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 15:32:
[...]En we zitten hier als moderatoren niet 24/7 te wachten om elk pietepeuterig wissewasje waarvan je zelf de oorzaak/gevolg-relatie kunt inschatten omdat je er doelbewust mee bezig bent, acuut te modereren en ook nog onder een vergrootglas uit te leggen, als je dat soms dacht.
Dan kan ik over jou toch ook zeggen? :)

[ Voor 31% gewijzigd door OPSLAGHOND op 03-09-2019 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:46

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dus je doet een soort van sentimentanalyse per poster en gaat op basis daarvan concluderen of iemand constant negatief is? Uiteindelijk moet je posts gewoon in de specifieke context willen zien. Blijkbaar zijn er gebriukers die bij bepaalde posts - ongeacht de club - het beeld wat completer willen maken dan dat het op dat moment is.

We moeten ook niet kritisch verwarren met negatief. We kunnen ook voortaan disclaimers plaatsen dat het ook zo zou zijn in het geval van andere clubs maar dan schieten we ons doel nogal voorbij.

Voor de context van Ajax, daarbij moet je eveneens niet vergeten dat er een redelijk aantal volgers van Ajax zijn waarbij de postieve kanten meestal al belicht zijn, de kritisch noot bij de positieviteit of het beperkte beeld dat geschetst wordt mag mijn inziens zeker aangevuld worden.
Je raakt hier wel een aanzienlijk deel van de kern. Fans van een club zullen over het algemeen zelf al snel de positieve kanten belichten en al dan niet bewust de negatieve kanten minder belichten.
Fans van een andere club zullen de negatieve kanten wellicht eerder opvallen of die dan wél benoemen. Dat maakt niet meteen dat het negatief commentaar is, ook al zal de perceptie misschien wel die kant op neigen. In die zin denk ik dat men niet zozeer een sentimentanalyse doet maar meer op onderbuik analyseert, en dat is niet echt een garantie voor succes.

Daarbij speelt ook nog het effect van de aantallen. Als bij de ene club slechts enkelen de kritische noten plaatsen dan lijkt het net alsof het altijd dezelfde zijn, terwijl andersom men wellicht in de rij staat om kritische noten te plaatsen. Wat mij overigens net zo irritant lijkt als fan van de ontvangende club. :P

Neemt niet weg dat er ook gebruikers zijn die zich voornamelijk over negatieve dingen uitlaten, net zoals er gebruikers zijn die zich blind staren op positieve dingen. In die zin zou het niet verkeerd zijn als men gewoon af en toe eens reflecteert of hun eigen postings een beetje in balans zijn.
Er zijn users die ook aangeven dat ze expliciet wegblijven tijdens wedstrijden vanwege het niveau
Waarvan akte. Ik praat meestal ook liever achteraf met wat meer inhoudelijke zinnen dan tijdens een wedstrijd.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 09:57
Kom op zeg. Zo'n post van @Baseman77 moet toch kunnen. We lachen om Derksen, laken Driessen en lachen de trainingsshirts uit van Feyenoord. Dus zo'n geintje moet kunnen. Het blijft voetbal, dus af en toe wat kantinehumor. Idem voor de post van @OPSLAGHOND

En als er dan toch ingegrepen moet worden, doe dat dan consequent. Of beide alleen een opmerking of beide een knipje.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:56

Baseman77

We move

We moeten ook niet kritisch verwarren met negatief.
Vooral dit.
De overgrote meerderheid in de voetbaltopic is Ajacied, dan is het logische gevolg dat er vooral positief over Ajax gesproken wordt (aangezien iedereen met een roze bril naar de eigen club kijkt). Een ander logisch gevolg is dat die meerderheid over het algemeen kritischer naar andere clubs kijkt.

Op zich is dit alles prima, alleen valt het daardoor veel meer op als een niet Ajacied dit (standaard) gedrag vertoont. Dan wordt er vrij snel de "jij bent geen Ajacied en daarom negatief over Ajax" kaart gespeeld, die vanzelfsprekend allerlei bijval krijgt. Daarmee worden niet Ajacieden weggejaagd, niet voor niets is de groep (actieve) niet Ajacieden in snel tempo steeds kleiner geworden.

Wat ook niet helpt is dat sommige users de neiging hebben om regelmatig trollerig gedrag te vertonen richting Feyenoord en PSV (en supporters van die clubs). Daar heb ik op zich niet zo'n moeite mee, doe het echter een keer andersom en vrij snel daarna krijg je de huidige situatie. Aan de ene kant logisch gezien de voorkeursclub van de overgrote meerderheid, aan de andere kant is het heel typerend en veelzeggend.

Ik heb de afgelopen maanden dat ik actief ben in het voetbalforum al aardig wat persoonlijke berichtjes gehad van niet Ajacieden met de vraag waarom ik nog de discussie aanga, aangezien het toch elke keer op hetzelfde neerkomt. En eerlijk gezegd ben ik er na de laatste discussie ook wel even klaar mee, na wederom een beschuldiging van "alleen maar negatief zijn want geen Ajacied", terwijl ik juist altijd mijn best doe mijn uitspraken zo goed mogelijk te onderbouwen. Schijnbaar wil de meerderheid liever leden die bergen oneliners eruit gooien, zolang ze maar niet kritisch zijn over Ajax.

Edit: Ik zie nu de post van @Gonadan, die grotendeels hetzelfde aangeeft.
Ironisch genoeg dezelfde persoon die mij tijdens de laatste discussie beschuldigde van negatief zijn om het negatief zijn richting Ajax want een PSV'er.
En het mooiste: inhoudelijk tijdens wedstrijden nul komma nul meepraten.
Ik persoonlijk begrijp niet hoe iemand tijdens een wedstrijd van 'zijn' club actief kan zijn op een forum, laat staan er nogal wat posts te plaatsten. Daarbij zit ik tijdens thuiswedstrijden 'gewoon' in het stadion (al hang ik daar geen waardeoordeel aan).

Tijdens wedstrijden speelt de emotie ook een veel grotere rol en is een inhoudelijke discussie daardoor zo goed als onmogelijk. Daarom kom ik altijd achteraf met mijn posts, dan ben ik uit de emotie dus minder subjectief en veel meer op inhoud.
Dat dit als negatief kan worden gezien vind ik eigenlijk onbegrijpelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Baseman77 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:10:
Edit: Ik zie nu de post van @Gonadan, die grotendeels hetzelfde aangeeft.
Ironisch genoeg dezelfde persoon die mij tijdens de laatste discussie beschuldigde van negatief zijn om het negatief zijn richting Ajax want een PSV'er.
Dit soort discussies maak ik niet graag persoonlijk, maar nu voel ik mij gedwongen.
Hier zie ik ook wel een probleem, want je blijft maar invullen dat dit de reden was. Jij bent één van de gebruikers waarvan ik zou adviseren om eens naar de balans te kijken, aangezien een groot deel van je posts kritisch van aard is. Dat staat helemaal los van Ajax vs. PSV.

Dat triggerde mijn opmerking, aangezien het mij al veel vaker opgevallen is. Achteraf heb ik spijt dat ik die opmerking geplaatst heb, want het heeft maar zeer zelden een positief effect. Een volgende keer zal ik mij beperken tot de inhoudelijke discussie.

Hoewel ik dus behoorlijk begrip heb voor de sentimenten, zie mijn eerdere post, ben ik ook van mening dat het wel twee kanten op werkt. Het feit dat er soms meer niet-fans van een club rond lopen betekent dat je bovengemiddeld veel kritisch commentaar krijgt in een discussie. Dat moet je dan ook niet meteen gaan zien als dat je iets niet mag zeggen, dat is simpelweg een gevolg van dezelfde mechaniek als @Napo schetste.
Continu maar blijven roepen dat je dingen niet mag zeggen en dat mensen daarom weg lopen, en dat passief agressief blijven herhalen is ook gewoon off-topic en sfeer verpestend.
Laten we gewoon alles op de inhoud houden, alle partijen. :)

Daarbij wil ik ook nog wel even aangeven dat ik het prettig vind dat er hier gewoon volwassen over dit onderwerp gediscussieerd kan worden. Dat geeft hoop voor het voetbaltopic. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 03-09-2019 16:34 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Het zou geen zak uit moeten maken nee, altijd meepraten hoeft zeker niet. Alleen is het inmiddels heel wat mensen op gaan vallen dat de keren dat je wel post het wel erg vaak negatief over Ajax is en dat het erop lijkt dat je de momenten waarop je wel post uitkiest om weer iets negatiefs over Ajax aan te kunnen kaarten. Alsof het enige doel is om tegenwicht te bieden aan de Ajax supporters.
Mag dat? Officieel wel ja maar als het negatieve zo erg de overhand heeft dan helpt dat de sfeer in het topic niet.
En misschien (hopelijk) heb ik het helemaal verkeerd en is dat je doel helemaal niet, maar zo komt het in ieder geval wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:47:
[...]

Het zou geen zak uit moeten maken nee, altijd meepraten hoeft zeker niet. Alleen is het inmiddels heel wat mensen op gaan vallen dat de keren dat je wel post het wel erg vaak negatief over Ajax is en dat het erop lijkt dat je de momenten waarop je wel post uitkiest om weer iets negatiefs over Ajax aan te kunnen kaarten. Alsof het enige doel is om tegenwicht te bieden aan de Ajax supporters.
Gaarne feiten, aangezien het doel niet is om negatief te zijn over een club.

En met alle respect @toolkist , je bent een persoon die graag zijn gelijk haalt door losse situaties aan elkaar te koppelen. Iets wat je met argumenten niet onderbouwt maar door een sneer te geven, zie ook toolkist in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020"

[ Voor 20% gewijzigd door Napo op 03-09-2019 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Die kan @Typhone wel oplepelen volgens mij. Zo niet dan wil ik volgende week wel ff kijken, ben nu m'n spullen aan het pakken voor een paar dagen weg en op mobiel is dat opzoeken geen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:08:
Die kan @Typhone wel oplepelen volgens mij. Zo niet dan wil ik volgende week wel ff kijken, ben nu m'n spullen aan het pakken voor een paar dagen weg en op mobiel is dat opzoeken geen doen.
Aha, volkomen logisch. Een zwartepiet toeschuiven maar vervolgens afschuiven. Ontzettend jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10....

Jammer dat je dit als afschuiven ziet, ik zet er toch bij dat ik volgende week wel kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:14:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10....

Jammer dat je dit als afschuiven ziet, ik zet er toch bij dat ik volgende week wel kan kijken?
Misschien is het goed om feiten aan te halen zodat men je perspectief kunnen zien en de bedoelde persoon er lering uit kan trekken. Het bestempelen als negatief heeft zonder uitleg weinig nut, niemand steekt er iets van op en kan zich lastiger/niet in jouw schoenen verplaatsen.

Het feit is wel dat je de bal nu bij @Typhone legt voor een perspectief dat jij hebt, hoewel je dat natuurlijk met een ander kan delen lijkt mij dat zeker niet de manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
Napo schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:40:
[...]

Misschien is het goed om feiten aan te halen zodat men je perspectief kunnen zien en de bedoelde persoon er lering uit kan trekken. Het bestempelen als negatief heeft zonder uitleg weinig nut, niemand steekt er iets van op en kan zich lastiger/niet in jouw schoenen verplaatsen.

Het feit is wel dat je de bal nu bij @Typhone legt voor een perspectief dat jij hebt, hoewel je dat natuurlijk met een ander kan delen lijkt mij dat zeker niet de manier.
Volgens mij is de aanleiding van deze discussie een feit. Deze post waar ik op reageerde. Hier vergeet je even te noemen dat die Hagenezen wat brandjes hebben gesticht en krabbel je later nog meer terug met het aantonen dat Ajax eigenlijk de meest "gastvrije" club is. (puur statistisch gezien)
Natuurlijk is het feitelijk waar dat een klein deel Ajax supporters er debet aan zijn. Maar zoals Toolkist al aangaf, je bent vaak de eerste die de negatieve kanten belicht. Dat is opvallend en zoals je ziet ben ik niet alleen.

En ik vind het vrij kinderachtig dat je nu ineens op je strepen gaat staan qua feiten, terwijl je zelf vaak alleen de negatieve feiten benoemd als het om Ajax gaat en later (of helemaal niet) de positieve feiten.

Maar dit is natuurlijk een mening en berust op interpretatie en toch ook wel gevoel. Iemand anders kan dat natuurlijk anders interpreteren / bedoelen / voelen. Dit neemt niet weg dat het soms gewoon irritant is.

Net zoals ik de post van Baseman over Magallan wel kon waarderen en die van OPSLAGHOND over van Bommel. Wat ik net al zei interpretatie en gevoel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Curva schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:57:
[...]

Volgens mij is de aanleiding van deze discussie een feit. Deze post waar ik op reageerde. Hier vergeet je even te noemen dat die Hagenezen wat brandjes hebben gesticht en krabbel je later nog meer terug met het aantonen dat Ajax eigenlijk de meest "gastvrije" club is. (puur statistisch gezien)
Natuurlijk is het feitelijk waar dat een klein deel Ajax supporters er debet aan zijn. Maar zoals Toolkist al aangaf, je bent vaak de eerste die de negatieve kanten belicht. Dat is opvallend en zoals je ziet ben ik niet alleen.
Ok, nogmaals. Er wordt gepost dat Ajax potentieel de dupe (De dupe zijn betekent 'het slachtoffer zijn') is van een verplaatsing van de locatie van de wedstrijd naar Den Haag. Ik geef aan dat de supporters deels invloed hebben gehad bij het tot stand komen van het weren van uitsupporters in Den Haag. Niets meer en niets minder dan de feitelijke situatie. Ik vergeet daar niet de situatie voorafgaand aan de beslissing. De druppel die de emmer deed overvloeien (bestorming - feit) is benoemd later nadat je het als negatief hebt bestempeld.

Daarnaast krabbel ik niet terug maar geef ik een verder beeld omtrent de situatie met een andere situatie, een wedstrijd die in de Johan Cruijff ArenA gespeeld zou worden waarbij ADO Den Haag uitsupporters begrijpbaar geweerd zouden kunnen worden.

De rest van de posts zijn een opeenvolging van uitleg dat het niet jegens Ajax is bedoeld is maar dat bepaalde personen dat klaarblijkelijk op die manier wil lezen. Het benoemen dat Ajax - en de gemeente Amsterdam - het goed doet mbt uitsupporters mag ook niet genoemd worden blijkbaar.

Oprecht, wat verwacht je? Kritisch zijn op een ingenomen slachtofferpositie mag niet maar ook niet na het zien en interpreteren van data positief zijn over de club Ajax is niet toegestaan?
En ik vind het vrij kinderachtig dat je nu ineens op je strepen gaat staan qua feiten, terwijl je zelf vaak alleen de negatieve feiten benoemd als het om Ajax gaat en later (of helemaal niet) de positieve feiten.
Noem eens een positief feit op over de situatie waarom er geen Ajax supporters naar de wedstrijd in Den Haag tegen ADO Den Haag zouden mogen komen? De hele voetbalcultuur was verziekt en we zijn langzaam op een beterende weg. Over de waarom heb ik voor zowel Ajax als ADO Den Haag geen goed woord over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Sterker nog, ik was @Napo nog te snel af met het benoemen dat de supporters hier zelf mede oorzaak van waren. :Y)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
Napo schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 19:13:
[...]

Ok, nogmaals. Er wordt gepost dat Ajax potentieel de dupe (De dupe zijn betekent 'het slachtoffer zijn') is van een verplaatsing van de locatie van de wedstrijd naar Den Haag. Ik geef aan dat de supporters deels invloed hebben gehad bij het tot stand komen van het weren van uitsupporters in Den Haag. Niets meer en niets minder dan de feitelijke situatie. Ik vergeet daar niet de situatie voorafgaand aan de beslissing. De druppel die de emmer deed overvloeien (bestorming - feit) is benoemd later nadat je het als negatief hebt bestempeld.

Daarnaast krabbel ik niet terug maar geef ik een verder beeld omtrent de situatie met een andere situatie, een wedstrijd die in de Johan Cruijff ArenA gespeeld zou worden waarbij ADO Den Haag uitsupporters begrijpbaar geweerd zouden kunnen worden.

De rest van de posts zijn een opeenvolging van uitleg dat het niet jegens Ajax is bedoeld is maar dat bepaalde personen dat klaarblijkelijk op die manier wil lezen. Het benoemen dat Ajax - en de gemeente Amsterdam - het goed doet mbt uitsupporters mag ook niet genoemd worden blijkbaar.
Geen idee hoe je hieraan komt dat dit niet mag.
Oprecht, wat verwacht je? Kritisch zijn op een ingenomen slachtofferpositie mag niet maar ook niet na het zien en interpreteren van data positief zijn over de club Ajax is niet toegestaan?
Nogmaals, geen idee hoe je hieraan komt?
Noem eens een positief feit op over de situatie waarom er geen Ajax supporters naar de wedstrijd in Den Haag tegen ADO Den Haag zouden mogen komen? De hele voetbalcultuur was verziekt en we zijn langzaam op een beterende weg. Over de waarom heb ik voor zowel Ajax als ADO Den Haag geen goed woord over.
Maar je beantwoord een vraag met meer vragen en gaat er niet inhoudelijk op in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Curva schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 21:24:
[...]

Geen idee hoe je hieraan komt dat dit niet mag.

[...]

Nogmaals, geen idee hoe je hieraan komt?
Hmmm, wat zou het zijn? Is het wellicht iets wat je zegt in je voorgaande post? Eens zien;
Curva schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:57:
[...] krabbel je later nog meer terug met het aantonen dat Ajax eigenlijk de meest "gastvrije" club is. [...]
Laat ik de vraag stellen, zie je terugkrabbelen als een positief en/of wenselijk iets?

Je schrijft zaken op met een vermeend verband;
-negatief en/of enkel negatief betrokken
-"positief" en het is terugkrabbelen

Je initiële interpretatie is foutief en je hebt een aantal posts nodig om het daadwerkelijk te benoemen en ziet niet de transformatie van de potentiële situatie AZ - Ajax in den haag en de bredere context van uitsupporters bij wedstrijden.
[...]

Maar je beantwoord een vraag met meer vragen en gaat er niet inhoudelijk op in.
Je hebt geeneens een vraag gesteld, je deelt iets mee en ik stel als opvolging een vraag. Je wil positieve feiten die ik niet zie in relatie tot die specifieke situatie.

Positief in de casus is dat er mensen gearresteerd zijn voor hun daden en dat ze een periode geweerd zijn geweest uit de samenleving, positief is beperkte onrust tijdens wedstrijden van ADO en Ajax

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
Napo schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 21:42:
[...]

Hmmm, wat zou het zijn? Is het wellicht iets wat je zegt in je voorgaande post? Eens zien;

[...]

Laat ik de vraag stellen, zie je terugkrabbelen als een positief en/of wenselijk iets?

Je schrijft zaken op met een vermeend verband;
-negatief en/of enkel negatief betrokken
-"positief" en het is terugkrabbelen

Je initiële interpretatie is foutief en je hebt een aantal posts nodig om het daadwerkelijk te benoemen en ziet niet de transformatie van de potentiële situatie AZ - Ajax in den haag en de bredere context van uitsupporters bij wedstrijden.

[...]

Je hebt geeneens een vraag gesteld, je deelt iets mee en ik stel als opvolging een vraag. Je wil positieve feiten die ik niet zie in relatie tot die specifieke situatie.

Positief in de casus is dat er mensen gearresteerd zijn voor hun daden en dat ze een periode geweerd zijn geweest uit de samenleving, positief is beperkte onrust tijdens wedstrijden van ADO en Ajax
Je gaat voorbij aan je eigen initiële vraag hier en waarom de discussie is gestart... Ik ga me hier niet verdedigen waarom ik een bepaalde woordkeuze maak, dan schrijf ik me wel in voor het nationale dictee.

Nogmaals, ik vind dat je altijd een van de eerste bent en elke mogelijkheid gebruikt om negatief te zijn over Ajax. Doe ermee wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Curva schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 21:55:
[...]

Ik ga me hier niet verdedigen waarom ik een bepaalde woordkeuze maak, dan schrijf ik me wel in voor het nationale dictee.
Gemiste kans, zeker in relatie tot je eerdere posts waarin je zaken niet durft of wil benoemen maar je wel zaken poogt te insinueren.
Nogmaals, ik vind dat je altijd een van de eerste bent en elke mogelijkheid gebruikt om negatief te zijn over Ajax.
En ik vermoed op basis van de reacties dat je nogal vaak de mogelijkheid neemt om een post negatief te interpreteren en deze ook enkel toepast op het kader Ajax. Niet alles draait om Ajax noch is kritisch hetzelfde als negatief.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Zo, na een vakantie en aansluitend een crematie heb ik weer wat gemist zie ik oOo of :N

Persoonlijk vind ik taaltechnische discussies voeren binnen een voetbaltopic of een feedbacktopic overrated en not done. We kunnen op elke slak zout gaan leggen, maar zeg aub gewoon wat je wil en ga niet met woorden toveren die een dubbele betekenis kunnen hebben.
Een kritische blik is altijd prima, mits onderbouwd en zonder steken. Ja, iemand die regelmatig kritisch is (al is het over de club die hij niet support) wordt snel bestempeld als negatief en vervelend. Grow a pair of knip die lange tenen. Als je niet tegen een goede kritische blik kan, dan is een discussieplatform ook mogelijk niet de juiste plek om aanwezig te zijn. Vind je het vervelend, negeer de beste persoon en ga verder met je leven.

Troller gespot? Pak de TR button en dien wat in.

offtopic:
Ja, kort door de bocht.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Gonadan schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:33:
Jij bent één van de gebruikers waarvan ik zou adviseren om eens naar de balans te kijken, aangezien een groot deel van je posts kritisch van aard is. Dat staat helemaal los van Ajax vs. PSV.
Het staat los van elkaar, maar het wordt mij wel verweten dat ik kritisch ben op Ajax? Als ik Ajacied zou zijn, dan zou ik dezelfde verwijten krijgen? Daar geloof ik niets van.
En dat ik vaak kritisch zou zijn is niet hetgeen je mij verweet; eerst moest ik volgens jou toch iets negatiefs kunnen zeggen (ik moet blijkbaar mee in de positiviteit rondom Ajax), daarna zocht ik spijkers op laag water (omdat ik aangaf dat ik de positiviteit rondom het spel van Ajax niet begreep, en nog steeds niet begrijp).

Simpel voorbeeld van de standaard wijze van reageren in de topic: Ajax haalt Magallan. Toen ik aangaf dat ik die transfer niet begreep en onderbouwde waarom, was ik te negatief. Toen ik na een slechte invalbeurt van hem aangaf dat zijn eerder benoemde minpunten daarin duidelijk naar voren kwamen was ik te negatief. Toen ik begin dit seizoen aangaf dat Magallan was afgeschreven was ik te voorbarig en te negatief. Nu wordt Magallan verhuurd, die ervaren verdediger waar Ajax 1,5 seizoen lang achteraan zat en 9 miljoen voor heeft betaald, en is er letterlijk 1 post te vinden waarin wordt aangegeven dat hij het tegenovergestelde is van een absolute topaankoop. Verder is er 1 post waarin begrip wordt getoond voor de verhuur en 1 waarin onbegrip is omdat hij altijd beter zou zijn dan Veltman, waarna de discussie ineens naar Veltman verschuift.

Ander voorbeeld: Ajax wint van Apoel en alles is hosanna, het lek is ook boven met Martinez en Alvarez als middenvelders. Als ik dan vervolgens aangeef dat Ajax bepaalde problemen heeft met dat middenveld en onderbouw waarom, dan ben ik wederom te negatief en aan het zoeken. Maar dat zal iemand als Pieter Zwart dan ook wel zijn als hij vergelijkbare zaken aangeeft in zijn analyse van die wedstrijd (https://www.vi.nl/pro/ana...uciale-ajax-zege-op-apoel).

Je kunt mij een kritische blik verwijten, maar ik verbaas me hier juist regelmatig over het gebrek aan kritiek.
Dat triggerde mijn opmerking, aangezien het mij al veel vaker opgevallen is.
Dat is ook niet zo moeilijk.
Zowel @Napo als ik zijn geen Ajacied, kijken daarom met en andere bril naar het spel van Ajax en de club Ajax en posten regelmatig in de voetbaltopic. Dan kan ik me goed voorstellen dat we opvallen, aangezien we regelmatig een andere mening hebben dan de massa in die topic.

Maar we onderbouwen onze posts zo goed als mogelijk, dus als men het niet eens is dan staat het iedereen vrij om er inhoudelijk op te reageren. Daar heb ik geen moeite mee, wel met de verwijten dat ik als PSV'er extra negatief ben over Ajax. Ja, ik zal soms/regelmatig ongetwijfeld te kritisch zijn over Ajax. Zoals vele anderen soms/regelmatig te kritisch zijn over PSV of juist totaal niet kritisch zijn over Ajax. Dat is ook niet meer dan normaal. Maar waarom wordt het de enkele PSV'ers verweten en is het bij de rest normaal? Zo komt het nu in ieder geval over.
Het feit dat er soms meer niet-fans van een club rond lopen betekent dat je bovengemiddeld veel kritisch commentaar krijgt in een discussie.
Klopt helemaal, maar andersom mag het dus niet en dat vind ik nogal hypocriet en irritant.
Continu maar blijven roepen dat je dingen niet mag zeggen en dat mensen daarom weg lopen, en dat passief agressief blijven herhalen is ook gewoon off-topic en sfeer verpestend.
Continue en passief agressief blijven herhalen?
Ik denk het slechts zelden aangekaart te hebben, dus ik vind dat je nu flink overdrijft. Mocht het anders aangetoond worden, dan heb ik echter geen moeite mijn ongelijk toe te geven.

Daarbij is het in de beleving van veel PSV'ers hier wel de waarheid, het is de grote Ajax topic waarin je positief moet zijn over Ajax en je veel oneliners met flauwe opmerkingen over PSV moet slikken. Ik verwacht daar overigens geen begrip voor, maar ik wilde het deze keer wel gezegd hebben. Of denk je echt dat het puur toeval is dat er bijna geen PSV'ers meer reageren in de betreffende topic?

[ Voor 3% gewijzigd door Baseman77 op 03-09-2019 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Baseman77 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 22:58:
Daarbij is het in de beleving van veel PSV'ers hier wel de waarheid, het is de grote Ajax topic waarin je positief moet zijn over Ajax en je veel oneliners met flauwe opmerkingen over PSV moet slikken. Ik verwacht daar overigens geen begrip voor, maar ik wilde het deze keer wel gezegd hebben. Of denk je echt dat het puur toeval is dat er bijna geen PSV'ers meer reageren in de betreffende topic?
Oh, ik ben ook een Ajacied en kan heus wel wat kritiek verduren. Ik ben ook niet altijd mals voor mijn eigen club, maar dat ben ik net zo min bij een andere club. En dat mag en dat kan hier ook.

De schoen wringt hem vaak op het moment (en ik beticht nu niemand ervan) dat er een steekje onder water wordt gegeven. Dan is een muggensteek ineens een groot wond en iedereen valt erover. Dan zou ik zeggen, laat dat steekje los en doe het gewoon niet. Of als je het steekje opmerkt, negeer het en TR het. Ook als men ziet dat er herhaaldelijk weer de discussie uit de put wordt getrokken als we het hebben over bijv de gemeente en het PSV stadion. Jemig, toen was mijn oma nog 20 jaar jonger.... laat liggen dat ding en stuur een TR :P

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 17:09

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Ik persoonlijk begrijp niet hoe iemand tijdens een wedstrijd van 'zijn' club actief kan zijn op een forum, laat staan er nogal wat posts te plaatsten. Daarbij zit ik tijdens thuiswedstrijden 'gewoon' in het stadion (al hang ik daar geen waardeoordeel aan).

Tijdens wedstrijden speelt de emotie ook een veel grotere rol en is een inhoudelijke discussie daardoor zo goed als onmogelijk. Daarom kom ik altijd achteraf met mijn posts, dan ben ik uit de emotie dus minder subjectief en veel meer op inhoud.
Dat dit als negatief kan worden gezien vind ik eigenlijk onbegrijpelijk.
Zal ik dat eens uitleggen dan?

Van 2000 t/m 2011 alles meegemaakt IN het stadion samen met de opkomst van de ‘stoere mannen’ van Vak410. 2002-2003-2004 zelfs geen enkele wedstrijd gemist en heel de wereld mee over gegaan. Daarna bij defensie aan de slag geweest als jachtvlieger in opleiding dus wat weinig tijd gehad. Toen bleek dat de JSF niet kwam in mijn ‘groep’ geswitched naar de burgermaatschappij. In 2011 verhuisd naar Amerika en seizoenkaart opgezegd.

Behoefte die terug te nemen is soms nog wel aanwezig maar met een wachttijd van tig jaren en de beperkte tijd die ik heb vanwege mijn werk praktisch niet haalbaar. Afstand huis - Arena is dan ook 168km en OV ken ik niet. Alleen thuiswedstrijden is zo laf als de nacht dus daar doe ik niet aan. Komt meteen dus een groot probleem om de hoek namelijk tijd.

Zo kan het dus gebeuren dat je op een dag zegt: fuck die shit ik kijk het thuis wel. En met iPad en telefoon (veel connecties onder Ajacieden) is het altijd leuk babbelen met de rest. Dan maar geen ‘ekte’ maar die tijd ligt allang achter me. En dat multitasken gaat goed en bevalt prima.

Nadeel daarvan is dat je dus bepaalde patronen gaat zien onder sommige gebruikers waarvan ik eerder al aangaf dat ik dat twijfelachtig vind. Ik gok dat je regelmatig bij thuiswedstrijden zit en niet zozeer de uitwedstrijden van PSV. Een collega van mij heeft dus het ‘geluk’ steward/suppoost te zijn op die bussen en bij uitwedstrijden van PSV. Alle incidenten (die halen het nieuws niet) kan ik wel opsommen en opnoemen met als doel een club in diskrediet te brengen en het niet roomser te laten lijken dan de paus maar dat is zinloos nietwaar?

Dat soort zaken gebeuren andersom nogal eens met veel reacties tot gevolg (afhankelijk van welke wedstrijd er gespeeld wordt) en als er teveel Ajacieden aanwezig zijn dan slaat de vlam bij zo’n dingen nogal eens in de pan. De vraag is dan of je elke keer met de roede moet slaan richting reagerende partij of dat je het negatieve eens scherp tegen het licht moet houden.

Dat is lastig en daar heb je mods voor. Nu kan ik over afgelopen keer niet meepraten want ik heb niks (direct) gezien noch was ik aanwezig. Maar de reacties vertellen vaak ook wel een verhaal. Dat zie je niet direct maar als je wat langer meegaat dan zie je dat wel.

Ohja... ik doel niet op mensen die specifiek IN het stadion zitten en later komen maar mensen die tijdens ‘een wedstrijd’ al acte de presence geven en dan niet eens ontopic meebabbelen. Tenzij er wat negatiefs te melden valt en dan de ene na de andere quote eruit knallen. Dat even ter verduidelijking!

[ Voor 4% gewijzigd door Typhone op 04-09-2019 07:09 . Reden: Extra opmerking laatste alinea ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Outerspace schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 23:38:
[...]Oh, ik ben ook een Ajacied en kan heus wel wat kritiek verduren. Ik ben ook niet altijd mals voor mijn eigen club, maar dat ben ik net zo min bij een andere club. En dat mag en dat kan hier ook.

De schoen wringt hem vaak op het moment (en ik beticht nu niemand ervan) dat er een steekje onder water wordt gegeven. Dan is een muggensteek ineens een groot wond en iedereen valt erover. Dan zou ik zeggen, laat dat steekje los en doe het gewoon niet. Of als je het steekje opmerkt, negeer het en TR het. Ook als men ziet dat er herhaaldelijk weer de discussie uit de put wordt getrokken als we het hebben over bijv de gemeente en het PSV stadion. Jemig, toen was mijn oma nog 20 jaar jonger.... laat liggen dat ding en stuur een TR :P
Zie je zo'n bericht, stuur je een TR, je ziet die knop even later groen worden en geen verandering of reactie.
Vervolgens hier lezen dat er dus niets aan gedaan gaat worden door de mod die eerder al ingreep en actief rondhangt. 'Lange tenen intrekken, eelt kweken etc.'
Plaats ik vervolgens een bericht over het gedrag van Van Bommel en erboven net als bij het andere bericht: 'je verwacht het niet O-) ', wat zeker toepasselijk is aangezien zijn gedrag vaker besproken is, was en hoogstwaarschijnlijk zal worden.
Dan volgt er vrijwel meteen een ingreep (trol-verwijzing) en dan grenst ineens het andere bericht aan trollen.
Hoe denk jij hierover als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 4 september 2019 @ 06:39:
[uitleg over hoe voetbal beleeft wordt]
[uitleg hoe voetbal beleeft wordt]
Iedereen heeft zijn eigen manier van het beleven van een sport. De één zit in een stadion, de andere thuis op de bank en weer een ander zet radio langs de lijn op om een beeld bij de sport te krijgen. Daar zit niet het probleem (en als dat wel als probleem wordt gezien dan is er een ander probleem)

Typhone schreef op woensdag 4 september 2019 @ 06:39:
[...]

Ohja... ik doel niet op mensen die specifiek IN het stadion zitten en later komen maar mensen die tijdens ‘een wedstrijd’ al acte de presence geven en dan niet eens ontopic meebabbelen. Tenzij er wat negatiefs te melden valt en dan de ene na de andere quote eruit knallen. Dat even ter verduidelijking!
Op basis van de huidige felheid en bestempeling die er plaatsvindt heb ik soms wel wat moeite om goed in te zien wat men nu als negatief interpreteert. Daarnaast wordt er niet bijzonder offtopic gepraat, ook niet tijdens wedstrijden van Nederlandse club.

Dat het topic tijdens wedstrijden voornamelijk over de actuele wedstrijd gaat klopt maar dat is natuurlijk niet het enige topic dat besproken wordt. Is dat wel het geval kan je bijna net zoals het F1 topic gaan werken en apparte topics creeren voor speelweekenden/speelweken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Baseman77 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 22:58:
Het staat los van elkaar, maar het wordt mij wel verweten dat ik kritisch ben op Ajax? Als ik Ajacied zou zijn, dan zou ik dezelfde verwijten krijgen? Daar geloof ik niets van.
Tja, maar dan kunnen we wel stoppen met een discussie. Als jij jezelf wijs wilt blijven maken dat het puur om Ajax vs. PSV gaat dan ga ik je daar niet vanaf kunnen praten. Daarom heb ik ook spijt van die opmerking, blijkbaar lukt het niet om breder te kijken en sindsdien gaat het alleen nog maar daar over en alles op inhoud wordt genegeerd. Blijkbaar zit het dan erg diep.
Vergeet niet dat het ook lastig is om in tekst precies te formuleren wat je bij bepaalde situaties voelt. De neiging die soms heerst om reacties semantisch uit te pluizen en heel letterlijk te nemen doen vrij vaak geen eer aan de gedachte die achter post zat. In mijn optiek is het dan waardevoller om proberen te achterhalen wat de discussiepartner echt bedoelt in plaats van aan je eigen interpretatie vasthouden. :)
En dat ik vaak kritisch zou zijn is niet hetgeen je mij verweet; eerst moest ik volgens jou toch iets negatiefs kunnen zeggen (ik moet blijkbaar mee in de positiviteit rondom Ajax), daarna zocht ik spijkers op laag water (omdat ik aangaf dat ik de positiviteit rondom het spel van Ajax niet begreep, en nog steeds niet begrijp).

Simpel voorbeeld van de standaard wijze van reageren in de topic: Ajax haalt Magallan. Toen ik aangaf dat ik die transfer niet begreep en onderbouwde waarom, was ik te negatief. Toen ik na een slechte invalbeurt van hem aangaf dat zijn eerder benoemde minpunten daarin duidelijk naar voren kwamen was ik te negatief. Toen ik begin dit seizoen aangaf dat Magallan was afgeschreven was ik te voorbarig en te negatief. Nu wordt Magallan verhuurd, die ervaren verdediger waar Ajax 1,5 seizoen lang achteraan zat en 9 miljoen voor heeft betaald, en is er letterlijk 1 post te vinden waarin wordt aangegeven dat hij het tegenovergestelde is van een absolute topaankoop. Verder is er 1 post waarin begrip wordt getoond voor de verhuur en 1 waarin onbegrip is omdat hij altijd beter zou zijn dan Veltman, waarna de discussie ineens naar Veltman verschuift.

Ander voorbeeld: Ajax wint van Apoel en alles is hosanna, het lek is ook boven met Martinez en Alvarez als middenvelders. Als ik dan vervolgens aangeef dat Ajax bepaalde problemen heeft met dat middenveld en onderbouw waarom, dan ben ik wederom te negatief en aan het zoeken. Maar dat zal iemand als Pieter Zwart dan ook wel zijn als hij vergelijkbare zaken aangeeft in zijn analyse van die wedstrijd (https://www.vi.nl/pro/ana...uciale-ajax-zege-op-apoel).

Je kunt mij een kritische blik verwijten, maar ik verbaas me hier juist regelmatig over het gebrek aan kritiek.
Ook dat is wellicht een kwestie van perceptie. Jij ziet in een euforie dat ze gelukkig winnen van APOEL en het eens iets minder moeizaam gaat meteen een hosannastemming over het spel. Alsof dat dan irriteert en je er meteen wat tegenin moet brengen.
Mijn perceptie was dat er genoeg kritiek tussen de juichberichten te lezen was en dat als je het opportunisme een beetje filtert er helemaal geen hosannastemming was. Vandaar dat ik dan over laag water begin.
De waarheid ligt daar vast ergens tussen, maar besef je dat jouw perceptie na achteraf wat pagina's doorbladeren niet per definitie klopt. Als anderen dan een andere perceptie hebben krijg je simpelweg tegengas, dat heeft niets met niet kritisch mogen zijn te maken.
Dat is ook niet zo moeilijk.
Zowel @Napo als ik zijn geen Ajacied, kijken daarom met en andere bril naar het spel van Ajax en de club Ajax en posten regelmatig in de voetbaltopic. Dan kan ik me goed voorstellen dat we opvallen, aangezien we regelmatig een andere mening hebben dan de massa in die topic.

Maar we onderbouwen onze posts zo goed als mogelijk, dus als men het niet eens is dan staat het iedereen vrij om er inhoudelijk op te reageren. Daar heb ik geen moeite mee, wel met de verwijten dat ik als PSV'er extra negatief ben over Ajax. Ja, ik zal soms/regelmatig ongetwijfeld te kritisch zijn over Ajax. Zoals vele anderen soms/regelmatig te kritisch zijn over PSV of juist totaal niet kritisch zijn over Ajax. Dat is ook niet meer dan normaal. Maar waarom wordt het de enkele PSV'ers verweten en is het bij de rest normaal? Zo komt het nu in ieder geval over.
Dat is dus wat ik duidelijk probeer te maken, het gaat niet om Ajax, laat dat nou toch eens los. Ik bemerk een kritische ondertoon naar alles wat niet de eigen club is, Feyenoord heeft het ook met regelmaat moeten ontgelden.
En wederom, kritisch zijn is niet erg, maar zorg voor een balans. Dat geldt nogmaals niet voor jou alleen maar voor velen in het topic. Waarom is het zo moeilijk voor een niet-PSV'er om te zeggen dat het fijn is als ze Europees die 3-0 alvast hebben neergezet. Net zoals ik maar weinig niet-Feyenoorders openbaar positief zie zijn als Feyenoord iets goed doet. En zo geldt dat voor allemaal.
Als men dan de perceptie krijgt dat gebruikers geen zin hebben iets positiefs te uiten maar wel met regelmaat energie steken in het kritisch zijn op iets, dan gaan daar opmerkingen over komen. Wellicht niet altijd terecht, sowieso off-topic, maar wel begrijpelijk.
Klopt helemaal, maar andersom mag het dus niet en dat vind ik nogal hypocriet en irritant.
En dat is dus bullshit, kap nou eens met dat gezeur over dat het niet mag. Als je een stelling plaatst waarvan je weet dat er velen anders over denken dan weet je dat je tegengas krijgt. Als je daar niet tegen kunt moet je het gewoon niet posten.
Zelf vind ik het weer uitermate irritant dat met regelmaat de 'het mag niet' kaart gespeeld wordt of dat men automatisch vanuit een Ajax-gedachte over je gaat redeneren omdat je toevallig voor Ajax bent. Dergelijke vooroordelen werken gewoon niet constructief.
Continue en passief agressief blijven herhalen?
Ik denk het slechts zelden aangekaart te hebben, dus ik vind dat je nu flink overdrijft. Mocht het anders aangetoond worden, dan heb ik echter geen moeite mijn ongelijk toe te geven.
Aangezien ik onderbouwd wil oordelen ben ik gewoon gaan terug lezen en ik heb van die opmerkingen meer aan jou toegeschreven dan werkelijkheid blijft. Dus ik neem die opmerking terug.
Neemt niet weg dat ik de opmerkingen nog steeds niet op z'n plaats vindt, maar dat jij ze continu blijft herhalen is simpelweg niet waar. :)
Ik geef de schuld aan het succes van Ajax, dat heeft een groot aantal nieuwe posters getrokken die puur voor Ajax komen. Dat daardoor de balans wat verstoord wordt ben ik zeker met je eens, maar het heeft niets met Ajax vs. PSV te maken. Toen er wat meer PSV'ers rond liepen werd er door Feyenoorders net zo naar Ajacieden en PSV'ers gekeken, want dat was samen een mooi blok om kritisch te zijn op Feyenoord.
Zo is er simpelweg een soort keten van aantallen en succes van clubs waardoor de één zich in het nadeel voelt ten opzichte van de ander. Dat is niet goed, het lijkt wel een soort pikorde, maar het is helaas wel de realiteit.
Daarom vind ik het ook goed dat we het er hier over hebben, want als we ons ervan bewust zijn kunnen we wellicht zorgen dat het voor iedereen wat leuker blijft. Wat eerlijk is eerlijk, zonder jullie PSV'ers vind ik er ook niets aan. :)

Alles lijkt uiteindelijk door perceptie gevoed te worden, zo zal nu door onze één op één discussie wellicht de perceptie gevoed worden dat ik met jou persoonlijk een probleem heb. Terwijl juist eerder het tegenovergestelde waar is. Ik waardeer jouw inhoudelijke inbreng over het algemeen zeer, aangezien het veelal een goed onderbouwde visie vanuit een fan van een andere club is. Dat is altijd goed voor de discussie. Daarom hoop ik dat we met de discussie hier wat meer begrip voor elkaar kweken en dan zonder oud zeer lekker door kunnen gaan met voetbalbabbelen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Gonadan schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:04:
[...]
En dat is dus bullshit, kap nou eens met dat gezeur over dat het niet mag. Als je een stelling plaatst waarvan je weet dat er velen anders over denken dan weet je dat je tegengas krijgt. Als je daar niet tegen kunt moet je het gewoon niet posten.
Daar wil ik nog wel wat over zeggen. Niemand zegt natuurlijk letterlijk dat iets "niet mag". Maar als je iets "negatiefs" zegt over Ajax of het gevolg van het beleid van Overmars en co (wat dus feitelijk niet eens kritiek op Ajax is maar dat terzijde) dan proef ik bij een deel van de Ajacieden toch een ondertoon die zegt "Hey, kap eens met die negativiteit. We waren net zo lekker positief bezig". En als zo'n "negatieve"opmerking dan op een niet inhoudelijke manier wordt afgekapt voelt dat toch alsof het "niet mag". Wellicht bedoelt @Baseman77 dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:23:
Daar wil ik nog wel wat over zeggen. Niemand zegt natuurlijk letterlijk dat iets "niet mag". Maar als je iets "negatiefs" zegt over Ajax of het gevolg van het beleid van Overmars en co (wat dus feitelijk niet eens kritiek op Ajax is maar dat terzijde) dan proef ik bij een deel van de Ajacieden toch een ondertoon die zegt "Hey, kap eens met die negativiteit. We waren net zo lekker positief bezig". En als zo'n "negatieve"opmerking dan op een niet inhoudelijke manier wordt afgekapt voelt dat toch alsof het "niet mag". Wellicht bedoelt @Baseman77 dat.
Het klinkt onderhand toch behoorlijk alsof het letterlijk 'niet mag', als dat steeds genoemd wordt werkt dat simpelweg niet sfeerbevorderend.

In bepaalde gevallen komt er gewoon veel tegengas op bepaalde onderwerpen, soms door de aantallen fans, soms door het onderwerp. Zo kunnen we ook zeggen dat je niets over Lozano en zwaartekracht mocht zeggen, of over het kampioenschap van Feyendoord. Dat is allemaal net zo flauw.
Begrijp me niet verkeerd, ik snap de perceptie heel goed, maar de metadiscussie die het met zich mee brengt voegt zo weinig toe. Het zorgt alleen maar voor meer irritatie over en weer. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Gonadan schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:50:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, ik snap de perceptie heel goed, maar de metadiscussie die het met zich mee brengt voegt zo weinig toe. Het zorgt alleen maar voor meer irritatie over en weer. :)
Het heeft geen zin er over te blijven praten inderdaad. Maar wellicht kan een ieder er in het topic zelf gewoon wel wat mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:54:
Het heeft geen zin er over te blijven praten inderdaad. Maar wellicht kan een ieder er in het topic zelf gewoon wel wat mee doen.
Dat hoop ik ook en ik ga daar zelf in ieder geval ook mijn best voor doen. Meer op de inhoud en minder insinuaties zou al helpen. En als iemand het dan toch niet kan laten moeten we het verder gewoon negeren, dan bloedt het ook vanzelf weer dood.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Net zo goed als dat toon de muziek bepaald geldt hier ook heel erg dat hetgeen wat wordt opgevat als ‘niet mag’ sterk afhankelijk is van hoe je zelf in de wedstrijd staat. Je kan het op vele manieren opvatten, vat je het negatief op dan zou de oorzaak zo maar eens bij jezelf kunnen liggen.

Het is volgens mij grote onzin dat er geen kritiek mag worden geleverd op welke club of speler dan ook. Wat mij wel een paar keer is opgevallen is dat het niet onderbouwd of met onjuiste feiten gebeurt. Dat kan uiteraard maar wanneer de reacties daar op inhoudelijk wordt betwist met juiste feiten dan wordt er vaak terug gegrepen op de dooddoener ‘je mag niks negatiefs zeggen’. Dat laatste zie ik echt als pure onmacht, een dooddoener, een reactie van iemand die het niet met feiten kan weerleggen. Aannames als feiten doen voorkomen wekt gewoon tegenreacties op, dat is niks nieuws.

Maar goed, in de tussentijd ben ik het gezever behoorlijk zat aan het worden. Iedereen rolt over elkaar heen, alles wordt onder een loep gelegd en graven we elkaars posthistorie door om ons gelijk te halen. Waar gaat het over? En ja, sommigen zie je enkel posten als er iets negatiefs te melden valt. So what? Als het feitelijk niet klopt dan ga je de discussie aan het de juiste feiten, niks meer, niks minder. En wanneer blijkt dat jouw feiten niet kloppen dan neem je de juiste feiten maar gewoon aan zonder meteen de dooddoener te roepen in de trend van ‘ik mag niks negatiefs zeggen voor club x’. Door dat te roepen diskwalificeer je jezelf gewoon in de discussie en lok je enkel tegenreacties uit.

Voor een ieder geldt, ga je eigen clubje supporten. Heb je iets ‘negatiefs’ te melden over een andere club dan houd het bij de feiten. Strooien met aannames en ‘glazen bol’ opmerkingen hebben nog nooit geleid tot een inhoudelijke discussie, enkel tot irritaties over en weer. Maar voor alles geldt; op het moment dat je je ergens aan ergert klik je het gewoon weg, negeer het, leg het naast je neer. Niemand verplicht een ander om een tegen in te gaan, niemand verplicht jou om te reageren. Heb respect voor elkaar en behandel een ander zoals je zelf ook behandeld wilt worden. Dat zelfde geldt over clubs, denk eerst na over hoe je het zou vinden als iemand datgene zou roepen over jouw eigen club. En ga sowieso eerst na of het wel klopt en schat in welke reactie je kan gaan verwachten.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:34
Han schreef op woensdag 4 september 2019 @ 12:12:
...
Het is volgens mij grote onzin dat er geen kritiek mag worden geleverd op welke club of speler dan ook. Wat mij wel een paar keer is opgevallen is dat het niet onderbouwd of met onjuiste feiten gebeurt. Dat kan uiteraard maar wanneer de reacties daar op inhoudelijk wordt betwist met juiste feiten dan wordt er vaak terug gegrepen op de dooddoener ‘je mag niks negatiefs zeggen’. Dat laatste zie ik echt als pure onmacht, een dooddoener, een reactie van iemand die het niet met feiten kan weerleggen. Aannames als feiten doen voorkomen wekt gewoon tegenreacties op, dat is niks nieuws.

...
Ik kan hier maar weinig meer aan toevoegen! (y)

Niemand verplicht je* om aanwezig te zijn in het topic, dan wel om te posten! Slik het in, loop door, zoek een ander forum, drink een biertje in een café, ga met je vrouw/man/vriend/oma naar iets toe, verzin iets maar laat die "ik mag hier niks over club X of persoon Y" lekker varen. (Calimero gedrag) Het is niet nodig! Je komt ook niet in het topic om je gelijk te halen! Probeer het gezellig te doen :9B , alhoewel dat natuurlijk altijd afhankelijk is van het resultaat op het veld. Nogmaals je hoeft er niet te zijn, je hoeft er niet te reageren. Tijdens sommige wedstrijden is het druk ja, nou en... is het niet je club en heb je er geen zin in, ga je door, kom je 2 dagen later weer terug als je iets te posten hebt over je eigen clubje, of een nuttige kalme toevoeging hebt!

*Je <-- = iedereen! ;)

Ja Ajax heeft meer fans, dan is het logisch dat je meer Ajacieden in het topic tegenkomt. Net zo logisch dat er meer Feyenoorders te vinden zijn, en maar een enkele Groninger/Vitessenaar en noem maar op. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

Om maar even wat te noemen. Er werd maandag zeer laatdunkend gedaan over zowel de nieuwe verdediger van Feyenoord, als over Feyenoord zelf.

Gelukkig heeft niemand daar op gereageerd, maar als dit bij Ajax zou gebeuren ben ik benieuwd wat er zou gebeuren.....

Wat is er overigens gebeurd met de constructieve post van Gambieter??

[ Voor 12% gewijzigd door ST10©DE op 04-09-2019 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Die is constructief verplaatst evenals de constructieve reactie die erbij hoorde :)

@OPSLAGHOND Baseman77 roept iets over Ajax en 'je verwacht het niet' en dan wil je hem counteren met PSV en 'je verwacht het niet'. De reactie van Baseman77 is daarbij voorzien van een MBR en misschien is mijn collega de smiley vergeten weg te poetsen. Die van jou is wel weggepoetst.

Ik zie het probleem niet.

• toolkist
  • Niet online
ST10©DE schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:42:
Om maar even wat te noemen. Er werd maandag zeer laatdunkend gedaan over zowel de nieuwe verdediger van Feyenoord, als over Feyenoord zelf.

Gelukkig heeft niemand daar op gereageerd, maar als dit bij Ajax zou gebeuren ben ik benieuwd wat er zou gebeuren.....

Wat is er overigens gebeurd met de constructieve post van Gambieter??
Ik herinner me (en vind) alleen maar discussies over Veltman?

• ST10©DE
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

toolkist schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:14:
[...]

Ik herinner me (en vind) alleen maar discussies over Veltman?
Ik doelde op deze post:
Deadsy schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:57:
Als die Senesi zo goed is, waarom komt hij dan met alle respect, naar Feyenoord?
Ik denk dat iedereen wel inziet dat dit gewoon een denigrerende post over zowel de speler als de genoemde vereniging is. Gelukkig heeft niemand hier op hetzelfde niveau als bovenstaande post gereageerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Gonadan schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:04:
Als jij jezelf wijs wilt blijven maken dat het puur om Ajax vs. PSV gaat dan ga ik je daar niet vanaf kunnen praten. Daarom heb ik ook spijt van die opmerking, blijkbaar lukt het niet om breder te kijken en sindsdien gaat het alleen nog maar daar over en alles op inhoud wordt genegeerd. Blijkbaar zit het dan erg diep.
Het zit niet zozeer diep, het komt alleen dermate regelmatig voor dat er PSV'ers door weggejaagd worden.
Blijkbaar heb jij het echter niet zo bedoeld en pak ik het verkeerd op, prima en ik zal er rekening mee houden.

Maar de Ajax vs. PSV discussie is vrij standaard in de voetbaltopic, iets dat veel Ajacieden al niet eens meer zien. Aan de ene kant is dat logisch gezien de grote meerderheid van Ajacieden, aan de andere kant is het soms vermoeiend en irritant voor PSV'ers.

Simpel voorbeeld: Luuk de Jong is een janker, huiler, zeikert, valler en aansteller die constant bij de scheids aan het zeuren is, waar Tadic een topper, voortrekker, wereldvent en modelprof is. Dat Tadic vergelijkbaar gedrag vertoont als Luuk op het veld doet blijkbaar niet ter zake.

Ik begrijp de roze bril, maar het wekelijkse klagen over bepaald gedrag bij PSV'ers en het goedpraten van vergelijkbaar gedrag bij Ajacieden is standaard. Het zijn vaak dezelfde leden die hier een handje van hebben en die er ook altijd mee wegkomen. Draai als PSV'er echter de rollen een keer om en de (boze) reacties stromen binnen. Dit zorgt ervoor dat PSV'er minder reageren en zelfs helemaal wegblijven, dat vind ik ontzettend jammer.
Jij ziet in een euforie dat ze gelukkig winnen van APOEL en het eens iets minder moeizaam gaat meteen een hosannastemming over het spel. Alsof dat dan irriteert en je er meteen wat tegenin moet brengen.
Nee hoor, mijn exacte woorden waren namelijk: "Ik verbaas me overigens over de positiviteit hier ten aanzien van het spel van Ajax.". Waarna ik uitleg waarom ik dit vind.
Ik heb het dus niet over euforie, gelukkige winst en hosannastemming, laat staan dat ik geïrriteerd zou zijn en er meteen iets tegenin zou moeten brengen. Je hebt volkomen terecht de kwestie van perceptie genoemd, dit vind ik er ook een voorbeeld van. Het was oprechte verbazing van mij over de vele positieve posts betreffende het spel van Ajax.
Als anderen dan een andere perceptie hebben krijg je simpelweg tegengas, dat heeft niets met niet kritisch mogen zijn te maken.
Met tegengas heb ik geen problemen.
Degenen die inhoudelijk reageerden op mij kregen volgens mij allemaal een inhoudelijk antwoord terug van mij. Het gaat mij over de andere reacties en de algemene gang van zaken in de betreffende topic.
Dat geldt nogmaals niet voor jou alleen maar voor velen in het topic. Waarom is het zo moeilijk voor een niet-PSV'er om te zeggen dat het fijn is als ze Europees die 3-0 alvast hebben neergezet. Net zoals ik maar weinig niet-Feyenoorders openbaar positief zie zijn als Feyenoord iets goed doet. En zo geldt dat voor allemaal.
Als men dan de perceptie krijgt dat gebruikers geen zin hebben iets positiefs te uiten maar wel met regelmaat energie steken in het kritisch zijn op iets, dan gaan daar opmerkingen over komen. Wellicht niet altijd terecht, sowieso off-topic, maar wel begrijpelijk.
Grappig, je geeft eerst aan waarom het voor niet Ajacieden soms heel lastig discussiëren is in de topic om vervolgens begrip te hebben voor precies het gedrag dat niet Ajacieden wegjaagt.
Als 100 Ajacieden constant kritisch zijn op alles wat niet Ajax is, dan is dat jammer maar begrijpelijk. Als 1 PSV'er constant kritisch is op alles wat niet PSV is, dan is dat jammer en is hij te negatief en te kritisch en wil hij niet positief zijn.

Dit is veel te zwart-wit gesteld natuurlijk, maar dit is wel de realiteit.
Dat kun je wel bullshit en gezeur noemen, maar je kunt dit gevoel ook erkennen en inzien waarom er nauwelijks nog PSV'ers reageren. Want dit laatste is helaas een feit.
Daarom vind ik het ook goed dat we het er hier over hebben, want als we ons ervan bewust zijn kunnen we wellicht zorgen dat het voor iedereen wat leuker blijft. Wat eerlijk is eerlijk, zonder jullie PSV'ers vind ik er ook niets aan. :)

Daarom hoop ik dat we met de discussie hier wat meer begrip voor elkaar kweken en dan zonder oud zeer lekker door kunnen gaan met voetbalbabbelen. :)
Hier ben ik het helemaal mee eens d:)b
Outerspace schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:16:
Baseman77 roept iets over Ajax en 'je verwacht het niet' en dan wil je hem counteren met PSV en 'je verwacht het niet'.
Euhm, even ter verduidelijking.
Ik geef als sinds de interesse van Ajax voor Magallan aan dat ik die interesse niet begrijp, laat staan dat ik begrijp waarom ze hem uiteindelijk ook gekocht hebben. En dat deed ik iedere keer met inhoudelijke argumenten. Hierop kwam veel commentaar, maar dat was prima.
Begin dit seizoen heb ik vervolgens gezegd dat Magallan afgeschreven was bij Ajax, waarop ook aardig wat commentaar kwam maar dat was ook prima.

Nu hij verhuurd is kom ik even mijn gelijk halen met die opmerking en bijbehorende smilie.
Is dat flauw, jazeker, maar meer ook niet. Was Magallan een succes geworden, dan had ik er geen moeite mee gehad om mijn ongelijk toe te geven.

Dit iemand vervolgens reageert op de standaard onzin manier en mijn voorkeursclub erbij betrekt vind ik iets heel anders. Al verbaast het me niets, aangezien die iemand wel vaker op dergelijke wijze reageert.

Ik heb begrip voor de ingreep gezien mijn laatste opmerking in de betreffende post, maar dat staat dus los van mijn 1e opmerking en de tegenreactie daarop.

[ Voor 12% gewijzigd door Baseman77 op 06-09-2019 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Baseman77 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:29:
Het zit niet zozeer diep, het komt alleen dermate regelmatig voor dat er PSV'ers door weggejaagd worden.
Blijkbaar heb jij het echter niet zo bedoeld en pak ik het verkeerd op, prima en ik zal er rekening mee houden.

Maar de Ajax vs. PSV discussie is vrij standaard in de voetbaltopic, iets dat veel Ajacieden al niet eens meer zien. Aan de ene kant is dat logisch gezien de grote meerderheid van Ajacieden, aan de andere kant is het soms vermoeiend en irritant voor PSV'ers.

Simpel voorbeeld: Luuk de Jong is een janker, huiler, zeikert, valler en aansteller die constant bij de scheids aan het zeuren is, waar Tadic een topper, voortrekker, wereldvent en modelprof is. Dat Tadic vergelijkbaar gedrag vertoont als Luuk op het veld doet blijkbaar niet ter zake.

Ik begrijp de roze bril, maar het wekelijkse klagen over bepaald gedrag bij PSV'ers en het goedpraten van vergelijkbaar gedrag bij Ajacieden is standaard. Het zijn vaak dezelfde leden die hier een handje van hebben en die er ook altijd mee wegkomen. Draai als PSV'er echter de rollen een keer om en de (boze) reacties stromen binnen. Dit zorgt ervoor dat PSV'er minder reageren en zelfs helemaal wegblijven, dat vind ik ontzettend jammer.
Je beschrijft hier simpelweg het opportunisme van de gemiddelde voetbalfan, dat staat 100% los van Ajax, PSV of wat voor club dan ook. Veel fans zien de zaken nu eenmaal niet objectief en ergeren zich aan de speler van de tegenstander om dingen ze bij hun eigen spelers wel waarderen.
Het opportunisme is in mijn ogen niet zo'n probleem, zolang we maar normaal blijven discussiëren. Het nadeel is echter de scheve verhoudingen in aantallen fans van verschillende clubs, dáár zit het probleem.
Nu is dat 'toevallig' een grote hoeveelheid Ajax waar PSV'ers daar blijkbaar last van hebben, was de verhouding andersom geweest dan was het probleem niet anders geweest. En als het topic vol opportunistische Feyenoorders zat dan was het probleem er ook geweest, maar dan voelen Ajacieden zich wellicht weggejaagd.
Daarom zal ik er op blijven hameren dat het niet zozeer een Ajax vs. PSV issue is, het zit hem gewoon in de samenstelling van het publiek.
Grappig, je geeft eerst aan waarom het voor niet Ajacieden soms heel lastig discussiëren is in de topic om vervolgens begrip te hebben voor precies het gedrag dat niet Ajacieden wegjaagt.
Als 100 Ajacieden constant kritisch zijn op alles wat niet Ajax is, dan is dat jammer maar begrijpelijk. Als 1 PSV'er constant kritisch is op alles wat niet PSV is, dan is dat jammer en is hij te negatief en te kritisch en wil hij niet positief zijn.
Dan begrijp je mij verkeerd. In een grote groep leven veel meningen en dan is de kans ook groot dat er negatieve meningen tussen zitten. Dus van een grote groep kan je al snel verwachten dat je negatieve dingen gaat horen, als je je daar op gaat focussen dan ga je het hoe dan ook zwaar krijgen. Terwijl in die grote groep waarschijnlijk ook objectievere fans zitten en wellicht ook gewoon positieve uitingen naar buiten komen.
Als een individu zich continu negatief uit laat dan is dat iets anders, dan is het geen wet van grote getallen meer maar een negatieve tendens. Los van specifieke club is dat gewoon niet leuk, laat staan als 100 dat tegelijk doen.
Dit is veel te zwart-wit gesteld natuurlijk, maar dit is wel de realiteit.
Dat kun je wel bullshit en gezeur noemen, maar je kunt dit gevoel ook erkennen en inzien waarom er nauwelijks nog PSV'ers reageren. Want dit laatste is helaas een feit.
Volgens mij heb ik het nergens bullshit en gezeur genoemd, maar erkennen is nog wat anders dan het steeds opbrengen. Ik erken het probleem en vind het goed om er in een feedbacktopic of andere locatie over te discussiëren, maar in het voetbaltopic zelf voegt het wat mij betreft weinig toe.
Ik heb begrip voor de ingreep gezien mijn laatste opmerking in de betreffende post, maar dat staat dus los van mijn 1e opmerking en de tegenreactie daarop.
Eens. Die eerste opmerking is gewoon voetbalhumor, dat maakt een topic leuk. Die tweede niet.
Het is dan alleen jammer dat zo'n leuke opmerking meteen weer kinderachtig gecounterd moet worden in plaats van gewoon een keer te incasseren. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
Baseman77 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:29:
Dit iemand vervolgens reageert op de standaard onzin manier en mijn voorkeursclub erbij betrekt vind ik iets heel anders. Al verbaast het me niets, aangezien die iemand wel vaker op dergelijke wijze reageert.

Gonadan schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:29:
Eens. Die eerste opmerking is gewoon voetbalhumor, dat maakt een topic leuk. Die tweede niet.
Het is dan alleen jammer dat zo'n leuke opmerking meteen weer kinderachtig gecounterd moet worden in plaats van gewoon een keer te incasseren. :)
Daar ben ik het dus niet mee eens. De ene opmerking is voetbalhumor en de andere niet :?
Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten. Natuurlijk kan dat niet in den treuren doorgaan. Maar ik vond de opmerking van @OPSLAGHOND niet kinderachtiger dan die van @Baseman77 .
Iets met een voorbeeld over de opmerking over Luuk de Jong en Tadic?

Ik vind dit nog steeds een voorbeeld van een topic kapot moddereren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@Curva met 'die tweede' doelde ik op de tweede opmerking van @Baseman77. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ST10©DE schreef op donderdag 5 september 2019 @ 23:15:
[...]

Ik doelde op deze post:

[...]

Ik denk dat iedereen wel inziet dat dit gewoon een denigrerende post over zowel de speler als de genoemde vereniging is. Gelukkig heeft niemand hier op hetzelfde niveau als bovenstaande post gereageerd.
Jammer dat hier niemand echt aandacht aan geeft en ondanks dat ik me bijna nooit in dat topic roer, en al helemaal niet met de discussie hier vind ik wel jammer dat behalve jou niemand hier verder op in gaat. Ik las die post net nadat het geplaatst is maar ik vind het ook onnodig denigrerend tegenover een club als Feyenoord.

Dat de persoon er nog 'met alle respect' bijzet zegt me eigenlijk dat ie helemaal geen respect heeft maar dat probeert te verbloemen. Maar dat is mijn visie.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
Gunner schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:41:
[...]
Jammer dat hier niemand echt aandacht aan geeft en ondanks dat ik me bijna nooit in dat topic roer, en al helemaal niet met de discussie hier vind ik wel jammer dat behalve jou niemand hier verder op in gaat. Ik las die post net nadat het geplaatst is maar ik vind het ook onnodig denigrerend tegenover een club als Feyenoord.

Dat de persoon er nog 'met alle respect' bijzet zegt me eigenlijk dat ie helemaal geen respect heeft maar dat probeert te verbloemen. Maar dat is mijn visie.
Dat je nooit in het topic bent, geeft misschien wel aan waarom er hier niet over wordt gesproken. Het is een opmerking van een user die erg actief is in het topic en het niet negatief bedoelde.
En dat hier niemand van de eventuele slachtoffergroep zich meldt (Feyenoorders), laat wel zien dat het geen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik vind het wel knap dat dit topic elke dag weer terug komt, elke dag mensen zich blijkbaar niet normaal kunnen uitlaten over andere clubs. Of niet begrijpen dat mods ook maar mensen zijn.

Hoe lastig is het om elkaar gewoon even normaal te behandelen? En normaal als fans van een sport te genieten?

Waarom kan het bij F1, Volleybal, WK voor vrouwen etc etc allemaal wel. Maar zodra het over mannen voetbal gaat, wordt elke gedrags norm het raam uit gegooid?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Curva schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:46:
[...]

Dat je nooit in het topic bent, geeft misschien wel aan waarom er hier niet over wordt gesproken. Het is een opmerking van een user die erg actief is in het topic en het niet negatief bedoelde.
En dat hier niemand van de eventuele slachtoffergroep zich meldt (Feyenoorders), laat wel zien dat het geen probleem is.
Misschien. Maar aan de andere kant zou ik willen zeggen dat juist een beetje objectieve blik het misschien anders/beter ziet :)

Maar @ST10©DE begint er toch over? En voor zover ik weet is hij supporter van feyenoord. Nee, dit had van mij gemodereerd mogen worden. Ik heb er geen TR voor ingediend omdat ik dacht dat zo overduidelijk onwenselijk was dat me dat overbodig leek. Kan wellicht @Outerspace of @Ramzzz er iets over zeggen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:52
corset schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:48:
Ik vind het wel knap dat dit topic elke dag weer terug komt, elke dag mensen zich blijkbaar niet normaal kunnen uitlaten over andere clubs. Of niet begrijpen dat mods ook maar mensen zijn.

Hoe lastig is het om elkaar gewoon even normaal te behandelen? En normaal als fans van een sport te genieten?

Waarom kan het bij F1, Volleybal, WK voor vrouwen etc etc allemaal wel. Maar zodra het over mannen voetbal gaat, wordt elke gedrags norm het raam uit gegooid?
Overdrijven is ook een kunst.

Sleutel ligt nog steeds bij de verzender en ontvanger. De verzender moet soms even iets langer nadenken en ontvanger hoeft niet op elke scheet te reageren.

Overigens in het F1 topic is het niet veel beter tussen Max, Hamilton of Ferrari fans. Het is blijkbaar lastig voor mensen om gewoon je eigen voorkeur te supporten, zonder een ander af te kraken of lopen te stieren.

@Gunner wellicht omdat mensen deze keer de post gewoon negeerde, omdat men het ook een overdreven post vond. Eigenlijk is het nooit goed, gaat iedereen er vol op in is het niet goed, negeert bijna iedereen een onnodige post, dan vraagt men zich af waarom er niet op gereageerd werd :?

[ Voor 12% gewijzigd door Martinusz op 06-09-2019 16:55 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Mag ik heel eerlijk zijn dat ik de opmerking van @Deadsy helemaal niet denigrerend vind, maar zich gewoon een vraag hardop stelt? En er komen ook nog eens ontopic reacties waaronder @ph4ge , welke bij mij bekend staat als een van de meest terugkerende Feyenoorders in het topic.

Ik zie zelf het probleem niet. Misschien dat @Ramzzz het anders ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Outerspace schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 17:00:
Mag ik heel eerlijk zijn dat ik de opmerking van @Deadsy helemaal niet denigrerend vind, maar zich gewoon een vraag hardop stelt? En er komen ook nog eens ontopic reacties waaronder @ph4ge , welke bij mij bekend staat als een van de meest terugkerende Feyenoorders in het topic.

Ik zie zelf het probleem niet. Misschien dat @Ramzzz het anders ziet.
Ik vond dit niet heel denigrerend, maar ik kan me erg goed voorstellen dat de opmerking wel wat wrevel wekt bij anderen.

Het is een beetje een splinter-balk kwestie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Curva
Gunner schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:51:
[...]

Misschien. Maar aan de andere kant zou ik willen zeggen dat juist een beetje objectieve blik het misschien anders/beter ziet :)

Maar @ST10©DE begint er toch over? En voor zover ik weet is hij supporter van feyenoord. Nee, dit had van mij gemodereerd mogen worden. Ik heb er geen TR voor ingediend omdat ik dacht dat zo overduidelijk onwenselijk was dat me dat overbodig leek. Kan wellicht @Outerspace of @Ramzzz er iets over zeggen?
Misschien? Nu ben jij het en waarschijnlijk zal je het posten met een goede bedoeling en zit er geen kwaad achter. Dus vat de rest niet persoonlijk op. Maar steeds meer komen er users hier hun mening verkondigen, die totaal niet actief zijn in het topic. Volgens mij heeft elk groot topic wel z'n eigen sfeer. Niet iedereen is altijd even blij met die sfeer, maar dat is een andere discussie. Maar zo'n opmerking van deadsy kan je dan niet beoordelen in mijn ogen. Want dan wist je dat deze user geregeld discussies aangaat met supporters van de grote 3. En zoals Outerspace al aangaf, er werd gewoon serieus op gereageerd. Als dit al beoordeeld wordt als TR waardig, vind ik het wel erg sneu gesteld met het incasseringsvermogen van de reporter. Die daarbij nog denkt voor een ander ook..

Just my 2c

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Curva schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 17:09:
[...]

Misschien? Nu ben jij het en waarschijnlijk zal je het posten met een goede bedoeling en zit er geen kwaad achter. Dus vat de rest niet persoonlijk op.
Thanks, zal ik niet doen :)
Maar steeds meer komen er users hier hun mening verkondigen, die totaal niet actief zijn in het topic. Volgens mij heeft elk groot topic wel z'n eigen sfeer. Niet iedereen is altijd even blij met die sfeer, maar dat is een andere discussie.
Dat is idd een andere discussie, maar het klopt. Als 'buitenstaander' vind ik de in-crowd sfeer ook niet echt uitnodigend inderdaad. Het komt over dat je mening alleen telt als je regelmatig post. Vind ik oprecht jammer :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 22:55
Gunner schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:41:
[...]

Inderdaad dat is jouw visie, en jouw visie klopt niet. Als ik zeg 'met alle respect' dan bedoel ik dat ook zo.
Ja er zijn mensen die zoiets zeggen en het tegenover gestelde bedoelen, daar hoor ik dus niet bij.

En dat mijn post bij sommige mensen in het verkeerde keelgat schiet zie ik als hun probleem, want ik blijf bij mijn mening over de transfer. Maar zal het iets anders verwoorden, zodat mensen het misschien beter begrijpen.

Er word gezegd dat de speler een groot talent is, toekomstig speler van Argentinie etc.
Als dat echt zo is waarom gaat hij dan naar een club welke de laatste jaren er niet om bekend staat dat er veel met jongen talenten gedaan word.
Dat spelers niet de stap van Feyenoord naar een top club maken.
En dat jeugd spelers weg gaan omdat hun de toekomst en het aangeboden traject etc niet bevalt.

Dan is het toch vrij normaal dat er mensen raar op kijken dat zo een groot talent naar Feyenoord gaat?

Mogen we soms geen kritiek meer geven op andere clubs?
Als mensen er niet mee om kunnen gaan als iemand kritiek heeft op hun club dan kunnen ze misschien beter weg blijven uit dergelijke fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Martinusz schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:53:
[...]

Overdrijven is ook een kunst.

Sleutel ligt nog steeds bij de verzender en ontvanger. De verzender moet soms even iets langer nadenken en ontvanger hoeft niet op elke scheet te reageren.

Overigens in het F1 topic is het niet veel beter tussen Max, Hamilton of Ferrari fans. Het is blijkbaar lastig voor mensen om gewoon je eigen voorkeur te supporten, zonder een ander af te kraken of lopen te stieren.

@Gunner wellicht omdat mensen deze keer de post gewoon negeerde, omdat men het ook een overdreven post vond. Eigenlijk is het nooit goed, gaat iedereen er vol op in is het niet goed, negeert bijna iedereen een onnodige post, dan vraagt men zich af waarom er niet op gereageerd werd :?
Gek dat het bij F1 dan nooit tot dit soort geneuzel lijdt, en bij voetbal wel. Maar zal wel niet aan het topic of de posters liggen toch? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Curva schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:20:
[...]

[...]

Daar ben ik het dus niet mee eens. De ene opmerking is voetbalhumor en de andere niet :?
Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten. Natuurlijk kan dat niet in den treuren doorgaan. Maar ik vond de opmerking van @OPSLAGHOND niet kinderachtiger dan die van @Baseman77 .
Het is een beetje het niveau van "Nee jij dan!". Compleet niet op het specifieke punt in gaan maar wel een bal terug willen kaatsen op een manier die niet helemaal gepast is. Dat valt zeker op als het direct na een post over een andere club gebeurt.

Het heeft af en toe kansloze vormen waarin sommige ontzettend graag een bal terug willen kaatsen omwille van het terugkaatsen van de bal. Niet om een goed punt te maken, niet om iets ter discussie te stellen maar ogenschijnlijk puur om een andere ploeg ook even in het "zonnetje" te zetten.

Gunner schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 17:12:
[...]

Dat is idd een andere discussie, maar het klopt. Als 'buitenstaander' vind ik de in-crowd sfeer ook niet echt uitnodigend inderdaad. Het komt over dat je mening alleen telt als je regelmatig post. Vind ik oprecht jammer :)
Die in-crowd sfeer die er met momenten hangt is ook dodelijk. Te vaak (en voor de duidelijkheid, zelfs 1x is mijn inziens al te vaak) wordt men weggezet omdat ze een reactie plaatsen en niet vaker posten, niet tijdens wedstrijden posten of naar iemand zijn idee enkel komen uitlokken. De toegankelijkheid van het topic wordt er niet beter op en deze ellenlange discussie in dit topic geeft wel enige indicatie dat er iets niet op en top is.

[ Voor 29% gewijzigd door Napo op 06-09-2019 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:52
corset schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 18:32:
[...]

Gek dat het bij F1 dan nooit tot dit soort geneuzel lijdt, en bij voetbal wel. Maar zal wel niet aan het topic of de posters liggen toch? :+
Genoeg mod brakes in F1 topic anders hoor.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

corset schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 18:32:
Ik begrijp dat je komt om te stoken? :)

Ook F1 heeft voor behoorlijk wat herrie gezorgd en zelfs tijdens het WK dames was er discussie, dus ik weet niet zo goed wat je punt is.

Het enige wat ik met je eens ben is deze, ongeacht de sport:

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Gonadan schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 18:42:
[...]

Ik begrijp dat je komt om te stoken? :)

Ook F1 heeft voor behoorlijk wat herrie gezorgd en zelfs tijdens het WK dames was er discussie, dus ik weet niet zo goed wat je punt is.

Het enige wat ik met je eens ben is deze, ongeacht de sport:

[...]
Ik stook niet, ik constateer iets als lurker. Als je terugkijkt in dit topic op de laatste pagina's, is 80% geklaag over 1 ander topic. Dan moet je gaan kijken waarom het in A wel goed gaat, in B niet. Je weet wel, probleem oplossend te werk gaan etc

Als jij dat stoken vind, is dat misschien meer een teken van verkeerd inzicht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Als je denkt dat er weinig ingegrepen hoeft te worden in het F1 topic omdat het in dit topic de laatste tijd voornamelijk over voetbal gaat, dan trek je denk ik toch echt de verkeerde conclusies op basis van de verkeerde gegevens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is gewoon een andere basiscultuur en er is veel meer competitie/strijd tussen de supporters van de clubs bij voetbal.

Uiteraard ligt dat aan het onderwerp en de mensen die van dat onderwerp houden. Alleen dat op een smalende manier brengen is IMO nou niet bepaald probleemoplossend te werk gaan...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
JvS schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 20:00:
Het is gewoon een andere basiscultuur en er is veel meer competitie/strijd tussen de supporters van de clubs bij voetbal.

Uiteraard ligt dat aan het onderwerp en de mensen die van dat onderwerp houden. Alleen dat op een smalende manier brengen is IMO nou niet bepaald probleemoplossend te werk gaan...
Alleen doe ik het totaal niet smalend. Maar als een topic wat als feedback is bedoeld voor een compleet subforum wordt gevuld met problemen in 1 topic. Dan is het toch handig om te kijken waarom het in A beter gaat dan in B?
En dat is niet alleen aan de mods, maar ook aan de mensen die actief zijn in dat topic. Maar blijkbaar mag dat niet. Want in andere topics wordt ook ingegrepen :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
corset schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 20:11:
[...]

Alleen doe ik het totaal niet smalend. Maar als een topic wat als feedback is bedoeld voor een compleet subforum wordt gevuld met problemen in 1 topic. Dan is het toch handig om te kijken waarom het in A beter gaat dan in B?
En dat is niet alleen aan de mods, maar ook aan de mensen die actief zijn in dat topic. Maar blijkbaar mag dat niet. Want in andere topics wordt ook ingegrepen :X
Je zou je haast afvragen of je wel eens mee leest in het F1 topic als bv Max een fout gemaakt heeft (afgelopen weekend bv)?
Ik durf wel te stellen dat @DaniëlWW2 het in dat soort weekenden even druk heeft als @Ramzzz , @Outerspace en @tweakduke in het voetbal topic.

@JvS ik denk dat, als je puur naar het forum kijkt, het echt niet minder is met bv kamp pro Max vs kamp tegen Max. Daarbuiten 'wint' voetbal het natuurlijk wel makkelijk ja, hooligans in de F1 ben ik gelukkig nog niet tegengekomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@corset
Cynisme voegt ook niets toe. Volgens mij zijn de voetbalfans het hier juist aan het uitpraten, is dat niet kruist het constructieve wat we willen nastreven?
Ja het gaat hier de laatste weken veel over voetbal, maar dat is ook echt wel anders geweest. Wellicht heb je dat niet mee gekregen maar ik mis nog steeds je punt. Je komt hier vertellen dat het niet goed gaat, dat wisten we al, heb het ook nog inhoudelijke inbreng om dat probleem te verbeteren?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:24

tweakduke

Topicstarter
In de formule 1 topics is moderatie op z'n tijd ook nodig, maar heeft dat minder nasleep dan het in de voetbaltopics op het moment doet.

Volgens mij is er 1 basis essentie nodig in het voetbaltopic: respect. Respecteer de mening van een ander. We voeren de discussie niet op de man, maar op de inhoud. Als een supporter van een club rooskleuriger tegen een andere situatie kijkt, kun je daar een tegenreactie op geven met argumenten. Maar ga er dan niet vanuit dat de ander daar het meteen mee eens is. Veroordeel een ander niet dat hij te positief is, of dat hij te negatief over komt.
Verschil van inzichten zullen er altijd zijn, agree to disagree is het dan uiteindelijk.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-09 21:01
tweakduke schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 20:43:
In de formule 1 topics is moderatie op z'n tijd ook nodig, maar heeft dat minder nasleep dan het in de voetbaltopics op het moment doet.

Volgens mij is er 1 basis essentie nodig in het voetbaltopic: respect. Respecteer de mening van een ander. We voeren de discussie niet op de man, maar op de inhoud. Als een supporter van een club rooskleuriger tegen een andere situatie kijkt, kun je daar een tegenreactie op geven met argumenten. Maar ga er dan niet vanuit dat de ander daar het meteen mee eens is. Veroordeel een ander niet dat hij te positief is, of dat hij te negatief over komt.
Verschil van inzichten zullen er altijd zijn, agree to disagree is het dan uiteindelijk.
In het F1 topic ook omdat meningen feiten worden waarna andere feiten meningen worden. Hebben ook vaak niets met de race te maken maar met opvattingen over rijders (Hamilton jankt, Vettel piept, Kimi zuipt etc.) en fans, dus in dat opzicht is het wel gelijk aan het voetbal topic, maar ik merk dat de felheid en taalgebruik in het voetbal topic iets ‘scherper’ en ‘botter’ is. De tenen zijn overal even lang, maar de hoeveelheid mensen en de wijze waarop er soms getrapt worden is onprettiger in het voetbal topic imho

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Gonadan schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:29:
Het nadeel is echter de scheve verhoudingen in aantallen fans van verschillende clubs, dáár zit het probleem.
Helemaal mee eens.
Al is het niet toevallig nu dat Ajax oververtegenwoordigd is, dat is al het geval sinds ik lid ben geworden hier en met name tijdens vorig seizoen is dat aantal ook flink toegenomen. Met als gevolg een afname van andere supporters. Heel jammer, al doe je er weinig aan.
Ik erken het probleem en vind het goed om er in een feedbacktopic of andere locatie over te discussiëren, maar in het voetbaltopic zelf voegt het wat mij betreft weinig toe.
Mee eens.
Al lost de (interessante en prima) discussie hier weinig op ,aangezien het probleem blijft bestaan. Ik hoop wel dat er nu meer begrip is voor wat er leeft bij in ieder geval de PSV'ers. Net zoals in de 'gewone' wereld is het voor een kleine minderheid soms heel lastig.

En ik ben mijn ei kwijt, dus ik kan weer verder met Ajax bashen en PSV ophemelen >:) ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Baseman77 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 10:50:
Helemaal mee eens.
Al is het niet toevallig nu dat Ajax oververtegenwoordigd is, dat is al het geval sinds ik lid ben geworden hier en met name tijdens vorig seizoen is dat aantal ook flink toegenomen. Met als gevolg een afname van andere supporters. Heel jammer, al doe je er weinig aan.
De keerzijde van succes. Aan de lunchtafel of in het dagelijks leven bemerk ik hetzelfde. Uit allerlei hoeken en gaten zijn er nieuwe Ajacieden gesprongen waarvan ik niet eens wist dat ze überhaupt iets met voetbal hebben. (bij sommige betwijfel ik dat nog steeds)
Net zoals toen Ajax een paar jaar geleden heel slecht ging ik ineens meer PSV'ers zag en zelfs Utrechters die hun kop op staken. :P
Mee eens.
Al lost de (interessante en prima) discussie hier weinig op ,aangezien het probleem blijft bestaan. Ik hoop wel dat er nu meer begrip is voor wat er leeft bij in ieder geval de PSV'ers. Net zoals in de 'gewone' wereld is het voor een kleine minderheid soms heel lastig.
Klopt. Net als in de echte wereld heb je te maken met figuren die de lol verpesten, negeren werkt soms maar niet altijd en we doen in Nederland helaas niet aan serieuze stadionverboden. :+
En ik ben mijn ei kwijt, dus ik kan weer verder met Ajax bashen en PSV ophemelen >:) ;)
Ik zal de popcorn vast gaan bakken. oOo

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:34
Ik neem aan dat het strenge beleid van ramzzz voortaan doorgetrokken wordt in alle (sport) topics.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

DoeEensGek schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 20:36:
Ik neem aan dat het strenge beleid van ramzzz voortaan doorgetrokken wordt in alle (sport) topics.
Welk probleem lost strenger modereren van bijvoorbeeld het F1 topic precies op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ben ik ook benieuwd naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
DoeEensGek schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 20:36:
Ik kom daar later op terug :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

Nog maar eens een voorbeeld dat beargumenteerde kritiek wordt afgedaan als anti-ajax:
Terranova schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 21:44:
[...]

Huh, jij bedenkt echt alle redenen om anti-ajax te reageren. Ik zeg toch alleen dat je het niet kan zeggen aangezien Tagliafico wel richting de bal trapte met z'n voet. Maar dat het ook natrappen kon zijn geweest, maar dat het niet te zeggen is.

Begrijpend lezen is ook wel moeilijk blijkbaar
En dit is dan een reactie op iemand die zelfs voor Ajax is......

Hopelijk beseft iedereen een keer dat kritiek, niet altijd anti is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:35
ST10©DE schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 22:01:
Nog maar eens een voorbeeld dat beargumenteerde kritiek wordt afgedaan als anti-ajax:

[...]

En dit is dan een reactie op iemand die zelfs voor Ajax is......

Hopelijk beseft iedereen een keer dat kritiek, niet altijd anti is.
Nee hoor, dat snap ik ook. Maar tot 2x was zijn redenatie kortzichtig en dat is iets wat vaak hier voor komt als het over een "vijandige" club gaat hier. Ook al ben ik daar ook wel eens schuldig mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

Terranova schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 22:06:
[...]

Nee hoor, dat snap ik ook. Maar tot 2x was zijn redenatie kortzichtig en dat is iets wat vaak hier voor komt als het over een "vijandige" club gaat hier. Ook al ben ik daar ook wel eens schuldig mee
Ik vond zijn redenatie niet kortzichtig, meer steekhoudend en in lijn met wat ik op de beelden zag.

Het soort opmerking dat je dan gelijk anti bent verpest de sfeer en doet niet ter zake in de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:35
ST10©DE schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 22:11:
[...]

Ik vond zijn redenatie niet kortzichtig, meer steekhoudend en in lijn met wat ik op de beelden zag.

Het soort opmerking dat je dan gelijk anti bent verpest de sfeer en doet niet ter zake in de discussie.
Zijn redenatie was kortzichtig omdat hij mijn bericht niet goed las. Ik gaf aan dat het natrappen kon zijn of een trap richting de bal. Maar gelijk was ik alles aan het goed praten, terwijl ik niet eens een oordeel gaf.

Dus maak er van wat je wil. Gelijk de "klikspaan" spelen is ook niet goed voor de sfeer he ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Terranova schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 22:16:
[...]

Zijn redenatie was kortzichtig omdat hij mijn bericht niet goed las. Ik gaf aan dat het natrappen kon zijn of een trap richting de bal. Maar gelijk was ik alles aan het goed praten, terwijl ik niet eens een oordeel gaf.
Dan geef je dat aan in de post. Het heeft compleet geen nut om iemand weg te zetten als anti-ajax. De clubvoorkeur kan de redenering beïnvloeden maar moet geen basis zijn om iemand op weg te zetten.

Het is en blijft een bijzonder zwakke comeback die er nooit sterker op zal worden. Niet reageren is ook een optie :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

Terranova schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 22:16:
[....

Dus maak er van wat je wil. Gelijk de "klikspaan" spelen is ook niet goed voor de sfeer he ;)
Ik begrijp dat je weinig lering trekt. Ook gelijk mensen bestempelen met een dergelijke term komt niet ten goede aan de discussie.

En het vermelden van misstanden is dus niet gewenst begrijp ik? Dan gebruik ik maar een quote van @groggy
Maar ik zal niet meer op jouw openbare reacties reageren, want jij hebt altijd gelijk [....] Fijne wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Bizar hoe snel het op de man gaat. Of het nu gaat om beweren dat iemand regels verzint, anti Ajax is, klikspaan noemen of weg zetten als gebrek aan lerend vermogen. Het is allemaal op de man.
Waarom niet gewoon lekker alleen op de inhoud? Dat scheelt zoveel irritatie. :)

Verder met @Napo, lekker negeren als het wel gebeurt. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:24

tweakduke

Topicstarter
@Terranova iemand is niet een klikspaan als hij iets meldt wat hem opvalt. De discussie is mij ook opgevallen en nu het hier ten sprake is gekomen laat ik het hier ook bij.

Reageer op de inhoud en niet op de man. Laten we clubvoorkeuren niet de hele tijd als anti of pro bestempelen als iemand een reactie plaatst.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

Het blijven negeren zorgt niet voor het gewenste effect dat er inhoudelijk gereageerd gaat worden mijns inziens.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Curva
Kan dat rip dit en dat niet in een apart topic. Ik zal een onpopulaire mening hebben, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het altijd treurig vind, wanneer een bekend persoon overlijd iedereen maar rip dit, rip dat, medeleven zo etc. post en dat het allemaal zo erg is. Om ALS maar te nemen, gisteren, eergisteren, die dag daarvoor en al die dagen daarvoor, is er ook iemand aan overleden. Daar hoor ik niemand over...

Dus laten we gewoon ontopic blijven en als je graag erover wil babbelen, maak dan een topic aan.

disclaimer: ik zeg natuurlijk niet dat ik sta te juichen, het is en blijft treurig nieuws.

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Extern gehoste gifjes die een momentopname belichten en extern te vinden zijn (dus niet alleen op Tweakers) laten we toe. Dat laten we ook toe bij F1, dus ook bij het voetbal.

• Gonadan

Gonadan

Dat geldt dan ook voor korte videoclips neem ik aan? Zolang het maar een kort moment betreft en geen gehele samenvatting of uitzending?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Gonadan schreef op woensdag 18 september 2019 @ 19:12:
Dat geldt dan ook voor korte videoclips neem ik aan? Zolang het maar een kort moment betreft en geen gehele samenvatting of uitzending?
Ja, correct. Bijvoorbeeld die van streamables.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Heujj @DoeEensGek kom er maar in, ik wil ze nog wel een keer zien. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pompi
  • Laatst online: 18:33
@Outerspace & @Ramzzz wat is nou het officiële standpunt op clipjes/momentopnames? Want het helpt niet als hier gister wordt gezegd dat het toegestaan is om dan vanochtend een ander standpunt in te nemen. Wat dan al helemaal niet helpt is de volgende opmerking:
Waren de vorige waarschuwingen dat dit hier niet hoort niet duidelijk genoeg?
van @Ramzzz, aangezien @DoeEensGek alleen maar reageert op een vraag van @Gonadan en dat beide er vanuit gaan dat het mag. Een belerend toontje naar iemand die alleen maar doet van wat hij denkt dat mag kan mogelijk voor onnodige irritatie zorgen.
Al de clipjes die DoeEensGek had geplaatst waren volgens mij extern te vinden en op Reddit zou je er zelfs nog meer kunnen vinden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
8)7 Echt teamwork . Ik vind het bijzonder apart dat streamables, gifjes en youtube-fimpjes zo'n beetje het bestaansrecht van bepaalde topics zijn, terwijl ze niet mogen in een ander topic van hetzelfde forumdeel. En laten we wel wezen: Er is ook weinig mis met het posten van dit soort clipjes.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Het kan natuurlijk niet zijn dat we meten met verschillende maten, dat is verwarring alom.
Ik kom daar, uiteraard, wederom, op terug ;).

[ Voor 44% gewijzigd door Outerspace op 19-09-2019 09:51 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik mis even de context. wat is er waar verboden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

JvS schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:39:
Ik mis even de context. wat is er waar verboden?
DoeEensGek in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020"

In dit topic is gezegd dat het mag, maar is in het vbl-topic hard en onvriendelijk weggemod.
(moest het ook ff opzoeken hoor, een linkje van de melder zelf was inderdaad makkelijker geweest)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 13:28
Streamable wordt al jaren gepost in F1-topics voor fragmenten/incidentdiscussie, maar is in het Voetbaltopic weggehaald.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Aaaah tja hard aanpakken die voetbalgekkies zou ik zeggen. Zal ze leren 😆

Maarja korte clipjes zijn leuk. Ik zou het erg jammer vinden als daar ineens moeilijk over gedaan wordt... Is dit uit een soort van irritatie ontstaan of zo?

[ Voor 51% gewijzigd door JvS op 19-09-2019 11:57 ]

• Pompi
  • Laatst online: 18:33
Gunner schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:42:
[...]
(moest het ook ff opzoeken hoor, een linkje van de melder zelf was inderdaad makkelijker geweest)
Sorry, dacht dat het wel duidelijk was omdat het in de berichten boven mijn post het er nog over ging maar het ging inderdaad om die post.
Pagina: 1 ... 12 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.