Sport Feedback Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 25 Laatste
Acties:
  • 78.660 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 11:34
toolkist schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:30:
De vaste bezoekers herkennen nagenoeg allemaal die "1 day fly's" wel. Probeer ze gewoon te negeren, hoe erg het ook kriebelt om er volle bak tegenin te gaan. Lukt mij zelf ook niet altijd, maar beide voorbeelden van @Typhone heb ik gisteren ook gezien en vond ik de moeite van het reageren niet waard.

Negeren werkt veel beter dan uren na de wedstrijd modden, dan is het doel allang bereikt.
Nouja je hebt natuurlijk gelijk en ik moet toegeven soms er ook een beetje in te trappen. Achteraf denk ik dan soms ook, had maar niet gereageerd. :/ Gister had ik ook zo'n moment waar iemand niet verder komt dan je praat onzin en hier valt niet te discussiëren. Ja dan kan ik wel weer happen reageren maar het is dan beter om te laten varen. ;) Tis soms ook lastig om via de telefoon diepgaande onderbouwde post's te doen. :$

@Ankona Ja en nee... Ja ze moeten een kans krijgen maar nee wij moeten ze niet corrigeren want dan loopt het weer uit de hand. En is het binnen no-time weer moddergooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 09:57
DoeEensGek schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:42:
[...]

Tis soms ook lastig om via de telefoon diepgaande onderbouwde post's te doen. :$
Ik vind het sowieso al knap hoe sommige tijdens wedstrijden (en zelfs van hun clubbie) hele epistels/meerdere berichten kunnen plaatsen en serieus kunnen kijken :X

Maargoed dat is hier toch wat offtopic :+

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
toolkist schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:30:
De vaste bezoekers herkennen nagenoeg allemaal die "1 day fly's" wel. Probeer ze gewoon te negeren, hoe erg het ook kriebelt om er volle bak tegenin te gaan. Lukt mij zelf ook niet altijd, maar beide voorbeelden van @Typhone heb ik gisteren ook gezien en vond ik de moeite van het reageren niet waard.

Negeren werkt veel beter dan uren na de wedstrijd modden, dan is het doel allang bereikt.
Negeren én rapporteren. Dan kunnen de modjes achteraf lekker trashen en zie je in het topic nooit meer dat die posts er geweest zijn.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:39:
[...]

Negeren én rapporteren. Dan kunnen de modjes achteraf lekker trashen en zie je in het topic nooit meer dat die posts er geweest zijn.
Ja en nee. Soms quote ik nog wel eens iemand met de vraag waarom? maar dan wordt mijn post mee-getrashed en lang niet altijd weet ik dan nog hoe of wat. Die huidige manier van aanspreken en staan laten is best wel erg transparant.

Afgelopen weekend heb ik een zeldzame TR aangemaakt (jij kan het checken als je me niet gelooft) toen iemand de verdedigers van PSV 'een stelletje mongolen' noemde. Die post bleef voor een deel staan maar wel netjes met uitleg erbij. Dat maakt het geheel wel fijner dan het keiharde snijden. Ik schrik soms als er zo'n ingreep notificatie is maar vaak is dat omdat ik iets of iemand quote zonder meteen op de TR button te rammen. En veel anti's moet je ook maar gewoon laten voor wat het zijn zoals gisteren. Niet in the heat of the moment aandacht aan gaan besteden. Lose-lose.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:22
Het is vervelender voor ons als telkens de gehate passage gequote wordt dan bv een mention. Daarom gaan er in de heat-of-the-moment (zeker op mobiel) berichten sneller naar de prullenbak.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Typhone schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 16:46:
Ja en nee. Soms quote ik nog wel eens iemand met de vraag waarom? maar dan wordt mijn post mee-getrashed en lang niet altijd weet ik dan nog hoe of wat. Die huidige manier van aanspreken en staan laten is best wel erg transparant.
Bij normale correctie wel, maar bij recidiverende eendagsvliegen die alleen met een onlinertroll komen vind ik dat geen probleem hoor. :P

Maar mijn punt was dat je naast negeren ook zeker moet rapporteren, dan kunnen de modjes wel bepalen wat de beste actie is maar weten ze er in ieder geval van.
Afgelopen weekend heb ik een zeldzame TR aangemaakt (jij kan het checken als je me niet gelooft)
Nope, kan ik niet. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Gonadan op 14-08-2019 17:10 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Gonadan schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 17:10:
[...]

recidiverende eendagsvliegen
Die mag je uitleggen....

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Het buitenlandse competities voetbaltopic heeft nog een nieuw deeltje nodig. Zelf heb ik vrijdag tijd om er 1 te maken, maar als iemand anders het graag wil doen, is ook prima :)

@Outerspace wij posten ook precies op dezelfde tijd O+
Outerspace in "[Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2018/2019"

[ Voor 31% gewijzigd door tweakduke op 14-08-2019 22:53 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
tweakduke schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 22:47:
Het buitenlandse competities voetbaltopic heeft nog een nieuw deeltje nodig. Zelf heb ik vrijdag tijd om er 1 te maken, maar als iemand anders het graag wil doen, is ook prima :)

@Outerspace wij posten ook precies op dezelfde tijd O+
Outerspace in "[Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2018/2019"
Waarom twee topics, dit kan toch prima in het centrale voetbal topic? CL/EL en nu de supercup worden daar ook al besproken, ook als het niet om NL teams gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:19

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
toolkist schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 23:46:
[...]

Waarom twee topics, dit kan toch prima in het centrale voetbal topic? CL/EL en nu de supercup worden daar ook al besproken, ook als het niet om NL teams gaat.
Engels, Spaans, Italiaans en Duits voetbal mogen prima gescheiden worden van het NL/BE voetbal. Ik zie nog geen redenen om van deze, van oudsher gemaakte, keuze af te wijken.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

• toolkist
  • Niet online
Ik vind het juist niet logisch om 2 topics aan te houden. Nu mag je de ene keer wel (CL) over Liverpool praten in het centrale voetbal topic en de andere keer (PL) niet. Zorgt volgens mij alleen maar voor verwarring.
Maar goed, echt belangrijk is het natuurlijk niet.

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Ik heb het (één of twee topics) in de groep gegooid, later daarover meer.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Alsjeblieft niet in 1 topic. Moet je om iets interessants over buitenlands voetbal te vinden door alle Ajax en een beetje PSV/Feyenoord posts heen gaan (ik negeer dat topic al grotendeels door de lage kwaliteit posts).

Dan liever aparte topics voor de CL en evenementen en het voetbaltopic alleen NL competities maken.

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 15-08-2019 12:25 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Ankona
Punt is natuurlijk dat een van de topics "centraal voetbaltopic" heet. Niet ED topic. Dus alles van pupillen voetbal tot WK en van tafelvoetbal tot damesvoetbal zou daar passen.

Gewenst of niet, verwarrend is het wel. Maar als je het centrale topic dan weer tot ED topic om gaat dopen, dan moet er ook een topic zijn voor de eerste divisie en een voor het amateurvoetbal en nog een voor het jeugdvoetbal etc. Dan wordt het een voetbal forum ipv een tech forum met een voetbal slowchat topic.

alles kan off-topic

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ankona schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 12:42:
Punt is natuurlijk dat een van de topics "centraal voetbaltopic" heet. Niet ED topic. Dus alles van pupillen voetbal tot WK en van tafelvoetbal tot damesvoetbal zou daar passen.

Gewenst of niet, verwarrend is het wel. Maar als je het centrale topic dan weer tot ED topic om gaat dopen, dan moet er ook een topic zijn voor de eerste divisie en een voor het amateurvoetbal en nog een voor het jeugdvoetbal etc. Dan wordt het een voetbal forum ipv een tech forum met een voetbal slowchat topic.
Je kunt het als Autoraces doen: een Nederlands Voetbal topic (Eredivisie, 1e divisie (die 5 posts) en Oranje, Buitenlandse competities en Europees Voetbal. En dan evenementen.

Maar 1 groot topic is de meest klote "oplossing" voor een niet-bestaand probleem. Dan kun je het Ajax/PSV/Feyemoord gezemel helemaal niet meer ontwijken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
Gewoon houden zoals het was, hooguit de naam van het Centraal voetbaltopic aanpassen naar Nederlands (club)voetbaltopic. Waar eventueel wel naar gekeken kan worden zijn grote evenementen een eigen topic geven, zoals afgelopen lente voor het WK voor de dames.
Op het moment dat er nog meer splitsing komt, dan krijgen de mods het nog drukker en dat is bij een merge ook het geval gok ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 11:34
Een eigen forum gedeelte. :+

Nee zonder dollen, misschien wel bij het buitenland topic het jaartal eruit halen. Zo snel loopt hij niet vol.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DoeEensGek schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:24:
Nee zonder dollen, misschien wel bij het buitenland topic het jaartal eruit halen. Zo snel loopt hij niet vol.
Da's wel een goede :)

• toolkist
  • Niet online
gambieter schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:10:
[...]

Je kunt het als Autoraces doen: een Nederlands Voetbal topic (Eredivisie, 1e divisie (die 5 posts) en Oranje, Buitenlandse competities en Europees Voetbal. En dan evenementen.
Liever niet, het verzoek was om naar 1 topic te gaan, niet naar meer.
Maar 1 groot topic is de meest klote "oplossing" voor een niet-bestaand probleem. Dan kun je het Ajax/PSV/Feyemoord gezemel helemaal niet meer ontwijken.
Voor die 5 users die geen interesse hebben in NL voetbal en wel posten in Buitenlands voetbal? ;)

Tis vooral praktisch lijkt mij, met enige regelmaat wordt er in het verkeerde topic gepost en ik zou het zelf bijvoorbeeld handig vinden om alles in 1 topic te kunnen bepraten. Bij F1 zie ik het nut van de splitsing ook niet in.
Aan de reacties te zien ben ik alleen de enige die er zo over denkt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Troost je, ik kan me wel in jouw visie vinden. M.i. is het meer een social slowchat dan een informatiebron waar mensen een diepgaande studie op loslaten (ok, je hebt ze erbij...)

Dus gewoon wat actueel is en met voetbal te maken heeft is ontopic. Hoef je maar een topic te volgen ipv 10 waarvan je er maar 5 kent.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Dit is denk ik de beste oplossing. De scheiding zoals die er nu is is prima, het topic loopt momenteel in een seizoen niet vol. Uberhaupt zijn de jaartallen niet heel boeiend. Ook niet bij het Nederlands voetbal-topic, als ie vol is komt er wel een nieuwe en naar de Topicstart kijk - in ieder geval ik - je toch vrijwel nooit.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

toolkist schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:46:
Liever niet, het verzoek was om naar 1 topic te gaan, niet naar meer.
Ik gaf juist 1 NL voetbal topic aan waar alles NL in komt, exclusief grote evenementen ;) . Maar niet 1 groot voetbaltopic waar alles in komt.

Dat er wel eens een keertje verkeerd gepost wordt, so what?

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:22
Een eigen forum gedeelte. :+

Ach, houdt wel mooi de seizoenen van elkaar. We hoeven ook niet meer met 10k posts te sluiten, dus ook geen pagina's met TVP's meer.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

toolkist schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:45:
Ik vind het juist niet logisch om 2 topics aan te houden. Nu mag je de ene keer wel (CL) over Liverpool praten in het centrale voetbal topic en de andere keer (PL) niet. Zorgt volgens mij alleen maar voor verwarring.
Het is vrij logisch. Het ene topic voor competities waar Nederlandse teams (en Belgische toch?) aan mee mogen doen, het andere topic voor de competities waar dat niet mag.
Maar goed, echt belangrijk is het natuurlijk niet.
Maar toch wordt bij elke mogelijkheid ingehaakt om de discussie weer aan te zwengelen en komt het elk jaar weer meerdere keren terug.
Ik vermoed dat men het stiekem toch wel een beetje belangrijk vindt. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Napo
  • Niet online
Señor Sjon schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 15:37:
[...]

Ach, houdt wel mooi de seizoenen van elkaar. We hoeven ook niet meer met 10k posts te sluiten, dus ook geen pagina's met TVP's meer.
TVPs zijn überhaupt niet meer nodig...

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Napo schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 17:41:
TVPs zijn überhaupt niet meer nodig...
Waarom niet? Niet iedereen werkt vanuit die bewerkelijke bookmarks.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Napo
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 17:43:
[...]

Waarom niet? Niet iedereen werkt vanuit die bewerkelijke bookmarks.
Is toch gewoon afgevangen in het algemeen beleid ;)

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Napo schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 17:46:
Is toch gewoon afgevangen in het algemeen beleid ;)
Bedoel je 'nodig' of 'toegestaan' c.q. 'gewenst'? Het is wel zo prettig om de woorden te gebruiken die je daadwerkelijk bedoelt. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:41
Misschien gewoon de topics houden zoals het nu is maar voor fans van buitenlandse clubs Europees voetbal discussie gewoon toelaten in het Buitenlands Voetbal topic? Zij praten tenslotte veelal meer over de club die ze supporten dan "Europees voetbal" an sich.

Ik vind het zelf bijvoorbeeld best vervelend dat ik voor alles Arsenal en PL related naar het ene topic moet maar als mijn club dan Europees speelt, moet ik zaken over mijn club in relatie tot de Europese wedstrijd van die week in het andere topic posten. Voor supporters van NL clubs is het makkelijk, die kunnen alles lekker binnen 1 topic houden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Zoals ik al had gezegd zouden we dit intern bespreken. Hier is het volgende uitgekomen:

[Voetbal] Nationale competitie seizoen xx/xx
[Voetval] Internationale competitie seizoen xx/xx

Zoals jullie zien zijn er naamswijziging en gekoppeld aan de nieuwe opzet wat de boel (ons inziens) zal verduidelijken.
Het eerste topic gaat over de nationale competitie (NL/BE) en het tweede topic over de internationale competities (EN, ITA, ESP, GER), maar gaat ook de Champions- en Europa League herbergen. Dit doen we zodat we alle internationale competities en cups in 1 topic houden. Voor de EK's, WK's worden separate topics geopend.

Dat zal dus enigzins wennen worden, maar ik denk dat we wel door de zure appel heen kunnen bijten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
Outerspace schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 21:53:
Zoals ik al had gezegd zouden we dit intern bespreken. Hier is het volgende uitgekomen:

Zoals jullie zien zijn er naamswijziging en gekoppeld aan de nieuwe opzet wat de boel (ons inziens) zal verduidelijken.
Het eerste topic gaat over de nationale competitie (NL/BE) en het tweede topic over de internationale competities (EN, ITA, ESP, GER), maar gaat ook de Champions- en Europa League herbergen. Dit doen we zodat we alle internationale competities en cups in 1 topic houden. Voor de EK's, WK's worden separate topics geopend.

Dat zal dus enigzins wennen worden, maar ik denk dat we wel door de zure appel heen kunnen bijten :)
CL en EL in internationale topic?
Maar over NL teams gewoon in nationale topic neem ik aan? (Zoals nu)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

* Typhone ademt in...ademt uit...ademt in...ademt uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 22:00:
[...]

Nee alle CL/EL in internationaal. Dat is dan ook veel logischer, alles over 1 competitie op 1 plek, anders ga je bv bij PSV-Arsenal op 2 plekken een discussie hebben over 1 wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Martinusz schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 22:00:
[...]

Wat @toolkist zegt :) CL/EL in het internationale topic :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinusz
Outerspace schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 22:04:
[...]

Wat @toolkist zegt :) CL/EL in het internationale topic :)
Jammer, achteruitgang vind ik. Er speelt namelijk nooit 2 Nederlandse clubs tegelijk, maar natuurlijk wel meerdere internationale wedstrijden, krijg je dus potentieel 6 verschillende wedstrijden door elkaar. Dan maar niet meer tijdens CL/EL posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Martinusz schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 22:14:
[...]

Jammer, achteruitgang vind ik. Er speelt namelijk nooit 2 Nederlandse clubs tegelijk, maar natuurlijk wel meerdere internationale wedstrijden, krijg je dus potentieel 6 verschillende wedstrijden door elkaar. Dan maar niet meer tijdens CL/EL posten.
Zie het nou maar even aan, ik geloof niet dat het storm loopt met PL wedstrijden die gelijktijdig met CL wedstrijden zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 22:14:
[...]

Niet? Afgelopen week al en vorige week zelfs 3 tegelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Outerspace schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 21:53:

Prima oplossing zo, goed werk modjes d:)b

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Martinusz
Outerspace schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 22:20:
[...]

Zie het nou maar even aan, ik geloof niet dat het storm loopt met PL wedstrijden die gelijktijdig met CL wedstrijden zijn :)
PL en CL zijn nooit tegelijk, maar in het internationale topic zullen fans zitten van Arsenal, real, barca, etc etc etc.
In een CL speelronde kan zomaar alle 3 deze clubs tegelijk spelen en wellicht ook Ajax bijvoorbeeld.
Als iedere tweaker die 1 van deze clubs support tijdens de wedstrijd lekker wil discussiëren over die wedstrijd, dan krijg je dus 3/4 discussies door elkaar, waarbij (zoals altijd blijkt) er veel Posts zijn over de Nederlandse club die dan ook speelt.
Lijkt mij niet prettig voor die paar internationale fans, maar ook niet voor die fans die de NL club aan het volgen is.

Huidige opzet was prima, NL club volgen in CL in het nationale topic, de rest internationale topic.
Ik snap deze wijziging echt totaal niet, maarja wie ben ik :)

@toolkist de CL of EL is ook nog niet bezig ;) voorrondes tellen niet :p

[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 16-08-2019 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:24
Martinusz schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 22:27:
[...]

PL en CL zijn nooit tegelijk, maar in het internationale topic zullen fans zitten van Arsenal, real, barca, etc etc etc.
In een CL speelronde kan zomaar alle 3 deze clubs tegelijk spelen en wellicht ook Ajax bijvoorbeeld.
Als iedere tweaker die 1 van deze clubs support tijdens de wedstrijd lekker wil discussiëren over die wedstrijd, dan krijg je dus 3/4 discussies door elkaar, waarbij (zoals altijd blijkt) er veel Posts zijn over de Nederlandse club die dan ook speelt.
Lijkt mij niet prettig voor die paar internationale fans, maar ook niet voor die fans die de NL club aan het volgen is.

Huidige opzet was prima, NL club volgen in CL in het nationale topic, de rest internationale topic.
Ik snap deze wijziging echt totaal niet, maarja wie ben ik :)

@toolkist de CL of EL is ook nog niet bezig ;) voorrondes tellen niet :p
Ik ben het helemaal met je eens. De NL in de CL volgen in het nationale topic was prima. Zijn tenslotte de nationale clubs.

Maar goed, wie ben ik :>

We gaan het een kans geven en beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Het gaat hier dan ook niet om een aantal mensen die toch alles al volgen. Nee, het gaat hier juist om de mensen die het minder rigoureus volgen en geen idee hebben waar wat thuis hoort. Verder is het natuurlijk ook krom dat de EL of CL met een Nederlands team, in een topic moet, en alle andere wedstrijden in een ander topic. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 22:27:
De oude opzet was alle CL/EL in het centrale voetbal topic, niet alleen de NL clubs ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 22:28
Jammer, de oude opzet stond mij ook meer aan.
Een 'centraal' topic voor binnenlands voetbal en de competities waarin NLse clubs deelnemen (CL/EL).
Past ook meer binnen de algehele tendens 'goed voor het Nederlandse voetbal' wanneer een club wint op Europees niveau.
Als Ajax straks tegen een Arsenal oid speelt is dat toch anders.

Buitenlands voetbal wordt toch minder fanatiek gevolgd, en dus is daar een apart topic voor.

[ Voor 28% gewijzigd door dutchgio op 16-08-2019 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
toolkist schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 22:36:
[...]

De oude opzet was alle CL/EL in het centrale voetbal topic, niet alleen de NL clubs ;)
Waarom moet het dan verplaatst worden, want ik heb zelden een post gezien in het centrale topic over een EL/CL wedstrijd die niet een NL club betrof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Mwoah, 16 pagina's met hits op Liverpool in alleen al het laatste deel van vorig seizoen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Martinusz
toolkist schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 22:51:
Mwoah, 16 pagina's met hits op Liverpool in alleen al het laatste deel van vorig seizoen.
Waarvan de helft het programma betreft en voornamelijk interessant was omdat het mogelijk een tegenstander van Ajax werd. En omdat er 2 Nederlanders in zitten :p

Edit:
Je gaat toch gekke discussies krijgen in het nationale topic, ben je aan het lullen op zaterdag Ajax in de eredivisie, wil je vooruitkijken naar de Europese dinsdag moet je naar een ander topic om daarover te praten :? Om dan plots weer daarna verder te gaan over Ajax na die wedstrijd Europees in het nationale topic. Volgens mij is het probleem dat een klein aantal users had die een internationale club supporteren (en niet graag wilde switchen van topic voor CL/EL) nu verplaatst naar een veel grotere groep users die de nationale clubs supporteren.

Maar goed, veel plezier in het internationale topic ;) ik leg de telefoon wel weg en kijk alleen nog voetbal op die avonden.

[ Voor 36% gewijzigd door Martinusz op 16-08-2019 23:16 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Curva
Rare constructie. Zondag speelt Ajax, stel ze spelen gelijk. Dan komt er een discussie wie er gewisseld moet worden om tegen APOEL wel een goed resultaat neer te zetten. Waar zet ik dit neer? Het gaat over het spel tegen VVV, dus het nationale topic. Maar anderzijds over het vooruitblikken naar de wedstrijd van dinsdag tegen de Cyprioten, dus Internationaal topic. Waar moet ik dit plaatsen? Ik zou hier dus een concreet antwoord op willen.
Zondag speelt PSV, ze winnen ruim en van Bommel heeft een totaal andere opstelling. Vooruitblikken gebeurd vaak doormiddel van het terughalen van gebeurtenissen uit het verleden. Dan krijgen we dus gigantisch veel crossposts en jullie, als mod team, een dagtaak aan het verplaatsen van berichten.

De laatste weken zijn de wijzigingen positief in het voetbaltopic, maar hier slaan jullie de plank compleet mis.

[ Voor 3% gewijzigd door Curva op 16-08-2019 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 22:28
APOEL? Ze spelen pas op 1 september weer tegen Sparta? En waarom zitten daar 2 weken tussen?

Het staat niet los van elkaar. Het verplaatsen van de Eredivisie duels is een direct gevolg van de Europese duels. Het is dan ook niet echt logisch om dat vervolgens in andere topics te moeten bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Welke oplossing je ook kiest, er zullen altijd mensen tegen zijn. Ik ben benieuwd hoe dit gaat bevallen. Men klaagt al jaren over de opzet, nu van we zien of dat getest was of dat er juist weer snel terug willen. :P
Martinusz schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 23:10:
Maar goed, veel plezier in het internationale topic ;) ik leg de telefoon wel weg en kijk alleen nog voetbal op die avonden.
Waarom probeer je het niet gewoon in plaats van meteen de hakken in het zand te gooien? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 09:50
Sorry. Ik vind de nieuwe indeling ook niet logisch. Waarom ook een wijziging? Welk niet bestaand probleem wordt opgelost? Deze indeling wekt de suggestie dat we alleen over wedstrijden praten maar wie in de topics komt weet wel beter.

Kijk eens naar discussies over Nederlandse deelnemers in de CL en EL. De Europese verrichtingen van de Nederlandse clubs link ik dan toch specifiek aan de Nederlandse competitie, een beetje het "wij" gevoel zeg maar. Dat valt nu weg in discussies over pakweg Arsenal of Madrid.

Of kijk naar Oranje. Moeten we de nieuwe selectie van Koeman nu gaan bespreken in het CL/EL topic? Dat is raar. Het is toch een typisch nationaal dingetje. Oranje zou ik dan in elk geval bij het eredivisie topic scharen. Deze scheiding is raar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
Gonadan schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 00:55:
Welke oplossing je ook kiest, er zullen altijd mensen tegen zijn. Ik ben benieuwd hoe dit gaat bevallen. Men klaagt al jaren over de opzet, nu van we zien of dat getest was of dat er juist weer snel terug willen. :P

[...]

Waarom probeer je het niet gewoon in plaats van meteen de hakken in het zand te gooien? :?
Eens met je dat meteen de hakken in het zand gooien ook niet goed is, maar dit plan lijkt mij ook compleet niet logisch. Discussies over NL clubs worden in het nationale topic gehouden en als die toevallig een keer europees moeten spelen vloeit dat daar natuurlijk in over.

In het buitenland topic meer over andere competities en wedstrijden daar. Beetje erg raar (en discussie killend) als je na een ED wedstrijd (dus idee hebt van de vorm/mogelijke opstelling/tactiek/blessure) het over een europese wedstrijd wil hebben die er 2 dagen later aankomt van diezelfde club en dat plots ergens anders moet gaan doen.

Denk ook dat dit een grote fout gaat zijn om dit zo te doen

Pak het dan anders aan.
1 nationale voetbalploegen topic
1 buitenlandse voetbalploegen topic

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 12:32

Qu3st

Wat een rare constructie zeg! En volgens mij wordt dit meer chaos dan dat het was.

Ik ben het met @Curva eens het worden straks hele rare discussies, succes met dat modereren. (Wordt het ook weer in dit topic super gezellig! NOT!)
En het idee van @Leon Zwiers kan ik waarderen. 1 topic nationale ploegen en 1 topic internationale ploegen.

Tot nu toe zie ik meer mensen die tegen zijn en over het algemeen zijn dat de 'vaste stamgasten'.
Echt een topflut maatregel..... :X

En mag dat nieuwe topic dan al open? Kan er nog niet in.

[ Voor 7% gewijzigd door Qu3st op 17-08-2019 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Curva schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 23:35:
Rare constructie. Zondag speelt Ajax, stel ze spelen gelijk. Dan komt er een discussie wie er gewisseld moet worden om tegen APOEL wel een goed resultaat neer te zetten. Waar zet ik dit neer? Het gaat over het spel tegen VVV, dus het nationale topic. Maar anderzijds over het vooruitblikken naar de wedstrijd van dinsdag tegen de Cyprioten, dus Internationaal topic. Waar moet ik dit plaatsen? Ik zou hier dus een concreet antwoord op willen.
Zondag speelt PSV, ze winnen ruim en van Bommel heeft een totaal andere opstelling. Vooruitblikken gebeurd vaak doormiddel van het terughalen van gebeurtenissen uit het verleden. Dan krijgen we dus gigantisch veel crossposts en jullie, als mod team, een dagtaak aan het verplaatsen van berichten.

De laatste weken zijn de wijzigingen positief in het voetbaltopic, maar hier slaan jullie de plank compleet mis.
Dat probleem is er nu al, voor mensen die een buitenlandse club supporten. Zie ook mijn reactie hier.

[ Voor 7% gewijzigd door JeroenNietDoen op 17-08-2019 09:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Kaap schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 08:20:
[...]

Dat probleem is er nu al, voor mensen die een buitenlandse club supporten. Zie ook mijn reactie hier.
Precies mijn punt, dit is geen oplossing, dit is het probleem verschuiven naar de andere (volgens mij grootste) groep in het centraal topic.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Probleem 2 voel ik ook al aankomen. Als Nederlands forum met expats zal het gros toch weer over de NL clubs gaan. Neem eens dat Ajax gehalte. Dinsdag is er CL en woensdag speelt Ajax. Nu wordt alles omtrent dat losgetrokken en verplicht naar het Internationale topic gehaald. Dus sneeuwt daar alles weer onder omdat de fanbase van Ajax nu eenmaal groter is dan de fanbase van de rest (buitenlandse clubs in dit geval). Dat is geen snerende opmerking maar een feitelijke constatering. Zo’n beetje alle NL clubs die CL kunnen halen krijgen dat effect mee dus vervang Ajax rustig door PSV en/of Feyenoord.

Waar die specifieke wens vandaan komt om het op deze manier op te splitsen is mij niet geheel duidelijk. Ik kan me amper herinneren dat het vaak ‘mis’ ging over buitenlandse clubs in het normale topic of andersom in het zeer rustige internationale topic.

Ik zou het dan ook op Nederlandse voetbalclubs / Buitenlandse clubs hebben gehouden en niet op competitie niveau. Dan scheid je het wel mooi en houd je de NL perikelen buiten de buitenlandse perikelen los van welke club het betreft. Handhaving daarin is ook transparanter....denk ik. Want getest heb ik het niet ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Typhone op 17-08-2019 09:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik denk dat de beste en meest eerlijke oplossing zou zijn om 2 topics aan te houden, 1 voor Buitenlands Voetbal en 1 voor Binnenlands Voetbal. En laat lekker in die topics mensen over hun club in de CL/EL praten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Curva
Kaap schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 08:20:
[...]

Ik zelf zie dan liever een extra topic zien komen voor CL/EL om het voor iedereen even eerlijk te houden. En daar dan interland voetbal ook meteen een plek te geven
Volgens mij werd er vaak zat over de CL in het buitenlandse voetbaltopic gesproken, wat geen probleem was. Dus zoals meerdere users al aangeven: 1 topic voor buitenlandse clubs en 1 voor Nederlandse club, waarbij er dus competitieoverstijgend kan worden gesproken.

@Outerspace
Ik lees hier veel verweer van users die geregeld in het Nederlands voetbal topic posten.
gambieter schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 12:24:
Alsjeblieft niet in 1 topic. Moet je om iets interessants over buitenlands voetbal te vinden door alle Ajax en een beetje PSV/Feyenoord posts heen gaan (ik negeer dat topic al grotendeels door de lage kwaliteit posts).

Dan liever aparte topics voor de CL en evenementen en het voetbaltopic alleen NL competities maken.
Maar zoals bovenstaande user(s) (en Kaap hierboven) krijgen zij er dus nu nog een "probleem" bij.

Daarbij lijkt het mij steeds meer verwarrend worden. Ik zou nog steeds graag antwoord willen hebben op onderstaande casus:
Curva schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 23:35:
Waar moet ik posten?

Naar mijn idee, en zoals je ziet ben ik niet de enige, geeft deze wijziging meer verliezers dan winnaars. Ik kan mij namelijk ook niet voorstellen dat dit voor jullie (mods) een werkbare situatie wordt.

"die back van Ajax speelde dit weekend echt ruk, zijn rare actie in de 70ste minuut resulteerde in balverlies en in de uitbraak was er de winnende goal voor [Eredivisie tegenstander]. Ik hoop dat Ten Hag van de week tijdens de CL wedstrijd deze back eruit haalt en wisselt voor speler Y. Deze is sneller en kan dus ook beter de buitenspeler van [CL tegenstander] bespelen."
Tja, waar post ik dit? NL topic of buitenlands topic? Wordt mijn post gesplitst? 1e deel naar NL en 2e deel naar Internationaal? :?

Volgens mij gaan er veel actieve users verloren als deze beslissing gehandhaafd blijft. Nogmaals, de afgelopen wijzigingen en trend is positief. Maar deze ingreep kent meer verliezers, dan winnaars.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Welke oplossing je ook kiest, er zal altijd wel iemand zijn die het er niet mee eens is.
@modjes als jullie nog open staan voor invloed van de community op de indeling is een poll wellicht een idee?
Opties opsommen (één topic, NL clubs/rest, per competitie, alles los, whatever). Daarna stemmen en kiezen.

Vervolgens is het democratisch besloten en kan je de jaarlijks terugkerende discussie de komende vier (of tien) jaar zonder pardon trashen. Lijkt me heerlijk. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Gonadan schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 09:39:
Welke oplossing je ook kiest, er zal altijd wel iemand zijn die het er niet mee eens is.
@modjes als jullie nog open staan voor invloed van de community op de indeling is een poll wellicht een idee?
Opties opsommen (één topic, NL clubs/rest, per competitie, alles los, whatever). Daarna stemmen en kiezen.

Vervolgens is het democratisch besloten en kan je de jaarlijks terugkerende discussie de komende vier (of tien) jaar zonder pardon trashen. Lijkt me heerlijk. O-)
Ik denk dat dat juist geen goed democratisch besluit kan zijn. Voor de mensen die een binnenlandse club steunen is de huidige opzet prima, alles voor hun in 1 topic. Die vinden het dus wel best om het te houden bij het oude. Maar ze zijn ook in de grote meerderheid en dus is die poll bij voorbaat kansloos.

Als je het eerlijk voor iedereen wil houden kun je het besluit niet door de community laten vellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Democratisch betekent nu eenmaal dat het belang van de grootste groep leidend is, dat is juist heel eerlijk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Kaap schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 09:42:
[...]

Ik denk dat dat juist geen goed democratisch besluit kan zijn. Voor de mensen die een binnenlandse club steunen is de huidige opzet prima, alles voor hun in 1 topic. Die vinden het dus wel best om het te houden bij het oude. Maar ze zijn ook in de grote meerderheid en dus is die poll bij voorbaat kansloos.

Als je het eerlijk voor iedereen wil houden kun je het besluit niet door de community laten vellen.
Dat jij het niet fijn vind kan, maar als de meerderheid voor iets kiest dan is het toch het meest eerlijke?
De beslissing die nu is genomen is juist ondemocratisch, en zoals de afgelopen 2 pagina's al aanwijst meer verliezers dan winnaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Maar ik denk dat de grootste groep op zich geen bezwaar zal hebben tegen een opzet als hieronder:
Kaap schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 09:36:
Ik denk dat de beste en meest eerlijke oplossing zou zijn om 2 topics aan te houden, 1 voor Buitenlands Voetbal en 1 voor Binnenlands Voetbal. En laat lekker in die topics mensen over hun club in de CL/EL praten.
Maar zal het toch posten voor de weg van de minste weerstand. Dat is natuurlijk kuddegedrag. Op die manier kun je zaken nooit verbeteren/veranderen.

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenNietDoen op 17-08-2019 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Kaap schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 09:52:
Maar ik denk dat de grootste groep op zich geen bezwaar zal hebben tegen een opzet als hieronder:

[...]

Maar zal het toch posten voor de weg van de minste weerstand. Dat is natuurlijk kuddegedrag.
Dus gewoon houden zoals het was? Bijna zo houden als het was? Prima (y)

[ Voor 4% gewijzigd door Qu3st op 17-08-2019 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Qu3st schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 09:53:
[...]

Dus gewoon houden zoals het was? Prima (y)
Nee, beter lezen, Centraal wordt dan Binnenlands Voetbal. Daarnaast mag er in Buitenlandse Competities eigenlijk niet over CL/EL gesproken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

@Qu3st Nee, want nu moet Arsenal Barca ook in nationaal, dat zou dan veranderen.
Kaap schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 09:52:

[...]

Maar zal het toch posten voor de weg van de minste weerstand. Dat is natuurlijk kuddegedrag. Op die manier kun je zaken nooit verbeteren/veranderen.
Als iedereen dat vindt zal hij winnen in de poll, in zou daar ook op stemmen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
Kaap schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 09:42:
[...]
Voor de mensen die een binnenlandse club steunen is de huidige opzet prima, alles voor hun in 1 topic.
Met alle respect: dat is toch de overgrote meerderheid van de gebruikers? Misschien dat ze bij D66 nog denken dat we in een happy eensgezind Europa leven maar in de praktijk is voorkeur voor een club toch vooral een lokale gebeurtenis.

Ik vraag me ook nog steeds waar dit überhaupt vandaan komt? Wie heeft waarover geklaagd? Niet de reguliere bezoekers in elk geval. Het lijkt nu alsof er voor één of twee klagers uit het buitenlands voetbal topic een hele operatie op touw is gezet waar de rest voor moet bloeden.

Het doet mij denken aan een achter een bureau bedachte reorganisatie die je ook bij grote bedrijven of een overheid ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Gonadan schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 09:55:
Nee, want de weg van de minste weerstand wint altijd boven rationeel/sociaal.
D-e-n schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 09:55:
[...]
Met alle respect: dat is toch de overgrote meerderheid van de gebruikers? Misschien dat ze bij D66 nog denken dat we in een happy eensgezind Europa leven maar in de praktijk is voorkeur voor een club toch vooral een lokale gebeurtenis.

Ik vraag me ook nog steeds waar dit überhaupt vandaan komt? Wie heeft waarover geklaagd? Niet de reguliere bezoekers in elk geval. Het lijkt nu alsof er voor één of twee klagers uit het buitenlands voetbal topic een hele operatie op touw is gezet waar de rest voor moet bloeden.

Het doet mij denken aan een achter een bureau bedachte reorganisatie die je ook bij grote bedrijven of een overheid ziet.
Man man man, meteen de politiek etc erbij halen :+

[ Voor 60% gewijzigd door JeroenNietDoen op 17-08-2019 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Gonadan schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 09:55:
@Qu3st Nee, want nu moet Arsenal Barca ook in nationaal, dat zou dan veranderen.

[...]

Oh ja :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Kaap schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 09:55:
[...]

En nu heerst vooral de mening van de fanatieke posters, de stille groep krijgt dit niet eens mee. Dat kan ik onmogelijk eerlijker noemen.

@D-e-n even teruglezen, juist wel meubilair.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Curva
Volgens mij is iedereen het wel eens met elkaar. Als er iets moet veranderen, laat het dan op deze manier gaan:
1 topic voor Nederlandse clubs (Eredivisie, EL, CL, NL Elftal)
1 topic voor Buitenlandse clubs (Premier League, Serie A, etc. En CL, EL van die betreffende clubs)

Veruit de grootste groep (NL clubs topic) blijft onaangepast en kan doorgaan zoals we deden. En de Buitenlandse clubs groep kan ongestoord, zonder Ajax/PSV/Feyenoord/etc posts over hun begeerde EL/CL avontuur praten van hun club.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Kaap schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 09:55:
[...]

Weg van de minste weerstand? Mwah ik heb juist nu meer de neiging om gewoon als het om Ajax, PSV, Feyenoord en AZ gaat qua Europa in het 'Binnenland' topic te posten dan in dat 'Buitenland' topic. Is niet de minste weerstand, want zou foei zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Qu3st schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 10:00:
[...]

Weg van de minste weerstand? Mwah ik heb juist nu meer de neiging om gewoon als het om Ajax, PSV, Feyenoord en AZ gaat qua Europa in het 'Binnenland' topic te posten dan in dat 'Buitenland' topic. Is niet de minste weerstand, want zou foei zijn!
Nee, wederom even teruglezen. Weg van de minste weerstand voor die poll, meerderheid kiest dan voor te houden zoals het was. Centraal en Buitenlands.

Daarom suggereer ik ook Binnenlands en Buitenlands, en laat CL/EL lekker in beide topics gehouden worden afhankelijk van of het om een binnenlandse of buitenlandse club gaat.
Gonadan schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 09:57:
[...]

En nu heerst vooral de mening van de fanatieke posters, de stille groep krijgt dit niet eens mee. Dat kan ik onmogelijk eerlijker noemen.
Maar goed, er kan voor beide groepen hetzelfde gefaciliteerd worden. Supporters buitenlandse clubs winnen daarbij, supporters binnenlands verliezen niks. Sterker nog, zij zullen tijdens CL/EL wedstrijden supporters van andere clubs niet meer door hun slowchat heen zien komen. Anderzijds kan dit ervoor zorgen dat tijdens CL/EL wedstrijden er meer discussie vormt over de buitenlandse clubs daar die nu altijd ondergesneeuwd worden of mensen helemaal niet de moeite willen nemen.
Curva schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 10:00:
Volgens mij is iedereen het wel eens met elkaar. Als er iets moet veranderen, laat het dan op deze manier gaan:
1 topic voor Buitenlandse clubs (Premier League, Serie A, etc. En CL, EL van die betreffende clubs)

Veruit de grootste groep (NL clubs topic) blijft onaangepast en kan doorgaan zoals we deden. En de Buitenlandse clubs groep kan ongestoord, zonder Ajax/PSV/Feyenoord/etc posts over hun begeerde EL/CL avontuur praten van hun club.
Dit. d:)b

[ Voor 50% gewijzigd door JeroenNietDoen op 17-08-2019 10:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Kaap schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 10:01:
[...]

Nee, wederom even teruglezen. Weg van de minste weerstand voor die poll, meerderheid kiest dan voor te houden zoals het was. Centraal en Buitenlands.

Daarom suggereer ik ook Binnenlands en Buitenlands, en laat CL/EL lekker in beide topics gehouden worden afhankelijk van of het om een binnenlandse of buitenlandse club gaat.

[...]

Maar goed, er kan voor beide groepen hetzelfde gefaciliteerd worden. Supporters buitenlandse clubs winnen daarbij, supporters binnenlands verliezen niks. Sterker nog, zij zullen tijdens CL/EL wedstrijden supporters van andere clubs niet meer door hun slowchat heen zien komen. Anderzijds kan dit ervoor zorgen dat tijdens CL/EL wedstrijden er meer discussie vormt over de buitenlandse clubs daar die nu altijd ondergesneeuwd worden of mensen helemaal niet de moeite willen nemen.

[...]

Dit. d:)b
Ah je had het over de poll. Oke, nou volgens mij zitten we nu allemaal wel op 1 lijn. En vind ik jou eerdere suggestie en die van @Curva en @Leon Zwiers goed.

Dus @Outerspace,@Ramzzz en @DaniëlWW2, waarom niet dit onderstaande voorstel gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
En dat allemaal omdat ik vroeg of we niet naar 1 topic zouden kunnen :$

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz

Even serieus, ik dacht dus dat het al zo was hiervoor, maar dit is toch gewoon zoals het moet zijn :) NL praat in “centraal” en buitenlandse clubs in buitenlands voetbal, makkelijker kunnen we het niet maken :+

@toolkist burn baby burn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Kaap schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 10:01:
Het blijft invullen wat een ander er van zou moeten vinden. Ik snap dat jij het een goed idee vind, maar dat is zegt niets over de rest. En ook al zou men alles bij het oude laten ook prima vinden dan is de meerderheid dat blijkbaar voor. Ook al vind jij het dan niet rationeel, het is wel eerlijk.

Op dit moment hebben de mods gewoon bepaald. Gaan zij echter mee in het advies hierboven dan is de indeling even door een handvol users in een apart topic bepaald, hoe eerlijk is dat? Je kunt er op wachten dat er dan ook weer iemand komt die kritiek op die opzet heeft.
De initiële vraag was namelijk of niet gewoon alles bij elkaar kon. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
@Curva @Leon Zwiers @Qu3st
De suggesties lijken me een goede voorzet. Wel zou ik willen weten welk probleem er nu eigenlijk opgelost moest worden? Dat lijkt me wel belangrijk.
Is dit alleen in gang gezet omdat @toolkist vroeg of alles bij elkaar kon? Dat lijkt me wel heel ondoordacht. Dit bedoelde hij ook vast niet :)

@Gonadan
Een poll lijkt me sowieso een slecht idee. Dan wordt het een soort verkiezing en is het echt politiek geworden. Wel lijkt het me handig dat er geluisterd wordt naar de gebruikers, de werkvloer zeg maar.

Het wegzetten van de vaste users als maar een kleine onbetekenende groep is niet terecht in mijn ogen. Natuurlijk moet je rekening houden met mensen die mogelijk meelezen en meer zouden willen reageren maar ik heb nul aanwijzing dat die nu gehoord zijn of überhaupt een andere indeling zouden willen dan de regulars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Martinusz schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 10:20:
[...]

Even serieus, ik dacht dus dat het al zo was hiervoor, maar dit is toch gewoon zoals het moet zijn :) NL praat in “centraal” en buitenlandse clubs in buitenlands voetbal, makkelijker kunnen we het niet maken :+

@toolkist burn baby burn >:)
Alles in 1 topic is nog makkelijker >:) :+
(En ja ik begrijp en accepteer dat dat em sowieso niet gaat worden dus dit is geen verkapt verzoek)

@D-e-n dit eindresultaat was inderdaad niet wat ik voor ogen had, maar ik wil er niet over doorzeuren dus heb het geaccepteerd.

[ Voor 11% gewijzigd door toolkist op 17-08-2019 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

toolkist schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 10:20:
En dat allemaal omdat ik vroeg of we niet naar 1 topic zouden kunnen :$
Eerder hadden we een Jack Russel, nu hebben we er ook een Terriër bij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

@D-e-n ik zie niet waarom een democratisch besluit verkeerd zou zijn. Ik zou het wel begrijpen als de mods het liever zelf overwegen en bepalen.
Het houden van een poll was overigens niet zozeer bedoeld om een oplossing voor een niet bestaand probleem te vinden. Het was meer een suggestie van mij om de jaarlijkse discussie te voorkomen. :P

Het voorstel kan ik mij overigens ook best in vinden hoor. Elke opzet het z'n voor en nadelen, ik maak mij niet zo snel druk om het feit dat ik in een ander topic moet zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Dat is de beste oplossing. Dan hoeft de grote groep niet zovaak te switchen en de buitenlandse liefhebbers hoeven het gezwam van de relatief kleine NL clubs niet aan te horen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dat graag :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

*O* :)F *O*

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Gonadan schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 10:20:
[...]

Het blijft invullen wat een ander er van zou moeten vinden. Ik snap dat jij het een goed idee vind, maar dat is zegt niets over de rest. En ook al zou men alles bij het oude laten ook prima vinden dan is de meerderheid dat blijkbaar voor. Ook al vind jij het dan niet rationeel, het is wel eerlijk.

Op dit moment hebben de mods gewoon bepaald. Gaan zij echter mee in het advies hierboven dan is de indeling even door een handvol users in een apart topic bepaald, hoe eerlijk is dat? Je kunt er op wachten dat er dan ook weer iemand komt die kritiek op die opzet heeft.
Toch zie ik jou alleen maar zwart of wit stellen, maar geef je geen mening over het compromis wat gegeven is waarbij beide groepen feitelijk hetzelfde hebben. Een voorstel wat inmiddels door een aantal in dit topic nu aangegeven wordt als graag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86

Ditte dus <3. Al zou ik nl elftal er nog uit halen en rond de interland periode een nl elftal topic openen a la F1 race topics

[ Voor 8% gewijzigd door LZ86 op 17-08-2019 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
@Leon Zwiers
Oranje kan prima bij nationaal wat mij betreft maar anders kun je beter een doorlopend Oranje topic maken. De voorselectie willen we tenslotte ook afbranden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:34
Je kunt toch een EK/WK topic aanmaken voor het aankomende toernooi. Zoals nu EK2020 en daar ook de voorrondes in stoppen. Na dat EK maak je een WK topic aan en ga daarin verder.. oefenpotjes of nationsleague kunnen daar ook in, want dat zijn de inleidende beschietingen voor de voorrondes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

@Kaap sorry, maar dat heb ik wel degelijk gedaan. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[Voetbal] Nationale competitie seizoen 2019/2020

NL elftal, JC schaal, eredivisie, kkd, knvb beker, valt hier onder of alleen eredivisie en kkd ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Gonadan schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:55:
@Kaap sorry, maar dat heb ik wel degelijk gedaan. :)
Zonder dollen, maak een poll aan met daarin alle mogelijkheden zoals geopperd. Zowel die van de crewkant als van de gebruikers. Ik weet dat GoT geen democratie is maar het is blijft een forum door en voor gebruikers. Gewoon kijken waar de meerderheid voor kiest en daar voor gaan. Dan heb je tenminste iets om het op te staven :)

Het uitgangspunt is toch gebruikersgemak?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Han schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 15:33:
[...]

Zonder dollen, maak een poll aan met daarin alle mogelijkheden zoals geopperd. Zowel die van de crewkant als van de gebruikers. Ik weet dat GoT geen democratie is maar het is blijft een forum door en voor gebruikers. Gewoon kijken waar de meerderheid voor kiest en daar voor gaan. Dan heb je tenminste iets om het op te staven :)

Het uitgangspunt is toch gebruikersgemak?
Dan kan je net zo goed geen poll aanmaken. Grootste groep gebruikers zijn nu in het voordeel en kiezen voor de weg van de minste weerstand. Zij hebben er geen baat bij dat het voor mede-forum gebruikers makkelijker wordt ook al verandert er voor hun feitelijk niks.

Wat is er mis met 2 topics en CL/EL in beide topics afhankelijk van of de club binnen- of buitenland is. Ik snap de weerstand van sommigen niet, er verandert niets voor hen.

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenNietDoen op 17-08-2019 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Tja, dat is feitelijk gewoon geen democratie willen omdat je anders je zin niet krijgt. Begint een beetje AWM te worden zo. :D
Ik ga er niet meer over discussiëren en wacht lekker af, posten doe ik toch wel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Kaap schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 16:00:
[...]

Wat is er mis met 2 topics en CL/EL in beide topics afhankelijk van of de club binnen- of buitenland is. Ik snap de weerstand van sommigen niet, er verandert niets voor hen.
Uh volgens mij is iedereen er hier over eens dat dat wel de oplossing is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Martinusz schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 16:44:
[...]

Uh volgens mij is iedereen er hier over eens dat dat wel de oplossing is ;)
Op een enkeling na die roeptoeteren over demuhcracy uit een polletje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Kaap schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 16:00:
Dan kan je net zo goed geen poll aanmaken. Grootste groep gebruikers zijn nu in het voordeel en kiezen voor de weg van de minste weerstand.
Dan waarom veranderen wanneer de meeste gebruikers er niet voor zijn?
Zij hebben er geen baat bij dat het voor mede-forum gebruikers makkelijker wordt ook al verandert er voor hun feitelijk niks.
Dat is een lekkere aanname :o
En vul je nu zelf in dat de reden de minste weerstand is? En geen oog hebben voor het gemak van anderen? Sorry, een beetje kort door de bocht allemaal en totaal onnodig. Gebruikers geven hun mening ergens over, denken mee en geven argumenten daar voor. Wat is er mis met alle opties op tafel gooien en voor het meest gedragen voorstel te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Han schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 16:48:
[...]
Dan waarom veranderen wanneer de meeste gebruikers er niet voor zijn?
De verandering die inmiddels is doorgevoerd gaat het al niet meer over. Het door enkele users gedane voorstel van vandaag heeft 0,0 effect op die grote groep. Zij blijven hun eigen topic houden waarin ze zowel competitie als CL en EL kunnen bespreken. Het enige wat er zou veranderen is dat hetzelfde mogelijk gemaakt wordt voor de mensen in het andere topic. Het gaat om het e.e.a. voor die kleinere groep te verbeteren.

Ga je toch een poll houden dan zal die grote groep zonder te lezen al reageren met "veranderen? nee, dat willen we niet" en kiezen voor het oude vertrouwde, ook al zou er niets voor hun veranderen.

Maar iets verbeteren voor een minderheid, dat kan toch zeker niet :+
Han schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 16:48:
[...]
Wat is er mis met alle opties op tafel gooien en voor het meest gedragen voorstel te gaan?
Hangt er vanaf of het meest gedragen voorstel een ander voorstel is dan het voorstel dat alle partijen hetzelfde biedt. Als er een prima compromis ligt, moet je dan het risico nemen dat mensen stemmen zonder zich in te lezen. Dat argument wordt nogal vaak hier op GoT gebruikt als men verwijst naar het EU referendum destijds.

[ Voor 23% gewijzigd door JeroenNietDoen op 17-08-2019 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Tja... dan houdt het gewoon op en gaan we de wijzigingen maar omarmen, ondanks dat het door de vaste gebruikers niet gedragen wordt. Hakken maken en ja-knikken. Immers, gebruikers, wat weten die er nou van, helemaal diegene die het meest gebruik maken van een specifiek forum maar als minderheid worden gezien. Er worden nu veranderingen doorgevoerd omdat het gevoel heerst dat er iets moet veranderen. Of heb ik ergens de grote onvrede gemist? Dat ging namelijk ergens anders over.

[ Voor 3% gewijzigd door Han op 17-08-2019 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Of je kijkt naar de suggesties die gedaan zijn in dit topic om voor beide groepen hetzelfde mogelijk te maken. Maar voor het gemak ontwijk je dat compromis al de hele discussie opdat je lekker kan blijven mauwen over het grote onrecht dat je is aangedaan.

Funny eigenlijk, ik probeer een goed compromis waarin iedereen hetzelfde/evenveel krijgt te promoten/verdedigen terwijl als ik zoals een aantal gebruikers hier alleen om mijn eigen features zou geven zou ik allen niets meer hier posten omdat GoT al besloten heeft CL/EL discussie aan mijn vaste topic toe te voegen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@Kaap
Ik volg de discussie niet. Volgens mij is (praktisch) iedereen die hier nu zijn zegje heeft gedaan het toch eigenlijk eens over de voorzet die een aantal users hierboven al hebben gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

@D-e-n ik ook niet, maar blijkbaar heb ik op een paar tenen gestapt want mijn meermaals aangeven dat ik het een prima oplossing vindt wordt gewoon genegeerd. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 10 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.