Sport Feedback Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 25 Laatste
Acties:
  • 78.661 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:09

Typhone

Who Dares Wins

@Martinusz
In grote lijnen mee eens met een nuance verschil. Het algemene Tweakers forum geeft de regels qua gedrag aan. Een term beledigend opvatten of nadenken over wat je post zijn twee verschillende dingen.

Ik heb weinig zin om allerlei cornholio’s over me heen te krijgen omdat er een keer een lolletje valt omdat Feyenoord verliest of PSV. Evenzozeer ga je mij niet horen janken wanneer Ajax een keer verliest en mensen daar een keer lachwekkend over doen. Dat hoort erbij.

Een ieder die daar niet mee om kan gaan: live with it or deal with it of zoek een ander topic. Want vergeet niet: off season kan iets de hele boel al triggeren... wat denk je dat er gebeurt als dat in het seizoen gebeurt? Dertig gevoelige snaren geraakt omdat de club verloren heeft en omdat iemand Sjaak Zwart ‘belachelijk’ heeft gemaakt. Dan zul je toch moeten leren incasseren en accepteren dat er meningen verschillen van elkaar.

Dat doen de meesten hier overigens ook. Van mij mag iedereen keiharde kritiek ergens over hebben mits onderbouwd. Zolang dat niet in subjectieve oneliners wordt neegezet:
“Wat een kutclub Ajax, 🤮”.

Dat gedoe wil je allemaal niet hebben. Maar ik heb ergens het idee dat er ook wat lichtvoetigen de boel zitten te saboteren met nutteloze TR’s. Niet aan mijn adres gelukkig maar dat gevoel heb ik ergens wel.

Zoals ik al eerder zei: laten we de mods liever helpen daar waar we kunnen of daar waar opheldering gevraagd wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
toolkist schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 17:27:
[...]

Inderdaad, dan is het forum leeg omdat er altijd wel iemand ergens over stuitert :D
Kijk naar de opmerkingen hier dat men wat minder lange tenen moet hebben....
Volgens mij valt er niemand over Dollie, the Hunter en wat scherper Loekie de leeuw.
Is dat wel zo maak het kenbaar, of ram op die TR knop.

Overigens werkt mijn gedachte ook de andere kant op, voordat je je lange tenen laat betrappen, lees de context en bepaal of je echt gekwetst bent door het gebruik van een naam, of dat je aan het mierenneuken bent.
Indien gekwetst, maak het kenbaar en/of ram op die TR knop.

Met 4-ogen principe zal 99% toch wel correct beoordeeld worden denk ik.

@Typhone zie mijn aanvulling hierboven.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik maak me intussen erg zorgen om de aankomende winter. Als al het zout nu al op slakken wordt gelegd, dan is er straks niets meer over voor de gladde wegen.

Het is al heel ver voorbij dit bekende plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://imgs.xkcd.com/comics/duty_calls.png

Misschien tijd om eens constructief hierover te beginnen, ipv te zeuren over de grenzen en elk akkefietje als een gotspe te behandelen. Dit is erger dan de schwalbes en pirouettes van Neymar en het zeuren over de VAR.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Is het nu echt zo moeilijk om nu eens heel erg duidelijk te zijn?

Ik heb de afgelopen weken ramzzz en outerspace actief gezien in het voetbaltopic waarbij ramzzz duidelijk meer toelaat dan outerspace. Zo creëer je toch een steeds groter grijs gebied? Zo'n gebied zal er altijd wel zijn, maar een erg duidelijke lijn lijkt er ondanks de feedback nog niet te zijn.
Dat er iets met de feedback gedaan is kun je wel zien, maar een beetje tweaken hier en daar ... d:)b
Lijkt me voor de mods zelf ook fijn als je weet dat iedereen in verreweg de meeste gevallen op één lijn zit.
Nu lijkt het er vaak op of er zelfs conflicten onderling zijn.
Dat werkt toch niet (fijn)?

Edit: nu maken gebruikersnamen als @nocalimero met een (pro)calimero-icoon het nu ook niet bepaald makkelijker ...
Zag hem/haar net actief in het voetbaltopic. _O-

[ Voor 11% gewijzigd door OPSLAGHOND op 17-07-2019 19:55 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 21:17

ST10©DE

Dus.............

Modbreak:Sneu voor je hele reactie, maar ik ga deze knippen en alle typwerk was voor niks. Als je constructief wil praten, dan doe je dat constructief. Niet flamen, trollen of persoonlijke sneren. Dat heb je wel gedaan, dus kans op ingrijpen van mij.

Een triple post is tevens ook het opzoeken van een reactie van ons. Je kan best de editknop gebruiken om iets toe te voegen of aan te passen.

De volgende keer zal er wel maatregelen worden genomen.

[ Voor 92% gewijzigd door Outerspace op 18-07-2019 08:06 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

OPSLAGHOND schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 19:24:
Zo creëer je toch een steeds groter grijs gebied? Zo'n gebied zal er altijd wel zijn, maar een erg duidelijke lijn lijkt er ondanks de feedback nog niet te zijn.
En dat is precies waarom ik mijn vraag stelde. En mijn mening is dat moderators moeten werken aan het verkleinen van dat grijze gebied. Niet aan het vergroten ervan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

gambieter schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:30:

Misschien tijd om eens constructief hierover te beginnen, ipv te zeuren over de grenzen en elk akkefietje als een gotspe te behandelen. Dit is erger dan de schwalbes en pirouettes van Neymar en het zeuren over de VAR.
Beste Gambieter, je kan er luchtig over doen, maar mijn algemene vraag was als constructief bedoeld. Dat een moderator dat als persoonlijk opvat en vervolgens sneren gaat uitdelen valt bij mij in het verkeerde keelgat. Veel minder erge bijnamen worden gemodereerd. De initiële gebruiker geeft zelfs toe dat de bijnaam op het randje zit.

Ik begrijp niet dat er niet constructief omgegaan wordt met een normale vraag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ST10©DE schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:56:
Beste Gambieter, je kan er luchtig over doen, maar mijn algemene vraag was als constructief bedoeld. Dat een moderator dat als persoonlijk opvat en vervolgens sneren gaat uitdelen valt bij mij in het verkeerde keelgat. Veel minder erge bijnamen worden gemodereerd. De initiële gebruiker geeft zelfs toe dat de bijnaam op het randje zit.

Ik begrijp niet dat er niet constructief omgegaan wordt met een normale vraag.
Het is totaal niet constructief, en ook niet normaal. Het is miereneuken (mierenneuken?) op de vierkante millimeter, en zeuren om het zeuren. Je kunt nooit alles tot op het kleinste detail in regels vangen, er is altijd context en het erover doorzeveren is al helemaal contraproductief. Of in jouw versie: contraproductief.

Ik heb lang genoeg in GC gemodereerd om de types te herkennen. En hier is het echt huilen met de pet op. Daar schijnbeledigd over doen helpt echt niet.

Lees je eigen triplepost eens terug en probeer objectief te kijken of je constructief bijdraagt. Tipje van de sluier: nee.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 17-07-2019 23:28 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

gambieter schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 23:26:
[...]

Het is totaal niet constructief, en ook niet normaal. Het is miereneuken (mierenneuken?) op de vierkante millimeter, en zeuren om het zeuren. Je kunt nooit alles tot op het kleinste detail in regels vangen, er is altijd context en het erover doorzeveren is al helemaal contraproductief. Of in jouw versie: contraproductief.

Ik heb lang genoeg in GC gemodereerd om de types te herkennen. En hier is het echt huilen met de pet op. Daar schijnbeledigd over doen helpt echt niet.
Hahaha!!

En hoe moet ik dat in perspectief zien met het wel modereren van "Dollie"?

En ik wil wederom aangeven, dat als er normaal gereageerd zou zijn, er veel minder discussie geweest zou zijn. Er had gewoon gereageerd kunnen worden met: Dit valt binnen ons beleid omdat...... Dit is niet gedaan, ergo meer onduidelijkheid.

Overigens, ook jij bent niet vies van het geven van een persoonlijke sneer merk ik op, dank!
Lees je eigen triplepost eens terug en probeer objectief te kijken of je constructief bijdraagt. Tipje van de sluier: nee.
Lees mee vanaf het begin en leg mij dan eens uit wat er onredelijk is. In mijn triple post heb ik reeds aangeven dat het vanaf dat moment wel een beetje klaar is met de houding van de moderator. We praten over de posts daarvoor.

Ik zal het even kort voor je samenvatten. Ene Jan de Jong wordt benoemd als Loekie de Leeuw. Blijkbaar wordt dit gedaan om subtiel te zeggen wat je van iemand vindt. (onnozel me dunkt?) Waarbij deze mening zeer oppervlakkig tot stand is gekomen

Ik geef aan dat ik vind dat deze naam een negatieve lading vind hebben, en vraag me oprecht af of dit wel kan?

Te meer daar een moderator deze term ook gebruikt, en deze, mijns inziens, juist geen gebruik moet maken van de grijze gebieden.
Volgens mij heb ik tevens zeer constructief aangegeven wat een betere reactie zou zijn als je de mening zou hebben die de betreffende moderator heeft.

Maar goed, alles wat als kritiek wordt gegeven aan een moderator is blijkbaar per definitie fout, onwaar, kleinzerig, lange tenen hebbende, ....

En nogmaals het was (nog) geen kritiek op een moderator, het was een oprechte vraag voor een term die gebruikt werd. De kritiek kwam op de reactie op de vraag.
en het erover doorzeveren is al helemaal contraproductief
Tjonge jonge jonge.... Dus omdat ik geen antwoord krijg op een vraag, maar een sneer in plaats daarvan zever ik er over door? Bij mij was het al afgelopen toen Ramzzz zei "Keine ahnung". Dat ik daarna inhaak op de mening van een andere gebruiker waarna de betreffende moderator mij weer een sneer geeft (verwijt dat ik lange tenen heb) is niet doorzeveren maar het ontkrachten van het feit dat ik lange tenen heb en dat dat totaal het punt niet is wat ik wilde maken.

[ Voor 70% gewijzigd door ST10©DE op 18-07-2019 00:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

gambieter schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:30:

Het is al heel ver voorbij dit bekende plaatje:
[Afbeelding]
Ik denk dat dat plaatje er niks mee te maken heeft. Dit plaatje vertelt het verhaal een stuk beter:

Afbeeldingslocatie: https://media.libelle.nl/m/yro88e0its3g.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Inderdaad, wat een soap.

Echt betweterige tweakertjes ten top in mijn ogen. Onophoudelijk je gelijk willen halen.

Dat je het goddomme de tijd en moeite waard vindt om een beslissing van een vrijwillig opererende mod, die ook mens is, zo uit te kauwen, en zo in twijfel te trekken, dat zelfs dit topic vervuild aanvoelt. Petje af, dit zou een ongestelde vrouw nog niet eens beter kunnen.

Ik wil bij die laatste vergelijking direct opmerken dat ik veel begrip heb voor mijn vrouw wanneer die periode zich aandient, zoals het hoort.

Ik heb al lurkend hier ongeveer een vuilniszak popcorn achter de kiezen, maar ik kan nog wel meer halen denk ik.

Misschien iets minder moeilijk doen allemaal, gun elkaar wat en denk niet bij elk wissewasje dat het een TR nodig heeft. Dat overgevoelige gedoe overal, man up, en neem niet alles zo serieus. Daarbij, hou er rekening mee dat je naar tekst zit te kijken en dus de nonverbale communicatie mist.

Zo, ik ga weer in mijn hoek; succes allemaal!

Oh ja, reageer hier maar niet op, want die discussies..... ;)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Mijns inziens had er gewoon het volgende moeten gebeuren:
ST10©DE schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:10:
Hoe zit het nou met die bijnamen? "Loekie de Leeuw" mag blijkbaar wel? Lijkt me toch een denigrerende bijnaam?
En dan als antwoord:
Ramzzz schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:13:

Het is een ‘koosnaambijnaam’ die men in Feyenoordkringen bezigt, omdat ze de man bepaald niet serieus nemen (namen).

Het is misschien op het randje maar mijns inziens moet deze term kunnen want het valt binnen het beleid dat het niet provocerend is. Een term als Dollie en Erich zouden wat mij betreft ook gewoon getolereerd moeten worden.

Als dat binnen de eigen kring al niet mag...
Dan was het klaar geweest en was er geen discussie gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Typhone schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:15:
[...]

Dat heeft nul komma nul met uitvlucht te maken. Maar dit zal ook wel een hoop verklaren:

[Afbeelding]

@ST10©DE Dat was ik :*)

Er wordt daarmee helemaal niemand afgezeken, dat is jaren terug een keer gezegd op TV en onder de voetbalsupporters welbekend dus eerder een referentie dan een scheldwoord.
Aah de persoonlijke aanval, maar dat mag ik niet erg vinden, want je pakt alleen mij er mee.

Overigens. Hoeveel wedstrijden heb jij in de ere divisie gespeeld? 0? Dacht ik al. Kan je dan stoppen met een mening erover te hebben? Zelfde logica ;)

Oh nee, dat is opeens "anders" en "je begrijpt het toch niet" etc etc. Iets gemist?

[ Voor 5% gewijzigd door corset op 18-07-2019 09:39 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:20

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Typhone schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:15:
[...]

Dat heeft nul komma nul met uitvlucht te maken. Maar dit zal ook wel een hoop verklaren:

[Afbeelding]

@ST10©DE Dat was ik :*)

Er wordt daarmee helemaal niemand afgezeken, dat is jaren terug een keer gezegd op TV en onder de voetbalsupporters welbekend dus eerder een referentie dan een scheldwoord.
Ik snap niet waarom iemand die nooit in een voetbaltopic komt, geen bijdrage leveren aan feedback? Het Sport feedback is niet alleen het voetbaltopicfeedback, maar ook voor andere sporten en aanverwante activiteiten :)

Dus iemand afserveren op 0 posts vind ik flauw. You should know better :)

Ik heb een boel posts gezien en gelezen en het gaat om duidelijkheid over wat kan en niet kan, het grijze gebied en hoe een moderator hier op acteert. Fair enough, ergens volgende week horen jullie hoe en wat de spelregels zijn om het duidelijk te maken. Tot die tijd zie ik graag constructieve bijdragen in dit topic en anders geen bijdragen.

[ Voor 18% gewijzigd door Outerspace op 18-07-2019 09:48 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

corset schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:35:
[...]

Aah de persoonlijke aanval, maar dat mag ik niet erg vinden, want je pakt alleen mij er mee. Overigens. Hoeveel wedstrijden heb jij in de ere divisie gespeeld? 0? Dacht ik al. Kan je dan stoppen met een mening erover te hebben? Zelfde logica ;)
Haha, nee geen persoonlijke aanval maar een nuance verschil aantonen. Als een mod/buitenstaander niet weet wat er gebeurt of wat actueel is dan wordt het al snel een lastig verhaal. Daarbij geef jij dit aan:
Maar ja.. als ik de voetbal praat programma's van TV zo zie waar het doodnormaal is om alles en iedereen af te zeiken in de naam van "omg dit is zo grappig en amusant", het zou me moeten verbazen.. helaas niet meer
Dat kan maar staat los van de voetbalhumor in het algemeen. Politiek correcte bullshit en gezocht racisme en gezochte haatzaaierij horen niet in het voetbaltopic thuis. Maar dat is wel precies wat een outsider zou kunnen doen. Daarom quote ik jou omwille van de weinige activiteit in dat topic. Dat doet verder niks af aan je argument wat gewoon prima is en waar ik het niet mee eens kan zijn.

Maar een tijd terug was hier de volgende discussie over een gemiste kans:

"Sjonge jonge Donny van de Beek, schele aap. Mist de zoveelste kans".
Niks aan het handje.

"Sjonge jonge David Neres, schele aap<knip, racistische uiting>. Hoe kun je nou voor open goal missen".

Ik denk dat ik helemaal geen enkele voetbalsupporter in Nederland hoef uit te leggen wat ermee bedoeld wordt. Dat is een uitspraak in de heat of the moment waar geen enkele negatieve inslag aan ten grondslag ligt. Maar een buitenstaander zou daar heel anders naar kunnen kijken en dan krijg je het gedrag wat ik probeerde aan de kaak te stellen: het spijkers zoeken op laag water of de spijkers zoeken die geen spijkers zijn. De ingreep die gedaan wordt triggert namelijk meteen de verdediging. Nu gebeurde dat in mijn geval niet direct maar bijv. op naamsingrepen wel met alle poespas hier tot gevolg.

Daarmee doelde ik ook op het feit dat ik het idee heb dat er wat TR rammers zijn (die hier niet openlijk zullen reageren) maar als ik zie hoeveel mensen van allerlei verschillende clubs hier vrij eensgezind reageren dan begin ik me wel zorgen te maken. Temeer omdat er een aantal bijzitten waar ik en anderen regelmatig mee 'in de clinch' heb gelegen om voetbaltechnische zaken. Een aanval of een sneer naar een andere club (Ajax verliest of speelt gelijk tegen de Graafschap) daar mag rustig om gelachen worden. Hoongelach zelfs.
Ik zou zeggen dat hoort erbij. Als dat de uurtjes na een wedstrijd is dan is dat ernstig klote om te lezen maar dat is geen reden om hen die het aanstippen meteen een TR om de oren te gooien.

Face life: elke club die wij supporten gaat nog minstens 100x van de ander verliezen. En winnen. De bal is rond en zekerheden bestaan niet in het leven. Als die instelling weer eens wat meer terugkomt in het topic dan krijgen @Ramzzz en @Outerspace het een heel stuk makkelijker. En daar zijn wij (niet iedereen hier though) voor een deel ook wel debet aan want ik zie heel veel mensen hier heel beschaafd en correct communiceren.

@Outerspace Zie de reactie hierboven met diepere uitleg.
(aanvulling/edit)

[ Voor 3% gewijzigd door Typhone op 18-07-2019 09:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
Typhone schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:48:
[...]

Haha, nee geen persoonlijke aanval maar een nuance verschil aantonen. Als een mod/buitenstaander niet weet wat er gebeurt of wat actueel is dan wordt het al snel een lastig verhaal. Daarbij geef jij dit aan:

[...]

Dat kan maar staat los van de voetbalhumor in het algemeen. Politiek correcte bullshit en gezocht racisme en gezochte haatzaaierij horen niet in het voetbaltopic thuis. Maar dat is wel precies wat een outsider zou kunnen doen. Daarom quote ik jou omwille van de weinige activiteit in dat topic. Dat doet verder niks af aan je argument wat gewoon prima is en waar ik het niet mee eens kan zijn.

Maar een tijd terug was hier de volgende discussie over een gemiste kans:

"Sjonge jonge Donny van de Beek, schele aap. Mist de zoveelste kans".
Niks aan het handje.

"Sjonge jonge David Neres, schele aap<knip, racistische uiting>. Hoe kun je nou voor open goal missen".

Ik denk dat ik helemaal geen enkele voetbalsupporter in Nederland hoef uit te leggen wat ermee bedoeld wordt. Dat is een uitspraak in de heat of the moment waar geen enkele negatieve inslag aan ten grondslag ligt. Maar een buitenstaander zou daar heel anders naar kunnen kijken en dan krijg je het gedrag wat ik probeerde aan de kaak te stellen: het spijkers zoeken op laag water of de spijkers zoeken die geen spijkers zijn. De ingreep die gedaan wordt triggert namelijk meteen de verdediging. Nu gebeurde dat in mijn geval niet direct maar bijv. op naamsingrepen wel met alle poespas hier tot gevolg.

Daarmee doelde ik ook op het feit dat ik het idee heb dat er wat TR rammers zijn (die hier niet openlijk zullen reageren) maar als ik zie hoeveel mensen van allerlei verschillende clubs hier vrij eensgezind reageren dan begin ik me wel zorgen te maken. Temeer omdat er een aantal bijzitten waar ik en anderen regelmatig mee 'in de clinch' heb gelegen om voetbaltechnische zaken. Een aanval of een sneer naar een andere club (Ajax verliest of speelt gelijk tegen de Graafschap) daar mag rustig om gelachen worden. Hoongelach zelfs.
Ik zou zeggen dat hoort erbij. Als dat de uurtjes na een wedstrijd is dan is dat ernstig klote om te lezen maar dat is geen reden om hen die het aanstippen meteen een TR om de oren te gooien.

Face life: elke club die wij supporten gaat nog minstens 100x van de ander verliezen. En winnen. De bal is rond en zekerheden bestaan niet in het leven. Als die instelling weer eens wat meer terugkomt in het topic dan krijgen @Ramzzz en @Outerspace het een heel stuk makkelijker. En daar zijn wij (niet iedereen hier though) voor een deel ook wel debet aan want ik zie heel veel mensen hier heel beschaafd en correct communiceren.

@Outerspace Zie de reactie hierboven met diepere uitleg.
(aanvulling/edit)
En de ironie in jou statement negeer je maar? Natuurlijk heb je gelijk dat het allemaal wat minder Politiek Correct kan. Maar het kan ook wat genuanceerder. Als ik zie dat voetbal fans de homo haat van Derksen trots zitten aan te moedigen, gaat dat niet meer om humor "die iets over de grens gaat". Dat is gewoon kansloos.
Echter als ik dezelfde voetbal fans moet geloven, is dat hilarisch.

Er is geen grens meer met normaal vs "fout". Het is tegenwoordig eerst keihard roepen, en dan pas gaan nadenken of het handig was. Terwijl het ook andersom kan.

En ja, ik mis de tijd dat de humor van een Monty Python, Fawlty towers etc. De tijd waarin het wat ruwer kon. Echter zaten die op de grens van fatsoen, en wordt er tegenwoordig een sport gemaakt "hoe ver kan ik er overheen gaan"

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

corset schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:01:
[...]

Als ik zie dat voetbal fans de homo haat van Derksen trots zitten aan te moedigen, gaat dat niet meer om humor "die iets over de grens gaat". Dat is gewoon kansloos.
Correct maar dat is precies wat in het voetbaltopic nooit gebeurt. De discussie ontvlamt daar niet omdat 'de homo's van Vitesse' gezongen wordt op de tribune door een uitvak maar omdat er vraagtekens gezet worden bij het feit dat op 10 maart 5000 beertjes het veld op gegooid worden in de strijd tegen kinderkanker en 3 weken later wordt een speler bij de cornervlag door 300 man voor 'kankerjood' uitgemaakt. Als juist dát aangestipt wordt vliegt de vlam in de pan. En of dat nu iets is van de voetbalfan in het algemeen of de maatschappij laat ik even in het midden maar het is 100% zeker niks van de mensen in het voetbaltopic.

De homohatende racistische voetbalfans zullen zeker bestaan maar ik betwijfel heel erg of dat de mensen zijn die in het voetbaltopic actief zijn en/of opmerkingen die wellicht een dubbelzinnig karakter hebben om die reden negatief belicht moeten worden. Daarvoor is enige kennis van het reilen en zeilen echter wel gewenst. Als iemand zegt @Qu3st hier heb je een stofzuiger dan heb je wat te doen tijdens de wedstrijd dan zit ik niet te wachten op een buitenstaander die TR's gaat aanmaken dat ik een traditionele man-vrouw pretendeer en stereotype denkbeelden erop na hou... nee Qu3st ging als hij zenuwachtig was bij belangrijke wedstrijden altijd klusjes in huis lopen te doen om iets om handen te hebben wat tot hilariteit leidde.

Ik probeer met die voorbeelden zo goed en kwaad als het gaat die kleine nuance dingetjes aan te tonen die de laatste tijd zorgen dat het vaak om alles explodeert. Maar dat is zoals je merkt extreem lastig zonder enkele vorm van nonverbale communicatie in plaint text op een forum ;).

Van mij mag iedereen blank, geel, roze, blauw, zwart, groen met een liefde voor mannen, vrouwen, genderneutralen zijn en fan van welke club dan ook. Maar wellicht is dat makkelijk praten voor iemand die met katholieken, christenen, moslims, atheïsten, een homo, veel hetero's en een autist werkt. Dan heb je altijd al een gemêleerd gezelschap om je heen. En dan moet ik me als Ajacied nog staande houden tussen 5 PSV'ers en een Feyenoorder... oh lord the drama :D :+

[ Voor 3% gewijzigd door Typhone op 18-07-2019 10:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Outerspace schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:45:
[...]Ik snap niet waarom iemand die nooit in een voetbaltopic komt, geen bijdrage leveren aan feedback? Het Sport feedback is niet alleen het voetbaltopicfeedback, maar ook voor andere sporten en aanverwante activiteiten :)

Dus iemand afserveren op 0 posts vind ik flauw. You should know better
Ik snap wel waarom jij het niet snapt! ;)
Dit topic is inderdaad ook voor alle andere sporten, maar ik denk dat jij hier (voor het gemak wellicht) iets belangrijks over het hoofd ziet.
Het ging hier de laatste pagina's specifiek over de moderatie in het voetbaltopic, de meeste users die ik hier zag reageren waren dan ook users actief in het voetbaltopic.
Komt er plots een user die er nog nooit iets heeft geplaatst (0 posts), mogelijk maar (zeer) waarschijnlijk nooit is geweest en mogelijk maar (zeer) waarschijnlijk geen weet heeft van de moderatie daar hier de moraalridder uithangen.
Dan snap ik wel dat iemand een 0-posts om de oren krijgt en dat dit in geen geval flauw bedoeld is.
Past het wel of niet in jouw straatje zou geen criteria moeten zijn in een feedback topic.
You should know better! :)

[ Voor 0% gewijzigd door Outerspace op 19-07-2019 08:23 . Reden: Bold is nergens voor nodig om een statement te maken ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 01:15:
[...]

Dit topic is inderdaad ook voor alle andere sporten, maar ik denk dat jij hier (voor het gemak wellicht) iets belangrijks over het hoofd ziet.
Het ging hier de laatste pagina's specifiek over de moderatie in het voetbaltopic, de meeste users die ik hier zag reageren waren dan ook users actief in het voetbaltopic.
Komt er plots een user die er nog nooit iets heeft geplaatst (0 posts), mogelijk maar (zeer) waarschijnlijk nooit is geweest en mogelijk maar (zeer) waarschijnlijk geen weet heeft van de moderatie daar hier de moraalridder uithangen.
Dan snap ik wel dat iemand een 0-posts om de oren krijgt en dat dit in geen geval flauw bedoeld is.
Past het wel of niet in jouw straatje zou geen criteria moeten zijn in een feedback topic.
YOU should know better! :)
Je gaat de mist in. Als het gaat over bijnamen, naamsverbasteringen etc., die hebben we net zo in andere topics. Het is dus niet specifiek voetbal, maar Sport-breed. Dat het allemaal voetbalposters zijn, tja. Daniel heeft niks met voetbal, die doet niks anders dan F1. Dan maakt het dus geen fluit uit of iemand wel of niet reageert in een topic. Wie weet lurkt de persoon alleen maar, maar ergert zich over het gebruik van negatieve bijnamen.

Ik vind het prima dat je mij tegenspreekt, dat mag. Maar kijk eens verder dan alleen het voetbaltopic.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
[...]

Je zou ook de mening van een buitenstaaander kunnen waarderen. Juist een beeld van buitenaf kan prima een situatie in een ander daglicht plaatsen waarbij "de inner circkle" of de standaard populatie bekend wordt met de wellicht onwenselijke manier van interacteren. Juist het vormgeven van de manier waarop de discussie soms plaatsvindt heeft tot gevolg dat mensen niet aanhaken en/of afhaken.

Zeker als er enkel op de vorm - en niet op de inhoud - op in gegaan wordt dan moet dat zeker kunnen. Het is natuurlijk in een kort geleden ook ter spraken is gekomen dat er nogal een "Ajax-clique" was waardoor andere gebruikers afhaakte.*****

De vraag is wat voor discussie je in een topic wil faciliteren en op welke manier dat binnen de kaders van tweakers.net past.

*****Nadrukkelijk zeggende dat ik hier nog bevestigend noch ontkennend achter deze perceptie sta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
[...]

Ach ja.. een lurker mag geen mening hebben toch? Nogmaals, kan jij stoppen met over voetbal praten? Je hebt 0 wedstrijden gespeeld in de ere divisie, je hebt dus geen idee waar je het over hebt.
Oh en een minister mag niet meer praten over defensie, want hij heeft nog nooit in het leger gezeten.
Een andere ook niet, want hij is nooit buitenlander geweest etc?

Stop even met dit soort zielige "LOL NO U" persoonlijke aanvallen en reageer on topic ipv je zo te gedragen. Ik ben een lurker in het voetbal topic, en nee, ik reageer daar niet. maar blijkbaar maakt dat me minder in jou ogen. So be it. Fijne dag! :F ;w

Soms is het ook handig om een andere mening te hebben dan de Echochamber waar jij heel hard naar aan het zoeken bent merk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door corset op 19-07-2019 09:17 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@Napo
Of er een Ajax kliek is of niet maakt toch niet zoveel uit? Het probleem was dat er wel een PSV kliek was maar die was vaak tijdens wedstrijden afwezig. Op het moment dat er dan een reactie komt: 'oh de Ajax-circle jerk is weer bezig' dan heb je uiteraard de poppen aan het dansen. Dat zou heel anders zijn dan wat een Baseman77 vaak deed/doet, een analyse over de wedstrijd (regardless welk resultaat) neerplempen. Die krijgt heel wat andere reacties te verwerken waarbij op de inhoud gediscussieerd werd. Het is ook hartstikke simpel, zodra er heel wat meer over een andere club gepraat wordt dan valt de andere groep niet op. Ik heb ook geen FC Twente supporter horen klagen over het feit dat supporters van heel veel andere clubs keihard van leer trokken tegen FC Twente in het algemeen voetbaltopic. En trust me, dat waren er heel wat!

@corset
Lurkers be welcome. De andere mening hebben is prima maar die andere mening moet wel gestoeld zijn op feiten die in het voetbaltopic voorkomen en niet op feiten die doorgetrokken worden vanuit een TV-programma waarin iedereen afgezeken wordt want daar ging heel de discussie niet over. Die ging over modgedrag en over het 'kader scheppende' geheel wat soms lijkt te ontbreken. Ik vind die ingreep hierboven ook al ernstig vreemd richting @ST10©DE die verder nergens uit de bocht vliegt maar wel puntsgewijs even alles opsomt.

Jouw stelling dat een @OPSLAGHOND offtopic reageert is ook niet juist. Wellicht wat aanvallend geformuleerd maar hij geeft wel goed aan dat de nuance niet zomaar door een buitenstaander gezien wordt. Als je bepaalde voetbalprogramma's niet kijkt (VTBL, Voetbal Insite/Inside/International of hoe het nu dan ook weer heet, Studio Voetbal, NOS Voetbalpodcast, Rondo en nog wat anderen die ik vergeet) dan is het moeilijk om bepaalde 'running gags /memes' als grap te zien in een voetbaltopic. Dan druk je te snel een algemeen stempel op iets waardoor iets wat helemaal niet beledigend bedoeld is wel zo geïnterpreteerd kan worden.

@Outerspace
Of iemand zich ergert aan negatieve bijnamen zou geen enkel criterium moeten zijn. Ik vind Hirving 'Chucky' Lozano een verschrikkelijke bijnaam. Diego 'Pluisje' Maradonna ook. In mijn ogen dus negatief. In de ogen van anderen niet. En de discussie hier komt niet tot stand door zaken die er elders in het Sport gedeelte gebeuren maar door het feit dat de ene keer Dollie neergeslagen wordt en de andere keer Loekie de Leeuw niet. En de échte vraag is of dat in beide gevallen überhaupt een issue zou moeten/mogen zijn. Aangezien de lijst met bijnamen in het voetbal zo'n beetje de grootste is die er bestaat op sportgebied en het er dus bijhoort. Een insider zou dit bijvoorbeeld ook weten:

Het voetbalpraatprogramma Veronica Inside meldde gisterenavond dat Jaap Stam een serieuze optie blijft om Giovanni van Bronckhorst op te volgen, dat Martin van Geel zijn langste tijd bij Feyenoord gehad zou moeten hebben, dat Jan de Jong niet meer serieus genomen wordt.

Johan Derksen denkt dat Jan de Jong zijn krediet heeft verloren bij Feyenoord. "Jan de Jong noemen ze Loekie de Leeuw daar. Niemand neemt die man meer serieus omdat hij daar rondloopt, rare toespraakjes geeft en met dat rare haar van hem. Op het moment dat ze je Loekie de Leeuw gaan noemen kun je beter vertrekken."

22 februari 2019. Kun je wel zeggen dat is allemaal pulp in dat programma maar inmiddels zijn zowel Martin van Geel als Jan 'Loekie de Leeuw' de Jong weg. Als een buitenstaander en/of insider het nou niet weet dan is er ook altijd een mooie oplossing voordat er direct hard opgetreden wordt. Komt daar niks naar boven dan weet je dat het vaak trollen is en dan is ingrijpen zeer terecht.

[ Voor 4% gewijzigd door Typhone op 19-07-2019 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
@Typhone ik wordt gewoon doodmoe van tweakers die gelijk gaan roepen met postcount en alles persoonlijk maken ipv even 2 seconden na te denken van "Hey misschien post hij niet maar leest hij wel mee". Aannames =/= feiten. Maar dat is tegenwoordig vrij lastig te scheiden blijkbaar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

corset schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:02:
@Typhone ik wordt gewoon doodmoe van tweakers die gelijk gaan roepen met postcount en alles persoonlijk maken ipv even 2 seconden na te denken van "Hey misschien post hij niet maar leest hij wel mee". Aannames =/= feiten. Maar dat is tegenwoordig vrij lastig te scheiden blijkbaar..
Postcount in feitelijke zin zou zeker niks uit moeten maken. I thusly agree with you! d:)b
Maar zou je als ogenschijnlijke lurker duidelijk maken dat je de discussie inhoudelijk hebt gevolgd dan zou dat argument nooit ter tafel komen. Dat mes snijdt dus aan twee kanten maar gelukkig zijn we hier volwassen genoeg om daar normaal mee om te kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:55:
@Napo
Of er een Ajax kliek is of niet maakt toch niet zoveel uit? Het probleem was dat er wel een PSV kliek was maar die was vaak tijdens wedstrijden afwezig. Op het moment dat er dan een reactie komt: 'oh de Ajax-circle jerk is weer bezig' dan heb je uiteraard de poppen aan het dansen. Dat zou heel anders zijn dan wat een Baseman77 vaak deed/doet, een analyse over de wedstrijd (regardless welk resultaat) neerplempen. Die krijgt heel wat andere reacties te verwerken waarbij op de inhoud gediscussieerd werd. Het is ook hartstikke simpel, zodra er heel wat meer over een andere club gepraat wordt dan valt de andere groep niet op. Ik heb ook geen FC Twente supporter horen klagen over het feit dat supporters van heel veel andere clubs keihard van leer trokken tegen FC Twente in het algemeen voetbaltopic. En trust me, dat waren er heel wat!
En nu ga je op een punt in dat niet meer als voorbeeld bedoeld was. Ik zeg niet dat het een probleem is noch zeg ik dat het geen probleem is. Wel moet je je realiseren dat indien je je opstelt waarbij je enkel de mening van de "inner circle" telt je naar alle waarschijnlijk ook puur bij dat blijft. Mijn inziens zou het topic een breder publiek moeten kunnen aanspreken en ik kan me goed voorstellen dat hetgeen @corset aangeeft een limiterende factor is voor een breder publiek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Typhone schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:55:
Ik vind die ingreep hierboven ook al ernstig vreemd richting @ST10©DE die verder nergens uit de bocht vliegt maar wel puntsgewijs even alles opsomt.
Ik pluk even dit citaat eruit, want ik ben het met een aantal zaken die je beschrijft eens (en ik dus specifiek niet quote).

De ingreep ernstig vreemd noemen, terwijl mijn collega een persoonlijke sneer aan zijn broek krijgt, vind ik juist vreemd :) Ik zou het juist vreemder vinden als er niet op was gereageerd. Noem mij dan maar een vreemde eend in de bijt :P

P.s. ik heb daarnaast een prima DM gekregen van de getroffen persoon en heb ik er een antwoord op gegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 20-07-2019 01:48 . Reden: Napo uit de quote gehaald, foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:34
Hoe denken jullie een positieve vibe in de topics te houden als je de positieve dingen weg te snoeien en de negatieve klanken te laten staan? Gaat specifiek over het F1 Zandvoort topic waar de mod volgens mij geen kaarten heeft gekregen :+ erg zuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Holkers schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 17:38:
Hoe denken jullie een positieve vibe in de topics te houden als je de positieve dingen weg te snoeien en de negatieve klanken te laten staan? Gaat specifiek over het F1 Zandvoort topic waar de mod volgens mij geen kaarten heeft gekregen :+ erg zuur
Welke discussie-waarde zit er in godsnaam in berichten over of ie wel of niet is in-/uitgeloot? 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door naitsoezn op 23-07-2019 17:41 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Dat is niet de vraag of opmerking. Maar om er op in te haken: bijna alle ‘heb niets en het is k*t’ berichten blijven staan en de ‘ik heb wel wat, leuk!’ Moeten weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Holkers schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 17:38:
Wie zegt dat ik klaar was? Dank u.

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 23-07-2019 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Outerspace schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:45:
[...]

[mbr]Ik heb een boel posts gezien en gelezen en het gaat om duidelijkheid over wat kan en niet kan, het grijze gebied en hoe een moderator hier op acteert. Fair enough, ergens volgende week horen jullie hoe en wat de spelregels zijn om het duidelijk te maken. Tot die tijd zie ik graag constructieve bijdragen in dit topic en anders geen bijdragen.[/mbr]
En hoe zijn de spelregels ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
ST10©DE schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 23:22:
[...]

En hoe zijn de spelregels ?
De week is nog niet voorbij O-)
(Ik heb ze nog in draft, morgen wil ik ze publiceren).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Laat ik starten met het eerst bedanken voor jullie input. Ik moet zeggen dat we een gezellige community hebben en dat we goed met elkaar nadenken over hoe het anders moet of beter kan. Dank daarvoor. Als er suggesties zijn voor punten die ik mis, stuur mij dan een DM :)

Ik heb hieronder een opsomming gemaakt van de meest voorkomende probleem die we ondervinden in SPRT. Het meeste staat natuurlijk al in de AB, maar hieronder nog even snel opgeschreven.

• Kleineren, flamen of trollen.
Het kleineren van andere clubs, teams, sporters e.d. is gewoon not-done. We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

• Naamverbasteringen.
Zoals overal op het forum zijn we streng op het verbasteren van namen. 
Ook binnen SPRT zullen we de algehele regels over naamverbasteringen aanhouden.

• Nicknames / bijnamen / geuzennamen.
Het uitdrukken van een nickname die een negatieve inslag heeft wordt niet toegestaan.
Bijnamen met een negatieve bedoeling is een spotnaam en daar doen wij niet aan. Een geuzennaam (Godenzoon, Blauwvingers, Superboeren) heeft niet een negatieve bijklank en kan prima worden toegestaan.

• Feedback.
Als je feedback hebt, laat het ons weten. Met onderbouwde feedback kunnen we leren. Fouten maken we immers allemaal. Feedback geven doen we in het SPRT feedback topic of individueel per DM naar de desbetreffende moderator.
Houd het constructief (maw geen wannabe-moderator uithangen), wees netjes naar elkaar en sluit zaken af als het klaar is.
Oude koeien uit de sloot halen, die kunnen er best in blijven liggen. Wanneer je er niet uitkomt met een moderator, dan kan je met de Admin van GC contact opneme..

• Reageren na ingrijpen op berichten.
Zie Feedback. Reageren op modgedrag in het topic wordt door het modteam beantwoord met een reactie die verplaatst wordt naar de prullenmamd en een eventuele DM/PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:45

JvS

Ik heb hem zelf ook

ziet er goed uit. Deze zin is alleen verwarrend:
Outerspace schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 16:19:
• Nicknames / bijnamen / geuzennamen.
Zolang het niet gaat over het verbasteren van namen, maar ook het uitdrukken van een nickname die een negatieve inslag heeft wordt niet toegestaan.
Zolang het niet gaat over het verbasteren van namen (...) wordt niet toegestaan.

Ik zou gewoon dit neerzetten:
"ook het uitdrukken van een bijnaam die een negatieve inslag heeft wordt niet toegestaan."

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
JvS schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 16:44:
ziet er goed uit. Deze zin is alleen verwarrend:

[...]

Zolang het niet gaat over het verbasteren van namen (...) wordt niet toegestaan.

Ik zou gewoon dit neerzetten:
"ook het uitdrukken van een bijnaam die een negatieve inslag heeft wordt niet toegestaan."
Tres bien! Ik heb m aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Lijkt me duidelijk en volkomen redelijk. Ik wacht op een reactie van een moderator naar aanleiding van deze verheldering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

De eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen is alvast zonder incidenten verlopen.

Overigens, de wannabe-mod uithangen, ik sprak laatste iemand aan in het topic (afgelopen dinsdag volgens mij) ivm nogal hard erin vliegen tegen PSV (en onnodig). Ik schaar dat onder het gewenste zelfcorrigerend vermogen, niet onder wannabe-mod gedrag als dat ok is :).

Daar is daarna ook nog tegen opgetreden (en duidelijk) dus dat was verder allemaal prima. We komen er wel ;).

[ Voor 69% gewijzigd door Typhone op 27-07-2019 22:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:24
Nou die @Typhone nog bannen en dan is alles weer koek en ei ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Heren mods, de 1e vooruitgang is voor mij al duidelijk te zien.
Volgens mij wordt zo'n beetje elke ingreep nu voorzien van commentaar waarom er ingegrepen wordt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

toolkist schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:32:
Heren mods, de 1e vooruitgang is voor mij al duidelijk te zien.
Volgens mij wordt zo'n beetje elke ingreep nu voorzien van commentaar waarom er ingegrepen wordt d:)b
Ja, heel fijn, dat we tijdens en na een wedstrijd lekker ontspannen kunnen nagenieten weer aan de bak mogen omdat het getrol weer niet van de lucht was.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:33:
[...]

Ja, heel fijn, dat we tijdens en na een wedstrijd lekker ontspannen kunnen nagenieten weer aan de bak mogen omdat het getrol weer niet van de lucht was.
Nou denk ik dat gezien het resultaat nagenieten toch al niet het geval zou zijn, maar je hebt wel gelijk ja. Maar goed, de effort van jullie kant wordt in ieder geval gezien ;)

Nu wij nog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 11:34
Zoveel was er toch niet aan de hand? Heb maar 1 ingreep gezien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 09:57
[...]

Lekkere constructieve opmerking. @toolkist merkt iets positiefs op en je kan alleen maar klagen 8)7

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Curva schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 07:21:
[...]

Lekkere constructieve opmerking. @toolkist merkt iets positiefs op en je kan alleen maar klagen 8)7
Ik denk dat @Ramzzz het zeker fijn vind om positieve feedback te krijgen, als is het net Oscar Mopperkont :+ Hij heeft natuurlijk wel gelijk dat als het getroll er niet zou zijn, wij ook kunnen "genieten" van de wedstrijd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Curva
Outerspace schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 07:50:
[...]

Ik denk dat @Ramzzz het zeker fijn vind om positieve feedback te krijgen, als is het net Oscar Mopperkont :+ Hij heeft natuurlijk wel gelijk dat als het getroll er niet zou zijn, wij ook kunnen "genieten" van de wedstrijd.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het klinkt als een 'moetje', terwijl mod zijn een vrijwillige job is. Als je geen zin hebt, doe je het niet. Althans, zo kijk ik er tegenaan.
Verder vind ik het jammer wanneer het best goed gaat de laatste week/weken en er iets positiefs wordt aangekaart door een user (die ook geregeld kritisch is in dit topic) dat er dan zo negatief op gereageerd wordt. En zo heftig was het getroll ook niet... er is de afgelopen maanden heftiger getrolled.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Curva schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:01:
[...]

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het klinkt als een 'moetje', terwijl mod zijn een vrijwillige job is. Als je geen zin hebt, doe je het niet. Althans, zo kijk ik er tegenaan.
Verder vind ik het jammer wanneer het best goed gaat de laatste week/weken en er iets positiefs wordt aangekaart door een user (die ook geregeld kritisch is in dit topic) dat er dan zo negatief op gereageerd wordt. En zo heftig was het getroll ook niet... er is de afgelopen maanden heftiger getrolled.
Ik snap de opmerking en op de achtergrond heb ik al het eea uitgezet :) En ik ben ook zeker van de positieve feedback ontvangen (negatief ook mits onderbouwd), dus bedankt voor de opmerking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
Curva schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:01:
[...]

Je haalt de woorden uit mijn mond. Ik twijfelde om dit gisteravond te typen. Als je er zo negatief tegenover staat om een enkele ingreep, dan kan je beter stoppen want dat ga je zelf de sfeer ook niet positiever maken. ;)

@Outerspace Je doet het prima! In dit soort topics vergeten mensen soms even adem te halen en tot 10 te tellen. Vaak hebben die pas te laat door dat ze "trollen". Het gaat pas echt fout als er gereageerd woord door andere op dit "trollen". Dat moeten "wij" afleren ;) . Maar als een moderator er al negatief tegenover staat, ga dan niet dit topic in. Sport is nou eenmaal emotie en voor sommige meer als voor anderen. Mopperkonten, "alweer een troll", in het voetbal topic is gewoon een slecht idee. Ik heb ze vaak genoeg gezien de <knip> Kap eens met trollen!</>. Dat heeft 0,0 positiever bijdrage. Dan moet je als moderator ook adem halen, voor je het weet zie je ook spoken die er helemaal niet zijn! ;)

'Tis dat ik te weinig tijd heb anders had ik een serieuze sollicitatie gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:23

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Nou ja een enkele, ik heb er best een hoop voorbij zien komen hoor. ;)
Meestal is de actieve discussie echter al een paar pagina's verder dus alleen de daders krijgen het mee en degenen die het topic achteraf lezen.
Outerspace schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 07:50:
In die zin hebben we jullie dus gematst, dan hoefde je dat abominabele voetbal niet te zien. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gonadan schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:46:
Nou ja een enkele, ik heb er best een hoop voorbij zien komen hoor. ;)
Meestal is de actieve discussie echter al een paar pagina's verder dus alleen de daders krijgen het mee en degenen die het topic achteraf lezen.

[...]

In die zin hebben we jullie dus gematst, dan hoefde je dat abominabele voetbal niet te zien. ;)
Dus wie klaagt er nu? Ik geef alleen maar - relativerend - aan dat het toch best wel weer wat extra werk was, dat wordt gezien als klagen 8)7 , maar er wordt geklaagd dat ik relativeer, waar een stevige grond van waarheid onder zit.

Misschien dat de users - wetend wie het zijn - eens bij zichzelf te rade kunnen gaan wat ze anders kunnen doen, in plaats van weer alles te bagatelliseren en moderatoren klagers te noemen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 12:32

Qu3st

Ah de cirkel is alweer rond, het begint onderhand een traditie te worden! Keert dit maandelijks terug?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Lees eens terug? De insteek is juist positief. De modjes hebben er wat meer werk in moeten steken om mbr toe te lichten maar dat wordt wel erg gewaardeerd.
Nu zaak aan ons om te zorgen dat de waardering ook uit handelen blijkt door te zorgen dat er minder mbr nodig zijn. ;)

@Ramzzz ik klaag niet, maar ik snap het ook niet meer. Waarom citeer je mij? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
[...]

;)
Kaats nou niet elke keer de bal terug. Je wijst ook nu weer gelijk in het rond. Relatieveren. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gonadan schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:37:
@Ramzzz ik klaag niet, maar ik snap het ook Niek meer. Waarom citeer je mij? :D
Omdat jij het positieve wél inziet en relativeert. ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Curva
Ramzzz schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:50:
[...]

Omdat jij het positieve wél inziet en relativeert. ;)
Volgens mij zag en benoemde @toolkist juist het positieve en ben jij degene die er met een negatieve opmerking op reageert.
Jammer dat je ook niet reageert op degene die een opmerking maakte over jouw negatieve bericht, mij in dit geval, maar kinderachtig via een quote naar Gonadan je beklag doet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:37:
Lees eens terug? De insteek is juist positief. De modjes hebben er wat meer werk in moeten steken om mbr toe te lichten maar dat wordt wel erg gewaardeerd.
Nu zaak aan ons om te zorgen dat de waardering ook uit handelen blijkt door te zorgen dat er minder mbr nodig zijn. ;)

@Ramzzz ik klaag niet, maar ik snap het ook niet meer. Waarom citeer je mij? :D
Precies, het was alleen maar positief bedoeld.

Ik post hier niet alleen maar om te zeuren over dingen. Als ik dan zie dat bepaalde verzoeken ook opgepakt worden dan wil ik daar mijn blijk van waardering voor uiten. Niks meer, niks minder. Geen dubbele boodschap of wat dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@Gonadan
De [mbr][/mbr] is toch veel zwaarder dan de <knip> correct?
Die uitleg erbij overal is wel prima.

Bij <mbr> word ik altijd wild want dan wil ik weten wat en waarom er gereld is :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Typhone schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:43:
@Gonadan
De [mbr][/mbr] is toch veel zwaarder dan de <knip> correct?
Die uitleg erbij overal is wel prima.

Bij <mbr> word ik altijd wild want dan wil ik weten wat en waarom er gereld is :D
Wellicht off topic maar voor de duidelijkheid:
Dit is mbr, gewoon blauw maar ook gebruikt voor een knip.
en
Modbreak:dit is een echte modbreak, deze komt inderdaad zwaarder over.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
En dat is ook de insteek van het gebruik van <mbr> en <modbreak>. Knippen, stuk uitleg van de tekst etc wordt normaal in <mbr> gedaan. Ik gebruik zelfden de modbreak, maar als ik dat moet doen ligt er een zwaarwegende reden ten grondslag .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 12:59
Ik word er een beetje moe van dat elke vorm van kritiek op de toenemende dominantie van Ajax in het Nederlandse voetbal al snel met chagrijn beantwoord wordt en dat er dan weer gelijk termen als "jaloezie" vallen.

Ik snap best dat Ajacieden nog een beetje op een roze wolk leven maar wil het voetbal topic als een topic voor ALLE voetbalfans kunnen functioneren dan zullen ze moeten begrijpen dat fans van andere clubs er waarschijnlijk iets anders tegenaan kijken.

Doop het topic anders maar om in het "blije Ajax-topic", dan zullen ietwat bittere of kritische Feyenoorders en PSV-ers de boel vast niet meer komen verstoren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Daar maak je het toch echt zelf naar.
Als je een nergens op gebaseerde theorie steeds weer blijft verkondigen met steeds meer uitdagende cq onzin opmerkingen erin (City van NL) moet je echt niet gaan verwachten dat je ineens massaal je gelijk gaat krijgen. Sterker nog, die post en je eigen verhaal hier geven mij de indruk dat je zelf vooral chagrijnig bent. En ja, een jaloezie opmerking volgt dan snel als je zelf supporter bent van een club waar het gedegen beleid momenteel ver te zoeken is en je afgeeft op de club die het momenteel wel goed voor elkaar heeft.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Geen gelijk krijgen in je argumenten is wat anders dan chagrijn op je berichten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
@toolkist
Natuurlijk ben ik chagrijnig als het op voetbal aankomt. Van de ontwikkelingen in het voetbal word ik in elk geval niet vrolijk. Er is al een kloof in Europa met de kapitaalkrachtige clubs die grote selecties kunnen kopen en je ziet het binnen de eredivisie ook ontstaan. Of het nu door een sjeik of goed beleid komt maakt voor de gevolgen niet uit.

Maar ik zie een dubbele standaard: op moment dat diezelfde Promes naar pakweg Napoli gaat en hij begint daar op de bank zal iedereen zich in koor afvragen of "hij wel de goede club gekozen heeft". Maar als de club Ajax heet is de vraag kennelijk niet legitiem? Als Chong naar Manchester United gaat zal iedereen zich afvragen of hij niet zal wegkwijnen in een tweede elftal maar op het moment dat het om de KK divisie gaat mogen we de vraag niet meer stellen?

De opmerking in het topic dat "niemand het met me eens is" vind ik trouwens laf en makkelijk in een periode waarin je steeds vaker een dominantie van één club ziet in de bijdragers. Ik heb vaak genoeg "duimpjes" gehad bij dit soort beweringen dus ik ben zeker niet alleen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Duimpjes krijg je al door tegen een club te zijn, dus die zeggen niet zoveel.

Verder heb ik het gevoel dat je nogal overdrijft. Ik bedoel dit niet naar, maar je was al behoorlijk gevoelig voor kritiek en tegengas, zeker als het om je eigen club gaat. Dat is na afgelopen seizoen niet beter geworden.
Misschien het een en ander relativeren en wat luchtiger naar het onderwerp voetbal kijken? Het is bekend dat er minimaal zestien miljoen meningen over zijn. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@Gonadan
Volgens mij ben ik één van de grootste kritikasters van Feyenoord. Dus waarom zou ik niet tegen kritiek op Feyenoord kunnen?

Waar ik slecht tegen kan is ten eerste opportunisme. Op moment dat een club slecht draait doen sommigen (zowel supporters van de eigen club als die van andere ploegen) plots alsof alle spelers brandhout zijn. Dat lijkt me onzin in een teamsport als voetbal.

En als dat soort opportunisme komt van een fan van een club waar het wel goed mee gaat dan komt dat gewoon erg denigrerend over. Wellicht ben ik daar gevoeliger voor dan anderen maar ik denk wel dat ik een punt heb met dat gevoel.

We hebben het altijd over "slechte verliezers" maar ik stoor me wat dat betreft meer aan "slechte winnaars". Ik snap het ook vaak niet: iemand heeft al gewonnen en dan gaat hij/zij ook de tegenstander nog eens afzeiken.

Ps.
Die opmerking over de duimpjes is flauw. In elke discussie speelt clubvoorkeur een rol dus dat is nu niet anders. Zodra het eenzijdig wordt wordt het pas een probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Gonadan schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 19:59:
Duimpjes krijg je al door tegen een club te zijn, dus die zeggen niet zoveel.

Verder heb ik het gevoel dat je nogal overdrijft. Ik bedoel dit niet naar, maar je was al behoorlijk gevoelig voor kritiek en tegengas, zeker als het om je eigen club gaat. Dat is na afgelopen seizoen niet beter geworden.
Misschien het een en ander relativeren en wat luchtiger naar het onderwerp voetbal kijken? Het is bekend dat er minimaal zestien miljoen meningen over zijn. :)
je kunt niet ontkennen dat de ajacieden zwaar in de meerderheid zijn. ik ben weleens saai genoemd omdat ik kritiek had op ajax, dat nodigt niet uit tot verder posten. niet erg om saai genoemd te worden maar het komt zo zielig over.

ik ben het wel met @D-e-n eens voor een groot deel. ik post er derhalve ook vrijwel nooit want los daarvan gaat het ook nog bijna altijd over ajax buiten de wedstrijden om. meelezen wordt dus ook steeds minder helaas.

maar dit zal ook wel weer door menigeen als gezeur/overdreven gevonden worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
dawg schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 20:31:
[...]

je kunt niet ontkennen dat de ajacieden zwaar in de meerderheid zijn. ik ben weleens saai genoemd omdat ik kritiek had op ajax, dat nodigt niet uit tot verder posten. niet erg om saai genoemd te worden maar het komt zo zielig over.
Dit komt wel vaker voor maar niet enkel door Ajacieden of als het over Ajax gaat, ook bij andere wedstrijden. Het komt wel eens voor dat iemand een discussie af poogt te kappen met dat soort opmerken en dat is mijn inziens onwenselijk, zo ook dat er uit het niets andere clubs opeens bijgehaald worden om de toon te verleggen. Zeker als dat vaker voorkomt krijg ik soms het gevoel wat het doel van het topic is.

Dat er een grotere focus is op Ajax door een grotere aanhang is niet raar wel dat er te onpas andere clubs opeens bijgesleept worden om te laten zien hoe slecht het eigen team wel niet is of hoe goed het eigen team wel niet is.

Dit staat en valt met het blijven bij de discussie en niet opeens randzaken erbij betrekken. Zint het je niet, reageer niet meer maar opmerken over "of je er moe van wordt" of iemand saai te noemen hebben mijn inziens geen plaats in het topic. Blijf inhoudelijk en ga niet op de man.

D-e-n schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 20:29:
Die opmerking over de duimpjes is flauw. In elke discussie speelt clubvoorkeur een rol dus dat is nu niet anders. Zodra het eenzijdig wordt wordt het pas een probleem.
Dit is natuurlijk hetgeen je zelf aanhaalt. De duimpjes, zoals @Gonadan ook aangeeft, geven vrij weinig aan en daar moet je naar mijn mening ook geen conclusie aan willen koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@Gonadan
Volgens mij ben ik één van de grootste kritikasters van Feyenoord. Dus waarom zou ik niet tegen kritiek op Feyenoord kunnen?
Dat heeft mij dan ook vaak verbaast, leg jij het mij maar uit. Maar heel vaak wordt het direct als denigrerend uitgelegd en dan komt daar een tirade over.
Ik heb het echter niet over Feyenoord maar de gehele breedte. Argumenten en inzichten zijn niet de absolute waarheid, en ik heb soms het gevoel dat je vindt van wel. Dat botst dan met anderen als die een andere zienswijze hebben. Dat is niet direct chagrijn.
Waar ik slecht tegen kan is ten eerste opportunisme. Op moment dat een club slecht draait doen sommigen (zowel supporters van de eigen club als die van andere ploegen) plots alsof alle spelers brandhout zijn. Dat lijkt me onzin in een teamsport als voetbal.

En als dat soort opportunisme komt van een fan van een club waar het wel goed mee gaat dan komt dat gewoon erg denigrerend over. Wellicht ben ik daar gevoeliger voor dan anderen maar ik denk wel dat ik een punt heb met dat gevoel.

We hebben het altijd over "slechte verliezers" maar ik stoor me wat dat betreft meer aan "slechte winnaars". Ik snap het ook vaak niet: iemand heeft al gewonnen en dan gaat hij/zij ook de tegenstander nog eens afzeiken.
Tja dat is dan wel een probleem, want het voetbal sterft van het opportunisme. Ik ben daar ook niet altijd fan van maar je ontkomt er niet aan. Daarom betreed ik het topic dan ook meestal met een pallet zout binnen handbereik.
Ps.
Nee hij is juist heel eerlijk. Duimpjes zeggen echt niets over in hoeverre mensen het inhoudelijk met je eens zijn, die kunnen om allerlei redenen gegeven worden. Het geeft slechts aan dat mensen je post om één op andere reden kunnen waarderen. Het is geen argument om je gelijk aan te tonen.

@dawg qua eenzijdigheid ben ik het zeker met je eens. Daarnaast is het ook inhoudelijk lastiger discussiëren als je in de minderheid bent qua standing, dat ben ik ook met je eens.
De suggestie dat kritiek met chagrijn beantwoord wordt ben ik het niet mee eens. Dat gebeurt incidenteel gerust wel maar daar kan je hierbij scrollen (evt TR maken), verder zijn er echt wel genoeg die inhoudelijk proberen te discussiëren. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@Gonadan niet met chagrijn maar gewoon op de man omdat iemand niet tegen kritiek op zijn club kan. is wat anders.

ja, tr, maar voor mij is de lol er dan al wel af uiteraard.

[ Voor 22% gewijzigd door dawg op 03-08-2019 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 19:55:
@toolkist
Natuurlijk ben ik chagrijnig als het op voetbal aankomt. Van de ontwikkelingen in het voetbal word ik in elk geval niet vrolijk. Er is al een kloof in Europa met de kapitaalkrachtige clubs die grote selecties kunnen kopen en je ziet het binnen de eredivisie ook ontstaan. Of het nu door een sjeik of goed beleid komt maakt voor de gevolgen niet uit.
Financieel gezien zie ik de kloof ook wel ontstaan, sportief nog niet. Eerst maar eens zien of Ajax het beleid überhaupt zo door weet te zetten en echt succesvol kan maken. Na de beursgang hadden we ook meer centen dan die dan ook, maar hebben we ook jaren droog gestaan ;)
Maar ik zie een dubbele standaard: op moment dat diezelfde Promes naar pakweg Napoli gaat en hij begint daar op de bank zal iedereen zich in koor afvragen of "hij wel de goede club gekozen heeft". Maar als de club Ajax heet is de vraag kennelijk niet legitiem? Als Chong naar Manchester United gaat zal iedereen zich afvragen of hij niet zal wegkwijnen in een tweede elftal maar op het moment dat het om de KK divisie gaat mogen we de vraag niet meer stellen?
In het geval Promes: Die gaat bij Ajax echt wel veel spelen, dus daarom volgt die vraag wellicht niet.
In het geval Pierie en Scherpen: zie Schuurs. Jaartje KKD en nu staat ie ineens in de basis. Ok, het is even afwachten wat er met Alvarez gedaan gaat worden maar k moet ook echt nog maar zien of Alvarez op zijn positie gaat spelen of dat Veltman naar de bank gaat. Hij gaat sowieso z'n minuten wel maken. Aan Pierie om te laten zien dat hij er volgend jaar staat als Nico en Blind waarschijnlijk vertrekken...
De opmerking in het topic dat "niemand het met me eens is" vind ik trouwens laf en makkelijk in een periode waarin je steeds vaker een dominantie van één club ziet in de bijdragers. Ik heb vaak genoeg "duimpjes" gehad bij dit soort beweringen dus ik ben zeker niet alleen.
Ok, geen commentaar verder.
@Gonadan

Ik denk echt dat je dit te negatief ziet en twijfel even hoe ik nu moet antwoorden.
Als je eigen supporters al klagen over die spelers, waarom mogen fans van de tegenstander dat dan niet? Het komt bij mij ook echt niet vanuit leedvermaak. Ik vind een flink deel van de selectie bij Feyenoord gewoon Feyenoord onwaardig en blijf me afvragen hoe het zo ver heeft kunnen komen. Zo'n goede jeugdopleiding, zo weinig spelers die doorbreken. Tot aan dat je nu niet eens meer de beste jeugdopleiding van NL hebt. Hoe dan?
Ik heb echt wel 10x liever dat we een spannende competitie hebben met minimaal een sterke top 3 die dicht bij elkaar liggen, ook als dat als gevolg heeft dat Ajax dus niet elk jaar kampioen wordt (wat nu ook niet geval is, maar goed) en ik weet zeker dat, uitzonderingen daargelaten, de meerderheid er zo over denkt.
Bij overduidelijke trolls snap ik je, maar wat steekjes moet kunnen. Die trolls worden er nu volgens mij ook redelijk structureel tussenuit gevist door de moderators.
Ps.
Eens.
dawg schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 20:31:
[...]

ik ben het wel met @D-e-n eens voor een groot deel. ik post er derhalve ook vrijwel nooit want los daarvan gaat het ook nog bijna altijd over ajax buiten de wedstrijden om. meelezen wordt dus ook steeds minder helaas.

maar dit zal ook wel weer door menigeen als gezeur/overdreven gevonden worden. :)
Je kunt er ook schijt aan hebben dat iemand dat saai noemt en lekker verder posten. Ga je vooral niet aan een klein groepje mensen storen, als we dat allemaal zouden doen hier zou het topic leeg zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gaat het nu na 1 wedstrijd weer over de Ajax hoeveelheid in het topic? Wellicht is het dan verstandig om gewoon eens over de rest te gaan praten. Elke poep of scheet van Ajax wordt uitgebreid besproken door alle supporters van alle teams maar komt de eigen club langs dan reageren vaak enkele Ajacieden (lees: algemene interesse mensen zoals Gonadan, toolkist) en de eigen bekende (qua clubboorkeur) supporters blijven stil.

Enkele zuurpruimen (ik turf) die altijd komen wanneer er negatieve shit te bespeuren is die laat ik er bewust even buiten. Het is wel opvallend dat er altijd bepaalde namen pieken zodra er ergens rook is. De vraag is soms of de rook spotten dan wel zo ‘toevallig’ is.

Gisteren -in real life- weer hard uitgelachen door een vriend ivm Ajax. Uurtje later was het andersom. Om dat soort dingen hier altijd meteen tot epische proporties op te blazen slaat natuurlijk nergens op hè. Het seizoen is welgeteld 1 dag oud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 10:42:
Elke poep of scheet van Ajax wordt uitgebreid besproken door alle supporters van alle teams maar komt de eigen club langs dan reageren vaak enkele Ajacieden (lees: algemene interesse mensen zoals Gonadan, toolkist) en de eigen bekende (qua clubboorkeur) supporters blijven stil.
En hier zit meer dan eens een verschil in de toonzetting van het initiële punt dat gebracht wordt. Dat is deels wat je er in wil lezen maar ook de formuleringen en quotes die gepakt worden.

Het niet aanhaken van mensen met de voorkeur van de club is dan ook prima te begrijpen buiten dat de clubvoorkeur er weinig toe doet, het consequent daar op hameren gaat dat niet helpen.

Juist het verschil is hetgeen @D-e-n aanhaalt.

Natuurlijk gaat er altijd een grotere focus zijn op het team waarvoor er meer interesse is en dat ga je ook niet veranderen en dat moet je ook niet willen. Dat het topic daarmee wellicht meer Ajax georiënteerd is lijkt me logisch.

Wat wellicht zou helpen in alle gevallen is het nogal negatieve - en ja dat is wat anders dan kritisch - jegens bepaalde personen, keer op keer dat blijven herhalen gaat de sfeer niet verbeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Typhone schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 10:42:
Gaat het nu na 1 wedstrijd weer over de Ajax hoeveelheid in het topic?
Nee, daar ging het niet over. Het gaat erom dat het dominante deel van de tweakers in het topic (in dit geval Ajacieden) de toon en de sfeer lijkt te gaan bepalen, lijkt te gaan bepalen welke kritiek je wel of niet mag maken. Ik had gisteren echt het idee me op een forum voor Ajax-fans te bevinden.

Als ik mijn vrees niet mag uitspreken over bepaalde gevolgen van de huidige ontwikkelingen in het voetbal zonder persoonlijk te worden aangevallen is de lol er af.

Edit:
toolkist schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 21:00:
[...]
In het geval Promes: Die gaat bij Ajax echt wel veel spelen, dus daarom volgt die vraag wellicht niet.
Dat was de reactie die je natuurlijk ook in het topic had kunnen geven. Maar er volgde een "blablabla". Dat dat blijft staan maar mijn reactie daarop eronder dan geedit wordt door moderator @tweakduke laat overigens zien dat ook niet alle moderators gevoel hebben voor de toon die de muziek maakt.

[ Voor 29% gewijzigd door D-e-n op 04-08-2019 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Nee die post van dawg doelde ik op. Niet @D-e-n

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@D-e-n laat ik even de feiten opsommen:

Post van jou met stevige inhoudelijke kritiek: D-e-n in "[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2019/2020"
Daarop volgt een valide vraag: OPSLAGHOND in "[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2019/2020"
Dan een inhoudelijke post met discutabele opening: toolkist in "[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2019/2020"
En komt van jou deze post waarin je direct begint over chagrijn van de Ajacieden: D-e-n in "[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2019/2020"
De enige reacties waar je het dan over kunt hebben zijn dus die twee. Uiteindelijk wordt je opmerking weggemod omdat hij sfeerverpestend is.

Vervolgens komt onze agressieve jack russell met jaloezie (wordt ook weggemod): OPSLAGHOND in "[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2019/2020"
Dan nog wat inhoudelijke reacties, niets op de man:
Daan XVII in "[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2019/2020"
toolkist in "[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2019/2020"
En dan kom je alweer hier klagen over het chagrijn wat je tegen kwam: D-e-n in "Sport Feedback"

Samengevat:
• jij poneert een kritische stelling (met al een sneer naar Ajax als City van NL)
• er komen twee niet heel vreemde reacties
• jij begint direct te verwijten dat die reacties 'chagrijn' zijn
• onze makkelijk te triggeren medetweakers gaan erin mee en het wordt wat
onvriendelijker
• de rest blijft inhoudelijk

Lees het allemaal nog eens rustig terug en analyseer opnieuw waar het mis gaat. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:45

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb een voorstel: Een los voetbal-sport feedback topic waarin dit soort dingen besproken kan worden :P. Mijn hemel wat een vermoeiende discussie moet dat hierboven zijn. Ben het lang niet altijd eens met de manier van modereren, maar de openheid waarmee "denigrerende namen/afkortingen" zijn verduidelijkt en ook hie dit hierboven afgehandeld wordt is wel d:)b .

[ Voor 55% gewijzigd door JvS op 04-08-2019 11:29 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

JvS schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 11:28:
Ik heb een voorstel: Een los voetbal-sport feedback topic waarin dit soort dingen besproken kan worden :P
Een beetje de voetbaltegenhanger van: Het "discussieer hier over grappige plaatjes topic" deel 2 ? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@Gonadan
Als jij "blablabla" een inhoudelijke reactie noemt ben ik al klaar. En dit was natuurlijk niet de eerste keer dat ik het merk. Het gaat natuurlijk niet om één keer één reactie. Het was gewoon het bekende druppeltje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 11:40:
@Gonadan
Als jij "blablabla" een inhoudelijke reactie noemt ben ik al klaar. En dit was natuurlijk niet de eerste keer dat ik het merk. Het gaat natuurlijk niet om één keer één reactie. Het was gewoon het bekende druppeltje.
Achteraf gezien had ik die blablabla beter weg kunnen laten ja en beter iets neer kunnen zetten als 'volgens mij verzin je problemen die er niet zijn'. Ik betwijfel of dat tot een andere reactie geresulteerd zou hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 11:40:
@Gonadan
Als dat je niveau van discussiëren gaat worden is klaar zijn inderdaad beter, enige zelfreflectie is echt wel op zijn plaats hier. :/

Ik noem het nog bewust een inhoudelijke post met discutabele opening. Iets dergelijks heeft ook niet mijn voorkeur maar daar heb je twee prima mogelijkheden voor: scrollen en een TR.
Je bent er zelf debet aan geweest met je City sneer en als je dan zelf doelbewust de boel gaat verergeren dan begrijp ik echt niet waarom je denkt hier ineens gelijk te krijgen.

Ja, een 'blablabla' is ook niet echt sfeerbevorderend. Scroll door, maak een TR, kweek een dikkere huid. Als we dat soort dingen als persoonlijke aanval gaan bestempelen dan kunnen we heel erg snel toppen met een topic. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
toolkist schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 11:51:
[...]

Achteraf gezien had ik die blablabla beter weg kunnen laten ja en beter iets neer kunnen zetten als 'volgens mij verzin je problemen die er niet zijn'. Ik betwijfel of dat tot een andere reactie geresulteerd zou hebben.
Fijn dat je dat zegt. Maar je had gewoon de reactie kunnen geven die je hierboven gaf. Dat is inhoudelijk. Als je had gesproken over "verzinnen" was het in mijn ogen nog steeds niet inhoudelijk.
Gonadan schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 11:52:
[...]
Ik noem het nog bewust een inhoudelijke post met discutabele opening.
De bewuste post gaat in geen enkele manier in op hetgeen ik zeg, ook na de opening niet.
een TR.
Je hebt gelijk. Dat had ik kunnen doen, alhoewel ik betwijfel of het zin had gehad. Maar op dat moment vond ik dat flauw en eigenlijk vind ik dat nog steeds. Maar misschien is dat de manier? Ik durf het niet te zeggen.
Je bent er zelf debet aan geweest met je City sneer
Je meet met twee maten. Ik zou een dikkere huid moet kweken als mensen iets roepen maar als ik zelf een metafoor (al dan niet te) flink aanzet dan geldt dat niet voor anderen?

Verder is een oproep tot zelfreflectie nogal aanmatigend. Ik zou dat iedereen, inclusief jij en ik, kunnen en willen aanraden. Maar het lijkt me te persoonlijk worden als we daar bij elkaar om gaan vragen.

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 04-08-2019 12:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 12:17:
[...]

Fijn dat je dat zegt. Maar je had gewoon de reactie kunnen geven die je hierboven gaf. Dat is inhoudelijk. Als je had gesproken over "verzinnen" was het in mijn ogen nog steeds niet inhoudelijk.
Dat is het wel, want het precies wat ik denk van dat verhaal. Je hebt een scenario bedacht wat je denkt te zien gebeuren.
Alleen berooft Ajax de concurrenten nog steeds niet van de belangrijkste spelers (en als ze dat al gaan doen, gaat dat tegen premium prijzen gebeuren). Koopt Ajax niet elk groot talent op om die in de KKD te stallen. Heeft Ajax sportief geen enorme overmacht in de Eredivisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 12:17:
De bewuste post gaat in geen enkele manier in op hetgeen ik zeg, ook na de opening niet.
Wel degelijk, de eerstvolgende zin zelfs. Maar zelfs als dat niet het geval was, dan was negeren nog altijd beter geweest. :)
Je hebt gelijk. Dat had ik kunnen doen, alhoewel ik betwijfel of het zin had gehad. Maar op dat moment vond ik dat flauw en eigenlijk vind ik dat nog steeds. Maar misschien is dat de manier? Ik durf het niet te zeggen.
Of het zin gehad zou hebben kan ik niet beoordelen, daar hebben we de modjes voor. Maar het had sowieso de ontsporing die er nu op volgt voorkomen en daarmee je ergernis.
Je meet met twee maten. Ik zou een dikkere huid moet kweken als mensen iets roepen maar als ik zelf een metafoor (al dan niet te) flink aanzet dan geldt dat niet voor anderen?

Verder is een oproep tot zelfreflectie nogal aanmatigend. Ik zou dat iedereen, inclusief jij en ik, kunnen en willen aanraden. Maar het lijkt me te persoonlijk worden als we daar bij elkaar om gaan vragen.
Ja dat geldt ook voor anderen, maar laten we niet in whataboutisme vervallen, die anderen zijn daar namelijk niet over komen klagen.

Als ik puur vanaf de zijlijn kijk zie ik een negatieve metafoor waarvan je kunt zien aankomen dat fans van de betreffende club die als onprettig zullen ervaren. Niet echt schokkend, maar wel tendentieus. Daarnaast zie ik een 'blablabla' waarvan je wel kunt zien dat de geciteerde die als onprettig zal ervaren. Ook niet echt schokkend maar ook niet vriendelijk.
Als je dan zelf de eerste doet, accepteer dan ook gewoon de tweede. :)

Verder is het natuurlijk beter als beiden gewoon niet gebeurt, dan krijg je ook geen vicieuze cirkel. Maar dat was onderhand al door jullie geconcludeerd volgens mij. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Ga eens genieten van het weer.. Ik ga bijna mee met @JvS met een eigen voetbal feedback topic :+

Ik heb weinig toe te voegen aan de woorden van @Gonadan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Begrijp ik goed dat Loekie de Leeuw nog wel kan en Zuipsky wordt weggemod?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
my gawd, houdt dit nou nooit eens op :'( Zeuren dat zuipsky niet mag 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door naitsoezn op 05-08-2019 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

De melding van de voetbalpoule mag uit het topic gehaald worden. De inschrijving is gesloten. Bedankt voor het plaatsen heren mods! Voor de meespelers: veel succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
ST10©DE schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 00:05:
Begrijp ik goed dat Loekie de Leeuw nog wel kan en Zuipsky wordt weggemod?
Hoe kom je daar bij? Ik heb de regels betreffende nicknames en negatieve bijnamen al omschreven.

@Typhone done

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 05-08-2019 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

naitsoezn schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 07:08:
my gawd, houdt dit nou nooit eens op :'( Zeuren dat zuipsky niet mag 8)7
Nee, het gaat om consistentie. En om het gelijk behandelen.

@Outerspace Misschien zou dan loekie de leeuw ook gemodereerd kunnen worden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ben je nou serieus aan het vragen om zaken van halverwege vorige maand nog te modden? Wil je een verdubbeling van het mod team ofzo?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Topicstarter
Het is toch duidelijk wat vanaf nu wel of niet mag? We gaan niet alles opgraven uit het verleden of het vanaf nu wel of niet mag. Laat het alsjeblieft rusten.

Tweakers Discord

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Curva
Het gaat al 2 pagina's alleen maar over Feyenoord in het topic, kunnen jullie is even ingrijpen, het is een Ajax topic, toch? }) }:O

spoiler:
:+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Curva schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:18:
Het gaat al 2 pagina's alleen maar over Feyenoord in het topic, kunnen jullie is even ingrijpen, het is een Ajax topic, toch? }) }:O

spoiler:
:+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+
Verandering van spijs ;) En dat zonder ingrijpen :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik zat gisteren in de auto (en daarna op de mountainbike) dus ik kon niet meteen reageren toen het zich afspeelde maar de discussie van de 'sfeer in het topic' speelde weer eens op. Daar werd ik door @JanW nog bijgehaald in die zin dat mijn mening omtrent Lozano wel duidelijk was. Nu is het niet zozeer dat ik die mening er door heen druk maar dat ik gewoon participeer in de discussie die omhoog komt. Dat ik het standpunt herhaal en voorbeelden c.q. argumenten geef mag toch niet sfeerverziekend zijn in de geest van het topic neem ik aan? Ik vind zelfs dat bepaalde mensen (niet jij @JanW) dat deel wel vaak aanhalen maar inhoudelijk weinig meebabbelen. Elke keer de negatieve uitzondering benadrukken zorgt voor tunnelvisie terwijl je precies die dingen ook links kunt laten liggen.

Ik zet deze reactie ook speciaal hier neer zodat de discussie niet bij de onrendabelen terecht komt. @OPSLAGHOND kreeg er ook weer eens van langs terwijl hij zeer netjes een onderbouwde mening geeft zonder dat daar beledigend mee wordt gedaan. Ja dat is wellicht wat de grens op zoeken in de ogen van sommigen ('cabotineren') maar dat is toch prima humor? Als zelfs bij voetbalanalisten een negatieve eigenschap van een speler regelmatig ter sprake komt dan kun je hem toch moeilijk verwijten de enige te zijn die zoiets opmerkt en het daarom als 'snerend' weg te zetten? Geenszins sfeerverziekend en volgens mij door velen ook niet zo opgevat. Als ik dan wel eens een vreemde opmerking mag noemen die ik zag staan wil ik deze wel even nomineren:
Montaner schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:18:
[...]
Camera op die paupers van 410 zetten dan, geen kleren.. wel Israël vlaggen.
Wat voegt zoiets tijdens een wedstrijd van Ajax toe?

Ik noem even een @Tomba en een @ST10©DE die gisteren aanwezig waren tijdens de wedstrijd (beide geen Ajacieden) waar mijn mening over Lozano keihard teruggeklapt werd naar Huntelaar en Tadic die over de grond aan het rollen waren als geschoten wild. Ik vind dat geen trollen en zeker ook niet sfeerverziekend. Sterker nog: een hoop mensen mogen een voorbeeld nemen aan deze twee door op een dergelijke manier de discussie te zoeken wat in dat geval ook nooit escaleert. Daar heeft een Ajax bril (in mijn geval) niks mee te maken want je moet ook gewoon reëel zijn. Ik durf zelfs te beweren dat ik de eigen spelers een factor 10 harder afkraak (en ook durf af te kraken) dan spelers van andere clubs.

Qua sfeer denk ik altijd: die wordt alleen maar slechter wanneer mensen ongefundeerd iets gaan roepen op het moment dat een wedstrijd zich afspeelt of op het moment dat ze random hun zegje willen doen wat vaak gebeurt bij internationale wedstrijden van Feyenoord, PSV en Ajax. De sfeer fixen is volgens mij heel simpel: participeren en precies dat doen wat de zogenaamde sfeerverziekers nalaten: meepraten met argumenten.

Deze post heb ik verder geen aandacht meer aan gegeven maar schaar ik ook niet onder positief (of er nu Ajax, PSV, Feyenoord of welke andere club dan ook had gestaan):
Shaggie_NB schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:22:
Scoren uit een penalty die erg geen was...
Scoren uit een corner die erg geen was...
Scoren uit een penalty die erg geen was...

en dan hebben jullie het over gunnen... en over geen VAR...
tsjonge jonge..
Dit heeft weinig met een mening te maken maar meer met een stelling droppen zonder argumenten. Op deze manier is dat een post waar je snel veel kritiek op kunt krijgen zeker in the heat of the moment. Dat verandert meteen zodra de poster er een want [...eigen mening...] van maakt. Zo zie je maar hoe sfeerverziekend en meediscussiërend dicht bij elkaar kunnen liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Typhone schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:40:
Ik noem even een @Tomba en een @ST10©DE die gisteren aanwezig waren tijdens de wedstrijd (beide geen Ajacieden) waar mijn mening over Lozano keihard teruggeklapt werd naar Huntelaar en Tadic die over de grond aan het rollen waren als geschoten wild. Ik vind dat geen trollen en zeker ook niet sfeerverziekend. Sterker nog: een hoop mensen mogen een voorbeeld nemen aan deze twee door op een dergelijke manier de discussie te zoeken wat in dat geval ook nooit escaleert.
Mwah, ik ben heel goed in het laten escaleren van een discussie 8) ;)

Verder eens met je twee voorbeelden. Die voegen niks toe aan dit topic en zijn er naar mijn mening alleen op gericht een prestatie negatief neer te zetten. (en te provoceren?)

Maar ik ga verder niet teveel typen hier, voor je het weet type ik weer iets verkeerd.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Het hoeft natuurlijk niet altijd hosanna te zijn als een club Europees speelt, de kritiek van de fans zelf geven dat vaak mooi weer. Zelfs de kritiek of opmerkingen van fans van andere clubs vallen daar tussen. Doe dat zelf ook; als Feyenoord speelt en iemand mist voor open doel wil ik daar ook wel wat over posten, dat moet je kunnen doen net als je dat moet kunnen incasseren.

Maar om als fan van club X te reageren als club Y als enige speelt puur omdat je wat wil zeggen is imho meer een schreeuw om aandacht dan een nuttige bijdrage. Ik reageerde gisteren ook op een post over ‘zullen we er een Ajax topic van maken?’, maar kom op zeg, wat denk je zelf? Totaal onnodige post op een onnodig moment. Denk het, maar post het niet. Beetje zelfkritiek en zelfregulering is ook wel eens handig om de sfeer niet te ontsporen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Ik ga niet op elk punt inhoudelijk reageren (vakantie, mobiel en twee etterende kinderen :P), maar ik ben het met een groot deel van je verhaal eens. Het stuk waar ik @OPSLAGHOND aan haal, was m.i. weer een punt waar meermaals naar verwezen is/ wordt en ik vind dat weinig toevoegen. Gezien mijn zwarte tekst, niet eens een mbr of modbreak getuigt van hoe zwaar ik deze 'overtreding' vind. Want je ziet dat er achteraf toch weer op gereageerd wordt wat weer escaleert.

Ik heb gisteren op bed de wedstrijd gekeken met de mobiel en brak internet, dus ik heb vast posts gemist. Sommigen worden achteraf gemodereerd, zie ook de door jou aangehaalde posts welke inderdaad niks toevoegen.

Wel wil ik aangeven dat je niet altijd hoeft te participeren in dit topic om een onderbouwde mening te plaatsen. Hit and run vind ik wel weer van ondermaats niveau.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:24
Outerspace schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:21:
[...]
Hit and run vind ik wel weer van ondermaats niveau.
Dit was precies wat er gisteren veel gebeurde imho. Veel van die 1 day fly's die normaal nooit in het voetbaltopic zijn die even een sneer neerplempen om anderen uit de tent te lokken en vervolgens niets meer posten.

Complimenten voor de moderatie de laatste tijd. Het zou nog beter zijn als bovenstaande types gewoon weggemodereerd worden, heb je ook minder ontsporing van het topic lijkt me. 1 day fly's die normaal kunnen discussieren of hun punten onderbouwen (impopulair of niet) voegen mijns inziens wel wat toe, maar die trolls niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Leon Zwiers schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:11:
[...]

Dit was precies wat er gisteren veel gebeurde imho. Veel van die 1 day fly's die normaal nooit in het voetbaltopic zijn die even een sneer neerplempen om anderen uit de tent te lokken en vervolgens niets meer posten.

Complimenten voor de moderatie de laatste tijd. Het zou nog beter zijn als bovenstaande types gewoon weggemodereerd worden, heb je ook minder ontsporing van het topic lijkt me. 1 day fly's die normaal kunnen discussieren of hun punten onderbouwen (impopulair of niet) voegen mijns inziens wel wat toe, maar die trolls niet.
Helaas is dit wel een bekend fenomeen op internet. Je zou bijna denken aan een technische oplossing maar dat is ook niet alles. Dan ga je ook mensen weren die wel wat willen toevoegen, zoals je aankaart. Misschien is het enigste wat helpt een lik op stuk beleid rondom wedstrijd uren.

Moet zelf ook zeggen dat het sterk is verbeterd weer. @Outerspace *O*
Hopelijk blijft het donderdag rustig, mocht een club het niet halen zie ik het zo weer ontploffen :| .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
De vaste bezoekers herkennen nagenoeg allemaal die "1 day fly's" wel. Probeer ze gewoon te negeren, hoe erg het ook kriebelt om er volle bak tegenin te gaan. Lukt mij zelf ook niet altijd, maar beide voorbeelden van @Typhone heb ik gisteren ook gezien en vond ik de moeite van het reageren niet waard.

Negeren werkt veel beter dan uren na de wedstrijd modden, dan is het doel allang bereikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Leon Zwiers schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:11:
[...]

nieuwkomers moeten ook de kans krijgen mores te leren. Geef ze een kans, corrigeer ze vriendelijk en zie wat het wordt.

alles kan off-topic

Pagina: 1 ... 9 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.