Trek je van mij niks aan, veel plezier in je ivoren torenDaniëlWW2 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:07:
[...]
Moet ik de definitie van recent nog gaan uitleggen of kunnen we concluderen dat je nu wel heel erg treurig bezig bent om reacties uit januari erbij te gaan halen in een poging om mij in diskrediet proberen te brengen?
kijk de rapport historie maar na en jullie reacties. Jullie staan structureel twente bashen toe en doen geen ene flikker. Hooguit keer een halfbakken waarschuwing.Outerspace schreef op zondag 13 september 2020 @ 11:17:
[...]
Slaap lekker @Player1S. Als je iets structureels wil aankaarten, dan verwijs ik je graag naar Sport Feedback
Graag wel met bewijzen en niet met onderbuikgevoelens. Deze discussie zal hier iig niet verder gaan, want offtopic
Ik ben er wel klaar mee. Waardeloos zijn de mods in sport.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Player1S schreef op zondag 13 september 2020 @ 11:57:
[...]
kijk de rapport historie maar na en jullie reacties. Jullie staan structureel twente bashen toe en doen geen ene flikker. Hooguit keer een halfbakken waarschuwing.
Je gaat zelf de discussie daarna aan en maakt geen Topic Report. Vervolgens komen verkondigen dat wij er niks aan doen.
Bovendien maakt @Outerspace terecht een punt dat het nu klaar mag zijn met oude koeien uit de sloot halen over FC Twente.
Wat verwacht je nog meer van ons?
Het aantal topic reports over FC Twente in de afgelopen jaren zijn misschien op 1, hoogstens 2 handen te tellen. Wij kijken topics door, maar zien niet alles. Daarom ook het belang van de reports. Blijkbaar stoort men zich er niet aan, waardoor het ons als modteam niet opvalt.Player1S schreef op zondag 13 september 2020 @ 11:57:
[...]
kijk de rapport historie maar na en jullie reacties. Jullie staan structureel twente bashen toe en doen geen ene flikker. Hooguit keer een halfbakken waarschuwing.
Als jij er zo aan stoort, dan had ik ook zeker meer reports verwacht. Blijkbaar is het niet meer in de mode om FC Twente te bashen, juist omdat ze een nieuwe start hebben gemaakt en de laatste jaren niet meededen in de top.
Wel jammer dat je ons als waardeloos afschildert, volgens mij doen we het aardig goed
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
.
[ Voor 99% gewijzigd door JvS op 13-09-2020 12:33 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Nieuw dieptepunt in het voetbaltopic, waar het over huidskleur van spelers gaat ipv over het voetbal zelf

Yep, ik zag de reports en heb al actie ondernomen.Napo schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:27:
Nieuw dieptepunt in het voetbaltopic, waar het over huidskleur van spelers gaat ipv over het voetbal zelf
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
In het formule 1 topic ging het heel goed totdat de moderator het nodig vond om de deleteknop te ontdekken en de draad volledig ontspoort. Zelfs een siteadmin vond het statement van Lewis kant nog wal raken maar blijkbaar vond de mod het nodig om zijn eigen mening hierin boven die van velen andere te laten prevaleren. Weer een keer dat de mod ingrijpt in het f1 topic en het ontspoort.
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Naar aanleiding van het F1 GP van Toscane topic ben ik toch benieuwd naar @DaniëlWW2 zijn redenatie over waarom er niks gezegd mag worden over een politiek statement wat Lewis Hamilton maakt met een shirt waarop staat dat er agenten gearresteerd moeten worden.
Ik snap dat het in die zin niks met de sport te maken heeft, maar het is toch niet raar dat er op zoiets gereageerd wordt? Vervolgens een hoop discussie over modbreaks etc.
@DaniëlWW2 ik ben oprecht benieuwd naar je redenatie - het is geen kritiek, want ik snap dat het voor jou ook een dunne lijn is tussen wat wel en niet acceptabel is. Geklaag over Hamilton z’n reacties over de radio ben ik ook zat - je weet dat het eraan komt als hij eerste is - maar dit is niet te vergelijken. Het is een behoorlijk statement en om daarmee op het podium te gaan staan is toch wel een stap verder dan voorheen.
Ik snap dat het in die zin niks met de sport te maken heeft, maar het is toch niet raar dat er op zoiets gereageerd wordt? Vervolgens een hoop discussie over modbreaks etc.
@DaniëlWW2 ik ben oprecht benieuwd naar je redenatie - het is geen kritiek, want ik snap dat het voor jou ook een dunne lijn is tussen wat wel en niet acceptabel is. Geklaag over Hamilton z’n reacties over de radio ben ik ook zat - je weet dat het eraan komt als hij eerste is - maar dit is niet te vergelijken. Het is een behoorlijk statement en om daarmee op het podium te gaan staan is toch wel een stap verder dan voorheen.
[ Voor 27% gewijzigd door LAD93 op 13-09-2020 17:58 ]
per aspera ad astra
Sorry maar dit gaat wel heel ver.. Hamilton besluit keer op keer politiek bij een race te betrekken en dan mag daar niet op gereageerd worden? En gaat het topic gelijk op slot??

Bensimpel
Positieve meneer
Ook nieuw dieptepunt in het f1 race van toscane topic. Daniel misbruikt gewoon totaal zijn macht en verwijderd berichten die hem zelf niet aanstaan nadat lewis hamilton zelf met een statement van jewelste komt.
En vervolgens sluit die zelf het topic. Niemand is het hier mee eens.
En vervolgens sluit die zelf het topic. Niemand is het hier mee eens.
😆 - Denk ook eens om ;)
Topic dicht omdat een mod het niet aan kan...
Dit is niet onnodig zuur, bashen of niet gerelateerd aan de race.
Hamilton kiest zelf om zo'n tijdens de podium ceremonie zo'n statement te maken, daar mag je toch wat van vinden?
Tweakers is bang voor cancel culture?
Dit is niet onnodig zuur, bashen of niet gerelateerd aan de race.
Hamilton kiest zelf om zo'n tijdens de podium ceremonie zo'n statement te maken, daar mag je toch wat van vinden?
Tweakers is bang voor cancel culture?
Van een trouwe meelezer in het F1 topic. Mods moeten topics waarin ze zelf enorm veel bijdragen niet meer zelf gaan modereren. Vroeg of laat bijt dat.
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Helemaal eens. @DaniëlWW2 is naar mijn mening hier compleet de weg kwijt.LAD93 schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:53:
Naar aanleiding van het F1 GP van Toscane topic ben ik toch benieuwd naar @DaniëlWW2 zijn redenatie over waarom er niks gezegd mag worden over een politiek statement wat Lewis Hamilton maakt met een shirt waarop staat dat er agenten gearresteerd moeten worden.
@DaniëlWW2 ik ben oprecht benieuwd naar je redenatie.
Hamilton kiest er helemaal zelf voor een politiek statement op het podium te doen.
Dat wij daar geen mening over mogen posten is werkelijk van de zotte
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Hoewel sommige reacties inderdaad te ver gaan, en terecht daarop wordt gemodereerd, vind ik het wel erg ver gaan om elke opmerking over Hamilton zijn wel erg vrije gebruik van z'n podium te verwijderen. Als je dit open en bloot doet kun je reacties verwachten. Dit dood zwijgen kan m.i. ook niet.
Temeer daar de BLM organisatie ook zeer discutabel is.
[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 13-09-2020 17:55 ]
Het is ook altijd dezelfde mod die het topic opsloot gooit of reacties verwijderd. Het is helaas niet toegestaan om te reageren op politieke zaken, ook al zie je deze net op je scherm voorbij komen. Oh, en begin vooral niet over Mercedes ofzo.simons schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:52:
In het formule 1 topic ging het heel goed totdat de moderator het nodig vond om de deleteknop te ontdekken en de draad volledig ontspoort. Zelfs een siteadmin vond het statement van Lewis kant nog wal raken maar blijkbaar vond de mod het nodig om zijn eigen mening hierin boven die van velen andere te laten prevaleren. Weer een keer dat de mod ingrijpt in het f1 topic en het ontspoort.
Vreemd inderdaad, er kwamen reacties op iets wat gebeurde na de race. Iets waar het een racetopic voor is.poor Leno schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:54:
Sorry maar dit gaat wel heel ver.. Hamilton besluit keer op keer politiek bij een race te betrekken en dan mag daar niet op gereageerd worden? En gaat het topic gelijk op slot??
Vorige keer ging het ook al mis door het overtallig verwijderen van posts en nu wederom door @DaniëlWW2 , en dit zonder enige uitleg of wat dan ook.
Elke reactie was ontopic en uiteindelijk het topic sluiten onder de noemer van “koel maar af” slaat kant noch wal.
Elke reactie was ontopic en uiteindelijk het topic sluiten onder de noemer van “koel maar af” slaat kant noch wal.
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Politiek hoort daar niet. Daar mag best op gereageerd worden. Zeker als hij zo op het podium gaat staan.
ik zeg bij deze het vertrouwen in @DaniëlWW2 op als moderator voor de F1 topics.
Dat je het rustig wilt houden en een beetje sturen prima.
Maar zelfs onschuldige post helemaal verwijderen gaat echt veel te ver.
Het afkoelen geldt hier eerder voor de moderator dan voor de gebruikers.
Dat je het rustig wilt houden en een beetje sturen prima.
Maar zelfs onschuldige post helemaal verwijderen gaat echt veel te ver.
Het afkoelen geldt hier eerder voor de moderator dan voor de gebruikers.
[ Voor 1% gewijzigd door sambalbaj op 13-09-2020 19:19 . Reden: Reflectie ]
Wat een SCHANDE dit! Van Tweakers, en FIA!!
Ik ben nu wel klaar met F1 en het vieze deug gedoe.. Gaan we dit nu allemaal doodzwijgen ofzo...?
M’n Ziggo sport abo zojuist gecanceld en hopelijk gaan heel veel mensen dat ook doen
Ik ben nu wel klaar met F1 en het vieze deug gedoe.. Gaan we dit nu allemaal doodzwijgen ofzo...?
M’n Ziggo sport abo zojuist gecanceld en hopelijk gaan heel veel mensen dat ook doen
Bensimpel
Positieve meneer
Ik wil graag dat een andere admin hier eens naar kijken. Dit slaat echt nergens op.DutchCrownNL schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:55:
Vorige keer ging het ook al mis door het overtallig verwijderen van posts en nu wederom door @DaniëlWW2 , en dit zonder enige uitleg of wat dan ook.
😆 - Denk ook eens om ;)
Bijzonder teleurgesteld in de moderatie in het F1 race topic, dit slaat echt door qua verwijderen/opschonen.
Ik heb een hoog respect voor @DaniëlWW2 zijn bijdragen én moderatie in de F1 topics. Echter wordt nu een ontopic discussie de mond gesnoerd, dit is IMO niet correct.
Waiting on the world to change
Vuilnisbak, komt wel terug na een flinke cleaning, verwacht ik.mr thee schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:56:
En hele pagina's verwijdert

☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Beetje het barbara Streisand effect. Als de moderator niet op deze manier had gereageerd, was het gewoon overgewaaid. Als een coureur een statement maakt tijdens of vlak na de race, hoort dat gewoon in het topic thuis. Het topic sluiten is buitenproportioneel, en lijkt op machtsmisbruik...
Ik hoop dat er een reactie komt van een hoger iemand, want dit vind ik gewoon respectloos wat Daniel doet...

Niet om een of ander, maar Ziggo kan daar toch niks aan doen?D-Ed schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:56:
Wat een SCHANDE dit! Van Tweakers, en FIA!!
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Wat ik niet snap is dat zelfs andere moderators ook hun mening gaven over Hamilton, als andere mods het mogen dan zou iedereen dat mogen lijkt me. Beetje raar dus.AW_Bos schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:00:
Ik hoop dat er een reactie komt van een hoger iemand, want dit vind ik gewoon respectloos wat Daniel doet...
De vorige keer heb ik er maar niet meer op gereageerd, immers het gevoel dat je gezocht wordt draagt daar niet aan bij maar goed, dit was zijn reactie van de vorige keer:DutchCrownNL schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:55:
Dus nee, dat gaat gewoon stoppen. Ik kan dit ook gewoon afdwingen en ik doe dit al. Ik ben al sinds begin 2019 bezig om dit vrijwel elke keer te doen.
Tja dan begrijp je wel wat iemand er in zit.
Ik denk dat het goed is dat advies aan ons van "koel maar af" beter voor zichzelf geldt.
Ik hoop oprecht dat Tweakers een andere mod gaat inzetten bij de Sport/F1 topics, want iemand die zelf zijn regels bepaald hoort niet thuis op een volwassen forum van Tweakers in die rol.
Als mod heb je een voorbeeld functie, maar hier slaat iemand de plank volledig mis.
En ik heb het in het topic zelf ook al aangegeven hoewel ik die woordkeuze liever niet gebruik, maar dit neigt echt naar machtsmisbruik.
Als mod heb je een voorbeeld functie, maar hier slaat iemand de plank volledig mis.
En ik heb het in het topic zelf ook al aangegeven hoewel ik die woordkeuze liever niet gebruik, maar dit neigt echt naar machtsmisbruik.
Ze kunnen er wat van vinden, al wagen ze zich daar in de studio niet aan denk ik.Quad schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:00:
[...]
Niet om een of ander, maar Ziggo kan daar toch niks aan doen?
Het zijn niet hun eigen beelden lijkt me, je kunt het moeilijk niet tonen.
Dit. Topic zou 2x langer zijn... maar owee kom niet aan Hamilton/Mercedes.. dan wordt het rucktsichtloss verwijderd. Het topic geeft absoluut geen eerlijk beeld van wat de geldende emotie onder de bezoekers is.HollowGamer schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:54:
[...]
Het is ook altijd dezelfde mod die het topic opsloot gooit of reacties verwijderd. Het is helaas niet toegestaan om te reageren op politieke zaken, ook al zie je deze net op je scherm voorbij komen. Oh, en begin vooral niet over Mercedes ofzo.
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ik ben het onderhand meer dan zat dat elke race het zo weer moet gebeuren, elke race. Elke keer is het weer hetzelfde gezeur. Elke keer maar censuur schreeuwen, "cancelcultuur" en willen we geen politieke statements zien, dus gaan we er zelf op in en het topic er meteen mee overheersen en juist constant zeuren over Hamilton. Jullie doen het zelf.
Denk je dat ik blij ben met zulke provocerende statements of zo? Ik zie dit politieke gedoe liever ook liever niet zo omdat zo elke nuance ontbreekt voor een uiterst complexe en gepolariseerde problematiek. Realiteit is anders, accepteer dat.
Denk je dat ik blij ben met zulke provocerende statements of zo? Ik zie dit politieke gedoe liever ook liever niet zo omdat zo elke nuance ontbreekt voor een uiterst complexe en gepolariseerde problematiek. Realiteit is anders, accepteer dat.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Gast je bent echt helemaal de weg kwijt.DaniëlWW2 schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:02:
Ik ben het onderhand meer dan zat dat elke race het zo weer moet gebeuren, elke race. Elke keer is het weer hetzelfde gezeur. Elke keer maar censuur schreeuwen, "cancelcultuur" en willen we geen politieke statements zien, dus gaan we er zelf op in en het topic er meteen mee overheersen en juist constant zeuren over Hamilton. Jullie doen het zelf.
Je bent goed in de waarheid verdraaien, sorry dat ik het zeg. Try again.DaniëlWW2 schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:02:
Maar waarom mogen we er dan niet over discussiëren? Er is nota bene nog iemand die zegt dat hij het goed vindt dat HAM dat doet. Ik snap oprecht niet waarom er geen discussie mogelijk isDaniëlWW2 schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:02:
per aspera ad astra
Ik snap dat je niet zomaar over een politieke discussie moet gaan beginnen in een gezellig topic. Maar als dat nu juist het onderwerp is van de race moet het gewoon kunnen op een normale toon.
Ik zag enkel veel kritiek in de inmiddels getrashte berichten, en geen flames ofzo, waar de topicwarning over waarschuwt. Dus wat is er mis?
Ik zag enkel veel kritiek in de inmiddels getrashte berichten, en geen flames ofzo, waar de topicwarning over waarschuwt. Dus wat is er mis?
Sterker nog, de mod zelf doet dat ook gewoon. Het is gewoon krom, modden is prima, maar ontopic posts verwijderen gaat gewoon te ver.Bart-Willem schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:01:
[...]
Wat ik niet snap is dat zelfs andere moderators ook hun mening gaven over Hamilton, als andere mods het mogen dan zou iedereen dat mogen lijkt me. Beetje raar dus.
Edit: teleurgesteld in reactie van @DaniëlWW2, hopelijk gaat hij zelf ook niet meer offtopic posten dan, ben benieuwd.
[ Voor 12% gewijzigd door HollowGamer op 13-09-2020 18:07 ]
Bijzonder dat Hamilton zijn status en screen-time te gebruiken voor politieke statements en wij daar dan niks van mogen binden.
Je zit er nu teveel in om objectief te blijven. Misschien voor nu even je eigen advies aan de rest ter harte nemenDaniëlWW2 schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:02:
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Het ging volgens mij grotendeels ook over dat politieke statements daar niet horen, niet eens direct op Lewis.
[ Voor 5% gewijzigd door jip_86 op 13-09-2020 18:06 ]
Maar je kunt toch niet volledig het gebeurde dood zwijgen? Hamilton kiest er bewust voor om dit podium aan te grijpen voor een politieke boodschap. M.i. een nogal ambivalente politieke boodschap. Kunnen we net doen alsof we het niet gebeurt, maar we zien het allemaal op het scherm, en het gaat van kwaad tot erger.DaniëlWW2 schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:02:
End racism; helemaal prima, lekker blijven doen. Elke keer een steeds verder gepolitiseerd boodschap kun je niet negeren.
Overigens vind ik ook dat de FIA/FOM actie moet ondernemen. Maar kop in het zand vind ik geen goede reactie. Los topic lijkt het me ook niet waard, maar misschien een overweging?
Die statements zitten bij de race. Dat er geen discussie mogelijk is met jouw modereren maakt het alleen maar erger.DaniëlWW2 schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:02:
Dat zelfs een simpele post als "houd dit toch buiten de sport" verwijderd wordt, is werkelijk bezopen. Want het is geen negatieve mening over Hamilton. Het is een mening dat politiek en sport gescheiden moeten worden.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Mag het race topic misschien weer open? Ik wil graag even nakletsen en blij zijn voor Albon.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Dat slaat echt als een tang op een varken. BLM is geen eenduidig gecentraliseerde organisatie. BLM is een verzamelnaam voor iedereen die zich voor dit doel inzet. Het is feitelijk gewoon ontstaan uit een hastag.MikeyMan schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:54:
Daar zitten misschien mensen of groepen tussen die je discutabel vindt maar dan is het alsnog zeer kwalijk om BLM als geheel zo neer te zetten. Want daarmee zet je iedereen die zich wil inzetten om racisme of discriminatie te bestrijden in een kwaad daglicht.
Bensimpel
Positieve meneer
Hoort erbij, als je het had laten overwaaien was er totaal niks aan de hand, nu ben je gewoon totaal verkeerd bezig. Totaal niet mod waardig als je het mij vraagt. Koel jij maar af...DaniëlWW2 schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:02:
😆 - Denk ook eens om ;)
In het Race topic moet men het over de race hebben, enige zij uit stappen prima.
Deze discussie over Lewis en BLM kan beter in een apart nieuw F1, politieke statements en randzaken topic gevoerd worden.
Deze discussie over Lewis en BLM kan beter in een apart nieuw F1, politieke statements en randzaken topic gevoerd worden.
Nouja er was een statement na de race, dus het hoort in het racetopic. Een los topic is eigenlijk dan gewoon een BLM topicD-dark schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:08:
In het Race topic moet men het over de race hebben, enige zij uit stappen prima.
[ Voor 6% gewijzigd door Terranova op 13-09-2020 18:09 ]
Klopt maar ik heb alleen Ziggo sport voor F1 dus tja, daar ga ik geen tijd meer insteken.Quad schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:00:
[...]
Niet om een of ander, maar Ziggo kan daar toch niks aan doen?
Buiten dat, dit is wel de druppel wat mij betreft.. Liberty Global is eigenaar Van Ziggo en toevallig ook van F1 dus tja.. Ze laten dit toe (ik heb niets tegen protesten maar dat ze dit zoveel aandacht geven gaat echt veel te ver. Oja, wie kwam er vorige week niet opdraven bij het knielen..?)
Dat dit ook nog plaatsvind op dezelfde dag dat er twee agenten worden neergeschoten, een menigte voor het ziekenhuis staat te roepen dat ze dood mogen gaan is echt verschrikkelijk..
https://mobile.twitter.com/F1/status/1305172126383640579
FIA gebruikt trouwens ook een andere foto dan die van het interview. Ze zijn er zelf ook niet blij mee dus. Gewoon kappen met politiek bij de wedstrijd, en zeker het podium.
FIA gebruikt trouwens ook een andere foto dan die van het interview. Ze zijn er zelf ook niet blij mee dus. Gewoon kappen met politiek bij de wedstrijd, en zeker het podium.
Ik zou me er eens in gaan verdiepen als ik jou was. Ze noemen het een gedecentraliseerde organisatie, maar er is wel degelijk een centrale boodschap en centrale organisatie. Met zeer discutabele, polariserende en soms ronduit extremistische teksten en opvattingen.D-e-n schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:08:
[...]
Dat slaat echt als een tang op een varken. BLM is geen eenduidig gecentraliseerde organisatie. BLM is een verzamelnaam voor iedereen die zich voor dit doel inzet. Het is feitelijk gewoon ontstaan uit een hastag.
Daar zitten misschien mensen of groepen tussen die je discutabel vindt maar dan is het alsnog zeer kwalijk om BLM als geheel zo neer te zetten. Want daarmee zet je iedereen die zich wil inzetten om racisme of discriminatie te bestrijden in een kwaad daglicht.
Vanaf de roze wolk politiek correct denken te zijn door BLM te roepen is zeer naïef.
Er moet eerst een heel groot deel verwijderd worden: alles negatief over Mercedes/HAM moet het eerste weg, daarna politieke statements of iemand die zegt dat hij het liever niet ziet en daarna opmerkingen van mensen die het geen spannende race vonden.iichel schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:07:
Mag het race topic misschien weer open? Ik wil graag even nakletsen en blij zijn voor Albon.
Uiteindelijk blijft een happy topic over, win-win.
De reacties en (politieke) statements van Hamilton roepen terecht reacties op. Hij betrekt het in de sport en moet dan ook gewoon door ons besproken kunnen worden. Aan jou als als mod de taak deze discussie dan in goede banen te leiden en ervoor te zorgen dat de discussie niet volledig gaat ontsporen.DaniëlWW2 schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:02:
Hoe graag je ook zou willen dat dit niet in een F1 topic hoort, heeft Hamilton hier hoogstpersoonlijk voor gezorgd. Alles simpelweg maar wissen en vervolgens het topic maar op slot gooien is echt het stomste dat je kan doen.
Als je de taak niet meer aan kan of simpelweg niet meer wil en “geen zin hier in hebt, na elke race” is misschien het moment aangebroken om vrijwillig terug te treden als mod van deze F1 topics...
Gezien de reacties praktisch van iedereen weet je zelf ook wel dat je gewoon verkeerd en te impulsief gehandeld hebt. Misschien ook logisch omdat je zelf vol in het topic en discussie zit. Jij als mod (en dus een soort van gespreksleider) moet of uit die discussies wegblijven of, als het echt een onderwerp betreft waar je zeer veel interesse in hebt, simpelweg terugtreden als mod!
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Het lijkt me niet meer dan logisch dat er op gereageerd wordt door de aanwezigen in dit topic. Het continu doodslaan van deze discussie wekt daarom irritatie en het abrupt sluiten van het topic nog meer.
Verder zou de moderatie eens kunnen nadenken over de kritiek die het HWI forum heeft over de vorm van moderatie en de vriendelijkheid daarvan.
@MazeWing perfect gesproken. zou het niet beter kunnen doen.
offtopic:
Hamilton moet gewoon kappen met dat politieke gezeik (dat doe je maar ergens anders op je social media ofzo) en dan stopt het in het topic vanzelf. Wil je een knie nemen aan begin van de race? prima. maar hamilton neemt iedereen de maat (ben je niet voor me dan ben je tegen me tweets die eerder zijn gemaakt) is een schande voor de sport EN de sporter.
Hamilton moet gewoon kappen met dat politieke gezeik (dat doe je maar ergens anders op je social media ofzo) en dan stopt het in het topic vanzelf. Wil je een knie nemen aan begin van de race? prima. maar hamilton neemt iedereen de maat (ben je niet voor me dan ben je tegen me tweets die eerder zijn gemaakt) is een schande voor de sport EN de sporter.
Verder zou de moderatie eens kunnen nadenken over de kritiek die het HWI forum heeft over de vorm van moderatie en de vriendelijkheid daarvan.
@MazeWing perfect gesproken. zou het niet beter kunnen doen.
[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 13-09-2020 18:14 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
@DaniëlWW2 en nu gooi je het topic open en mag het niet besproken worden? Sorry, maar mij ben je kwijt. Het zal je waarschijnlijk een worst wezen, maar ik sla de topics voortaan over

per aspera ad astra
Dat is ook prima, maar ohwee als je iets zegt over het 'Black' gedeelte, want als je dat ook van andere kleuren vindt, ben je kennelijk racistD-e-n schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:08:
[...]
Dat slaat echt als een tang op een varken. BLM is geen eenduidig gecentraliseerde organisatie. BLM is een verzamelnaam voor iedereen die zich voor dit doel inzet. Het is feitelijk gewoon ontstaan uit een hastag.

Zodra je ergens een kleur voor zet, sluit je anderen buiten.
Mikeyman, gelieve niet op de eerdere posting in te gaan, dat is namelijk de bedoeling om deze draad offtopic te krijgen zodat ook hier weer de bezem door kan.MikeyMan schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:11:
[...]
Ik zou me er eens in gaan verdiepen als ik jou was. Ze noemen het een gedecentraliseerde organisatie, maar er is wel degelijk een centrale boodschap en centrale organisatie. Met zeer discutabele teksten en opvattingen.
Vanaf de roze wolk politiek correct denken te zijn door BLM te roepen is zeer naïef.
Bensimpel
Positieve meneer
[ Voor 81% gewijzigd door Ramzzz op 13-09-2020 18:16 ]
😆 - Denk ook eens om ;)
Commentaar leveren mag, zij het constructief en niet op de man. Deze posts voegen werkelijk niks toe
[ Voor 65% gewijzigd door Outerspace op 13-09-2020 18:25 ]
Wie vindt dat een ander zich er in moet verdiepen moet wel wat beters brengen dan een jij bak als dit.MikeyMan schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:11:
[...]
Ik zou me er eens in gaan verdiepen als ik jou was. Ze noemen het een gedecentraliseerde organisatie, maar er is wel degelijk een centrale boodschap en centrale organisatie. Met zeer discutabele teksten en opvattingen.
BLM heeft niet één aanspreekpunt en is geen vastgelegde term. Het is een paraplu. Dus is het een gedecentraliseerde organisatie. Dat er misschien bepaalde groepen tussen zitten die negatieve aandacht opeisen zegt niks over de goede bedoelingen die al die anderen hebben. Je diet aan negatieve cherry picking. Door dit soort frames doe je mee aan de polarisatie die er al van allerlei kanten is. Je draagt bij aan een vergiftigd klimaat.
En "politiek correct". Oh please. Wie dat begrip in deze tijd nog gebruikt verliest wat mij betreft al het recht om nog serieus te worden genomen.
[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 13-09-2020 18:19 ]
Bensimpel
Positieve meneer
echt wow.. waar is dat forum anders voor?Bensimpel schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:15:
[modbreak]<knip>
Dit gaan we dus niet doen hier.[/]

😆 - Denk ook eens om ;)
Ik snap deze rant ff niet. De regels voor het F1 topic zijn opeens niet meer van toepassing omdat Hamilton toevallig zijn exposure gebruikt om een politiek statement te maken ?MazeWing schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:12:
[...]
De reacties en (politieke) statements van Hamilton roepen terecht reacties op. Hij betrekt het in de sport en moet dan ook gewoon door ons besproken kunnen worden. Aan jou als als mod de taak deze discussie dan in goede banen te leiden en ervoor te zorgen dat de discussie niet volledig gaat ontsporen.
Hoe graag je ook zou willen dat dit niet in een F1 topic hoort, heeft Hamilton hier hoogstpersoonlijk voor gezorgd. Alles simpelweg maar wissen en vervolgens het topic maar op slot gooien is echt het stomste dat je kan doen.
Als je de taak niet meer aan kan of simpelweg niet meer wil en “geen zin hier in hebt, na elke race” is misschien het moment aangebroken om vrijwillig terug te treden als mod van deze F1 topics...
Gezien de reacties praktisch van iedereen weet je zelf ook wel dat je gewoon verkeerd en te impulsief gehandeld hebt. Misschien ook logisch omdat je zelf vol in het topic en discussie zit. Jij als mod (en dus een soort van gespreksleider) moet of uit die discussies wegblijven of, als het echt een onderwerp betreft waar je zeer veel interesse in hebt, simpelweg terugtreden als mod!
Laat het F1 topic lekker over de race gaan, wil je zijn statement bespreken dan gebruik je daar een ander/nieuw topic voor ...
Gelukkig snappen ze het bij Ziggo wel.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Je moet je de vraag stellen in hoeverre kleur er toe doet in sport, dat zou namelijk irrelevant moeten zijn. Een sporter (hamilton of verstappen) is zo goed omdat de persoon zo goed is ongeacht de kleur, afkomst of achter (waar achtergrond in F1 wel relevant is maar minder omwille van de ethniciteit)poor Leno schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:13:
[...]
Dat is ook prima, maar ohwee als je iets zegt over het 'Black' gedeelte, want als je dat ook van andere kleuren vindt, ben je kennelijk racist![]()
Zodra je ergens een kleur voor zet, sluit je anderen buiten.
Zolang we differentiëren op basis van huidskleur gaat er iets niet goed. In een ideale wereld zou dat er in zijn geheel niet toe moeten doen. Dat gaat voor alle perspectieven op, niet enkel "zwart" en "wit".
Maar dit gebeurt ook tijdens de race?Bossie schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:20:
[...]
Ik snap deze rant ff niet. De regels voor het F1 topic zijn opeens niet meer van toepassing omdat Hamilton toevallig zijn exposure gebruikt om een politiek statement te maken ?
Laat het F1 topic lekker over de race gaan, wil je zijn statement bespreken dan gebruik je daar een ander/nieuw topic voor ...
Het is immers een onderwerp op het podium, en wordt niet spontaan besproken.
[ Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 13-09-2020 18:23 ]
Differentiëren in de sport? Doen ze in de NBA ook niet aan, maar dan heeft niemand er ineens problemen mee dat ze zwarte spelers domineren.Napo schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:20:
[...]
Je moet je de vraag stellen in hoeverre kleur er toe doet in sport, dat zou namelijk irrelevant moeten zijn. Een sporter (hamilton of verstappen) is zo goed omdat de persoon zo goed is ongeacht de kleur, afkomst of achter (waar achtergrond in F1 wel relevant is maar minder omwille van de ethniciteit)
Zolang we differentiëren op basis van huidskleur gaat er iets niet goed. In een ideale wereld zou dat er in zijn geheel niet toe moeten doen. Dat gaat voor alle perspectieven op, niet enkel "zwart" en "wit".
Dit inderdaad. Sommige mensen lijken per se te moeten reageren zodra Hamilton zijn kop boven het maaiveld steekt, op wat voor manier dan ook. En als het dan, volgens de regels van de topics, geknipt wordt, dan wordt er gehuild over censuur.Bossie schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:20:
[...]
Ik snap deze rant ff niet. De regels voor het F1 topic zijn opeens niet meer van toepassing omdat Hamilton toevallig zijn exposure gebruikt om een politiek statement te maken ?
:fill(white):strip_exif()/f/image/wHmqyiNZQy0JBleAXLr9TyRz.png?f=user_large)
Ticking away, the moments that make up a dull day
Ik vind het prima als Hamilton z'n hoofd boven het maaiveld uitsteekt als sporter. Maar je politieke statements doe je maar ergens anders.Wormaap schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:22:
[...]
Dit inderdaad. Sommige mensen lijken per se te moeten reageren zodra Hamilton zijn kop boven het maaiveld steekt, op wat voor manier dan ook. En als het dan, volgens de regels van de topics, geknipt wordt, dan wordt er gehuild over censuur.
[Afbeelding]
Maar het probleem is niet dat nu toevallig Hamilton is. Persoonlijk had ik er ook op gereageerd als de techneut van MERC zo’n shirt aan had gehad.Wormaap schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:22:
[...]
Dit inderdaad. Sommige mensen lijken per se te moeten reageren zodra Hamilton zijn kop boven het maaiveld steekt, op wat voor manier dan ook. En als het dan, volgens de regels van de topics, geknipt wordt, dan wordt er gehuild over censuur.
[Afbeelding]
Zolang de F1 politieke statements toestaat, al dan niet op persoonlijke titel, mag hier toch over gediscussieerd worden?
per aspera ad astra
Verwijderd
Het gaat mij voornamelijk om de race, niet het politiek statement wat er tijdens/voor/na de race wordt geduid.
Ik mag toch wel zeggen dat ik daar gewoon niet op zit te wachten dat dat door m'n strot geduwd wordt als ik eindelijk eens, na lang uitkijken, op een zondagmiddag eindelijk m'n favoriete hobby kan kijken?
Dit doet de sport echt geen goed vind ik, dit gedram. zeker dat t-shirt wat Hamilton droeg tijdens de podiumceremonie, gaf mij na deze hele spannende race een hele nare nasmaak.
Sports and political statements don't mix.
Ik mag toch wel zeggen dat ik daar gewoon niet op zit te wachten dat dat door m'n strot geduwd wordt als ik eindelijk eens, na lang uitkijken, op een zondagmiddag eindelijk m'n favoriete hobby kan kijken?
Dit doet de sport echt geen goed vind ik, dit gedram. zeker dat t-shirt wat Hamilton droeg tijdens de podiumceremonie, gaf mij na deze hele spannende race een hele nare nasmaak.
Sports and political statements don't mix.
Is geen rant, maar snap de posting wel, sterker ik deel deze volledig.
Toevallig? je doet net of hij ff een dingetje doet over iets wat op een heel ander vlak van het sport spectrum speelt, hij is hier al lang mee bezig, en er zijn mensen die er niet op zitten te wachten.De regels voor het F1 topic zijn opeens niet meer van toepassing omdat Hamilton toevallig zijn exposure gebruikt om een politiek statement te maken ?
Je mag hier niet over praten, blijkbaar nergens niet.Laat het F1 topic lekker over de race gaan, wil je zijn statement bespreken dan gebruik je daar een ander/nieuw topic voor ...
Bij Ziggo branden ze hun handen daar niet aan, dan heb je zo de Arie Boomsma'en die morgen alle sponsoren gaan afbellen.Gelukkig snappen ze het bij Ziggo wel.
Dat schijnt te werken.
Hamilton maakt dit duidelijk een onderdeel van de sport. Neemt zelfs het podium hiervoor over. Dus dat daar herrie in het F1 topic over komt is m.i. niet vreemd.Outerspace schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:23:
[modbreak]We hebben het hier over Sport Feedback, kortom feedback over het stuk sport binnen Tweakers. Willen jullie de discussie over BLM buiten dit topic houden?
En als je wel vind dat het bespreekbaar moet zijn, daar hebben we AWM voor
Jullie opmerkingen bespreken we in ons crew-topic[/]
Het zijn de personen met een bepaalde lengte die domineren in de NBA, dat is niet op basis van huidskleur maar op basis van kunde en het voordeel dat lengte geeft. Edoch, offtopic hierJustevo schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:22:
[...]
Differentiëren in de sport? Doen ze in de NBA ook niet aan, maar dan heeft niemand er ineens problemen mee dat ze zwarte spelers domineren.
alle begrip voor je reactie en ja dit is iets wat al van veel langer speelt. Snap ook wel dat je het zelf liever anders ziet gaan.DaniëlWW2 schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:02:
Echter wordt het wel heel direct bij de sport getrokken, daarover kan je niet je kop in het zand steken er is er maar 1 die dat doet en dat is HAM. Dat roept gewoon reacties op die met de sport vermengd zijn. Dat mag uiteraard binnen de perken blijven maar valt niet geheel weg te snoeien wat nu ook gebeurt met reacties die geen enkele lijn overschrijden.
Dat 'wij' het zelf doen, daarmee sluit je je eigen rol in mijn ogen onterecht helemaal uit. Juist de mod acties gooien nog veel meer olie op het vuur zo.
Helemaal mee eens, dat zouden ze in andere sporten ook moeten doen: geen politieke statements - helaas is de UEFA inmiddels ook gezwicht.Gunner schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:24:
[...]
Ik vind het prima als Hamilton z'n hoofd boven het maaiveld uitsteekt als sporter. Maar je politieke statements doe je maar ergens anders.
Sommige races/wedstrijden zijn in landen waarbij je helemaal niets te zeggen hebt als je tot een bepaalde groep behoort, misschien moeten ze daar eens een t-shirt over aandoen/politiek statement over maken.. maargoed dat is offtopic hier.
Het is geen gebashed op HAM, maar wel op zijn statement (s), die hij helaas steeds moet verkondigen. Daar mag je helaas niets op zeggen binnen het race topic, ookal zie je deze net op je scherm.. ook iets anders negatief dat je opvalt valt niet altijd goed voor deze mod helaas.
[ Voor 11% gewijzigd door HollowGamer op 13-09-2020 18:38 ]
Verwijderd
Ik snap werkelijk niet dat uberhaupt de sponsors van Mercedes daar niet over heen gaan vallen, of durven ze niet in dit "klimaat"?MasterMaceMichu schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:26:
[...]
Hamilton maakt dit duidelijk een onderdeel van de sport. Neemt zelfs het podium hiervoor over. Dus dat daar herrie in het F1 topic over komt is m.i. niet vreemd.
Nu is het er eentje, maar als elke rijder zometeen zijn eigen politieke stokpaardje gaat showen, dan is de lol er voor mij wel af. Als ik alle misstanden in de wereld wil zien dan kijk ik wel het 20:00 journaal.
Dit dus.sambalbaj schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:28:
Dat 'wij' het zelf doen, daarmee sluit je je eigen rol in mijn ogen onterecht helemaal uit. Juist de mod acties gooien nog veel meer olie op het vuur zo.
Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.
Ah ja dit af doen als gehuil of dat het assholes zijn.Wormaap schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:22:
[...]
Als je dat denkt ben je gewoon de weg kwijt of zit je te lang opgesloten in je ivoren toren van je eigen mening (de enige echte die waar is).
Bensimpel
Positieve meneer
Inderdaad, desnoods maak een zero tolerance topic en doe het daar dan, laat er desnoods een andere mod aan over.MasterMaceMichu schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:26:
[...]
Hamilton maakt dit duidelijk een onderdeel van de sport. Neemt zelfs het podium hiervoor over. Dus dat daar herrie in het F1 topic over komt is m.i. niet vreemd.
ZT: Algemeen topic politieke statements in sport
Wat mij betreft gewoon over laten waaien, reacties op de man kunnen dan niet, daar moet juist een mod op inspringen.
😆 - Denk ook eens om ;)
Het probleem lijkt er meer in te zitten dat vrijwel alles over Hamilton eh, spraakmakend is (positief en negatief) en dus weggemod wordt (want topicwaarschuwing). Dit gebeurt toch ook niet bij een Bottas (we weten echt wel dat ie een schoothondje is), Albon (kom op nou, 1s per ronder verschil met je teamgenoot), of de Ferrari-strategie (Plan S(pin))?
Wanneer er een statement gemaakt wordt tijdens de race of ceremonie, hoort dit bij het GP-weekend toch?
Wanneer er een statement gemaakt wordt tijdens de race of ceremonie, hoort dit bij het GP-weekend toch?
Kritiek op de moderatie is altijd welkom, maar je kots smileys mag je voor je houden.
[ Voor 77% gewijzigd door Orion84 op 13-09-2020 20:02 ]
Nee dat is het echt niet.NLDViane schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:33:
Het probleem lijkt er meer in te zitten dat vrijwel alles over Hamilton eh, spraakmakend is (positief en negatief) en dus weggemod wordt (want topicwaarschuwing).
Alleen als het over zijn statements gaat aangaande de situatie in de VS. (ik zal de 3 letterige afkorting maar niet gebruiken).
Voorbeeld: opmerking over Hamilton en "fantastic crowd" of "best crowd ever" bleven gewoon staan, niks aan de hand. Mod maakt ook opmerkingen over opmerkingen van Ham over banden, geen probleem.
Nee de deletebutton ging aan na dat statement, eerst op zijn helm en daarna shirt. Blijkbaar is dat de sweetspot, mag je alleen "JAY" roepen en geen "NAY".
Even een vraagje hieraan geralateerd aan de mods. Hoe krijg ik de notificaties weg op een post die nu niet meer toegankelijk is? Mijn oprechte excuses als ik iets verkeerds gepost heb, maar ik stelde eigenlijk gewoon een vraag over de actie van Lewis, omdat ik verwachte dat de FIA ook niet blij zou zijn met een dergelijke actie. Daar bedoelde ik verder niets verkeerds mee, maar in de ‘heat of the moment’ kan ik me wel voorstellen dat het verkeerd begrepen is.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Waarom niet hier de discussie aangaan eigenlijk? Door zo een reactie blijft dus het beeld leven dat het in 'jullie' achterkamertjes blijft en blijft het onvriendelijke beeld bestaan van de (over)moderatie die op geheel dit forum leeft. En niet alleen op dit forum, maar ook op bijvoorbeeld HWI (waar al een recent topic over leeft in LA)Outerspace schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:23:
Jullie opmerkingen bespreken we in ons crew-topic
Omdat het een heel goed idee is dat men vanuit de crew eerst onderling een duidelijk oordeel kan vormen over de situatie en wat er gewenst is en wat niet, en daaruit naar ons een beleid kan communiceren.Gunner schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:40:
[...]
Waarom niet hier de discussie aangaan eigenlijk? Door zo een reactie gaat juist leven dat het in 'jullie' achterkamertjes blijft en blijft het onvriendelijke beeld bestaan van de (over)moderatie die op geheel dit forum leeft. En niet alleen op dit forum, maar ook op bijvoorbeeld HWI (waar al een recent topic over leeft in LA)
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Zullen we dit soort opmerkingen maar achterwege laten? Als je het er structureel niet eens bent over hoe het gaat, dan zie ik daar graag onderbouwde meningen van terug of een DM naar mijn admin. Om het moderator team zo onderuit te schoffelen gaat nergens over.
[ Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 13-09-2020 20:21 ]
Omdat ik/we eerst alles netjes wil bespreken voordat er een 'officieel' bericht de deur uit gaatGunner schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:40:
[...]
Waarom niet hier de discussie aangaan eigenlijk? Door zo een reactie blijft dus het beeld leven dat het in 'jullie' achterkamertjes blijft en blijft het onvriendelijke beeld bestaan van de (over)moderatie die op geheel dit forum leeft. En niet alleen op dit forum, maar ook op bijvoorbeeld HWI (waar al een recent topic over leeft in LA)
iichel schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:42:
[...]
Omdat het een heel goed idee is dat men vanuit de crew eerst onderling een duidelijk oordeel kan vormen over de situatie en wat er gewenst is en wat niet, en daaruit naar ons een beleid kan communiceren.

Je zou kunnen bespreken of de F1 ceremonie een geschikte plek is om een statement te maken. Dat is een legitieme vraag. Nu was ik niet bij de discussie maar probleem is waarschijnlijk dat het niet lukt het zo klinisch te houden.NLDViane schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:33:
Dan zou je de discussie moeten afsplitsen maar dan kom je op het probleem dat vaste volgers van politieke en maatschappelijke discussies op Tweakers wel zullen herkennen. Discussies over dit soort onderwerpen lopen namelijk altijd uit de hand. Het schijnt niet mogelijk te zijn op een normale manier hierover te praten.
Het migratie debat wordt verengt tot een pro of tegen Wilders discussie en bij het BLM debat krijgt iemand als Akwasi eenzelfde rol. Terwijl het daar natuurlijk helemaal niet om gaat.
Dit topic is gesloten.