Sport Feedback Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 25 Laatste
Acties:
  • 78.659 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 09:57
QFQ :+
Curva schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 10:00:
Volgens mij is iedereen het wel eens met elkaar. Als er iets moet veranderen, laat het dan op deze manier gaan:
1 topic voor Nederlandse clubs (Eredivisie, EL, CL, NL Elftal)
1 topic voor Buitenlandse clubs (Premier League, Serie A, etc. En CL, EL van die betreffende clubs)

Veruit de grootste groep (NL clubs topic) blijft onaangepast en kan doorgaan zoals we deden. En de Buitenlandse clubs groep kan ongestoord, zonder Ajax/PSV/Feyenoord/etc posts over hun begeerde EL/CL avontuur praten van hun club.
Toch jammer dat de mods zich stilhouden... Een kort bericht = een kleine moeite: "We gaan de beslissing heroverwegen en nemen de nieuwe argumenten die de afgelopen 2 pagina's zijn geopperd mee."

Of: "dit is het, deal with it" Al zijn de meeste het erover eens dat dat niet wenselijk is

Dus laten we nu maar afwachten.. :X

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Kaap schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 17:46:
Of je kijkt naar de suggesties die gedaan zijn in dit topic om voor beide groepen hetzelfde mogelijk te maken.
Euh... volgens mij gaf ik juist aan dat het voorgestelde compromis prima is. Dus niet dat wat is besloten maar als compromis wordt geopperd.
Maar voor het gemak ontwijk je dat compromis al de hele discussie opdat je lekker kan blijven mauwen over het grote onrecht dat je is aangedaan.
En bedankt hè... fijne gast ben jij. Ga lekker iemand anders wegzetten op die manier. Om eerlijk te zijn zou het mij jeuken wat besloten wordt, maar ik neig graag naar het compromis wat door een gebruiker hier werd geopperd en door anderen als prima wordt bestempeld.
Funny eigenlijk, ik probeer een goed compromis waarin iedereen hetzelfde/evenveel krijgt te promoten/verdedigen terwijl als ik zoals een aantal gebruikers hier alleen om mijn eigen features zou geven zou ik allen niets meer hier posten omdat GoT al besloten heeft CL/EL discussie aan mijn vaste topic toe te voegen 8)
Funny eigenlijk dat anderen iets anders opperen en/of juist de mening van een ieder wil horen en vrede zou hebben met wat de meerderheid wil, maar wordt weggezet als mauwer en iemand die blijkbaar groot onrecht aangedaan wordt. Snap niet dat je zo op man speelt in eens.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:52
D-e-n schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 18:03:
@Kaap
Ik volg de discussie niet. Volgens mij is (praktisch) iedereen die hier nu zijn zegje heeft gedaan het toch eigenlijk eens over de voorzet die een aantal users hierboven al hebben gegeven?
Gelukkig de meeste wel :Y Een enkeling heeft de voorkeur om de grote groep te laten stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Kaap schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 18:39:
Gelukkig de meeste wel :Y Een enkeling heeft de voorkeur om de grote groep te laten stemmen.
Doe eens niet zo ontzettend flauw ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Kaap schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 18:39:
[...]

Is het niet Arsenal dan is het wel iets anders he? Allemachtig zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
toolkist schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 19:01:
[...]

Is het niet Arsenal dan is het wel iets anders he? Allemachtig zeg.
Ik weet het, buitenland topic heeft sinds gisteren CL/EL. Eigenlijk zou ik voor mezelf gewoon blij moeten zijn en niet hier moeten campagne voeren voor 2 topics met beide CL/EL zodat iedereen hetzelfde heeft. Maar ik vind dat een ander ook gewoon in hetzelfde topic moet kunnen keuvelen over zijn clubje wanneer die CL/EL speelt en daar niet voor naar een ander topic zou moeten. Hetzelfde voor iedereen i.p.v. alleen iets voor een selecte groep, of is dat te sociaal gedacht :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Curva schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 18:19:
QFQ :+

[...]

Toch jammer dat de mods zich stilhouden... Een kort bericht = een kleine moeite: "We gaan de beslissing heroverwegen en nemen de nieuwe argumenten die de afgelopen 2 pagina's zijn geopperd mee."

Of: "dit is het, deal with it" Al zijn de meeste het erover eens dat dat niet wenselijk is

Dus laten we nu maar afwachten.. :X
Ook ik heb vakantie en weekend. Beetje kalm an he.
Mijn tijd met het gezin zet ik voorop tov een discussie hoe we het voetbal topic moeten indelen ;)

Maar ik kan wel een duit in het zakje doen. We gaan de ingezette weg gewoon aanhouden en als het achteraf minder goed werkt kunnen we altijd terug.

Dus de discussie nu opnieuw aanzwengelen heeft geen nut. We wachten eerst een week (of twee) af om te zien hoe het gaat.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:13
Dit is ietwat flauw. Welke discussie opnieuw aanzwengelen? Er is nooit een open discussie over dit punt geweest. Dit komt voor mij uit de lucht vallen, en ik neem aan voor velen met mij. Anders had ik (en anderen ook volgens mij) wel eerder mijn mening gegeven.

Ik kom toch regelmatig in het Nederlandse voetbal topic en er is never nooit een probleem geweest met het wel of niet discussiëren over CL voetbal in dat topic. Als er onenigheid was ging die vooral gedoe tussen Ajax, Feyenoord en PSV fans of de overheersing van de eerste groep. Dus nogmaals mijn concrete vraag: voor welk probleem zou dit een oplossing moeten zijn?

En kijk eens naar vandaag. Het zeldzame geval wil dat er onder de gebruikers een behoorlijke eensgezindheid is over hoe hier mee om te gaan. Ik zie Ajax, Feyenoord en PSV-fans elkaar duimpjes geven en exact hetzelfde zeggen, met concrete voorbeelden ook nog. Als ex-moderator van een voetbalforum (elders) zou ik mijn zegeningen tellen en daar wat mee doen. Het is alsof de vakbond, de vakbeweging en de, kiezer hetzelfde willen. Een slimme regering doet daar wat mee.

Maar ik heb sterk het idee dat een aantal moderators niet echt goed op de hoogte is van hoe er doorgaans over voetbal gediscussieerd wordt, anders was deze indeling op basis van competities er echt nooit uitgekomen. En dat is op zichzelf ook niet erg. Het is vrijwilligerswerk tenslotte en je kunt niet alles bijhouden. Maar dan verwacht je in elk geval dat er serieus geluisterd wordt naar degenen die daar beter in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Waarom zou er een probleem ter grondslag liggen om tot deze beslissing te komen? We willen voor een ieder, niet alleen de harde kern, het forum toegankelijk hebben en houden. We hebben regelmatig vragen gehad over waar nu daadwerkelijk gepost moest worden, we merken dat je als buitenstaander bijna niet tussen de al aanwezige populatie kan mengen en de discussies werden op twee plekken gehouden ipv een.

Ik vind dat er behoorlijk wat beren op de weg worden gezien. Al het internationale voetbal, op EK en WK na, kan in het internationale voetbal topic. Waarom zou de CL/EL nou specifiek in het nationaal (voorheen Algemeen) topic moeten? Alleen omdat men dan geen twee topics hoeven bij te houden? Ik zie het probleem niet.
Maar ik heb sterk het idee dat een aantal moderators niet echt goed op de hoogte is van hoe er doorgaans over voetbal gediscussieerd wordt, anders was deze indeling op basis van competities er echt nooit uitgekomen.
Ik denk dat je mis zit. Zelf kijk ik meermaals per dag, soms uurlijks in het voetbaltopic. En ik denk dat het voor een ieder, misschien uitgezonderd de harde kern want die veranderd immers niet snel, beter is.

Maar zoals Ik zei, als het niet werkt dan werkt het niet. Ik denk dat het allemaal wel meevalt en dat het gewoon wennen is.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Curva
Outerspace schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 20:47:
[...]

Ook ik heb vakantie en weekend. Beetje kalm an he.
Mijn tijd met het gezin zet ik voorop tov een discussie hoe we het voetbal topic moeten indelen ;)

Maar ik kan wel een duit in het zakje doen. We gaan de ingezette weg gewoon aanhouden en als het achteraf minder goed werkt kunnen we altijd terug.

Dus de discussie nu opnieuw aanzwengelen heeft geen nut. We wachten eerst een week (of twee) af om te zien hoe het gaat.
Ik had enkele posts gezien van meerdere mods op t forum, dus ik was in de veronderstelling dat deze discussie wel gezien was en aan het antwoord te zien stond jullie antwoord ook al vast..
Helaas. Nogmaals zeer zeer zeer slechte beslissing.

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje zwakjes. Zoveel eensgezindheid bij verschillende groepen users heb ik nog nooit gezien.

Maar ik wens je/jullie veel succes met posts verplaatsen en ingrijpen!

Verder wil ik nog steeds antwoord op onderstaande kwestie! Dat ben je verplicht gezien het voor jou wel duidelijk is aan het betoog hierboven.
Curva schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 23:35:
Rare constructie. Zondag speelt Ajax, stel ze spelen gelijk. Dan komt er een discussie wie er gewisseld moet worden om tegen APOEL wel een goed resultaat neer te zetten. Waar zet ik dit neer? Het gaat over het spel tegen VVV, dus het nationale topic. Maar anderzijds over het vooruitblikken naar de wedstrijd van dinsdag tegen de Cyprioten, dus Internationaal topic. Waar moet ik dit plaatsen? Ik zou hier dus een concreet antwoord op willen.
Zondag speelt PSV, ze winnen ruim en van Bommel heeft een totaal andere opstelling. Vooruitblikken gebeurd vaak doormiddel van het terughalen van gebeurtenissen uit het verleden. Dan krijgen we dus gigantisch veel crossposts en jullie, als mod team, een dagtaak aan het verplaatsen van berichten.

De laatste weken zijn de wijzigingen positief in het voetbaltopic, maar hier slaan jullie de plank compleet mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Curva schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 01:40:
[...]

Verder wil ik nog steeds antwoord op onderstaande kwestie! Dat ben je verplicht gezien het voor jou wel duidelijk is aan het betoog hierboven.

[...]
Say what again? Volgens mij heb ik geen ring van jou om mijn vinger. Volgende week ergens ben je wel aan de beurt, toedeloe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
Outerspace schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 01:27:
Waarom zou er een probleem ter grondslag liggen om tot deze beslissing te komen?
Omdat je naar ik aanneem iets verandert om een probleem te verhelpen, niet om het veranderen zelf.
We willen voor een ieder, niet alleen de harde kern, het forum toegankelijk hebben en houden. We hebben regelmatig vragen gehad over waar nu daadwerkelijk gepost moest worden
Ik vond de vorige indeling niet onduidelijk maar deze is in elk geval niet duidelijker. Oranje past hier bijvoorbeeld al niet lekker in. Dat komt nu klem tussen discussies over Arsenal en Real Madrid.
Maar nog sterker: als ik vd Heijden uit de basis van Feyenoord wil, waar zeg ik dat? Op zondag in de nationale competitie en op donderdag in het internationale deel? Deze indeling gaat totaal voorbij aan het feit dat mensen discussies voeren over clubs, vooral ook tussen wedstrijden door.
we merken dat je als buitenstaander bijna niet tussen de al aanwezige populatie kan mengen
Dat heeft geen ene malle moer met de indeling te maken.
en de discussies werden op twee plekken gehouden ipv een.
Zoals?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:15
Lekker kop in het zand d:)b d:)b

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Het is de bedoeling dat we hier constructief overleggen ipv oneliners strooien.

Ik heb er een kort nachtje over geslapen en heb gevraagd aan mijn mede modjes wat zij vinden van de punten die jullie aandragen (ze lezen dit topic uiteraard ook). Ik snap de weerstand en ik snap/weet dat sommige situatieschetsen zoals die van @Curva en @Kaap prima passen.

Ik geef niet op voorhand aan dat we terugdraaien of de situatie aanpassen zoals gevraagd. Volgende week zaterdag hebben we dit een week draaien en dan maken we de balans op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Er is gisteren stevig gediscussieerd, soms misschien iets te stevig. Mijn excuses als ik mensen daarbij boos gemaakt heb. Probeer het ook te begrijpen vanuit mensen die normaliter in het Buitenland topic zitten, die moeten voor CL/EL gerelateerde discussie voor hun club naar een ander topic en moeten dat dan in een storm van NL supporters doen. Dat werkt niet en die mensen blijven dus vaak weg.

Voor mij is het daarom zaak, nu er verandering is gedaan en dat overduidelijk een evaluatie krijgt en er daarnaast nog discussie over is, om te trachten een oplossing te vinden die iedereen faciliteert zonder last van elkaar te hebben, voor zover je het echt last kunt noemen. En ik denk dat die oplossing bestaat. Als ik vele reacties lees, ook van mensen die NL clubs supporten, wordt dat breed gedragen. Wat mij dan erg triggered is als er dan toch mensen van mening zijn dat compromis te negeren en het over te laten aan een poll. Nuchter beredeneren van menselijk (internet) gedrag zou je moeten inzien dat over het algemeen geen verandering de uitkomst is en dus geen oplossing brengt voor een specifieke groep terwijl er een oplossing op tafel ligt die iedereen het beste biedt.

Nogmaals, o.a. @Han @Gonadan, excuses voor de heftige discussies gisteren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Curva
Outerspace schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 09:01:
[...]

Het is de bedoeling dat we hier constructief overleggen ipv oneliners strooien.
Lekker constructief antwoord krijg ik dan van je...

Er wordt iets veranderd. Users hebben verweer en komen met goede argumenten. Zo goed als iedereen is het met elkaar eens. Jullie, de mods, besluiten om daar geen gehoor aan te geven. Dat is jullie goed recht. Maar dan kun je op z'n minst mijn casussen wel voorzien van repliek.
Jullie vonden het nodig om een aanpassing te doen, neem dan ook de verantwoordelijkheid om die toe te lichten.
Ik snap de weerstand en ik snap/weet dat sommige situatieschetsen zoals die van @Curva en @Kaap prima passen.
Kun je deze dan toelichten?

[ Voor 25% gewijzigd door Curva op 18-08-2019 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Hier ging iets mis met de wijzig en quote knop.. Dubbelpost, excuus.

[ Voor 90% gewijzigd door Curva op 18-08-2019 09:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 12:32

Qu3st

[...]

Ik heb er een kort nachtje over geslapen en heb gevraagd aan mijn mede modjes wat zij vinden van de punten die jullie aandragen (ze lezen dit topic uiteraard ook). Ik snap de weerstand en ik snap/weet dat sommige situatieschetsen zoals die van @Curva en @Kaap prima passen.

Ik geef niet op voorhand aan dat we terugdraaien of de situatie aanpassen zoals gevraagd. Volgende week zaterdag hebben we dit een week draaien en dan maken we de balans op.
Dit is toch een betere reply dan dat je eerst op @Curva had? Dat je niet dag en nacht met Tweakers bezig bent oke, maar dit is een meer constructief antwoord dan gelijk roepen dat de discussie niet meer hoeft aangezwengeld te worden. Terwijl er helemaal geen discussie is geweest, er is een enkeling geweest die dit heeft geopperd, er is naar geluisterd en achteraf is de discussie gekomen. En waarom zouden we hier niet over mogen discussiëren? Het is namelijk een flop maatregel, die een enkeling blij maakt.....

offtopic:
Maar wel een goede managers tactiek, vlak voor je vakantie een bom laten barsten. En dan terugkomen na de vakantie en dan raar staan te kijken dat men de hooivorken hebben geslepen. :X

[ Voor 14% gewijzigd door Qu3st op 18-08-2019 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
@Qu3st. Mijn vakantie houdt morgen op, dus ik heb gelukkig niks aangezwengeld voor mijn vakantie ;) Een betere reply? Op iets dat ik verplicht zou zijn? Neuh, de enige die ik wat verplicht ben is mijn vrouw en heel misschien @Orion84 ;)

@Curva de belerende toon dat ik je iets verplicht ben, daar ben ik het niet mee eens. Ik reageer ook niet op die manier naar de rest, zo wil ik dus ook niet behandeld worden.

Jouw schets is dat we hebben over de nationale clubs en internationale clubs en hun verplichtingen ipv competities. Het eerste topic wordt dan ook gebruikt voor Oranje/Belgie en beide topics kan je ook CL/EL plaatsen.

Zoals ik al zei, misschien heb ik de situatie niet goed beoordeeld of misschien is dit wel de juiste manier om de topics aan te vliegen. Na volgende week zien we wel als er verandering in de opzet nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
Outerspace schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 10:11:
Jouw schets is dat we hebben over de nationale clubs en internationale clubs en hun verplichtingen ipv competities. Het eerste topic wordt dan ook gebruikt voor Oranje/Belgie en beide topics kan je ook CL/EL plaatsen.

Zoals ik al zei, misschien heb ik de situatie niet goed beoordeeld of misschien is dit wel de juiste manier om de topics aan te vliegen. Na volgende week zien we wel als er verandering in de opzet nodig is.
Niet om te trollen of vervelend te doen, maar ik snap niet helemaal wat je nu zegt?
Het eerste topic wordt dan ook gebruikt voor Oranje/Belgie en beide topics kan je ook CL/EL plaatsen.
Bedoel je dit over mijn voorgestelde opzet of over de opzet zoals die sinds een paar dagen is opgezet? Mocht het laatste zo zijn, hebben we het al die tijd over hetzelfde :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Ik heb het over je schets over hoe we het misschien anders kunnen inrichten tov de huidige gekozen opzet. En jouw schets lijkt geen verkeerde, mocht de huidige niet naar wens zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Outerspace schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 10:11:

Het eerste topic wordt dan ook gebruikt voor Oranje/Belgie en beide topics kan je ook CL/EL plaatsen.
:? Dus we gaan het wel zo doen zoals hier geopperd werd door ons?

Ik begrijp er nu niks meer van 8)7

Edit: spuit 11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Martinusz schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 10:49:
[...]

:? Dus we gaan het wel zo doen zoals hier geopperd werd door ons?

Ik begrijp er nu niks meer van 8)7

Edit: spuit 11
Nee, blijkbaar ben ik in de nacht niet bepaald helder :X We houden in eerste instantie aan de gekozen opzet, mocht zo zijn dat deze niet werkt kijken we naar de optie die @Curva en @Kaap hebben beschreven. Zoals ik aangaf, wil ik deze week aankijken hoe het verloopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
Kaap schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 09:15:
Probeer het ook te begrijpen vanuit mensen die normaliter in het Buitenland topic zitten, die moeten voor CL/EL gerelateerde discussie voor hun club naar een ander topic en moeten dat dan in een storm van NL supporters doen. Dat werkt niet en die mensen blijven dus vaak weg.
Vervelend voor die mensen maar is het niet zo dat we hier op een Nederlands forum zitten? Het is hier geen internationaal gezelschap. Fans van buitenlandse clubs zijn een minderheid. Je hebt ook geen speciaal PL, serie A of La Liga topic.

In de nieuwe situatie moet de meerderheid van fans nu exact datgene doen waar jij over klaagt: midden in de week overstappen naar een ander topic, misschien zelfs in een lopende discussie over de trainer van hun club.

Als je het vanuit jouw redenatie eerlijk zou willen doen zou je de CL/EL ook moeten afsplitsen van de buitenlandse competitie maar dan zou je nog steeds in twee topics moeten posten.

Ik vind voor een Nederlands forum waar vooral fans van Nederlandse clubs komen de door de meeste tweakers voorgestelde indeling nog steeds het meest logisch. En dat je tussen allemaal Nederlandse fans komt te zitten als jouw club tegen een Nederlandse club speelt lijkt me niet vermijden. Je bent in Nederland tenslotte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
D-e-n schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 11:01:
[...]
Als je het vanuit jouw redenatie eerlijk zou willen doen zou je de CL/EL ook moeten afsplitsen van de buitenlandse competitie maar dan zou je nog steeds in twee topics moeten posten.
Je zou gelijk hebben als ik de nieuwe opzet zou steunen. Dat doe ik niet. Ik en @Curva stelde ook een andere suggestie voor waarmee iedereen geholpen is en in 1 topic kan blijven.

Leuk je verhaal over meer- en minderheid, mij klinkt het vooral als vingers in de oren, de voorstellen negeren en hakken in het zand want wij zijn een meerderheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
Kaap schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 11:22:
[...]

Je zou gelijk hebben als ik de nieuwe opzet zou steunen. Dat doe ik niet. Ik en @Curva stelde ook een andere suggestie voor waarmee iedereen geholpen is en in 1 topic kan blijven.

Leuk je verhaal over meer- en minderheid, mij klinkt het vooral als vingers in de oren, de voorstellen negeren en hakken in het zand want wij zijn een meerderheid.
Niet zo flauw. Ik zeg enkel dat je niet de minderheid moet voortrekken en dat is wat de indeling van de moderators doet. Als je niet wilt dat de CL/EL wordt "besmet" met de besognes van Nederlandse competitie moet je ook de andere competities daarvan lostrekken.

Ik reageer tevens op jouw klacht dat je bij CL/EL duels wordt geconfronteerd met een hele hoop supporters van Nederlandse clubs. Die klacht is wat mij betreft gespeend van elke realiteit. Dat is eenmaal zo op een Nederlands forum. Op de Nederlandse tv wordt de CL ook vanuit Nederlands perspectief bekeken. In Spanje is dat net zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
D-e-n schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 11:37:
[...]
Ik zeg enkel dat je niet de minderheid moet voortrekken
En anderzijds moet je de minderheid ook niet negeren. Zeker niet als je ze gelijk kunt trekken.

Laten we het hier verder maar bij houden. Over een week ofzo zal die evaluatie plaatsvinden. Is er überhaupt CL/EL in die tussentijd :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:28
Voorrondes, waar vanuit de PL alleen Wolves meedoet voor plaatsing voor de EL.
Echt representatief is komende week dus ook niet.
Of juist wel: CL/EL kan prima in het NL topic besproken worden...

[ Voor 20% gewijzigd door dutchgio op 18-08-2019 12:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
dutchgio schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 12:06:
Voorrondes, waar vanuit de PL alleen Wolves meedoet voor plaatsing voor de EL.
Echt representatief is komende week dus ook niet.
Of juist wel: CL/EL kan prima in het NL topic besproken worden...
Ik zie al discussies over de ideale Ajax-achterhoede die ook over de CL gaan feitelijk :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:42
Waarom zou de CL/EL nou specifiek in het nationaal (voorheen Algemeen) topic moeten? Alleen omdat men dan geen twee topics hoeven bij te houden? Ik zie het probleem niet.
Omdat dit heel veel lopende discussies dood gaat maken omdat je dan over 2 topics moet gaan lopen posten voor eigenlijk 1 onderwerp, het wel en wee van een Nederlandse voetbalclub.

Denk je nu werkelijk dat de internationale fans zitten te wachten op al die Ajax/PSV en Feyenoord discussies? Dikke vervuiling van hun topic, net zo goed dat het irritant zou zijn als een Liverpool vs Chelsea fan in het nationale topic gaan discussieren over hun vorm, trainer etc.

Jullie maken hier echt een enorme fout mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:19

Fiber

Beaches are for storming.

In feite is elke scheiding kunstmatig. Gewoon alles op één hoop gooien in het Grote Centraal Voetbal topic. Enige onderwerp dat een apart topic moet hebben, als daar behoefte aan is, is een topic over zelf actief voetballen etc.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 23:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Kaap schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 11:22:
Sorry, maar dat gevoel heb ik juist bij jou. Alleen de optie die jij steunt is acceptabel en iedereen die wat anders suggereert zal je met meta discussie bestrijden.

Pak een biertje (of fris als je niet drinkt), ga lekker voetbal kijken en echt af wat de komende twee weken gaan brengen. Hier met z'n allen door rellen gaat hooguit voor frustratie zorgen. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Gonadan schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:23:
[...]

Sorry, maar dat gevoel heb ik juist bij jou. Alleen de optie die jij steunt is acceptabel en iedereen die wat anders suggereert zal je met meta discussie bestrijden.

Pak een biertje (of fris als je niet drinkt), ga lekker voetbal kijken en echt af wat de komende twee weken gaan brengen. Hier met z'n allen door rellen gaat hooguit voor frustratie zorgen. :)
Maar, uhm, waarom staan er dan CL en EL foto's in de OP van [Voetbal] Nationale competitie seizoen 2019/2020 ? O-)

En geen foto van de Belgische kampioen van vorig jaar...? O-)

Dat maakt het allemaal wel erg verwarrend... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dat moet je aan de TS vragen, ik heb geen invloed op de OP. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Gonadan schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 19:42:
Natuurlijk wel. Moderators hebben overal invloed op. Neem gewoon je verantwoordelijkheid... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:24

tweakduke

Topicstarter
Fiber schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 20:36:
[...]

Natuurlijk wel. Moderators hebben overal invloed op. Neem gewoon je verantwoordelijkheid... O-)
@Gonadan heeft geen rechten in Sport. Bovendien is dat nu ook niet het belangrijkste dat de TS direct wordt aangepast.

@Outerspace heeft het meeste al uitgelegd, en wat @Gonadan ook zegt: we gaan dit eerst proberen en het is voor iedereen wennen.
Het is belangrijk dat jullie je mening en zienswijze delen met ons, maar we zullen dit toch echt eerst moeten proberen, voor we dit kunnen evalueren en eventuele verdere acties ondernemen.

Geef het eerst een kans, probeer er rekening mee te houden en daarna kijken we verder.

Tweakers Discord

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

tweakduke schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 20:49:
Het is belangrijk dat jullie je mening en zienswijze delen met ons, maar we zullen dit toch echt eerst moeten proberen, voor we dit kunnen evalueren en eventuele verdere acties ondernemen.
Gewoon uit nieuwsgierigheid; hoe is dit idee geboren, op basis van welke klachten/suggesties? Weke verbetering heeft men voor ogen met deze verandering? Wat was er mis met het huidige? En waarom niet eerst de ideeën delen of gebruikers vragen wat hun zienswijze is? Alles heeft als doel het forum beter te laten functioneren neem ik aan, het gebruikersgemak verbeteren. Waarom dan niet eerst peilen hoe de gebruikers er zelf tegenaan kijken? Je streeft toch naar een ideale verandering, welke vooraf al besproken en vanuit de community komt? Nu wordt er iets veranderd en op een dermate manier dat vaste gebruikers er klaarblijkelijk niet echt happy mee zijn. Sterker nog, er worden alternatieven aangedragen waarbij er één uitspringt qua breder gedragen voorkeur.

[ Voor 4% gewijzigd door Han op 18-08-2019 21:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 18-09 17:09

Typhone

Who Dares Wins

Die oorzaak ben ik ook nieuwsgierig naar. Want die discussie heb ik op 1 post na niet langs zien komen. Wel met het vrouwenvoetbal maar dat kreeg een eigen topic. Van een acuut of latent aanwezig probleems was hier geen sprake. Zie ook de serene rust in het buitenlands voetbal topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Laat ik vooropstellen dat er geen acuut probleem was :) Alleen omdat het seizoen net was begonnen was het makkelijker om dit wat sneller te regelen dan halverwege het seizoen. Het liefst had ik dit tijdens de zomerstop geïntroduceerd, maar is dit helaas vertraagd.

Maar ik val in herhaling om aan te geven waarom we dit hebben gedaan. Als het blijkt dat het niet werkt, dan zullen we daar aanpassingen in maken :) Dan kunnen we zeggen dat onze opzet niet is geslaagd en kijken we verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Als aanvulling op @Outerspace:
Waarom zou er een probleem ter grondslag liggen om tot deze beslissing te komen? We willen voor een ieder, niet alleen de harde kern, het forum toegankelijk hebben en houden. We hebben regelmatig vragen gehad over waar nu daadwerkelijk gepost moest worden, we merken dat je als buitenstaander bijna niet tussen de al aanwezige populatie kan mengen en de discussies werden op twee plekken gehouden ipv een.
Dit antwoord vat alles goed samen. De sfeer is al goed verbeterd, alleen dit was wat al langer meespeelt. Verder (nogmaals) gaan we het nu proberen en we staan open voor jullie toekomstige feedback :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
Ik vind het nog steeds erg opmerkelijk allemaal, dit alles is de uitkomst van 1 user die een keer roept waarom niet alles in 1 topic kan?

Dat was blijkbaar niet wenselijk, maar dan passen we de huidige 2 topics toch zo aan dat er wat veranderd (veranderen om het veranderen?), wat dus eigenlijk niet eens meer te maken heeft met de opmerking over alles in 1 topic.

Vervolgens blijkt als snel dat er een betere “oplossing” is, eigenlijk een verbetering voor de bestaande 2 topics, die door beide “kampen” als ideaal wordt gezien, maar dat wordt dan afgedaan met nee laten we nu eerst kijken hoe de zelf bedachte wijziging gaat zijn.
En wat zijn dan de succesfactoren die gaan bepalen of de verandering blijft of niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

• Post-count: Groter dan vorig seizoen
  • TR-count: Kleiner dan vorig seizoen
  • Het aantal posts dat verplaatst wordt tussen beide topics: Lager dan vorig seizoen
Veel meer meetbare dingen zijn er volgens mij niet...

[ Voor 21% gewijzigd door Fiber op 18-08-2019 22:56 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• D-e-n
Fiber schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 22:52:
Het aantal posts dat verplaatst wordt tussen beide topics
Dan moet dat wel consequent gedaan gaan worden. Ik zie vandaag al diverse posts in het nationale topic die over de CL gingen. Dat vind ik prima want het paste prima in de discussie over Ajax maar het laat gelijk al het probleem zien.
Outerspace schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 22:02:
Maar ik val in herhaling om aan te geven waarom we dit hebben gedaan.
Niet goed uitgelegd dan kennelijk want ik ben vast niet de enige die nog compleet clueless is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
D-e-n schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 23:13:
[...]

Dan moet dat wel consequent gedaan gaan worden. Ik zie vandaag al diverse posts in het nationale topic die over de CL gingen. Dat vind ik prima want het paste prima in de discussie over Ajax maar het laat gelijk al het probleem zien.

[...]

Niet goed uitgelegd dan kennelijk want ik ben vast niet de enige die nog compleet clueless is.
Je bent niet de enige. Ik snap ook niet dat dit er doorgedrukt wordt terwijl het onderwerp aanhangers van verschillende clubs weet te verenigen tégen dit plan (wat op zich al een prestatie is :+ )

Er zijn breed gedragen, betere alternatieven aangedragen. En toch moeten we dit "proberen". De eensgezindheid is nog nooit zo hoog geweest, maar toch moet het gehate alternatief geprobeerd worden? Draag mij maar weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:16:
Ik snap ook niet dat dit er doorgedrukt wordt terwijl het onderwerp aanhangers van verschillende clubs weet te verenigen tégen dit plan (wat op zich al een prestatie is :+ )
Zou dat het grote doel achter dit plan zijn? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:24
De modjes mogen wel aan de slag. Het gaat in het nationale topic allemaal over de Europese wedstrijden. Of gaan we het gedogen? Dan kunnen we misschien beter maar meteen stoppen met dit "experiment" en de splitsing leggen waar hij door iedereen voorgesteld wordt.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De moderator AI moet nu eenmaal data verzamelen voor het aangepast kan worden :+

Even serieus: geef de crew de kans om er verder over na te denken en hopelijk in te zien dat het een minder goede keuze is. Er hier tegenaan blijven schoppen helpt niet en zet alleen de hakken in het zand :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Schoppen? Hakken in het zand?
Je mag hier toch feedback geven?
Nee, geef het maar een negatieve lading. :O

p.s. Hoe krijg ik in godsnaam mijn hakken in het zand als daar al een aantal koppen inzitten? :+

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Feedback geven is geen probleem, maar het is nu een hangende LP geworden. Er komt niets nieuws bij alleen maar herhaling in de hoop dat de modjes overstag gaan.
Aangezien zij onderhand meermalen hebben aangegeven dat ze deze indeling eerst willen proberen vermoed ik dat ze de feedback straks gewoon gaan negeren tot die testperiode voorbij is.
Van mij mag je het blijven proberen hoor, maar het lijkt me zo zonde van je tijd. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gonadan schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 12:46:
Feedback geven is geen probleem, maar het is nu een hangende LP geworden.
offtopic:
LP? We hebben nog analoge moderators op een techforum? :+

Het is inderdaad niet zinvol. In voetbalterminologie: VAR is ernaar aan het kijken. Het is zinloos om in die periode te blijven protesteren.

[ Voor 21% gewijzigd door gambieter op 19-08-2019 13:12 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Curva
gambieter schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 13:03:
[...]

offtopic:

Het is inderdaad niet zinvol. In voetbalterminologie: VAR is ernaar aan het kijken. Het is zinloos om in die periode te blijven protesteren.
Als je het kloppend wil maken: de scheidsrechter is er naar aan het kijken langs de lijn, immers is hij degene die de definitieve beslissing neemt. De VAR is het unaniem eens dat dit een slecht idee is en stelt een ander idee voor. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

gambieter schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 13:03:
[...]

offtopic:

Ja leuk, maar als die VAR er te lang over doet dan krijgt hij ook het stadion op zijn dak en als de scheidsrechters niet consequent ingrijpen dan worden ze ook niet (meer) serieus genomen... O-)

[ Voor 22% gewijzigd door Fiber op 19-08-2019 20:08 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:59
Fiber schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:32:
[...]

Maar, uhm, waarom staan er dan CL en EL foto's in de OP van [Voetbal] Nationale competitie seizoen 2019/2020 ? O-)

En geen foto van de Belgische kampioen van vorig jaar...? O-)

Dat maakt het allemaal wel erg verwarrend... :)
Gonadan schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 19:42:
Omdat ik dan over een week alles weer moet gaan veranderen.

De suggesties die hier worden gegeven zijn al veel beter dan deze donderslag bij heldere hemel wijziging waar niemand wat van af wist. Waarom een wijziging voor een probleem wat niet bestaat. Opper er dan voor om de users mee te laten denken voor een goede constructie en laat het nog bij het oude. Dit is wijzigen om het wijzigen en daarna kop in het zand steken als er commentaar op komt.

Nu is er na twee pagina's eindelijk gezegd dat het wordt geëvalueerd, maar er wordt niet ingegaan op de problemen die worden geschetst door een aantal users. Dat vind ik ontzettend zwak van de mods.

[ Voor 18% gewijzigd door JanW op 20-08-2019 09:34 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Laat het maar even voor wat het is @JanW :)

Zoals ik al eerder heb aangegeven zou ik deze week een terugkoppeling geven over jullie besproken feedback. De feedback is oa dat we de aanpassing hebben gedaan zonder input van users, bij donderslag bij heldere hemel hebben geintroduceerd en dat communicatie niet afdoende is geweest. Dat trek ik mij natuurlijk persoonlijk aan, want ik ben degene geweest die de opzet heeft bedacht en niet goed heeft uitgevoerd. Daarom wil ik niet afwachten tot aankomende vrijdag, want er staat vanavond een belangrijke match op het programma die je wel op de juiste plek wil bediscussiëren.

Daarom zal ik vanavond, voordat Apoel tegen Ajax start, de aanpassingen terugdraaien naar de oude situatie. Tevens zal het inhouden dat ik de wensen van @Kaap en van @Curva ga inwilligen, wat er voor zorgt dat:

a) We het gaan hebben over clubs ipv competities;
b) Naamswijzigingen van topics gaan uitvoeren (nav a);
c) Dat CL/EL besproken kan worden binnen de nationale clubs en buitenlandse clubs. Hierdoor zorg je dat de lotgenoten binnen hun topics kunnen blijven reageren.

Wat ik wel jammer vind is dat er een geen kruisbestuiving kan ontstaan tussen de twee groepen. Waar het buitenland topic vaak rustig is en uitgebreide reacties plaatsvinden, merk ik dat niet binnen de binnenland topic. Ik hoop dat daar ooit nog wat aan gedaan kan worden.

Vragen/opmerkingen: https://gathering.tweaker...send_privatemessage/47664

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 20-08-2019 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Outerspace schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:32:
a) We het gaan hebben over clubs ipv competities;
b) Naamswijzigingen van topics gaan uitvoeren (nav a);
c) Dat CL/EL besproken kan worden binnen de nationale clubs en buitenlandse clubs. Hierdoor zorg je dat de lotgenoten binnen hun topics kunnen blijven reageren.
d:)b
Wat ik wel jammer vind is dat er een geen kruisbestuiving kan ontstaan tussen de twee groepen.
Wacht maar tot Ajax of PSV tegen Arsenal of zo speelt in de EL :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Martinusz
Outerspace schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:32:

Wat ik wel jammer vind is dat er een geen kruisbestuiving kan ontstaan tussen de twee groepen. Waar het buitenland topic vaak rustig is en uitgebreide reacties plaatsvinden, merk ik dat niet binnen de binnenland topic. Ik hoop dat daar ooit nog wat aan gedaan kan worden.
Waarom is dat jammer? Waarom zou persé sommige gebruikers in 2 topics actief moeten zijn?
Diegene die zowel nationaal als internationaal supporteren, doen dat nu toch al in beide topics. Diegene die geen zin hebben in nationale/internationale clubs, doen dat nu lekker apart in het betreffende topic.

Ik vind het wel sportief dat je je besluit hebt heroverwogen en daar ook meteen actie bij onderneemt en alsnog naar de feedback van de gebruikers uit beide topic hebt geluisterd.

Overigens laatste paar weken ook meer "nieuwe" users in het "centraal" topic gezien, leuk om wat nieuwe aanwas te zien i.p.v. die meubilair users >:)

Edit: mogen we nu gewoon Ajax - Apoel al bespreken in het nationale topic? of worden die tot vanavond gemod naar internationale topic?

[ Voor 6% gewijzigd door Martinusz op 20-08-2019 12:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Martinusz schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:43:
[...]

Waarom is dat jammer? Waarom zou persé sommige gebruikers in 2 topics actief moeten zijn?
Diegene die zowel nationaal als internationaal supporteren, doen dat nu toch al in beide topics. Diegene die geen zin hebben in nationale/internationale clubs, doen dat nu lekker apart in het betreffende topic.
Ik zou het fijn vinden als we soms iets netter met elkaar omgaan, wat uitgebreider reageren zoals in het buitenlands voetbal topic :) Ik had gehoopt dat het gedrag wat men daar vertoont ook meer in het binnenlands voetbal topic zou komen. Omdat je nu weer van een NL/BE club alles binnen 1 topic kan houden is de kruisbestuiving er niet altijd.
Ik vind het wel sportief dat je je besluit hebt heroverwogen en daar ook meteen actie bij onderneemt en alsnog naar de feedback van de gebruikers uit beide topic hebt geluisterd.
Dank u.
Overigens laatste paar weken ook meer "nieuwe" users in het "centraal" topic gezien, leuk om wat nieuwe aanwas te zien i.p.v. die meubilair users >:)
Ik hoop dat ze goed mee doen ;)
Edit: mogen we nu gewoon Ajax - Apoel al bespreken in het nationale topic? of worden die tot vanavond gemod naar internationale topic?
Die kan je prima in het nationale topic plaatsen. Vanavond zal ik de naamswijzigingen doorvoeren, zodat ze daar prima staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Outerspace schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:19:
Ik zou het fijn vinden als we soms iets netter met elkaar omgaan, wat uitgebreider reageren zoals in het buitenlands voetbal topic :) Ik had gehoopt dat het gedrag wat men daar vertoont ook meer in het binnenlands voetbal topic zou komen.
Dat is ook alleen maar zolang je niet kritisch bent op clubs of een concurrentiegevoel heerst.
In mijn optiek is het ook meer de inhoud die het verschil maakt dan de mensen die er komen. Velen die in beiden komen hebben in het nationale topic niet altijd hetzelfde niveau als in het internationale topic.
Wellicht is dat juist vanwege een mindere binding met de clubs, in die zin is deze scheiding ideaal. Alleen mensen die zich daadwerkelijk interesseren voor de clubs komen in het topic, de rest wordt er niet meer heen geforceerd omdat een bepaalde competitie daar moet zijn.

Goed bezig @Outerspace :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 12:32

Qu3st

Mooi. (y)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Curva
Martinusz schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:43:
[...]
Helemaal mee eens! :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
Heel sportief @Outerspace . Dank voor je luisteren en daadkracht. Ben blij dat je "onze" mod bent <3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Het siert je dat je terugkomt op je besluit en kiest voor een constructie die iedereen hetzelfde biedt.

Ik ben erg blij met de nieuwe aanpassing! *O*

@Outerspace d:)b

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 16:41:
Heel sportief @Outerspace . Dank voor je luisteren en daadkracht. Ben blij dat je "onze" mod bent <3
Gelukkig, kan ik eindelijk weer tegen je gaan zeuren ipv samen met je :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
@frumper, @Gonadan zie Outerspace in "Sport Feedback"
De CL/ EL mag nu in beide topics besproken worden. Ik heb de topicwarning aangepast, hopelijk is het nu duidelijk :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

tweakduke schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 20:33:
@frumper, @Gonadan zie Outerspace in "Sport Feedback"
De CL/ EL mag nu in beide topics besproken worden. Ik heb de topicwarning aangepast, hopelijk is het nu duidelijk :)
Maar wel afhankelijk van de club waarover het gaat als ik het goed begrijp. Dus Ajax in het nationale topic.

Ik neem aan dat je op m'n report doelt? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 12:33
Gonadan schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 20:36:
[...]

Maar wel afhankelijk van de club waarover het gaat als ik het goed begrijp. Dus Ajax in het nationale topic.

Ik was het spoor gewoon bijster, moest nu twee topics lezen over dezelfde wedstrijd...

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Gonadan schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 20:36:
[...]

De CL/ EL krijgt dus de uitzondering dat die in beide topics mag ongeacht de club.
En ja was op jouw report :)

Toevallig zie je vanavond dat het in 1 topic bleef, maar dat zal zich wel redden.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:17

ST10©DE

Dus.............

Je bedoelt dat wij moeten negeren dat we worden neergezet als grote anti-Ajacied?

Waar ik wijs is slechts op correct taalgebruik. Door onjuist taalgebruik wordt het daadwerkelijke spel van dat moment behoorlijk onrecht aangedaan.

Ik geef überhaupt geen kritiek op Ajax. Maar ik word neergezet als iemand die alleen maar commentaar heeft op Ajax. Totaal niet waar! Hooguit heb ik weleens kritiek op Ajax supporters vanwege een mijns inzien verkeerde mening.

Dat vind ik pas trollen.

En ja, correct taalgebruik vind ik behoorlijk belangrijk. Laatst was er nog iemand die het woord "koosnaampje" gebruikte voor een negatieve bijnaam. Iets wat mijns inziens niet ten goede komt aan een discussie, het verkondigen van een mening, etc....

[ Voor 16% gewijzigd door ST10©DE op 28-08-2019 22:17 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Neres doe maar wisselen. Wat is die uit vorm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Typhone schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 22:17:
Neres doe maar wisselen. Wat is die uit vorm.
Verkeerd topic? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Hahaha ja dat komt door jou!
Verdomme :D :D

[ Voor 22% gewijzigd door Typhone op 28-08-2019 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Graag gedaan! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Hupske schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 22:39:
Tadic. Lekker! Zo is iedereen op t forum weer even stil :p
@Typhone Hoe moet ik deze post opvatten? Is toch ook alleen maar bedoeld om te trollen?

Ik wil alleen maar aangeven dat ook fans van een spelende ploeg onnodig lopen uit te dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik weet even niet precies waar ik jou te pakken had of als troller weg heb gezet. Volgens mij ben ik nergens bij betrokken geweest toch? Ik zag dat toolkist Napo quotte en wild werd en daar sprak ik hem op aan haha. That’s all ;). Ik kan me even niks negatiefs van jou herinneren dus haal je mij niet door de war met iemand anders? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Nee, ik vraag het jou omdat jij een Ajacied bent die wel redelijk om kan gaan met niet Ajacieden. En het derhalve vanuit dat oogpunt kan uitleggen.

[ Voor 20% gewijzigd door ST10©DE op 28-08-2019 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05:34
Je kunt het aanstootgevend vinden als Ajax fan, die geen fan is van Tadic of als niet Ajax fan. Maar dan leggen we het onder een vergrootglas en dan hebben we er een dagtaak aam. Ik lees dit (als Ajax fan zonder specifiek fan van Tadic te zijn) als Mêh, hij scoort, soit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@ST10©DE
Zowel jouw reactie als die van Hupske vind ik in orde. Ik denk dat Hupske eerder doelt op het feit dat de kritiek op Ajax zelf niet weer aanzwengelt en niet zozeer de rest aanpakt of die intentie heeft

. Ik heb even gekeken/gelezen naar die mini escalatie ervoor waar @toolkist bij was en ook daar vond ik jouw reactie niet verkeerd of uit de pas. Alleen er wordt wel verkeerd op gereageerd met als gevolg dat het biefstukje in de pan even in vuur en vlam stond maar dat was snel weer geblust.

Eindconclusie van mij: ik vond er niet zoveel aan de hand. Dus we shake hands again @ST10©DE

Die ignore ignore post komt eerder voort uit het feit dat ons ooit verweten werd geen zelfcorrigerend vermogen te hebben. Ik doe dat liever transparent dan een post die ik niet als verkeerd/aanstootgevend te TR’en omdat de reacties erop plots alle kanten opgaan. En dat ging goed volgens mij want het was snel weer rustig en geen MBR gezien ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Typhone op 29-08-2019 06:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ST10©DE schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 22:15:
[...]

Je bedoelt dat wij moeten negeren dat we worden neergezet als grote anti-Ajacied?

Waar ik wijs is slechts op correct taalgebruik. Door onjuist taalgebruik wordt het daadwerkelijke spel van dat moment behoorlijk onrecht aangedaan.
Dit blijft mijn inziens toch wel één van de cruciale zaken in het hebben van een discussie. Een stukje begripvorming en het overeenkomen van eenzelfde definitie. Het naast elkaar blijven praten omdat er net een andere zwaarte/definitie aan hangt helpt de discussie niet. Dat het soms om klein dingen gaat klopt maar heeft mijn inziens enkel als doel om kwalitatief de discussie te verbeteren aangezien het begrijpen van andermans perspectief redelijk belangrijk is.

Het blijft jammer dat een aantal users vervolgens komen met "mierenneukers" en vragen of diegene niet moe van zichzelf wordt. Het is ook niet zo dat dit een enkele keer voorkomt maar het is een repeterend iets. Dit keer moest er blijkbaar ook naar andere users gewezen worden, ontzettend jammerlijk.
Ik geef überhaupt geen kritiek op Ajax. Maar ik word neergezet als iemand die alleen maar commentaar heeft op Ajax. Totaal niet waar! Hooguit heb ik weleens kritiek op Ajax supporters vanwege een mijns inzien verkeerde mening.

Dat vind ik pas trollen.
Dat is mijn inziens ook wel de negatieve ontwikkeling van de discussie van gisteren. Gisteren heb ik één post in de rust over de hopelijke speelwijze van de tweedehelft gemaakt en buiten dat enkel op handelen van de scheidsrechter die de eerste helft redelijk goed uitlegbaar is.

Vervolgens wordt er op de man gereageerd en wordt er met posts als deze een poging gedaan om gevoelsmatig een gelijk te halen waar geeneens een directe link mee is.

Het blijft jammer dat een afwijkende mening waar wel enige onderbouwing bij wordt gegeven over het handelen van de scheidsrechter al zoveel reacties oproept.

Typhone schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 06:35:
Die ignore ignore post komt eerder voort uit het feit dat ons ooit verweten werd geen zelfcorrigerend vermogen te hebben. Ik doe dat liever transparent dan een post die ik niet als verkeerd/aanstootgevend te TR’en omdat de reacties erop plots alle kanten opgaan.
En ook hier zit wel enigszins een onduidelijke lijn in hetgeen in het topic wel en niet mag. Soms is het zelfcorrigerende vermogen wel oke en andere keren niet.
En dat ging goed volgens mij want het was snel weer rustig en geen MBR gezien ;)
Dat lijkt me niet de meest juiste conclusie. Met getrashde posts en knipwerk was het alsnog geen avond zonder incidenten. Een MBR is mijn inziens ook niet de juiste graadmeter zeker niet in de context van de uitleg die eerder is gegeven, een MBR is een vrij forse stap op het moment dat het helemaal fout loopt, dat houdt niet in dat het niet al aan het ontsporen was.

Blijkbaar wordt het interpreteren van het handelen van de scheidsrechter al als iets negatiefs gezien, dat is het niet en kan ik vrij lastig verklaren waarom men dat denkt. De wens om iets er in te lezen is groter dan daadwerkelijk interpreteren wat er staat?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 12:15

snmght

imho dan he

@Napo, het is niet eens dat je inhoudelijk ongelijk hebt. Maar ik geloof dat het in de geest en cultuur van een voetbaltopic niet past om semantische discussies te gaan voeren over kansen versus mogelijkheden. De term mierenneuken is dan wat plat maar in semantische zin to the point. Voer die discussie dan desnoods in dit topic maar niet missen in de wedstrijd waarin emoties spelen en meer dan een enkeling aan het bier zit. Of zou je in de kroeg die discussie ook gaan voeren met gepassioneerde fans? En wat verwacht je dan eigenlijk voor reactie?

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

@snmght Je kan het gooien op een semantische discussie maar dan heb je het niet begrepen.

Iemand zegt dat als Ajax de kansen maakt die ze al kregen, ze het makkelijk redden. Tot op dat moment was er nog niet één kans of mogelijkheid geweest. Die mogelijkheid van Huntelaar kwam zelfs pas na het moment van posten, volgens mij, zo niet dan was het wel de enige tot dan toe.

Dus iemand krijgt het voor elkaar om één mogelijkheid (enkelvoud) om te toveren naar kansen (meervoud).

Dan kijk je mijns inziens niet realistisch naar de wedstrijd. En als je daar dan melding van maakt dat je het toch anders ziet, dan wordt je weggezet als anti-Ajacied. Wat totaal niks met elkaar te maken heeft. Ajax had het tot grofweg minuut 40 erg lastig om ook maar iets te creëren. Heeft natuurlijk te maken met de tegenstander. Maar het heeft absoluut niks te maken met het feit dat sommige alleen maar negatief over Ajax kunnen zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
ST10©DE schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 22:50:
[...]
@Typhone Hoe moet ik deze post opvatten? Is toch ook alleen maar bedoeld om te trollen?

Ik wil alleen maar aangeven dat ook fans van een spelende ploeg onnodig lopen uit te dagen.
Dat was volgens mij totaal niet het geval, er was even daarvoor kritiek dat Tadic sinds zijn contractverlenging niets meer had laten zien of iets dergelijks.
Volgens mij was het een reactie op dat bericht.

[edit]
groggy schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 22:34:
Tadic heeft sinds zijn nieuwe superlange en dure contract echt nog geen bal goed geraakt hea
Hupske schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 22:39:
Tadic. Lekker! Zo is iedereen op t forum weer even stil :p

[ Voor 27% gewijzigd door OPSLAGHOND op 29-08-2019 15:22 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
snmght schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:59:
@Napo, het is niet eens dat je inhoudelijk ongelijk hebt. Maar ik geloof dat het in de geest en cultuur van een voetbaltopic niet past om semantische discussies te gaan voeren over kansen versus mogelijkheden. De term mierenneuken is dan wat plat maar in semantische zin to the point. Voer die discussie dan desnoods in dit topic maar niet missen in de wedstrijd waarin emoties spelen en meer dan een enkeling aan het bier zit. Of zou je in de kroeg die discussie ook gaan voeren met gepassioneerde fans? En wat verwacht je dan eigenlijk voor reactie?
Als ik met iemand praat over kansen en/of mogelijkheden en we verschillen van mening over de hoeveelheid kansen dan is één van de eerste vragen wat iemand als kans ziet. Op basis van het antwoord op die vraag kan je vervolgens alsnog verder praten over het verloop van de wedstrijd met eenzelfde definitie waardoor het geen wellus nietus verhaal woord.

Zelfs tijdens een wedstrijd mag er enige niveau van fatsoen aanwezig zijn waarbij we elkaar respecteren en niet van het negatieve uit gaan. Datzelfde zie je ook gebeuren over overtredingen die wel of niet bestraft moeten worden met een gele kaart, ook daar zit eenzelfde discussie onder met als basis een kader (regels) die enigszins bekend is. Beide discussies behoren mijn inziens in het voetbaltopic en zeer zeker niet in een sport feedback topic.
En wat verwacht je dan eigenlijk voor reactie?
Het is niet zozeer dat ik een reactie verwacht maar indien er een reactie komt verwacht ik wel iets van enig niveau, emotie of dat iemand gepassioneerd is doet daar niets aan af. Men heeft ook de keuze om de post van @ST10©DE links te laten liggen gedurende de wedstrijd. De clubvoorkeurskaart (of afkeer) die te onpas getrokken wordt is de meest onwenselijke manier van discussieren.

Er werd een inhoudelijke prima post geplaatst (uitleg waarom het niet als kans gezien wordt) en dat wordt weggezet met kotsende smilies, trollen, ik wordt erbij gehaald (nog steeds onduidelijk waarom) dan gaat er niet iets mis met het aanhalen van de discussie maar dan zijn er blijkbaar een aantal users die er met de botte bijl ingaan en derhalve onwenselijk,

snmght in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020"
Hupske in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020"
toolkist in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020"

Dit soort reacties kan je niet bij @ST10©DE in de schoenen schuiven, als dit soort reacties in de geest en de cultuur van het voetbaltopic passen is het mijn inziens best wel zorgelijk gesteld met het topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:19:
[...]

Dat was volgens mij totaal niet het geval, er was even daarvoor kritiek dat Tadic sinds zijn contractverlenging niets meer had laten zien of iets dergelijks.
Volgens mij was het een reactie op dat bericht.

[edit]

[...]

[...]
Ik meende serieus dat ik Tadic niet dingend vind spelen, maar gelukkig wist hij te scoren. En bewijst hij mijn ongelijk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Volgens mij mis je mijn punt. Als iemand van kansen (meervoud) spreekt en jij hebt vastgesteld dat er maar 1 kans (enkelvoud) was, doch meerdere mogelijkheden;

Dan kun je logisch gezien al concluderen dat je er een andere definitie op nahoudt.

Ik denk gewoon niet dat het verstandig is om dan op dat moment die discussie te willen voeren. Het is ook een beetje besides the point. Wat met het oorspronkelijke bericht bedoeld werd te zeggen is dat Ajax in staat was om mogelijkheden/kansen te creeeren; dat ze de bal hadden en dat om wisten te zetten in aanvallend voordeel.

Lijkt me een stuk leuker voor de discussie als je daar dan inhoudelijk op reageert en niet de Van Dale er bij pakt. Dus ik zou het om willen draaien; kan er niet opgetreden worden tegen niet-inhoudelijk gezwets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
snmght schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:49:
[...]

Volgens mij mis je mijn punt. Als iemand van kansen (meervoud) spreekt en jij hebt vastgesteld dat er maar 1 kans (enkelvoud) was, doch meerdere mogelijkheden;

Dan kun je logisch gezien al concluderen dat je er een andere definitie op nahoudt.

Ik denk gewoon niet dat het verstandig is om dan op dat moment die discussie te willen voeren. Het is ook een beetje besides the point. Wat met het oorspronkelijke bericht bedoeld werd te zeggen is dat Ajax in staat was om mogelijkheden/kansen te creeeren; dat ze de bal hadden en dat om wisten te zetten in aanvallend voordeel.

Lijkt me een stuk leuker voor de discussie als je daar dan inhoudelijk op reageert en niet de Van Dale er bij pakt. Dus ik zou het om willen draaien; kan er niet opgetreden worden tegen niet-inhoudelijk gezwets?
Er was een prima inhoudelijke discussie gaande over het spelbeeld dat er in de wedstrijd te zien was. Er was een perceptie van iemand dat er meerdere kansen waren voor Ajax terwijl een ander geen kansen heeft gezien. Inhoudelijk wordt er gevraagd welke kansen er geweest zijn en er wordt één voorbeeld gegeven. De gebruiker die vervolgens aangeeft dat dat dus maar één kans was, waarbij hij zijn definitie van een kans en een mogelijkheid geeft.

Wellicht wil die ene gebruiker navragen of hij iets gemist heeft of daadwerkelijk een andere definitie heeft (impliciet kan je die conclusie trekken maar valideren is beter). De reacties op de post van in dit geval @ST10©DE geeft de ontzettende gevoeligheid bij een aantal gebriukers aan.

Ik mis jouw punt niet, het is misschien niet het beste moment maar zeker niet een fout moment om zo'n discussie te starten. Het gaat eveneens niet om het erbij halen van de Van Dale maar zover ik kan zien om begripvorming en het delen van het beeld van een kans en mogelijkheid.

puur kijkend naar de post:
ST10©DE schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 21:22:
[...]

Dat is enkelvoud, geen meervoud. Daarbij is het geen kans. Het zou een kans geweest zijn als de keeper niet op tijd was en Klaas Jan die stap meer niet nodig had, maar naast geschoten zou hebben.
Eerste zin is een feit, tweede zin is in beginsel een mening aangezien er wel enigszins een grijs gebied is tussen kans en mogelijkheid. derde zin is een inhoudelijke onderbouwing waarom de user het niet als kans ziet.
Ik heb alleen nog maar mogelijkheden gezien, geen kansen.
Bevestiging van de bevinding
Onderbouwing met een uitgebreidere uitleg van waarop de gebriuker zijn beeld vormt.

Overall een inhoudelijke post waarbij je van de definitie van kans en mogelijkheid kan afwijken maar mijn inziens niets onwenselijks.

Het afwezig laten van het afkeurend reageren van het delen van onderbouwde mening met daarbij de uitleg van een andere bron, dat zou de discussie leuker houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
snmght schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:49:
Amen.
En @Napo ja, die reactie van mij is niet goed (ik drukte weer eens meteen op post ipv even adem te halen |:( ). Maar het wordt wel ergens door getriggerd. Het zou toch zoveel leuker zijn als ik met jou of @ST10©DE op inhoud kan discusseren ipv dat elke keer weer de focus op randzaken gaat, definities van woorden, zinnen, etc. Maar er is op deze manier gewoon geen discussie te voeren...

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

@toolkist @snmght Dus als ik aangeef dat ik nog kans heb gezien in tegenstelling tot de poster waarop ik reageer, en dus aangeef dat het wat beter moet, is dat geen inhoudelijke discussie? Hierbij geef ik zelfs aan welke voorwaarden ik gebruik bij mijn mening.

Dunkt me dat tegengeluid gewoon niet gewenst is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Het ligt aan de manier waarop je het brengt. '1 kans ja, maar meer heb ik er niet gezien' komt heel anders over dan naar een of andere taal website gaan linken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Curva
Wat een geneuzel weer. Is het een kans, mogelijkheid of zijn het kansen of mogelijkheden? FIRST WORLD PROBLEMS!!!!!!1111111111

Laat jullie is niet zo uit de tent lokken door de taalnazi's. Je weet dat je bij sommige gebruikers epistels terug blijft krijgen, deal with it and go on.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

ST10©DE schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 23:21:
@toolkist @snmght Dus als ik aangeef dat ik nog kans heb gezien in tegenstelling tot de poster waarop ik reageer, en dus aangeef dat het wat beter moet, is dat geen inhoudelijke discussie? Hierbij geef ik zelfs aan welke voorwaarden ik gebruik bij mijn mening.

Dunkt me dat tegengeluid gewoon niet gewenst is.
Tegengeluid is van harte welkom, graag zelfs. Ik kan heerlijke discussies voeren met de Feyenoord fans in mijn zaalvoetbal team. Maar dat gaat zelden over definities van kans versus mogelijkheid.

Je mag stug volhouden hoor, maar je komt gewoon over als een taalnazi op die manier. Waarde van je bijdrage is nul en je verzand in een discussie die niets meer met voetbal te maken heeft. Als dat je bevalt is dat prima natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Dus omdat ik aangeef dat ik nog geen kans / mogelijkheid heb gezien, en daarbij aangeef wat ik daaronder versta (afbakening van termen) ben ik een taalnazi. Moet niet mooier worden.

Het niveau wordt behoorlijk bedenkelijk. Blijkbaar hebben jullie hele andere standaarden. Ik ben gewend om te discussiëren op basis van argumenten en het afbakenen van termen die gebruikt worden teneinde juist niet in een semantische discussie ter verzanden.

Iedereen leest over de kern van het bericht heen, dat ik tot dan toe iets heel anders zag en geen kans had gezien.

Maar iedereen pakt de bijzaak eruit :?

Naja, dan zullen we dit soort discussies vaker krijgen in de toekomst. Ik ben niet van plan om te gaan discussiëren zonder argumenten te gebruiken. In tegenstelling tot anderen hier.

En degene die mij de broer van @Napo noemt: 8)7 Napo had volgens mij tot dan toe nog geen post geschreven?

[ Voor 67% gewijzigd door ST10©DE op 30-08-2019 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

ST10©DE schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 08:54:
Dus omdat ik aangeef dat ik nog geen kans / mogelijkheid heb gezien, en daarbij aangeef wat ik daaronder versta (afbakening van termen) ben ik een taalnazi. Moet niet mooier worden.
Dat is niet hoe het ging. Je haakte in op iemand anders woordkeuze voor 'kansen'. Dat is toch net wat anders dan je nu schetst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

--Weg--
snmght schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 09:03:
[...]

Dat is niet hoe het ging. Je haakte in op iemand anders woordkeuze voor 'kansen'. Dat is toch net wat anders dan je nu schetst.
Nee, mijn eerste post was een vraag met welke kansen werden bedoeld. Die vraag impliceert dat ik nog geen kans heb gezien (tot op dat moment uiteraard)

Volgende wedstrijd proberen we gewoon weer opnieuw op basis van argumenten te discussiëren ;)

:(:)

[ Voor 250% gewijzigd door ST10©DE op 30-08-2019 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
snmght schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 08:11:
[...]

Tegengeluid is van harte welkom, graag zelfs. Ik kan heerlijke discussies voeren met de Feyenoord fans in mijn zaalvoetbal team. Maar dat gaat zelden over definities van kans versus mogelijkheid.

Je mag stug volhouden hoor, maar je komt gewoon over als een taalnazi op die manier. Waarde van je bijdrage is nul en je verzand in een discussie die niets meer met voetbal te maken heeft. Als dat je bevalt is dat prima natuurlijk.
De waarde is nul? Je hebt liever dat er personen naast elkaar praten? Waarbij ze dus denken dat ze over hetzelfde praten maar effectief het over andere zaken hebben.

Gevoelsmatig leggen een aantal gebriukers een ontzettend grote nadruk op de meegegeven URL van @ST10©DE terwijl dat voor mij puur wat additionele informatie is. De eerdere informatie waar @ST10©DE zijn mening deelt wordt gelaten voor wat het is.

Als er stok nodig is om mee te slaan weten sommige die snel te vinden.

Terugkomende op hetvolgende punt:
toolkist schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 20:48:
[...]

Amen.
En @Napo ja, die reactie van mij is niet goed (ik drukte weer eens meteen op post ipv even adem te halen |:( ). Maar het wordt wel ergens door getriggerd. Het zou toch zoveel leuker zijn als ik met jou of @ST10©DE op inhoud kan discusseren ipv dat elke keer weer de focus op randzaken gaat, definities van woorden, zinnen, etc. Maar er is op deze manier gewoon geen discussie te voeren...
In mijn posts poog ik de situatie die ik heb gezien te omschrijven en mijn interpretatie er over te geven. Dat deze posts langer zijn dat het gemiddelde geloof ik best. Onderdeel van een discussie is de definitie, waar praten we over en hoe interpreteren we zaken. Dat het voor jou een randzaak is maakt het voor mij nog niet een randzaak. Verduidelijking is bij bepaalde posts nodig om te voorkomen dat er een verkeerde interpretatie gedaan wordt. Dat is geen randzaak, dat is cruciaal om te kunnen begrijpen wat iemand wil zeggen. Zeker bij de soms wat grijze definities in het voetbal.

ST10©DE schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 08:54:
En degene die mij de broer van @Napo noemt: 8)7 Napo had volgens mij tot dan toe nog geen post geschreven?
Tsja, sommige slepen graag andere gebruikers er te onpas bij, dat is ontzettend vermoeiend en dat is blijkbaar tot op een niveau acceptabel gedrag. Je zou je bijna afvragen waarom er mensen afhaken uit het topic :+

Goed dat er een ingreep is maar ook daar gebeurt dat mijn inziens maar half.

[ Voor 10% gewijzigd door Napo op 30-08-2019 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 07:21
Napo schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 09:25:
[...]

De waarde is nul? Je hebt liever dat er personen naast elkaar praten? Waarbij ze dus denken dat ze over hetzelfde praten maar effectief het over andere zaken hebben.

Gevoelsmatig leggen een aantal gebriukers een ontzettend grote nadruk op de meegegeven URL van @ST10©DE terwijl dat voor mij puur wat additionele informatie is. De eerdere informatie waar @ST10©DE zijn mening deelt wordt gelaten voor wat het is.

Als er stok nodig is om mee te slaan weten sommige die snel te vinden.

Terugkomende op hetvolgende punt:

[...]

In mijn posts poog ik de situatie die ik heb gezien te omschrijven en mijn interpretatie er over te geven. Dat deze posts langer zijn dat het gemiddelde geloof ik best. Onderdeel van een discussie is de definitie, waar praten we over en hoe interpreteren we zaken. Dat het voor jou een randzaak is maakt het voor mij nog niet een randzaak. Verduidelijking is bij bepaalde posts nodig om te voorkomen dat er een verkeerde interpretatie gedaan wordt. Dat is geen randzaak, dat is cruciaal om te kunnen begrijpen wat iemand wil zeggen. Zeker bij de soms wat grijze definities in het voetbal.

[...]

Tsja, sommige slepen graag andere gebruikers er te onpas bij, dat is ontzettend vermoeiend en dat is blijkbaar tot op een niveau acceptabel gedrag. Je zou je bijna afvragen waarom er mensen afhaken uit het topic :+

Goed dat er een ingreep is maar ook daar gebeurt dat mijn inziens maar half.
Napo, we hebben het over voetbal.

Dat gaat helemaal nergens over, en zie het nu ook eens op die manier. Zeker als er een wedstrijd bezig is, en dan komt vaak de oermens naar boven. De volgende dag ga je weer gewoon naar je werk en is er niks aan de hand.

Ik vind je een puritein in je reacties, maar daar is niks mis mee. Het zet je soms aan het denken.

Verder ga ik me niet mengen in jullie oorlog. ;)

[ Voor 1% gewijzigd door mavaros op 30-08-2019 12:23 . Reden: grammatica ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
mavaros schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:16:
Ik vind je een puritein in je reacties, maar daar is niks mis mee. Het zet je soms aan het denken.
Ik heb geen idee waar godsdienst opeens naar boven komt en ik distancieer mij daar expliciet van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Laten we voorstellen om erover op te houden. Ik heb alleen de post van @toolkist aangepast, omdat er verder niet veel aan de hand was.
De post van @ST10©DE kan als irritant worden opgevat, omdat het tijdens een wedstrijd gepost wordt. Post je zoiets na de wedstrijd is er meer begrip voor. Daarom heb ik ook de ruimte gegeven voor deze discussie, maar volgens mij zijn alle standpunten wel duidelijk gemaakt.

Laten we het over voetbal hebben in het voetbaltopic en haal niet teveel andere randzaken aan. We gaan met 4 ploegen europa in, mooi vooruitzicht :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
tweakduke schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:32:
Laten we het over voetbal hebben in het voetbaltopic en haal niet teveel andere randzaken aan. We gaan met 4 ploegen europa in, mooi vooruitzicht :)
Puur voor de begripvorming, waar doel je op met de "andere randzaken"?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Napo schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 19:23:
[...]

Puur voor de begripvorming, waar doel je op met de "andere randzaken"?
Zaken die niet direct met het voetbal te maken hebben ;)

Tweakers Discord

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:07

Superkiwi

Hoi doei

Baseman77 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:00:
Als niet Ajacied moet je hier positief zijn over Ajax, anders ben je op zoek naar iets negatiefs.
Dat heb ik al vaker mensen horen zeggen maar dat is absoluut niet het geval. Het valt alleen op als vrijwel elke post over club 'X' negatief is, ongeacht je clubvoorkeur ;)

Ik vind het jammer. Normaal begint het moddergooien pas tegen het eind van het seizoen, dan merk je dat er hier en daar toch wel wat frustratie in zit bij sommigen. Nu begint het al veel te vroeg, laten we aub zorgen dat het niet (weer) uit de klauwen gaat lopen ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Pagina: 1 ... 11 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.