Gonadan schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:04:
Als jij jezelf wijs wilt blijven maken dat het puur om Ajax vs. PSV gaat dan ga ik je daar niet vanaf kunnen praten. Daarom heb ik ook spijt van die opmerking, blijkbaar lukt het niet om breder te kijken en sindsdien gaat het alleen nog maar daar over en alles op inhoud wordt genegeerd. Blijkbaar zit het dan erg diep.
Het zit niet zozeer diep, het komt alleen dermate regelmatig voor dat er PSV'ers door weggejaagd worden.
Blijkbaar heb jij het echter niet zo bedoeld en pak ik het verkeerd op, prima en ik zal er rekening mee houden.
Maar de Ajax vs. PSV discussie is vrij standaard in de voetbaltopic, iets dat veel Ajacieden al niet eens meer zien. Aan de ene kant is dat logisch gezien de grote meerderheid van Ajacieden, aan de andere kant is het soms vermoeiend en irritant voor PSV'ers.
Simpel voorbeeld: Luuk de Jong is een janker, huiler, zeikert, valler en aansteller die constant bij de scheids aan het zeuren is, waar Tadic een topper, voortrekker, wereldvent en modelprof is. Dat Tadic vergelijkbaar gedrag vertoont als Luuk op het veld doet blijkbaar niet ter zake.
Ik begrijp de roze bril, maar het wekelijkse klagen over bepaald gedrag bij PSV'ers en het goedpraten van vergelijkbaar gedrag bij Ajacieden is standaard. Het zijn vaak dezelfde leden die hier een handje van hebben en die er ook altijd mee wegkomen. Draai als PSV'er echter de rollen een keer om en de (boze) reacties stromen binnen. Dit zorgt ervoor dat PSV'er minder reageren en zelfs helemaal wegblijven, dat vind ik ontzettend jammer.
Jij ziet in een euforie dat ze gelukkig winnen van APOEL en het eens iets minder moeizaam gaat meteen een hosannastemming over het spel. Alsof dat dan irriteert en je er meteen wat tegenin moet brengen.
Nee hoor, mijn exacte woorden waren namelijk: "Ik verbaas me overigens over de positiviteit hier ten aanzien van het spel van Ajax.". Waarna ik uitleg waarom ik dit vind.
Ik heb het dus niet over euforie, gelukkige winst en hosannastemming, laat staan dat ik geïrriteerd zou zijn en er meteen iets tegenin zou moeten brengen. Je hebt volkomen terecht de kwestie van perceptie genoemd, dit vind ik er ook een voorbeeld van. Het was oprechte verbazing van mij over de vele positieve posts betreffende het spel van Ajax.
Als anderen dan een andere perceptie hebben krijg je simpelweg tegengas, dat heeft niets met niet kritisch mogen zijn te maken.
Met tegengas heb ik geen problemen.
Degenen die inhoudelijk reageerden op mij kregen volgens mij allemaal een inhoudelijk antwoord terug van mij. Het gaat mij over de andere reacties en de algemene gang van zaken in de betreffende topic.
Dat geldt nogmaals niet voor jou alleen maar voor velen in het topic. Waarom is het zo moeilijk voor een niet-PSV'er om te zeggen dat het fijn is als ze Europees die 3-0 alvast hebben neergezet. Net zoals ik maar weinig niet-Feyenoorders openbaar positief zie zijn als Feyenoord iets goed doet. En zo geldt dat voor allemaal.
Als men dan de perceptie krijgt dat gebruikers geen zin hebben iets positiefs te uiten maar wel met regelmaat energie steken in het kritisch zijn op iets, dan gaan daar opmerkingen over komen. Wellicht niet altijd terecht, sowieso off-topic, maar wel begrijpelijk.
Grappig, je geeft eerst aan waarom het voor niet Ajacieden soms heel lastig discussiëren is in de topic om vervolgens begrip te hebben voor precies het gedrag dat niet Ajacieden wegjaagt.
Als 100 Ajacieden constant kritisch zijn op alles wat niet Ajax is, dan is dat jammer maar begrijpelijk. Als 1 PSV'er constant kritisch is op alles wat niet PSV is, dan is dat jammer en is hij te negatief en te kritisch en wil hij niet positief zijn.
Dit is veel te zwart-wit gesteld natuurlijk, maar dit is wel de realiteit.
Dat kun je wel bullshit en gezeur noemen, maar je kunt dit gevoel ook erkennen en inzien waarom er nauwelijks nog PSV'ers reageren. Want dit laatste is helaas een feit.
Daarom vind ik het ook goed dat we het er hier over hebben, want als we ons ervan bewust zijn kunnen we wellicht zorgen dat het voor iedereen wat leuker blijft. Wat eerlijk is eerlijk, zonder jullie PSV'ers vind ik er ook niets aan.
Daarom hoop ik dat we met de discussie hier wat meer begrip voor elkaar kweken en dan zonder oud zeer lekker door kunnen gaan met voetbalbabbelen.

Hier ben ik het helemaal mee eens

Euhm, even ter verduidelijking.
Ik geef als sinds de interesse van Ajax voor Magallan aan dat ik die interesse niet begrijp, laat staan dat ik begrijp waarom ze hem uiteindelijk ook gekocht hebben. En dat deed ik iedere keer met inhoudelijke argumenten. Hierop kwam veel commentaar, maar dat was prima.
Begin dit seizoen heb ik vervolgens gezegd dat Magallan afgeschreven was bij Ajax, waarop ook aardig wat commentaar kwam maar dat was ook prima.
Nu hij verhuurd is kom ik even mijn gelijk halen met die opmerking en bijbehorende smilie.
Is dat flauw, jazeker, maar meer ook niet. Was Magallan een succes geworden, dan had ik er geen moeite mee gehad om mijn ongelijk toe te geven.
Dit iemand vervolgens reageert op de standaard onzin manier en mijn voorkeursclub erbij betrekt vind ik iets heel anders. Al verbaast het me niets, aangezien die iemand wel vaker op dergelijke wijze reageert.
Ik heb begrip voor de ingreep gezien mijn laatste opmerking in de betreffende post, maar dat staat dus los van mijn 1e opmerking en de tegenreactie daarop.
[
Voor 12% gewijzigd door
Baseman77 op 06-09-2019 11:42
]