Sport Feedback Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 25 Laatste
Acties:
  • 78.655 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:03:
Wat is de bedoeling van de laatste modbreak in het nationale voetbal topic? Volgens mij is er de laatste dagen nul keer onenigheid geweest over het feit of Ajax wel of niet de eerste CL plek zou moeten hebben, iedereen was het er wel over eens dat de stand daarvoor de leidraad moest zijn. Dus de verwijzing naar Ajax is al vreemd.

De enige discussie ging over wie wel of niet een financiële bijdrage moest leveren aan een algemeen potje. Natuurlijk horen reacties die over de schreef gaan daar niet bij en mogen mods daar tegenop treden. Maar de discussie an sich is valide en de meeste bijdragers gingen daar goed mee om.

Dus ik kan de modbreak totaal niet plaatsen. Wellicht wordt het wat genuanceerder of anders bedoeld maar dan zou wat meer duidelijkheid wat mij betreft gewenst zijn.
En nu weer een modbreak zonder afdoende context. Hier kan je vrij weinig mee op deze manier :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Napo schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:14:
[...]

En nu weer een modbreak zonder afdoende context. Hier kan je vrij weinig mee op deze manier :|
Normaal weet je de weg naar mijn DM heel goed te vinden, waarbij de reden dat het mislukt is? De reden is dat men elkaar het leven zuur tracht te maken elkaar uitmaken voor calimero's e.d. Daar hoef ik geen brede uitleg bij te geven.

[ Voor 18% gewijzigd door Outerspace op 26-04-2020 16:20 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:15
@Outerspace
Een mod break lijkt me iets dat iedereen aangaat. Onduidelijkheid daarover opklaren hoort pertinent niet in een DM.

En onduidelijk zijn ze. Wat is de bedoeling? Er wordt nu een link gelegd met het onderwerp van discussie. De corona crisis is nu eenmaal het onderwerp van het moment. Als mensen over de schreef gaan geldt wat mij betreft hetzelfde als tijdens een periode waarin wel wedstrijden zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 26-04-2020 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
We hebben dus het punt bereikt dat context over een ingreep niet nodig meer is? Het vragen om opheldering wordt afgedaan met een sneer over vragen middels de DM, vragen die over het algemeen gaan over edits op mijn posts, niet topic-brede modbreaks.

Mijn mening, als je gedragsverandering beoogt te bereiken is het handig om daar context bij te geven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
De context is niet voor iedereen noodzakelijk, men kan zelf zijn eigen posts evalueren of een sneer oid nodig was. De beslissing om het breder of nog duidelijker te maken is mijn keuze, dat is niet aan een ander besteed muv mijn collega's. De desbetreffende mensen hebben hun post in de TC en sommigen een PM.

Je kan het een sneer vinden @Napo , dat is niet de bedoeling. Je hangt vaak bij mij in de DM om vragen of iets aan de kaak te stellen, maar nu kies je om bijv met twee zinnen aandacht te vragen voor iets waar juist de DM voor is. Dat vind ik vreemd.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:18

tweakduke

Topicstarter
Er is nu nog veel onduidelijk in de voetbalwereld. We moeten allemaal maar kijken hoe we uit deze coronacrisis komen, voor welke club je ook bent.

Dat er vervolgens vliegen op elkaar wordt afgevangen vanuit clubvoorkeur dat behoeft geen uitleg, dat is gewoon verwerpelijk.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Outerspace schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:40:
Je kan het een sneer vinden @Napo , dat is niet de bedoeling. Je hangt vaak bij mij in de DM om vragen of iets aan de kaak te stellen, maar nu kies je om bijv met twee zinnen aandacht te vragen voor iets waar juist de DM voor is. Dat vind ik vreemd.
De vragen zijn voornamelijk op het vlak waarom een bepaalde report niets mee gedaan wordt of om wat context te krijgen bij waarom iets niet toepasselijk was. Op algehele modbreaks zal je mij niet snel in de DM zien.

Juist omdat de vorige modbreak ook onduidelijkheid gaf - zie vorige post @D-e-n en omdat deze modbreak niet heel duidelijk is. Als de context niet voor iedereen nodig is waarom wordt er dan gekozen voor een modbreak en niet enkel een edit/move naar TC + een DM. Die modbreak roept dus vragen op, zeker, zeker als hij zo a-specifiek is.

Het helpt ook niet als je vervolgens zelf redelijk kortaf reageert met één zin over in de DM komen ;), de edit en de bijbehorende toevoeging maakt het wat beter :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
tweakduke schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:44:
Er is nu nog veel onduidelijk in de voetbalwereld. We moeten allemaal maar kijken hoe we uit deze coronacrisis komen, voor welke club je ook bent.

Dat er vervolgens vliegen op elkaar wordt afgevangen vanuit clubvoorkeur dat behoeft geen uitleg, dat is gewoon verwerpelijk.
Dat snap ik. Maar de modbreak, en met name de eerdere modbreak, leek te suggereren dat het met het onderwerp (stoppen competitie, geld) te maken had. Vliegen afvangen lijkt me iets wat wel vaker voorkomt en waar altijd tegen wordt opgetreden, naar ik aanneem ;)

Maar dan had "geen vliegen afvangen svp" aangevuld met een algemene mededeling over edits of persoonlijke berichten aan deelnemers afdoende geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Ik had je vorig bericht gemist in dit topic, vandaar dat er geen reactie is geweest @D-e-n . Ik reageer bijna altijd wel op een vraag / melding, maar deze heb ik over het hoofd gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Outerspace schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:53:
Ik had je vorig bericht gemist in dit topic, vandaar dat er geen reactie is geweest @D-e-n . Ik reageer bijna altijd wel op een vraag / melding, maar deze heb ik over het hoofd gezien.
Dat kan gebeuren. Ik begreep dat taggen van een mod dan beter werkt? Voor de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:21
Ik ben schriftelijk een beetje boos op ramzz. Dat is een opperhoofd in het voetbalforum, die gewoon weer verkeerd heeft lopen ingrijpen.

We mogen geen verbasteringen gebruiken, maar soms mag het wel. Ik verbasterde RKC om mijn reactie duidelijk te houden. RKC heeft een suikeroom, dus is vrij onkwetsbaar in tijden van crisis.

Daarom was de verbastering legitiem, om zaken duidelijk te maken.

Dan grijpt de moderator in en vervangt een cuiciaal woord voor RKC. Die moderator vernaggelt dus mijn reactie. Het lijkt op dat boek: 1984.

Dat kan toch niet in 2020.

[ Voor 7% gewijzigd door mavaros op 26-04-2020 17:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Tekenend, dat je vindt dat jouw verbastering essentieel is, en die van een ander, of anderen niet.

Niemand vindt verbasteringen prettig, om de sfeer en de toon in de voetbaltopics te bewaren zijn daar al zoveel en zo vaak afspraken over gemaakt, dat het echt een volkomen grijsgedraaide plaat is.

En uiteraard direct de censuurkaart spelen.

Snap je zelf niet hoe kansloos die vorm van discussiëren is?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-09 21:01
Net zoals het voetbal heb ik dit ook wel gemist hoor mensen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:14
mavaros schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:45:
Ik ben schriftelijk een beetje boos op ramzz. Dat is een opperhoofd in het voetbalforum, die gewoon weer verkeerd heeft lopen ingrijpen.
Ook hier alweer ervaren dat er weer met 2 maten gemeten wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
JeroenNietDoen schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:38:
[...]

En waar heb je dat aan ervaren? Ik ben niet degene geweest die heeft geacteerd, maar in het bericht wat naar de trashcan is verplaatst zie ik toch een duidelijke troll verstopt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Outerspace schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:20:
[...]

En waar heb je dat aan ervaren? Ik ben niet degene geweest die heeft geacteerd, maar in het bericht wat naar de trashcan is verplaatst zie ik toch een duidelijke troll verstopt :)
Ik heb eind april een in het buitenlands voetbaltopic een TR gezet met een (in mijn ogen) duidelijke troll (in de definitie van het uitlokken van reacties).

Die is afgehandeld zonder dat ik iets van actie heb gezien. Dan snap ik het gevoel dat van sommige users meer geaccepteerd wordt dan van anderen.

maar als dat dus geen troll was dan let me dus niets om erop te reageren, toch?

[ Voor 11% gewijzigd door Gunner op 07-05-2020 11:28 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Gunner schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:26:
[...]

Ik heb eind april een in het buitenlands voetbaltopic een TR gezet met een (in mijn ogen) duidelijke troll (in de definitie van het uitlokken van reacties).

Die is afgehandeld zonder dat ik iets van actie heb gezien. Dan snap ik het gevoel dat van sommige users meer geaccepteerd wordt dan van anderen.

maar als dat dus geen troll was dan let me dus niets om erop te reageren, toch?
We kijken per geval of we moeten ingrijpen, en of we dat zichtbaar of onzichtbaar doen voor de anderen is een keuze die wij maken :)

In jouw ogen een troll, wil niet zeggen dat het in onze ogen ook een troll is. Dat heeft niks te maken met voortrekkerij, dat heeft te maken met een andere kijk op het 'spelletje'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
@Gunner en ik doelen op dezelfde reactie. De betreffende persoon heeft er al jaren een handje van discussies aan te gaan met als doel de persoon onder uit te kunnen halen i.p.v. een discussie willen voeren. Daar komen dan de nodige sneren uit die richting een selecte groep mensen in betreffende topic. Die post krijgt dan TRs maar wordt niets mee gedaan.

Ik deel een zelfde steek uit en die is vrij snel getrashed. Dat riekt dan al vrij snel naar met 2 maten meten. Ook de gebruikersstatus historie van die persoon draagt bij aan dat gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Outerspace schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:49:
[...]

We kijken per geval of we moeten ingrijpen, en of we dat zichtbaar of onzichtbaar doen voor de anderen is een keuze die wij maken :)

In jouw ogen een troll, wil niet zeggen dat het in onze ogen ook een troll is. Dat heeft niks te maken met voortrekkerij, dat heeft te maken met een andere kijk op het 'spelletje'.
Zoals je begrijpt kan ik niet zien of er iemand persoonlijk op aangesproken is en het zou me verbazen als dat in dit geval dat gedaan is. Toch blijf ik erbij dat die reactie zeker gericht was om reacties te ontlokken. want waarom zou je zoiets dan moeten noemen. Het kan prima achterwege blijven namelijk en dan was het in mijn ogen een normale reactie geweest.

Ik heb de reactie van @JeroenNietDoen gezien en ik begrijp het wel. Het is verschrikkelijk vervelend discussiëren met iemand die je heel snel beticht van het hebben van een clubvoorkeur maar datzelfde nooit serieus gedaan heeft. Die discussie win je namelijk nooit.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
JeroenNietDoen schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:38:
[...]

Ik denk niet, dat ik in jouw discussie thuishoor.

De trollendiscussie ligt achter mij en ik heb geen idee wat jouw grieven zijn. Dat heb ik niet gelezen. Dat is jouw 'gevecht'.

Die reactie van mij was, omdat ik een verbastering had gebruikt. Dat is niet gewenst, maar ik vind dat dit in de context van mijn reactie wel kon worden gebruikt.

Daar blijf ik ook bij, maar dat is nu niet van belang.

Er werd ingegrepen door de moderators, en daar was en ben ik het niet mee eens. Dat was en is het eigenlijk. Verder niets.

Overigens hoef je het absoluut niet te pikken, wanneer je als trol wordt weggezet, terwijl je een eerlijke reactie geeft. Reageren op Tweakers is best moeilijk, want velen snappen de strekking van de reactie niet. In de kroeg zou dat wel begrepen worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
mavaros schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 20:14:

Die reactie van mij was, omdat ik een verbastering had gebruikt. Dat is niet gewenst, maar ik vind dat dit in de context van mijn reactie wel kon worden gebruikt.
Waarom verbasteren, als je ook gewoon kunt omschrijven? Je kunt toch gewoon de normale naam gebruiken, en daarbij zeggen wat je bedoelt, compleet uitgeschreven ipv via vage verbasteringen die multi-interpretabel zijn? Nee, niet echt kroegwaardig, maar wel zo duidelijk. Het is een forum, korter is niet per se beter of duidelijker ;)

[ Voor 5% gewijzigd door naitsoezn op 07-05-2020 20:27 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
naitsoezn schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 20:26:
[...]

Waarom verbasteren, als je ook gewoon kunt omschrijven? Je kunt toch gewoon de normale naam gebruiken, en daarbij zeggen wat je bedoelt, compleet uitgeschreven ipv via vage verbasteringen die multi-interpretabel zijn? Nee, niet echt kroegwaardig, maar wel zo duidelijk. Het is een forum, korter is niet per se beter of duidelijker ;)
Natuurlijk kan dat, maar dat sloopt mijn hele betoog, want ik mag een verbastering niet gebruiken. Dat ik een verbastering gebruikte, was cruciaal om de reactie goed te begrijpen.

Verbasteren kan kwaadaardig zijn. Dat snap ik en accepteer ik., wanneer het niet geaccepteerd word. Maar als er geen kwaad in zit, dan betwijfel ik de knip, en zal ik zeker mijn weerwoord geven.

Kroegpraat is onderdeel van het leven met voetbal. Als je dat wegzeeft, dan is het voetbal dood. Dan kan je net zo goed een robot laten lullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
in de voetbaltopics is ervoor gekozen om heel allergisch te zijn voor iedere vorm van verbasteren. Zal zijn historie hebben omdat verbasteringen flauw kunnen worden als ze veel herhaald worden of onnodig kwetsend/denigrerend. (en dan heb je er altijd een paar die op scherp staan om erop te reageren en een flame te veroorzaken) Ik heb het vermoeden (ik heb er geen inzicht in) dat als gevolg van dit beleid er een aantal beeldschermhelden zijn die er een sport van maken om zo snel mogelijk op de TR knop te rammen als iets zien dat op een verbastering lijkt.

Aan de andere kant brengt het ook een stukje luchtigheid, humor, sarcasme etc mee. Ik vind het ook wel jammer dat je zo steriel moet formuleren om geen (onnodige) ingreep te krijgen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:25

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

mavaros schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 22:46:
[...]

Natuurlijk kan dat, maar dat sloopt mijn hele betoog, want ik mag een verbastering niet gebruiken. Dat ik een verbastering gebruikte, was cruciaal om de reactie goed te begrijpen.
Sorry, maar die insteek snapte ik pas na de ingreep, toen je hem uitlegde. Volgens mij was het een stuk duidelijker geweest als je gewoon meteen gezegd had wat je wilde zeggen, in plaats van dat middels die verbastering proberen te doen.

Dat jij een hele specifieke bedoeling en gedachte had met die verbastering, wil niet zeggen dat anderen die ook snappen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ankona schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:30:
in de voetbaltopics is ervoor gekozen om heel allergisch te zijn voor iedere vorm van verbasteren. Zal zijn historie hebben omdat verbasteringen flauw kunnen worden als ze veel herhaald worden of onnodig kwetsend/denigrerend. (en dan heb je er altijd een paar die op scherp staan om erop te reageren en een flame te veroorzaken) Ik heb het vermoeden (ik heb er geen inzicht in) dat als gevolg van dit beleid er een aantal beeldschermhelden zijn die er een sport van maken om zo snel mogelijk op de TR knop te rammen als iets zien dat op een verbastering lijkt.

Aan de andere kant brengt het ook een stukje luchtigheid, humor, sarcasme etc mee. Ik vind het ook wel jammer dat je zo steriel moet formuleren om geen (onnodige) ingreep te krijgen.
Dit beleid is het gevolg van jarenlang gedrag in de topics, waarbij het op een gegeven moment (te ver) ging en in onderling overleg is toen besloten dat we dit beleid gingen voeren.

Een rechtstreeks gevolg dus van hoe men zich vaak niet in kan houden, enerzijds als veroorzaker (troll/flamebait), anderzijds als (constante) aanmaker van topic reports (door een vaak 'clubvoorkeur' genoemde 'allergie voor trolls'), of wat veel verstorender is, door een éénzijdige (over)reactie in het topic op van alles dat (wederom ingegeven dor 'clubvoorkeur') gezien kan worden als provocatie: flamewars.

Het heeft weinig fantasie nodig om te begrijpen dat het één niet zonder het ander kan bestaan.

En dit is inmiddels al meerdere malen (understatement) uitgelegd.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Maar incidenteel wordt het toch toegestaan en dan wordt het opgegooid onder het mom van "We beoordelen het per TR". Waar ligt de treshold dan vraag ik me af, bij de
Ramzzz schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:56:
[...]
veroorzaker (troll/flamebait), anderzijds als (constante) aanmaker van topic reports (door een vaak 'clubvoorkeur' genoemde 'allergie voor trolls')
:?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Daar is destijds dit over gezegd
• Naamverbasteringen.
Zoals overal op het forum zijn we streng op het verbasteren van namen.
Ook binnen SPRT zullen we de algehele regels over naamverbasteringen aanhouden.

• Nicknames / bijnamen / geuzennamen.
Het uitdrukken van een nickname die een negatieve inslag heeft wordt niet toegestaan.
Bijnamen met een negatieve bedoeling is een spotnaam en daar doen wij niet aan. Een geuzennaam (Godenzoon, Blauwvingers, Superboeren) heeft niet een negatieve bijklank en kan prima worden toegestaan.
Outerspace in "Sport Feedback"

Let daarop als je een bijnaam gebruikt of kies ervoor om het niet te gebruiken als je twijfelt. En daarom een TR als je vindt dat iets niet kan.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:09

Typhone

Who Dares Wins

Lees de volgende zin eens:
Dat is niet gewenst, maar ik vind dat dit in de context van mijn reactie wel kon worden gebruikt.
Het is niet gewenst maar ik vind dat. Ja zo werkt het dus niet. Daarmee is de discussie toch afgelopen? Zo kun je elk argument gaan betwisten. Er is niet eens relevant voetbalnieuws de laatste tijd en toch ontsporingen. Magic hoor! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Typhone schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:06:
Lees de volgende zin eens:

[...]

Het is niet gewenst maar ik vind dat. Ja zo werkt het dus niet. Daarmee is de discussie toch afgelopen? Zo kun je elk argument gaan betwisten. Er is niet eens relevant voetbalnieuws de laatste tijd en toch ontsporingen. Magic hoor! :D
De discussie is voor mij klaar hoor.

Ik maakte gebruik van het kleine beetje vrijheid om een verbastering te gebruiken op een neutrale manier. Niet gewenst is immer niet hetzelfde als verboden.

:9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
@DaniëlWW2

Als je iets afsluit zoals eerder over Hamilton wees dan ook een kerel en begin niet telkens zelf zo negatief over Hamilton te posten .

Een moderator die zelf in een topic post zou het voorbeeld moeten geven of niet posten .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
leekers schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:01:
@DaniëlWW2

Als je iets afsluit zoals eerder over Hamilton wees dan ook een kerel en begin niet telkens zelf zo negatief over Hamilton te posten .

Een moderator die zelf in een topic post zou het voorbeeld moeten geven of niet posten .
Niet vergelijkbaar vind ik.

Hij heeft de post gerelateerd aan BLM weggehaald. Heb daar zelf ook op gereageerd maar ben het daar eigenlijk wel mee eens. Dat ging net ff te lang door in dat topic.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
leekers schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:01:
@DaniëlWW2

Dat jij en een aantal anderen nu compleet hebben gemist wat ik bedoelde en er meteen constant Hamilton bashen van gingen maken, gaat je geen vrijbrief geven om hier door te gaan. Ik heb er ook zeer bewust niet meer op gereageerd terwijl ik daar het volste recht toe had en heb.

Maar ik kan er natuurlijk nog op gaan wijzen dat er een zoekfunctie bestaat op dit forum waarin je kan zoeken op termen. Zo kan je bijvoorbeeld in het Formule 1 topic zoeken op Hamilton. Dat heb ik dus eens gedaan en ik heb eens tot het begin van het topic in december teruggelezen van mezelf. Zowaar twee reacties waar ik niet neutraal of zuiver positief was over Hamilton. :z
Kijk zelf maar...
[F1] Seizoen 2020

DaniëlWW2 in "[F1] Seizoen 2020"

Deze pogingen van je selectieve verontwaardiging mag je hierbij dan ook gaan staken. We weten allebei hardstikke goed dat dit niet de eerste keer is dat je dit probeert.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:24:
[...]

Dat jij en een aantal anderen nu compleet hebben gemist wat ik bedoelde en er meteen constant Hamilton bashen van gingen maken, gaat je geen vrijbrief geven om hier door te gaan. Ik heb er ook zeer bewust niet meer op gereageerd terwijl ik daar het volste recht toe had en heb.

Maar ik kan er natuurlijk nog op gaan wijzen dat er een zoekfunctie bestaat op dit forum waarin je kan zoeken op termen. Zo kan je bijvoorbeeld in het Formule 1 topic zoeken op Hamilton. Dat heb ik dus eens gedaan en ik heb eens tot het begin van het topic in december teruggelezen van mezelf. Zowaar twee reacties waar ik niet neutraal of zuiver positief was over Hamilton. :z
Kijk zelf maar...
[F1] Seizoen 2020

Deze pogingen van je selectieve verontwaardiging mag je hierbij dan ook gaan staken. We weten allebei hardstikke goed dat dit niet de eerste keer is dat je dit probeert.
Als je mijn post voortaan even leest kun je zien dat ik niet "doorga hier" maar mijn mening geef over jouw modbreak waar dit topic mede voor is gemaakt .
Wens je een fijne dag verder .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
@OuterspaceIk vind je blauwe opmerking in het voetbaltopic een beetje flauw. Als jullie het oude seizoen als "afgesloten" beschouwen zal er eerst een nieuw topic moeten komen. Iets met oude schoenen....

Het stoppen van de competitie is ook verre van een bijzaak in deze tijden. Wegstoppen van de discussie in een achterafzaaltje klinkt erg als moderators die een bepaalde mening opleggen aan de gebruikers. Lijkt me verre van de bedoeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
D-e-n schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:59:
@OuterspaceIk vind je blauwe opmerking in het voetbaltopic een beetje flauw. Als jullie het oude seizoen als "afgesloten" beschouwen zal er eerst een nieuw topic moeten komen. Iets met oude schoenen....

Het stoppen van de competitie is ook verre van een bijzaak in deze tijden. Wegstoppen van de discussie in een achterafzaaltje klinkt erg als moderators die een bepaalde mening opleggen aan de gebruikers. Lijkt me verre van de bedoeling.
Nou nou nou, ik vraag alleen of de discussie verplaatst kan worden zodat er ruimte kan ontstaan voor een nieuw topic. De CL is nog niet afgelopen, daar zat ik eigenlijk op de wachten ;) Zoals @Ankona terecht aangeeft, kan ik daar mee in gaan tot het nieuwe seizoen gestart wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 23-06-2020 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:56
Ben ik het niet mee eens. Inmiddels zijn we 2 maanden verder na het stopzetten van de Eredivisie en komen er nog steeds nagenoeg dezelfde voor- en tegenargumenten voorbij. Goed dat mensen zo betrokken zijn en hun mening hierover willen laten horen, maar na 2 maanden lijkt het me wel tijd om door te gaan met ons leven. [Voetbal] Randzaken lijkt me een goede plek om de discussie voort te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
@Outerspace
De CL gaat nog bezig zijn als wij weer met de voorbereidingen voor het nieuwe seizoen bezig zijn. Dus een rare overlap zul je sowieso krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 16:12
Waarom is het met afstand belangrijkste besluit van het voetbal seizoen bestempeld als een randzaak? Het is het enige onderwerp waar ontwikkelingen zijn in Nederland, zeer actueel.

Aangezien de rest van de wereld wel voetbalt zal er voorlopig toch weinig anders gebeuren dat de moeite waard is om te bespreken in dat topic.

We zitten met het nationale voetbal zo diep in de problemen juist omdat er geen discussie gevoerd kon worden over de mogelijkheden van doorvoetballen, dan is het raar om nu het weer kan dit soort stappen te nemen om de discussie weer te onderdrukken.
JanW schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:54:
Ben ik het niet mee eens. Inmiddels zijn we 2 maanden verder na het stopzetten van de Eredivisie en komen er nog steeds nagenoeg dezelfde voor- en tegenargumenten voorbij. Goed dat mensen zo betrokken zijn en hun mening hierover willen laten horen, maar na 2 maanden lijkt het me wel tijd om door te gaan met ons leven. [Voetbal] Randzaken lijkt me een goede plek om de discussie voort te zetten.
Dat is natuurlijk niet waar. Diverse betrokkenen hebben zich recent uitgelaten over de gebeurtenissen, de overheid geeft aan dat het weer mag en samen met de Corona ontwikkelingen hebben we zo heel veel kennis die we 2 maanden terug niet hadden. Er zijn bijna dagelijks ontwikkelingen op dit onderwerp.

Het zijn alleen de tegenstanders die standpunten blijven herhalen en zelfs met de kennis van nu niet eens kritisch naar de beslissing van toen willen kijken. De voorstanders kunnen nu wijzen naar de rest van de wereld waar de competities worden afgerond en dat de overheid voetbal weer toe staat, wat de tegenstanders niet geloofden dat zou gebeuren.

Gisteren kwamen er nog meerdere pushberichten binnen over dit onderwerp. Het probleem leeft. Dit is de actualiteit, niet het verleden.

[ Voor 136% gewijzigd door ph4ge op 25-06-2020 07:50 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Die discussie mag verder in randzaken, dat het voor de een onderhand wel een randzaak is en voor de ander niet doet er toch niet toe?

Nu de maatregelen worden versoepeld kan de voorbereidingen voor het nieuwe seizoen serieus beginnen:
https://www.knvb.nl/nieuw...bal-gaat-snel-weer-rollen

Ik stel dan ook voor dat binnenkort het nieuwe topic wordt geopend en we weer naar het nieuwe seizoen gaan uitkijken :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
tweakduke schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:34:
Die discussie mag verder in randzaken, dat het voor de een onderhand wel een randzaak is en voor de ander niet doet er toch niet toe?

Nu de maatregelen worden versoepeld kan de voorbereidingen voor het nieuwe seizoen serieus beginnen:
https://www.knvb.nl/nieuw...bal-gaat-snel-weer-rollen

Ik stel dan ook voor dat binnenkort het nieuwe topic wordt geopend en we weer naar het nieuwe seizoen gaan uitkijken :)
Dit kan je op zoveel facetten toepassen. Transfergelden zijn mijn inziens een randzaak edoch worden dat soort zaken wel als kern gezien van het voetbaltopic.

Het voelt meer als een "we zijn er klaar mee dus basta!" en dat is jammer. Als het voor de een niet discussiewaardig is kan men simpelweg besluiten om niet deel te nemen aan de discussie.

Kijk, dat een mod dan ook nog eens aangeeft dat het een dood topic is bijzonder. Een discussie die leeft afsplitsen maar hem op zo'n manier al diskwalificeren is niet helemaal wenselijk lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Napo schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:07:
[...]

Dit kan je op zoveel facetten toepassen. Transfergelden zijn mijn inziens een randzaak edoch worden dat soort zaken wel als kern gezien van het voetbaltopic.

Het voelt meer als een "we zijn er klaar mee dus basta!" en dat is jammer. Als het voor de een niet discussiewaardig is kan men simpelweg besluiten om niet deel te nemen aan de discussie.

Kijk, dat een mod dan ook nog eens aangeeft dat het een dood topic is bijzonder. Een discussie die leeft afsplitsen maar hem op zo'n manier al diskwalificeren is niet helemaal wenselijk lijkt mij.
We zijn er helemaal nog niet klaar mee. Zoals ik al aangegeven heb kan je rustig nog het eea bespreken, maar de zaken omtrent corona zie ik liever terug bij de randzaken. Liever had ik een separaat topic voor sport in het themaforum, maar daar was het toen te laat voor :)

Volgens mij geef ik ook niet aan dat het topic dood is. Hoe je daar bij komt is mij een raadsel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Outerspace schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:28:
[...]

We zijn er helemaal nog niet klaar mee. Zoals ik al aangegeven heb kan je rustig nog het eea bespreken, maar de zaken omtrent corona zie ik liever terug bij de randzaken. Liever had ik een separaat topic voor sport in het themaforum, maar daar was het toen te laat voor :)
Zolang het nieuwe seizoen niet gestart is maakt het mijns inziens weinig uit. Dat zag je in het verleden ook dat het oevr non-zaken gaat. Nu leeft het significant meer vanwege de uitzonderlijke situatie en krijg je dus wat discussie. Ga je dit uit het topic halen dan zal het ook op zijn gat komen te liggen
Volgens mij geef ik ook niet aan dat het topic dood is. Hoe je daar bij komt is mij een raadsel.
Dat doe jij inderdaad niet meer een modbreak met
Wat voor de één lekker zeuren over voetbalrandzaken is, is voor de ander ... gezeur over de randzaken van het voetbal.

Dat is dan ook naar [Voetbal] Randzaken gebonjourd.

Maar, geen nood, daar leest niemand het.
Lijkt mij niet de meest constructieve oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
@tweakduke
@Outerspace
Maanden is er over het wel of niet stoppen van de competitie gediscussieerd in het gewone topic. Waarom zou dat nu plots anders moeten? Juist nu is de juistheid van die beslissing weer actueel.

Door het in randzaken te stoppen moffel je het onderwerp weg in een achterafzaaltje. En daarmee kies je als moderators partij voor de groep die al maanden niet eens wil bespreken of definitief stoppen nu wel of niet handig was.

Ik zie dit als sturen op inhoud en jullie zullen het met me eens zijn dat dat niet jullie taak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
D-e-n schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:48:
@tweakduke
@Outerspace
Maanden is er over het wel of niet stoppen van de competitie gediscussieerd in het gewone topic. Waarom zou dat nu plots anders moeten? Juist nu is de juistheid van die beslissing weer actueel.

Door het in randzaken te stoppen moffel je het onderwerp weg in een achterafzaaltje. En daarmee kies je als moderators partij voor de groep die al maanden niet eens wil bespreken of definitief stoppen nu wel of niet handig was.

Ik zie dit als sturen op inhoud en jullie zullen het met me eens zijn dat dat niet jullie taak is.
Jij vind dat wij het wegstoppen zodat we een bepaalde kant kiezen?
A) Ik geef het gewoon weer een plek waar ik vind dat het initieel had horen te staan, nadat het niet in het themaforum is gekomen.
B) We kiezen geen partij, we kiezen wat het beste past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
@Outerspace
Maandenlang heb ik met een aantal anderen in het voetbaltopic moeten vechten tegen de bijdragen van diegenen die keer op keer beweerden dat tegenstanders van definitief stoppen "speelden met de gezondheid", ook al werd telkens weer gemeld dat het niet ging om het rekken van de corona-regels maar enkel om de planning van de competitie. Iedere keer werd de gezondheidsdiscussie er weer bijgesleept. Moderators grepen niet in, voelden nooit behoefte om de gezondheidsdiscussie eruit te filteren, ook al zaten er suggestieve frames tussen.

En nu is er alle reden om eens terug te kijken op die beslissing en dan wordt juist het deel van de discussie wat over de planning van het voetbal zelf gaat verbannen naar "randzaken"? Hoe krom wil je het hebben? De discussie over het hervatten van de competitie gaat juist nu minder over corona dan ooit. De voetbalinhoudelijke discussie die maandenlang gefrustreerd is door een deel van de bezoekers wordt nu de nek omgedraaid door het moderatorteam.

Dit is echt een gekleurde beslissing. What's next? De kunstgras discussie naar randzaken verbannen omdat sommigen het er niet over willen hebben? De buitenspeldiscussie verbieden omdat de FIFA het toch niet verandert? Niet meer praten over de VAR?

[ Voor 9% gewijzigd door D-e-n op 25-06-2020 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Alle actuele competitie/wedstrijd discussies dreigen ondergesneeuwd te raken door dit soort randgebeuren. Je zou het bijna vergeten, maar er wordt ook nog gewoon gevoetbald! toch?

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Ankona schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:45:
Alle actuele competitie/wedstrijd discussies dreigen ondergesneeuwd te raken door dit soort randgebeuren. Je zou het bijna vergeten, maar er wordt ook nog gewoon gevoetbald! toch?
In Nederland wordt er niet gevoetbald. Naast transfernieuws is nieuws over hervatten volgens mij juist het enige waar we het over kunnen hebben.

Zodra het nieuwe seizoen in Nederland actueel is is er een nieuw topic en in dat nieuwe topic is er geen plaats voor discussie over de oude competitie. Het kan zo simpel zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
D-e-n schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:38:
@Outerspace
Dit is echt een gekleurde beslissing.
Ik kon je redelijk goed volgen, tot hier. Je doet alsof we mensen voortrekken of de discussie willen kappen zodat andere mensen denken gewonnen te hebben. Doe eens niet.
What's next? De kunstgras discussie naar randzaken verbannen omdat sommigen het er niet over willen hebben? De buitenspeldiscussie verbieden omdat de FIFA het toch niet verandert? Niet meer praten over de VAR?
Waar schrijven we dat? Het gaat om de coronamaatregelen om de competitie door te laten gaan of te stoppen. KNZB heeft 2 maanden geleden al besloten om te stoppen, daarmee is dan toch de kous af. Of wil je het daar nog steeds over hebben? Dan is dat voor mij, namelijk omdat de beslissing nu al een x aantal maanden is genomen, redelijk een gesloten boek en past het beter in randzaken.

Niks meer, niks minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Outerspace schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:58:
[...]
Het gaat om de coronamaatregelen om de competitie door te laten gaan of te stoppen.
Je gaat mee in de visie van de voorstanders van definitief stoppen. Het ging de tegenstanders never nooit om de coronamaatregelen an sich. Het ging ze om de praktische invulling: wat gaan we doen als we weer mogen.
KNZB heeft 2 maanden geleden al besloten om te stoppen, daarmee is dan toch de kous af. Of wil je het daar nog steeds over hebben?
Waar ik het wel of niet over wil hebben doet niet ter zake. Ik heb er niet eens over gepost zelfs. Maar waar jij het wel of niet over wilt hebben ook niet. Of de kous af is is niet aan jou. Je bent slechts moderator.
Dan is dat voor mij, namelijk omdat de beslissing nu al een x aantal maanden is genomen, redelijk een gesloten boek en past het beter in randzaken.
Een non-argument. Een onderwerp is een randzaak of geen randzaak. Dat verandert niet op het moment dat er een beslissing genomen is. Beslissingen kunnen fout of goed zijn. Dat is vooraf relevant maar ook achteraf.

Als een politiek besluit achteraf ter discussie staat is het ook niet plots een randzaak. Dan verdwijnt het ook niet uit het algemene politieke topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Outerspace schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:58:
[...]

Ik kon je redelijk goed volgen, tot hier. Je doet alsof we mensen voortrekken of de discussie willen kappen zodat andere mensen denken gewonnen te hebben. Doe eens niet.

[...]

Waar schrijven we dat? Het gaat om de coronamaatregelen om de competitie door te laten gaan of te stoppen. KNZB heeft 2 maanden geleden al besloten om te stoppen, daarmee is dan toch de kous af. Of wil je het daar nog steeds over hebben? Dan is dat voor mij, namelijk omdat de beslissing nu al een x aantal maanden is genomen, redelijk een gesloten boek en past het beter in randzaken.

Niks meer, niks minder.
offtopic:
Waterpolo is besmettelijk? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 17:17:
[...]
Een non-argument. Een onderwerp is een randzaak of geen randzaak. Dat verandert niet op het moment dat er een beslissing genomen is. Beslissingen kunnen fout of goed zijn. Dat is vooraf relevant maar ook achteraf.
Volgens eenzelfde logica zouden we het ook niet over de VAR mogen hebben. De beslissing is genomen en de kous is af. Napraten over wedstrijden is effectief hetzelfde. Een randzaak want het voetbal is al voltooid. Hou je effectief een slowchat topic over ten tijden van wedstrijden :+

Of wellicht enkel what-if scenario's voor de aankomende wedstrijden. Zodra die wedstrijd dan gespeeld is dan kan het naar de randzaken

[ Voor 10% gewijzigd door Napo op 25-06-2020 18:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 07:31:
Het zijn alleen de tegenstanders die standpunten blijven herhalen en zelfs met de kennis van nu niet eens kritisch naar de beslissing van toen willen kijken.
Excuse me? Welke supernieuwe standpunten heb je dan ingebracht de laatste tijd? Jij en ik zijn tot vervelens toe alleen maar zaken aan het herhalen.
Ik snap wat dat betreft prima dat men daar moe van wordt en daar nu dus een streep onder wordt getrokken in het voetbal topic.
En maak je geen zorgen, het randzaken topic weet ik ook wel te vinden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 19:05:
[...]

Excuse me? Welke supernieuwe standpunten heb je dan ingebracht de laatste tijd? Jij en ik zijn tot vervelens toe alleen maar zaken aan het herhalen.
Ik snap wat dat betreft prima dat men daar moe van wordt en daar nu dus een streep onder wordt getrokken in het voetbal topic.
En maak je geen zorgen, het randzaken topic weet ik ook wel te vinden hoor.
Ik zie dat heel anders, er zijn allerlei recente ontwikkelingen die de standpunten over en weer in een ander daglicht plaatsen;
- Andere landen zouden naïef zijn dat ze weer gingen opstarten, dat zou nooit goed gaan - > Inmiddels zien we dat dit prima gaat.
- Andere landen denken alleen maar aan geld - > inmiddels blijkt dat de belangrijkste club die dat riep zelf de grootste pot geld heeft binnengehengeld
- De overheid staat dat nooit toe - > Regering heeft aangegeven er altijd voor open te hebben gestaan, en inmiddels mag het zelfs gewoon weer.
- Zonder fans is er niets aan - > Blijkt prima te pruimen te zijn, uitstekende kijkcijfers te halen en iedereen erkent dat het beter is dan niets.
- De mogelijkheid open houden om door te voetballen brengt de gezondheid in gevaar - > Inmiddels blijkt het zelfs met publiek veilig.
- Er zijn wel belangrijkere zaken dan voetbal op dit moment - > dat zal in september niet anders zijn.
- Niemand wilde verder behalve een paar eigenwijze op Tweakers - > Bleek dat de KNVB en een forse hoeveelheid clubs wel door wilde.
- Contracten zijn een probleem - > Geen club buiten Nederland ziet dit als onoverkomelijk.
- de lol is er af - > Er kijken tientallen miljoenen mensen naar, niemand klaagt dat het niet leuk is.
- schade beperken - > het Nederlandse voetbal heeft juist de grootste schade opgelopen.

Etc etc. Ik vind het niet eerlijk om te doen alsof er geen veranderingen zijn mbt de argumenten. De argumenten om te stoppen en niet op te starten blijken in de praktijk geen stand te houden. Uiteraard is dat de kennis van nu, dus kunnen we er nu pas op die manier over praten.

[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 25-06-2020 22:48 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
Ik neem aan dat de discussie over de aanvangstijden van wedstrijden ook een randzaak is? Dat is echt totaal insignificant vergeleken bij Corona.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Bart-Willem schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:19:
[modbreak] Zucht, mensen er is nog geen centimeter gereden, de pitboxen zijn nog niet eens ingericht en nu is het al een negatieve boel hier. Richt je gewoon op de race of reageer niet want elke keer die negatieve sfeer lang voordat de race is begonnen maakt het topic er ook niet leuker op. [/]
Een beetje humor wordt tegenwoordig ook niet meer gewaardeerd? :/ Toch apart dat deze moderator zelf negatief mag doen over Mercedes, maar zodra iemand een grap erover maakt is het meteen vol op het edit-orgel. :/ Ik had nota bene de negatieve posts in dat topic over Mercedes niet eens gelezen. :P

[ Voor 19% gewijzigd door Bart-Willem op 14-07-2020 17:28 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Bart-Willem schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:26:
[...]

Een beetje humor wordt tegenwoordig ook niet meer gewaardeerd? :/ Toch apart dat deze moderator zelf negatief mag doen over Mercedes, maar zodra iemand een grap erover maakt is het meteen vol op het edit-orgel. :/
Dit is geen humor meer. Dit is sfeerverpestring.
Ah, de grote Mercedes-show S20E03.
Verder kan je nu gaan wijzen naar mij in een poging te deflecteren dat je zelf als eerste reactie in het topic, dagen voordat er ook maar een meter is gereden, meteen al zo komt aanzetten. Hoe moet ik dit anders zien dan sfeerverpestend? Het is namelijk elke keer hetzelfde, elk racetopic. We weten nu wel dat Mercedes bizar dominant is. Er zijn alleen genoeg mensen die ondanks Mercedes hun dominantie alsnog plezier uit de races kunnen halen. Die krijgen alleen nauwelijks een kans als de toon op de dinsdag al gezet is met Mercedes zal alles wel winnen en gezeur erover.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Onderbouwd zaken aanstippen is wat anders dan voor de liefhebber de sfeer grondig verpesten met de negatieve teneur.

En als liefhebber zou ik evengoed graag willen dat het spannender is in de top, maar we moeten het ermee doen. Sterker nog, ondanks de dominantie kan ik al jaren nog steeds genieten van iedere race.

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:40

vhal

ಠ_ಠ

Maar gelukkig mogen we wel lachen, gieren en brullen om Ferrari inclusief de flauwe memes die ook door de mods gepost worden :+

Neemt niet weg dat S&W ook wel een terugkerende meme is van @Bart-Willem en derhalve met een enige knipoog toegelaten kan worden ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

vhal schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:06:
Maar gelukkig mogen we wel lachen, gieren en brullen om Ferrari inclusief de flauwe memes die ook door de mods gepost worden :+

Neemt niet weg dat S&W ook wel een terugkerende meme is van @Bart-Willem en derhalve met een enige knipoog toegelaten kan worden ;)
Dit dus, ik had het puur gepost wegens dat Waldorf & Statler-ZZZ gedoe wat ik bij elke race doe waar men massaal zit in te dutten. :P Zoals gezegd: al die andere posts had ik niet eens gelezen.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Tijdens de race staan we dan ook meer toe omdat het dan gewoon slotchat is en dat weet iedereen. Het gaat erom dat het nu pas dinsdag is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

mark-k schreef op maandag 20 juli 2020 @ 09:01:
[mbr]Hierover lopen ranten laten we achterwege[/]
Ok, wtf dan @tweakduke, dan stel ik voor dat het uberhaupt niet meer over racisme in de F1 mag gaan in het F1 topic, als kritiek leveren op een racist verboden is.

Of laten we maar helemaal geen kritiek meer doen, niet meer klagen over zaken, als de ene coureur de andere slecht behandeld allemaal de mond dicht he. Romain wordt door Lewis op de virtuele brandstapel gegooid en wij moeten maar als schaapjes blijven kijken? Het was gewoon een smerige zet van Lewis om Romain zo neer te zetten. Alleen al het feit dat ik hier Grosjean probeer te verdedigen (iedereen weet wel dat ik niet zijn grootste fan ben) moet toch al genoeg zeggen over de ernst van dit verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
mark-k schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:34:
[...]

Ok, wtf dan @tweakduke, dan stel ik voor dat het uberhaupt niet meer over racisme in de F1 mag gaan in het F1 topic, als kritiek leveren op een racist verboden is.

Of laten we maar helemaal geen kritiek meer doen, niet meer klagen over zaken, als de ene coureur de andere slecht behandeld allemaal de mond dicht he. Romain wordt door Lewis op de virtuele brandstapel gegooid en wij moeten maar als schaapjes blijven kijken? Het was gewoon een smerige zet van Lewis om Romain zo neer te zetten. Alleen al het feit dat ik hier Grosjean probeer te verdedigen (iedereen weet wel dat ik niet zijn grootste fan ben) moet toch al genoeg zeggen over de ernst van dit verhaal?
Even naar het feedback topic geplaatst.
1) Hamilton is geen racist
2) Dat onderwerp bespreken is off topic in het F1 topic. We weten wel dat Hamilton die zaak behartigd.
3) Lees het artikel wat je postte eens goed, de click-bait titel dekt de lading totaal niet. Hamilton komt op voor de zaak, maar zijn wil is niet wet wat de titel suggereert.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

tweakduke schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:39:
[...]

Even naar het feedback topic geplaatst.
1) Hamilton is geen racist
2) Dat onderwerp bespreken is off topic in het F1 topic. We weten wel dat Hamilton die zaak behartigd.
3) Lees het artikel wat je postte eens goed, de click-bait titel dekt de lading totaal niet. Hamilton komt op voor de zaak, maar zijn wil is niet wet wat de titel suggereert.
1) Hoe kun jij dat bepalen? Alleen Hamilton kan dat met zekerheid zeggen, maar het signaal dat hij uitdraagt door een shirt dat alleen op donkere mensen focust terwijl de 19 andere rijders proberen te tonen dat alle vormen van racisme slecht zijn vind ik nogal hypocriet overkomen.
2) Ok prima, dan verwacht ik dat elk stukje hierover op dezelfde manier verwijderd wordt.
3) Ik heb het artikel gelezen en alleen al het feit dat Romain met naam genoemd wordt vind ik gewoon schofterig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:16

Wok

Dakloos...

Wok schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 23:24:
[mbr] Laat dit alsjeblieft gewoon. IKomt werkelijk niks goeds van. [/]
:')

Tweakers is ook al gezwicht...

Hamilton kwam zelf notabene met die #blackexcellence... Daar de de draak mee steken mag al niet meer dus? Triest...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Wok schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 00:08:
[...]

:')

Tweakers is ook al gezwicht...

Hamilton kwam zelf notabene met die #blackexcellence... Daar de de draak mee steken mag al niet meer dus? Triest...
Dit gaat niet om de inhoud, maar om de manier van reageren. Wat moet het nu voor goeds opleveren als je zo gaat reageren? Dit zijn precies de soort reacties die het volstrekt onmogelijk maken om dit soort zaken te kunnen bespreken. :/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 17:11:
[modbreak] Is het nu werkelijk zo moeilijk om je te beseffen dat vrijwel iedereen het een saaie race vond, maar dat er alsnog wat te bespreken valt? Dat kan niet als iedereen hier maar over elkaar heen valt om te verkondigen hoe slecht het was. Stop hier gewoon mee, we weten het allemaal wel. [/]
Waarom verwijder je ook ontopic posts zoals over de regels waar iedereen op hoopt volgende week en benieuwd zijn wat/of het daardoor veranderd? Die regels zouden er al in deze race moeten zijn geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door HollowGamer op 30-08-2020 17:17 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 10:48
DaniëlWW2 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 17:11:
[modbreak] Is het nu werkelijk zo moeilijk om je te beseffen dat vrijwel iedereen het een saaie race vond, maar dat er alsnog wat te bespreken valt? Dat kan niet als iedereen hier maar over elkaar heen valt om te verkondigen hoe slecht het was. Stop hier gewoon mee, we weten het allemaal wel. [/]
Ik denk dat de meeste verbazing nu komt omdat bepaalde reacties uit het niets worden verwijderd, iets wat hier naar mijn weten amper tot niet eerder is gebeurd.

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Bij Ziggo klappen ze de uitzending er toch ook niet zomaar uit omdat ze in de studio zeggen dat t een suffe race was en vraagtekens zetten bij t komende seizoen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

poor Leno schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 17:16:
Bij Ziggo klappen ze de uitzending er toch ook niet zomaar uit omdat ze in de studio zeggen dat t een suffe race was en vraagtekens zetten bij t komende seizoen? :X
Appels/peren. Dit topic blijft nog tot dinsdag open en dan blijven sommige mensen eindeloos in de negativiteit hangen. De Ziggo uitzending is straks afgelopen en dan is het klaar. Ze gaan er daar ook niet oneindig over door.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
HollowGamer schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 17:14:
[...]

Waarom verwijder je ook ontopic posts zoals over de regels waar iedereen op hoopt volgende week en benieuwd zijn wat/of het daardoor veranderd? Die regels zouden er al in deze race moeten zijn geweest.
Ik heb helemaal niks on topics verwijderd, net nog gecontroleerd.
DutchCrownNL schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 17:14:
[...]

Ik denk dat de meeste verbazing nu komt omdat bepaalde reacties uit het niets worden verwijderd, iets wat hier naar mijn weten amper tot niet eerder is gebeurd.
Ik doe dit elke race als Mercedes weer eens wegrijd, elke race, al sinds begin 2019...
poor Leno schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 17:16:
Ziggo is dan ook geen discussieforum maar een uitzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 10:48
DaniëlWW2 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 17:19:

[...]

Ik doe dit elke race als Mercedes weer eens wegrijd, elke race, al sinds begin 2019...

[...]
Dan mis je compleet mijn punt.

Ontopic: LEC geeft in het interview met Jack aan de volgende race geen verschil te hebben, mogelijk op Mugello pas iets

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
DaniëlWW2 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 17:19:

Ziggo is dan ook geen discussieforum maar een uitzending.
Dat snap ik natuurlijk, maar hier met zn allen praten is toch ook een nabeschouwing? Of t nou dit is of een slechte wedstrijd van t NL elftal..

Ik snap ook dat jullie er soms een punthoofd van krijgen, maar als iemand schrijft dat ie t niet leuk vond, en anderen dat wel vonden, dan is dat toch prima :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
poor Leno schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 17:22:
[...]

Dat snap ik natuurlijk, maar hier met zn allen praten is toch ook een nabeschouwing? Of t nou dit is of een slechte wedstrijd van t NL elftal..

Ik snap ook dat jullie er soms een punthoofd van krijgen, maar als iemand schrijft dat ie t niet leuk vond, en anderen dat wel vonden, dan is dat toch prima :?
Het gaat erom dat zo iedereen het topic uitgejaagd word.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:47
Wat mijn grootste bezwaar is, is dat er nogal selectief wordt gemodereerd. Aan de ene kant is het geen enkel probleem om Ferrari of Renault af te zeiken of cynische opmerkingen te maken, waarbij opvalt dat DaniëlWW2 nogal een handje heeft om op Renault af te geven. Dat wordt allemaal maar getolereerd, maar als vervolgens cynische opmerkingen worden gemaakt over de slaapverwekkende overmacht van Mercedes en Hamilton die de records van vroegere legendes min of meer degradeert tot nietszeggende voetnoten, wat mij als doorgewinterde f1-fan pijn doet, dan wordt het rücksichlos naar categorie 6 verbannen. Vertel mij maar waar de grens ligt, want ik zie het niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Het modereren was gisteren in het F1 topic weer eens veel te rigoureus en maakte de discussie kapot. Als je een grap maakt over dat Hamiliton riep "loss power" dan wordt deze direct weggehaald maar vervolgens als iemand tegen een ander zegt "wat lul je nou" dan blijft deze staan totdat er een topicreport wordt gemaakt.
Daarbij als er een karrevracht aan rants worden uitgestort over het falen van Ferrari (met de moderator voorop) dan is dat allemaal ok zelfs als je notabene de opmerking maakt dat het haten op Ferrari wel genoeg is zo.
Er zijn meer mensen die dit zo zien, en voordat er in mijn DM's gekeken wordt, die consensus verloopt niet via dat kanaal.

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 17:24:
[...]

Het gaat erom dat zo iedereen het topic uitgejaagd word.
Dat hou je toch wel met het grote aantal posters wat elke wedstrijd het topic van voor tot achter lezen en bij wijze van overal op reageren. Voor hun zal het best een gevalletje 'gaan we weer' zijn, maar lees er dan lekker overheen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Het is sowieso een heel vervelend topic om te volgens als je niet bij het in-crowd clubje hoort. Slow-chat lijkt toegestaan en laten we eerlijk zijn, wat voegt zo'n post nou toe? en dan heb ik het nog niet eens over de overdaad aan nutteloze posts zoals "RACEDAY" en de bak aan tvp's

basvn in "[F1 2020] Race 7 GP van België"

[ Voor 17% gewijzigd door RodeStabilo op 31-08-2020 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Helemaal niks zou je denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je hoeft niet in dat topic te kijken natuurlijk. Ik vind het altijd wel iets toevoegen, soort van groepsgevoel tijdens de race en wat zaken die je misschien niet zelf hebt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:57:
Je hoeft niet in dat topic te kijken natuurlijk. Ik vind het altijd wel iets toevoegen, soort van groepsgevoel tijdens de race en wat zaken die je misschien niet zelf hebt gezien.
Dat is nogal een drogredenering. slowchat is in andere topics altijd expliciet niet toegestaan maar in het F1 lijkt dat geen probleem te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
simons schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:37:
Het modereren was gisteren in het F1 topic weer eens veel te rigoureus en maakte de discussie kapot. Als je een grap maakt over dat Hamiliton riep "loss power" dan wordt deze direct weggehaald maar vervolgens als iemand tegen een ander zegt "wat lul je nou" dan blijft deze staan totdat er een topicreport wordt gemaakt.
Daarbij als er een karrevracht aan rants worden uitgestort over het falen van Ferrari (met de moderator voorop) dan is dat allemaal ok zelfs als je notabene de opmerking maakt dat het haten op Ferrari wel genoeg is zo.
Er zijn meer mensen die dit zo zien, en voordat er in mijn DM's gekeken wordt, die consensus verloopt niet via dat kanaal.
De topic reports zijn er juist voor als een reactie niet is verwijderd die wel weg had gemoeten. We kijken zelf de race en modereren tussendoor. Dan wordt in een hardlopend topic dingen gemist, daar ontkom je echt niet aan.

Als er in jouw ogen teveel gerant wordt op Ferrari dan is het prima dat je dat hier meldt of in een TR. Het verschil met Hamilton en Ferrari is dat onderhand het wel duidelijk is dat Hamilton al jarenlang domineert. Het topic verzand al gauw in dat mensen hun gal en ergernis maar weer hierover uiten en inhoudelijk discussiëren is pas mogelijk 1 a 2 uur na de race. Los van de slechte grappen die al heel gauw neigen naar racisme en het ontsporen van het topic.
De prestaties van Ferrari zijn recenter, maar als het onnodig zuur wordt gaan we daar beter op letten.
RodeStabilo schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:46:
Het is sowieso een heel vervelend topic om te volgens als je niet bij het in-crowd clubje hoort. Slow-chat lijkt toegestaan en laten we eerlijk zijn, wat voegt zo'n post nou toe? en dan heb ik het nog niet eens over de overdaad aan nutteloze posts zoals "RACEDAY" en de bak aan tvp's

basvn in "[F1 2020] Race 7 GP van België"
Dat zijn nou zaken wat als een traditie is ingeslopen en het is allemaal wat losser in de racetopics. Slow-chat mag dus.
Als we daar op gaan modereren dan slaan we de sfeer echt helemaal dood en voor de race zijn uiteindelijk vaak genoeg posts met informatie en na de race idem dito.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RodeStabilo schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:02:
[...]

Dat is nogal een drogredenering. slowchat is in andere topics altijd expliciet niet toegestaan maar in het F1 lijkt dat geen probleem te zijn.
Welke drogredering?

Je hebt het over een topic dat specifiek voor een evenement van 3 dagen wordt geopend. Zie niet hoe dat ubehraupt niet in slowchat kan vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

tweakduke schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:03:
De topic reports zijn er juist voor als een reactie niet is verwijderd die wel weg had gemoeten. We kijken zelf de race en modereren tussendoor. Dan wordt in een hardlopend topic dingen gemist, daar ontkom je echt niet aan.
Snap ik, het is ook niet iets waar ik normaliter over val ofzo, alleen als je blijkbaar herhaaldelijk gecorrigeerd wordt op gronden waarvan je denkt "nou moet dat nou" en iets zo zonneklaar als "wat lul je nou" moet je gaan TR-en dan vraag ik me af of het corrigeren een andere grondslag kent.
Als er in jouw ogen teveel gerant wordt op Ferrari dan is het prima dat je dat hier meldt of in een TR. Het verschil met Hamilton en Ferrari is dat onderhand het wel duidelijk is dat Hamilton al jarenlang domineert. Het topic verzand al gauw in dat mensen hun gal en ergernis maar weer hierover uiten en inhoudelijk discussiëren is pas mogelijk 1 a 2 uur na de race. Los van de slechte grappen die al heel gauw neigen naar racisme en het ontsporen van het topic.
De prestaties van Ferrari zijn recenter, maar als het onnodig zuur wordt gaan we daar beter op letten.
Kijk voor mij is het niet een enorme issue, je mag best grappen maken over Lewis en zijn boardradio gedrag, evenals Leclerc. Racistische grappen, meteen weg, snap ik.
Het zoeken van posters, die corrigeren en vervolgens zelf meegaan in het gedrag wat je niet wenst te zien, dat werkt gewoon niet.
Even ter verduidelijking, het betreft niet jou persoonlijk, tweakduke.

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
JeroenTheStig schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 17:42:
Wat mijn grootste bezwaar is, is dat er nogal selectief wordt gemodereerd. Aan de ene kant is het geen enkel probleem om Ferrari of Renault af te zeiken of cynische opmerkingen te maken, waarbij opvalt dat DaniëlWW2 nogal een handje heeft om op Renault af te geven. Dat wordt allemaal maar getolereerd, maar als vervolgens cynische opmerkingen worden gemaakt over de slaapverwekkende overmacht van Mercedes en Hamilton die de records van vroegere legendes min of meer degradeert tot nietszeggende voetnoten, wat mij als doorgewinterde f1-fan pijn doet, dan wordt het rücksichlos naar categorie 6 verbannen. Vertel mij maar waar de grens ligt, want ik zie het niet.
Weet je, kom maar met de recente voorbeelden waar ik op Renault zat af te geven. Ik wacht wel. :z

Maar dan ga ik het nog een keer uitleggen. Er is een verschil tussen de manier van reageren en wanneer je reageert. Wat er namelijk steevast met Mercedes gebeurd is dat aan het einde van de race mensen naar dat topic komen om wederom te verklaren hoe slecht het allemaal is met Mercedes, hoe saai, alles is klote etc. Hoe denk je dat dit overkomt op de rest? Verder moeten dit zinvolle bijdragen zijn? Denk je werkelijk dat iedereen het niet weet? Ik bedoel na de race met de interviews ging het ook alleen maar over hoe voorspelbaar het was. Zelfs Hamilton liet zijn PR aardig vallen en vond er ook weinig meer aan. Ik zat zelf ook rond ronde 30 te gapen toen duidelijk was dat de top drie niet meer zou veranderen. Waar hoorde je mij eindeloos klagen over Mercedes? Ik heb het allang geaccepteerd omdat dit het enige is dat je kan doen. Soms zijn er mogelijkheden voor Verstappen, maar als die er niet zijn, dan niet.

Het punt is alleen dat de race niet bestaat uit Mercedes 1-2. Er gebeurd genoeg en vaak kom je na de race er pas achter omdat de regie vaak zo slecht is. Hoe wou je dit kunnen ontdekken of bespreken als een aantal komen lopen klagen dat alles zo saai is? Wat draagt dit nu bij?

Dus nee, dat gaat gewoon stoppen. Ik kan dit ook gewoon afdwingen en ik doe dit al. Ik ben al sinds begin 2019 bezig om dit vrijwel elke keer te doen. Het is ook elke keer hetzelfde. Het besef dat dit gezeur het voor de rest verpest, dat wil er niet in. Die houding van "ik wil eindeloos kunnen zeuren over Mercedes is saai", dat is hier een minstens zo groot probleem als Mercedes die alweer alles winnen. Het is dit seizoen ook nog erger omdat Ferrari compleet is geïmplodeerd en Verstappen met behoorlijke moeite, net bij kan blijven in de meeste races. Dat is geen vrijbrief om maar eindeloos te zeuren, want zo jaag je anderen dus weg en verpest je het voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:47
DaniëlWW2 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:53:
[...]

Weet je, kom maar met de recente voorbeelden waar ik op Renault zat af te geven. Ik wacht wel. :z
Ik moet toegeven, dit jaar geen onvertogen woord van jou over Renault. Dus wat dat betreft zat ik er naast. Mea culpa.

Maar dan ga ik het nog een keer uitleggen. Er is een verschil tussen de manier van reageren en wanneer je reageert. Wat er namelijk steevast met Mercedes gebeurd is dat aan het einde van de race mensen naar dat topic komen om wederom te verklaren hoe slecht het allemaal is met Mercedes, hoe saai, alles is klote etc. Hoe denk je dat dit overkomt op de rest? Verder moeten dit zinvolle bijdragen zijn? Denk je werkelijk dat iedereen het niet weet? Ik bedoel na de race met de interviews ging het ook alleen maar over hoe voorspelbaar het was. Zelfs Hamilton liet zijn PR aardig vallen en vond er ook weinig meer aan. Ik zat zelf ook rond ronde 30 te gapen toen duidelijk was dat de top drie niet meer zou veranderen. Waar hoorde je mij eindeloos klagen over Mercedes? Ik heb het allang geaccepteerd omdat dit het enige is dat je kan doen. Soms zijn er mogelijkheden voor Verstappen, maar als die er niet zijn, dan niet.

Het punt is alleen dat de race niet bestaat uit Mercedes 1-2. Er gebeurd genoeg en vaak kom je na de race er pas achter omdat de regie vaak zo slecht is. Hoe wou je dit kunnen ontdekken of bespreken als een aantal komen lopen klagen dat alles zo saai is? Wat draagt dit nu bij?

Dus nee, dat gaat gewoon stoppen. Ik kan dit ook gewoon afdwingen en ik doe dit al. Ik ben al sinds begin 2019 bezig om dit vrijwel elke keer te doen. Het is ook elke keer hetzelfde. Het besef dat dit gezeur het voor de rest verpest, dat wil er niet in. Die houding van "ik wil eindeloos kunnen zeuren over Mercedes is saai", dat is hier een minstens zo groot probleem als Mercedes die alweer alles winnen. Het is dit seizoen ook nog erger omdat Ferrari compleet is geïmplodeerd en Verstappen met behoorlijke moeite, net bij kan blijven in de meeste races. Dat is geen vrijbrief om maar eindeloos te zeuren, want zo jaag je anderen dus weg en verpest je het voor iedereen.
Weet je, soms wordt uit emotie eens wat geroepen of een cynische uitspraak geplempt. Ik persoonlijk kan wel om wat cynisme lachen, zolang er niemand persoonlijk beledigd wordt. Mijn reactie over Mercedes en Hamilton was wellicht wat over de top, maar voor zover ik mij kan herinneren heb ik daar niemand mee beledigd en blijkbaar waren er genoeg mensen die de humor er wel van inzagen gezien de vele plusjes die ik in die korte tijd dat deze reactie zichtbaar was kreeg. Wat dat betreft blijf ik het jammer vinden dat er zo makkelijk berichten de prullenbak in worden gegooid.

De reacties daarna over het modereerbeleid waren inderdaad flauw en zal ik in vervolg op letten daar niet weer in mee te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
JeroenTheStig schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:33:
[...]

Ik moet toegeven, dit jaar geen onvertogen woord van jou over Renault. Dus wat dat betreft zat ik er naast. Mea culpa.
Dat komt dan ook omdat Renault eindelijk een stijgende lijn ingezet lijkt te hebben, zowel op PU als chassis gebied. ;)
[...]

Weet je, soms wordt uit emotie eens wat geroepen of een cynische uitspraak geplempt. Ik persoonlijk kan wel om wat cynisme lachen, zolang er niemand persoonlijk beledigd wordt. Mijn reactie over Mercedes en Hamilton was wellicht wat over de top, maar voor zover ik mij kan herinneren heb ik daar niemand mee beledigd en blijkbaar waren er genoeg mensen die de humor er wel van inzagen gezien de vele plusjes die ik in die korte tijd dat deze reactie zichtbaar was kreeg. Wat dat betreft blijf ik het jammer vinden dat er zo makkelijk berichten de prullenbak in worden gegooid.

De reacties daarna over het modereerbeleid waren inderdaad flauw en zal ik in vervolg op letten daar niet weer in mee te gaan.
Het gaat niet om een reactie. Ik moest het ook moeten opzoeken wat je zei omdat ik tientallen reacties heb verwijderd.
Wederom een topprestatie van Hamilton, echt geweldig en zwaar bevochten, wát een coureur! Want laten we wel wezen, de Red Bull is gewoon de snellere auto, en om dan met zo'n overmacht winnen is echt legendarisch. En dat terwijl hij zelfs bijna op het canvas reed, want de banden waren echt op! Hier wordt over 50 jaar nog steeds over gesproken en de beelden zullen ook dan nog veelvuldig herhaald worden om te zien wat voor geweldige strijd er was en hoe geweldig Hamilton was. Legend! Get in there!
Nu wil ik best verklappen dat ik hier ook even om moest grinniken, maar ik haalde het dus wel weg. Het gaat namelijk om het patroon. Zo ongeveer iedereen is Mercedes 1-2 meer dan zat, ik ook echt hoor, maar het telkens aan het einde van de race erover te beginnen, helpt gewoon niet. Het gaat ook nog wel even duren ben ik bang. RBR begint in te lopen, de engine mappings gaan verdwijnen, maar ik denk alsnog dat het weinig uitmaakt voor in ieder geval Monza. Niet dat alleen Verstappen die iets meer meedoet, nu echt de oplossing is. Daar is eigenlijk nog steeds helemaal niks aan. Op Ferrari hoeven we ook niet te rekenen. Eigenlijk zal het vanuit McLaren moeten komen, maar dat is ook pas volgend seizoen mogelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Maar dan ga ik het nog een keer uitleggen. Er is een verschil tussen de manier van reageren en wanneer je reageert. Wat er namelijk steevast met Mercedes gebeurd is dat aan het einde van de race mensen naar dat topic komen om wederom te verklaren hoe slecht het allemaal is met Mercedes, hoe saai, alles is klote etc. Hoe denk je dat dit overkomt op de rest? Verder moeten dit zinvolle bijdragen zijn? Denk je werkelijk dat iedereen het niet weet?
Hoe is dit anders dan alle baggerposts als er een nieuw topic geopend wordt? 'jeuj raceweekend', 'zin in', 'hopelijk zondag regen', taggen omdat mensen zelf niet kunnen bedenken dat het de dinsdag voor de race is, etc etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
toolkist schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:48:
[...]

Hoe is dit anders dan alle baggerposts als er een nieuw topic geopend wordt? 'jeuj raceweekend', 'zin in', 'hopelijk zondag regen', taggen omdat mensen zelf niet kunnen bedenken dat het de dinsdag voor de race is, etc etc.
basvn in "[F1 2020] Race 8 GP van Italië" (ook altijd dezelfde gebruiker dus daar kan best wat sturing plaatsvinden)

De eerste post ook gelijk. En inderdaad. Alsof al die mensen het niet weten dat er een race is en/of dat topic niet kunnen vinden. Zet in een ander topic een TVP en daar krijg je gelijk commentaar op.

[ Voor 11% gewijzigd door RodeStabilo op 01-09-2020 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

Zijn die onnodig zuur? Ontsporen die de discussie?
Dat doen ze dus niet en daarom ga ik daar ook niks aan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Hoe is dit anders dan alle baggerposts als er een nieuw topic geopend wordt? 'jeuj raceweekend', 'zin in', 'hopelijk zondag regen',
Is gewoon de manier om een topic dat je wil volgen in de "Mijn topics" lijst te zetten. Werkt wel zo makkelijk.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 23:07:
[...]

Dan is er dus een dubbele standaard. want als ik dat in een ander topic doe weet ik zeker dat het daar niet zo op prijs wordt gesteld.
Ankona schreef op donderdag 3 september 2020 @ 07:38:
[...]

Is gewoon de manier om een topic dat je wil volgen in de "Mijn topics" lijst te zetten. Werkt wel zo makkelijk.
Ja ook wel bekend als de 'terugvindpost'. Net zoals hierboven; doe je dat in een ander topic zo opzichtig vind men dat ook niet zo leuk. want daar zijn toch bookmarks voor uitgevonden? of idd de 'volg topic'

[ Voor 37% gewijzigd door RodeStabilo op 03-09-2020 07:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat een gezeur zeg allemaal... Nogmaals, het is een topic dat 1 week open staat. Die al jaren op dezelfde manier gaat en waar je zeker niet op hoeft te klikken.

De quote post vind ik zeker handig, gezien ik af en toe ook nog moet werken en geregeld vergeet te kijken of er een nieuw topic is. Dat dit wellicht ook technisch afgevangen kan worden door een 'abonnement' op een topic reeks zou een mooie verbetering zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
wat een dooddoeners weer. 'je hoeft er niet op te klikken' en ' het gaat al jaren zo' .

Feit is dat het in andere topics niet getolereerd wordt. en zo'n topic staat dagen altijd boven in de Active Topics. Er is echt geen goede reden om zo'n populair topic over het hoofd te zien of te missen.

[ Voor 33% gewijzigd door RodeStabilo op 03-09-2020 08:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Ankona schreef op donderdag 3 september 2020 @ 07:38:
[...]

Yep... Als er nou eens een functie zou kunnen komen waardoor je een topic handmatig in 'mijn topics' kunt zetten dan zou dat enorm veel van dit soort 'onzin'-posts schelen.

Probeer zelf in de regel een wel iets inhoudelijker reactie te geven, maar in wezen komt het op hetzelfde neer: iets posten om het draadje sticky te maken.

Weet dat er ook zoiets is als een bookmark, maar volgens mij gebruikt bijna iedereen in de praktijk 'Mijn topics'.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
RodeStabilo schreef op donderdag 3 september 2020 @ 08:05:
wat een dooddoeners weer. 'je hoeft er niet op te klikken' en ' het gaat al jaren zo' .

Feit is dat het in andere topics niet getolereerd wordt. en zo'n topic staat dagen altijd boven in de Active Topics. Er is echt geen goede reden om zo'n populair topic over het hoofd te zien of te missen.
Bij andere (grotere) evenementen wordt het ook geaccepteerd, zo ook bij de diverse voetbaltopics. Misschien in mindere mate, maar F1 heeft de laatste jaren aan populariteit ingewonnen.

Let wel, in GC gaat het vaker er anders aan toe dan bij andere subforums.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Dat is gewoon een consequentie van het bestaan van de weekend-topics en een keuze die destijds bewust gemaakt is (inclusief het gedogen van tvp's en de slowchat in die topics). Beetje flauw om daar nu opeens over door te blijven zaniken, alsof er recentelijk iets is verandert. De overwegingen die destijds golden gaan nu nog steeds op lijkt me, aangezien er niets is verandert aan de mogelijkheid om topic-reeksen te volgen en/of topics toe te voegen aan MyReact / Mijn topics zonder tvp.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Outerspace schreef op donderdag 3 september 2020 @ 08:55:
[...]

Bij andere (grotere) evenementen wordt het ook geaccepteerd, zo ook bij de diverse voetbaltopics. Misschien in mindere mate, maar F1 heeft de laatste jaren aan populariteit ingewonnen.

Let wel, in GC gaat het vaker er anders aan toe dan bij andere subforums.
Prima, ik zal dit antwoord accepteren. Ook al hou ik niet van dubbele standaarden maar dat is persoonlijk :)

F1 kijk ik toch pas weer als Hamilton weg is

* RodeStabilo rent het topic uit :+

[ Voor 6% gewijzigd door RodeStabilo op 03-09-2020 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 23:07:
[...]

Dus ik en 10 anderen moeten daar zuur op gaan reageren om ze weg te krijgen? ;)
Die post zelf ontspoort het topic niet, het zijn degenen die daar niet normaal op kunnen reageren/negeren die het doen en die moet je aanpakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
[...]

DaniëlWW2 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 19:56:
En deel twee van wie heeft het meeste geld verspilt. De winnaar hier is uiteraard Renault. :z
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:49:
[...]

Nah, als Mercedes de team bijdrage per 2021 stilzet, dan zitten ze waardig rond de budgetcap. ;)

En bij Renault gaan ze uiteraard iedereen overtreffen in 2021 om dan eindelijk het gat met de top drie te dichten. Uiteraard denkt Abiteboul ook niet aan vertrek. Nee, na het slechte 2019 seizoen was de oplossing om Nick Chester te ontstaan en te vervangen voor Pat Fry die er bij McLaren eruit moest na een serie van rampzalige auto's. Voor aerodynamica hebben ze Dirk de Beer aangetrokken die uitzonderlijk werk heeft verricht bij Williams voor de 2018 en 2019 auto's. Ergens betwijfel ik of het echt heel erg veel beter gaat worden. :z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Moet ik de definitie van recent nog gaan uitleggen of kunnen we concluderen dat je nu wel heel erg treurig bezig bent om reacties uit januari erbij te gaan halen in een poging om mij in diskrediet proberen te brengen? :z

Pagina: 1 ... 16 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.